Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:55
PWM schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:40:
Samsung Wireless Charger gekocht via bol.com. Blijkt hartstikke nep te zijn :( Maar wel een draadloos opgeladen telefoon in 13 uur :+

Mijn batterij houd het inmiddels makkelijker 40 uur uit. Zodra ik Wifi aan heb is het nog maar een uur of 10. WiFi uit dus, lang leve 10GB databundel.

EDIT:

Kan het kwaad om een telefoon in een zeer langzame oplader te stoppen? Raakt de accu in de war, of boeit het niet, laden is laden?
Hoe zie jij dat hij nep is? Ik heb hem van Azerty binnen, en die van mij doet 3 uur over om van 15% naar 100% te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Samsung Wireless Charger gekocht via bol.com. Blijkt hartstikke nep te zijn :( Maar wel een draadloos opgeladen telefoon in 13 uur :+
Waarom denk je dat hij "nep" is?
Heb je een hoesje er om heen, of ligt hij niet goed er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:42
Hebben meer mensen last van paarse en groene vlekken /lijnen op hun S7 edge?

Ik heb exact dit: https://www.s7fanclub.com...n-tint-amoled-screen.html

Is hardware defect en als ik de verschillende verhalen moet geloven zal m'n scherm het binnen een aantal dagen niet meer doen.

Is ook niet altijd op een vaste plek maar verschilt per refresh van het scherm. Soms ook even minuutje weg.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Fist schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:20:
[...]

Hoe zie jij dat hij nep is? Ik heb hem van Azerty binnen, en die van mij doet 3 uur over om van 15% naar 100% te gaan.
Het no-name doosje + verkeerde spelling van Samsung gaf wel wat weg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee weken geleden een nieuwe S7 edge aangeschaft. Ik merkte dat de camera aan de voorkant niet de juiste pixels haalt. Dit is duidelijk te zien wanneer ik de camera vergelijk met een andere s7 edge, ook met dezelfde instellingen getest. Daarnaast wordt de telefoon spontaan erg warm bij minimaal gebruik (whatsapp) of tijdens het opladen. Een paar dagen na ontvangst heb ik dit gemeld bij tele 2, de dame gaf aan dat gebreken tijdens de eerst 7 dagen vallen onder "DOA" (death on arrival) en dat mijn telefoon waarschijnlijk wordt vervangen. Via de post de telefoon opgestuurd naar de service center van tele 2. Vandaag heb ik het toestel weer ontvangen. Wat blijkt -volgens updates die je via een bepaalde link kan volgen- dat de telefoon is "gerepareerd". Echter is er precies hetzelfde mis met de camera.

Ik ga ze morgen bellen en een nieuw toestel eisen. Als dit niet mogelijk is dan wil ik gebruik maken van de 14 dagen bedenktijd die je hebt bij het aangaan van een nieuwe contract. Jammer genoeg is morgen dag 15. Zelf de telefoon 4 dagen in bezit gehad en 10 dagen bij tele 2 geweest voor *reparatie*

Iemand ervaring met een nieuw s7 edge en wazige camera? en nog tips voor het telefoongesprek morgen?

Alvast bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:10:
Ik heb twee weken geleden een nieuwe S7 edge aangeschaft. Ik merkte dat de camera aan de voorkant niet de juiste pixels haalt. Dit is duidelijk te zien wanneer ik de camera vergelijk met een andere s7 edge, ook met dezelfde instellingen getest. Daarnaast wordt de telefoon spontaan erg warm bij minimaal gebruik (whatsapp) of tijdens het opladen. Een paar dagen na ontvangst heb ik dit gemeld bij tele 2, de dame gaf aan dat gebreken tijdens de eerst 7 dagen vallen onder "DOA" (death on arrival) en dat mijn telefoon waarschijnlijk wordt vervangen. Via de post de telefoon opgestuurd naar de service center van tele 2. Vandaag heb ik het toestel weer ontvangen. Wat blijkt -volgens updates die je via een bepaalde link kan volgen- dat de telefoon is "gerepareerd". Echter is er precies hetzelfde mis met de camera.

Ik ga ze morgen bellen en een nieuw toestel eisen. Als dit niet mogelijk is dan wil ik gebruik maken van de 14 dagen bedenktijd die je hebt bij het aangaan van een nieuwe contract. Jammer genoeg is morgen dag 15. Zelf de telefoon 4 dagen in bezit gehad en 10 dagen bij tele 2 geweest voor *reparatie*

Iemand ervaring met een nieuw s7 edge en wazige camera? en nog tips voor het telefoongesprek morgen?

Wat je al zegt poot stijf houden,en dat de telefoon 10 van de 14 dagen bij Tele 2 is geweest kan jij ookniets aan doen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:57:
[...]

Nogmaals: heb je BOL.COM hierover al gecontact, plaats de de link naar het artikel zodat anderen niet dezelfde fout maken?

Foto's misschien?

Misschien ook een idee oom Samsung NL hierover in te lichten?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

Heb je foto's van de 2 frontcams naast elkaar? Ik heb hier nog nooit van gehoord en ben erg nieuwsgierig naar het euvel. Heb je de fotogrootte wel op maximaal staan (5MP)?

Dat je telefoon wel eens warm kan worden tijdens het laden of whatsappen kan (afhankelijk van wat hij allemaal op de achtergrond doet). Zo werd mijne ook ontzettend heet op de 1e dag dat ik alles aan het installeren en instellen was :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrjraider schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:47:
[...]
Niet moeilijk doen ;) Installeren, instelling wijzigen en applicatie verwijderen :p
Ik vind de tekst onprettig klein, dus weer naar de standaard instelling gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:07:
[...]

Ik vind de tekst onprettig klein, dus weer naar de standaard instelling gegaan.
Puur tekst kun je trouwens appart instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:06:
[...]
Puur tekst kun je trouwens appart instellen.
Ik vind het wel goed zo, was alleen maar nieuwsgierig naar het resultaat/effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaring met de wazige camera, maar tegen mij hebben ze altijd gezegd dat uw garantie verlengt wordt met de periode die hij weg was voor herstelling. vb: 14 dagen garantie - 10 dagen weg voor herstelling=24 dagen garantie (vanaf dag van aankoop) dit gaat wel over de fabrieksgarantie, of dit ook van toepassing is op de niet tevreden geld terug garantie dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Hebben jullie ook dat het resultaat van de foto's er een is waarin zowat alles "krom" trekt? Het perspectief bij bijvoorbeeld gebouwen is overdreven schuin. / \
Muren, torens e.d. wijzen overdreven naar het midden... En ja ik heb al met de instelling vormcorrectie gespeeld zonder resultaat. En dit is ook het geval bij een collega...

Wie kan hier meer over kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spamsmurf
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:51
- misschien iets minder legaal -

[ Voor 89% gewijzigd door spamsmurf op 10-08-2016 15:45 . Reden: - misschien iets minder legaal - ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:22
Ik denk dat in ieder geval de moderators van Tweakers dit niet goedkeuren :X

Maar ja, het zou kunnen, maar is niet echt heel netjes...

