Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 13:50
Garret1410 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:14:
Toch zie ik bij deep sleep 7h 11m staan dus er werkt wel iets alleen bij Doze staat 0s. Voor de rest 1h 52m screen on time en het toestel is 3h 9m actief op achtergrond. Bij elkaar maakt dit 12h 12m.

Dus het lijkt alsof het toestel toch veel op de achtergrond heeft zitten doen dmv backup of muziek gedraait of heel vaak aan en uit gedaan waardoor je een lage sot hebt maar wel hoge activiteit.
Maar kan ook een app of systeem proces zijn. Gebruik je app optimalisatie voor elke app?

Ik heb iets van 1% drop over 7uur met wifi/4g aan (standby). Rest staat allemaal uit. Ook meldingen staan voor meeste apps uit.
henklbr schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:50:
Dan beng ik bang, dat er toch 1 of andere APP je toestel toch "wakker" houdt en niet echt laat "slapen"!

Hieronder mijn stats, met WiFi & Bluetooth continue AAN:
app optimalisatie voor alles behalve GSam en My Data Manager.

Ik luister geen "achtergrond" muziek (geen spotify, deezer, google music, ...). Geen live wallpapers. Geen spannende widgets (gebruiken widgets uberhaupt stroom als het scherm uit staat?)

Nu ook weer, nog géén uurtje van de lader en alweer op 91%, zonder youtuben, zonder games, zonder facebook, ...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Gesprekken: 00:00:00 0%
Display: 00:05:52 22%
Radio: 00:00:00 0%
Wi-Fi: 00:43:41 5%
Actief: 00:34:08 3%
Bluetooth: 00:43:41 0%
Apps: 69%
-> met daarin bovenaan: [b]Google Foto's 39.4%[/b], Android systeem 8.7%, Kernel (android OS) 7.5%,  Google Play-services 5.8%, Systeem 1.1%

Als ik in GSam kijk dan staat daar bij Held Awake/Doze:
code:
1
2
3
4
5
Actief: 34m 8s
Deep Sleep - CPU Freq 0: 3m 40s (8%)
Discharge Screen Off: 8% total, 0% doze
Gemiddelden na volledig opladen:
Doze Time: 0s (14m 28s Max)  (nog steeds hetzelfde als voorheen)

Vind dit niet grappig meer. Foto's snap ik ook niet, ik heb ingesteld dat ie pas moet uploaden bij het opladen, maar toch slurpt ie de batterij leeg.

Sta op het punt om een hard reset te doen, maar pfff... dan ben ik weer een halve dag bezig met de telefoon inrichten :(

Zou de install van een "henklbr" firmware nog relaas kunnen bieden? (Nu staat er de laatste OTA stock firmware op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:29:
[...]

Zie hier het antwoord van de maker van die app op XDA.
Thanks voor 't linkje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
catchingfire schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:06:
[...]

[...]

Ik luister geen "achtergrond" muziek (geen spotify, deezer, google music, ...). Geen live wallpapers. Geen spannende widgets (gebruiken widgets uberhaupt stroom als het scherm uit staat?)

code:
1
2
3
4
5
Waar zie je dit staan in Gsam? Ik kan dat niet vinden. Of heb je root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 30-09 13:50
The Anarchist schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:02:
Waar zie je dit staan in Gsam? Ik kan dat niet vinden. Of heb je root?
Druk op "Actief" in het main screen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu 1 week de Samsung Galaxy S7 Edge via Tele2 maar ben zeer teleurgesteld. Ik had de quixk circle cover gekocht en na een paar dagen zit het scherm letterlijk vol met krassen in een vorm van een cirkel van waar dus die opening zit. Veel krasjes en putjes. Met mijn LG G4 geen last van met ook zo een cover. Kan hier aanspraak gemaakt worden op garantie? Dit is echt niet normaal dat het scherm zo zwak is. De cover inmiddels eraf gehaald en weggeknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:02:
Heb nu 1 week de Samsung Galaxy S7 Edge via Tele2 maar ben zeer teleurgesteld. Ik had de quixk circle cover gekocht en na een paar dagen zit het scherm letterlijk vol met krassen in een vorm van een cirkel van waar dus die opening zit. Veel krasjes en putjes. Met mijn LG G4 geen last van met ook zo een cover. Kan hier aanspraak gemaakt worden op garantie? Dit is echt niet normaal dat het scherm zo zwak is. De cover inmiddels eraf gehaald en weggeknald.
Daar staan Originele Samsung hoesjes om bekend, bij de S6 is er nog een actie gestart waarbij iedereen de mogelijkheid kreeg om gratis het scherm te laten vervangen. Voor de S7 heb ik dat nog niet gezien maar ik denk dat het handig is om contact op te nemen met Samsung zodat er zoveel mogelijk meldingen gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
catchingfire schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:06:
[...]

[...]

Nu ook weer, nog géén uurtje van de lader en alweer op 91%, zonder youtuben, zonder games, zonder facebook, ...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Gesprekken: 00:00:00 0%
Display: 00:05:52 22%
Radio: 00:00:00 0%
Wi-Fi: 00:43:41 5%
Actief: 00:34:08 3%
Bluetooth: 00:43:41 0%
Apps: 69%
-> met daarin bovenaan: [b]Google Foto's 39.4%[/b], Android systeem 8.7%, Kernel (android OS) 7.5%,  Google Play-services 5.8%, Systeem 1.1%

code:
1
2
3
4
5

Vind dit niet grappig meer. Foto's snap ik ook niet, ik heb ingesteld dat ie pas moet uploaden bij het opladen, maar toch slurpt ie de batterij leeg.

Sta op het punt om een hard reset te doen, maar pfff... dan ben ik weer een halve dag bezig met de telefoon inrichten :(

Zou de install van een "henklbr" firmware nog relaas kunnen bieden? (Nu staat er de laatste OTA stock firmware op)
Installeer is Greenify en activeer aggressive Doze. Je hebt geen root daarvoor nodig. Test het even een dag en post je bevindingen.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
melvinnie schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Daar staan Originele Samsung hoesjes om bekend, bij de S6 is er nog een actie gestart waarbij iedereen de mogelijkheid kreeg om gratis het scherm te laten vervangen. Voor de S7 heb ik dat nog niet gezien maar ik denk dat het handig is om contact op te nemen met Samsung zodat er zoveel mogelijk meldingen gemaakt worden.
euh quixk circle cover rijmt niet met orgineel samsung hoesje :? Dus melden heeft mi geen enkel nut daar het geen origineel hoesje betreft.
IK heb zelf een S-View-Cover en heb geen putje, schrammetje, krasje of wat dan ook (voorlopig).
Maar komt dan ook omdat de s-view een "venstertje" heeft ipv de gewone "opening" in de circle cover.

