Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Erik1805 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:51:
[...]

Ja dan ben je alles kwijt. Geen backup in de cloud met Google foto's?.
Updaten van 6.0.1 naar 7.0.1 met HOME_CSC en je verliest geen data toch?
Dat zou hij nog kunnen proberen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-10 23:02
Cache gewiped zonder resultaat helaas. Wel al een keer Samsung animatie gezien nu, dus stapje verder met opstarten. Vreemd genoeg kom ik nu het recovery menu niet meer in.

Dat updaten naar 7.01 moet ik even beter bekijken. Vooralsnog ziet de computer het toestel echter niet dus zal dat ook niet helpen :(

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:43

Zorian

What the fox?

frumper schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 21:13:
Cache gewiped zonder resultaat helaas. Wel al een keer Samsung animatie gezien nu, dus stapje verder met opstarten. Vreemd genoeg kom ik nu het recovery menu niet meer in.

Dat updaten naar 7.01 moet ik even beter bekijken. Vooralsnog ziet de computer het toestel echter niet dus zal dat ook niet helpen :(
Mocht je echt die data willen behouden, flash dan een custom TWRP recovery. Duik erin en koppel hem aan je pc. Dan kan je de boel eraf sleuren en daarna een custom rom flashen of gewoon weer een stock via Odin (daarbij krijg je weer een stock recovery).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je heel zeker weet dat er niet (softwarematig) met het toestel is geklooid, dan gewoon garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:53
Stel ik flash de officiele BTU. Volstaat het daarna ook om alleen de PHN CSC te flashen als ie uitkomt of moet je dan weer de hele rom doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Erik1805 op 01-02-2017 08:51 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Erik1805 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:38:
Stel ik flash de officiele BTU. Volstaat het daarna ook om alleen de PHN CSC te flashen als ie uitkomt of moet je dan weer de hele rom doen?
Alles. Anders heb je een mismatch tussen de ROM en CSC en zal je geen OTA updates krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:33
vriesman876 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:59:
[...]

Die van mij koppelde ook niet steeds met m'n Parrot. De app 'Bluetooth Auto Connect' lost dat bij mij op.
Woow! Werkt perfect!! Thanks!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 23:37
Ik reageer niet veel op het forum, maar ik lees wel veel. Nu ben ik altijd een android fan geweest. Maar na veel zeuren van collega's en vrienden ben ik een keer overgestapt naar Apple. (Iphone 5/6/ipads/macbooks)
Het klopt Apple producten werken wel altijd. Maarja je kan er niet veel mee. Dus ik voel me altijd heel beperkt. (Behalve macbook.)

nu heb ik voor de vrouw een Galaxy s7 edge gehaald en ik ben weer om ik wil zeker weer over naar Android. Nu zit ik heel erg te twijfelen of ik voor een S7 Edge moet gaan of nog even te wachten op de S8.

Heeft het nog zin om nu een Edge te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
Hangt ervanaf hoeveel geld je er voor over hebt (S8 zal ongetwijfeld een paar honderd euro duurder zijn in het begin dan de S7 nu) en of je nu verlegen zit om een telefoon.

Ik heb vorige week mn S7 Edge gehaald, omdat ik geen zin had om een kwart jaar te wachten op de S8.
Tzt haal ik de S9 of S10 wel weer :)

Het is net als met CPU's en en videokaarten: Er komt altijd wat snellers/beters aan, maar als je blijft wachten heb je nu nooit wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Waarom niet?

De prijs/kwaliteit verhouding van een S7 edge is heel erg goed, daarnaast is het ook echt een goed toestel.
Een S7 edge zit nu op 610 euro, ga er vanuit dat een S8 zeker wel 200 tot 300 euro duurder gaat worden bij introductie.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een quote gehaald van het forum van T-mobile, voor mensen die net als ik een TNL CSC hebben:

"Bij deze, voor iedereen die op de TNL firmware wacht:

Ik had de vraag over de S7/S7E updates even uitgezet bij T-Mobile:
Als het goed is wordt de update volgende week getest, als de update wordt goedgekeurd, is 'ie over 2 weken beschikbaar.

Dus allemaal even flink met de grote tenen draaien, want de duimen hebben we nodig om te typen."
via https://forum.t-mobile.nl...index169.html#post1365847

Aangezien dit 4 dagen geleden gepost is, zouden ze dus deze week aan het testen zijn, en volgende week mogelijk de software OTA releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:38:
Even een quote gehaald van het forum van T-mobile, voor mensen die net als ik een TNL CSC hebben:

"Bij deze, voor iedereen die op de TNL firmware wacht:

Ik had de vraag over de S7/S7E updates even uitgezet bij T-Mobile:
Als het goed is wordt de update volgende week getest, als de update wordt goedgekeurd, is 'ie over 2 weken beschikbaar.

Dus allemaal even flink met de grote tenen draaien, want de duimen hebben we nodig om te typen."
via https://forum.t-mobile.nl...index169.html#post1365847

Aangezien dit 4 dagen geleden gepost is, zouden ze dus deze week aan het testen zijn, en volgende week mogelijk de software OTA releasen.
Waarom wacht je niet even op de PHN versie komt waarschijnlijk eerder en je bent meteen van de T Mobile meuk af op je telefoon? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pappaleone schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:57:
[...]

Waarom wacht je niet even op de PHN versie komt waarschijnlijk eerder en je bent meteen van de T Mobile meuk af op je telefoon? ;)
Dat is zeker waar, alleen als je een andere CSC flasht ben je ook alle data kwijt 8)7 dus dan moet ik ook nog gaan rotzooien met backups etc. Buiten een boot-splash screen, de My T-Mobile app (die ik ook nog eens gebruik) zit er qua "bloatware" alleen een paar ringtones op, dus het valt ook allemaal nog erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 12:00:
[...]

Dat is zeker waar, alleen als je een andere CSC flasht ben je ook alle data kwijt 8)7 dus dan moet ik ook nog gaan rotzooien met backups etc. Buiten een boot-splash screen, de My T-Mobile app (die ik ook nog eens gebruik) zit er qua "bloatware" alleen een paar ringtones op, dus het valt ook allemaal nog erg mee.
Okay ik dacht dat er meer rommel op zou staan, maar valt dus wel mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Valt mee idd van T-mobile
Echter zou ik persoonlijk na een major update sowieso een reset aanraden om problemen te voorkomen, dus wellicht mooi combineren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zorian schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 22:56:
[...]
Mocht je echt die data willen behouden, flash dan een custom TWRP recovery. Duik erin en koppel hem aan je pc. Dan kan je de boel eraf sleuren en daarna een custom rom flashen of gewoon weer een stock via Odin (daarbij krijg je weer een stock recovery).
Paar dingen.
- Hij heeft vast zijn OEM unlock switch niet aanstaan.
- De interne data partitie is standaard gecodeerd toch? TWRP kan dat dan niet uitlezen dacht ik.
- En dan kan je nog over discussie KNOX beginnen.

