Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

dn072 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:12:
Beste mede tweakers,

Ik heb een edge 7 gekocht in een samsung store in thailand.

Wat zou dit kunnen zijn? En heb ik gewoon garantie in nederland? Ik heb alle bonnetjes enz bewaard, en met creditcard betaald
Ik heb geen idee of Samsung ook garantie geeft op producten uit het buitenland (lijkt mij wel) maar als ze echt moeilijk doen dan kun je het ook nog proberen via de verzekering van je creditcard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Net weer een aantal posts verplaatst. Screenshots, vragen en mededelingen over custom roms horen thuis in: [Samsung Galaxy S7-serie] Rooten en Custom roms. Graag vanaf nu daar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:53
Ga ook de S7 binnenkort halen :) . Kom van een Nexus 5 die zijn beste tijd wel gehad heeft. S7 is eigenlijk de enige telefoon op dit moment die overal redelijk tot goed in is, als ik alles naast elkaar leg. Alleen geen usb-c en die prijs ..... . Oneplus 3 is qua prijs al een stuk aantrekkelijker, maar voor mij net te groot. Zat ook nog even te twijfelen om te wachten op de nieuwe Nexus, maar ook die is in het begin waarschijnlijk niet veel goedkoper, en dan ook nog op een aantal aspecten minder (bijvoorbeeld accu). Nieuwe updates daar zijn zeker een grote plus, maar ook niet altijd bug vrij. Loop nu alweer een aantal weken met een nexus telefoon, waarvan het geluid het niet goed doet bij video's. Hoop alleen wel op een ook redelijk lange ondersteuning van de s7, want wil er wel circa 3 jaar mee kunnen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Matedeor op 04-08-2016 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:12
@Matedeor

Ik zeg doen.
Heb de s7 nu ong een maand in gebruik en ben zeer tevreden, beter dan ik had verwacht eigenlijk.
Kom zelf van een Nexus (6P) maar deze weg gedaan omdat een iets kleinere/handzamer telefoon toch de voorkeur heeft, voorheen totaal geen fan van touchwiz maar Samsung heeft het voor het eerst goed voor elkaar met de software, niet te druk of veel bloatware en je kan eventueel nog themes toepassen bijv. Gebruik er alsnog Nova launcher op, puur uit gewenning & de extra features die het met zich meebrengt.
Zoals je zelf al aangeeft, hij doet vrijwel alles goed, van camera tot snelheid, het is goed in orde. Daarnaast ben ik weer erg blij met wireless charging, vind het echt een must. Savonds op je nachtkastje en sochtends geen omkijken vwb batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 11:51
Ik probeer mijn ipad1 aan te sluiten op de S7 om zo gebruik te kunnen maken van USB thetering en dan te kunnen internetten op mij Ipad. Via wifi lukt dat wel. Echter USB Thetering kan ik niet aankiezen op de mobiel, blijft "grijs" zeg maar.

Aangesloten via Ipad USB einde in koppelstuk van S7. Vertrouw computer op Ipad. Ik ga naar Safari: Server kan niet gevonden worden.

Heb ook een app geprobeerd op de S& PDANet+, maar dat mocht ook niet baten.

De Ipad heeft geen 3G mogelijkheid zelf.

Heb op Google gezocht, maar ik kan geen oplossing vinden.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

toastingnow schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:08:
Ik probeer mijn ipad1 aan te sluiten op de S7 om zo gebruik te kunnen maken van USB thetering en dan te kunnen internetten op mij Ipad. Via wifi lukt dat wel. Echter USB Thetering kan ik niet aankiezen op de mobiel, blijft "grijs" zeg maar.
Maakt voor dit probleem even een nieuw topic aan, aangezien het niet specifiek iets met je S7 te maken heeft. Wat ik overigens eerder verwacht is dat je iPad gewoon niet via zijn poort internet kan ontvangen. Volgens mij is USB-tethering ook primair bedoeld voor Windows (eventueel ook Mac). Waarom doe je het overigens niet gewoon via Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 11:51
rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:11:
[...]

Maakt voor dit probleem even een nieuw topic aan, aangezien het niet specifiek iets met je S7 te maken heeft. Wat ik overigens eerder verwacht is dat je iPad gewoon niet via zijn poort internet kan ontvangen. Volgens mij is USB-tethering ook primair bedoeld voor Windows (eventueel ook Mac). Waarom doe je het overigens niet gewoon via Wifi?
Nu weet ik even niet of ik verder in een nieuw topic moet.
Via USB, had gehoopt dat dit wat sneller zou zijn. Maar als het gewoonweg niet bedoeld was daarvoor, dan houdt het op. Zal ik mijn bericht verwijderen?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RNBakker
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 14:40
Ik ga een nieuwe S7 of S7 Edge kopen. Nu zegt mijn zoon dat de Edge veel ergernis geeft met onnodige scherm aanrakingen. Maar hij heeft een S6 Edge.

Het grotere scherm van de S7 Edge trekt mij wel, hopelijk kan ik het dan beter lezen als ik mijn leesbril weer eens vergeten ben :-)

Maar goed wat is jullie advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:31
RNBakker schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:22:
Ik ga een nieuwe S7 of S7 Edge kopen. Nu zegt mijn zoon dat de Edge veel ergernis geeft met onnodige scherm aanrakingen. Maar hij heeft een S6 Edge.

Het grotere scherm van de S7 Edge trekt mij wel, hopelijk kan ik het dan beter lezen als ik mijn leesbril weer eens vergeten ben :-)

Mijn advies is om eens een winkel binnen te lopen en beide toestellen vast te houden en er ff mee te spelen. Kom je er gauw genoeg achter wat je het prettigst vindt. Ik had bijv. direct al een paar x bij de Edge variant dat ie mijn handpalm registreerde tijdens het scrollen met 1 hand. Ergerde ik me direct al aan :) Maar andere mensen hebben er juist geen enkel probleem mee.

Overigens lettergrote etc kun je uiteraard zelf gewoon instellen en om die reden zou het imo niet zoveel uit moeten maken of je een S7 of Edge wil hebben. Gewoon beide proberen en kijken welke het fijnst aanvoelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

toastingnow schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 12:14:
[...]
Nu weet ik even niet of ik verder in een nieuw topic moet.
Via USB, had gehoopt dat dit wat sneller zou zijn. Maar als het gewoonweg niet bedoeld was daarvoor, dan houdt het op. Zal ik mijn bericht verwijderen?
Je bericht verwijderen kan niet ;) Ik verwacht dat het niet gaat, maar misschien zijn er andere die er meer verstand van hebben. Dan wel dat het mogelijk is dan wel dat het erin 'gehackt' kan worden. Maak gewoon even een nieuw topic aan en wie weet wat voor antwoorden er nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:12

