Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:17
Dat is balen inderdaad. Gelukkig draai ik de nougat btu versie zonder problemen. Duurde me toch wat te lang en zo werkt het ook prima

[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 04-02-2017 10:07 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gisteren ook maar de BTU geflashed. Wordt het wachten wel erg zat, tevens heb ik nu voortaan als eerste de updates. Dan maar geen PHN.

Toestel voelt nog net een stukje vloeiender aan, ook ben ik erg blij met de aanvullende notificaties op het AOD en als je dan op het Whatsapp icoontje drukt terwijl het scherm uitstaat dat je dan meteen naar het Whatsapp bericht vliegt is helemaal super.

Ook meteen de resolutie weer naar WQHD gezet ipv FullHD.

Zijn er mensen die hem express op FHD laten staan? En zo ja, waarom?

[ Voor 32% gewijzigd door Imperium op 04-02-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Imperium schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:18:
Gisteren ook maar de BTU geflashed. Wordt het wachten wel erg zat, tevens heb ik nu voortaan als eerste de updates. Dan maar geen PHN.

Toestel voelt nog net een stukje vloeiender aan, ook ben ik erg blij met de aanvullende notificaties op het AOD en als je dan op het Whatsapp icoontje drukt terwijl het scherm uitstaat dat je dan meteen naar het Whatsapp bericht vliegt is helemaal super.

Ook meteen de resolutie weer naar WQHD gezet ipv FullHD.

Zijn er mensen die hem express op FHD laten staan? En zo ja, waarom?
Ik heb hem gewoon op FHD staan. Zie het verschil zo niet. Alleen bij video. Qua batterij ben ik even aan het testen of het scheelt met FHD

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binscow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-08 22:23
Ik ben niet heel erg onder de indruk van de bron. Klinkt meer als iemand die niet weet waar hij het over heeft en dus maar op 'safe' speelt door te zeggen dat de update tussen april en juni komt in Singapore. Dit soort live chat berichten met Samsung werknemers vind je overal op het internet en in heel veel gevallen klopt er achteraf geen reet van wat ze zeggen. Het feit dat ze werken bij Samsung betekent niet dat ze inside info hebben over de software afdeling van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:37

Phntm

Tlingelingeling

Binscow schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:34:
[...]

Ik ben niet heel erg onder de indruk van de bron. Klinkt meer als iemand die niet weet waar hij het over heeft en dus maar op 'safe' speelt door te zeggen dat de update tussen april en juni komt in Singapore. Dit soort live chat berichten met Samsung werknemers vind je overal op het internet en in heel veel gevallen klopt er achteraf geen reet van wat ze zeggen. Het feit dat ze werken bij Samsung betekent niet dat ze inside info hebben over de software afdeling van het bedrijf.
Als het doorgaat zoals het nu gaat met deze roll out schedule zou het mij niet verassen dat dit uiteindelijk ok gewoon uitkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:51
henklbr schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:10:
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

[afbeelding][afbeelding]

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Verenigd Koninkrijk (BTU), gereleased 18 jan 17, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.0
* January security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 10273029
Build date Fri, 30 Dec 2016 11:24:49 +0000
Security Patch Level 2017-01-01
Product code PHN
PDA G935FXXU1DPLT
CSC G935FPHN1BPK1
Download for install with Odin 3.12.5: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.5

Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX
Kan ik deze stappen volgen om nougat te installeren op de s7 edge? Ik heb als csc PHN. Krijg ik in de toekomst gewoon ota's aangeboden? Ik moet dus rekening houden met dataverlies. Het is niet nodig om HOME_CSC te gebruiken voor de PHN? Sorry, ik kom van een iPhone af en ben nog niet echt bekend met flashen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gB0ZhLq.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:36:
[...]

Kan ik deze stappen volgen om nougat te installeren op de s7 edge? Ik heb als csc PHN. Krijg ik in de toekomst gewoon ota's aangeboden? Ik moet dus rekening houden met dataverlies. Het is niet nodig om HOME_CSC te gebruiken voor de PHN? Sorry, ik kom van een iPhone af en ben nog niet echt bekend met flashen.

[afbeelding]
Nee home csc heb je niet nodig. Wel dataverlies. Je krijgt alleen geen NL alert en andere NL provider zaken. Maar draait perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Erik1805 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:43:
[...]

Ja home csc heb je niet nodig. Wel dataverlies. Je krijgt alleen geen NL alert en andere NL provider zaken. Maar draait perfect
Schaar je in dit geval VoLTE ook onder 'andere NL provider zaken'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
[...]

Ja home csc heb je niet nodig. Wel dataverlies. Je krijgt alleen geen NL alert en andere NL provider zaken. Maar draait perfect
Wat versta je onder andere nl provider zaken? VoLTE bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:47:
[...]

Wat versta je onder andere nl provider zaken? VoLTE bijvoorbeeld?
Ja ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheEijk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-03-2022
Heeft iemand met Tele2 als provider ervaring met VoLTE op de btu versie van Nougat? Ik ben erover aan het denken Nougat via Odin te flashen, maar als VoLTE dan niet meer werkt blijf ik liever op MM.

Al is het verlies van NL Alert ook wel een minpuntje natuurlijk..

Edit: Erik heeft mijn vraag net beantwoord :)

[ Voor 8% gewijzigd door TheEijk op 04-02-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Erik1805 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:47:
[...]

Ja ook. Maar ik ga over naar T-Mobile en die hebben nog geen volte. Daarnaast vind ik persoonlijk de soepelheid en accuduur van nougat belangrijker dan volte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Kan ik in de toekomst de officiële PHN van nougat eroverheen flashen? Zo ja, heb ik dan weer dataverlies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:51:
[...]

Kan ik in de toekomst de officiële PHN van nougat eroverheen flashen? Zo ja, heb ik dan weer dataverlies?
Ja kan en dan heb je weer dataverlies helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12

Martinspire

Awesomeness

Erik1805 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:28:
[...]

Ik heb hem gewoon op FHD staan. Zie het verschil zo niet. Alleen bij video. Qua batterij ben ik even aan het testen of het scheelt met FHD
Laat zeker even weten of het scheelt. Al weet ik niet of je het gaat vergelijken met de andere resolutie ook op Nougat want ten opzichte van Marshmallow heeft Nougat nog wel wat verdere batterijoptimalisaties.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
[...]

Nee home csc heb je niet nodig. Wel dataverlies. Je krijgt alleen geen NL alert en andere NL provider zaken. Maar draait perfect
Laatste vraag, krijg ik wel ota's aangeboden met de BTU versie? En in de file van Henk zit de home_CSC PHN, ik neem aan dat ik die wel moet gebruiken?

