Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
pappaleone schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:05:
[...]

Dan ben ik toch benieuw hoeveel mensen hier op het forum last hebben van dit probleem???
Zo vaak zie ik het nu ook weer niet voorbijkomen. Ik kan mijn eigen hier niet in vinden.
Ja ik snap wel dat het nogal raar overkomt. Ik heb al een aantal vermeldingen gezien waarbij mensen het hebben over een slechte batterijduur. Of met de nieuwe update dat weer iemand het opeens heeft een paar berichten terug.

OP Xda is er een Poll gehouden en van de 757 stemmers heeft circa 500 stemmers er last van. Natuurlijk is dit biased omdat de mensen die op die thread gaan er last van hebben. maar toch een vrij groot aantal. Ik heb de berichten er alleen neergezet voor de mensen die er last van hebben. Ik snap dat de meeste mensen denken, waar heeft die het over. Maar mijn telefoon redde het eerst 2 dagen, en nu geen dag als ik savonds nog wel wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:03
Geert1976 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:09:

Ik kom van jarenlang iPhone (4/4S/5/5S/6/6S) gebruik en daar was het nog wel eens twijfelachtig of ik einde van de dag haalde. Met mijn S7 heb ik dat totaal niet!

my 2cents
ik haal makkelijk 2 - 3 dagen. Toegegeven, ik gebruik mijn telefoon niet heel veel.

Enkele tips:
- Installeer alleen apps die je echt gebruikt
- Zet locatie alleen aan indien nodig.
- Gebruik geen facebook app, maar de browser versie.

Volgens mij kom je dan een heel eind. >:)

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Geert1976 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:09:
ik maak me sowieso nauwelijk zorgen over deze fantastische batterij in de S7.
Ik haal 'm vaak rond 0700u in de ochtend van de lader, 's avonds rond 2300u weer mn bed in met nog ruim genoeg % over, maar hij gaat gewoon elke nacht aan de lader.

Ik vind al dat geneuzel of SoT en dergelijke met de S7 redelijk overbodig. Er zit een dijk van een batterij in waar je gewoon minimaal een hele intensieve dag mee kan doen en dan nog genoeg over als het bedtijd is ;)

Ik kom van jarenlang iPhone (4/4S/5/5S/6/6S) gebruik en daar was het nog wel eens twijfelachtig of ik einde van de dag haalde. Met mijn S7 heb ik dat totaal niet!

my 2cents
Dat mag je vinden. Anderen vinden dat niet overbodig.

Een zware gebruiker laadt sowieso elke dag op.
Anderen niet.
Ik heb nu na 1,5 dag nog 50% over met 2,5 uur sot.

Ikzelf maak vaak trips waar ik enkele dagen weinig (geen) oplaad mogelijkheden heb.

Gelukkig is bij mij het standby verbruik erg laag (minder dan 0,5%/uur)
In vliegtuigmodus (dat ik tijden die trips ook veel doe) is het verbruik verwaarloosbaar (3000-4000 uur volgens Gsam)

Een telefoon die in vliegtuigmodus leeg loopt is een slechte telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 14:19
olson schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:33:
[...]

ik haal makkelijk 2 - 3 dagen. Toegegeven, ik gebruik mijn telefoon niet heel veel.

Enkele tips:
- Installeer alleen apps die je echt gebruikt
- Zet locatie alleen aan indien nodig.
- Gebruik geen facebook app, maar de browser versie.

Volgens mij kom je dan een heel eind. >:)
Ik haal met mijn iPhone 6 (bij internetten, 2 korte gesprekken en what's app) 2 dagen. Maar bij de Samsung galaxy S7 zo'n 4/5 dagen. Ik gebruik dan de S7 heel weinig. De iPhone 6 is dan mijn hoofd gsm en S7 als 2e gsm.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentei
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-11-2020
Heeft er iemand het volgende probleem?

Mijn grootste batterijverbruiker is blijkbaar "Android systeem"
Hij staat nu op 47% en dit is de laatste weken zo heel de tijd snap het niet goed waarom.
In het begin had ik dit niet en heb geen speciale apps ofzo gedownload...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Gentei schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:42:

Hij staat nu op 47% en dit is de laatste weken zo heel de tijd snap het niet goed waarom.
Wat raar zo hoog. Ik heb daar 7.2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Gentei schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:42:

Ja lees de vorige berichten. :) Er zijn er meer. Tijdelijke oplossing is terug naar oudere firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentei
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-11-2020
quarintus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:57:
[...]

Ja lees de vorige berichten. :) Er zijn er meer. Tijdelijke oplossing is terug naar oudere firmware
Nu ik erover nadenk is het inderdaad begonnen na de nieuwe firmware update.
Hoe ga ik terug naar de oude firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Hey guys. Ik zit met 2 kleine puntjes van ergenis bij de S7. Ik ben jaren HTC gebruiker geweest en nu sinds een paar dagen overgestapt op de S7. Ik vraag me af of ik er alleen last van heb of dat dit gewoon bij Touchwizz "hoort".

Ten eerste vind ik het scrollen heel vreemd aanvoelen, een soort van versnelling zit erin die ik niet goed onder controle krijg. Daarnaast merk ik kleine hiccups bij het scrollen, vooral als er bijv. nieuwe images geladen worden. Ook komen deze hiccups voor als ik bijvoorbeeld in chrome een tabblad "naar beneden swipe" om een nieuwe te kunnen openen of te kunnen switchen. Het is heel licht, maar het stoort me wel omdat ik er voorheen nooit last van had op m'n HTC devices. Ik had er op zowel stock rom als op nu de superman rom last van. Toch vreemd want het toestel is voor de rest echte retesnel waar ik echt heel blij mee ben, qua apps switchen en openen enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:43
japjaan schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:21:
Hey guys. Ik zit met 2 kleine puntjes van ergenis bij de S7. Ik ben jaren HTC gebruiker geweest en nu sinds een paar dagen overgestapt op de S7. Ik vraag me af of ik er alleen last van heb of dat dit gewoon bij Touchwizz "hoort".

