Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 18:02
rens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:35:
[...]

Welke servers heb je ingesteld? Vaak wordt dit niet automatisch opgepakt.

Voor hotmail.com / outlook.com heb ik de volgende instellingen gebruikt:

[...]

En dat werkt perfect.
De enige verandering die ik in de handmatige instelling onder de exchange heb gemaakt is m.hotmail.com vervangen door m.outlook.com! Thats it. Samsung heeft nog niet in de gaten dat men de vooringestelde opties van microsoft volledig naar de backbone van outlook heeft gemigreerd ;)

Zal met een eventuele update van S-planner vast wel aanpassen (ooit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
BAMMER schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:26:
Samsung heeft nog niet in de gaten dat men de vooringestelde opties van microsoft volledig naar de backbone van outlook heeft gemigreerd ;)
Ja er zijn heel veel problemen door de migratie naar Outlook. Veel (oudere) mailaccounts synchroniseren ineens niet meer, al heb je daar wel een e-mail van ontvangen. Verder snappen veel mobiele applicaties het niet meer, aangezien die auto survey hebben, maar dat werkt dat toch niet helemaal lekker.

Overigens zijn er al jaren problemen met automatische Exchange instellingen van Outlook / Hotmail en ik stel op bijna elk programma de instellingen gewoon zelf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
yinx84 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:13:
Na een factory reset word ik nog steeds geplaagd door een enorme battery drain 's nachts. Wel 30-40%. Vóór m'n factory reset was de boosdoener volgens de Battery usage 'Android System'... waar een hele sloot zaken onder vallen en lastig uit te zoeken is. Nu, na de factory reset is 'Mediaserver' de batteryhog. Ook heb ik nog steeds problemen met mijn wifi thuis... hoewel hij wel verbinding houdt, springt hij regelmatig naar 4g met de melding dat via mijn wifi connection 'Internet not available' is. Dit terwijl andere apparaten in huis dit probleem niet hebben... daarnaast gaat het op andere wifi netwerken wel gewoon goed.

Van mij mag die Nougat release snel komen... hoop dat het e.e.a. oplost :( Herkent iemand deze problemen?
Ik heb dit ook gehad, ik heb nu twee maal mijn telefoon geflashed met 7.0 omdat ik die graag wilde hebben. Wat ik echter gevonden had op het internet wat de oplossing was is force close knox... :/ dat gebruikte bij mij echt iets van 40% van de batterij. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:17

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik blijf een hardnekkig probleem houden met de Google play store. Ik download alleen maar met maximaal 1mb (maar meestal trager) echt een bron van frustratie. Ik heb er veel over gelezen, en vanalles geprobeerd (buiten de playstore heb ik volledige snelheid)

Verwijderen van Google play store/gegevens wissen, Google account verwijderd, WiFi aangepast/gereset maar zowel op 2.4 als 5ghz gaat het niet sneller, zelfde als op een ander wifi netwerk wat niks veranderde... Zodra ik op 4g ga Download ik makkelijk met 8-10mb.

Afgezien van een harde reset heb ik alles geprobeerd wat ik kon vinden, iemand anders nog een helder idee 8)7 van die rare onverklaarbare Android dingen dit...

Edit: af en toe download ik wel met volledige snelheid op mijn wifi netwerk...

[ Voor 9% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 08-02-2017 19:07 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:05:
Ik blijf een hardnekkig probleem houden met de Google play store. Ik download alleen maar met maximaal 1mb (maar meestal trager) echt een bron van frustratie. Ik heb er veel over gelezen, en vanalles geprobeerd (buiten de playstore heb ik volledige snelheid)

Verwijderen van Google play store/gegevens wissen, Google account verwijderd, WiFi aangepast/gereset maar zowel op 2.4 als 5ghz gaat het niet sneller, zelfde als op een ander wifi netwerk wat niks veranderde... Zodra ik op 4g ga Download ik makkelijk met 8-10mb.

Afgezien van een harde reset heb ik alles geprobeerd wat ik kon vinden, iemand anders nog een helder idee 8)7 van die rare onverklaarbare Android dingen dit...

Edit: af en toe download ik wel met volledige snelheid op mijn wifi netwerk...
Alleen met Google Play problemen of laden andere applicaties ook slecht online content? Zoals YouTube of Instagram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Mrjraider schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:17:
[...]

Alleen met Google Play problemen of laden andere applicaties ook slecht online content? Zoals YouTube of Instagram?
Alleen in de playstore problemen met snelheid, alle andere (google) applicaties haal ik volledige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Toevallig per ongeluk, achtergrond gegevens beperken aan staan (of alleen bij de playstore)? Wil ook nog wel eens een oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Mrjraider schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:22:
Toevallig per ongeluk, achtergrond gegevens beperken aan staan (of alleen bij de playstore)? Wil ook nog wel eens een oorzaak zijn.
Dank voor het meedenken, maar dit heb ik niet aanstaan. Ik snap gewoon niet dat via Wifi maar 500kbs haal en 4g mijn volledige snelheid. Ik heb zo'n enorme haat/liefde verhouding met dit OS... |:(

Edit: Nog een aanvulling: Via VPN haal ik volledige snelheid op hetzelfde wifi netwerk wie kan mij uitleggen hoe dat zit (KPN).... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 08-02-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mother_Goozz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:04:
[...]

Dank voor het meedenken, maar dit heb ik niet aanstaan. Ik snap gewoon niet dat via Wifi maar 500kbs haal en 4g mijn volledige snelheid. Ik heb zo'n enorme haat/liefde verhouding met dit OS... |:(

Edit: Nog een aanvulling: Via VPN haal ik volledige snelheid op hetzelfde wifi netwerk wie kan mij uitleggen hoe dat zit (KPN).... 8)7
Heeft dit met OS te maken dan. Lijkt eerder iets met netwerk te maken.
Phntm schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:30:
Ik heb de laatste dagen enorm veel last van slechte batterij prestaties op mijn s7 edge. Android system staat altijd bovenaan. IN 5 uur met 2 uur SOT van 100% naar 68%, android system staat natuurlijk weer bovenaan. Ik maak ook gebruik van package disabler pro dus snap het even niet meer. Google play services data gewiped heeft ook niet geholpen.
Batterij problemen zijn haast niet zomaar even op te lossen. Er zijn zoveel factoren die meespelen maar als het opeens gekomen is dan zul je moeten kijken wat er op dat moment gebeurt is. Package disabler kan ook teveel uitgeschakeld hebben. Is vaker voor gekomen dus zou alles maar eens weer inschakelen.
Batterij problemen staat het internet vol mee en er zijn 1000 en 1 oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:31
Top telefoon heb hem sinds gister.

Mijn lg g3 die ik hier voor had deed ongeveer 12 aan 10 uur en dan was hij leeg hoe ik hem dus gebruikte.

De s7 edge had ik van de lader gehaald vanochtend 100% deze is nu 42% en heb hem nu meer dan 16 uur in gebruik op dit moment.

