Komt door het licht denk ik. Waarschijnlijk veel ruis. Heeft niets met focus te maken want de camera lens heeft een vaste focus.durian schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:02:
Mijn frontcamera is buiten scherp (kleiner diafragma?), maar binnen niet-
Hey Garret Samsung gebruikt sinds kort bij elke rom die uitkomt de 4 files, waarom weet ik ook niet.Garret1410 schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:20:
[...]
Normaal zit het in 1 pakket maar die van Henklbr zijn opgedeeld in vieren. Deze kun je apart selecteren met de gelijknamige knoppen. Dus met BL selecteer je BL en zo verder. Allemaal tegelijk flashen.
Een how too moet je even googlen maar het is niet moeilijk. Ik gebruik 3.10.6 maar nieuwer kan ook.
Toestel in download mode zetten. Odin geeft aan of je verbonden bent. Dan op start drukken.
Ik ken ze ook nog als 1 pakket, maar je kan ze dus alle 4 tegelijk flashen?
Stop chasing the dream, you're already living it
Dat'ie vaste focus heeft weet ik, maar ik het het over een diafragma. Kleiner diafragma is grotere scherptediepte, waardoor ik misschien buiten in focus kom, en binnen niet, als de vaste focus afstand eigenlijk te ver is voor een selfie-camera.Garret1410 schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:33:
[...]
Komt door het licht denk ik. Waarschijnlijk veel ruis. Heeft niets met focus te maken want de camera lens heeft een vaste focus.
[ Voor 0% gewijzigd door durian op 10-04-2016 22:04 . Reden: spelfouten ]
Ja in odin heb je de vakjes BL AP CP CSC deze corresponderen met de 4 losse files van de rom .Qosmic schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:43:
Ik ken ze ook nog als 1 pakket, maar je kan ze dus alle 4 tegelijk flashen?
Deze plaats je in odin en daarna hetzelfde ritueel.
[ Voor 9% gewijzigd door pappaleone op 10-04-2016 22:08 ]

Ben zeer tevreden met de stby-tijd met "normaal" gebruik (zoals ik ook mijn Note 4 gebruikte!)...
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Gister mijn eerste vastloper in een maand (S7 Edge). Was aan het browser in Chrome en ineens werd m'n scherm stuk minder helder een ik kon niks meer. Eerste deden de twee touchknoppen het nog maar na een paar seconden stopten die er ook mee. Naar een minuut heb ik volume down en power button even vastgehouden en hij reboote. Geen idee of dat automatisch wat of door de knoppen.
Toevallig had mijn vrouw gister ook een probleem met haar S7 edge. De automatische helderheid deed het niet meer. Scherm stond mega donker. Vinkje aan en uit en hij deed het weer goed.
Toevallig had mijn vrouw gister ook een probleem met haar S7 edge. De automatische helderheid deed het niet meer. Scherm stond mega donker. Vinkje aan en uit en hij deed het weer goed.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Een kennis wilde mijn telefoon graag zien en heeft deze ook laten vallen.
Enkele barsten in het scherm. T_T
Hij zou zijn aansprakelijkheidsverzekering inlichten. Ik vraag me nu af, krijg je dan een nieuwe of niet?
Hij is precies 7 dagen na ontvangst gevallen.
Ik denk bij reparatie ook aan de verkoopwaarde, een gerepareerde telefoon is misschien minder waard? Hij wordt er ook niet beter op.
Waar kan ik op rekenen en welke rechten heb ik? Ik heb hier geen ervaring mee en ben vooral verdrietig nu.
Hij zou zijn aansprakelijkheidsverzekering inlichten. Ik vraag me nu af, krijg je dan een nieuwe of niet?
Ik denk bij reparatie ook aan de verkoopwaarde, een gerepareerde telefoon is misschien minder waard? Hij wordt er ook niet beter op.
Waar kan ik op rekenen en welke rechten heb ik? Ik heb hier geen ervaring mee en ben vooral verdrietig nu.
Ik heb twee keer zo'n gevalletje mee gemaakt en toestel wordt gewoon gerepareerd. Het zal misschien ook aan de verzekering liggen maar de eerste keer ben ik zelf naar een erkend Samsung reparatie centrum gereden en scherm was binnen half uur gemaakt. Tweede keer betrof het een tablet en die werd opgestuurd maar kon niet gemaakt worden en kreeg de dagwaarde vergoed.honey schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:58:
Een kennis wilde mijn telefoon graag zien en heeft deze ook laten vallen.Enkele barsten in het scherm. T_T
Wat precies je rechten zijn staan in de voorwaarden van de aansprakelijkheids verzekering.
Of een telefoon minder waard is na reparatie lijkt me sterk. Ten eerste hoeft niemand het te weten en ten tweede maakt het toch niet uit als dit door een erkend reparatie bedrijf wordt gemaakt. Ga ervan uit dat toestel goed gerepareerd wordt waardoor het toestel weer als nieuw is.
[ Voor 11% gewijzigd door Garret1410 op 11-04-2016 13:12 ]
Mijn inziens geen speld tussen te krijgenGarret1410 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:08:
[...]
Ik heb twee keer zo'n gevalletje mee gemaakt en toestel wordt gewoon gerepareerd. Het zal misschien ook aan de verzekering liggen maar de eerste keer ben ik zelf naar een erkend Samsung reparatie centrum gereden en scherm was binnen half uur gemaakt. Tweede keer betrof het een tablet en die werd opgestuurd maar kon niet gemaakt worden en kreeg de dagwaarde vergoed.
Wat precies je rechten zijn staan in de voorwaarden van de aansprakelijkheids verzekering.
Of een telefoon minder waard is na reparatie lijkt me sterk. Ten eerste hoeft niemand het te weten en ten tweede maakt het toch niet uit als dit door een erkend reparatie bedrijf wordt gemaakt. Ga ervan uit dat toestel goed gerepareerd wordt waardoor het toestel weer als nieuw is.
En benadrukken dat je hem in nieuwe staat terug wil, dus zonder valschade en krassen.
Dan is de kans op een nieuwe ook groter, en het is gewoon een redelijk verzoek, gezien hij 7dgn oud was..
Dan is de kans op een nieuwe ook groter, en het is gewoon een redelijk verzoek, gezien hij 7dgn oud was..
Ja, en? Gezien hij 7 dagen oud is? Het is toch niet de schuld van Samsung dat hij gevallen is, of van de winkel waar je hem gekocht heb of de verzekeringsmaatschappij?vaagisdenaam schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:55:
En benadrukken dat je hem in nieuwe staat terug wil, dus zonder valschade en krassen.
