Acties:
  • 0 Henk 'm!
nielsvg schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:51:
[...]

nog wel een neven vraagje. ik wilde nu oncircle activeren maar de activatie ervan lukt nu niet meer. dit is ook het geval als ik mijn profiel wil delen.

als ik dit activeer krijg ik de melding:

informatie

De verificatie is mislukt. Probeer het opnieuw.

maar dit blijft steeds terug komen. is dit een gekend probleem?
Dit antwoord moet ik je schuldig blijven: dat weet ik (helaas) niet... :?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op donderdag 14 april 2016 @ 11:56:
[...]

Dit antwoord moet ik je schuldig blijven: dat weet ik (helaas) niet... :?
Misschien zou een factory reset uitkomst kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een S7 Edge. Deze heb ik via de baas gekregen en dat ging eigenlijk zo van het ene op het andere moment waardoor ik mij niet heb verdiept in de telefoon alvorens ik deze kreeg (ik denk dat ik beter af was met een S7, maar dat is inmiddels te laat).

Nu heb ik 2 dingen die mij niet helemaal bevallen.

1. Het geluid is erg luid! Zelfs op de laagste stand is het luid. Is dit zo "by design" of is er wellicht iets wat ik over het hoofd zie?

2. Ik lees s'avonds in bed vaak nog wat op het internet en leg de telefoon dan op de zijkant. Bij dit toestel registreert die dat als een "aanraking".

Is dit omdat het een "Edge" is? Of kan ik hier wat aan doen?

Ja ja, je moet wat te zeuren hebben hè :)

Verder een heel fijn toestel!

[ Voor 7% gewijzigd door Mit-46 op 14-04-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:58
Garret1410 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 16:52:
[...]

Lijkt goed. Hoop dat HTC nu wat goeds neerzet en weer wat geld kan verdienen.

Toch is de score niet 100% gelijk omdat dit de score voor fotografie is en niet voor video. Met video scoort de S7 iets hoger wat met name door de stabilisatie komt.

Verder zie ik Dx0mark meer als een soort camera benchmark wat niet alles zegt over de praktijk ervaring. Dus eerst eens afwachten want heb op techradar toch ook wat kritische noten gelezen.
Leuke review MAAR hun probleem is dat ze niets ondersteunen met daadwerkelijk vergelijkings beeldmateriaal.
Van de HTC 10 is NIETS te vinden behalve een halve pagina text.
Ze worden beschuldigd van positieve reviews in ruil voor geld ... Als je de gebruikers reviews ziet van de Z5 en dat vergelijkt met hun test kan dat weleens kloppen. Vergis je niet dat websites doorgaans bestaan met 1 reden ---> inkomsten, en zijn dus lang niet altijd even objectief.
Ook tweakers heeft soms een beetje de schijn tegen.

1 ding is zeker, de S7 komt als allerbeste uit de bus in vrijwel alle reviews, tests, en Youtube vlogs. Niet alleen bij de populaire (soms beinvloedbare) reviewers maar ook bij veel users.
Bij de HTC 10 moeten we het maar afwachten.

En als het zo is dan is het prima. Hebben ze eindelijk ook eens iets dat werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Bomberman71 op 14-04-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 08:50
pappaleone schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:01:
[...]

Misschien zou een factory reset uitkomst kunnen bieden.
dat heb ik reeds gedaan maar probleem blijft hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mit-46 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:02:

Nu heb ik 2 dingen die mij niet helemaal bevallen.

1. Het geluid is erg luid! Zelfs op de laagste stand is het luid. Is dit zo "by design" of is er wellicht iets wat ik over het hoofd zie?

2. Ik lees s'avonds in bed vaak nog wat op het internet en leg de telefoon dan op de zijkant. Bij dit toestel registreert die dat als een "aanraking".

Is dit omdat het een "Edge" is? Of kan ik hier wat aan doen?

Ja ja, je moet wat te zeuren hebben hè :)

Verder een heel fijn toestel!
Voor het geluid heb ik geen oplossing.

