Acties:
  • +2 Henk 'm!
MOD:

Kan er geen aparte topic geopend worden voor de "S7/S7Edge Battery Drain"?

Na elke firmware-update "hetzelfde gemekker" in deze topic... 8)7

we zijn hier naar aan het kijken, later meer

[ Voor 17% gewijzigd door Bullet NL op 27-06-2016 00:41 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:12:
MOD:

Ik vind "Battery Drain" gewoon horen bij Ervaringen en Discussie over de S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rage Quit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:53
MOD:

Batterij is niet zo'n issue echter de gorilla glass die snel krast echter wel. :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 01:53
pappaleone schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:16:
[...]

Ik snap echt heel weinig over het gemekker van die batterij (drain) 8)7 . Nooit iets van gemerkt hier ook totaal geen problemen.. :)
Plaats van zelf te mekkeren toon wat voor hardware jouw toestel heeft en de mensen met een drain hun hardware om het een en andere te vergelijken.

Want het is geen gemekker wat men doet maar zoeken naar een oplossing/uitleg hiervoor want het toestel verbruikt bij de ene onnodig veel en bij een andere gaat het wel goed. Dus omdat het bij jou perfect is moet dit niet zo zijn bij de andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
MOD:

Haha het is een "ervaringen & discussie topic" dus hoort hier gewoon thuis als je het mij vraagt, maar een werkelijke oorzaak proberen te vinden/vergelijken gebeurd hier niet.

De ene groep zegt problemen te hebben en andere van niet, groep ik heb problemen begrijpt het niet en groep ik heb geen problemen zegt ik heb het niet, het ligt aan jou en zoek het maar lekker uit.

Dus mensen met een drain voorlopig terug naar PDA - G935FXXU1APBF is de enige oplossing via Odin en dit is volgens een Samsung Service Center ook de enige oplossing voor nu!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Garret1410 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:59:
[...]

Wat voor slaapmodus is dat.

Accu merk ik nog geen direct verschil. Het was al heel erg goed.
Android OS gebruikt bij mij nu minder dan de helft als Android Systeem..

Liep voor update altijd gelijk op..

Heb wel backup (ook) uitgezet..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
beezjeh schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:44:
[...]

Dus mensen met een drain voorlopig terug naar PDA - G935FXXU1APBF is de enige oplossing via Odin en dit is volgens een Samsung Service Center ook de enige oplossing voor nu!.
Het lijkt me stug, dat een Samsung Service Center klanten adviseert om dmv "Odin" terug te gaan naar oudere firmware!

Geef mij maar eens aan, "welk" Samsung Service Center dat geweest is dan...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:38:
[...]

Plaats van zelf te mekkeren toon wat voor hardware jouw toestel heeft en de mensen met een drain hun hardware om het een en andere te vergelijken.

Want het is geen gemekker wat men doet maar zoeken naar een oplossing/uitleg hiervoor want het toestel verbruikt bij de ene onnodig veel en bij een andere gaat het wel goed. Dus omdat het bij jou perfect is moet dit niet zo zijn bij de andere.
Hier is al zoveel over gepraat en gezegd, dat ik er geen mening meer over geef.
Ps hardware is bij alle toestellen hetzelfde hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door pappaleone op 26-06-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Doe eens niet, volledig off-topic

[ Voor 70% gewijzigd door Bullet NL op 27-06-2016 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
henklbr schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:05:
[...]

Het lijkt me stug, dat een Samsung Service Center klanten adviseert om dmv "Odin" terug te gaan naar oudere firmware!

Geef mij maar eens aan, "welk" Samsung Service Center dat geweest is dan...
Ik noem nergens direct dat ik heb gezegd dat iemand van de service center mij dit heeft aangeraden.

Bij mijn bezoek heb ik overigens wel zelf aangegeven en aangetoond dat het genoemde batterij probleem met firmware A wel goed gaat is maar alles na A weer niet.
En dat ik via Odin maar firmware's blijf proberen en wat hun voor mij konden proberen nu, hierop krijg je een reactie terug van wat ik via Odin heb gedaan daar ook gebeurd dus opnieuw firmware flashen met Odin heeft geen nut via een service center.

Uiteraard gaf hij wel aan dat het niet de bedoeling is dat Samsung klanten Odin gebruiken maar iedereen alle vrijheid hierin wel gewoon heeft :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
pappaleone schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:08:
[...]

Hier is al zoveel over gepraat en gezegd, dat ik er geen mening meer over geef.
Ps hardware is bij alle toestellen hetzelfde hoor.
Dan lijkt het mij normaler om er over heen te lezen in plaats van constant te reageren en anderen af te bekken omdat jij het probleem niet hebt ;).

Er is gewoon een probleem en indien alle gebruikte onderdelen gelijk zijn dan is het geen hardware probleem ja. Maar volgens de Samsung service center gebruikt Samsung niet altijd dezelfde onderdelen dus daarop was mijn reactie gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
MOD:
is een goed idee, kan je zelf toch ook doen?
Bedoel je de firmware update's die je zelf aan geeft Met odin?
Dat is ook een goed idee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/lnd68y7oqc6hcbp/20160626_193611.png?dl=0

De drain komt omdat het systeem 1/2 van de tijd actief blijft, dit kan door vanalles komen maar het ligt waarschijnlijk aan de nieuwe features van apd1

sometimes I tuck my knees into my chest and lean forward. That's just how I roll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pawarana schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:36:
[...]

is een goed idee, kan je zelf toch ook doen?

[...]

Bedoel je de firmware update's die je zelf aan geeft Met odin?
Dat is ook een goed idee ;)
Waarom zouden wij dat doen??? Wij hebben de problemen niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 21:26
Als jullie die problemen niet willen zien dan wordt dat andere topic niet meer dan: 'Mijn batterij loopt leeg' 'Mijne ook' 'Mijne ook' etc.
Het is juist goed om de ervaringen te zien van mensen die het wel en mensen die het niet hebben toch?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Doe ook eens niet!

[ Voor 79% gewijzigd door Bullet NL op 27-06-2016 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
pappaleone schreef op zondag 26 juni 2016 @ 19:42:
[...]

