bilgy_no1 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:19:
[...]
Bij mij speelt dit ook. Ik kan waarschijnlijk niet meer omruilen, want al een twee maanden in bezit. Had bovendien een hoop gezeik, omdat de winkel (Optie1) een grijze import heeft gegeven terwijl ze NL import hadden moeten leveren. Dat wordt dus een paar weken zonder telefoon en dan alles opnieuw instellen...
Al met al best veel irritante issues:
- Home knop die niet makkelijk pakt (sowieso irritant dat je hem in moet drukken)
- Vaak onbedoelde kliks op de Edge terwijl ik de telefoon met 1 hand bedien.
- Telefoon app zeer onhandig: als je keypad opent zoekt ie bijv alleen in 'Log' en niet in al je contacten. Sowieso moet je veel klikken om uiteindelijk iemand te bellen.
- Veel geheugen in gebruik door systeem.
- Beschamende vertoning met uitrol updates (half februari nog steeds op Security Patch 1-12-2016)
- slechte speaker en slechtere geluidskwaliteit over BT in auto dan vorige telefoon (HTC One M8).
- Vertragingen in interface.
- Mail widget weigert regelmatig te updaten (terwijl Office 365 mail in de App wel up to date is)
- Belachelijk onhandige plaatsing volume knoppen (en geen optie om rechts een Edge volume slider te hebben)
- Home knop die niet makkelijk pakt
- Belachelijk onhandige plaatsing volume knoppen
- Vaak onbedoelde kliks op de Edge terwijl ik de telefoon met 1 hand bedien.
Mogelijk is het toestel niet ergonomisch voor jou maar ik herken het niet en hoor het eigenlijk ook nooit hier.
Betekent niet dat het voor jou niet zo is, wel dat de meesten het niet hebben en dat is de realiteit voor een smartphone maker hij maakt een model wat de massa aanspreekt niet alleen de links handige reuzen of geamputeerde dwergen anders maken ze hun markt wel erg klein
(3000 amputaties per jaar, zowel arm en been 80% is ouder dan 65, kleine markt dus) .
- Telefoon app zeer onhandig: als je keypad opent zoekt ie bijv alleen in 'Log' en niet in al je contacten. Sowieso moet je veel klikken om uiteindelijk iemand te bellen.
Vergeleken met de nexus 5x of lumia 950xl (windows 10) is het het zelfde: Telefoon icoon->typ in zoeken: selecteer-> selecteer bellen. En hij belt. Wil je vaste contacten bellen dan kan dat via de de zelfde telefoon icoon->contacten: staan favorieten boven in.
OF: edge panals swipen en bellen.
Of je neemt personen op je desktop of personen widget op je homescreen etc.
Bottom line, erg veel clicken ja...
- Veel geheugen in gebruik door systeem.
Dus? Wat is het probleem hiermee? wat merk jij ervan? Geheugen beheer van android is laatste jaren prima en 4GB is voorlopig voldoende. Hij houdt 500+ gereserveerd en met zware applicaties open houdt hij alsnog 900MB extra over. Ik merk ook nooit vertragingen door geheugen gebruik.
Waar heb je dat geheugen voor als je het leeg laat?
- slechte speaker en slechtere geluidskwaliteit over BT in auto dan vorige telefoon.
Eerste klopt en zal me een worst wezen, ik gebruik altijd oordoppen voor muziek en ringtones moeten alleen goed hoorbaar zijn. En dat laatste heb ik geen probleem in mijn auto, hij sluit altijd automatisch aan en werkt gewoon prima voor mij als ontvangende partij.
- Vertragingen in interface.
Je gebruikt touchwiz? Dan had je kunnen weten dat dit trager is aangezien dat #1 complaint was over touchwiz. Ik gebuik een andere launcher en heb geen enkele vertraging (arrow launcher = aanrader)
- Mail widget weigert regelmatig te updaten (terwijl Office 365 mail in de App wel up to date is)
Als hij regematig zou updaten hadden we het een andere punt op deze lijst gezien: de accu gaat zo kort mee. Maar de gmail app synct op het moment hij een bericht binnen krijgt van mail. Hoe snel wil je het hebben, dit duurt binnen android gewoon een paar minuten afhankelijk van hoeveel apps je hebt die syncen heeft dus niks met het toestel te maken.
Als iedereen een machio latte wil hebben kan jij nog gewoon koffie zonder melk bestellen, het kan zo zijn dat dit toestel niks voor jou is. Volgende keer weet je waar je op moet zoeken.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's