Acties:
  • 0 Henk 'm!
pawarana schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:26:
[...]

De winkel is alleen een "doorschuifpunt" en verkoop punt, en een Samsung servicepunt is voor service, ik zou met jou probleem eerder naar een Samsung servicepunt gaan, omdat als je een scherm die gebroken is, eerder naar een reparatie zaak gaat (bv Samsung service) en als je naar de T-mobile winkel gaat, dat in de meeste gevallen je telefoon wordt doorgestuurd naar Bynanix (en daar wil je hem niet hebben), dan wordt hij weer terug gestuurd en kan je discussie gaan met de medewerker van het "doorschuifpunt".
Als je hem direct brengt naar het Samsung servicepunt, kan je nog daar in discussie gaan bij als ze vinden dat het geen garantie is, en kan je de linkjes (van hier boven) tonen, en je direct je verhaal kwijt kan, wat er precies gebeurd is, ik geef je daar veel meer kans op een succes volle (kosteloze) afloop, dan via de T-mobile winkel en Bynanix.
Een ander bijkomend voordeel van een "Samsung Service Point" is, dat je een afspraak kunt maken voor een "1-uurs service"; onder het genot van een kopje koffie, word je toestel gerepareerd (tenminste: dit is zo bij de SSP in Den Bosch)...

En idd, wat pawarana aangeeft, wil je hem NIET graag bij Dynafix hebben, omdat daar vaak dingen worden afgedaan onder de noemer "waterschade", wat neerkomt op "zelf betalen" en geen garantie... :(

[ Voor 7% gewijzigd door henklbr op 08-07-2016 15:06 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
Jeroenneman schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:33:
[...]

Dat claimen ze zelf gewoon:

Eerste wat je ziet op de global pagina:
http://www.samsung.com/us...xy-s7-features-and-specs/

Feel free to getyour phone wet

You can’t live without water or your smartphone, which is why the Galaxy S7 and Galaxy S7 edge have a certified water-resistant rating. It repels spills, splashes and even dunks1 without a bulky protective case.

1:Water resistant up to 5 feet of water for up to 30 minutes; rinse residue/dry after wet.

5 feet = 1,5m.

5 minuten in het zwembad zou dus makkelijk moeten kunnen, aangezien ze dat zelf als eerste punt aanprijzen 8)7
Dank voor deze claim. Ik zal volgende week contact zoeken met samsung. De afhandeling zal ik in dit forum posten.

Door dit topic ben ik van mening geworden dat ik wellicht het lot heb getart, maar dat het volgens samsung mogelijk zou moeten zijn. Eerder weet ik enkel aan mijn eigen stommiteit. Had al bijna een nieuwe besteld, want de camera heeft zich van zeer goede huize getoond deze vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik heb m'n s7 met een lifeproof case de afgelopen week in zee en zwembad gebruikt. Wel lastig met touchscreen. Heb uiteindelijk via een xposed module de back en app switch knoppen tijdelijk uit gezet maar soms zoomde hij nog in onder water. Iemand een idee of er een speciale onderwater camera mode is ergens? Anders zelf eens proberen te maken met wat hulp want dit is niet echt ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 16:29
TommyGun schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:23:
[...]

Klets, zoals ook te lezen is in de comments bij die video zijn er genoeg mensen die er mee douchen, zwemmen en dergelijke zonder problemen. Dat moet dit toestel gewoon aankunnen.
Tja, klets.. :O
D0gtag schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:46:
[...]

Nouuuuuuuu... ik doe het zelf niet, ten eerste zijn het rubberen (hopelijk siliconen) seals die het toestel water dicht houden. Niet een heel erg stevige manier van waterdicht maken, vandaar ook de druk limiet van 1.5meter.
(voldoende voor douchen natuurlijk) maar...
Zeep en zouten slopen je rubbers (toevallig wat er in zeep en van je lichaam komt) maar ook uv licht(zon) mensen die wel is snorkelen kennen het vast wel.
DE reden waarom je sowieso geen garantie krijgt in zee water, als je telefoon alleen maar nat wordt is het geen probleem (douchen maar niet in contact met zeep/als douch radio b.v.) neem je hem mee in bad zal hij binnen de kortste keren de geest geven.
Maar ja: yolo.
Hier sluit ik mij bij aan, waar het omgaat is de onderliggende methode van afdichten, 1.5 mtr water is een dukverschil van 0.015 bar. Alle drukverschil daarboven geeft lekkage en geloof mij een bruske beweging onder water kan genoeg zijn.
Voor degene die het aangaat hoop ik dat er iets gevonden wordt want verkleurde stickers aan de binnenzijde die waterschade aangeven zonder iets aanwijsbaar is toch lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

René H schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:14:
[...]

Tja, klets.. :O

[...]

Hier sluit ik mij bij aan, waar het omgaat is de onderliggende methode van afdichten, 1.5 mtr water is een dukverschil van 0.015 bar. Alle drukverschil daarboven geeft lekkage en geloof mij een bruske beweging onder water kan genoeg zijn.
Voor degene die het aangaat hoop ik dat er iets gevonden wordt want verkleurde stickers aan de binnenzijde die waterschade aangeven zonder iets aanwijsbaar is toch lastig.
Klets nat ja :) er zijn genoeg mensen die hun telefoon onder de douche mee nemen, maar je hoeft niet erg lang te zoeken om mensen te vinden met water schade. En die hadden hun toestel niet eens onder de douche mee genomen ;)
Het is trouwens ~1.2 bar op 1.5m onderwater. >:)

[ Voor 4% gewijzigd door D0gtag op 08-07-2016 16:06 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Ik heb zo net contact met S gehad (nu wil ik het weten ook, om problemen te voorkomen) , over de garantie van de S7, die geven aan dat op bladzijde 5 de uitleg over de ip68 staat (zelf niet gezien), en dat het dus niet uitmaakt wat voor water het is tot een 1,5 halve meter, en wat in het water zit (zeep of chloor).
Samsung heeft geen lijst met stoffen die niet in het water mogen zitten voor een zwembeurt.
Zelfs in drinkwater zitten toegevoegde stoffen zoals calcium, magnesium, natrium, kalium, carbonaten en sulfaten.
Je kan toch niet verwachten van de consument dat ze eerst het water gaan testen, wat er allemaal in zit om vervolgens je S7 te gaan onderdompelen voor onderwater foto's.
Dus zwemwater (chloor) of water met zeep kan gewoon, ik heb tenslotte ook mijn screenprotector met water en wasmiddel er op geplakt, wat geen probleem heeft opgeleverd.
En als er schade optreed kan Samsung er altijd op wijzen op de IP68 certificering waar ze mee adverteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

René H schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:14:

1,5 meter water is 0,15 bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:17:
[...]