Ik denk niet dat dit dan een haalbare oplossing kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 22:43

Zorian

What the fox?

Mau_Maus schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 13:07:
[...]

Paar dingen.
- Hij heeft vast zijn OEM unlock switch niet aanstaan.
- De interne data partitie is standaard gecodeerd toch? TWRP kan dat dan niet uitlezen dacht ik.
- En dan kan je nog over discussie KNOX beginnen.

Ik denk niet dat dit dan een haalbare oplossing kan zijn.
Goeie punten. Helemaal niet aan gedacht, I stand corrected. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Indodraakje schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:41:
[...]

ik zou eerst je cache legen.

Volume knop boven + power knop achtelkaar ingedrukt houden en dan clear cache.
Heb het gedaan zonder het gewenste effect. Enig ander idee?

Na wat meer speurwerk stond mijn koptelefoon gewoon niet in een Zoek modus om andere devices te vinden. Je moest de power knop voor 5 sec. vast houden tot hij rood/blauw begon te flikkeren. Toen vond de S7 hem wel.

Voorheen deed ik hem alleen aan en drukte dan 1 keer op de power knop. Hij zei dan dat hij niets had gevonden (omdat hij dus nog niet gepaired was).

Thanks voor de hulp!

[ Voor 40% gewijzigd door RommelD op 01-02-2017 13:47 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YRA
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-05 21:42

YRA

Voor bezitters van een Vodafone branded (VDF) S7 kan ik bevestigen dat de op 30-01 op sammobile geplaatste Duitse Vodafone versie van Android 7 Nougat zonder problemen werkt en automatisch de Nederlandse Vodafone CSC en taal selecteert na het flashen op een Nederlandse Vodafone branded S7 met Marshmallow 6.0.1 PDA G930FXXU1BPLB / CSC G930FVFG1BPK3

De geincludeerde VFG CSC is een Multi CSC voor alle Vodafone CSC's in Europa waarbij de juiste CSC voor je regio automatisch gekozen wordt obv product code. VoLTE / HD bellen/gebeld worden werkt zonder problemen. ROM is stock official en dus geen KNOX trip (zie afbeelding onderaan)

Ik neem aan dat exact hetzelfde geldt voor de Duitse Vodafone S7 Edge versie die ook 30-01 is geplaatst (niet getest).

Sammobile links voor downloads (registratie vereist):
S7 G930F: https://www.sammobile.com...U1DQAO_G930FVFG1DQAO_VD2/
S7 Edge G935F: https://www.sammobile.com...U1DQAO_G935FVFG1DQAO_VD2/

Download link voor S7 G930F via Google Drive: https://drive.google.com/...TDeJyHMX_eZ2JUZEFSNVZXXzA

Door mij gevolgde stappen:
-Download de zip/.7 en pak deze ergens uit
-Download ODIN en pak deze ergens uit. Ik heb ODIN 3.11 gebruikt conform de instructies van sammobile http://dl.sammobile.com/Odin3-v3.11.1.zip

-Stel volgens de eerder door henklbr genoemde instructies in dit topic op je telefoon een pincode in en schakel "Pincode vereist bij inschakelen apparaat" in via "Instellingen" -> "Schermvergrendeling en beveiliging" -> "Veilig opstarten".
-Schakel de telefoon helemaal uit
-Start op in Download Mode door Home en Volume omlaag ingedrukt te houden en daarna op de aanknop te drukken en druk op Volume omhoog wanneer hierom gevraagd wordt

-Start ODIN op
-Sluit de telefoon via USB aan op de PC en wacht op het blauwe teken in Odin
-Selecteer bij BL, AP en CP de eerder uitgepakte firmware bestanden conform de naamgeving (AP_, BL_, CP_) Het toevoegen kan even duren ivm de controle van de MD5 hash

-Selecteer bij CSC het HOME_CSC bestand als je niet terug wil naar de fabrieksinstellingen of CSC als je wel terug wil naar de fabrieksinstellingen. Ik heb gekozen om het CSC bestand te gebruiken en dus een factory reset hiermee te doen (ivm geen vertrouwen in vlekkeloze werking bij een upgrade tussen major versies). HOME_CSC echter niet getest dus niet op ervaring gebasseerd.

-Controleer dat bij "Options" "Re-partition niet ingeschakeld is (Wel ingeschakeld: Auto Reboot en F. Reset Time)
-Klik op Start en wacht tot de telefoon reboot
-De eerste keer opstarten zal zeker enkele tot 10 minuten duren en je telefoon herstart zich meerdere keren
-Bij de eerste keer opstarten moest ik inloggen op het gmail account dat gekoppeld was aan mijn telefoon omdat er een "ongeautoriseerde" factory reset was gedaan. Om mijn oude pincode is niet gevraagd (gezien de eerdere reacties in dit topic zal dit bij gebruik van HOME_CSC wel het geval zijn)

Samsung Phone Info op deze Nougat ROM:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/sv57vs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
rodie83 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 08:15:
Als je heel zeker weet dat er niet (softwarematig) met het toestel is geklooid, dan gewoon garantie claimen.
Vandaag toch maar even weggebracht bij repairshop en voor 15€ de software er opnieuw op laten zetten. Echter, start nu op en blijft om de haverklap weer hangen om vervolgens weer opnieuw op te starten. Samsung maar eens gebeld, die zeggen nu dat het een hardware probleem is. Gezien dat er een nieuwe firmware op gezet is en dat dus nu in orde zou moeten zijn.
Dus morgen toch maar opsturen en eens kijken wat ze er van zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Zo, toch maar de btu versie van 7.0 geflashed. 3G en 4G schakelen werkt top.

[ Voor 5% gewijzigd door Erik1805 op 02-02-2017 07:30 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erik1805 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:44:
Zo, toch maar de btu versie geflashed. 3G en 4G schakelen werkt top.
Kijk bij jou werkt het nu ook, ik zei vorige week al dat met de BTU versie 3G en 4G gewoon goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
40% battery drain deze nacht... vermoed zelf dat het de IMS service is. Heb Wifi Calling aangezet na een mailtje van Vodafone over 4G bellen. Iemand anders met dezelfde ervaring?

