Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:36
Hmm, ik vind de batterijduur niet geweldig.. rond 8u gaat hij van de lader af, en rond 18u heb ik nog maar 30% over, terwijl ik weinig boeiends doe m.i. In de pauze beetje internetten.. scherm verbruikt 11%.. grootste slurpers zijn Android systeem en Android OS

Bluetooth niet aan, locatie wel.

Iig mijn vorige moto3g ging langer mee..

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 25-01-2017 19:33 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
GAIAjohan schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:31:
Hmm, ik vind de batterijduur niet geweldig.. rond 8u gaat hij van de lader af, en rond 18u heb ik nog maar 30% over, terwijl ik weinig boeiends doe m.i. In de pauze beetje internetten.. scherm verbruikt 11%.. grootste slurpers zijn Android systeem en Android OS
Raar, gaat om 6 uur van de lader en het is nu 20 uur en heb nog steeds 67% over. Bel veel en krijg veel mails die ik uiteraard lees en beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:23
Hier met S7 Edge kom ik tussen 8 en 18 uur ook met +70% thuis, inclusief 2 uur Deezer streamen (4G) over BT naar de car stereo, diverse telefoongesprekken, beetje browsen (Firefox), Exchange mail always in sync, WhatsApp, Messenger, Skype, Facebook, Gmail, Yahoo, alles synchroniseren en ook nog een paar foto's. Nu nog beetje browsen en nog 60% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GAIAjohan schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:31:

Iig mijn vorige moto3g ging langer mee..
Misschien dat locatie veel verbruikt maar dat weet ik niet.
Bij mij gaat de S7 Edge om 6 a 7 uur van de lader. Tien uur later staat hij op 70%. s Avonds met 30 a 40% weer aan de lader. Voor mijn gevoel gebruik ik hem veel want zit toch zo'n 3.5 a 4uur naar het scherm te kijken. Als ik hem de hele dag gebruik dan haal ik ongeveer 6uur Sot. Kijk ik veel YouTube dan kan ik 7uur Sot halen.
Ik gebruik hem wel veel binnenshuis dus helderheid staat automatisch niet zo hoog. Scheelt ook veel.
Slecht signaal is trouwens ook funest voor de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 08:36
Helderheid heb ik vrijwel minimaal, en qua signaal zit ik zo goed dat ik qua 4G op ongeveer 80mbit uitkom.. weet niet hoeveel db..

Eigenlijk al sinds het begin zo.. al schijnt het dat Tele2 wel meer batterij zuipt.. ook al heb je goed bereik

[ Voor 30% gewijzigd door GAIAjohan op 25-01-2017 21:37 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:22:
[...]

Ben het met je eens, maar bijvoorbeeld mijn oude Acer Liquid 630s met een midrange mediatek processor en stock android is bijna even snel als mijn s7 met touchwiz,dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe snel stock android op een s7 is.
Kan me niet voorstellen alhoewel de verschillen steeds kleiner worden tegenwoordig. Denk dat de snellere hardware zich niet lineair vertaald naar sneller opstarten van apps.

Ik heb ook een iPhone 7 en de S7 is praktisch net zo snel. De iPhone 7 staat toch wel bekend als snelste toestel. Een test die ik gedaan heb met de meest gebruikte apps, heb ik getimed en ze zijn beiden net zo snel. Google apps starten op de S7 zelfs sneller op, dan op de iPhone. (YouTube,Gmail,Google Photos)
Maar andere apps, games en webbrowsen gaat op de iPhone weer wat sneller en de iPhone is gewoon altijd snel en reageerd direct. De S7 wil nog wel eens iets vertraging vertonen als je snel verschillende dingen achter elkaar doet.

Ik heb wel een custom rom (nougat) op de S7, dus misschien dat dat iets uitmaakt of ik heb gewoon een snelle S7 😃
Kortom de S7 is in mijn ogen behoorlijk snel.
GAIAjohan schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:31:
Helderheid heb ik vrijwel minimaal, en qua signaal zit ik zo goed dat ik qua 4G op ongeveer 80mbit uitkom.. weet niet hoeveel db..

Eigenlijk al sinds het begin zo.. al schijnt het dat Tele2 wel meer batterij zuipt.. ook al heb je goed bereik
Toch wel vreemd. Toch lees ik het wel meer. De een heeft een goede accuduur en de ander helemaal niet. Moet toch iets zijn wat dat veroorzaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Garret1410 op 25-01-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Erik1805 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:39:
[...]

Dank je. Dat ging inderdaad een stuk sneller. Nog even een vraagje, er zitten 2 CSC bestanden in. Welke moet ik hebben?

CSC_PHN_G935FPHN1BPK1_CL9453020_QB11401338_REV00_user_low_ship.tar
HOME_CSC_PHN_G935FPHN1BPK1_CL9453020_QB11401338_REV00_user_low_ship.tar

Maakt de Odin versie ook nog uit?
Toen ik terug ging heb ik dat eerst met de home csc gedaan. Flashen ging goed, maar bij opstarten werd me een wachtwoord gevraagd. Had ik nog nooit gezien. Misschien ooit ingesteld maar wist t echt niet meer. Toen maar alles opnieuw gedaan met de gewone csc. Wel een datareset, maar alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Vandaag mijn S7 edge laten ophalen ter reparatie (roze/paarse streep issue)
Mijn telefoon is nooit gevallen en heeft altijd in een protector gezeten, van te voren foto's gemaakt van het toestel.... je weet maar nooit met dynafix...

Ben benieuwd of ze al schermen hebben en hoe lang het duurt.

[ Voor 12% gewijzigd door fast-server op 25-01-2017 23:46 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:24:
[...]

Jij hebt ook de CSC van de laatste MM ?
Ik draai een custom rom (echoe rom) de laaste Franse versie die vandaag is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:50:
[...]

Kan me niet voorstellen alhoewel de verschillen steeds kleiner worden tegenwoordig. Denk dat de snellere hardware zich niet lineair vertaald naar sneller opstarten van apps.

Ik heb ook een iPhone 7 en de S7 is praktisch net zo snel. De iPhone 7 staat toch wel bekend als snelste toestel. Een test die ik gedaan heb met de meest gebruikte apps, heb ik getimed en ze zijn beiden net zo snel. Google apps starten op de S7 zelfs sneller op, dan op de iPhone. (YouTube,Gmail,Google Photos)
Maar andere apps, games en webbrowsen gaat op de iPhone weer wat sneller en de iPhone is gewoon altijd snel en reageerd direct. De S7 wil nog wel eens iets vertraging vertonen als je snel verschillende dingen achter elkaar doet.

Ik heb wel een custom rom (nougat) op de S7, dus misschien dat dat iets uitmaakt of ik heb gewoon een snelle S7 😃
Kortom de S7 is in mijn ogen behoorlijk snel.

[...]

Toch wel vreemd. Toch lees ik het wel meer. De een heeft een goede accuduur en de ander helemaal niet. Moet toch iets zijn wat dat veroorzaakt.
Ik heb vandaag 2 galaxy s7 edge toestellen naast elkaar gelegd een met de originele firmware 6.02 en een toestel draaiend op de nieuwe nougat in dit geval echoe rom. Het maakt elkaar vrijwel niet de nougat gaat een fractie sneller maar ook niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rodie83 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:18:
[...]

Toen ik terug ging heb ik dat eerst met de home csc gedaan. Flashen ging goed, maar bij opstarten werd me een wachtwoord gevraagd. Had ik nog nooit gezien. Misschien ooit ingesteld maar wist t echt niet meer. Toen maar alles opnieuw gedaan met de gewone csc. Wel een datareset, maar alles werkt weer.
Nooit de "waarschuwing" gelezen die in mijn firmware-postings staat? ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:39
Toch weer via Odin teruggegaan naar 6.01. dat ging makkelijk en alles staat er weer op. En 4G schakelen en VOLte werkt weer prima :)

Nu wachten op 7

[ Voor 19% gewijzigd door Erik1805 op 26-01-2017 08:43 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Wanneer komt 7? Dat is de vraag. Begrijp me goed hoor, alles werkt prima nu. Meer het feit ik een controle freak ben en graag duidelijkheid heb. Bijvoorbeeld: We werken met de volgende Batches: Engeland - die datum, Oost Europa - die datum, etc, etc...

