[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 14:04 ]
Nice, ziet er best vet uitD0gtag schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:54:
[...]
Heel simpel, zonder ultra power saving aan te zetten: toegangkelijkheid -> zicht -> 3de van onderen grijstinen.
3x homeknop is het aan of uitschakelen van deze functie. Ik merkte wel dat het bij sommige s7's het 3x drukken sneller moet dan bij andere.
Die triple-click heb ik uitgezet net als die double-click voor camera, dat veroorzaakt altijd van die home button lag (of misschien wat placebo-effect van vroeger).
Bambu Lab P1S Combo
Die grijstinten optie kan ik vinden, maar bij mij gebeurd er niks als ik 3x op home druk? 3x drukken is - indien geactiveerd - toch de one-hand-modus?D0gtag schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:54:
Heel simpel, zonder ultra power saving aan te zetten: toegangkelijkheid -> zicht -> 3de van onderen grijstinen.
3x homeknop is het aan of uitschakelen van deze functie. Ik merkte wel dat het bij sommige s7's het 3x drukken sneller moet dan bij andere.
Ik heb ook nu sinds een maand last van die drain. Ik kom van de S6 edge versie en de batterij in dat toestel was niet goed. Dat was mede een reden waarom ik de upgrade naar de 7 heb gedaan. De eerste paar weken was de batterij voortreffelijk. Nu de laatste paar weken is het dramatisch, moet hem elke avond aan de lader doen. Ik draai sinds vorige week de nieuwe update en had stiekem gehoopt dat de batterij in de update was aangepakt. Helaas, nog steeds dramatisch.
Ook ik heb last van de battery drain op mijn S7 edge. Voorheen kon ik (net als velen hier) makkelijk twee dagen met m'n telefoon doen, maar nu haalt de accu amper het eind van de dag. Dit lijkt inderdaad sinds de vorige update te zijn (ik draai nu G935FXXU1APD1).
Een factory reset vorige week, heeft niet geholpen. Lastig hoor als je naar een festival gaat en geen oplaadmogelijkheid hebt.... (noot: ik heb wel al mijn apps laten herstellen via mijn Google account, dus daar zou nog een probleem in kunnen zitten)
Morgen ga ik de nieuwe update proberen (na een backup van m'n sd-kaart). Maar als ik de reacties zo lees, dan is dat niet de oplossing?
Heeft het zin om meer details te delen om zo samen wellicht te ontdekken waar de overlap en mogelijk het probleem zit?
Een factory reset vorige week, heeft niet geholpen. Lastig hoor als je naar een festival gaat en geen oplaadmogelijkheid hebt.... (noot: ik heb wel al mijn apps laten herstellen via mijn Google account, dus daar zou nog een probleem in kunnen zitten)
Morgen ga ik de nieuwe update proberen (na een backup van m'n sd-kaart). Maar als ik de reacties zo lees, dan is dat niet de oplossing?
Heeft het zin om meer details te delen om zo samen wellicht te ontdekken waar de overlap en mogelijk het probleem zit?
[ Voor 0% gewijzigd door Phoniac op 13-06-2016 18:33 . Reden: typo ]
Ik zie twee mogelijkheden eigenlijk voor het probleem:
- Er is een bepaalde app die dit icm een bepaalde update veroorzaakt.
- Er zijn verschillende hardware versies waarbij in de aansturing van een bepaalde versie sinds een recente update wat mis gaat.
Ik zou nog steeds wel benieuwd zijn wat er gebeurt als iemand een factory reset doet en dan geen of minimale apps terugzet voor een dag
Hier zelf echt een super standby verbruik. Vandaag overdag na 9 uur van de lader nog 95% over. En dan heb ik nog wat berichten gecheckt e.d. Had speciaal om te kijken naar de accu in de nieuwe update vanochtend na installeren mijn S7 Edge nog even volledig opgeladen.
- Er is een bepaalde app die dit icm een bepaalde update veroorzaakt.
- Er zijn verschillende hardware versies waarbij in de aansturing van een bepaalde versie sinds een recente update wat mis gaat.
Ik zou nog steeds wel benieuwd zijn wat er gebeurt als iemand een factory reset doet en dan geen of minimale apps terugzet voor een dag
Hier zelf echt een super standby verbruik. Vandaag overdag na 9 uur van de lader nog 95% over. En dan heb ik nog wat berichten gecheckt e.d. Had speciaal om te kijken naar de accu in de nieuwe update vanochtend na installeren mijn S7 Edge nog even volledig opgeladen.
[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 13-06-2016 18:56 ]
Dat is wel heel erg goed! Heb jij nog speciale zaken weggehaald of toegevoegd qua apps om dit verbruik te halen?ik222 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:55:
Ik heb de s7 en haalde hem gisterochtend om 07.00 van de lader en vanmiddag om 16.00 weer aan de lader, toen had ie nog 10%.
Dat is 33 uur, met een aantal uur slaap erbij natuurlijk, maar overdag gewoon gebruikt, napster paar uren, spelletje, browsen, appen, mailen, wel allemaal thuis, dus stabiele wifi verbinding. ben ik niet ontevreden over.
Nee niets speciaals, gewoon de laatste update en een paar apps die ik niet gebruik via instellingen uitgeschakeld zoals facebook. Voor gewoon WiFi, 4G, bluetooth etc aan en alles laat ik gewoon automatisch syncen.
Ik heb overigens gewoon elke nacht mijn S7 Edge op de draadloze lader naast mijn bed liggen. Als ik opsta neem ik hem weer mee, ideaal want zo heb ik altijd een volle accu.
Ik heb overigens gewoon elke nacht mijn S7 Edge op de draadloze lader naast mijn bed liggen. Als ik opsta neem ik hem weer mee, ideaal want zo heb ik altijd een volle accu.
One handed gebruik ik nooit, maar out of the box deed 3x drukken het bij mij (na selecteren van grijs tinten natuurlijk). Nu heb ik even die one handed aangezet nu krijg ik me grijstinten niet meer aan met 3x drukkencatchingfire schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:19:
[...]
Die grijstinten optie kan ik vinden, maar bij mij gebeurd er niks als ik 3x op home druk? 3x drukken is - indien geactiveerd - toch de one-hand-modus?

Edit: my bad, je moet ook bij: toegank..-> rechtstreekste toegang: aanzetten en grijs tinten selecteren.
[ Voor 9% gewijzigd door D0gtag op 13-06-2016 20:43 ]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Aha, zat ook al te zoeken. Leuke optie die Zwart/Wit modus. Dankje, ziet er stoer uit.D0gtag schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:35:
[...]
One handed gebruik ik nooit, maar out of the box deed 3x drukken het bij mij (na selecteren van grijs tinten natuurlijk). Nu heb ik even die one handed aangezet nu krijg ik me grijstinten niet meer aan met 3x drukken
Edit: my bad, je moet ook bij: toegank..-> rechtstreekste toegang: aanzetten en grijs tinten selecteren.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Warning -> Voor het flashen, Activeer Pincode in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Egypte, gereleased 14 jun 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Dit is officiële Samsung ROM, dus knox wordt niet getriggered!
Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad...
What's new:
* June security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
* Odin 3.11.1 included
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Wed, 01 Jun 2016 09:13:41 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APF2
CSC G930FPHN1APE2
Download for install with Odin 3.11.1: MegaNZ
UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.11.1

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Egypte, gereleased 14 jun 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Dit is officiële Samsung ROM, dus knox wordt niet getriggered!
Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad...
What's new:
* June security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
* Odin 3.11.1 included
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Wed, 01 Jun 2016 09:13:41 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APF2
CSC G930FPHN1APE2
Download for install with Odin 3.11.1: MegaNZ
UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.11.1
[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 14-06-2016 15:53 . Reden: Hoofdletters en overmatig bold verwijderd ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Vraagje...heeft iemand hier wel eens aan de hand gehad dat de sensor voor omgevingslicht niet meer functioneert?
Dwz...auto brightness werkt niet meer, en ook swipen met je hand om de telefoon uit standby te halen werkt niet meer.
Heb als check ook even Lux geinstalleerd om te zien wat die app doet, en precies hetzelfde...reageert niet op verschillen in omgvingshelderheid.
Ook even een compleet nieuwe installatie van rom (incl wipe van internal memory) gedaan...geeft geen resultaat.
Ergo...nu dus even op handmatige brightness (niet zo'n punt verder)
Dwz...auto brightness werkt niet meer, en ook swipen met je hand om de telefoon uit standby te halen werkt niet meer.
Heb als check ook even Lux geinstalleerd om te zien wat die app doet, en precies hetzelfde...reageert niet op verschillen in omgvingshelderheid.
Ook even een compleet nieuwe installatie van rom (incl wipe van internal memory) gedaan...geeft geen resultaat.