Je opmerking van "gezien hij 7 dagen oud is" slaat dus nergens op!
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Je laat het scherm repareren bij een reparatiecentrum; die rekening kan je opsturen en krijg je vergoed.honey schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:58:
Een kennis wilde mijn telefoon graag zien en heeft deze ook laten vallen.Enkele barsten in het scherm. T_T
Dit is vaak de manier van werken. Een complete nieuwe telefoon zal niet gaan denk ik, of is de behuizing ook beschadigd?
Slaat wel degelijk ergens op. Beetje beter begrijpend lezen, ik leg het even uit:henklbr schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:57:
[...]
Ja, en? Gezien hij 7 dagen oud is? Het is toch niet de schuld van Samsung dat hij gevallen is, of van de winkel waar je hem gekocht heb of de verzekeringsmaatschappij?
Je opmerking van "gezien hij 7 dagen oud is" slaat dus nergens op!
Je hebt een nieuwe telefoon, van 7 dagen oud. Ik ga dan even uit van geen gebruikssporen.
Kennis laat hem vallen. Scherm kapot, en grote kans op krasjes en deukjes in de behuizing. Na alleen een schermreparatie heb je dus geen telefoon in nieuwstaat meer, en dus een toestel dat minder waard is dan voorheen. Ik zou daar wel op gaan hameren, je wil uiteraard dan een telefoon in dezelfde staat als je had, zeker gezien hij 7 dagen oud is en dus nog geen gebruikssporen had. Had je hem zelf al eerder eens laten vallen met ongerepareerde schade als gevolg, dan is bovenstaand inderdaad niet redelijk, maar gezien de nieuwstaat wel vind ik.
Ik zou dus aansturen op ook vervanging van de metalen rand en evt achterkant, áls hier ook valschade op zit. Bijkomend voordeel is dan dat ze eerder geneigd zijn een nieuwe te geven, omdat ze niet álles gaan vervangen.
Dit is natuurlijk niet Samsungs probleem, maar dan van de kennis en de verzekering. Deze vergoeden de kosten voor de gehele reparatie, of, als je mazzel hebt, het nieuwe toestel. Samsung verkoopt er dan gewoon een extra.
[ Voor 5% gewijzigd door vaagisdenaam op 11-04-2016 15:19 ]
Als ik hem laat repareren, dan kan ik hem inderdaad als nieuw verkopen, maar ergens voelt het niet helemaal fair. -_-
De behuizing is goed. Er zat een military grade Spigen case omheen
Doctorphone krijgt hele goede beoordelingen, dus zal het daar laten repareren als ik geen nieuwe krijg. Maar toch wel een grote teleurstelling als ik geen nieuwe krijg. Hij voelde toch als nieuw.
Ik wacht wel even af.
De behuizing is goed. Er zat een military grade Spigen case omheen

Doctorphone krijgt hele goede beoordelingen, dus zal het daar laten repareren als ik geen nieuwe krijg. Maar toch wel een grote teleurstelling als ik geen nieuwe krijg. Hij voelde toch als nieuw.
Ik wacht wel even af.
Repareren bij "Doctor Phone"?honey schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:38:
Als ik hem laat repareren, dan kan ik hem inderdaad als nieuw verkopen, maar ergens voelt het niet helemaal fair. -_-
De behuizing is goed. Er zat een military grade Spigen case omheen![]()
Doctorphone krijgt hele goede beoordelingen, dus zal het daar laten repareren als ik geen nieuwe krijg. Maar toch wel een grote teleurstelling als ik geen nieuwe krijg. Hij voelde toch als nieuw.![]()
Ik wacht wel even af.
Laat hem repareren bij een "Samsung Service Point"! Houdt er wel rekening mee, dat het toestel nu "waterdicht" (IP68) is! En als je het toestel doorverkoopt, dan gaat de aankoper er ook van uit dat het toestel waterdicht is!
Iemand die zo snel weet waar ik het ledje wanneer de batterij onder de 15% komt kan uitschakelen? Ik kan alleen maar alle led notificaties uitschakelen vinden.....
Verwijderd
niet toevallig Dr Mobile (de dienst van Samsung Zelf)honey schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:38:
De behuizing is goed. Er zat een military grade Spigen case omheen![]()
Doctorphone krijgt hele goede beoordelingen, dus zal het daar laten repareren als ik geen nieuwe krijg. Maar toch wel een grote teleurstelling als ik geen nieuwe krijg. Hij voelde toch als nieuw.![]()
Ik wacht wel even af.
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:16:
[...]
niet toevallig Dr Mobile (de dienst van Samsung Zelf)
Bij deze laat ik het dan doen: https://www.doctorphone.nl/. Ervaringen op Internet zijn heel goed.henklbr schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:56:
[...]
Repareren bij "Doctor Phone"?
Laat hem repareren bij een "Samsung Service Point"! Houdt er wel rekening mee, dat het toestel nu "waterdicht" (IP68) is! En als je het toestel doorverkoopt, dan gaat de aankoper er ook van uit dat het toestel waterdicht is!
Ze garanderen waterdichtheid als zowel de voor als achterkant wordt vervangen en daarbij levenslang garantie.
Samsung laat het bij Dynafix doen, heb ik begrepen. Volgens mede Tweakers een hele slechte dienst.
Ik zou het, als ik jou was, toch bij een officieel Samsung Service punt laten repareren....of op zijn minst laten nakijken.
Hier een lijst waar je de dichstbijzijnde service punt kunt vinden : http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/
Hier een lijst waar je de dichstbijzijnde service punt kunt vinden : http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
ik haal met mijn S7 altijd precies 1 dag bij normaal/licht gebruik, soms een paar uren meer, dus de accu is niet veel beter dan mijn oude Nexus 5 daar haalde ik ook een dag mee, twijfel er aan of deze accu goed is...henklbr schreef op maandag 11 april 2016 @ 07:56:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ben zeer tevreden met de stby-tijd met "normaal" gebruik (zoals ik ook mijn Note 4 gebruikte!)...

echter gister overdag 7 uren youtube afgespeeld en ik had nog 24% over, dus ik begrijp er weinig van....
Niet daar laten doen maar gewoon zoals de andere al zeggen bij een Samsung Service Point zelf. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er zit er vast een bij jou in de buurt. Hiermee voorkom je enige vorm van problemen aangezien het door Samsung zelf wordt gedaan.honey schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:24:
[...]
[...]
Bij deze laat ik het dan doen: https://www.doctorphone.nl/. Ervaringen op Internet zijn heel goed.
Ze garanderen waterdichtheid als zowel de voor als achterkant wordt vervangen en daarbij levenslang garantie.
