Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 12:34
Bedankt voor het nogmaals uitleggen hoor :)
Ik begrijp dat ik de alleen CSC moet gebruiken maar heb ik nu ook de juiste bestanden binnengehaald ?
Ik bedoel is dat de S7 edge NL unbranded ROM?
Nogmaals bedankt :*)
JdJtA schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:13:
[...]

Okee, nog 1 keer proberen het uit te leggen, want zoeken en lezen blijft voor sommigen erg lastig...

CSC: gebruik je bij downgraden of het wijzigen van je CSC. Bij het flashen verlies je je data.
HOME_CSC: gebruik je als je een update installeert en op dezelfde CSC blijft. Hierbij is het van belang dat de update nieuwer is dan je huidige software. Voordeel is dat je data behouden blijft.

In jouw geval, terug van 7 naar 6.0.1 zal je dus het CSC bestand nodig hebben. Dan is je data meteen verwijderd. Flashen met HOME_CSC zorgt ervoor dat je telefoon niet meer opstart of niet goed meer werkt zodat je achterag handmatig alsnog een fabrieksherstel zal moeten uitvoeren via recovery (vol up, home en power tegelijk indrukken terwijl je telefoon uit staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:10
diquan2001 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:19:
Bedankt voor het nogmaals uitleggen hoor :)
Ik begrijp dat ik de alleen CSC moet gebruiken maar heb ik nu ook de juiste bestanden binnengehaald ?
Ik bedoel is dat de S7 edge NL unbranded ROM?
Nogmaals bedankt :*)

[...]
Graag gedaan natuurlijk :)
Ja, volgens miij kan je met deze bestanden probleemloos terug naar 6.0.1. Je verliest dus wel alle gegevens op de telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:53
JdJtA schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 06:37:
[...]

Graag gedaan natuurlijk :)
Ja, volgens miij kan je met deze bestanden probleemloos terug naar 6.0.1. Je verliest dus wel alle gegevens op de telefoon...
Ja ging bij ook probleemloos terug naar 6. Was zo klaar :)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:34
Weet iemand hoe ik de instellingen van 'Snel verbinden' aan kan passen? Als ik een radiostream aan heb staan op mijn telefoon (NPO app) en ik zet mijn bluetooth speakers aan dan connect de telefoon automatisch met 'snel verbinden' maar onderbreekt daarbij ook automatisch de radiostream om een of ander standaard Samsung Mp3tje af te gaan spelen. Ik wil dus dat mijn S7 wel snel verbind maar gewoon de radiostream af blijft spelen van de app en niet een of ander mp3tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:49
Janpietertje89 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:10:
Weet iemand hoe ik de instellingen van 'Snel verbinden' aan kan passen? Als ik een radiostream aan heb staan op mijn telefoon (NPO app) en ik zet mijn bluetooth speakers aan dan connect de telefoon automatisch met 'snel verbinden' maar onderbreekt daarbij ook automatisch de radiostream om een of ander standaard Samsung Mp3tje af te gaan spelen. Ik wil dus dat mijn S7 wel snel verbind maar gewoon de radiostream af blijft spelen van de app en niet een of ander mp3tje.
Dat had ik ook, maar dan met Deezer. Heb toen dat bestand (Over the Horizon of zoiets) verwijderd en Google Play Music uitgeschakeld. Kennelijk is dat de default muziekspeler en die start automatisch op bij een verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:32:
Ik heb mijn S7 bijna een week nu, en ik vraag mij af of het mogelijk is om het scherm op te laten lichten als er een notificatie binnenkomt? Zowel iOS als Windows Phone/Mobile (m'n vorige toestellen) doen dit, en ik ben het zo gewoon om even een blik te werpen op het scherm als ik een notificatie hoor. Gelijk zien wat het is etc. Maar de S7 blijft donker :P.

Ben het nog niet tegen gekomen in de instellingen, dus vandaar hier maar even.
Dit is mogelijk met een alternatief lockscreen zoals bijvoorbeeld Next lockscreen maar er zijn meerdere. Er is denk ik veel veranderd maar toen ik hem gebruikt had ik wel soms wat problemen met de vingerafdruk vergrendeling en volgens mij werkt het ook niet met AOD.
Maar je zou het even kunnen uitproberen.

Ik zelf zit niet op de functie te wachten. Vind AOD beter omdat je altijd ziet welke berichten er binnen gekomen zijn, dus niet alleen wanneer het scherm oplicht. De iPhone 7 heeft dat het scherm aan gaat als je hem oppakt en dat vind ik ook wel een handige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
De iPhone 7 heeft dat het scherm aan gaat als je hem oppakt en dat vind ik ook wel een handige feature.
De s4 ging trillen als je een gemist oproep hadden, heeft de s7 dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:42

Phntm

Tlingelingeling

raro007 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:54:
[...]

De s4 ging trillen als je een gemist oproep hadden, heeft de s7 dat niet?
Dat doet ie dus nog steeds + blinkende LED lampje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Iemand nog een goeie tip voor een Stock Nougat lockscreen?

Ik draai nu de Pixel launcher. Alle Google apps en Google keyboard. Dus met een 7.1.1 lockscreen zou het mooi af zijn. Ik kan er zelf alleen geen vinden.
Garret1410 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 10:49:
[...]

Dit is mogelijk met een alternatief lockscreen zoals bijvoorbeeld Next lockscreen maar er zijn meerdere. Er is denk ik veel veranderd maar toen ik hem gebruikt had ik wel soms wat problemen met de vingerafdruk vergrendeling en volgens mij werkt het ook niet met AOD.
Maar je zou het even kunnen uitproberen.

Ik zelf zit niet op de functie te wachten. Vind AOD beter omdat je altijd ziet welke berichten er binnen gekomen zijn, dus niet alleen wanneer het scherm oplicht. De iPhone 7 heeft dat het scherm aan gaat als je hem oppakt en dat vind ik ook wel een handige feature.
Ja dat oppakken mis ik ook idd. Dat is reuze handig. Ik hoop dat Samsung dat met de S8 er ook even in stopt.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 28-01-2017 11:57 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Je bedoelt slim melden, bij geavanceerde functies in de instellingen?
Dat zit gewoon al in marshmellow...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaagisdenaam schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:33:
Je bedoelt slim melden, bij geavanceerde functies in de instellingen?
Dat zit gewoon al in marshmellow...
Dan gaat het scherm niet aan maar trilt hij alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik heb een t-mobile branded galaxy s7 edge

nu heb ik paar vragen:
- Kan ik een unbranded rom flashen (via ODIN?)
- Ik moet mijn CSC downgraden/veranderen?
- Heeft dit invloed op KNOX
- Als ik mijn toestel unbrand, kan ik dan de volgende keer gewoon een OTA installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SamStar schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:29:
Ik heb een t-mobile branded galaxy s7 edge

nu heb ik paar vragen:
- Kan ik een unbranded rom flashen (via ODIN?)
- Ik moet mijn CSC downgraden/veranderen?
- Heeft dit invloed op KNOX
- Als ik mijn toestel unbrand, kan ik dan de volgende keer gewoon een OTA installeren?
Antwoorden op jou vragen
1; je kunt via Odin de originele phn software downloaden, ps let wel op je type in jou geval SM-G935F
2; Nee voor de Nederlandse versie is momenteel nog geen nougat rom uitgekomen.
3; Nee zolang je via odin binnenhaalt is hij officieel, dus geen problemen.
4; ja omdat het de officiële rom is krijg je gewoon de ota .
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:40:
[...]

