• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Hallo,

Ik als iPhone gebruiker neig er steeds meer naar om de S7 of Note 7 aan te schaffen, maar heb 4 vragen.
1. Is het echt waar dat je scherm enorm snel inbrand, zeker met pokemon go of ingress ?
2. Hoe is het gesteld met de accu, gaan deze nog steeds na een jaar rare kuren vertonen (heb jaren terug een galaxy s 1 gehad, zeer veel plezier aan gehad, alleen deed de accu het erg verrot na een jaar)
3. Hoe is het met updates van bepaalde apps gesteld ? Komen deze net zo rap als voor iOS ? Kon me herinneren dat android veel langer moest wachten op een bepaalde update (weeronline bv, is nog steeds niet geupdate terwijl die al een jaar een totaal vernieuwde app is op iOS.) Sommige games oa Sacred Legends is er ook nog steeds niet, goed spel maar enkel weer als eerste op iOS.
4. Hoe is de stabiliteit tegenwoordig kwa apps en het os ? Android is in de loop der jaren natuurlijk flink volwassen geworden (neem ik aan) maar de ervaring die ik had was op de s1 vaak vastlopers of apps die het niet deden..(dit was natuurlijk de eerste versie van Android)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Bericht move naar MAA (Mobiel aankoopadvies)

1, Nee.. De huidige generatie AMLOD schermen branden niet snel is, natuurlijk kan het wel. Maar bij normaal gebruik is er niets aan de hand.

2. Accu's zijn het probleem niet, zeker wanneer je er op een normale manier mee omgaat.... (netjes laden en ontladen. Overigens valt de 1e a 2e week van een nieuwe telefoon niets van het accuverbruik te zeggen. Maar goed, lees de reviews naar. Het accuverbruik is zeker geen negatief punt met de S7 en verwachting ook niet met de Note 7

3. Bekijk het zo, de Android App store is veel groter dan de iOS store, de snelheid waarmee apps worden geupdate hangt helemaal van de app ontwikkelaar af. Ik heb app's op mijn telefoon staan die wekelijks updates krijgen, ik heb ook genoeg apps draaien die omdat ze uit ontwikkeld zijn niet veel updates behoeven.

4. Android is gewoon een stabiel OS, wanneer je zelf gaan zitten prutsen met custom rom's en of andere duistere apps kan dit rap minder worden.

5...... O die heb je niet? De Galaxy S7 of Note 7 zijn in geen opzicht minder dan een iPhone, je krijgt hogere specs, meer mogelijkheden om het OS in te richten. Het is dus niet zo dat de een beter of minder is dan de ander. Android 6.0.x doet alleen niet meer denken aan de versie die jij op je oude S1 had draaien. Totaal niet te vergelijken.

honderden miljoenen Android gebruikers, als het een slecht OS was geweest had het niet zoveel gebruikers.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 08:36
Bontes schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:23:
Hallo,

Ik als iphone gebruiker neig steeds meer naar een galaxy s7 of note 7, toestellen zien er mooi uit en het scherm is echt schitterend. Maar had 4 vragen...
1. klopt het dat het scherm enorm snel inbrand, zeker als je pokemon go of ingress speelt ?
2. gaat de accu raar doen na een paar maanden (heb de galaxy s1 gehad vanaf release en die begon erg verrot te worden in korte tijd), dus is dit tegenwoordig gewoon goed ?
3. de updates in playstore....worden apps net zo snel ge updated als in ios ? meen me te herinneren dat bepaalde apps in de playstore maanden moesten wachten op een update (ook bepaalde spellen trouwens) die allang op ios waren. Wat ik wel weet is dat weeronline op dit moment nog steeds niet geupdate is, en op ios is dit al een jaar een compleet nieuwe app.
4. hoe zit het met de de stabiliteit van het os en de apps, android is nutuurlijk volwassen geworden in de loop der tijd, ik heb enkel de begin versie van het os ervaren en had vaak vastlopers of apps die niet reageerde.

thanks alvast
1) kan maar dan moet je continu een vast beeld hebben en op hoge helderheid. Kijk maar naar de demo modellen bij de mediamarkt. Ik heb in al die jaren geen inbranding gehad. Ook een 4 jaar oude S4 nog zonder problemen.

2) Accu die raar doet heb ik nog niet van gehoord

3) Ik heb persoonlijk de ervaring dat Android apps vaker geupdated worden dan iOS. Maar dat zijn meestal kleine bugfix updates. Alleen OS updates komen op iOS weer vaker.

4) Stabiliteit op Android 6.0.1 is goed. Heb op zowel Android als iOS wel eens een crash gehad van een app. Kan anno 2016 niet zeggen dat iOS veel stabieler is.

iPhone is gewoon goed maar ook een beetje saai vind ik. Ook vind ik het Amoled scherm van de S7 Edge errug mooi. Misschien als de iPhone 8 een beter scherm krijgt en iOS meer vrijheid bied, dat ik dan weer eens een overstap overweeg.