Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Nee,er is hier al meerdere keren gezegd dat dit Officiele Roms van Samsung zijn 8)7
Haha ik wist dat er wel iemand zou zijn die er in zou tuinen...met dank :P

(mijn eerdere bericht was met hoge dosis sarcasme/ironie geplaatst...hence the smilies :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Nederland lijkt wederom niet echt prioriteit te krijgen met de updates :(

Maar niet dat ik zo veel te klagen heb.

Na het gebruik van package disabler pro is mijn standby verbruik (incl wifi en data) ca 0,3% per uur.
Hiervoor was dat echt veel slechter.

De accu heb ik nog nooit leeg gekregen. Ik had 1 keer 5 uur SOT.
De telefoon zelf geeft aan dat de geschatte max SOT 6+ uur is.

Edit: Ik heb dus de Edge

[ Voor 77% gewijzigd door The Anarchist op 03-06-2016 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
The Anarchist schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:25:
Nederland lijkt wederom niet echt prioriteit te krijgen met de updates :(

Maar niet dat ik zo veel te klagen heb.

Na het gebruik van package disabler pro is mijn standby verbruik (incl wifi en data) ca 0,3% per uur.
Hiervoor was dat echt veel slechter.

De accu heb ik nog nooit leeg gekregen. Ik had 1 keer 5 uur SOT.
De telefoon zelf geeft aan dat de geschatte max SOT 6+ uur is.
heb je toevallig een XML wat je disabled hebt in package disabler pro?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 20:17
Erik1805 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:04:
heb je toevallig een XML wat je disabled hebt in package disabler pro?
Daar ben ik ook wel naar benieuwd, een aantal standaard zaken heb ik zelf al geblokkeerd zoals
  • Ant + Dut
  • Ant hal service / Ant radio service / Ant+ plugin service
  • Briefing
  • Favourite contacts
  • etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Nvm

[ Voor 106% gewijzigd door Mau_Maus op 03-06-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:51:
[...]
Hey Henk

Ik wilde dit toch ook hier plaatsen mocht iemand toch de fout maken om de 'veilig opstarten pincode' vergeten in te stellen en er hier naar zoeken.

Ik kwam het volgende tegen in je XDA thread voor de S7 en bleek te werken voor die persoon. Ik denk dat het ingestelde toesteltaal niet uitmaakt voor dat wachtwoord:

"i forgot to activate the secure startup pin and now the phone is asking for the pin. what should i do now?"
[...]
Als dat zo is vind ik het een lek in de beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:51:
[...]

Hey Henk

Ik wilde dit toch ook hier plaatsen mocht iemand toch de fout maken om de 'veilig opstarten pincode' vergeten in te stellen en er hier naar zoeken.

Ik kwam het volgende tegen in je XDA thread voor de S7 en bleek te werken voor die persoon. Ik denk dat het ingestelde toesteltaal niet uitmaakt voor dat wachtwoord:

"i forgot to activate the secure startup pin and now the phone is asking for the pin. what should i do now?"
I know, maar ik plaats het niet bij mijn firmware-berichten...

Reden: zoals pcfreak52 ook al zei in zijn antwoord,lek in de beveiliging, dat vind ik dus ook!

Die PIN is er juist voor, dat bv dieven NIET bij jou data kunnen komen als je toestel gejat wordt en de dieven besluiten om je toestel even opnieuw te gaan flashen met de HOME_CSC

Deze fout/bug ligt echter niet bij Samsung, maar bij Google zelf; ik heb dit doorgegeven o.a. aan onze vrienden van SamMobile

Het is te vinden op een site bij Google, maar stel voor om dat toch hier te verwijderen (als je wil natuurlijk)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik weet dat het ergens gezegd is, maar kan het niet terug vinden dus:
Welke risico's loop ik als ik vergeet met package disabler alles weer 'aan' te zetten voordat ik de firmware update, zij het met odin of via OTA?

Edit: en ik vind wel 10 verschillende package disablers in de store, welke wil ik hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door vaagisdenaam op 03-06-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
henklbr schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:30:
[...]

I know, maar ik plaats het niet bij mijn firmware-berichten...

Reden: zoals pcfreak52 ook al zei in zijn antwoord,lek in de beveiliging, dat vind ik dus ook!

Die PIN is er juist voor, dat bv dieven NIET bij jou data kunnen komen als je toestel gejat wordt en de dieven besluiten om je toestel even opnieuw te gaan flashen met de HOME_CSC

Deze fout/bug ligt echter niet bij Samsung, maar bij Google zelf; ik heb dit doorgegeven o.a. aan onze vrienden van SamMobile

Het is te vinden op een site bij Google, maar stel voor om dat toch hier te verwijderen (als je wil natuurlijk)
Kan er redelijk in meegaan. Al valt er nog vanalles erover te zeggen en te vinden. En degene met kwaaie bedoelingen kan het inderdaad gewoon vinden.

Als het dan standaard aanstaat moet Google inderdaad bij eerst aanzetten een wachtwoord verplichten voor die functie.

Ik haal het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Garret1410 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:41:
[...]

Mooi. Dan zit de cover toch een beetje in de weg.

Maar hand opsteken is ook erg handig voor het maken van selfie

[...]

Notificaties schakelen het scherm niet aan, tenminste niet met standaard lockscreen. Alleen iPhones hebben het standaard.

Waarschijnlijk bedoel je wat anders
Jep het was een app specific functie die dit veroorzaakte

sometimes I tuck my knees into my chest and lean forward. That's just how I roll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vaagisdenaam schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:44:
Ik weet dat het ergens gezegd is, maar kan het niet terug vinden dus:
Welke risico's loop ik als ik vergeet met package disabler alles weer 'aan' te zetten voordat ik de firmware update, zij het met odin of via OTA?

Edit: en ik vind wel 10 verschillende package disablers in de store, welke wil ik hebben?
De samsung package disabler pro.

Ik heb hem ook maar gebruik het niet meer. Ik merk niet veel verschil en accuduur is bij mij geen issue sinds de S7 Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
EN-IS schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:45:
[...]

Daar ben ik ook wel naar benieuwd, een aantal standaard zaken heb ik zelf al geblokkeerd zoals
  • Ant + Dut
  • Ant hal service / Ant radio service / Ant+ plugin service
  • Briefing
  • Favourite contacts
  • etc.
Ik kan hier geen bestanden uploaden, maar eigenlijk heb ik de meeste door Package disabler als bloatware gemarkeerde dingen uit gezet. sommige staan aan omdat ik die wel gebruik.

Verder heb ik alle soorten van sosial media (facebook etc.) uitgeschakeld.
Ook de diverse game packages.

Maar in deze toestand van standby heeft de signaalsterkre wel een hele grote invloed.

Ik heb nu bv. na 20uur, 40 min SOT en 3 uur actief (volgens gsam battery monitor) nog 78% resterende accu.