[ Voor 33% gewijzigd door Jochemd13 op 10-08-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spamsmurf
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:51
Ik had m zelf ook maar weg gehaald omdat ik het toch wat minder netjes vond...
Jochemd13 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 15:46:
[...]

Ik denk dat in ieder geval de moderators van Tweakers dit niet goedkeuren :X

Maar ja, het zou kunnen, maar is niet echt heel netjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:26
Zowel Bol en Samsung hebben hier last van. Stom plan dus

[ Voor 14% gewijzigd door Lumics op 10-08-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
OK, aangezien niemand meer kan lezen wat voor snode plannen spamsmurf wilde uitvoeren snapt niemand waar deze reacties over gaan, dus nu weer ontopic

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Sinds vandaag ook AOD aanstaan met een klok. Best handig!

Ik kan er alleen de vinger nog niet opleggen of dit ook batterij vreet. Staat ook niet bij het overzicht vermeld.

Iemand dit al eens getest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het eet iets aan batterij, maar niet veel. Ik dacht zo'n paar (4-5) extra procent per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:18
Een update over de 3 strepen in het scherm.
Samsung NL liet mij weten via facebook chat dat ik geen garantie krijg op een telefoon die buiten de benelux is gekocht.
Dus mij laatste dag in bangkok ben ik naar een samsung service center geweest. Hier werd de telefoon binnen 3 uur gemaakt onder garantie. Toen ik vroeg of dit al vaker is gebeurd en hoe het komt kreeg ik geen antwoord.

Verder over het prijsverschil over kopen in thailand voor de liefhebber:

Gekocht voor 21.900 baht hier krijg ik dan een VR bril bij, deze was op dus kreeg ik een draadloze opldaaddock van samsung erbij. De prijs zou eigenlijk 23.900 zijn maar bij inlevering van een oude werkende telefoon kreeg je 3000 baht korting.

Bij het vliegveld kreeg ik de belasting terug, dit was 1290 baht. Totaalprijs: 20.610 baht. Omgerekend 529 euro. Dat is een stuk goedkoper dan 663 euro in NL.
Maar achteraf gezien zou ik het niet doen omdat ik geen garantie heb in nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PWM schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:57:
[...]

Vindt het heel jammer, dat je er niet meer info hierover geeft in dit topic, zoals:

1. link naar artikel op de site van BOL.COM
2. foto's van het artikel, met verpakking

Dit om mede-lezers te waarschuwen dit artikel (link BOL.com) niet te kopen!

Heb je het artikel al terug gestuurd naar BOL.com en hun hierover ingelicht dat je een "nep"-artikel ontvangen hebt?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
dn072 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:50:
Samsung NL liet mij weten via facebook chat dat ik geen garantie krijg op een telefoon die buiten de benelux is gekocht.

Maar achteraf gezien zou ik het niet doen omdat ik geen garantie heb in nederland.
henklbr schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 06:26:
[...]

U zei? Lezen is ook een kunst, I know... |:( 8)7
Als een product in een ander deel van de wereld gekocht is, zal SAMSUNG proberen de reparatie uit te voeren. SAMSUNG Electronics Benelux kan het resultaat hiervan niet garanderen.
Unquote

Oftewel: beperkte garantie dus!
Dus, zoals ik al aan gaf, beperkte garantie bestaat dus niet, je kan dus zoals dn072 schreef, beter je product in de EU kopen als je aanspraak wil maken op garantie van Samsung Benelux!
dn072 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 18:50:
Dus mij laatste dag in bangkok ben ik naar een samsung service center geweest. Hier werd de telefoon binnen 3 uur gemaakt onder garantie. Toen ik vroeg of dit al vaker is gebeurd en hoe het komt kreeg ik geen antwoord.

Verder over het prijsverschil over kopen in thailand voor de liefhebber:

Gekocht voor 21.900 baht hier krijg ik dan een VR bril bij, deze was op dus kreeg ik een draadloze opldaaddock van samsung erbij. De prijs zou eigenlijk 23.900 zijn maar bij inlevering van een oude werkende telefoon kreeg je 3000 baht korting.

Bij het vliegveld kreeg ik de belasting terug, dit was 1290 baht. Totaalprijs: 20.610 baht. Omgerekend 529 euro. Dat is een stuk goedkoper dan 663 euro in NL.
Dan heb je nog geluk dat ze je niet hebben aangehouden in Amsterdam, dan had het een duur telefoontje geworden. Tot € 430 belastingvrij invoeren.
Ze hebben mij er ook 1x mee gepakt.

• spocy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-06 19:49
Hier binnenkort ook eigenaar van een Samsung Galaxy S7, geen eerdere ervaring met telefoons van Samsung.

Wat zijn als jullie terugkijken de dingen die jullie graag hadden willen weten toen jullie je telefoon voor het eerst kregen? Zijn er bepaalde tips & tricks voor een nieuwe gebruiker die het gebruik van de smartphone prettiger maken? Welke apps vond je het nuttigs en het minst nuttig? Wat zou je er direct afgooien en waarom?

Ben benieuwd, alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Komende vanaf een HTC, heb ik gelijk Nova launcher erop gezet. Dit icm met een stock theme en mijn telefoon is bijna niet van een Nexus te onderscheiden. Je bent zo dus snel van de samsung speelgoed look af.

Nu met stock look een heerlijk toestel :)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
Ondersteunt Good Lock UI inmiddels al andere thema's?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Jochemd13
Gisteren eindelijk mijn S7 ontvangen :)
Alleen probeer ik bij de Gear VR actie alles in te vullen, alleen elke keer dan krijg ik het bericht dat de EAN niet klopt, deze staat toch echt op de sticker waar ook de IMEI op staat en de EAN is: 8806088276571.

Heeft iemand dit probleem ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jochemd13 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:43:
Alleen probeer ik bij de Gear VR actie alles in te vullen, alleen elke keer dan krijg ik het bericht dat de EAN niet klopt, deze staat toch echt op de sticker waar ook de IMEI op staat en de EAN is: 8806088276571.

Waar heb je je toestel gekocht: BelSimpel, Mobiel.NL?

Dan kun je er voor 99% van uit gaan, dat je een via "grijze import" verkregen toestel hebt. En deze vallen idd niet onder de promotie van Samsung!

Ik zou meteen aan de bel trekken bij het bedrijf waar je je toestel gekocht hebt, en een "Nederlands"-toestel (PHN) eisen!

• Jochemd13
henklbr schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:51:
[...]

Dan kun je er voor 99% van uit gaan, dat je een via "grijze import" verkregen toestel hebt. En deze vallen idd niet onder de promotie van Samsung!