[ Voor 12% gewijzigd door Untouchablezz20 op 04-02-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:24:
[...]

Laatste vraag, krijg ik wel ota's aangeboden met de BTU versie? En in de file van Henk zit de home_CSC PHN, ik neem aan dat ik die wel moet gebruiken?
Volgens mij wel. Alleen de Engelse updates dan, mits je de volledige Engelse ROM erop zet.

Nee de gewone csc. Gaat alles weer terug naar fabrieksinstellingen. Die van Henk is de btu met een csc van mm (phn)

Sommige hebben daar problemen mee ivm schakelen 3G en 4G. Ik had dat wel. Ik heb de volledige btu erop gezet. Gedownload via sammobile.

[ Voor 30% gewijzigd door Erik1805 op 04-02-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Erik1805 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:41:
[...]

Volgens mij wel. Alleen de Engelse updates dan, mits je de volledige Engelse ROM erop zet.

Nee de gewone csc. Gaat alles weer terug naar fabrieksinstellingen. Die van Henk is de btu met een csc van mm (phn)

Sommige hebben daar problemen mee ivm schakelen 3G en 4G. Ik had dat wel. Ik heb de volledige btu erop gezet. Gedownload via sammobile.
Ik heb de csc van Henk gebruikt en heb al mijn bestanden nog. Schakelen tussen 3g en 4g werkt bij mij. Ik ga het eens even aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:59:
[...]

Ik heb de csc van Henk gebruikt en heb al mijn bestanden nog. Schakelen tussen 3g en 4g werkt bij mij. Ik ga het eens even aankijken.
Dat is mooi. Ik heb Vodafone en daar werkte het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Erik1805 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:28:
[...]

Tsja, het is bij mij ook meer het gevoel van hoe hoger de resolutie hoe beter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 12:59:
[...]

Dan krijg je ook geen ota updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Erik1805 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:18:
[...]

Dan krijg je ook geen ota updates.
Oké, bedankt. Zodra de officiële nougat voor phn er is, ga ik die flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
Even gespeeld met AOD. Maar AOD en S-view cover lijkt me geen goed huwelijk! AOD lijkt me meer bedoeld om het toestel "naakt" te gebruiken. Of mis ik ergens een setting?

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dns_vbl schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 15:02:
Even gespeeld met AOD. Maar AOD en S-view cover lijkt me geen goed huwelijk! AOD lijkt me meer bedoeld om het toestel "naakt" te gebruiken. Of mis ik ergens een setting?
Gaat niet samen inderdaad. Maar naakt hoeft niet als je een case gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Mau_Maus schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 05:21:
[...]

Klopt, was ook niet de insteek van me bericht. Wilde gewoon erop wijzen dat er een schakelaar voor is bij bepaalde firmwares die andere misschien gemist hadden bij hun instellingen.
En de optie te geven voor de App SilentCam Switch, maar progrance was me net voor.

[...]

Ik heb officiële MM PHN, maar momenteel nog wat oudere versie:
https://www.sammobile.com...U1BPHJ_G930FPHN1BPH3_PHN/
Ik denk dat hij er uit verdwijnt bij een nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:41

SkyStreaker

Move on up!

Begrijp ik goed uit dit topic dat de S7/S7 Edge (Europese SIM only) versies geen optie hebben tot FM Radio? Echter, heeft de S7 wel DAB+ ?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:57:
[...]

Oké, bedankt. Zodra de officiële nougat voor phn er is, ga ik die flashen.
Dat is ook mijn insteek.

Daarnaast zie ikzelf het nut van aod niet. Gebruik ook geen case maar een dbrand skin.

Vind aod teveel afleiding geven.

[ Voor 21% gewijzigd door Erik1805 op 04-02-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Mother_Goozz schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 08:06:
[...]

Ben het inderdaad met je eens dat ze nergens noemen dat het niet officiële NL toestellen zijn, wat gewoon enorm slecht is! Dit zou gewoon op de site moeten staan! Maar via Samsung promoties kan je wel zien dat die winkel er niet tussen staat waardoor je niet in aanmerking komt voor de promotie. Ik controleer zelfs in de winkel waar ik hem koop dat het een officieel NL toestel is zodat die zeker weten in aanmerking komt voor promotie :)

Via prijsfout abonnement MM voor 550 nieuw + gratis Gear Fit 2, prima deal vind ik.
Ik checkte ook voor ik hem kocht dat Opties meedeed aan de actie voor de Gear VR en ze stonden inderdaad op de actiepagina. Kreeg toch mooi een grijze import mee.

Na veel gezeur toch van de winkel de Gear gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Imperium schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:47:
[...]

Tsja, het is bij mij ook meer het gevoel van hoe hoger de resolutie hoe beter :X
ik heb nu ongeveer een dag de nougat update handmatig erop gezet en mijn resolutie zelfs naar hd gezet, je ziet het verschil wel maar lang niet zo erg als ik had verwacht.
Kwa batterij duur is het wel bizar verbeterd!

Ik heb de versie uit de uk volledig.

Ik heb ongeveer een uurtje gear vr gebruikt + ik heb een smartwatch
Mijn meest gebruikte apps zijn verder, whatsapp, trival crack,browser + nieuws apps, youtube en muziek luisteren

hij staat nu 14 uur in standby en 4 uur screen on time en ik heb nog 50% batterij over _/-\o_
Echt dit is de eerste keer dat ik een smartphone heb die het zo lang uithoud _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRA
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-05 21:42

YRA

SkyStreaker schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:10:
Begrijp ik goed uit dit topic dat de S7/S7 Edge (Europese SIM only) versies geen optie hebben tot FM Radio? Echter, heeft de S7 wel DAB+ ?
Alleen S7/S7 Edge toestellen met Qualcomm CPU voor de Amerikaanse markt hebben een ingebouwde FM radio. Deze worden hier niet verkocht. Alle Europese toestellen zijn de Exynos variant, welke geen FM radio heeft. Er is overigens uberhaupt maar één smartphone met DAB+ op de markt (LG Stylus 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:17

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

bilgy_no1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:56:
[...]

Ik checkte ook voor ik hem kocht dat Opties meedeed aan de actie voor de Gear VR en ze stonden inderdaad op de actiepagina. Kreeg toch mooi een grijze import mee.