Ps: vraagje had hem nu op normaal laden maar is dat snel laden beter of slechter? I.v.m dat hij sneller geladen wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door dutchnltweaker op 08-02-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Mother_Goozz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:04:
[...]

Test andere wifi netwerken en test andere toestellen ook.
Als andere wifi netwerken geen problemen hebben dan ligt het aan je wifi netwerk.
Iets blockt jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Zojuist wat posts over batterijdrain verplaatst naar [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic , zoals ook in de topicwaarschuwing staat vermeld :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sderooij
  • Laatst online: 08:21
*weg*, kritiek op de moderatie doen we niet hier

[ Voor 87% gewijzigd door Bullet NL op 10-02-2017 00:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:52

zie hier boven

[ Voor 91% gewijzigd door Bullet NL op 10-02-2017 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Gewoon overzicht houden, anders ligt alles op een grote hoop en heeft een topic als deze echt veel te veel berichten door elkaar heen wat net zo goed allemaal een beetje verspreid kan worden.
Hoewel deze net zo goed in dit topic kunnen: [Samsung] RMA & Support en [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen
Zoveel berichten zijn er niet over RMA's en levertijden van de S7 zijn toch overal hetzelfde nu (net als de prijzen).

[ Voor 13% gewijzigd door Jochemd13 op 09-02-2017 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:14
Zie zojuist dit bericht over de februari security patch... voor de J5 Prime!

Ondertussen zit ik met het vlaggenschip S7 Edge nog op december. Ik ben echt teleurgesteld in de traagheid van deze updates.

http://m.gsmarena.com/feb...me_as_well-news-23293.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
Het is niet alleen de J5 maar zelfs de S4 en S5 hebben de 2/17 update.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Laatst online: 11-11-2024
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 07:59:
Het is niet alleen de J5 maar zelfs de S4 en S5 hebben de 2/17 update.
Logisch toch?
Die beveiliging update zit in Android 7 voor ons . :P

Wel krom zo natuurlijk XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
Maar ja, zo kan je blijven gaan. We wachten wel weer een maandje met bouwen voor een nieuwe update. Ben je net klaar komt de volgende al.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:11:
Top telefoon heb hem sinds gister.

Mijn lg g3 die ik hier voor had deed ongeveer 12 aan 10 uur en dan was hij leeg hoe ik hem dus gebruikte.

De s7 edge had ik van de lader gehaald vanochtend 100% deze is nu 42% en heb hem nu meer dan 16 uur in gebruik op dit moment.

Ps: vraagje had hem nu op normaal laden maar is dat snel laden beter of slechter? I.v.m dat hij sneller geladen wordt.
Over het algemeen is slecht laden slecht in het feit dat de batterij opwarmt. Als je dat onder controle kan houden dan is het geen probleem. Verder zou je hem altijd rond de 50% moeten houden wil je dat de batterij het het langste volhoud _/-\o_

Ik had het gelezen over de 1 feb security update echt bijzonder dat de S7 edge die nog niet heeft. (zelfs niet op android 7.0 !) :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Gaat het bij de S8 beter worden met updates? Ik merk toch dat ik mij erger aan het nonchalante beleid van Samsung om hun toptoestel zo vaag te updaten. Werkt het toestel dan niet goed? Tuurlijk wel, maar gaat mij om het principe.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Feit is inderdaad dat samsung een aparte updateroutine aanhoudt. Zo rollen er nog 6.0.1 updates uit as we speak in sommige landen, andere landen niks, een paar landen Nougat en zelfs een Nougat update. Als er al een gedachte achter zit, dan ben ik best benieuwd hoe dat plan er precies uitziet. Ik kan er namelijk geen logica in ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
rodie83 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:37:
Feit is inderdaad dat samsung een aparte updateroutine aanhoudt. Zo rollen er nog 6.0.1 updates uit as we speak in sommige landen, andere landen niks, een paar landen Nougat en zelfs een Nougat update. Als er al een gedachte achter zit, dan ben ik best benieuwd hoe dat plan er precies uitziet. Ik kan er namelijk geen logica in ontdekken.
Volgens mij zien jullie het verkeerd. De nougat update is allang klaar echter mag Samsung deze nog niet overal verspreiden omdat providers vaak nog een goedkeuring moeten geven. In het ene land gaat dit sneller dan het andere, waarom dan de unbranded toestellen nog op 6.0.1 zitten is vreemd maar goed.
Dat de security updates bij sommige maanden achter lopen snap ik ook niet. Deze moeten apart verspreid worden vind ik helaas zijn de providers opper machtig en daarnaast heeft Samsung verschillende versies van de S7 en de S7 edge welke allemaal weer net even anders is. Dat Samsung raar bezig is moge duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 20:22
pdavie2311 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 08:34:
Gaat het bij de S8 beter worden met updates? Ik merk toch dat ik mij erger aan het nonchalante beleid van Samsung om hun toptoestel zo vaag te updaten. Werkt het toestel dan niet goed? Tuurlijk wel, maar gaat mij om het principe.
Dat verwacht ik niet. Waarom dan ineens wel?

Ik zit er echt sterk over te denken om na de breekbare S7 Edge met zijn nauwelijks leverbare schermen over te stappen naar de iPhone 8, mocht dat tenminste een topper worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrjraider schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 11:50:
[...]

Volgens mij zien jullie het verkeerd. De nougat update is allang klaar echter mag Samsung deze nog niet overal verspreiden omdat providers vaak nog een goedkeuring moeten geven. In het ene land gaat dit sneller dan het andere, waarom dan de unbranded toestellen nog op 6.0.1 zitten is vreemd maar goed.
Dat de security updates bij sommige maanden achter lopen snap ik ook niet. Deze moeten apart verspreid worden vind ik helaas zijn de providers opper machtig en daarnaast heeft Samsung verschillende versies van de S7 en de S7 edge welke allemaal weer net even anders is. Dat Samsung raar bezig is moge duidelijk zijn.
Eigenlijk zou het toch zo moeten zijn dat in dit geval Samsung de telefoons levert en de provider de diensten?
Waarom zouden die providers zo machtig zijn? Door dit gedoe is het natuurlijk ook niet makkelijk voor Samsung omdat ze gewoon afhankelijk zijn wanneer een provider maar eens een goedkeuring geeft. Wat zit hier dan achter? Beide zijn er toch bij gebaat als alles het nieuwste van het nieuwste is, en dat alles goied werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:10:
[...]

Dat verwacht ik niet. Waarom dan ineens wel?

Ik zit er echt sterk over te denken om na de breekbare S7 Edge met zijn nauwelijks leverbare schermen over te stappen naar de iPhone 8, mocht dat tenminste een topper worden.
Iphone 8 lijkt me wel een topper te worden als iOS tenminste ook flink geüpdate wordt. Zit nu met een iPhone 7 wat een mooi toestel is maar is op veel punten toch net geen S7 Edge.