Ik zou meteen aan de bel trekken bij het bedrijf waar je je toestel gekocht hebt, en een "Nederlands"-toestel (PHN) eisen!
Belsimpel, is het echt zo erg dat het geen Nederlands toestel is? Wel jammer als het dan buiten de actie zou vallen, ik neem gelijk contact op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:10

Van de promotiepagina van Samsung:
Deze promotie is geldig op de Galaxy S7 (SM-G930) met de volgende EAN codes:

8806088184753
8806088337234
8806088281285
8806088338309
8806088293707
8806088336305
8806088281483
8806088336381
8806088338293
8806088336176
8806088337227
8806088338286
8806088408866
8806088408651
8712421528477
8712421528422
8712421528736
8712421528453
Hier staan het door jou genoemde EAN niet bij, dus ik vermoed dat je geen gebruik kan maken van de actie. Het gaat duz zoals aangegeven waarschijnlijk om een import-model...

[ Voor 9% gewijzigd door JdJtA op 11-08-2016 11:06 ]

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:30
henklbr schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:51:
[...]

Ook net mijn s7 bij mobiel.nl besteld :). Op de site van Samsung is gewoon een lijst terug te vinden met de winkels die meedoen met de Gear VR actie. Belsimpel staat daar inderdaad niet bij, Mobiel.nl wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jochemd13 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 10:55:
[...]

Belsimpel, is het echt zo erg dat het geen Nederlands toestel is? Wel jammer als het dan buiten de actie zou vallen, ik neem gelijk contact op.
JA, dat kan idd erg zijn -> denk o.a. aan firmware-updates, die voor sommige landen/regio's VEEL LATER verschijnen!

BelSimpel dient jou gewoon een Nederlands toestel te verstrekken, je betaalt er tenslotte voor!

Zij kopen hun toestellen goedkoper in, maar vervolgens worden ze wel voor de Nederlandse prijs verkocht (de consument is er dus de dupe van)
Matedeor schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:06:
[...]

Ook net mijn s7 bij mobiel.nl besteld :). Op de site van Samsung is gewoon een lijst terug te vinden met de winkels die meedoen met de Gear VR actie. Belsimpel staat daar inderdaad niet bij, Mobiel.nl wel.
Als BelSimpel hem gewoon een voor de Nederlandse markt bestemde S7 geleverd had, dan had hij gewoon deel kunnen nemen aan de promotie

Note voor iedereen, s.v.p. de edit knop gebruiken ipv een nieuw bericht indien het laatste bericht ook van jou hand is.

[ Voor 32% gewijzigd door Bullet NL op 11-08-2016 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:30
henklbr schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:08:
[...]

Als BelSimpel hem gewoon een voor de Nederlandse markt bestemde S7 geleverd had, dan had hij gewoon deel kunnen nemen aan de promotie
Oké, dus een Nederlands toestel kan dus gewoon altijd deelnemen.
Als je er in ieder geval zeker van wil zijn dat je een Gear VR krijgt kan je naar dit lijstje kijken:

https://api-samsung-promo...20-%20Shop%20NL%20HHP.pdf

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

henklbr schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:07:
[...]
BelSimpel dient jou gewoon een Nederlands toestel te verstrekken, je betaalt er tenslotte voor!
Volgens mij vermeld belsimpel netjes het juiste EAN nummer bij het product, dus als de klant een klein beetje moeite doet kan hij gewoon weten waar het vandaan komt. En of het in aanmerking komt voor een actie bijvoorbeeld. De klant kiest er zelf voor om zo''n hoge prijs te betalen voor een buitenlands toestel, dat is niet de schuld van belsimpel lijkt mij.

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:18
pappaleone schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 01:25:
[...]

Dan heb je nog geluk dat ze je niet hebben aangehouden in Amsterdam, dan had het een duur telefoontje geworden. Tot € 430 belastingvrij invoeren.
Ze hebben mij er ook 1x mee gepakt.
Ja ik wist hier wel vanaf ja, het was heel erg druk op Schiphol. Dus waarschijnlijk een mazzeltje.
Ik heb het doosje en dergelijk wel gewoon in mijn backpack gehad, en de telefoon los in m'n broekzak.
Ik had ook 4 sloffen Marlboro mee, hebben ze ook niet doorgehad gelukkig.

De reden dat ik zo'n wilde aankoop heb gedaan is omdat mijn vriendin haar telefoon stukging in Thailand, dus gaf ik mijne aan haar en kocht ik de S7 edge.

Een andere vraag, is het mogelijk zonder de telefoon te flashen met een nieuwe Android om de Nederlandse taal toe te voegen? Het toetsenbord is wel gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spocy
EJSEJS schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

Volgens mij vermeld belsimpel netjes het juiste EAN nummer bij het product, dus als de klant een klein beetje moeite doet kan hij gewoon weten waar het vandaan komt. En of het in aanmerking komt voor een actie bijvoorbeeld. De klant kiest er zelf voor om zo''n hoge prijs te betalen voor een buitenlands toestel, dat is niet de schuld van belsimpel lijkt mij.
Je kunt wel je vraagtekens zetten bij in hoeverre het nalopen van EAN nummers hoort bij de onderzoeksplicht die je van een gemiddelde consument mag verwachten natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EJSEJS schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:32:
[...]

Nee: dit wordt dus nergens vermeld op hun site (en ook niet dat de kans bestaat dat je een "buitenlands toestel" kan verwachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52

Maatje van mij heeft die ongeveer 2 a 3 weken geleden ook gehad.... Verhaal staat een aantal pagina's terug op dit forum
Telefoon gekocht bij ritel.
Daar klopte de ean code ook niet. Na de app samsung phone info geinstaleerd te hebben bleek het te gaan om een italiaans model.
Terug naar de winkel gegaan en daarna heeft hij een nederlands model gehad en werkte de ean code wel.
Winkelier gaf toe dat dit werd gedaan om winst te kunnen maken maar eigenlijk was niet echt netjes om er niet bij te vertellen dat het om een import ging zei hij...

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

spocy schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:36:
[...]Je kunt wel je vraagtekens zetten bij in hoeverre het nalopen van EAN nummers hoort bij de onderzoeksplicht die je van een gemiddelde consument mag verwachten natuurlijk.
Mee eens, maar tegenwoordig kan je eigenlijk niemand meer vertrouwen en is er dus zeker een verantwoordelijkheid bij de consument om alles goed te controleren als je iets koopt.
henklbr schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:38:
[...]Nee: dit wordt dus nergens vermeld op hun site (en ook niet dat de kans bestaat dat je een "buitenlands toestel" kan verwachten...
Ik bedoelde op de factuur die je bij je bestelling krijgt, want volgens mij is het zelfs verplicht dat ze daar het EAN nummer op vermelden, en anders zeker op de verpakking. En als dan blijkt dat het dus niet om een NL toestel gaat kun je hem zonder probleem retourneren. Ik ben met je eens dat het ook veel netter zou kunnen en dit tegen het randje aanzit wat de winkelier doet, maar er is ook een bepaalde verantwoordelijkheid bij de klant als hij iets koopt om het product te controleren en je niet elke verkoper zomaar op zijn blauwen ogen kan vertrouwen...

[ Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 11-08-2016 12:32 ]

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 23:45

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Ik heb ook een paar dagen terug een S7 Edge besteld bij mobiel.nl. Hoe check ik op het toestel het EAN? Op de factuur staat hij in ieder geval niet (wel het IMEI).