Ik neem aan dat met actief de "awake" bedoelt word. Ik vind dat eigenlijk nog veel te hoog.
4,5 x de SOT. Sammergenoeg kan je nu alleen nog maar betere stats krijgen als je geroot bent :(

[ Voor 21% gewijzigd door The Anarchist op 03-06-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Anarchist schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 22:03:
[...]

Ik kan hier geen bestanden uploaden, maar eigenlijk heb ik de meeste door Package disabler als bloatware gemarkeerde dingen uit gezet. sommige staan aan omdat ik die wel gebruik.

Verder heb ik alle soorten van sosial media (facebook etc.) uitgeschakeld.
Ook de diverse game packages.

Maar in deze toestand van standby heeft de signaalsterkre wel een hele grote invloed.

Ik heb nu bv. na 20uur, 40 min SOT en 3 uur actief (volgens gsam battery monitor) nog 78% resterende accu.

Ik neem aan dat met actief de "awake" bedoelt word. Ik vind dat eigenlijk nog veel te hoog.
4,5 x de SOT. Sammergenoeg kan je nu alleen nog maar betere stats krijgen als je geroot bent :(
Waarom zou je alles uitzetten?? Er zit een perfecte batterij in het toestel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WARNING WARNING WARNING -> Voor het flashen, ACTIVEER PINCODE in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd NA het flashen!)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/YRJXFz.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/921/dXapr4.png

WARNING WARNING WARNING -> Voor het flashen, ACTIVEER PINCODE in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd NA het flashen!)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/r7n4eV.jpgAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/VYGHWY.png

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Australië, gereleased 04 jun 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad... ;)

What's new:
* June security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8171225
Build date Tue, 24 May 2016 11:42:32 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APEL
CSC G930FPHN1APC5
Download for install with Odin 3.11.1: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.11.1

[ Voor 5% gewijzigd door henklbr op 04-06-2016 10:24 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb er al een tijdje last van maar ik vind het toch irritant genoeg om het even te vragen hier.
Tijdens het opladen met fastcharge gaat het scherm een keer of 10 aan. Oplader wordt heel heet maar dat hoort begreep ik. Als ik fastcharge uitzet gebeurt het niet, maar steeds toggelen voor `s nachts vind ik ook niet echt handig. Ik gebruik alleen maar Samsung laders en zelfs met de lader uit de doos heb ik er last van.

Hebben meer mensen hier last van? en hebben jullie het opgelost op een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:04
melvinnie schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:17:
Ik heb er al een tijdje last van maar ik vind het toch irritant genoeg om het even te vragen hier.
Tijdens het opladen met fastcharge gaat het scherm een keer of 10 aan. Oplader wordt heel heet maar dat hoort begreep ik. Als ik fastcharge uitzet gebeurt het niet, maar steeds toggelen voor `s nachts vind ik ook niet echt handig. Ik gebruik alleen maar Samsung laders en zelfs met de lader uit de doos heb ik er last van.

Hebben meer mensen hier last van? en hebben jullie het opgelost op een of andere manier?
Heel heet lijkt mij niet normaal. Die van mij wordt altijd een beetje warm maar alles behalve heet. Ik meen ergens in dit topic gelezen te hebben dat je een nieuwe van Samsung toegestuurd krijgt als je aan hun laat weten dat ie oververhit raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
pappaleone schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 02:58:
[...]

Waarom zou je alles uitzetten?? Er zit een perfecte batterij in het toestel 8)7
Jij laat zeker ook dag en nacht alle lampen in je huis branden? De stroom krijg je toch niet op 8)7 8)7

Ik zet rotzooi uit, wat ik niet gebruik. Ik heb daar geen last van en de standby tijd schiet omhoog.

Hoe goed de accu ook is: IK vind dat die alleen leeg mag gaan gaan als ik hem gebruik!
Dus niet door zinloze processen op de achtergrond!.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Anarchist schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 10:57:
[...]

Jij laat zeker ook dag en nacht alle lampen in je huis branden? De stroom krijg je toch niet op 8)7 8)7

Ik zet rotzooi uit, wat ik niet gebruik. Ik heb daar geen last van en de standby tijd schiet omhoog.

Hoe goed de accu ook is: IK vind dat die alleen leeg mag gaan gaan als ik hem gebruik!
Dus niet door zinloze processen op de achtergrond!.
Vandaar de term: "smartphone"... ;)

Waarom een S7 en/of S7Edge kopen, "smartphone", als je alles toch uitschakelt?
Dan kun je, volgens mij, net zo goed een telefoon kopen van rond de €200 die deze functies (die jij toch uitschakelt) niet heeft... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:31

H.Boss

Hugo Boss

melvinnie schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 09:17:

Ik zou toch een nieuwe aanvragen. Mijne wordt echt niet heet.. Gewoon een beetje warm. Ik had een andere kabel waarbij ik dat ook had dat het scherm uit en aan ging telkens. Kabel defect, maakt slecht contact met de telefoon.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
henklbr schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:01:
[...]

Vandaar de term: "smartphone"... ;)

Waarom een S7 en/of S7Edge kopen, "smartphone", als je alles toch uitschakelt?
Dan kun je, volgens mij, net zo goed een telefoon kopen van rond de €200 die deze functies (die jij toch uitschakelt) niet heeft... 8)7
Ik schakel geen functies uit.

gps, data, wifi, synchronisatie, hoge scherm helderheid staan altijd aan.
Dat maakt het een smartphone.

Niet extra apps die standaard er op gezet worden.

Ik kies er voor om bepaalde apps te gebruiken. Dat is pas smart.

Waarschijnlijk zal niemand het merken dat er bij mij 84 apps/processen uitgeschakeld zijn.
Zo overbodig is ie rotzooi dus.

Maar mischien is jouw definitie van een goede smartphone juist een telefoon met heel veel bloatware, stomme spelletjes, aandelen apps en noem maar op.

Dat mag hoor. Maar dan ben jij juist degene die beter een goedkope smartphone kan kopen, want daar staat het ook allemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
H.Boss schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Ik zou toch een nieuwe aanvragen. Mijne wordt echt niet heet.. Gewoon een beetje warm. Ik had een andere kabel waarbij ik dat ook had dat het scherm uit en aan ging telkens. Kabel defect, maakt slecht contact met de telefoon.
Moet ik dat gewoon bij de provider doen of heb je een url oid voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 11:49
Mijn S7 wordt ook extreem heet met quick charge, en scherm ook aan en uit, en dan stoppen met laden (mss een temperatuurbeveiliging?). Andere lader zelfde probleem. Ik laad nu niet meer met quick charge, maar alleen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Anarchist schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:54:
[...]
...
...
Ik begrijp de gedachtengang en die is prima. Zelf heb ik ook op een aantal verschillende toestellen dmv Package disabler Pro veel zaken uitgeschakeld, maar ben na veel testen en gebruik uiteindelijk tot de eenvoudige conclusie gekomen dat het geen zier uitmaakt voor batterijverbruik/accuduur (op de S7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:33:
Mijn S7 wordt ook extreem heet met quick charge, en scherm ook aan en uit, en dan stoppen met laden (mss een temperatuurbeveiliging?). Andere lader zelfde probleem. Ik laad nu niet meer met quick charge, maar alleen gewoon.
Waarschijnlijk een defecte kabel. Toestel detecteert waarschijnlijk steeds snel laden en dan weer normaal laden.
Als de connector heet wordt dan is het zeker weten een slecht contact.
[...]