Samsung laat het bij Dynafix doen, heb ik begrepen. Volgens mede Tweakers een hele slechte dienst.
Ik zou als ik jou was, als je de telefoon doorverkoopt en vermeld dat hij is gerepareerd, er een stuk vrolijker van worden dat je kan aantonen dat hij door Samsung zelf is gerepareerd ipv een ander bedrijf. Zeker als het toch via de verzekering gaat...
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Precies dit! Garantie blijft altijd intact via Samsung zelf. Dat lijkt me in deze situatie erg belangrijk. Stel dat het om fabrieksgarantie ging, doet Samsung het zelf gratis; andere partijen gaan daar geheid geld voor vragen. Ik geloof dat Doctor Phone en Samsung zelf even duur zijn als je de prijzen bekijkt, dan zou ik sowieso voor Samsung zelf kiezen.Kapitein187 schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:21:
[...]
Niet daar laten doen maar gewoon zoals de andere al zeggen bij een Samsung Service Point zelf. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er zit er vast een bij jou in de buurt. Hiermee voorkom je enige vorm van problemen aangezien het door Samsung zelf wordt gedaan.
Mijn SGS7E hadden ze zaterdag opgehaald (fabrieksfout) en ik had 'm dinsdag alweer gerepareerd terug, kostte me niets. Ook als je geen Service Point in de buurt hebt dus interessant: ze komen 'm persoonlijk ophalen en sturen 'm terug. Het is indd Dynafix, maar van die beroerde service heb ik niks gemerkt
[ Voor 15% gewijzigd door Richh op 11-04-2016 19:08 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hoeveel sot haal je dan op een dag.sfinx333 schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:26:
[...]
ik haal met mijn S7 altijd precies 1 dag bij normaal/licht gebruik, soms een paar uren meer, dus de accu is niet veel beter dan mijn oude Nexus 5 daar haalde ik ook een dag mee, twijfel er aan of deze accu goed is...
[afbeelding]
echter gister overdag 7 uren youtube afgespeeld en ik had nog 24% over, dus ik begrijp er weinig van....
In de grafieken is de accuduur van de S7 stukken beter dan de Nexus 5. Weet niet hoe de accuduur van de Nexus tegenwoordig is maar toentertijd was het niet best dus vind het vreemd dat bij gelijk gebruik de accu van de S7 niet beter is.
Misschien toch iets aan staan of wat op de achtergrond draait wat veel energie slurpt.
Heb je schermhelderheid ook gelijk want dat is natuurlijk ook een grootverbruiker.
Iemand enig idee wat het android proces '10277' inhoudt bij de batterystats? Stond er gisteren ineens voor het eerst en nu staat het er weer. Geen flauw idee wat het is en kan er ook niets over vinden.
Nu begin ik wel te twijfelen.Richh schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:01:
[...]
Precies dit! Garantie blijft altijd intact via Samsung zelf. Dat lijkt me in deze situatie erg belangrijk. Stel dat het om fabrieksgarantie ging, doet Samsung het zelf gratis; andere partijen gaan daar geheid geld voor vragen. Ik geloof dat Doctor Phone en Samsung zelf even duur zijn als je de prijzen bekijkt, dan zou ik sowieso voor Samsung zelf kiezen.
Mijn SGS7E hadden ze zaterdag opgehaald (fabrieksfout) en ik had 'm dinsdag alweer gerepareerd terug, kostte me niets. Ook als je geen Service Point in de buurt hebt dus interessant: ze komen 'm persoonlijk ophalen en sturen 'm terug. Het is indd Dynafix, maar van die beroerde service heb ik niks gemerkt
http://www.klachtenkompas.nl/dynafix
https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?p=1847193
Het had nog gekund, maar toch aan de oplader nu:

[YouTube: https://youtu.be/e5gt2uu7LvE]
Net geprobeerd en zowel mijn draadloze muis als een usb toetsenbord werken perfect op deze manier! Who needs Continuum anyway
?
Net geprobeerd en zowel mijn draadloze muis als een usb toetsenbord werken perfect op deze manier! Who needs Continuum anyway
Dit kan met ieder Android toestel, al jarenJdJtA schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:22:
[video]
Net geprobeerd en zowel mijn draadloze muis als een usb toetsenbord werken perfect op deze manier! Who needs Continuum anyway?
Hoe kom je er bij dat Samsung zelf zijn toestellen bij Dynafix laat repareren.? Ik denk het niet dit gebeurt bij Samsung reparatie service. Providers als Vodafone deze sturen toestellen naar Dynafix.honey schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:24:
[...]
[...]
Bij deze laat ik het dan doen: https://www.doctorphone.nl/. Ervaringen op Internet zijn heel goed.
Van Samsung en ook op dit forum genoemd.pappaleone schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 00:42:
[...]
Hoe kom je er bij dat Samsung zelf zijn toestellen bij Dynafix laat repareren.? Ik denk het niet dit gebeurt bij Samsung reparatie service. Providers als Vodafone deze sturen toestellen naar Dynafix.
Even een vraag, mijn ma heeft een galaxy s2, deze is eigenlijk wel voor vervanging toe na 5 jaar.
Nu vind ze samsung fijn en dacht ik om de s7 aan te bevelen, waar moet ik opletten bij de s7 en is de camera niet slechter door dat de s7 minder megapixels heeft dan de s6?
Want ze maakt alle foto's op haar telefoon en gebruikt dit heel vaak.
Nu vind ze samsung fijn en dacht ik om de s7 aan te bevelen, waar moet ik opletten bij de s7 en is de camera niet slechter door dat de s7 minder megapixels heeft dan de s6?
[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 12-04-2016 09:13 ]
Megapixels alleen zegt niks; de lichtgevoeligheid en het maximale diafragma van de camera hebben veel meer invloed op de uiteindelijke kwaliteit van de foto's.
En ik moet zeggen dat de S7 best mooie foto's maakt.
En ik moet zeggen dat de S7 best mooie foto's maakt.
Yamaha MT-09
Megapixels zeggen niks.dutchnltweaker schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:12:
Even een vraag, mijn ma heeft een galaxy s2, deze is eigenlijk wel voor vervanging toe na 5 jaar.
De SGS7 maakt de mooiste foto's van alle smartphones op dit moment
Ik heb ook een S6 gehad en beide toestellen kunnen prachtige foto's maken. Volgens mensen die we verstand van hebben is de S7 mooier, maar zelf zie ik niet een direct verschil. Beide zijn prachtig. De SGS7 is wel sneller met scherpstellen en in het donker, maar de SGS6 is daar ook erg goed.