Thx. Ik heb eens getest met de app Sensor Sense en inderdaad de lichtsensor lijkt niet te werken...er wordt aangegeven 0 lx en dat betekent dat er geen lichtinval wordt gedetecteert, kortom ik vermoed dat de lichtsensor kaduuk isGarret1410 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 22:01:
[...]
Dit heb ik sinds de laatste update ook terwijl het juist zo goed werkte. Zal bij de aankomende update eens kijken of het verandert is.
Net de sensor getest in menu (*#0*#) en daar werkt het wel goed. Vreemd.
Nu even terug naar stock rom (met dank aan Henk voor de update) om te zien of dit soelaas biedt (en of het probleem dan nog optreedt)... Enfin, kleine moeite en is het proberen waard.
EDIT : stock rom op mijn S7 gezet en hoppa...auto brightness doet het gewoon weer prima. Dan was er ergens toch iets corrupt geraakt (cache oid) op mijn custom rom setup.
Nu even rustig verder op stock rom de komende dagen...eens zien hoe dat bevalt
[ Voor 37% gewijzigd door dafmay op 15-06-2016 09:37 ]
De TR knop had hier een betere keus geweest, of gewoon negeren, dat kan namelijk ook
[ Voor 86% gewijzigd door PaT op 15-06-2016 06:33 ]
Discussie over navigatie apps is hier offtopic en kan hier: Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2. Vanaf nu weer over de S7 discussiëren.
Hoi Henklr, hoe zit dat eigenlijk met dat "gebaseerd op ROM..."? De ene keer zie ik Brazilie ofzoiets en nu weer Egypte?henklbr schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:12:
Kan me niet voorstellen dat Samsung wereldwijd verschillende ROMs prepareerd, waarvoor de Nederlandse geschikt word gemaakt? En dat geschikt maken, wat houdt dat in? Alleen de nederlandse taalmodules toevoegen ofzo?
Auto brightness werkt bij mij prima (superman rom). Geen problemen ermee.dafmay schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:26:
Vraagje...heeft iemand hier wel eens aan de hand gehad dat de sensor voor omgevingslicht niet meer functioneert?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Bij mij ook altijd gewoon prima gewerkt, geen problemen. Pas na installatie gisteren van de King rom (die jij had getipt) maar dat kan natuurlijk gevalletje toeval zijn geweest.Erik1805 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:23:
[...]
Auto brightness werkt bij mij prima (superman rom). Geen problemen ermee.
Enfin...all's well that ends well
Die auto brightness functie, is dat nu echt zo goed? En bespaar je daar daadwerkelijk batterij mee? Met mijn vorige Android versies/smartphone flikkerende mijn scherm altijd en had ik het idee dat het juist meer batterij vrat.
Ik heb op mijn s7 edge de brightness nu altijd rond de 75% staan. Is het beter om over te schakelen naar auto brightness? Ik lees verschillende ervaringen op het internet.
Ik heb op mijn s7 edge de brightness nu altijd rond de 75% staan. Is het beter om over te schakelen naar auto brightness? Ik lees verschillende ervaringen op het internet.
Ik vervang de "radio" & "CSC-bestand" door de laatste Europese/NL-versiesidef1x schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:21:
[...]
Hoi Henklr, hoe zit dat eigenlijk met dat "gebaseerd op ROM..."? De ene keer zie ik Brazilie ofzoiets en nu weer Egypte?
Kan me niet voorstellen dat Samsung wereldwijd verschillende ROMs prepareerd, waarvoor de Nederlandse geschikt word gemaakt? En dat geschikt maken, wat houdt dat in? Alleen de nederlandse taalmodules toevoegen ofzo?
En ter info: JA, Samsung heeft heel veel verschillende ROM's voor landen/regio's (vandaar dat het af en toe wel es "wat langer" duurt eer een update NL bereikt)
[ Voor 13% gewijzigd door henklbr op 15-06-2016 10:51 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Heh, dit is nieuw voor mij. Zijn dit de eerste tekenen dat de sdkaart het gaat begeven?
Alle foto's eronder laat die wel gewoon zien zonder problemen. Enige wat ik recent heb aangepast is het activeren van Live Photos zoals de nieuwste iPhones ook hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door SYQ op 15-06-2016 10:53 ]
Ik weet niet of en hoeveel het scheelt vwb accuverbruik, maar het is denk ik voor de meeste mensen meer een stukje gebruiksgemak waarbij automatisch de helderheid wordt aangepast naar het omgevingslicht. Ik vind dat in ieder geval fijn/handig (tov zelf steeds handmatig te moeten aanpassen).Dennis H schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:31:
Die auto brightness functie, is dat nu echt zo goed? En bespaar je daar daadwerkelijk batterij mee? Met mijn vorige Android versies/smartphone flikkerende mijn scherm altijd en had ik het idee dat het juist meer batterij vrat.
Beste mede tweakers,
Ik heb sinds een maand of 2 ongeveer mijn S7. Heel blij mee. Maarrrrr de laatste paar weken heeft het toestel soms moeite om uit de standby modus te komen (scherm aan) Hebben meer mensen hier last van?
Ik druk dan de sneltoets van de camera in en dan duurt het een goeie minuut voordat alles oppopt. Kan niet natuurlijk. Is dit een hardware probleem of misschien toch software? Scherm blijft dus soms een minuut lang gewoon zwart, op welke knop ik ook druk,.
Hoor het graag als iemand hier wat zinnigs over kan zeggen. Bvd
Ik heb sinds een maand of 2 ongeveer mijn S7. Heel blij mee. Maarrrrr de laatste paar weken heeft het toestel soms moeite om uit de standby modus te komen (scherm aan) Hebben meer mensen hier last van?
Ik druk dan de sneltoets van de camera in en dan duurt het een goeie minuut voordat alles oppopt. Kan niet natuurlijk. Is dit een hardware probleem of misschien toch software? Scherm blijft dus soms een minuut lang gewoon zwart, op welke knop ik ook druk,.
[ Voor 7% gewijzigd door OllyNL op 15-06-2016 11:15 ]
De enige optie die je hebt om te controleren of het een softwarematig probleem is, is een fabrieksherstel. Eventueel wel even een back-up maken met SmartSwitch natuurlijk.OllyNL schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:12:
Beste mede tweakers,
Goed punt. Zal dat even proberen. Anders maar terug naar de winkel als het daarna aanhoudt.melvinnie schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:38:
[...]
De enige optie die je hebt om te controleren of het een softwarematig probleem is, is een fabrieksherstel. Eventueel wel even een back-up maken met SmartSwitch natuurlijk.
Nee hoor al is het wel zo dat bij 100% je batterij wat sneller zal gaanDennis H schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:31:
Heb je het kaartje al geprobeerd op je pc?SYQ schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:53:
Heh, dit is nieuw voor mij. Zijn dit de eerste tekenen dat de sdkaart het gaat begeven?Alle foto's eronder laat die wel gewoon zien zonder problemen. Enige wat ik recent heb aangepast is het activeren van Live Photos zoals de nieuwste iPhones ook hebben.
[afbeelding]
Ah okee als dat alles ishenklbr schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:50:
[...]
Ik vervang de "radio" & "CSC-bestand" door de laatste Europese/NL-versies
En ter info: JA, Samsung heeft heel veel verschillende ROM's voor landen/regio's (vandaar dat het af en toe wel es "wat langer" duurt eer een update NL bereikt)
Samsung is gek lijkt me dan, maar dat moeten ze zelf weten
Dank voor je info maar weer
Verwijderd
De foon ff opnieuw starten is ook nog een optie.pappaleone schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:48:
[...]
Heb je het kaartje al geprobeerd op je pc?
Als auto brightness goed werkt is het gewoon prettiger in gebruik dan telkens de helderheid met de hand aan te passen.Dennis H schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:31:
Tot nu toe vond ik het bij de meeste Android toestellen slecht werken maar bij de S7 vond ik het wel goed werken. Het beste is nog de iphone, die regelt het heel soepel waardoor je het niet eens merkt.
Ik had eerder gezegd dat automatische brightness niet meer zo goed werkt maar sinds ik de sensor test heb gedaan werkt het weer goed. Vreemd.
En is het gelukt?Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:08:
[...]
De foon ff opnieuw starten is ook nog een optie.
Dit kan ook te maken hebben met de instelling "keep screen turned off", te vinden via settings>display> tweede van onder. Deze instelling zorgt ervoor dat de telefoon niet aangaat als je proximity sensor denkt dat je toestel in je broekzak of iets dergelijks zit.OllyNL schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:12:
Beste mede tweakers,
Staat al uit maar had het geweest kunnen zijn. Het is echt gewoon een grove slowdown met het ontwaken (soms) als ik me scherm aan wil hebben. Zit die factory reset te overwegen maar is wel een beetje irritant.Arshaad schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:40:
[...]