En denk met een iPhone niet dat je maandelijkse updates krijgt want dat is ongeveer om de twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 19:00
rodie83 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 10:37:
De 6.0.1 updates hebben allemaal een build van 15 december 2016, ik denk dat dat kleine updates zijn met provider specifieke instellingen, bijv. wifi bellen, volte bellen, etc, etc. Mogelijk dat er nog eentje bij zit met een security level patch, maar denk niet veel meer.

Wat uiteraard niet wegneemt dat het allemaal erg lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Waar ik tegenaan loop is dat de 32GB erg vol begint te raken, ik heb een 64GB supersnelle SDkaart in de telefoon gestopt en heb enkele kleine apps en de documenten over kunnen zetten , maar dat doet niet genoeg.
Wie weet er een manier (mss met een app) om bv Tomtom wat 9 GB in beslag neemt over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:37

Phntm

Tlingelingeling

mirelia schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:19:
Waar ik tegenaan loop is dat de 32GB erg vol begint te raken, ik heb een 64GB supersnelle SDkaart in de telefoon gestopt en heb enkele kleine apps en de documenten over kunnen zetten , maar dat doet niet genoeg.
Wie weet er een manier (mss met een app) om bv Tomtom wat 9 GB in beslag neemt over te zetten?
Je kan via een minder nette manier de SD kaart inzetten als adaptive storage i.p.v. extra opslag medium. Hierdoor krijg je 64+32=96GB effectief storage. Nadeel is dat android er niet zo netjes mee omgaat als je die SD kaart een keer eruit haalt, om bijvoorbeeld iets erop te zetten. Android formateert namelijk de SD kaart voor eigen gebruik en dus word het samen met die 32GB intern geheugen 1 groot geheel. (Als ik het nu ten minste wel goed uitleg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn vrouw heeft een Samsung galaxy S7 Edge. Als ze daarmee handsfree belt, dus met het geluid over de speaker, is ze voor de ontvangende partij erg slecht te verstaan door wegvallend geluid. Hele delen van het gesprek vallen continue weg, terwijl het geluid, na switchen naar het bellen met de telefoon aan het oor, ineens kraakhelder is.Dit probleem is er al sinds dag een, zo'n 8 maanden dus.

Zelf heb ik een Samsung Galaxy S7 die dat probleem niet heeft.

Het probleem doet zich voor bij elk gesprek dat gevoerd wordt via handsfree, dus is niet afhankelijk van de ontvangende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_killjoy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik blijf nog even op 6.0.1 na dit verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:44
Die ervaring heb ik zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Kan gewoon zijn dat zij day 1 benchmarks weer erbij hebben gepakt en dan voor de nieuwe battery tests een S7 edge hebben gepakt die in gebruik is. Je hebt ook te maken met battery degradation en dat is normaal. Ik denk dat kers verse s7 edges of s7's waarvan er goed gewoon word mee omgegaan (qua batterij opladen en waken) dat dat echt juist verbetering toont. Dat en vele gebruikers van nougat op de s7 edge spreken juist over betere batterij duur. Wat weegt zwaarder, the experience of one or the experience of many?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19

AvK

Ready Set Go

Normaal haal ik met gemak 2 dagen. 48 uur dus. 10% minder is 43 uur. Mhoaw. Kan ik nog steeds heel goed mee leven. ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Garret1410 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 12:31:
[...]

Iphone 8 lijkt me wel een topper te worden als iOS tenminste ook flink geüpdate wordt. Zit nu met een iPhone 7 wat een mooi toestel is maar is op veel punten toch net geen S7 Edge.

En denk met een iPhone niet dat je maandelijkse updates krijgt want dat is ongeveer om de twee maanden.
Klopt, maar volgens mij zit iOS toch ook veel meer dichtgetimmerd waardoor die maandelijkse updates niet nodig zijn?

Anyway, ik vind de S7 Edge het beste en mooiste Android toestel wat ik ooit gehad heb, maar dat gedonder met die schermen (2x gevallen, 1x omgeruild voor een nieuwe en hopelijk deze week wel een reservescherm) is me echt enorm tegengevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:59
darkdesign schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:40:
Mijn vrouw heeft een Samsung galaxy S7 Edge. Als ze daarmee handsfree belt, dus met het geluid over de speaker, is ze voor de ontvangende partij erg slecht te verstaan door wegvallend geluid. Hele delen van het gesprek vallen continue weg, terwijl het geluid, na switchen naar het bellen met de telefoon aan het oor, ineens kraakhelder is.Dit probleem is er al sinds dag een, zo'n 8 maanden dus.

Zelf heb ik een Samsung Galaxy S7 die dat probleem niet heeft.

Het probleem doet zich voor bij elk gesprek dat gevoerd wordt via handsfree, dus is niet afhankelijk van de ontvangende partij.
Zit die van je vrouw in een hoesje toevallig ? En nog toevalliger: dekt in dat geval misschien het hoesje de tweede microfoon (bovenaan het toestel, voor noise cancellation) af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

partyondude schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:46:
[...]

Anyway, ik vind de S7 Edge het beste en mooiste Android toestel wat ik ooit gehad heb, maar dat gedonder met die schermen (2x gevallen, 1x omgeruild voor een nieuwe en hopelijk deze week wel een reservescherm) is me echt enorm tegengevallen.
Je moet toch wel eerlijk zijn dat je natuurlijk daar zelf verantwoordelijkheid over hebt. Beetje voorzichtiger zijn kan geen kwaad denk.... Bespaart je ook al een hoop geneuzel met dat vervangen (+kosten). Misschien toch een inboedel verzkering nemen waarbij je ook buiten verzekerd bent tegen accidentele schade? Denk echter dat je premie niet bepaald goed zal zijn als je binnen een jaar tijd 2x 230 euro moest ophoesten... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Carpento schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:53:
[...]

Zit die van je vrouw in een hoesje toevallig ? En nog toevalliger: dekt in dat geval misschien het hoesje de tweede microfoon (bovenaan het toestel, voor noise cancellation) af ?
Dat kwam ik inderdaad ook al tegen op internet als tip, maar dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 18:02
Ik precies hetzelfde geval, handsfree bellen, gewoon op de speaker, dan ben ik heel slecht te verstaan. Heb geen hoesje en dek niets af.. Heb hem nog maar kort, dus had er eigenlijk nog geen aandacht aan geschonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 21:24

SkyStreaker

Move on up!

Hoe gaat tetheren bij jullie via de USB? Ik gebruik Win10Pro x64 en met de huidige drivers loopt het systeem gewoon echt helemaal compleet stug, totdat ik tethering weer uitschakel. De driver lijkt gigantisch buggy/resource hogging - zeg het maar. Is er een driver versie die jullie met meer succes gebruiken?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:32
SkyStreaker schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:38:
Hoe gaat tetheren bij jullie via de USB? Ik gebruik Win10Pro x64 en met de huidige drivers loopt het systeem gewoon echt helemaal compleet stug, totdat ik tethering weer uitschakel. De driver lijkt gigantisch buggy/resource hogging - zeg het maar. Is er een driver versie die jullie met meer succes gebruiken?
Bij mij precies hetzelfde, dat doe ik dus maar niet meer.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• partyondude
Phntm schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:54:
[...]