Waarschijnlijk zal niemand het merken dat er bij mij 84 apps/processen uitgeschakeld zijn.

Maar mischien is jouw definitie van een goede smartphone juist een telefoon met heel veel bloatware, stomme spelletjes, aandelen apps en noem maar op.

Dat mag hoor. Maar dan ben jij juist degene die beter een goedkope smartphone kan kopen, want daar staat het ook allemaal op.
Waarschijnlijk is dat dan een gevoel dat je gewoon geen apps of processen wilt die je niet gebruikt en dat is prima maar qua accuduur zal het weinig uitmaken denk ik als Android goed zn werk doet.
Scherm, gps, bt, wifi en 3g/4g zal het meeste accu gebruiken.

Ik snap je wel maar ik ben er vanaf gestapt omdat ik wel eens teveel had uitgeschakeld. Daar kom je dan pas achter als je een keer iets wil doen wat je normaal nooit doet en dat werkt dan niet. Daar sta je dan met je flagship smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-07 20:18
Mijn S7 heeft soms moeite om terug te komen uit standby/scherm uit. Ik moet dan een paar keer drukken of de camera sneltoets gebruiken en dan 20 sec later popt het scherm op. Heel vaag. Software dingetje en wachten op update of toch terug naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:31

H.Boss

Hugo Boss

melvinnie schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:31:
[...]

Moet ik dat gewoon bij de provider doen of heb je een url oid voor mij?
Dat was niet met de originele kabel van mijn S7, maar een andere kabel die ik even gebruikte.
Maar zoals ik hier vaker heb gelezen in deze topic doet Samsung niet moeilijk en leveren ze je een nieuwe na contact.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
henklbr schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 08:22:

[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding][afbeelding]

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Australië, gereleased 04 jun 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8171225
Build date Tue, 24 May 2016 11:42:32 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APEL
CSC G930FPHN1APC5

Welk thema gebruik je (software info scherm)

sometimes I tuck my knees into my chest and lean forward. That's just how I roll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
suljo schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:52:
[...]

Welk thema gebruik je (software info scherm)
Bedoel je van de S7 of S7Edge?

S7: Military Uniform 2.0
S7Edge: Touchwiz Black

[ Voor 15% gewijzigd door henklbr op 04-06-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dan moet je gewoon rooten en alles eraf gooien, dan ben je pas echt goed bezig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:53
@Henk dank voor de S7 Edge update die jij beschikbaar stelt maar helaas wifi nog steeds een drama.
Dacht waag toch een gok want Nederlandse update van april verliest bij mij 20% 's nachts in 8/9 uur tijd in standby en was daardoor weer terug op de release firmware waar het wifi in standby wel normaal is, hoopte dus eerlijk gezegd dat dit probleem was opgelost maar helaas dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06
beezjeh schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:15:
@Henk dank voor de S& Edge update die jij beschikbaar stelt maar helaas wifi nog steeds een drama.
Dacht waag toch een gok want Nederlandse update van april verliest bij mij 20% 's nachts in 8/9 uur tijd in standby en was daardoor weer terug op de release firmware waar het wifi in standby wel normaal is, hoopte dus eerlijk gezegd dat dit probleem was opgelost maar helaas dus niet het geval.
Ik heb dat probleem ook gehad, wat bleek, locatie stond aan in het overzicht als je naar beneden scrolt zeg maar. Uitgezet en probleem opgelost. Weet niet of je dit al geprobeerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
0xrubennft schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:22:
[...]

Ik heb dat probleem ook gehad, wat bleek, locatie stond aan in het overzicht als je naar beneden scrolt zeg maar. Uitgezet en probleem opgelost. Weet niet of je dit al geprobeerd hebt?
Locatie staat gewoon uit bij mij en gebruik verder ook Package Disabler Pro maar help niet echt in dit probleem.

Harde reset etc alles geprobeerd maar het is helaas één of andere bug die 2 maanden verder nog steeds aanwezig is.
Ik ga niet meer downgraden dus maar iedere nacht in vliegmodus gaan tot een werkelijke fix :).

[ Voor 3% gewijzigd door beezjeh op 05-06-2016 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
beezjeh schreef op zondag 05 juni 2016 @ 01:00:
[...]

Locatie staat gewoon uit bij mij en gebruik verder ook Package Disabler Pro maar help niet echt in dit probleem.

Harde reset etc alles geprobeerd maar het is helaas één of andere bug die 2 maanden verder nog steeds aanwezig is.
Ik ga niet meer downgraden dus maar iedere nacht in vliegmodus gaan tot een werkelijke fix :).
Had exact het zelfde probleem, dit heb ik opgelost door enkel het 2,4 ghz kanaal van mijn router te gebruiken toen ging de stand-by drain van 4%per uur naar 1% in 8u. Volgens mij komt dit door random disconnects..... 😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
suljo schreef op zondag 05 juni 2016 @ 02:53:
[...]

Had exact het zelfde probleem, dit heb ik opgelost door enkel het 2,4 ghz kanaal van mijn router te gebruiken toen ging de stand-by drain van 4%per uur naar 1% in 8u. Volgens mij komt dit door random disconnects..... 😲
Same here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op zondag 05 juni 2016 @ 01:00:
[...]

Of het een bug is weet ik niet maar je kunt hem ook snachts aan de lader leggen. Hou je toch je wifi en batterij is vol.

Ik heb geen drain bij zowel wifi of 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:18:
[...]

Of het een bug is weet ik niet maar je kunt hem ook snachts aan de lader leggen. Hou je toch je wifi en batterij is vol.

Ik heb geen drain bij zowel wifi of 4g.
Draai de laatste ROM op mijn s7edge (APES), ook helemaal geen last van "drain" bij WiFi (2,4 & 5GHz) & 4G(+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Erg vreemd dan, de ene groep heeft last van drain en een andere groep weer niet. Toestel opsturen of contact met Samsung heb ik niet echt trek in gezien Samsung support alleen maar voorleest vanuit een boekje met vragen.

Dus toch maar even aanzien, 2.4ghz verhaal ga ik vannacht even uitproberen had toestel standaard op 5ghz staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:30:
[...]

