Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 09:45

jabberwock

XBL:Jabberwocks

micheldenhaag schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:36:
[...]

probeer eerst even of een alternatieve player het wel doet. ik heb Neutron erop staan en buiten dat de geluidskwaliteit 2x zo goed is geworden werkt bediening via watch prima.
Gisteravond de s7 en de match een factory reset gegeven. Tegenwoordig is blijkbaar de Samsung music app niet meer in de rom aanwezig en moet deze los geïnstalleerd worden. Dus een compleet schone setup, probleem nog steeds aanwezig!

Ik geef het op en ga maar eens naar alternatieve music apps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 14:37
kwon schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:02:
Thanks voor de reacties.

Heb het toestel vanochtend omgewisseld voor een nieuwe. Bij het nieuwe toestel is het 'probleem' niet aanwezig. Nu ben ik helemaal tevreden :)
Bij mij speelt dit ook. Ik kan waarschijnlijk niet meer omruilen, want al een twee maanden in bezit. Had bovendien een hoop gezeik, omdat de winkel (Optie1) een grijze import heeft gegeven terwijl ze NL import hadden moeten leveren. Dat wordt dus een paar weken zonder telefoon en dan alles opnieuw instellen...

Al met al best veel irritante issues:
- Home knop die niet makkelijk pakt (sowieso irritant dat je hem in moet drukken)
- Vaak onbedoelde kliks op de Edge terwijl ik de telefoon met 1 hand bedien.
- Telefoon app zeer onhandig: als je keypad opent zoekt ie bijv alleen in 'Log' en niet in al je contacten. Sowieso moet je veel klikken om uiteindelijk iemand te bellen.
- Veel geheugen in gebruik door systeem.
- Beschamende vertoning met uitrol updates (half februari nog steeds op Security Patch 1-12-2016)
- slechte speaker en slechtere geluidskwaliteit over BT in auto dan vorige telefoon (HTC One M8).
- Vertragingen in interface.
- Mail widget weigert regelmatig te updaten (terwijl Office 365 mail in de App wel up to date is)
- Belachelijk onhandige plaatsing volume knoppen (en geen optie om rechts een Edge volume slider te hebben)

Ik zeg niet dat het een slechte telefoon is, maar waarom hij overal als 'Beste Smartphone' wordt gereviewed is onbegrijpelijk. Zo vond ik HTC veel vlotter in gebruik. Ik dacht alleen sneller en langer updates te krijgen bij Samsung, maar dat valt dus ook tegen. Gecombineerd met de bedrieglijke praktijken van Optie1 ben ik niet 100% happy...
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:50
beveiligingspatch op mijn S7 Edge is van 1 december. Bij jullie ook? Meen ergens gelezen te hebben dat de patch van februari al uit is voor de s7 edge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raro007
  • Laatst online: 11-11-2024
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:37:
beveiligingspatch op mijn S7 Edge is van 1 december. Bij jullie ook? Meen ergens gelezen te hebben dat de patch van februari al uit is voor de s7 edge.
Ja van februari is ook uit alleen moet je Android 7.0 hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
raro007 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:42:
[...]

Ja van februari is ook uit alleen moet je Android 7.0 hebben...
Ik heb android 7.0 maar ik zit op de 1 jan versie.. De UK heeft blijkbaar geen update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39

AvK

Ready Set Go

bilgy_no1 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:19:
[...]

Bij mij speelt dit ook. Ik kan waarschijnlijk niet meer omruilen, want al een twee maanden in bezit. Had bovendien een hoop gezeik, omdat de winkel (Optie1) een grijze import heeft gegeven terwijl ze NL import hadden moeten leveren. Dat wordt dus een paar weken zonder telefoon en dan alles opnieuw instellen...

- Home knop die niet makkelijk pakt (sowieso irritant dat je hem in moet drukken)
- Telefoon app zeer onhandig: als je keypad opent zoekt ie bijv alleen in 'Log' en niet in al je contacten. Sowieso moet je veel klikken om uiteindelijk iemand te bellen.
- Beschamende vertoning met uitrol updates (half februari nog steeds op Security Patch 1-12-2016)
- slechte speaker en slechtere geluidskwaliteit over BT in auto dan vorige telefoon (HTC One M8).
- Mail widget weigert regelmatig te updaten (terwijl Office 365 mail in de App wel up to date is)

- Belachelijk onhandige plaatsing volume knoppen (en geen optie om rechts een Edge volume slider te hebben)

Ik zeg niet dat het een slechte telefoon is, maar waarom hij overal als 'Beste Smartphone' wordt gereviewed is onbegrijpelijk. Zo vond ik HTC veel vlotter in gebruik. Ik dacht alleen sneller en langer updates te krijgen bij Samsung, maar dat valt dus ook tegen. Gecombineerd met de bedrieglijke praktijken van Optie1 ben ik niet 100% happy...
-
Wat je hierboven allemaal meldt herken ik helemaal niks van. En merk ik ook niks van.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:10

MazeWing

The plot thickens...

AvK schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:46:
[...]

Wat je hierboven allemaal meldt herken ik helemaal niks van. En merk ik ook niks van.
Ik ook niet. Ben een behoorlijke zeikerd op dat gebied en ben jaren Apple telefoons gewend maar moet zeggen dat de Galaxy S7 edge me uitstekend bevalt!

Enige probleem dat ik ook heb is de bluetooth kwaliteit die minder is. Dit is echter alleen wanneer er ook een andere apparaat via bluetooth is verbonden (in mijn geval de Gear S3). Wat betreft de onbedoelde aanrakingen aan de randen; als je teveel zaken uitschakelt krijg je dit probleem aangezien de software die onbedoelde aanrakingen detecteert niet meer werkt.

Meerdere mensen in dit topic hebben er last van en de oplossing was bepaalde zaken weer netjes activeren.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

[...]

- Home knop die niet makkelijk pakt
- Belachelijk onhandige plaatsing volume knoppen

Mogelijk is het toestel niet ergonomisch voor jou maar ik herken het niet en hoor het eigenlijk ook nooit hier.
Betekent niet dat het voor jou niet zo is, wel dat de meesten het niet hebben en dat is de realiteit voor een smartphone maker hij maakt een model wat de massa aanspreekt niet alleen de links handige reuzen of geamputeerde dwergen anders maken ze hun markt wel erg klein (3000 amputaties per jaar, zowel arm en been 80% is ouder dan 65, kleine markt dus) .