Zie http://i.imgur.com/jEjYosn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:55
Het lukt niet om met s7 edge media audio af te spelen in mijn auto via Bluetooth. Als ik de optie wil inschakelen, schakelt die zichzelf weer uit. Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

H.Boss

Hugo Boss

Erik1805 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:44:
Zo, toch maar de btu versie van 7.0 geflashed. 3G en 4G schakelen werkt top.
Mooi dat het gelukt is! ;)

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Iemand ervaring met NFC Tags?? Ik zou er 1 willen bestellen en die in de auto zetten en configureren dat als ik hem aantik hij automatisch de Bluetooth aanzet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
rohit schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:17:
Iemand ervaring met NFC Tags?? Ik zou er 1 willen bestellen en die in de auto zetten en configureren dat als ik hem aantik hij automatisch de Bluetooth aanzet!
Jep. Niet met de S7, maar is wel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Batsu schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:23:
[...]

Jep. Niet met de S7, maar is wel tof!
Kan ik gewoon zo een tag bestellen via ali ofzo? Moet ik nog ergens rekening mee houden? En daarna met software uit de store gewoon configureren lijkt mij? Heb jij enig idee welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
rohit schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:24:
[...]

Kan ik gewoon zo een tag bestellen via ali ofzo? Moet ik nog ergens rekening mee houden? En daarna met software uit de store gewoon configureren lijkt mij? Heb jij enig idee welke?
Dat kan denk ik wel ja, maar je kan ze ook gewoon dichterbij bestellen, ze zijn niet zo duur. Rekening houden weet ik niet, ik denk het niet. Ik heb denk ik NFC Tools gebruikt, maar er zijn vast andere die ook goed zijn. Kwestie van wat uitproberen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:52
Ik heb 12 tags voor 10,- bij Bol besteld. Ik gebruik NFC tools pro en NFC tasks. Leuk om me te spelen/ experimenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banballa
  • Laatst online: 19:00

Banballa

(>'_')>

rohit schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:24:
[...]

Ik heb een maand geleden een paar bij DX.com besteld. Deze kon ik helaas niet beschrijven (krijg de hele tijd de melding NFC tagtype niet ondersteund), maar ik heb ze wel werkend gekregen.

Ik gebruik hier de app Trigger voor en voer dan Tasker-tasks uit (lampen uit bij weggaan, schakelen tussen wifi-netwerken). Werkt best aardig en voor een paar euro leuk om eens wat mee te prutsen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Thanks voor jullie input! Ik ga even oriënteren op nfc tags!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Laatst online: 01-10 21:40
Ik ben aan het overwegen om de BTU te flashen om nu en later de updates sneller te hebben.
Mijn huidige versie is G930FXXU1BPLB/G930FXXU1BPK6/G930FVFG1BPK3.
Voor de Nederlandse versies mis je dan enkel de nlalert als ik het goed begrepen heb. Is er echter ook zoiets dat je mist bij Belgische versies? (Dus buiten de full whipe en Proximus apps) Ik denk dat mijn versie een Belgische Proximus variant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
donderz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:47:
Ik ben aan het overwegen om de BTU te flashen om nu en later de updates sneller te hebben.
Voor de Nederlandse versies mis je dan enkel de nlalert als ik het goed begrepen heb. Is er echter ook zoiets dat je mist bij Belgische versies? (Dus buiten de full whipe en Proximus apps) Ik denk dat mijn versie een Belgische Proximus variant is.
Ik heb gisteravond de BTU versie op mijn NL toestel gezet. Mis dus de NL Alert en eventuele provider settings. Voor Belgische versies weet ik dus niet. Je bent wel al je data kwijt. Maar flashen is een eitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:53
Erik1805 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:05:
[...]

Ik heb gisteravond de BTU versie op mijn NL toestel gezet. Mis dus de NL Alert en eventuele provider settings. Voor Belgische versies weet ik dus niet. Je bent wel al je data kwijt. Maar flashen is een eitje :)
Maar als ik alles goed begrepen heb, hebben mensen met tele2 / vodafone, die bellen over 4G mogelijk een probleem ? Ik draai nog op Marshmallow, en als ik bel schakelt hij niet terug naar 3G. Houdt dit dan in dat ik op Nougat niet meer kan bellen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
NoReseth schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:30:
[...]

Maar als ik alles goed begrepen heb, hebben mensen met tele2 / vodafone, die bellen over 4G mogelijk een probleem ? Ik draai nog op Marshmallow, en als ik bel schakelt hij niet terug naar 3G. Houdt dit dan in dat ik op Nougat niet meer kan bellen ?
Als je de BTU versie installeert dat heb je geen probleem met schakelen tussen 3G en 4G. Ik heb zelf Vodafone en nu werkt het perfect. Hiervoor draaide ik de Nougat versie van Henk met de MM CSC. Daar werkte het schakelen tussen 3G en 4G niet. Alleen krijg je geen NL Alert meer en wellicht wat provider zaken.

[ Voor 8% gewijzigd door Erik1805 op 02-02-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRA

YRA

donderz schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:47:
Zie mijn post van gister voor het flashen van Nougat voor telefoons met een CSC die in de VFG multi-CSC zitten. Deze versie is dus van toepassing op zowel VDF (Vodafone NL) als PRO (Proximus) en alle andere CSC's in VFG die je in de afbeelding in de gelinkte post kan terugvinden. Je komt van exact de zelfde Marshmallow als ik. Op basis van je product code (Op te zoeken met Samsung phone info: https://play.google.com/s...vndnguyen.phoneinfo&hl=nl) wordt dan automatisch voor jou relevante bloatware (in jouw geval Proximus apps) geinstalleerd. Full whipe is in theorie niet nodig, maar heb het zelf niet getest.

Geen enkel probleem met 4G bellen en automatisch juiste taal/CSC/toekomstige OTA. NLAlert natuurlijk nog niet kunnen testen, maar de instellingen ervoor lijken ook gewoon direct goed te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Helaas vandaag gezien dat mijn beeldscherm last heeft van zwarte strepen / vlekken. Hoe zijn de ervaringen van mensen die dit hebben laten repareren?

Kan wel iets terugvinden in het topic, maar ik ben benieuwd of er mensen zijn met wat recentere ervaringen.

Ik neem aan dit onder garantie wordt gerepareerd?

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:57

Martinspire

Awesomeness

YRA schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:20:
[...]