Nu is het gewoon, je ziet het vanzelf. Een professionele organisatie als Samsung kan dit toch wel plannen? Ze plannen het vast, maar dan ook kenbaar maken?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-09 15:25
Och geduld is een schone zaak. :)

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
henklbr schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 06:45:
[...]

Nooit de "waarschuwing" gelezen die in mijn firmware-postings staat? ;)
Jawel, maar niet bij nagedacht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Geduld geen probleem! Gaat mij om het stukje: Duidelijkheid met uitrollen updates.
Ach, de S8 is er zo en daar staat het standaard op...;-)

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:20
Ik had dit probleem ook al met de beta nougat en nu weer met de normale nougat:

Ik krijg een pop-up van whatsapp met een nieuw bericht als mijn scherm aanstaat. Deze krijg ik ook in game en in video etc etc en ik vind dit hoogst irritant. Ik heb de permissies al uit gezet voor pop-up in whatsapp en in het systeem, maar deze blijven verschijnen. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Ik heb de UAE versie van nougat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 09:33
Volgens de FB van Samsung komt Nougat ergens in Februari deze kant op....

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56

Martinspire

Awesomeness

pdavie2311 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 07:29:
Wanneer komt 7? Dat is de vraag. Begrijp me goed hoor, alles werkt prima nu. Meer het feit ik een controle freak ben en graag duidelijkheid heb. Bijvoorbeeld: We werken met de volgende Batches: Engeland - die datum, Oost Europa - die datum, etc, etc...

Nu is het gewoon, je ziet het vanzelf. Een professionele organisatie als Samsung kan dit toch wel plannen? Ze plannen het vast, maar dan ook kenbaar maken?
Het probleem is dat niet elk land alles even makkelijk over kan zetten en dat je bv bij sommige providers wel problemen hebt en bij anderen niet.

Zo lijkt het nu zo te zijn dat de standaard CSC niet werkt op het Nederlandse 4g netwerk. Dat willen ze vast eerst oplossen voor ze hem uitrollen. Dit moet vervolgens getest worden en klaar. Sommige landen en providers hadden dat probleem niet, dus zie je een snelle release in de UK en Oost Europa. Samsung heeft gewoon de firmware vrijgegeven en elk land kan dan beslissen wanneer ze die releasen.

Niet alleen Nederland lijkt laat te zijn, er zijn meer landen waar het langer duurt dan normaal. Gelukkig is Google bezig met een ander updatesysteem voor OS, dus dat moet in de toekomst een kleiner probleem zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 26-01-2017 09:28 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Zit inmiddels weer op 6.01. Heeft deze ook AOD waarbij alle notificaties werken of is dat alleen bij 7.0?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 18:25
Erik1805 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:08:
Zit inmiddels weer op 6.01. Heeft deze ook AOD waarbij alle notificaties werken of is dat alleen bij 7.0?
Alleen 7
rohit schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:16:
Dat zou best laat zijn...ach ja, effe wachten nog dan :)

Edit: India nu ook de update :)

[ Voor 31% gewijzigd door Maichel op 26-01-2017 11:26 ]

PSN: Maichel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor geïnteresseerden:

De Android 7 (Nougat) update rolt op dit ogenblik uit voor VODAFONE-branded toestellen in Duitsland.

Deze update zal ook uitgerold worden voor VODAFONE-branded toestellen in Nederland (wanneer ???)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 15:20
henklbr schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:37:
Voor geïnteresseerden:

De Android 7 (Nougat) update rolt op dit ogenblik uit voor VODAFONE-branded toestellen in Duitsland.

Deze update zal ook uitgerold worden voor VODAFONE-branded toestellen in Nederland (wanneer ???)
Aan het downloaden as we speak :)

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Voor geïnteresseerden:

Henk, misschien weet jij dat....

http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G935F

Via deze link zou je altijd live moeten kunnen zien welke OTA's er nu worden aangeboden. Maar een heleboel updates die steeds aan het uitrollen zijn (zoals nu ook die Vodafone in Duitsland) staan niet op die "live link".

Weet je misschien of de informatie daar dan gewoon niet klopt? Zag deze week al vaker dat een bepaalde ROM live was gegaan, maar dat ie niet op die link stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:10
Maichel schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:18:
[...]

Henk, misschien weet jij dat....

http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G935F

Via deze link zou je altijd live moeten kunnen zien welke OTA's er nu worden aangeboden. Maar een heleboel updates die steeds aan het uitrollen zijn (zoals nu ook die Vodafone in Duitsland) staan niet op die "live link".

Weet je misschien of de informatie daar dan gewoon niet klopt? Zag deze week al vaker dat een bepaalde ROM live was gegaan, maar dat ie niet op die link stond.
De site laat geen OTA-updates zien, maar de volledige bestanden die op de server van Samsung staan (dus de bestanden om te gebruiken met Odin). Het verschil is dat een OTA-bestand alleen de updates bevat vanaf de vorige versie terwijl de volledige versie ook als schone installatie kan worden gebruikt.

Het uploaden van de volledige bestanden doet Samsung altijd achteraf (meestal 1 a 2 dagen later). Downloaden van een losse OTA is nutteloos, dus voor iedereen die Odin wil gebruiken duurt het wat langer voor deze beschikbaar komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrie98
  • Laatst online: 30-12-2022
bramv82 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:48:
[...]

Aan het downloaden as we speak :)
Haha, komt die nu als eerste? Ik heb mn s7 bij Vodafone besteld, maar ik heb een unbranded versie. 8)7 Wachten op de unbranded versie, daar heb ik nog geen signalen van gezien. Wil m wel hebben ivm de nacht modus en de verbeterde always on display.

[ Voor 21% gewijzigd door Barrie98 op 26-01-2017 13:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb eerder vermeld dat ik een nieuw toestel zou krijgen van t-mobile. Vandaag kon ik het toestel in de winkel omruilen. Vreemd genoeg had men alleen een toestel. Toen ik thuis mijn nieuwe toestel in het hoesje wilde stoppen zag ik opeens allemaal gebruikers sporen aan de achterkant en op de home knop. Ook steekt er een haar uit de zijkant van het toestel. Ik ben onmiddellijk terug gegaan naar de winkel en heb het toestel geweigerd. De verkoper heeft nu opnieuw een toestel aangevraagd waarbij hij mij liet zien dat hij kon kiezen uit de optie : alleen toestel of verpakt toestel. Hij heeft nu voor verpakt toestel gekozen. Ik schrijf dit niet om te bashen maar om jullie te waarschuwen om toestellen die je als 'nieuw' krijgt goed na te kijken. Ze weigeren me overigens een iPhone te geven ipv de S7 Edge.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
marcellux schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:20:
Ik heb eerder vermeld dat ik een nieuw toestel zou krijgen van t-mobile. Vandaag kon ik het toestel in de winkel omruilen. Vreemd genoeg had men alleen een toestel. Toen ik thuis mijn nieuwe toestel in het hoesje wilde stoppen zag ik opeens allemaal gebruikers sporen aan de achterkant en op de home knop. Ook steekt er een haar uit de zijkant van het toestel. Ik ben onmiddellijk terug gegaan naar de winkel en heb het toestel geweigerd. De verkoper heeft nu opnieuw een toestel aangevraagd waarbij hij mij liet zien dat hij kon kiezen uit de optie : alleen toestel of verpakt toestel. Hij heeft nu voor verpakt toestel gekozen. Ik schrijf dit niet om te bashen maar om jullie te waarschuwen om toestellen die je als 'nieuw' krijgt goed na te kijken. Ze weigeren me overigens een iPhone te geven ipv de S7 Edge.
Dat is inderdaad balen. Je kan straks je nieuwe S7 Edge op marktplaats zetten en een Iphone kopen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
als ik een nieuwe krijg ja. Blijkt dus niet zo te zijn en ik moet het nu maar afwachten. Ik snap die onwil niet om je klanten ten dienste te zijn

