Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 01:12
aidahmic schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:33:
Hi All,

Ik kreeg gisteren se nieuwe update gepusht, nu is het zo dat de batterij iets slechter is geworden maar wat ik meer shocking vind is dat Whatsapp op nummer 1 staat kwa verbruik, dit lijkt mij niet normaal. Het totale verbruik is hoger dan het scherm met een SOT van 3,5 uur......

Wat adviseren jullie, whatsapp opnieuw installeren?
Ik merk dat ik hetzelfde heb met 21% whatsapp gebruik en 20% scherm...

Tevens, weet iemand hoe contactloos betalen met de ING app gaat? Ik heb met deze app mijn rekening gelinked en NFC staat aan, maar heb al 3x bij AH geprobeerd te betalen op de manier die aangegeven wordt (alles <25 euro en met scherm aan of zelfs unlocked) en hij herkent steeds mijn telefoon niet. Ik heb het idee dat hij mijn NFC wel vindt want hun pin geeft een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidahmic
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Pathology schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:15:
[...]

Tevens, weet iemand hoe contactloos betalen met de ING app gaat? Ik heb met deze app mijn rekening gelinked en NFC staat aan, maar heb al 3x bij AH geprobeerd te betalen op de manier die aangegeven wordt (alles <25 euro en met scherm aan of zelfs unlocked) en hij herkent steeds mijn telefoon niet. Ik heb het idee dat hij mijn NFC wel vindt want hun pin geeft een error.
Ja precies hetzelfde hier... 21% whatsapp en 20% scherm. Heb je al whatsapp opnieuw proberen te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aidahmic schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:18:
[...]

Ja precies hetzelfde hier... 21% whatsapp en 20% scherm. Heb je al whatsapp opnieuw proberen te installeren?
Heb je al geprobeerd je cache te wissen, dit wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pathology schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:15:
[...]

1. Geen problemen met WhatsApp:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/3WEVs1.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/Ysce1T.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/tGnRAI.png

2. Welke PIN gebruik je bij het contactloos betalen? Je moet NIET de PIN van je betaalpas gebruiken, maar de PIN die je hebt ingegeven in de app!
Bij mij werkt het feilloos, contactloos betalen met de ING-app ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
Hier ook geen problemen met whatsapp. Cache legen of geheel de app opnieuw installeren?

Ik zag dat er een nieuwe update is voor de s7: APF3.
Verwacht echter niet zo veel. Het nummer van de changelist is namelijk hetzelfde als die van APF2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Een probleem beantwoorden met plaatjes dat je zelf geen probleem hebt voegt natuurlijk niet echt veel toe. Wil je de afbeeldingen toch graag plaatsen, maak dan thumbnails aan. Hiermee voorkom je dat de afbeeldingen pagina vullend geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Voor de Samsung Galaxy S7 had een ik Z3 compact incl. een Sony zx750bn koptelefoon (pre-order actie).
Om een of andere reden gaat het geluid op de Samsung lang niet zo hard als op de Sony.
Bovendien is het geluid ook niet zo zuiver en gedetailleerd als op de Sony.

Sony heeft overigens wel eigen instellingen wat betreft equalizers etc. maar kan dit zoveel verschil maken? Ik heb het geluid vergeleken met exact dezelfde mp3-files en uiteraard dezelfde koptelefoon via bluetooth gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

mklkhanou schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:16:
Voor de Samsung Galaxy S7 had een ik Z3 compact incl. een Sony zx750bn koptelefoon (pre-order actie).
Om een of andere reden gaat het geluid op de Samsung lang niet zo hard als op de Sony.

Sony heeft overigens wel eigen instellingen wat betreft equalizers etc. maar kan dit zoveel verschil maken? Ik heb het geluid vergeleken met exact dezelfde mp3-files en uiteraard dezelfde koptelefoon via bluetooth gekoppeld.
Dit maakt wel veel verschil: ik gebruik poweramp voor me s7 edge en wat een verschil met stock app/aimp. Probeer de poweramp app gratis en zie het verschil. Qua volume kan het gewoon zijn dat de s7 minder versterkt, maar eerlijk ik gebruik de mi headphones met berylium drivers en daar gaat het volume ook nooit max maar ik kom inderdaad wel altijd boven de 'schaad de oren' niveau, voor mij is het voldoende (geen problemen met me gehoor :) ). Ik gebruik sennheisers en Mi Hybrid in ear + Mi headphones overear.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
D0gtag schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:48:
[...]

Dit maakt wel veel verschil: ik gebruik poweramp voor me s7 edge en wat een verschil met stock app/aimp. Probeer de poweramp app gratis en zie het verschil. Qua volume kan het gewoon zijn dat de s7 minder versterkt, maar eerlijk ik gebruik de mi headphones met berylium drivers en daar gaat het volume ook nooit max maar ik kom inderdaad wel altijd boven de 'schaad de oren' niveau, voor mij is het voldoende (geen problemen met me gehoor :) ). Ik gebruik sennheisers en Mi Hybrid in ear + Mi headphones overear.
Ah top! Ik ga het straks even uitproberen. Met de standaard equalizer van Google Play Music krijg ik het geluid gewoon niet lekker ingesteld.

Dat verhaal qua versterken: Is dit bij via bluetooth ook het geval? Ik heb namelijk op mijn koptelefoon nog een volumeregelaar die los staat android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus

In de geluidsinstellingen => geavanceerd, kan je een geluidsprofiel maken op basis van je oren. Dit lijkt de geluidskwaliteit iets te verbeteren.