Na veel gezeur toch van de winkel de Gear gekregen.
wow wat gruwelijk slecht dat ze grijze import geleverd hebben. Als die bij de deelnemende winkels stond op de samsung site, zou je eigenlijk naar samsung bericht moeten doen, want het horen allemaal PHN toestellen te zijn voor die actie volgens mij. Wel fijn dat je alsnog je Gear Fit meegekregen heb! Ik heb hem net binnen, ik vind hem vet :D

*grappig flink aantal op Marktplaats met Gear Fit 2 sinds vandaag

Ik heb bij de MM toen gecontroleerd op EAN code op de doos en vergeleken op de samsung website omdat ik bang was dat ik inderdaad grijze import zou krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 04-02-2017 20:13 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Mother_Goozz schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:07:
[...]

wow wat gruwelijk slecht dat ze grijze import geleverd hebben. Als die bij de deelnemende winkels stond op de samsung site, zou je eigenlijk naar samsung bericht moeten doen, want het horen allemaal PHN toestellen te zijn voor die actie volgens mij. Wel fijn dat je alsnog je Gear Fit meegekregen heb! Ik heb hem net binnen, ik vind hem vet :D

*grappig flink aantal op Marktplaats met Gear Fit 2 sinds vandaag

Ik heb bij de MM toen gecontroleerd op EAN code op de doos en vergeleken op de samsung website omdat ik bang was dat ik inderdaad grijze import zou krijgen.
Uiteraard heb ik ook contact opnemen met Samsung toen de codes niet werkten. Van hun uit echter 0,0 ondersteuning om de winkel te bewegen toch een NL model te leveren.

Ik ga dus nooit meer naar Optie1 en na deze telefoon staat Samsung ook zeker niet bovenaan de lijst. Niet alleen doordat zij geen actie namen, maar ook door de teleurstellend trage uitrol van de Nougat update (met name dat ik nu toch meer dan twee maanden achterloop met Security Patch updates) en toch wel wat vertraging in de interface.

Gewoon niet goed genoeg voor de marktleider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
TheEijk schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:50:
Al is het verlies van NL Alert ook wel een minpuntje natuurlijk..
Ja vind je? Ik heb dat nog nooit geactiveerd gehad eigenlijk. Zie dat totaal niet als minpunt van een BTU firmware. Als er echt iets belangrijks gebeurd dan krijg je dat ook zonder NL Alert wel mee denk ik dan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Donstil schreef op zondag 5 februari 2017 @ 02:41:
[...]

Ja vind je? Ik heb dat nog nooit geactiveerd gehad eigenlijk. Zie dat totaal niet als minpunt van een BTU firmware. Als er echt iets belangrijks gebeurd dan krijg je dat ook zonder NL Alert wel mee denk ik dan.
Het voordeel van NL-Alert is dat deze ook in het buitenland werkt bij calamiteiten. Ik was van de zomer in de VS en daar werkte mijn NL-Alert voor lokale waarschuwingen. De waarschuwing was ook niet overbodig, op het moment dat de storm zich aandiende zaten we net op de Mississippi river en dat is bepaald geen pretje met die tropische stormen in de VS.

Hier de Alert: https://goo.gl/photos/CekGizmTouEkhhox7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 20:29
Meh, dat is bebaseerd op 1 antwoord van een chatmedewerker. Daar zou ik niet teveel waarde aan hechten,

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:53
Als ik het goed begrijp zorgt de csc code mogelijk voor provider instellingen.

Is het niet mogelijk om deze instellingen zelf in te stellen zodat een NL alert het weer gaat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:11:
[...]

Uiteraard heb ik ook contact opnemen met Samsung toen de codes niet werkten. Van hun uit echter 0,0 ondersteuning om de winkel te bewegen toch een NL model te leveren.

Ik ga dus nooit meer naar Optie1 en na deze telefoon staat Samsung ook zeker niet bovenaan de lijst. Niet alleen doordat zij geen actie namen, maar ook door de teleurstellend trage uitrol van de Nougat update (met name dat ik nu toch meer dan twee maanden achterloop met Security Patch updates) en toch wel wat vertraging in de interface.

Gewoon niet goed genoeg voor de marktleider.
Zover ik begrepen heb kan Samsung een winkel niet verplichten om NL toestellen te leveren dus je zult het echt met Optie1 moeten uitvechten. Verder zie ik Optie1 ook niet tussen de deelnemende winkels staan.

Als het goed is heb je eind december de security patch ontvangen dus loop je een maand achter wat op zich geen ramp is lijkt mij.
Deze security updates is ook maar sinds een jaar want daarvoor kreeg je ze zelden. Ook bij Apple krijg je om de twee maanden een update.

De trage Nougat uitrol is vervelend dat wel maar anderzijds werkt je toestel er niet minder om. Ook kan zo'n uitrol ongeveer 4 a 5 weken duren gezien de uitrol van Marshmallow dus we hebben nog eventjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:35
Ik heb toen ook via Belsimpel bij Hollandsnieuwe een S7 gekocht, vervolgens bleek dit ook een buitenlands toestel te zijn. Echter heb ik met een (niet zeer nette) methode toch de Gear VR gekregen en in de eerste instantie ook de Micro-SD kaart. Echter is dit niet hoe het hoort, ik vind gewoon dat toestellen niet op deze manier geïmporteerd moeten worden, dan krijg je dit soort praktijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:16

MazeWing

The plot thickens...

Wanneer men duidelijk vermeld dat het om een buitenlandse Galaxy S7 gaat zie ik het probleem er niet in. Het wordt anders wanneer alles er op wijst dat het om een Nederlandse (met daarbij komende acties) gaat en dit uiteindelijk niet blijkt te zijn.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Garret1410 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 10:56:
[...]

Zover ik begrepen heb kan Samsung een winkel niet verplichten om NL toestellen te leveren dus je zult het echt met Optie1 moeten uitvechten. Verder zie ik Optie1 ook niet tussen de deelnemende winkels staan.

Als het goed is heb je eind december de security patch ontvangen dus loop je een maand achter wat op zich geen ramp is lijkt mij.
Deze security updates is ook maar sinds een jaar want daarvoor kreeg je ze zelden. Ook bij Apple krijg je om de twee maanden een update.

De trage Nougat uitrol is vervelend dat wel maar anderzijds werkt je toestel er niet minder om. Ook kan zo'n uitrol ongeveer 4 a 5 weken duren gezien de uitrol van Marshmallow dus we hebben nog eventjes.
Dat was bij de vorige actie met de Gear VR. Toen stonden ze er wel bij. Misschien heeft Samsung ze nu uitgesloten van deelname. Het is wel degelijk de bedoeling dat winkels die meedoen aan dit soort acties van de officiële importeur ook officieel geïmporteerde toestellen uitleveren. Ongetwijfeld zijn er voor dit soort acties contracten die dat vastleggen en dat betekent ook dat Samsung mij kan ondersteunen in het oplossen ervan. Als ze klantvriendelijk willen zijn.