Je bedoelt ambient display zeker?
Zit geloof ik niet in de stock rom.

Ik kwam de optie gisteren wel toevallig tegen in de superman rom. Maja dat is eem custom rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Ik heb sinds anderhalve maand mijn eerste Samsung telefoon en het bevalt goed. Maar: in de standaard Contacten/bel-app zie ik geen mogelijkheid om de contacten van mijn werk uit te zetten. Ik kan geen weergave-opties vinden. Kijk ik er overheen? Al mijn voorgaande android telefoons hadden deze optie gewoon.
Als de optie gewoonweg niet bestaat in deze app, heeft iemand ervaring met een andere fijne contacten-app? :)

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
arjanpvt schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:22:
Ik heb sinds anderhalve maand mijn eerste Samsung telefoon en het bevalt goed. Maar: in de standaard Contacten/bel-app zie ik geen mogelijkheid om de contacten van mijn werk uit te zetten. Ik kan geen weergave-opties vinden. Kijk ik er overheen? Al mijn voorgaande android telefoons hadden deze optie gewoon.
Als de optie gewoonweg niet bestaat in deze app, heeft iemand ervaring met een andere fijne contacten-app? :)
Staan die telefoonnummers van je werk aangemerkt als werk..
Je kan als je in contacten scherm zit op instellingen klikken...
Dan op weer te geven contacten klikken en daarna op aangepaste lijst....
Daar kun je dus verschillende groepen aan of uit zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 15:40:
[...]

Ah, excuses, ik zie nu dat ik beter had moeten lezen. Ik dacht dat trillen juiste werd bedoeld, en zie nu pas de opmerking over het scherm dat aan moet gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
airwolf83 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:47:
[...]

Staan die telefoonnummers van je werk aangemerkt als werk..
Je kan als je in contacten scherm zit op instellingen klikken...
Dan op weer te geven contacten klikken en daarna op aangepaste lijst....
Daar kun je dus verschillende groepen aan of uit zetten...
Ja, maar dat is dus precies de optie die ik níet zie!
Mijn S7 geeft geen optie 'weer te geven contacten' :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
arjanpvt schreef op zondag 29 januari 2017 @ 01:02:
[...]

Ja, maar dat is dus precies de optie die ik níet zie!
Mijn S7 geeft geen optie 'weer te geven contacten' :?
Je moet via de app contacten zelf gaan.
Bovenaan rechts kilkken op "meer".
Dan klikken op "instellingen".
Dan zie je "weer te geven contacten" staan.
Dus NIET langs de telefoon app en dan naar contacten gaan want dan zie je deze instelling niet...
Succes !
grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 19:41
kuusj98 schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:55:
[...]

Ik meen dat ik wel een folietje over de camera lens had zitten. Met een blauw hoekje als ik het goed heb. Uit december.
Ik had een folietje op de flitser zitten,maar nog eens goed gekeken en met een naald geprobeerd voor de lens,maar niets kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Weet iemand hoe ik deze

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2z4cu9c.png

Melding kan uitzetten? Op de plek waar je de normale notificaties beheerd kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:14:
Weet iemand hoe ik deze

[afbeelding]

Melding kan uitzetten? Op de plek waar je de normale notificaties beheerd kan ik het niet vinden.
Smart Manager/Meer/meldingsinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 09:45

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Donstil schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:14:
Weet iemand hoe ik deze

[afbeelding]

Wat denk je dat er gebeurd als je in de melding op de tekst "inst. meldingen" aanraakt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:42:
[...]

Smart Manager/Meer/meldingsinstellingen.
Got it, thnx!
jabberwock schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:39:
[...]

Wat denk je dat er gebeurd als je in de melding op de tekst "inst. meldingen" aanraakt? ;)
Dan kom je in het schermpje waar je al apps kan kiezen en deze "app" niet vermeld staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hmm iemand die trouwens weet of dit uberhaubt kan op een stock S7...:

als ik audio afspeel, en ik mn navigatie tegelijk gebruik mixt die keurig beide door elkaar.. alleen is er een manier om het volume van mn muziek wat te verlagen? zodat de navigatie vanzelf wat harder klinkt?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
SMSfreakie schreef op zondag 29 januari 2017 @ 18:41:
hmm iemand die trouwens weet of dit uberhaubt kan op een stock S7...:

als ik audio afspeel, en ik mn navigatie tegelijk gebruik mixt die keurig beide door elkaar.. alleen is er een manier om het volume van mn muziek wat te verlagen? zodat de navigatie vanzelf wat harder klinkt?
Meestal staat dit in de instellingen van de navigatie app als.optie. maar.ik ken natuurlijk niet alle navigatie apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
quarintus schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:33:
[...]

Meestal staat dit in de instellingen van de navigatie app als.optie. maar.ik ken natuurlijk niet alle navigatie apps
ja daar zit een slider voor het volume. echter die pakt gewoon het volume van alle "Media" :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
SMSfreakie schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:35:
[...]

ja daar zit een slider voor het volume. echter die pakt gewoon het volume van alle "Media" :(
Ikmoan bij mijn navigatie ook aangeven. Speel af als telefoon gesprek of speel af als media. Dan kiest hijj het kanaal. Maar dat is sygic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
quarintus schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:37:
[...]

Ikmoan bij mijn navigatie ook aangeven. Speel af als telefoon gesprek of speel af als media. Dan kiest hijj het kanaal. Maar dat is sygic
Sygic gebruik ik ook... alleen ik kon die optie nog niet echt ontdekken:?
ah gevonden :D
moest eerst nog de voorkeur voor bluetooth aanzetten :)

[ Voor 9% gewijzigd door SMSfreakie op 29-01-2017 19:44 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:55
Voor diegene die nougat draaien, hoe werkt quick reply op de lock screen als je jouw toestel beveiligd hebt met een vingerafdruk? Ontgrendeld die dan eerst om naar je hoofdpagina te gaan of blijf je op je lock screen na het antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:18
Propane schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:32:
Ik heb mijn S7 bijna een week nu, en ik vraag mij af of het mogelijk is om het scherm op te laten lichten als er een notificatie binnenkomt? Zowel iOS als Windows Phone/Mobile (m'n vorige toestellen) doen dit, en ik ben het zo gewoon om even een blik te werpen op het scherm als ik een notificatie hoor. Gelijk zien wat het is etc. Maar de S7 blijft donker :P.

Ben het nog niet tegen gekomen in de instellingen, dus vandaar hier maar even.
Samsung heeft die functie er niet (meer) inzitten. Als je Always On Display uit hebt, is dat een gemis.
Ik gebruik ' Glimpse Notifications ' om die functionaliteit terug te krijgen. Veel settings om te tweaken, maar standaard werkt ook al goed.