Ten eerste vind ik het scrollen heel vreemd aanvoelen, een soort van versnelling zit erin die ik niet goed onder controle krijg. Daarnaast merk ik kleine hiccups bij het scrollen, vooral als er bijv. nieuwe images geladen worden. Ook komen deze hiccups voor als ik bijvoorbeeld in chrome een tabblad "naar beneden swipe" om een nieuwe te kunnen openen of te kunnen switchen. Het is heel licht, maar het stoort me wel omdat ik er voorheen nooit last van had op m'n HTC devices. Ik had er op zowel stock rom als op nu de superman rom last van. Toch vreemd want het toestel is voor de rest echte retesnel waar ik echt heel blij mee ben, qua apps switchen en openen enzo!
Hoe zit dit met de stock browser dan? Ik snap eigenlijk sowieso niet echt wat die voorliefde voor chrome op android is.. de stock browser werkt iig erg vlot en zonder enige vorm van hiccups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Wouter lucassen schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:39:
[...]

Hoe zit dit met de stock browser dan? Ik snap eigenlijk sowieso niet echt wat die voorliefde voor chrome op android is.. de stock browser werkt iig erg vlot en zonder enige vorm van hiccups.
Hm, stock browser heb ik niet meer. Heb eigenlijk alle bloat en Samsung apps eraf gegooid :P Gebruik al jaren Chrome en nooit problemen mee gehad, vandaar :) Maar dit is slechts een voorbeeldje. Ook in Facebook gaat het scrollen soms met hiccups bijv. Het is een minor issue maar vroeg me af of ik nou zo nitpicky ben of dat er wat mis is met mijn toestel ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
quarintus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 22:57:
[...]

Of even proberen om je Cache te legen, dit wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps verkeerde topic.....

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:28:
PHN voor de 920F komt nu OTA binnen :P
920F: is dat een "nieuw type S7"? :? ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:38:
[...]
920F: is dat een "nieuw type S7"? :? ;)
Was net te laat met aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een week dat mijn S7 bleef crashen en heropstarten is het nu eindelijk gebeurd. Nu doet hij totaal niets meer. Na een reboot krijg ik een scherm met deze tekst erop:

BL2 exception(state: sleep&wakeup)
[ RST_STAT = 0x1000000]

esr(exceptopn class): 0x20000000 (EC=0) et:s0
elr(abort PC value): 0x0204b794 . _ . u0object[r:qmuxd_s
ocked:s
/dev/socket/qmux_badio(/.()?

Weet er iemand hoe je dit kan oplossen?
Ik kan namelijk men S7 niet meer uitschakelen of heropstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 17:58:
Na een week dat mijn S7 bleef crashen en heropstarten is het nu eindelijk gebeurd. Nu doet hij totaal niets meer. Na een reboot krijg ik een scherm met deze tekst erop:

[ RST_STAT = 0x1000000]

Tja, denk je niet dat ie gewoon defect is zeker gezien die voorgeschiedenis?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[ RST_STAT = 0x1000000]

Heropstarten forceren:

Volgende toetsen ingedrukt houden

VolUP-VolDOWN-HOME & Power (ingedrukt houden totdat ie weer opstart)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist

[ RST_STAT = 0x1000000]

OPsturen voor garantie? Of zeg ik wat geks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:03
japjaan schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:44:
[...]

Hm, stock browser heb ik niet meer. Heb eigenlijk alle bloat en Samsung apps eraf gegooid :P Gebruik al jaren Chrome en nooit problemen mee gehad, vandaar :) Maar dit is slechts een voorbeeldje. Ook in Facebook gaat het scrollen soms met hiccups bijv. Het is een minor issue maar vroeg me af of ik nou zo nitpicky ben of dat er wat mis is met mijn toestel ofzo
Ik heb ook altijd Chrome gebruikt maar ben sinds de S7 overgestapt op de stock browser. Deze werkt soepeler, heeft support voor AdBlock en is qua functionaliteit praktisch gelijk aan Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Anarchist schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:41:
[...]

OPsturen voor garantie? Of zeg ik wat geks?
Dit zegt inderdaad niet veel goeds. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxys1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-01 22:31
Volgens de specificaties zou de S7 een FM radio moeten hebben.
Ik zie hier alleen geen app van, ook krijg ik Nextradio niet geïnstalleerd.

Zit deze functie ergens verstopt op de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
De galaxy s series hebben al een aantal jaar geen ingebouwde fm radio 8meer... ook deze s7 niet...

[ Voor 6% gewijzigd door airwolf83 op 11-06-2016 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 20:52:
De galaxy s series hebben al een aantal jaar geen ingebouwde fm radio 8meer... ook deze s7 niet...
Ik weet wel dat een s7 versie in America wel een update heeft ondergaan zodat het mogelijk is. Maar dat is een andere versie van het toestel. Qualcomm versie.;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 19:19
pappaleone schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:08:
[...]

Ik weet wel dat een s7 versie in America wel een update heeft ondergaan zodat het mogelijk is. Maar dat is een andere versie van het toestel. Qualcomm versie.;
De Exynos chipset hier uit Europa heeft simpelweg geen hardware om FM-radio (of wat voor radio dan ook) te ontvangen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:17:
[...]

De Exynos chipset hier uit Europa heeft simpelweg geen hardware om FM-radio (of wat voor radio dan ook) te ontvangen.
Dat was ook wat ik bedoelde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
pappaleone schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 20:14:
[...]

Dit zegt inderdaad niet veel goeds. :?
Nou ja, als mijn toestel zo vaak opnieuw rebootte had ik hem al lang retour gedaan. Dat hoort gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Anarchist schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:44:
[...]

Nou ja, als mijn toestel zo vaak opnieuw rebootte had ik hem al lang retour gedaan. Dat hoort gewoon niet.
Ja inderdaad die tekst die hij in het scherm heeft staan is wel echt abacadabra. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
japjaan schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:21:

Animaties in Chrome haperen bij mij ook een beetje en gebruik daarom de stock browser.