Zie mijn post van gister voor het flashen van Nougat voor telefoons met een CSC die in de VFG multi-CSC zitten. Deze versie is dus van toepassing op zowel VDF (Vodafone NL) als PRO (Proximus) en alle andere CSC's in VFG die je in de afbeelding in de gelinkte post kan terugvinden. Je komt van exact de zelfde Marshmallow als ik. Op basis van je product code (Op te zoeken met Samsung phone info: https://play.google.com/s...vndnguyen.phoneinfo&hl=nl) wordt dan automatisch voor jou relevante bloatware (in jouw geval Proximus apps) geinstalleerd. Full whipe is in theorie niet nodig, maar heb het zelf niet getest.

Geen enkel probleem met 4G bellen en automatisch juiste taal/CSC/toekomstige OTA. NLAlert natuurlijk nog niet kunnen testen, maar de instellingen ervoor lijken ook gewoon direct goed te staan.
Maar had je dan met die CSC niet een echt branded toestel? Bij mij heeft ie unbranded ook een vodafone dinges gedownload en instellingen binnengehaald, maar hij past gelukkig niet het startup logo aan en ook geen onnodige icoontjes in taakbalken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YRA

YRA

Martinspire schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:51:
[...]

Maar had je dan met die CSC niet een echt branded toestel? Bij mij heeft ie unbranded ook een vodafone dinges gedownload en instellingen binnengehaald, maar hij past gelukkig niet het startup logo aan en ook geen onnodige icoontjes in taakbalken.
Deze CSC hoort idd bij echte branded toestellen (besteld via Vodafone Webshop in mijn geval), maar hebben op de S7 nooit aanpassingen van startup logo of (niet verwijderbare) onnodige icoontjes in taakbalken in gezeten. Heb dit ook nooit gezien op eerdere OTA ROM's. Bloatware beperkt zich in dit geval bij VDF tot een niet verwijderbare/uitschakelbare '"Vodafone Start" app die twee keer notificaties gaf die ik heb gedismissed waarna ik hem niet meer terug heb gezien. Verder was "My Vodafone" volgens mij direct voorgeinstalleerd, maar deze is wel volledig te verwijderen (gebruik hem echter dus voor mij geen echte bloatware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:25
Nougat draait hier perfect met de BTU Rom. Er is alleen 1 ding, dat is dat *#1234# niet meer werkt. Als ik dat doe gebeurd er niet "automatisch" iets wat voorheen met MM wel was.

Als ik na het invoeren van *#1234# op de bel toets druk (wat voorheen niet hoefde) dan krijg ik "Verbindingsproblemen of ongeldige MMI-code".

Alles werkt echter gewoon normaal.....3G, 4G, bellen...niks mis mee.

Iemand een idee?

PSN: Maichel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Maichel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:00:
Nougat draait hier perfect met de BTU Rom. Er is alleen 1 ding, dat is dat *#1234# niet meer werkt. Als ik dat doe gebeurd er niet "automatisch" iets wat voorheen met MM wel was.

Als ik na het invoeren van *#1234# op de bel toets druk (wat voorheen niet hoefde) dan krijg ik "Verbindingsproblemen of ongeldige MMI-code".

Iemand een idee?
Ik heb ook BTU en net geprobeerd maar werkt bij mij ook niet. Geen idee. Voor de rest dikke prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YRA

YRA

Maichel schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:00:

Iemand een idee?
Werkt in VFG op dezelfde manier als in MM (zonder beltoets)
AP: G930FXXU1DQAO, CP:G930FXXU1DQAK, CSC: G930FVFG1DQAO, Model: SM-G930F

Onlogisch dat de werking hiervan tussen CSC's verschilt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
YRA schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:06:
[...]

Werkt in VFG op dezelfde manier als in MM (zonder beltoets)
AP: G930FXXU1DQAO, CP:G930FXXU1DQAK, CSC: G930FVFG1DQAO, Model: SM-G930F

Onlogisch dat de werking hiervan tussen CSC's verschilt 8)7
Erik1805 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:01:
[...]

Ik heb ook BTU en net geprobeerd maar werkt bij mij ook niet. Geen idee. Voor de rest dikke prima
Ok, dan ligt het niet aan mij iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRA

YRA

Nog even wat research gedaan en gelet op onder andere de laatste 6.0.1 release voor de S7 en S7 Edge zullen alle Europese Vodafone branded toestellen en de toestellen van enkele andere providers exact dezelfde OTA gaan krijgen. Zie de build dates en versienummers voor 6.0.1 als je op de firmware pagina van de S7 of S7 Edge op sammobile filtert op VFG.

Op basis van eerdere updates zal je dus exact dezelfde S7 of S7 Edge build van 7.0 die nu voor Duitsland online staat binnen enkele dagen/weken als OTA krijgen als je een Vodafone NL of Proximus branded toestel hebt.

Als je deze build met HOME_CSC flashed volgens eerder genoemde instructies zou je uiteindelijk exact hetzelfde resultaat moeten krijgen als wat je met de OTA zou bereiken.

Hele lijstje:
-Vodafone: Albanië AVF, Duitsland VD2, Griekenland VGR, Hongarije VDH, Ierland VDI, Italië OMN, Nederland VDF, Portugal TCL, Roemenië CNX, Spanje ATL, Tjechië VDC, UK VOD, Zuid-Africa XVF
-Overige: België (Proximus) PRO, Slovenië (Si.mobil) SIM, Zwitserland (Swisscom) SWC, Oostenrijk (A1) MOB, Bulgarije (Mobitel?) MTL, Cyprus (?) CYV, Kroatië (VIPNET) VIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:01:
[...]

Hier werkt het wel krijg netjes alles te zien.Voor de volledigheid.
AP G935FXXU1DQAN
CP G935FXXU1ZPKH
CSC G935FOXA1DPLT

[ Voor 13% gewijzigd door pappaleone op 02-02-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
pappaleone schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:37:
[...]

Hier werkt het wel krijg netjes alles te zien.Voor de volledigheid.
AP G935FXXU1DQAN
CP G935FXXU1ZPKH
CSC G935FOXA1DPLT
Oke, ik heb de onderstaande. Jij hebt toch ook de BTU? Of ik lees het niet goed.

AP_G935FXXU1DPLT
BL_G935FXXU1DPLT
CP_G935FXXU1DPLT
CSC_OXA_G935FOXA1DPLT

[ Voor 6% gewijzigd door Erik1805 op 02-02-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:25:
[...]

Oke, ik heb de onderstaande. Jij hebt toch ook de BTU? Of ik lees het niet goed.