Vergeleken met de nexus 5x of lumia 950xl (windows 10) is het het zelfde: Telefoon icoon->typ in zoeken: selecteer-> selecteer bellen. En hij belt. Wil je vaste contacten bellen dan kan dat via de de zelfde telefoon icoon->contacten: staan favorieten boven in.
OF: edge panals swipen en bellen.
Of je neemt personen op je desktop of personen widget op je homescreen etc.

Bottom line, erg veel clicken ja...

Dus? Wat is het probleem hiermee? wat merk jij ervan? Geheugen beheer van android is laatste jaren prima en 4GB is voorlopig voldoende. Hij houdt 500+ gereserveerd en met zware applicaties open houdt hij alsnog 900MB extra over. Ik merk ook nooit vertragingen door geheugen gebruik.
Waar heb je dat geheugen voor als je het leeg laat?

- slechte speaker en slechtere geluidskwaliteit over BT in auto dan vorige telefoon.

Eerste klopt en zal me een worst wezen, ik gebruik altijd oordoppen voor muziek en ringtones moeten alleen goed hoorbaar zijn. En dat laatste heb ik geen probleem in mijn auto, hij sluit altijd automatisch aan en werkt gewoon prima voor mij als ontvangende partij.

Je gebruikt touchwiz? Dan had je kunnen weten dat dit trager is aangezien dat #1 complaint was over touchwiz. Ik gebuik een andere launcher en heb geen enkele vertraging (arrow launcher = aanrader)

Als hij regematig zou updaten hadden we het een andere punt op deze lijst gezien: de accu gaat zo kort mee. Maar de gmail app synct op het moment hij een bericht binnen krijgt van mail. Hoe snel wil je het hebben, dit duurt binnen android gewoon een paar minuten afhankelijk van hoeveel apps je hebt die syncen heeft dus niks met het toestel te maken.

Als iedereen een machio latte wil hebben kan jij nog gewoon koffie zonder melk bestellen, het kan zo zijn dat dit toestel niks voor jou is. Volgende keer weet je waar je op moet zoeken. :)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

-
Ieder zn mening maar ik kan me er niet in vinden.

-Home knop is niets mis mee vind ik vergeleken met bijv iphone of zoals je wilt een HTC10
- Onbedoelde touch heb ik niet maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er een thin fit case omheen heb.
-Ik denk dat je Smart dial bedoelt en dat werkt toch gewoon goed. Je hoeft maar de eerste paar cijfer/letter in te voeren en je contact wordt gezocht.
Ik hoef niet meer te zoeken dan bij andere smartphones.
-Veel geheugen in gebruik is goed. Zo werkt Android en iOS
- Updates vind ik niet verkeerd alleen nu even met de uitrol naar Nougat gaat het wat langzamer. Geduld is een schone zaak. Anders BTU firmware flashen wat net zo goed werkt.
- Speaker geluid is niet de beste inderdaad. BT zou geen verschil moeten maken. Kennelijk heeft het met geluidsinstellingen te maken.
- Vertraging in interface is wel eens merkbaar maar ik denk dat Nougat hier wel verbetering in brengt. Helaas wel een minpuntje maar daar heeft elke Android min of meer last van.
- Ik gebruik Splanner met gmail account en werk op zowel PC als iPhone zonder problemen.
-Knoppen is persoonlijk maar had anders gekund. Edge slider had inderdaad instelbaar moeten zijn.

Dat het één van de beste smartphones is geloof ik wel (de allerbeste is persoonlijk). Andere toestellen hebben ook minpunten en ik denk dat de S7 op de belangrijkste punten goed scoort. Vind je het gevoel van vlotheid het allerbelangrijkste dan zou een HTC, Pixel of iphone een betere keuze zijn. Ik zeg gevoel want in de praktijk is het niet altijd zo. Een iPhone 7 (of HTC10) voelt snel aan maar is niet perse sneller als je het gaat timen. Tenminste dat is mijn ervaring met deze toestellen.

Ik draai trouwens wel Nougat op dit moment en het is al een driekwart jaar geleden dat ik stock Marshmallow heb gedraaid, dus misschien zit daar ook iets verschil in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Onbedoelde Touch heb ik trouwens ook wel wat last van. Voornamelijk als ik in bed of op de bank lig en het toestel niet recht gebruik. Dan drukt hij een beetje tegen de handpalm en dan heb ik geregeld dat ik daar wat aanraak.

Vind het edge scherm er mooi genoeg voor om er niet over te klagen maar het is geregeld best irritant.

Omdat ik toch merk wat meer voor de Stock Android ervaring te voelen kijk ik nu naar de Pixel XL (128) en dan ga ik het mooie edge scherm toch niet missen denk ik.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb een maand of 4 geleden een Samsung S7 Edge via iemand anders gekocht op tweakers.
Nu heb ik rechtsboven in mijn scherm een zwarte ronde stip zitten.
Een korte poos heb ik gedacht dat, dit bepaalde Edge functionaliteit was (net zoals de gaming overlay).
Maar nu vermoed ik toch dat dit om een (paar) dode pixel(s) gaat. Op de S6/S7 gaat dit er dan kennelijk uit zien als een zwarte ronde stip? :?

Nu is mijn vraag eigenlijk; weet iemand hoe ik direct middels Samsung garantie kan claimen?
De koper waar ik de telefoon van heb gekocht was inmiddels ook de tweede eigenaar.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:30
Da_maniaC schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:07:
Ik heb een maand of 4 geleden een Samsung S7 Edge via iemand anders gekocht op tweakers.
Nu heb ik rechtsboven in mijn scherm een zwarte ronde stip zitten.
Een korte poos heb ik gedacht dat, dit bepaalde Edge functionaliteit was (net zoals de gaming overlay).
Maar nu vermoed ik toch dat dit om een (paar) dode pixel(s) gaat. Op de S6/S7 gaat dit er dan kennelijk uit zien als een zwarte ronde stip? :?

Nu is mijn vraag eigenlijk; weet iemand hoe ik direct middels Samsung garantie kan claimen?
De koper waar ik de telefoon van heb gekocht was inmiddels ook de tweede eigenaar.
[Samsung] RMA & Support

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Woops....wist niet dat er een apart support topic was. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:52
[...]