Security Patch level is nu 1-12-2016. Het is inmiddels 5-2-2017. Ik las ergens dat Blackberry wel al de Security Patch voor februari 2017 aan het uitrollen is. Samsung loopt dus gewoon achter.

Ik maak me inderdaad niet zo druk om de Nougat update vwb de functies. Ik had gewoon beter verwacht van de marktleider. En dan kies ik volgende keer met

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
S7E-Vigi schreef op zondag 5 februari 2017 @ 07:39:
[...]

Het voordeel van NL-Alert is dat deze ook in het buitenland werkt bij calamiteiten. Ik was van de zomer in de VS en daar werkte mijn NL-Alert voor lokale waarschuwingen. De waarschuwing was ook niet overbodig, op het moment dat de storm zich aandiende zaten we net op de Mississippi river en dat is bepaald geen pretje met die tropische stormen in de VS.

Hier de Alert: https://goo.gl/photos/CekGizmTouEkhhox7
In de VS heet het natuurlijk geen NL-Alert. Het is gewoon een Emergency Alert System wat dmv cell broadcast wordt uitgezonden. Het zelfde systeem waar via AMBER alert werkt.

Dus nee, NL-Alert werkt niet in de VS.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YRA schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:00:
[...]

Alleen S7/S7 Edge toestellen met Qualcomm CPU voor de Amerikaanse markt hebben een ingebouwde FM radio. Deze worden hier niet verkocht. Alle Europese toestellen zijn de Exynos variant, welke geen FM radio heeft. Er is overigens uberhaupt maar één smartphone met DAB+ op de markt (LG Stylus 2)
Het zou mooi zijn als de Galaxy s8 dit wel mee zou krijgen. Of is dit alleen mogelijk bij de Qualcomm versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Oh jee, ik heb jullie hulp nodig. Ik ben zojuist weer teruggaan naar MM op de s7edge, alles goed doorlopen via Odin. Maar bij veilig opstarten doe ik mijn patroon invoeren, maar dan gaat die niet verder. Ik moet het patroon blijven herhalen. Hoe kan ik dit verhelpen? Patroon is 100% de juiste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
pappaleone schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:30:
[...]

Het zou mooi zijn als de Galaxy s8 dit wel mee zou krijgen. Of is dit alleen mogelijk bij de Qualcomm versie?
DAB+ is misschien nog wel een optie maar nu nog tijd steken in FM techniek lijkt me een verloren zaak.
FM is in het buitenland al vervangen door DAB+ en XM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:22:
[...]

Security Patch level is nu 1-12-2016. Het is inmiddels 5-2-2017. Ik las ergens dat Blackberry wel al de Security Patch voor februari 2017 aan het uitrollen is. Samsung loopt dus gewoon achter.

Ik maak me inderdaad niet zo druk om de Nougat update vwb de functies. Ik had gewoon beter verwacht van de marktleider. En dan kies ik volgende keer met
Blackberry is snel wat dat betreft want Google moet ook nog de patch uitrollen voor de Pixel/Nexus.

Als je updates belangrijker vind dan hardware dan is een Blackberry het overwegen waard alleen is de update naar Nougat nog niet bekend zover ik weet.

Voor snelle updates moet je eigenlijk een Google Pixel of een iPhone hebben. Heb je een paar weken geduld dan is een Samsung ook goed.
Persoonlijk had ik de uitrol ook sneller willen zien maar in iedergeval weten we dat de update komt. Ik kan me niet voorstellen dat het nog langer dan twee weken gaat duren. Ik denk ook dat er meteen de februari patch ik zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 17:30
Het is ook niet dat ze veel sneller zijn geworden sinds Google is begonnen al een half jaar vooruit de updates te verspreiden aan fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraag betreffende messenger en WhatssApp. Ik heb om mijn telefoon een Galaxy S7 Edge Led View Hoesje zitten. Nu lijkt het wel dat ik via WhatssApp mijn berichten binnenkrijg zodra ik het hoesje open doe. En voor messenger zie ik als ik het hoesje open doe een rode streep die dan ineens groen wordt en zegt verbonden. Ik draai nougat, zou dit een instelling zijn op mm nooit last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Untouchablezz20 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:03:
Oh jee, ik heb jullie hulp nodig. Ik ben zojuist weer teruggaan naar MM op de s7edge, alles goed doorlopen via Odin. Maar bij veilig opstarten doe ik mijn patroon invoeren, maar dan gaat die niet verder. Ik moet het patroon blijven herhalen. Hoe kan ik dit verhelpen? Patroon is 100% de juiste.
Lastig. Waarom weer downgraden? Heb je wel de csc gebruikt.? Volgens mij als je downgrade moet je vaak terug naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Erik1805 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:35:
[...]

Lastig. Waarom weer downgraden? Heb je wel de csc gebruikt.? Volgens mij als je downgrade moet je vaak terug naar fabrieksinstellingen.
Heb via recovery data wipe gedaan. Ik wil toch liever wachten op de officiële phn nougat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:40:
[...]

Heb via recovery data wipe gedaan. Ik wil toch liever wachten op de officiële phn nougat.
Maar heb je ook de PHN (niet de home csc) CSC meegeflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 18:02
Ik gok er op dat ik mijn vraag hier wel kwijt kan.

Heb zelf nu na een hele lange periode Windows Mobile (Nokia 800 met wp7 toto en met een Lumia 950 met WM10) de Galaxy S7 edge aangeschaft en worstel enorm met een paar dingen onder mijn terugkeer op het android platform. Het grootste probleem wat ik heb is met de mail en agenda clients. Wat gebruiken jullie daarvoor?

Ik heb voor e-mail 2 Hotmail accounts en 2 Gmail accounts die ik onder controle probeer te krijgen. Een outlook account als mijn basis mail.
Tevens gebruik ik er van 1 Outlook en 1 van Gmail als agenda, die (liefst) gemixt moeten zijn.

Het zal ongetwijfeld het genot van de goede integratie en snelheid zijn die ik onder WM10 gewend was, maar ik wil dit ook de kans geven. Kan alleen niets fatsoenlijks vinden wat beide zaken goed aankan en ook nog eens lekker overzichtelijk werkt zonder alle mailboxen continue door elkaar te laten zien. Wie kan me helpen met een goede suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Laatst online: 20-09 15:56
BAMMER schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:30:

Heb zelf nu na een hele lange periode Windows Mobile (Nokia 800 met wp7 toto en met een Lumia 950 met WM10) de Galaxy S7 edge aangeschaft en worstel enorm met een paar dingen onder mijn terugkeer op het android platform. Het grootste probleem wat ik heb is met de mail en agenda clients. Wat gebruiken jullie daarvoor?