AP_G935FXXU1DPLT
BL_G935FXXU1DPLT
CP_G935FXXU1DPLT
CSC_OXA_G935FOXA1DPLT
Jij draait de Engelse versie, die had ik ook, maar in tussentijd is echoerom alweer overgestapt naar de Franse rom, vandaar het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
pappaleone schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:33:
[...]

Jij draait de Engelse versie, die had ik ook, maar in tussentijd is echoerom alweer overgestapt naar de Franse rom, vandaar het verschil.
Ah oké. Dacht dat je ook de Engelse versie draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:33:
[...]

Ah oké. Dacht dat je ook de Engelse versie draaide.
Ja klopt inderdaad, maar ik ben overgestapt naar een custom rom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:11
rohit schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:17:
Je kan ook denken aan een app als Tasker. Zodra ik mijn toestel in de auto in de houder zet (draadloze lader) gaat BT automatisch aan. En omgekeerd uit. Dan kun je meteen allerlei andere taken automatiseren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

AvK

Ready Set Go

Op dit moment hebben een zeer beperkt aantal mensen dit topic over genomen met allerlei prietpraat over hoe ze hun S7 om zeep hebben geholpen en hoe dat weer op te lossen. Dit topic gaat al weken lang nergens over.
Kunnen hier aub weer berichten verschijnen die er toe doen? Please!!!!

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1805
AvK schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:50:
Op dit moment hebben een zeer beperkt aantal mensen dit topic over genomen met allerlei prietpraat over hoe ze hun S7 om zeep hebben geholpen en hoe dat weer op te lossen. Dit topic gaat al weken lang nergens over.
Oké dan zie/lees je meer dan ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:59

Rio

Ik heb al een boek

Geef ons eens het goede voorbeeld zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of kom zelf met een goed verhaal/vraag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08 18:04
vriesman876 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:47:
[...]

Je kan ook denken aan een app als Tasker. Zodra ik mijn toestel in de auto in de houder zet (draadloze lader) gaat BT automatisch aan. En omgekeerd uit. Dan kun je meteen allerlei andere taken automatiseren.
Ik gebruik nu al enige tijd de app Llama, maar heb vandaag naar aanleiding van bovenstaande berichten bij bol.com een tiental NFC tags besteld. Lijkt me toch wat handiger dan Llama welke alles obv geo-positioning doet maar er ook nog wel eens naast zit (op het werk: silence mode. Denkt Llama na geruime tijd van rust dat ik toch elders ben: ringtone voluit). NFC kan wat dat betreft niet missen: leg er zo 2 op het werk. Eén voor aankomst (ringtone stil, bluetooth uit) en één voor vertrek (ringtone voluit, bluetooth aan tbv autoradio). Ook twee voor thuis: aankomst bluetooth uit, wifi on. Vertrek twee stuks: beide wifi uit, één bluetooth aan indien vertrek met auto..... en weet ik het wat nog meer. Hoop dat ze morgen binnen komen. Vrouwlief al uitgelegd wat ik heb besteld, maar die begreep werkelijk niet wat ik er mee moest. Vrouwen.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Damn wanneer komt android 7.0 nou voor m'n s7 EDGE 8)7 (3x wedden dat die deze week ergens gepushed wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
Erik1805 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:00:
[...]

Oké dan zie/lees je meer dan ik.
Rio schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:55:
[...]

Geef ons eens het goede voorbeeld zou ik zeggen.
pappaleone schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:03:
[...]

Of kom zelf met een goed verhaal/vraag. :)
Modbreak:OK en daarom had de opmerking van AvK dus in een Topic Report moeten komen, nu hebben we al meer off topic reacties hierover dan over firmware versies op de vorige pagina. Bij deze is de discussie hier klaar.
Mocht je toch graag verder willen discussieren over wat wel en niet in dit topic hoort, dan kan dat hier Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile of maak een TR aan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-09 19:00
Even tipje voor iedereen met wifi disconnect problemen.

Mijn S7 verbrak en maakte elke 5 a 10 minuten verbindingen met mijn 5Ghz (Fritz 1750e). Na heel veel geprobeerd te hebben heb ik het wifi accesspoint op een iets hoger Wifi kanaal (kanaal 60 ipv 36/40) ingesteld en sindsdien amper/geen problemen meer.

Blijkbaar kan de S7 niet zo goed met de lage 5Ghz kanalen omgaan (m'n Xperia Z/Z3, tablet en laptop hebben nergens last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

easydisk schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:20:
Even tipje voor iedereen met wifi disconnect problemen.

Mijn S7 verbrak en maakte elke 5 a 10 minuten verbindingen met mijn 5Ghz (Fritz 1750e). Na heel veel geprobeerd te hebben heb ik het wifi accesspoint op een iets hoger Wifi kanaal (kanaal 60 ipv 36/40) ingesteld en sindsdien amper/geen problemen meer.

Blijkbaar kan de S7 niet zo goed met de lage 5Ghz kanalen omgaan (m'n Xperia Z/Z3, tablet en laptop hebben nergens last van)
Of je Edge heeft een beter bereik en heeft daardoor wel conflicten met een ander wifi-netwerk verderop in de buurt. Zal niet de eerste keer zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickx10
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-02-2024
BSOD baby schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:06:
Damn wanneer komt android 7.0 nou voor m'n s7 EDGE 8)7 (3x wedden dat die deze week ergens gepushed wordt)
Haha I feel you, helaas wordt het nog wachten voor mijn Nederlandse Vodafone (VDF) branded S7 Edge. De update is al wel uit voor Vodafone in Duitsland, dichtbij dus... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Hier gewoon een los PHN toestel, had stiekem deze week ook wel de update verwacht. Zoals eerder beschreven stoort mij dit " vrije" beleid van Samsung. Zelfde als een klant mij zou vragen: Wanneer kan ik de offerte tegemoet zien? Nou beste klant, ergens tussen januari en maart denk ik...Wees eens concreet als 1 van de grootste telefoonboeren van de wereld.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik ben het hier deels mee eens. Ik vind het ook vervelend en had graag duidelijkheid verwacht. Echter, ik zie ook in dat ze hem verkopen.met android 6 en dat ze als bedrijf op geen enkele manier verplicht zijn wettelijk gezien om te melden wanneer precies updates gaan komen, of om uberhaupt deze updates te maken en uit te brengen..

Ik vind de security patches die ze imo best tijdig uitrollen en het gemak van het flashen van officiële firmware zwaarder wegen dan een stukje duidelijkheid.