-
Kan mij hier ook niet in vinden. Muziek, icm Deezer en BT in de auto is top. Daarnaast is het updatebeleid niet geweldig maar dit heb je zelf in de hand, de Nougat BTU update erop en gaan. Is 10 minuten werk. Vertraging in de interface is een bekend probleem bij Touchwiz. Nova launcher installeren en probleem is grotendeels weg.

Daarom heb ik ook mijn toestel geroot en een custom rom erop waar alle Samsung meuk uit is. :)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Samsung is begonnen met de grote uitrol van Nougat.. firmware update verschijnen nu elk uur in plaats van één keer per dag..

Zullen wij ook wel snel aan de beurt zijn.. ben benieuwd of de Vodafone- of PHN-versie nu eerst is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Vraagje: Ik zit regelmatig op de motor met een (wired) headset op, en vraag me af hoe ik stemcommando's kan gebruiken om bijv. iemand te bellen, door dus "Bel Jan de Vries mobiel" te zeggen o.i.d.. Mijn S7 draait nog gewoon de reguliere Android 6 van Samsung. Mijn headset (JBL) heeft een call-button.

[ Voor 7% gewijzigd door RoccoS op 21-02-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:50
- Home knop wist je bij aankoop. Ben ik met je eens, ik prefereer onscreen, maar dit is een keuze van Samsung waar je van wist. De S8 lost dit op... :P
- Dat is gewenning, uiteindelijk krijg je door hoe je de S7E 'goed' vasthoud zodat palm rejection werkt. Het kan beter, inderdaad.
- Ik gebruik de Google Contacten-app voor de dialer, die zoekt ook automatisch door je telefoonboek. Ik dacht dat die van Samsung dat ook doet geloof ik. Ik moet slechts 1x op call klikken...
- Je hebt 4GB RAM. RAM is er om gebruikt te worden. Je hebt niks aan 2GB RAM wat niks staat te doen. Hoe meer apps en data er ingeladen zitten, hoe beter en hoe minder energie er nodig is om apps weer te openen. Leeg RAM is nutteloos.
- Als je een Nederlands model had ontvangen zit je volgens mij op de update van januari. Bovendien zit Nougat eraan te komen, de februari update komt denk ik niet daardoor.
- De hoofdreden waarom ik reageer! Dit is namelijk onmogelijk. Slechtere geluidskwaliteit over Bluetooth? Dit is een digitale verbinding, iedere pauper budgettelefoon stuurt _exact_ dezelfde data over als een S7E of een One M8. Bij bluetooth wordt de geluidskwaliteit volledig bepaald door je headset. Heb je bijzondere equalizer settings wellicht?
De speaker van de M8/M9 is door geen enkel toestel geëvenaard en iedere reviewer klaagt over de slechte geluidskwaliteit van de speaker - wat nodig was om het toestel waterdicht te maken.
- Draai een andere laucher. Ik heb nota bene een verlaagde DPI (en render dus veel meer schermruimte), heb nergens last van.
- Ik gebruik de mail widget niet, maar pushmail komt prima binnen? Ik gebruik Google Mail.
- Wat is er onhandig aan? Talloze devices hebben links de volumeknoppen, waaronder Apple... Of is het probleem dat jij iets anders gewend bent?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:37

Phntm

Tlingelingeling

_Nick__ schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:30:
Samsung is begonnen met de grote uitrol van Nougat.. firmware update verschijnen nu elk uur in plaats van één keer per dag..

Zullen wij ook wel snel aan de beurt zijn.. ben benieuwd of de Vodafone- of PHN-versie nu eerst is..
Zou je de bron hiervan kunnen plaatsen in [Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update en eerste ervaringen

Dan kunnen we daar al een flink eind mee opschieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
P.E.No.1 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:54:
Ik heb laatst de smartmanager aangezet met daarin ook die device security. Nu krijg ik constant een melding in mijn display dat er een bedreiging is. Hij ziet een app die ik heb gesinstalleerd als malware. Hoe kan ik dit weer uitzetten? Ik kom er via google en de zoekfunctie hier niet uit. Op de s6 kan je via applicatiebeheer > smartmanager het cache legen waardoor de smartmanger zeg maar weer disabled is maar deze optie vind ik niet terug op de s7..
Niemand ?

PSN id: PENo1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:44

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

In Applicatiebeheer klik op Meer --> Systeemapps weergeven, dan staat Smart manager er bij en kan je ook de cache/opslag legen.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.E.No.1
Mother_Goozz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:36:
[...]

In Applicatiebeheer klik op Meer --> Systeemapps weergeven, dan staat Smart manager er bij en kan je ook de cache/opslag legen.
Dat is m inderdaad! Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
RoccoS schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:10:
Vraagje: Ik zit regelmatig op de motor met een (wired) headset op, en vraag me af hoe ik stemcommando's kan gebruiken om bijv. iemand te bellen, door dus "Bel Jan de Vries mobiel" te zeggen o.i.d.. Mijn S7 draait nog gewoon de reguliere Android 6 van Samsung. Mijn headset (JBL) heeft een call-button.
Dit kan je doen met google voice :) Alla " oke google!" _/-\o_ Moet je even googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 08:53
De functie Secure Folder van de Note7 is er nu ook voor de S7. (werkt waarschijnlijk alleen voor Nougat).

https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3559695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
maukoo schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:49:
De functie Secure Folder van de Note7 is er nu ook voor de S7. (werkt waarschijnlijk alleen voor Nougat).

https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3559695
Werkt zeker weten alleen op nougat.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Phntm schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 12:34:
[...]

Zou je de bron hiervan kunnen plaatsen in [Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update en eerste ervaringen

Dan kunnen we daar al een flink eind mee opschieten :)
Ik kijk meestal hier:

http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G935F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49
Als ik daar kijk zie ik niet de PHN staan. Of kijk ik naar iets verkeerds.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:12
Meubelmaker schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:34:
[...]

Als ik daar kijk zie ik niet de PHN staan. Of kijk ik naar iets verkeerds.
Die is er ook nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefonz73
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik heb vorige week de "smart lock" functie geactiveerd op mijn S7. Daarbij heb ik mijn thuislocatie ingesteld als veilige locatie en mijn wagen als veilig aparaat.

Probleem dat ik nu heb, is dat mijn telefoon op het werk (zo'n 50 km van bij me thuis) unlocked blijft. Iemand gelijkaardige problemen en mogelijke oplossingen ? Ben wat aan het googlen geweest, maar niet direct iets gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Mother_Goozz schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 19:36:
[...]