-------------------------------------------------------

Zelf zoek ik naar iets anders. In de rekenmachine staat bij mij de [punt] als decimaal teken en [komma] bij duizend, miljoen etc. In Nederland en de meeste andere Europese landen gebruiken we het andersom en hoewel de telefoon in het Nederlands is ingesteld klopt het dus niet. Eerdere Android telefoons hadden hier, per firmware verschillend, ook af en toe last van. Ik draai mee sinds 2.x.
Mijn S7 Edge (6.x) is voor de verandering eens niet geroot, dus zoek een normale instelling. Als ik de build.prop uitlees, staat er ' ro.product.locale=en-GB '. In Groot Brittannië zou de [punt] als decimaal teken kloppen, maar ik weet niet of ik het op de juiste plek zoek.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Staat de taal in je toestenbord, en in je telefoon UI instellingen gewoon op NL, of op Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:18
vaagisdenaam schreef op maandag 30 januari 2017 @ 00:01:
Staat de taal in je toestenbord, en in je telefoon UI instellingen gewoon op NL, of op Engels?
Nederlands. Beiden.

Ik gebruik het Google toetsenbord. Ik heb ook naar het Samsung toetsenbord gekeken, dit staat ook op Nederlands.

Mijn telefoon is van Belsimpel, maar uit Oostenrijk (AUT firmware). In Oostenrijk gebruiken ze ook de [komma] als decimaal teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59

Martinspire

Awesomeness

Hijdaar95 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 08:50:
[...]

Nederlands. Beiden.

Ik gebruik het Google toetsenbord. Ik heb ook naar het Samsung toetsenbord gekeken, dit staat ook op Nederlands.

Mijn telefoon is van Belsimpel, maar uit Oostenrijk (AUT firmware). In Oostenrijk gebruiken ze ook de [komma] als decimaal teken.
Hier ook in de calculator de punten en komma's omgedraaid. Denk dat het gewoon een issue van de calculator is.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:52
Ik ben van een iPhone overgestapt naar een s7 Edge. Na een aantal keren geswitched te hebben tussen Android, Windows phone en altijd weer terug naar het Appeltje bevalt het mij deze keer een stuk beter. En denk er zelfs aan om te blijven hangen ;) Maar.. na een aantal weken de s7 Edge in gebruik te hebben en er zeer tevreden over zijn dacht ik; laat ik eens erop gaan gamen. Nou, dat viel me tegen. Veel minder smooth dan op een iPhone. Riptide GP kan niet eens op de hoogste setting gespeeld worden. Sterker nog, als ik hem optimaliseer pakt ie de laagste setthings. :p Op de iPhone pakt ie hoogste en super smooth. Ik denk dat dit met het hoge resolutie scherm te maken heeft en hoop dat het met Nougat verholpen is met de 1080p scherm modus. Maar toch valt dit tegen.
Tevens gebruikt de telefoon belachelijk veel ram en loopt dit langzaam vol met zelfs niets doen.

Ik houd nog even vol en wil niet al te snel opgeven met Android. Maar dit vind ik toch wel een ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 09:33
4acesNL schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:34:
Ik ben van een iPhone overgestapt naar een s7 Edge. Na een aantal keren geswitched te hebben tussen Android, Windows phone en altijd weer terug naar het Appeltje bevalt het mij deze keer een stuk beter. En denk er zelfs aan om te blijven hangen ;) Maar.. na een aantal weken de s7 Edge in gebruik te hebben en er zeer tevreden over zijn dacht ik; laat ik eens erop gaan gamen. Nou, dat viel me tegen. Veel minder smooth dan op een iPhone. Riptide GP kan niet eens op de hoogste setting gespeeld worden. Sterker nog, als ik hem optimaliseer pakt ie de laagste setthings. :p Op de iPhone pakt ie hoogste en super smooth. Ik denk dat dit met het hoge resolutie scherm te maken heeft en hoop dat het met Nougat verholpen is met de 1080p scherm modus. Maar toch valt dit tegen.
Tevens gebruikt de telefoon belachelijk veel ram en loopt dit langzaam vol met zelfs niets doen.

Ik houd nog even vol en wil niet al te snel opgeven met Android. Maar dit vind ik toch wel een ding ;)
Dat gamen weet ik niet, ik speel soms asphalt en dat gaat gewoon prima. Ram geheugen wat is vol? En heb je er daadwerkelijk last van? Zijn er misschien bepaalde apps die dit veroorzaken? Fijne aan Android is dat je dit soort dingen dus kunt checken :9~

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-12-2017
Vannacht heb ik via een handmatige update Nougat binnengekregen op unbranded G7 Duos, volgens mij komt dit toestel uit de UAE, is de uitrol nu daar van start gegaan of hier???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Maaster schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:40:
Vannacht heb ik via een handmatige update Nougat binnengekregen op unbranded G7 Duos, volgens mij komt dit toestel uit de UAE, is de uitrol nu daar van start gegaan of hier???
Hier in NL verkopen ze geen G7 Duos. Dus dan is die daar uitgekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
rohit schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:38:
[...]

Dat gamen weet ik niet, ik speel soms asphalt en dat gaat gewoon prima. Ram geheugen wat is vol? En heb je er daadwerkelijk last van? Zijn er misschien bepaalde apps die dit veroorzaken? Fijne aan Android is dat je dit soort dingen dus kunt checken :9~
800mb ram over houden. Schoon ik hem op dan weer 1.2gb over. Ik heb niet belachelijk veel apps erop staan. Veel dingen zoals notificaties zelfs uit ed.
Met normaal gebruik kom ik met 40% batterij thuis. Denk dat dat wel normaal is. Loopt wel sneller leeg met niets doen dan de iPhone. Maar volgens mij langzamer met gebruik heb ik het idee.
Ik ga nog even checken wat de apps allemaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
4acesNL schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:49:
[...]

800mb ram over houden. Schoon ik hem op dan weer 1.2gb over. Ik heb niet belachelijk veel apps erop staan. Veel dingen zoals notificaties zelfs uit ed.
Met normaal gebruik kom ik met 40% batterij thuis. Denk dat dat wel normaal is. Loopt wel sneller leeg met niets doen dan de iPhone. Maar volgens mij langzamer met gebruik heb ik het idee.
Ik ga nog even checken wat de apps allemaal doen.
Ik heb normaal gesproken ook 1.1 of 1.2 bijna nooit komt hij onder de 1.. daarna ff opschonen en hij is weer rond de 1.5, wel kost het meer accu als je dit dus doet.. aangezien hij dan alle achtergrond programma's weer gaat laden.. Dus je kunt je afvragen of dit nodig is, ik doe het wel haha omdat het voor mij gevoel beter is dan.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-12-2017
rohit schreef op maandag 30 januari 2017 @ 10:46:
[...]

Hier in NL verkopen ze geen G7 Duos. Dus dan is die daar uitgekomen!
Gekocht bij Dual-Sim.nl maar inderdaad, da's grijze import, zo heet dat geloof ik :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:28
Kan je mij eens uitleggen wat het nut is van ram dat je niet gebruikt? Het lijkt mij juist handiger dat android dat geheugen gewoon lekker volplempt en gebruikt waar het voor bedoeld is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
Dat is een goeie. Ik denk dat ik die ram widget gewoon verwijder en de telefoon zijn werk laat doen. Hij is verder gewoon super snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Raymond schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:22:
Kan je mij eens uitleggen wat het nut is van ram dat je niet gebruikt? Het lijkt mij juist handiger dat android dat geheugen gewoon lekker volplempt en gebruikt waar het voor bedoeld is :)
In tegenstelling tot wat veel mensen denken heeft het opschonen van RAM zelfs een negatief effect op de accu.