Martinspire

Awesomeness

Matedeor schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 11:28:
Ga ook de S7 binnenkort halen :) . Kom van een Nexus 5 die zijn beste tijd wel gehad heeft. S7 is eigenlijk de enige telefoon op dit moment die overal redelijk tot goed in is, als ik alles naast elkaar leg. Alleen geen usb-c en die prijs ..... . Oneplus 3 is qua prijs al een stuk aantrekkelijker, maar voor mij net te groot. Zat ook nog even te twijfelen om te wachten op de nieuwe Nexus, maar ook die is in het begin waarschijnlijk niet veel goedkoper, en dan ook nog op een aantal aspecten minder (bijvoorbeeld accu). Nieuwe updates daar zijn zeker een grote plus, maar ook niet altijd bug vrij. Loop nu alweer een aantal weken met een nexus telefoon, waarvan het geluid het niet goed doet bij video's. Hoop alleen wel op een ook redelijk lange ondersteuning van de s7, want wil er wel circa 3 jaar mee kunnen doen.
Ik had diezelfde keuze staan. Toch voor de S7 gekozen omdat die toch net wat meer biedt. Camera (vooral filmen en beeldstabilisatie), draadloos laden, waterdicht (iets wat je pas merkt als je het nodig hebt), SD-slot, overal verkrijgbaar, veel accessoires en betere ondersteuning. Bovendien is die OnePlus3 wel met USB-C uitgerust maar doet ie alleen snelladen met de eigen meegeleverde lader (en volgens mij ook niet eens als je hem in USB van PC of laptop doet). Anders is het namelijk gewoon USB2 snelheid. De S7 heeft overigens ook alleen fast-charge met specifieke laders, maar ook die zijn gewoon breed verkrijgbaar en sommige 3rd party laders werken ook.

Prijs is wel erg hoog inderdaad, maar ik heb hte idee dat dit een toestel is wat veel langer meegaat. Ik vind de OP3 wel mooier eruit zien, maar er zit bij mij nu toch al een case omheen. Ook lijkt ie iets sneller te zijn (maar insignificant imo) en iets langer op de batterij te kunnen (maar wederom een marginaal verschil).

Nexus zal ongeveer even duur zijn, maar verder verwacht ik daar ook weinig bijzonders van. Ook vind ik de fingerprintreader aan de achterkant irritant, maar dat is persoonlijk. Het blijft overigens jammer dat vrijwel alle Android-toestellen van het moment die USB-C hebben, geen USB3 gebruiken. Dat had mn Lumia 950 wel en die was dan ook echt supersnel opgeladen. Maar echt slecht vind ik het ook niet gaan met fastcharge, zowel in de auto als aan de stekkerlader. 1,5 uur en hij is vol (of 5,5 als je hem via usb oplaad :') )

Anyways, dat ik hem gewoon hier in de buurt kan halen, er allerlei cases en autohouders voor zijn, plus andere accessoires maakt voor mij dat het toch wel lekker makkelijk is. Ook qua garantie (of reparatie) is een Galaxy veel gemakkelijker.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 04-08-2016 19:45 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:48:
[...]

Je bericht verwijderen kan niet ;) Ik verwacht dat het niet gaat, maar misschien zijn er andere die er meer verstand van hebben. Dan wel dat het mogelijk is dan wel dat het erin 'gehackt' kan worden. Maak gewoon even een nieuw topic aan en wie weet wat voor antwoorden er nog komen.
waarom moet hij dit weghalen? ben zelf ook wel benieuwd naar de compatibiliteit met apple producten.dus als er een probleem is met het koppelen van de S7 lees ik het graag hier!

dit mag wel een eigen topic?

probeerde laatst ook via bleutooth te koppelen om een foto te delen met een iphone5 maar dat lukte ook niet. en dan heb je een bleutooth standaard pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy

als je perse 5,5inch wil zou ik voor een ander merk kiezen met een vlak scherm.omdat de edge afbuigt aan de randen en vervormd en verkleurd gebruik je het scherm niet optimaal.heb hem zelf met verlies verkocht op mp en nu de normale s7 kwa ruimte verlies ik haast niets omdat ik nu optimaal gebruik maak tot aan de randen,tekst is maar een heel klein beetje kleiner.houd ook fijner vast met 1hand en geen rare spook aanrakingen van het vasthouden aan de randen.

de edge is een baksteen in de broekzak,heb je geen diepe zakken steekt hij uit,de s7 daarintegen voel je haast niet zitten.wat een verschil!

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 06-08-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

edonkey-boy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:39:
[...]
waarom moet hij dit weghalen? ben zelf ook wel benieuwd naar de compatibiliteit met apple producten.dus als er een probleem is met het koppelen van de S7 lees ik het graag hier!
Nooit gezegd dat hij het weg moet halen, dat kan ook helemaal niet. Mijn opmerking sloeg op het feit dat hij een individueel, 'groot', probleem wilde bespreken in een topic. Maar individuele problemen kunnen beter besproken worden in losse topics.
probeerde laatst ook via bleutooth te koppelen om een foto te delen met een iphone5 maar dat lukte ook niet. en dan heb je een bleutooth standaard pff
Volgens mij is het sowieso niet mogelijk om bestanden te verzenden naar een iPhone, dat was althans vroeger zo, maar misschien hebben ze dit inmiddels aangepast h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 14:52:
[...]

Nooit gezegd dat hij het weg moet halen, dat kan ook helemaal niet. Mijn opmerking sloeg op het feit dat hij een individueel, 'groot', probleem wilde bespreken in een topic. Maar individuele problemen kunnen beter besproken worden in losse topics.

[...]

Volgens mij is het sowieso niet mogelijk om bestanden te verzenden naar een iPhone, dat was althans vroeger zo, maar misschien hebben ze dit inmiddels aangepast h
maar het gaat wel over de s7 en is een ervaring met compatibiliteit met andere producten,was er wel nieuwschierig naar.

je zegt het zelf al mischien hebben ze het opgelost,dat had ik ook gehoopt.dan word er gekeurd bij een instantie en wijkt er toch weer wat af zodat delen of koppelen niet gaat tussen verschillende merken.erg jammer is dat,maar welke fabrikant zit fout? auto fabrikanten kunnen er ook wat van met hun obd poorten

[ Voor 12% gewijzigd door edonkey-boy op 04-08-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

edonkey-boy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:00:
[...]
maar het gaat wel over de s7 en is een ervaring met compatibiliteit met andere producten,was er wel nieuwsgierig naar.
Dat begrijp ik. Maar toch zien we het liever in een los topic. Verdere discussie over de moderatie is offtopic hier, dus mocht je er nog iets over willen zeggen, stuur me dan even een DM.
Je zegt het zelf al misschien hebben ze het opgelost,dat had ik ook gehoopt.dan word er gekeurd bij een instantie en wijkt er toch weer wat af zodat delen of koppelen niet gaat tussen verschillende merken.erg jammer is dat,maar welke fabrikant zit fout?
Die zin ging over jou Bluetooth opmerking en niet over het probleem waar 'toastingnow' mee zit. Overigens wijken ze helemaal niet af. Er is een standaard die Bluetooth specificeert met bepaalde profielen. Profiel voor Audio, profiel voor bestanden, profiel voor video, etc.
Als fabrikant kies je er zelf voor welke profielen je ondersteund en welke niet. Apple ondersteund het profiel voor delen van bestanden niet, omdat ze bang zijn / waren dat mensen massaal hun gekochte iTunes muziek ging delen met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
rens-br schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:05:
[...]