Hmm die melding komt gewoon weer...

[ Voor 40% gewijzigd door P.E.No.1 op 22-02-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49
Dat klopt maar, als de PHN niet in de lijst staat, komt die dan wel? Ik zou dan verwachten dat de PHN wel in de lijst staat met nu nog een van de weinigen met 6.01. Dat stond bij alle anderen ook maar die zijn inmiddels vermeld met 7.0. Nu staat er alleen nog dat [SM-930F] ANC en CTI nog geen 7.0 hebben ontvangen.Ik interpreteer dan dat, zodra die twee ook 7.0 hebben, alle versies dan zijn bijgewerkt. Met als ontbrekende dan de PHN toch? :?

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
oeps dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door P.E.No.1 op 22-02-2017 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Meubelmaker schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:52:
[...]

Dat klopt maar, als de PHN niet in de lijst staat, komt die dan wel? Ik zou dan verwachten dat de PHN wel in de lijst staat met nu nog een van de weinigen met 6.01. Dat stond bij alle anderen ook maar die zijn inmiddels vermeld met 7.0. Nu staat er alleen nog dat [SM-930F] ANC en CTI nog geen 7.0 hebben ontvangen.Ik interpreteer dan dat, zodra die twee ook 7.0 hebben, alle versies dan zijn bijgewerkt. Met als ontbrekende dan de PHN toch? :?
Nee die lijsten zijn gewoon een overzicht van de recent vrijgegeven roms. Dat je bijna alleen 7.0 in die lijst ziet staan betekent dus dat er vrijwel geen nieuwe 6.0.1 roms meer released worden. En dat PHN niet in die lijst staat betekent gewoon dat er voor PHN recent geen nieuwe roms verschenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen tot mijn grote schrik erachter gekomen dat mijn S7 die ik net iets langer dan een half jaar in gebruik heb, dat het scherm een klein beetje bol staat, met een kleine spleet tussen het scherm en de bezel. Ik durf hiermee wel te zeggen dat mijn toestel niet meer waterdicht is. Ik blijf dit erg merkwaardig vinden, op internet kan ik weinig mensen vinden die hetzelfde probleem hebben ervaren.

Natuurlijk baal ik hier van. Zou het gekomen zijn doordat ik het toestel vorige week kort in warm water gewassen heb? Verder werkt het toestel (nog) naar behoren maar het verbaast me waarom zo'n duur toestel kennelijk zo kwetsbaar is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2017 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ravoz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 09:44
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:39:
Natuurlijk baal ik hier van. Zou het gekomen zijn doordat ik het toestel kort in warm water gewassen heb?
Neem aan dat je wel het wolwas programma zonder centrifugeren hebt genomen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravoz schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:43:
[...]

Neem aan dat je wel het wolwas programma zonder centrifugeren hebt genomen? :+
Normaliter heb ik hem altijd in zo'n case zitten, dus ben daar vanmorgen per toeval achtergekomen. Ik ben altijd zuinig met dat ding opgegaan, heb hem in de wasbak gewassen met lauwwarm water. Toestel plakte namelijk door m'n vieze vingers van allerlei zoetigheid, vandaar.

Duur toestel waar ik veel geld voor heb moeten betalen, daar schik ik wel van. Nu hopen dat hij het nog een tijdje overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:48:
[...]
Normaliter heb ik hem altijd in zo'n case zitten, dus ben daar vanmorgen per toeval achtergekomen. Ik ben altijd zuinig met dat ding opgegaan, heb hem in de wasbak gewassen met lauwwarm water. Toestel plakte namelijk door m'n vieze vingers van allerlei zoetigheid, vandaar.

Duur toestel waar ik veel geld voor heb moeten betalen, daar schik ik wel van. Nu hopen dat hij het nog een tijdje overleeft.
Niks hopen! Terug naar de winkel! Dat is simpelweg een productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Productiefout? Toen ik hem kocht was alles nog in orde. Het was pas afgelopenmorgen dat ik constateerde dat de telefoon opgezwollen is. Het is de kant waar de volume controls zitten, vlak daaronder zit die spleet.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CoecEbAVMAMt74r.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://forums.androidcentral.com/attachments/samsung-galaxy-s7/246382d1479605827t-samsung-galaxy-s7-battery-swelled-up-5711.jpg
Afbeeldingslocatie: https://forums.androidcentral.com/attachments/samsung-galaxy-s7/246380d1479605805t-samsung-galaxy-s7-battery-swelled-up-5706.jpg

Zou het de batterij kunnen zijn?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2017 01:49 ]

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Batterij lijkt me mogelijk, die zit aan de kant van de volumetoppen.

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Dat ziet er inderdaad erg gek uit.
Het zal ook wel lastig worden om te claimen qua garantie want het lijkt op de eerste foto ook of hij gevallen is. Gezien de twee plekken op het metalen randje aan weerszijde van de sleuf.
Ben erg benieuwd wat dit kan zijn.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Hoe kan het dat ik met mijn S7 (geen edge) nog op patch 1 december zit en mijn vriendin met S6 2 dagen geleden de 1 januari patch heeft ontvangen.

Ik controleer regelmatig de beschikbaarheid van updates.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 01:37

Phntm

Tlingelingeling

madmaus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 07:32:
Hoe kan het dat ik met mijn S7 (geen edge) nog op patch 1 december zit en mijn vriendin met S6 2 dagen geleden de 1 januari patch heeft ontvangen.

Ik controleer regelmatig de beschikbaarheid van updates.
Geduld is een schone zaak. Zodra de update uit is feest iedereen en dan weet je wel wanneer je het kan updaten.

• jabberwock

jabberwock

dat moet haast wel de batterij zijn! Ook al zou het een lastig gevalletje garantie zijn, dan nog zou ik er niet langer mee rond lopen. Een opgezwollen batterij vind van zichzelf dat hij meer ruimte nodig heeft. Kijk wat er is gebeurd met bepaalde Note 7 modellen!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Na alle reclames die Samsung tegen hun note 7 probleem hebben aangegooid gok ik niet dat ze slechte reclame over batterijen willen.

Ergo, als het inderdaad de batterij is, gewoon contact met ze opnemen en reparatie of omruiling eisen. Lukt dat niet, eventjes klagen op fb en ik denk dat je héél snel geholpen wordt...