De S6 is wel een heel stuk goedkoper, ik weet niet wat ik in jouw geval zou kiezen.
Ik heb zelf mijn SGS7 laten ophalen door Samsungs eigen service (drmobile, google maar) en op de retourbon staat een Dynafix logo. Kan niet missenpappaleone schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 00:42:
Hoe kom je er bij dat Samsung zelf zijn toestellen bij Dynafix laat repareren.?
Als je het toestel naar een Service Center brengt wordt hij ter plekke gerepareerd en dus niet door Dynafix.
[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 12-04-2016 09:36 ]
Hallo mede tweakers,
We hebben al veel lof aan de camera van de s7 gegeven, en terecht.
Ik heb zelf onlangs ook nog wat (bijzonder) materiaal geschoten.
ik ga regelmatig naar festivals en feesten en hou enorm van de hardere muziek. Hardstyle/hardcore.
ik ben overgestapt van een nexus 5 naar de galaxy s7, mede om wat herinneringen te kunnen schieten tijdens deze feestjes. de nexus 5 was een top telefoon, maar in de lastige lichtsituaties van deze feesten bezweek de camera van de n5 toch en kon dit ook niet goed vast leggen.
Tijdens deze feesten worden vaak ook enorme lichtshows neer gezet, en alhoewel niet iedereen de muziek kan waarderen, (wat ik volledig begrijp) leek het me toch leuk om wat van die beelden te delen om te zien hoe de galaxy s7 het doet in toch wel pittige lichtomstandigheden. donkere ruimtes, felle korte lichten en lazers.
Hier een stukje van de show: Gefilmd in 1440p ivm geheugen gebruik.
ik raad aan om hem op je s7 te kijken! het beeld is mooier dan op mijn macbook air.
YouTube: Qapital
Als er mensen geïnteresseerd zijn in meer materiaal of vergelijkbaar materiaal van de nexus 5 dan kan ik dat ook uploaden!
zoals ik al zei, het gaat hierbij niet om de muziek maar het leek me leuk om de prestaties van de camera van de s7, ik ben op tweakers namelijk nog nooit vergelijkbaar materiaal tegen gekomen!
ik ga regelmatig naar festivals en feesten en hou enorm van de hardere muziek. Hardstyle/hardcore.
ik ben overgestapt van een nexus 5 naar de galaxy s7, mede om wat herinneringen te kunnen schieten tijdens deze feestjes. de nexus 5 was een top telefoon, maar in de lastige lichtsituaties van deze feesten bezweek de camera van de n5 toch en kon dit ook niet goed vast leggen.
Tijdens deze feesten worden vaak ook enorme lichtshows neer gezet, en alhoewel niet iedereen de muziek kan waarderen, (wat ik volledig begrijp) leek het me toch leuk om wat van die beelden te delen om te zien hoe de galaxy s7 het doet in toch wel pittige lichtomstandigheden. donkere ruimtes, felle korte lichten en lazers.
ik raad aan om hem op je s7 te kijken! het beeld is mooier dan op mijn macbook air.
Als er mensen geïnteresseerd zijn in meer materiaal of vergelijkbaar materiaal van de nexus 5 dan kan ik dat ook uploaden!
zoals ik al zei, het gaat hierbij niet om de muziek maar het leek me leuk om de prestaties van de camera van de s7, ik ben op tweakers namelijk nog nooit vergelijkbaar materiaal tegen gekomen!
Ik denk dat het ook logisch is dat ie er beter uitziet op een 5,2" scherm dan een 11" of 13"Baastim schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:09:
Hallo mede tweakers,
Indrukwekkend qua beeld en geluid, draai dit op je VR en je waant je midden in het feestBaastim schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:09:
Hallo mede tweakers,
Het is ook logisch dat donkere omgevingen er beter uitzien op een AMOLED-paneel, al helemaal met zo'n ontzettend hoge DPIjmignolet schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:55:
[...]
Ik denk dat het ook logisch is dat ie er beter uitziet op een 5,2" scherm dan een 11" of 13"
Daar kan een notebookje echt niet aan tippen
voor de S7 Edge van proximus nog steeds geen updates uitgekomen terwijl er ondertussen reeds 2 belangrijke zijn gekomen voor bijvoorbeeld de luxemburg versie.
als ik deze versie installeer via odin, krijg ik dan nog steeds OTA meldingen voor de LUX versie?
kan ik nog steeds nadien eventueel wijzigen terug naar de proximus versie?
als ik deze versie installeer via odin, krijg ik dan nog steeds OTA meldingen voor de LUX versie?
Vanuit Friesland toch maar laten ophalen dan en hopen dat Dynafix een goede dag heeft -_-Richh schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:32:
[...]
Ik heb zelf mijn SGS7 laten ophalen door Samsungs eigen service (drmobile, google maar) en op de retourbon staat een Dynafix logo. Kan niet missen
Als je het toestel naar een Service Center brengt wordt hij ter plekke gerepareerd en dus niet door Dynafix.
Verbaasd me dat Dynafix na zoveel slechte recensies toch wordt gekozen bij providers als hun reparatiebedrijf
Moet je usb debugging aanzetten voor flash met Odin?
Bij de ene Tutorial lees ik van wel en andere niet
het gaat iets beter met de accu, misschien moet hij een even opwarmen.. vandaag 1 dag en 18 uren bij heel licht gebruik, sot was 1 uur 48 minuten..Garret1410 schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:51:
[...]
Hoeveel sot haal je dan op een dag.
In de grafieken is de accuduur van de S7 stukken beter dan de Nexus 5. Weet niet hoe de accuduur van de Nexus tegenwoordig is maar toentertijd was het niet best dus vind het vreemd dat bij gelijk gebruik de accu van de S7 niet beter is.
Misschien toch iets aan staan of wat op de achtergrond draait wat veel energie slurpt.
Heb je schermhelderheid ook gelijk want dat is natuurlijk ook een grootverbruiker.
Link: [Samsung Galaxy S7-serie] Rooten en Custom romsQosmic schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 18:47:
Moet je usb debugging aanzetten voor flash met Odin?
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
heb juist een update gekregen nieuw nummer G930fxxu1apd1 maar ik gebruik tasker om mijn s7 uitteschakelen (system lock) maar nu met deze nieuwe update als ik dit doe dan moet ik eerst een pincode intypen voor ik kan unlocken .En voor de update kon ik gewoon mijn vingerafdruk gebruiken.Nu kan ik alleen de vingerafdruk gebruiken met de powerkop de s7 uittezetten.