Ik gebruik hem al een paar dagen en ben er erg blij mee. Ik hoop niet dat ik hem weer terug moet sturen omdat ik een buitenlandse versie heb :(

• Jochemd13
HyperActivE schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:29:
Ik heb ook een paar dagen terug een S7 Edge besteld bij mobile.nl. Hoe check ik op het toestel het EAN? Op de factuur staat hij in ieder geval niet (wel het IMEI).

Ik gebruik hem al een paar dagen en ben er erg blij mee. Ik hoop niet dat ik hem weer terug moet sturen omdat ik een buitenlandse versie heb :(
Staat op het hoesje op een sticker met de barcode.

Terug naar belsimpel:
Ik ga contact opnemen en vragen hoe dit komt, ik ga ook een Nederlandse aanvragen en deze gewoon terugsturen, jammer dat het zo moet gaan.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb ook een paar dagen terug een S7 Edge besteld bij mobile.nl. Hoe check ik op het toestel het EAN? Op de factuur staat hij in ieder geval niet (wel het IMEI).

Op de verpakking zit een sticker met barcode, bij de barcode staat een nummer dat is het EAN nummer. Als je in Google zoekt naar EAN gevolgd door het nummer dan zie je snel welk product je hebt

Verwijderd

Ik heb ook een paar dagen terug een S7 Edge besteld bij mobiel.nl. Hoe check ik op het toestel het EAN? Op de factuur staat hij in ieder geval niet (wel het IMEI).

Op het doosje zit een sticker met 2 barcodes, de bovenste is de EAN en de onderste de IMEI.
Waarom zou je een buitenlands toestel om willen ruilen. Garantie is het probleem niet als het een Europees toestel is, wat meestal het geval is.
Alleen kunnen de updates anders lopen. Kan eerder of later zijn.
Toestellen zijn allemaal hetzelfde alleen de CSC landcode is anders.

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:16

Het staat wel op de website, ik citeer: Uitgebreide beschrijving van de Samsung Galaxy S7 Edge G935 Black
Dit product komt niet in aanmerking voor Samsung Promoties.

Hier de link: https://www.belsimpel.nl/...y-s7-edge-black/overzicht

• Jochemd13
Wenzel schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:41:
[...]

Het staat wel op de website, ik citeer: Uitgebreide beschrijving van de Samsung Galaxy S7 Edge G935 Black

Hier de link: https://www.belsimpel.nl/...y-s7-edge-black/overzicht
De S7 edge, ik heb de S7 ;)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

TheVMaster

Moderator WOS
Daar staat exact hetzelfde : https://www.belsimpel.nl/...galaxy-s7-black/overzicht

Ik vind het wel slecht overigens. Je verlengd als nietsvermoedende klant je telefoonabonnement bij een NL webshop en schaft een Galaxy S7 aan. Ik vind dat ze dat het direct wel mogen vermelden bij de landingspagina voor het model.

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 11-08-2016 13:51 ]

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

henklbr schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:07:
[...]

JA, dat kan idd erg zijn -> denk o.a. aan firmware-updates, die voor sommige landen/regio's VEEL LATER verschijnen!

Zij kopen hun toestellen goedkoper in, maar vervolgens worden ze wel voor de Nederlandse prijs verkocht (de consument is er dus de dupe van)
De dupe van is wel een groot woord, het is gewoon een bedrijf dat zijn centjes probeert te verdienen. Voor de massa maakt het geen moer uit waar het toestel vandaan komt en kan op die manier goedkoper een telefoon kopen/abonnement afsluiten, die ene tweaker die een Nederlands toestel wil dus wel. Die GearVR kan me gestolen worden (ik zal wel niet een goede Hollander zijn, lees: ik wil niet alles hebben wat gratis is) Ik heb geen idee waar mijn toestel vandaan komt en ik hoef het ook niet te weten. Ik ben alleen geïnteresseerd in wat er in me toestel zit (type camera sensor en cpu) en op dat vlak zit ik goed volgens aida64.
En qua updates maakt het geen moer uit, met grote updates (versie 7.0 b.v.) loopt bijna gelijktijdig in de wereld en OAD etc kan je zelf updaten zodra er een nieuwe versie is en de kleine updates zijn niet relevant en brengen haast niks nieuws naast een paar security patches.

offtopic:
en nog heb ik mijn s7 edge bijna 100 euro goedkoper gekocht dan een s7 nu kost bij belsimpel, en dat terwijl ik mijn toestel in april had :+

[ Voor 5% gewijzigd door D0gtag op 11-08-2016 14:00 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• pawarana
  • Niet online
henklbr schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:38:
[...]

Nee: dit wordt dus nergens vermeld op hun site (en ook niet dat de kans bestaat dat je een "buitenlands toestel" kan verwachten...
Staat er wel op!
*knip, niet op de man spelen!

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 11-08-2016 14:41 ]

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Relax. Hij heeft het erover dat er geen EAN-nummers staan of dat het een buitenlands toestel is.
Super schandalig naar mijn mening van Belsimpel. Ook met telefoon van me vader gehad die er niet op had gelet.

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 11-08-2016 23:16 ]

• pawarana
  • Niet online
Mau_Maus schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

Relax. Hij heeft het erover dat er geen EAN-nummers staan of dat het een buitenlands toestel is.
Super schandalig naar mijn mening van Belsimpel. Ook met telefoon van me vader gehad die er niet op had gelet.
Zeker is dat schandalig, maar moet een bedrijf dat dan wettelijk vermelden?
Tegenwoordig is het heel normaal dat bedrijven alles uit de kast halen om zo veel mogelijk cashflow te krijgen.
Dit bedrijf is nog "netjes" en vermeld het nog duidelijk dat het product niet in aanmerking komt voor de vr aktie.
(en Relax ben ik zeker, super relax zelfs!) :z

• Mau_Maus
  • Niet online
pawarana schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:17:
[...]

Zeker is dat schandalig, maar moet een bedrijf dat dan wettelijk vermelden?
Tegenwoordig is het heel normaal dat bedrijven alles uit de kast halen om zo veel mogelijk cashflow te krijgen.
Dit bedrijf is nog "netjes" en vermeld het nog duidelijk dat het product niet in aanmerking komt voor de vr aktie.
(en Relax ben ik zeker, super relax zelfs!) :z
Ja of het wettelijk mag of niet is een andere discussie. Ik denk zelf wel dat ze het moeten melden.

"Belangrijke informatie over het product of de dienst die u afneemt weglaten of verstoppen.
De ondernemer moet u alle belangrijke informatie geven over het product of de dienst.
Bijvoorbeeld over de prijs, de eigenschappen en hoe het product werkt. Deze informatie moet volledig en duidelijk zijn."
Bron: https://www.consuwijzer.n...erlijke-handelspraktijken

En ja ik vind daar een buitenlands toestel daaronder valt, maar goed is niet perse een S7 discussie.

• pawarana
  • Niet online
Mau_Maus schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:23:
[...]

Ja of het wettelijk mag of niet is een andere discussie. Ik denk zelf wel dat ze het moeten melden.