Voor de rest is de Dac en versterker van de galaxy gewoon slechter. In ieder geval in vergelijking mijn mijn one m8, is het een enorm verschil. Is weinig aan te doen, behalve een externe dac bij je telefoon te nemen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UbP0hWkuLYGwhsOdleku1I5L/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/859PfhwBhTbK7ZH8sirlNya0/thumb.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Brazilië, gereleased 22 jun 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad... ;)

What's new:
* June security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Wed, 15 Jun 2016 16:48:17 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APF8
CSC G935FPHN1APE2
Download for install with Odin 3.11.1: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.11.1

Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX

[ Voor 12% gewijzigd door henklbr op 23-06-2016 08:02 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G8WBliwZkwCD2gv1CpdHteZD/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sstGpqVMTYMUIeXuvHSoQpZH/thumb.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Brazilië, gereleased 22 jun 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad... ;)

What's new:
* June security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Wed, 15 Jun 2016 16:48:17 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APF8
CSC G930FPHN1APE2
Download for install with Odin 3.11.1: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.11.1

[ Voor 13% gewijzigd door henklbr op 23-06-2016 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidahmic
quarintus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:18:
Hier ook geen problemen met whatsapp. Cache legen of geheel de app opnieuw installeren?

Ik zag dat er een nieuwe update is voor de s7: APF3.
Verwacht echter niet zo veel. Het nummer van de changelist is namelijk hetzelfde als die van APF2
Ik heb de cache geleegd, dit heeft geen invloed op de batterij ..... Ik heb nu whatsapp opnieuw geïnstalleerd hopen dat dit verschil gaat maken . Let op ik heb bewust de geschiedenis niet opgehaald , en de backup uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

quarintus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:57:
[...]

In de geluidsinstellingen => geavanceerd, kan je een geluidsprofiel maken op basis van je oren. Dit lijkt de geluidskwaliteit iets te verbeteren.

Voor de rest is de Dac en versterker van de galaxy gewoon slechter. In ieder geval in vergelijking mijn mijn one m8, is het een enorm verschil. Is weinig aan te doen, behalve een externe dac bij je telefoon te nemen.
De dac in de exynos versie is inderdaad minder goed dan de HTC maar beter dan de sony's (htc heeft gewoon een heel goede dac) de algemene consensus is dat de exynos dac goed is. (zie hier b.v. http://www.head-fi.org).
mklkhanou schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:56:
[...]

Ah top! Ik ga het straks even uitproberen. Met de standaard equalizer van Google Play Music krijg ik het geluid gewoon niet lekker ingesteld.

Dat verhaal qua versterken: Is dit bij via bluetooth ook het geval? Ik heb namelijk op mijn koptelefoon nog een volumeregelaar die los staat android.
Nee met bt gaat dit verhaal niet op, dan is het mogelijk een hardware of software issue, dan moet je kijken of na een update het niveau gedaald is of hij met andere apparaten ook laag niveau is etc. Proces van uitsluiting :)

Er is nog een betere app voor audio maar dan moet je wel wat meer verstand hebben van audio want voordat hij goed klinkt moet je van alles afstellen, ik had er geen geduld voor en de interface is ruk (lees: ik heb weinig verstand van audio :P ).
Volgens 'kenners' beter dan poweramp, maar dus meer werk: Neutron Music Player

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
D0gtag schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 13:13:
[...]

De dac in de exynos versie is inderdaad minder goed dan de HTC maar beter dan de sony's (htc heeft gewoon een heel goede dac) de algemene consensus is dat de exynos dac goed is. (zie hier b.v. http://www.head-fi.org).

[...]

Nee met bt gaat dit verhaal niet op, dan is het mogelijk een hardware of software issue, dan moet je kijken of na een update het niveau gedaald is of hij met andere apparaten ook laag niveau is etc. Proces van uitsluiting :)

Er is nog een betere app voor audio maar dan moet je wel wat meer verstand hebben van audio want voordat hij goed klinkt moet je van alles afstellen, ik had er geen geduld voor en de interface is ruk (lees: ik heb weinig verstand van audio :P ).
Volgens 'kenners' beter dan poweramp, maar dus meer werk: Neutron Music Player
Oh wow. Poweramp is voor mij in principe al geavanceerd genoeg. Ik merk direct verschil terwijl ik nog niets eens gek veel heb gefinetuned! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidahmic
Ok whatsapp slurpt sinds het verwijderen en opnieuw installeren geen batterij meer maar standt by is 25% van de het batterij verbruik...

Iemand tips, helpt een Factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:46
een vraag waar ik nog geen antwoord op gevonden heb,
Momenteel heb ik van mijn werk de email client: good. deze kijkt of er met de telefoon gerommeld is, en als dat in hun ogen is werkt de client niet.
ik gebruik nu nog een paar dagen de one plus waar ik ieder firmware update gezeur heb met good. totdat good hem in de "veiliglijst zet" dit geld voor cyanogenmod roms de rest is niet werkend te krijgen.

nu krijg ik zaterdag mijn s7. en van samsung ben ik gewent dat deze aardig wat bloatware bevat die ik er graag af wil hebben. hier heb ik al aroma tools voor gezien maar hiervoor moet het toestel geroot zijn. en geroot betekend: dag good.

is het mogelijk om te rooten, de samsung meuk eraf te halen en dan de root weer uit te schakelen?
zodat good het toch weer gaat doen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:32
Wordt jullie s7 ook zo snel warm en is dit normaal? Ik heb nu een paar uur de s7 in mijn bezit, maar wat me opviel is als je de mobiel maar even in je hand hebt wordt het gelijk vrij warm aan mijn hand. Komt dit door dat de mobiel met metaal ipv kunstof is gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

*Ben ik dom? Afbeelding van Flickr kan niet geladen worden wat doe ik fout? * 8)7

Foto in RAW gemaakt en manual settings.