Moet je eerst Milk VR downloaden en dat kan alleen als je de oculus app via bijvoorbeeld de Hola VPN app opstart via een USA server. In Milk VR kan je dan deze downloaden.
Even hier op terug komen, heb hola vpn(gratis versie) en op usa gezet, probeer milk VR te downloaden maar dan krijg het volgende probleem, lukt niet omdat me s7 zegt dat ik geen geschikte apparaten waarop de app kan worden geïnstalleerd, wat doe ik verkeerd?

edit- ik ben eigenlijk op zoek naar een achtbaan filmpje, waar kan ik dat vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
henklbr schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:43:
[...]

Draai de laatste ROM op mijn s7edge (APES), ook helemaal geen last van "drain" bij WiFi (2,4 & 5GHz) & 4G(+)
Ik zag dat jij de apc5 csc gebruikt vandaar dat jij geen drain hebt het probleem begon op apd1 en als je in de changelog van de Indische rom van deze week kijkt zal je zien dat er wifi connectivity fix staat, volgens mij hebben ze de drain op nieuwere modems gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
suljo schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:59:
[...]

Ik zag dat jij de apc5 csc gebruikt vandaar dat jij geen drain hebt het probleem begon op apd1 en als je in de changelog van de Indische rom van deze week kijkt zal je zien dat er wifi connectivity fix staat, volgens mij hebben ze de drain op nieuwere modems gefixt
PDA G935FXXU1APES
CSC G935FPHN1APC5

Deze Turkije rom heb ik dus geflashed maar probleem heb ik nog steeds, dus bedoel jij een andere rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
beezjeh schreef op maandag 06 juni 2016 @ 01:55:
[...]

PDA G935FXXU1APES
CSC G935FPHN1APC5

Deze Turkije rom heb ik dus geflashed maar probleem heb ik nog steeds, dus bedoel jij een andere rom?
Wat krijg jij als jij *#1234# intoetst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
Oké. Ik heb de APC8 updaten geïnstalleerd (de oude) en de drain is weg. Dus het Is echt wel softwarematig. Wat mij wel opvalt Is dat de software anders Is. Ik kan de dpi instellingen niet verhogen. Facebook en instagram staan voorgeïnstalleerd terwijl dat bij eerst niet was. Toch vreemd omdat het dezelfde firmware zou moeten zijn voor de zelfde regio. (LUX). Maar goed. Tijdelijke fix tot er een deftige updaten uitkomt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
suljo schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:59:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/eyYjzB.png

Je CSC heeft daar niks mee te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-09 20:24
Ik heb nu zo'n 2 maanden een s7 edge, heel tevreden over het toestel, overtreft mijn verwachtingen qua camera, schermkwaliteit en accuduur. En tot een paar dagen terug was ik ook erg blij met de snelheid / snappiness van Android.

Nu lijkt er echter ineens iets te zijn waardoor het toestel soms trager is. Dat gaat dan bijvoorbeeld om een app starten / taskswitcher openen, terug naar homescreen. Het is geen minutenwerk, maar misschien net een 1sec vertraging die storend werkt.

Ik heb gekeken naar apps die ik recentelijk geinstalleerd heb, en ik verdenk zelf Google play games ervan. Dat is eigenlijk de enige app die ik sindsdien heb geinstalleerd, en naar mijn idee nogal diep in android zou kunnen zitten. Meer mensen met die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
quarintus schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:46:
Oké. Ik heb de APC8 updaten geïnstalleerd (de oude) en de drain is weg. Dus het Is echt wel softwarematig. Wat mij wel opvalt Is dat de software anders Is. Ik kan de dpi instellingen niet verhogen. Facebook en instagram staan voorgeïnstalleerd terwijl dat bij eerst niet was. Toch vreemd omdat het dezelfde firmware zou moeten zijn voor de zelfde regio. (LUX). Maar goed. Tijdelijke fix tot er een deftige updaten uitkomt. :)
En hoe kan je die drain vaststellen?
Merk je gewoon dat je toestel leegloopt? Of merk je gewoon dat na een dag je toestel nog maar (laat ons zeggen) 45% overheeft?
Draai je bepaalde apps om dit te meten?
Naar mijn gevoel is dat toch ook locatiegebonden of zie ik dat verkeerd?
Ik werk op een plaats met "slechte ontvangst".
Thuis heb ik een prima ontvangst.
Ik heb dan ook een enorm verschil in batterijgebruik als ik beide plaatsen vergelijk.
Ik wil mijn toestel ookk wel even testen op drain als jij me zegt hoe...

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
dns_vbl schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:01:
[...]

Merk je gewoon dat je toestel leegloopt? Of merk je gewoon dat na een dag je toestel nog maar (laat ons zeggen) 45% overheeft?
Ik heb dan ook een enorm verschil in batterijgebruik als ik beide plaatsen vergelijk.
Mijn S7 Edge verloor met de release firmware zo'n 2% t/m 6% in 8/9 in standby 's nachts en na de firmware van april was/is dit plots 20% t/m 25% in standby.
Laatste firmware van Turkije lost het probleem niet op voor mij.

Een bepaalde groep zie ik op internet heeft hetzelfde probleem en de ene groep weer niet, wanneer ik downgrade is het probleem ook weg dus aan het toestel ligt het niet. Ik heb verder alles geprobeerd wat er gebeuren valt maar ik krijg het in ieder geval niet gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
dns_vbl schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:01:
[...]

Nou ten eerste is het verschil erg groot. Mijn batterij had aan het einde van de dag geen 45% over maar 15%. En dat is dan met 2,5 a 3 uur sot. Voorheen kon ik er 2 dagen mee doen! En haalde ik 6+ uur sot. Daarnaast liep de telefoon bijna net zo snel leeg als ik deze gebruikte of niet gebruikte. De processen Android system en Android os gebruikte samen 30% tot 45% van de batterij consumptie. Regelmatig meer dan het scherm.. nu is dat gezamenlijk nog maar 13%. En nu neemt het scherm weer zoals normaal de lead met energie verbruik.

De drain is dus vooral merkbaar wanneer je het toestel niet gebruikt. Er zijn een aantal zaken die een klein beetje hielpen, maar niet veel. Dit waren: telefoon herstarten na het volledig opladen als hij van de 100% af is. En Google backup verwijderen. Maar echt veel profijt had ik niet. Ik zag alleen een lichte daling in verbruik bij Android system en Android os.

[ Voor 13% gewijzigd door quarintus op 06-06-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:47:
[...]
Mijn S7 Edge verloor met de release firmware zo'n 2% t/m 6% in 8/9 in standby 's nachts en na de firmware van april was/is dit plots 20% t/m 25% in standby.