[ Voor 26% gewijzigd door marcellux op 26-01-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
marcellux schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:25:
als ik een nieuwe krijg ja. Blijkt dus niet zo te zijn en ik moet het nu maar afwachten. Ik snap die onwil niet om je klanten ten dienste te zijn
heb het helaas ook al een keer meegemaakt bij T-Mobile. Zijn niet heel erg flexibel naar klanten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 13:03
marcellux schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:25:
Erg vervelend en raar.. Zou ook direct zijn omgedraaid. Wél kan ik begrijpen dat ze hem niet omruilen voor een Iphone, dat lijkt me vrij logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
JDL15 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:43:
[...]

Erg vervelend en raar.. Zou ook direct zijn omgedraaid. Wél kan ik begrijpen dat ze hem niet omruilen voor een Iphone, dat lijkt me vrij logisch :)
Waarom is dat vrij logisch? Ik krijg de toezegging dat ik een ander toestel krijg en waarom moet dat dan hetzelfde model zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
marcellux schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:53:
[...]

Waarom is dat vrij logisch? Ik krijg de toezegging dat ik een ander toestel krijg en waarom moet dat dan hetzelfde model zijn?
De prijzen zijn toch niet gelijk? Je hebt een prijs voor een toestel of abo besproken en dan kun je toch niet in een keer switch maken naar een ander toestel? Of je zou moeten bijbetalen of geld terug krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
JDL15 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:01:
[...]

De prijzen zijn toch niet gelijk? Je hebt een prijs voor een toestel of abo besproken en dan kun je toch niet in een keer switch maken naar een ander toestel? Of je zou moeten bijbetalen of geld terug krijgen..
als je een prijsgelijk toestel neemt moet het geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
marcellux schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:04:
[...]

als je een prijsgelijk toestel neemt moet het geen probleem zijn
Ja, je zou best eens gelijk kunnen hebben. Mij komt het iig vreemd over, ik weet niet hoe dit staat vermeld in het wetboek maar dat is een discussie die we beter niet hier kunnen voeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 29-09 17:12
Grappig: als je met je muis over het android icoontje gaat voor v7.0, krijg je gignerbread te zien...zowel typo als verkeerde naam....hoop ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idef1x schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:22:
[...]
Grappig: als je met je muis over het android icoontje gaat voor v7.0, krijg je gignerbread te zien...zowel typo als verkeerde naam....hoop ik ;)
Ja dat zal toch wel, maar het is idd wel slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
rohit schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:16:
Hahaha dat is een grap toch? "Ergens in Februari" is waarschijnlijk politiek correct voor 27 februari 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 26-01-2017 17:17 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Donstil schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:15:
[...]

Hahaha dat is een grap toch? "Ergens in Februari" is waarschijnlijk politiek correct voor 27 februari 8)7
Geen grap.. En als ik zo zie hoeveel of eigenlijk hoe weing landen er nu zijn uitgerold en het al de 26e is...
Zet hem er gewoon handmatig op joh haha! 5 min werk..

[ Voor 7% gewijzigd door Rohit op 26-01-2017 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
rohit schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:19:
[...]

Geen grap.. En als ik zo zie hoeveel of eigenlijk hoe weing landen er nu zijn uitgerold en het al de 26e is...
Zet hem er gewoon handmatig op joh haha! 5 min werk..
Ja dat heb ik al gedaan hoor maar vind het schandalig dat een dergelijk groot bedrijf met een dergelijke omzet er zolang over doet.

Gefaseerde uitrol oké maar dat zou een kwestie van dagen kunnen zijn ipv weken/maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:35:
[...]

Ja dat heb ik al gedaan hoor maar vind het schandalig dat een dergelijk groot bedrijf met een dergelijke omzet er zolang over doet.

Gefaseerde uitrol oké maar dat zou een kwestie van dagen kunnen zijn ipv weken/maanden.
Gefaseerde uitrol:

United Kingdom -> UN-branded (met CSC van (bijna) geheel Europa (OXA))
Duitsland -> Vodafone branded
Frankrijk -> Orange branded
Rusland -> UN-branded (met CSC van Oost-Europese landen (OXE))
India -> UN-branded
UAE -> UN-branded (met CSC van Midden Oosten en Afrika (OJV))

Zie jet het?

Meesta regio's maar 1 uitrol; zijn er nog bugs in de firmware, dan worden deze nog aangepast voordat het een "grote uitrol" krijgt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25
Neemt niet weg dat een dergelijk lange uitrol niet nodig is. Het gaat om 1 toestel. Niet om een scala aan toestellen.

Kijk naar een bedrijf als Apple. Die rolt alles binnen een paar dagen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-09 15:25
Voor geïnteresseerden:

Jee heb alleen de unbranded duitse versie :)

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
henklbr schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:53:
[...]

Gefaseerde uitrol:

United Kingdom -> UN-branded (met CSC van (bijna) geheel Europa (OXA))
Duitsland -> Vodafone branded
Frankrijk -> Orange branded
Rusland -> UN-branded (met CSC van Oost-Europese landen (OXE))
India -> UN-branded
UAE -> UN-branded (met CSC van Midden Oosten en Afrika (OJV))

Zie jet het?

Meesta regio's maar 1 uitrol; zijn er nog bugs in de firmware, dan worden deze nog aangepast voordat het een "grote uitrol" krijgt... ;)
Ja zo is alles leuk te draaien maar het overgrote gedeelte van de landen heeft gewoon nog geen OTA ontvangen.

Samsung heeft genoeg vermogen om een directe uitrol van in ieder geval zijn eigen toestellen te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
FrankoNL schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:06:
Neemt niet weg dat een dergelijk lange uitrol niet nodig is. Het gaat om 1 toestel. Niet om een scala aan toestellen.

Precies en maak daar maar gewoon 1 moment van. Alles iOS devices in aanmerking voor de update gaan ophetzelfde moment en dat gaat doorgaans ook prima.

Samsung is groot genoeg om die power ook te kunnen leveren.

Het update beleid van de Android leveranciers blijft een groot minpunt t.o.v de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:06:

Inderdaad; maar is dat niet al eens een paar keer fout gegaan? Updates werden terug getrokken etc.?

Juist: al een paar keer dus... Heel fijn: ALLE toestellen in 1x updaten -> dan heeft iedereen tenminste "Buggy firmware"!

Nu dus 1 land in een regio, en alle andere landen draaien nog op "stabiele firmware"...

Vind de aanpak van Samsung dus beter dan die van Apple ;)

Donstil schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:26:
[...]

Precies en maak daar maar gewoon 1 moment van. Alles iOS devices in aanmerking voor de update gaan ophetzelfde moment en dat gaat doorgaans ook prima.

Samsung is groot genoeg om die power ook te kunnen leveren.

Het update beleid van de Android leveranciers blijft een groot minpunt t.o.v de concurrentie.
Zie mijn antwoord hierboven...

[ Voor 25% gewijzigd door henklbr op 26-01-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ach zo heeft ieder os zijn voor en nadelen. De een kiest voor een bepaald update beleid dan de ander. Deze discussie kun je eeuwig voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
henklbr schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:39:
[...]

Inderdaad; maar is dat niet al eens een paar keer fout gegaan? Updates werden terug getrokken etc.?