[ Voor 0% gewijzigd door dns_vbl op 08-06-2016 11:42 . Reden: foutje weggewerkt ]

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
dns_vbl schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:38:
[...]

euh quixk circle cover rijmt niet met orgineel samsung hoesje :? Dus melden heeft mi geen enkel nut daar het geen origineel hoesje betreft.
IK heb zelf een S-View-Cover en heb geen putje, schrammetje, krasje of wat dan ook (voorlopig).
Maar komt dan ook omdat de s-view een "venstertje" heeft ipv de gewone "opening" in de circle cover.
Mijn fout, te snel gelezen. Ik heb een paar maanden een iPhone gehad in combinatie met een Spigen hoesje welke ervoor zorgde dat ik diepe krassen in de achterkant kreeg terwijl ik met het hoesje wat ik daarvoor had nergens last van had. Vanuit zowel de webshop als de fabrikant geen hulp gekregen voor het vergoeden van de schade, ik had echt moeite om hem te verkopen zelfs daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 09:40
Heb sinds kort ook een Samsung S7 edge, toestel bevalt tot op heden erg goed. Ik kom van een HTC M8 welke een homescreen widget heeft voor de aanstaande afspraken. Dit is een widget welke op één regel past. Dit mis ik bij de Samsung, standaard zit er niet zo'n widget in en ook in de Play store vind ik zo snel geen alternatief. Zijn er die mij tips kunnen geven voor een compacte agenda widget?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
WARNING WARNING WARNING -> Voor het flashen, ACTIVEER PINCODE in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd NA het flashen!)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/YRJXFz.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/921/dXapr4.png

WARNING WARNING WARNING -> Voor het flashen, ACTIVEER PINCODE in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd NA het flashen!)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/ejTuDP.jpgAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/AKcnVF.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Frankrijk, gereleased 08 jun 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad... ;)

What's new:
* June security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Wed, 01 Jun 2016 04:58:33 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APF2
CSC G935FPHN1APC5
Download for install with Odin 3.11.1: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.11.1

Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
bluecupra schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:45:
Heb sinds kort ook een Samsung S7 edge, toestel bevalt tot op heden erg goed. Ik kom van een HTC M8 welke een homescreen widget heeft voor de aanstaande afspraken. Dit is een widget welke op één regel past. Dit mis ik bij de Samsung, standaard zit er niet zo'n widget in en ook in de Play store vind ik zo snel geen alternatief. Zijn er die mij tips kunnen geven voor een compacte agenda widget?
ik gebruik al heel lang simple calendar widget.
Helemaal naar eigen smaak in te richten (lettergrootte, tekst in kleur van agenda's, aantal afspraken, transparante achtergrond, ga maar door...)
Gratis versie werkt goed, pro versie kost 94 centjes.

Google Play: Simple Calendar Widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
bluecupra schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:45:
Tip is de gratis Google Now-widget (van Google App), die aankomende afspraken afwisselt met andere gegevens (weer, verkeer op route etc).. altijd zinnige snelle info op het startscherm..

De widget is standaard 4x2 (dus twee regels), maar kan 4x1 worden gemaakt..

Had zelfs trouwens lange tijd scherm van S7 op 5x5, maar merk nu dat meeste apps duidelijk voor een breedte van 4 gemaakt zijn (dus 4x5 is ideale configuratie)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
vaagisdenaam schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:29:
[...]

ik gebruik al heel lang simple calendar widget.
Helemaal naar eigen smaak in te richten (lettergrootte, tekst in kleur van agenda's, aantal afspraken, transparante achtergrond, ga maar door...)
Gratis versie werkt goed, pro versie kost 94 centjes.

Google Play: Simple Calendar Widget
Was ik al heel lang naar op zoek! Prima app.
Dank voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
Vraagje
Ik heb op het moment een Galaxy s5 en draadloze oplader, In de S5 heb ik een Qi draadloze ontvanger.

Kan de S7 Edge zonder extra aanschaf van iets ook draadloos opgeladen worden met deze lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
migeye schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:50:
Vraagje
Ik heb op het moment een Galaxy s5 en draadloze oplader, In de S5 heb ik een Qi draadloze ontvanger.

Kan de S7 Edge zonder extra aanschaf van iets ook draadloos opgeladen worden met deze lader?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 20:06
Duidelijk antwoord :) , Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Hoe zit dat nu eigenlijk met die spaarstand?
Je kan hem op automatische besparen zetten(dat hij na 3 dagen automatisch niet gebruikte apps afsluit)
of op altijd besparen.
Welke tijd houd hij hieraan?
Gelijk als je de app niet meer gebruikt of wat anders.
Welke stand kun je dus beter aanzetten als je wat extra energie wilt sparen.. Die automatisch besparen na 3 dagen of altijd besparen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• airwolf83
henk..
Echt top dat jij alle laatst gebrachte firmware geschikt maakt voor de nederlandse s7-ens...
Dankzij jouw blijft mn telefoon in elk geval up to date... Als ik zelf moet gaan wachten totdat samsung zelf een phn versie uitbrengt.... haha
ik geloof dat ze zelf nog maar op de april security update zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:03:
Je kan hem op automatische besparen zetten(dat hij na 3 dagen automatisch niet gebruikte apps afsluit)
of op altijd besparen.
Welke stand kun je dus beter aanzetten als je wat extra energie wilt sparen.. Die automatisch besparen na 3 dagen of altijd besparen?
Gelijk besparen wil zeggen dat wanneer jij je telefoon niet gebruikt, de app niet op de achtergrond blijft draaien. Het is een soort van Greenify.
Doze zit er trouwens nu ook ingebakken maar die werkt pas als telefoon een tijdje stil ligt.

Ik heb meeste apps op "altijd" gezet behalve apps waarvan ik wil dat ze wel op achtergrond blijven door gaan zoals mail of muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airwolf83 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:03:
of op altijd besparen.
Besparen na 3 dagen ? Volgens mij is ie dan al leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
henklbr schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:48:

[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding][afbeelding]

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Frankrijk, gereleased 08 jun 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8252943
Build date Wed, 01 Jun 2016 04:58:33 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APF2
CSC G935FPHN1APC5

HOME_CSC_LUX
Als ik dit "Download for install with Odin 3.11.1: MegaNZ" unrar, zijn dat dan weer 4 bestanden?
Ik krijg er maar 2 :?

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:19:
[...]

Je snapt duidelijk niet hoe het werkt. Het zet Apps die je 3 dagen niet hebt gebruikt op een intensieve spaarstand. Ongeacht of je telefoon opnieuw opstart of al een aantal keer hebt opgeladen. Slimme functie imo.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 14:48
dns_vbl schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 20:34:
[...]

Als ik dit "Download for install with Odin 3.11.1: MegaNZ" unrar, zijn dat dan weer 4 bestanden?
Ik krijg er maar 2 :?
Zijn 4 bestanden. Ik heb deze vanmiddag gedownload en geflashed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:19:
[...]

Jongens jongens waar zijn we nu toch mee bezig???
Je hebt een telefoon met de beste batterij die leverbaar is en dan nog lopen tieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 17:06:
henk..
Echt top dat jij alle laatst gebrachte firmware geschikt maakt voor de nederlandse s7-ens...
Dankzij jouw blijft mn telefoon in elk geval up to date... Als ik zelf moet gaan wachten totdat samsung zelf een phn versie uitbrengt.... haha
ik geloof dat ze zelf nog maar op de april security update zitten
Nee mei telt ook al mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 01:53
pappaleone schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 00:49:
[...]