Je moet toch wel eerlijk zijn dat je natuurlijk daar zelf verantwoordelijkheid over hebt. Beetje voorzichtiger zijn kan geen kwaad denk.... Bespaart je ook al een hoop geneuzel met dat vervangen (+kosten). Misschien toch een inboedel verzkering nemen waarbij je ook buiten verzekerd bent tegen accidentele schade? Denk echter dat je premie niet bepaald goed zal zijn als je binnen een jaar tijd 2x 230 euro moest ophoesten... :X
Dat staat nog steeds volledig los van het feit dat een fabrikant dan gewoon mijn toestel moet kunnen repareren. Al laat ik het dagelijks kapot vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

partyondude schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:18:
[...]

Dat staat nog steeds volledig los van het feit dat een fabrikant dan gewoon mijn toestel moet kunnen repareren. Al laat ik het dagelijks kapot vallen...
Een fabrikant heeft niet een aparte voorraad voor iedereen die nonstop zijn toestel laat vallen. Dat staat weer los van jou omstandigheden. Het zijn ook niet de makkelijkste schermen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 21:24

SkyStreaker

Move on up!

DeadKennedy schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:39:
[...]

Bij mij precies hetzelfde, dat doe ik dus maar niet meer.
Ik heb inmiddels de oplossing, de driver is gewoon te oud. SLuit je telefoon aan, met alle opties. Dan naar apparaatbeheer en verwijder daar de NDIS driver. Installeer deze driver vervolgens: Samsung Mobile driver Windows x32/x64 1.5.60.0

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 12-02-2017 17:53 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
Phntm schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:30:
[...]

Een fabrikant heeft niet een aparte voorraad voor iedereen die nonstop zijn toestel laat vallen. Dat staat weer los van jou omstandigheden. Het zijn ook niet de makkelijkste schermen om te maken.
dit roept om nog een subforum te hebben :P

Het S7 (Edge) Schermgeneuzel topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Phntm schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:27:
[...]

Je kan via een minder nette manier de SD kaart inzetten als adaptive storage i.p.v. extra opslag medium. Hierdoor krijg je 64+32=96GB effectief storage. Nadeel is dat android er niet zo netjes mee omgaat als je die SD kaart een keer eruit haalt, om bijvoorbeeld iets erop te zetten. Android formateert namelijk de SD kaart voor eigen gebruik en dus word het samen met die 32GB intern geheugen 1 groot geheel. (Als ik het nu ten minste wel goed uitleg)
Helaas werkt dit niet meer in android 7.0 :(
Phntm schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:57:
[...]

Kan gewoon zijn dat zij day 1 benchmarks weer erbij hebben gepakt en dan voor de nieuwe battery tests een S7 edge hebben gepakt die in gebruik is. Je hebt ook te maken met battery degradation en dat is normaal. Ik denk dat kers verse s7 edges of s7's waarvan er goed gewoon word mee omgegaan (qua batterij opladen en waken) dat dat echt juist verbetering toont. Dat en vele gebruikers van nougat op de s7 edge spreken juist over betere batterij duur. Wat weegt zwaarder, the experience of one or the experience of many?
Ik ervaar ook een veel betere batterijduur. Mijn telefoon is nu 2 maanden oud. Ik heb 2 maal een factory reset gedaan _/-\o_ en de laatste update voor android 7.0. Dus ik denk dat ik een beter zich erop heb.
Ik heb mijn telefoon de op 720P gezet en ik laad hem steeds rond de 70 % op en niet verder.

Ik haal rond de 20 uur standby tijd en 6,5 uur screenon time.

Op dit moment is het > 2Dagen 53 min op batterij > 13 en een half uur screen on time _/-\o_ en 57% batterij over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• partyondude
Phntm schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:30:
[...]

Een fabrikant heeft niet een aparte voorraad voor iedereen die nonstop zijn toestel laat vallen. Dat staat weer los van jouw omstandigheden. Het zijn ook niet de makkelijkste schermen om te maken.
Dat zou niet het probleem moeten worden van de consument. Als je toestel eens kapot valt, moet het gewoon gerepareerd kunnen worden, in plaats van €412,- te betalen voor een compleet nieuw toestel. Het is teleleurstellend dat Samsung dat bij de S7 Edge nauwelijks waar heeft kunnen maken.

Mocht de S8 alleen maar als Edge op de markt komen dan vrees ik dat ik ervoor ga bedanken. Best zonde, want het zijn gewoon erg mooie en goede toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

partyondude schreef op maandag 13 februari 2017 @ 00:06:
[...]

Dat zou niet het probleem moeten worden van de consument. Als je toestel eens kapot valt, moet het gewoon gerepareerd kunnen worden, in plaats van €412,- te betalen voor een compleet nieuw toestel. Het is teleleurstellend dat Samsung dat bij de S7 Edge nauwelijks waar heeft kunnen maken.

Mocht de S8 alleen maar als Edge op de markt komen dan vrees ik dat ik ervoor ga bedanken. Best zonde, want het zijn gewoon erg mooie en goede toestellen.
De S8 wordt edge only :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:33
partyondude schreef op maandag 13 februari 2017 @ 00:06:
[...]

Tja, zoals hierboven al beschreven voorzichtiger ermee omgaan is 1 ding maar jij hebt aan de ene kant ook wel gelijk dat ze gewoon moeten zorgen dat er schermen zijn.. Dat laatste was maandenlang een probleem door de levering die ergens in China vast zat ofzo.. Toen kregen ze dat probleem van de Note 7 er nog tussen dus toen ging alle aandacht ff daarnaar toe.. Maar moet zeggen dat ik regelmatig toch lees dat het de laatste tijd sneller gaat.. Ook de Note edge die vorig jaar juni bij mij niet meer werd gemaakt en ik gecrediteerd kreeg maken ze tegenwoordig ook gewoon, mijn oom heeft die van hem laatst opgestuurd en binnen een week terug gekregen met een nieuw moederbordje erin.. Persoonlijk denk ik dat het qua voorraad straks weer in orde is met de S8..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

partyondude schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:18:
[...]

Een fabrikant moet kunnen repareren? is dat een bestaand recht? Het valt me op hoe veel eisend mensen tegenwoordig zijn, jij laat hem vallen samsung geeft je de optie om deze te laten repareren maar het is niet je recht. Als het toestel kapot gaat buiten jouw schuld om praten we pas over rechten maar jij laat hem vallen en moet je het maar doen met de opties die, samsung/elke andere fabrikant, je geeft. Bevalt het je niet neem je een ander merk.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12

Martinspire

Awesomeness

Eens. En maar afvragen waarom die verzekeringen allemaal zo duur zijn geworden maar ondertussen erg onzorgvuldig omgaan met spullen en voor het minste meteen alles opeisen terwijl het gewoon de eigen schuld is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:55:
Eens. En maar afvragen waarom die verzekeringen allemaal zo duur zijn geworden maar ondertussen erg onzorgvuldig omgaan met spullen en voor het minste meteen alles opeisen terwijl het gewoon de eigen schuld is.
Daarom ben ik all risk verzekerd via de inboedelverzekering met een eigen risico van €100 - goed geregeld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

dog4life schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:04:
[...]