Dat begrijp ik. Maar toch zien we het liever in een los topic. Verdere discussie over de moderatie is offtopic hier, dus mocht je er nog iets over willen zeggen, stuur me dan even een DM.

[...]

Die zin ging over jou Bluetooth opmerking en niet over het probleem waar 'toastingnow' mee zit. Overigens wijken ze helemaal niet af. Er is een standaard die Bluetooth specificeert met bepaalde profielen. Profiel voor Audio, profiel voor bestanden, profiel voor video, etc.
Als fabrikant kies je er zelf voor welke profielen je ondersteund en welke niet. Apple ondersteund het profiel voor delen van bestanden niet, omdat ze bang zijn / waren dat mensen massaal hun gekochte iTunes muziek ging delen met elkaar.
ik wou een gemaakte foto met mijn s7 versturen naar de iphone5 wat niet lukte.

bedankt voor de uitleg van die profielen,dit is dus weer zo'n grijs gebied in een specificatie wat waardeloos is.ze willen geld ergens mee verdienen en dan slopen ze er profielen uit of veranderen dat pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

edonkey-boy schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:12:
bedankt voor de uitleg van die profielen,dit is dus weer zo'n grijs gebied in een specificatie wat waardeloos is.
Graag gedaan. Maar genoeg over dat probleem. Want het is een S7 topic. Geen Apple bluetooth topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08

Ik heb zelf nu 2 maanden de Edge hiervoor gekozen vanwege het grotere scherm, betere accu en toch wel in mijn ogen de betere looks.
Tot op heden heb ik nog geen een keer een probleem gehad dat ik per ongeluk het scherm vast heb gehouden. En ben dus zeer tevreden. Over de "gewone"kan ik dus niet oordelen..

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlennQuirynen
  • Laatst online: 10-05 23:16
Hallo,

heeft er iemand al meer informatie over de Galaxy S7 mini?
Ik had verwacht dat deze bij het unpack event aangekondigd zou worden.

Komt deze nog uit? Of moet ik naar een andere toestel uitkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022

Bij mij heeft het bedienen en gebruiken van de S7 edge nog nooit geleid tot "ongewilde" aanrakingen van het scherm...
Ik had eerst de S6 en daarna de S6+ om dezelfde redenen als bij u (minder goed zicht zonder bril).
Van het zogenaamde "niet het volledig scherm kunnen zien of gebruiken" wegens de afgebogen randen heb ik helemaal geen last... het is me zelfs nog nooit opgevallen.
De S7 edge is een prima koop.... doen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
BIG charlie schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:53:
[...]

Bij mij heeft het bedienen en gebruiken van de S7 edge nog nooit geleid tot "ongewilde" aanrakingen van het scherm...
Ik had eerst de S6 en daarna de S6+ om dezelfde redenen als bij u (minder goed zicht zonder bril).
Van het zogenaamde "niet het volledig scherm kunnen zien of gebruiken" wegens de afgebogen randen heb ik helemaal geen last... het is me zelfs nog nooit opgevallen.
De S7 edge is een prima koop.... doen zou ik zeggen.
tja sommige mensen storen zich ook niet aan een curved display,maar dat doet mij weer aan de goede oude (breed) beeldbuis denken. tis maar net of je er aan stoort of niet,maar het is er wel.vond het verschrikkelijk dat afgeronde scherm.accu duur was wel een + punt maar doe nu 6,5uur screenon time tegen 8,5uur van de edge.ook de grote (gewicht) vond ik een nadeel.

als je de edge goed vasthoud en een pagina scrolt hapert hij soms (meestal) omdat hij vingers detecteerd aan de randen,ook met tekst invoer gaf hij mij problemen.ik gebruik dan wel geen hoesje en heb grote handen die het toestel goed omklemden ivm het niet willen laten vallen van dit glazen (dure) toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beste mede tweakers,

Heb alle opties al bekeken of het toestel echt of nep zou zijn enz. En het toestel is echt.

Maar nu enkele dagen later lopen er 3 strepen door mijn beeldscherm. Maar als ik de verlichting op zijn hoogste stand zet zijn deze verdwenen.

Wat zou dit kunnen zijn? En heb ik gewoon garantie in nederland? Ik heb alle bonnetjes enz bewaard, en met creditcard betaald.

[afbeelding]
Helaas niet kan ik je vertellen, ik kom vaak in Thailand en heb er meerdere toestellen gekocht, ooit 1x probleem gehad met een S4 toestel komt NIET in aanmerking voor garantie. Ik heb het geluk dat ik vaak in Thailand kom, heb het toestel toen meegenomen en daar na laten kijken. Meestal zit er ook een andere processor in de Thaise toestellen. Maar je kunt alsnog eens proberen contact op te nemen met samsung,niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 4% gewijzigd door pappaleone op 05-08-2016 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:45
Maar nu enkele dagen later lopen er 3 strepen door mijn beeldscherm. Maar als ik de verlichting op zijn hoogste stand zet zijn deze verdwenen.

Wat zou dit kunnen zijn? En heb ik gewoon garantie in nederland? Ik heb alle bonnetjes enz bewaard, en met creditcard betaald.
Met de creditcard heb je anders ook 1 jaar garantie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wortel1
edonkey-boy schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 00:06:
[...]

tja sommige mensen storen zich ook niet aan een curved display,maar dat doet mij weer aan de goede oude (breed) beeldbuis denken. tis maar net of je er aan stoort of niet,maar het is er wel.vond het verschrikkelijk dat afgeronde scherm.accu duur was wel een + punt maar doe nu 6,5uur screenon time tegen 8,5uur van de edge.ook de grote (gewicht) vond ik een nadeel.

als je de edge goed vasthoud en een pagina scrolt hapert hij soms (meestal) omdat hij vingers detecteerd aan de randen,ook met tekst invoer gaf hij mij problemen.ik gebruik dan wel geen hoesje en heb grote handen die het toestel goed omklemden ivm het niet willen laten vallen van dit glazen (dure) toestel.
Het is niet alleen dat ik me er niet aan stoor. Ik vindt het zelf mooi. Het maakt van mijn telefoon iets bijzonders. persoonlijk vindt ik de "gewone" s7 er niet echt bijzonder uit zien.
Ik zal eerlijk zijn de Edge functie gebruik ik eigenlijk weinig tot niet het gaat me dan ook niet om de extra functie. Al is het wel leuk dat wanneer je een gemiste oproep hebt je deze vanuit je "edge" kan swipen.
Dat haperen wat jij beschrijft heb ik dus niet (nooit). Misschien dat mijn handen dan kleiner zijn of zo. En haperen is sowieso iets wat de S7 (Edge) in mijn beleving niet doet.
Hoe lang heb je de Edge in bezit gehad?

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fricandel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-02 10:37
Beste mede tweakers,

Heb alle opties al bekeken of het toestel echt of nep zou zijn enz. En het toestel is echt.

