Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
Voor de mensen die dit nog niet gedaan hebben: hier DE instelling die ik als eerste verander als ik mijn telefoon instel:

Activeer developer settings door te gaan naar: toestel info, software info en dan een aantal keer te klikken op Buildnumber.

Ga terug naar instellingen en naar ontwikkellaarsopties.
In de lijst zet je: vensteranimatie schalen, animatieschaal overgang, en schaal van duur animatie allemaal op 0,5.

Dit zet alle animaties 2x zo snel. Ik werd gek van de langzame animaties, en op deze manier kan je zo veel sneller met de telefoon werken. Zo voelt de telefoon tenminste ook snel aan.

Je kan het ook op 0 zetten, maar dan zet je animaties uit, en tja, het oog wilt ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tegelen1981
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-01-2022
Even een vraagje: mijn s7 is net gevallen en scherm is gebarsten. Nu ga ik 'm laten maken bij de gsmshop. Kosten 248 euro inclusief glas op de achterkant van toestel. Nu is m'n vraag zijn deze origineel? Die meneer zegt ja we kopen 'm van samsung zelf. Wat denken jullie mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:55

red bull

Keeps me awake !

tegelen1981 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:18:
Even een vraagje: mijn s7 is net gevallen en scherm is gebarsten. Nu ga ik 'm laten maken bij de gsmshop. Kosten 248 euro inclusief glas op de achterkant van toestel. Nu is m'n vraag zijn deze origineel? Die meneer zegt ja we kopen 'm van samsung zelf. Wat denken jullie mensen?
Origineel scherm kan vast, maar niet officieel via Samsung.. waterdicht in geen geval! Ik zou het denk ik via een samsung service point laten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 20:06

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Als je zeker wilt weten dat er een origineel scherm op komt dan moet je naar Samsung of naar een door Samsung erkende reparateur gaan. Ons vragen wat wij denken heeft niet zoveel zin want ik denk nu bijvoorbeeld aan een broodje avocado met ei... Geen idee of je daar wat mee opschiet maar dacht, meld het even. 😂

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tegelen1981
Haha ja gelijk hebben jullie. Maar wil niet wachten en ze geven nog garantie en papieren dat 't een echte samsung is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:44

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

dave1972 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:05:
[...]

10 procent vind ik wel erg veel hoor, die van mij verbruikt misschien 2 procent .... 🤔
Ik zet voor de nacht altijd mijn wifi/data uit en verlies ook maar 1-2% batterij (Bluetooth staat wel aan voor de Mi Band)

Ik ben terug naar de april update en heb nu de telefoon 2d18m van de lader met een SOT van 5u4m. Met de nieuwste firmware haalde ik eind van de dag niet eens met 1 uur SOT. Weer zeer blij met de telefoon nu :D

Camera vind ik ook overdag echt geweldig. RAW files vind ik zelfs op laag ISO best ruizig in goede belichting maar ik ben ook mijn 5DIII gewend xD

Hier een aantal foto's gemaakt met mijn S7 Edge
(ik krijg ze maar niet hier geplaatst)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Mother_Goozz schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:33:
[...]

Ik zet voor de nacht altijd mijn wifi/data uit en verlies ook maar 1-2% batterij (Bluetooth staat wel aan voor de Mi Band)

Ik ben terug naar de april update en heb nu de telefoon 2d18m van de lader met een SOT van 5u4m. Met de nieuwste firmware haalde ik eind van de dag niet eens met 1 uur SOT. Weer zeer blij met de telefoon nu :D

Camera vind ik ook overdag echt geweldig. RAW files vind ik zelfs op laag ISO best ruizig in goede belichting maar ik ben ook mijn 5DIII gewend xD

Hier een aantal foto's gemaakt met mijn S7 Edge
(ik krijg ze maar niet hier geplaatst)
Wow! Echt super mooie foto's!!!!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Goed, is iedereen weer afgekoeld? We proberen het weer, dit topic is weer open!
Echter hebben we als crew wel een aantal extra voorwaarden opgesteld!
  • Berichten over battery-drain horen in het daarvoor bestemde topic.
  • Berichten over Accessoires horen in het daarvoor bestemde topic.
  • En als laatste betreffende de berichten, berichten over het flashen van custom-roms (dus niet Samsung origineel, via Odin) horen ook in een eigen topic!
Maar, daar mee zijn we er niet mee.

Dit Samsung Galaxy S7(Edge) topic is de afgelopen dagen zo vaak ontspoord dat bij ons als crew de maat vol is. Het is heel simpel en het komt hierop neer;

Wij willen alleen nog inhoudelijke berichten lezen over de Samsung Galaxy S7! Wie een ander nog denkt off-topic aan te kunnen spreken loopt de kans om verbannen te worden en al dan niet tijdelijk aan de schandpaal te worden genageld.

Nogmaals, wij willen geen berichten meer lezen waar de ene user de andere aanspreekt over zijn bericht
Lees je iets waarvan jij denkt dat dit niet in het topic thuishoort? Dan maak je gebruik van de Topic-report functie die je bij elk bericht kan vinden. Rechtstreeks met een MOD DM-en kan ook.

Hou jij je niet aan “onze” regels? Dan loop je de kans om je schrijfrechten op het forum kwijt te raken.
.

Ik ga ervan uit dat we hier als normale mensen met elkaar kunnen communiceren!

Als laatste, de S7(edge) is maar een telefoon, ik weet dat velen van jullie het contact met je telefoon belangrijker vinden dan de geboorte van je kinderen, je trouwdag, of zelfs je eigen geboortedag (laat staan die van een ander) Ondanks dat de S7 (Edge) feitelijk een kletsijzer is moet je de dingen wel in perspectief plaatsen! Ook de S7(edge) is maar een telefoon, dus doe even normaal!

Juist, een heel verhaal…. Ik ben ook bloedserieus, kan het niet goedschiks, dan trek ik mijn boe-man-pak wel uit de kast. En geloof me, ik win….

Natuurlijk geldt het bovenstaande in mindere mate voor de “normale, gezellige, vrolijke, leuke, aardige, sociale, knappe” tweakert…. Ik hoop dan ook dat de juiste mensen zich aangesproken voelen.