Juist: al een paar keer dus... Heel fijn: ALLE toestellen in 1x updaten -> dan heeft iedereen tenminste "Buggy firmware"!

Nu dus 1 land in een regio, en alle andere landen draaien nog op "stabiele firmware"...

Vind de aanpak van Samsung dus beter dan die van Apple ;)

[...]

Zie mijn antwoord hierboven...
Ik kan je garanderen dat er ook na een "geleidelijke intro" alsnog firmware problemen zijn. Ook dit keer. Iedereen "buggy firmware" bij Apple toestellen is echt onzin. Het gaat heus wel eens een keer fout. Maar echt niet op grote schaal. Ook daar komen er wel eens fouten door de quality control, daar heeft elk bedrijf last van.

Ik denk dat het minimaal een maand of 2 duurt sinds het begin van de uitrol voordat iedereen de update heeft. Dat is gewoon veel en veel te lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnm71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 18:03
FrankoNL schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:54:
[...]

Ik kan je garanderen dat er ook na een "geleidelijke intro" alsnog firmware problemen zijn. Ook dit keer. Iedereen "buggy firmware" bij Apple toestellen is echt onzin. Het gaat heus wel eens een keer fout. Maar echt niet op grote schaal. Ook daar komen er wel eens fouten door de quality control, daar heeft elk bedrijf last van.

Ik denk dat het minimaal een maand of 2 duurt sinds het begin van de uitrol voordat iedereen de update heeft. Dat is gewoon veel en veel te lang.
Of gewoon tot 10 tellen en geduld hebben, laat andere maar proefkonijn zijn.

Huidige versie is gewoon veilig en te gebruiken, het is niet zo dat je een onbruikbare telefoon hebt. En bovendien laten we eerlijk zijn, op het moment dat je een Samsung telefoon koopt weet je dat er afhankelijk van het bedrag, weinig of laat updates voor komen.

Als je als Android gebruiker perse de laatste versie wil hebben kun je beter een pixel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
martijnm71 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:02:
[...]

Huidige versie is gewoon veilig en te gebruiken, het is niet zo dat je een onbruikbare telefoon hebt. En bovendien laten we eerlijk zijn, op het moment dat je een Samsung telefoon koopt weet je dat er afhankelijk van het bedrag, weinig of laat updates voor komen.

Als je als Android gebruiker perse de laatste versie wil hebben kun je beter een pixel kopen.
Samsung maakt prima telefoons daar gaat het niet om. Maar persoonlijk vind ik de ondersteuning te karig. Voor 650 tot 700 euro mag je best wat ondersteuning verwachten, ook als het gaat om toekomstige updates. Nu is het meer een moetje dan dat ze echt ondersteuning willen leveren. Dat vind ik kwalijk. Dit is overigens niet alleen Samsung maar elke fabrikant die android toestellen maakt, zelfs google zelf met de pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
FrankoNL schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:04:
[...]

Samsung maakt prima telefoons daar gaat het niet om. Maar persoonlijk vind ik de ondersteuning te karig. Voor 650 tot 700 euro mag je best wat ondersteuning verwachten, ook als het gaat om toekomstige updates. Nu is het meer een moetje dan dat ze echt ondersteuning willen leveren. Dat vind ik kwalijk. Dit is overigens niet alleen Samsung maar elke fabrikant die android toestellen maakt, zelfs google zelf met de pixel.
Maar je hebt toch een keuze? Als het je niet bevalt dan kun je overstappen naar een ander merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
martijnm71 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:02:
[...]

Erik1805 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:49:
Ach zo heeft ieder os zijn voor en nadelen. De een kiest voor een bepaald update beleid dan de ander. Deze discussie kun je eeuwig voeren
Maar het is een "probleem" wat geen probleem zou moeten zijn natuurlijk. Samsung heeft het vermogen de connecties en de resources om gewoon een paar dagen na de release van 7.0 met een update te komen. Dat hoeft allemaal echt geen maanden te duren zoals dat het nu doet, ook niet om eventuele bugs te fixen.

Ik denk persoonlijk dat het ook best een boost in Sales zou kunnen betekenen, een degelijke en snelle support op je high-end producten zou zelfs vanzelfsprekend moeten zijn, niet een uitzondering welke alleen van toepassing is voor de Pixel en de iPhone en het is mijn inziens dan ook behoorlijk krom dat we/jullie dat hier zo proberen goed te praten.

Edit: En jezelf er maar bij neer leggen want "Deze discussie kun je eeuwig voeren" brengt je ook nergens natuurlijk.
Ja zie mijn antwoord op jou antwoord hierboven...

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 26-01-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Erik1805 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:11:
[...]

Maar je hebt toch een keuze? Als het je niet bevalt dan kun je overstappen naar een ander merk.
Dat is altijd zo'n non-argument. Noem jij maar een "android-merk" wat wel een goede update ondersteuning heeft? Daarnaast vind ik dat je als consument de fabrikant altijd scherp moet houden. Dit levert uiteindelijk voor alle consumenten het beste resultaat op. Het beleid van fabrikanten kritisch tegen het licht houden hoort daar zeer zeker bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
FrankoNL schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:26:
[...]

Dat is altijd zo'n non-argument. Noem jij maar een "android-merk" wat wel een goede update ondersteuning heeft? Daarnaast vind ik dat je als consument de fabrikant altijd scherp moet houden. Dit levert uiteindelijk voor alle consumenten het beste resultaat op. Het beleid van fabrikanten kritisch tegen het licht houden hoort daar zeer zeker bij.
Geen 1, fabrikanten luisteren daar niet naar maar blijven miljoenen toestellen verkopen. Wordt al jaren geroepen en fabrikanten doen er niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
Erik1805 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:30:
[...]

Geen 1, fabrikanten luisteren daar niet naar maar blijven miljoenen toestellen verkopen. Wordt al jaren geroepen en fabrikanten doen er niks aan.
Ach het is toch overal in elke business hetzelfde! Verkopen, verkopen en verkopen maar service na verkoop ho maar ...

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Erik1805 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:30:
[...]

Geen 1, fabrikanten luisteren daar niet naar maar blijven miljoenen toestellen verkopen. Wordt al jaren geroepen en fabrikanten doen er niks.
En waarom? Omdat de consument geaccepteerd heeft dat er geen ondersteuning is en blind Android is blijven gebruiken. Dit maakt fabrikanten lui en gemakzuchtig, precies mijn punt van mijn vorige post.

De gemiddelde consument geeft niet zo om updates. Die willen gewoon kunnen appen en instagrammen. Android is daarvoor een goedkope optie. Hierdoor kiezen veel mensen voor Android toestellen.

En daar zit nou precies het probleem, de gemiddelde consument pushed de fabrikanten niet tot een beter beleid. Als iedereen wat kritischer zou zijn en andere opties zou proberen (windows phone is een prima besturingssysteem) dan zouden de android fabrikanten ook eens van hun luie reet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dns_vbl schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:33:
[...]

Ach het is toch overal in elke business hetzelfde! Verkopen, verkopen en verkopen maar service na verkoop ho maar ...
Nou dat was vroeger zeker zo, gelukkig wordt een langere support steeds meer een norm in diverse product groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
FrankoNL schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:34:
[...]

En waarom? Omdat de consument geaccepteerd heeft dat er geen ondersteuning is en blind Android is blijven gebruiken. Dit maakt fabrikanten lui en gemakzuchtig, precies mijn punt van mijn vorige post.

De gemiddelde consument geeft niet zo om updates. Die willen gewoon kunnen appen en instagrammen. Android is daarvoor een goedkope optie. Hierdoor kiezen veel mensen voor Android toestellen.