Scrollen vind ik daarentegen juist heel lekker op de S6/S7 sinds Marshmallow. Ik vind het wat gecontroleerder en lijkt wat op de iPhone. Normaal vond ik het veel te snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Nou na een factory reset gaat mijn toestel weer lekker lang mee (edge). Enige apps tot nu toe die ik heb geïnstalleerd zijn WhatsApp, Relay Pro, nzb360, Google Keep en Flitsmeister.

Wel voor de zekerheid google backup and Bluetooth scan uitgezet. Bluetooth staat verder wel gewoon aan. Apps die ik voor nu heb uitgeschakeld zijn een rits van Google, alles van Microsoft en Facebook.

Ik zit trouwens nog steeds op die ene oude update, nog niks ontvangen over ota.

Enkele veelgebruikte apps wil ik nog installeren maar dat komt nog wel. Zoals Flickr en Google Photos voor backup van al m'n foto's.

@quarintus heb je het al eens uitgetest met een ander simkaart of indien van toepassing zonder sd kaart?

[ Voor 8% gewijzigd door SYQ op 12-06-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Garret1410 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:50:
[...]

Animaties in Chrome haperen bij mij ook een beetje en gebruik daarom de stock browser.

Scrollen vind ik daarentegen juist heel lekker op de S6/S7 sinds Marshmallow. Ik vind het wat gecontroleerder en lijkt wat op de iPhone. Normaal vond ik het veel te snel gaan.
Check :) Misschien toch de stock browser dan proberen! Ik ben HTC Sense gewend dus misschien dat het daarom nog wat ongewennig is. Ik heb sinds een paar minuten een custom kernel en het scrollen lijkt nu ineens veel fijner aan te voelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
quarintus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:42:
[...]

Ik ben niet de enige hoor, er zijn er meer. zowel op de edge als op de s7 flat. Het is idd heel vreemd en lijkt zoals je zegt te maken te hebben met zowel iets hardwarematigs (andere panel, iets andere chipset, etc), en software. De drain is er ook in vliegtuigstand.

Ik weet niet of ik snel naar een service center zal gaan. Het enige wat die zullen doen is er andere software op zetten wat ik ook zelf kan. Maar misschien toch het proberen waard? Ik hoop nog steeds dat samsung het eigenlijk wel weet. Bij de snapdragon telefoons was dit probleem er namelijk in het begin ook maar dat is nu bij die versies opgelost.

Dat het probleem niet bij samsung bekend is, moet ook met een korrel zout genomen worden. Je hebt altijd contact met een frontoffice, en die weten niet alles, en niet alles wordt gecommuniceerd.

Ik check iedere keer deze thread om te zien of Henk met een nieuwe update is gekomen. Maar tot nu toe zijn het vooral kleine (veiligheids) updates. Maar er komen zeker nog grotere updates. Zo is samsung bezig om hun schil in Vulcan om te zetten zodat het nog meer energie besparend wordt.

Ik moet wel zeggen: dit is mijn eerste flagship van samsung, en de communicatie vind ik echt beperkt. Voorheen een trouwe HTC klant, en ik vond daar de support beter. Daarnaast mis ik nu toch wel de community erom heen. Want als de developer het niet doet, dan deed de community het. Ik kijk het nog even aan, maar wie weet ga ik hem wel verkopen.

Wat er allemaal bekend is over het probleem:
- de drain neemt af bij de uitschakeling van google backup en bluetooth/wifi scnaning en de "ok google" detectie. maar blijft voor een deel aanwezig.
- Als de telefoon 100% opgeladen is en je haalt hem van de lader. Wacht een paar procent, en start de telefoon opnieuw op, en de drain blijft lange tijd weg, meestal tot de nieuwe herlading. (maar ook hierbij geldt dat dit niet voor iedereen werkt..
- De bevinding hierboven laat het lijken alsof de telefoon alsmaar blijft denken aan de lader te zitten, ook al wordt die verwijderd. Door opnieuw op te starten onder de 100% batterij, denkt de telefoon dat niet meer.
- Doet zich voor bij s7 en s7 Edge exynos, maar niet bij iedereen.
- Het is vooral andoid system die hoge drain heeft. Android os in mindere mate, maar nog steeds vrij hoog.

wat ik morgen ga proberen: alle apps activeren. Bij iedere installatie zet ik allerlei apps uit die ik niet nodig heb. Wie weet zorgt dat voor één of ander conflict? Dat zou het verschil tussen mensen kunnen bepalen.
Toch is het probleem relatief gezien niet groot. Zit ook vaak op XDA en natuurlijk zijn er mensen met een probleem maar dat heb je met elk toestel. Aangezien Samsung een grote speler is zul je relatief gezien ook vaker problemen tegenkomen van een Galaxy.

Denk dat je gewoon een slecht toestel hebt. Wat jammer is want veel beters is er niet qua accuduur en overige specs.

Hoop dat Samsung met een fix komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 01:53
Ik snap er niks meer van en geef het op voor nu :).
Gisteren zoals her en der werd aangegeven eerst een fabriek reset uitgevoerd en hierna gelijk een reset via recovery van mijn S7 Edge.

Hierna geen backup of wat dan ook terug gezet, alleen Play Store heeft mijn apps automatisch geïnstalleerd. Alleen Whatsapp heb ik gereed gemaakt voor gebruik, email verder nog niet, Facebook gedeactiveerd en verder mijn andere apps ook niks mee gedaan..

Dus resultaat in 8 uur tijd een dikke 30% kwijt in standby.

Afbeeldingslocatie: http://www.anony.ws/i/2016/06/12/Screenshot_20160612-132146.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Krijg nu een melding voor mijn Samsung S7 dat er een nieuwe update beschikbaar is.

Wat moet ik nou met mijn SD-kaart doen? Heb afgelopen pagina's gelezen dat ene wel problemen heeft andere weer niet. Of is het beter om deze update te vermijden?

Heb deze kaart erin : SanDisk 128GB micro SD Extreme 90MB/s UHS-I U3 V30

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:33:
Gisteren zoals her en der werd aangegeven eerst een fabriek reset uitgevoerd en hierna gelijk een reset via recovery van mijn S7 Edge.