Je hebt een telefoon met de beste batterij die leverbaar is en dan nog lopen tieren.
Waar is dit op gebaseerd?, mijn batterij is op dit moment waardeloos en doe er niet eens veel mee. Ik deed met mijn S6 Edge meestal wel 2 dagen en dat lukt mij nu echt niet met de S7 Edge op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 01:02:
[...]

Waar is dit op gebaseerd?, mijn batterij is op dit moment waardeloos en doe er niet eens veel mee. Ik deed met mijn S6 Edge meestal wel 2 dagen en dat lukt mij nu echt niet met de S7 Edge op dit moment.
Geen problemen hier, ik draai een custom rom en drie dagen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 19:19
[...]

Op eigenlijk iedere review die online te vinden is? De accu van de S7 Edge is letterlijk 1,5 keer zo groot terwijl de onderdelen een stuk energiezuiniger zijn. Ik kom zelf van de gewone S6 af en mijn accuduur is bijna verdubbeld, dat zou voor jou ook zo moeten zijn.

Ik weet niet wat je er mee doet, maar ik denk dat een keertje langs een servicepunt een goed plan is..

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 09-06-2016 02:08 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Is gebasseerd op honderden ervaringen van mensen op een verschillende fora en als je de reviews leest dan zijn er weinig telefoons met een betere accu.
De S6 was juist eentje met een kleine accu waarmee je net de dag door kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:26
Weet iemand hoe ik de Calendar app van Google op mijn lockscreen kan zien?

Ik ben naar instellingen>schermvergr. en beveilig.>meldingen op vergrendelscherm>inhoud weergeven en dan heb ik Agenda als enige uit de hele lijst van apps aangevinkt (blauwe schuifje naar rechts).

Als ik vervolgens op mijn vergrendelscherm kom is het hele scherm alsnog blanco en zie ik gewoon de achtergrond?

Wat doe ik vout?

Thnx,

EDIT: of is er al iets mogelijk via AOD?

[ Voor 4% gewijzigd door JDL15 op 09-06-2016 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopGun82
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23-09 18:46
Ik heb het volgende probleem ontdekt in de Smart Lock implementatie. Uiteraard gegoogled maar niks kunnen vinden hierover:

Als vertrouwd apparaat heb ik mijn Pebble ingesteld. Echter, wanneer ik mijn Pebble uitzet dan 'locked' de telefoon (S7e) niet direct maar kan het nog 1x aangezet worden, zonder vingerafdruk scan. Pas wanneer de telefoon uit gezet wordt/gaat, valt ie 'op slot'.

Dit werkt overigens wel gewoon op een Nexus telefoon (die gaat gelijk op slot wanneer de Pebble uit gaat).

Zijn er nog meer mensen die dit hebben? Wat is de beste manier dit bij Samsung aan te kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Laatst online: 22:28
TopGun82 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:37:
Ik heb het volgende probleem ontdekt in de Smart Lock implementatie. Uiteraard gegoogled maar niks kunnen vinden hierover:

Als vertrouwd apparaat heb ik mijn Pebble ingesteld. Echter, wanneer ik mijn Pebble uitzet dan 'locked' de telefoon (S7e) niet direct maar kan het nog 1x aangezet worden, zonder vingerafdruk scan. Pas wanneer de telefoon uit gezet wordt/gaat, valt ie 'op slot'.

Dit werkt overigens wel gewoon op een Nexus telefoon (die gaat gelijk op slot wanneer de Pebble uit gaat).

Zijn er nog meer mensen die dit hebben? Wat is de beste manier dit bij Samsung aan te kaarten?
Ik zou deze vraag even op het XDA forum zetten. Heb je meer kans op een anwoord

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
na de laatste firmware voor de S7 (flat) die Henk gisteren hier postte is mijn batterij gebruik echt bizar goed!

zit nu op 19 uur gebruik, na laatste batterij lading, gebruik mn foon als een malle en heb pas 25% gebruikt. En in de nacht stond ie slechts op Niet Storen.

Heb nog nooit zo'n goede batterij meegemaakt op smartphones....En heb er toch echt al aardig wat versleten afgelopen jaren (merendeel iPhone's)

de firmware: APEQ (June '16)

Henk, als je dit leest...nogmaals dank voor jouw zeer duidelijke en heldere uitleg! ;)

EDIT: heb wel mijn S7 rooted en enkele packages disabled.

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 09-06-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
Geert1976 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:12:
na de laatste firmware voor de S7 (flat) die Henk gisteren hier postte is mijn batterij gebruik echt bizar goed!

zit nu op 19 uur gebruik, na laatste batterij lading, gebruik mn foon als een malle en heb pas 25% gebruikt. En in de nacht stond ie slechts op Niet Storen.

Heb nog nooit zo'n goede batterij meegemaakt op smartphones....En heb er toch echt al aardig wat versleten afgelopen jaren (merendeel iPhone's)

de firmware: APEQ (June '16)

Henk, als je dit leest...nogmaals dank voor jouw zeer duidelijke en heldere uitleg! ;)

EDIT: heb wel mijn S7 rooted en enkele packages disabled.
had je voorheen last van de befaamde android system drain? Het zou geweldig zijn als het nu opgelost is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
quarintus schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 11:18:
[...]

had je voorheen last van de befaamde android system drain? Het zou geweldig zijn als het nu opgelost is!
in mijn geval was het niet echt een dramatische drain, maar heb nu wel zeker het idee dat het Android System beduidend minder batterij slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Ben nu de Nederlandse update aan het downloaden voor de s7 flat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Niborit schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:36:
Ben nu de Nederlandse update aan het downloaden voor de s7 flat...
Bedoel je een OTA update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Laatst online: 19:53
Ik heb hem al binnen hier voor de S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Nee ik denk de update die Henk hier gister heeft geplaatst.

Loopt hier echt als het zonnetje nu buiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-09 13:34

Arjan A

Cenosillicafoob

Geert1976 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:46:
[...]

Nee ik denk de update die Henk hier gister heeft geplaatst.

Loopt hier echt als het zonnetje nu buiten!
Ik zie dat er een nieuwe update OTA beschikbaar is (APEQ)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
Ja een OTA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Arjan A schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:54:
[...]

Ik zie dat er een nieuwe update OTA beschikbaar is (APEQ)
Ah ok! Is het de APEQ update?

Edit: excuus. Lees net boven me dat het dus inderdaad de mooie APEQ update is

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 09-06-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:45
OTA update:
  • 339.10 MB
  • Version: G930FXXU1APEQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JDL15 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:10:
Weet iemand hoe ik de Calendar app van Google op mijn lockscreen kan zien?

Ik ben naar instellingen>schermvergr. en beveilig.>meldingen op vergrendelscherm>inhoud weergeven en dan heb ik Agenda als enige uit de hele lijst van apps aangevinkt (blauwe schuifje naar rechts).

Als ik vervolgens op mijn vergrendelscherm kom is het hele scherm alsnog blanco en zie ik gewoon de achtergrond?

Wat doe ik vout?