1,5 meter water is 0,15 bar
Nu twijfel ik ook, dat dacht ik ook, tot ik deze tool zag, maar mogelijk klopt die tool dus niet :+
Ik wist dat die 0.015 niet goed was, maar na opzoeken klopt die tool gewoon niet, per 10m is het 1 bar.

[ Voor 17% gewijzigd door D0gtag op 08-07-2016 16:27 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De maat is meen ik gewoon 1 bar per 10 meter onder water.

(talk about off-topic ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

dafmay schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:27:
De maat is meen ik gewoon 1 bar per 10 meter onder water.

(talk about off-topic ;))
offtopic:
Ik ga nu een andere topic aanmaken mijn excuses :+

Back on topic water dichtheid s7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
Alle waterdichte/waterafstotende toestellen die ik/mijn vriendin hebben gehad heb ik getest op waterdichtheid direct na aankoop. We hebben/hadden de volgende toestellen: Sony Z2, Sony Z3, Galaxy S5 Active, Moto G 2015 en dan nu de S7. Heb ze allemaal 30 min in een bak water gehad en ze hebben het allen overleefd. Was dat niet het geval geweest was ik er mee voor garantie gegaan vanwege de Ip67/68 certificering op deze telefoons.

Het is dat we nauwelijks gaan zwemmen maar ik ga er vanuit dat als we dat doen we de huidige S5 active en S7 gewoon in het water kunnen gebruiken zoals mogelijk volgens ip67/ip68 spec. Uiteraard zal ik hem niet in een bubbelbad/iets met waterstralen of stuwing/glijbaan gebruiken. Maar ben wel van mening dat een ip67/ip68 gecertificeerde telefoon bestand moet zijn aan gebruik binnen de spec en anders zit er een fabricagefout in. Grootste probleem met zoiets is uiteraard de bewijslast: Als de fabrikant zegt dat hij waterschade heeft vanwege gebruik buiten de ip67/68 spec hoe wil je dat als consument dan bewijzen?

TL;DR: Ik koop een IP68 telefoon om binnen de bepalingen van de IP68 spec te kunnen gebruiken, doet hij dat niet is het een garantiegeval. Een van de voornaamste redenen om een IP68 telefoon te kopen voor mij is juist de waterdichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 16:29
D0gtag schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:25:
[...]

Nu twijfel ik ook, dat dacht ik ook, tot ik deze tool zag, maar mogelijk klopt die tool dus niet :+
Ik wist dat die 0.015 niet goed was, maar na opzoeken klopt die tool gewoon niet, per 10m is het 1 bar.
Haha, my bad, deze tool werkt. http://www.convertworld.com/nl/druk/meter-waterkolom.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:37
alucard.erbacam schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:37:
Alle waterdichte/waterafstotende toestellen die ik/mijn vriendin hebben gehad heb ik getest op waterdichtheid direct na aankoop. We hebben/hadden de volgende toestellen: Sony Z2, Sony Z3, Galaxy S5 Active, Moto G 2015 en dan nu de S7. Heb ze allemaal 30 min in een bak water gehad en ze hebben het allen overleefd. Was dat niet het geval geweest was ik er mee voor garantie gegaan vanwege de Ip67/68 certificering op deze telefoons.

Het is dat we nauwelijks gaan zwemmen maar ik ga er vanuit dat als we dat doen we de huidige S5 active en S7 gewoon in het water kunnen gebruiken zoals mogelijk volgens ip67/ip68 spec. Uiteraard zal ik hem niet in een bubbelbad/iets met waterstralen of stuwing/glijbaan gebruiken. Maar ben wel van mening dat een ip67/ip68 gecertificeerde telefoon bestand moet zijn aan gebruik binnen de spec en anders zit er een fabricagefout in. Grootste probleem met zoiets is uiteraard de bewijslast: Als de fabrikant zegt dat hij waterschade heeft vanwege gebruik buiten de ip67/68 spec hoe wil je dat als consument dan bewijzen?

TL;DR: Ik koop een IP68 telefoon om binnen de bepalingen van de IP68 spec te kunnen gebruiken, doet hij dat niet is het een garantiegeval. Een van de voornaamste redenen om een IP68 telefoon te kopen voor mij is juist de waterdichtheid.
Omdat mij tel <6 mnd oud is, geldt er omgekeerde bewijslast. Daarnaast is bij mijn telefoon nu juis het probleem dat de onderste helft van het toestel droog is, en enkel aan de bovenkant er water doorheen is gedrongen. Lijkt me ook wel iets zeggen over waterdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

alucard.erbacam schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:37:

Ik zwem regelmatig, maar ik neem me telefoon natuurlijk niet mee naar het zwembad (privacy) en in meren zwem ik niet, in zee heb je geen garantie (staat als het goed is bij de voorwaarden, ook bij sony)
Do not expose the device to salt water or ionized water. If your device is exposed to salt water, wash the device with fresh water, and then dry thoroughly with a clean, soft cloth. Otherwise, when it dries, salt may accumulate and block the primary microphone, earpiece, and external speaker.
Het is leuk om te weten dat me s7 waterdicht is maar voor de rest is het een non issue voor mij. Zolang hij maar niet kapot gaat door zweten tijdens trainen of als ik een regenbui tref en me paraplu op 4 wielen niet bij me heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
er is volgens Samsung Nederland (zo ik al eerder vertelde, na dat ik eerder contact gehad had met Samsung Nederland) geen verschil wat voor een water het is (ook geen zout water of zwembad chloor water)
Ook Samsung USA heeft het zelfde statement zie chat met een Samsung medewerker uit de USA