"Belangrijke informatie over het product of de dienst die u afneemt weglaten of verstoppen.
De ondernemer moet u alle belangrijke informatie geven over het product of de dienst.
Bijvoorbeeld over de prijs, de eigenschappen en hoe het product werkt. Deze informatie moet volledig en duidelijk zijn."
Bron: https://www.consuwijzer.n...erlijke-handelspraktijken

En ja ik vind daar een buitenlands toestel daaronder valt, maar goed is niet perse een S7 discussie.
Ik denk dat de gemiddelde consument het niet in gaten heeft (je kan toch de Nederlands taal instellen), en de updates verschillen ook per provider, en als je als eerste de buitenlandse update wil hebben, zet je toch een odinetje van Henbrl er op!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
pawarana schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:39:
[...]
Ik denk dat de gemiddelde consument het niet in gaten heeft (je kan toch de Nederlands taal instellen), en de updates verschillen ook per provider, en als je als eerste de buitenlandse update wil hebben, zet je toch een odinetje van Henbrl er op!
Gemiddelde gebruiker is ook geen Tweaker en komen pas later achter de gevolgen.

Denk aan:
- Handleiding
- Update
- Security
- Doorverkoop

Allemaal dingen wat met een buitenlands toestel in de weg (kan) zitten. Hoe zwaar je het vind wegen maakt niet zoveel uit. En tuurlijk zijn er omwegen om die problemen op te lossen.
Iemand moet die overweging zelf kunnen maken bij een aankoop.

Zonder melding moet je gewoon kunnen verwachten dat je een Nederlands toestel krijgt.

Maar goed dit is mijn mening en zou getoetst moeten worden door een rechter oid. Ik vind het persoonlijk een kwalijke zaak en daar laat ik het voor deze discussie bij.

[ Voor 5% gewijzigd door Mau_Maus op 11-08-2016 14:53 ]

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
*weg* zie: Samsung Galaxy S7 of Note 7 aanschaf vragen.

Geen aankoopadvies in dit topic

[ Voor 88% gewijzigd door Bullet NL op 11-08-2016 23:19 ]

dn072 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Ja ik wist hier wel vanaf ja, het was heel erg druk op Schiphol. Dus waarschijnlijk een mazzeltje.
Ik heb het doosje en dergelijk wel gewoon in mijn backpack gehad, en de telefoon los in m'n broekzak.
Ik had ook 4 sloffen Marlboro mee, hebben ze ook niet doorgehad gelukkig.

De reden dat ik zo'n wilde aankoop heb gedaan is omdat mijn vriendin haar telefoon stukging in Thailand, dus gaf ik mijne aan haar en kocht ik de S7 edge.

Een andere vraag, is het mogelijk zonder de telefoon te flashen met een nieuwe Android om de Nederlandse taal toe te voegen? Het toetsenbord is wel gelukt.
Ik heb dit ooit gehad met een nokia, toen hadden de toestellen nog toetsen. Hierop stonden ook de thaise tekens, ontkennen had dus geen zin,.Was uiteindelijk een dure telefoon, maar uiteindelijk toch een toestel wat in Nedeland niet leverbaar was. ( sorry voor offtopic)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spocy schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

Je kunt wel je vraagtekens zetten bij in hoeverre het nalopen van EAN nummers hoort bij de onderzoeksplicht die je van een gemiddelde consument mag verwachten natuurlijk.
Het is vrij simpel Belsimpel levert/verkoopt jou een toestel, dus vindt ik het niet meer dan normaal dat ze jou vertellen dat het een import toestel is.Je bent hier tenslotte in Nederland en niet ergens anders. Als hun vertellen dat het import toestel misschien iets goedkoper is of een andere kleur die hier normaal niet leverbaar is, dan is de keuze aan jou zelf. Dit is pure misleiding van dit soort winkels waarvan de klant weer eens de dupe van is. Natuurlijk mogen ze deze produkten verkopen, maar moeten dat duidelijk vertellen alvorens de klant zijn aanschaf doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:46:
[...]

Gemiddelde gebruiker is ook geen Tweaker en komen pas later achter de gevolgen.

Denk aan:
- Handleiding
- Update
- Security
- Doorverkoop

Allemaal dingen wat met een buitenlands toestel in de weg (kan) zitten. Hoe zwaar je het vind wegen maakt niet zoveel uit. En tuurlijk zijn er omwegen om die problemen op te lossen.
Iemand moet die overweging zelf kunnen maken bij een aankoop.

Zonder melding moet je gewoon kunnen verwachten dat je een Nederlands toestel krijgt.

Maar goed dit is mijn mening en zou getoetst moeten worden door een rechter oid. Ik vind het persoonlijk een kwalijke zaak en daar laat ik het voor deze discussie bij.
100% mee eens voor mensen die geen idee hebben is een telefoon een telefoon, en dan behoor je gewoon een voor de Nederlands gemaakt product te krijgen.

• pawarana
  • Niet online
pappaleone schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:43:
[...]

100% mee eens voor mensen die geen idee hebben is een telefoon een telefoon, en dan behoor je gewoon een voor de Nederlands gemaakt product te krijgen.
Maar zit er dan verschil in tussen een Franse, Italiaanse, Nederlandse, enz. (afgezien van het ean nummer), je krijgt (lijkt mij) toch de updates gevaceerd van je provider?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Is het mogelijk om door je schermen heen te scrollen, nu kan je alleen van links naar rechts en weer terug maar "vroeger" was er een standje dat je door kon scrollen. Dus 1.2.3.4.1.2.3.4 ipv 1.2.3.4.4.3.2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

pappaleone schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:40:
[...]
Het is vrij simpel Belsimpel levert/verkoopt jou een toestel, dus vindt ik het niet meer dan normaal dat ze jou vertellen dat het een import toestel is.Je bent hier tenslotte in Nederland en niet ergens anders.
Geloof mij hier kan je al lang niet meer vanuit gaan, en dat is echt niet alleen bij belsimpel. Ook bijvoorbeeld bij een grote winkel als de Mediamarkt kun je dat soort producten tegen komen (weet ik uit eigen ervaring). Ze doen namelijk officeel niks fout want het zijn producten voor de Europese markt en daar vallen wij ook gewoon onder, dus mogen ze hier ook gewoon verkocht worden.

Vandaar mijn vorige posings dat je als klant ook een eigen verantwoordelijkheid heb om je product zelf altijd te controleren bij aankooop.

En dat kan je dus doen via het EAN (Wikipedia: Europese artikelnummering

[ Voor 37% gewijzigd door DON PAPA op 11-08-2016 20:47 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Bij deze kap ik de discussie over de herkomst van een telefoon af, misschien een leuke discussie voor het shopingforum, maar hier stoppen we er mee aan gezien het feitelijk niets met de Galaxy S7 serie te maken heeft.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pawarana schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 18:07:
[...]

Maar zit er dan verschil in tussen een Franse, Italiaanse, Nederlandse, enz. (afgezien van het ean nummer), je krijgt (lijkt mij) toch de updates gevaceerd van je provider?
Het ging even over het claimen van een vr bril ofeen sd kaartje. Telefoons zijn uiteraard wel hetzelfde op de firmware van desbetreffend land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocy
edit: weggehaald na het zien van eerdere mod break.