Thnx,

EDIT: of is er al iets mogelijk via AOD?
Inhoud weergeven is voor meldingen niet voor lock screen widgets.

Zover ik weet kunnen lock screen widgets niet meer sinds kitkat. Ik denk met alternatieve lock screen launchers dat het wel mogelijk is.
Probeer eens Next lock screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Laatst online: 26-09 21:03
EN-IS schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:13:
OTA update:
  • 339.10 MB
Na de update kwam de melding dat mijn sd-card niet meer leesbaar was.
Formateren was de enige optie. Gelukkig niet gedaan, maar een 2e reboot.
Daarna geen enkel probleem!

Vreemd...

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
EN-IS schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:13:
OTA update:
  • 339.10 MB
Hoe vind ik die update? Ik draai nu nog op G930FXXU1APD1 van 2 april 2016.
En bij update zoeken zegt ie dat ie helemaal up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
liffey schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:41:
Het is een OTA update, ben naar de instellingen gegaan, dan about device, dan software update en toen verscheen die ineens. Laatste check was ergens in mei en nu handmatig gecheckt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

liffey schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:41:
[...]
Dan is een update voor jouw CSC/regio-code nog niet beschikbaar, gewoon geduld hebben, komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:48:
Hmm gek dit is de 3de keer dat ik je roms wou flashen en het ging niet helemaal lekker deze keer :D Bootloader wou niet flashen, de rest wel, had ik geel beeld na het opstarten, zag er niet uit ;) Dus ik weer de vorige flashen en alles was weer goed, echter heb ik nu op 1 of andere manier toch KNOX geflashed terwijl dit mijn eerste Samsung is waar ik mezelf had kunnen weerhouden dat te doen en zonder root door het leven te gaan...

Maarja nu die flag toch 0x1 is, meteen maar een rommetje van XDA gepakt met de nodige aanpassingen aan stock (vooral debloated) :D

Dus bedankt (en nee dat is geen sarcasme, dat vlaggetje maakt me vrij weinig uit)!

Voor mensen waar de bootloader dus niet lukt, probeer de rest dan ook niet, wss herkent de bootloader nieuwere ROMS niet als officieel!

[ Voor 8% gewijzigd door watercoolertje op 09-06-2016 13:58 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
watercoolertje schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:56:
[...]

Hmm gek dit is de 3de keer dat ik je roms wou flashen en het ging niet helemaal lekker deze keer :D Bootloader wou niet flashen, de rest wel, had ik geel beeld na het opstarten, zag er niet uit ;) Dus ik weer de vorige flashen en alles was weer goed, echter heb ik nu op 1 of andere manier toch KNOX geflashed terwijl dit mijn eerste Samsung is waar ik mezelf had kunnen weerhouden dat te doen en zonder root door het leven te gaan...

Maarja nu die flag toch 0x1 is, meteen maar een rommetje van XDA gepakt met de nodige aanpassingen aan stock (vooral debloated) :D

Dus bedankt (en nee dat is geen sarcasme, dat vlaggetje maakt me vrij weinig uit)!

Voor mensen waar de bootloader dus niet lukt, probeer de rest dan ook niet, wss herkent de bootloader nieuwere ROMS niet als officieel!
Vreemd: dat je KNOX nu getriggered is, kan absoluut niet door de door mij hier (EN op XDA) gepubliceerde ROM's komen -> dan had ik (en meerderen) dit namelijk ook moeten hebben! ;)

Waar dit dus door komt...?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Zal OTA-update voor S7 Edge morgen wel volgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer0o
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:18
watercoolertje schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:56:
[...]

Als bootloader niet wilt flashen, dan moet je wel eerst je toestel helemaal uit zetten. dus echt uit!
Kabel los, toestel uit, wachten tot die totaal uit is en dan pas in download mode gaan.

dit was overigens ook op de Note 3 al van toepassing.

Het is alleen gek dat toch dat vlaggetje is getriggerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
G930FXXU1APEQ op s7 doet foto's saven op SD-card, maar screenshots op device,
Dat was voorheen niet zo. Nog iemand deze ervaring? ik zie nergens waar ik dit kan omzetten...

[ Voor 14% gewijzigd door olson op 09-06-2016 14:17 ]

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:01:
[...]
Vreemd: dat je KNOX nu getriggered is, kan absoluut niet door de door mij hier (EN op XDA) gepubliceerde ROM's komen -> dan had ik (en meerderen) dit namelijk ook moeten hebben! ;)
Daarom leg ik ook uit wat er fout is gegaan wat dus mogelijk de oorzaak is (een ongelukkige samenloop van omstandigheden), lijkt me toch wel door die bestanden te komen dat zijn namelijk de enige die ik heb geflashed.

Hoe weet je zo zeker dat iedereens situatie dan identiek is? En ik val je niet aan ofso, het is een simpele constatering die ik doe aan de hand van mijn telefoon en de door jou aangeleverde bestanden, dat ik het heb wil helemaal niet zeggen dat iedereen het heeft, je hebt toch ook niet gemist dat genoeg mensen problemen hebben met batterydrain en genoeg ook niet zelfs bij mensen met hetzelfde toestel en rom, dus dingen hoeven niet altijd overal op te treden :)

[ Voor 31% gewijzigd door watercoolertje op 09-06-2016 14:26 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jer0o schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:09:
[...]
Als bootloader niet wilt flashen, dan moet je wel eerst je toestel helemaal uit zetten. dus echt uit!
Kabel los, toestel uit, wachten tot die totaal uit is en dan pas in download mode gaan.
Heb ik nog nooit gehad, maar maakt verder ook niet uit, zit nu op een custom rom met root :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pappaleone schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 00:49:
[...]

Volgens mij reageer je op de verkeerde persoon.Ik heb enkel op een post gereageerd en idd ben het met je eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:25:
[...]

Volgens mij reageer je op de verkeerde persoon.Ik heb enkel op een post gereageerd en idd ben het met je eens. :)
Sorry had ik even over heen gekeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
olson schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:27:
[...]

Na de update kwam de melding dat mijn sd-card niet meer leesbaar was.
Formateren was de enige optie. Gelukkig niet gedaan, maar een 2e reboot.
Daarna geen enkel probleem!

Vreemd...
Heb ik ook gehad, een format op de telefoon werkte toen niet, heb hem in de pc moeten formatteren en daarna werkte hij weer in de telefoon. Daarna is de sd spontaan nog een keer corrupt geraakt onlangs, toen maar een factory reset gegeven en nu geen last met deze update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olson
Niborit schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:10:
[...]

Heb ik ook gehad, een format op de telefoon werkte toen niet, heb hem in de pc moeten formatteren en daarna werkte hij weer in de telefoon. Daarna is de sd spontaan nog een keer corrupt geraakt onlangs, toen maar een factory reset gegeven en nu geen last met deze update.
Ik heb nu t zelfde, na een volgende reboot komt alleen nog maar SD-card controleren.
En dit lijkt niet meer goed te komen. Factory reset? gezellig :(

Update:
sd card in pc geformateerd. Telefoon uit gezet.
Volgende reboot weer alles van de sd card weg... |:( Opslag camera weer op sd-card gezet.
Na 2-3 foto's is de card weer niet leesbaar, crash van gallery.