Dat van de zijkanten zal door de edge komen inderdaad. Bij de nieuwe update zou dit verbeterd moeten zijn.
Heb dit nog niet getest en als je er een hoesje omheen hebt is dit ook niet meer zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thomasoo schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:01:
Ik heb nu een paar weken de S7 Edge en ben zeer tevreden over het toestel. Op één ding na: ik vind het geluid (via headset) véél te zacht, ook op standje maximaal. Is er een methode op het volume op te krikken? Ik zag in de Play Store een grote hoeveelheid Volume Boosters, maar werken die wel? En welke werkt het best?
Heb je toevallig geluidsverbetering aan staan? Ik had het namelijk ook en toen bleek het daar aan te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Laatst online: 11-08 11:02
Garret1410 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:22:
[...]

Voor het geluid heb ik geen oplossing.

Dat van de zijkanten zal door de edge komen inderdaad. Bij de nieuwe update zou dit verbeterd moeten zijn.
Heb dit nog niet getest en als je er een hoesje omheen hebt is dit ook niet meer zo'n probleem.
Ah, interessant.

Bedankt! Ik wacht het even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:27:
[...]

Heb je toevallig geluidsverbetering aan staan? Ik had het namelijk ook en toen bleek het daar aan te liggen.
Ik denk dat het komt door de impedantie van de headset en de output van Samsung telefoons. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thomasoo schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:37:
Ja, zowel de volumeknop op de headset als op de telefoon staat op de hoogste stand.
Hoi ik weet niet of je geroot bent anders is dit een prima idee. Ik heb het ook geïnstalleerd werkt super.
http://forum.xda-develope...-surround-mod-v4-t3340601

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb een vraagje, ik twijfel nog steeds heel erg om mijn S6 128GB te gaan vervangen voor een S7 Edge 32GB. Nu maak ik zeer veel foto's en altijd in RAW (DNG) files welke weg geschreven worden op mijn interne opslag wat zeer goed en vooral snel werkt.

Aangezien de S7 Edge maar 32GB interne opslag heeft zal dit hoofdzakelijk opgaan aan mijn apps, dus zal ik de RAW foto's op het sd opslag moeten zetten. Nu is mijn vraag hoe snel schrijft de S7 Edge een RAW foto naar de sd opslag ? Kun je snel meerdere RAW foto's achter elkaar maken of zit daar veel tijd tussen door het traag wegschrijven naar sd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
EJSEJS schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:48:
Ik heb een vraagje, ik twijfel nog steeds heel erg om mijn S6 128GB te gaan vervangen voor een S7 Edge 32GB. Nu maak ik zeer veel foto's en altijd in RAW (DNG) files welke weg geschreven worden op mijn interne opslag wat zeer goed en vooral snel werkt.

Aangezien de S7 Edge maar 32GB interne opslag heeft zal dit hoofdzakelijk opgaan aan mijn apps, dus zal ik de RAW foto's op het sd opslag moeten zetten. Nu is mijn vraag hoe snel schrijft de S7 Edge een RAW foto naar de sd opslag ? Kun je snel meerdere RAW foto's achter elkaar maken of zit daar veel tijd tussen door het traag wegschrijven naar sd ?
RAW foto's kunnen niet op de externe SD kaart weggeschreven, alleen op het interne geheugen. Samsung heeft dat waarschijnlijk gedaan om klachten over traag wegschrijven te voorkomen, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Via apps zoals Tasker, Syncme en FolderSync kan je wel achteraf de foto's verplaatsen naar de SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Pierre_nr1 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:06:
[...]RAW foto's kunnen niet op de externe SD kaart weggeschreven, alleen op het interne geheugen. Samsung heeft dat waarschijnlijk gedaan om klachten over traag wegschrijven te voorkomen, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Via apps zoals Tasker, Syncme en FolderSync kan je wel achteraf de foto's verplaatsen naar de SD kaart.
Oke, bedankt voor deze info, begrijpelijke keus inderdaad van Samsung.
Dan nog een vraagje, stel je hebt 25 RAW foto's gemaakt, hoelang duurt dat om die achteraf te verplaatsen naar de SD opslag ?