Dit kan ook te maken hebben met de instelling "keep screen turned off", te vinden via settings>display> tweede van onder. Deze instelling zorgt ervoor dat de telefoon niet aangaat als je proximity sensor denkt dat je toestel in je broekzak of iets dergelijks zit.
Kan smartswitchen naar me oude Note 3, dan factory reset en dan weer smartswitch..
Je kan ook SmartSwitchen naar je SD-kaart, en dan weer daarvan terugzetten. Als je Smart Switch start kan je rechts bovenin 'MEER' kiezen en dan 'Overdragen via externe opslag'
Ah ok nice, thanks.jeroenvj schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:23:
Je kan ook SmartSwitchen naar je SD-kaart, en dan weer daarvan terugzetten. Als je Smart Switch start kan je rechts bovenin 'MEER' kiezen en dan 'Overdragen via externe opslag'
Toch maar even nog eens deze oplossingen proberen. Begin nu aan een nieuwe charge cycle en heb beide oplossingen doorlopen in het artikel. Dacht dat al eens gedaan te hebben. Zal later vandaag terug rapporteren over de resultaten. Mijn vorige cycle: 3hr SOT, en 21 uur standby. ==> Batterij leeg. Niet de meest betrouwbare methode om verschil te zien, maar als het verschil groot genoeg is wel.
Hier nog een artikel van een paar dagen terug over hetzelfde probleem. Treft dus meer dan alleen de galaxy s7 telefoons. Hier zeggen ze echter dat er nog geen oplossing voor het probleem is. en dat het dus een bug is van google.
http://www.androidheadlin...-issues-via-wakelock.html
Wow dat is wel bizar kort die 3 uur SOT, met 21 uur standby. Ik heb weliswaar een Edge, maar haal gemakkelijk de 6 uur SOT met meer dan 24 uur standby voordat de accu leeg is.quarintus schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:10:
[...]
Toch maar even nog eens deze oplossingen proberen. Begin nu aan een nieuwe charge cycle en heb beide oplossingen doorlopen in het artikel. Dacht dat al eens gedaan te hebben. Zal later vandaag terug rapporteren over de resultaten. Mijn vorige cycle: 3hr SOT, en 21 uur standby. ==> Batterij leeg. Niet de meest betrouwbare methode om verschil te zien, maar als het verschil groot genoeg is wel.
Hier nog een artikel van een paar dagen terug over hetzelfde probleem. Treft dus meer dan alleen de galaxy s7 telefoons. Hier zeggen ze echter dat er nog geen oplossing voor het probleem is. en dat het dus een bug is van google.
Zou wel verklaren waarom ik nog nooit last gehad heb van deze bug, die backup functie staat bij mij al sinds het begin uit.
Had dat ook altijd aanstaan. Zal het uitzetten.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Goed na 6 uur weet ik al genoeg. De voorgestelde oplossingen werken niet. Na 6,5 uur gebruik waarvan 1,5 uur sot. Batterij op 64%. Android system is ook nog altijd hoog. Jammer!quarintus schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:10:
[...]
En je toestel is compleet stock? dus geen andere launchers?quarintus schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:58:
[...]
Goed na 6 uur weet ik al genoeg. De voorgestelde oplossingen werken niet. Na 6,5 uur gebruik waarvan 1,5 uur sot. Batterij op 64%. Android system is ook nog altijd hoog. Jammer!
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
niet geholpen, vanochtend waren er nog meer corrupt stuk of 30 (meest recente). Heb kaart geformateerd, even afwachten of dat gaat helpen. snelheid testen met enkele apps levert iig geen problemen opVerwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:08:
[...]
De foon ff opnieuw starten is ook nog een optie.
Haha inmiddels. Iet compleet stock. Enkele apps geïnstalleerd maar dezelfde als altijd. Normaal geen problemen mee. Voordat er rest alles stock.. Maar ik bedenk me misschien nog een optie. Sinds het niet bij iedereen gebeurd en het iets met Google backup te maken zou hebben? Ben daar niet zeker van. Misschien hebben die mensen wel enen corrupte backup. Eens kijken of je alle backups online kan verwijderenD0gtag schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:28:
[...]
En je toestel is compleet stock? dus geen andere launchers?
Sinds de laatste update (die van +/- 311MB) kun je ook afbeeldingen gebruiken bij het AOD. Best grappig als je die sterren pakt en je legt hem op het nachtkastje. De verlichting die ervan af komt is zo miniem dat je er geen last van zult hebben
In vliegtuigstand verloor ik 5% in 7 uur.
Je kan de AOD (en edge vensters) apart updaten, bij info staat een update knop indien er een update aanwezig is. Ik heb de mijne een week op de laatste update staan maar AOD staat nog steeds op 1.3.14. Ik wacht op de update met 3th party supportJDL15 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 08:43:
Sinds de laatste update (die van +/- 311MB) kun je ook afbeeldingen gebruiken bij het AOD. Best grappig als je die sterren pakt en je legt hem op het nachtkastje. De verlichting die ervan af komt is zo miniem dat je er geen last van zult hebben

Van xda b.v.:quarintus schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 00:59:
[...]
Haha inmiddels. Iet compleet stock. Enkele apps geïnstalleerd maar dezelfde als altijd. Normaal geen problemen mee. ........ je alle backups online kan verwijderenen als dat niet weg ga ik gewoon terug naar oude firmware....
Is natuurlijk logisch bij launchers etc, veel gratis apps zijn niet echt super geschreven en kan je dit soort dingen verwachten (nog steeds een fan van ms arrow) maar toch raar dat een officiële samsung app met een miniem verschil dit kan veroorzaken. Ik loop ook niet de nieuwste versies handmatig te flashen want daar schiet ik niks mee op (als ik een SD810 versie had was het een ander verhaal) maar compleet stock met originele rom loopt alles prima hier, maar ik had standaard al backups en feitelijk andere cloud diensten al uitgezet.It used to drain sometimes for 20% or more over night and device was hot as hell.
What I discovered was that the Android service, Google and UI process took most of the battery.
So i changed the theme from ShineBlack to Sevenabstract and all my problems wanished.
[ Voor 47% gewijzigd door D0gtag op 17-06-2016 10:23 ]
Sinds de laatste update is het standby verbruik in vliegtuigmodus regelmatig hoger dan met alle verbindingen aan
Voor de update gaf GSAM juist 3000+ uur aan.
Ik gebruik de vliegtuigmodus juist om accu te sparen wanneer ik (bijna) geen ontvangst heb en weinig laad mogelijkheden heb (vakantie).
Zijn er meer mensen met dit probleem? En heeft iemand een oplossing?

Voor de update gaf GSAM juist 3000+ uur aan.
Ik gebruik de vliegtuigmodus juist om accu te sparen wanneer ik (bijna) geen ontvangst heb en weinig laad mogelijkheden heb (vakantie).
Zijn er meer mensen met dit probleem? En heeft iemand een oplossing?
[ Voor 8% gewijzigd door The Anarchist op 17-06-2016 16:01 ]
Ik heb een vreemd probleem met GMAIL in de standaard mail app van mijn samsung S7 edge.
In de mail app zie ik alleen mails tot 2014 (dus zeker geen recente). Het lijkt er op dat hij alle mails gaat ophalen en daar ergens strand.
Bij het instellen heeft hij op basis van mijn gmail account ook de e-mail automatisch ingesteld. Maar hiervoor heeft hij een pop3 account aangemaakt en het lukt me niet om zelf een imap mailaccount in te stellen voor gmail. Toch niet in de standaard mail app.
Nog iemand dit tegengekomen?
In de mail app zie ik alleen mails tot 2014 (dus zeker geen recente). Het lijkt er op dat hij alle mails gaat ophalen en daar ergens strand.
Bij het instellen heeft hij op basis van mijn gmail account ook de e-mail automatisch ingesteld. Maar hiervoor heeft hij een pop3 account aangemaakt en het lukt me niet om zelf een imap mailaccount in te stellen voor gmail. Toch niet in de standaard mail app.
Klopt de datum van je telefoon?Transferno schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:45:
Ik heb een vreemd probleem met GMAIL in de standaard mail app van mijn samsung S7 edge.
Als je account net ingesteld is, kan het even duren voor alles binnen is.
Andere zaken waar ik aan denk: Hoeveelheid schijf ruimte, de filter van Gmail mail app staat op oudere berichten. Bijv, oudste eerst.
[ Voor 13% gewijzigd door quarintus op 17-06-2016 17:01 ]
Dat zijn inderdaad de dingen waar ik ook aan dacht maar staan helaas allemaal goed.quarintus schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:57:
[...]
Klopt de datum van je telefoon?