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/s276vk.png

Dus ook met zeewater gewoon garantie (volgens Samsung)

[ Voor 7% gewijzigd door pawarana op 08-07-2016 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

pawarana schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:38:
er is volgens Samsung Nederland (zo ik al eerder vertelde, na dat ik eerder contact gehad had met Samsung Nederland) geen verschil wat voor een water het is (ook geen zout water of zwembad chloor water)
Ook Samsung USA heeft het zelfde statement zie chat met een Samsung medewerker uit de USA

[afbeelding]

Dus ook met zeewater gewoon garantie (volgens Samsung)
Nee volgens een chat, dit staat niet zwart of wit, die medewerkers vertellen je wat je wilt horen en je kan er geen rechten aan verlenen. Er staat letterlijk dat je het toestel niet aan zout water of geïoniseerd water moet blootstellen (water oplossing).
Dit staat er letterlijk dus het betekent ook dat je dus geen garantie hebt en ze je hier op zullen wijzen. Ik heb wel meer dingen gehoord van chat medewerkers wat uiteindelijk niet leek te kloppen.
Follow these tips carefully to prevent damage to the device: Dit staat er zwart op wit, wat een random chat medewerker zegt is niet relevant. Het is ook common sense om niet in zee water te zwemmen met je telefoon, meeste mensen weten wel hoe corrosief zee water is (en wat het doet met geleiding, denk aan je open usb poort).
Of lees dit verhaal van de s4 active...
Don't go swimming with the Galaxy S7

We shouldn't have to say this. But we'll say it anyway: you shouldn't take your smartphone swimming on purpose. Not the Galaxy S7 — waterproof rating or not — and not any other phone. These things are expensive and full of things that don't mix well with water. Keep them on land.
Common sense

[ Voor 12% gewijzigd door D0gtag op 08-07-2016 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nederland (VDF), gereleased 07 jul 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad... ;)

What's new:
* July security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Thu, 23 Jun 2016 10:18:13 +0000
Security Patch Level 2016-07-01
Product code PHN
PDA G930FXXU1APFG
CSC G930FPHN1APF1
Download for install with Odin 3.11.1: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.11.1

NOOT voor huidige G930FXXU1APF9 gebruikers:
Vanwege een BUG in de Turkse APF9-firmware, is na het flashen van de huidige firmware (APFG) een FULL RESET vanuit de recovery noodzakelijk (VolUP-Home-Power)! :(

Niet APF9-gebruikers hebben dit probleem niet...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +3 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BerJs1CXU00f6oaTnnmc1Hg1/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5CEtoE04pkc6lh8hF10Q8MsC/thumb.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nederland (VDF), gereleased 08 jul 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Thu, 23 Jun 2016 10:17:49 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APFG
CSC G935FPHN1APF1

Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX

NOOT voor huidige G935FXXU1APF9 gebruikers:
Vanwege een BUG in de Turkse APF9-firmware, is na het flashen van de huidige firmware (APFG) een FULL RESET vanuit de recovery noodzakelijk (VolUP-Home-Power)! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 14:48
henklbr schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 07:22:

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nederland (VDF), gereleased 07 jul 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Thu, 23 Jun 2016 10:18:13 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APFG
CSC G930FPHN1APF1

NOOT voor huidige G930FXXU1APF9 gebruikers:

Het toestel reboot bij mij direct wanneer de files zijn geflasht.
Moet ik dan terug de recovery in gaan en dan die FULL RESET uitvoeren?
Want nu is hij wel bijgewerkt maar krijgt steeds de melding dat android.com.phone steeds gestopt is. Dat zal de bug wel zijn.

edit; Jammer dat het moet maar een leeg toestel is ook een keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
NegativeFreak schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 10:39:
[...]

Het toestel reboot bij mij direct wanneer de files zijn geflasht.
Moet ik dan terug de recovery in gaan en dan die FULL RESET uitvoeren?
Want nu is hij wel bijgewerkt maar krijgt steeds de melding dat android.com.phone steeds gestopt is. Dat zal de bug wel zijn.

edit; Jammer dat het moet maar een leeg toestel is ook een keer goed.
Correct denk ik, uitzetten en dan met de toetscombinatie in recovery opstarten en resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S7E-Vigi schreef op zondag 10 juli 2016 @ 07:18:
[...]

Correct denk ik, uitzetten en dan met de toetscombinatie in recovery opstarten en resetten.
Correct; het zij zo helaas... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
S7E-Vigi schreef op zondag 10 juli 2016 @ 07:18:
[...]

henklbr schreef op zondag 10 juli 2016 @ 07:40:
[...]

Correct; het zij zo helaas... :/
Jep, inderdaad de full reset / wipe gedaan. Scheelt dat het opnieuw instellen tegenwoordig zoveel makkelijker is geworden. Nu weer alle rotzooi van het toestel en schoon bezig.

Ik heb wel het idee dat de batterij langer mee ging; Bij het flashen en opnieuw instellen zat ik op 70%, dat was voor de middag. Toen de hele middag en avond nog zitten gamen en toen ik naar bed ging zat ik pas op 15%.

henklbr sowieso bedankt voor de update :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NegativeFreak schreef op zondag 10 juli 2016 @ 08:45:
[...]

[...]

Jep, inderdaad de full reset / wipe gedaan. Scheelt dat het opnieuw instellen tegenwoordig zoveel makkelijker is geworden. Nu weer alle rotzooi van het toestel en schoon bezig.