Waarom zouden wij dat doen??? Wij hebben de problemen niet 8)7
wie is wij, Henk vroeg dit toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:48

AvK

Ready Set Go

MOD:

Battery drain is een ervaring van sommige gebruikers. Dat hoort hier thuis. Lijkt mij geen discussie.
Er staan hier regelmatig ruimte verslindende posts welke mijns inziens niet onder ervaringen vallen.
Daar kan heel makkelijk voor de liefhebbers een apart topic aan besteed worden. Ik zeg: Doen! ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Voor het battery drain probleem kan een apart topic worden aangemaakt. Dit onderwerp begint het ervaringen topic te overheersen en verdient daarmee zijn eigen plekje. Zo blijdt het hier ook interessant voor degene die er geen last van hebben.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op zondag 26 juni 2016 @ 22:34:
[Modbreak] Voor het battery drain probleem kan een apart topic worden aangemaakt. Dit onderwerp begint het ervaringen topic te overheersen en verdient daarmee zijn eigen plekje. Zo blijdt het hier ook interessant voor degene die er geen last van hebben. [/modbreak]
Kan je ook misschien een apparte topic aanmaken over dat flashen met dat odin gedoe, dit komt ook steeds terug, dan blijft het ook interessant voor degene die hier niet gebruik van maken, en dat zijn er veel meer dan dat handje vol die niet een paar dagen kunnen wachten op de officiële update.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:15
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2016 @ 23:30:
[...]

Kan je ook misschien een apparte topic aanmaken over dat flashen met dat odin gedoe, dit komt ook steeds terug, dan blijft het ook interessant voor degene die hier niet gebruik van maken, en dat zijn er veel meer dan dat handje vol die niet een paar dagen kunnen wachten op de officiële update.
Een paar dagen? Eerder 2 maanden...
En deze discussie is echt al een behoorlijk aantal keer gevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Voor alle duidelijkheid,

- Batterijdrain discussies horen vanaf nu in een eigentopic,
- Berichten m.b.t. originele software mogen in dit topic, ook het bekend maken van dergelijke updates, hou het alleen wel zo kort en bondig mogelijk.

Discussie m.b.t. moderatie of topicregels horen niet in dit topic thuis, heb je hier toch een vraag over kan je direct via DM contact op nemen met een Moderator of je vraag posten in het feedback topic.

Nu weer terug naar het onderwerp!

[ Voor 20% gewijzigd door Bullet NL op 28-06-2016 15:09 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:17:
Aangezien ik al 6 duimpjes heb ontvangen over een voorstel voor een apart topic over het flashen via odin en ook dat er steeds vragen hier over zijn, denk ik dat er best behoefte is aan een apart topic over het flashen met odin.
Ik wil dit best wel doen, en kan hier weer van leren, maar hoe moet dat, en kan ik dat dan zo doen zonder goedkeuring van de moderator?
die is er, zie de laatste modbreak.
Verder heb ik de hele discussie over de modbreak weggehaald, dat is echt way off topic! Heb je vragen over stuur een dm naar een mod!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:54
Rage Quit schreef op zondag 26 juni 2016 @ 16:50:
Ikzelf heb ook geen last van battery drain, voor degene die root toegang hebben kunnen de app naptime gebruiken om "aggressive doze" aan te zetten zodat de telefoon op de achtergrond geen processen laten syncen. Dit kan je batterij redden als er bv een app is die constant je telefoon wakker maakt.

Echter wat me wel opvalt is dat het scherm van de galaxy s7 snel krast. Ik heb de telefoon twee weken (zonder screen protector) en ik heb al 2 krasjes te pakken. De krasjes zijn niet diep maar als het scherm uit staat en je kijkt op een bepaalde hoek in het zonlicht dan zie je de krasjes wel. Weet iemand hoe je deze lichte krasjes kunt verwijderen of verdoezelen? Ik ben niet iemand die graag gebruik maakt van screen protectors maar het viel me op dat mijn oude iphone 6 geen krasjes had na hetzelfde soort gebruik (zonder screenprotector) in anderhalf jaar...
Hier hetzelfde probleem qua krassen. Had een screenprotector maar die brak en dus er af gehaald. na 1 week in broekzak (scherm naar buiten gekeerd) 3 grote en diepe krassen in het scherm, De home knop is ook al flink bekrast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Sorry voor de off-post maar : Mag ik dan een link naar dat batterij drain topic?
Ik kan hem nergens vinden.

Ik hoop wel dat dat een algemeen topic is want niet alleen sommige S7's hebben last van batterij drain.
Eigenlijk alle android's sinds Lollipop (en dus ook MM) kunnen last hebben van battery drains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Draak1978 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:15:
[...]

Hier hetzelfde probleem qua krassen. Had een screenprotector maar die brak en dus er af gehaald. na 1 week in broekzak (scherm naar buiten gekeerd) 3 grote en diepe krassen in het scherm, De home knop is ook al flink bekrast...
Ik was hier ook bang voor na lezen van meerdere berichten maar mijn edge heeft nog niks, voorheen in me zak met alleen de samsung case (zonder scherm bescherming) nu zonder case in lederen pouch maar zonder enige kras. waar dan ook. Hopelijk blijft het zo

Iemand de app van samsung voor een andere lockscreen: good lock geprobeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door D0gtag op 28-06-2016 14:36 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +6 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fDlmGqW82pmIWNYUSeDAClF4/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NDtsIyj1uzVcSCPfqw4VLEpJ/thumb.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Turkije, gereleased 28 jun 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad... ;)

What's new:
* June security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Mon, 20 Jun 2016 10:04:50 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APF9
CSC G935FPHN1APF1
Download for install with Odin 3.11.1: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.11.1

Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX

[ Voor 11% gewijzigd door henklbr op 28-06-2016 16:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Hierbij de spelregels m.b.t. het posten van originele Samsung updates in dit topic. Vooralsnog mag dit gewoon in dit topic. In andere "ervaringen en discussie" topics van Samsung telefoons doen we dit namelijk ook.

Het kan voor gebruikers van de S7 van waarde zijn om de laatste software op zijn of haar toestellen te hebben staan. Als GoT hier iets in kan betekenen doen we dit graag.

Een eigentopic kan natuurlijk op zich geen kwaad, maar het posten in dat topic heeft alleen zin als hier steeds een verwijzing naar het bericht "daar" gemaakt wordt.

We laten het daarom zoals het nu is, veel plezier met jullie S7!

[ Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 28-06-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 12:25
D0gtag schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:23:
[...]