RAM verbruikt even veel energie of het nu vol of leeg is, alleen daarom al kan je het beter vol houden. Verder kost het de processor tijd en kracht om applicaties te moeten opstarten en afsluiten. Sluit je dus telkens de apps af, dan kost dat meer energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 14:22

JSchut

.....

Ik sluit ook nooit apps af. Nouja met 1 uitzondering. Maar die app trekt mijn telefoon in standby zelfs helemaal leeg :P

Verder laat ik alles gewoon open staan en merk er niks van.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
JSchut schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:10:
Ik sluit ook nooit apps af. Nouja met 1 uitzondering. Maar die app trekt mijn telefoon in standby zelfs helemaal leeg :P

Verder laat ik alles gewoon open staan en merk er niks van.
Ja dat heb ik hier nu met de LG tv app.. Zodra mijn tv aangaat dan gaat de app ook meteen aan en blijft aan.. soms handig want bovenin de notificatie kan ik meteen de tv bedienen maar soms nutteloos..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvT.Arj
BIG charlie schreef op zondag 29 januari 2017 @ 04:23:
[...]

Je moet via de app contacten zelf gaan.
Bovenaan rechts kilkken op "meer".
Dan klikken op "instellingen".
Dan zie je "weer te geven contacten" staan.
Dus NIET langs de telefoon app en dan naar contacten gaan want dan zie je deze instelling niet...
Succes !
grtz
Aaah, dat zij verschillende apps bij Samsung!
Helemaal super, bedankt! :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38

MazeWing

The plot thickens...

TLDR; Van iPhone 6s plus + Apple Watch series 2 naar Galaxy S7 Edge + Gear S3 classic en tevreden!

Van 2008 tot 2010 heb ik een iPhone gehad (3G), daarna de HTC Desire, HTC One X en Nexus 4 en vanaf eind 2013 weer overgestapt naar Apple (5s, 6, 6s plus). Eind december zelfs nog een Apple watch (Nike+) gekocht en naar tevredenheid gebruikt.

De laatste weken begon het echter steeds meer te kriebelen om toch nog eens te kijken hoe Android de zaken inmiddels voor elkaar had. Mijn ervaringen van 2010 tot 2013 waren niet altijd positief en ook mijn Galaxy S5 die ik voor het werk heb, bezorgt mij meer stress dan wat anders. Ondanks dit alles bleef de Galaxy s7 edge een flinke aantrekkingskracht op mij hebben. Een aantrekkingskracht die nog sterker werd toen de Note 7 uit kwam (en helaas weer is teruggeroepen). Ook de presentatie van de iPhone 7 was allesbehalve indrukwekkend.

Daarnaast durf ik inmiddels te stellen dat Samsung Apple heeft ingehaald op vele vlakken van het designen. Waar Apple vroeger het bedrijf was met de meest gedurfde designs en ideeën is het sinds Tim Cook maar een behoorlijk "voorzichtig" bedrijf geworden met voorspelbare producten. Producten die 99/100 prima werken maar af en toe toch te wensen over laten wanneer je dingen net iets anders wil doen dan Apple in gedachten had. Ook heeft het flinke formaat van de 6s plus (vanwege de bezels) me altijd gestoord. Verder begin ik me meer en meer te storen aan de houding van Apple en de absurde prijsstellingen. De prijzen van de nieuwe Macbook Pro's is hier een goed voorbeeld van.
Ook vind ik het zeer ergerlijk dat je een horloge van honderden zo niet duizenden euro's koopt en Apple te krenterig is om er een standaard voor het laden van enkele euro's er bij doet. Nee... je mag het doen met een puck die je er op mag klikken..

Na toch wel positieve verhalen van iPhone gebruikers die naar tevredenheid zijn overgestapt op de Galaxy S7 (edge) en wat hands-on ervaringen met zowel de S7 als de Edge toch de indruk gekregen dat Samsung de zaken stukken beter voor elkaar heeft dan enkele jaren geleden. Ook stemde het mij positief dat Samsung in het geval van mijn s5 een flinke stap voorwaarts heeft gemaakt toen ze Android 6 hiervoor uitbrachten. Het is nog steeds geen super toestel, maar stukken sneller en werkbaarder dan met Android 5. Terwijl ik bij Apple de indruk heb dat het na elke update trager wordt ipv sneller. De iPad 3 met iOS 9 is hier een zeer goed voorbeeld van.

Toen ik vorige week ook nog eens een Gear S3 classic in het echt zag was ik voor mijn gevoel om. Vergeleken met de Gear S3 verbleekte mijn Apple watch qua design en lijkt het meer op speelgoed dan een echt horloge. Ondanks dat Tizen nog een flinke weg te begaan heeft om meer apps te krijgen, gaf het mij toch een zeer positieve indruk. Zeker omdat ik op mijn Apple watch relatief weinig apps gebruik, zou dit voor mij geen probleem zijn.

Om een lang verhaal kort te maken: afgelopen zaterdag voor €545 de Galaxy S7 edge (silver) gekocht en voor €325 de Gear S3 classic. Mocht het helemaal niets zijn kan het nog altijd toch kostprijs (vanwege de BTW-actie toch dik €150 goedkoper dan de goedkoopste elders) verkopen en mijn iPhone en Apple Watch behouden. Mocht het wel bevallen gaan mijn Apple spulletjes de verkoop in.

Nu 2 dagen later ben ik erg positief over de telefoon en het horloge. Alles werkt snel, duidelijk en goed en het is fijn dat er meerdere wegen naar Rome leiden en je zelf kan kiezen welke weg je neemt. In tegenstelling tot enkele jaren geleden zijn deze wegen ook goed en niet meer van de zandpaden vol gaten en andere gebreken. In die zin heeft Android flinke sprongen gemaakt. Enige functie die ik echt mis is spotlight. Daar maakte ik toch aardig wat gebruik van. Op de S7 zal ik dit in de apps zelf moeten doen (S search is ook maar tot een bepaalde hoogte een vervanger...)
Qua hardware is het afgezien van de rauwe cpu-kracht een uitstekend toestel en flinke stap voorwaarts ten opzichte van mijn 6s plus. Het scherm is prachtig, de randen en daardoor de gehele telefoon een stuk kleiner en de camera is, zeker in minder licht, een stuk beter. Ook de vingerafdruklezer is zeer vergelijkbaar met de 6s plus (die over de 2e generatie TouchID beschikt).
Ook het horloge bevalt me prima en zeker de Always On Display functionaliteit is een functie die ik erg kan waarderen. Dit zorgt ervoor dat je gewoon onder een hoek de tijd kan aflezen en het horloge ook echt op een horloge lijkt. Dit vond ik een groot gemis bij de Apple Watch. Dat je ook je eigen watchfaces kan kiezen en maken vind ik fantastisch. Daar is de Apple Watch zeer beperkt in. Je moet het doen met die paar watchfaces van Apple en eerlijk gezegd zijn ze ook nog niet eens echt mooi.

Qua batterijduur van de Gear S3 maak ik me geen zorgen. Elke dag gaat ie aan de lader (net zoals mijn Apple Watch) en als ie het onder mijn gebruik een dag volhoudt ben ik tevreden!

