Bij display > status bar > show recent notifications only.Richh schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:00:
Tot slot: mijn notificatiebalk zet bij meer dan 4 notificaties '...' in de balk. Ik wil gewoon dat ding vol met icoontjes, is er ergens een setting verstopt om dit aan te passen?
Galaxy Gio > Galaxy S Plus > Nexus 5 > Galaxy S7 Edge > iPhone Xs Max + Apple Watch Series 4 > iPhone 14 Pro
Held! Thnx!!Dutchdude99 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:12:
[...]
Bij display > status bar > show recent notifications only.
Ga nog even spelen met de batterysettings om meer apps in het geheugen te houden, heb het vermoeden dat het daar mee te maken heeft. En dan hopen op een fix voor de text input delay in Chrome.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Door een niet helemaal goed uitgevoerde eerdere flash heeft m'n S7 edge nu *geen* CSC meer
Bij mij staat bellen via 4g gewoon aan, maar ik heb nog nooit een sms gehad. Of moet je ook bij kpn zelf iets aanzetten?Richh schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:00:
Ik heb de update overigens OTA binnengekregen op mijn S7 Edge. De VoLTE-switch is op KPN-netwerk al aanwezig, maar hij werkt nog niet.
Volgens KPN krijg ik op korte termijn een SMS als mijn nummer voor VoLTE geschikt is [....]
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Als de S7E-ROM er is, wordt deze morgen hier geplaatst...TomasH schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:16:
[...]
Door een niet helemaal goed uitgevoerde eerdere flash heeft m'n S7 edge nu *geen* CSC meer. Als je PHN-update voor de S7 edge beschikbaar is, welke settings moet ik dan precies aanvinken in Odin om mijn telefoon volledig Nederlands en geschikt voor KPN VoLTE te maken? Dataverlies maakt niet uit. Alvast heel erg bedankt voor het uploaden van de update trouwens
Er worden 2 ROM's geplaatst: de originele update naar Nougat PHN; aangepaste ROM voor PHN.
Voor OTA's, moet je de ORIGINELE ROM flashen (AP, BL, CP & CSC_PHN); je toestel wordt dan gereset en is dan geheel PHN en OTA's komen dan gewoon op je toestel.
Dat is bij ALLE KPN-toestellen zo, maar het werkt (nog) niet!Arjan A schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:16:
[...]
Bij mij staat bellen via 4g gewoon aan, maar ik heb nog nooit een sms gehad. Of moet je ook bij kpn zelf iets aanzetten?
[ Voor 16% gewijzigd door henklbr op 02-03-2017 20:30 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Het staat bij mij ook aan, maar het werkt nog niet. Als je nu gebeld wordt schakelt je toestel terug naar 3G.Arjan A schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:16:
[...]
Bij mij staat bellen via 4g gewoon aan, maar ik heb nog nooit een sms gehad. Of moet je ook bij kpn zelf iets aanzetten?
Met de app '4G switcher' kan je je toestel locken op 4G. Als je daarna probeert te bellen (of gebeld wordt) krijg je geen gehoor
Het gaat pas werken na een SMS van KPN, en daar hoef je verder niks voor te doen. Ja, wachten, wachten en nog eens wachten... ik deed anderhalf jaar geleden verdorie mee met een VoLTE pilot, duurt lang!!
Heeft iemand hier ervaring met "Adoptable storage" icm Android 7.0
Ik heb het volgende allemaal gedaan: YouTube: Enable Adoptable Storage for Galaxy S7 and S7 Edge
Alles lijkt te lukken, maar als ik dan kijk naar het telefoon geheugen is er niets veranderd en kan ik de optie "migrate data"niet terug vinden..
Ik heb het volgende allemaal gedaan: YouTube: Enable Adoptable Storage for Galaxy S7 and S7 Edge
Alles lijkt te lukken, maar als ik dan kijk naar het telefoon geheugen is er niets veranderd en kan ik de optie "migrate data"niet terug vinden..

follow @ twitter.com/ronnymes
*even mezelf quoten*frumper schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:15:
[...]
De spreekwoordelijke klomp is hier nu ook wel echt gebroken....
gisteren weer een aantal keer een soft reset gedaan om te kijken wanneer hij nou blijft hangen. Gaat ie ineens een update uitvoeren... installeert Android 7.0 en dat ding draait als een tierelier als nooit tevoren.
Ik weet echter zeker dat de repairshop er 6 op had gezet, want het verschil in 6.x en 7.0 is overduidelijk te zien![]()
Nu las ik in de playstore dat Facebook meer Samsung telefoons bevroren heeft na hun laatste update, dus die app laten we maar even achterwege om te installeren.
Ben benieuwd of het blijvend is of dat hij het nu tijdelijk weer doet...
Na ruim twee weken probleemloos kunnen werken met de telefoon vorige week van het ene op het andere moment weer helemaal nada noppes dood.
Geen leven meer in te krijgen. Opgestuurd naar de leverancier en die sturen hem nu door naar Dynafix...
Ik vrees dat ik het antwoord al kan raden: die gaan beweren dat het toestel gevallen is (wat volgens ons niet het geval is, maar dat is altijd welles nietus)... Het toestel heeft het na de eerste keer namelijk gewoon een geruime tijd weer prima gedaan.
Zou ik ze dan op de mooie reclame van Samsung kunnen wijzen waar ze hem ook gewoon van een redelijke hoogte laten vallen
Life is what happens while you're busy making other plans
Nou, dat zal toch wel meevallen? Volgens mij is Dynafix best consistent, volgens mij is het namelijk altijd waterschade. [/sarcasme]frumper schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:00:
[...]
*even mezelf quoten*
Na ruim twee weken probleemloos kunnen werken met de telefoon vorige week van het ene op het andere moment weer helemaal nada noppes dood.
Geen leven meer in te krijgen. Opgestuurd naar de leverancier en die sturen hem nu door naar Dynafix...
Ik vrees dat ik het antwoord al kan raden: die gaan beweren dat het toestel gevallen is (wat volgens ons niet het geval is, maar dat is altijd welles nietus)... Het toestel heeft het na de eerste keer namelijk gewoon een geruime tijd weer prima gedaan.