Ik was hier ook bang voor na lezen van meerdere berichten maar mijn edge heeft nog niks, voorheen in me zak met alleen de samsung case (zonder scherm bescherming) nu zonder case in lederen pouch maar zonder enige kras. waar dan ook. Hopelijk blijft het zo

Iemand de app van samsung voor een andere lockscreen: good lock geprobeerd?
Hmm, interessante app! Die zou ik graag willen proberen, enkel is hij op dit moment (nog) niet beschikbaar in Nederland. Misschien dat een losse apk installeren mogelijk is? Kan hem alleen niet vinden op internet.

Edit; losse apk gevonden van Good Lock en geprobeerd. Het is echter een compleet andere launcher wat je krijgt (ik dacht eigenlijk dat het een Lock screen app was waarmee je je Lock screeen kon aanpassen)

Het is allemaal erg fancy met kleurtjes en dingetjes. Niet mijn ding dus meteen weer verwijderd.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennis H op 28-06-2016 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennis H schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:00:
[...]

Hmm, interessante app! Die zou ik graag willen proberen, enkel is hij op dit moment (nog) niet beschikbaar in Nederland. Misschien dat een losse apk installeren mogelijk is? Kan hem alleen niet vinden op internet.
Good Lock APK: *knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

Meer info op XDA: http://forum.xda-develope...erful-lockscreen-t3347671

Info op SamMobile: http://www.sammobile.com/?s=good+lock&submit=

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Turkije, gereleased 28 jun 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Mon, 20 Jun 2016 09:59:28 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APF9
CSC G930FPHN1APF1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draak1978 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:15:
[...]

Wat doen jullie eigenlijk met de telefoon ? Ik heb van dag 1 op mijn Edge er een Zagg screenprotector zowel op de voor als achterzijde zitten en een S-View cover erop, nog geen enkel krasje .
Als je zo bekommert bent ,bescherm hem dan behoorlijk en ga er niet van uit dat het scherm van diamant is gemaakt.Ik heb al ontelbare smartphones gehad(meeste Samsung) en weer na een paar maanden doorverkocht als nieuw.Als je met je auto bij het parkeren elke stoeprand meepakt moet je ook niet schrikken als je velgen bekrast zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Bullet NL op 28-06-2016 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
Hey, doe nou niet in het topic, maak nou gebruik van de DM functie... Het forum is niet bedoeld om frustratie van je weg te schrijven welke bedoeld is als kritiek op de moderatie.

[ Voor 92% gewijzigd door Bullet NL op 28-06-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Dennis H schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:00:
[...]

Edit; losse apk gevonden van Good Lock en geprobeerd. Het is echter een compleet andere launcher wat je krijgt (ik dacht eigenlijk dat het een Lock screen app was waarmee je je Lock screeen kon aanpassen)

Het is allemaal erg fancy met kleurtjes en dingetjes. Niet mijn ding dus meteen weer verwijderd.
Ik heb hem ook geïnstalleerd maar hij override niet mijn launcher (MS arrow) maar wel me lockscreen, ik gebruik hem nog even voordat ik een oordeel ga geven. Wel veeeeeeel meer opties voor je lockscreen.
(ik draai me toestel vaak op b&w dus felle kleurtjes heb ik niet en er zijn geloof ik ook thema's voor good lock).

Het inderdaad alleen beschikbaar voor een x aantal landen daarom is xda niet interessant want dat zijn voornamelijk mensen buiten Nederland, wilde juist weten of mensen hier hem getest hadden aangezien hij niet wordt vrijgegeven vanwege de taal in alle waarschijnlijkheid en dus met de hand moet worden geïnstalleerd waarbij je niet auto updates krijgt.

Edit: de app heeft zich zelf ge uninstalled van me toestel...hij liep vast en opeens herstart me telefoon...
Nu is de applicatie weg :)
Je kan trouwens 'acties' laten uitvoeren door goodlock, ben je op een bepaalde locatie dan zal het uiterlijk zich aanpassen (kleuren combo naar keuze) je kan kiezen welke functies van het toestel dan aan gezet of uitgezet mogen worden. Dat was wel handig, maar moet hem nu opnieuw installeren.

[ Voor 29% gewijzigd door D0gtag op 28-06-2016 21:37 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 20:59:
[...]

Ik heb hem ook geïnstalleerd maar hij override niet mijn launcher (MS arrow) maar wel me lockscreen, ik gebruik hem nog even voordat ik een oordeel ga geven. Wel veeeeeeel meer opties voor je lockscreen.
(ik draai me toestel vaak op b&w dus felle kleurtjes heb ik niet en er zijn geloof ik ook thema's voor good lock).

Het inderdaad alleen beschikbaar voor een x aantal landen daarom is xda niet interessant want dat zijn voornamelijk mensen buiten Nederland, wilde juist weten of mensen hier hem getest hadden aangezien hij niet wordt vrijgegeven vanwege de taal in alle waarschijnlijkheid en dus met de hand moet worden geïnstalleerd waarbij je niet auto updates krijgt.

Edit: de app heeft zich zelf ge uninstalled van me toestel...hij liep vast en opeens herstart me telefoon...
Nu is de applicatie weg :)
Je kan trouwens 'acties' laten uitvoeren door goodlock, ben je op een bepaalde locatie dan zal het uiterlijk zich aanpassen (kleuren combo naar keuze) je kan kiezen welke functies van het toestel dan aan gezet of uitgezet mogen worden. Dat was wel handig, maar moet hem nu opnieuw installeren.
Good lock is al door meerdere hier geprobeerd. Ik vond het wel aardig maar stock is voor mij goed genoeg. Veel van de functies gebruik ik toch niet en de quick toggles vond ik weer minder. Kan zijn dat er ondertussen veel veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:18

GJA

Hey, er was toch een link naar een topic over battery drain? Is die weggehaald?

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

GJA schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 22:59:
Hey, er was toch een link naar een topic over battery drain? Is die weggehaald?
Link naar het batterij topic

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans.geurtsen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 10:23
Darks schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:20:
Ik ben van plan een Galaxy S7 (Edge) te kopen, maar ik twijfel al dagen over welke variant..

Eerst leek een Edge me erg onhandig, maar heb die van een collega eens mogen uitproberen en mits een goede case valt dat wel prima mee. Toch ben ik niet overtuigd van de meerwaarde van het gebogen scherm, en lijkt het me vooral erg kwetsbaar.