Ik heb wel het idee dat de batterij langer mee ging; Bij het flashen en opnieuw instellen zat ik op 70%, dat was voor de middag. Toen de hele middag en avond nog zitten gamen en toen ik naar bed ging zat ik pas op 15%.

henklbr sowieso bedankt voor de update :)
Gister van 100% -> 28% na ruim 5u SOT, veel gebruik van WiFi (her-installeren apps, download 1000+ songs voor Spotify offline, download kaarten voor Here), BT AAN voor Gear 2/Gear S2

Daarna aan de oplader, toen ik naar bed ging 100%, 6u later op 97% met WiFi & BT (Gear 2) aan! _/-\o_

Me is happy! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:27
Met welke rom henk?
Is dat op basis van die laatste vdf rom van 7 juli?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qosmic schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:00:
Met welke rom henk?
Is dat op basis van die laatste vdf rom van 7 juli?
Affirmative ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Zet ik die er vanavond ook even op :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

henklbr schreef op zondag 10 juli 2016 @ 08:56:
[...]

Gister van 100% -> 28% na ruim 5u SOT, veel gebruik van WiFi (her-installeren apps, download 1000+ songs voor Spotify offline, download kaarten voor Here), BT AAN voor Gear 2/Gear S2

Daarna aan de oplader, toen ik naar bed ging 100%, 6u later op 97% met WiFi & BT (Gear 2) aan! _/-\o_

Me is happy! :9
Nou breekt me klomp henk, heb jij het nu echt over je accu duur op dit draadje ,
Ik wordt zo moe van mensen die steeds over hun accu beginnen :+

offtopic:
Geintje Mod

Acties:
  • +1 Henk 'm!
D0gtag schreef op zondag 10 juli 2016 @ 21:47:
[...]

Nou breekt me klomp henk, heb jij het nu echt over je accu duur op dit draadje ,
Ik wordt zo moe van mensen die steeds over hun accu beginnen :+

offtopic:
Geintje Mod
Inderdaad: ik heb positief nieuws over de accu van mijn toestel, NIET over "battery drains"! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om ook een flitsmelding te krijgen bij bijvoorbeeld WhatsApp? In plaats van alleen bij email en bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 17:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:36:
Is het mogelijk om ook een flitsmelding te krijgen bij bijvoorbeeld WhatsApp? In plaats van alleen bij email en bellen?
Wat bedoel je met 'flitsmelding'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
rens-br schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:58:
[...]

Wat bedoel je met 'flitsmelding'?
Bij toegankelijkheid kan je instellen dat je flitser afgaat als je een email of sms krijgt. Het idee dat mensen die slecht of niet horen, toch weten dat de telefoon afgaat al ligt deze op een afstand.

De flitsmelding werkt alleen met samsung apps, maar waarschijnlijk is er wel een app in de play store die dit voor je kan verzorgen. In de instellingen gaat dit niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-09 11:52
Ligt het nou aan mij of heeft de standaard weer-app (widget) bizar weinig locaties die je toe kan voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Echt kak, gisteren tijdens het opladen vloog opeens de fik in m'n S7 Edge, kwam rook uit de USB poort. Hij doet t nog wel, maar laad niet meer op :( Flink balen dit

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
DennusB schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:45:
Echt kak, gisteren tijdens het opladen vloog opeens de fik in m'n S7 Edge, kwam rook uit de USB poort. Hij doet t nog wel, maar laad niet meer op :( Flink balen dit
Heftig! Terug brengen en gelijk een nieuwe vragen i.v.m. veiligheid kan ik mij niet voorstellen dat je moet wachten op reparatie... Brandgevaar vrij serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
quarintus schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:47:
[...]

Heftig! Terug brengen en gelijk een nieuwe vragen i.v.m. veiligheid kan ik mij niet voorstellen dat je moet wachten op reparatie... Brandgevaar vrij serieus.
Ja, ga zo naar de T-Mobile shop, maar die gaan natuurlijk geheid smijten met het "Ja, we moeten hem eerst echt opsturen naar [Insert-klote-benaming-voor-Dynafix]." :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
DennusB schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:54:
[...]

Ja, ga zo naar de T-Mobile shop, maar die gaan natuurlijk geheid smijten met het "Ja, we moeten hem eerst echt opsturen naar [Insert-klote-benaming-voor-Dynafix]." :(
Als zij aansprakelijk willen zijn... Je kan het ook naar een samsung herstelpunt gaan. En kijken of je via je samsung garantie meer geluk zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
quarintus schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:56:
[...]

Als zij aansprakelijk willen zijn... Je kan het ook naar een samsung herstelpunt gaan. En kijken of je via je samsung garantie meer geluk zal hebben.
Samsung herstelpunt? Waar zitten die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:57:
[...]

http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/

In Den Bosch hebben ze bv (na afspraak) een 1-uur's service!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quarintus
DennusB schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:57:
[...]

http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/

Selecteer mobiele apparaten en je plaats/postcode voor de dichtsbijzijnde.
Wel een dingetje, stel je krijgt een nieuwe van samsung, dan vervalt mogelijks je winkel garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Ik vond dat Samsung Pay er wel interessant uitzien maar ik krijg het op mijn S7 edge toestel niet geïnstalleerd. Als ik via m'n toestel in store zoek, dan wordt er niets gevonden en als ik via de play store website ga, staat er "No eligible devices for app install"

Ik heb gewoon een los toestel uit de (NL) winkel gehaald, dus niet icm een abonnement ofzo. Had eigenlijk verwacht dat Samsung Pay dan gewoon zou moeten werken?

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:29:
Ik vond dat Samsung Pay er wel interessant uitzien maar ik krijg het op mijn S7 edge toestel niet geïnstalleerd. Als ik via m'n toestel in store zoek, dan wordt er niets gevonden en als ik via de play store website ga, staat er "No eligible devices for app install"

Ik heb gewoon een los toestel uit de (NL) winkel gehaald, dus niet icm een abonnement ofzo. Had eigenlijk verwacht dat Samsung Pay dan gewoon zou moeten werken?
Samsung Pay is nog maar in een beperkt aantal landen beschikbaar, en (nog) niet in de BeNeLux!