Als je account net ingesteld is, kan het even duren voor alles binnen is.
Andere zaken waar ik aan denk: Hoeveelheid schijf ruimte, de filter van Gmail mail app staat op oudere berichten. Bijv, oudste eerst.
Ik wilde al proberen of imap uitkomst biedt maar krijg deze in de mailapp niet ingesteld. Hij forceert me om gmail automatisch in te stellen wanneer ik een gmail adres opgeef (m.a.w. ik kan niet kiezen om de instellingen handmatig zelf in te voeren). En standaard kiest hij blijkbaar pop-instellingen.
In de GMAIL app en de outlook app werkt het wel allemaal correct.
Je kan proberen om gewoon een random email adres en wachtwoord inte voeren en voor je op volgende klikt kan je dan op handmatig klikken. Daar kan je alles opnieuw invoeren en ook Imap instellen.Transferno schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:42:
[...]
Dat zijn inderdaad de dingen waar ik ook aan dacht maar staan helaas allemaal goed.
Ik wilde al proberen of imap uitkomst biedt maar krijg deze in de mailapp niet ingesteld. Hij forceert me om gmail automatisch in te stellen wanneer ik een gmail adres opgeef (m.a.w. ik kan niet kiezen om de instellingen handmatig zelf in te voeren). En standaard kiest hij blijkbaar pop-instellingen.
In de GMAIL app en de outlook app werkt het wel allemaal correct.
Gebruikt iemand hier Google Photos?
Twee problemen, heeft iemand hier een oplossing voor?
- als de camera fotos op de SD card opslaat, kan Google Photos deze niet deleten ivm een rechten issue. Heel vreemd, met andere telefoons geen last van. Moet nu dus wel de foto's op het lokale geheugen opslaan.
- Google photos app geeft alle foto's 2x weer. Een keer waarschijnlijk de cloud copy, en een keer de lokale versie. Op de Google Photos site is dit niet het geval
- als de camera fotos op de SD card opslaat, kan Google Photos deze niet deleten ivm een rechten issue. Heel vreemd, met andere telefoons geen last van. Moet nu dus wel de foto's op het lokale geheugen opslaan.
- Google photos app geeft alle foto's 2x weer. Een keer waarschijnlijk de cloud copy, en een keer de lokale versie. Op de Google Photos site is dit niet het geval
Heb je al geprobeerd de app foto's extra rechten te geven? Je gaat naar de app in applicatiebeheer, dan op machtigingen, en dan op meer. Dan kan je alle mogelijke rechten kiezen.catchingfire schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:56:
Al geprobeerd, werkt niet. Ben blijkbaar niet de enige met deze problemen blijkbaar als ik erop Google. Zowel het SD card probleem als de duplicates op de telefoon en niet op de site.quarintus schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:21:
Heb je al geprobeerd de app foto's extra rechten te geven? Je gaat naar de app in applicatiebeheer, dan op machtigingen, en dan op meer. Dan kan je alle mogelijke rechten kiezen.
Als je het kaartje in je computer doet, kun je dan wel je foto's deleten? Anders zou het een instelling op je telefoon kunnen zijn.catchingfire schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:56:
Dat werkt gewoon...pappaleone schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:07:
[...]
Als je het kaartje in je computer doet, kun je dan wel je foto's deleten? Anders zou het een instelling op je telefoon kunnen zijn.
Het zijn de problemen die hier ook beschreven worden:
SD card deletion issues
Duplicates in app
heb zondagavond mijn S7 edge aan de lader gehangen en in vliegtuigmodus gezet.
Maandagochtend afgehaald en afgewacht (was toch op vakantie).
Deze morgen (zaterdamorgen dus) uit de safe gehaald en had nog steeds of moet ik zeggen nog maar 80%.
Wie geeft me hier zijn zegje over? Is dit goed of ?
Deze morgen (zaterdamorgen dus) uit de safe gehaald en had nog steeds of moet ik zeggen nog maar 80%.
Samsung Galaxy 10 Plus
Nee lijkt me niet goed batterij zou toch op 100% moeten staandns_vbl schreef op zondag 19 juni 2016 @ 01:05:
Dus van maandag tot en met zaterdag lag de telefoon in vliegtuigstand in de safe? Zo ja, dan is er in 5 dagen 20% verbruikt wat neerkomt op gemiddeld 4% per dag. Op zich niet helemaal verkeerd, de eerste 10% is sowieso snel weg (bij mij 3 a 4 % per nacht, maar dan gewoon op 4G) daarna gaat het langzamer.dns_vbl schreef op zondag 19 juni 2016 @ 01:05:
Ik denk dat 4% per 24 uur niet slecht is in vliegtuigstand, ik verlies circa 10% per dag met zeer licht gebruik en 15% met minder licht gebruik.
Ik haal 7 dagen met mijn gebruik: https://goo.gl/photos/e2fsAexh4MzHTWsZ8
Het eerste punt heb ik ook, deleten lukt alleen vanuit de gallery. Het tweede punt heb ik geen last van, alle foto's 1x.catchingfire schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 22:56:
Wat mij ook irriteert aan Google Photos is het feit dat de albumindeling van de Gallery App niet over wordt genomen door de website versie en in de App versie moet je de albums die op de SD kaart staan nogal omslachtig benaderen. Het enige waar ik echt tevreden over ben is dat elke foto meteen geüpload wordt.
Zijn hier mensen wie de 'hack' hebben toegepast op hun s7 (edge) zodat je je SD kaart kunt gebruiken als 'adoptable storage'? Ik heb inmiddels de gratis 64GB SD kaart van Samsung ontvangen en twijfel of ik dit zou toepassen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Werkt het naar behoren (ook op langere termijn) merk je verschil qua snelheid? En zijn er nog dingen waar je rekening mee moet houden?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Werkt het naar behoren (ook op langere termijn) merk je verschil qua snelheid? En zijn er nog dingen waar je rekening mee moet houden?
Yup, ik heb het gedaan. Maar het snel weer ongedaan gemaaktDennis H schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:57:
Zijn hier mensen wie de 'hack' hebben toegepast op hun s7 (edge) zodat je je SD kaart kunt gebruiken als 'adoptable storage'? Ik heb inmiddels de gratis 64GB SD kaart van Samsung ontvangen en twijfel of ik dit zou toepassen.
Als je je sd kaart als adoptable storage inzet, en je sluit je toestel middels een usb kabel aan op je computer, dan is die ruimte NIET toegankelijk. Gezien ik er vooral video's en muziek op pleur is dat voor mij super onhandig. Foto's eraf halen is dan dus ook niet mogelijk.
Het werkt wel prima, en een standaard Samsung kaartje van 64gb is het ook vlot genoeg, dat is het probleem niet. Als je veel grote games hebt is het wel leuk, je kan dan eventueel ook twee partities maken waarvan er 1 dan dus wel toegankelijk is vanaf je pc. Maar omdat de S7 al zoveel opslag heeft, zou ik het inzetten als mediastorage, en dan is de standaard implementatie handiger
Ik snap Samsungs keuze dan ook wel, trouwens.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Bedankt voor je antwoord! Ik las al op internet dat er toch aardig wat haken en ogen aan zaten. Maar dit wist ik nog niet!Richh schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:10:
[...]
Yup, ik heb het gedaan. Maar het snel weer ongedaan gemaakt
Als je je sd kaart als adoptable storage inzet, en je sluit je toestel middels een usb kabel aan op je computer, dan is die ruimte NIET toegankelijk. Gezien ik er vooral video's en muziek op pleur is dat voor mij super onhandig. Foto's eraf halen is dan dus ook niet mogelijk.
Het werkt wel prima, en een standaard Samsung kaartje van 64gb is het ook vlot genoeg, dat is het probleem niet. Als je veel grote games hebt is het wel leuk, je kan dan eventueel ook twee partities maken waarvan er 1 dan dus wel toegankelijk is vanaf je pc. Maar omdat de S7 al zoveel opslag heeft, zou ik het inzetten als mediastorage, en dan is de standaard implementatie handiger![]()
Ik snap Samsungs keuze dan ook wel, trouwens.
Ik gebruik het SD kaartje dan maar voor foto's, muziek etc en denk dat ik aan de interne opslag dan wel genoeg heb voor de applicaties en dergelijke.
Verwijderd
Ik heb ES File explorer pro geinstalleerd en deze vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord om te verbinden met mijn PC,dewelke moet ik hier gebruiken.Webjunkie schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:22:
Je kan ES File Explorer toch gebruiken om meuk via wifi van en naar je thuis netwerk over te pompen?
Een kabeltje is zooo 2005
Krijg je die niet toegestuurd?Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:59:
[...]
Ik heb ES File explorer pro geinstalleerd en deze vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord om te verbinden met mijn PC,dewelke moet ik hier gebruiken.
