partyondude schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:59:
[...]
Ja, een fabrikant moet kunnen repareren ja, in ieder geval wel als dat product nog ruimschoots verkrijgbaar is in allerlei winkels en nog niet het einde van zijn technische/economische levensduur bereikt heeft. Geen idee of er wetgeving voor bestaat, het zou me niet verbazen als dat inderdaad zo is.
Nou verbaas je maar, die bestaan niet, nogmaals, nee dat moeten ze niet. Dus het is een nieuw product dat betekent dat ze het moeten repareren als jij het kapot maakt? Soms is het beter om gewoon niet te reageren.
En als de fabrikant dat niet wil of kan, dan zou die zomaar een hoop klanten kwijt kunnen raken.
Dat klopt daarom bieden ze het aan maar is het geen verplichting het is jou vrijheid om een ander toestel te nemen naar keuze.
Het zou toch van de zotte zijn als je auto na zeven jaar niet meer gerepareerd kan worden omdat de onderdelen op zijn?
Na 7 jaar? gewoon @ random? Vergelijking: een 700€ object met een ~14000€(@random) object die meestal na die 7 jaar gemaakt wordt met third party onderdelen. Of dacht je dat ford een stapel onderdelen heeft liggen voor je fiesta uit 1996?
Dan verwacht ik dus dat mijn telefoon, een half jaar na het op de markt komen, gerepareerd kan worden.
Nogmaals een verwachting die niet gebaseerd is op realiteit en eerder op youtube generatie. Ze kunnen wel repareren maar moeten het niet, dat was het punt juist.
En daar betaal ik graag voor, en anders de verzekering van de tegenpartij, aangezien mijn Edge's tweemaal door toedoen van anderen zijn gesneuveld, ondanks beschermhoes.
Nee je hebt betaald voor het toestel en je verzekering betaald voor een nieuwe als er geen reparatie mogelijk is. Jij betaald voor de service van vervanging, niet het recht op vervanging en kunnen ze deze niet aanbieden dan betaal jij dus ook niks.
Maar Samsung gaf me helemaal niet die optie. Toestel inleveren, fors bijbetalen en een nieuwe krijgen, dat was de enige mogelijkheid. Dat vind ik raar en niet kunnen. Blijkbaar verschillen we op dat punt van mening.
Samsung heeft je telefoon niet laten vallen en Samsung geeft je wel opties, namelijk het repareren. Je had ook gewoon een nieuwe kunnen kopen voor winkelprijs.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's