Pffffffttt, nu ga ik slapen! En als ik straks wakker word doen jullie allemaal weer lief tegen elkaar!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
Mocht je reacties kwijt zijn, kijk eens in [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic
*;

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 05-07-2016 11:53 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik heb een klein vraagje welke wellicht simpel is. Ik kan niet een screenshot maken door de home + power toetsen in te drukken. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar het wilt niet werken. Ik gebruik nu het 'vegen' over het scherm, dat werkt wel, maar is niet zo handig.

Iemand enig idee hoe het zou kunnen dat deze niet functioneert? Ik heb de telefoon nu ongeveer 3 weken, maar dit heeft nooit gewerkt.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReCreator schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:37:
Ik heb een klein vraagje welke wellicht simpel is. Ik kan niet een screenshot maken door de home + power toetsen in te drukken. Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar het wilt niet werken. Ik gebruik nu het 'vegen' over het scherm, dat werkt wel, maar is niet zo handig.

Iemand enig idee hoe het zou kunnen dat deze niet functioneert? Ik heb de telefoon nu ongeveer 3 weken, maar dit heeft nooit gewerkt.
Ik moet je zeggen dat ik het nooit heb gebruikt, bij mij werkt de toetsen combinatie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:44

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

ReCreator schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:37:

Ik maak er regelmatig gebruik van, merk wel dat ik de Home en power knop ongeveer een seconde ingedrukt moet houden voordat die een screenshot maakt.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08 21:46
Je was me net voor, idd even vast houden werkt altijd bij mij. ook het vegen gaat bij mij 99 van 100 keer gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

pappaleone schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:39:
[...]

Ik moet je zeggen dat ik het nooit heb gebruikt, bij mij werkt de toetsen combinatie ook niet.
Ik vind het ook erg vreemd, misschien zit er een bepaalde app in de weg?
Mother_Goozz schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:50:
[...]

Ik maak er regelmatig gebruik van, merk wel dat ik de Home en power knop ongeveer een seconde ingedrukt moet houden voordat die een screenshot maakt.
Hmm net nog even geprobeerd de knoppen wat langer ingedrukt te houden, en dan ook tegelijk, en eerst home dan power (wel tegelijk), en power en dan home (google now komt dan), maar het werkt helaas niet met de knoppencombinatie. Vreemd zeg...
Oke het is gelukt! Je moet echt precies tegelijk ingedrukt houden... ik denk dat ik nog een beetje de iPhone manier probeerde omdat die er zo in zit gebakken :) (Ook Windows phone was hetzelfde).
edtims schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:53:
Je was me net voor, idd even vast houden werkt altijd bij mij. ook het vegen gaat bij mij 99 van 100 keer gewoon goed.
Vegen werkt over het algemeen ook wel goed, maar vind een toestcombinatie soms wat makkelijker :)

[ Voor 11% gewijzigd door ReCreator op 05-07-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
heb je gewoon de stock samsung rom? AOSP roms hebben wellicht power + volume down (althans, dat is op al mijn nexussen, shield k1 en OP3 de combi voor een screenshot)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vorkie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:21:
[...]

Nog even als aanvulling, want zelfs na een Hard reset komt ie niet tevoorschijn:

[afbeelding]

Dit icoontje zie ik niet, jullie wel?
Heeft iemand hier ook de S7 ( ;) ) en kan die eens kijken naar de notificatie instelling van WhatsApp?

Zien jullie dus een whatsapp icoon in de notificatiebalk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Prulleman schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:05:
heb je gewoon de stock samsung rom? AOSP roms hebben wellicht power + volume down (althans, dat is op al mijn nexussen, shield k1 en OP3 de combi voor een screenshot)
Ik draai een custom rom,misschien dat het hem daarin zit. Maar vegen werkt wel. Voor mij persoonlijk geen probleem. :)
Ps hier werkt het nu ook, even ReCreator gelezen perfect _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door pappaleone op 05-07-2016 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Prulleman schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:05:
Ja gewoon de stock rom inderdaad, maar ik heb het nu voor elkaar. Ik drukte denk ik toch niet tegelijk genoeg in. Ik kom van Windows Phone / iPhone (beide), en daar mag het net niet tegelijk. Nu inderdaad precies tegelijk en dan een seconde ingedrukt houden :)
Bedankt voor de tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:28
Vorkie schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:07:
[...]

Heeft iemand hier ook de S7 ( ;) ) en kan die eens kijken naar de notificatie instelling van WhatsApp?

Nope (of is dat alleen als je ongelezen messages hebt?) Ik geloof niet dat ik dat ikoontje ooit gezien heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 17:12
Vorkie schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:07:
[...]

Wel als ik ongelezen berichten heb. Anders niet. Daarom heet het ook een notificatie balk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
idef1x schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:35:
[...]

Wel als ik ongelezen berichten heb. Anders niet. Daarom heet het ook een notificatie balk ;)
Dus als je ongelezen berichten hebt, staat deze in je notificatiebalk (zichtbaar) en niet alleen als je naar beneden veegt?

Dus een whatsapp icoontje.

En in de config staat er dan ook niet onderstaande? "Verborgen op Statusbalk"?

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/N3ed0PNbNAnuLLe8Mdznz7PT/thumb.png

[ Voor 25% gewijzigd door Vorkie op 05-07-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:36:
[...]

Dus als je ongelezen berichten hebt, staat deze in je notificatiebalk (zichtbaar) en niet alleen als je naar beneden veegt?

[afbeelding]
Weet je zo genoeg?:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4VuTrkyAY13DHUp7H1QckNE4/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ja, jij hebt hem dan wel verborgen van lockscreen, maar hij staat bij jouw niet op diegene die bij mij staat en ik krijg hem er niet vanaf.

Dus ook na een factory reset en SD format ervoor, komt ie op Verborgen op...

Maar ik kan nergens iets vinden hoe ik dat kan verwijderen, want die staat niet in de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:58:
[...]

Ja, jij hebt hem dan wel verborgen van lockscreen, maar hij staat bij jouw niet op diegene die bij mij staat en ik krijg hem er niet vanaf.

Dus ook na een factory reset en SD format ervoor, komt ie op Verborgen op...

Maar ik kan nergens iets vinden hoe ik dat kan verwijderen, want die staat niet in de opties.
Dat begreep ik van een ouder bericht, maar je wilde weten hoe een ander het had staan.
Kan je is de laatste 2 screenshots van mij is laten zien hoe die bij jou staan met screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Mau_Maus schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:05:
[...]