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 14-04-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
EJSEJS schreef op donderdag 14 april 2016 @ 17:16:
[...]

Oke, bedankt voor deze info, begrijpelijke keus inderdaad van Samsung.
Dan nog een vraagje, stel je hebt 25 RAW foto's gemaakt, hoelang duurt dat om die achteraf te verplaatsen naar de SD opslag ?
Als je een snelle SD kaart aanschaft dan is het een kwestie van seconden. Als je terugleest dan lees je daar wel wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 08:50
ik kan de optie RAW foto niet aanzetten? dit blijft donkergrijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
nielsvg schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:32:
ik kan de optie RAW foto niet aanzetten? dit blijft donkergrijs?
Onder Stand Prof kiezen, daarna kan je RAW activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJSEJS schreef op donderdag 14 april 2016 @ 16:48:

Daar neem ik dus de dsrl voor mee. Zou ook niet weten waarom je raw zou willen schieten met je tel .
Kwaliteit is toch niet te vergelijken met een dsrl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WARNING WARNING WARNING

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/0uBWOG.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/RpKObv.png

Before flashing, ACTIVATE PIN in "Secure startup" (You'll be asked for it AFTER flashing!)

This ROM is based on the latest ROM for United Kingdom released 15 apr 16 and made it compatible for the UN-Branded Netherlands (PHN) S7.
This is official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!

Your data will stay intact, but it's always best to make a back-up!

What's new:
* April security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7538748
Build date Thu, 07 Apr 2016 09:46:01 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APD3
CSC G930FPHN1APBD
Download for install with Odin 3.10.7: MegaNZ

UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.10.7

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:58:
[...]Daar neem ik dus de dsrl voor mee. Zou ook niet weten waarom je raw zou willen schieten met je tel .
Kwaliteit is toch niet te vergelijken met een dsrl
Aangezien ik een ieder geval niet de hele dag met een dsrl om mijn nek wil lopen en mijn telefoon wel gewoon altijd bij mij heb. En uiteraard is er een "groot" kwaliteit verschil tussen telefoon en dsrl, maar dat wil toch niet zeggen dat het nabewerken van foto's die met een telefoon zijn gemaakt geen zin heeft ?

[ Voor 31% gewijzigd door DON PAPA op 15-04-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJSEJS schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:26:
[...]

Aangezien ik een ieder geval niet de hele dag met een dsrl om mijn nek wil lopen en mijn telefoon wel gewoon altijd bij mij heb. En uiteraard is er een "groot" kwaliteit verschil tussen telefoon en dsrl, maar dat wil toch niet zeggen dat het nabewerken van foto's die met een telefoon zijn gemaakt geen zin heeft ?
daar heb je inderdaad wel een punt .al ben ik vaak te lui daar voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 20:09
henklbr schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:01:
WARNING WARNING WARNING

[afbeelding][afbeelding]

Before flashing, ACTIVATE PIN in "Secure startup" (You'll be asked for it AFTER flashing!)

This ROM is based on the latest ROM for United Kingdom released 15 apr 16 and made it compatible for the UN-Branded Netherlands (PHN) S7.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7538748
Product code PHN
PDA G930FXXU1APD3
CSC G930FPHN1APBD

Jammer dat nooit echt duidelijk wordt wat de changes zijn tav de vorige versie.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:01:
WARNING WARNING WARNING

[afbeelding][afbeelding]

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7538748
Product code PHN
PDA G930FXXU1APD3
CSC G930FPHN1APBD