Nu de "instelperiode" zo goed als klaar is ga ik het toestel echt gebruiken en ervaren hoe dit echt gaat bevallen. De eerste tekenen zijn op dit moment echter zeer positief!
Tevens zojuist mijn officiële leren backcover van Samsung binnen gekregen voor €26,95. Het zal ongetwijfeld van een inferieure koe zijn, aangezien ik anders niet zou weten waarom Apple voor een zelfde soort hoesje €59 vraagt...

[ Voor 8% gewijzigd door MazeWing op 30-01-2017 13:15 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 11:59
Weinig nieuws laatste dagen over de uitrol op de pagina van Sammobile 8)7
https://www.sammobile.com/devices/specs/SM-G930F/

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Reaper.JA2 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:18:
Weinig nieuws laatste dagen over de uitrol op de pagina van Sammobile 8)7
https://www.sammobile.com/devices/specs/SM-G930F/
Ja is inderdaad rustig. Duurt nog wel een paar weken denk ik. (helaas)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4acesNL
@ MazeWing hetzelfde verhaal hier. Ergerde me mij dood aan Samsung (ik was rond de S1 en daarna nog eens met de s3 ingestapt). Nu lijkt alles met flinke stappen voorruit te zijn gegaan. En ook kijk ik uit naar het Gear s3 Horloge. Design van hardware is ook flink voorruit gegaan. Ook erg fijn dat ik 2 apps tegelijk kan draaien en met de telefoon kan betalen. En dat ik zonder moeite mijn Sony MDR100abn kan connecten via NFC. Over NFC tags nog maar te zwijgen. Mijn ervaringen zijn in ieder geval meer positief dan negatief. Ik denk da't als Apple iemand zoals ik kwijt weet te raken dan weet je dat er iets mis is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Vandaag "mijn" S7 edge terug gekregen van een dynafix "reparatie" (rose/paarse lijn issue)
Telefoon zou gerepareerd zijn maar het is een nieuwe telefoon met het zelfde/oude IMEI nummer.

Snel en goed geregeld i.i.g. :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:49
4acesNL schreef op maandag 30 januari 2017 @ 11:31:
Dat is een goeie. Ik denk dat ik die ram widget gewoon verwijder en de telefoon zijn werk laat doen. Hij is verder gewoon super snel.
Ik heb juist begrepen dat dit een feature is van Android: het beschikbare RAM geheugen zoveel mogelijk gebruiken om applicaties paraat te houden. Heb je dus meer RAM, dan heb je meer applicaties klaar staan. Niet per se meer vrije RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

H.Boss

Hugo Boss

Ik had eerst ook mijn S7(PHN) omgezet naar Nougat middels Henk zijn manier.
En had daarna ook problemen met 4G/Bellen(Tele2).

Nu dit weekend teruggezet naar Android 6(BTU/UK). Kreeg direct daarna de update(OTA) van Android 7 aangeboden. Alles werkt nu als een trein, ook het bellen/4G etc..

Is er iets wat ik mis nu ik de BTU in plaats van de oorspronkelijke PHN heb?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
H.Boss schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:27:

Nu dit weekend teruggezet naar Android 6(BTU/UK). Kreeg direct daarna de update(OTA) van Android 7 aangeboden. Alles werkt nu als een trein, ook het bellen/4G etc..

Volgens mij het onderstaande:

D.m.v. het CSC bestand, worden er bepaalde functies geactiveerd in de firmware (denk o.a. aan correcte configuratie netwerk, NL-Alert etc.), taal-bestanden, eventueel aanvullende software (bloatware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

H.Boss

Hugo Boss

Erik1805 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 16:07:
[...]

Volgens mij het onderstaande:

D.m.v. het CSC bestand, worden er bepaalde functies geactiveerd in de firmware (denk o.a. aan correcte configuratie netwerk, NL-Alert etc.), taal-bestanden, eventueel aanvullende software (bloatware)
Dank voor het antwoord.
Dan denk ik NL-Alert het enige is wat eventueel belangrijk is.
Voor de rest nergens last van, ook geen bloatware of wat dan ook. Althans niet anders dan ik oorspronkelijk had op de PHN software.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hijdaar95 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 22:47:
[...]

Samsung heeft die functie er niet (meer) inzitten. Als je Always On Display uit hebt, is dat een gemis.
Ik gebruik ' Glimpse Notifications ' om die functionaliteit terug te krijgen. Veel settings om te tweaken, maar standaard werkt ook al goed.
Yes, had die app al gevonden (zie een paar posts na de ene die je hebt ge-quote ;)). Voldoet voorlopig goed, ben weer happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Xymox schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:52:
Weet iemand wanneer voor de S7 (edge) het Galileo systeem ondersteund gaat worden?
De hardware kan het, de vraag is of er een firmware update komt om deze satellieten te kunnen gebruiken.
Heeft iemand dit al eens getest met een tool zoals "AndroiTS GPS test"?
Ik ben razend benieuwd of de S7 al iets kan ontvangen van Galileo.
Mogelijk werkt het pas als je Nougat draait. En er zijn nog niet veel satellieten dus je zult ze wellicht niet meteen "in beeld" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
joopv schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:29:
[...]

Heeft iemand dit al eens getest met een tool zoals "AndroiTS GPS test"?
Ik ben razend benieuwd of de S7 al iets kan ontvangen van Galileo.
Mogelijk werkt het pas als je Nougat draait. En er zijn nog niet veel satellieten dus je zult ze wellicht niet meteen "in beeld" hebben.
Hij ziet er genoeg, maar welke zijn Galileo? Ken het programma niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Erik1805 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 19:47:
[...]

Hij ziet er genoeg, maar welke zijn Galileo? Ken het programma niet.
hij tekent er voor GPS / Glonass / Beidou de vlaggetjes van het land er bij...
Galileo heb ik nog nooit gezien.. ondersteunt de S7 dat uberhaubt :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MazeWing schreef op maandag 30 januari 2017 @ 12:52:
TLDR; Van iPhone 6s plus + Apple Watch series 2 naar Galaxy S7 Edge + Gear S3 classic en tevreden!

Van 2008 tot 2010 heb ik een iPhone gehad (3G), daarna de HTC Desire, HTC One X en Nexus 4 en vanaf eind 2013 weer overgestapt naar Apple (5s, 6, 6s plus). Eind december zelfs nog een Apple watch (Nike+) gekocht en naar tevredenheid gebruikt.

De laatste weken begon het echter steeds meer te kriebelen om toch nog eens te kijken hoe Android de zaken inmiddels voor elkaar had. Mijn ervaringen van 2010 tot 2013 waren niet altijd positief en ook mijn Galaxy S5 die ik voor het werk heb, bezorgt mij meer stress dan wat anders. Ondanks dit alles bleef de Galaxy s7 edge een flinke aantrekkingskracht op mij hebben. Een aantrekkingskracht die nog sterker werd toen de Note 7 uit kwam (en helaas weer is teruggeroepen). Ook de presentatie van de iPhone 7 was allesbehalve indrukwekkend.