Kan iemand mij helpen
dank u
Kan iemand mij helpen
dank u
[ Voor 10% gewijzigd door 1475paul op 12-04-2016 19:20 ]
1 Welke versie? de LUX versie?nielsvg schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:43:
voor de S7 Edge van proximus nog steeds geen updates uitgekomen terwijl er ondertussen reeds 2 belangrijke zijn gekomen voor bijvoorbeeld de luxemburg versie.
2 Zo ja, dan kan je steeds terug maar PRO
PRO is K*T
Heb hem hier ook op een LUX CSC gezet.
Je moet maar eens kijken naar de updates van bvb de S6 of de S5, als je een paar maal per jaar een PRO update had zal het al veel zijn.
Dat is een security wijziging die Samsung heeft aangebracht in de APD1 firmware update. Wanneer het scherm wordt gelocked d.m.v. een 3rd-party app, zoals bv Tasker, kan het scherm niet geunlocked worden d.m.v. een fingerprint. Dat kan dan alleen met een wachtwoord.1475paul schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:19:
heb juist een update gekregen nieuw nummer G930fxxu1apd1 maar ik gebruik tasker om mijn s7 uitteschakelen (system lock) maar nu met deze nieuwe update als ik dit doe dan moet ik eerst een pincode intypen voor ik kan unlocken .En voor de update kon ik gewoon mijn vingerafdruk gebruiken.Nu kan ik alleen de vingerafdruk gebruiken met de powerkop de s7 uittezetten.
Kan iemand mij helpen
dank u
Maar als ik het goed begrijp is het enige wat ik moet doen:
ODIN 3.10.7 erop
Die 4 files op de juiste plek inlezen
Telefoon in download mode
Start flash
Reboot
ODIN 3.10.7 erop
Start flash
Reboot
Zelf nog niks van update gehad... Heb ik misschien een andere versie ofzo? Gewoon van Samsung store gekocht
Lees nu es gewoon goed het bericht: staat alles duidelijk in, toch?Qosmic schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 20:13:
Maar als ik het goed begrijp is het enige wat ik moet doen:
ODIN 3.10.7 erop
Start flash
Reboot
En lees vooral de 1e 2 screenshots goed! Zet daar je PIN aan, daar wordt om gevraagd NA het flashen!
Is dit te omzeilen vindt dit zo onhandigPierre_nr1 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:58:
[...]
Dat is een security wijziging die Samsung heeft aangebracht in de APD1 firmware update. Wanneer het scherm wordt gelocked d.m.v. een 3rd-party app, zoals bv Tasker, kan het scherm niet geunlocked worden d.m.v. een fingerprint. Dat kan dan alleen met een wachtwoord.
Zojuist weer een spontane reboot gehad. Dit keer terwijl de telefoon in standby op m'n bureau lag. Elke dag dat dit langer duurt wordt het irritanter. Zou dan ook graag een update krijgen maar voorlopig krijg ik de melding dat ik al de laatste update heb. Ik heb de G930FXXU1APBD (unbranded) versie. Los gekocht bij NL webshop, zonder abbo,
Nou lees ik hier dat diverse mensen al wel een nieuwe update hebben! Waarom krijg ik die dan niet? En als ik met het flashen van een andere CSC er een Luxemburg versie van maak, krijg ik dan nog wel automatische updates OTA in de telefoon zelf?
Nou lees ik hier dat diverse mensen al wel een nieuwe update hebben! Waarom krijg ik die dan niet? En als ik met het flashen van een andere CSC er een Luxemburg versie van maak, krijg ik dan nog wel automatische updates OTA in de telefoon zelf?
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Wat is je alternatief dan, binnen Nederland? Geen enkel ander reparatiebedrijf kan op zo'n schaal telefoons repareren. Laat staan dingen als een koeriersdienst aanbieden.LittleBrownie schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:58:
Verbaasd me dat Dynafix na zoveel slechte recensies toch wordt gekozen bij providers als hun reparatiebedrijf
Daarnaast kiest de provider dit niet, maar de fabrikant.
Nee, dat zal niet lukken. Wellicht met rooten, maar daar kan ik niets zinnigs over zeggen.
Je kunt de versie flashen die in dit topic staat. Henklbr heeft de csc hiervan aangepast naar PHN. Je krijgt dan wel gewoon je updates als ik het goed begrepen heb en zo niet dan flash je toch. Gaat veel sneller dan wachten op updates.Undertaker2 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:43:
Zojuist weer een spontane reboot gehad. Dit keer terwijl de telefoon in standby op m'n bureau lag. Elke dag dat dit langer duurt wordt het irritanter. Zou dan ook graag een update krijgen maar voorlopig krijg ik de melding dat ik al de laatste update heb. Ik heb de G930FXXU1APBD (unbranded) versie. Los gekocht bij NL webshop, zonder abbo,
Lees wel eerst de berichten van henklbr goed ivm Pin
Maar ik denk dat de PHN update snel zal komen.
Dank! Inmiddels geflashed. Ging prima en met behoud van data! Wel even spannend uiteraardGarret1410 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 08:32:
[...]
Je kunt de versie flashen die in dit topic staat. Henklbr heeft de csc hiervan aangepast naar PHN. Je krijgt dan wel gewoon je updates als ik het goed begrepen heb en zo niet dan flash je toch. Gaat veel sneller dan wachten op updates.
Lees wel eerst de berichten van henklbr goed ivm Pin
Maar ik denk dat de PHN update snel zal komen.
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Een groot deel van de slechte recensies over Dynafix komen er ook omdat veel consumenten niet direct snappen hoe Dynafix werkt, en regelmatig onterecht Dynafix de schuld geven van zaken die eigenlijk door de verkoper opgelost hadden moeten worden. Dat er ook terechte klachten zijn (toestellen die beschadigd terugkomen o.a.) klopt ook zeker, en is zeer vervelend, maar gezien de schaalgrootte waarop dynafix opereert lijkt dit slechts om een zeer klein percentage toestellen te gaan. Denk erbij ook aan dat doordat Dynafix vrij ver van de consument weg staat dat je positieve verhalen niet snel zal horen, en vrijwel alleen de al dan niet terecht aan Dynafix gekoppelde negatieve ervaringen.LittleBrownie schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:58:
Toen ik nog wat dichter bij deze business stond begreep ik altijd juist dat de meeste fabrikanten zeer tevreden waren over dynafix
Damn, zojuist ook mijn eerste spontane reboot gehad. Dacht dat mijn toestel hier geen last van zou hebben maar tochUndertaker2 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:43:
Ik zit op de G935FXXU1APBD versie....
DPI scaling hack wordt feature in nieuwe update Samsung Galaxy S7 (Edge)
Wat kort geleden alleen een leuke hack was voor de Galaxy S7 en Galaxy S7 Edge is nu een heuse, officiële feature: Display scaling, oftewel Schaalbaarheid display.