Dat begreep ik van een ouder bericht, maar je wilde weten hoe een ander het had staan.
Kan je is de laatste 2 screenshots van mij is laten zien hoe die bij jou staan met screenshots?
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/U4kN9gcTCge6DlvomfULIfST/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/QMLnMMadfBk1Altpy6YjjEtG/thumb.png

Ik heb reeds eens geprobeerd met die popup meldingen, maar ik wil geen venstertje als iemand wat stuurt.

Het gaat echt specifiek om "Verborgen op Statusbalk" en hoe je deze uit kan zetten, want daar is nergens een slider voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 17:12
Vorkie schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:36:
[...]

[afbeelding]
Nee bij mij staat er "toegestaan" in jouw voorbeeld schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Vorkie schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:11:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb reeds eens geprobeerd met die popup meldingen, maar ik wil geen venstertje als iemand wat stuurt.

Het gaat echt specifiek om "Verborgen op Statusbalk" en hoe je deze uit kan zetten, want daar is nergens een slider voor te vinden.
In Whatsapp moet je de bovenste checkbox wel aanvinken. Omschrijving is verwarrend, maar zonder die aan krijg je geen icoon.
Blijkbaar herkent Android dat in zijn meldingenoverzicht dat die uit staat en dus verborgen is op de statusbalk.
De rest van de opties kan je uitlaten/verborgen zetten in Whatsapp en/of Android-melding settings.

[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 05-07-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Mau_Maus schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:13:
[...]

In Whatsapp moet je de bovenste checkbox wel aanvinken. Omschrijving is verwarrend, maar zonder die aan krijg je geen icoon. En blijkbaar herkent Android dat in zijn meldingenoverzicht. De rest kan je uitlaten/verborgen zetten.
Ook die aanzetten heeft geen effect (na een factory reset staat deze aan)

Ik heb daar nog nooit toegestaan zien staan namelijk en dat verbaasd mij zo (zelfs zonder een account toegevoegd te hebben in WhatsApp)

Ik ben benieuwd waar dit onderwater wordt opgeslagen / geregeld en of er uberhaubt een manier is om dit weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Vorkie schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:18:
[...]

Ook die aanzetten heeft geen effect (na een factory reset staat deze aan)

Ik heb daar nog nooit toegestaan zien staan namelijk en dat verbaasd mij zo (zelfs zonder een account toegevoegd te hebben in WhatsApp)

Ik ben benieuwd waar dit onderwater wordt opgeslagen / geregeld en of er uberhaubt een manier is om dit weer aan te zetten.
Ik vind het echt een vreemde melding.
Heb nogmaals alle opties geprobeerd om die melding "verborgen op statusbalk" te krijgen.
Maar kan die optie echt nergens vinden...
wel geblokkeerd en toegestaan enzo... maar niet dat gene wat jij hebt...
Ik heb er zelf dan geen last van maar ben wel benieuwd of iemand weet hoe je het kan verhelpen..
Misschien eens op het xda forum vragen?

[ Voor 37% gewijzigd door airwolf83 op 05-07-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
airwolf83 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 17:20:
[...]

Ik vind het echt een vreemde melding.
Heb nogmaals alle opties geprobeerd om die melding "verborgen op statusbalk" te krijgen.
Maar kan die optie echt nergens vinden...
wel geblokkeerd en toegestaan enzo... maar niet dat gene wat jij hebt...
Ik heb er zelf dan geen last van maar ben wel benieuwd of iemand weet hoe je het kan verhelpen..
Misschien eens op het xda forum vragen?
Ja, zal nog even het account opzoeken van XDA.

Vindt het in ieder geval een apart probleem.

Zal tevens een melding aanmaken bij WhatsApp, misschein hebben die nog een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik ben van plan om binnenkort over te stappen naar een Galaxy S7, en ik heb een vraag die ik hopelijk hier beantwoord kan krijgen. :9

Ik heb laatst een OnePlus 3 aangeschaft, en alhoewel het een top toestel is, ben ik best teleurgesteld. Full HD scherm was niet slecht in mijn optiek, kon het verschil niet zien tussen de OP3 en de S6. Het teleurstellende aan het scherm was het feit dat het scherm verkleurde wanneer je het in een lage helderheid zette en de automatische helderheid voor geen meter werkte. Ook ben ik teleurgesteld in Dash-charging, de beloofde 60% in 33 minuten heb ik (nog) niet kunnen bereiken.

Toch zijn de bovengenoemde problemen geen deal-breakers voor mij. De deal-breaker is de kwaliteit van de behuizing. Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk voor media apps, zoals Spotify en YouTube, waarbij ik de volumeknoppen dus redelijk vaak gebruik. De volumeknoppen van de OP3 (de volume omhoog knop om precies te zijn) hebben geen fijne klik, en de knoppen lijken een speling te hebben van 0,5/1 millimeter. Ik heb het vergeleken met o.a. meerdere S6'en, meerdere Nexus 5X'en en zelfs de 4 jaar oude S3, en ben daarom van plan om de OP3 terug te sturen. Ook vibreerde de OP3 erg luid. Een sterke vibratie, maar een vibratie die te horen is vanuit een andere kamer.

Nu ik eindelijk klaar ben met mijn deels off-topic gebabbel, komt mijn vraag: Hoe is de "build quality" van de S7? Zijn de knoppen niet "mushy", hebben ze een fijne klik? En een wat vreemdere vraag, hoe is de vibratiemotor van de S7? De reviews zijn erg positief, maar dat waren ze ook over de OP3.

Overigens was erg tevreden met de S6, maar aangezien ik deze niet meer tot mijn beschikking heb kan ik helaas niet terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edtims
De tril functie kan je instellen met een soort volume knop dus kan je de tril minder "luid"zetten. Kan dat niet op de OnePlus?. De knoppen op de s7 zijn volgens velen de beste die er zijn, ik vind ze in ieder geval erg fijn en met een strakke klik. De hometoets is misschien zelf wat al te kliky (zeg je dat zo?)
C31lak schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:55:
Ik ben van plan om binnenkort over te stappen naar een Galaxy S7, en ik heb een vraag die ik hopelijk hier beantwoord kan krijgen. :9

Ik heb laatst een OnePlus 3 aangeschaft, en alhoewel het een top toestel is, ben ik best teleurgesteld. Full HD scherm was niet slecht in mijn optiek, kon het verschil niet zien tussen de OP3 en de S6. Het teleurstellende aan het scherm was het feit dat het scherm verkleurde wanneer je het in een lage helderheid zette en de automatische helderheid voor geen meter werkte. Ook ben ik teleurgesteld in Dash-charging, de beloofde 60% in 33 minuten heb ik (nog) niet kunnen bereiken.