Daarnaast durf ik inmiddels te stellen dat Samsung Apple heeft ingehaald op vele vlakken van het designen. Waar Apple vroeger het bedrijf was met de meest gedurfde designs en ideeën is het sinds Tim Cook maar een behoorlijk "voorzichtig" bedrijf geworden met voorspelbare producten. Producten die 99/100 prima werken maar af en toe toch te wensen over laten wanneer je dingen net iets anders wil doen dan Apple in gedachten had. Ook heeft het flinke formaat van de 6s plus (vanwege de bezels) me altijd gestoord. Verder begin ik me meer en meer te storen aan de houding van Apple en de absurde prijsstellingen. De prijzen van de nieuwe Macbook Pro's is hier een goed voorbeeld van.
Ook vind ik het zeer ergerlijk dat je een horloge van honderden zo niet duizenden euro's koopt en Apple te krenterig is om er een standaard voor het laden van enkele euro's er bij doet. Nee... je mag het doen met een puck die je er op mag klikken..

Na toch wel positieve verhalen van iPhone gebruikers die naar tevredenheid zijn overgestapt op de Galaxy S7 (edge) en wat hands-on ervaringen met zowel de S7 als de Edge toch de indruk gekregen dat Samsung de zaken stukken beter voor elkaar heeft dan enkele jaren geleden. Ook stemde het mij positief dat Samsung in het geval van mijn s5 een flinke stap voorwaarts heeft gemaakt toen ze Android 6 hiervoor uitbrachten. Het is nog steeds geen super toestel, maar stukken sneller en werkbaarder dan met Android 5. Terwijl ik bij Apple de indruk heb dat het na elke update trager wordt ipv sneller. De iPad 3 met iOS 9 is hier een zeer goed voorbeeld van.

Toen ik vorige week ook nog eens een Gear S3 classic in het echt zag was ik voor mijn gevoel om. Vergeleken met de Gear S3 verbleekte mijn Apple watch qua design en lijkt het meer op speelgoed dan een echt horloge. Ondanks dat Tizen nog een flinke weg te begaan heeft om meer apps te krijgen, gaf het mij toch een zeer positieve indruk. Zeker omdat ik op mijn Apple watch relatief weinig apps gebruik, zou dit voor mij geen probleem zijn.

Om een lang verhaal kort te maken: afgelopen zaterdag voor €545 de Galaxy S7 edge (silver) gekocht en voor €325 de Gear S3 classic. Mocht het helemaal niets zijn kan het nog altijd toch kostprijs (vanwege de BTW-actie toch dik €150 goedkoper dan de goedkoopste elders) verkopen en mijn iPhone en Apple Watch behouden. Mocht het wel bevallen gaan mijn Apple spulletjes de verkoop in.

Nu 2 dagen later ben ik erg positief over de telefoon en het horloge. Alles werkt snel, duidelijk en goed en het is fijn dat er meerdere wegen naar Rome leiden en je zelf kan kiezen welke weg je neemt. In tegenstelling tot enkele jaren geleden zijn deze wegen ook goed en niet meer van de zandpaden vol gaten en andere gebreken. In die zin heeft Android flinke sprongen gemaakt. Enige functie die ik echt mis is spotlight. Daar maakte ik toch aardig wat gebruik van. Op de S7 zal ik dit in de apps zelf moeten doen (S search is ook maar tot een bepaalde hoogte een vervanger...)
Qua hardware is het afgezien van de rauwe cpu-kracht een uitstekend toestel en flinke stap voorwaarts ten opzichte van mijn 6s plus. Het scherm is prachtig, de randen en daardoor de gehele telefoon een stuk kleiner en de camera is, zeker in minder licht, een stuk beter. Ook de vingerafdruklezer is zeer vergelijkbaar met de 6s plus (die over de 2e generatie TouchID beschikt).
Ook het horloge bevalt me prima en zeker de Always On Display functionaliteit is een functie die ik erg kan waarderen. Dit zorgt ervoor dat je gewoon onder een hoek de tijd kan aflezen en het horloge ook echt op een horloge lijkt. Dit vond ik een groot gemis bij de Apple Watch. Dat je ook je eigen watchfaces kan kiezen en maken vind ik fantastisch. Daar is de Apple Watch zeer beperkt in. Je moet het doen met die paar watchfaces van Apple en eerlijk gezegd zijn ze ook nog niet eens echt mooi.

Qua batterijduur van de Gear S3 maak ik me geen zorgen. Elke dag gaat ie aan de lader (net zoals mijn Apple Watch) en als ie het onder mijn gebruik een dag volhoudt ben ik tevreden!

Nu de "instelperiode" zo goed als klaar is ga ik het toestel echt gebruiken en ervaren hoe dit echt gaat bevallen. De eerste tekenen zijn op dit moment echter zeer positief!
Tevens zojuist mijn officiële leren backcover van Samsung binnen gekregen voor €26,95. Het zal ongetwijfeld van een inferieure koe zijn, aangezien ik anders niet zou weten waarom Apple voor een zelfde soort hoesje €59 vraagt...
Ik heb een S7 Edge en heb nu een iPhone 7 erbij om te zien hoe de iPhone is.
Het wordt een lastige keuze. De Edge is eigenlijk op veel vlakken beter maar de iPhone 7 heeft toch een paar troeven in handen.

-Belangrijkste is dat de iPhone erg soepel en direct reageert op een invoer. Verder is hij natuurlijk heel snel.
-Accu vind ik zeer goed en dan met name de standby tijd.
-Goed update beleid al gaat een telefoon bij mij maar een jaar mee, maar toch.
-Formaat van de iPhone vind ik persoonlijk beter omdat ik liever een kleiner toestel heb.

Verder nog wat kleinere dingen zoals dual speaker, geweldige haptic feedback, smooth video en betere stabilisatie, 3D touch wat soms wel handig is en zo nog wat dingen.

Maar ja de S7 heeft een waslijst aan goede dingen maar dat soepele en directe response mis ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 20:22
Kan me niet voorstellen dat de accu van de S7 Edge significant slechter is dan van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
SMSfreakie schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:35:
[...]hij tekent er voor GPS / Glonass / Beidou de vlaggetjes van het land er bij...
Galileo heb ik nog nooit gezien.. ondersteunt de S7 dat uberhaubt :?
Jawel, volgens qualcomm hardware wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
partyondude schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:56:
Kan me niet voorstellen dat de accu van de S7 Edge significant slechter is dan van de iPhone.
Nee inderdaad. Ik heb beide gehad en vind ze qua accu niet voor elkaar onder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis079
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-02 20:28
H.Boss schreef op maandag 30 januari 2017 @ 15:27:

Heb ik ergens een link naar deze bestanden in het forum gemist :)
Ook ik zou graag met mijn Tele2 toestel een rollback willen doen en zo weer wachten op de OTA.
Ben je dan ook al je data kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 22:43

Zorian

What the fox?

Erik1805 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 07:16:
[...]

Nee inderdaad. Ik heb beide gehad en vind ze qua accu niet voor elkaar onder doen.
De accu is prima. Wat minder prima is (uit eigen ervaring) is dat sommige apps zo keihard lopen te zuigen aan die accu.
Waaronder Facebook en Snapchat etc. Die always-on apps. Ik heb ze verwijderd (waaronder Facebook, Snapchat, Steam etc) en sindsdien heb ik rustig een accuduur van 1-2 weken als ik een beetje kalm aan doe (volgens de prognose van het toestel).
Sinds ik ze heb verwijderd ben ik van ~45% accu verloren in een dag (7:30->00:00) naar ~7% verloren gegaan in diezelfde periode. Je ziet nu ook in de stats dat 'cell standby' hoger staat, waar die eerst onzichtbaar was. Hij dozed eindelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 31-01-2017 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Zorian schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:01:
[...]