[afbeelding]
Hier hetzelfde probleem ! S7 edge is 2 maanden oud.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ysc30bgwbb27s.jpg
Heb zaterdag afspraak repair centre benieuwd wat het probleem is.
Ik laat het nog weten hier.
Mocht jij iets weten hoor ik het graag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Von Henkel schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 06:11:
[...]

Met de creditcard heb je anders ook 1 jaar garantie...
Hangt een beetje van de creditcard af, ligt iets genuanceerder. Ja, je hebt bij sommige kaarten 360 dagen garantie, maar voor mobiele telefoons tot een maximaal bedrag van bijvoorbeeld € 240. Het is niet automatisch zo dat als je hebt betaald met een creditcard, je direct een nieuwe telefoon kunt claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 15:18
Ik dacht dat ik de enige was met de strepen op het scherm. Ik kon er al niks over vinden op het internet. Samsung benelux heeft al aangegeven dat het niet onder hun garantie valt. Ik ben zondag in bangkok en ga daar nog even langs de samsung store, misschien valt daar nog wat te regelen omdat het toestel nog geen twee weken oud is.

En anders ga ik achter de verzekering van mn creditcard aan.

Ik hou het hier op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Zwitserland (AUT), gereleased 03 aug 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* July security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Tue, 19 Jul 2016 01:02:45 +0000
Security Patch Level 2016-07-01
Product code PHN
PDA G930FXXU1APGO
CSC G930FPHN1APF1
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
dn072 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:09:
Ik dacht dat ik de enige was met de strepen op het scherm. Ik kon er al niks over vinden op het internet. Samsung benelux heeft al aangegeven dat het niet onder hun garantie valt. Ik ben zondag in bangkok en ga daar nog even langs de samsung store, misschien valt daar nog wat te regelen omdat het toestel nog geen twee weken oud is.

En anders ga ik achter de verzekering van mn creditcard aan.

Ik hou het hier op de hoogte
Als het een hardwaredefect is, dan lult Samsung Benelux uit zijn of haar nek. Lijkt me dat je gewoon in aanmerking komt voor een reparatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marhalm schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:23:
[...]

Als het een hardwaredefect is, dan lult Samsung Benelux uit zijn of haar nek. Lijkt me dat je gewoon in aanmerking komt voor een reparatie..
Dat denk ik dus niet: probeer jij maar eens een geïmporteerd S7(Edge)-Duo ter reparatie aan te bieden onder garantie: gaat je dus niet lukken (toestel is niet in Europa/Nederland uitgebracht).

Indien je een toestel buiten de EU koop, geldt er altijd een "beperkte garantie"!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
henklbr schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:31:
[...]

Dat denk ik dus niet: probeer jij maar eens een geïmporteerd S7(Edge)-Duo ter reparatie aan te bieden onder garantie: gaat je dus niet lukken (toestel is niet in Europa/Nederland uitgebracht).

Indien je een toestel buiten de EU koop, geldt er altijd een "beperkte garantie"!
Hmm, dat is erg jammer. Succes ermee dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
henklbr schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:31:
[...]

Je hebt helemaal niet een beperkte garantie! |:(
Sterker nog, je hebt helemaal GÉÉN garantie, dit omdat het product geen EU Bloc Warranty heeft!
Samsung Benelux ondersteunt alleen een product dat in Europa is gekocht. en niet buiten de EU!
Samsung is te groot aan het worden = dus te arrogant
*knip*. Nee dus. Flame is niet de bedoeling.
Bron; Samsung

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 07-08-2016 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pawarana schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:25:
[...]

Je hebt helemaal niet een beperkte garantie! |:(
Sterker nog, je hebt helemaal GÉÉN garantie, dit omdat het product geen EU Bloc Warranty heeft!
Samsung Benelux ondersteunt alleen een product dat in Europa is gekocht. en niet buiten de EU!
Samsung is te groot aan het worden = dus te arrogant.
*knip*. Nee dus. Flame is niet de bedoeling.
Bron; Samsung
U zei? Lezen is ook een kunst, I know... |:( 8)7

Wat moet ik doen als ik mijn product in het buitenland heb gekocht?

SAMSUNG Electronics Benelux ondersteunt een product dat in Europa is gekocht wanneer het een 'EU Bloc Warranty' heeft. Deze garantie is aanwezig waar aan de bovenkant van de kaart van de productgarantie duidelijk ' European Bloc' aangegeven is.

Als een product in een ander deel van de wereld gekocht is, zal SAMSUNG proberen de reparatie uit te voeren. SAMSUNG Electronics Benelux kan het resultaat hiervan niet garanderen.
Unquote

Oftewel: beperkte garantie dus!

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 07-08-2016 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
henklbr schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 06:26:
[...]

U zei? Lezen is ook een kunst, I know... |:( 8)7

Wat moet ik doen als ik mijn product in het buitenland heb gekocht?

SAMSUNG Electronics Benelux ondersteunt een product dat in Europa is gekocht wanneer het een 'EU Bloc Warranty' heeft. Deze garantie is aanwezig waar aan de bovenkant van de kaart van de productgarantie duidelijk ' European Bloc' aangegeven is.

Als een product in een ander deel van de wereld gekocht is, zal SAMSUNG proberen de reparatie uit te voeren. SAMSUNG Electronics Benelux kan het resultaat hiervan niet garanderen.
Unquote

Oftewel: beperkte garantie dus!
nope!
ten eerste, je hebt dan geen twee jaar garantie.
en ten tweede er staat toch duidelijk dat ze proberen het product te maken (maar waar staat onder garantie?) en er staat om het nog vager te maken "wij kunnen niet garanderen of het gaat "werken"
Lees de forums maar naar (en heb het zelf mee gemaakt), ze zeggen gewoon wij Samsung (Benelux, EU) hebben GÉÉN onderdelen (alleen EU onderdelen) " omdat het uit een ander wereld deel komt 8)7 .
Ondanks dat het waarschijnlijk een productie fout is zal "dn072" dus NIET worden geholpen door Samsung Benelux, en "Fricandel" dus wel.

en u zei "Lezen is ook een kunst, I know... |:( 8)7 " begrijpend lezen is belangrijker ;)

En wat is dan volgens jou "beperkte" garantie 8)7
Garantie moet toch duidelijk omschreven staan wat daar onder valt...

[ Voor 7% gewijzigd door pawarana op 06-08-2016 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
wortel1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 07:25:
[...]