[ Voor 48% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 22-06-2016 20:57 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Henk. Bij mij loopt de update vast op de edge versie. Hij doorloopt alle stappen maar loopt vast bij de laatste stap : HIDDEN. Zie onderstaande print.

ID:0/004> Odin engine v(ID:3.1100)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Initialzation..
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> SingleDownload.
<ID:0/004> sboot.bin
<ID:0/004> NAND Write Start!!
<ID:0/004> param.bin
<ID:0/004> cm.bin
<ID:0/004> boot.img
<ID:0/004> recovery.img
<ID:0/004> system.img
<ID:0/004> modem.bin
<ID:0/004> Transmission Complete..
<ID:0/004> Now Writing.. Please wait about 2 minutes
<ID:0/004> Receive Response from boot-loader
<ID:0/004> cache.img
<ID:0/004> hidden.img
<ID:0/004> meta-data/
<ID:0/004> meta-data/download-list.txt

Heb jij een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boomhunta schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:44:
Wordt jullie s7 ook zo snel warm en is dit normaal? Ik heb nu een paar uur de s7 in mijn bezit, maar wat me opviel is als je de mobiel maar even in je hand hebt wordt het gelijk vrij warm aan mijn hand. Komt dit door dat de mobiel met metaal ipv kunstof is gemaakt?
Nee, bij mij wordt hij niet heet. Het lijkt me ook niet goed tenzij je de telefoon gebruikt als hij op de snel lader zit.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
henklbr schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 07:56:
[...]

2. Welke PIN gebruik je bij het contactloos betalen? Je moet NIET de PIN van je betaalpas gebruiken, maar de PIN die je hebt ingegeven in de app!
Bij mij werkt het feilloos, contactloos betalen met de ING-app ;)
Ik kom niet eens bij de pin uit (zou overigens ook niet hoeven met contactloos betalen <25 euro). Ik hou mijn telefoon bij het apparaat en na een paar seconden zegt dat pin apparaat dat het niet herkend wordt. Verder verandert er ook niks op mijn scherm qua app actviteit o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-08 19:03
Heeft iemand hier met een S7 ook excessief veel dataverbruik door 'Android OS'? Ik zit deze maand op 262 Mb, en dat is best veel bij een datalimiet van 1 Gb.

Ik heb al gezocht en meer mensen hebben er last van, en het wordt vaak gelinkt aan de Google backup optie. Alleen staat deze bij mij al vanaf het begin uit. Wat ik verder ook doe, Android OS blifjt gestaag data verbruiken. Ik kan niet de vinger erop leggen wat die data precies is. Zelf dacht ik aan het syncen van de Google accounts (kalender, contacts enzo), maar ik heb nog nooit zoveel data verbruik hierop gezien.

Ik hoop dat hier tweakers zijn die dit ook hebben gezien en (nog beter) me in de richting van een oplossing kunnen wijzen .

N.B. Heb nog geen root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:03:
[...]

Nee, bij mij wordt hij niet heet. Het lijkt me ook niet goed tenzij je de telefoon gebruikt als hij op de snel lader zit.
Ok, misschien heet overdreven, wordt die wel warm na een tijdje met normaal gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

quarintus schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:57:
[...]

De DAC in de S7 is gewoon goed, volgens de synthetische testen tenminste. Probleem is de versterker. Heb je een hoofdtelefoon met een hoge impedantie dan is het volume zachter waardoor je hem automatisch vol aan zet waardoor het geluid vaak ietsje vervormd.
Met laag impedantie hoofdtelefoon zoals de meeste oordoppen is dit een minder groot probleem.

Verder komt het op voorkeur aan. Het is niet alleen de DAC maar vaak is het geluid 'processed' of afgesteld door de fabrikant en dat bepaald de klank. Met een equalizer probeer je dit enigzins aan te passen naar eigen smaak.
De S7 vind ik behoorlijk helder/gedetailleerd klinken omdat hoge tonen goed aanwezig zijn tov de S6 en iphone bijvoorbeeld. De Xperia Z die ik ook ook heb gehad was wat warmer klinkend. Tenminste dit is mijn ervaring.

Persoonlijk vind ik adapt sound goed werken. Geluid vind ik dan een stuk beter klinken.

Ik heb het geluid van een HTC 10 getest en kon niet zeggen dat het stukken beter klonk, wel heel goed hoor maar het volume was het meest opvallend.
De vraag is of je wel het verschil hoort tussen een 16bit of 24bit DAC icm een mp3. Denk dat de afstelling van het geluid het meeste verschil maakt en dat heeft met voorkeur te maken.

Of de Sony hoofdtelefoon is een betere match met de Xperia Z3 qua klank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boomhunta schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:28:
[...]

Ok, misschien heet overdreven, wordt die wel warm na een tijdje met normaal gebruik?
Nee ook niet, misschien tijdens het gamen een beetje maar dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Garret1410 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 23:40:
[...]

[...]

De DAC in de S7 is gewoon goed...
Met laag impedantie hoofdtelefoon zoals de meeste oordoppen is dit een minder groot probleem.
Het is een BT headset, deze gebruikt dus niet de dac voor alle duidelijkheid. Een BT headset krijgt gewoon 1:1 audio data van het toestel en de BT chip in je headset ontvangt het en je headset's dac set dit om in analoog signaal: geluid. De dac in de s7 set dit om in een analoog signaal, maar omdat er meer ruimte en energie aanwezig is in een smartphone kan de dac ook beter zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door D0gtag op 23-06-2016 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:56:
[...]

Nee ook niet, misschien tijdens het gamen een beetje maar dat is normaal.
Dan toch eens de temperatuur van de batterij de dag door meten. Wat is een normale temperatuur bij gebruik? 30 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:10
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:08:
Hoi Henk. Bij mij loopt de update vast op de edge versie. Hij doorloopt alle stappen maar loopt vast bij de laatste stap : HIDDEN. Zie onderstaande print.