De accu is prima. Wat minder prima is (uit eigen ervaring) is dat sommige apps zo keihard lopen te zuigen aan die accu.
Waaronder Facebook en Snapchat etc. Die always-on apps. Ik heb ze verwijderd (waaronder Facebook, Snapchat, Steam etc) en sindsdien heb ik rustig een accuduur van 1-2 weken als ik een beetje kalm aan doe (volgens de prognose van het toestel).
Sinds ik ze heb verwijderd ben ik van ~45% accu verloren in een dag (7:30->00:00) naar ~7% verloren gegaan in diezelfde periode. Je ziet nu ook in de stats dat 'cell standby' hoger staat, waar die eerst onzichtbaar was. Hij dozed eindelijk.
Ik heb alles erop, ook Facebook. Doe makkelijk 2 dagen met een sot van 6 tot 6,5 uur. Ook alles aan, WiFi en 4G data, sync 3 mailaccounts. Verlies in de nacht, in standby 4% , vind ik meer dat redelijk. Heb het toestel niet geroot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
[...]

If you don't mind me asking, heb jij wel een smartphone nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik lees met name social media apps die zijn uitgeschakeld. Da's niet gelijk aan het complete "smart" van een smartphone uitschakelen.
Ik heb uberhaupt geen snapchat en Facebook doe ik al 4 jaar via de mobiele site omdat ik de app altijd al ruk heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Batsu schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:29:
[...]

Sommige gebruiken hun toestel minder, betekend nog niet dat we hem niet gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Raymond schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:47:
Ik lees met name social media apps die zijn uitgeschakeld. Da's niet gelijk aan het complete "smart" van een smartphone uitschakelen.
Ik heb uberhaupt geen snapchat en Facebook doe ik al 4 jaar via de mobiele site omdat ik de app altijd al ruk heb gevonden.
Klopt, maar als hij zegt 1-2 weken met een acculading te doen staat er zeker wel meer uit dan alleen dat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dat is hetzelfde als tegen iemand zeggen die maar 2 á 3000 km per jaar met zijn auto rijdt "Heb jij wel een auto nodig"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Da's waar idd, met 1% accu per uur (wat prima netjes is) kom je ook hooguit maar aan 4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Ik moet zeggen dat ik tot op heden erg tevreden ben over de accuduur. Het is voor mij belangrijk dat ik de hele dag op een acculading kan doen (06:00-23:30). Tot op heden gaat dat prima en staat er meestal nog +/- 30% op de teller.

Ik heb alle communicatie aan staan (wifi, bluetooth, gps) en wordt ook de hele dag gebruikt:

- Begin van de dag verbonden met de carkit met flitsmeister actief (bluetooth, gps, display aan) a 1,5 uur
- Gear S3 de hele dag verbonden
- Sync automatisch op exhange en gmail
- Terugweg idem verbonden met carkit a 1,5 uur
- AOD actief
- Gemiddeld op een dag 3 uur actief met het toestel

Ik heb al een keer 6h SOT gehad en dan nog 30% over aan het einde v/d dag. Ook de standby drain is beperkt op basis van bovenstaande connecties, afgelopen nacht een keer niet aan de lader en maar 1,5% verloren in 6,5 uur tijd!

Voorbeeld van gisteren tot nu:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sfbS7Tw.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S1IqaMB.png

Het zijn geen schokkende cijfers maar imho wel hoe een smartphone minimaal om moet gaan met de accu. Met de resterende 22% haal ik met gemak nog einde v/d middag bij volledig gebruik en zal ik ergens rond de 5,5h SOT komen en 1,5 dag van de lader. Ook kun je goed zien dat er in standby (nacht) geen wakelocks zijn en netjes gaat sluimeren (doze). Oftewel, tevreden tot op heden ;)

[ Voor 23% gewijzigd door renzo4000 op 31-01-2017 09:35 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:53:
[...]

Dat is hetzelfde als tegen iemand zeggen die maar 2 á 3000 km per jaar met zijn auto rijdt "Heb jij wel een auto nodig"
Klopt, en die vraag zou ik dan ook stellen als ik heel eerlijk ben.

Ik vroeg het me gewoon af, want als je zoveel uitzet dan vraag ik me gewoon af waar de telefoon dan wel voor gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

[...]

Dat vraag ik me soms ook wel eens af eigenlijk. :+
Enige wat ik ermee doe is 2 WhatsApp berichtjes per week (als het niet minder is) en soms bij de kassa mijn saldo checken/overboeken bij tekort. Meer niet. Verder zit ie in mijn zak/ligt op tafel en doe ik helemaal niks ermee. :+ Komt immers niks binnen. :p

Nja oké en hij geldt als authenticator voor Steam en Battle.net.
Dit is wat ik erop heb staan: http://imgur.com/a/GnGqc

Neemt niet weg dat ik het als een soort uitdaging zie om de batterijduur zo lang mogelijk te rekken. :9

[ Voor 9% gewijzigd door Zorian op 31-01-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:36
Hoezo bedoel je, iemand zoals jij kwijtraken? Zo merkentrouw ben je toch niet? Je hebt immers zowel een s1 als s3 gehad. De meeste iPhone gebruikers die ik ken zijn nooit tussentijds geswitcht.
4acesNL schreef op maandag 30 januari 2017 @ 14:06:
@ MazeWing hetzelfde verhaal hier. Ergerde me mij dood aan Samsung (ik was rond de S1 en daarna nog eens met de s3 ingestapt). Nu lijkt alles met flinke stappen voorruit te zijn gegaan. En ook kijk ik uit naar het Gear s3 Horloge. Design van hardware is ook flink voorruit gegaan. Ook erg fijn dat ik 2 apps tegelijk kan draaien en met de telefoon kan betalen. En dat ik zonder moeite mijn Sony MDR100abn kan connecten via NFC. Over NFC tags nog maar te zwijgen. Mijn ervaringen zijn in ieder geval meer positief dan negatief. Ik denk da't als Apple iemand zoals ik kwijt weet te raken dan weet je dat er iets mis is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
Ik bedoel dat ik toch altijd weer terugkeer en het voelde als thuiskomen en toch altijd blijer werd van een iPhone. Nu is dat gevoel en stuk minder geworden. :) Android is zo hard gegroeid. Zowel in hardware als in software desgn. Ik ben daar erg gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je weet dat je die Apps i.p.v. te verwijderen ook gewoon in je instellingen uit kunt zetten? Eens in de week wanneer ik mijn mobiel weer eens herstart en ze dan zichzel weer mee inschakelen, dan schakel ik ze weer uit via de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:56:
Dat beweer ik niet. De accu van de Iphone is beter qua stand-by tijd zoals ik aangeef. Bij wat zwaarder gebruik is de accu van de S7 beter maar als ik de Iphone weinig gebruik dan gaat er ook bijna niets van af. Al met al doe ik met beide telefoons ongeveer even lang tenzij ik hem weinig gebruik want dan doe ik met de iPhone gewoon twee dagen.
voor zo'n kleine accu vind ik dat erg indrukwekkend.

Ik haal met de S7 ongeveer 6uur SOT en kan het oprekken tot 7uur afhankelijk van gebruik. Bij de Iphone wordt alleen gebruikstijd aangegeven en dat zit op 9 a 10uur.