[ Voor 19% gewijzigd door vaagisdenaam op 03-02-2017 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
frumper schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:14:
[...]

Vandaag toch maar even weggebracht bij repairshop en voor 15€ de software er opnieuw op laten zetten. Echter, start nu op en blijft om de haverklap weer hangen om vervolgens weer opnieuw op te starten. Samsung maar eens gebeld, die zeggen nu dat het een hardware probleem is. Gezien dat er een nieuwe firmware op gezet is en dat dus nu in orde zou moeten zijn.
Dus morgen toch maar opsturen en eens kijken wat ze er van zeggen...
De spreekwoordelijke klomp is hier nu ook wel echt gebroken....
gisteren weer een aantal keer een soft reset gedaan om te kijken wanneer hij nou blijft hangen. Gaat ie ineens een update uitvoeren... installeert Android 7.0 en dat ding draait als een tierelier als nooit tevoren :o .
Ik weet echter zeker dat de repairshop er 6 op had gezet, want het verschil in 6.x en 7.0 is overduidelijk te zien ;)
Nu las ik in de playstore dat Facebook meer Samsung telefoons bevroren heeft na hun laatste update, dus die app laten we maar even achterwege om te installeren.
Ben benieuwd of het blijvend is of dat hij het nu tijdelijk weer doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:59
frumper schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:15:
[...]
gisteren weer een aantal keer een soft reset gedaan om te kijken wanneer hij nou blijft hangen. Gaat ie ineens een update uitvoeren... installeert Android 7.0 en dat ding draait als een tierelier als nooit tevoren :o .
En je hebt de Nederlandse CSC, PHN?

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
vriesman876 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:47:
[...]

Ja zou kunnen maar dat is weer een app extra en die in de gaten houd waarschijnlijk waar ik ben ofzo? Hoe ziet hij dat ik in de auto zit? NFC tik je gewoon aan en het werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 28-09 09:39

sjaak

un giorno credi

YRA schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:49:
Voor bezitters van een Vodafone branded (VDF) S7 kan ik bevestigen dat de op 30-01 op sammobile geplaatste Duitse Vodafone versie van Android 7 Nougat zonder problemen werkt en automatisch de Nederlandse Vodafone CSC en taal selecteert na het flashen op een Nederlandse Vodafone branded S7 met Marshmallow 6.0.1 PDA G930FXXU1BPLB / CSC G930FVFG1BPK3
Vandaag maar de stap gewaagd om mijn S7 bij te werken, netjes de bestanden geselecteerd in Odin, inclusief de home csc. Het zag er allemaal goed uit totdat er een grote rode fail verscheen. Het bestand hidden.img kan niet gevonden worden. Nu kwam dit bij vorige versies ook wel eens voor en was het een oplossing om deze uit het firmware bestand te slopen. Echter zit deze er niet eens in. Dat wordt dus waarschijnlijk een reset. :/

Benieuwd of hier iemand ook al tegen aan gelopen is, zo niet, wees er op voorbereid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRA

YRA

sjaak schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:23:
[...]

Vandaag maar de stap gewaagd om mijn S7 bij te werken, netjes de bestanden geselecteerd in Odin, inclusief de home csc. Het zag er allemaal goed uit totdat er een grote rode fail verscheen. Het bestand hidden.img kan niet gevonden worden. Nu kwam dit bij vorige versies ook wel eens voor en was het een oplossing om deze uit het firmware bestand te slopen. Echter zit deze er niet eens in. Dat wordt dus waarschijnlijk een reset. :/

Benieuwd of hier iemand ook al tegen aan gelopen is, zo niet, wees er op voorbereid. ;)
Als ik de HOME_CSC of CSC rename naar .tar en hem open in WinRAR dan zie ik gewoon hidden.img staan in beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

YRA schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:44:
[...]

Als ik de HOME_CSC of CSC rename naar .tar en hem open in WinRAR dan zie ik gewoon hidden.img staan in beide.
Thanks!! Zat in de verkeerde tar te loeren. 8)7

[edit]
Yes! Na verwijderen van de hidden.img uit het bestand HOME_CSC_VFG_G930FVFG1DQAO_CL10388294_QB12246091_REV00_user_low_ship.tar.md5 is de upgrade succesvol en zijn, ondanks de mislukte pogingen, alle instellingen en programma's bewaard gebleven. Thanks YRA voor de tip.

[ Voor 33% gewijzigd door sjaak op 03-02-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:51:
Hier gewoon een los PHN toestel, had stiekem deze week ook wel de update verwacht. Zoals eerder beschreven stoort mij dit " vrije" beleid van Samsung. Zelfde als een klant mij zou vragen: Wanneer kan ik de offerte tegemoet zien? Nou beste klant, ergens tussen januari en maart denk ik...Wees eens concreet als 1 van de grootste telefoonboeren van de wereld.
Ben het met je eens maar helaas is dit werkelijkheid en het alternatief is een iPhone.
(of google pixel)

Mooiste zou zijn als Samsung het voortouw in Android land nam. Ik denk dat ze dan goede zaken zouden doen. Al zouden ze alleen maar de S-lijn ondersteuning bieden, dan zijn ze toch onderscheidend.

Anderzijds is de vraag in hoeverre Samsung of wie dan ook verplicht is om software ondersteuning te bieden. Zolang dit niet wettelijk op internationaal geregeld wordt kun je niets eisen. Een veiligheids update zou je eerder verplicht kunnen stellen maar een IS update of wanneer de update komt niet.

Enigste druk die mensen kunnen uitvoeren is geen Samsung of Android toestel te kopen. Helaas is dat ook niet echt een optie omdat je dan gedwongen wordt om iets te kopen wat je niet wilt en ik denk dat 90% van de mensen zich helemaal niet druk maken om een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

sjaak schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:51:
[...]

Thanks!! Zat in de verkeerde tar te loeren. 8)7

[edit]
Yes! Na verwijderen van de hidden.img uit het bestand HOME_CSC_VFG_G930FVFG1DQAO_CL10388294_QB12246091_REV00_user_low_ship.tar.md5 is de upgrade succesvol en zijn, ondanks de mislukte pogingen, alle instellingen en programma's bewaard gebleven. Thanks YRA voor de tip.
Waarom moet je die eruit slopen dan? Komt dat door een branded toestel dan of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Kan het zijn dat het geluid wanneer je een foto neemt niet uit te schakelen is?
Ik vind dit nergens terug op mijn S7.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2RoN4SYt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
buffy1966 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:00:
[afbeelding]
Lijkt er inderdaad uit te zijn ja. Je kan het wel "oplossen" door je systeem geluid volledig te muten zag ik zojuist op Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Dat had ik ook gelezen, maar dan schakel je wel alle systeemgeluiden uit. Daarom dat ik deze optie voorlopig niet direct wil toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Martinspire schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:29:
[...]