Na een volgende reboot gaat wifi niet meer aan. Als ik de sd-card eruit haal lijken de problemen opgelost.
(mijn kaart: Samsung 128GB microSDXC Pro U3 UHS-I 90MB/s)

Lijkt toch iets flink mis te zijn met deze update... en ik wil geen factory reset doen...:(

[ Voor 31% gewijzigd door olson op 09-06-2016 15:59 ]

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
olson schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:15:
[...]

Ik heb nu t zelfde, na een volgende reboot komt alleen nog maar SD-card controleren.

Update:
Volgende reboot weer alles van de sd card weg... |:( Opslag camera weer op sd-card gezet.

Na een volgende reboot gaat wifi niet meer aan. Als ik de sd-card eruit haal lijken de problemen opgelost.

Lijkt toch iets flink mis te zijn met deze update... en ik wil geen factory reset doen...:(
Ik heb hetzelfde probleem met hetzelfde kaartje als jou gehad, alleen na een format op de pc nog een keer format in de telefoon gedaan, daarna een tijd goed gegaan en ineens tijdens navigeren met tomtom bleef hij hangen en kaart weer corrupt.
Toen maar factory reset gedaan en nu geen problemen met de update vooralsnog.
Het rare was dat de telefoon het kaartje niet meer kon lezen maar in de pc werkte hij gewoon, daarom vermoed ik dat het niet in het kaartje zit maar je weet het nooit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
-knip-
Damn, dat klinkt niet leuk nee. :o Mijn batterij was rond de 10% (had wel de OTA al gedownload) toen ik de OTA melding zag, maar goed dat ik de update heb uitgesteld. Ik wacht met updaten, heb teveel data op de SD kaart staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk al een tijd dat wanneer ik bel met mijn S7 Edge de persoon aan de andere kant overkomt met een slissende (sissende stem) Moeilijk te omschrijven,net zoals je praat met iemand die pas een nieuw vals gebit heeft,beter kan ik het niet omschrijven maar het is hinderlijk. En mss raar maar ik ervaar het vooral met vrouwenstemmen.
Iemand die dit ook ervaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Update:

Niborit schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:33:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met hetzelfde kaartje als jou gehad, alleen na een format op de pc nog een keer format in de telefoon gedaan, daarna een tijd goed gegaan en ineens tijdens navigeren met tomtom bleef hij hangen en kaart weer corrupt.
Toen maar factory reset gedaan en nu geen problemen met de update vooralsnog.
Het rare was dat de telefoon het kaartje niet meer kon lezen maar in de pc werkte hij gewoon, daarom vermoed ik dat het niet in het kaartje zit maar je weet het nooit natuurlijk.
Ik heb ook zoals jullie dezelfde kaart gehad en alleen maar problemen...de kaart werd continue opeens niet meer herkend, en alleen een herstart van telefoon hielp dan...tot dat het weer opeens mis ging. Enorm frustrerend, en geloof mij ik heb alles geprobeerd. Niets heeft geholpen, en ondertussen heb ik een 200GB Sandisk aangeschaft die het al 2 weken perfect doet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

melvinnie schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:13:
[...]

Ik heb contact met Coolblue en Samsung gehad. Hun vergoeden niets omdat de schade door het hoesje is veroorzaakt. De webshop bij wie het hoesje is besteld wilt wel tegemoet komen gelukkig. Hun schrokken ook van de schade wat zo een hoesje veroorzaakt. Hoesje is ook al uit de webshop verwijderd. Ik heb contact gehad voor een offerte met een GSM winkel en ze zeiden al dat dit probleem hetzelfde is als met de Samsung S6 Edge. De S7 Edge heeft een net zo zwakke scherm. Ik heb ook nog de LG G4 en hier heb je helemaal geen bescherming voor nodig. Na een jaar intensief gebruik 0 krassen.

Bij andere webshops is dit hoesje nog wel te koop zoals
https://www.bol.com/nl/p/...31446088-9200000057224227

Schadeclaims zullen wel komen denk ik zo. Buiten dat werkt deze cirkel niet eens. Lees vooral de tekst :Betrouwbare bescherming tegen krassen en stoten 8)7

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2WdXpnzAfY9wwAEk0SVMt0aV/full.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
Een waarschuwing voor iedereen die G930FXXU1APEQ (OTA) gaat installeren. Maak een backup van je sd-card.
Ik had er niks belangrijks op staan... maar weg is het wel.

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:47:
[...]
...De S7 Edge heeft een net zo zwakke scherm.
...
Mag ik dan veronderstellen dat dit schermprobleem zich ook voordoet bij de S7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
buffy1966 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:01:
[...]

Mag ik dan veronderstellen dat dit schermprobleem zich ook voordoet bij de S7?
Ik gebruik de S7 Edge nu 1,5 maand met enkel een pouch en heb zowel op het scherm als op de achterkant nog geen enkel krasje of wat dan ook. Heb het toestel de hele dag in mijn broekzak.

Ik snap serieus niet hoe mensen hun S7 zo snel bekrast weten te krijgen... Ben er van overtuigd dat veel bescherming zoals hoesjes meer kwaad dan goed doen.

[ Voor 13% gewijzigd door ik222 op 09-06-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:41
Ik had op de S6 Edge+ een clear view cover.. Die wordt na een hoop heisa nu onder garantie gerepareerd (as we speak).

Op de s7 heb ik de leather vase van samsung voor alleen de achterkant, en net een Zagg besteld als screenprotector. Ik wil het risico niet weer lopen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
ik222 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:16:
[...]

Ik gebruik de S7 Edge nu 1,5 maand met enkel een pouch en heb zowel op het scherm als op de achterkant nog geen enkel krasje of wat dan ook. Heb het toestel de hele dag in mijn broekzak.

Ik snap serieus niet hoe mensen hun S7 zo snel bekrast weten te krijgen... Ben er van overtuigd dat veel bescherming zoals hoesjes meer kwaad dan goed doen.
Dat gaat vrij gemakkelijk. Er hoeft maar iets van zand of andere rommel tussen te komen en het is raak.
Je ziet het helaas veel voorkomen met hoesjes met 'venster'.

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 02:39
olson schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:31:
[...]

Ik heb 4 keer de zelfde vinger ingescanned in alle mogelijke standen, en toch gaat het redelijk vaak mis. :'(
Ja dat deed ik ook steeds. Wel met 4 verschillende vingers, niet met 1. Best een aantal keer opnieuw m'n rechterduim toegevoegd in alle mogelijke standen en toch nog af en toe dat 'ie 'm niet in een keer pakte. Toen nog een keer toegevoegd en nu wel volgens de aanwijzing (ja, toch wel handig :+ ), dus duim verticaal en wat omhoog en omlaag schuiven en de zijkanten van je vinger meenemen, en sindsdien geen enkele error meer gehad :). Hij pakt 'm nu gewoon in alle richtingen, dus wat wij deden is helemaal niet nodig.
olson schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:22:
[...]