Sorry als ik er overheen gelezen heb, maar wat is dan precies het verschil tussen de "originele" ROM en de aangepaste voor PHN? PHN is toch de NL? Betekent dat dat de "originele" op basis van een ander land is?henklbr schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:29:
[...]
Als de S7E-ROM er is, wordt deze morgen hier geplaatst...
Er worden 2 ROM's geplaatst: de originele update naar Nougat PHN; aangepaste ROM voor PHN.
Voor OTA's, moet je de ORIGINELE ROM flashen (AP, BL, CP & CSC_PHN); je toestel wordt dan gereset en is dan geheel PHN en OTA's komen dan gewoon op je toestel.
[...]
Dat is bij ALLE KPN-toestellen zo, maar het werkt (nog) niet!
Sorry...
Nomen nescio
Ik heb dit even van de nougat topic overgenomen.
Voor degenen met Nougat en de S7 (Edge) met KPN als provider:
Voor degenen met Nougat en de S7 (Edge) met KPN als provider:
Ik heb dit net(ondertussen gisteren) via de livechat geregeld en binnen 5 dagen ontvang ik een smsMoet ik mij aanmelden voor 4G bellen?
KPN zet klanten die in aanmerking komen voor 4G bellen vanaf november automatisch over. Bij het overzetten ontvang je een SMS en moet je je telefoon eenmalig uit- en weer aanzetten.
Wil je direct gebruik maken van 4G bellen?
Neem dan contact op met onze klantenservice. Binnen 5 werkdagen is jouw toestel geschikt gemaakt voor 4G bellen. Je ontvangt automatisch een sms wanneer je met jouw toestel kunt 4G bellen. Zet na de sms eenmalig je toestel uit en aan.
source: https://www.kpn.com/4g/bellen.htm
Afgelopen week de SMS ontvangen van KPN dat ik nu via 4G kan bellen. Keurig in mijn schermpje tijdens het bellen een "HD" logootje. De toon die ik hoor tijdens het overgaan klinkt nu ook anders, ook wel grappig.
Maar voor mn gevoel is de kwaliteit ruk, of ik moet toevallig net een aantal telefoontjes hebben gepleegd met mensen met slechte ontvangst.
Het hapert allemaal een beetje, net als met bijvoorbeeld een slechte BT verbinding, of dat je in een gebied rijdt met slechte ontvangst.
zijn er hier meer mensen met 4G bel ervaring?
Maar voor mn gevoel is de kwaliteit ruk, of ik moet toevallig net een aantal telefoontjes hebben gepleegd met mensen met slechte ontvangst.
Het hapert allemaal een beetje, net als met bijvoorbeeld een slechte BT verbinding, of dat je in een gebied rijdt met slechte ontvangst.
Hier hetzelfde probleem, ik vindt het geluid zeer blikkerig, en heb de optie uitgezet.Raymond schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:55:
Afgelopen week de SMS ontvangen van KPN dat ik nu via 4G kan bellen. Keurig in mijn schermpje tijdens het bellen een "HD" logootje. De toon die ik hoor tijdens het overgaan klinkt nu ook anders, ook wel grappig.
Ik heb een workaround handleiding geschreven op het topic Nougat update problemen. Dit werkt echter voor álle pop ups bovenaan je scherm. (Geen idee of het ook de quick reply pop ups uitschakelt..)DeLyon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:52:
[...]
Heeft iemand hier de oplossing al voor gevonden? Ik heb even zitten zoeken online en het een en ander al geprobeerd maar deze pop ups blijven verschijnen, ook wanneer je dit uitzet in WhatsApp en in de instellingen van Android.
Maar het is makkelijk terug te draaien.
Succes ermee!
T-Mobile ..... Nougat 7.0 is on air
heb zelf tele2 en heb de optie van 4g bellen ook, merk dat de verbinding tot bellen sneller gaat.Raymond schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:55:
Alleen denk ik dat het nog niet optimaal is omdat de meeste telefoons de optie 4g bellen nog niet geactiveerd is door de providers.
Had al gemeld dat Google-on-Tap met deze firmware werkt, maar heb nu ontdekt dat dat alleen is als Engels als (tweede) systeemtaal (in menu (niét in Google-app) is ingesteld (er is zelfs een Engels voor Netherlands instelling)..
Wat ik vandaag mee heb gemaakt, ik ben echt totaal verbaasd. Nadat ik geprobeerd heb om S voice in te stellen heb ik mijn telefoon weg gelegd. Vervolgens werd mijn telefoon enorm warm in mijn zak en toen ik hem pakte gaf mijn beeld allemaal artifacts.
Ik ben er van overtuigt dat er ergens in de software een bug zit, of dat ik een foutief toestel heb ontvangen. Ik heb het toestel net een maandje in bezit.
In detail: Moest mijn stem instellen en het werkte niet perfect, nadat ik de S voice app heb afgesloten is mijn telefoon daarna overhit geraakt met als gevolg dat mijn beeldscherm het niet meer fatsoenlijk doet. Knipperen en artifacts heb ik constant.
Ik kijk een beetje op tegen het moeten terugsturen van de telefoon ter reparatie, iemand enig idee of het mogelijk is om mijn toestel om te ruilen voor een nieuwe?
Overigens draai ik met de nougat update.
Ik ben er van overtuigt dat er ergens in de software een bug zit, of dat ik een foutief toestel heb ontvangen. Ik heb het toestel net een maandje in bezit.
In detail: Moest mijn stem instellen en het werkte niet perfect, nadat ik de S voice app heb afgesloten is mijn telefoon daarna overhit geraakt met als gevolg dat mijn beeldscherm het niet meer fatsoenlijk doet. Knipperen en artifacts heb ik constant.
Ik kijk een beetje op tegen het moeten terugsturen van de telefoon ter reparatie, iemand enig idee of het mogelijk is om mijn toestel om te ruilen voor een nieuwe?