ID:0/004> Odin engine v(ID:3.1100)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Initialzation..
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> SingleDownload.
<ID:0/004> sboot.bin
<ID:0/004> NAND Write Start!!
<ID:0/004> param.bin
<ID:0/004> cm.bin
<ID:0/004> boot.img
<ID:0/004> recovery.img
<ID:0/004> system.img
<ID:0/004> modem.bin
<ID:0/004> Transmission Complete..
<ID:0/004> Now Writing.. Please wait about 2 minutes
<ID:0/004> Receive Response from boot-loader
<ID:0/004> cache.img
<ID:0/004> hidden.img
<ID:0/004> meta-data/
<ID:0/004> meta-data/download-list.txt

Heb jij een oplossing?
Nvm, is al opgelost hoor ik net >:)

[ Voor 12% gewijzigd door JdJtA op 23-06-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:58:
[...]

Het is een BT headset, deze gebruikt dus niet de dac voor alle duidelijkheid. Een BT headset krijgt gewoon 1:1 audio data van het toestel en de BT chip in je headset ontvangt het en je headset's dac set dit om in analoog signaal: geluid. De dac in de s7 set dit om in een analoog signaal, maar omdat er meer ruimte en energie aanwezig is in een smartphone kan de dac ook beter zijn.
Bij gebruik van een draadloze headset is het ook zeer belangrijk dat deze aptx ondersteund voor een optimale geluidskwaliteit. Dat scheelt enorm kan ik je melden!

De S7 (en de meeste andere non-Nexus devices) ondersteunen dit profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

dafmay schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:40:
[...]

Bij gebruik van een draadloze headset is het ook zeer belangrijk dat deze aptx ondersteund voor een optimale geluidskwaliteit. Dat scheelt enorm kan ik je melden!

De S7 (en de meeste andere non-Nexus devices) ondersteunen dit profiel.
Het zou technisch gezien niks moeten uitmaken voor geluids kwaliteit, APTX is een codec net als mp3 en aac zijn, er zijn headsets die APTX ondersteunen en als je source heel goed is -ongecodeerde raw audio- zal hij dat met minimale loss kunnen verzenden. BT ondersteund de meest voorkomende codecs standaard dus ook mp3 en AAC etc als je dus een mp3 of aac afspeelt zal hij dus niet opnieuw met APTX gecodeerd worden.
Als je hele muziek bieb uit *.wav files bestaat dan heb je er baat mee 8)
Turns out it's written in the spec that if the source (your phone, say), and the sync (headphones, speakers, etc), can both decode a different codec, that can be used instead. This includes MP3 and AAC. In other words, if your phone and headphones both have the ability to decode MP3, you can stream MP3 without re-encoding the signal (via SBC or aptX) at all.
Mijn bestanden zijn allemaal mp3/aac etc. Itunes, spotify zijn allemaal al (uiteraard) gecodeerd voor ontvangst.
Dus het beste en meest praktische geluid behaal je nogsteeds met de interne dac en een kabel naar je koptelefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:41:
[...]

Het zou technisch gezien niks moeten uitmaken voor geluids kwaliteit, APTX is een codec net als mp3 en aac zijn, er zijn headsets die APTX ondersteunen en als je source heel goed is -ongecodeerde raw audio- zal hij dat met minimale loss kunnen verzenden. BT ondersteund de meest voorkomende codecs standaard dus ook mp3 en AAC etc als je dus een mp3 of aac afspeelt zal hij dus niet opnieuw met APTX gecodeerd worden.
Als je hele muziek bieb uit *.wav files bestaat dan heb je er baat mee 8)
Je hebt gelijk, ik was inderdaad vergeten te melden dat ik slechts naar ongecomprimeerde muziekbestanden luister (Tidal app Hifi, flac, wav). Daarbij is aptx een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

dafmay schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:44:
[...]

Je hebt gelijk, ik was inderdaad vergeten te melden dat ik slechts naar ongecomprimeerde muziekbestanden luister (Tidal app Hifi, flac, wav). Daarbij is aptx een must.
flac is ook een codec :P
Zal ook wel standaard ondersteund worden door BT (assumption is the mother of all fuckups), enige die baat heeft bij aptx is dus wav en andere on gecomprimeerde formaten.

[ Voor 21% gewijzigd door D0gtag op 23-06-2016 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:47:
[...]

flac is ook een codec :P
Zal ook wel standaard ondersteund worden door BT (assumption is the mother of all fuckups), enige die baat heeft bij aptx is dus wav en andere on gecomprimeerde formaten.
Ah...weer wat geleerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:58:
[...]

Oke. Ik had niet gekeken wat voor type koptelefoon het was die TS bedoelde. Ging er zomaar vanuit dat het bedraad was.
Snap dan ook niet waarom het geluid anders klinkt bij de S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boomhunta schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 07:35:
[...]

Dan toch eens de temperatuur van de batterij de dag door meten. Wat is een normale temperatuur bij gebruik? 30 graden?
Ik weet het niet precies maar tussen 30 en 35 graden lijkt mij een normale temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperbom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2020
Pathology schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 22:49:
[...]