Het is niet alleen dat ik me er niet aan stoor. Ik vindt het zelf mooi. Het maakt van mijn telefoon iets bijzonders. persoonlijk vindt ik de "gewone" s7 er niet echt bijzonder uit zien.
Ik zal eerlijk zijn de Edge functie gebruik ik eigenlijk weinig tot niet het gaat me dan ook niet om de extra functie. Al is het wel leuk dat wanneer je een gemiste oproep hebt je deze vanuit je "edge" kan swipen.
Dat haperen wat jij beschrijft heb ik dus niet (nooit). Misschien dat mijn handen dan kleiner zijn of zo. En haperen is sowieso iets wat de S7 (Edge) in mijn beleving niet doet.
Hoe lang heb je de Edge in bezit gehad?
De edge heb ik een goede 3 weken gehad,ben nog naar een evenement geweest heb daar veel fotos gemaakt en gefilmd.Daar had ik hem ook voor gekocht.De edge is een juweeltje om te zien en een pareltje in de hand,en de normale s7 is zeker wat gewoontjes,maar zelf geef ik daar niet om.Ook de edge mogelijk heden is zeker handig en gaaf dat het kan.En traag is de edge ook niet zelfs iets sneller als de normale s7 volgens de tests,ik bedoelde met haperen dat met vinger detectie aan de randen, het scherm met schrollen of tekst invoer dan gaat haperen. ivm dubbel detecteren van aanrakingen dan raakt hij in de war.als je de telefoon gebruikt op een vlakke handpalm heb je er geen last van,maar dan ben ik bang dat hij uit mijn handen floept.
Nu met de normale s7 alle nadelen weg en geniet ik van dit stukkie techniek.

hoop dat het zo duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
edonkey-boy schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:36:
[...]

De edge heb ik een goede 3 weken gehad,ben nog naar een evenement geweest heb daar veel fotos gemaakt en gefilmd.Daar had ik hem ook voor gekocht.De edge is een juweeltje om te zien en een pareltje in de hand,en de normale s7 is zeker wat gewoontjes,maar zelf geef ik daar niet om.Ook de edge mogelijk heden is zeker handig en gaaf dat het kan.En traag is de edge ook niet zelfs iets sneller als de normale s7 volgens de tests,ik bedoelde met haperen dat met vinger detectie aan de randen, het scherm met schrollen of tekst invoer dan gaat haperen. ivm dubbel detecteren van aanrakingen dan raakt hij in de war.als je de telefoon gebruikt op een vlakke handpalm heb je er geen last van,maar dan ben ik bang dat hij uit mijn handen floept.
Nu met de normale s7 alle nadelen weg en geniet ik van dit stukkie techniek.

hoop dat het zo duidelijk is.
Ah duidelijk. Misschien dat het wat uitmaakt of je hem los of met een skin gebruikt ik heb een clear skin (ook op de S7 edge >:) ) dat hij dan net iets meer grip op de zijkant heeft. of inderdaad met grote of kleine handen. ik heb nog niet gehad dat de egde me in de weg zit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Sinds donderdagavond ook m'n S7 binnen en vanmiddag even helemaal ingesteld. Vooral de ppi instellingen die ik in dit topic had gevonden waren zeer welkom. Ik schrok echt hoe weinig er op het scherm paste met de standaard 640 ppi. Heb hem nu op 520 staan, maar zit er nog over te denken om naar 500 of 480 te gaan. Met name met browsen zou er nog wel iets meer op het scherm mogen. Ook Nova Prime geïnstalleerd, want die Samsung TouchWiz is echt afschuwelijk.

Heb ook maar een music player gekocht, want vind dat standaard Google ding niks. Heb al m'n muziek toch lokaal staan, dus heb niks aan die cloud zooi. Heb er nu Neutron Music Player op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
In principe had je de standaard Samsung Music Player ook uit de PlayStore kunnen halen ;) Scheelde je 7 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrjraider schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:31:
In principe had je de standaard Samsung Music Player ook uit de PlayStore kunnen halen ;) Scheelde je 7 euro :)
Ja die heb ik ook en werkt goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Mrjraider schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:31:
Dan weet je niet wat je zegt :), want neutron en poweramp geven (afgezien van veel meer instellingen) veel beter geluid out of the box. Ik heb poweramp gekocht beste 4 euro uitgegeven in de playstore van me leven :+
Ik kan niet meer terug naar de standaard music players.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
D0gtag schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:53:
[...]

Dan weet je niet wat je zegt :), want neutron en poweramp geven (afgezien van veel meer instellingen) veel beter geluid out of the box. Ik heb poweramp gekocht beste 4 euro uitgegeven in de playstore van me leven :+
Ik kan niet meer terug naar de standaard music players.
Ik vind 4/6 euro te veel voor een applicatie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Mrjraider schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:57:
[...]

Ik vind 4/6 euro te veel voor een applicatie..
Je koopt een €500+ toestel, +€€ goede oordoppen en dan is 4/6 euro te veel :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
D0gtag schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:02:
[...]

Je koopt een €500+ toestel, +€€ goede oordoppen en dan is 4/6 euro te veel :+
oortjes van Samsung zelf en dan de applicatie van Samsung zelf ;) Werkt voor mijn doeleinden prima :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik heb zelf Hifiman RE-400 à €99 en vond het daarom wel de gok waard. Al beetje lopen tweaken en klinkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kid Jansen schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:27:
Sinds donderdagavond ook m'n S7 binnen en vanmiddag even helemaal ingesteld. Vooral de ppi instellingen die ik in dit topic had gevonden waren zeer welkom. Ik schrok echt hoe weinig er op het scherm paste met de standaard 640 ppi. Heb hem nu op 520 staan, maar zit er nog over te denken om naar 500 of 480 te gaan. Met name met browsen zou er nog wel iets meer op het scherm mogen. Ook Nova Prime geïnstalleerd, want die Samsung TouchWiz is echt afschuwelijk.

Heb ook maar een music player gekocht, want vind dat standaard Google ding niks. Heb al m'n muziek toch lokaal staan, dus heb niks aan die cloud zooi. Heb er nu Neutron Music Player op gezet.
Je hebt al je lettertype verkleind naar allerkleinst. Scheelt ook behoorlijk.
Verder kun je dpi via instellingen aanpassen maar dat is maar beperkt dus voor meer dpi via adb, maar dat wist je al waarschijnlijk.

En met Touchwiz bedoel je de icoontjes neem ik aan. Met een ander thema zoals Material krijg je ook andere iconen en instellingen. Touchwiz is natuurlijk niet alleen de launcher maar gaat veel dieper dan dat.
Maar Nova is een goede keuze. Heb hem zelf ook voor als je wat meer mogelijkheden wilt op je homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Scaling heb ik ook via adb gedaan. Ik heb nu overigens een andere theme geïnstalleerd uit de theme store (362.[aire] Line of sea), maar die heeft juist geen effect in Nova Launcher, waardoor ik in Nova Launcher nog steeds met die achterlijke icoontjes zit.

Kan ik die theme op de één of andere manier ook binnen Nova Launcher toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:24
Kid Jansen schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 22:31:
Scaling heb ik ook via adb gedaan. Ik heb nu overigens een andere theme geïnstalleerd uit de theme store (362.[aire] Line of sea), maar die heeft juist geen effect in Nova Launcher, waardoor ik in Nova Launcher nog steeds met die achterlijke icoontjes zit.

Kan ik die theme op de één of andere manier ook binnen Nova Launcher toepassen?
Bij nova kan je alles instellen.. hoeveel iconen horizontaal, verticaal, formaat icoontjes, icon packs en nog veel meer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Scheelt scaling nog wat, ten opzichte van de standaard Display Scaling? Ik heb 'm nu al ingesteld op Condensed, en ik zou op zich nog wel wat meer willen inkrimpen, maar ik vind bv de info op de taakbalk (klok, notification icons etc) nu al aan de kleine kant. Niet dat het straks helemaal onleesbaar wordt...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:08

GJA

m0ridin schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 16:14:
[...]