De gewone S7 zal dan weer een pak handzamer zijn, maar vooral de mindere doch nog steeds goede accuduur en kleiner schermoppervlak zijn de duidelijke minpunten.

Wat was jullie keuze die uiteindelijk de doorslag gaf en ben je er tevreden mee?
Ik heb voor de Edge gekozen vanwege de 20% grotere batterij. Daarnaast is de Edge mooier om te zien en maar ietsje groter dan de gewone S7. Totaal geen spijt van! In tegenstelling tot andere berichten, heb ik geen last van batterij die snel leeg is. Zelfs bij intensief gebruik, zelden leeg aan het einde van dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

hans.geurtsen schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Ik heb voor de Edge gekozen vanwege de 20% grotere batterij. Daarnaast is de Edge mooier om te zien en maar ietsje groter dan de gewone S7. Totaal geen spijt van! In tegenstelling tot andere berichten, heb ik geen last van batterij die snel leeg is. Zelfs bij intensief gebruik, zelden leeg aan het einde van dag.
Same here, voor de extra functionaliteit (van het scherm) moet je de edge niet kopen, maar de grotere accu en looks zijn een pluspunt. Ik haal met gemak einde van de dag met zwaar gebruik en normaliter doe ik twee dagen met me telefoon (laatste update). Ik gebruik geen case maar heb een hout fineer sticker op de achterkant, ik heb geen enkel probleem met grip ondervonden. Vind de s7 maar vanilla zonder de edge :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Maar hebben jullie niet de hele tijd het probleem dat als je hem vast hebt met één hand dat hij de hele tijd reageert op de handpalmen die tegen de 'edge' aan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laidback Luc schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:13:
Maar hebben jullie niet de hele tijd het probleem dat als je hem vast hebt met één hand dat hij de hele tijd reageert op de handpalmen die tegen de 'edge' aan zitten?
Ja dat gebeurt af en toe wel eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Laidback Luc schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:13:
Is bij mij een stuk minder sinds ik het standaardtoetsenbord aan beide zijkanten 2mm heb "ingekort"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-09 10:47
2 weken geleden een OnePlus 3 aangeschaft maar aangezien deze beschadigd aan kwam gaat deze terug. Toen ben ik gaan twijfelen of ik toch maar voor een S7 zou gaan.
Nu lees ik op Google van alles over een homebutton die snel bekrast. Zijn er hier mensen die een bekraste homebutton hebben? En hoe is de algemene krasbestendigheid van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:47
Ik heb mijn S7 Edge dit weekend meegenomen naar Awakefest en er is flink wat bier overheen gekomen. Nu is de aan/uit knop aan de zijkant wat stroever geworden en drukt hij niet meer fijn in..

Iemand tips? Ik heb al met wat water geprobeerd maar het plakkerige van het bier lijkt wat aan de binnenkant te zitten :(

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Droid schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:09:
2 weken geleden een OnePlus 3 aangeschaft maar aangezien deze beschadigd aan kwam gaat deze terug. Toen ben ik gaan twijfelen of ik toch maar voor een S7 zou gaan.
Nu lees ik op Google van alles over een homebutton die snel bekrast. Zijn er hier mensen die een bekraste homebutton hebben? En hoe is de algemene krasbestendigheid van het scherm?
Zal per geval verschillend zijn en problemen lees je altijd wel. Ik heb hem sinds de release en nog helemaal krasvrij. Geen screenprotector, alleen een spigen thin fit case. Altijd in mn broekzak.
Wel zorg ik ervoor dat er geen andere spullen in mn zak zitten.
Misschien als je een hele strakke broek hebt dat de kans op krassen groter is. De homeknop is helaas van kunststof ipv glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:08
Hier ook al enkele weken een S7 EDGE in gebruik. Heb er geen schermfolie op zitten enkel maak ik gebruik van de originele Samsung clear cover. Ook hier nog geen krassen, toestel zit altijd in mijn broekzak (zonder andere "rommel") Toestel ziet er nog uit als nieuw, geen enkele beschadiging op het scherm dan wel home-knop. Is maar net hoe je ermee om gaat is mijn idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

_Nick__ schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:49:
[...]

Is bij mij een stuk minder sinds ik het standaardtoetsenbord aan beide zijkanten 2mm heb "ingekort"..
Hoe dan? Want het is inderdaad erg irritant dat het toetsenbord 'om de hoek valt'.
bluecupra schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:25:
Hier ook al enkele weken een S7 EDGE in gebruik. Heb er geen schermfolie op zitten enkel maak ik gebruik van de originele Samsung clear cover. Ook hier nog geen krassen, toestel zit altijd in mijn broekzak (zonder andere "rommel") Toestel ziet er nog uit als nieuw, geen enkele beschadiging op het scherm dan wel home-knop. Is maar net hoe je ermee om gaat is mijn idee..
Same hier, op een of twee heeeele kleine krasjes na, maar dat hou je toch niet tegen.

Toch wil ik nog wel een screen protector...

[ Voor 50% gewijzigd door TommyGun op 29-06-2016 14:28 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nou heb ik in het topic al een paar keer deze vraag gevonden, maar niet echt een oplossing daarvoor.

Whatsapp gaf op mijn oude telefoon in de statusbalk netjes een icoontje met de profielfoto van de gebruiker. Ook als ik in een chat zat, kwam deze bij bijvoorbeeld een groep in de statusbalk.

Sinds gisteren heb ik de S7 Edge en bemerkt ik mij dat ik helemaal geen melding krijg in de statusbalk. anders dan een popup of op het startscherm.

hierdoor mis ik dus berichten van andere groepen en personen.

Als je ook kijkt bij Meldingenbeheer staat er bijvoorbeeld bij "Weer" Toegestaan, maar bij WhatsApp "Verborgen op Statusbalk".

Hoe haal je dus die "Verborgen op statusbalk" weg? Zodat er gewoon "Toegestaan" staat?

Het reeds AppVoorkeuren opnieuw instellen gedrukt, Whatsapp geupdate met de APK, "verwijderd" voor zover mogelijk, cache gewist en weet ik het allemaal.

Wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Vorkie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:25:
Nou heb ik in het topic al een paar keer deze vraag gevonden, maar niet echt een oplossing daarvoor.

Whatsapp gaf op mijn oude telefoon in de statusbalk netjes een icoontje met de profielfoto van de gebruiker. Ook als ik in een chat zat, kwam deze bij bijvoorbeeld een groep in de statusbalk.