Dat is je login/pass van je netwerk share.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:59:
[...]
Ik heb ES File explorer pro geinstalleerd en deze vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord om te verbinden met mijn PC,dewelke moet ik hier gebruiken.
Je moet dus eerst een map (of een drive) sharen op je pc.
Geen idee ik gebruik deze al lang niet meer. Maar het lijkt me normaal als je in de store in app koopt dat je er een code bij krijgt als het de pro versie betreft. Misschien dat er meeerdere mensen op het forum zijn die de oplossing hebben.
Zijn er ook mensen die hun s7 voor garantie hebben teruggestuurd omdat de camera aan de voorkant enkel onscherpe selfies maakt doordat het focusvlak niet dichtbij genoeg ligt? Daarnaast is mijn lens van de camera aan de achterkant gebarsten zonder dat er ook maar enkele beschadiging te zien is, ik vermoed dus dat het door ingebouwde spanning komt.
Kortom ik wil hem graag laten repareren, heeft iemand ervaring met de slimste manier van aanpakken? Via Belsimpel, Samsung of Dynafix laten behandelen?
Kortom ik wil hem graag laten repareren, heeft iemand ervaring met de slimste manier van aanpakken? Via Belsimpel, Samsung of Dynafix laten behandelen?
Ik denk dat het niet uitmaakt Belsimpel of Dynafix, Belsimpel zal hem daar ook naar toe sturen. Wat ik in jou geval zou doen, zoek de dicht bij jou in de buurt zijnde Samsung center daar kun je er waarschijnlijk op wachten http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/walletje-w schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:10:
Zijn er ook mensen die hun s7 voor garantie hebben teruggestuurd omdat de camera aan de voorkant enkel onscherpe selfies maakt doordat het focusvlak niet dichtbij genoeg ligt? Daarnaast is mijn lens van de camera aan de achterkant gebarsten zonder dat er ook maar enkele beschadiging te zien is, ik vermoed dus dat het door ingebouwde spanning komt.
Succes
Iemand al een beetje aan het filmen geweest met de S7E ? ik kom van de S5+ af en filmde veel in 1080p60 en nam daar veel screenshots uit om te gebruiken als foto,beelden gingen te snel om een bepaald shot handmatig vast te leggen.Nu met de S7E zijn de beelden veel waziger? stap je 2 generaties over en is de film functie slechter geworden! en waarom is QHD 60fps niet mogelijk? aan de rekenkracht kan het toch niet liggen? dit is de nativ scherm resolutie van de telefoon.voel me een beetje genaaid met deze ingebouwde 4:3 camera! wie gebruikt deze resolutie nu? en maak je dan foto`s in 16:9 houd je maar 9MP over! daardoor ook het wazige beeld met die screenshots uit een 1080p60 filmpje.
Dan het gebogenscherm : houd je de telefoon goed vast zodat hij niet uit de hand zou vallen,reageert het touchscreen soms niet omdat hij meerdere inputs voelt vanaf de zijkant.
Ook tekst lezen is op de randen van het scherm niet zo fijn,vertekend beeld en andere tint.
Dan de accu : rond de 9uur screen on tijd,had slechter gekunt heb dan ook geen playstore draaien,helaas is de samsung apps app niet uit te schakelen pff en rooten wacht ik nog mee om met titanium het wel te kunnen bevriezen,wil nog even stock blijven nu.
Always on display is wel fijn,niet elke keer de telefoon uit standby om de tijd te lezen.
Open usb poort is ook veel fijner, niet elke keer dat klepje losmaken is een verademing.
behuizing : had ik al gezegd dat hij spekglad in de hand ligt? oppassen met laten glippen uit de hand!
ook voelt hij stevig aan en je hebt echt wat in jouw hand kwa gewicht,al maakt mij dat wat bang ivm vallen omdat dan de klap ook steviger zal zijn op de grond.hoop dat het nooit gebeurd!
Design is super,wel is de telefoon wat lang hij lijkt een beeldverhouding van 21:9 te hebben door die afgeronde zijkanten.
gescheiden volume knop is ook veel fijner en de home knop voelt ook degelijker als de S5+
tja eigenlijk had ik de S7 moeten hebben ipv de edge,maar heeft niks met de camera te maken en ik toch wel wat revieuws heb gelezen en het alleen maar lof was voor de S7,maar mij valt hij tegen! Ik hoop echt dat QHD 60fps filmen mogelijk word.
mijn bijdrage zover.
Dan het gebogenscherm : houd je de telefoon goed vast zodat hij niet uit de hand zou vallen,reageert het touchscreen soms niet omdat hij meerdere inputs voelt vanaf de zijkant.
Ook tekst lezen is op de randen van het scherm niet zo fijn,vertekend beeld en andere tint.
Dan de accu : rond de 9uur screen on tijd,had slechter gekunt heb dan ook geen playstore draaien,helaas is de samsung apps app niet uit te schakelen pff en rooten wacht ik nog mee om met titanium het wel te kunnen bevriezen,wil nog even stock blijven nu.
Always on display is wel fijn,niet elke keer de telefoon uit standby om de tijd te lezen.
Open usb poort is ook veel fijner, niet elke keer dat klepje losmaken is een verademing.
behuizing : had ik al gezegd dat hij spekglad in de hand ligt? oppassen met laten glippen uit de hand!
ook voelt hij stevig aan en je hebt echt wat in jouw hand kwa gewicht,al maakt mij dat wat bang ivm vallen omdat dan de klap ook steviger zal zijn op de grond.hoop dat het nooit gebeurd!
Design is super,wel is de telefoon wat lang hij lijkt een beeldverhouding van 21:9 te hebben door die afgeronde zijkanten.
gescheiden volume knop is ook veel fijner en de home knop voelt ook degelijker als de S5+
tja eigenlijk had ik de S7 moeten hebben ipv de edge,maar heeft niks met de camera te maken en ik toch wel wat revieuws heb gelezen en het alleen maar lof was voor de S7,maar mij valt hij tegen! Ik hoop echt dat QHD 60fps filmen mogelijk word.
mijn bijdrage zover.
Het meeste had je kunnen weten van tevoren.edonkey-boy schreef op maandag 20 juni 2016 @ 01:41:
Iemand al een beetje aan het filmen geweest met de S7E ? ik kom van de S5+ af en filmde veel in 1080p60 en nam daar veel screenshots uit om te gebruiken als foto,beelden gingen te snel om een bepaald shot handmatig vast te leggen.Nu met de S7E zijn de beelden veel waziger? stap je 2 generaties over en is de film functie slechter geworden! en waarom is QHD 60fps niet mogelijk? aan de rekenkracht kan het toch niet liggen? dit is de nativ scherm resolutie van de telefoon.voel me een beetje genaaid met deze ingebouwde 4:3 camera! wie gebruikt deze resolutie nu? en maak je dan foto`s in 16:9 houd je maar 9MP over! daardoor ook het wazige beeld met die screenshots uit een 1080p60 filmpje.
mijn bijdrage zover.
Filmen doe ik veel en dat doet hij goed. Kan zo geen beter Galaxy bedenken en heb ze allemaal gehad. Enerzijds blij zijn dat er nog 60fps op zit want de HTC 10 heeft dit niet. QHD 60fps is geen standaard trouwens dus zie dat ook niet snel gebeuren.
Ik weet niet hoe jij precies een screenshot maakte maar wazige beelden kan allerlei technische redenen hebben zoals bijvoorbeeld motion blur wat weer te maken heeft met de sluitertijd. Dit is bij de S7 niet handmatig in te stellen. Motion blur zorgt meestal voor een soepeler en rustiger beeld maar nadeel kan zijn dat als je de film pauzeert dat het wazig eruit kan zien. Zou je bijvoorbeeld 30fps met een sluitertijd onder de 1/30 hebben dan lijkt het beeld heel stotterig en door middel van een hogere sluitertijd kun je wat blur creëren waardoor het minder schokkerig lijkt. Deze techniek wordt veel gebruikt in de filmwereld anders zouden 24fps films heel schokkerig worden.
Daarom adviseer is HDR tijdens filmen uit te zetten want het kan zijn dat de sluitertijd te laag wordt waardoor het beeld helemaal niet meer soepel lijkt te lopen.
Weet niet of bovenstaande voor jouw geldt maar dit zou een reden kunnen zijn.
4:3 heeft met fotografie te maken. Dit is de standaard in de foto wereld, dus heel veel mensen gebruiken dit en fotografen vinden deze verhouding creatiever. Enerzijds maak je beter gebruik van het sensor oppervlak want bij 16:9 gebruik je een groot gedeelte niet en anderzijds heeft het iets te maken met vroeger. Dus omdat het altijd al zo is denk ik. Schermen waren vroeger altijd 4:3 en fotolijstjes zij ook vaak 4:3.