Lijkt me een garantiegevalletje, ook al zou hij gevallen zijn.

• Richh
Gray|IA schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 03:48:
Batterij lijkt me mogelijk, die zit aan de kant van de volumetoppen.
Maar ook daar lijkt hij opgezwollen geloof ik.

Ik zou inderdaad op de batterij gokken. Met daarbij vermeld: opgezwollen accu's zijn zeer gevaarlijk, ze kunnen knappen en dat wil je echt niet in je broekzak hebben.
Ga zsm langs een Samsung servicepunt om 'm te laten repareren of om te ruilen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Was in het geheel ergens anders naar aan het zoeken maar stuitte per toeval op dit filmpje:
YouTube: Galaxy S7 USB OTG Connector : 5 COOL Things to do with it !
Wellicht bekend... maar wilde het toch even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Voor de Nougat update (uitdagingen / problemen) is er een los topic. Als de update straks helemaal goed is uitgerold en werkt kan er hier verder gegaan worden. Maar tot die tijd horen die berichten hier: [Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:46

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Fijn! en dan kan google mooi alles opslaan wat jij zegt tegen je telefoon! 8)7
Hoe fijn ik android en de galaxy s7 ook vind ben ik toch meer gesteld op mijn privacy.
Ben na een bericht op internet van Anonymous over het feit dat google je stemopdrachten opneemt is gaan graven in mijn google account.
ben mij kapot geschrokken wat er allemaal wel niet dor hen wordt opgeslagen!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
DaveD1109 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:03:
[...]

Fijn! en dan kan google mooi alles opslaan wat jij zegt tegen je telefoon! 8)7
Hoe fijn ik android en de galaxy s7 ook vind ben ik toch meer gesteld op mijn privacy.
Ben na een bericht op internet van Anonymous over het feit dat google je stemopdrachten opneemt is gaan graven in mijn google account.
ben mij kapot geschrokken wat er allemaal wel niet dor hen wordt opgeslagen!
Dan gebruik je het niet... Vind dit altijd zo een b*llshit argument. Zet alles uit, log je je account op je telefoon uit en klaar... Je hoeft het niet te gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Razer schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:13:
[...]

Dan gebruik je het niet... Vind dit altijd zo een b*llshit argument. Zet alles uit, log je je account op je telefoon uit en klaar... Je hoeft het niet te gebruiken 8)7
Dan blijft er een "domme" telefoon over he!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
DaveD1109 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Dan blijft er een "domme" telefoon over he!
Losse APK's downloaden van alternatieve apps van partijen waar je meer vertrouwen in hebt :) Denk dat er wel mee te leven valt zonder Google Services, maar het wordt er waarschijnlijk niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Razer schreef op zondag 26 februari 2017 @ 14:22:
[...]

Losse APK's downloaden van alternatieve apps van partijen waar je meer vertrouwen in hebt :) Denk dat er wel mee te leven valt zonder Google Services, maar het wordt er waarschijnlijk niet makkelijker op.
Het is belachelijk dat je he opslaan nierkan uitzetten.

DaveD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Wow! Mijn S7 Edge is er qua batterijduur merk ik toch wel flink op achteruit gegaan in minder dan een jaar tijd (11 maandjes in mijn bezit, alleen scherm vervanging gehad). Waar ik er vroeger met intensief gebruik makkelijk een dag mee haalde met zo'n 15% overleeft die het tegenwoordig niet meer met meer dan 2% of gewoon leeg. Ik zit op software versie 6.0.1 en ik heb deze post expres niet in het battery drain topic gezet omdat dit gewoon mijn ervaring is de laatste maanden met dit toestel.

Het enige waar ik aan kan denken dat hier invloed op heeft is de snapchat app. Deze app verbruikt best veel energie sinds de nieuwe features.

Jammer! Misschien ben ik de enige, a fijn het is wel een pracht toestel.

Edit: overigens is het uiteraard niet zo dat ik verwacht dat de batterij hetzelfde blijft presteren in de loop van zijn leven, maar het is toch echt een stuk harder gegaan dan bij mijn vorige toestellen (HTC one M8, Xperia Z).

[ Voor 13% gewijzigd door BSOD baby op 26-02-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 19:17
BSOD baby schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:49:
Wow! Mijn S7 Edge is er qua batterijduur merk ik toch wel flink op achteruit gegaan in minder dan een jaar tijd (11 maandjes in mijn bezit, alleen scherm vervanging gehad). Waar ik er vroeger met intensief gebruik makkelijk een dag mee haalde met zo'n 15% overleeft die het tegenwoordig niet meer met meer dan 2% of gewoon leeg. Ik zit op software versie 6.0.1 en ik heb deze post expres niet in het battery drain topic gezet omdat dit gewoon mijn ervaring is de laatste maanden met dit toestel.

Het enige waar ik aan kan denken dat hier invloed op heeft is de snapchat app. Deze app verbruikt best veel energie sinds de nieuwe features.

Jammer! Misschien ben ik de enige, a fijn het is wel een pracht toestel.
Het is me helaas ook opgevallen dat mijn toetsel minder lang meegaat vergeleken met 6 maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Snapchat is zeker weten een app die veel energie gebruikt, dit lees ik overal. Na 11 maanden is mijn batterij nog steeds top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn oude LG G2 kon ik tegen google now zeggen " set timer 5 minutes ' en dan werd mijn timer gezet op 5 minuten.
Maar mijn s7 zoekt nu bij google op 'set timer 5 minutes', dus daar heb je niks aan. Weet iemand of dit aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:30
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 10:22:
Op mijn oude LG G2 kon ik tegen google now zeggen " set timer 5 minutes ' en dan werd mijn timer gezet op 5 minuten.
Maar mijn s7 zoekt nu bij google op 'set timer 5 minutes', dus daar heb je niks aan. Weet iemand of dit aan te passen is?
https://assistant.google.com/
nog ff afwachten.. dan deze installeren! kijken of die het dan wel doet.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Volgens mij heeft dit met je taal instellingen te maken. Die moeten op US English staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
Dat werkt gewoon. Je moet alleen Nederlands praten in commando stijl: TIMER VIJF MINUTEN. Voor een zacht gekookt eitje moet het 'timer vijf minuten en dertig seconden' in kokend water...maar dat terzijde.

Oké Google, uuh John-Nash? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door micheldenhaag op 27-02-2017 19:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

micheldenhaag schreef op maandag 27 februari 2017 @ 19:29:
[...]