Sinds gisteren heb ik de S7 Edge en bemerkt ik mij dat ik helemaal geen melding krijg in de statusbalk. anders dan een popup of op het startscherm.

Als je ook kijkt bij Meldingenbeheer staat er bijvoorbeeld bij "Weer" Toegestaan, maar bij WhatsApp "Verborgen op Statusbalk".

Hoe haal je dus die "Verborgen op statusbalk" weg? Zodat er gewoon "Toegestaan" staat?

Het reeds AppVoorkeuren opnieuw instellen gedrukt, Whatsapp geupdate met de APK, "verwijderd" voor zover mogelijk, cache gewist en weet ik het allemaal.

Wie o wie?
Instellingen...
Schermvergrendeling en beveiliging.....
Meldingen op vergrendelscherm en dan op inhoud weergeven klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
airwolf83 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:56:
[...]

Instellingen...
Schermvergrendeling en beveiliging.....
Meldingen op vergrendelscherm en dan op inhoud weergeven klikken
Die staat dus voor WhatsApp al aan, maar alsnog staat er "Verborgen op Statusbalk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Als je in dat menu zit wat staat er dan bij de allerbovenste regel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Je moet namelijk de allerbovenste regel op inhoud weergeven zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorkie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 17:25:

Wie o wie?
instellingen /meldingen/geavanceerd

Daar kun je popup instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Net zat een vriend naast me met een gouden S7 edge waarvan het goud gedeeltelijk was afgekrast/afgeschraapt op de home knop. Hij kreeg zijn vinger ook al niet meer gescand wat mij ook vrij logisch leek. Als je er met je nagel langs ging bleef je ook hangen bij de beschadiging.. Hij ging naar Samsung service center; zal hun bevinding posten.

Als iemand enig idee hoe die aan/uit knop weer wat losser te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

JDL15 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:51:
Net zat een vriend naast me met een gouden S7 edge waarvan het goud gedeeltelijk was afgekrast/afgeschraapt op de home knop. Hij kreeg zijn vinger ook al niet meer gescand wat mij ook vrij logisch leek. Als je er met je nagel langs ging bleef je ook hangen bij de beschadiging.. Hij ging naar Samsung service center; zal hun bevinding posten.

Als iemand enig idee hoe die aan/uit knop weer wat losser te krijgen?
De knop een aantal keer schoonmaken met water druppel zeep, er zit gewoon troep tussen de knop scherm. Je weet dat je bier beter kan drinken dan gebruiken als telefoon bad.
4 tipss, voor het verwijderen van bier vlekken, in essentie wil je dat de bier residuen weer oplossen in een vloeistof.
Dreft+azijn oplossing met warm water.

Voor de duidelijkheid niet je complete toestel soaken in die oplossing, gewoon met wattestaafjes werken.

[ Voor 18% gewijzigd door D0gtag op 29-06-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
airwolf83 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:07:
Je moet namelijk de allerbovenste regel op inhoud weergeven zetten...
Dat staat allemaal aan, maar het gaat niet om het lockscreen of een popup, maar specifiek om de statusbalk, dus linksboven ↖.

Net zoals flitsmeister een icoontje geeft en als er file is een melding.

Bij geavanceerd staat ook alles ingesteld zoals een normale App zoals flitsmeister, meer kan ik daar niet instellen.

Zie print screen

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/N3ed0PNbNAnuLLe8Mdznz7PT/thumb.png

Daar zie je dat WhatsApp op verborgen staat

[ Voor 18% gewijzigd door Vorkie op 29-06-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 21:06
hans.geurtsen schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Dank voor het advies, ook de andere Tweakers trouwens,

Mijn S7 is in bestelling, de gewone dus. Uiteindelijk de mogelijkheid gehad om beide toestellen eens te testen en had een beter gevoel bij de S7. Zeker gezien ik bij alle activiteiten graag mijn telefoon kan gebruiken, en de S7 is net iets beter te beschermen in een case en met screen protector.

Nu maar hopen dat de pakjesdienst morgen op tijd is want ik heb een vrije dag :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 14:48
henklbr schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:58:

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Turkije, gereleased 28 jun 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Mon, 20 Jun 2016 09:59:28 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APF9
CSC G930FPHN1APF1

Zojuist deze update willen installeren maar was vergeten de PIN aan te zetten.
Begon Odin netjes te updaten, ineens removed > added > removed > added > removed.

Nu bezig mijn S7 aan het herstellen met Samsung Smart Switch. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorkie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:09:
[...]

Dat staat allemaal aan, maar het gaat niet om het lockscreen of een popup, maar specifiek om de statusbalk, dus linksboven ↖.

Net zoals flitsmeister een icoontje geeft en als er file is een melding.

Bij geavanceerd staat ook alles ingesteld zoals een normale App zoals flitsmeister, meer kan ik daar niet instellen.

Zie print screen

[afbeelding]

Vreemde melding. Maar wat krijg dan voor instellingen te zien als je bij de geavanceerde instellingen whatsapp selecteerd.
NegativeFreak schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:29:
[...]

Zojuist deze update willen installeren maar was vergeten de PIN aan te zetten.
Begon Odin netjes te updaten, ineens removed > added > removed > added > removed.

Nu bezig mijn S7 aan het herstellen met Samsung Smart Switch. :'(
Heeft niets met de pin te maken zover ik weet. Pin kom je pas tegen met opstarten. Heb je geen pin ingesteld dan kom je ook niet verder ook al voer je een pin code in. Waarschijnlijk is je usb kabel niet helemaal lekker.

[ Voor 27% gewijzigd door Garret1410 op 29-06-2016 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
Garret1410 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:49:
Heeft niets met de pin te maken zover ik weet. Pin kom je pas tegen met opstarten. Heb je geen pin ingesteld dan kom je ook niet verder ook al voer je een pin code in. Waarschijnlijk is je usb kabel niet helemaal lekker.
Lijkt inderdaad op een gare USB kabel. Heb net een andere gepakt, via Odin de flash opnieuw gestart omdat Smart Switch de telefoon helemaal niet herkende. Hij is nu bezig met de apps optimaliseren.
Nu maar hopen dat hij niet moeilijk doet omdat ik geen PIN Before Startup heb ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:09
Als je veeg patroon hebt kan dat ook.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Vorkie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:09:
[...]