Toch zijn de bovengenoemde problemen geen deal-breakers voor mij. De deal-breaker is de kwaliteit van de behuizing. Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk voor media apps, zoals Spotify en YouTube, waarbij ik de volumeknoppen dus redelijk vaak gebruik. De volumeknoppen van de OP3 (de volume omhoog knop om precies te zijn) hebben geen fijne klik, en de knoppen lijken een speling te hebben van 0,5/1 millimeter. Ik heb het vergeleken met o.a. meerdere S6'en, meerdere Nexus 5X'en en zelfs de 4 jaar oude S3, en ben daarom van plan om de OP3 terug te sturen. Ook vibreerde de OP3 erg luid. Een sterke vibratie, maar een vibratie die te horen is vanuit een andere kamer.

Nu ik eindelijk klaar ben met mijn deels off-topic gebabbel, komt mijn vraag: Hoe is de "build quality" van de S7? Zijn de knoppen niet "mushy", hebben ze een fijne klik? En een wat vreemdere vraag, hoe is de vibratiemotor van de S7? De reviews zijn erg positief, maar dat waren ze ook over de OP3.

Overigens was erg tevreden met de S6, maar aangezien ik deze niet meer tot mijn beschikking heb kan ik helaas niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes
edtims schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 06:44:
De tril functie kan je instellen met een soort volume knop dus kan je de tril minder "luid"zetten. Kan dat niet op de OnePlus?. De knoppen op de s7 zijn volgens velen de beste die er zijn, ik vind ze in ieder geval erg fijn en met een strakke klik. De hometoets is misschien zelf wat al te kliky (zeg je dat zo?)
[...]
Bij de S6 kon ik het inderdaad ook aanpassen, de OnePlus mist deze optie blijkbaar. Xposed en Gravitybox boden ook geen oplossing.

Dat is mooi om te horen. Zodra ik een adres heb om de OP3 terug te sturen, wordt het uitkijken naar de S7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

edtims schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 06:44:
De tril functie kan je instellen met een soort volume knop dus kan je de tril minder "luid"zetten.
[...]
Oh wauw, de intensiteit aanpassen van het trilsignaal! Dat wist ik niet, weer wat geleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtims
Ik dacht dat dat met alle android toestellen kon. Of heeft de verfoeide sofware van Samsung toch voordelen. Heb trouwens helemaal geen moeite meer met touchwiz. Gebruik eigenlijk best wel veel van de Samsung "bloatware"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:17

Zorian

What the fox?

C31lak schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:55:

Vind de knoppen zelf prima, totaal geen speling en een duidelijk voelbare 'klik' als je ze hebt ingedrukt.
De vibratie is sterk zat zonder ervoor te zorgen dat ie van het bureau af vibreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Iemand hier ook het probleem dat tijdens het bellen het toesten in de wacht gaat omdat je oor tegen de 'wacht' knop rechtsboven in de hoek komt? Fucking irritant. Ik heb er met 10+ eerdere toestellen van andere types / merken NOOIT last van gehad.

Ik las ergens de oplossing om steeds bij aanname van een gesprek de toetsenblokkering aan te zetten maar dat vind ik een idiote workaround. Iemand een mooiere oplossing?

Heb overigens de S7 edge.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FaceDown schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:43:
Iemand hier ook het probleem dat tijdens het bellen het toesten in de wacht gaat omdat je oor tegen de 'wacht' knop rechtsboven in de hoek komt? Fucking irritant. Ik heb er met 10+ eerdere toestellen van andere types / merken NOOIT last van gehad.

Ik las ergens de oplossing om steeds bij aanname van een gesprek de toetsenblokkering aan te zetten maar dat vind ik een idiote workaround. Iemand een mooiere oplossing?

Strange ik heb dit nog niet meegemaakt, al is het wel lastig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizarre410
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:57

Heb dit inderdaad ook al een paar keer ervaren. Had in eerste instantie ook helemaal niet in de gaten dat het de wachtstand activeerde. Heb ook nog geen oplossing kunnen vinden hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48

TheVMaster

Moderator WOS

Gaat het scherm niet uit als je hem tegen je oor houdt (en dus aan het bellen bent)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De proximity sensor naast de speaker detecteert binnen een bereik van ongeveer 3cm of er iets in de buurt zit zoals je oor en het beeldscherm gaat dan uit.

Dus of die sensor werkt niet goed of je houdt op de een of andere manier de S7 verkeerd tegen je oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Yes, ik heb het ook een aantal keer gehad, irritant inderdaad. Maar daarna heb ik het ook soms week twee weken niet. Misschien dat ik soms het toestel iets kantel (onbewust) waardoor de sensor mijn gezicht niet registreert o.i.d. Ik zou het prima vinden als ze dat knopje daar i.i.g. weghalen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:38
Telefoon net gevallen op de achterkant, kapot gebarsten :/. Iemand enig idee waar dit goedkoop gerepareerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes
Daan87423 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:31:
Telefoon net gevallen op de achterkant, kapot gebarsten :/. Iemand enig idee waar dit goedkoop gerepareerd kan worden?
Goedkoop is duurkoop. Ik zou voor kwaliteit gaan, en voor een samsung service point kiezen. Anders loop je het risico dat je toestel niet meer water-resistant is. Ook wordt bij goedkope alternatieven vaak geen originele onderdelen gebruikt, ik heb wel eens gezien dat ze plastic gebruikten op een S4.

Natuurlijk moet je het zelf weten, het is slechts een vriendelijk advies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48

TheVMaster

Moderator WOS
Inboedelverzekering....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via Samsung service center i.v.m waterdichtheid

[ Voor 0% gewijzigd door Prulleman op 07-07-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

C31lak schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:27:
[...]

Goedkoop is duurkoop. Ik zou voor kwaliteit gaan, en voor een samsung service point kiezen. Anders loop je het risico dat je toestel niet meer water-resistant is. Ook wordt bij goedkope alternatieven vaak geen originele onderdelen gebruikt, ik heb wel eens gezien dat ze plastic gebruikten op een S4.