Er gebeuren rare dingen in Samsung’s software afdeling. Een aankomende update voor de Galaxy S7 en S7 Edge brengt niet alleen beveiligingspatches die Google slechts één week eerder naar Nexus telefoons uitrolde. Eveneens aan boord is een gloednieuwe feature, die een paar weken geleden in het doe-het-zelf-circuit opdook: door het aanpassen van de zogeheten DPI scaling kan er meer op het scherm van de toestellen worden weergegeven.
Na het uitvoeren van de laatste update op de Galaxy S7 en Galaxy S7 Edge duikt precies dit snufje onder de naam Schaalbaarheid display op in het Display menu. De standen Standaard en Versmald geven de keus tussen de normale schermweergave, en een weergave waarbij alles iets kleiner is waardoor er meer op het scherm past. Dit is vooral handig bij het bekijken van documenten of websites.
Zoals gezegd is de Schaalbaarheid display feature beschikbaar na het uitvoeren van de nieuwste update voor de Galaxy S7 en S7 Edge. Op dit moment is deze in Nederland nog niet beschikbaar – maar we verwachten ‘m ieder moment.
Bron: GalaxyClub & SamMobile
Wat kort geleden alleen een leuke hack was voor de Galaxy S7 en Galaxy S7 Edge is nu een heuse, officiële feature: Display scaling, oftewel Schaalbaarheid display.

Er gebeuren rare dingen in Samsung’s software afdeling. Een aankomende update voor de Galaxy S7 en S7 Edge brengt niet alleen beveiligingspatches die Google slechts één week eerder naar Nexus telefoons uitrolde. Eveneens aan boord is een gloednieuwe feature, die een paar weken geleden in het doe-het-zelf-circuit opdook: door het aanpassen van de zogeheten DPI scaling kan er meer op het scherm van de toestellen worden weergegeven.
Na het uitvoeren van de laatste update op de Galaxy S7 en Galaxy S7 Edge duikt precies dit snufje onder de naam Schaalbaarheid display op in het Display menu. De standen Standaard en Versmald geven de keus tussen de normale schermweergave, en een weergave waarbij alles iets kleiner is waardoor er meer op het scherm past. Dit is vooral handig bij het bekijken van documenten of websites.
Zoals gezegd is de Schaalbaarheid display feature beschikbaar na het uitvoeren van de nieuwste update voor de Galaxy S7 en S7 Edge. Op dit moment is deze in Nederland nog niet beschikbaar – maar we verwachten ‘m ieder moment.
Bron: GalaxyClub & SamMobile
[ Voor 10% gewijzigd door henklbr op 13-04-2016 11:30 ]
Ik heb ingesteld dat ik 's nachts niet gestoord wil worden dmv "niet storen" en dit werkt verder heel fijn en is ook uitgebreid in te stellen.
Alleen Whatsapp houd zich er niet aan en geeft dus bij berichten altijd een melding.
Bij geavanceerd, waar je alle apps afzonderlijk aan of uit kan schakelen, staat het uitgeschakeld dus daar ligt het niet aan.
Whatsapp meldingen uitzetten vind ik geen optie omdat ik veel berichten krijg en overdag wel gewaarschuwd wil worden.
Ook wil ik niet bij het naar bed gaan alle melding van Whatsapp voor lange tijd uitzetten ik heb het tenslotte niet voor niets geautomatiseerd.
Is dit een Whatsapp bug of is Whatsapp wellicht nog niet helemaal aangepast aan Marshmallow?
Heeft iemand anders dit ook en weet hoe dit op te lossen?
Ik houd mij aanbevolen.
Alleen Whatsapp houd zich er niet aan en geeft dus bij berichten altijd een melding.
Bij geavanceerd, waar je alle apps afzonderlijk aan of uit kan schakelen, staat het uitgeschakeld dus daar ligt het niet aan.
Whatsapp meldingen uitzetten vind ik geen optie omdat ik veel berichten krijg en overdag wel gewaarschuwd wil worden.
Ook wil ik niet bij het naar bed gaan alle melding van Whatsapp voor lange tijd uitzetten ik heb het tenslotte niet voor niets geautomatiseerd.
Is dit een Whatsapp bug of is Whatsapp wellicht nog niet helemaal aangepast aan Marshmallow?
Heeft iemand anders dit ook en weet hoe dit op te lossen?
Ik houd mij aanbevolen.
[ Voor 7% gewijzigd door MatMich op 13-04-2016 11:25 ]
Dat is correct en ik heb het toevallig al werkend gezien in een custom rom obv de nieuwe APD1 firmware. Werkt perfect en is een handige feature. Mooi dat Samsung met dit soort features nu ook zelf komt.henklbr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:20:
[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 13-04-2016 11:36 ]
Vreemd. Bij mij staat 'Uitzonderingen toestaan' en daar moet ik Whatsapp juist aanzetten....MatMich schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:21:
Ik heb ingesteld dat ik 's nachts niet gestoord wil worden dmv "niet storen" en dit werkt verder heel fijn en is ook uitgebreid in te stellen.
I know: werk er al een paar weken meedafmay schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:32:
[...]
Dat is correct en ik heb het toevallig al werkend gezien in een custom rom obv de nieuwe APD1 firmware. Werkt perfect en is een handige feature. Mooi dat Samsung met dit soort features nu ook zelf komt.
Ik kom van een OnePlus, waar dit ook in de standaard ROM zit, en dacht dat het standaard in Android zat nu. Als je eenmaal kleinere icoontjes gewend bent, lijkt de standaard zo enorm..Ik was dan ook blij dat het met een truuk een beetje in te stellen was.dafmay schreef op woensdag 13 april 2016 @ 12:11:
[...]
Ps ik gebruik zelf de optie niet...vind persoonlijk de standaard dpi voldoende.
http://webcache.googleuse...&cd=8&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Volgens phonearena is er sinds gisteren een update in EU beschikbaar die de issues met de 'distortion' op foto's op lost. Althans, ik kwam het artikeltje via google tegen, maar kan hem alleen nog maar in cache bekijken.
Heeft iemand deze update gezien? Hier nog niets. Ik heb namelijk wel last van die camera distortion. Rechte lijnen zijn subtiel krom op foto's van m'n rear cam.
Volgens phonearena is er sinds gisteren een update in EU beschikbaar die de issues met de 'distortion' op foto's op lost. Althans, ik kwam het artikeltje via google tegen, maar kan hem alleen nog maar in cache bekijken.