Zie print screen

[afbeelding]

Dat is idd wel een vreemde melding.
Heb ff op mijn eigen edge gekeken hoe of wat maar ik krijg met geen mogelijkheid de melding verborgen op taakbalk...
Ben ook wel benieuwd welke opties er aan staan bij geavanceerd als je er op klikt

[ Voor 92% gewijzigd door airwolf83 op 29-06-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
Ik heb inderdaad een veeg patroon en daarmee werkt het ook want nadat Odin opnieuw geflasht heeft werkt het toestel weer. Update is netjes verwerkt.

Bedankt voor de reacties.
henklbr bedankt voor de snelle reactie via DM. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Garret1410 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 20:49:
[...]

Vreemde melding. Maar wat krijg dan voor instellingen te zien als je bij de geavanceerde instellingen whatsapp selecteerd.
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/QMLnMMadfBk1Altpy6YjjEtG/thumb.png

Zoals telegram bijvoorbeeld ook staat.

Lijkt wel alsof ik ergens gekozen hebt voor verbergen, maar dit nergens ongedaan kan maken, (bij mijn oude, de mate 7 kon je negeren kiezen en kwam dit niet tevoorschijn, maar kon je in de instellingen wel weer aanzetten)

Hier staat alles aan, want andere apps doen het wel gewoon, vindt wel nadeel dat deze App vooraf is geïnstalleerd, zodat ik hem niet 100% kan verwijderen.

Bij meer instellingen kom je in WhatsApp, maar deze staat standaard

[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 29-06-2016 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
TommyGun schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:28:
[...]

Hoe dan? Want het is inderdaad erg irritant dat het toetsenbord 'om de hoek valt'.
Onder Instellingen bij het originele toetsenbord is een mogelijkheid om de Toetsenbordgrootte aan te passen..

Werkt prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rage Quit
  • Laatst online: 08:53
Droid schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:09:
De krasbestendigheid van het scherm is waardeloos. Ik had de telefoon een week in het bezit en ik had direct al een kras te pakken. Gorilla glass 4 blijkt niet zo krasbestendig te zijn als zijn voorganger omdat deze meer bestand moet zijn tegen valschade. Dus een screenprotector is ten alle tijde aangeraden. Hiervoor had ik een iphone 6 en hiermee nooit een screenprotector gebruikt en het scherm ziet er nog als nieuw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rage Quit schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:48:
[...]

De krasbestendigheid van het scherm is waardeloos. Ik had de telefoon een week in het bezit en ik had direct al een kras te pakken. Gorilla glass 4 blijkt niet zo krasbestendig te zijn als zijn voorganger omdat deze meer bestand moet zijn tegen valschade. Dus een screenprotector is ten alle tijde aangeraden. Hiervoor had ik een iphone 6 en hiermee nooit een screenprotector gebruikt en het scherm ziet er nog als nieuw uit.
Hier geen screenprotector na 2 maanden nog geen krasje te zien, misschien dat je er geluk mee moet hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pappaleone schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:49:
[...]

Hier geen screenprotector na 2 maanden nog geen krasje te zien, misschien dat je er geluk mee moet hebben??
Hier ook geen enkele kras, en ik smijt hem overal neer haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:17:
[...]

Hier ook geen enkele kras, en ik smijt hem overal neer haha
Ik denk dat je maar net pech moet hebben, een zandkorrel of iets anders wat heel fijn is, maar wel jammer voor zo'n dure telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:15
Ik zie hier regelmatig firmwares voorbij komen maar changelogs van deze firmwares kan ik niet goed vinden.
Geeft samsung niets meer als security and stability?

Is het trouwens verstandig om alle files in de zip te gebruiken of beter alleen de noodzakelijke?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
remcoXP schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:59:
Ik zie hier regelmatig firmwares voorbij komen maar changelogs van deze firmwares kan ik niet goed vinden.

Is het trouwens verstandig om alle files in de zip te gebruiken of beter alleen de noodzakelijke?
Tot nu toe geen grote veranderingen. Ik heb alleen substantiele veranderingen gezien in de update van april.

Komen vast nog wel grotere updates, moeten gewoon even wachten. Dit is gewoon samsung die haar best doet de veiligheid van de telefoon zo goed mogelijk te houden als dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcoXP schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 22:59:

Om een "stabiel systeem" te garanderen (en alle functies werkzaam), dienen ALLE bestanden in de archive geflashed te worden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

pappaleone schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:49:
[...]

Ik weet het haast wel zeker, zelf ook spotless toestel maar me lumia 950xl had na een week een diepe kras terwijl hij alleen thuis was gebleven, niet gevallen etc. Daarvoor had ik ook nooit krassen op telefoons tenzij ik ze mee nam naar het strand (dat is vragen om problemen). Je moet niet zo zeer geluk hebben maar eerder pech. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
D0gtag schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:05:
[...]

De knop een aantal keer schoonmaken met water druppel zeep, er zit gewoon troep tussen de knop scherm. Je weet dat je bier beter kan drinken dan gebruiken als telefoon bad.
4 tipss, voor het verwijderen van bier vlekken, in essentie wil je dat de bier residuen weer oplossen in een vloeistof.
Dreft+azijn oplossing met warm water.

Voor de duidelijkheid niet je complete toestel soaken in die oplossing, gewoon met wattestaafjes werken.
Thanks! Ik ga aan de slag met de Dreft. Volgende keer gaat het bier 🍻 gewoon lekker naar binnen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

JDL15 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:52:
[...]

Thanks! Ik ga aan de slag met de Dreft. Volgende keer gaat het bier 🍻 gewoon lekker naar binnen 😊
Niet onderdompelen!!, de s7 is wel waterdicht maar niet waterdicht voor oplossingen, in de zee springen heb je ook geen garantie meer. Ik weet niet wat dreft met de geleiding doet maar een klein beetje komt je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Vorkie schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:13:
[...]

[afbeelding]

Zoals telegram bijvoorbeeld ook staat.

Lijkt wel alsof ik ergens gekozen hebt voor verbergen, maar dit nergens ongedaan kan maken, (bij mijn oude, de mate 7 kon je negeren kiezen en kwam dit niet tevoorschijn, maar kon je in de instellingen wel weer aanzetten)

Hier staat alles aan, want andere apps doen het wel gewoon, vindt wel nadeel dat deze App vooraf is geïnstalleerd, zodat ik hem niet 100% kan verwijderen.