Dat werkt gewoon. Je moet alleen Nederlands praten in commando stijl: TIMER VIJF MINUTEN. Voor een zacht gekookt eitje moet het 'timer vijf minuten en dertig seconden' in kokend water...maar dat terzijde.

Yes, dit werkt! Het was inderdaad voor de eitjes O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Ik heb net mijn sony verkocht via marktplaats en een S7 gekocht. Nu werkt mijn SD volgens de S7 niet, corrupted. 2 uur geleden werkte deze nog prima in de sony XZ, hij werkt prima op de pc en ook mijn ASUS transformer prime heeft geen problemen met het kaartje. De kaart is een Samsung EVO+ 128GB en krap 3 weken oud. Formatteren van exFAT naar NTFS en vice versa hebben geen effect gehad. CHKDSK ziet geen bad clusters en formatteren middels SDformat van de SDAssociation had ook geen effect.
Wat ook grappig is is dat de melding "unsupported SD card" ook blijft staan in de taakbalk wanneer er geen SD in zit. Android versie is 6.0.1 maar volgens software update zijn er geen updates en draai ik de laatste versie 8)7
Maar what now?

Wanneer ik een 4 jaar oud 32GB habibabi kaartje er in stop is er geen probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door .Sjoerd op 27-02-2017 22:59 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Laten formatteren door de telefoon zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Oh ja, vergeten te zeggen, dat faalt elke keer op 20%. Command 'xx (random nummer, elke keer anders) volume partition disk:179,0 public' failed with '400 xx(random nummer, elke keer anders) command failed'

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 17:17

Zorian

What the fox?

.Sjoerd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:04:
Oh ja, vergeten te zeggen, dat faalt elke keer op 20%. Command 'xx (random nummer, elke keer anders) volume partition disk:179,0 public' failed with '400 xx(random nummer, elke keer anders) command failed'
Mocht je root en custom recovery hebben, dan kan je proberen hem in de custom recovery te formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Nope, net 3 uur oud standaard uit de doos.

Edit:
Verschil tussen de 2 kaartjes is exFAT/NTFS voor de 128gb en FAT32 voor de 32GB kaart. Via CMD, format/FS: FAT32 E:, formatteer ik de kaart nu naar FAT32. Gaat even duren maar als dit werkt dan mogen de devvers van samsung echt even achter hun oren krabben.

[ Voor 76% gewijzigd door .Sjoerd op 27-02-2017 23:29 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
.Sjoerd schreef op maandag 27 februari 2017 @ 23:06:
[...]
Gaat even duren maar als dit werkt dan mogen de devvers van samsung echt even achter hun oren krabben.
Dat is wel heel makkelijk geconcludeerd.
Of er is gewoon een (productie)fout met je SD die niet aan het licht komt in de andere apparaten en scheelt dit misschien wel een corrupte SD over paar maanden. Of het ligt toch aan je S7.
Kijk is of je de sd-kaart in een andere S7 kan stoppen van een kennis/collega dan weet je meteen welke van de 2 de schuldige is.
Je hebt op beide nog garantie dus lijkt me zinvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
S7E-Vigi schreef op maandag 27 februari 2017 @ 07:08:
Snapchat is zeker weten een app die veel energie gebruikt, dit lees ik overal. Na 11 maanden is mijn batterij nog steeds top.
Ja, dat weet ik. Zoals ik al eerder aangaf houd ik daar rekening mee en het qua % gebruikt het gewoon nog net zo veel als eerst. Ik heb het eerder over de performance van de batterij die naar mijn mening achteruit is gegaan in korte tijd. A fijn, misschien is de nougat update wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
[...]

Heb ik ook weer iets bijgeleerd. Ik ga nog echt denken dat ik een SMARTphone heb. 8)7

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Modbreak:Vanaf vandaag is er ook een Galaxy S8 topic, geruchten e.d. mogen vanaf nu daarin besproken worden: [Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Mau_Maus schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 00:10:
[...]

Dat is wel heel makkelijk geconcludeerd.
Of er is gewoon een (productie)fout met je SD die niet aan het licht komt in de andere apparaten en scheelt dit misschien wel een corrupte SD over paar maanden. Of het ligt toch aan je S7.
Kijk is of je de sd-kaart in een andere S7 kan stoppen van een kennis/collega dan weet je meteen welke van de 2 de schuldige is.
Je hebt op beide nog garantie dus lijkt me zinvol.
Stap verder. Als ik de SD kaart in een USB/SD converter stop en die in de meegeleverde converter voor de aansluiting aan de onderkant dan werkt de kaart dus wel op de telefoon. Ik heb de kaart op deze manier geformatteerd met de telefoon. Er uit gehaald en in het SD slot gestopt, niet werken niet. 8)7
Ik ga inderdaad even naar de winkel hiermee.

[ Voor 7% gewijzigd door .Sjoerd op 28-02-2017 16:45 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
Nieuwe sd kaart onder garantie en gewoon werken. Prima maar ik snap er nog steeds geen snars van.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Vrouw overweegt S7 maar heeft niet zo heel grote handen. Heb ergens gelezen dat je via bepaalde handeling (paar keer drukken op bepaald knopje?) zo je scherm even kleiner kon maken of dat even alles wat naar beneden schuift zodat je er wel met je duim bij kan?

Weet iemand wat ik bedoel, of heb ik dat nu werkelijk gedroomd dat dat mogelijk zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
Leffunk schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 07:11:
Vrouw overweegt S7 maar heeft niet zo heel grote handen. Heb ergens gelezen dat je via bepaalde handeling (paar keer drukken op bepaald knopje?) zo je scherm even kleiner kon maken of dat even alles wat naar beneden schuift zodat je er wel met je duim bij kan?

Weet iemand wat ik bedoel, of heb ik dat nu werkelijk gedroomd dat dat mogelijk zou zijn?
Als ik me niet vergis instelling --> geavanceerde functies---> bediening met één hand dan

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Berichten met betrekking tot de Nougat update mogen besproken worden in: [Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen. Op het moment dat de update vloeiend is verlopen en iedereen deze heeft ontvangen, kan er in dit topic weer verder gepraat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Laatst online: 18:53
Kritiek of vragen over de moderatie horen hier niet thuis. Graag via DM of in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

[ Voor 96% gewijzigd door janvanduschoten op 01-03-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07 13:07
Ik heb een vraag omtrent de meldingen die ik krijg van S Planner op mijn S7edge, waar ik nu een weekje nougat op draai.