Ik heb voor e-mail 2 Hotmail accounts en 2 Gmail accounts die ik onder controle probeer te krijgen. Een outlook account als mijn basis mail.
Tevens gebruik ik er van 1 Outlook en 1 van Gmail als agenda, die (liefst) gemixt moeten zijn.

Het zal ongetwijfeld het genot van de goede integratie en snelheid zijn die ik onder WM10 gewend was, maar ik wil dit ook de kans geven. Kan alleen niets fatsoenlijks vinden wat beide zaken goed aankan en ook nog eens lekker overzichtelijk werkt zonder alle mailboxen continue door elkaar te laten zien. Wie kan me helpen met een goede suggestie?
Gmail app en Google agenda geprobeerd?

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
rodie83 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:17:
[...]

Maar heb je ook de PHN (niet de home csc) CSC meegeflashed?
Heb de Home gebruikt. Hij doet het nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ik gebruik gmail voor... en er is gewoon outlook voor android (van ms) ik geloof dat ms arrow launcher intergratie heeft van hotmail. Me vriendin gebruikt alleen maar android en hotmail.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Gmail app en Google agenda geprobeerd?
De gmail app en de standaard app van samsung beide bekeken. (waarom levert samsung dubbel uit, maar kan je ze niet verwijderen.. 8)7 ) Helaas zijn die niet prettig om mee te werken. Uiteraard was ik al tegen de Outlook app aangelopen, die heeft de meest overzichtelijke layout, maar wat is dat een draak van een traag ding. Bijlagen van 1mb hebben er minuten lang voor nodig om binnen te komen en er is geen reverse ondersteuning in de agenda. Tevens kan ik dan niet eens afspraken wijzigen die er in staan. (wtf??) Daar heeft MS een hele grote kans laten liggen. Daar hadden ze een killer app kunnen maken

Maar die google agenda, werkt dat ook naadloos samen met outlook én een gmail kalender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Laatst online: 20-09 15:56
BAMMER schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:57:
[...]

Maar die google agenda, werkt dat ook naadloos samen met outlook én een gmail kalender?
In je google agenda kan je allerlei verschillende agenda's/kalenders synchroniseren. Als het goed is ook die van Outlook maar ik gebruik het zelf niet.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
dus wat gebruik jij dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online

Ik gebruik de S-Planner voor de agenda (MS Exchange account, maar die kan ook overweg met meerdere accounts en diensten). Dat integreert ook met de Edge agenda (die laat helaas alleen de items voor de actuele dag zien en niet gewoon 5 items vooruit, dus dat je 's avonds al de items voor de volgende dag ziet).

Ik houd mail graag gescheiden, dus heb de E-mail App voor werk, Outlook voor hotmail, Gmail voor Gmail en Yahoo voor Yahoo. Al deze apps kunnen ook overweg met meerdere accounts van verschillende diensten, dus keuze te over.

Ik vond de integratie van Microsoft overigens ook niet heilig op de Lumia 950 XL. Ik kon bijvoorbeeld geen MS Outlook Taken synchroniseren naar de Outlook app op W10M. Dit terwijl Taken al sinds jaar en dag in het Microsoft Exchange protocol zitten dat ook nog eens van Microsoft zelf is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Ik gebruik de S-Planner voor de agenda (MS Exchange account, maar die kan ook overweg met meerdere accounts en diensten). Dat integreert ook met de Edge agenda (die laat helaas alleen de items voor de actuele dag zien en niet gewoon 5 items vooruit, dus dat je 's avonds al de items voor de volgende dag ziet).

Ik houd mail graag gescheiden, dus heb de E-mail App voor werk, Outlook voor hotmail, Gmail voor Gmail en Yahoo voor Yahoo. Al deze apps kunnen ook overweg met meerdere accounts van verschillende diensten, dus keuze te over.

Ik vond de integratie van Microsoft overigens ook niet heilig op de Lumia 950 XL. Ik kon bijvoorbeeld geen MS Outlook Taken synchroniseren naar de Outlook app op W10M. Dit terwijl Taken al sinds jaar en dag in het Microsoft Exchange protocol zitten dat ook nog eens van Microsoft zelf is...
Ah, dan snap jij helemaal wat ik bedoel met die mail en agenda ;-) Heb de 950 nog standby liggen!
Bij de mail bedoel ik dus ook dat ik géén gemixte mailbox wil maar zelf die mailbox aan wil tikken die ik wil zien. (en een ongelezen mail counter in outlook graag..) Want ik heb Gmail voor bijzaken en Hotmail als standaard mail.

Maar idd, ik zou inderdaad evt twee mail apps aan kunnen houden.. (stom, maar jammer)

Ik was helemaal overtuigd dat de S-planner 100% samsung was, maar die kan dus wel degelijk andere agenda's uitlezen en beheren zeg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
BAMMER schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:17:
[...]

Ah, dan snap jij helemaal wat ik bedoel met die mail en agenda ;-) Heb de 950 nog standby liggen!
Bij de mail bedoel ik dus ook dat ik géén gemixte mailbox wil maar zelf die mailbox aan wil tikken die ik wil zien. (en een ongelezen mail counter in outlook graag..) Want ik heb Gmail voor bijzaken en Hotmail als standaard mail.

Maar idd, ik zou inderdaad evt twee mail apps aan kunnen houden.. (stom, maar jammer)

Ik was helemaal overtuigd dat de S-planner 100% samsung was, maar die kan dus wel degelijk andere agenda's uitlezen en beheren zeg je?
Als je in gmail op het hamburger menutje bovenin klikt en dan op je email adres die je daar ziet staan. Dan kan je kiezen tussen alle email acounts die er in staan :) En dan krijg je alleen de email te zien van dat email adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
BAMMER schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:17:
[...]

S-Planner van Samsung kan ook gewoon overweg met Agenda's van Google of hotmail. Ik heb alles via S-Planner lopen.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Als je in gmail op het hamburger menutje bovenin klikt en dan op je email adres die je daar ziet staan. Dan kan je kiezen tussen alle email acounts die er in staan :) En dan krijg je alleen de email te zien van dat email adres.
daar ga ik ook even mee puzzelen. Ben best handig, kom van oudsher ook van android af, maar dit alles is zo verspreid inmiddels. Thnx, kom er nog op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
S-Planner van Samsung kan ook gewoon overweg met Agenda's van Google of hotmail. Ik heb alles via S-Planner lopen.
Ik heb het gevonden in de S planner, zat iets verder verstopt dan ik dacht. Kon standaard natuurlijk mijn keuze maken uit het Gmail account, maar hoe maak ik het Hotmail agenda account daar aan? heb alleen Samsung en eXchange ter beschikking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik gebruik de google agenda en mail app van Samsung..
Vind beide erg fijn en ze kunnen volgend mij wat jij wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Whow best wel zuur. Dacht ik probeer even een custom ROM, beviel niet (Althans niet meer dan normale ROM met eigen aanpassingen) dus via Odin weer terug naar 7.0 UK.