[ Voor 93% gewijzigd door spocy op 12-08-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat iemand er wat aan heeft maar ik heb nu al twee keer meegemaakt dat mijn S7 niet meer uit standby wil of dat scherm opeens zwart wordt. Het scherm blijft zwart en wil niet meer aan en eventueel knippert het notificatie ledje.

Toestel moet dan gereset worden en start dan weer op.

Heb van alles geprobeerd want dacht eerst dat het een app was of instelling maar uiteindelijk denk ik dat het probleem te maken heeft met de sim kaart.

Kreeg namelijk na tig keer opnieuw opstarten plotseling de melding dat er geen sim kaart gedetecteerd was. Dus heb sim kaart eruit gehaald, even bekeken, schoongemaakt voor de zekerheid en weer terug geplaatst. Probleem was weg.

Heb dit trucje nu twee keer gedaan met succes dus misschien dat anderen dit ook kunnen proberen mocht men dit meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ik merkte vanochtend dat ik mijn apps niet meer kon updaten in de Playstore. Nu bleek dat mijn opslaggeheugen vol zat. Gelukkig heb ik een 64GB opslagkaartje bij mijn S7 edge gekregen en heb ik al heel wat foto's verplaatst via de galerij. Nu heb ik ook ingesteld dat mijn foto's standaard op mijn SD kaart worden opgeslagen. Is er ook een instelling om je whatsapp foto's (dat zijn er nogal wat) standaard op je SD kaart op te slaan?

Ik had al een map aangemaakt met whatsapp images en alle reeds bestaande foto's verplaatst, maar whatsapp creëert automatisch een nieuwe map voor nieuwe images.

Het is geen ramp, want ik kan wel op andere manieren ruimte vrij maken, maar het zou wel fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:07
Is het nog steeds niet mogelijk om whatsapp afbeeldingen niet op te laten slaan dan?
Bij de iPhone kun je bij instellingen van Whatsapp ervoor kiezen om de afbeeldingen niet op te slaan op je toestel en alleen maar op whatsapp laten, is dat nog steeds niet mogelijk bij de Samsung / android?
Dat zou ik zeer jammer vinden en zeker redelijk zwaar meewegen of ik de galaxy S7 ga halen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Daejji schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:12:
Is het nog steeds niet mogelijk om whatsapp afbeeldingen niet op te laten slaan dan?
Bij de iPhone kun je bij instellingen van Whatsapp ervoor kiezen om de afbeeldingen niet op te slaan op je toestel en alleen maar op whatsapp laten, is dat nog steeds niet mogelijk bij de Samsung / android?
Dat zou ik zeer jammer vinden en zeker redelijk zwaar meewegen of ik de galaxy S7 ga halen of niet.
Je kan er voor kiezen om afbeeldingen niet te laten laden (bij 4g gebruik b.v. als dat je vraag is?) want als je wilt dat hij wel geladen wordt maar niet wordt opgeslagen rare keuze aangezien foto's erg klein zijn ~200kb (x5 = 1MB x1000 = ~1GB, dus met 1GB kan je 5000 afbeeldingen opslaan) en je haast oneindig opslag hebt plus als je je berichten terug leest je context mist aangezien de foto's niet meer te zien zijn.
Deze functie op iphone snap ik wel want met 16gb waarvan maar 11 bruikbaar is wil je niet dat alleen de duurste modellen fatsoenlijk kunnen whatsappen.
Om je aankoop op een non issue te baseren vind ik een redelijk hoog troll gehalte hebben.

Kleine edit afhankelijk van de persoon die de foto's stuurt kan het 120kb of 250kb zijn maar ik denk dat 200kb erg ruim gemiddelde is meeste selfies zijn gemaakt met 5 of 8mp camera's en zijn dus ook kleiner. Kan me herinneren van me iphone tijd dat compressie niet een puntje was waar Apple ingenieurs ooit van gehoord hadden of ze wilden gewoon dat je meteen een 64gb versie kocht, lees: iphone foto's waren altijd nodeloos zwaar.

Nog een edit, de optie om whatsapp foto's niet te laten downloaden zit er volgens mij al heel lang in, op zijn minst al 4 jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door D0gtag op 12-08-2016 13:40 . Reden: Rekenen is zo overrated ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Daejji schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:12:
JDL15 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:01:
Ik merkte vanochtend dat ik mijn apps niet meer kon updaten in de Playstore. Nu bleek dat mijn opslaggeheugen vol zat. Gelukkig heb ik een 64GB opslagkaartje bij mijn S7 edge gekregen en heb ik al heel wat foto's verplaatst via de galerij. Nu heb ik ook ingesteld dat mijn foto's standaard op mijn SD kaart worden opgeslagen. Is er ook een instelling om je whatsapp foto's (dat zijn er nogal wat) standaard op je SD kaart op te slaan?

Ik had al een map aangemaakt met whatsapp images en alle reeds bestaande foto's verplaatst, maar whatsapp creëert automatisch een nieuwe map voor nieuwe images.

Het is geen ramp, want ik kan wel op andere manieren ruimte vrij maken, maar het zou wel fijn zijn :)
Nee is niet mogelijk. Wat wel kan is Google photos gebruiken en de whatsapp map automatisch backuppen. In Google photo kun je aangeven dat je media wilt verwijderen op apparaat waarvan al een backup is gemaakt.

Andere optie is om gewoon zelf alles naar SD kaart te kopieren. Ik zelf verwijder zelf af en toe de Whatsapp map omdat het bij mij toch meestal onzinnige fotos zijn en die hoef ik niet te bewaren.

Anderzijds. Hoe groot kan de map zijn. Als je heel gek doet kan het een gig zijn of je moet veel filmpjes hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 12-08-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Garret1410 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:37:
[...]

[...]

Nee is niet mogelijk. Wat wel kan is Google photos gebruiken en de whatsapp map automatisch backuppen. In Google photo kun je aangeven dat je media wilt verwijderen op apparaat waarvan al een backup is gemaakt.

Andere optie is om gewoon zelf alles naar SD kaart te kopieren. Ik zelf verwijder zelf af en toe de Whatsapp map omdat het bij mij toch meestal onzinnige fotos zijn en die hoef ik niet te bewaren.