Wat betreft de Edge randen heb je gelijk maar ik heb dat opgelost met een ultra dunne case en heb hierdoor ook meer grip.

[ Voor 95% gewijzigd door micheldenhaag op 21-06-2016 09:32 ]
3:2 en 4:3 is de standaard het is tevens de form van de sensor een 16:9 sensor is ongebruikelijk om een aantal reden de eerste zal toch wel zijn dat de lens een rond oppervlakte bestrijkt welke het het beste bestreken zou worden door een ronde sensor, die er niet is dan maar een 1:1 sensor die we ook niet hebben dan maar een 4:3 sensor. Een 16:9 sensor verliest een groot gedeelte van het bruikbare lens oppervlakte en zorgt ervoor dat of de lens groter zou moeten dan nodig (en het probleem wordt erger met een lagere diafragma in dit geval al een respectabele f1.7) of de sensor kleiner zou worden dan nodig. De een maakt het toestel onnodig duur de ander maakt de pixel onnodig klein. Wil je de grootste sensor voor je lens dan is 4:3 een goede compromis.edonkey-boy schreef op maandag 20 juni 2016 @ 01:41:
Genaaid vanwege de aspect ratio.... ik heb liever een licht gevoelige sensor en lens dan een 16:9 ratio voor foto's die niemand gebruikt in real world. Je/onze telefoon heeft een 2k scherm (3.2mp RUIM voldoende dus als je foto's cropt met 9mp 16:9 of 12mp 4:3 kan je nog 3x zoomen in full HD filmen gebruik je een minieme hoeveelheid pixels slechts 2mp van de 9 beschikbaar en zelfs op 4k (8.2MP) filmen hou je nog pixels over.
60fps is leuk met veel licht met met weinig licht gebruik je altijd 30fps of 24fps waarom kan het niet geen idee, maar het is al eerder gezegd dit had je kunnen opzoeken als het zo belangrijk voor je was, niet gedaan, dus niet zeuren. Het is pas genaaid als het nergens gemeld zou zijn......
Zover ik begrijp is er geen manier om de S7 via HDMI op een TV aan te sluiten? Zijn de draadloze opties snel/kwalitatief goed genoeg om bijvoorbeeld via KODI films te streamen?
Trouwens echt bizar dat de S7 dit niet kan terwijl mijn S2 dit al kon....
Ik heb sinds eergister een S7 Edge maar ik heb problemen met de GPS. De eerste dag werkte deze nog, althans ik kon navigeren ermee, en sinds vanmiddag krijg ik geen enkele satelliet fix meer (getest met GPS test app) en klagen al m'n navigatie apps dat ze geen GPS hebben. Ik heb in Locatie settings alle opties al geprobeerd, een aantal keer gereboot maar hij vindt geen enkele sateliet. Mijn oude S5 vindt er op dezelfde plek een stuk of 27. De nieuwste stock software staat erop, 6.0.1, G335FXXU1APEQ.
Ik gebruik mijn telefoon dagelijks voor Waze en dit is erg storend. Heeft iemand anders ook problemen met de GPS of heb ik pech en moet ik de telefoon gaan ruilen?
Ik gebruik mijn telefoon dagelijks voor Waze en dit is erg storend. Heeft iemand anders ook problemen met de GPS of heb ik pech en moet ik de telefoon gaan ruilen?
Evolutionair Geneticus
Voor je hem gaat ruilen zou ik eerst een factory reset doen, is zeker het proberen waard.Nebula M31 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:19:
Ik heb sinds eergister een S7 Edge maar ik heb problemen met de GPS. De eerste dag werkte deze nog, althans ik kon navigeren ermee, en sinds vanmiddag krijg ik geen enkele satelliet fix meer (getest met GPS test app) en klagen al m'n navigatie apps dat ze geen GPS hebben. Ik heb in Locatie settings alle opties al geprobeerd, een aantal keer gereboot maar hij vindt geen enkele sateliet. Mijn oude S5 vindt er op dezelfde plek een stuk of 27. De nieuwste stock software staat erop, 6.0.1, G335FXXU1APEQ.
Dat klopt voor de s2 en nog paar toestellen was toen een speciale samsung adaptor.Janpietertje89 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:46:
Zover ik begrijp is er geen manier om de S7 via HDMI op een TV aan te sluiten? Zijn de draadloze opties snel/kwalitatief goed genoeg om bijvoorbeeld via KODI films te streamen?
https://www.mobilesupplie...XNCbOPNYmqEhL5BoCR3zw_wcB
Waarom zou je dat willen? Ik weet niet wat je precies wil afspelen, maar dikke kans dat je dat gewoon kan doen met een Chromecast, werkt nog een stuk gebruiksvriendelijker ookJanpietertje89 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 22:46:
Ik heb ook zo'n MHL adapter gehad voor mijn S2 vroeger, maar dat vond ik nogal een ramp eigenlijk. De alternatieven hier boven vind ik véél praktischer.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik had eigenlijk minimaal 120fps verwacht op 1080p en dan in qhd 60fps,wat is standaard? er zijn al zoveel resoluties en verschillende framerates dat dit niet echt uitmaakt.ik wil graag sportfilmen en dan mag een top telefoon die 2 generaties verder is wel een verbetering hebben en niet een verslechtering.Als je in UHD QHD of in 1080p60 filmt is HDR niet mogelijk dus dat is geen excuus voor het waziger beeld en heeft dus niks met sluitertijd of hdr instelling van mijn kant te maken (is standaard instelling samsung)Garret1410 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:05:
[...]
Het meeste had je kunnen weten van tevoren.
Filmen doe ik veel en dat doet hij goed. Kan zo geen beter Galaxy bedenken en heb ze allemaal gehad. Enerzijds blij zijn dat er nog 60fps op zit want de HTC 10 heeft dit niet. QHD 60fps is geen standaard trouwens dus zie dat ook niet snel gebeuren.
Ik weet niet hoe jij precies een screenshot maakte maar wazige beelden kan allerlei technische redenen hebben zoals bijvoorbeeld motion blur wat weer te maken heeft met de sluitertijd. Dit is bij de S7 niet handmatig in te stellen. Motion blur zorgt meestal voor een soepeler en rustiger beeld maar nadeel kan zijn dat als je de film pauzeert dat het wazig eruit kan zien. Zou je bijvoorbeeld 30fps met een sluitertijd onder de 1/30 hebben dan lijkt het beeld heel stotterig en door middel van een hogere sluitertijd kun je wat blur creëren waardoor het minder schokkerig lijkt. Deze techniek wordt veel gebruikt in de filmwereld anders zouden 24fps films heel schokkerig worden.
Daarom adviseer is HDR tijdens filmen uit te zetten want het kan zijn dat de sluitertijd te laag wordt waardoor het beeld helemaal niet meer soepel lijkt te lopen.
Weet niet of bovenstaande voor jouw geldt maar dit zou een reden kunnen zijn.
4:3 heeft met fotografie te maken. Dit is de standaard in de foto wereld, dus heel veel mensen gebruiken dit en fotografen vinden deze verhouding creatiever. Enerzijds maak je beter gebruik van het sensor oppervlak want bij 16:9 gebruik je een groot gedeelte niet en anderzijds heeft het iets te maken met vroeger. Dus omdat het altijd al zo is denk ik. Schermen waren vroeger altijd 4:3 en fotolijstjes zij ook vaak 4:3.
Wat betreft de Edge randen heb je gelijk maar ik heb dat opgelost met een ultra dunne case en heb hierdoor ook meer grip.
Ik maak dus een screenshot door het beeld te pauzeren en dan via home/power een screenshot te maken,en aangezien de s7 een qhd scherm heeft is de screenshot in een hogere resolutie (qhd) als bij mijn
oude s5+ (1080p) samsung kan toveren met interplolatie maar het is niet om aan te zien en niet bruikbaar deze screenshots nu helaas
en je zegt dat de 4:3 verhouding iets uit de fotowereld is maar ik film graag in 16:9 4:3 vind ik echt niet meer kunnen in deze breedbeeld tijd.dus waarom samsung voor deze verhouding heeft gekozen?
Goed opgelost door een cover te gebruiken,ik heb er hier ook 1 liggen maar ben bang dat er dan stof tussen gaat zitten en dan krassen maakt.mijn s5 begon de chroom rand te krassen en heb deze dan ook snel eraf gehaald.
toch bedankt voor jouw reaktie op mijn post.ik word graag wat wijzer,nooit te oud om te leren
ben eigenlijk nog opzoek naar een draadloze lader,zijn er veel imitatie pads? want er word veel op marktplaats aangeboden voor een tientje of 2 maar advies is zo`n 50a60 euro.lijkt me fijn om te gebruiken zo`n oplader.
oja heb mijn volt metertje van de action ook al tussen de nieuwe oplader en usb kabel gezet.deze laadde met 7,5v 1.63A ,pakte ik de andere lader was het 5,25v 1.85A (zelfde laadstroom als S5) ter info even.