Heeft iemand deze update gezien? Hier nog niets. Ik heb namelijk wel last van die camera distortion. Rechte lijnen zijn subtiel krom op foto's van m'n rear cam.
Is de front camera. Dit is om vervorming van een selfie aan te passen. Gebruik ik niet want ik maak geen selfie en het is meer een uitgebreide beauty modus.yinx84 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:29:
Je zou de APD1 kunnen proberen. Ik heb nog niet eerder een spontane reboot gehad. Nou ja, eerlijk gezegd 1 keer dan maar dat kwam door een buggy app.niek87 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:06:
[...]
Damn, zojuist ook mijn eerste spontane reboot gehad. Dacht dat mijn toestel hier geen last van zou hebben maar toch
Ik zit op de G935FXXU1APBD versie....
Gaat zeker wel over de rear cam. Zie ook: YouTube: Samsung S7 camera distortion issue en http://forum.xda-develope...dge-camera-issue-t3339892Garret1410 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:31:
[...]
Is de front camera. Dit is om vervorming van een selfie aan te passen. Gebruik ik niet want ik maak geen selfie en het is meer een uitgebreide beauty modus.
Misschien te snel gelezen maar die instelling kan ik eens wat uitgebreider proberen al zag ik weinig verschil op het eerste gezicht. Nou is de vervorming ook niet zo erg bij mij.yinx84 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:35:
[...]
Gaat zeker wel over de rear cam. Zie ook: YouTube: Samsung S7 camera distortion issue en http://forum.xda-develope...dge-camera-issue-t3339892
Bedoel je dat je Whatsapp aan moet zetten om geen meldingen te geven bij niet storen, of dat hij standaard uit staat en je het aan zet om juist wel meldingen te ontvangen?vriesman876 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:56:
[...]
Vreemd. Bij mij staat 'Uitzonderingen toestaan' en daar moet ik Whatsapp juist aanzetten....
Ik geef toe, je moet de zin 3x lezen om te begrijpen wat er staat
Zo lees ik het ja: "app-meldingen als uitzonderingen toe te staan'. Dus je zet een uitzondering aan op de regel van 'niet storen'. (ik heb dat niet persoonlijk uitgetest, maar verwacht dat het zo werkt).MatMich schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:49:
[...]
Bedoel je dat je Whatsapp aan moet zetten om geen meldingen te geven bij niet storen, of dat hij standaard uit staat en je het aan zet om juist wel meldingen te ontvangen?
Ik geef toe, je moet de zin 3x lezen om te begrijpen wat er staat
[ Voor 10% gewijzigd door Frup op 13-04-2016 14:31 . Reden: plaatje verwijderd ivm te groot ]
Ik heb nog iets met muziek afspelen via usb op mijn autoradio.
Voorheen had ik een S4 en dit werkte perfect, ik deed een usb kabel in mijn autoradio en in mijn telefoon en ik streamde de muziek.
Nu met de S7 doe ik hetzelfde, alleen de muziek wordt vertraagd afgespeeld, soort van slow motion en klinkt voor geen meter.
Of ik nu direct muziek van mijn sd card afspeel of via spotify, bij beide heb ik het.
Heb al andere usb kabel geprobeerd en firmware van mijn autoradio geupdate, maar nog steeds hetzelfde.
Voorheen had ik een S4 en dit werkte perfect, ik deed een usb kabel in mijn autoradio en in mijn telefoon en ik streamde de muziek.
Nu met de S7 doe ik hetzelfde, alleen de muziek wordt vertraagd afgespeeld, soort van slow motion en klinkt voor geen meter.
Of ik nu direct muziek van mijn sd card afspeel of via spotify, bij beide heb ik het.
Heb al andere usb kabel geprobeerd en firmware van mijn autoradio geupdate, maar nog steeds hetzelfde.
Hier een zeer tevreden gebruiker.
Heb nu ongeveer twee weken de S7 Edge in gebruik.
Ben nog nooit blijer geweest met een telefoon.
Omdat alles zo snel gaat en zo goed werkt krijg ik soms een spontane glimlach.
Enig minpuntje.. omdat ik op iOS vaak de Notitie app gebruikte die zeer matig is maar bij de laatste update weer erg goed was..
De notitie app die op mijn telefoon staat is prima, maar dingen zoals vetgedrukt, cursief, wachtwoord is niet mogelijk. Wat gebruiken jullie allemaal? En wordt de notitie app nog bijgewerkt of misschien bij launch van Android N?
Heb nu ongeveer twee weken de S7 Edge in gebruik.
Ben nog nooit blijer geweest met een telefoon.
Omdat alles zo snel gaat en zo goed werkt krijg ik soms een spontane glimlach.
Enig minpuntje.. omdat ik op iOS vaak de Notitie app gebruikte die zeer matig is maar bij de laatste update weer erg goed was..
De notitie app die op mijn telefoon staat is prima, maar dingen zoals vetgedrukt, cursief, wachtwoord is niet mogelijk. Wat gebruiken jullie allemaal? En wordt de notitie app nog bijgewerkt of misschien bij launch van Android N?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Zeker niet slecht...mooi werk van HTC (het werd wel eens tijd na de debacles van afgelopen phones).Erik1805 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:42:
Doet HTC goed. Zelfde score als de S7![]()
http://www.dxomark.com/Mo...nder-for-stills-and-video
Redelijk mooi ontwerp ook, en een zeer mooie kale (bijna Nexus / stock android) ervaring.
Maar dat terzijde / off-topic
Ik ben het artikel tegen gekomen op Sammobileyinx84 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 13:29:
Je hebt gelijk! Heb het artikel gevonden: http://www.sammobile.com/...pdate-touch-improvements/pappaleone schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:02:
[...]
Ik ben het artikel tegen gekomen op Sammobile
Daar wordt ook bevestigd dat het om de rear cam gaat. Gelukkig! Ik heb er vrij veel last van met mijn camera. Kan niet wachten om die optie te testen
Ja de update zal nu wel snel arriveren mogen we toch hopenyinx84 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:09:
[...]
Je hebt gelijk! Heb het artikel gevonden: http://www.sammobile.com/...pdate-touch-improvements/
Daar wordt ook bevestigd dat het om de rear cam gaat. Gelukkig! Ik heb er vrij veel last van met mijn camera. Kan niet wachten om die optie te testen
Ik kreeg vannochtend in Zweden een software update (..eindelijk...) en die had inderdaad die DPI scaling optie. Als ik dat niet hier gelezen had had ik het nooit geweten...
Zo leren we allemaal weer iets van elkaar leuk toch dit forum.durian schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:17:
Ik kreeg vannochtend in Zweden een software update (..eindelijk...) en die had inderdaad die DPI scaling optie. Als ik dat niet hier gelezen had had ik het nooit geweten...