Dit is de reden, dat je de "Samsung Pay-app" ook nog niet kan downloaden voor je toestel

Meer info op SamMobile: http://www.sammobile.com/?s=samsung+pay&submit=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:47
brasov schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:41:
Ligt het nou aan mij of heeft de standaard weer-app (widget) bizar weinig locaties die je toe kan voegen?
Je bedoelt het aantal? Ik heb er al 7 toegevoegd, ik weet niet hoeveel jij er toe wil voegen?
Daarnaast heb zelfs een van de kleinere dorpjes van NL er gewoon in staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

henklbr schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:40:
Samsung Pay is nog maar in een beperkt aantal landen beschikbaar, en (nog) niet in de BeNeLux!

Dit is de reden, dat je de "Samsung Pay-app" ook nog niet kan downloaden voor je toestel

Meer info op SamMobile: http://www.sammobile.com/?s=samsung+pay&submit=
Thx voor de info, dat verklaart een hoop :)
Ik dacht her en der al reacties te zien van Nederlandse gebruikers, maar misschien dat die met andere roms werken oid. Even afwachten dus maar - en tot die tijd Vodafone wallet maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:45:
Is dit met de originele lader gebeurd of zo'n goedkope uit China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
en tot die tijd Vodafone wallet maar eens proberen!
Tip; cash werkt ook al jaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:45:
[...]

Is dit met de originele lader gebeurd of zo'n goedkope uit China?
Originele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

pawarana schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:48:
[...]

Tip; cash werkt ook al jaren ;)
Daarom juist; ik ben onderhand wel toe aan weer eens wat anders :+
Maar idd, cash is nog steeds leuk, alleen op zoveel plaatsen al niet langer geaccepteerd. Door dit soort ontwikkelingen kan ik nu met een gerust gevoel m'n portemonnaie thuis vergeten en toch nog gewoon betalen op m'n werk. Ook meteen een mooie voor de "ik heb momenteel geen geld bij me" types ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerxes
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-06-2024
Heb de S7 inmiddels binnen, en er viel me iets op. De volume knoppen zijn makkelijker in te drukken dan de power knop, die overigens ook een luidere klik heeft. Is dat normaal, of moet ik me zorgen maken?

De S6 had 3 knoppen die precies hetzelfde aanvoelen en klikken, daarom de vraag :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is balen man, slechte zaak.. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ook schreef op maandag 11 juli 2016 @ 15:20:
[...]
Thx voor de info, dat verklaart een hoop :)
Ik dacht her en der al reacties te zien van Nederlandse gebruikers, maar misschien dat die met andere roms werken oid. Even afwachten dus maar - en tot die tijd Vodafone wallet maar eens proberen!
Ik gebruik de S7 voor betalingen met Rabobank Wallet. Werkt prima. Wanneer ik moet pinnen dan houd ik de telefoon tegen het pin-apparaat en de betaling is gedaan. Ik weet dus niet of je bij de Rabobank zit, of misschien dat je eigen bank doet het ook, maar misschien is dit wel iets voor jouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:50

TheVMaster

Moderator WOS
robertpNL schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:57:
[...]

Ik gebruik de S7 voor betalingen met Rabobank Wallet. Werkt prima. Wanneer ik moet pinnen dan houd ik de telefoon tegen het pin-apparaat en de betaling is gedaan. Ik weet dus niet of je bij de Rabobank zit, of misschien dat je eigen bank doet het ook, maar misschien is dit wel iets voor jouw?
Volgens mij moet je daarnaast ook nog een NFC sim hebben en een abo hebben bij KPN, Simyo of Telfort geloof ik? Ik bankier ook bij de Rabo en over een week of 3 ga ik ook over naar de S7....benieuwd hoe dat betalen met de Rabo app gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
TheVMaster schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:02:
[...]

Volgens mij moet je daarnaast ook nog een NFC sim hebben en een abo hebben bij KPN, Simyo of Telfort geloof ik? Ik bankier ook bij de Rabo en over een week of 3 ga ik ook over naar de S7....benieuwd hoe dat betalen met de Rabo app gaat bevallen.
Ja klopt :) Die NFC sim kon ik bij de KPN gratis aanvragen. Maar wat ik al zei, bevalt prima. Enige "nadeel" is dat je voor iedere betaling wel de pincode moet intikken op de telefoon om de NFC chip te activeren. Het zou mooi zijn als die al direct wordt geactiveerd als je je telefoon ontgrendeld (vingerafdruk). Net als contactloos betalen met je bankpas (en bij een groter bedrag van 25 euro dat dan wel om de pincode wordt gevraagd).

[ Voor 30% gewijzigd door robertpNL op 11-07-2016 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
JDL15 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 14:14:
[...]

Je bedoelt het aantal? Ik heb er al 7 toegevoegd, ik weet niet hoeveel jij er toe wil voegen?
Daarnaast heb zelfs een van de kleinere dorpjes van NL er gewoon in staan!
Nee echt de plaatsen zelf bedoel ik, heel veel kan ie niet vinden. Plaatsen in het buitenland vooral; Heraklion, Chersonissos (Kreta), staan allemaal niet in het bestand. Voor de rest elke grotere stad in het buitenland vindt ie ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brasov schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:31:
[...]

Nee echt de plaatsen zelf bedoel ik, heel veel kan ie niet vinden. Plaatsen in het buitenland vooral; Heraklion, Chersonissos (Kreta), staan allemaal niet in het bestand. Voor de rest elke grotere stad in het buitenland vindt ie ook niet :+
Inderdaad in deze app staan weinig namen, alleen de grote plaatsen. Ik gebruik weather and clock widget uit de de store perfect met heel veel plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:47
brasov schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:31:
[...]