Anderzijds. Hoe groot kan de map zijn. Als je heel gek doet kan het een gig zijn of je moet veel filmpjes hebben.
Nee is niet mogelijk bestaat niet hier op tweakers hé :+
Kan wel maar dan moet je niet een iphone kopen en bereid zijn een klein beetje werk te verrichten met android.
Het voordeel van android is dat er veel meer mogelijkheden zijn. (wel root nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:07
Kortom, voor een leek/normale gebruiker kan het dus niet zomaar en zou ik dus om de zoveel tijd foto's moeten wissen..wat een onzin.
Waarom heeft Whatsapp dat nou wel ingebouwd bij de iPhone en niet bij Android? Zou toch niet uit moeten maken, is verdorie gewoon een switchje.
Hoe dan ook, excuus, we moeten ook niet te lang en te uitgebreid offtopic raken.
Thx voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Is er een truukje om de standaard Samsung galerij uit te schakelen? Ik gebruik Google Foto's, maar daar kan ik geen foto's verwijderen. Hij zegt geen toegang te hebben tot de SD kaart. Ik kan alleen foto's verwijderen uit de galerij app. Ik heb me suf gezocht, maar niets lijkt te werken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:07:
Is er een truukje om de standaard Samsung galerij uit te schakelen? Ik gebruik Google Foto's, maar daar kan ik geen foto's verwijderen. Hij zegt geen toegang te hebben tot de SD kaart. Ik kan alleen foto's verwijderen uit de galerij app. Ik heb me suf gezocht, maar niets lijkt te werken.
Wat doet jou denken dat als je samsung gallerij uitschakeld je wel foto's kan verwijderen? Ben je al naar de app gegaan in applicatie beheer. Zorg dat bij machtigingen ook opslag staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:20
quarintus schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:16:
Wat doet jou denken dat als je samsung gallerij uitschakeld je wel foto's kan verwijderen? Ben je al naar de app gegaan in applicatie beheer. Zorg dat bij machtigingen ook opslag staat.
^^what he said...

en als aanvulling: galaxy s7 gallery app permission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het opladen wordt de energiebesparingsstand uitgeschakeld, kun je dit ook in ingeschakeld laten tijdens het opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
quarintus schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:16:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het staat op deze manier en dat had ik inderdaad al geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/adJrKDQDlwjGEGkfM7a0pv8G/full.png

Dit is de melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yhX9mVZNDb1B6ZddCGyaS3mg/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:01:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het staat op deze manier en dat had ik inderdaad al geprobeerd.

[afbeelding]

Dit is de melding.

[afbeelding]
Probeer eens de machtiging camera aan te zetten. De camera en de galerij zijn namelijk met elkaar verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:11
BillSpaarbank schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:07:
Ik had dat probleem ook heel lang, maar recentelijk heb ik een factory reset gedaan, laatste Google Foto's geinstalleerd en nu lukt het me wel om foto's van SD te deleten middels Google Foto's. Heel vreemd. Er zijn meer meldingen van dit probleem overigens dus je bent niet de enige.

Nu nog alle dubbele foto's uit Google Foto's wegkrijgen (waar Google Foto's zelf voor zorgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
quarintus schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:05:
[...]

Probeer eens de machtiging camera aan te zetten. De camera en de galerij zijn namelijk met elkaar verbonden.
Held! Dat werkt. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Laatst online: 04-09 14:40
-

[ Voor 100% gewijzigd door Bilderbeek op 16-12-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
Bilderbeek schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:13:
[...]

Bij mij is het (sinds gisteren) ook raak (zomaar, ineens, tijdens het browsen). Een goede "truc" is om scherm op maximale brightness te zetten om de strepen weg te krijgen (hoewel het op max. brightness zetten niet altijd werkt) en dan een (neutrale) screenfilter te gebruiken om het scherm te dimmen. Na een tijdje valt het niet meer zo op die strepen, maar goed, je verwacht toch beter van een toestel van 750+ euro...

Als ik het zo op het internet lees is dit een hardware defect en valt er weinig aan te doen. Heb mijn toestel rechtstreeks via KPN, dus binnenkort maar eens langs de winkel om een reparatie aan te vragen. Het is niet anders
Je kan 'm ook langsbrengen bij een Samsung Servicepunt of 'm laten ophalen door Dr Mobile, ook via Samsung. Heb je 'm na 2 werkdagen weer heel terug.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:41:
Tijdens het opladen wordt de energiebesparingsstand uitgeschakeld, kun je dit ook in ingeschakeld laten tijdens het opladen?
De vraag is: waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:46:
[...]

Nee is niet mogelijk bestaat niet hier op tweakers hé :+
Kan wel maar dan moet je niet een iphone kopen en bereid zijn een klein beetje werk te verrichten met android.
Het voordeel van android is dat er veel meer mogelijkheden zijn. (wel root nodig)
Oke dat wist ik dus niet. Ga het eens proberen.
Maar voor de normale gebruiker niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om energie te besparen? Ik vraag me af waarom de energiebesparing uit gaat als je je telefoon op gaat laden.
Ik heb voorkeur voor sneller opladen + ondertussen een filmpje kijken of gamen dan dat ik tegelijk met het opladen de accu leegzuig en een warme telefoon in mijn handen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:30:
[...]

Om energie te besparen? Ik vraag me af waarom de energiebesparing uit gaat als je je telefoon op gaat laden.
Ik heb voorkeur voor sneller opladen + ondertussen een filmpje kijken of gamen dan dat ik tegelijk met het opladen de accu leegzuig en een warme telefoon in mijn handen heb.
Hij gaat uit omdat je ruim energie voor handen hebt en dus niet op de accu hoeft te letten, het punt is dat accu besparende technieken werken op de lange duur. In 48 uur 1 a 2 procent per uur minder accu scheelt een hoop in die 48 uur (~25 a 50% accu verlening). Dit behaald hij door de cpu lager te clocken (hij wordt merkbaar trager) en alles wat op de achtergrond draait uit te zetten het moment dat je je telefoon scherm uitzet.
Als jij gaat gamen/filmpje kijken tijdens het laden gebruik je precies dat gene wat het meeste stroom verbruikt de/het display. Het toestel laad volledig op in 1 uur en 20 min stel dat je energiebesparing zou kunnen aanzetten zou je telefoon in dat uur 1 a 2% minder verbruiken en dus dat sneller laden. Gebruik je je scherm tijdens het laden zal het laden 1/3 a1/2 minder snel laden dus ben je al snel 2 uur bezig om het vol te krijgen.
Het heeft dus in die korte laad periode haast geen nut om energie besparende technieken te gebruiken, niemand die daarom daar de moeite voor neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb vaak last van dat de Fingerprint Sensor ineens "not available" is in verschillende apps. Bijvoorbeeld 1Password en de ING app. Hierna moet ik hem via de settings in desbetreffende app weer activeren. Zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fricandel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02 10:37
Inmiddels is het toestel terug van de mediamarkt na 7 dagen. Bij inname maken ze foto s van van eventuele krassen met een webcam .
Bij het minste miniscule veegje zetten ze op de bon dat toestel beschadigd is

...deze s7 was smetloos bij inlevering na reparatie waarbij het beeldscherm module is vervangen ivm die banen ....
Je raad het al een best diepe kras op de achterzijde 😲 voelbaar met je nagel dus best diepe.
Dat zie je natuurlijk pas als je thuis bent.

Hoop dat deze s7 edge verder probleemloos 2 a 3 jaar meegaat.
Weet wel dat mijn note 4 zeker niet onder deed aan de s7 en mijn volgend toestel weer een note word !

Bilderbeek schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:13:

[...]