Hierna geen backup of wat dan ook terug gezet, alleen Play Store heeft mijn apps automatisch geïnstalleerd. Alleen Whatsapp heb ik gereed gemaakt voor gebruik, email verder nog niet, Facebook gedeactiveerd en verder mijn andere apps ook niks mee gedaan..

[afbeelding]
Als ik jouw screenshot zo eens bekijk, is je ontvangst van je netwerk behoorlijk k*t (en gebruik radio is ook vrij hoog)

Ik heb het vermoeden dat je foon continu bezig is contact te zoeken met je netwerk; bij welke provider zit je?
Misschien een idee om (thuis) je toestel van 4G af te halen en deze op 3G te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
henklbr schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:40:
[...]

Als ik jouw screenshot zo eens bekijk, is je ontvangst van je netwerk behoorlijk k*t (en gebruik radio is ook vrij hoog)

Ik heb het vermoeden dat je foon continu bezig is contact te zoeken met je netwerk; bij welke provider zit je?
Misschien een idee om (thuis) je toestel van 4G af te halen en deze op 3G te zetten ;)
Henk ik heb Vodafone, normaal gesproken was dit altijd lager maar dit keer vrij hoog en verder staat wifi continu aan dus snap dan ook niet waarom dit nu hoog is.

Later vandaag onderstaande 1e firmware er weer opzetten en testen op hetzelfde manier,
PDA G935FXXU1APBF
CSC G935FPHN1APBD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:53:
[...]

Henk ik heb Vodafone, normaal gesproken was dit altijd lager maar dit keer vrij hoog en verder staat wifi continu aan dus snap dan ook niet waarom dit nu hoog is.

Later vandaag onderstaande 1e firmware er weer opzetten en testen op hetzelfde manier,
PDA G935FXXU1APBF
CSC G935FPHN1APBD
WiFi -> data

Maar je S7(Edge) is ook een telefoon, je weet wel: zo'n ding waar je telefoongesprekken mee kan ontvangen (ja ik weet: wordt niet veel meer gebruikt, maar toch ;) )

En die ontvangst is gewoon slecht: op je screenshot zie ik geen streepjes voor radio-ontvangst!

Je telefoon is dan continue bezig een goed signaal te zoeken, en dat vreet idd energie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
ninasky11 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:39:
Krijg nu een melding voor mijn Samsung S7 dat er een nieuwe update beschikbaar is.

Wat moet ik nou met mijn SD-kaart doen? Heb afgelopen pagina's gelezen dat ene wel problemen heeft andere weer niet. Of is het beter om deze update te vermijden?

Heb deze kaart erin : SanDisk 128GB micro SD Extreme 90MB/s UHS-I U3 V30
In elk geval een backup maken. Better safe than sorry ;-). Mogelijk heb je meer geluk.
Zo niet, helpt schijnbaar een factory reset... en laat even weten hoe het gegaan is...

[ Voor 3% gewijzigd door olson op 12-06-2016 14:32 ]

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

[afbeelding]
Ben ik nou de enige die denkt dat het waarschijnlijk juist gewoon een bepaalde app is :? Dus als je dan al je apps terugzet snap ik dat het probleem direct weer terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
ik222 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:32:
[...]

Ben ik nou de enige die denkt dat het waarschijnlijk juist gewoon een bepaalde app is :? Dus als je dan al je apps terugzet snap ik dat het probleem direct weer terug is.
Probeer eens de background sync uit te zetten (alle, of per app) en kijk of dat al scheelt... Mogelijk kan je zo de dader vinden...

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:40:
[...]

Inderdaad, dit had ik ook. Op 3g gezet en geen problemen meer. Bleek dat mijn 4g ontvangst erg slecht was waardoor mijn accu leeggetrokken werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
ik222 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:32:
[...]

Android systeem en Android is hoog en verder heb ik niks bijzonders op mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
olson schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:34:
[...]

Probeer eens de background sync uit te zetten (alle, of per app) en kijk of dat al scheelt... Mogelijk kan je zo de dader vinden...
Background sync heb ik standaard altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Als ik jou afbeelding bekijk dan zou ik toch denken, dat het hem in jou ontvangst zit. Dat wil zeggen dat je telefoon veel schakeld tussen 4G en 3G .Netwek zoeken als de verbinding niet goed is kost redelijk veel batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pappaleone schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:42:
[...]

Als ik jou afbeelding bekijk dan zou ik toch denken, dat het hem in jou ontvangst zit. Dat wil zeggen dat je telefoon veel schakeld tussen 4G en 3G .Netwek zoeken als de verbinding niet goed is kost redelijk veel batterij.
Dat is al een paar keer tegen hem gezegd maar hij schijn er overheen te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:57:
[...]

Dat is al een paar keer tegen hem gezegd maar hij schijn er overheen te lezen. ;)
Okay 3x is scheepsrecht zullen we dan maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
pappaleone schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:59:
[...]

Okay 3x is scheepsrecht zullen we dan maar zeggen :)
Probeer anders eerst in safe mode te booten, dan werken tijdelijk 3rd party apps niet.
Heb je dan nog drain, ligt het iig niet aan een app

Edit: sorry, bedoeling was beezjeh te quoten

[ Voor 7% gewijzigd door vaagisdenaam op 12-06-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
pappaleone schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:42:
[...]

Ik heb nu allereerste firmware er weer op en alles gelijk ingesteld als met laatste firmware. Vannacht ga ik het nogmaals bekijken en zoals eerder het geval standby verlies zal niet meer dan 5% zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:57:
[...]

Ik heb geen toestel gekocht voor honderden euro's waar ik constant handmatig netwerk instellingen moet gaan veranderen of mijn toestel in vliegtuig modus te zetten, softwarematig is er iets niet goed en de één heeft er last van en de andere weer niet :).

Morgen plaats ik weer een screen en dit zal sowieso anders zijn dan die van vandaag, toestel zal ik neerleggen waar deze gisternacht ook lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
henklbr schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:22:
[...]