Een bepaalde groep zie ik op internet heeft hetzelfde probleem en de ene groep weer niet, wanneer ik downgrade is het probleem ook weg dus aan het toestel ligt het niet. Ik heb verder alles geprobeerd wat er gebeuren valt maar ik krijg het in ieder geval niet gefixed.
Ik heb de laatste firmware, APES, op mijn toestel, en verlies ongeveer 4% aan accu tussen 2300-0700u met WiFi (5GHz) & BlueTooth AAN (in verbinding met Gear S2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
henklbr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 09:01:
[...]

[afbeelding]

Je CSC heeft daar niks mee te maken!
Modems moest csc worden (was een beetje moe) en voor zover ik zie heeft de csc toegang om het systeem aan te passen kan het zijn dat ze een lib zijn vergeten meenemen /updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
suljo schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:24:
[...]

Modems moest csc worden en voor zover ik zie heeft de csc toegang om het systeem aan te passen kan het zijn dat ze een lib zijn vergeten meenemen /updaten
Welke CSC heb jij dan? De meest recente voor Nederland/PHN is namelijk APC5, en NIET APD1!
En het modem wat is gebruik, CP, is APEQ

Check voor de gein ook eens wat Facebook bij je gebruikt? Deze hield namelijk bij mij het toestel een paar keer "wakker"!

[ Voor 13% gewijzigd door henklbr op 06-06-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
henklbr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:27:
[...]

Welke CSC heb jij dan? De meest recente voor Nederland/PHN is namelijk APC5, en NIET APD1!
En het modem wat is gebruik, CP, is APEQ

Check voor de gein ook eens wat Facebook bij je gebruikt? Deze hield namelijk bij mij het toestel een paar keer "wakker"!
Ik zei dat hij dan drain had omdat jij zei dat jouw batterij leven goed Was maar de drain gebeurt enkel bij de apd1 csc en alles ervoor zou goed moeten zijn. De laatste nl csc is inderdaad apc5 maar voor lux is dit jammer genoeg apd1

[ Voor 6% gewijzigd door suljo op 06-06-2016 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:47

AvK

Ready Set Go

Ivos schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:11:
Ik heb nu zo'n 2 maanden een s7 edge, heel tevreden over het toestel, overtreft mijn verwachtingen qua camera, schermkwaliteit en accuduur. En tot een paar dagen terug was ik ook erg blij met de snelheid / snappiness van Android.

Nu lijkt er echter ineens iets te zijn waardoor het toestel soms trager is. Dat gaat dan bijvoorbeeld om een app starten / taskswitcher openen, terug naar homescreen. Het is geen minutenwerk, maar misschien net een 1sec vertraging die storend werkt.

Ik heb gekeken naar apps die ik recentelijk geinstalleerd heb, en ik verdenk zelf Google play games ervan. Dat is eigenlijk de enige app die ik sindsdien heb geinstalleerd, en naar mijn idee nogal diep in android zou kunnen zitten. Meer mensen met die ervaring?
Misschien dit:
Gisteren merkte ik dat mijn S7 edge (waar ik heel erg tevreden over ben) haperde. Hij liep niet soepel. Ik even geheugen geschoond, alles tasks afgesloten en opnieuw opgestart. Was wel iets beter maar nog niet helemaal normaal. Ik dacht ik draai FF Antutu BM gewoon om even te testen ....... belachelijk lage score.... rond de 9000 terwijl ik altijd met gemak boven de 13000 haalde. Dacht even dat ik een probleem had. Ineens viel het me op dat het toestel redelijk warm aanvoelde. Niet zo gek na een BM maar toch.......
Stoute schoenen aangetrokken en het toestel even in de diepvries gelegd. 10 minuten. Weer Antutu gedraaid en wat denk je? Net geen 14000 punten.
Ergo: buiten was het 28 graden. Zat lekker in de tuin en een wandeling gemaakt. Toestel in de broekzak. Volle zon erop. Terug in de tuin. Koel biertje erbij. FF spelen met de Foon..... Die had het dus ook warm. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
henklbr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:18:
[...]

Ik heb de laatste firmware, APES, op mijn toestel, en verlies ongeveer 4% aan accu tussen 2300-0700u met WiFi (5GHz) & BlueTooth AAN (in verbinding met Gear S2)
Dan moet ik toch maar nog eens een gokje wagen met een harde reset!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:04
Rolt Samsung gewone updates en security updates altijd apart uit of krijg je de security update alleen bij een gewone update? Zit nu namelijk nog op die van april...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:10
AvK schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:10:
[...]

Misschien dit:
Gisteren merkte ik dat mijn S7 edge (waar ik heel erg tevreden over ben) haperde. Hij liep niet soepel. Ik even geheugen geschoond, alles tasks afgesloten en opnieuw opgestart. Was wel iets beter maar nog niet helemaal normaal. Ik dacht ik draai FF Antutu BM gewoon om even te testen ....... belachelijk lage score.... rond de 9000 terwijl ik altijd met gemak boven de 13000 haalde. Dacht even dat ik een probleem had. Ineens viel het me op dat het toestel redelijk warm aanvoelde. Niet zo gek na een BM maar toch.......
Stoute schoenen aangetrokken en het toestel even in de diepvries gelegd. 10 minuten. Weer Antutu gedraaid en wat denk je? Net geen 14000 punten.
Ergo: buiten was het 28 graden. Zat lekker in de tuin en een wandeling gemaakt. Toestel in de broekzak. Volle zon erop. Terug in de tuin. Koel biertje erbij. FF spelen met de Foon..... Die had het dus ook warm. :)
antutu is harstikke wispelturig. Ik haal ook zat vaak 9000 en de andere keer weer 13000.. Trek daar vooral geen conclusies uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 13:11

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Hebben jullie al de waterdichtheid getest? Kan je het testen met de barometer in de telefoon? Bij mijn telefoon loopt de druk op, maar met dezelfde druk op de telefoon loopt die ook weer terug. Ik denk dat die van mij niet waterdicht is? Dit zou voor mij nogal teleurstellend zijn namelijk...

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mother_Goozz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:10:
Hebben jullie al de waterdichtheid getest? Kan je het testen met de barometer in de telefoon? Bij mijn telefoon loopt de druk op, maar met dezelfde druk op de telefoon loopt die ook weer terug. Ik denk dat die van mij niet waterdicht is? Dit zou voor mij nogal teleurstellend zijn namelijk...
Nee, en ik ga hem ook niet "zo maar" hiervoor in een bak met water leggen! (en ik denk meerderen niet: dat is "de Goden" verzoeken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:47

AvK

Ready Set Go

Wouter lucassen schreef op maandag 06 juni 2016 @ 16:49:
[...]

antutu is harstikke wispelturig. Ik haal ook zat vaak 9000 en de andere keer weer 13000.. Trek daar vooral geen conclusies uit.
Kan zijn maar niet mijn ervaring met Antutu. Test altijd 'clean' en 20x rond de 13000 gehad. Gisteren ineens niet.
Maar mijn punt is meer dat mijn S7 edge 'haperde' door de opgelopen warmte. Ook niet zo gek natuurlijk. Vandaag tijdens een normale werkdag binnen (rond de 20 graden) geen enkel probleem.
Poosje geleden zat ik met mijn tablet buiten een spelletje te spelen. Die begon ineens ook te stotteren en te protesteren. Ding was bloedheet. Ook bij rond de 28 graden en in de zon.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
AvK schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:42:
[...]