Ik kom niet eens bij de pin uit (zou overigens ook niet hoeven met contactloos betalen <25 euro). Ik hou mijn telefoon bij het apparaat en na een paar seconden zegt dat pin apparaat dat het niet herkend wordt. Verder verandert er ook niks op mijn scherm qua app actviteit o.i.d.
Pin in de app moet je altijd gebruiken bij contactloze betalingen met je telefoon. Ook onder de 25 euro. Heb zelf ING bank en kan zonder de pin in te voeren in de betaal app niet betalen. Zodra ik de betalen app activeer moet ik altijd een pincode invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Mijn bluetooth connectie gaat steeds vanzelf aan. Hebben meer mensen hier last van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

exi22 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:04:
Mijn bluetooth connectie gaat steeds vanzelf aan. Hebben meer mensen hier last van toevallig?
gebeurd dat zomaar? of is dat gebeurd na een update/installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Nu online
D0gtag schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:32:
[...]

gebeurd dat zomaar? of is dat gebeurd na een update/installatie?
Ja echt zomaar..... lijkt mij op een bug maar het is best vervelend als ik het steeds uit moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

exi22 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:46:
[...]

Ja echt zomaar..... lijkt mij op een bug maar het is best vervelend als ik het steeds uit moet zetten.
wat heb je al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Nu online
D0gtag schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:49:
[...]

wat heb je al geprobeerd?
Reset. updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

cache legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Nu online
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

toestel uitschakelen: in uit stand, powerknop, volume hoog en home knop gelijktijdig ingedrukt houden totdat je het opstart logo ziet moet je alleen de powerknop los laten. in het menu wipe cache selecteren met je down volume en power voor enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame_
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-02-2021
Beste mensen,

Ik heb ook een S7 aangeschaft echt een top toestel.
Alleen heb ik een klein probleempje mijn wifi hotspot werkt niet.
Als ik wifi hotspot opzet maakt hij wel verbinding alleen werkt het internet niet.
zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben en is er een oplossing voor ?

dank bij voorbaat.

MVG

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Nu online
D0gtag schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:13:
[...]

toestel uitschakelen: in uit stand, powerknop, volume hoog en home knop gelijktijdig ingedrukt houden totdat je het opstart logo ziet moet je alleen de powerknop los laten. in het menu wipe cache selecteren met je down volume en power voor enter.
thx! Lijkt opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathology
opperbom schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:53:
[...]

Pin in de app moet je altijd gebruiken bij contactloze betalingen met je telefoon. Ook onder de 25 euro. Heb zelf ING bank en kan zonder de pin in te voeren in de betaal app niet betalen. Zodra ik de betalen app activeer moet ik altijd een pincode invoeren.
Ik denk dat het opgelost is. Mijn rekening was blijkbaar gewoon nog niet goed gelinked ook al had ik het wel doorlopen; ik denk dat hij het wel gaat doen na een reinstall. Bij de de app beschrijving staat trouwens gewoon <25 euro alleen scherm aan hoeft. (https://play.google.com/s....ing.mobilepayments&hl=nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Vanmorgen firmware update voor S7 Edge (PHN): 81 MB.. versie eindigt op F5 en is van 9 juni jl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
_Nick__ schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:00:
Vanmorgen firmware update voor S7 Edge (PHN): 81 MB.. versie eindigt op F5 en is van 9 juni jl.
Hier ook, als ik morgen nog geen klachten over deze update lees zal ik hem installeren :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
S7E-Vigi schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:28:
[...]

Hier ook, als ik morgen nog geen klachten over deze update lees zal ik hem installeren :P .
Zal wat melden; als..

Kleine updates kort na eerdere update lossen meestal juist problemen op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 13:33
Ik kan een gesealde S7 van iemand overnemen, hij heeft alleen geen BON meer van het toestel.
Kan ik dan nog wel aanspraak maken op mijn garantie? Hoe gaat dat bij Samsung?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Punkbuster schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:44:
Ik kan een gesealde S7 van iemand overnemen, hij heeft alleen geen BON meer van het toestel.
Dat werkt toch al jaren niet meer met een bon maar gewoon met het serienummer...?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
DennusB schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:44:
[...]

Dat werkt toch al jaren niet meer met een bon maar gewoon met het serienummer...?
Ok, bedankt voor de info. Dat wist ik niet O+

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Nu online
[...]

Ik wil de update installeren maar ik krijg een error als ik de update wil downloaden. Keer op keer...
Sterker nog, nu kan ik niet eens meer drukken op updates handmatig downloaden.... de knop werkt niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door exi22 op 24-06-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
exi22 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:03:
[...]

Ik wil de update installeren maar ik krijg een error als ik de update wil downloaden. Keer op keer...
Sterker nog, nu kan ik niet eens meer drukken op updates handmatig downloaden.... de knop werkt niet meer.
Had ik ook..

Vooral via WiFi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:57
Hier ook geen mogelijk tot het downloaden van de update (Samsung S7) Kan niet via 4g of WiFi

Ik heb op XDA al zitten te zoeken voor een oplossing, maar ik kom er niet uit. Als ik een telefoongesprek heb dan zet ik deze met huidcontact in de wacht. Ik heb hier vooral last van als ik iemand bel (gebeurd dan minimaal 1 keer) Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:10
[...]

hier hetzelfde, geen verbinding met de server
Versie G930FXXU1APF5/ G930FPHN1APF1/ G930FXXU1APEQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Nou sinds een kleine week ook last van de bekende batterij drain... Even "getest" 52 minuten laten liggen, niks ermee gedaan, volgens CPU spy 45 minuten deep sleep, 7 minuten "bezig op de achtergrond" in deze 52 minuten 6% accu kwijt. Nu 20 min. sot (en niks gedaan behalve even whatsapp en knmi) en inmiddels 84% net 2 uur van de lader....