WiFi -> data

Maar je S7(Edge) is ook een telefoon, je weet wel: zo'n ding waar je telefoongesprekken mee kan ontvangen (ja ik weet: wordt niet veel meer gebruikt, maar toch ;) )

En die ontvangst is gewoon slecht: op je screenshot zie ik geen streepjes voor radio-ontvangst!

Je telefoon is dan continue bezig een goed signaal te zoeken, en dat vreet idd energie...
Die streepjes zeggen niets als het goed is. Op mijn s6 heb ik ook slechts 1 of soms zelfs geen streepje met Vodafone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
beezjeh schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:29:
[...]

Ik heb geen toestel gekocht voor honderden euro's waar ik constant handmatig netwerk instellingen moet gaan veranderen of mijn toestel in vliegtuig modus te zetten, softwarematig is er iets niet goed en de één heeft er last van en de andere weer niet :).

Morgen plaats ik weer een screen en dit zal sowieso anders zijn dan die van vandaag, toestel zal ik neerleggen waar deze gisternacht ook lag.
Volgens mij snap je er niet veel van. Het verhaal is heel simpel, of je nu een toestel van 700 euro hebt of een van 200 euro, als in het gebied waar je woont de dekking niet goed is gaat het toestel switchen tussen 3 en 4 g netwerk. Dit heeft geen r...t te maken met de prijs van je telefoon. Als je dit niet napt, dan zou ik eens wat meer inlezen dan hier te klagen succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
beezjeh schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:29:
de één heeft er last van en de andere weer niet :)
Heb je er al aan gedacht dat de een wellicht ergens anders woont en dus wellicht krachtiger of minder sterk bereik heeft? :)
Dit is volledig afhankelijk van je netwerkdekking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
Er zijn inderdaad al wel meerdere van die tests geweest (jaren terug met andere toestellen) waarbij het inderdaad bleek dat je met precies hetzelfde toestel bij de ene provider een veel langere accuduur had dan bij de andere. Puur om het simpele feit van een beter bereik en dus minder connection losses/reconnects.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
pappaleone schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:39:
[...]

Volgens mij snap je er niet veel van. Het verhaal is heel simpel, of je nu een toestel van 700 euro hebt of een van 200 euro, als in het gebied waar je woont de dekking niet goed is gaat het toestel switchen tussen 3 en 4 g netwerk. Dit heeft geen r...t te maken met de prijs van je telefoon. Als je dit niet napt, dan zou ik eens wat meer inlezen dan hier te klagen succes
Hou het aardig

1. Drain probleem is niet aanwezig met CSC / G935FPHN1APBD

2. Drain probleem is aanwezig sinds CSC / G935FPHN1APC5

Dus wat is het, is mijn ontvangst plots het probleem nu en niet het firmware!!

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 12-06-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil je de TR knop hiervoor gebruiken in plaats van in het topic er op te reageren?

[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 12-06-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Nogmaals... normaal doen

Ik reageer duidelijk en uitgebreid terug, ik geef al dagen aan dat er softwarematig een probleem is en ik probeer wat uit wat wordt voorgesteld en ik koppel het terug zodat anderen er iets mee kunnen en niet om mij af te laten bekken.

[ Voor 67% gewijzigd door PaT op 12-06-2016 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
beezjeh schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:54:
[...]

Lees jij niet wat ik type of dien ik jou gewoon gelijk te geven?,

Het heeft iig ook niks met je CSC (Country/Carrier Specific Code) te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Soms kan een andere modem helpen, op mijn oude s plus wist ik precies welke je moest hebben voor goed bereik en een goede normale drain. Op mijn s6 nog niet ontdekt :+ denk dat het hier ook een oplossing kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
henklbr schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:26:
[...]

Het heeft iig ook niks met je CSC (Country/Carrier Specific Code) te maken
Ik bedoelde PDA die bij de bovengenoemde CSC hoort en aan de PDA's ligt het voor mijn gevoel wel aan. Want wanneer G935FXXU1APBF in gebruik is dan gaat alles wel goed dus blijf daar dan ook voorlopig op en plaats morgen mijn standby van vannacht dan ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weg

Mijn S7 loopt als een trein _/-\o_

[ Voor 79% gewijzigd door PaT op 12-06-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
weg

[ Voor 130% gewijzigd door PaT op 12-06-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(Ps ik loop hier al iets langer mee dan vandaag...heb alles al voorbij zien komen)

[ Voor 30% gewijzigd door PaT op 12-06-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
:N

[ Voor 97% gewijzigd door PaT op 12-06-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
@ beezjeh

Voor een paar jaar terug hadden mijn man en ik beiden dezelfde gsm. Alleen ik had kpn en mijn man vodafone. Mijn man had hetzelfde probleem als jij en ik niet. Wij hebben toen onze sim verwisseld. Wij kwamen er achter dat het 100% aan het netwerk van vodafone lag, want mijn man zijn simkaart (vodafone) ging in mijn identieke samsung en gaf ook problemen.

Tip: probeer eens een simkaart van een andere netwerk. Als de problemen zich nog steeds voordoen. Dan is jouw gsm antenne niet goed of ligt het aan vodafone netwerk

[ Voor 3% gewijzigd door pinokkia op 12-06-2016 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
pinokkia schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:08:
@ beezjeh

Voor een paar jaar terug hadden mijn man en ik beiden dezelfde gsm. Alleen ik had kpn en mijn man vodafone. Mijn man had hetzelfde probleem als jij en ik niet. Wij hebben toen onze sim verwisseld. Wij kwamen er achter dat het 100% aan het netwerk van vodafone lag, want mijn man zijn simkaart (vodafone) ging in mijn identieke samsung en gaf ook problemen.

Tip: probeer eens een simkaart van een andere netwerk. Als de problemen zich nog steeds voordoen. Dan is jouw gsm antenne niet goed.
Ik was van plan om mij hier deze week op te gaan richten, ik weet dat mijn dekking in huis sowieso niet goed is maar eerst even nogmaals een vergelijking doen met de firmware van maart :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinokkia
beezjeh schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:13:
[...]