Kan zijn maar niet mijn ervaring met Antutu. Test altijd 'clean' en 20x rond de 13000 gehad. Gisteren ineens niet.
Maar mijn punt is meer dat mijn S7 edge 'haperde' door de opgelopen warmte. Ook niet zo gek natuurlijk. Vandaag tijdens een normale werkdag binnen (rond de 20 graden) geen enkel probleem.
Poosje geleden zat ik met mijn tablet buiten een spelletje te spelen. Die begon ineens ook te stotteren en te protesteren. Ding was bloedheet. Ook bij rond de 28 graden en in de zon.
Ik heb heel vaak 9000 en mijn toestel hapert nooit. ;) Het lijkt me sterk dat je antutu benchmark en je haperingen gerelateerd zijn. Dat je toestel te warm wordt kan inderdaad wellicht een reden zijn voor haperende prestaties. Toch lijkt me dit vreemd want ik heb in de hitte echt nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
henklbr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:19:
[...]

Nee, en ik ga hem ook niet "zo maar" hiervoor in een bak met water leggen! (en ik denk meerderen niet: dat is "de Goden" verzoeken!)
Het is en blijft een telefoon, gemaakt om mee te bellen en sms'en en dies meer. Dat ding is echt niet gemaakt om onder te dompelen. Ik ben al ver tevreden als ie tegen wat regendruppels/hagelbollen kan.
Mij bekruipt zoiets van "what the fuck r u doing" met de val- en waterdichtheidstesten op "you tube" en andere..
Of groeit het geld op jullie rug of een geldschijtend ezeltje???? man man man :?

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
beezjeh schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:47:
[...]

om 7 uur (net dus) voor 100% opgeladen. Nu ontkoppelen en dan morgen om 6h30 eens kijken...
I'll keep u posted

Zo, we zijn 13 uur verder. Er rest me 85%. Van 10 uur tot half zeven stond ie in niet storen, er werd niet gebeld, gesms'd, ge-interenet...
Moet ik spreken van een drain? Of is dit normaal?

[ Voor 11% gewijzigd door dns_vbl op 07-06-2016 08:18 . Reden: Toevoeging gegevens ]

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dns_vbl
quarintus schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:54:
[...]

Nou ten eerste is het verschil erg groot. Mijn batterij had aan het einde van de dag geen 45% over maar 15%. En dat is dan met 2,5 a 3 uur sot. Voorheen kon ik er 2 dagen mee doen! En haalde ik 6+ uur sot. Daarnaast liep de telefoon bijna net zo snel leeg als ik deze gebruikte of niet gebruikte. De processen Android system en Android os gebruikte samen 30% tot 45% van de batterij consumptie. Regelmatig meer dan het scherm.. nu is dat gezamenlijk nog maar 13%. En nu neemt het scherm weer zoals normaal de lead met energie verbruik.

De drain is dus vooral merkbaar wanneer je het toestel niet gebruikt. Er zijn een aantal zaken die een klein beetje hielpen, maar niet veel. Dit waren: telefoon herstarten na het volledig opladen als hij van de 100% af is. En Google backup verwijderen. Maar echt veel profijt had ik niet. Ik zag alleen een lichte daling in verbruik bij Android system en Android os.
om 7 uur (net dus) voor 100% opgeladen. Nu ontkoppelen en dan morgen om 6h30 eens kijken...
I'll keep u posted

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mother_Goozz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:10:
Nou: toch maar even gedaan...

Resultaat op 100m: druk liep behoorlijk op in de barometer, werd minder nadat ik weer naar de oppervlakte ging, maar er is nu wel wat anders gebeurt:

Heb nu een Samsung Galaxy S7Edge MINI !!! (door de druk gekrompen waarschijnlijk!) 8)7

Krijg ik nu van jou een nieuwe? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 13:11

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

henklbr schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:37:
[...]

Nou: toch maar even gedaan...

Resultaat op 100m: druk liep behoorlijk op in de barometer, werd minder nadat ik weer naar de oppervlakte ging, maar er is nu wel wat anders gebeurt:

Heb nu een Samsung Galaxy S7Edge MINI !!! (door de druk gekrompen waarschijnlijk!) 8)7

Krijg ik nu van jou een nieuwe? O-)
hahaha _/-\o_
Wat ik bedoelde als je met je vinger wat druk (nee niet doormidden knijpen dat toestel) op het scherm zet, dat de barometer wel in druk oploopt, maar daarna ook terug naar bijna normale waarden (terwijl ik de druk op het scherm blijf geven). Vroeg me af hoe dat bij jullie is :) Doordat de druk terug loopt, denk ik dat die van mij niet "waterdicht" is.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Mother_Goozz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:44:
[...]

hahaha _/-\o_
Wat ik bedoelde als je met je vinger wat druk (nee niet doormidden knijpen dat toestel) op het scherm zet, dat de barometer wel in druk oploopt, maar daarna ook terug naar bijna normale waarden (terwijl ik de druk op het scherm blijf geven). Vroeg me af hoe dat bij jullie is :) Doordat de druk terug loopt, denk ik dat die van mij niet "waterdicht" is.
Je weet toch dat dat het normaal is dat de druk stabiliseert? Je moet je slechts zorgen maken als de druk totaal níet toeneemt. Dat de druk na een tijdje terugloopt terwijl je dezelfde druk uitoefent is normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
Mother_Goozz schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:44:
[...]

hahaha _/-\o_
En als ik het mij uit de lessen fysica nog goed herinner is de druk groter bij beweging dan bij stilstaand dus het is normaal dat wanneer jij je gsm aan het onderdompelen was (naar beneden duwen) dat dan de druk groter was dan toen hij de vereiste diepte had bereikt en jij hem stil hield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 20:05
Ik zag dat de laatste rom die henklbr plaatste uit australie komt. Ik heb een s7 phn rom. Als ik deze nieuwe firmware instaleer, hoe zit het dan met de NL frequentie banden? Ik bedoel, is deze rom dan geschikt voor bijv. Kpn, t-mobile,vodafone enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beezjeh schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:16:
Erg vreemd dan, de ene groep heeft last van drain en een andere groep weer niet. Toestel opsturen of contact met Samsung heb ik niet echt trek in gezien Samsung support alleen maar voorleest vanuit een boekje met vragen.