Daarom ben ik all risk verzekerd via de inboedelverzekering met een eigen risico van €100 - goed geregeld toch?
offtopic:
Same. Echter is het zo dat verzekeringen duurder zijn geworden niet door onzorgvuldigheid maar door fraudeurs. (Bijvoorbeeld ik geef mijn scooter weg voor onderdelen, vang er geld voor en de scooter verdwijnt. Maak er een melding van en haal een nieuwe scooter via de verzekering + winst)

Maar de S7 Edge heeft een lastige scherm om te fabriceren. Maar zoals eerder is aangegeven word het vanaf de S8 een stuk beter aangezien alle S8 modellen dit keer (volgens geruchten) Edge only worden. Ook gewoon populairder zijn die ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

dog4life schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:04:
[...]

Op zich wel maar als iedereen constant kapotte toestellen gaat declareren dan wordt de verzekering duurder of telefoons vallen er niet meer in. En puur omdat men te lamlendig is om eens voorzichtig te doen met spullen of maatregelen te nemen dat niet elke valbeurt leidt tot schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
D0gtag schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:45:
[...]

Een fabrikant moet kunnen repareren? is dat een bestaand recht? Het valt me op hoe veel eisend mensen tegenwoordig zijn, jij laat hem vallen samsung geeft je de optie om deze te laten repareren maar het is niet je recht. Als het toestel kapot gaat buiten jouw schuld om praten we pas over rechten maar jij laat hem vallen en moet je het maar doen met de opties die, samsung/elke andere fabrikant, je geeft. Bevalt het je niet neem je een ander merk.
Ja, een fabrikant moet kunnen repareren ja, in ieder geval wel als dat product nog ruimschoots verkrijgbaar is in allerlei winkels en nog niet het einde van zijn technische/economische levensduur bereikt heeft. Geen idee of er wetgeving voor bestaat, het zou me niet verbazen als dat inderdaad zo is. En als de fabrikant dat niet wil of kan, dan zou die zomaar een hoop klanten kwijt kunnen raken.
Als de S7 Edge nou al vier jaar op de markt was en er daardoor geen schermen meer leverbaar zijn snap ik dat, al zou ik er nog steeds de balen van hebben. Het zou toch van de zotte zijn als je auto na zeven jaar niet meer gerepareerd kan worden omdat de onderdelen op zijn? Dan verwacht ik dus dat mijn telefoon, een half jaar na het op de markt komen, gerepareerd kan worden. En daar betaal ik graag voor, en anders de verzekering van de tegenpartij, aangezien mijn Edge's tweemaal door toedoen van anderen zijn gesneuveld, ondanks beschermhoes.

Maar Samsung gaf me helemaal niet die optie. Toestel inleveren, fors bijbetalen en een nieuwe krijgen, dat was de enige mogelijkheid. Dat vind ik raar en niet kunnen. Blijkbaar verschillen we op dat punt van mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
partyondude schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:59:
[...]

Ja, een fabrikant moet kunnen repareren ja, in ieder geval wel als dat product nog ruimschoots verkrijgbaar is in allerlei winkels en nog niet het einde van zijn technische/economische levensduur bereikt heeft. Geen idee of er wetgeving voor bestaat, het zou me niet verbazen als dat inderdaad zo is. En als de fabrikant dat niet wil of kan, dan zou die zomaar een hoop klanten kwijt kunnen raken.
Als de S7 Edge nou al vier jaar op de markt was en er daardoor geen schermen meer leverbaar zijn snap ik dat, al zou ik er nog steeds de balen van hebben. Het zou toch van de zotte zijn als je auto na zeven jaar niet meer gerepareerd kan worden omdat de onderdelen op zijn? Dan verwacht ik dus dat mijn telefoon, een half jaar na het op de markt komen, gerepareerd kan worden. En daar betaal ik graag voor, en anders de verzekering van de tegenpartij, aangezien mijn Edge's tweemaal door toedoen van anderen zijn gesneuveld, ondanks beschermhoes.

Maar Samsung gaf me helemaal niet die optie. Toestel inleveren, fors bijbetalen en een nieuwe krijgen, dat was de enige mogelijkheid. Dat vind ik raar en niet kunnen. Blijkbaar verschillen we op dat punt van mening.
Nou 2 x door toedoen van andere.. Simpel toch? Laat je hun betalen voor een nieuwe he! Dat was toch die 412 euro ofzo die Samsung aanbood voor een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

[...]

Ja, een fabrikant moet kunnen repareren ja, in ieder geval wel als dat product nog ruimschoots verkrijgbaar is in allerlei winkels en nog niet het einde van zijn technische/economische levensduur bereikt heeft. Geen idee of er wetgeving voor bestaat, het zou me niet verbazen als dat inderdaad zo is.
Nou verbaas je maar, die bestaan niet, nogmaals, nee dat moeten ze niet. Dus het is een nieuw product dat betekent dat ze het moeten repareren als jij het kapot maakt? Soms is het beter om gewoon niet te reageren.
En als de fabrikant dat niet wil of kan, dan zou die zomaar een hoop klanten kwijt kunnen raken.
Dat klopt daarom bieden ze het aan maar is het geen verplichting het is jou vrijheid om een ander toestel te nemen naar keuze.
Het zou toch van de zotte zijn als je auto na zeven jaar niet meer gerepareerd kan worden omdat de onderdelen op zijn?
Na 7 jaar? gewoon @ random? Vergelijking: een 700€ object met een ~14000€(@random) object die meestal na die 7 jaar gemaakt wordt met third party onderdelen. Of dacht je dat ford een stapel onderdelen heeft liggen voor je fiesta uit 1996?
Dan verwacht ik dus dat mijn telefoon, een half jaar na het op de markt komen, gerepareerd kan worden.
Nogmaals een verwachting die niet gebaseerd is op realiteit en eerder op youtube generatie. Ze kunnen wel repareren maar moeten het niet, dat was het punt juist.
En daar betaal ik graag voor, en anders de verzekering van de tegenpartij, aangezien mijn Edge's tweemaal door toedoen van anderen zijn gesneuveld, ondanks beschermhoes.
Nee je hebt betaald voor het toestel en je verzekering betaald voor een nieuwe als er geen reparatie mogelijk is. Jij betaald voor de service van vervanging, niet het recht op vervanging en kunnen ze deze niet aanbieden dan betaal jij dus ook niks.
Samsung heeft je telefoon niet laten vallen en Samsung geeft je wel opties, namelijk het repareren. Je had ook gewoon een nieuwe kunnen kopen voor winkelprijs.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:55:
Kleine nuance: verzekeringen zijn zelf begonnen met het actief verkopen/aanbieden van all-risk verzekeringen. Als je eenmaal zo een verzekering hebt ben je toch ook volstrekt gestoord als je niet claimt als je per ongeluk je telefoon laat kapot vallen thuis? Daarvoor neem je die verzekering toch 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:30
[...]