Ik heb voorheen nooit de agenda op mijn telefoon gebruikt, maar merk dat ik hier toch steeds meer behoefte aan heb. Echter, ik vind de meldingen zoals ik deze nu krijg echt super irritant!

Wanneer ik mijn scherm uitgeschakeld heb komt de melding binnen zoals dat gebeurd wanneer de wekker afgaat. Iets te overdreven als je het mij vraagt..

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/715fa714433b676ef60db13b1e2125b9.png

Wanneer ik deze melding weg veeg, of mijn scherm aan heb staan komt deze wel gewoon in het notificatiemenu te staan;

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/6c04c72a1495d54aa1297ba50ea83b09.png

Is het mogelijk om enkel een melding in het notificatiemenu te krijgen? Het internet kon mijn vraag niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
[...]

Gisteren geprobeerd en het werkte prima.
Maar vandaag herkent Google Nederlands niet meer... Lijkt wel of hij geen Nederland meer spreekt.
Bij de instellingen staat primair Engels en overige taal Nederlands...
Iemand een idee c.q. oplossing??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 19:17
Weet iemand toevallig hoe je de witte mapjes om apps uit moet zetten. Daarnaast worden bij veel apps de hoeken afgerond is dat ook uit te zetten ?

edit: gevonden :)

[ Voor 6% gewijzigd door tweakerjunior op 01-03-2017 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
*verkeerde topic*

[ Voor 104% gewijzigd door Kid Jansen op 03-03-2017 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 10:54

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ik heb al een tijdje een issue met S health en Strava op de S7. Eigenlijk niet meer geprobeerd maar met de update van vandaag gekeken of het nu wel werkt... En helaas.

Het issue:

Ik heb strava toegevoegd als verbonden service in S health.. Helaas werkt de sync niet.. Deze heeft nooit gewerkt op de S7 overigens. Toen m'n S7 kapot ging (scherm) heb ik een factory reset gedaan voor de reparatie en ben ik voor even naar m'n "oude" note 4 geswitched. Daar werkte deze sync meteen dus hoopte ik dat het probleem op m'n s7 ook opgelost was na de factory reset.. maar helaas...

Na de update vandaag heb ik het dus weer opgezet, maar opnieuw helaas..

Het vreemde is dat ik nergens een foutmelding oid krijg. De service heeft het groene bolletje wat zou moeten inhouden dat de connectie werkt.

Iemand enig idee, kan ik bijv bij de log files van S health?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRETOR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09 21:16
Ik heb ergens eens gelezen dat het ingebouwde blauw lichtfilter in de Nougat-update beter werkt t.o.v. apps als Twilight vanwege het daadwerkelijk uitzetten van subpixels. Vind de ingebouwde functie wel een stuk primitiever dan Twilight. Is deze echt beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:46
niet crossposten, en wijzig je reactie ipv een nieuwe reactie te plaatsen.

[ Voor 83% gewijzigd door The Wizard op 02-03-2017 05:09 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Nu zie ik ook dat in mijn WhatsApp al mijn contacten alleen nog maar nummers hebben en alle namen verdwenen, maar in mijn contacten staat alles goed...
Vind die update steeds minder leuk....

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou het volgende aanraden als je problemen hebt met de update. Eerst 1 en als dat niet werkt, dan stap 2 en zo verder.
Lees veel kleine dingetjes die al vaker aan de orde zijn geweest. Ik mag ervan uitgaan dat de meeste bugs er wel uit zijn gehaald na 3 maanden Nougat

1- Controlleer je instellingen. Deze zijn vaak gereset.
2- Opnieuw opstarten.
3- Wipe Cache vanuit recovery
4- Factory Reset
5- Garantie gevalletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Garret1410 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:09:
Ik zou het volgende aanraden als je problemen hebt met de update. Eerst 1 en als dat niet werkt, dan stap 2 en zo verder.
Lees veel kleine dingetjes die al vaker aan de orde zijn geweest. Ik mag ervan uitgaan dat de meeste bugs er wel uit zijn gehaald na 3 maanden Nougat

1- Controlleer je instellingen. Deze zijn vaak gereset.
2- Opnieuw opstarten.
3- Wipe Cache vanuit recovery
4- Factory Reset
5- Garantie gevalletje
Dan ga ik met stap 3 beginnen.
Bij Android 6 werkte alles prima, dus stap 5 garantie hoeft niet hoop ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vuurs schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:27:
Ik heb een vraag omtrent de meldingen die ik krijg van S Planner op mijn S7edge, waar ik nu een weekje nougat op draai.

Ik heb voorheen nooit de agenda op mijn telefoon gebruikt, maar merk dat ik hier toch steeds meer behoefte aan heb. Echter, ik vind de meldingen zoals ik deze nu krijg echt super irritant!

Wanneer ik mijn scherm uitgeschakeld heb komt de melding binnen zoals dat gebeurd wanneer de wekker afgaat. Iets te overdreven als je het mij vraagt..

[afbeelding]

Wanneer ik deze melding weg veeg, of mijn scherm aan heb staan komt deze wel gewoon in het notificatiemenu te staan;

[afbeelding]

Is het mogelijk om enkel een melding in het notificatiemenu te krijgen? Het internet kon mijn vraag niet beantwoorden.
Ik ben er ook nooit achter gekomen maar ik heb Google agenda geïnstalleerd en dat werkt goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Razer
aveenhuysen schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 21:02:
Nu zie ik ook dat in mijn WhatsApp al mijn contacten alleen nog maar nummers hebben en alle namen verdwenen, maar in mijn contacten staat alles goed...
Vind die update steeds minder leuk....
WhatsApp heeft geen permissies tot je contacten. Had je zelf ook wel kunnen bedenken dan toch. Dit zijn echt basis zaken die je na een update even moet checken. Rechten weer activeren et voila. Dit is wel nog altijd een Tweakers forum en niet het Tros Radar forum toch... 😉

[ Voor 11% gewijzigd door Razer op 01-03-2017 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aveenhuysen
Razer schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:47:
[...]