Dat gaat vrij gemakkelijk. Er hoeft maar iets van zand of andere rommel tussen te komen en het is raak.
Je ziet het helaas veel voorkomen met hoesjes met 'venster'.
Ja precies. Covers met een venster zou ik echt altijd ontwijken, omdat die er om bekend staan krassen te veroorzaken. Zeker als je dan nog een bankpas of OV-Chipkaart erin stopt.
Althans, dit geldt voor wanneer je je telefoon in je broekzak stopt.

[ Voor 26% gewijzigd door Milan17 op 09-06-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 17:47:
[...]

Ik heb contact gehad voor een offerte met een GSM winkel en ze zeiden al dat dit probleem hetzelfde is als met de Samsung S6 Edge. De S7 Edge heeft een net zo zwakke scherm. Ik heb ook nog de LG G4 en hier heb je helemaal geen bescherming voor nodig. Na een jaar intensief gebruik
Wat is zwak. Het is Gorilla glass 4. Hetzelfde als andere telefoons. Is ook genoeg getest als je op youtube zoekt. Ik heb in iedergeval ook nog geen krassen.

De vraag is dan waarom dat soort hoesjes zulke krassen veroorzaken. Denk dat het probleem wat ingewikkelder ligt dan alleen een zwak scherm.

Zit het in de afgeronde hoeken of zijn het miniscule zand korreltjes wat er tussen komt te zitten. Geef wel toe dat er veel klachten zijn met de Edge varianten icm die clear view covers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-09 02:39
Garret1410 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:31:
[...]

Wat is zwak. Het is Gorilla glass 4. Hetzelfde als andere telefoons. Is ook genoeg getest als je op youtube zoekt. Ik heb in iedergeval ook nog geen krassen.

De vraag is dan waarom dat soort hoesjes zulke krassen veroorzaken. Denk dat het probleem wat ingewikkelder ligt dan alleen een zwak scherm.

Zit het in de afgeronde hoeken of zijn het miniscule zand korreltjes wat er tussen komt te zitten. Geef wel toe dat er veel klachten zijn met de Edge varianten icm die clear view covers.
Zal dan waarschijnlijk aan de coating liggen die heel gevoelig is. Volgens mij is een beschadigde coating ook een stuk beter te zien dan een krasje op het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 22:26
Garret1410 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:19:
[...]

Inhoud weergeven is voor meldingen niet voor lock screen widgets.

Zover ik weet kunnen lock screen widgets niet meer sinds kitkat. Ik denk met alternatieve lock screen launchers dat het wel mogelijk is.
Probeer eens Next lock screen.
Helder en thnx, ga er eens mee spelen! Hoop dat ik notificaties afzonderlijk toestemming kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Laatst online: 30-09 14:05
olson schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:43:
Een waarschuwing voor iedereen die G930FXXU1APEQ (OTA) gaat installeren. Maak een backup van je sd-card.
De OTA update wist je SD kaart, of wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
durian schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 06:58:
[...]

De OTA update wist je SD kaart, of wat bedoel je?
Na upgrade was hij bij mij niet meer leesbaar. Ik kreeg optie om te formateren. Niet gedaan.
2e reboot was hij wel weer leesbaar maar raakte corrupt na een paar foto's. Sindsdien alleen maar problemen.
SD kaart regelmatig onleesbaar/ corrupt, wifi gaat niet meer aan.

Kaartje eruit en alle problemen opgelost. Een andere tweaker heeft het zelfde gehad en kon het oplossen met een factory reset. Dat wil ik nog even uitstellen ivm een aanstaande trip...

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees, dat veel mensen problemen hebben met hun SD-kaart na de OTA APEQ-update op hun S7

Hebben mensen, die deze update (APEQ) hebben geflashed met Odin, ook deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowncortex
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 16:42
henklbr schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 07:55:
Ik lees, dat veel mensen problemen hebben met hun SD-kaart na de OTA APEQ-update op hun S7

Hebben mensen, die deze update (APEQ) hebben geflashed met Odin, ook deze problemen?
Hier (nog) geen problemen kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Nu er problemen zijn met dr laatste update; Misschien handig om te melden welk type kaart je gebruikt. En ook belangrijk, lost het het standby drain op die enkelen, waaronder ik, ervaren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Laatst online: 30-09 14:05
olson schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 07:09:
[...]
Na upgrade was hij bij mij niet meer leesbaar. Ik kreeg optie om te formateren. Niet gedaan.
2e reboot was hij wel weer leesbaar maar raakte corrupt na een paar foto's. Sindsdien alleen maar problemen.
SD kaart regelmatig onleesbaar/ corrupt, wifi gaat niet meer aan.

Kaartje eruit en alle problemen opgelost. Een andere tweaker heeft het zelfde gehad en kon het oplossen met een factory reset. Dat wil ik nog even uitstellen ivm een aanstaande trip...
Merci. Kaartje eruit voor de volgende update dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
SYQ schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 08:06:
Nu er problemen zijn met dr laatste update; Misschien handig om te melden welk type kaart je gebruikt. En ook belangrijk, lost het het standby drain op die enkelen, waaronder ik, ervaren ?
Zoals reeds aangegeven :samsung 128GB microSDXC Pro U3 UHS-I 90MB/s.
Ik heb nooit standby drain gehad. Per nacht ben ik 3-4% kwijt. Prima dus. Nu ook niet na update.

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:03
Milan17 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:30:
[...]

Ja dat deed ik ook steeds. Wel met 4 verschillende vingers, niet met 1. Best een aantal keer opnieuw m'n rechterduim toegevoegd in alle mogelijke standen en toch nog af en toe dat 'ie 'm niet in een keer pakte. Toen nog een keer toegevoegd en nu wel volgens de aanwijzing (ja, toch wel handig :+ ), dus duim verticaal en wat omhoog en omlaag schuiven en de zijkanten van je vinger meenemen, en sindsdien geen enkele error meer gehad :). Hij pakt 'm nu gewoon in alle richtingen, dus wat wij deden is helemaal niet nodig.
Thanks voor de tip! Hier ook geen errors meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 13:50
olson schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 19:43:
Heel apart, heb gisteren ook de update geinstalleerd, maar alle content staat nog op de SD-card.
64 GB samsung pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock

Hier alles vlot verlopen en geen problemen ondervonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:31

Tammesp

Next is now

Update binnengekomen:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/pnx3V/4b07734f20.png

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Geen enkel probleem met mijn class 10 sandisk 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Laatst online: 19:53
Ook hier na de OTA geen problemen met de sd kaart. Ik heb een samsung micro sd evo 64GB.

Even iets anders: is het normaal dat na deze ota mijn csc veranderd is? Hiervoor had ik G930FXXU1APC5 van afgelopen april. Dit was gelijk aan de roms die Henk steeds aanbiedt, deze zijn ook security patches van juni. Na de ota is de csc G930FXXU1APE2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:32
Is de accu verbetert na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Jmtpes schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:33:
Is de accu verbetert na de update?
Nee, dit gaat niet verbeterd zijn. Het is dezelfde update als die van Henk. Bij mij geen verschil. maar ik heb last van de battery drain waar sommige mensen last van hebben.