Dus toch maar even aanzien, 2.4ghz verhaal ga ik vannacht even uitproberen had toestel standaard op 5ghz staan.
Ze kunnen ook inloggen op je telefoon en support geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AvK schreef op maandag 06 juni 2016 @ 14:10:
[...]

Misschien dit:
Antutu scores zeggen weining, het gaat er gewoon om wat jezelf ervaart. Draai maar eens 3x Antutu achter elkaar dan zul je zien dat elke keer andere waardes krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
acale schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:06:
Ik zag dat de laatste rom die henklbr plaatste uit australie komt. Ik heb een s7 phn rom. Als ik deze nieuwe firmware instaleer, hoe zit het dan met de NL frequentie banden? Ik bedoel, is deze rom dan geschikt voor bijv. Kpn, t-mobile,vodafone enz?
Henk maakt de rom helemaal geschikt voor gebruik hier in Nederland, Je kunt dit ook bij zijn posts zien. Wel even uitkijken daar hij post voor de gewone S7 als ook voor de S7 edge versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
pappaleone schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:16:
[...]

Henk maakt de rom helemaal geschikt voor gebruik hier in Nederland, Je kunt dit ook bij zijn posts zien. Wel even uitkijken daar hij post voor de gewone S7 als ook voor de S7 edge versie.
Ok, dat had ik inderdaad gelezen maar dacht dat het aanpassen alleen sloeg op het veranderen van de csc van australie in phn voor nl. Maar zo te zien doet hij meer dan dat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
acale schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:41:
[...]

Ok, dat had ik inderdaad gelezen maar dacht dat het aanpassen alleen sloeg op het veranderen van de csc van australie in phn voor nl. Maar zo te zien doet hij meer dan dat _/-\o_
Meestal is er weinig verschiil tussen een rom van Nederland en in dit geval Australie, alleen modem/baseband dat soort dingen. Hiervoor zet Henk zijn eigen in zodat we altijd de laatste nieuwe rom hebben.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
acale schreef op maandag 06 juni 2016 @ 23:41:
[...]

Wat pappaleone al schreef: in de ROM's die ik hier plaats zit altijd de laatste EUROPESE radio/CP (dus niet van een ander continent)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/YRJXFz.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/921/dXapr4.png

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/kA1zEb.jpg

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Engeland, gereleased 07 jun 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8206888
Build date Thu, 26 May 2016 23:45:19 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APEQ
CSC G930FPHN1APC5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
henklbr schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 07:43:

[afbeelding][afbeelding]

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Engeland, gereleased 07 jun 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8206888
Build date Thu, 26 May 2016 23:45:19 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APEQ
CSC G930FPHN1APC5

hoi Henk,

ik heb sinds gisteren de app, flashfire (van de ontwikkelaar Chainfire). Nu las ik dat het mogelijk was ook om te updaten via deze flashfire app.
Ken jij deze app en zou je mij op weg kunnen helpen? alvast dank! mvg, Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:11:
[...]

hoi Henk,

ik heb sinds gisteren de app, flashfire (van de ontwikkelaar Chainfire). Nu las ik dat het mogelijk was ook om te updaten via deze flashfire app.
Ken jij deze app en zou je mij op weg kunnen helpen? alvast dank! mvg, Geert
Helaas... (volgens mij is dat toch voor "rooted" phones?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
henklbr schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:17:
[...]

ah ok, jammer

oke, ja dat is voor rooted devices. Ik ga eens verder speuren op het XDA forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Ik geef het op :), gisteren nogmaals een harde reset uitgevoerd en en ik heb 18% verloren in standby vannacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 21:07
Ik heb sinds zaterdag de S7 Edge binnen (pearl white), ben er dik tevreden mee en het is toch weer een stap voorwaarts vergeleken met de S6 Edge (slow mo 240, battery, AOD, grootte scherm, snelheid, etc).

Het vreemde is dat internet trager lijkt (WiFi). Op het moment dat ik plaatjes moet laden in email of apps, duurt het veel langer dan bij de S6 Edge. Ik zit op hetzelfde netwerk (werk zowel als thuis).

In de speedtest die ik uitvoer geeft hij wel dezelfde snelheid weer.. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Ik hoor het graag, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Bedoel je dat de browser trager lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 21:07
Niet alleen de browser, ook bijvoorbeeld de Outlook app, die afbeeldingen moet weergeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
BAROMETER??? Op de vorige pagina een paar maal genoemd.
Waar zit die dan? Of is het alleen een sensor en moet er een aparte app. op? Zo ja, welke gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 15:50
Barock schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:05:
BAROMETER??? Op de vorige pagina een paar maal genoemd.
Waar zit die dan? Of is het alleen een sensor en moet er een aparte app. op? Zo ja, welke gebruiken jullie?
Via *#0*# kan je een testmenu oproepen. Als je hier sensor(s?) aanklikt dan kan je zien dat er ook een barometer in de telefoon zit. Via de appstore kan je ook applicaties downloaden die gebruik maken van deze sensor (zoek op 'barometer').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar de foto's die dit toestel maakt is werkelijk bedroevend, het lijkt wel of ik naar foto's zit te kijken van 1 megapixel. Ik had de S6 Edge, die maakte echt goede foto's voor een smartphone. Ik heb de Isocell camera in mijn S7 Edge. Op een computer beelscherm zie je gelijk al zonder in te zoomen dat de foto's niet erg best zijn, bij mijn S6 Egde bereik ik dit pas na erg veel inzoomen.
Is dit meer van jullie opgevallen? Zou er iets niet goed zijn met dit toestel?

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 20:17
dynax schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:22:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar de foto's die dit toestel maakt is werkelijk bedroevend, het lijkt wel of ik naar foto's zit te kijken van 1 megapixel. Ik had de S6 Edge, die maakte echt goede foto's voor een smartphone. Ik heb de Isocell camera in mijn S7 Edge. Op een computer beelscherm zie je gelijk al zonder in te zoomen dat de foto's niet erg best zijn, bij mijn S6 Egde bereik ik dit pas na erg veel inzoomen.
Is dit meer van jullie opgevallen? Zou er iets niet goed zijn met dit toestel?
Eh? Heb je niet toevallig de 'Picture Size' op 1:1 staan? of maak je foto's met de frontcamera :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Nee, hij staat op auto, en ik heb het op 12 MP (4:3) en op 9.1 MP (16:9) geprobeerd. En uiteraard met de rearcam :-)