Natuurlijk moet je het zelf weten, het is slechts een vriendelijk advies ;)
De s4 was toch ook van plastic :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes
D0gtag schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:05:
[...]

De s4 was toch ook van plastic :+
Aangeven dat het om het scherm ging was handig geweest zie ik nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
  • Laatst online: 30-09 17:22
Al ervaringen met de laatste firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
ominous schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:26:
Al ervaringen met de laatste firmware update?
Geen nieuws is goed nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
chipzakje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:30:
[...]

Geen nieuws is goed nieuws
Dat is ook zo ;)

Iemand de uitgebreide release notes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvyss
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-07 07:17
Ik heb een vraag over de S7. Zit hier standaard al een screenprotector op? Dan bedoel ik niet de dunne folie die ook nog eens uit steekt.
Afgelopen week heb ik namelijk twee S3 Neo's voor mijn tante besteld en daar zaten ze wel al op. Het plakken van een screenprotector vind ik altijd zo'n dramatisch klusje.

[ Voor 2% gewijzigd door Dvyss op 07-07-2016 11:11 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
= deleted =

[ Voor 98% gewijzigd door henklbr op 07-07-2016 14:34 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ominous schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:36:
[...]

Dat is ook zo ;)

Iemand de uitgebreide release notes?
Die zijn er niet en worden nooit vrijgegeven door Samsung; de enige "release-notes" is het schermpje wat je krijgt op je toestel als je je firmware FOTA gaat updaten ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ominous
henklbr schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:04:
[...]

Die zijn er niet en worden nooit vrijgegeven door Samsung; de enige "release-notes" is het schermpje wat je krijgt op je toestel als je je firmware FOTA gaat updaten ;)
Dat is niet veel dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat ik in ieder geval ervaar is dat de batterijduur is verbeterd. Of het nu weer op het niveau van voor de vorige update (verslechtering) zit, durf ik niet te zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:09
bedoel je dan met die update die Henk zojuist heeft geplaatst?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dvyss schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:47:
Ik heb een vraag over de S7. Zit hier standaard al een screenprotector op? Dan bedoel ik niet de dunne folie die ook nog eens uit steekt.
Afgelopen week heb ik namelijk twee S3 Neo's voor mijn tante besteld en daar zaten ze wel al op. Het plakken van een screenprotector vind ik altijd zo'n dramatisch klusje.
Nee geen screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
Qosmic schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:13:
bedoel je dan met die update die Henk zojuist heeft geplaatst?
Ik had het over de vorige update die officieel uitgerold werd in NL. Misschien dat ominous die vandaag bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
En ik heb het over de officiële G935FXXU1APF5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davy24 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:28:
En ik heb het over de officiële G935FXXU1APF5 :P
De ROM's die ik plaats zijn ook officiëel... ;)

Maar je bedoelt waarschijnlijk die je via FOTA ontvangen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
Goed visweer.. ;)
Maar idd, de versie die ik rechtstreeks van Samsung heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Wat zijn de verschillen tussen de Belgische SAMSUNG Galaxy S7 Zwart (SM-G930FZKALUX) en de Nederlandse (SM-G930FZKAPHN)?
Ik veronderstel dat als er geen verschil zou zijn men hetzelfde type zou uitbrengen. Ik denk dat er firmware verschillen zijn, maar heb geen idee welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
buffy1966 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:07:
Wat zijn de verschillen tussen de Belgische SAMSUNG Galaxy S7 Zwart (SM-G930FZKALUX) en de Nederlandse (SM-G930FZKAPHN)?
Ik veronderstel dat als er geen verschil zou zijn men hetzelfde type zou uitbrengen. Ik denk dat er firmware verschillen zijn, maar heb geen idee welke.
in principe geen verschil. Er wordt gewoon een onderscheid gemaakt zodat er per land en/of provider updates aangeboden kunnen worden. Zo zijn de netwerken die verschaft worden door providers wat anders.

Als je wilt weten of je de Nederlandse firmware kan installeren, dat is geen probleem. Ik heb dat gedaan omdat NL sneller updates ontvangt en ik heb geen enkel probleem. Alles werkt precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tegelen1981
Mijn scherm is vervangen door de plaatselijke GSM shop. Originele scherm. Heb het doosje gezien en serienummer gecheckt. Is niet meer waterdicht maar goed,beter dat dan een gebroken scherm aanzien en binnen 2 uurtjes gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
tegelen1981 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:00:
Mijn scherm is vervangen door de plaatselijke GSM shop. Originele scherm. Heb het doosje gezien en serienummer gecheckt. Is niet meer waterdicht maar goed,beter dat dan een gebroken scherm aanzien en binnen 2 uurtjes gefixt.
Wat heb je er voor betaald? puur uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tegelen1981
180 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
Voor dat bedrag mag ie wel waterdicht.

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
dns_vbl schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:14:
[...]

Voor dat bedrag mag ie wel waterdicht.
Zat er ook aan te denken, hoeveel moet het dan wel niet zijn bij een Samsung service point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
chipzakje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:18:
[...]

Zat er ook aan te denken, hoeveel moet het dan wel niet zijn bij een Samsung service point.
295€ las ik
Daarom nam ik een verzekeringetje erbij.

[ Voor 8% gewijzigd door dns_vbl op 07-07-2016 14:21 ]

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:38
pappaleone schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 01:49:
[...]

Via Samsung service center i.v.m waterdichtheid
Bedankt voor de tip. Aangezien de achterkant lichtelijk gebarsten is, moet ik nu bang zijn voor waterschade? Ik ga er niet mee douchen, maar vocht zit overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Daan87423 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:25:
[...]

Bedankt voor de tip. Aangezien de achterkant lichtelijk gebarsten is, moet ik nu bang zijn voor waterschade? Ik ga er niet mee douchen, maar vocht zit overal.
Niet echt. Ik heb al heel wat telefoons gehad, en dit is de eerste die waterdicht is. Bij die andere ben ik ook nooit bang geweest voor waterschade?

Het is iets anders als je water in de barst laat lopen. Wss gaat er niet zo snel iets in zitten, maar als je het onder water houd wel.