Ik was van plan om mij hier deze week op te gaan richten, ik weet dat mijn dekking in huis sowieso niet goed is maar eerst even nogmaals een vergelijking doen met de firmware van maart :).
Het kan ook eventueel een zwakke/defecte interne gsm antenne zijn. Maar daar kom je alleen achter als je meerdere netwerken vergelijkt. Het is als goede tip bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Een aantal reacties zijn bewerkt. Vanaf hier gaan we weer aardig met elkaar om, ook als we het niet eens zijn met elkaar

[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 12-06-2016 21:34 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quarintus
Voor de mensen die suggereren: Het is de antenne of deinstaalleer applicaties.

Deze zaken zijn geprobeerd. De batterijdrain waar het om gaat gebeurd bij meerdere mensen (s7 en s7 edge) en is onafhankelijk van het netwerk. Ik weet dat er in het verleden voorbeelden zijn geweest waarbij dit wel het geval is, maar puur een andere firmware verhelpt het probleem. Daarnaast blijft het probleem aanwezig met het netwerk uit en wifi aan. (andersom ook)

Momenteel is er nog geen oplossing voor, en ik heb het idee dat het ligt aan een combinatie tussen software en telefoon. Deze zijn namelijk niet allemaal gelijk en verschillen in sommige zaken, zoals het schermpaneel dat bij mensen verschilt.

Ik heb al geprobeerd: uitzetten applicaties, Juist alles zo laten als samsung bedoeld dus niets uitzetten, instellingen waarbij ik allerlei communicatie uit zet, Firmware van andere landen geïnstalleerd, package disabler, greenify. Allen werken niet of heel beperkt.

Het enige wat werkt is oudere firmware erop zetten, momenteel in ieder geval.
De meerderheid heeft er geen last van, wat het doet lijken dat het iedere keer om een individuele eigenschap gaat (Zoals je bereik). Maar in de thread zijn al meerdere meldingen van het probleem gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
quarintus schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:04:

Deze zaken zijn geprobeerd. De batterijdrain waar het om gaat gebeurd bij meerdere mensen (s7 en s7 edge) en is onafhankelijk van het netwerk. Ik weet dat er in het verleden voorbeelden zijn geweest waarbij dit wel het geval is, maar puur een andere firmware verhelpt het probleem. Daarnaast blijft het probleem aanwezig met het netwerk uit en wifi aan. (andersom ook)

Momenteel is er nog geen oplossing voor, en ik heb het idee dat het ligt aan een combinatie tussen software en telefoon. Deze zijn namelijk niet allemaal gelijk en verschillen in sommige zaken, zoals het schermpaneel dat bij mensen verschilt.

Ik heb al geprobeerd: uitzetten applicaties, Juist alles zo laten als samsung bedoeld dus niets uitzetten, instellingen waarbij ik allerlei communicatie uit zet, Firmware van andere landen geïnstalleerd, package disabler, greenify. Allen werken niet of heel beperkt.

De meerderheid heeft er geen last van, wat het doet lijken dat het iedere keer om een individuele eigenschap gaat (Zoals je bereik). Maar in de thread zijn al meerdere meldingen van het probleem gemaakt.
Als optie. Er zijn apps zoals ForceDoze. Heb je dat al eens geprobeerd. Nadeel je hebt root nodig of via adb wat rechten goed zetten. Is beide niet moeilijk maar wel extra werk. Misschien werk Agressive Doze van Greenify ook wel.

Gewoon om te kijken of het een app of process is. Waarschijnlijk is het combinatie van software en hardware aangezien het met oudere firmware niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh

Precies mijn probleem en ik weet dat ik niet de enige ben maar ben wel één van de velen helaas ;).
Dus geduld hebben met oude firmware is de enige oplossing, één ding weet ik nu wel eerste leveringen van nieuwe toestellen ga ik in vervolg maar vermijden want dit is al de zoveelste keer door de jaren heen dat een toestel wat keuren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:54:
[...]

Hou het aardig

*knip* Overbodig hoofdletter gebruik maakt het niet duidelijker.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Deze zaken zijn geprobeerd. De batterijdrain waar het om gaat gebeurd bij meerdere mensen (s7 en s7 edge) en is onafhankelijk van het netwerk. Ik weet dat er in het verleden voorbeelden zijn geweest waarbij dit wel het geval is, maar puur een andere firmware verhelpt het probleem. Daarnaast blijft het probleem aanwezig met het netwerk uit en wifi aan. (andersom ook)...
Ik snap de frustratie nadat ik zelf van een halfbakken product van ms afkom, wat doet het toestel in spaarstand? Is het toestel verhoudingsgewijs met een betere fw alsnog een drain? Ik heb zelf geen last van drains, in de nacht zet ik me s7 edge op flight mode waarbij ik afhankelijk tussen de 3 a 6% kwijtraak in 8 uur. Ik haal makkelijk 2 dagen met alles aan incl. BT gesyncd met een xiaomi mi band wel heb ik me scherm op monochroom staan (3x drukken home, kan je aanzetten in settings) wat ik zelf leuk vind staan met me zwarte s7 en het scheelt energie :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
pappaleone schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:07:
[...]

Jazeker zoals de afbeelding die je plaatst is het goed te zien kijk maar eens bij het woord RADIO
Jij wil het echt niet begrijpen, ik heb het constant genoemd "Wifi en Mobiele netwerken" zuigt mijn accu leeg MAAR dit is bij een oudere firmware 'NIET" het geval en ik doe dan ook bijna 2 dagen met mijn toestel.

*knip* Maak een TR aan of ga er gewoon niet op in

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip* Reageer nuttig of reageer niet

[ Voor 92% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
*Knip*. Maak een TR aan

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinokkia
Godzijdank heb ik mijn galaxy S7 zilver/titanium pas 10 mei met de produktie datum van 28 april niets aan problemen (afkloppen tot nu toe). Ik doe internetten/what's app en misschien hooguit 1 telefoontje plegen. Ik hoef pas na 3 a 4 dagen pas op te laden.

@ beezjeh

Ik kan je helaas niet verder helpen. Dus sorry.