Waarom moet je die eruit slopen dan? Komt dat door een branded toestel dan of zo?
Is mij niet helemaal duidelijk. Ik begon met Android 6 PHN die tijdens de setup automatisch werd voorzien van Vodafone zaken en ik las hier en daar dat er wel wat carrier specifieke zaken in zitten. Blijf het ook vreemd vinden dat het verwijderen ervan juist iets oplost. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
buffy1966 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:25:
Dat had ik ook gelezen, maar dan schakel je wel alle systeemgeluiden uit. Daarom dat ik deze optie voorlopig niet direct wil toepassen.
Of je kan een andere camera app gebruiken.. moet je ff 1 zoeken uit de store..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:49
Garret1410 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:52:
[...]

Ben het met je eens maar helaas is dit werkelijkheid en het alternatief is een iPhone.
(of google pixel)

Mooiste zou zijn als Samsung het voortouw in Android land nam. Ik denk dat ze dan goede zaken zouden doen. Al zouden ze alleen maar de S-lijn ondersteuning bieden, dan zijn ze toch onderscheidend.

Anderzijds is de vraag in hoeverre Samsung of wie dan ook verplicht is om software ondersteuning te bieden. Zolang dit niet wettelijk op internationaal geregeld wordt kun je niets eisen. Een veiligheids update zou je eerder verplicht kunnen stellen maar een IS update of wanneer de update komt niet.

Enigste druk die mensen kunnen uitvoeren is geen Samsung of Android toestel te kopen. Helaas is dat ook niet echt een optie omdat je dan gedwongen wordt om iets te kopen wat je niet wilt en ik denk dat 90% van de mensen zich helemaal niet druk maken om een update.
Sorry hoor, we hebben het over de marktleider, niet over een kleine speler als HTC. We hebben het ook over het actuele topmodel in de productrange, niet over een budgetmodel. We hoeven echt geen excuses te bedenken voor Samsung, want die zijn er niet.

En ja, ze zijn het wel degelijk verplicht om updates uit te brengen. De gerechtvaardigde verwachting is dat je op een topmodel snelle updates krijgt gedurende een redelijke periode. Ik heb Samsung hier expliciet naar gevraagd alvorens te kopen en ze gaven aan dat de Galaxy S5 nog recent een update heeft gekregen (bijna 3 jaar oud).

Nu zit ik nog steeds op Security Patch level 12-2016, terwijl het al 2-2017 is. Krijg ik zeker over twee weken de update met 1-2017 Patch, zodat ik alweer twee maanden achterloop.

Ik vind die trage Nougat update echt een aanfluiting voor Samsung.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik vind dat gezeur om Nougat zo langzamerhand een aanfluiting te vinden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:37

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

bilgy_no1 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Ik vind die trage Nougat update echt een aanfluiting voor Samsung.
Weinig aan te doen... persoonlijk vind ik het ook belachelijk dat bijna een half jaar na release nog steeds niet uit is. 9 maart 2016 was de eerste beta van Nougat, op 22 augustus de release, nu 3 februari 2017 nog geen Nougat voor de S7 en met een maand komt de eerste beta van de opvolger??

Liefst zou ik zien dat Google wakker wordt en eisen steld dat binnen 3 maanden na grote release alle fabrikanten de updaten uitgerold hebben. Nadeel van een "open" systeem, fabrikanten prutsen maar wat aan... Al moet ik wel zeggen de beveiliging updates worden al een stuk sneller uitgerold dan ooit tevoren.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:38
Ach 6.0.1 werkt prima, ik wacht wel af wanneer nugget een keer uitkomt voor mijn S7E.

Een vriend van mij heeft een sony xperia something something, die heeft ook nog steeds geen nugget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaak schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:26:
[...]

Is mij niet helemaal duidelijk. Ik begon met Android 6 PHN die tijdens de setup automatisch werd voorzien van Vodafone zaken en ik las hier en daar dat er wel wat carrier specifieke zaken in zitten. Blijf het ook vreemd vinden dat het verwijderen ervan juist iets oplost. :D
Met andere woorden:

Jij hebt dus BRANDED firmware (VDF) op een UN-BRANDED (PHN) toestel proberen te flashen!

Logisch dat je een foutmelding krijgt! De CSC-bestanden (en partitie) zijn bij Vodafone VEEEEEEL groter dat voor de UN-branded PHN

Dat hij, na het erin stoppen van je Vodafone-SIM op je UN-branded PHN-toestel, klopt; maar hierdoor blijft je toestel UN-branded en niet Vodafone-branded!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
rohit schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:21:
[...]

Ja zou kunnen maar dat is weer een app extra en die in de gaten houd waarschijnlijk waar ik ben ofzo? Hoe ziet hij dat ik in de auto zit? NFC tik je gewoon aan en het werkt ;)
Je kunt triggers kiezen, die dan zorgen dat een bepaalde taak wordt uitgevoerd. Bijv. opladen (naar keuze draadloos of wired). Zodra draadloos laden start, wordt BT actief. En een GSM cell bepaalt bij mij het profiel "home": wifi-on, auto-sync-on, mobile-data-off. En omgekeerd. Of do-not-disturb bij de situatie "face-down".
Met tasker kun je van taken ook een appje maken. Bijv op een bepaalde lokatie een sms naar iemand sturen. Ik dacht ook om dat via nfc te doen, maar Tasker kan dat en veel meer, zonder nfc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Reaper.JA2 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:03:
[...]

En je hebt de Nederlandse CSC, PHN?
Sorry, heb zelf een iPhone... waar kan ik dit terugvinden? Dan zal ik dat even thuis navragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

henklbr schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:32:
Dat hij, na het erin stoppen van je Vodafone-SIM op je UN-branded PHN-toestel, klopt; maar hierdoor blijft je toestel UN-branded en niet Vodafone-branded!
Mijn hoofd staat blijkbaar op vakantiemodus, je hebt gelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:19:
[...]

Weinig aan te doen... persoonlijk vind ik het ook belachelijk dat bijna een half jaar na release nog steeds niet uit is. 9 maart 2016 was de eerste beta van Nougat, op 22 augustus de release, nu 3 februari 2017 nog geen Nougat voor de S7 en met een maand komt de eerste beta van de opvolger??