Nu wist ik wel dat ik dan Knox oid zou triggeren maar dat heb ik voor lief genomen. Nu blijkt echter dat hele simpele dingen als SHealth al niet eens meer starten hierdoor.

Is hier nog een omweg voor? Ik las online dat het helemaal terug draaien niet mogelijk is maar is er misschien een truukje om apps weer te laten werken? Ik gebruikte SHealth om mijn slaap te monitoren icm de S3 namelijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRA
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-05 21:42

YRA

Donstil schreef op zondag 5 februari 2017 @ 23:26:
Whow best wel zuur. Dacht ik probeer even een custom ROM, beviel niet (Althans niet meer dan normale ROM met eigen aanpassingen) dus via Odin weer terug naar 7.0 UK.

Nu wist ik wel dat ik dan Knox oid zou triggeren maar dat heb ik voor lief genomen. Nu blijkt echter dat hele simpele dingen als SHealth al niet eens meer starten hierdoor.

Is hier nog een omweg voor? Ik las online dat het helemaal terug draaien niet mogelijk is maar is er misschien een truukje om apps weer te laten werken? Ik gebruikte SHealth om mijn slaap te monitoren icm de S3 namelijk |:(
Schijnbaar werkt het wel op een custom-ROM met Knox eruit verwijderd. Andere optie is S Health pre versie 5.0 van apkmirror oid downloaden en je huidige versie overschrijven (en auto-updates uitzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
YRA schreef op zondag 5 februari 2017 @ 23:40:
[...]

Schijnbaar werkt het wel op een custom-ROM met Knox eruit verwijderd. Andere optie is S Health pre versie 5.0 van apkmirror oid downloaden en je huidige versie overschrijven (en auto-updates uitzetten)
Ooh goed om te horen. Dan toch maar weer terug naar iets als echoe ofz.

Ik ga alvast een oudere SHealth proberen. Thnx👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Hmm ik weet niet hoe representatief onderstaande test is, maar ik word daar niet persé heel blij van en blijf ik liever voorlopig op MM:

http://www.gsmarena.com/s...android_70-blog-23204.php

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
renzo4000 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:17:
Hmm ik weet niet hoe representatief onderstaande test is, maar ik word daar niet persé heel blij van en blijf ik liever voorlopig op MM:

http://www.gsmarena.com/s...android_70-blog-23204.php
Niet heel erg denk ik. Ik merk absoluut een verbetering in accu tov MM. Ik ben erg tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Probleem is dat na zo'n update je eigenlijk een dag moet wachten totdat alle informatie indexing e.d. afgerond is. Er staat niet bij of dat hier is gebeurt.

Daarnaast natuurlijk de vraag of men überhaupt MM eerst opnieuw getest heeft. Als ze daar gewoon de resultaten van de eerste test vorig jaar genomen hebben dan test je nu met Nougat een accu die een jaar gebruikt is tegenover een gloednieuwe accu voor MM vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:25
Galaxy S7 edge Android Nougat update may not arrive in all regions this quarter

Vooral dit stukje zullen veel mensen niet tof vinden:
The support rep told him that Nougat will be released in that region at some point between April and June 2017. This may very well be the case for the international Galaxy S7 as well.

[ Voor 38% gewijzigd door Maichel op 06-02-2017 09:13 ]

PSN: Maichel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 21:39
Wat een dompert is dat zeg. Hardware kunnen ze wel maken, maar een stukje software ondersteuning is naar mijn idee nog een ontzettende puinhoop.
Stop dan eens met het maken van zoveel verschillende soorten. Houd het bij 3 a 4 toestellen per jaar en klaar.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Wil een factory reset vanwege wat battery drain problemen... dacht het wel even uit te kunnen houden tot de Nougat release :( Ga nu toch maar de reset uitvoeren na het lezen van dit... kan nog wel twee maanden duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:25
yinx84 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Wil een factory reset vanwege wat battery drain problemen... dacht het wel even uit te kunnen houden tot de Nougat release :( Ga nu toch maar de reset uitvoeren na het lezen van dit... kan nog wel twee maanden duren!
Mja tis maar een gerucht he, maar zou zeker kunnen dat dit waar is ja...helaas.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 14:08
De update naar Android 7 zag er goed uit of lag voor op de concurrentie, helaas zijn nu tal van merken / leveranciers eerder met het uitbrengen van de update voor hun (top)toestellen. Valt mij toch wat tegen van Samsung. Hoop wel dat wanneer de uitrol in Nederland begint gelijk Android 7.1 geinstalleerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Dat bericht over die support-medewerker heeft voor mij 0,0 waarde.

Ten eerste gaat het over Singapore en men gaat zelf maar invullen dat het ook betrekking kan hebben op de overige regio's. Dit terwijl er wel degelijk gestart is met. De uitrol in Europa en USA.

Ten tweede zegt een support-medewerker dit. Een medewerker die zeer waarschijnlijk bij een callcenter werkt die voor Samsung de support mag regelen. De kans dat die meer weet dan hetgeen reeds te vinden is op internet (geruchten), is zeer klein.

Ik verwacht deze maand de Nederlandse uitrol naar Nougat en wacht tot die tijd netjes af. Zelfs met Android 6 vind ik het een erg fijn toestel en, in tegenstelling tot Android 5 en eerder, heb ik nauwelijks tot geen drang om de nieuwste Android te hebben.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-10 21:07
MazeWing schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:50:
...
Ik verwacht deze maand de Nederlandse uitrol naar Nougat en wacht tot die tijd netjes af. Zelfs met Android 6 vind ik het een erg fijn toestel en, in tegenstelling tot Android 5 en eerder, heb ik nauwelijks tot geen drang om de nieuwste Android te hebben.
Mee eens! De voordelen van Nougat maken MM op de S7E niet slechter. Hier ook een tevreden gebruiker die rustig afwacht en niet begint te hyperventileren .. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Precies, gewoon rustig afwachten mensen. Ik snap best dat het tweaker bloed sneller gaat stromen met de wetenschap dat er een nieuwe versie beschikbaar is ("omdat het kan" principe). Maar zeg nou eerlijk, wat zijn nu echt de nieuwe features van Nougat tov MM die drastisch zijn en de drang naar deze versie zo groot maakt? Ik zie liever dat ze een stabiele update uitbrengen dan "snel" eentje vol met bugs.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:37

Phntm

Tlingelingeling

MazeWing schreef op maandag 6 februari 2017 @ 09:50:
Dat bericht over die support-medewerker heeft voor mij 0,0 waarde.