En daar zit nou precies het probleem, de gemiddelde consument pushed de fabrikanten niet tot een beter beleid. Als iedereen wat kritischer zou zijn en andere opties zou proberen (windows phone is een prima besturingssysteem) dan zouden de android fabrikanten ook eens van hun luie reet komen.
Ik snap je punt wel. Ik draai ik nu bijvoorbeeld 6.01 en die draait super. Dus de noodzaak om snel te updaten heb ik niet. Zo zullen er veel consumenten zijn die er niet om geven omdat hun toestel prima draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Erik1805 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:36:
[...]

Ik snap je punt wel. Ik draai ik nu bijvoorbeeld 6.01 en die draait super. Dus de noodzaak om snel te updaten heb ik niet. Zo zullen er veel consumenten zijn die er niet om geven omdat hun toestel prima draait.
Yup. Helaas wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FrankoNL schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:26:
[...]

Daarnaast vind ik dat je als consument de fabrikant altijd scherp moet houden. Dit levert uiteindelijk voor alle consumenten het beste resultaat op. Het beleid van fabrikanten kritisch tegen het licht houden hoort daar zeer zeker bij.
Daar heb je gelijk in maar de manier waarop je het brengt komt verkeerd over. Als je zegt dat Samsung of Android K#T is en Apple doet het beter, dan kun je een reactie verwachten van koop je toch een iPhone.

Ik vind het update beleid van Apple ook beter en hoop dat we als consument dit over kunnen brengen bij Samsung. Ik doe wel eens een enquete via Smartlab Plus van Samsung en het eerste wat ik meld is updates.
Het zou mooi zijn als grote reviewers dit ook meer aan de kaak zouden stellen.

Toch zie ik wel een stijgende lijn bij Samsung. We krijgen al veel meer updates dan een aantal jaar terug. Toen was het van, je koopt een toestel en wees blij dat je een update krijgt. Kennelijk redeneert men van, het toestel werkt toch goed dus waarom moet die een update hebben.

Ik ken ook legio mensen die helemaal niet van updates houden waaronder ook iPhone gebruikers. In hun ogen verandert er teveel of ze krijgen last van vreemde problemen zoals een battery drain en moeten ze weer een reset uitvoeren. Met een iPhone kun je nog redelijk snel alle data terug zetten maar met een Android is het voor de meesten teveel werk.

Wij tweakers houden natuurlijk wel van updates en veranderingen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Uniciteit schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:06:
Zo, ik ben om. Van een iPhone 6s maar een Galaxy S7 Edge. d:)b 7 jaar iPhone gehad, dus ben benieuwd :)
Zo, een half jaar verder. Ik dacht dat ik hier (voor de twijfelaars ;)), maar eens zou opschrijven wat de voor mij echt de plus- en minpunten zijn. :)

Eerst maar eens de pluspunten:
1. AMOLED scherm
2. Always-on functionaliteit
3. Draadloos opladen
4. Camera
5. Widgets op homescreen
6. Water resistance

Het scherm is echt heel erg goed. Heel af en toe denk ik "misschien is er soms nog een iets te blauwige gloed", maar het feit dat zwart echt zwart is... nou, fantastisch. Dan kwamen we ook meteen bij de always-on functionaliteit: als het scherm uitstaat altijd toch nog de tijd kunnen zien, of dat er een gemiste oproep is, of welk liedje afspeelt. Top! :)

Dan het draadloos opladen. Vooraf zag ik dat juist meer als een gimmick, maar ik moet zeggen: ik ben om. Ik heb twee charging pads, eentje op een bureau waarbij de telefoon recht opstaat en eentje bij mijn bed. :) Aan het werk bij het bureau? Ik leg 'm neer, heb goed zicht op het always-on scherm voor de tijd en hij laadt op. Die bij mijn bed vind ik nog fijner: zeker als het donker is en ik ga slapen of ik sta op, geen gekloot meer met kabeltjes... ik leg 'm neer, en hij laadt op.

Dan de camera. Deze is uitstekend, zeker in het donker. De iPhone 7 schijnt het ook aardig te doen, die heb ik niet gebruikt dus daar kan ik niet echt over oordelen... maar in ieder geval een hele verbetering ten opzichte van de iPhone 6S.

Het laatste puntje zijn widgets op je homescreen. Ik twijfelde even of ik 'm moest opschrijven als een echte pluspunt, op mijn 'hoofd thuisscherm' heb ik bovenaan een weerwidget staan met het weer voor de komende uren. Simpelweg erg prettig dat die aanwezig is. Geen killer feature, maar toch wel fijn.

Het laatste is water resistance. Ik speel vaak, via mijn telefoon, muziek af terwijl ik in de douche sta. Even een andere playlist opzetten of een ander lied uitkiezen... daar maak ik me echt geen zorgen over, ook al wordt-ie zeiknat. :9

De minpunten:
1. Micro USB
2. Geen échte voice assistent zoals Siri
3. Privacy instellingen zijn niet echt éénduidig
4. Geen goede herstelopties
5. Software updates relatief traag

Het eerste nadeel is toch de Micro USB aansluiting. Sinds ik de telefoon draadloos oplaadt geen al te groot probleem, maar zeker daarvoor kwam het nog té vaak voor dat ik de kabel er verkeerd om in wilde doen (wat dus niet gaat). :9

Tweede punt is dat er niet echt een voice assistent is á la Siri. Er zijn wel hier en daar wat mogelijkheden met Google's stemherkenning en ook is er een ingebouwde functie waarmee je iemands naam noemt om vervolgens die persoon te bellen, maar het sluit allemaal nét níet lekker op elkaar aan.
Niet dat ik nou zo'n fervent Siri gebruiker was, maar ik vond het bijvoorbeeld in de auto toch wel handig om mijn stem te gebruiken. :)

Derde punt zijn de privacy instellingen. Er wordt wel een poging gedaan om het een beetje bij elkaar te stoppen, maar bij iOS is dit toch echt veel overzichtelijker en beter geregeld. Op iOS wist ik precies wat welke app deed en waar die bij kon op de achtergrond. Op Android is het toch wel een paar keer voorgekomen dat ik dacht "Mmm, dat was niet helemaal duidelijk dat je ook toegang had tot die en deze gegevens."

Vierde punt is: geen goede herstelopties. Ik heb 'm een keer helemaal opnieuw moeten instellen omdat ik mijn Google-wachtwoord was vergeten 8)7 en ondanks dat ik zowel back-up van Google account als via Samsung account had ingeschakeld, neemt-ie toch verre van alles mee. Apple heeft dit met iCloud écht top geregeld: bij iOS kan je in principe elke iPhone pakken die je wilt en een reservekopie terugzetten (via de cloud). Précies zoals je het eerst ook had.

Laatste punt zijn de software-updates: het duurt allemaal wat langer, het hangt van je regio af en ook weer van je provider. Ook dit heeft Apple aanzienlijk beter geregeld: als Apple er nú een software update uitgooit, dan zit er hooguit een paar uur tussen voordat je 'm kan binnenharken.

De minpunten zijn dus vooral software gerelateerd. Erg jammer, want het zijn toch echt wel belangrijke punten.

Onder het kopje, eervolle vermelders. Een aantal punten waarvan ik vooraf misschien had gedacht dat ik ze juist méér zou gebruiken of juist tegen zouden vallen.

1. LED lampje
2. Multitasking
3. Contactloos betalen
4. Vingerafdrukscanner
5. Edge screen

Het LED lampje is een mooie toevoeging. Op zich prettig om erbij te hebben, maar ik heb 'm ook wel is uitgezet en dan mis ik hem ook toaal niet. En dan nog een puntje: zou dat lampje niet gewoon verwerkt kunnen worden in het always-on scherm? Lijkt mij net zo makkelijk... :9

Multitasking is prettig: meerdere apps naast elkaar draaien of juist als een venster over de huidige app heen. Het is allemaal mogelijk. Prettig dat het kan, maar de keren dat ik er tot nu toe écht nuttig gebruik van heb gemaakt zijn op één, hooguit twee, handen te tellen.