Dit is een garantiegeval. Neem contact op met de verkoper van het toestel (als je hem bij een abonnement hebt gekregen is dat je provider). Ik zou er voorzichtig van uitgaan dat je sowieso wel een nieuwe krijgt.NomadTitan schreef op zondag 5 maart 2017 @ 02:13:
Wat ik vandaag mee heb gemaakt, ik ben echt totaal verbaasd. Nadat ik geprobeerd heb om S voice in te stellen heb ik mijn telefoon weg gelegd. Vervolgens werd mijn telefoon enorm warm in mijn zak en toen ik hem pakte gaf mijn beeld allemaal artifacts.
Kan van alles zijn; appje dat blijft hangen of per ongeluk een knopje vaak ingedrukt. Door het heet worden kun je vreemd beeld krijgen.NomadTitan schreef op zondag 5 maart 2017 @ 02:13:
Kijk vooral ook eens of er een bankpasje in de buurt van je telefoon zat; NFC..... Ook al eens gehad. Gaf ook een hete telefoon.
Voor de zekerheid de cache maar even legen.
Doet ie het na afkoelen weer goed?
Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650
Hallo nee ik had enkel mijn telefoon in mijn broekzak tot in doorhad dat hij enorm warm was. Vervolgens heb ik hem uitgezet ende hele nacht uitgelaten en als ik de telefoon aanzet dan blijft het gebeuren (permanente beschadiging?)GJA schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:19:
[...]
Kan van alles zijn; appje dat blijft hangen of per ongeluk een knopje vaak ingedrukt. Door het heet worden kun je vreemd beeld krijgen.
Kijk vooral ook eens of er een bankpasje in de buurt van je telefoon zat; NFC..... Ook al eens gehad. Gaf ook een hete telefoon.
Voor de zekerheid de cache maar even legen.
Doet ie het na afkoelen weer goed?
Verder draai ik de telefoon compleet stock, enige wat ik anders heb is de achtergrond en daarnaast enkel whatsapp etc erop staan.
hoe dan ook het lukt me net om mijn pincodes in te voeren om nu mijn fotos e.d. eraf te halen.
Heb je al een ETA voor de ROM of nog niet?henklbr schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 20:29:
Als de S7E-ROM er is, wordt deze morgen hier geplaatst...
Hoe groot is de kans dat de S7 een aardige price drop krijgt binnen nu en snel? Het gerucht gaat dat de S8 eind april gelanceerd wordt. De huidige prijs van de S7 schommelt rond de 530 euro (met 128gb micro-sd kaart erbij bij Coolblue).
Ik wil(de) in eerste instantie een OnePlus 3T bestellen, maar het is er nog niet van gekomen. Nu twijfel ik toch om de S7 te halen, mocht de prijs verder zakken. De OP3T is momenteel 440 euro (64GB). Rooten boeit me niet, maar ik vind het design (soft- én hardware) van de OP3T wel stukken aantrekkelijker dan de S7. Maar de betere camera van de S7 trekt me wel...
Wat adviseren jullie?
En hoe is de audio kwaliteit van harde opnames van de S7 overigens? Zoals bij een feest of concert? Ik weet dat de OP3T aardig overstuurd daarbij, dat vind ik toch wel zonde.
Thanks.
Ik wil(de) in eerste instantie een OnePlus 3T bestellen, maar het is er nog niet van gekomen. Nu twijfel ik toch om de S7 te halen, mocht de prijs verder zakken. De OP3T is momenteel 440 euro (64GB). Rooten boeit me niet, maar ik vind het design (soft- én hardware) van de OP3T wel stukken aantrekkelijker dan de S7. Maar de betere camera van de S7 trekt me wel...
Wat adviseren jullie?
En hoe is de audio kwaliteit van harde opnames van de S7 overigens? Zoals bij een feest of concert? Ik weet dat de OP3T aardig overstuurd daarbij, dat vind ik toch wel zonde.
Thanks.
Had deze vrijdag eigenlijk al verwacht (Vodafone-ROM is te downen inmiddels)
Waarschijnlijk morgenochtend nu...
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ah bedankt voor je snelle reactie! Even geduld nog dus. Maak altijd graag gebruik van de roms die je post! Zit nu op de BTU maar wil graag mijn 4g bellen terughenklbr schreef op zondag 5 maart 2017 @ 15:11:
[...]
Had deze vrijdag eigenlijk al verwacht (Vodafone-ROM is te downen inmiddels)
Waarschijnlijk morgenochtend nu...
Na aanschaf van mij Galaxy S7 edge was ik ontzettend blij om weer terug te zijn op een android device.
Echter gebeurde het volgende na een kleine maand:

Ik heb een hoop mobieltjes gehad met glasbreuken maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Jullie mogen raden wat er gebeurt is.

Ik heb een hoop mobieltjes gehad met glasbreuken maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik denk met een wagen overgereden (phone zat in hoes ?)
Grtz
Grtz
Het glas is kapot gegaan?
Ga ik door voor de magnetron?
Raymond schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:55:

Bij mij is deze vandaag ook geactiveerd; maar waar zie jij dan het "HD"-logootje (tijdens het bellen)?
Screenshot?
Ik kreeg een app binnen, haalde hem uit mijn broekzak, las het bericht, toen brak het glas spontaan met een knisperend geluid alsof het ineen kromp. Je kan het ook zien, er is geen beginschade, vanwaar de breuk is ontstaan.BIG charlie schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:26:
Ik denk met een wagen overgereden (phone zat in hoes ?)
Grtz

Het probleem is natuurlijk hoe je dit op de garantie kan gooien, aangezien (in mijn geval tele2) een externe partij hier een onderzoek in laat stellen. Ik heb al gelezen dat 95% van de gevallen niet vergoed word.
Is de nieuwe rom nog anders dan de 'niet-officiele' Nougat rom van een paar weken/maanden terug?Lucky0wn schreef op Sunday 5 March 2017 @ 15:18:
[...]
Ah bedankt voor je snelle reactie! Even geduld nog dus. Maak altijd graag gebruik van de roms die je post! Zit nu op de BTU maar wil graag mijn 4g bellen terug
Sinds vandaag is bellen via 4G ook bij mij geactiveerd bij KPN. Het HD logo zie je links boven staan.henklbr schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:37:
[...]
[afbeelding]
Bij mij is deze vandaag ook geactiveerd; maar waar zie jij dan het "HD"-logootje (tijdens het bellen)?