Ik snap zelf de hele hype niet met waterdichtheid. Heb het nog nooit nodig gehad. Nu is het een leuke gimmick... Maar ook al mijn HTC telefoons hiervoor gebruikte ik gewoon in de regen no problem. (let op, ik raad het absoluut niet aan je telefoon in de regen te gebruiken. Dat is gewoon hoe ik met mijn telefoons ben omgegaan)

[ Voor 7% gewijzigd door quarintus op 07-07-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 19:17
Sinds gister de s7. Wat een top toetsel !
Tijdens het opladen is het notificatie ledje rood zelfs als de telefoon vol is, Is het niet mogelijk om het in te stellen dat ie groen wordt als ie 100% geladen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

tweakerjunior schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:12:
Sinds gister de s7. Wat een top toetsel !
Tijdens het opladen is het notificatie ledje rood zelfs als de telefoon vol is, Is het niet mogelijk om het in te stellen dat ie groen wordt als ie 100% geladen is ?
Misschien is hij nog niet helemaal opgeladen dan? Bij mij gaat het automatisch bij 100% op groen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 17:53

Garrett

Watercooler

Ik wilde al zeggen, bij mij is het ledje ook groen als hij volgeladen is.
Misschien heeft 'ie een special edition? :+

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-09 19:17
Galaxy s7 plus neo advanced :+
Ik ga er de volgende keer opletten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
chipzakje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:18:
[...]

Prijzen bij een Samsung Service Point (Den Bosch), EN weer IP68 gecertificeerd:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/ioAhL6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
henklbr schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:37:
[...]

Prijzen bij een Samsung Service Point (Den Bosch), EN weer IP68 gecertificeerd:

[afbeelding]
Henk, jij bent geweldig. Ik kon het ook opzoeken maar had er niet aan gedacht. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:06

defiant

Moderator General Chat
Ik heb heb sinds 2 weken een s7 en ik ben erg tevreden. Maar nu merk ik dat de home/fingerprint knop al enorm aan het slijten is, hij ziet er dof/diffuus bekrast uit in het midden. Dit terwijl ik hem niet intensief gebruik. De vingerafdruk sensor werkt nog wel, maar werkte vanaf het begin niet 100%. Ik ben in dit topic al enkele gevallen tegengekomen, maar die hadden er nog geen actie op ondernomen, is dit iets wat onder de garantie valt ?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14

Arjan A

Cenosillicafoob

defiant schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:45:
...., hij ziet er dof/diffuus bekrast uit in het midden. Dit terwijl ik hem niet intensief gebruik.
Heb je het plasticje er wel afgehaald?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:06

defiant

Moderator General Chat
Arjan A schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:39:
[...]

Heb je het plasticje er wel afgehaald?
Die is er helaas al af.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
quarintus schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:51:
[...]

in principe geen verschil. Er wordt gewoon een onderscheid gemaakt zodat er per land en/of provider updates aangeboden kunnen worden. Zo zijn de netwerken die verschaft worden door providers wat anders.

Als je wilt weten of je de Nederlandse firmware kan installeren, dat is geen probleem. Ik heb dat gedaan omdat NL sneller updates ontvangt en ik heb geen enkel probleem. Alles werkt precies hetzelfde.
Wou dit weten omdat ik misschien bij de Nederlandse Cool Blue of Mediamarkt de S7 wil aankopen. Bij de Belgische vestigingen is de prijs hetzelfde, maar indien er zich problemen met dit toestel moesten voordoen (bv. scherm dat niet goed aansluit, ...) denk ik dat er in Nederland makkelijker mee omgegaan wordt dan in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Aiijj. Vandaag met mijn 3mnd oude s7 even 10 minuutjes fotos gemaakt in het zwembad. Paar keer onder water gehouden en vervolgens weer lekker in de zon gaan liggen (vakantie ;-) ). Resultaat: water in de telefoon. Het scherm reageert slecht op aanrakingen en er zit vocht achter de voorste camera. Zelfs een dagje in een rijstbak mocht niet baten.

Wellicht naief, maar ik had verwacht dat de telefoon dit wel aan zou moeten kunnen; hooguit 3 minuten op 30cm onder water.

Duur geintje, ik neem aan dat dit niet onder garantie valt. ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lumics schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:37:
Aiijj. Vandaag met mijn 3mnd oude s7 even 10 minuutjes fotos gemaakt in het zwembad. Paar keer onder water gehouden en vervolgens weer lekker in de zon gaan liggen (vakantie ;-) ). Resultaat: water in de telefoon. Het scherm reageert slecht op aanrakingen en er zit vocht achter de voorste camera. Zelfs een dagje in een rijstbak mocht niet baten.

Wellicht naief, maar ik had verwacht dat de telefoon dit wel aan zou moeten kunnen; hooguit 3 minuten op 30cm onder water.

Ik zou zeker voor garantie gaan. Nee heb je ja kun je krijgen. Maar ik blijf erbij al zeggen ze dat het toestel waterdicht is tot 100 meter, dan zou ik zo'n duur stukje electronica nog niet aan water blootstellen. Hiervoor zijn speciale camera's beschikbaar. Maar ja je hebt het geprobeerd hopelijk laten anderen het uit hun hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
pappaleone schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:59:
[...]

Ik zou zeker voor garantie gaan. Nee heb je ja kun je krijgen. Maar ik blijf erbij al zeggen ze dat het toestel waterdicht is tot 100 meter, dan zou ik zo'n duur stukje electronica nog niet aan water blootstellen. Hiervoor zijn speciale camera's beschikbaar. Maar ja je hebt het geprobeerd hopelijk laten anderen het uit hun hoofd.
Als ik volgende week weer terug ben in NL zal ik eens binnenstappen bij de T mobile winkel en beroep doen op garantie. Ben benieuwd.

Achteraf niet goed over nagedacht. Maar leefde vooral met de gedachte ' waterdicht' en gebruikte als referentie heel YT dat vol staat met filmpjes en testen onder water. En dat gaat verder dan een paar minuutjes onder het wateroppervlak

YouTube: T-Mobile | Underwater Unboxing of the new Samsung Galaxy S7 | Produc...