Ik? Verschil tussen 640 en 480? Sure...

640:
[afbeelding]

480:
[afbeelding]

640:
[afbeelding]

480:
[afbeelding]
Ideaal.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Prulleman schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 08:59:
[...]

Bij nova kan je alles instellen.. hoeveel iconen horizontaal, verticaal, formaat icoontjes, icon packs en nog veel meer
Dit is natuurlijk geen antwoord op m'n vraag. Wat je hier zegt is mij niet nieuw en de eerste drie punten die je noemt heb ik ook al gebruik van gemaakt.

Wat ik wil weten is of de icoontjes die zijn meegekomen met het theme dat ik heb geïnstalleerd ook gebruikt kunnen worden binnen Nova. In dat theme moet ook een icon pack zitten, de icoontjes zijn immers gewijzigd met dat theme, maar ik kan die niet selecteren in Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Kid Jansen schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 12:06:
[...]

Dit is natuurlijk geen antwoord op m'n vraag. Wat je hier zegt is mij niet nieuw en de eerste drie punten die je noemt heb ik ook al gebruik van gemaakt.

Wat ik wil weten is of de icoontjes die zijn meegekomen met het theme dat ik heb geïnstalleerd ook gebruikt kunnen worden binnen Nova. In dat theme moet ook een icon pack zitten, de icoontjes zijn immers gewijzigd met dat theme, maar ik kan die niet selecteren in Nova.
Een Samsung theme? Die werken gewoon voor zover ik weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Geen idee, hoe zie ik dat? Wat ik heb gedaan is het volgende:

Settings > Themes > + More Themes > All > 362.[aire] Line of sea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
Kid Jansen schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 18:27:

Het eerste wat ik heb gedaan is de scaling op 480 gezet (ook ADB). Gigantische aanrader, zeker als je (net als ik) veel browsed. 480 een breakpoint waardoor sommige apps net iets beter gebruik maken van de ruimte. Naar mijn mening is het sowieso zonde om de standaard DPI te gebruiken op zo'n groot scherm met zo'n fantastische resolutie...

Klein detail: de Android-scaling gaat in principe in stapjes van 160dpi. Voor het beste resultaat kan je het beste een DPI kiezen wat deelbaar is door 160, desnoods door 80.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Heb het nu ook op 480 gezet (stond op 520) en is nog steeds goed te doen inderdaad. Verschil in Chrome van deze stap is ook nog best groot en lijkt inderdaad iets beter gebruik te maken van de ruimte. Toch weer even +77,8% effectieve schermruimte t.o.v. 640 ppi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kid Jansen schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:12:
Heb het nu ook op 480 gezet (stond op 520) en is nog steeds goed te doen inderdaad. Verschil in Chrome van deze stap is ook nog best groot en lijkt inderdaad iets beter gebruik te maken van de ruimte. Toch weer even +77,8% effectieve schermruimte t.o.v. 640 ppi.
Welke app gebruik jij om dpi aan te passen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
pappaleone schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:20:
[...]

gewoon app store :?

via deze app kan je het verborgen dpi menu (die dus al ingebakken is bij je S7) bereiken, en kan je de dpi veranderen.

[ Voor 18% gewijzigd door pawarana op 07-08-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
snap niet dat men aan het prutsen is met die dpi instellingen.de websites hebben speciale sites gebouwd om mobiel te browsen zodat alles goed leesbaar is, gaan sommigen de tekst nu weer verkleinen.vink dan desktop browsen aan in jouw internet brouwser,dit werkt niet bij alle sites helaas.heb zelf met standaard setting geen enkel probleem.ps ikzelf gebruik de gekko internet brouwser en toetsenbord op zijn grootst gezet ivm met mistypen.het is een trend momenteel tekst zo klein mogelijk en met de neus op het scherm,je maakt mij niet wijs dat dit relaxt lezen is.heb zelf ook na een paar post terug gespeeld met tekst verkleinen en de schaling aangepast maar pff veels te klein.
dat doen ze in die 3rd party app launcher als ik het goed heb.

[ Voor 17% gewijzigd door edonkey-boy op 07-08-2016 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
pappaleone schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 16:20:
[...]

http://www.androidbeat.co...roid-device-without-root/ (ook in dit topic gevonden)

Geen app op telefoon dus. Enige wat je op telefoon moet aanzetten is USB debugging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

De tutorial heeft het over een Windows pc. Is dit ook mogelijk met een Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
Kid Jansen schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:00:
[...]

http://www.androidbeat.co...roid-device-without-root/ (ook in dit topic gevonden)

Geen app op telefoon dus. Enige wat je op telefoon moet aanzetten is USB debugging.
die gast die reageerd op reakties kan zijn eigen tekst niet eens aanpassen om de dpi te resetten? een reageerder legt daar de juiste reset code uit.

dailer app kan problemen geven en sommigen konden een password niet typen en ook camera app kon crashen.dus wel opletten waar je mee bezig gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:08

GJA

Kid Jansen schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 19:00:
[...]

En stel nu dat je de USB debugging niet kunt aanzetten; verwijder dat MyKnox spul.

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Wanneer jullie je DPI naar 480 zetten krijgen jullie dan bij de standaard camera app ook een zwarte balk onderin? Moet ik dan een andere camera app zoeken of kan ik daar iets aan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Dus die dingen blijven bij jou wel goed zitten? De oortjes bij de edge klinken goed als ze mooi aansluiten maar ik krijg ze niet goed in mijn oor waardoor alle bas verloren gaat. Beide rubbertjes geprobeerd, geef mij maar gewoon die inear koptelefoons.De dac die er inzit was bij de eerste galaxy s beter en dat snap ik niet trouwens. De S7 wint het van veel telefoons maar niet op het gebied van geluid,
Mrjraider schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 19:11:
[...]

oortjes van Samsung zelf en dan de applicatie van Samsung zelf ;) Werkt voor mijn doeleinden prima :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Ik ben bang dat het te maken heeft met leeftijd, ik ben boven de 40 en brildragend en moet het allemaal niet meer zo klein hebben. Toch heb ik met de eerste Note daar ook wel mee geprutst en dat is niet zo heel lang geleden maar toen had ik nog geen leesgedeelte in mijn bril nodig
edonkey-boy schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:49:
snap niet dat men aan het prutsen is met die dpi instellingen.de websites hebben speciale sites gebouwd om mobiel te browsen zodat alles goed leesbaar is, gaan sommigen de tekst nu weer verkleinen.vink dan desktop browsen aan in jouw internet brouwser,dit werkt niet bij alle sites helaas.heb zelf met standaard setting geen enkel probleem.ps ikzelf gebruik de gekko internet brouwser en toetsenbord op zijn grootst gezet ivm met mistypen.het is een trend momenteel tekst zo klein mogelijk en met de neus op het scherm,je maakt mij niet wijs dat dit relaxt lezen is.heb zelf ook na een paar post terug gespeeld met tekst verkleinen en de schaling aangepast maar pff veels te klein.