Screenshot?

[ Voor 6% gewijzigd door Megapaul op 05-03-2017 18:35 ]
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
De BTU Rom ondersteunt bij mij op Tele2 geen VoLTETheVMaster schreef op zondag 5 maart 2017 @ 18:22:
[...]
Is de nieuwe rom nog anders dan de 'niet-officiele' Nougat rom van een paar weken/maanden terug?
Nee, dat verklaart dan waarom ik de switch ook niet heb. Heb ook de BTU ROM...Lucky0wn schreef op Sunday 5 March 2017 @ 18:54:
[...]
De BTU Rom ondersteunt bij mij op Tele2 geen VoLTEalthans heb de switch niet meer.
Ook ff getwijfeld, zeker in de periode dat de 3T toch een maand leveringstermijn had, maar dan de S7 Edge, daar deze ook een 5,5" scherm heeft. 5,1" oogt maar 0,4" maar als je ze beiden naast mekaar houdt is het toch een groter verschil dan wat de getallen aangeven. Dual SIM was voor mij ook een pluspunt, daarvoor moest ik al uitwijken naar een geïmporteerde versie van de S7 Edge, maar op zich niet een probleem. Maar de grootste afknapper was toch de slechte software update policy bij Samsung, zeker als het toestel een jaartje ouder wordt is het toch steeds langer wachten tot je de volgende grote update krijgt. Kijk eens wanneer ze bij de S7 (Edge) pas met de Nougat update zijn gekomen, ondertussen toch al 2 maand Nougat op de 3T en binnenkort ook 7.1.1 voor de OP3(T). Foto kwaliteit interesseert mij niet, maar denk niet dat de OP3T en de S7 zover van mekaar zitten, zeker niet als je bedenkt wat voor een kleine beeldsensor beiden hebben. Wordt toch vaak serieus overdreven, maar het is en blijft smartphone kwaliteit, geen verschillen zoals bij crop sensor, full frame of midden formaatIk wil(de) in eerste instantie een OnePlus 3T bestellen, maar het is er nog niet van gekomen. Nu twijfel ik toch om de S7 te halen, mocht de prijs verder zakken. De OP3T is momenteel 440 euro (64GB).
Na het bericht van Henk idd op de site van SamMobile een Nougat Galaxy S7 Edge Vodafone gevonden: G935FXXU1DQBT_G935FVFG1DQBT_VDF.
Als ik deze via Odin erop zet, heb ik dan een 'stock' Vodafone versie?
Je hebt dan idd de STOCK Vodafone-versie; je moet dan wel flashen met CSC_VDF en NIET HOME_CSCCooleSmurf schreef op zondag 5 maart 2017 @ 20:10:
Na het bericht van Henk idd op de site van SamMobile een Nougat Galaxy S7 Edge Vodafone gevonden: G935FXXU1DQBT_G935FVFG1DQBT_VDF.
Je toestel word dan wel gereset...
Hier heb je een snellere link: https://mega.nz/#!IhJUnQo...d6liDolHyd4n9Ym_hZk9VYFj4
Dank voor de snellere link. Heb hem binnen en daarmee een paar uur sneller 
Je hebt het over CSC_VDF, echter die zit er niet bij, wel de CSC_VFG.
Is die CSC_VFG een multi-CSC en kan ik die veilig gebruiken?
Je hebt nu een Vodafone-toestel met CSC VDF ?CooleSmurf schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:14:
Dank voor de snellere link. Heb hem binnen en daarmee een paar uur sneller
CSC_VFG is idd een Multi-CSC; als je toestel nu niet VDF is, zal je CSC VD2 worden (Vodafone Duitsland)
Nee, mijn huidige CSC is OXA van een eerdere Nougat built. Die multi-CSC zit in de ZIP file.
Offtopic en op de man, dus weg.
[ Voor 99% gewijzigd door janvanduschoten op 06-03-2017 08:27 ]
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Niet eens, is voor mij juist een welkome aanvulling.
PHN is live btw.
[ Voor 32% gewijzigd door janvanduschoten op 06-03-2017 08:27 ]
Zo, gisteravond de dual sim versie besteld.. ik ga me ook S7 eigenaar mogen noemen vanaf woensdag 
Voor het eerst dat ik een high end toestel heb sinds mijn HTC Desire..
Ik ben benieuwd of ik geen pokke hekel krijg aan de bloatware, hoe ervaren jullie dat?
Ik ben benieuwd of ik geen pokke hekel krijg aan de bloatware, hoe ervaren jullie dat?
ff zoeken in dit topic doet wonderenLord_Dain schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:17:
Zo, gisteravond de dual sim versie besteld.. ik ga me ook S7 eigenaar mogen noemen vanaf woensdag

WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)
Deze ROM is de laatste ROM voor Nederland (PHN), gereleased 06 mar 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Noot: Indien je na installatie geen andere ROM's (door mij hier geplaatst) installeert, krijg je de OTA-updates op je toestel!
Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* Android 7.0
* January security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 Edge
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 10422490
Build date Mon, 30 Jan 2017 07:20:17 +0000
Security Patch Level 2017-01-01
Product code PHN
PDA G935FXXU1DQB3
CSC G935FPHN1DQA8
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3
[ Voor 33% gewijzigd door henklbr op 10-03-2017 14:52 ]
henklbr schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:35:
[afbeelding][afbeelding]
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)
Noot: Indien je na installatie geen andere ROM's (door mij hier geplaatst) installeert, krijg je de OTA-updates op je toestel!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 10422490
Product code PHN
PDA G935FXXU1DQB3
CSC G935FPHN1DQA8
[afbeelding][afbeelding]
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Australië (XSA), gereleased 02 mar 17, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Noot: Na het installeren van deze ROM, ontvang je GEEN OTA-updates!
