quarintus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:42:
[...]
Ik ben niet de enige hoor, er zijn er meer. zowel op de edge als op de s7 flat. Het is idd heel vreemd en lijkt zoals je zegt te maken te hebben met zowel iets hardwarematigs (andere panel, iets andere chipset, etc), en software. De drain is er ook in vliegtuigstand.
Ik weet niet of ik snel naar een service center zal gaan. Het enige wat die zullen doen is er andere software op zetten wat ik ook zelf kan. Maar misschien toch het proberen waard? Ik hoop nog steeds dat samsung het eigenlijk wel weet. Bij de snapdragon telefoons was dit probleem er namelijk in het begin ook maar dat is nu bij die versies opgelost.
Dat het probleem niet bij samsung bekend is, moet ook met een korrel zout genomen worden. Je hebt altijd contact met een frontoffice, en die weten niet alles, en niet alles wordt gecommuniceerd.
Ik check iedere keer deze thread om te zien of Henk met een nieuwe update is gekomen. Maar tot nu toe zijn het vooral kleine (veiligheids) updates. Maar er komen zeker nog grotere updates. Zo is samsung bezig om hun schil in Vulcan om te zetten zodat het nog meer energie besparend wordt.
Ik moet wel zeggen: dit is mijn eerste flagship van samsung, en de communicatie vind ik echt beperkt. Voorheen een trouwe HTC klant, en ik vond daar de support beter. Daarnaast mis ik nu toch wel de community erom heen. Want als de developer het niet doet, dan deed de community het. Ik kijk het nog even aan, maar wie weet ga ik hem wel verkopen.
Wat er allemaal bekend is over het probleem:
- de drain neemt af bij de uitschakeling van google backup en bluetooth/wifi scnaning en de "ok google" detectie. maar blijft voor een deel aanwezig.
- Als de telefoon 100% opgeladen is en je haalt hem van de lader. Wacht een paar procent, en start de telefoon opnieuw op, en de drain blijft lange tijd weg, meestal tot de nieuwe herlading. (maar ook hierbij geldt dat dit niet voor iedereen werkt..
- De bevinding hierboven laat het lijken alsof de telefoon alsmaar blijft denken aan de lader te zitten, ook al wordt die verwijderd. Door opnieuw op te starten onder de 100% batterij, denkt de telefoon dat niet meer.
- Doet zich voor bij s7 en s7 Edge exynos, maar niet bij iedereen.
- Het is vooral andoid system die hoge drain heeft. Android os in mindere mate, maar nog steeds vrij hoog.
wat ik morgen ga proberen: alle apps activeren. Bij iedere installatie zet ik allerlei apps uit die ik niet nodig heb. Wie weet zorgt dat voor één of ander conflict? Dat zou het verschil tussen mensen kunnen bepalen.