Je hebt gelijk! Op de plekken waar ik kwam (bijvoorbeeld Indonesië en Macedonië) kende hij ze allemaal en zelfs hier in een klein dorpje doet hij het prima.. Ben je momenteel in Griekenland dan of zoek je vanuit NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook

Ook

Yes I can!

robertpNL schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:25:
Ja klopt :) Die NFC sim kon ik bij de KPN gratis aanvragen. Maar wat ik al zei, bevalt prima. Enige "nadeel" is dat je voor iedere betaling wel de pincode moet intikken op de telefoon om de NFC chip te activeren. Het zou mooi zijn als die al direct wordt geactiveerd als je je telefoon ontgrendeld (vingerafdruk). Net als contactloos betalen met je bankpas (en bij een groter bedrag van 25 euro dat dan wel om de pincode wordt gevraagd).
Ik gebruik al NFC betalen via de ING app (eerste 6 maanden gratis, daarna €0,50 p maand). Je kan daarbij zelf kiezen of je wel/geen PIN wil voor transacties onder de €25 (daarboven is het altijd icm PIN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigi2
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09 14:09
Ik heb de laatste APFG firmware geinstalleerd, en een hard reset gedaan (had APF9).

Wist zo snel mijn Google password niet meer, en heb het gereset. Had ik denk ik niet moeten doen....

Klopt het dat ik nu 72 uur moet wachten tot ik mijn telefoon weer kan gebruiken?

Zie ook:
https://support.google.co...e/answer/6088915?hl=en-GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
rigi2 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 22:25:
Ik heb de laatste APFG firmware geinstalleerd, en een hard reset gedaan (had APF9).

Wist zo snel mijn Google password niet meer, en heb het gereset. Had ik denk ik niet moeten doen....

Klopt het dat ik nu 72 uur moet wachten tot ik mijn telefoon weer kan gebruiken?

Zie ook:
https://support.google.co...e/answer/6088915?hl=en-GB

*knip*

het bespreken of linken naar tutorials voor het omzeilen van beveiliging is niet toegestaan

[ Voor 21% gewijzigd door Prulleman op 12-07-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Wat houdt frp lock dan precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:03
Start ie niet meer door,heb het pas geleden ook gehad met een custom rom.
Heb hem weer aan de praat gekregen door een van Henk zijn uploads lol eerst de bootloader en dan de rom flashen met Odin.

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qosmic schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:00:
Wat houdt frp lock dan precies in?
Factory Reset Protection:

Dat een dief niet zo maar je toestel kan gebruiken of bij je gegevens kan komen...

Leuk dat "Melvinnie" een filmpje plaatst om dit te omzeilen! (niet echt slim IMHO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
henklbr schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:08:
[...]

Dat een dief niet zo maar je toestel kan gebruiken of bij je gegevens kan komen...

Leuk dat "Melvinnie" een filmpje plaatst om dit te omzeilen! (niet echt slim IMHO)
Waarom zou het niet slim zijn? Dit is overal op het internet te vinden. Trouwens treedt dit alleen in werking als het toestel al gereset is. Via recovery wiped die hem namelijk wel! Het zorgt er alleen voor dat alleen de eigenaar het toestel weer in gebruik kan nemen. Op deze manier komt die onder de 72 uur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
pappaleone schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:06:
[...]

Inderdaad in deze app staan weinig namen, alleen de grote plaatsen. Ik gebruik weather and clock widget uit de de store perfect met heel veel plaatsen.
Top, zal hem eens downloaden! Iemand anders nog ideeen voor goede weer/clock widgets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brasov
JDL15 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 21:08:
[...]

Je hebt gelijk! Op de plekken waar ik kwam (bijvoorbeeld Indonesië en Macedonië) kende hij ze allemaal en zelfs hier in een klein dorpje doet hij het prima.. Ben je momenteel in Griekenland dan of zoek je vanuit NL?
Momenteel in Nederland, maar over een weekje op Kreta. Vriend met een iPhone vroeg me wat de temperatuur in Chersonissos was, dus ik heel blij Chers... intypen en hij kon niks vinden. De hoofdstad (Heraklion) maar geprobeerd en ook die vond ie niet. Binnen 10 seconden had hij op zijn iDoos het wel gevonden, voelde me toch een beetje stom met een toestel van €700 die geen plaatsnamen in de standaard weer-app kon vinden haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-09 13:50
brasov schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:25:
[...]

Top, zal hem eens downloaden! Iemand anders nog ideeen voor goede weer/clock widgets?
Sense flip klok en weer.
Hier gebruik ik de kleinste widget van, en deze heeft meerdere mogelijkheden.
Druk je links van de klok ga je direct naar alarm, in het midden naar de instellingen en rechts naar meerdere pagina's met weersvoorspellingen.
Uiteraard ook met datum/weeknummer bij de clock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Vraag me af of je die FRP lock uit kunt zetten of helemaal kunt verwijderen.
Mijn S7 is gelockt geweest nadat ik via OTA een custom rom probeerde te updaten.
Ik kan nu alleen maar de stockrom flashen,als ik een custom rom flash ,krijg ik steevast de melding dat ik mijn tel moet resetten omdat ie encrypted is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Weet iemand hier al wanneer Good Lock in Nederland komt??

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brasov schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:27:
[...]

Momenteel in Nederland, maar over een weekje op Kreta. Vriend met een iPhone vroeg me wat de temperatuur in Chersonissos was, dus ik heel blij Chers... intypen en hij kon niks vinden. De hoofdstad (Heraklion) maar geprobeerd en ook die vond ie niet. Binnen 10 seconden had hij op zijn iDoos het wel gevonden, voelde me toch een beetje stom met een toestel van €700 die geen plaatsnamen in de standaard weer-app kon vinden haha :+
Ik vind beide hier gewoon, zou het CSC afhankelijk kunnen zijn?

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
GRAD85 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:38:
Vraag me af of je die FRP lock uit kunt zetten of helemaal kunt verwijderen.
Mijn S7 is gelockt geweest nadat ik via OTA een custom rom probeerde te updaten.
Ik kan nu alleen maar de stockrom flashen,als ik een custom rom flash ,krijg ik steevast de melding dat ik mijn tel moet resetten omdat ie encrypted is.
Als je voor het flashen/factory reset je Google account verwijderd is er geen FRP.