[ Voor 18% gewijzigd door pinokkia op 12-06-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Hij heeft wel een punt. Bij de firmware zit ook vaak een stuk firmware dat apart het signaal ontvangst regelt. Als ik mij niet vergis zit dit in de Kernel, of een aparte radio. Weet ik even niet meer.

Het is een goede suggestie, maar wat dan nog steeds vreemd is waarom het bij sommige mensen met dezelfde firmware wel mis loopt en anderen niet. Bij mij loopt het mis. En ik ben ook al op verschillende locaties geweest. Maar misschien zit er bijvoorbeeld in sommige telefoons een andere antenne. Wie weet.

Ik denk zelf niet dat het aan de ontvangst/radio ligt.
beezjeh schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:21:
[...]

Jij wil het echt niet begrijpen, ik heb het constant genoemd "Wifi en Mobiele netwerken" zuigt mijn accu leeg MAAR dit is bij een oudere firmware 'NIET" het geval en ik doe dan ook bijna 2 dagen met mijn toestel.

Wat wil/kan jij hier niet van begrijpen en het enige wat jij doet is het topic verstoren!.

Ik zou zeggen lees het bericht van @quarintus ook maar eens door maar je wil mijn punt gewoonweg niet snappen!!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ik wil toch ook G935FXXU1APBF proberen om te kijken of er een groot verschil is. Enig idee waar ik hem kan downloaden? Op dit moment heb ik adp1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 09:40
Laatste update met Android beveiliging updates van Juni 2016 is zojuist (OTA) geïnstalleerd op mijn S7 Edge, erg mooi dat deze update (relatief) snel beschikbaar gesteld is. Na installatie geen problemen met SD kaart of missende data/instellingen.

[ Voor 19% gewijzigd door bluecupra op 13-06-2016 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel mensen zijn hier om te helpen. Logisch dat je eerst de standaard mogelijkheden voorgeschoteld krijgt. Accuduur en drains komen al jarenlang voorbij en hebben vaak dezelfde oorzaak.

Niet iedereen volgt continu de problemen dus het kan zijn dat er vaak hetzelfde gevraagt wordt om te proberen.
Ook niet vergeten dat velen 'ja' zeggen dat ze iets zullen proberen maar 'nee' doen.

Krijg het gevoel dat mensen net jarenlang ervaring nu worden afgezeikt. Laten we het topic gezellig houden zoals het ooit was.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
Ik zag gisteren een update notificatie voor juni, maar hij heeft niets geinstalleerd.
ASPL staat nog steeds op april en manual download geeft geen updates :?

Heeft iemand een idee hoe ik toch de patch naarbinnen kan halen?

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier net ook een OTA voor de S7 Edge binnen gekregen, installatie ging probleemloos al moet ik zeggen dat ik zelf geen SD kaart gebruik. Dit omdat 32GB opslag voor mij voorlopig ruim voldoende is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
D0gtag schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:07:
[...]

Ik snap de frustratie nadat ik zelf van een halfbakken product van ms afkom, wat doet het toestel in spaarstand? Is het toestel verhoudingsgewijs met een betere fw alsnog een drain? Ik heb zelf geen last van drains, in de nacht zet ik me s7 edge op flight mode waarbij ik afhankelijk tussen de 3 a 6% kwijtraak in 8 uur. Ik haal makkelijk 2 dagen met alles aan incl. BT gesyncd met een xiaomi mi band wel heb ik me scherm op monochroom staan (3x drukken home, kan je aanzetten in settings) wat ik zelf leuk vind staan met me zwarte s7 en het scheelt energie :+
Dat monochrome scherm kan toch alleen in de Ultra Power Saving mode? Dus dat je ook alleen een paar core apps kan gebruiken en geen background sync en zo?
Anders ben ik wel geïnteresseerd in hoe je dat doet, lijkt me ook wel grappig :P

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

MacorgaZ schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:51:
[...]

Dat monochrome scherm kan toch alleen in de Ultra Power Saving mode? Dus dat je ook alleen een paar core apps kan gebruiken en geen background sync en zo?
Anders ben ik wel geïnteresseerd in hoe je dat doet, lijkt me ook wel grappig :P
Heel simpel, zonder ultra power saving aan te zetten: toegangkelijkheid -> zicht -> 3de van onderen grijstinen.
3x homeknop is het aan of uitschakelen van deze functie. Ik merkte wel dat het bij sommige s7's het 3x drukken sneller moet dan bij andere.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:37

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Afbeeldingslocatie: http://www.anony.ws/i/2016/06/13/Screenshot_20160612-232324.th.png Afbeeldingslocatie: http://www.anony.ws/i/2016/06/13/Screenshot_20160612-232349.th.png

Niet verkeerd dacht ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Update voor S7 Edge ging hier ook probleemloos.. (FXXU1APF2)..

Ook geen problemen met SD-kaart..

Toestel lijkt soepeler, maar had al geen klachten..
ben Samsung-fan; gebruik vooral standaard Touchwiz en T-apps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-09 15:55
Ik lees dat er een aantal mensen zijn die last hebben van extreme battery drain. Mijn S7 Edge draaide als een zonnetje tot vorige week vrijdag. Kon goed 2 dagen halen met alles aan en een SOT van rond de 4 uur. Fantastisch. Echter had ik plotseling ook last van enorme drain terwijl ik geen instellingen heb aangepast of andere apps geinstalleerd. Normal had ik bijv. s' nachts een drain van 3% in 8-10 uur. Nu plotseling van 37% naar 3% in 6 uur, dus 34% drain!!!!!

Ik kon werkelijk niets vinden in GSAM waaruit ik kon afleiden wat de veroorzaker was. Ik heb maar een reset gedaan en in het begin was het nog een drama, maar nu is alles weer normaal.