[ Voor 11% gewijzigd door Lumics op 08-07-2016 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 16:29

Waarschijnlijk is dit filmpje vaker gepost, waterdicht en waterafstotend is een heel verschil.
Als ik de afdichtingen bekijk ga ik de S7 zelfs niet in aan heftige regenbui blootstellen.
YouTube: What makes the Galaxy S7 Waterproof? - Ultimate Test
Hoop voor je dat de reparatie meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davy24
  • Niet online
Als ik dit artikel lees kom je met 3 minuten bij lange na niet aan de 30 die het toestel volgens Samsung aan zou moeten kunnen.
Imho garantie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 16:29
Davy24 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:15:
Als ik dit artikel lees kom je met 3 minuten bij lange na niet aan de 30 die het toestel volgens Samsung aan zou moeten kunnen.
Imho garantie dus.
Zeker, als tijdens reparatie blijkt dat één van de afdichtingen niet goed heeft gezeten of fabriek af verkeerd gemonteerd dan wel.
Anders wordt het lastiger.
Als ik als techneut naar deze manier van afdichtingen kijk zou ik toch voorzichtig zijn met (langdurig) onderdompelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:09
Chloorwater is 1 van de uitzonderingen(Net als zout zeewater) waar de garantie niet geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

Lumics schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 00:05:
[...]

Als ik volgende week weer terug ben in NL zal ik eens binnenstappen bij de T mobile winkel en beroep doen op garantie. Ben benieuwd.

Achteraf niet goed over nagedacht. Maar leefde vooral met de gedachte ' waterdicht' en gebruikte als referentie heel YT dat vol staat met filmpjes en testen onder water. En dat gaat verder dan een paar minuutjes onder het wateroppervlak

YouTube: T-Mobile | Underwater Unboxing of the new Samsung Galaxy S7 | Produc...
Ze (lees Dynafix) vinden vast wel een of andere kut reden om je toch te naaien, dus ik vreest het ergste...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Kalua schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 10:39:
Chloorwater is 1 van de uitzonderingen(Net als zout zeewater) waar de garantie niet geld.
Heb jij een bron van de garantievoorwaarden? Kan dit eens nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

René H schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:45:
[...]

Waarschijnlijk is dit filmpje vaker gepost, waterdicht en waterafstotend is een heel verschil.
Als ik de afdichtingen bekijk ga ik de S7 zelfs niet in aan heftige regenbui blootstellen.
YouTube: What makes the Galaxy S7 Waterproof? - Ultimate Test
Hoop voor je dat de reparatie meevalt.
Klets, zoals ook te lezen is in de comments bij die video zijn er genoeg mensen die er mee douchen, zwemmen en dergelijke zonder problemen. Dat moet dit toestel gewoon aankunnen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Lumics schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:18:
[...]

Heb jij een bron van de garantievoorwaarden? Kan dit eens nalezen.
Kan ik mijn Galaxy S7 in en onder water gebruiken?
Last Update date : 2016.03.29
De Galaxy S7 serie voldoet aan de norm IP68. IP68 betekent volledige bescherming tegen binnendringend stof en maximaal 30 minuten onderdompeling in maximaal 1,5 meter zoetwater. Ons algemene advies is om het apparaat niet bloot te stellen aan water dat met enige kracht wordt voortbewogen, zoals kraanwater, golven, een waterval of een zwembad.

Dompel het apparaat verder niet onder in warm water dat zeep bevat, of waarin zich ionen bevinden, zoals opgelost zout.
Samsung garandeert dat het apparaat waterdicht is zo lang het SIM-laatje goed gesloten is, maar niet dat het toestel gewoon gebruikt kan worden in water of andere vloeistoffen. Het is mogelijk dat het touchscreen en andere functies niet goed werken wanneer het apparaat in het water wordt gebruikt. Als het apparaat is blootgesteld aan schoon water, moet je het goed afdrogen met een schone, zachte doek.

Als het apparaat is blootgesteld aan een andere vloeistof, moet je het afspoelen met schoon water en vervolgens goed afdrogen met een schone, zachte doek. Als je dit niet doet, kunnen de prestaties en het uiterlijk van het apparaat hieronder lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Dank voor de link. Maar dit is een advies/faq en zijn niet de garantievoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

TommyGun schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:23:
[...]

Klets, zoals ook te lezen is in de comments bij die video zijn er genoeg mensen die er mee douchen, zwemmen en dergelijke zonder problemen. Dat moet dit toestel gewoon aankunnen.
Nouuuuuuuu... ik doe het zelf niet, ten eerste zijn het rubberen (hopelijk siliconen) seals die het toestel water dicht houden. Niet een heel erg stevige manier van waterdicht maken, vandaar ook de druk limiet van 1.5meter.
(voldoende voor douchen natuurlijk) maar...
Zeep en zouten slopen je rubbers (toevallig wat er in zeep en van je lichaam komt) maar ook uv licht(zon) mensen die wel is snorkelen kennen het vast wel.
DE reden waarom je sowieso geen garantie krijgt in zee water, als je telefoon alleen maar nat wordt is het geen probleem (douchen maar niet in contact met zeep/als douch radio b.v.) neem je hem mee in bad zal hij binnen de kortste keren de geest geven.
Maar ja: yolo.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Lumics schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:46:
[...]