[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 12-07-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Mau_Maus schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:04:
[...]

Als je voor het flashen/factory reset je Google account verwijderd is er geen FRP.
Ok thnx,ga ik dat eens proberen,stock rom is ook maar saai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
GRAD85 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:13:
[...]
Ok thnx,ga ik dat eens proberen,stock rom is ook maar saai ;)
Dit verhelpt niet je melding over encrypted data van intern geheugen. Normaal kan je dit weer uitlezen door het wachtwoord in te voren die je gekozen hebt bij Veilig Opstarten.
FRP is alleen een beveiliging die bij de eerste setup (na opstarten) je Google Account wil verifiëren.
Wellicht kan het ook zijn dat je custom rom alleen wil werken met uncrypted data en is dit verplicht eenmalig uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Mau_Maus schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:21:
[...]

Dit verhelpt niet je melding over encrypted data van intern geheugen. Normaal kan je dit weer uitlezen door het wachtwoord in te voren die je gekozen hebt bij Veilig Opstarten.
FRP is alleen een beveiliging die bij de eerste setup (na opstarten) je Google Account wil verifiëren.
Wellicht kan het ook zijn dat je custom rom alleen wil werken met uncrypted data en is dit verplicht eenmalig uit te voeren.
Nogmaals bedankt voor de tip,nu kon ik wel weer een custom rom flashen,staat nu weer de nieuwe superman rom op
Het enigste is dat je nu niks meer vanuit je google backup terug kan zetten,ben nu mijn apps weer uit de store aan het halen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door GRAD85 op 12-07-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
GRAD85 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:56:
[...]

Nogmaals bedankt voor de tip,nu kon ik wel weer een custom rom flashen,staat nu weer de nieuwe superman rom op
Het enigste is dat je nu niks meer vanuit je google backup terug kan zetten,ben nu mijn apps weer uit de store aan het halen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik neem aan dat je je inlog van je Google Account wel weer kan vinden of herstellen? Als je die koppelt krijg je als het goed is je backup weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Ben weer gewoon ingelogd op mijn account alles is er nog kontakten enzo, alleen de meeste van mijn apps moet ik terughalen uit de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
GRAD85 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:11:
Ben weer gewoon ingelogd op mijn account alles is er nog kontakten enzo, alleen de meeste van mijn apps moet ik terughalen uit de store.
Ok vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
Ja wazig ,Whatsapp backup doet het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
henklbr schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 07:34:

[afbeelding][afbeelding]

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nederland (VDF), gereleased 08 jul 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Thu, 23 Jun 2016 10:17:49 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APFG
CSC G935FPHN1APF1

Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX

NOOT voor huidige G935FXXU1APF9 gebruikers:

Het lukt mij na deze Update niet (meer) om te Rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brasov
watercoolertje schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:45:
[...]
Ik vind beide hier gewoon, zou het CSC afhankelijk kunnen zijn?
Vind dit wel interessant eigenlijk, aangezien jij beide plaatsen kunt vinden. Heb een VF branded, Nederlands toestel. Jij als ik vragen mag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• quarintus
Oké, het spijt mij dat dit berichte wat batterij-duur gericht is, Maar ik wil een mogelijke betere ervaring mensen niet onthouden. Ik ben er achter gekomen dat na het uitvoeren van de volgende stappen hieronder het batterijverbruik in stand-by sterk dalen. Op wifi: 2% in 8 uur. Op gsm: ietsje meer. Voor de rest zijn er geen nadelen, je hoeft niets uit te zetten. Ik heb al meerdere positieve reacties ontvangen.

Bij instellingen ga je naar applicatiebeheer, en in de rechter bovenhoek kies je ervoor om ook system apps te laten zien. Vervolgens schakel je de volgende apps uit, en schakel ze daarna weer in. Dit reset deze services waarna ze zichzelf vanzelf updaten naar de volgende versie.

De apps:
- Google play store
- Google play Services (kan je niet uitschakelen, maar hierbij ga je naar opslag en verwijder je alle gegevens (opslag en cache).
- Google services framework

Mogelijk dat ook mensen zonder batterijproblemen hier voordeel uithalen daarom dat ik het het vermelden waard vond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 23:48
truffel50 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:40:
Weet iemand hier al wanneer Good Lock in Nederland komt??
Dat is nog niet bekend. Samsung is momenteel nog hard aan het testen met deze app. En er verschijnen daarom ook al regelmatig updates in Amerika (waar je hem via Galaxy apps kunt downloaden).

Ik heb de app gedownload en geinstalleerd via APK mirror. Ik heb hem nog niet zo lang maar vind het nu al fantastisch. De app geeft je meer controle over de layout van oa je startscherm. Wat ik ook heel goed vind is dat de quick controls nu meer richting stock UI gaan. (iets wat ik erg miste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melvinnie schreef op maandag 11 juli 2016 @ 22:50:
[...]

[mbr]

*knip*

het bespreken of linken naar tutorials voor het omzeilen van beveiliging is niet toegestaan
[/mbr]
Dat is nu éénmaal een inlog ww dat je veelvuldig nodig hebt hoe kan je DAT nu verkl**ten.? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigi2
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09 14:09
henklbr schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:08:
[...]

Opnieuw flashen van Henk's officiele firmware lijkt niet te werken.

Ik heb even Tele2 gebeld, die mij verwezen naar Samsung. Het callcenter van Samsung zelf verwees mij naar hun winkel in de Kalverstraat in Amsterdam waar ze mijn mobiel opnieuw zouden kunnen flashen (dan wel aankoopbon en document meenemen ;) ).

Dus dat zal ik morgen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
avec_style schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:28:
[...]

Dat is nog niet bekend. Samsung is momenteel nog hard aan het testen met deze app. En er verschijnen daarom ook al regelmatig updates in Amerika (waar je hem via Galaxy apps kunt downloaden).