Ik heb contact opgezocht met samsung over het probleem met de batterydrain die mensen ervaren. Dit blijkt bij samsung nog geen bekend probleem te zijn, aldus de medewerker bij de chat-dienst.

ik:
Ik heb de volgende zaken al gedaan: Factory reset (geen resultaat), Instellingen gewijzigd (geen resultaat). De oude firmware APC8 Geinstalleer via ODIN, daarbij is het probleem wel opgelost.

op de fora van verschillende sites zoals XDA en tweakers.net zijn er veel meer mensen met hetzelfde probleem. de processen: android system en android os. gebruiken bijzonder veel accu waar dit niet zou mogen. DIt is vaak meer dan het scherm. en ik heb het gezamelijk over 40% of meer

Ik vroeg mij vooral af of dit probleem dat echt wel behoorlijk verspreid is bekend is bij samsung. Het vreemde is dat het niet bij iedereen van toepassing is.

Ik kan het probleem dus zelf op lossen door oudere firmware te installeren, maar dat is zonde, omdat ik dan ook functies verlies (en veiligheidsupdates)

HIJ:
Dit is voor ons geen bekend probleem Kasper.

Mocht het zo zijn dat klanten dit ervaren zullen wij hen ook verwijzen naar een Servicepunt van Samsung om dit probleem te verhelpen.

Op het servicepunt zal de software worden vernieuwd of vervangen waardoor het probleem zal worden verholpen.

Wat ik verder kan doen is dit probleem intern voorleggen aan onze productspecialist zodat hij dit kan meenemen naar de eindverantwoordelijken.

[ Voor 69% gewijzigd door quarintus op 10-06-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ook op Sammobile nu:
http://www.sammobile.com/...U1APEQ_G930FPHN1APE2_PHN/

Edge nog niet te zien daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
henklbr schreef op maandag 30 mei 2016 @ 05:32:

[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding][afbeelding]

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Spanje, gereleased 30 mei 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8040641
Build date Tue, 24 May 2016 09:00:33 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APEK
CSC G935FPHN1APC5

HOME_CSC_LUX
vraagje henk..
Is het toevallig nog mogelijk om een oudere update van jouw te downloaden zoals deze hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:53:
[...]

vraagje henk..
Is het toevallig nog mogelijk om een oudere update van jouw te downloaden zoals deze hierboven?
Helaas: ik heb geen "onbeperkte ruimte" op MegaNZ, dus die is er niet meer...

Maar waarom zou je dit willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
henklbr schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:18:
[...]

Helaas: ik heb geen "onbeperkte ruimte" op MegaNZ, dus die is er niet meer...

Maar waarom zou je dit willen?
Had al zo'n vermoeden maar kon het altijd proberen

Sinds de laatste 2 updates gaat mijn batterij veel sneller leeg en staat het verbruik van android system constant boven aan.
Net weer even geprobeerd en binnen 30 minuten al 1% van mijn accu eraf waarvan ik misschien 10 seconden m'n display aan heb gehad.

Met die update die ik hierboven heb had ik dat probleem nog niet...
Vandaar

Ik denk dat ik hier maar even mee moet doen en gewoon weer ff wachten op een andere update of misschien een factory reset...

[ Voor 9% gewijzigd door airwolf83 op 10-06-2016 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Na 2 dagen, werd het wel weer eens tijd om mijn S7Edge (AFP2-firmware) van "verse peut" te voorzien! ;)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/AfCZV0.jpgAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/OpXNGF.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/OPPMHf.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/M2hT2Y.png

I'm happy! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Pff na een maand de S7 edge naar volle tevredenheid gebruikt te hebben eergisteren de T-mobile sim er in gedaan, telefoon deed van zelf een automatische reboot en nieuwe firmware werd geladen...

Ik was alles kwijt door de update en had in 1 keer een hoop t-mobile crap er op staan.

Ben echt pissig op T-mobile aangezien er ook foto's opstonden.

Gisteren de geposte firmware geplaatst en mijn telefoon is weer van ouds :)

Thanks! henklbr

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
fast-server schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:52:

Ben echt pissig op T-mobile aangezien er ook foto's opstonden.

Thanks! henklbr
Tsja... moeten we hier nog iets van vinden? |:(

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
quarintus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:20:
[...]

Nee, dit gaat niet verbeterd zijn. Het is dezelfde update als die van Henk. Bij mij geen verschil. maar ik heb last van de battery drain waar sommige mensen last van hebben.

Ik heb contact opgezocht met samsung over het probleem met de batterydrain die mensen ervaren. Dit blijkt bij samsung nog geen bekend probleem te zijn, aldus de medewerker bij de chat-dienst.

ik:
Ik heb de volgende zaken al gedaan: Factory reset (geen resultaat), Instellingen gewijzigd (geen resultaat). De oude firmware APC8 Geinstalleer via ODIN, daarbij is het probleem wel opgelost.

op de fora van verschillende sites zoals XDA en tweakers.net zijn er veel meer mensen met hetzelfde probleem. de processen: android system en android os. gebruiken bijzonder veel accu waar dit niet zou mogen. DIt is vaak meer dan het scherm. en ik heb het gezamelijk over 40% of meer

Ik vroeg mij vooral af of dit probleem dat echt wel behoorlijk verspreid is bekend is bij samsung. Het vreemde is dat het niet bij iedereen van toepassing is.

Ik kan het probleem dus zelf op lossen door oudere firmware te installeren, maar dat is zonde, omdat ik dan ook functies verlies (en veiligheidsupdates)

HIJ:
Dit is voor ons geen bekend probleem Kasper.

Mocht het zo zijn dat klanten dit ervaren zullen wij hen ook verwijzen naar een Servicepunt van Samsung om dit probleem te verhelpen.

Op het servicepunt zal de software worden vernieuwd of vervangen waardoor het probleem zal worden verholpen.

Wat ik verder kan doen is dit probleem intern voorleggen aan onze productspecialist zodat hij dit kan meenemen naar de eindverantwoordelijken.
Maar ben je er ook al achter of de drain ook in vliegtuig stand is? Ik heb je niet helemaal gevolgd dus misschien is het al eerder gevraagd.

Het is toch vreemd dat jij er last van hebt. Vreemd ook dat met oude firmware het probleem er niet is, dus zou het iets hardwarematigs zijn wat door andere software nu zichtbaar wordt omdat bepaalde onderdelen anders aangestuurd worden of ingesteld zijn.

Misschien toch eens bij zo'n servicepunt langs en hopen dat iemand bereid is om serieus je probleem te verhelpen.

Trouwens ik heb ook Android OS en systeem in de top 5 staan wat bij elkaar zo'n 30% is. Mobiel standby staat ook in de top 5. Scherm altijd op nr.1

Toch geen drain, dus misschien komt je toestel nooit in deep sleep en is er iets wat hem wakker houdt.

[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 10-06-2016 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Garret1410 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:53:
[...]

Maar ben je er ook al achter of de drain ook in vliegtuig stand is? Ik heb je niet helemaal gevolgd dus misschien is het al eerder gevraagd.