Bij mij is het (sinds gisteren) ook raak (zomaar, ineens, tijdens het browsen). Een goede "truc" is om scherm op maximale brightness te zetten om de strepen weg te krijgen (hoewel het op max. brightness zetten niet altijd werkt) en dan een (neutrale) screenfilter te gebruiken om het scherm te dimmen. Na een tijdje valt het niet meer zo op die strepen, maar goed, je verwacht toch beter van een toestel van 750+ euro...

Als ik het zo op het internet lees is dit een hardware defect en valt er weinig aan te doen. Heb mijn toestel rechtstreeks via KPN, dus binnenkort maar eens langs de winkel om een reparatie aan te vragen. Het is niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32

TheVMaster

Moderator WOS

Mijn batterij houd het inmiddels makkelijker 40 uur uit. Zodra ik Wifi aan heb is het nog maar een uur of 10. WiFi uit dus, lang leve 10GB databundel.

EDIT:

Kan het kwaad om een telefoon in een zeer langzame oplader te stoppen? Raakt de accu in de war, of boeit het niet, laden is laden?
Mijn AliExpress charger blijkt gewoon een Fast Wireless Charger te zijn en dat voor 17 USD (kreeg hem vanochtend al binnen met de post):+

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 13-08-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:25
accessoires graag in het juiste topic:
[Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic

[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 13-08-2016 10:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
Kapitein187 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:33:
Hebben meer mensen last van paarse en groene vlekken /lijnen op hun S7 edge?

Ik heb exact dit: https://www.s7fanclub.com...n-tint-amoled-screen.html

Is hardware defect en als ik de verschillende verhalen moet geloven zal m'n scherm het binnen een aantal dagen niet meer doen.

Is ook niet altijd op een vaste plek maar verschilt per refresh van het scherm. Soms ook even minuutje weg.
Van de week langs Samsung Store gegaan in Haarlem, zouden twee weken nodig hebben...

Toen naar Cool Blue gegaan (waar ik hem heb aangeschaft). En binnen 5 minuten stond ik buiten met een compleet nieuw toestel (!).
En dit voor een telefoon die ik sinds release heb. Super service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Kapitein187 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:37:
[...]

Van de week langs Samsung Store gegaan in Haarlem, zouden twee weken nodig hebben...

Toen naar Cool Blue gegaan (waar ik hem heb aangeschaft). En binnen 5 minuten stond ik buiten met een compleet nieuw toestel (!).
En dit voor een telefoon die ik sinds release heb. Super service.
Coolblue is wat betreft after-sales/service echt 1 van de allerbeste webshops, zo niet DE allerbeste. Je betaalt over het algemeen iets meer dan elders, maar ik betaal daar graag voor.
In het verleden al paar keer onwijs goeie service van hen gekregen op deffecten en aankopen met een smartphone en TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de liefhebbers:

Samsung is op dit moment nieuwe firmware, G935FXXU1BPH6, aan het uitrollen voor de UN-branded S7Edge in Italie

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/eUMjFP.png

Changelog:

* Verbeterde prestaties voor Bluetooth & NFC
* De instellingen zijn toegevoegd voor: Samsung Cloud
* Een nieuwe functie toegevoegd: Samsung Cloud
* De veiligheid van het apparaat is verbeterd (security patch augustus 2016)

Verder is de firmware-versie van "A" naar "B" gegaan -> NEE, nog niet Android 7 maar wellicht "Grace UX"?

Zodra deze firmware beschikbaar is, zal ik hem aanpassen voor PHN en hier posten!

EDIT: GEEN Grace UX, WEL de "galerij-app" à la "Note 7"; verder is de "Kernel-versie" veranderd -> 3.18.14-8888212

[ Voor 10% gewijzigd door henklbr op 13-08-2016 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
Geert1976 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:44:
[...]

Coolblue is wat betreft after-sales/service echt 1 van de allerbeste webshops, zo niet DE allerbeste. Je betaalt over het algemeen iets meer dan elders, maar ik betaal daar graag voor.
In het verleden al paar keer onwijs goeie service van hen gekregen op deffecten en aankopen met een smartphone en TV.
Vaak idd duurder dan andere webshops. Maar dit zijn wel de dingen idd die er voor zorgen dat ik liever meer betaal en dus goeie service krijg. Overigens had ik de S7 met abonnement afgesloten (KPN) via Coolblue. Direct via KPN zou ik 219 euro moeten bij betalen destijds, via Cb 60..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:44:
[...]

Dit kan en wil ik graag beamen! Coolblue is zeer goed met service en ook klantgerichtheid. Ps hetzelfde geldt in mijn ervaring voor Bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
henklbr schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:50:
Voor de liefhebbers:

Samsung is op dit moment nieuwe firmware, G935FXXU1BPH6, aan het uitrollen voor de UN-branded S7Edge in Italie

[afbeelding]

Changelog:

* Verbeterde prestaties voor Bluetooth & NFC
* De instellingen zijn toegevoegd voor: Samsung Cloud
* Een nieuwe functie toegevoegd: Samsung Cloud
* De veiligheid van het apparaat is verbeterd (security patch augustus 2016)

Verder is de firmware-versie van "A" naar "B" gegaan -> NEE, nog niet Android 7 maar wellicht "Grace UX"?

Zodra deze firmware beschikbaar is, zal ik hem aanpassen voor PHN en hier posten!
Zal ook wel spoedig in Nederland via de bekende providers "uitgerold" worden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pawarana schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:58:
[...]

Zal ook wel spoedig in Nederland via de bekende providers "uitgerold" worden!
Dat zal ongetwijfeld, maar het zou ook maar es kunnen dat dat nog een paar weken duurt...

Dus dit is voor de mensen die graag zo snel mogelijk de laatste updates willen hebben (en daar hoor jij dus niet bij)... ;)
En dit is ook makkelijk voor mensen die een "via grijze import" verkregen toestel hebben, want voor hun "CSC" zou het nog wel eens wat langer kunnen duren! (uitrol firmware gaat op CSC's, NIET op provider!) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:08:
[...]
Dat zal ongetwijfeld, maar het zou ook maar es kunnen dat dat nog een paar weken duurt...

Dus dit is voor de mensen die graag zo snel mogelijk de laatste updates willen hebben (en daar hoor jij dus niet bij)... ;)
En dit is ook makkelijk voor mensen die een "via grijze import" verkregen toestel hebben, want voor hun "CSC" zou het nog wel eens wat langer kunnen duren! (uitrol firmware gaat op CSC's, NIET op provider!) ;)
Dat het op CSC gaat dacht ik ook, en om die update's OTA te krijgen hoeft er volgens mij niet eens een sim in te zitten maar is een wifi-verbinding voldoende, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

Dat het op CSC gaat dacht ik ook, en om die update's OTA te krijgen hoeft er volgens mij niet eens een sim in te zitten maar is een wifi-verbinding voldoende, klopt dat?
klopt simkaart is niet nodig voor update.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:22

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Volgende keer een TR aanmaken, niet zelf reageren.

[ Voor 85% gewijzigd door janvanduschoten op 13-08-2016 16:52 ]

Specs

Pagina: 1 ... 61 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support