What's new:
* Android 7.0
* February security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 10422490
Build date Fri, 24 Feb 2017 05:54:22 +0000
Security Patch Level 2017-02-01
Product code PHN
PDA G935FXXU1DQBH
CSC G935FPHN1DQA8
UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3
Gisteravond Android 7 via OTA ontvangen voor mijn PHN toestel, loopt als een zonnetje
Hier hetzelfde gehad toestel laten vallen met oversteken en een bus die er met een achterband overheen is gereden. Gelukkig alles vergoed via mijn credit card maatschappij.Thaam schreef op zondag 5 maart 2017 @ 17:14:
Na aanschaf van mij Galaxy S7 edge was ik ontzettend blij om weer terug te zijn op een android device.
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens Thaam is dit uit zich zelf gebeurd....pappaleone schreef op maandag 6 maart 2017 @ 09:08:
[...]
Hier hetzelfde gehad toestel laten vallen met oversteken en een bus die er met een achterband overheen is gereden. Gelukkig alles vergoed via mijn credit card maatschappij.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Dan zou je toch zeggen dat er ergens spanning op het toestel heeft gestaan?? Ik ben een keer gaan zitten met toestel in mijn achterzak en warempel gelukkig niets aan de hand.
Ik kan aan iedereen die een OTA update naar 7 heeft gedaan van harte aanraden om een factory reset te doen. Bij mij scheelde dat in ieder geval erg veel qua snelheid, batterijduur en vreemde errors.
WEBN & chill (@IBKR)
Is wel het beste, maar ik moet zeggen dat ik 0 problemen heb zonder een factory reset.. en gebruik hem al langer als een maand!DeadKennedy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:23:
Ik kan aan iedereen die een OTA update naar 7 heeft gedaan van harte aanraden om een factory reset te doen. Bij mij scheelde dat in ieder geval erg veel qua snelheid, batterijduur en vreemde errors.
Na jaren altijd iedereen die met een samsung rondliep voor gek te verklaren ben ik inmiddels zelf ook overstag gegaan ;-)
Ik heb sinds een week de s7 edge. Fijn toestel!
Komende van een lumia 950 is android toch wel weer een verademing.
Vooral de snappyness waarmee alles reageert.
Ik heb me nog niet gestoord aan samsung eigen apps, maar zijn er nog apps die ik er beter kan uitschakelen ?
Ik heb sinds een week de s7 edge. Fijn toestel!
Komende van een lumia 950 is android toch wel weer een verademing.
Vooral de snappyness waarmee alles reageert.
Ik heb me nog niet gestoord aan samsung eigen apps, maar zijn er nog apps die ik er beter kan uitschakelen ?
Welke van de twee CSC moet ik flashen om OTA te blijven houden? In de zip zit een home_csc_phn en csc_phn.henklbr schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:35:
[afbeelding][afbeelding]
What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 10422490
Product code PHN
PDA G935FXXU1DQB3
CSC G935FPHN1DQA8
Als je HUIDIGE CSC al PHN is -> HOME_CSC_PHN (behoud van gegevens)Solictice schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:14:
[...]
Welke van de twee CSC moet ik flashen om OTA te blijven houden? In de zip zit een home_csc_phn en csc_phn.
Is je huidige CSC NIET PHN -> CSC_PHN (toestel wordt gereset)
misschien mis ik het hoor... maar is het niet de bedoeling zaken over updaten te bespreken in:
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update (problemen)
Misschien een keer het topic goed lezen dan weet je dat Henk hier de updates plaats voor de nieuwe romsgreatgonzo schreef op maandag 6 maart 2017 @ 12:40:
misschien mis ik het hoor... maar is het niet de bedoeling zaken over updaten te bespreken in:
jee Henk, jij hebt mij ruim een half jaar geleden hier ook fijn geholpen met mijn Samsung S7.henklbr schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:28:
[...]
Als je HUIDIGE CSC al PHN is -> HOME_CSC_PHN (behoud van gegevens)
Is je huidige CSC NIET PHN -> CSC_PHN (toestel wordt gereset)
Ik zie dat je nog steeds de moeite neemt om jouw hulp te bieden in dit Samsung topic, ondanks de kritiek die je nog wel eens voor je kiezen krijgt.
Petje af voor jou, dat je ondanks de zeur kritiek van sommige hier toch mensen blij blijft maken...
Even een vraagje, kun je ook gebruik maken van Volte als je de officiële unbranded CSC (PHN) hebt? Mits de provider het ondersteund natuurlijk.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
ik heb vorig jaar een tijdelijke overstap van een iPhone 6S naar Samsung S7 gemaakt, deze Samsung paar maandjes in gebruik gehad alvorens ik weer terug naar de iPhone 7 die ik nu in mijn bezit heb.
Maar ik begin aardig iPhone-moe te worden. Het werkt prima, maar je kan er nauwelijks tot gewoonweg niet mee tweaken. Nu hoor/lees ik goede berichten over de Nougat (7.0) update voor de Samsung S7. Zit er toch weer aan te denken om een uitstapje te maken naar de Samsung S7.
Momenteel staat er in de webshop CoolBlue een TweedeKansje (in nieuwstaat!!) Samsung S7 voor €428. Ik heb zeer goede ervaringen met TweedeKansjes van CoolBlue
Ik sta echt op het punt om deze aan te schaffen....maar ik ben zeer afhankelijk van de diverse iCloud services van Apple (heb ook een 2016 Macbook Pro), deze vond ik tot vorig jaar niet echt sterk.
Maar ik begin aardig iPhone-moe te worden. Het werkt prima, maar je kan er nauwelijks tot gewoonweg niet mee tweaken. Nu hoor/lees ik goede berichten over de Nougat (7.0) update voor de Samsung S7. Zit er toch weer aan te denken om een uitstapje te maken naar de Samsung S7.
Momenteel staat er in de webshop CoolBlue een TweedeKansje (in nieuwstaat!!) Samsung S7 voor €428. Ik heb zeer goede ervaringen met TweedeKansjes van CoolBlue
Ik sta echt op het punt om deze aan te schaffen....maar ik ben zeer afhankelijk van de diverse iCloud services van Apple (heb ook een 2016 Macbook Pro), deze vond ik tot vorig jaar niet echt sterk.
[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 06-03-2017 15:20 ]
Doen!Geert1976 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:18:
ik heb vorig jaar een tijdelijke overstap van een iPhone 6S naar Samsung S7 gemaakt, deze Samsung paar maandjes in gebruik gehad alvorens ik weer terug naar de iPhone 7 die ik nu in mijn bezit heb.