Op dit moment draai ik de Echoe rom met AEL kernel op de S7 en ik moet even kijken wat dat precies doet met de batterijduur want dat zou verbeterd moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
moet je wel een S7 met Qualcomm chipset hebben :) en die zijn officieel niet in Nederland verkocht dacht ik zo..
en de Exynos soc van samsung zelf kan ik nog geen sluitend bewijs voor vinden dat die het "zou" ondersteunen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Op mijn oude android telefoon (Motorola) koppelde hij automatisch mijn carkit zodra ik bluetooth op de telefoon inschakelde. Dit doet hij met de S7 Edge niet.. Is hier een oplossing voor? Met MM en Nougat doet hij het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:25
rohit schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:19:
Op mijn oude android telefoon (Motorola) koppelde hij automatisch mijn carkit zodra ik bluetooth op de telefoon inschakelde. Dit doet hij met de S7 Edge niet.. Is hier een oplossing voor? Met MM en Nougat doet hij het niet..
Mijne doet dat wel, met MM en N (Peugeot carkit).

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Maichel schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:28:
[...]

Mijne doet dat wel, met MM en N (Peugeot carkit).
Erg vreemd.. Ik heb dezelfde Pioneer radio als 2 jaar geleden. Met de Motorola deed hij het gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
SMSfreakie schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:01:
[...]moet je wel een S7 met Qualcomm chipset hebben :) en die zijn officieel niet in Nederland verkocht dacht ik zo..
Merkwaardig, op de een of andere manier dacht ik zeker te weten dat er een qualcomm chipset in de S7 zit. Geen idee hoe ik daar op gekomen ben. I stand corrected.

Edit: hierdoor op het verkeerde been gezet.

[ Voor 14% gewijzigd door joopv op 31-01-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Hmm, ga straks mijn pioneer ook ff de nieuwste firmware geven.. kijken of het misschien daar aan ligt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik zit nu op de MM (PHN) en de update naar 7.0 duurt wel erg lang. Ja ik weet het, ongeduldig. Ik had de files van henk erop gezet (7.0) alleen had toen het probleem met 3G/4G schakelen. Kan ik nu de officiële BTU (7.0) flashen via Odin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:11
rohit schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:19:
Die van mij koppelde ook niet steeds met m'n Parrot. De app 'Bluetooth Auto Connect' lost dat bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Erik1805 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:55:
Ik zit nu op de MM (PHN) en de update naar 7.0 duurt wel erg lang. Ja ik weet het, ongeduldig. Ik had de files van henk erop gezet (7.0) alleen had toen het probleem met 3G/4G schakelen. Kan ik nu de officiële BTU (7.0) flashen via Odin?
Zolang je de BTU CSC meeflashed, jup. Wel weer dataverlies. En omdat Android echt geen goede backupfunctionaliteit heeft zonder root vind ik dat iets teveel gedoe om regelmatig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
rodie83 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:23:
[...]

Zolang je de BTU CSC meeflashed, jup. Wel weer dataverlies. En omdat Android echt geen goede backupfunctionaliteit heeft zonder root vind ik dat iets teveel gedoe om regelmatig te doen.
bedankt. Ja klopt, back-up is een drama en alles handmatig weer terugzetten is veel werk. Nou ja maar even zien wat ik doe. Ik heb niet de verwachting dat we binnen een aantal dagen de 7.0 update krijgen, gezien de huidige snelheid van updates uitrollen.

Zou deze niet werken?

Google Play: Helium - App Sync and Backup

[ Voor 12% gewijzigd door Erik1805 op 31-01-2017 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1805 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:25:
[...]
bedankt. Ja klopt, back-up is een drama en alles handmatig weer terugzetten is veel werk. Nou ja maar even zien wat ik doe. Ik heb niet de verwachting dat we binnen een aantal dagen de 7.0 update krijgen, gezien de huidige snelheid van updates uitrollen.

Zou deze niet werken?

Google Play: Helium - App Sync and Backup
Probeer nu eens net zo geduldig te zijn als je telefoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Sinds 2 maanden werkt mijn wireless bluetooth plantronics backbeat fit niet meer met mijn Samsong S7. Voorheen connecte hij gewoon, maar als ik nu met de backbeat zoek naar apparaten vindt hij niets (Wanneer bluetooth aanstaat met de S7 en op zichtbaar staat). Ook op internet vindt ik niemand met een antwoord om het weer werkend te maken. Heeft iemand anders dit probleem gehad en het weten op te lossen? Heb 6.0.1 draaien van Android.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-10 23:02
Mijn vrouw heeft een s7 edge en lijkt niet mee op te starten. Hij blijft hangen op het logo van Samsung met galaxy s7 edge als tekst en that's it. Ik kom af en toe op een scherm met de vraag of ik een Custom OS wil downloaden, maar verder ook niet. Enig idee hoe hij toch weet opgestart kan worden? Standaard software, niet geflasht of wat dan ook...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 05:45

geerttttt

Manisch positief

frumper schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:34:
Mijn vrouw heeft een s7 edge en lijkt niet mee op te starten. Hij blijft hangen op het logo van Samsung met galaxy s7 edge als tekst en that's it. Ik kom af en toe op een scherm met de vraag of ik een Custom OS wil downloaden, maar verder ook niet. Enig idee hoe hij toch weet opgestart kan worden? Standaard software, niet geflasht of wat dan ook...
Gewoon opnieuw flashen via ODIN lijkt me de eerste stap. Download android 7 rom, flashen met odin. toestel starten met toetsencombinatie (iets van volume omhoog en home toets dacht ik) en flashen maar.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 06:18
RommelD schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:00:
Sinds 2 maanden werkt mijn wireless bluetooth plantronics backbeat fit niet meer met mijn Samsong S7. Voorheen connecte hij gewoon, maar als ik nu met de backbeat zoek naar apparaten vindt hij niets (Wanneer bluetooth aanstaat met de S7 en op zichtbaar staat). Ook op internet vindt ik niemand met een antwoord om het weer werkend te maken. Heeft iemand anders dit probleem gehad en het weten op te lossen? Heb 6.0.1 draaien van Android.
ik zou eerst je cache legen.

Volume knop boven + power knop achtelkaar ingedrukt houden en dan clear cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
geerttttt schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:39:
[...]

Gewoon opnieuw flashen via ODIN lijkt me de eerste stap. Download android 7 rom, flashen met odin. toestel starten met toetsencombinatie (iets van volume omhoog en home toets dacht ik) en flashen maar.
dat betekent alles weg denk ik? foto's en andere media?

hmmm andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
frumper schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:49:
[...]

dat betekent alles weg denk ik? foto's en andere media?

hmmm andere opties?
Ja dan ben je alles kwijt. Geen backup in de cloud met Google foto's?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
tuurlijk niet.......

accu helemaal leeg laten lopen, heeft dat nut? of ook niet...
hij blijft continu het logo tonen, beeld even zwart en logo komt weer terug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

frumper schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:52:
tuurlijk niet.......

accu helemaal leeg laten lopen, heeft dat nut? of ook niet...
hij blijft continu het logo tonen, beeld even zwart en logo komt weer terug...
Wat je kan proberen is power, volume up en home inhouden. Dan kom je in recovery.
Daar kan je de cache wipen. Dit helpt soms nog wel eens en doet niks met je data verder.
Pagina: 1 ... 95 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support