Stel jij gooit een tv op de grond, zou je reparatie daarvan logisch vinden?
Naast het scherm kunnen heel veel interne dingen stuk zijn, en de kans is groot dat reparatie duurder is dan een nieuwe. Dus biedt Samsung je wel een optie, behalve voor 600+ een nieuwe te halen.

Daarnaast vind ik een vallende telefoon echt je eigen schuld. Ik heb sinds de HTC legend die ik in 2010 kocht, en zelfs daarvoor (Nokia n82 en Sony k800i) maar één keer een kapot scherm/telefoon gehad.. dat was een Nokia Lumia 920 die in de trein uit mijn broekzak gleed. Ergens mijn eigen schuld, had ik maar niet zo onderuit moeten zitten.

En zodra reparatie (met garantie (!)) feitelijk duurder is dan een nieuw toestel aanbieden voor een lager bedrag kan ik me heel goed voorstellen dat dat gedaan wordt.
Als ik iets op de grond gooi, verwacht ik zeker niet zomaar een reparatie. Een reparatie is m.i. voornamelijk voor fabrieksfouten en normale gebruiksslijtage. Niet voor lomp gedrag.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

rodie83 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:50:
[...]

Kleine nuance: verzekeringen zijn zelf begonnen met het actief verkopen/aanbieden van all-risk verzekeringen. Als je eenmaal zo een verzekering hebt ben je toch ook volstrekt gestoord als je niet claimt als je per ongeluk je telefoon laat kapot vallen thuis? Daarvoor neem je die verzekering toch 8)7 ?
Ik neem een inboedelverzekering eerder voor andere zaken dan een kapotte telefoon, vooral ook omdat ik er gewoon een case omheen heb zitten (die van Samsung btw prima ding) en het daar dus niet voor hoef te doen.

Je redenatie is in de trant van "iedereen doet het, dus waarom niet". Ja tuurlijk zijn er verzekeringen die erin springen, maar ze zullen het niet vergeten. Het geld moet tenslotte ergens vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juridisch hoeft een fabrikant niets maar als een fabrikant een goede reputatie wil opbouwen wat uiteindelijk tot meer omzet leidt, zal het zeker reserve onderdelen blijven maken en service verlenen totdat een artikel end of life is. Third party leveranciers gaan vaak langer door omdat daar nog wat geld mee te verdienen valt.

Dat de schermen van de S7 Edge lastig te leveren waren was denk ik toch iets waar Samsung niet zo snel wat aan kon doen afgezien van betere communicatie richting de klanten. Toch wel erg vervelend en hopelijk hebben ze er wat van geleerd want dit is geen goede reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:09:
[...]

Ik neem een inboedelverzekering eerder voor andere zaken dan een kapotte telefoon, vooral ook omdat ik er gewoon een case omheen heb zitten (die van Samsung btw prima ding) en het daar dus niet voor hoef te doen.

Je redenatie is in de trant van "iedereen doet het, dus waarom niet". Ja tuurlijk zijn er verzekeringen die erin springen, maar ze zullen het niet vergeten. Het geld moet tenslotte ergens vandaan komen.
Nee zo is mijn redenatie absoluut niet :?

Mijn redenatie is dat ik een verzekering heb die specifiek stelt dat dergelijke schade verzekerd is en ik dus op basis daarvan het normaal vind die schade te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
rodie83 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:12:
[...]

Nee zo is mijn redenatie absoluut niet :?

Mijn redenatie is dat ik een verzekering heb die specifiek stelt dat dergelijke schade verzekerd is en ik dus op basis daarvan het normaal vind die schade te claimen.
keer op keer op keer op keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
GAIAjohan schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:01:
[...]

Stel jij gooit een tv op de grond, zou je reparatie daarvan logisch vinden?
Naast het scherm kunnen heel veel interne dingen stuk zijn, en de kans is groot dat reparatie duurder is dan een nieuwe. Dus biedt Samsung je wel een optie, behalve voor 600+ een nieuwe te halen.

Daarnaast vind ik een vallende telefoon echt je eigen schuld. Ik heb sinds de HTC legend die ik in 2010 kocht, en zelfs daarvoor (Nokia n82 en Sony k800i) maar één keer een kapot scherm/telefoon gehad.. dat was een Nokia Lumia 920 die in de trein uit mijn broekzak gleed. Ergens mijn eigen schuld, had ik maar niet zo onderuit moeten zitten.

En zodra reparatie (met garantie (!)) feitelijk duurder is dan een nieuw toestel aanbieden voor een lager bedrag kan ik me heel goed voorstellen dat dat gedaan wordt.
Als ik iets op de grond gooi, verwacht ik zeker niet zomaar een reparatie. Een reparatie is m.i. voornamelijk voor fabrieksfouten en normale gebruiksslijtage. Niet voor lomp gedrag.
Een televisie hangt aan m'n muur, een smartphone haal ik 40x per dag uit m'n broekzak. Logisch dat met laatstgenoemde dus vaker ongelukjes gebeuren. Daarom zit er ook een hoes om m'n toestel.

Schuldvraag staat toch los van deze discussie? Is het punt ook niet. Als fabrikant lijkt toestellen repareren me zelfs lucratief, klant blij want die kan weer verder, fabrikant blij want die pakt natuurlijk een mooie marge op de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
sderooij schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:59:
[...]

keer op keer op keer op keer?
Nee. Maar dat zeg ik dan ook nergens. Geen idee waar dat beeld nou weer vandaan komt. Foutje kan gebeuren en daar verzeker je jezelf dan ook voor. Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die voor de lol hun telefoon kapot gooien. Ik in elk geval niet.

Wat mij betreft ook even het laatste hierover hoor, 't was een leuk uitloopje maar verdere discussie lijkt me alleen maar meer offtopic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

rodie83 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:48:
[...]

Nee. Maar dat zeg ik dan ook nergens. Geen idee waar dat beeld nou weer vandaan komt. Foutje kan gebeuren en daar verzeker je jezelf dan ook voor. Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die voor de lol hun telefoon kapot gooien. Ik in elk geval niet.

Wat mij betreft ook even het laatste hierover hoor, 't was een leuk uitloopje maar verdere discussie lijkt me alleen maar meer offtopic :)
Het gaat er niet om of mensen het voor hun lol kapot gooien en of niet expres doen. Mensen kopen een relatief duur gebruiks-object en gaan er vervolgens ook nonchalant mee om. Ik heb heel wat toestellen gehad en nog geen enkele gehad waarvan onderdelen vervangen moesten worden door mijn toedoen (mijn vriendin daar in tegen). Als je de reparatie vervelend vind of de opties te duur ga dan ook om met je telefoon alsof het een duur ding is. Ik zie mensen in real life heel stoer doen met hun telefoon en hier huilen als hij kapot is.
Een ongeluk kan gebeuren maar het blijft jou schuld dus plaats daar het probleem niet bij de fabrikant, zou wat zijn als Samsung hier een account opende en ging zeuren over mensen die hun toestellen kapot maken.