Lijkt goed. Hoop dat HTC nu wat goeds neerzet en weer wat geld kan verdienen.Erik1805 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:42:
Doet HTC goed. Zelfde score als de S7![]()
http://www.dxomark.com/Mo...nder-for-stills-and-video
Toch is de score niet 100% gelijk omdat dit de score voor fotografie is en niet voor video. Met video scoort de S7 iets hoger wat met name door de stabilisatie komt.
Verder zie ik Dx0mark meer als een soort camera benchmark wat niet alles zegt over de praktijk ervaring. Dus eerst eens afwachten want heb op techradar toch ook wat kritische noten gelezen.
Ik hoop ook op de S6henklbr schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:20:
Heb het getest op rechte lijnen en het lijkt toch te werken. Normaal zit er iets van een golf in en met de vormcorrectie is het een stuk rechter.yinx84 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:09:
[...]
Je hebt gelijk! Heb het artikel gevonden: http://www.sammobile.com/...pdate-touch-improvements/
Maar zoals ik al eerder zei is de vervorming bij mij niet heel opvallend aanwezig.
Ik ben eruit.vriesman876 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 14:21:
[...]
Zo lees ik het ja: "app-meldingen als uitzonderingen toe te staan'. Dus je zet een uitzondering aan op de regel van 'niet storen'. (ik heb dat niet persoonlijk uitgetest, maar verwacht dat het zo werkt).
Omdat ik bij uizonderingen alleen 3 favoriete contacten heb staan die mij altijd kunnen bellen zijn dat ook degene die als ze een Whatsapp sturen er doorheen komen.
Het is dus niet in te stellen dat deze mensen mij wel kunnen bellen maar niet kunnen Whatsappen.
Eigenlijk best wel logisch.
Thx voor het meedenken.
Is er een mogelijkheid om de S7 in nachtstand te zetten. dwz ook de wifi uit?
Lidy
Ik heb nu een paar weken de S7 Edge en ben zeer tevreden over het toestel. Op één ding na: ik vind het geluid (via headset) véél te zacht, ook op standje maximaal. Is er een methode op het volume op te krikken? Ik zag in de Play Store een grote hoeveelheid Volume Boosters, maar werken die wel? En welke werkt het best?
Zit er op de headset ook een volume-knop? Ik heb gemerkt dat op deze telefoon die los van elkaar werken.thomasoo schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:01:
Ik heb nu een paar weken de S7 Edge en ben zeer tevreden over het toestel. Op één ding na: ik vind het geluid (via headset) véél te zacht, ook op standje maximaal. Is er een methode op het volume op te krikken? Ik zag in de Play Store een grote hoeveelheid Volume Boosters, maar werken die wel? En welke werkt het best?
Ja, zowel de volumeknop op de headset als op de telefoon staat op de hoogste stand.
Als dit zo is, en je zegt dat het volume dan nog 'veel te zacht' is dan is er hardwarematig iets niet in orde met het toestel en/of met de headset (dat of je bent doof aan het wordenthomasoo schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:37:
Ja, zowel de volumeknop op de headset als op de telefoon staat op de hoogste stand.
Ps ik zou even een andere headset proberen...
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 14-04-2016 10:25 ]
Probeer eens een andere headset? Op mijn S7 heb ik m'n in-ears nooit op standje maximaal staan, dat is gewoon gevaarlijk hardthomasoo schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:37:
Als dat niet werkt, zou ik het toestel eens laten controleren door een Service Center.
Oké, dank voor de reacties!Richh schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:29:
[...]
Probeer eens een andere headset? Op mijn S7 heb ik m'n in-ears nooit op standje maximaal staan, dat is gewoon gevaarlijk hardApps die de boel 'versterken' zou ik niet aan beginnen, persoonlijk.
Als dat niet werkt, zou ik het toestel eens laten controleren door een Service Center.
Ik heb zelf een paar Sennheisers cx 300 waarvan je de volume echt lager moet zetten anders doet het pijn aan je oren en de volume kun je ook aan het kabeltje veranderen
Deze Sennheisers zijn ook niet zo duur in aanschaf
Deze Sennheisers zijn ook niet zo duur in aanschaf
ik heb gisteren mijn Prox toestel geflasht met de LUX versie.
als ik nu ga controleren voor updates staat er:
huidige versie: G935FXXU1APD1//G35FXXU1APB4
klopt het dat er dan 2 versies naast staan?
ik heb deze geinstalleerd via odin en heb nadien via instellingen alles terug verwijderd?
maar is dit dan wel correct gebeurd?
als ik nu ga controleren voor updates staat er:
huidige versie: G935FXXU1APD1//G35FXXU1APB4
klopt het dat er dan 2 versies naast staan?
ik heb deze geinstalleerd via odin en heb nadien via instellingen alles terug verwijderd?
maar is dit dan wel correct gebeurd?
Voor mij geldt zowel bij m'n Sennheiser Momentum M2 BT over-ears als Sony SBH80 in-ears dat het volume zeer hard kan, en ik altijd minimaal 3-4 'clicks' onder het maximum level zit.
ik heb mijne ook geflashed met de versie van henk en voorheen zag ik ook 1 versie staan, nu staan er ook 3:
G930FXXU1APD1 / G930FPHN1APBD / G930FXXU1APD1
Dit is ok?
G930FXXU1APD1 / G930FPHN1APBD / G930FXXU1APD1
Dit is ok?
Fijn om te horen. Dan weten we dat ook weer met z'n allen.MatMich schreef op donderdag 14 april 2016 @ 00:46:
[...]
Ik ben eruit.
Omdat ik bij uizonderingen alleen 3 favoriete contacten heb staan die mij altijd kunnen bellen zijn dat ook degene die als ze een Whatsapp sturen er doorheen komen.
Het is dus niet in te stellen dat deze mensen mij wel kunnen bellen maar niet kunnen Whatsappen.
Eigenlijk best wel logisch.
Thx voor het meedenken.
Voor Qosmic & nielsvg

Deze info is goed weergegeven (kijk naar de screenshots)
Nieuwe firmware: dan veranderen er wel eens dingen

nog wel een neven vraagje. ik wilde nu oncircle activeren maar de activatie ervan lukt nu niet meer. dit is ook het geval als ik mijn profiel wil delen.henklbr schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:49:
Voor Qosmic & nielsvg
[afbeelding][afbeelding]
als ik dit activeer krijg ik de melding:
informatie
De verificatie is mislukt. Probeer het opnieuw.
maar dit blijft steeds terug komen. is dit een gekend probleem?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support