Wat ik gewoon niet snap is waarom er binnen Android gewoon geen goed overzicht zit met wat er nou daadwerkelijk zoveel energie verbruikt. Android systeem is de boosdoener, maar wat heb je daar nou aan xD
Dit drain gezeur is wat ik zo enorm zat ben aan Android! Dit gedoe was in 2012 zo, maar er is gewoon niks veranderd nu in 2016. Nog steeds 0 in/overzicht wat daadwerkelijk aan het kloten is op de achtergrond. Beetje haat-liefde verhouding hier...

Kan het komen door de Juni update die ik iets meer dan een week geleden geïnstalleerd heb? Ik zat daarvoor op de April update, +6 sot, 2 dagen gebruik.

Hier ook dat ik de update niet kan downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:21
Mother_Goozz schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:09:
Nou sinds een kleine week ook last van de bekende batterij drain... Even "getest" 52 minuten laten liggen, niks ermee gedaan, volgens CPU spy 45 minuten deep sleep, 7 minuten "bezig op de achtergrond" in deze 52 minuten 6% accu kwijt. Nu 20 min. sot (en niks gedaan behalve even whatsapp en knmi) en inmiddels 84% net 2 uur van de lader....

Wat ik gewoon niet snap is waarom er binnen Android gewoon geen goed overzicht zit met wat er nou daadwerkelijk zoveel energie verbruikt. Android systeem is de boosdoener, maar wat heb je daar nou aan xD
Dit drain gezeur is wat ik zo enorm zat ben aan Android! Dit gedoe was in 2012 zo, maar er is gewoon niks veranderd nu in 2016. Nog steeds 0 in/overzicht wat daadwerkelijk aan het kloten is op de achtergrond. Beetje haat-liefde verhouding hier...

Kan het komen door de Juni update die ik iets meer dan een week geleden geïnstalleerd heb? Ik zat daarvoor op de April update, +6 sot, 2 dagen gebruik.

Ik ben het volledig met je eens. Ik vind het ook zeer irritant dat wanneer je een periode hebt dat de batterij het echt prima uithoudt, zo'n 2 dagen met 4 uur SOT, dat plotseling zonder ook maar een instelling te hebben gewijzigd of een app geupdate na 100% opladen dat je na een paar uur 10 to 15 procent kwijt bent zonder het toestel echt te gebruiken. Gedurende een werkweek heb ik hetzelfde ritme dus thuis WIFI en op werk gebruik ik gewoon 4G dus het kan ook niet liggen aan de omgeving waar het bereik minder zou kunnen zijn.

Het blijft een raadsel waarom de batterijduur zo instabiel is.

Overigens OTA G935FXXU1APF5 (S7 Edge) kunnen downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Punkbuster schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:44:
Je hebt dus WEL een bon nodig; toestel kan namelijk ook "gejat" zijn, toch? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 19:53
Ik ben de update aan het installeren. Ben benieuwd... S7

Edit:
Je kan deze update ook hier downloaden:
https://samsung-firmware.org/model/SM-G930F/region/PHN/

[ Voor 48% gewijzigd door acale op 24-06-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mother_Goozz schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:09:

Zou het mogelijk zijn een apart topic te starten voor batterij problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
henklbr schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:20:
[...]

Je hebt dus WEL een bon nodig; toestel kan namelijk ook "gejat" zijn, toch? O-)
Doos is gesealt en verkoper is een tweaker ;) die jatten niet :p

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Punkbuster schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:44:
[...]

Doos is gesealt en verkoper is een tweaker ;) die jatten niet :p
Wel erg goed gelovig :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Maar de BON is niet nodig voor garantie? Dat was mijn vraag :P

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Punkbuster schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:49:
Maar de BON is niet nodig voor garantie? Dat was mijn vraag :P
Ik weet niet beter dat je in de garantie periode gewoon je aankoop bewijs moet kunnen tonen.
Ps wat dacht je ervan als je telefoon valt (hier kan ik over meepraten) of als hij gestolen wordt.?

[ Voor 15% gewijzigd door pappaleone op 24-06-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:10
acale schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:29:
Ik ben de update aan het installeren. Ben benieuwd... S7

Edit:
Je kan deze update ook hier downloaden:
https://samsung-firmware.org/model/SM-G930F/region/PHN/
hij is bij mij nu ook bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Heb ik verdorie wèèr sd kaart beschadigd na de update.
Ben er een beetje klaar mee nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:50

Nebula M31

prutser op microschaal

Op advies van pappaleone toch een factory reset gedaan. Helaas werkte mijn GPS toen nog steeds niet, vond geen satellieten. Daarna de app GPS status geinstalleerd en met deze app kon ik vervolgens een GPS fix krijgen. Wat het heeft gedaan geen idee, maar nu werkt mijn GPS zoals ik gewend was van mijn S5.

Dus opgelost!

Evolutionair Geneticus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:56

AvK

Ready Set Go

[...]

Alles probleemloos verlopen hier. SD kaart is ook OK. Heb nog geen verschil opgemerkt in snelheid oid. Zal een bug update zijn. Misschien een oplossing voor sommigen die battery drain hebben?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niborit schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:52:
Wat doe je er dan mee?
Nebula M31 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:55:
[...]

Op advies van pappaleone toch een factory reset gedaan. Helaas werkte mijn GPS toen nog steeds niet, vond geen satellieten. Daarna de app GPS status geinstalleerd en met deze app kon ik vervolgens een GPS fix krijgen. Wat het heeft gedaan geen idee, maar nu werkt mijn GPS zoals ik gewend was van mijn S5.

Dus opgelost!
Perfect

[ Voor 51% gewijzigd door PaT op 25-06-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik de wijzig knop als je als laatste gereageerd heb

[ Voor 88% gewijzigd door PaT op 25-06-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Wat is er dan beschadigd? Heb bij vorige update gelezen dat mensen alle foto's kwijt waren na de update, heb zelf nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 19:19
ninasky11 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:50:
[...]