Dank voor de link. Maar dit is een advies/faq en zijn niet de garantievoorwaarden.
quote: Uit de handleiding
Water- en stofbestendigheid behouden
Uw apparaat is water- en stofbestendig. Volg deze tips zorgvuldig op om de water- en
stofbestendigheid van uw apparaat te behouden. Als u dit niet doet, kan dit schade aan uw apparaat
tot gevolg hebben.
• Dompel het apparaat niet onder in water dat dieper is dan 1,5 m en houd het niet langer dan
30 minuten onder water.
• Stel het apparaat niet bloot aan stromend water.
• Als het apparaat wordt blootgesteld aan schoon water, droogt u het zorgvuldig af met een
schone, zachte doek. Als het apparaat wordt blootgesteld aan andere vloeistoffen, spoelt u
het apparaat af met schoon water en droogt u het zorgvuldig af met een schone, zachte doek.
Als u deze instructies niet volgt, kunnen de prestaties en het uiterlijk van het apparaat worden
beïnvloed.
• Als het apparaat is ondergedompeld in water of de microfoon, luidspreker of ontvanger nat
is, hoort u mogelijk geen geluid tijdens een oproep. Veeg het apparaat af met een droge doek of
maak het apparaat zorgvuldig droog voordat u het gebruikt.
• Het aanraakscherm en andere functies werken mogelijk niet correct als het apparaat wordt
gebruikt in water.
Uw apparaat is getest in een gecontroleerde omgeving en heeft aangetoond bestand te zijn
tegen water en stof in specifieke omstandigheden (voldoet aan de vereisten van classificatie
IP68 zoals beschreven door de internationale standaard IEC 60529 - Beschermingsgraad van
omhulsels [IP-code]; testomstandigheden: 15 - 35 °C, 86 - 106 kPa, 1,5 meter, gedurende
30 minuten). Ondanks deze classificatie kan uw apparaat toch beschadigd raken in bepaalde
situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Samsung quote pdf :
Samsung Galaxy S7 and S7 edge
Maintaining Water and Dust Protection
What is an IP rating and what does it mean for your Samsung Galaxy S7/S7 edge:
An IP (Ingress Protection) rating is an international standard that shows you the level of ingress protection of your Samsung Galaxy S7/S7 edge. The Samsung Galaxy S7 and S7 edge devices have been certified to an IP68 rating. The Samsung Galaxy S7 and S7 edge are built to do more, in more places. With an IP68 rating, they’re water resistant to a maximum depth of 1.5m for up to 30 minutes, and are protected from dust, dirt and sand - all without the need for extra caps or covers. Now there’s less to worry about. You can enjoy more freedom to explore, stay connected, and capture the adventure.
How to properly care for and use your Samsung Galaxy S7/S7 edge:
The Samsung Galaxy S7/S7 edge may be damaged if water or dust enters the device. Follow these tips carefully to prevent damage to the device and to help maintain the water and dust-resistant performance of the Samsung Galaxy S7/S7 edge.
Do not immerse the Samsung Galaxy S7/S7 edge in water deeper than 1.5 metres and do not keep it submerged in water less than 1.5 metres deep for more than 30 minutes.
Do not expose the Samsung Galaxy S7/S7 edge to water moving with force, such as water running from a tap, ocean waves, or waterfalls.
If the Samsung Galaxy S7/S7 edge is exposed to freshwater, dry it thoroughly with a clean, soft cloth. If the Samsung Galaxy S7/S7 edge is exposed to any liquid other than freshwater, gently rinse the device with still fresh water immediately and dry it thoroughly with a clean soft cloth. Failure to gently rinse the device in still fresh water and dry it as instructed may cause Samsung Galaxy S7/S7 edge to suffer from operability or cosmetic issues.
If the Samsung Galaxy S7/S7 edge is dropped or receives an impact, the water and dust- resistant features of the device may be damaged.
The touch screen and other features may not work properly while the Samsung Galaxy S7/S7 edge is in water.
The Samsung Galaxy S7/S7 edge has been tested in a controlled environment and certified to be protected against water and dust ingress in specific situations (meets requirements of Classification IP68 as descried by the International Standard IEC 60529 – Degrees of Protection provided by Enclosures [IP Code]; test conditions: 15-35oC, 86 – 106kPa, 1.5 metres, 30 minutes).
Please follow the instructions outlined above to maintain the water and dust resistant performance of your Samsung Galaxy S7/S7 edge.

ook hier een link : https://news.samsung.com/...axy-s7-and-galaxy-s7-edge

Ik kan overigens niks vinden over dat hij niet tegen zeewater en gewoon water met zeep kan (alleen de link van Kalua http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1104098) (wel tegen de kracht van golven,wat de druk laat toenemen).
Ik zelf zal hem ten alle tijden bij het servicecentrum van Samsung zelf brengen, en zeker niet bij Bynanix (gezien de onkunde die ik (en andere, wat ik gelezen had) zelf had onder vonden met mijn M7 & M8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
pawarana schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:37:
Samsung quote pdf :

Ik zelf zal hem ten alle tijden bij het servicecentrum van Samsung zelf brengen, en zeker niet bij Bynanix (gezien de onkunde die ik (en andere, wat ik gelezen had) zelf had onder vonden met mijn M7 & M8)
Ik heb het ding een aantal maal onder het wateropvlak gehouden. Lijkt mij binnen de specs van ip68. Ook jouw tekst uit de manual zijn niet de garantievoorwaarden, toch dank voor de info.

Maar als ik mijn telelefoon ter garantie aanbied (met eerlijk verhaal) bij de winkel waar ik hem heb gekocht(t mobile), dan heb ik toch geen invloed op het servicecentrum. Lijkt mij ook niet de bedoeling dat ik rechtstreeks naar samsung ga. 1e stap lijkt me de winkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Lumics schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:04:
[...]

Ik heb het ding een aantal maal onder het wateropvlak gehouden. Lijkt mij binnen de specs van ip68. Ook jouw tekst uit de manual zijn niet de garantievoorwaarden, toch dank voor de info.

Maar als ik mijn telefoon ter garantie aanbied (met eerlijk verhaal) bij de winkel waar ik hem heb gekocht (T-mobile), dan heb ik toch geen invloed op het servicecentrum. Lijkt mij ook niet de bedoeling dat ik rechtstreeks naar samsung ga. 1e stap lijkt me de winkel.
De winkel is alleen een "doorschuifpunt" en verkoop punt, en een Samsung servicepunt is voor service, ik zou met jou probleem eerder naar een Samsung servicepunt gaan, omdat als je een scherm die gebroken is, eerder naar een reparatie zaak gaat (bv Samsung service) en als je naar de T-mobile winkel gaat, dat in de meeste gevallen je telefoon wordt doorgestuurd naar Bynanix (en daar wil je hem niet hebben), dan wordt hij weer terug gestuurd en kan je discussie gaan met de medewerker van het "doorschuifpunt".
Als je hem direct brengt naar het Samsung servicepunt, kan je nog daar in discussie gaan bij als ze vinden dat het geen garantie is, en kan je de linkjes (van hier boven) tonen, en je direct je verhaal kwijt kan, wat er precies gebeurd is, ik geef je daar veel meer kans op een succes volle (kosteloze) afloop, dan via de T-mobile winkel en Bynanix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dat claimen ze zelf gewoon:

Eerste wat je ziet op de global pagina:
http://www.samsung.com/us...xy-s7-features-and-specs/

Feel free to getyour phone wet

You can’t live without water or your smartphone, which is why the Galaxy S7 and Galaxy S7 edge have a certified water-resistant rating. It repels spills, splashes and even dunks1 without a bulky protective case.

1:Water resistant up to 5 feet of water for up to 30 minutes; rinse residue/dry after wet.

5 feet = 1,5m.

5 minuten in het zwembad zou dus makkelijk moeten kunnen, aangezien ze dat zelf als eerste punt aanprijzen 8)7

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1 ... 54 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support