En ik heb mijn simkaart nu 2x geknipt om deze te laten passen,ging al een stukje door het silicon heen om hem nu naar nanosim te knippen,heb hem ook iets dunner geschuurd en paste perfect
helaas heeft de s7 ook geen h.265/hevc decoderpappaleone schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 01:08:
[...]
Dat klopt voor de s2 en nog paar toestellen was toen een speciale samsung adaptor.
https://www.mobilesupplie...XNCbOPNYmqEhL5BoCR3zw_wcB
sorry maar jouw verhaal slaat kant nog wal! ik voel me wel genaaid sorry.ik ben nu 2 generaties verder en zie dat de foto`s videos ten opzichte van de s5+ die ik had niet verbeterd zijn! croppen of inzoemen? mijn s5 had een 16mp lens dus dat gaat al beter als met de s7,in het donker foto`s maken is nog steeds ruk! iso waarde gaat automatisch veels te hoog dus ruis en om nu steeds die pro stand in te schakelen en alles handmatig af te stellen ben ik te lui voor.meestal als ik een foto wil maken dan moet het zo snel mogelijk ivm het moment.D0gtag schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:27:
[...]
3:2 en 4:3 is de standaard het is tevens de form van de sensor een 16:9 sensor is ongebruikelijk om een aantal reden de eerste zal toch wel zijn dat de lens een rond oppervlakte bestrijkt welke het het beste bestreken zou worden door een ronde sensor, die er niet is dan maar een 1:1 sensor die we ook niet hebben dan maar een 4:3 sensor. Een 16:9 sensor verliest een groot gedeelte van het bruikbare lens oppervlakte en zorgt ervoor dat of de lens groter zou moeten dan nodig (en het probleem wordt erger met een lagere diafragma in dit geval al een respectabele f1.7) of de sensor kleiner zou worden dan nodig. De een maakt het toestel onnodig duur de ander maakt de pixel onnodig klein. Wil je de grootste sensor voor je lens dan is 4:3 een goede compromis.
Genaaid vanwege de aspect ratio.... ik heb liever een licht gevoelige sensor en lens dan een 16:9 ratio voor foto's die niemand gebruikt in real world. Je/onze telefoon heeft een 2k scherm (3.2mp RUIM voldoende dus als je foto's cropt met 9mp 16:9 of 12mp 4:3 kan je nog 3x zoomen in full HD filmen gebruik je een minieme hoeveelheid pixels slechts 2mp van de 9 beschikbaar en zelfs op 4k (8.2MP) filmen hou je nog pixels over.
60fps is leuk met veel licht met met weinig licht gebruik je altijd 30fps of 24fps waarom kan het niet geen idee, maar het is al eerder gezegd dit had je kunnen opzoeken als het zo belangrijk voor je was, niet gedaan, dus niet zeuren. Het is pas genaaid als het nergens gemeld zou zijn......
dan even over de resolutie,je zegt deze is al hoog genoeg.ben ik het helemaal mee eens maar waarom is de screenshot kwaliteit dan lager als mijn oude s5+ ? moet ergens aan liggen toch encoder of de lens of software? maar als je dit bedrag betaald hoef ik er toch niet bij stil te staan,ik ben een consument en had graag een verbetering gezien of ten minste de zelfde kwaliteit.
jammer dat je mij zo aanvalt en gooit met spec terwijl het om het eindresultaat gaat en ik nu onbruikbare screenshots heb uit mijn 60fps filmpje.als ik zou filmen in 30fps is voor mijn doel te traag en mis ik te veel van het moment.
dus kun je niet begrijpen dat ik teleurgesteld ben? het word nooit vermeld dat iets slechter is of wel? ik was waarschijnlijk al te veel verwend met mijn s5+
ik stop met klagen nu
toch bedankt voor de reaktie
[ Voor 4% gewijzigd door edonkey-boy op 21-06-2016 03:23 ]
Ik krijg het niet voor elkaar om op mijn vergrendelingsscherm de agenda te laten zien. Zie ik iets over het hoofd of kan dit gewoon niet? Lijkt me sterk toch?
Vind het altijd wel fijn om dit te hebben (zoals op m'n Lumia 930), zodat ik eventueel herinnerd wordt aan een afspraak.
Vind het altijd wel fijn om dit te hebben (zoals op m'n Lumia 930), zodat ik eventueel herinnerd wordt aan een afspraak.
Ik heb KODI op mijn mobiel (LG G2) geinstalleerd en gebruik de HDMI adapter om waar ik ook ben een fimpje aan te zetten. Zo ongeveer iedereen heeft tegenwoordig wel een HDMI kabel, dus dan is het zo simpel als de HDMI kabel uit de dvd speler/tv tuner/wat dan ook trekken en mijn telefoon aansluiten, KODI opstarten en spelen maar. Dit werkt perfect (full-HD beeld met geluid). Ik hoef niets in te stellen, niets op te starten, niets in te voeren, gewoon kabel er in, klaar.Richh schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 01:17:
[...]
Waarom zou je dat willen? Ik weet niet wat je precies wil afspelen, maar dikke kans dat je dat gewoon kan doen met een Chromecast, werkt nog een stuk gebruiksvriendelijker ookEn anders haal je een KODI-box uit China voor een paar tientjes. Is ook een stuk makkelijker.
Ik heb ook zo'n MHL adapter gehad voor mijn S2 vroeger, maar dat vond ik nogal een ramp eigenlijk. De alternatieven hier boven vind ik véél praktischer.
Ik kan me niet voorstellen hoe een China android box of een chromecast makkelijker zou werken hiervoor (ondersteund KODI uberhaubt wel de chromecast? Ik geloof van niet?). Je moet hiervoor ook nog WIFI instellen en dan hopen dat de WIFI snel genoeg is om jouw full-HD video af te spelen (is echt niet het geval bij al mijn vrienden, dat weet ik nu al). En daarnaast geldt ook, waarom geld uitgeven aan een extra apparaat terwijl je telefoon meer dan krachtig en geschikt genoeg is om al deze taken uit te voeren?
Ik vind het dus echt wel jammer dat deze optie er niet meer is want ik gebruik hem echt veel. Weet iemand zo welke van de high-end toestellen van dit moment deze optie wel ondersteund?
Een eenvoudige tip maar zo kreeg ik het nu wel voor elkaar. Bedankt!quarintus schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:23:
[...]
Je kan proberen om gewoon een random email adres en wachtwoord inte voeren en voor je op volgende klikt kan je dan op handmatig klikken. Daar kan je alles opnieuw invoeren en ook Imap instellen.
Mijn verhaal is gewoon een technisch verhaal wat je zelf kan opzoeken, er is in normaal licht(lees:daglicht) weinig verschil tussen een s5 s6 en s7 (of moto x/x2nd etc, g2/3/4/5 etc), het grootste verschil zie je in situaties met weinig licht op dat vlak scoren nieuwe modellen gewoon beter dan de oude modellen. Optisch gezien was de s5 (en de vergelijkbare modellen dat jaar) al het max haalbare voor een smartphone want je kan maar zo veel doen met een bepaalde sensor grote en lens ontwerp.edonkey-boy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 03:09:
[...]
sorry maar jouw verhaal slaat kant nog wal! ik voel me wel genaaid sorry....
De focus(pun intended) op de meeste nieuwe toestellen is dan ook niet foto kwaliteit in zonlicht (want daar is bijna geen verschil meer) maar in het geval van de s7 is het fotokwaliteit in weinig licht (dito voor de g5 en nexus 6p)
of nieuwe features om dof mooier te maken (zoals de dual camera setup van de huawei p9)
Dus de key words in marketing was dan ook dit jaar:sensor formaat pixel formaat en diafragma formaat.
Of in het geval van de p9 dual camera die 200% meer licht kan pakken dan een s7 (bleek uiteindelijk niet het geval).
Niemand heeft jou gedwongen om een s7 te kopen toch? Nogmaals is je s5 beter gebouwd dan de s7 heeft je s5 een beter scherm dan de s7, is je cpu beter in de s5.
Fotokwaliteit van de s7 is gewoon uitmuntend (persoonlijke mening en van menig reviewer), video kwaliteit geen idee daar gebruik ik me toestel niet voor, welke codec ze gebruiken ook geen idee. Allemaal info die je kan opzoeken voordat je een toestel koopt.
Maar om te zeggen dat je genaaid bent door Samsung: nee je hebt je zelf genaaid want kennelijk heb jij een toestel alleen gekocht voor een hele specifieke toepassing zonder enige research. In dat opzicht vind jij het een persoonlijke aanval maar alleen omdat jij -terecht- je aangesproken voelt.