Liefst zou ik zien dat Google wakker wordt en eisen steld dat binnen 3 maanden na grote release alle fabrikanten de updaten uitgerold hebben. Nadeel van een "open" systeem, fabrikanten prutsen maar wat aan... Al moet ik wel zeggen de beveiliging updates worden al een stuk sneller uitgerold dan ooit tevoren.
Het is en blijft een lastige spagaat. Drivers en OS customizing zijn zo onlosmakelijk verbonden met het achterliggende OS dat Google helaas niet zelf nieuwe updates kan pushen zonder dat dat functionaliteiten gaat breken of nog erger. Ze doen trouwens wel hun best: langzaam aan koppelen ze steeds meer los van het OS zodat verschillende elementen via de Play Store geupdatet kunnen worden. Heel veel zoden aan de dijk zet het nog niet, maar het is wel een beweging de goede kant op voor de gebruiker.

Dan kan je als Google wel verplichtingen opleggen, maar of dat nou gaat helpen... Fabrikanten zijn even blij om een ander OS te omarmen als dat ze beter uitkomt en ze meer oplevert.

[ Voor 10% gewijzigd door rodie83 op 03-02-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
ik gebruik hiervoor the app "SilentCamSwitch"
werkt geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
[afbeelding]
Maichel schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:11:
[...]
Lijkt er inderdaad uit te zijn ja. Je kan het wel "oplossen" door je systeem geluid volledig te muten zag ik zojuist op Youtube.
rohit schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:28:
[...]
Of je kan een andere camera app gebruiken.. moet je ff 1 zoeken uit de store..
Het zal vast aan de firmware per land liggen, maar bij mij is het gewoon een schakelaar.
Sluitergeluid

En anders werkte vroeger deze app goed bij mij:
Google Play: SilentCam Switch
Is ook eerder genoemd hier geloof ik.

progrance was me voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
Het zal vast aan de firmware per land liggen, maar bij mij is het gewoon een schakelaar.
[afbeelding]
Euh...Welk land en firmware, dan? :? Want dat haal ik niet uit je afbeelding.

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb net verzend bevestiging gehad van mijn Promotie Gear Fit 2 :)
Meer mensen die hier nog op zitten te wachten/al binnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-09 15:25
Mother_Goozz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:57:
helaas belsimpel viel erbuiten met mijn mooie duitse unbranded s7 :>

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Mau_Maus schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 18:08:
[...]

[...]

[...]

[afbeelding]

En anders werkte vroeger deze app goed bij mij:
Google Play: SilentCam Switch
Is ook eerder genoemd hier geloof ik.

progrance was me voor.
Heb je mm of nougat? Ik heb het iig bij nougat niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qualixo schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:54:
[...]

Ik heb ook de goedkeuring gehad binnen 6 weken, maar met andere acties is het meestal binnen 2 tot 3 weken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dns_vbl schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:28:
[...]
Euh...Welk land en firmware, dan? :? Want dat haal ik niet uit je afbeelding.
Klopt, was ook niet de insteek van me bericht. Wilde gewoon erop wijzen dat er een schakelaar voor is bij bepaalde firmwares die andere misschien gemist hadden bij hun instellingen.
En de optie te geven voor de App SilentCam Switch, maar progrance was me net voor.
rohit schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:34:
[...]
Ik heb officiële MM PHN, maar momenteel nog wat oudere versie:
https://www.sammobile.com...U1BPHJ_G930FPHN1BPH3_PHN/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qualixo schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 20:54:
[...]

Was jou bekend dat je (mogelijk) een "niet voor de Nederlandse markt bestemd" toestel zou krijgen?

Ik word die praktijken van BelSimpel een beetje zat: de consument is de dupe!

Niet alleen loop jij nu een promotie mis van Samsung, maar omdat jij een "buitenlands"-toestel hebt bestaat de kans op "tragere" updates en/of dat sommige functies (VoLTE en/of VoWiFi) niet werken in Nederland!

Ik zou, als ik jou was, BelSimpel hier over aanspreken: er wordt tenslotte nergens vermeld op hun site dat je een "niet voor de Nederlandse markt bestemd" toestel krijgt (grijze import)!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

henklbr schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 07:52:
[...]

Was jou bekend dat je (mogelijk) een "niet voor de Nederlandse markt bestemd" toestel zou krijgen?

Niet alleen loop jij nu een promotie mis van Samsung, maar omdat jij een "buitenlands"-toestel hebt bestaat de kans op "tragere" updates en/of dat sommige functies (VoLTE en/of VoWiFi) niet werken in Nederland!

Ik zou, als ik jou was, BelSimpel hier over aanspreken: er wordt tenslotte nergens vermeld op hun site dat je een "niet voor de Nederlandse markt bestemd" toestel krijgt (grijze import)!
Ben het inderdaad met je eens dat ze nergens noemen dat het niet officiële NL toestellen zijn, wat gewoon enorm slecht is! Dit zou gewoon op de site moeten staan! Maar via Samsung promoties kan je wel zien dat die winkel er niet tussen staat waardoor je niet in aanmerking komt voor de promotie. Ik controleer zelfs in de winkel waar ik hem koop dat het een officieel NL toestel is zodat die zeker weten in aanmerking komt voor promotie :)

Via prijsfout abonnement MM voor 550 nieuw + gratis Gear Fit 2, prima deal vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Mother_Goozz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 19:57:
19 januari geregistreerd, 22 januari goedgekeurd en 4 februari wordt de fit 2 bezorgd... Ik vind dat een van snelste acties/promoties die ik ken ;)

Ik heb een keer een half jaar moeten wachten op een lg g watch r met een promotie actie.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Laatst online: 01-10 21:40
Als ik deze flash, ga ik dan bij de volgende update aan de beta kunnen meedoen en als eerste de volgende update krijgen?
https://www.sammobile.com...U1DPLT_G930FOXA1DPLT_BTU/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-09 15:25
henklbr schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 07:52:
[...]

Eens maar als ik de nederlandse firmware flash als hij uit is, zit ik ook goed toch voor Vol?
klacht loopt al bij belsimpel. Die gearfit boeit mij niet echt maar meer een princiepe kwestie.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
rohit schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:34:
[...]

Ik heb die schakelaar ook niet. NL versie met stock MM.
Kennelijk zijn er dan NL toestellen mét en zonder shutter button. Gezien ook de reactie van Maus hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 22:42

Phntm

Tlingelingeling

Pagina: 1 ... 96 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support