Wat is er dan beschadigd? Heb bij vorige update gelezen dat mensen alle foto's kwijt waren na de update, heb zelf nergens last van gehad.
Dit dus... Geen idee waar alle klachten vandaan komen. Hier geen problemen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 19:53
Ik heb noch vorige keer, noch deze keer last gehad van een beschadigd sd kaartje. Ik moet wel zeggen dat ik, voor elke update, het kaartje wel even eerst unmount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp al die heisa over battery drain en SD problemen niet,heb ook al die updates binnengehaald en géén centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Het is niet toevallig zo dat je je kaartjes zo encrypt zodat ze alleen met jouw telefoon werken?

Het is.een beetje lastig te begrijpen. Hoe kan een software matige handeling een sd kaartje zodanig verpesten. Formatteren zou problemen moeten oplossen. Maar nu lijkt het eerder alsof er iets fysiek kapot gaat wat toch echt vreemd is. Als je het kan replacement er mee terug gaan. Misschien is je kaartlezer wel defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
quarintus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:09:
[...]

Het is niet toevallig zo dat je je kaartjes zo encrypt zodat ze alleen met jouw telefoon werken?

Het is.een beetje lastig te begrijpen. Hoe kan een software matige handeling een sd kaartje zodanig verpesten. Formatteren zou problemen moeten oplossen. Maar nu lijkt het eerder alsof er iets fysiek kapot gaat wat toch echt vreemd is. Als je het kan replacement er mee terug gaan. Misschien is je kaartlezer wel defect.
Ik weet het niet. De problemen ontstaan na een update, heb niks met encryptie gedaan.
In de pc werkt het kaartje gewoon.
Durf niet te zeggen of het nu software, het kaartje of de telefoon is. Zal straks het kaartje maar weer formatteren.
Op de telefoon formatteren lukt dan trouwens niet, alleen op de pc, daarna werkt hij weer in de telefoon.
Edit: na een tweede keer wipe cache werkt de sd weer gewoon. Na de 1ste wipe zag de telefoon de kaart wel maar via de file manager gaf hij aan beschadigd te zijn, en zag de telefoon de kaart weer niet meer, na een 2e wipe cache werkte alles dus weer. Behalve tomtom, die bleef hangen op het startscherm en heb ik opnieuw moeten installeren.
Al met al durf ik nog steeds geen conclusie te trekken wat nu de boosdoener is.

[ Voor 25% gewijzigd door Niborit op 24-06-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09 21:06
Ik ben van plan een Galaxy S7 (Edge) te kopen, maar ik twijfel al dagen over welke variant..

Eerst leek een Edge me erg onhandig, maar heb die van een collega eens mogen uitproberen en mits een goede case valt dat wel prima mee. Toch ben ik niet overtuigd van de meerwaarde van het gebogen scherm, en lijkt het me vooral erg kwetsbaar.

De gewone S7 zal dan weer een pak handzamer zijn, maar vooral de mindere doch nog steeds goede accuduur en kleiner schermoppervlak zijn de duidelijke minpunten.

Wat was jullie keuze die uiteindelijk de doorslag gaf en ben je er tevreden mee?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Niborit schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:16:
[...]

Ik weet het niet. De problemen ontstaan na een update, heb niks met encryptie gedaan.
In de pc werkt het kaartje gewoon.
Durf niet te zeggen of het nu software, het kaartje of de telefoon is. Zal straks het kaartje maar weer formatteren.
Op de telefoon formatteren lukt dan trouwens niet, alleen op de pc, daarna werkt hij weer in de telefoon.
Edit: na een tweede keer wipe cache werkt de sd weer gewoon. Na de 1ste wipe zag de telefoon de kaart wel maar via de file manager gaf hij aan beschadigd te zijn, en zag de telefoon de kaart weer niet meer, na een 2e wipe cache werkte alles dus weer. Behalve tomtom, die bleef hangen op het startscherm en heb ik opnieuw moeten installeren.
Al met al durf ik nog steeds geen conclusie te trekken wat nu de boosdoener is.
De problemen die je omschrijft heb ik vaker meegemaakt bij andere telefoons bij release, maar dan hadden veel meer mensen last van deze problemen. Heb je al eens verder op internet gezocht of er meer mensen zijn? Ik ben niets tegengekomen, maar aan de andere kant heb ik ook niet gezocht. Als je niet duidelijk vind dat er meer mensen zijn met deze problemen, dan zou ik er persoonlijk vanuit gaan dat je een defecte (onbetrouwbare) lezer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
quarintus schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:32:
[...]

De problemen die je omschrijft heb ik vaker meegemaakt bij andere telefoons bij release, maar dan hadden veel meer mensen last van deze problemen. Heb je al eens verder op internet gezocht of er meer mensen zijn? Ik ben niets tegengekomen, maar aan de andere kant heb ik ook niet gezocht. Als je niet duidelijk vind dat er meer mensen zijn met deze problemen, dan zou ik er persoonlijk vanuit gaan dat je een defecte (onbetrouwbare) lezer hebt.
Ik begin ook een beetje in die richting te denken.
Heb uiteraard wel op mijn probleem gezocht, heb wel wat problemen met sd kaarten gevonden maar die waren toch niet helemaal vergelijkbaar.
Ik kijk het nog even aan en wanneer het spontaan weer optreedt zal ik een beroep moeten doen op de garantie helaas.
Bedankt voor het meedenken i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Nadat ik de laatste update heb geïnstalleerd last dat het scherm niet altijd even goed werkt. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:31

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb bij de laatste Update waar veel problemen mee waren m.b.t. de SD kaart, eerst van te voren de SD kaart eruit gehaald en toen de update uitgevoerd. Daarna er terug in en alles werkt perfect.