(Mijn vriendin erkent dat ze nonchalant met elektronica omgaat en wil daarom geen dure telefoon. Daarom heeft ze nu een 5x met betonnen hoesje)

Over het laatste geef ik je gelijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door D0gtag op 14-02-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klein berichtje oftopic phone house faliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Laatst online: 02-12-2024
Wanneer komt de OS 7 nou eens????

Lidy

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefonz73
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-03-2023
Is er een manier om de microsoft apps (e.g. word/excel/...) te deleten (zonder mijn toestel te moeten rooten) ? Ik gebruik die nooit en ze nemen enkel plaats in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:42
Thefonz73 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:24:
Is er een manier om de microsoft apps (e.g. word/excel/...) te deleten (zonder mijn toestel te moeten rooten) ? Ik gebruik die nooit en ze nemen enkel plaats in.
Dan kun je ze alleen uitschakelen.
Op deze wijze heb ik 23 "apps" uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Von Henkel schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:39:
[...]

Dan kun je ze alleen uitschakelen.
Op deze wijze heb ik 23 "apps" uit gezet.
Ja maar bij mij geeft hij dan ook de 141mb extra ruimte vrij die word inneemt. Dus effectief gezien is dat dan ook wissen. Ik heb wel de UK versie.

Nog een keer geprobeerd maar ik ga inderdaad van 12.1 gebruikte ruimte naar 11.9GB, dus effectief is het wissen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door D0gtag op 14-02-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefonz73
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-03-2023
D0gtag schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:43:
[...]

Ja maar bij mij geeft hij dan ook de 141mb extra ruimte vrij die word inneemt. Dus effectief gezien is dat dan ook wissen. Ik heb wel de UK versie.

Nog een keer geprobeerd maar ik ga inderdaad van 12.1 gebruikte ruimte naar 11.9GB, dus effectief is het wissen. :)
Je maakt idd ruimte vrij, maar de app zelf wordt niet (helemaal) gewist. Bij excel zie ik momenteel nog 90 MB aan ingenomen ruimte staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:42
Heb je alles gewist voor je hem uitschakelde?
Bij mij is die nog 40kb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Thefonz73 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:25:
[...]

Je maakt idd ruimte vrij, maar de app zelf wordt niet (helemaal) gewist. Bij excel zie ik momenteel nog 90 MB aan ingenomen ruimte staan.
Bij mij is het 0kb, dus geen idee wat het verschil is maar ik had de app ook niet eerst gestopt of iets dergelijks, lijkt me ook stug dat je dat eerst moet doen als je het command wissen geeft, want dan moet de app natuurlijk gestopt zijn omdat überhaupt te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-10 09:18

GJA

Thefonz73 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:25:
[...]

Je wist de update. De initiële app blijft staan. Dat kan ook niet anders; je hebt immers geen root.

Da's ook de reden waarom Androids (ik weet niet of het bij IOS ook zo is maar denk het niet) op den duur vollopen; de standaard af-fabriek apps worden niet overschreven bij updates; de updates komen er gewoon naast te staan. En volgens mij is het dan ook nog zo dat de updates van af-fabriek apps niet naar de sd-card kunnen.
Ik ben een Android fan maar dit is absoluut een minpunt.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:14
GJA schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:47:
[...]

Je wist de update. De initiële app blijft staan. Dat kan ook niet anders; je hebt immers geen root.

Da's ook de reden waarom Androids (ik weet niet of het bij IOS ook zo is maar denk het niet) op den duur vollopen; de standaard af-fabriek apps worden niet overschreven bij updates; de updates komen er gewoon naast te staan. En volgens mij is het dan ook nog zo dat de updates van af-fabriek apps niet naar de sd-card kunnen.
Ik ben een Android fan maar dit is absoluut een minpunt.
Volgens mij klopt dit niet. Bij een App update wordt bestaande code overschreven. Dus als de initiële versie 10 MB was en de nieuwe versie 15 MB, dan neemt de App netto 5 MB meer ruimte in.

Apps worden in de loop van de tijd wel vaak groter door nieuwe functies, maar ook nemen ze na verloop van tijd meer ruimte in door gebruikersdata en caching. Dat is bij Apple niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:11

JSchut

.....

bilgy_no1 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 09:05:
[...]

Volgens mij klopt dit niet. Bij een App update wordt bestaande code overschreven. Dus als de initiële versie 10 MB was en de nieuwe versie 15 MB, dan neemt de App netto 5 MB meer ruimte in.

Apps worden in de loop van de tijd wel vaak groter door nieuwe functies, maar ook nemen ze na verloop van tijd meer ruimte in door gebruikersdata en caching. Dat is bij Apple niet anders.
Hij bedoeld de vooraf geinstalleerde apps. Die kan je niet verwijderen. Je kunt de updates eraf gooien maar de app krijg je er nooit af. Als je de app vervolgens uit de App store installeerd dan heb je de app 2 keer. 1 keer uit de Samsung App store en 1 keer uit de Google App store.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnymes
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Kan iemand mij helpen met het volgende..
Hiervoor had ik een iphone en deelde de agenda samen met die van mijn vrouw. En kreeg keurig de meldingen bij een wijziging en zij van mij.
Nu heb ik het zover aan de praat dat ik wel haar meldingen ontvang en wordt ook keurig in de agenda gezet echter als ik er een afspraak erin zet ontvangt zij hem niet.
Beide gebruiken we een google account..

follow @ twitter.com/ronnymes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ronnymes schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:35:
Hiervoor had ik een iphone en deelde de agenda samen met die van mijn vrouw. En kreeg keurig de meldingen bij een wijziging en zij van mij.
Nu heb ik het zover aan de praat dat ik wel haar meldingen ontvang en wordt ook keurig in de agenda gezet echter als ik er een afspraak erin zet ontvangt zij hem niet.
Afspraken worden opgeslagen in laatst gebruikte agenda..

Ook erop gelet op de goede agenda voor opslaan wordt gebruikt (Google/Samsung)..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:11
Ronnymes schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:35:
Deze misschien? : Google Play: Cozi Family Organizer

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
crossposten wordt niet gewaardeerd

[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 15-02-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:40
Fijn dat je zo behulpzaam ben, maar de vraag hoort in het accessoires topic thuis (waar het ook al gevraagd is).

[ Voor 81% gewijzigd door PaT op 15-02-2017 17:57 ]

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Zie hierboven

[ Voor 98% gewijzigd door PaT op 15-02-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Wie kan mij vertellen wat dit doet:

Gegevens opslaan

Hij houd zowiezo al mijn gegevensgebruik bij, kan precies zien hoeveel mb een app verbruikt.. dus ik snap niet waar dit precies voor is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

rohit schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:16:
Hij houd zowiezo al mijn gegevensgebruik bij, kan precies zien hoeveel mb een app verbruikt.. dus ik snap niet waar dit precies voor is..
In Android zit een modus om data te besparen. Hij zet dan alles uit wat data verbruikt en geeft melding als er apps zijn die buitensporige hoeveelheid data verbruiken. Met deze functie kan je bepaalde apps uitsluiten van deze melding en mededeling en die mogen gewoon zoveel stoken als ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
rens-br schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 10:57:
[...]