Contactloos betalen is ook een aardige toevoeging. Apple heeft het met Apple Pay, maar dat is niet beschikbaar in Nederland. Ik heb er wel is gebruik van gemaakt, maar in principe heb ik mijn bankpas altijd bij en dan gebruik ik die gewoon voor contactloos betalen. Vooraf had ik dus verwacht dat ik hier meer gebruik van zou maken met mijn telefoon, maar ik gebruik het eigenlijk nooit.

Het laatste is de vingerafdrukscanner. Deze krijgt een eervolle vermelding omdat deze absoluut niet is tegengevallen. Deze doet het uitstekend en is zeker net zo goed als Apple's Touch ID. Vooraf had ik hier wat zorgen over, maar dat is dus 100% meegevallen.

Laatste eervolle vermelding is het edge screen. Dat is meteen een dubbele: qua design en hoe het scherm meebuigt vind ik erg gaaf en ziet er gewoon goed uit. De functionaliteit die er mee gepaard gaat (namelijk het swipen zodat de "Edge-vensters" te voorschijn komen)... ik gebruik het eigenlijk niet. Een beetje een gimmick wat software functionaliteit betreft. :9

Zo, nog een heel verhaal geworden. Lang verhaal kort: qua hardware is de S7 Edge uitstekend, qua software is er nog een hoop vooruitgang te boeken.

Ik kijk met spanning uit naar de Galaxy S8 en de 'iPhone 8' (met AMOLED scherm).

Samsung lijkt te komen met een echte voice assistent, maar ik vraag me nog wel af of het ze lukt om nog wat meer te werken aan mijn bezwaren wat betreft software. Ook wijzen de laatste geruchten erop dat de vingerafdrukscanner naar de achterkant verplaatst zal worden: dat zou ik persoonlijk een tegenvaller vinden.

Apple lijkt dit jaar ook met een uitstekend toestel te komen: alle pluspunten die ik hierboven genoemd worden ook in het geruchtencircuit genoemd. Ik heb alleen nog niks gehoord over always-on functionaliteit, maar het lijkt mij dat dat er ook gewoon gaat komen. Als die geruchten, qua hardware kloppen, dan zal Apple een zeer sterk toestel neerzetten aangezien ze het qua software eigenlijk al zo goed als op orde hebben.

Let's see what the future brings. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hey jongens, op mijn note 4 ging ik altijd de laatste versie handmatig flashen, maar zo ver als ik het dus lees is deze 7.0 versie nog niet optimaal ? Ik krijg dus bugs als ik deze flash op mijn mobiel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:45

Zorian

What the fox?

johanneslol schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:49:
Hey jongens, op mijn note 4 ging ik altijd de laatste versie handmatig flashen, maar zo ver als ik het dus lees is deze 7.0 versie nog niet optimaal ? Ik krijg dus bugs als ik deze flash op mijn mobiel ?
Er is niks mis met 7.0 op de S7. Geen enkel probleem tegen gekomen en draai het al sinds dag 1... Draait zo mogelijk beter en soepeler dan 6.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ben 1 bug tegengekomen tot nu toe, wat niet heel erg is opzich.. Als hij in mijn zak aangaat door middel van het per ongeluk drukken van een knopje dan gaat hij niet meer vanzelf meteen uit! Hij blijft gewoon aan en gaat na een paar seconden pas uit.. Hierdoor kan je dus in principe gewoon van alles aanklikken in je broekzak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johanneslol schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:49:
Bij mijn weten krijgt de Note-4 geen 7.x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:44:
[...]

Bij mijn weten krijgt de Note-4 geen 7.x
Ik zei het een beetje ongelukkig ik heb nu een S7 edge. Ik heb inmiddels Odin gedownload en de uk versie. Maar er zitten 2csc in ?welke moet ik gebruiken ? Wordt mijn telefoon gewist hierna ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
johanneslol schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:44:
[...]

Ik zei het een beetje ongelukkig ik heb nu een S7 edge. Ik heb inmiddels Odin gedownload en de uk versie. Maar er zitten 2csc in ?welke moet ik gebruiken ? Wordt mijn telefoon gewist hierna ?:)
Als je ff de topic doorleest heb ik volgens mij woensdag ofzo nog een uitleg gegeven.. Als je alle bestanden van Henk gebruikt dan komt het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
rohit schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 10:47:
[...]

Als je ff de topic doorleest heb ik volgens mij woensdag ofzo nog een uitleg gegeven.. Als je alle bestanden van Henk gebruikt dan komt het goed.
Aah thanks! :) Ik had wel 5 blz terug gelezen maar blijkbaar moest ik nog iets verder terug haha. _/-\o_ We gaan hem zometeen even flashen dan ben ik eindelijk ook van die t-mobile branded gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
johanneslol schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:37:
[...]

Aah thanks! :) Ik had wel 5 blz terug gelezen maar blijkbaar moest ik nog iets verder terug haha. _/-\o_ We gaan hem zometeen even flashen dan ben ik eindelijk ook van die t-mobile branded gedoe.
Haha ja ik check dat op werk elke dag bijna dus na een weekend moet ik ook heel wat teruglezen, tegenwoordig doe ik dat soms ook op me telefoon avond's maar da's nie handig.. ( mis mij note edge :( )

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Rohit op 27-01-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
rohit schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:46:
[...]

Haha ja ik check dat op werk elke dag bijna dus na een weekend moet ik ook heel wat teruglezen, tegenwoordig doe ik dat soms ook op me telefoon avond's maar da's nie handig.. ( mis mij note edge :( )

Succes!
:) Ik heb het net even geprobeerd maar ik krijg constant een fail error bij die van henk. Hij zegt dat de boatloader check failed. Dus nog maar een keertje downloaden! :P En ja dit is een van de eerste keren dat ik hier ben, in het note 4 forum was het stukken rustiger haha xd Ik mis mijn note 4 ook! Maar de S7 edge is ook goed :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
rohit schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 08:54:
Ben 1 bug tegengekomen tot nu toe, wat niet heel erg is opzich.. Als hij in mijn zak aangaat door middel van het per ongeluk drukken van een knopje dan gaat hij niet meer vanzelf meteen uit! Hij blijft gewoon aan en gaat na een paar seconden pas uit.. Hierdoor kan je dus in principe gewoon van alles aanklikken in je broekzak..
Weet je dat er een optie is zodat tie niet per ongeluk aan gaat in je broekzak..
Zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ayMH7m9wpHGLSTTjTDNZiTSU/thumb.png

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ik heb een iphone gehad, deze is inmiddels bij mijn moeder beland en die wordt doodmoe van de constante updates, als het werkt dan werkt het gewoon voor veel mensen.
Hier op tweakers is een vertekend beeld van hoe samsung zijn update beleid moet uitvoeren. Samsung heeft een tig keer een security patch gereleased, maar de meesten hier willen constant het nieuwste van het nieuwste. Mijn vriendin heeft een nexus 5x maar ze heeft geen idee welke versie van de software ze nu draait en wat nu het verschil was met versies daarvoor, dit geld bijna voor elke vrouw (uitzonderingen daar gelaten) en een groot gedeelte van de mannelijke bevolking, dit weten de fabrikanten en dit zouden de tweakers ook moeten weten. "je betaald 700€ en na twee jaar krijg je niet het nieuwste van het nieuwste" nee, dat klopt zo werkt een onderneming met winst en aandeelhouders, jij bent de sucker die maar elke keer weer zo'n toestel koop om er vervolgens over te zeuren (dit systeem werkt al jaren zo). Technisch gezien werkt de meeste software nog op android 4.4 (kitkat uit eind 2013) en kunnen die toestellen gewoon nog alle applicaties draaien.
Hoezo moeten ze de laatste versie van android draaien? alleen een aantal mensen hier op tweakers en vergelijkbare sites zitten daar op te wachten.
Als je de nieuwste software wil koop je gewoon geen samsung period, de exynos maakt het onmogelijk om custom roms te draaien. Koop een toestel met een snapdragon en draai een custom rom, heb je tot in de eeuwigheid het nieuwste van het nieuwste (totdat de hardware het niet meer aankan).