Ik heb de app gedownload en geinstalleerd via APK mirror. Ik heb hem nog niet zo lang maar vind het nu al fantastisch. De app geeft je meer controle over de layout van oa je startscherm. Wat ik ook heel goed vind is dat de quick controls nu meer richting stock UI gaan. (iets wat ik erg miste)
Dank voor de info. ik zal daarop wachten.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:08:
[...]

Dat is nu éénmaal een inlog ww dat je veelvuldig nodig hebt hoe kan je DAT nu verkl**ten.? 8)7
Ach die dingen gebeuren nu eenmaal en kunnen iedereen overkomen. En het is altijd wel weer op te lossen (tenzij je natuurlijk echt flink aan het klootviolen bent geweest en je toestel hebt ge-bricked).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:54
Posts over accessoires verplaatst naar het juiste topic, zie de info in het rode blok hieronder

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

avec_style schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:28:
[...]

Het is nog niet bekend maar ik gok er op -als het op de markt komt- dat het dan met de note 7 zal gebeuren samen met de grace UI.
Zelf even getest voordat hij zich zelf van me telefoon af trapte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uzqe4AIbUkGIKrbdhkfnWSpt/thumb.png

Deze ROM is de laatste ROM voor Nederland (PHN), gereleased 14 jul 16, voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Mon, 4 Jul 2016 11:15:07 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXS1APG4
CSC G930FPHN1APF1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Henk, komt deze dan ook OTA binnen?

De laatste software die ik er nu op heb staan is die je hiervoor plaatste (die van 7 juli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Qosmic schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:54:
Henk, komt deze dan ook OTA binnen?

De laatste software die ik er nu op heb staan is die je hiervoor plaatste (die van 7 juli)
Ja. ik heb hem zojuist binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
maar had jij ook die laatste update van 7 juli van henk erop staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quarintus
Qosmic schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 12:08:
maar had jij ook die laatste update van 7 juli van henk erop staan?
Nee, Ik heb de officiële. Mogelijk moet je die van Henk installeren. Vanaf dan krijg je weer OTA's, want het is gewoon de originele ROM. De update service kijkt namelijk naar de geinstalleerde firmware. En sinds die van jou nieuwer is dan de vorige gerelease firmware biedt hij mogelijk de update niet aan.

EDIT: om het te verduidelijken. De vorige update van Henk was een officiele update, maar deze was niet voor NL uitgebracht. Henk heeft deze aangepast zodat hij werkt op NL telefoons. In Nederland is de update echter niet uitgebracht (en overgeslagen). Het update systeem ziet dus andere firmware op de telefoon dan het verwacht en zal niet updaten. De OTA's zijn namelijk incremental updates van een paar MB. Ze kunnen deze dan niet zomaar toepasen op iedere firmware versie. Daarom denk ik niet dat de OTA binnen zal komen.

[ Voor 35% gewijzigd door quarintus op 13-07-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ja precies, maar omdat die in Nederland is overgeslagen en er nu alsnog een nieuwere versie is, zou je toch wel de huidige versie via ota aangeboden moeten krijgen?

ik dacht namelijk dat zodra er een nieuwere binnen zou komen dan de huidige, hij gewoon geupdate zou worden. Maar anders zou ik dus bovenstaande NL versie moeten installeren om weer gebruik te maken van een volgende update via OTA?

[ Voor 95% gewijzigd door Qosmic op 13-07-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepstra
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06-2023
Ervaring met speedtest op de S7 en de S5neo.

Met de S5neo haal ik elke keer de max aan download/upload van 150/15 Mbps

Met de S7 ervaar ik een verschil in download waar de S7 bij 115/15 Mbps blijft steken. Het is verder niet hinderlijk, maar ik vind het verschil wel behoorlijk groot.

Ik heb trouwens een Asus RT-AC2300 achter de ziggo

ASUS TF101 Katkiss 6.0 | DELL XPS 18 | Galaxy S7 | One Plus One | S3 / S1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schepstra schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:11:
Ervaring met speedtest op de S7 en de S5neo.

Met de S5neo haal ik elke keer de max aan download/upload van 150/15 Mbps

Met de S7 ervaar ik een verschil in download waar de S7 bij 115/15 Mbps blijft steken. Het is verder niet hinderlijk, maar ik vind het verschil wel behoorlijk groot.

Ik heb trouwens een Asus RT-AC2300 achter de ziggo
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/KTclzK.png

S7Edge, Linksys EA6500 router 5GHz, Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
Mijn vriendin heeft vorige week haar witte S7 gekregen maar dit blijkt een ITV versie te zijn.
Is het mogelijk om hier ook PHN van te maken? Zodat ze ook de officiële updates kan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ja dat kan gewoon via bovenstaande files, die dan flashen met odin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
Qosmic schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:48:
ja dat kan gewoon via bovenstaande files, die dan flashen met odin en klaar.
Oke, ik pak dus die update die Henk vandaag heeft gepost.
Sluit haar toestel aan, plaatst de bestanden in de juiste vakjes bij Odin en druk op start.
Wordt het toestel dan niet gewist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
nope, maar backupje kan nooit kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
Qosmic schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:52:
Duidelijk, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
NegativeFreak schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:38:
Mijn vriendin heeft vorige week haar witte S7 gekregen maar dit blijkt een ITV versie te zijn.
Is het mogelijk om hier ook PHN van te maken? Zodat ze ook de officiële updates kan verwerken.
Qosmic schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:52:
Ik geloof als je van csc wilt veranderen dus van itv naar phn dan moet je toch juist niet de home csc gebruiken maar de gewone phn csc.

Degene waar je telefoon wel gewist wordt.

De home csc phn moet je alleen gebruiken als je csc al Phn is en je download 1 van henk zijn firmwares die compatible gemaakt zijn voor phn en je je gegevens wilt bewaren.

correct me if i'm wrong

[ Voor 22% gewijzigd door airwolf83 op 13-07-2016 14:24 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support