In Android zit een modus om data te besparen. Hij zet dan alles uit wat data verbruikt en geeft melding als er apps zijn die buitensporige hoeveelheid data verbruiken. Met deze functie kan je bepaalde apps uitsluiten van deze melding en mededeling en die mogen gewoon zoveel stoken als ze willen.
Ja dat wist ik, en dat staat onder de optie Gegevens opslaan..
Alleen snap ik die Gegevens Opslaan functie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

rohit schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:54:
Alleen snap ik die Gegevens Opslaan functie niet?
Dat is inderdaad wel heel vreemd. De optie zit op mijn telefoon (OPO) onder:
'Instellingen' -> 'Datagebruik' -> 'Databesparing'. Wellicht zit er gewoon een vertaalfout in jou rom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 09:45

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Heeft er iemand een smartwatch icm Galaxy S7? Ik heb zelf de LG G Watch R en sinds enige tijd als ik de music app van Samsung gebruik krijg ik netjes de notificatie op mijn watch en kan daar ook muziek bedienen, maar zodra ik naar het tweede (en verdere) nummer ga blijft de app op mijn watch het eerste nummer als spelend weergeven. Het tweede (en verdere) nummer speelt wel gewoon en de bediening werkt ook gewoon.

Toen ik de S7 net had deed zich dit niet voor. Ik heb de watch ook al een een factory reset gegeven, maar dat heeft niet geholpen. De S7 heb ik nog geen reset factory gegeven, want dat is wat meer werk. Wel heb ik de Samsung Music app een keer gereset.

Andere music apps zoals Spotify werkt wel prima.

Ik hoopte dat de update naar Nougat het misschien oploste, maar ook daar blijft het euvel bestaan. Voor de duidelijkheid, voor de handmatige update naar Nougat had ik het probleem al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
rens-br schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:04:
[...]

Dat is inderdaad wel heel vreemd. De optie zit op mijn telefoon (OPO) onder:
'Instellingen' -> 'Datagebruik' -> 'Databesparing'. Wellicht zit er gewoon een vertaalfout in jou rom?
Klopt, was ik ook net achter via het Samsung forum ;) Blijkt gewoon een vertaal fout te zijn in de originele Nougat Rom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 20:05
jabberwock schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:15:
Heeft er iemand een smartwatch icm Galaxy S7? Ik heb zelf de LG G Watch R en sinds enige tijd als ik de music app van Samsung gebruik krijg ik netjes de notificatie op mijn watch en kan daar ook muziek bedienen, maar zodra ik naar het tweede (en verdere) nummer ga blijft de app op mijn watch het eerste nummer als spelend weergeven. Het tweede (en verdere) nummer speelt wel gewoon en de bediening werkt ook gewoon.

Toen ik de S7 net had deed zich dit niet voor. Ik heb de watch ook al een een factory reset gegeven, maar dat heeft niet geholpen. De S7 heb ik nog geen reset factory gegeven, want dat is wat meer werk. Wel heb ik de Samsung Music app een keer gereset.

Andere music apps zoals Spotify werkt wel prima.

Ik hoopte dat de update naar Nougat het misschien oploste, maar ook daar blijft het euvel bestaan. Voor de duidelijkheid, voor de handmatige update naar Nougat had ik het probleem al.
Ik heb even voor je gekeken want ik heb ook een LG Watch R en een S7 maar bij mij veranderd ie gewoon van nummer , zowel vooruit als terug.
En krijg ik dus het nummer te zien wat daadwerkelijk ook speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 09:45

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Dancis schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:10:
[...]

Ik heb even voor je gekeken want ik heb ook een LG Watch R en een S7 maar bij mij veranderd ie gewoon van nummer , zowel vooruit als terug.
En krijg ik dus het nummer te zien wat daadwerkelijk ook speelt
Hmm, dan vrees ik toch dat ik een keer aan een factory reset toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik heb laatst de smartmanager aangezet met daarin ook die device security. Nu krijg ik constant een melding in mijn display dat er een bedreiging is. Hij ziet een app die ik heb gesinstalleerd als malware. Hoe kan ik dit weer uitzetten? Ik kom er via google en de zoekfunctie hier niet uit. Op de s6 kan je via applicatiebeheer > smartmanager het cache legen waardoor de smartmanger zeg maar weer disabled is maar deze optie vind ik niet terug op de s7..

[ Voor 6% gewijzigd door P.E.No.1 op 17-02-2017 18:25 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
jabberwock schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:21:
[...]

Hmm, dan vrees ik toch dat ik een keer aan een factory reset toe ben.
probeer eerst even of een alternatieve player het wel doet. ik heb Neutron erop staan en buiten dat de geluidskwaliteit 2x zo goed is geworden werkt bediening via watch prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:38
Heb de S7 edge nu een paar dagen. Ben erg tevreden over het toestel maar er valt me iets op:

De home button werkt bij mij alleen als je die precies in het midden indrukt. Kliks aan de linker- of rechterkant registreert hij niet, tenzij je hem erg hard indrukt. Mijn vorige telefoon (S5) en m'n tablet (Tab S2) van Samsung hebben dit probleem niet. Ik weet dat het neurotisch klinkt, maar ik kan me er best aan ergeren als hij de klik niet in één keer registreert.

Hebben andere mensen dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
kwon schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:26:
Heb de S7 edge nu een paar dagen. Ben erg tevreden over het toestel maar er valt me iets op:

De home button werkt bij mij alleen als je die precies in het midden indrukt. Kliks aan de linker- of rechterkant registreert hij niet, tenzij je hem erg hard indrukt. Mijn vorige telefoon (S5) en m'n tablet (Tab S2) van Samsung hebben dit probleem niet. Ik weet dat het neurotisch klinkt, maar ik kan me er best aan ergeren als hij de klik niet in één keer registreert.

nee. dat is niet goed. omruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik heel zachtjes aan de linkerkant van de knop druk gebeurt er bij mij ook niets. Maar heb er geen last van omdat ik toch nooit heel zachtjes druk.
Gewoon wat harder drukken net als Force Touch 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb het zelf ook, wanneer ik aan de linker/rechterkant klik gaat het toestel niet aan, moet recht op de homeknop drukken. Voor mij geen probleem, al zou het werken dan leest die waarschijnlijk toch vaak je vingerafdruk niet (als je hier gebruik van maakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:38
Thanks voor de reacties.

Heb het toestel vanochtend omgewisseld voor een nieuwe. Bij het nieuwe toestel is het 'probleem' niet aanwezig. Nu ben ik helemaal tevreden :)
Pagina: 1 ... 98 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support