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 16:58
D0gtag schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:52:
Ik heb een iphone gehad, deze is inmiddels bij mijn moeder beland en die wordt doodmoe van de constante updates, als het werkt dan werkt het gewoon voor veel mensen.
Hier op tweakers is een vertekend beeld van hoe samsung zijn update beleid moet uitvoeren. Samsung heeft een tig keer een security patch gereleased, maar de meesten hier willen constant het nieuwste van het nieuwste. Mijn vriendin heeft een nexus 5x maar ze heeft geen idee welke versie van de software ze nu draait en wat nu het verschil was met versies daarvoor, dit geld bijna voor elke vrouw (uitzonderingen daar gelaten) en een groot gedeelte van de mannelijke bevolking, dit weten de fabrikanten en dit zouden de tweakers ook moeten weten. "je betaald 700€ en na twee jaar krijg je niet het nieuwste van het nieuwste" nee, dat klopt zo werkt een onderneming met winst en aandeelhouders, jij bent de sucker die maar elke keer weer zo'n toestel koop om er vervolgens over te zeuren (dit systeem werkt al jaren zo). Technisch gezien werkt de meeste software nog op android 4.4 (kitkat uit eind 2013) en kunnen die toestellen gewoon nog alle applicaties draaien.
Hoezo moeten ze de laatste versie van android draaien? alleen een aantal mensen hier op tweakers en vergelijkbare sites zitten daar op te wachten.
Als je de nieuwste software wil koop je gewoon geen samsung period, de exynos maakt het onmogelijk om custom roms te draaien. Koop een toestel met een snapdragon en draai een custom rom, heb je tot in de eeuwigheid het nieuwste van het nieuwste (totdat de hardware het niet meer aankan).
?? Het update beleid is tegenwoordig behoorlijk goed voor in ieder geval de S7 en de S6. Mijn accuduur is er door Android 7 flink op vooruit gegaan dus updates kunnen ook zeker wel meer toevoegen dan alleen een nieuw versienummer. Ook heb ik tot nu toe vrijwel maandelijks security updates ontvangen.

Verder zijn er tegenwoordig genoeg custom roms voor de exynos versie, kijk maar eens op xda.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Team-RiNo schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:01:
[...]

?? Het update beleid is tegenwoordig behoorlijk goed voor in ieder geval de S7 en de S6. Mijn accuduur is er door Android 7 flink op vooruit gegaan dus updates kunnen ook zeker wel meer toevoegen dan alleen een nieuw versienummer. Ook heb ik tot nu toe vrijwel maandelijks security updates ontvangen.

Verder zijn er tegenwoordig genoeg custom roms voor de exynos versie, kijk maar eens op xda.
Als ik de meeste berichten lees bied 7 weinig nieuws voor accu gebruik, zelf merk ik er ook niks van.

Wat je ziet op XDA zijn custom roms met bestaande kernels (dus versies die al uitgekomen zijn. o.a. va de beta dus) Al komt google met android 8 en samsung nog niet komt er geen custom rom met android 8 uit. Want de kernel draait niet op de exynos processor. Qualcomm geeft goede driver ondersteuning met hun processoren (voor de custom roms) samsung niet, rom bakkers zijn dus afhankelijk van de goede wil van samsung.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Wel raar dat er vandaag nog geen land is bijgekomen (aan de rollout)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D0gtag schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:52:
Wat wil je hiermee zeggen??? Laat iedereen doen wat hij wil, als ik €700 voor een toestel wil betalen so what??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

pappaleone schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:33:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen??? Laat iedereen doen wat hij wil, als ik €700 voor een toestel wil betalen so what??
Lezen is schijnbaar steeds moeilijker, begrijpend lezen is een unicum geworden. Ik geef geen aankoop advies of kritiek op aankoop. Ik gaf -volgens mij wel duidelijk genoeg- aan dat een aankoop van 700€ niet rechtvaardig dat jij het nieuwste van het nieuwste moet krijgen(op een later tijdstip). Of jij een 700€ toestel koopt is jou zaak, 'jij' komt niet voor in het verhaal. Maar dat jij je aangesproken voelt....
Je betaald 700€ voor een telefoon en zijn features, niet wat die telefoon in de toekomst mogelijk kan bieden. <-- dit was het moraal van het verhaal, nogmaals zeg ik niet dat 'jij' niet een 700€ toestel mag kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
johanneslol schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:08:
[...]

:) Ik heb het net even geprobeerd maar ik krijg constant een fail error bij die van henk. Hij zegt dat de boatloader check failed. Dus nog maar een keertje downloaden! :P En ja dit is een van de eerste keren dat ik hier ben, in het note 4 forum was het stukken rustiger haha xd Ik mis mijn note 4 ook! Maar de S7 edge is ook goed :) ;)
Henkie weet daar wel meer over ;)
airwolf83 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:36:
[...]

Weet je dat er een optie is zodat tie niet per ongeluk aan gaat in je broekzak..
Zie screenshot:

[afbeelding]
Dat weet ik anders zou ik niet weten dat die bestaat haha! Maar die staat gewoon aan helaas..
Werkt het bij jou wel?

[ Voor 39% gewijzigd door Rohit op 27-01-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit komt omdat je een T-Mobile branded toestel hebt, en de firmware die ik hier geplaatst heb voor een UN-branded toestel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb mijn S7 bijna een week nu, en ik vraag mij af of het mogelijk is om het scherm op te laten lichten als er een notificatie binnenkomt? Zowel iOS als Windows Phone/Mobile (m'n vorige toestellen) doen dit, en ik ben het zo gewoon om even een blik te werpen op het scherm als ik een notificatie hoor. Gelijk zien wat het is etc. Maar de S7 blijft donker :P.

Ben het nog niet tegen gekomen in de instellingen, dus vandaar hier maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Propane schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:32:
Ik heb mijn S7 bijna een week nu, en ik vraag mij af of het mogelijk is om het scherm op te laten lichten als er een notificatie binnenkomt? Zowel iOS als Windows Phone/Mobile (m'n vorige toestellen) doen dit, en ik ben het zo gewoon om even een blik te werpen op het scherm als ik een notificatie hoor. Gelijk zien wat het is etc. Maar de S7 blijft donker :P.

Voor zover ik weet kan Android dit standaard niet. Zag deze applicatie maar heb zelf geen idee hoe en of die werkt op de s7 (edge).

In de aanstaande Android Nougat-update zit wel een utigebreider AOD (Always-On-Display) waarop je direct kan zien wat voor notificatie (van welke applicatie) er binnen komt. De inhoud of afzender kan je helaas niet direct herleiden.

[ Voor 13% gewijzigd door JdJtA op 27-01-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit

Dacht dat Whatsapp wel zo melding kon geven maar dat heb ik nooit aanstaan.. Nougat heeft de nieuwe Always on display, daar kan je wel meteen zien of je iets nieuws binnen hebt..

ohh jdjta was me voor haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
OK, dat is even aanpassen maar went vanzelf wel dan. Ik ken AOD al jaren als Glance op Windows Phone, maar hou er niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Propane schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:48:
OK, dat is even aanpassen maar went vanzelf wel dan. Ik ken AOD al jaren als Glance op Windows Phone, maar hou er niet zo van.
Vanwege je accuduur zeker haha! Nu kost het bijna niks aan batterijvermogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ik had dit ook met de versie van Henk op mijn Italiaanse unbranded S7 Edge.

Ik heb toen de Unbranded UK versie gedownload van XDA en die ging direct goed.