Ik sta echt op het punt om deze aan te schaffen....grrrr haha
Niet elke provider heeft volte aan aanstaan, kpn is hier net mee begonnen Telfort is een dochter van kpn, je zult moeten wachten voor dat Telfort dit activeert.rohit schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:26:
Ik heb Telfort, zoals ik beetje heb lopen zoeken hebben hun nog geen VoLTE.. Maar ik heb dus die instelling ook niet in de telefoon app? Is dat normaal? ik heb een los toestel gekocht PHN. Iemand die dit weet?
Voor die prijs kun je het NIEUW kopen. Ik zoek even de link op...
//EDIT, heel voorzichting plaatst ik het volgende (dit is geen koopadvies topic); dit zag ik vanochtend in mijn mail langskomen (gezien bij Pepper - link plaats ik niet ivm referral).
- Samsung Galaxy S7 Edge 32gb + Gratis 128gb micro SD Kaart + Gratis verzendkosten voor €419,88 @ Samsung
- alleen zie ik zojuist dat het om de Amerikaanse website van Samsung gaat - ik dacht dat het om de NL'se ging. Pardon
- [/li]
- Duitsland Saturn/Media Markt: Samsung S7/S7 Edge + gear VR + bal en/of powerbank! Prijs:€379 - www.saturn.de
- Volg de stappen hier (wel een Pepper link ivm stappen)...
- [/li]
[Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen
[ Voor 69% gewijzigd door EN-IS op 06-03-2017 15:49 ]
oke, ben zeeeer benieuwd!EN-IS schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:37:
[...]
Voor die prijs kun je het NIEUW kopen. Ik zoek even de link op...
Heb zelf via studentmobiel nu mobiel.nl me telefoon samen met een tele2 abonnement gekocht ( betreft een s7 edge) hier betaalde ik ongeveer iets meer dan 400 euro voor en betreft een Nederlands toestel! De s7 is zelfs 320 euro dacht ik.Geert1976 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:18:
ik wil er geen abbo bij, ik koop mijn toestellen altijd los.dutchnltweaker schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:39:
[...]
Heb zelf via studentmobiel nu mobiel.nl me telefoon samen met een tele2 abonnement gekocht ( betreft een s7 edge) hier betaalde ik ongeveer iets meer dan 400 euro voor en betreft een Nederlands toestel! De s7 is zelfs 320 euro dacht ik.
Je kan ook een vraag-advertentie op V&A hangen. Er zijn ook mensen die interesse hebben in dat Tele2 abo, maar dan in sim-only variant. Wellicht willen die mensen er wel voor jou een S7 bij bestellen voor €350. Dan verdient diegene er 30 euro aan en jij bespaart ook een hoop op een splinternieuw toestelGeert1976 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:40:
[...]
ik wil er geen abbo bij, ik koop mijn toestellen altijd los.
Ik koop mijn toestellen vrijwel altijd in die constructie trouwens. Voor m'n vriendin icm T-Mobile eind vorig jaar zo een paar honderd euro op een S7E verdiend en een heel goedkoop abonnement gescoord.
Verder in [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen, niet hier
[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 06-03-2017 17:18 ]
Na de Nougat update ben ik de optie 'niet storen' kwijt, bovenaan in de balk. Kan die nog teruggezet worden?
[Samsung Galaxy S7-serie] Rooten en Custom romspappaleone schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:00:
[...]
Misschien een keer het topic goed lezen dan weet je dat Henk hier de updates plaats voor de nieuwe roms
En voor de niet-Edge versie, moet ik dan deze hebben om naar de unbranded Nederlandse versie mét OTA updates en KNOX te flashen?henklbr schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:35:
[afbeelding][afbeelding]
What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 10422490
Product code PHN
PDA G935FXXU1DQB3
CSC G935FPHN1DQA8
https://www.sammobile.com...U1DQB3_G930FPHN1DQA8_PHN/
WEBN & chill (@IBKR)
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50421717DeadKennedy schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:35:
[...]
En voor de niet-Edge versie, moet ik dan deze hebben om naar de unbranded Nederlandse versie mét OTA updates en KNOX te flashen?
https://www.sammobile.com...U1DQB3_G930FPHN1DQA8_PHN/
Gaat het over "Rooten en Custom ROM's"? -> NEE
Gaat het over "Nougat update (problemen)"? -> Update: Ja / Problemen: NEE
Als je eens wat verder zoekt in dit topic, dan zal je tot de conclusie komen dat ik de OFFICIËLE Samsung-ROM's altijd hier post (en dit is in overleg gegaan met de Mod's)...
[ Voor 42% gewijzigd door henklbr op 06-03-2017 16:53 ]
=deleted=
[ Voor 98% gewijzigd door henklbr op 06-03-2017 16:52 ]
Wanneer je de notificatie balk helemaal uitklapt en dan op de 3 puntjes -->bewerken, staat die daarbij?partyondude schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:21:
Na de Nougat update ben ik de optie 'niet storen' kwijt, bovenaan in de balk. Kan die nog teruggezet worden?
[ Voor 49% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 06-03-2017 23:09 ]
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Deleted
[ Voor 94% gewijzigd door Windkracht13 op 06-03-2017 23:12 ]
Had net mijn reactie aangepast...Windkracht13 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:09:
Iemand daar daar het antwoord op weet, heeft mij daar ook mee geholpen.
Er zaten bij mij een paar oude nummers bij, van mensen die al een tijdje overleden zijn...
Zoals het nu uit ziet werkt het toch. In gmail op desktop ga naar contacten. Degene die een telefoon nummer hebben in het overzicht van alle contacten, heb ik verwijderd. Lijkt nu alsof die de oude contacten niet meer gesynchroniseerd worden (kan ze verwijderen zonder dat ze terug komen)
[ Voor 4% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 06-03-2017 23:17 ]
Mooi, top, gaat het morgen eens bekijken.
Bedankt voor de tip!
Bedankt voor de tip!