WhatsApp heeft geen permissies tot je contacten. Had je zelf ook wel kunnen bedenken dan toch. Dit zijn echt basis zaken die je na een update even moet checken. Rechten weer activeren et voila. Dit is wel nog altijd een Tweakers forum en niet het Tros Radar forum toch... 😉
Sorry, dat kwartje was nog niet gevallen |:( |:( |:(
Bedankt en het werkt weer _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is de laatste ROM voor Nederland (PHN), gereleased 02 mar 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Noot: Indien je na installatie geen andere ROM's (door mij hier geplaatst) installeert, krijg je de OTA-updates op je toestel!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* January security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 10422490
Build date Mon, 30 Jan 2017 07:20:17 +0000
Security Patch Level 2017-01-01
Product code PHN
PDA G930FXXU1DQB3
CSC G930FPHN1DQA8
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

[ Voor 66% gewijzigd door henklbr op 10-03-2017 14:51 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Draak1978 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:06:
Ik had dit probleem ook al met de beta nougat en nu weer met de normale nougat:

Ik krijg een pop-up van whatsapp met een nieuw bericht als mijn scherm aanstaat. Deze krijg ik ook in game en in video etc etc en ik vind dit hoogst irritant. Ik heb de permissies al uit gezet voor pop-up in whatsapp en in het systeem, maar deze blijven verschijnen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Ik heb de UAE versie van nougat
Heeft iemand hier de oplossing al voor gevonden? Ik heb even zitten zoeken online en het een en ander al geprobeerd maar deze pop ups blijven verschijnen, ook wanneer je dit uitzet in WhatsApp en in de instellingen van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolo511
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-08-2024
henklbr schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:51:
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Noot: Indien je na installatie geen andere ROM's (door mij hier geplaatst) installeert, krijg je de OTA-updates op je toestel!

Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 10422490
Product code PHN
PDA G930FXXU1DQB3
CSC G930FPHN1DQA8

Welke CSC moet ik flashen home of phn ik heb een nederlands toestel en had laatst de BTU geflashed.

[ Voor 87% gewijzigd door Rolo511 op 02-03-2017 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rolo511 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 09:17:
[...]

Welke CSC moet ik flashen home of phn ik heb een nederlands toestel en had laatst de BTU geflashed.
Om je toestel weer geheel op PHN te krijgen, ook voor de OTA-updates, dien je CSC_PHN te kiezen

Je toestel wordt hierna gereset!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Laatst online: 29-09 14:48
henklbr schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:51:

What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 10422490
Product code PHN
PDA G930FXXU1DQB3
CSC G930FPHN1DQA8

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Australië (XSA), gereleased 02 mar 17, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.

Noot: Na het installeren van deze ROM, ontvang je GEEN OTA-updates!

What's new:
* Android 7.0
* February security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 10422490
Build date Fri, 24 Feb 2017 05:54:22 +0000
Security Patch Level 2017-02-01
Product code PHN
PDA G930FXXU1DQBH
CSC G930FPHN1DQA8

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3
Voor de mensen die 7 eerder geïnstalleerd hebben, die nu problemen hebben met VoLTE, kunnen gewoon HOME_CSC gebruiken om zo weer VoLTE te kunnen gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NegativeFreak schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:25:
[...]

Voor de mensen die 7 eerder geïnstalleerd hebben, die nu problemen hebben met VoLTE, kunnen gewoon HOME_CSC gebruiken om zo weer VoLTE te kunnen gebruiken?
Je bedoelt met de MM-CSC van PHN?

In dat geval: Yeps ;)

Als je BTU geheel had geflasht met de BTU-CSC, dan moet je CSC_PHN gebruiken...

[ Voor 10% gewijzigd door henklbr op 02-03-2017 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Laatst online: 29-09 14:48
henklbr schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:32:
[...]

Je bedoelt met de MM-CSC van PHN?

In dat geval: Yeps ;)

Als je BTU geheel had geflasht met de BTU-CSC, dan moet je CSC_PHN gebruiken...
Die bedoelde ik inderdaad. Wist even niet hoe ik het anders moest uitleggen :P
Ga ik dadelijk eens flashen.

Bedankt voor je snelle reactie!

Net geflashed, ging lekker makkelijk en snel.
Kan weer mooi 4g gebruiken en bellen.
Ik heb de aangepaste XSA versie gepakt... OTA's boeien me niet... Jij bent mijn H-OTA update :9 _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door NegativeFreak op 02-03-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Bij mij springt "Google scherm doorzoeken" ("on tap") volgens mij net aan in het Nederlands.. of sinds update..

Bij vasthouden "home"-knop wordt wel eerst screenshot gemaakt (zonder ook aan/uit-knop vast te houden)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
crossposten is niet toegestaan

[ Voor 87% gewijzigd door The Wizard op 02-03-2017 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:11
@henkbkr, verwacht je al snel de download voor de Edge beschikbaar te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martin99 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:30:
@henkbkr, verwacht je al snel de download voor de Edge beschikbaar te hebben?
99,9% kans morgen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ik heb de update overigens OTA binnengekregen op mijn S7 Edge. De VoLTE-switch is op KPN-netwerk al aanwezig, maar hij werkt nog niet.
Volgens KPN krijg ik op korte termijn een SMS als mijn nummer voor VoLTE geschikt is gemaakt.

Verder wel tevreden met de snelheid van Nougat. Sommige dingen voelen echt vlotter aan, zoals het multitasken. Nieuwe notificatiesysteem is klein met mijn aangepaste DPI, maar wel handig. Het nieuwe settingsmenu is oke, maar het batterijoverzicht is verstopt en je kan geen sneltoetsen meer toevoegen. Jammer.

Verder merk ik een delay bij het invoeren van tekst in websites met Chrome icm Swiftkey, dat hoort niet op een flagship... Waarschijnlijk iets in de software wat nog niet lekker loopt. Heb nog geen factory reset gedaan, overigens.

Ook heb ik het idee dat hij minder apps in het RAM laat zitten, terwijl ik meestal nog ongeveer 1GB vrij heb volgens verschillende apps. Is er ergens een verstopte setting of iets dergelijks waardoor m'n S7 weer lekker veel apps op de achtergrond onthoud?

Tot slot: mijn notificatiebalk zet bij meer dan 4 notificaties '...' in de balk. Ik wil gewoon dat ding vol met icoontjes, is er ergens een setting verstopt om dit aan te passen? Hoe te doen staat hier: Dutchdude99 in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"

[ Voor 43% gewijzigd door Richh op 02-03-2017 20:15 ]

Pagina: 1 ... 99 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support