Bij meer instellingen kom je in WhatsApp, maar deze staat standaard
Nog even als aanvulling, want zelfs na een Hard reset komt ie niet tevoorschijn:

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/IUI98uCvFAU346MMzbVaoziN/medium.jpg

Dit icoontje zie ik niet, jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmies
  • Laatst online: 16:14
Mijn s7 Edge gaat maandag voor reparatie, heb het toestel sinds 11 maart en heeft nooit gekke dingen gedaan. Vandaag was hij ineens uit en wou pas weer aan toen ik hem aan de lader deed, helaas kwam hij niet verder dat het opstartscherm en zat in een boot loop. Met de knoppencombinatie volume up + home + power na veel proberen eindelijk verder gekomen maar gaf hij aan dat hij een system update aan het installeren was, deze faalde elke keer. Kwam er uiteindelijk achter dat power + volume up het android recovery menu laat zien, hier een cache wipe gedaan waarbij gelijk al foutmeldingen naar voren kwamen dat de chache folders niet gevonden konden worden. Ook een factory reset vanuit het android recovery menu mocht niet baten en hij blijft zichzelf herstarten. Heb veel lopen zoeken maar dit probleem niet kunnen vinden. Ben toch wel erg nieuwsgierig naar hoe dit zomaar kan gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Hemmies op 30-06-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hemmies schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:58:
Mijn s7 Edge gaat maandag voor reparatie, heb het toestel sinds 11 maart en heeft nooit gekke dingen gedaan. Vandaag was hij ineens uit en wou pas weer aan toen ik hem aan de lader deed, helaas kwam hij niet verder dat het opstartscherm en zat in een boot loop. Met de knoppencombinatie volume up + home + power na veel proberen eindelijk verder gekomen maar gaf hij aan dat hij een system update aan het installeren was, deze faalde elke keer. Kwam er uiteindelijk achter dat power + volume up het android recovery menu laat zien, hier een cache wipe gedaan waarbij gelijk al foutmeldingen naar voren kwamen dat de chache folders niet gevonden konden worden. Ook een factory reset vanuit het android recovery menu mocht niet baten en hij blijft zichzelf herstarten. Heb veel lopen zoeken maar dit probleem niet kunnen vinden. Ben toch wel erg nieuwsgierig naar hoe dit zomaar kan gebeuren.
Vreemd maar je zou via Odin kunnen proberen om de Firmware opnieuw te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 07:21:
[...]

Vreemd maar je zou via Odin kunnen proberen om de Firmware opnieuw te flashen.
Of nood herstel via Smart switch.
Hier hoef je de telefoon niet voor op te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:48:
[...]

Of nood herstel via Smart switch.
Hier hoef je de telefoon niet voor op te sturen
Kan tegenwoordig ook nog natuurlijk . Heb het nog niet eerder geprobeerd maar lijkt me wel makkelijker als je niet bekend bent met flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:55:
[...]

Kan tegenwoordig ook nog natuurlijk . Heb het nog niet eerder geprobeerd maar lijkt me wel makkelijker als je niet bekend bent met flashen.
Ja is makkelijk noodherstel aanklikken daarna serie nr en toestel code ingeven. Meer niet ja even wat geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tegelen1981
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-01-2022
Hallo allemaal,

Ik lees al een hele tijd mee,werd tijd dat ik ook mijn zegje heb.

Als een oeroude Apple gebruiker heb ik Samsung altijd gehaat. TouchWiz,lag en lelijke telefoons. Heb wel de HTC One m7-m8 en M9 gebruikt en was zeer tevreden met de m7 en m8.

Toch weer terug gegaan naar de IPhone met 6 en 6s. Uit nood de IPhone 6s verkocht en een Samsung Galaxy s6 gehaald.

Ik vond het een mooie toestel maar niet goed genoeg om me te overtuigen. Vooral de batterij en de ram management vielen me vies tegen en vond het toestel niet lekker in de hand liggen,mede door de randen en hoeken.

Weer een IPhone 6s gekocht en tevreden geweest tot dat ik een ruil deal kreeg aangeboden op Marktplaats. Een Samsung galaxy s7 plus 120 euro bijbetaling. Na wikken en wegen toch besloten om het te wagen en man ben ik blij.

PERFECT in de hand,o zo mooi en zo snel als maar kan. Als ik de 6 plus van mijn vrouw in handen neem,ziet het scherm er zo dof en lelijk uit.. IOS is zo saai.

Nooit meer een IPhone tenzij ze met de 7 een 1440p scherm,Oled,snellader,meer opties qua user interface hebben.

Wel vind ik dat de s7 wat beter kon wat betreft energybesparingsmode. Ik gebruik hem niet meer ( aangezien de batterij toch goed genoeg is voor 4-5 uurtjes soc en ben een zeer zware gebruiker) maar met de spaarstand aan lagt ie wel heer erg veel..

Verder een dikke 8 of 9- voor deze kunstwerk van een toestel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tegelen1981 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:13:
Hallo allemaal,

Als een oeroude Apple gebruiker heb ik Samsung altijd gehaat. TouchWiz,lag en lelijke telefoons. Heb wel de HTC One m7-m8 en M9 gebruikt en was zeer tevreden met de m7 en m8.

Toch weer terug gegaan naar de IPhone met 6 en 6s. Uit nood de IPhone 6s verkocht en een Samsung Galaxy s6 gehaald.

Ik vond het een mooie toestel maar niet goed genoeg om me te overtuigen. Vooral de batterij en de ram management vielen me vies tegen en vond het toestel niet lekker in de hand liggen,mede door de randen en hoeken.

Weer een IPhone 6s gekocht en tevreden geweest tot dat ik een ruil deal kreeg aangeboden op Marktplaats. Een Samsung galaxy s7 plus 120 euro bijbetaling. Na wikken en wegen toch besloten om het te wagen en man ben ik blij.

PERFECT in de hand,o zo mooi en zo snel als maar kan. Als ik de 6 plus van mijn vrouw in handen neem,ziet het scherm er zo dof en lelijk uit.. IOS is zo saai.

Nooit meer een IPhone tenzij ze met de 7 een 1440p scherm,Oled,snellader,meer opties qua user interface hebben.

Wel vind ik dat de s7 wat beter kon wat betreft energybesparingsmode. Ik gebruik hem niet meer ( aangezien de batterij toch goed genoeg is voor 4-5 uurtjes soc en ben een zeer zware gebruiker) maar met de spaarstand aan lagt ie wel heer erg veel..