[...]

dat doen ze in die 3rd party app launcher als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pawarana schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:48:
[...]

via deze app kan je het verborgen dpi menu (die dus al ingebakken is bij je S7) bereiken, en kan je de dpi veranderen.
Dacht dat dit standaard erin zat. Hoef je toch geen app voor te downloaden of ben ik nou verkeerd.
Draai al een tijdje geen stock rom maar dacht dat dit standaard was.
edtims schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:24:
De dac die er inzit was bij de eerste galaxy s beter en dat snap ik niet trouwens. De S7 wint het van veel telefoons maar niet op het gebied van geluid,
[...]
Verklaar je nader want zover ik weet is de DAC van de Exynos gewoon goed. Alleen de AMP (uitgangsvermogen) is niet zo sterk. Het is gewoon een kwestie van smaak want geluid is een subjectieve waarneming.

Een goede koptelefoon is het belangrijkst en adapt sound goed instellen. Ik gebruik zelf Viper4Android maar is niet perse nodig.

[ Voor 30% gewijzigd door Garret1410 op 07-08-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
edtims schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 21:28:
Ik ben bang dat het te maken heeft met leeftijd, ik ben boven de 40 en brildragend en moet het allemaal niet meer zo klein hebben. Toch heb ik met de eerste Note daar ook wel mee geprutst en dat is niet zo heel lang geleden maar toen had ik nog geen leesgedeelte in mijn bril nodig
[...]
dat willen ze jou doen geloven,of ze ook zo productief zijn weet ik niet.als een jan lammers op zijn leeftijd nog een 24uur race kan winnen dan kun je kwa leeftijd nog ff vooruit.was hij geen 55j op dat moment in de lpm1 klasse?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zo te merken heeft de Note met een nieuwere versie van Always On Display de mogelijkheid om meer notificaties op het scherm te geven, namelijk die van 3rd party!
http://www.sammobile.com/...-party-app-notifications/

Hopen dat ze die maar snel uit gaan rollen dan, want dit is wel iets waar ik op zit te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:13:
Zo te merken heeft de Note met een nieuwere versie van Always On Display de mogelijkheid om meer notificaties op het scherm te geven, namelijk die van 3rd party!

Hopen dat ze die maar snel uit gaan rollen dan, want dit is wel iets waar ik op zit te wachten :)
It's about time! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was het net aan het lezen op SamMobile ziet er inderdaad goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ook wel leuk om te zien dat wij op de s7 met versie 1.3.xx zitten en de nieuwe note op versie 1.7.xx wie heeft de tussen liggende versies getest :) Maar het was lang stil met AOD dus ik verwachte wel zo iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pawarana schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:48:
[...]

Deze functie zit al standaard in de meest recente firmware van de S7/S7Edge, dus deze app heb je helemaal niet nodig -> Schaalbaarheid display

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/921/ye9px9.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/jLI6Jz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:36:
[...]
Deze functie zit al standaard in de meest recente firmware van de S7/S7Edge, dus deze app heb je helemaal niet nodig -> Schaalbaarheid display

[afbeelding][afbeelding]
Heb jij misschien enig idee of die functie ook naar de S6 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:35:
[...]

Heb jij misschien enig idee of die functie ook naar de S6 komt?
Dat durf ik niet te zeggen, maar het schijnt dat die app (in het bericht van pawarana) ook voor de S6/S6Edge is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:47:
[...]
Dat durf ik niet te zeggen, maar het schijnt dat die app (in het bericht van pawarana) ook voor de S6/S6Edge is...
Die had ik al gezien, maar het liefst doe ik zoiets zonder extra app, maar ben wel nieuwsgierig naar het effect dus ga het toch ff proberen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ominous
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:11
Bij mij is de batterij duur verdubbeld na het uitzetten van 'apparaten in de buurt' !!

Instellingen / meer verbinding instellingen /apparaten in de buurt

Van 1dag gemiddeld naar 2+ dagen

Hoor graag of mensen dit ook ervaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ominous schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:03:
Bij mij is de batterij duur verdubbeld na het uitzetten van 'apparaten in de buurt' !!

Dit hoort in het batterij topic thuis, en dubbelposten hoeft ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Zat net de specificaties van de S7 'uit te pluizen', omdat ik op het punt sta hem te kopen, kwam ik ook dit tegen:

SAR US 1.40 W/kg (head) 1.59 W/kg (body) (maximaal 1.6 W/Kg in 1g of tissue)
SAR EU 0.41 W/kg (head) 0.62 W/kg (body) (maximaal 2.0 W/Kg in 10g of tissue)

Toch jammer dat deze waarden in vergelijking met de vorige galaxys omhoog zijn gegaan, niet dat ik daar mijn aankoop van af laat hangen (want weet er sowieso te weinig van af), maar het geeft wel een prettig gevoel dat die cijfers laag zijn. Meer mensen die dit was opgevallen of ben ik de enige die hier uberhaupt naar kijkt :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:08

Staat nu aan, ga hem uitzetten en je hoort van me in het batterijtopic.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is bekend (hoop ik). Zo zijn er nog meer trucjes om batterij te besparen.
Matedeor schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:30:
Zat net de specificaties van de S7 'uit te pluizen', omdat ik op het punt sta hem te kopen, kwam ik ook dit tegen:

SAR US 1.40 W/kg (head) 1.59 W/kg (body) (maximaal 1.6 W/Kg in 1g of tissue)
SAR EU 0.41 W/kg (head) 0.62 W/kg (body) (maximaal 2.0 W/Kg in 10g of tissue)

Toch jammer dat deze waarden in vergelijking met de vorige galaxys omhoog zijn gegaan, niet dat ik daar mijn aankoop van af laat hangen (want weet er sowieso te weinig van af), maar het geeft wel een prettig gevoel dat die cijfers laag zijn. Meer mensen die dit was opgevallen of ben ik de enige die hier uberhaupt naar kijkt :P ?
Ik kijk er niet naar maar weet dat plastic toestellen lager scoren. Galaxy's in het algemeen scoren best goed wat dit betreft.
Weet niet of het nog zo is maar de iPhone 6 is met 1.58W/Kg koploper wat straling betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
Garret1410 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 22:03:
[...]

Is bekend (hoop ik). Zo zijn er nog meer trucjes om batterij te besparen.

[...]

Ik kijk er niet naar maar weet dat plastic toestellen lager scoren. Galaxy's in het algemeen scoren best goed wat dit betreft.
Weet niet of het nog zo is maar de iPhone 6 is met 1.58W/Kg koploper wat straling betreft.
De S6 scoorde ook iets lager, ondanks de metalen body:

SAR US 1.15 W/kg (head) 1.16 W/kg (body)
SAR EU 0.38 W/kg (head) 0.50 W/kg (body)

De S7 edge ook weer iets lager dan de normale S7. Maar goed zolang je niet precies het achterliggende onderzoek en de methoden weet, valt er volgens mij weinig van te zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Matedeor op 08-08-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Het duurt ook enkele dagen voordat apps in de standbymodus worden gezet, dus de eerste 3 tot 5 dagen is het sowieso brak. Nu haal ik ook 2 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:35
Zojuist een S7 besteld dus ik meld mij ook maar aan bij dit topic :)

Kan je de Gear VR altijd aanvragen of kan dit alleen als je hem koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jochemd13 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:17:
Zojuist een S7 besteld dus ik meld mij ook maar aan bij dit topic :)

Kan je de Gear VR altijd aanvragen of kan dit alleen als je hem koopt?
Bij de actie zit hij erbij, anders los te koop voor € 99,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
pappaleone schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:39:
[...]