Misschien een idee?

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
H.Boss schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:28:
[...]

Ik heb bij de laatste Update waar veel problemen mee waren m.b.t. de SD kaart, eerst van te voren de SD kaart eruit gehaald en toen de update uitgevoerd. Daarna er terug in en alles werkt perfect.

Misschien een idee?
Kan ik ook nog proberen, maar zou niet nodig moeten zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:31

H.Boss

Hugo Boss

Niborit schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 23:46:
[...]

Kan ik ook nog proberen, maar zou niet nodig moeten zijn natuurlijk.
Is ook zo. Ik heb het uit voorzorg gedaan, omdat voordat ik de update wilde uitvoeren las dat er veel problemen met de SD kaart waren.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Darks schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:20:
Ik ben van plan een Galaxy S7 (Edge) te kopen, maar ik twijfel al dagen over welke variant..

Wat was jullie keuze die uiteindelijk de doorslag gaf en ben je er tevreden mee?
Ik ben gegaan voor de grotere accu en design. > De edge.
Ik heb grote handen dus het grotere scherm is geen probleem. Ben er errug blij mee. *O*

Enige "minpunt" voor mij is dat ik soms mezelf blokkeer doordat ik teveel het toestel omklem en zo het scherm op meerdere punten activeer. Als je een case gaat gebruiken ga je daar geen last van hebben natuurlijk. Maar ja, blijft ie dan net zo mooi
Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik vind de edge gewoon veel mooier, ondanks dat het inderdaad weinig toegevoegde waarde heeft. In mijn geval, ik hou van grotere schermen ondanks mijn kleine handen is dit geen probleem (zolang je niet zo'n miepje bent die alles met 1 hand wil doen)

Grote accu - prachtig design - mooi (groot) scherm.
Ik gebruik zelf een screen protector en de Samsung clear cover achterkant voor bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerst leek een Edge me erg onhandig, maar heb die van een collega eens mogen uitproberen en mits een goede case valt dat wel prima mee. Toch ben ik niet overtuigd van de meerwaarde van het gebogen scherm, en lijkt het me vooral erg kwetsbaar.

De gewone S7 zal dan weer een pak handzamer zijn, maar vooral de mindere doch nog steeds goede accuduur en kleiner schermoppervlak zijn de duidelijke minpunten.

De Edge heb ik voornamelijk voor de accu en design gekocht. Zonder case is het best een lastige telefoon om vast te houden omdat je snel het scherm ongewild aanraakt. Dit is ook een kwestie van wennen.

De Edge functionaliteit gebruik ik minimaal. Gebruik alleen voor apps die ik niet dagelijks gebruik maar toch bij de hand wil hebben.

Verder heeft de Edge een groter scherm terwijl het zeer compact is gebleven.

De gewone S7 heeft ook een goede accuduur waarmee je de dag wel doorkomt. Dus je moet bij jezelf nagaan wat je belangrijker vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
[...]

Update is super..

Voor het eerst echte slaapmodus..

Accu gaat nog langer mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
_Nick__ schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:42:
[...]

Update is super..

Dat is mooi, inmiddels geïnstalleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
[...]

Update is super..

Echt? :o welke update gaat het hier precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
quarintus schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:28:
[...]

Echt? :o welke update gaat het hier precies over?
Gemakshalve gekopieerd van boven:

Firmware update voor S7 Edge (PHN): 81 MB.. versie eindigt op F5 en is van 9 juni jl.:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Update zojuist hier ook gedownload en geïnstalleerd op mijn S7 Edge. Vreemd genoeg niet erg veel vermeld in de changelog (o.a. prestatie verbeteringen)

Wel prettig dat het toestel zo snel updates krijgt of redelijk goed bij is (Android 6.0.1 + beveiligingpatch van 1 juni 2016). Dergelijke beveiligingupdates heb ik bij HTC niet (zo snel) gezien

[ Voor 39% gewijzigd door bluecupra op 25-06-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Hier ook de nieuwe update. Ik merk nog geen batterij verbetering.. nog altijd dezelfde drain als voorheen veelvuldig besproken.

4 uur 26 minuten aan. 2 uur met scherm aan. En we zitten op 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Update is super..

Wat voor slaapmodus is dat.

Accu merk ik nog geen direct verschil. Het was al heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:59:
[...]

Wat voor slaapmodus is dat.

Accu merk ik nog geen direct verschil. Het was al heel erg goed.
Ik snap echt heel weinig over het gemekker van die batterij (drain) 8)7 . Nooit iets van gemerkt hier ook totaal geen problemen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rage Quit
  • Laatst online: 08:53
Ikzelf heb ook geen last van battery drain, voor degene die root toegang hebben kunnen de app naptime gebruiken om "aggressive doze" aan te zetten zodat de telefoon op de achtergrond geen processen laten syncen. Dit kan je batterij redden als er bv een app is die constant je telefoon wakker maakt.

Echter wat me wel opvalt is dat het scherm van de galaxy s7 snel krast. Ik heb de telefoon twee weken (zonder screen protector) en ik heb al 2 krasjes te pakken. De krasjes zijn niet diep maar als het scherm uit staat en je kijkt op een bepaalde hoek in het zonlicht dan zie je de krasjes wel. Weet iemand hoe je deze lichte krasjes kunt verwijderen of verdoezelen? Ik ben niet iemand die graag gebruik maakt van screen protectors maar het viel me op dat mijn oude iphone 6 geen krasjes had na hetzelfde soort gebruik (zonder screenprotector) in anderhalf jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
ik heb ook geen batterij drain, als iemand anders ook geen last heeft, graag even melden hier :X
Pagina: 1 ... 52 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support