Soms denk ik ook dat het gewoon ligt aan iets dat buiten de telefoon om gaat in de zin dat er bijv een probleem is bij een externe server van google of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
*Knip* Reageer normaal of reageer niet

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
pawarana schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:05:
[...]

en wat zegt dit....
is dit met de helderheid op minimaal...?
alle apjes gekilt...?
met een appje die draaid waar 99% van het scherm zwart beeld is?
Kortom met dit soort getallen kan je helemaal niks mee 8)7 |:(
Dat zijn waarden die ik met normaal gebruik ook (bijna) haal met mijn SGS7 Edge.
Appjes killen heeft trouwens een negatief effect op je batterijduur. Het is efficiënter om ze gewoon open te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
rwarmink schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:59:
Ik lees dat er een aantal mensen zijn die last hebben van extreme battery drain. Mijn S7 Edge draaide als een zonnetje tot vorige week vrijdag. Kon goed 2 dagen halen met alles aan en een SOT van rond de 4 uur. Fantastisch. Echter had ik plotseling ook last van enorme drain terwijl ik geen instellingen heb aangepast of andere apps geinstalleerd. Normal had ik bijv. s' nachts een drain van 3% in 8-10 uur. Nu plotseling van 37% naar 3% in 6 uur, dus 34% drain!!!!!

Ik kon werkelijk niets vinden in GSAM waaruit ik kon afleiden wat de veroorzaker was. Ik heb maar een reset gedaan en in het begin was het nog een drama, maar nu is alles weer normaal.

Soms denk ik ook dat het gewoon ligt aan iets dat buiten de telefoon om gaat in de zin dat er bijv een probleem is bij een externe server van google of whatever.
Drain is volgens mij van veel factoren afhankelijk..

Tegenwoordig niet in de laatste plaats door API-problemen bij de vele Google Apps.. vrijdag jl. had Google Maps duidelijk problemen.. gebruikte ook ineens veel meer.. misschien ook, omdat ik het testprogramma (ook daarom) verlaten heb en daarna verkeerde Google Play Services gebruikte..

Ook begrijp ik dat afstand van en overbelasting van zendmasten tot drain bij andere toestellen kan leiden..

In totaal is drain vooral bij de S7(Edge) een relatief gering probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:37

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Je hebt gelijk. Zonder die gegevens heb je er niks aan.

Hierbij zijn geen enkele apps gekilled, en de helderheid van het scherm staat op automatisch.
Bluetooth en Wifi staan standaard aan.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
Richh schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:07:
[...]

Dat zijn waarden die ik met normaal gebruik ook (bijna) haal met mijn SGS7 Edge.
Appjes killen heeft trouwens een negatief effect op je batterijduur. Het is efficiënter om ze gewoon open te laten.
ja ik ook, en denk ik velen anderen, maar hoever staat je helderheid open.....
en het 1ne appje is het andere niet..

ik laat mijn S7 op in 75 min! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
WishmasterNL schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:12:
[...]
en de helderheid van het scherm staat op automatisch.
hier kan ik ook niks mee, je kan wel in vol zonlicht gaan kijken of in een donkere kamer...
Ik vind als je het over een sot hebt dan MOET je je HELDERHEID op max zetten, dan pas kan je een VERGELIJKING maken.
Er zit heel veel verschil tussen het verbruik van je batterij bij minimale, volle en automatische helderheid .

Gebruik van al die hoofdletters is nergens voor nodig en staat gelijk aan schreeuwen.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Dit was gisteren met iedere firmware vanaf april tot PDA / G935FXXU1APF2.

Afbeeldingslocatie: http://www.anony.ws/i/2016/06/12/Screenshot_20160612-132146.th.png

Dit is nu met firmware PDA/ G935FXXU1APBF

Afbeeldingslocatie: http://www.anony.ws/i/2016/06/13/Screenshot_20160613-113345.th.png

Laatste firmware zoals ik al aangaf 5% verloren in standby en bij al het andere is 25% t/m 30%.
In de laatste screen is er verder ook geen logica en ik weet niet of dit dan een bug is in Gsam, want het is een update uit februari!!.

Beide keren, reset via telefoon menu hierna reset via recovery.
Geen backup terug gezet maar alleen mijn apps via de Playstore hierna alleen Whatsapp ingesteld en email en andere apps heb ik gelaten zoals het is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@pawarana...Een SoT is niet meer dan een indicatie van de daadwerkelijke gebruikstijd van een telefoon per gebruiker. Dit zal in de meeste gevallen zijn obv automatische helderheid, omdat de meeste mensen nu eenmaal die stand gebruiken.

Zoals een aantal andere tweakers ook al aangeven is het vergelijken van SoT en accuverbruik nooit geweldig zinvol, omdat het van zeer veel punten afhankelijk is (apps, settings, sync, netwerk, wifi, gps, enz).

Als je SoT echt wilt kunnen vergelijken dan moeten alle punten (apps, settings, netwerk, wifi, gps, enz) gelijk zijn, en inderdaad ook de helderheid zou je dan moeten vastzetten (op bijv 50%).

Kortom het melden van een SoT zal eenieder moeten nemen met een korrel zout, en zelf op je eigen telefoon ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
*Knip*. Maak een TR aan als je iets offtopic vind

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
...precies mijn punt :P (ps ben er zelf ook schuldig aan geweest...)

[ Voor 48% gewijzigd door dafmay op 13-06-2016 12:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
WARNING WARNING WARNING -> Voor het flashen, ACTIVEER PINCODE in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd NA het flashen!)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/YRJXFz.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/921/dXapr4.png

WARNING WARNING WARNING -> Voor het flashen, ACTIVEER PINCODE in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd NA het flashen!)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/Z0YFWg.jpgAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/P4i6vx.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Nederland, gereleased 13 jun 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad... ;)

What's new:
* June security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
* HOME_CSC_PHN updated
* Odin 3.11.1 included

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Wed, 01 Jun 2016 04:58:33 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APF2
CSC G935FPHN1APE2
Download for install with Odin 3.11.1: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.11.1

Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX

Overmatig hoofdlettergebruik is niet nodig en staat gelijk aan schreeuwen. Iets bold maken is genoeg om het duidelijk te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 14:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
*Knip* Maak een TR aan en ga er niet op in.

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
*Knip*

[ Voor 96% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 13:54 ]

Pagina: 1 ... 50 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support