Persoonlijk gebruik ik een fullframe camera, is me telefoon net zo goed als me camera (of komt ie in de buurt) nee, nog eeuwen niet. Maar ik snap de beperkingen van de techniek en ik voel me dus niet genaaid door samsung.
Ik lees heel veel: ik ik ik in je verhaal. ik heb je al uitgelegd dat je maar bar weinig van je pixels gebruikt voor het filmen dus als jij 16:9 wilt filmen met een 12mp 4:3 sensor maakt het dus geen moer uit zolang de sensor maar meer dan de 8.2mp kan bestrijken in 16:9 verhouding (dus het croppen van de sensor voor 4k filmen).edonkey-boy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 02:17:
[...]
Ik had eigenlijk minimaal 120fps verwacht op 1080p en dan in ....
Om een sensor licht gevoelig te maken moeten ze technieken toepassen die mogelijk snel uitlezen kan bemoeilijken of veel energie kost --> sensor overhitten. Samsung heeft keuzes moeten maken en in jou specifieke geval heeft dat niet goed uitgepakt. Feit is meeste mensen schieten geen 120fps op 1080p of wat voor res dan ook. Als jij graag wilt filmen raad ik je aan je s7 terug te sturen ~500 euro over te houden en een s5 in je zak te houden en een sony a6300 of pana lumix gh4 te kopen. 1080p 120fps no problem en lenzen naar keuze erop plakken zie je wel verschil met je s5.
Even voor de duidelijkheid, jij hebt hele specifieke wensen en geeft de fabrikant de schuld dat die er niet inzitten.
Specificaties voor de samsung s7 edge.
Ik sluit af met een smilie
[ Voor 21% gewijzigd door D0gtag op 21-06-2016 10:36 ]
*Knip*. Een TR is voldoende en mocht je vragen hebben over het beleid dan kun je die hier kwijt: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.
[ Voor 84% gewijzigd door rens-br op 21-06-2016 16:00 ]
*Knip*. Deze discussie is hier offtopic. Graag voeren in: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile.
[ Voor 105% gewijzigd door rens-br op 21-06-2016 16:06 ]
*Knip*. Zie hierboven.
[ Voor 94% gewijzigd door rens-br op 21-06-2016 16:05 ]
*Knip*. Zie hierboven.
[ Voor 95% gewijzigd door rens-br op 21-06-2016 16:05 ]
*knip*. Zie hierboven.
[ Voor 97% gewijzigd door rens-br op 21-06-2016 16:06 ]
*knip*. Zie hierboven.
[ Voor 138% gewijzigd door rens-br op 21-06-2016 16:06 ]
*knip*. Zie hierboven.
[ Voor 158% gewijzigd door rens-br op 21-06-2016 16:06 ]
'Standaarden' zijn afgesproken normen. Bedrijven spreken met elkaar af waar iets aan moet voldoen. Dit kan zowel hardware als softwarematig zijn. Anders zou elke fabrikant zelf wat bedenken wat compatibiliteit niet ten goede zou komen.edonkey-boy schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 02:17:
[...]
Ik had eigenlijk minimaal 120fps verwacht op 1080p en dan in qhd 60fps,wat is standaard? er zijn al zoveel resoluties en verschillende framerates dat dit niet echt uitmaakt.ik wil graag sportfilmen en dan mag een top telefoon die 2 generaties verder is wel een verbetering hebben en niet een verslechtering.Als je in UHD QHD of in 1080p60 filmt is HDR niet mogelijk dus dat is geen excuus voor het waziger beeld en heeft dus niks met sluitertijd of hdr instelling van mijn kant te maken (is standaard instelling samsung)
Ik maak dus een screenshot door het beeld te pauzeren en dan via home/power een screenshot te maken,en aangezien de s7 een qhd scherm heeft is de screenshot in een hogere resolutie (qhd) als bij mijn
oude s5+ (1080p) samsung kan toveren met interplolatie maar het is niet om aan te zien en niet bruikbaar deze screenshots nu helaas
en je zegt dat de 4:3 verhouding iets uit de fotowereld is maar ik film graag in 16:9 4:3 vind ik echt niet meer kunnen in deze breedbeeld tijd.dus waarom samsung voor deze verhouding heeft gekozen?
Goed opgelost door een cover te gebruiken,ik heb er hier ook 1 liggen maar ben bang dat er dan stof tussen gaat zitten en dan krassen maakt.mijn s5 begon de chroom rand te krassen en heb deze dan ook snel eraf gehaald.
toch bedankt voor jouw reaktie op mijn post.ik word graag wat wijzer,nooit te oud om te leren
ben eigenlijk nog opzoek naar een draadloze lader,zijn er veel imitatie pads? want er word veel op marktplaats aangeboden voor een tientje of 2 maar advies is zo`n 50a60 euro.lijkt me fijn om te gebruiken zo`n oplader.
oja heb mijn volt metertje van de action ook al tussen de nieuwe oplader en usb kabel gezet.deze laadde met 7,5v 1.63A ,pakte ik de andere lader was het 5,25v 1.85A (zelfde laadstroom als S5) ter info even.
En ik heb mijn simkaart nu 2x geknipt om deze te laten passen,ging al een stukje door het silicon heen om hem nu naar nanosim te knippen,heb hem ook iets dunner geschuurd en paste perfect
4:3 is een standaard net als 16:9
Video is 16:9 en foto meestal 3:2 of 4:3.
Tuurlijk kan foto ook 16:9 zijn maar dat gaat bij ten koste van de 'low light' kwaliteit omdat de pixels dan kleiner worden(S6). Dan kun je of de sensor groter maken of minder megapixels. Grotere sensor is duurder en minder megapixels is marketing technisch niet haalbaar denk ik.(Ultrapixel HTC)
4:3 is efficient gebruiken maken van een kleine sensor en toch goede low light kwaliteit houden (grotere pixels), dus minder kosten voor Samsung.
120fps zou misschien kunnen maar waarom. Het is ook niet gebruikelijk. Editing software kan nog maar net omgaan met 60fps dus laat staan 120fps.
120fps ziet er ook erg on-natuurlijk uit. Films worden geschoten met 24fps en dat is niet zonder reden.
120fps zou ook alleen kunnen onder goede licht omstandigheden.
60fps wordt meestal gebruikt zodat je in de bewerkings software betere kwaliteit krijgt met slow motion. Dit geldt tenminste voor film camera's en mensen die video achteraf bewerken.
Ik begrijp best je frustratie hoor maar het is niet anders. Onder de meeste omstandigheden is de camera echt stukken beter dan de S5. Ik heb de laatste 4 Galaxy's gehad en de S6 S7 zijn een enorme vooruitgang bij met name minder goede licht omstandigheden, autofocus en bij filmen een soepeler lopend beeld. Oudere generatie smartphone hebben altijd dat schokkerige. Tenminste dat valt mij op.
Heb het net ook even 60fps getest en buiten met voldoende licht is het beeld gewoon scherp bij een gepauzeerd beeld maar binnen weer niet en dat heeft met de sluitertijd te maken zoals ik al eerder zei.
Goedkope draadloze lader kun je bij Bol.com krijgen als ik de reviews mag geloven. Was er zelf ook naar op zoek.
*Knip*. Dit kunnen we ook van jou zeggen. Een TR is voldoende.
[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 21-06-2016 16:07 ]
Ik heb sinds een aantal weken de galaxy s7 en nu viel het me van de week op dat ik met name bij het scrollen een aantal lichte horizontale strepen zie.
Meer mensen deze ervaring?
Mijn scherm staat al op 25% in verband met eventueel inbranden.
Dat is redelijk vaag wat je nu beschrijft. Maar ik zou je helderheid lekker op automatisch zetten als ik jou was. Dat inbranden is niet echt een realistisch gevaar.Dave. schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:45:
Ik heb sinds een aantal weken de galaxy s7 en nu viel het me van de week op dat ik met name bij het scrollen een aantal lichte horizontale strepen zie.
Hi All,
Ik kreeg gisteren se nieuwe update gepusht, nu is het zo dat de batterij iets slechter is geworden maar wat ik meer shocking vind is dat Whatsapp op nummer 1 staat kwa verbruik, dit lijkt mij niet normaal. Het totale verbruik is hoger dan het scherm met een SOT van 3,5 uur......
Wat adviseren jullie, whatsapp opnieuw installeren?
Ik kreeg gisteren se nieuwe update gepusht, nu is het zo dat de batterij iets slechter is geworden maar wat ik meer shocking vind is dat Whatsapp op nummer 1 staat kwa verbruik, dit lijkt mij niet normaal. Het totale verbruik is hoger dan het scherm met een SOT van 3,5 uur......
Wat adviseren jullie, whatsapp opnieuw installeren?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support