Dat zou je dus ook nog wel even kunnen proberen als je toestel Unbranded is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
rohit schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:50:
[...]

Onder Windows had het ook nauwelijks invloed op mijn accuduur ;). Maar ik zie er persoonlijk niet zo het nut van in. Ik draag nog een ouderwets horloge en de datum weet ik vaak ook nog wel :P. Dus het voegt niets toe voor mij behalve dat ik X aantal notificaties van een bepaald type heb gemist. Ja mooi, dat zie ik ook wel als ik hem unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Alternatief: instellingen > toegankelijkheid > gehoor > flitsmelding..

Niet scherm, maar "flitser" meldt nieuw bericht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024

De mijne doet dit automatisch al, ik heb geen app of instelling hiervoor veranderd. Wat er ook binnenkomt, het scherm gaat altijd aan en dan zie ik wat het is, Whatsapp heeft inderdaad zijn eigen scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Haha, dat hoeft nou ook weer niet. Ik had het mooi gevonden als het scherm gewoon even aangaat zodat je de notificatie op je lock screen kunt zien. Maar daar loopt Android dus nog wat in achter.

Edit: @ S7E-Vigi, dat zou ik dus ook willen maar doet hij dus niet. Ik kan er geen instelling voor vinden dus hoe die dat bij jou doet is mij een raadsel, haha.

[ Voor 29% gewijzigd door Propane op 27-01-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
Propane schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:05:
Haha, dat hoeft nou ook weer niet. Ik had het mooi gevonden als het scherm gewoon even aangaat zodat je de notificatie op je lock screen kunt zien. Maar daar loopt Android dus nog wat in achter.

Edit: @ S7E-Vigi, dat zou ik dus ook willen maar doet hij dus niet. Ik kan er geen instelling voor vinden dus hoe die dat bij jou doet is mij een raadsel, haha.
zeker raar, misschien is deze optie bij mij aangezet door de instelling in Whatsapp aan te zetten, het moet toch op een of andere manier te verklaren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Propane schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:05:

Je kunt bij meldingen wel instellen dat hij op het vergrendelscherm komt ;)
bij Nougat is dat dan > instellingen > meldingen > Geavanceerd > app selecteren.. Weet niet of het helpt..

HAHA telefoon ligt al bijna de hele dag op mijn bureau, doe ik net de oplader erin zegt die opeens er zit vocht in de opladerpoort :S knap dit.. denk dat het aan de oplader ligt die niet origineel is maar eigenlijk bedoeld is voor een tabletje.. usb kabel aan mijn pc doet het gewoon.. alleen laad niet erg snel op.

[ Voor 19% gewijzigd door Rohit op 27-01-2017 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S7E-Vigi
rohit schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:12:
[...]

Je kunt bij meldingen wel instellen dat hij op het vergrendelscherm komt ;)
bij Nougat is dat dan > instellingen > meldingen > Geavanceerd > app selecteren.. Weet niet of het helpt..
In Marshmallow staan de apps waarvan ik meldingen ontvang inderdaad op 'toegestaan' hier. Misschien heb ik dit toch ooit eens gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik heb het nu dan maar even voor elkaar via de app Glimpse Notifications. Beetje jammer dat het er blijkbaar toch niet standaard inzit, of wisselvallig in ieder geval :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:36
Nou, ruim 1% per uur. Noem dat maar niks. Op een dag is dat voor mij rond de 18%. Betekent soms het verschil tussen wel of niet einde van de dag halen. Ik had het dus in het begin aanstaan, want nieuw en cool. Nu kies ik voor langere accuduur en staat het meestal uit.
rohit schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:50:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 12:34
Hallo Tweakers .

Even een vraag en meer voor de zekerheid aan jullie .

Ik wil mijn S7 edge weer terug naar 6.0.1 flashen om te wachten op de officiele 7.0 update.
Heb nu al 7.0 draaien maar daar krijg ik geen updates op omdat ik geen Beta tester was.

Nu heb ik dit pakket binnengehaald en wou ik graag weten of dit de juiste Stock ROM is voor de unbranded Nederlandse S7 Edge?

En als ik de Home_csc gebruik dan worden al mijn gegevens weer gewist toch ?
Het is dus of CSC_PHN of HOME_PHN in odin invoeren niet allebij ?

AP_G935FXXU1BPLB_CL9689434_QB11912473_REV00_user_low_ship.tar
BL_G935FXXU1BPLB_CL9689434_QB11912473_REV00_user_low_ship.tar
CP_G935FXXU1BPJJ_CL9519568_QB11350284_REV00_user_low_ship.tar

Graag jullie input .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
diquan2001 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:34:
Hallo Tweakers .

Ik wil mijn S7 edge weer terug naar 6.0.1 flashen om te wachten op de officiele 7.0 update.
Heb nu al 7.0 draaien maar daar krijg ik geen updates op omdat ik geen Beta tester was.

Nu heb ik dit pakket binnengehaald en wou ik graag weten of dit de juiste Stock ROM is voor de unbranded Nederlandse S7 Edge?

Graag jullie input .
Terug naar 6 is altijd full wipe en het HOME_CSC_PHN pakket je dan flashed maakt niet zoveel uit. Want die wordt OTA dan weer naar de laatste versie geupdate.

(CSC_PHN... gebruik je niet bij flashen zover ik weet. Ik doe het ook nooit)

[ Voor 3% gewijzigd door micheldenhaag op 27-01-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Hallo Tweakers .

Graag jullie input .
Ik heb gisteren hetzelfde gedaan. Zie onderstaande

Als je downgrade zou ik adviseren die zonder HOME_ ervoor te nemen, dan begin je direct na het flashen met een telefoon die helemaal terug is gezet naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:23
P. vd Loo schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:21:
Nou, ruim 1% per uur. Noem dat maar niks. Op een dag is dat voor mij rond de 18%. Betekent soms het verschil tussen wel of niet einde van de dag halen. Ik had het dus in het begin aanstaan, want nieuw en cool. Nu kies ik voor langere accuduur en staat het meestal uit.
[...]
Ik vind AOD eigenlijk maar nutteloos op de Edge. Bij de Lumia 950 XL had ik bijv. de eerstvolgende afspraken altijd in beeld zonder iets aan te moeten zetten. Bij Samsung kan ik wel 'Kalender' als lay-out kiezen, maar dan zie je alleen de dagen van de maand. Geen afspraken.

Het enige pluspunt is dat je altijd een klokje in beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
bilgy_no1 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:04:
[...]

Ik vind AOD eigenlijk maar nutteloos op de Edge. Bij de Lumia 950 XL had ik bijv. de eerstvolgende afspraken altijd in beeld zonder iets aan te moeten zetten. Bij Samsung kan ik wel 'Kalender' als lay-out kiezen, maar dan zie je alleen de dagen van de maand. Geen afspraken.

Het enige pluspunt is dat je altijd een klokje in beeld hebt.
Je kunt er met 7.0 iig veel meer mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
Hallo Tweakers .

Graag jullie input .
Okee, nog 1 keer proberen het uit te leggen, want zoeken en lezen blijft voor sommigen erg lastig...

CSC: gebruik je bij downgraden of het wijzigen van je CSC. Bij het flashen verlies je je data.
HOME_CSC: gebruik je als je een update installeert en op dezelfde CSC blijft. Hierbij is het van belang dat de update nieuwer is dan je huidige software. Voordeel is dat je data behouden blijft.

In jouw geval, terug van 7 naar 6.0.1 zal je dus het CSC bestand nodig hebben. Dan is je data meteen verwijderd. Flashen met HOME_CSC zorgt ervoor dat je telefoon niet meer opstart of niet goed meer werkt zodat je achterag handmatig alsnog een fabrieksherstel zal moeten uitvoeren via recovery (vol up, home en power tegelijk indrukken terwijl je telefoon uit staat).
Pagina: 1 ... 94 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support