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dynax schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:43:
Nee, hij staat op auto, en ik heb het op 12 MP (4:3) en op 9.1 MP (16:9) geprobeerd. En uiteraard met de rearcam :-)
Nou: dan is er denk ik wat loos met je cam, want bij mij maakt hij uitstekende foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dynax schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 17:43:
Dan is er toch iets mis met je toestel,als ik opgeslagen foto's ,gemaakt met het toestel(S7 Edge) bekijk en ik trek die bij zijn die super scherp.
Als voorbeeld ,een foto van mijn hond terwijl die op het strand loopt zonder zoom en als ik die bekijk op mijn toestel kan je de hond amper zien,als ik die foto dan bijhaal maximaal kan ik het geluk in zijn ogen zien!!!
Nog nooit een betere camera bij een smartphone gezien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
Mijn S7 maakt ook schitterende foto's.
Even iets anders: heeft het zin als ik net de rom van Australie heb geïnstalleerd om deze uit England nog te installeren? Volgens mij bevatten beide de zelfde security patches, toch?
En wat is het verschil tussen een MMO en PHN rom? Beide zijn NL dacht ik. (Of is deze vraag al gesteld? :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 12:06

Arjan A

Cenosillicafoob

Tja, prachtige foto's, maar met rechte lijnen heeft mijn S7 duidelijk een probleem. De rails lopen echt gewoon recht...
Afbeeldingslocatie: http://www.flickoramio.com/img/8360/069e4d089d264dfcb5d2892c178b8c4d/1/20160602_170437.jpg

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 14:11
De doze op m'n S7edge lijkt niets te doen. Zit nu vanaf vanmorgen 8uur op 100% van de stekker nu op 51% met:
  • Gesprekken: 00:00:00 0%
  • Display: 01:51:55 37%
  • Radio: 00:00:00 0%
  • Wi-Fi: 12:12:24 17%
  • Actief: 03:09:21 1%
  • Bluetooth: 12:12:24 1%
  • Apps: 45%
  • -> met daarin bovenaan: Android systeem 14.5%, Kernel (android OS) 7.4%, Foto's 3.6%, Google-app 3.3%[/li] (Foto's is altijd nogal een battery soaker valt me op)[/li]
Als ik in GSAM kijk dan staat daar bij Held Awake/Doze:
  • Actief: 3h 9m 21s
  • Deep Sleep - CPU Freq 0: 7h 11m 7s (59%)
  • Discharge Screen Off: 22% total, 0% doze
Gemiddelden na volledig opladen:
  • Doze Time: 0s (14m 28s Max)
NL model, stock OTA firmware, always on display OFF

Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door catchingfire op 07-06-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan A schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:05:
Tja, prachtige foto's, maar met rechte lijnen heeft mijn S7 duidelijk een probleem. De rails lopen echt gewoon recht...
[afbeelding]
Daar is toch kort geleden een patch voor uitgekomen, even bij je instellingen kijken in vormcorrectie inschakelen. Ikzelf heb er trouwens helemaal geen last van.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2016 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
[afbeelding]
Bijzonder......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:45
catchingfire schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 20:24:
De doze op m'n S7edge lijkt niets te doen. Zit nu vanaf vanmorgen 8uur op 100% van de stekker nu op 51% met:
  • -> met daarin bovenaan: Android systeem 14.5%, Kernel (android OS) 7.4%, Foto's 3.6%, Google-app 3.3%[/li] (Foto's is altijd nogal een battery soaker valt me op)[/li]

Iemand enig idee?
Gebruik je always on display functie? Deze staat standaard aan en voorkomt dat je toestel echt in doze modus gaat.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-09 14:11
Alekz87 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 22:59:
Gebruik je always on display functie? Deze staat standaard aan en voorkomt dat je toestel echt in doze modus gaat.
Nee, always on display gebruik ik niet en staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
henklbr schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:17:
[...]

Henk,

Inmiddels heb ik jouw laatste versie kunnen installeren via Odin. Echter als ik in de Samsung Phone INFO App mijn huidige firmware details bekijk, zie ik dat mijn bootloader versie niet hetzelfde is als mijn PDA versie.

Bootloader version: G930FXXU1APD1
PDA version: G930FXXU1APEQ

tevens staat bij baseband version: G930FXXU1APEQ.

bij het tabje CSC code in bovengenoemde INFO app staat tevens mijn Product Code: SM-G930FZKAPHN
Original CSC Code: PHN

maar de kopjes daaronder; Firmware''s CSC Code, Active CSC Code, Available CSC Code en CSC Country zijn daarentegen allemaal leeg (daar is dus niets ingevuld)

Heb ik iets over het hoofd gezien tijdens het installeren via Odin? Of ben ik gewoon up to date nu en is er niets aan de hand?

Alvast dank voor je tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[afbeelding]
Dat is wel heel erg. Dat heb ik niet. Probeer vormcorrectie eens.

Iemand enig idee?
Toch zie ik bij deep sleep 7h 11m staan dus er werkt wel iets alleen bij Doze staat 0s. Voor de rest 1h 52m screen on time en het toestel is 3h 9m actief op achtergrond. Bij elkaar maakt dit 12h 12m.

Dus het lijkt alsof het toestel toch veel op de achtergrond heeft zitten doen dmv backup of muziek gedraait of heel vaak aan en uit gedaan waardoor je een lage sot hebt maar wel hoge activiteit.
Maar kan ook een app of systeem proces zijn. Gebruik je app optimalisatie voor elke app?

Ik heb iets van 1% drop over 7uur met wifi/4g aan (standby). Rest staat allemaal uit. Ook meldingen staan voor meeste apps uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee?
Dan beng ik bang, dat er toch 1 of andere APP je toestel toch "wakker" houdt en niet echt laat "slapen"!

Hieronder mijn stats, met WiFi & Bluetooth continue AAN:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/wb5MGW.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/o2E1nN.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/6iQBUC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
[afbeelding]
Mijn telefoon heeft dit ook zo erg als op jouw foto. Gelukkig zit er nu een correction schuifje in de settings die het verhelpt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 06:55:
[...]
Henk,

Inmiddels heb ik jouw laatste versie kunnen installeren via Odin. Echter als ik in de Samsung Phone INFO App mijn huidige firmware details bekijk, zie ik dat mijn bootloader versie niet hetzelfde is als mijn PDA versie.

Bootloader version: G930FXXU1APD1
PDA version: G930FXXU1APEQ

tevens staat bij baseband version: G930FXXU1APEQ.

bij het tabje CSC code in bovengenoemde INFO app staat tevens mijn Product Code: SM-G930FZKAPHN
Original CSC Code: PHN

maar de kopjes daaronder; Firmware''s CSC Code, Active CSC Code, Available CSC Code en CSC Country zijn daarentegen allemaal leeg (daar is dus niets ingevuld)

Heb ik iets over het hoofd gezien tijdens het installeren via Odin? Of ben ik gewoon up to date nu en is er niets aan de hand?

Alvast dank voor je tijd!
Zie hier het antwoord van de maker van die app op XDA.
Pagina: 1 ... 48 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support