En te vroeg gesproken, 20 minuten later staan ze weer in mijn telefoon.. Typische Android/Google onzin dit weer. Nogmaal mijn vraag: ik wordt gek van Android/Gmail contacten synchronisatie. Net een nieuwe simkaart, alle nummers nu met goede naam opgeslagen op mijn simkaart, walst gmail/google met 350 jaar oude contacten er compleet overheen (waar is de goede oude tijd met de optie: Geef sim contacten alleen weer.)Windkracht13 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:21:
Mooi, top, gaat het morgen eens bekijken.
Bedankt voor de tip!
Ik heb alle oude rotzooi uit mijn gmail contacten gehaald, maar zodra ik ze uit mijn telefoon wil verwijderen haalt ie het weer "ergens" vandaan. Ik heb ook mijn contacten opslag gewist in applicaties, maar nog steeds worden die oude contacten "ergens" vandaan gehaald.. Iemand nog tips??
https://contacts.google.com/ ?Mother_Goozz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:25:
[...]
En te vroeg gesproken, 20 minuten later staan ze weer in mijn telefoon.. Typische Android/Google onzin dit weer. Nogmaal mijn vraag: ik wordt gek van Android/Gmail contacten synchronisatie. Net een nieuwe simkaart, alle nummers nu met goede naam opgeslagen op mijn simkaart, walst gmail/google met 350 jaar oude contacten er compleet overheen (waar is de goede oude tijd met de optie: Geef sim contacten alleen weer.)
Ik heb alle oude rotzooi uit mijn gmail contacten gehaald, maar zodra ik ze uit mijn telefoon wil verwijderen haalt ie het weer "ergens" vandaan. Ik heb ook mijn contacten opslag gewist in applicaties, maar nog steeds worden die oude contacten "ergens" vandaan gehaald.. Iemand nog tips??
pepernooot
Ik heb sinds kort last van een scherm dat af en toe voor 1 sec op zwart gaat, dus 1 sec beeld weg en dan komt beeld weer, treed onregelmatig op, en maakt niet uit wat ik op dat moment aan het doen ben, heb al alle instellingen doorlopen, kan niet vinden waar het weg komt 🤔, iemand een idee, firmware is 6.01.
Mother_Goozz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:25:
[...]
En te vroeg gesproken, 20 minuten later staan ze weer in mijn telefoon.. Typische Android/Google onzin dit weer. Nogmaal mijn vraag: ik wordt gek van Android/Gmail contacten synchronisatie. Net een nieuwe simkaart, alle nummers nu met goede naam opgeslagen op mijn simkaart, walst gmail/google met 350 jaar oude contacten er compleet overheen (waar is de goede oude tijd met de optie: Geef sim contacten alleen weer.)
Inderdaad gewoon online weghalen, telefoon volgt vanzelf, al lijkt dat bij jou toch problemen te geven, wellicht komen ze van een andere app die is gesynchroniseerd? Ook kan je er voor kiezen om die contacten uberhaupt niet te synchroniseren, of om ze simpelweg niet weer te geven. Die laatste optie zit gewoon bij contacten - instellingen - weer te geven contacten. Heb ik uit de handleiding. (vet handig ding die tegenwoordig meestal wordt vergeten) Waarom je ze uberhaupt op je sim op wilt slaan inplaats van 1 van de vele andere opties ontgaat me ook trouwens, maar dat terzijde
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Ik gebruik al sinds iPhone 3GS geen SIM kaart contacten meer, ofwel staan ze op iCloud of Google. Ik swap regelmatig tussen Android/iPhone, zelfs tergelijkertijd, en het is een plezier om ze altijd op beiden ter beschikking te hebben.Waarom je ze uberhaupt op je sim op wilt slaan inplaats van 1 van de vele andere opties ontgaat me ook trouwens, maar dat terzijde
Anno 2017 blijft men maar contacten opslaan op hun SIM kaart, wisselen ze van telefoon (met andere SIM formaat) dan is het altijd een drama met hun contacten. Niks zo makkelijk om ze in de cloud op te slaan en ze te beheren via hun webinterface.
De reden dat ik ze het liefst op de sim opslaat is omdat ik gek wordt van Google. Ze staan allang niet meer in mijn Google contacten, en toch worden ze ergens vanuit Google gesynchroniseerd, ik maak geen gebruik van andere apps.
iCloud is voor mij het enige online platform wat wel goed omgaat met contacten. Dus de reden dat ik op de simkaart opsla is omdat dit het enige is wat voor mij bijna nooit verander (Dit keer omdat ik van provider wissel)
Dus voor mij is dat niet zo heel raar anno 2017....
Zocht inderdaad naar de optie Sim contacten weergeven (deze optie wordt niet weergegeven in telefoon -->contacten) thanks!
iCloud is voor mij het enige online platform wat wel goed omgaat met contacten. Dus de reden dat ik op de simkaart opsla is omdat dit het enige is wat voor mij bijna nooit verander (Dit keer omdat ik van provider wissel)
Grappig zat ook net de handleiding te lezen toen ik je reactie lasOmeJoyo schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 07:46:
[...]
[...]
of om ze simpelweg niet weer te geven. Die laatste optie zit gewoon bij contacten - instellingen - weer te geven contacten.
[ Voor 30% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 07-03-2017 09:00 ]
Zucht, zie nu dat je dan nog een scherm naar rechts kan schuiven. Had ik kunnen weten natuurlijkMother_Goozz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:42:
[...]
Wanneer je de notificatie balk helemaal uitklapt en dan op de 3 puntjes -->bewerken, staat die daarbij?

Ach kan gebeurenpartyondude schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 09:30:
[...]
Zucht, zie nu dat je dan nog een scherm naar rechts kan schuiven. Had ik kunnen weten natuurlijk
Dan mag je van geluk spreken dat Android dit nog ondersteunt want iOS is al afgestapt van SIM contacten, je kan ze enkel nog één keer naar je toestel kopiëren, maar er is geen weg terug.Mother_Goozz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:52:
De reden dat ik ze het liefst op de sim opslaat is omdat ik gek wordt van Google. Ze staan allang niet meer in mijn Google contacten, en toch worden ze ergens vanuit Google gesynchroniseerd, ik maak geen gebruik van andere apps.