Ten eerste gaat het over Singapore en men gaat zelf maar invullen dat het ook betrekking kan hebben op de overige regio's. Dit terwijl er wel degelijk gestart is met. De uitrol in Europa en USA.

Ten tweede zegt een support-medewerker dit. Een medewerker die zeer waarschijnlijk bij een callcenter werkt die voor Samsung de support mag regelen. De kans dat die meer weet dan hetgeen reeds te vinden is op internet (geruchten), is zeer klein.

Het doet er niet toe of het een support medewerker is. Het gaat om een indicatie en veel heb je niet. Als we het hebben over continentale uitrol dan mag je Azië ook toevoegen aan de lijst. Het gaat erom dat met deze uitrol van telkens maar ene land of twee per keer dat het niet gek is dat er pas een update komt in q2, dus doe niet zo flauw. Natuurlijk zijn er al updates in Europa gestart. Nederland zit in Europa toch nog gene update. India heeft nougat en zit in Azië bijvoorbeeld. Hoe zit het dan met Singapore? Ik kan zo wel doorgaan maar ik denk wel dat je het snapt.

Uitrol is een beetje overal begonnen maar met zo een uitrol kan het gewoon erg lang duren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Is het niet een idee om een Nougat Update en eerste ervaringen topic te openen? Zoals we gedaan hebben met de S6 Serie en de MarshMellow update? De ervaringen topic word al een aantal pagina's gedomineerd met vragen wanneer de update komt, welke fw je kan flashen, hoe dit gegaan is, welke CSC code nu wel en niet werkt, welke CSC code iedereen heeft etc. Dit vervuilt behoorlijk, want de vragen en echte ervaringen worden gigantisch ondergesneeuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Phntm schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:08:
[...]

Het doet er niet toe of het een support medewerker is. Het gaat om een indicatie en veel heb je niet. Als we het hebben over continentale uitrol dan mag je Azië ook toevoegen aan de lijst. Het gaat erom dat met deze uitrol van telkens maar ene land of twee per keer dat het niet gek is dat er pas een update komt in q2, dus doe niet zo flauw. Natuurlijk zijn er al updates in Europa gestart. Nederland zit in Europa toch nog gene update. India heeft nougat en zit in Azië bijvoorbeeld. Hoe zit het dan met Singapore? Ik kan zo wel doorgaan maar ik denk wel dat je het snapt.

Uitrol is een beetje overal begonnen maar met zo een uitrol kan het gewoon erg lang duren.
Dan nog begrijp ik niet dat er zoveel waarde aan uitspraken van een support-medewerker wordt gegeven. Meer dan 10 jaar geleden werkte ik voor de support afdeling van HP, dat uitbesteed werd aan Twenty4help te Maastricht (inmiddels Teleperformance). Vanuit HP was er 0,000001 informatie over veranderingen, nieuwe producten of de uitrol van iets. In praktisch alle gevallen hoorden we het van klanten, lazen we het op internet of werden we braaf met de rest van de wereld op de hoogte gebracht. Dit speelde niet alleen bij HP, maar ook bij Apple, Ziggo, Microsoft en nog wat bedrijven die destijds allemaal de support door Twenty4help lieten doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mrjraider schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:10:
Is het niet een idee om een Nougat Update en eerste ervaringen topic te openen? Zoals we gedaan hebben met de S6 Serie en de MarshMellow update? De ervaringen topic word al een aantal pagina's gedomineerd met vragen wanneer de update komt, welke fw je kan flashen, hoe dit gegaan is, welke CSC code nu wel en niet werkt, welke CSC code iedereen heeft etc. Dit vervuilt behoorlijk, want de vragen en echte ervaringen worden gigantisch ondergesneeuwd.
Zo done: [Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update en eerste ervaringen

En ook opgenomen in de topic waarschuwing.

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 06-02-2017 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

Ik heb persoonlijk geen verschil ervaren tussen MM, Nougat Beta 1 en Nougat final. Ook met en zonder AOD geen meetbaar verschil, WQHD of FHD ook geen verschil. Veruit de grootste batterijverbruiker is en blijft Android System, en als je ziet wat voor sloot processen daar onder hangen los je dat alleen op als je je S7 als dumbphone gaat gebruiken (dus geen mail- of welke andere synchronisatie dan ook, geen location, geen Google Now, geen muziekstreaming, etc.).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:33
Heb hem vandaag ook best intensief gebruikt op een beurs, met wqhd aan, scherm tijd 2 uur 34 min. Kan nog 10uur geschat mee.. 46% over. Vind ik best knap.. Had hem vorig week op FHD maar merk hier ook vrij weinig verschil qua accuduur.. Scherm 8% Android-systeem 7%

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Voel me enorm gefaald, maar kan iemand mij op weg helpen hoe ik een bestaande hotmail agenda in de S-Planner kan integreren op S7edge? Ik heb al exchange gekozen, maar hij blijf telkens oneindig draaien om een server te zoeken.. ik snap er niets van hoe dit voor elkaar te krijgen is, of de vooringestelde server klopt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Outlook.com app misschien gebruiken? Ze zijn overgeschakeld naar een nieuwe backend dus veel 3rd party tools werken niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
BAMMER schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:54:
Voel me enorm gefaald, maar kan iemand mij op weg helpen hoe ik een bestaande hotmail agenda in de S-Planner kan integreren op S7edge? Ik heb al exchange gekozen, maar hij blijf telkens oneindig draaien om een server te zoeken.. ik snap er niets van hoe dit voor elkaar te krijgen is, of de vooringestelde server klopt niet?
De agenda functie in outlook.com is een grote faal omdat je je herhaalde agenda punten niet kan wijzigen, verwijderen of wat dan ook. (Serieus..!!)

Dus wilde dan graag laten syncen met de S planner, why not. En heb het uitgepuzzeld alsnog, dus misschien help ik hiermee anderen ook.

Kies de exchange optie als je een nieuw account toevoegt, vul je hotmail adres en je wachtwoord in. Dan kies je voor handmatig aanpassen. Laat alles zoals het staat, verander alleen de server (m.hotmail.com) naar m.outlook.com

Binnen 30 sec is alles ineens helemaal op en top! Zo simpel.. MS had natuurlijk de hele achtetkant al gemigreerd naar de outlook servers. Alleen Samsung heeft het nog niet in de gaten!

Ik heb nu nu een sync van zowel mijn gmail als hotmail agenda netjes, flexibel en vlot geintegreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Nu online
Heb hem zojuist in Email toegevoegd (More > Settings > Add account). Vervolgens voer je emailadres en wachtwoord in.