Uiteindelijk denk ik wel dat de iphone een Amoled QHD krijgt. Of de 7 die krijgt is nog niet zeker. Wel komt er een Space black versie van de iphone en die lijkt me erg mooi.
Maar de reden dat ik nu een S7 Edge heb is dat ik iOS te saai vind en te duur als ik een 6s Plus 64gb uitvoering wil. De gewone heeft een te lage resolutie en 16gb is erg magertjes.

Verder heb ik het gevoel dat ik nu veel productiever ben dan met de iphone omdat ik meer mag en kan.

De iphone heeft dan weer andere voordelen maar die wegen voor mij niet zwaar genoeg mee.

Misschien zou de Edge voor jouw een optie zijn als je een betere accuduur wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tegelen1981
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-01-2022
Garret1410 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:24:
[...]

Uiteindelijk denk ik wel dat de iphone een Amoled QHD krijgt. Of de 7 die krijgt is nog niet zeker. Wel komt er een Space black versie van de iphone en die lijkt me erg mooi.
Maar de reden dat ik nu een S7 Edge heb is dat ik iOS te saai vind en te duur als ik een 6s Plus 64gb uitvoering wil. De gewone heeft een te lage resolutie en 16gb is erg magertjes.

Verder heb ik het gevoel dat ik nu veel productiever ben dan met de iphone omdat ik meer mag en kan.

De iphone heeft dan weer andere voordelen maar die wegen voor mij niet zwaar genoeg mee.

Misschien zou de Edge voor jouw een optie zijn als je een betere accuduur wilt.
Ben eigenlijk wel tevreden over de batterij. De Edge vind ik niet lekker in de hand liggen en te groot. Hou van compactere toestellen. Verder heb je gelijk dat we meer vrijheid hebben met Android inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Ook ik had binnen 2! dagen 2 diepe krassen. Mijn toestellen hebben altijd wel een paar krassen in de loop van de tijd maar zo diep en zo snel nog nooit. Zal wel toevallig zijn maar balen is het zeker.
Zal eens kijken of de verzekering er iets mee kan en dan maar een door mij gehate screenprotector proberen
Rage Quit schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:48:
[...]

[ Voor 6% gewijzigd door edtims op 02-07-2016 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:17

Zorian

What the fox?

Hallo allemaal,

Je zou eens een custom ROM moeten proberen, gaat de snelheid en de accuduur nog eens een keer over de kop. ;) Kan je meteen dingen als advertenties blokkeren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 20:56:
[...]

Je zou eens een custom ROM moeten proberen, gaat de snelheid en de accuduur nog eens een keer over de kop. ;) Kan je meteen dingen als advertenties blokkeren. :)
Ben ik helemaal met jou eens, je kunt zoveel meer uit je toestel halen en alles lekker custom instellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
De batterij wordt steeds een stukje beter bij elke update, zelfs als ik hem (ietsje) meer gebruik na de laatste update (APF5) t.o.v. de eerste update (APD1) ;)

Batterij gebruik met updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
S7E-Vigi schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:21:
De batterij wordt steeds een stukje beter bij elke update, zelfs als ik hem (ietsje) meer gebruik na de laatste update (APF5) t.o.v. de eerste update (APD1) ;)

[afbeelding]
En waar lees ik dat? Ik zie alleen maar cijfers zonder veel verschil of.... Waar moet ik op letten? |:(

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
S7E-Vigi schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:21:

[afbeelding]
Volgens mij was de eerste toch het beste als ik het zo zie

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
dave1972 schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:10:
[...]

Volgens mij was de eerste toch het beste als ik het zo zie
Ik heb t.o.v. de eerste meer gebeld en meer wifi gebruikt met de laatste, scherm is inderdaad wel minder. Ook is hij minder Actief geweest in Standby op de laatste update. In principe kan ik concluderen dat de updates geen negatieve effecten hebben met mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S7E-Vigi schreef op zondag 03 juli 2016 @ 10:30:
[...]
Ik heb t.o.v. de eerste meer gebeld en meer wifi gebruikt met de laatste, scherm is inderdaad wel minder. Ook is hij minder Actief geweest in Standby op de laatste update. In principe kan ik concluderen dat de updates geen negatieve effecten hebben met mijn gebruik.
Daarom is vergelijken op die manier ook eigenlijk zinloos omdat het dagelijkse gebruik altijd anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Hallo allemaal,

Mooi :)
Ik heb een keer een apple gehad (afgezien van een ipad) dat was de 5, leercurve is 0 maar aanpasbaarheid van ios is dito 0 en (am)oled blijft in mijn ogen de betere techniek voor een mobiel. Gerucht gaat dat de iphone 7 dus ook een amoled scherm zal hebben als hij ook een sd kaart heeft dan zal ik weer is een iphone proberen tot die tijd niet :P
In spaarstand wordt het toestel uiteraard langzamer, probeer een andere (lichte) launcher, ziet er (in mijn mening) beter uit en is vaak minder cpu/mem intensief. (mijn voorkeur gaat uit arrow van microsoft).
Hier een overzicht van een aantal veel gebruikte launchers.
Een willekeurige top 5 light launchers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
off topic en blijkbaar vind iedereen het nodig om hierop in te gaan, dus weg

[ Voor 83% gewijzigd door Prulleman op 03-07-2016 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En dus ook geen reacties hierop...

[ Voor 94% gewijzigd door Prulleman op 03-07-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dit ook niet...

[ Voor 92% gewijzigd door Prulleman op 03-07-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:1.2.3 Hoppa.... Weer wat berichten weg getoverd naar de TC, Ik herhaal het nog maar eens, berichten over het beleid zijn off-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En dit ook niet...

[ Voor 87% gewijzigd door Prulleman op 03-07-2016 21:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:18

GJA

Offtopic, dus weg.

[ Voor 91% gewijzigd door janvanduschoten op 03-07-2016 20:51 ]

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook dit is offtopic, dus weg. Dit soort dingen kunnen worden besproken in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.

Tevens ook m'n laatste waarschuwing voor kinderachtig gedrag en offtopic posts. Voor degenen die het nog niet willen snappen zullen passende maatregelen getroffen worden

[ Voor 167% gewijzigd door janvanduschoten op 03-07-2016 21:16 ]

Pagina: 1 ... 53 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support