Bij de actie zit hij erbij, anders los te koop voor € 99,-
Hij zit er helemaal niet bij. Je kunt hem aanvragen via een actiepagina op de Samsung site ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Samsung Wireless Charger gekocht via bol.com. Blijkt hartstikke nep te zijn :( Maar wel een draadloos opgeladen telefoon in 13 uur :+

Mijn batterij houd het inmiddels makkelijker 40 uur uit. Zodra ik Wifi aan heb is het nog maar een uur of 10. WiFi uit dus, lang leve 10GB databundel.

EDIT:

Kan het kwaad om een telefoon in een zeer langzame oplader te stoppen? Raakt de accu in de war, of boeit het niet, laden is laden?

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 09-08-2016 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:15

TheVMaster

Moderator WOS
BillSpaarbank schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:17:
[...]

Hij zit er helemaal niet bij. Je kunt hem aanvragen via een actiepagina op de Samsung site ;)
Ja...maar dan moet je wel even je IMEI nummer doorgeven en een scan van je doosje en factuur bijvoegen :+ Dus ondanks dat hij er niet bij zit, ga je hem ook niet krijgen zonder dat je een toestel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 17:43
Martinspire schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:30:
Nu de Note 7 is aangekondigd, zitten daar in het OS/Touchwiz nou nog aanpassingen? En komen die ook nog naar de normale S7?
Ik heb overigens niet veel veranderingen kunnen spotten. Alleen de settings-pagina zag er iets anders uit, maar verder lijkt het vrij gelijk. Vraag me alleen af of we nog updates kunnen verwachten :)
Vraag van alweer een week geleden, maar ik vroeg me eigenlijk hetzelfde af. Note 7 heeft een net iets hippere versie van Touchwiz, Always On display etc. Ik houd Sammobile altijd wel bij en lees af en toe wel wat hier en daar, maar is iemand misschien al berichtgeving tegengekomen over of de S7 deze updates ook krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
PWM schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:40:
Samsung Wireless Charger gekocht via bol.com. Blijkt hartstikke nep te zijn :( Maar wel een draadloos opgeladen telefoon in 13 uur :+

Mijn batterij houd het inmiddels makkelijker 40 uur uit. Zodra ik Wifi aan heb is het nog maar een uur of 10. WiFi uit dus, lang leve 10GB databundel.

EDIT:

Kan het kwaad om een telefoon in een zeer langzame oplader te stoppen? Raakt de accu in de war, of boeit het niet, laden is laden?
Ik heb deze bij AliExpress besteld, voor 17 euro kun je er geen buil aan vallen denk ik :+

Laden is laden. Ik laad hem nu ook op op een 'oude' Lumia QI lader. Ook in mijn auto laad hij op de 'standaard' snelheid en met de lader van Samsung doet hij 'snelladen'.....moet toch niets uitmaken lijkt me, alleen duurt het laden wat langer :+
dherre65 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:42:
[...]

Vraag van alweer een week geleden, maar ik vroeg me eigenlijk hetzelfde af. Note 7 heeft een net iets hippere versie van Touchwiz, Always On display etc. Ik houd Sammobile altijd wel bij en lees af en toe wel wat hier en daar, maar is iemand misschien al berichtgeving tegengekomen over of de S7 deze updates ook krijgt?
Eh...Always On Display heeft de S7 ook al...

[ Voor 32% gewijzigd door TheVMaster op 09-08-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
TheVMaster schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:42:
[...]

Eh...Always On Display heeft de S7 ook al...
I know, had het dus ook over de nieuwere versie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
dherre65 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:45:
[...]

I know, had het dus ook over de nieuwere versie ervan.
Ohw..die heb ik even gemist, wat is er nieuw aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:04:
[...]

Die had ik al gezien, maar het liefst doe ik zoiets zonder extra app, maar ben wel nieuwsgierig naar het effect dus ga het toch ff proberen :)
Niet moeilijk doen ;) Installeren, instelling wijzigen en applicatie verwijderen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
TheVMaster schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:45:
[...]

Ohw..die heb ik even gemist, wat is er nieuw aan?
Dit is toevallig op de vorige pagina nog besproken, maar maakt niet uit, zie: http://www.sammobile.com/...-party-app-notifications/.

En ik was dus benieuwd of dit, en de andere aanpassingen aan de gehele Touchwiz schil die op de Note 7 zitten, naar de S7 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:40:

EDIT:

Als dat idd zo is, dan moet je dat doorgeven aan BOL.com en een nieuwe eisen!

Misschien een link van het bestelde, zodat andere gebruikers ook gewaarschuwd zijn deze niet te kopen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
henklbr schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:50:
[...]

Als dat idd zo is, dan moet je dat doorgeven aan BOL.com en een nieuwe eisen!

Misschien een link van het bestelde, zodat andere gebruikers ook gewaarschuwd zijn deze niet te kopen?!
Is inderdaad wel een kwalijke zaak....hij zou volgens mij draadloos binnen 2 uur op te laden moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BillSpaarbank schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:17:
[...]

Knip*
Is niet nodig op een normaal antwoord

[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 10-08-2016 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:35
TheVMaster schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:41:
[...]

Ja...maar dan moet je wel even je IMEI nummer doorgeven en een scan van je doosje en factuur bijvoegen :+ Dus ondanks dat hij er niet bij zit, ga je hem ook niet krijgen zonder dat je een toestel hebt.
En ook bij een abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Vanzelfsprekend :+ Uiteindelijk betaal je dan gewoon je toestel zelf he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Deze promotie loopt van 4 juli 2016 t/m 21 augustus 2016 (factuurdatum) en zolang de voorraad strekt. U kunt maximaal één keer deelnemen per aangekocht product en maximaal één keer deelnemen per huishouden. Deze promotie kan niet worden gecombineerd met andere promoties op de Galaxy S7 (SM-G930) of Galaxy S7 edge (SM-G935). Deze promotie is alleen geldig voor deelnemers vanaf 18 jaar. De promotie is geldig bij aankoop van een los toestel of in combinatie met een nieuw abonnement.

Alle info staat gewoon op de actiesite

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:13
dherre65 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 19:47:
[...]

Dit is toevallig op de vorige pagina nog besproken, maar maakt niet uit, zie: http://www.sammobile.com/...-party-app-notifications/.

En ik was dus benieuwd of dit, en de andere aanpassingen aan de gehele Touchwiz schil die op de Note 7 zitten, naar de S7 komen.
Oh.... hier zit ik heel erg op te wachten! Noem me stom maar het AOD vind ik 1 van de vetste dingen aan de foon
Pagina: 1 ... 60 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support