Het is toch vreemd dat jij er last van hebt. Vreemd ook dat met oude firmware het probleem er niet is, dus zou het iets hardwarematigs zijn wat door andere software nu zichtbaar wordt omdat bepaalde onderdelen anders aangestuurd worden of ingesteld zijn.

Misschien toch eens bij zo'n servicepunt langs en hopen dat iemand bereid is om serieus je probleem te verhelpen.

Trouwens ik heb ook Android OS en systeem in de top 5 staan wat bij elkaar zo'n 30% is. Mobiel standby staat ook in de top 5. Scherm altijd op nr.1

Toch geen drain, dus misschien komt je toestel nooit in deep sleep en is er iets wat hem wakker houdt.
Ik ben niet de enige hoor, er zijn er meer. zowel op de edge als op de s7 flat. Het is idd heel vreemd en lijkt zoals je zegt te maken te hebben met zowel iets hardwarematigs (andere panel, iets andere chipset, etc), en software. De drain is er ook in vliegtuigstand.

Ik weet niet of ik snel naar een service center zal gaan. Het enige wat die zullen doen is er andere software op zetten wat ik ook zelf kan. Maar misschien toch het proberen waard? Ik hoop nog steeds dat samsung het eigenlijk wel weet. Bij de snapdragon telefoons was dit probleem er namelijk in het begin ook maar dat is nu bij die versies opgelost.

Dat het probleem niet bij samsung bekend is, moet ook met een korrel zout genomen worden. Je hebt altijd contact met een frontoffice, en die weten niet alles, en niet alles wordt gecommuniceerd.

Ik check iedere keer deze thread om te zien of Henk met een nieuwe update is gekomen. Maar tot nu toe zijn het vooral kleine (veiligheids) updates. Maar er komen zeker nog grotere updates. Zo is samsung bezig om hun schil in Vulcan om te zetten zodat het nog meer energie besparend wordt.

Ik moet wel zeggen: dit is mijn eerste flagship van samsung, en de communicatie vind ik echt beperkt. Voorheen een trouwe HTC klant, en ik vond daar de support beter. Daarnaast mis ik nu toch wel de community erom heen. Want als de developer het niet doet, dan deed de community het. Ik kijk het nog even aan, maar wie weet ga ik hem wel verkopen.

Wat er allemaal bekend is over het probleem:
- de drain neemt af bij de uitschakeling van google backup en bluetooth/wifi scnaning en de "ok google" detectie. maar blijft voor een deel aanwezig.
- Als de telefoon 100% opgeladen is en je haalt hem van de lader. Wacht een paar procent, en start de telefoon opnieuw op, en de drain blijft lange tijd weg, meestal tot de nieuwe herlading. (maar ook hierbij geldt dat dit niet voor iedereen werkt..
- De bevinding hierboven laat het lijken alsof de telefoon alsmaar blijft denken aan de lader te zitten, ook al wordt die verwijderd. Door opnieuw op te starten onder de 100% batterij, denkt de telefoon dat niet meer.
- Doet zich voor bij s7 en s7 Edge exynos, maar niet bij iedereen.
- Het is vooral andoid system die hoge drain heeft. Android os in mindere mate, maar nog steeds vrij hoog.

wat ik morgen ga proberen: alle apps activeren. Bij iedere installatie zet ik allerlei apps uit die ik niet nodig heb. Wie weet zorgt dat voor één of ander conflict? Dat zou het verschil tussen mensen kunnen bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
quarintus schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:42:
[...]

Ik ben niet de enige hoor, er zijn er meer. zowel op de edge als op de s7 flat. Het is idd heel vreemd en lijkt zoals je zegt te maken te hebben met zowel iets hardwarematigs (andere panel, iets andere chipset, etc), en software. De drain is er ook in vliegtuigstand.

Ik weet niet of ik snel naar een service center zal gaan. Het enige wat die zullen doen is er andere software op zetten wat ik ook zelf kan. Maar misschien toch het proberen waard? Ik hoop nog steeds dat samsung het eigenlijk wel weet. Bij de snapdragon telefoons was dit probleem er namelijk in het begin ook maar dat is nu bij die versies opgelost.

Dat het probleem niet bij samsung bekend is, moet ook met een korrel zout genomen worden. Je hebt altijd contact met een frontoffice, en die weten niet alles, en niet alles wordt gecommuniceerd.

Ik check iedere keer deze thread om te zien of Henk met een nieuwe update is gekomen. Maar tot nu toe zijn het vooral kleine (veiligheids) updates. Maar er komen zeker nog grotere updates. Zo is samsung bezig om hun schil in Vulcan om te zetten zodat het nog meer energie besparend wordt.

Ik moet wel zeggen: dit is mijn eerste flagship van samsung, en de communicatie vind ik echt beperkt. Voorheen een trouwe HTC klant, en ik vond daar de support beter. Daarnaast mis ik nu toch wel de community erom heen. Want als de developer het niet doet, dan deed de community het. Ik kijk het nog even aan, maar wie weet ga ik hem wel verkopen.

Wat er allemaal bekend is over het probleem:
- de drain neemt af bij de uitschakeling van google backup en bluetooth/wifi scnaning en de "ok google" detectie. maar blijft voor een deel aanwezig.
- Als de telefoon 100% opgeladen is en je haalt hem van de lader. Wacht een paar procent, en start de telefoon opnieuw op, en de drain blijft lange tijd weg, meestal tot de nieuwe herlading. (maar ook hierbij geldt dat dit niet voor iedereen werkt..
- De bevinding hierboven laat het lijken alsof de telefoon alsmaar blijft denken aan de lader te zitten, ook al wordt die verwijderd. Door opnieuw op te starten onder de 100% batterij, denkt de telefoon dat niet meer.
- Doet zich voor bij s7 en s7 Edge exynos, maar niet bij iedereen.
- Het is vooral andoid system die hoge drain heeft. Android os in mindere mate, maar nog steeds vrij hoog.

wat ik morgen ga proberen: alle apps activeren. Bij iedere installatie zet ik allerlei apps uit die ik niet nodig heb. Wie weet zorgt dat voor één of ander conflict? Dat zou het verschil tussen mensen kunnen bepalen.
Dan ben ik toch benieuw hoeveel mensen hier op het forum last hebben van dit probleem???
Zo vaak zie ik het nu ook weer niet voorbijkomen. Ik kan mijn eigen hier niet in vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik maak me sowieso nauwelijk zorgen over deze fantastische batterij in de S7.
Ik haal 'm vaak rond 0700u in de ochtend van de lader, 's avonds rond 2300u weer mn bed in met nog ruim genoeg % over, maar hij gaat gewoon elke nacht aan de lader.

Ik vind al dat geneuzel of SoT en dergelijke met de S7 redelijk overbodig. Er zit een dijk van een batterij in waar je gewoon minimaal een hele intensieve dag mee kan doen en dan nog genoeg over als het bedtijd is ;)

Ik kom van jarenlang iPhone (4/4S/5/5S/6/6S) gebruik en daar was het nog wel eens twijfelachtig of ik einde van de dag haalde. Met mijn S7 heb ik dat totaal niet!

my 2cents

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 10-06-2016 20:10 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support