Al eens naar de oude versie van Google contacts gekeken (https://www.google.com/contacts/u/0/?cplus=1#contacts)?
De SIM gegevens kunnen verloren gaan (GSM gestolen, SIM kaart defect, ...), en dan is het niet verstandig om deze enkel op uw SIM te bewaren.
Sinds Lollipop zijn weer te geven contacten via instellingen te vindenGrappig zat ook net de handleiding te lezen toen ik je reactie lasZocht inderdaad naar de optie Sim contacten weergeven (deze optie wordt niet weergegeven in telefoon -->contacten) thanks!
[ Voor 5% gewijzigd door RigolleM op 07-03-2017 09:46 ]
Exchange al eens geprobeerd?Mother_Goozz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:52:
iCloud is voor mij het enige online platform wat wel goed omgaat met contacten. Dus de reden dat ik op de simkaart opsla is omdat dit het enige is wat voor mij bijna nooit verander (Dit keer omdat ik van provider
Dat vind ik de fijnste
Volgens mij werkt outlook.com ook op een vergelijkbare manier.
Hier ook een probleem gehad met een email adres wat maar terug bleef komen zodra je wat letters typte. Stond niet in Google contacten, en uiteindelijk in een ver mapje onder Hotmail contacten gevonden en na het wissen van de gegevens en cache van de Gmail app is ie nu eigenlijk weg. Zelfs het aanpassen van de weer te geven contacten hielp niet, dat email adres bleef maar terugkomen. Uiteindelijjk dus opgelost door in contacten in Hotmail te gaan zoeken. Gebruik namelijk wel Skype en Hotmail maar daar stonden alle synchronisaties uit. Uiteindelijk is het nu weg. Ik wil graag alleen die contacten zien die in mijn Gmail contacten staan. Af en toe is het allemaal wel even zoeken.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Update...Patriot schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:43:
[...]
Nou, dat zal toch wel meevallen? Volgens mij is Dynafix best consistent, volgens mij is het namelijk altijd waterschade. [/sarcasme]
Vandaag toestel terug, wat ik eigenlijk bijzonder snel vind! Onder garantie het moederbord vervangen.
Ze kunnen het dus wel bij Dynafix
* frumper kan een stressmomentje wegstrepen over reparatiekosten
Life is what happens while you're busy making other plans
Weet iemand dit, vroeger kon ik een telefoonnummer in de chrome browser aanklikken en dan kon ik die meteen bellen.. Nu als ik op een telefoonnummer klik op een website dan doet hij niks... Moet eerst het nummer kopiëren dan naar telefoon gaan en plakken dan pas kan ik bellen... best wel irritant!
Kun je eens voorbeelden geven van websites die dit probleem hebben?rohit schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:41:
Weet iemand dit, vroeger kon ik een telefoonnummer in de chrome browser aanklikken en dan kon ik die meteen bellen.. Nu als ik op een telefoonnummer klik op een website dan doet hij niks...
Alle websites waar een telefoonnr op staat als tekst. Sommige sites hebben er een linkje van gemaakt dan werkt het wel.. Maar vroeger kon je op een telefoonnummer klikken ook al was het geen linkje..rens-br schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:01:
[...]
Kun je eens voorbeelden geven van websites die dit probleem hebben?
www.rose-eventcenter.com bovenin staat een telnr. probeer er maar eens op te klikken..
[ Voor 33% gewijzigd door Rohit op 07-03-2017 15:04 ]
Tsja, eigenlijk lijkt me dat logisch. Er zijn zo gigantisch veel verschillende formaten telefoonnummers dat het eigenlijk niet mogelijk is onderscheid te maken tussen een telefoonnummer en een niet-telefoonnummer. Ik kan zo 112 voorbeelden verzinnen
Ik kan me voorstellen dat het knap irritant is als je door een lijst ID's zit te scrollen en het allemaal telefoon-linkjes zijn geworden. In principe terecht en aan de websitebouwer om dit toegankelijk te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 07-03-2017 15:07 ]
Met de stock browser werkt het wel. Ik vind die de laatste tijd fijner werken dan chrome. Inloggen bij websites dmv je vingerafdruk, adblocker.... Super fijn.rohit schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:03:
[...]
Alle websites waar een telefoonnr op staat als tekst. Sommige sites hebben er een linkje van gemaakt dan werkt het wel.. Maar vroeger kon je op een telefoonnummer klikken ook al was het geen linkje..
www.rose-eventcenter.com bovenin staat een telnr. probeer er maar eens op te klikken..
Die doet hier inderdaad ook niks. Maar het is verder ook geen link maar platte tekst, waardoor de telefoon er niks mee kan.rohit schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:03:
Vreemd dat het 'vroeger' wel werkte.
Heb je niet toevallig ook een samsung account ingesteld? Die synchroniseert namelijk ook contacten.Mother_Goozz schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:52:
[...]
Grappig zat ook net de handleiding te lezen toen ik je reactie lasZocht inderdaad naar de optie Sim contacten weergeven (deze optie wordt niet weergegeven in telefoon -->contacten) thanks!
Zoals boven jou reactie geschreven:rens-br schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:11:
[...]
Die doet hier inderdaad ook niks. Maar het is verder ook geen link maar platte tekst, waardoor de telefoon er niks mee kan.
Vreemd dat het 'vroeger' wel werkte.
Bij de stock werkt het dus blijkbaar wel! Dit was vroeger ook zo met Chrome! Thanks Maukoo voor de tip.. misschien binnenkort ook maar eens overstappen dan...maukoo schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:38:
[...]
Met de stock browser werkt het wel. Ik vind die de laatste tijd fijner werken dan chrome. Inloggen bij websites dmv je vingerafdruk, adblocker.... Super fijn.
Welke adblocker gebruik je als ik vragen mag?maukoo schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:38:
[...]
Met de stock browser werkt het wel. Ik vind die de laatste tijd fijner werken dan chrome. Inloggen bij websites dmv je vingerafdruk, adblocker.... Super fijn.
Ook net overgestapt naar de gewone browser, voorlopig werkt dat wel ja als je op een nummer klikt.
[ Voor 13% gewijzigd door aveenhuysen op 07-03-2017 17:50 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support