Daarna kun je bij Settings op dat mailadres klikken en selecteren wat je wilt synchroniseren. Agenda stond bij mij standaard aan. En hotmail staat dan ook direct in S-Planner als agena. Gmail staat daar ook al bij als je daarmee bent aangemeld op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
En dat is dus het gekke, ik kon op elke app ook elk soort account toevoegen, behalve die hotmail agenda zichtbaar krijgen in S planner.. nou ja, het is gelukt, dus ben bere happy!

[ Voor 5% gewijzigd door BAMMER op 06-02-2017 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Na een factory reset word ik nog steeds geplaagd door een enorme battery drain 's nachts. Wel 30-40%. Vóór m'n factory reset was de boosdoener volgens de Battery usage 'Android System'... waar een hele sloot zaken onder vallen en lastig uit te zoeken is. Nu, na de factory reset is 'Mediaserver' de batteryhog. Ook heb ik nog steeds problemen met mijn wifi thuis... hoewel hij wel verbinding houdt, springt hij regelmatig naar 4g met de melding dat via mijn wifi connection 'Internet not available' is. Dit terwijl andere apparaten in huis dit probleem niet hebben... daarnaast gaat het op andere wifi netwerken wel gewoon goed.

Van mij mag die Nougat release snel komen... hoop dat het e.e.a. oplost :( Herkent iemand deze problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 11:21
BAMMER schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:49:
En dat is dus het gekke, ik kon op elke app ook elk soort account toevoegen, behalve die hotmail agenda zichtbaar krijgen in S planner.. nou ja, het is gelukt, dus ben bere happy!
Off-topic:

Ik wilde nav jullie discussie ook eens mijn werkagenda {outlook 365} toevoegen aan Google Calendar, omdat ik deze erg fijn vind werken en deze mooi uitziet. Ik kan de agenda wel toevoegen via de web-interface {dan kies je een bepaald tijdsbestek bijvoorbeeld van 1-1-2016 tot 1-1-2020}, maar het syncen lukt me dan niet? Bij elke nieuwe afspraak van Outlook moet ik opnieuw die Outlook agenda exporteren en importeren in Google Calendar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:17
yinx84 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:13:
Na een factory reset word ik nog steeds geplaagd door een enorme battery drain 's nachts. Wel 30-40%. Vóór m'n factory reset was de boosdoener volgens de Battery usage 'Android System'... waar een hele sloot zaken onder vallen en lastig uit te zoeken is. Nu, na de factory reset is 'Mediaserver' de batteryhog. Ook heb ik nog steeds problemen met mijn wifi thuis... hoewel hij wel verbinding houdt, springt hij regelmatig naar 4g met de melding dat via mijn wifi connection 'Internet not available' is. Dit terwijl andere apparaten in huis dit probleem niet hebben... daarnaast gaat het op andere wifi netwerken wel gewoon goed.

Van mij mag die Nougat release snel komen... hoop dat het e.e.a. oplost :( Herkent iemand deze problemen?
Klinkt alsof je een defecte SD kaart gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Kalua schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:24:
[...]

Klinkt alsof je een defecte SD kaart gebruikt.
Dit kwam ik via google ook tegen ja, als je zoekt op 'Mediaserver battery drain'. Ik hoop het niet, want het is een vrij prijzig kaartje. Chrome wordt ook als schuldige aangewezen. Die heb ik gestopt, cache gewiped, disabled, enabled en weer opnieuw geupdate. Lijkt er op dat Mediaserver geen cpu/batterij meer claimt.. hopelijk blijft het zo.

Wifi probleem is mij nog steeds een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Berichten over het uitkomen en installeren van de Nougat update mogen vanaf nu in: [Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update en eerste ervaringen. Berichten met betrekking tot dit onderwerp zijn verplaatst.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 07-02-2017 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAMMER
JDL15 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:28:
[...]

Off-topic:

Ik wilde nav jullie discussie ook eens mijn werkagenda {outlook 365} toevoegen aan Google Calendar, omdat ik deze erg fijn vind werken en deze mooi uitziet. Ik kan de agenda wel toevoegen via de web-interface {dan kies je een bepaald tijdsbestek bijvoorbeeld van 1-1-2016 tot 1-1-2020}, maar het syncen lukt me dan niet? Bij elke nieuwe afspraak van Outlook moet ik opnieuw die Outlook agenda exporteren en importeren in Google Calendar?
Met de 365 / zakelijke versie heb ik geen ervaring helaas.. Maar dat is toch ook gewoon een kwestie van de exchange activeren? lijkt mij dat je dan alles gewoon binnen krijgt. Je kunt onder handmatig zelfs een eigen certificaat opgeven geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 11:21
BAMMER schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:00:
[...]

Met de 365 / zakelijke versie heb ik geen ervaring helaas.. Maar dat is toch ook gewoon een kwestie van de exchange activeren? lijkt mij dat je dan alles gewoon binnen krijgt. Je kunt onder handmatig zelfs een eigen certificaat opgeven geloof ik
Ik was er even naar aan het kijken maar het is niet gemakkelijk {voor mij althans}:

http://www.pcadvisor.co.u...utlook-calendars-3500196/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:14
Je stelt het gewoon in als exchange (ActiveSync heet het soms ook) account en dan is het een gewone agenda in je app.

Je hoeft niets te exporteren/importeren enzo. De handleiding die jij hebt gevonden is om een standalone outlook te synchen met je telefoon.

Jij moet iets als dit doen: http://www.erchosting.nl/...instellen-op-Android.html
(eerste google-hit, er zijn vast betere te vinden)

[ Voor 43% gewijzigd door Raymond op 07-02-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
of de vooringestelde server klopt niet?
Welke servers heb je ingesteld? Vaak wordt dit niet automatisch opgepakt.

Voor hotmail.com / outlook.com heb ik de volgende instellingen gebruikt:
Gebruikersnaam: e-mailadres
Domein: leeg
Wachtwoord: wachtwoord
E-mailadres: e-mailadres
Server: m.outlook.com
Poort: 443
Beveiligingstype: SSL/TLS
En dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:33
rens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:06:
Modbreak:Berichten over het uitkomen en installeren van de Nougat update mogen vanaf nu in: [Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update en eerste ervaringen. Berichten met betrekking tot dit onderwerp zijn verplaatst.
*knip*. Commentaar op de moderatie is hier offtopic en hoort in: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 07-02-2017 16:57 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
rohit schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:46:
[...]

*knip*. Commentaar op de moderatie is hier offtopic en hoort in: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.
*knip* En ook dit is niet nodig ;)

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 07-02-2017 16:57 ]

Samsung Galaxy 10 Plus

Pagina: 1 ... 97 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support