Hey Henk slaap jij ook nog of is het 24 uur op en af? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb de S7 (normaal) sinds een halve week o.i.d., zeer tevreden, alleen vraag me af of het mogelijk is om de animatie die je krijgt als je het scherm uitzet aan te passen. Nu komen er gewoon 2 zwarte balken van weerszijde, zou het eigenlijk gewoon "normaal" willen, scherm gaat uit, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ja de animaties uitzetten bij developer options, maar dan mis je er wel meer en de vraag is of je dat wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik moet even zeggen dat ik blij ben dat de S7's standaard geëncrypt worden! Fijn als ik ooit mijn telefoon kwijt raak, dan kunnen ze in ieder geval niet lekker door mijn foto's en mail scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkabel1992
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-08 22:36
Hoi ik heb net een S7 edge genomen bij een nieuw abbonement. Nu vroeg ik mij af wat de must have apps/instelling aanpassingen etc. zijn die mensen hebben gedaan? Ben verder niet thuis in de custom roms en dergelijken dus ik weet niet of ik daar aan moet beginnen :D

Voer geen oorlog, voer de meeuwen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

jkabel1992 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:30:
Hoi ik heb net een S7 edge genomen bij een nieuw abbonement. Nu vroeg ik mij af wat de must have apps/instelling aanpassingen etc. zijn die mensen hebben gedaan? Ben verder niet thuis in de custom roms en dergelijken dus ik weet niet of ik daar aan moet beginnen :D

Must have:
Music player: blackplayer
en installeer een ander thema, bij voorkeur een donkere zodat je batterij langer mee gaat.
Installeer bij whatsapp als achtergrondafbeelding en zwarte afbeelding.
Een goede cover voor als je hem uit je handen laat kletteren.

[ Voor 23% gewijzigd door Frozen op 15-04-2016 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zat eraan te denken om de Nexus 6P te kopen, maar de S7 is ook wel een mooi toestel. Ik weet niet 100 procent zeker welke ik liever wil. Op zich pier ik wel vaak met ROMs, Wat natuurlijk de Nexus lijn weer verleidelijk maakt. En eigenlijk wil ik ook een scherm van rond de 5,5 inch, maar zonder die vreemde rondingen, zoals de Edge heeft. Aan de andere kant heeft Samsung ook altijd wel hoogwaardig spul. Het is ook redelijk om te verwachten dat multiwindow wat verder doorontwikkeld is op Samsung in vergelijking met de Android N multiwindow. En ik vind ook een micro SD slot belangrijk, welke de 6P niet heeft.

Iemand die me kan overtuigen de S7 te kiezen over de 6P?

[ Voor 4% gewijzigd door Amanoo op 15-04-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amanoo schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:09:
Ik zat eraan te denken om de Nexus 6P te kopen, maar de S7 is ook wel een mooi toestel. Ik weet niet 100 procent zeker welke ik liever wil. Op zich pier ik wel vaak met ROMs, Wat natuurlijk de Nexus lijn weer verleidelijk maakt. En eigenlijk wil ik ook een scherm van rond de 5,5 inch, maar zonder die vreemde rondingen, zoals de Edge heeft. Aan de andere kant heeft Samsung ook altijd wel hoogwaardig spul. Het is ook redelijk om te verwachten dat multiwindow wat verder doorontwikkeld is op Samsung in vergelijking met de Android N multiwindow. En ik vind ook een micro SD slot belangrijk, welke de 6P niet heeft.

Overtuig jezelf ga naar een winkel pak de toestellen in je handen, en kijk wat het dichtste bij jou komt.
Moet toch niet zo moeilijk, je zet zelf al een beetje de voor en tegens tegenover elkaar succes. :)
Ps vergeet niet dat je hier in het midden zit van allemaal Samsung fans dus is het moeilijk om neutraal te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door pappaleone op 15-04-2016 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amanoo schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:09:

Blijft erg persoonlijk. Zelf heb ik de 6P ook gehad (tegelijkertijd met S7). Een top toestel en vergelijkbaar qua snelheid en aangenaam werken met de S7. Ook de camera kwaliteit van de 6P staat bijna op dezelfde hoogte aan die van de S7.

Waarom ben ik uiteindelijk toch voor de S7 gegaan?
- de S7 is toch een stuk handzamer (zeker vwb one-handed use), en ik vind 'm prettiger aanvoelen qua gebruikte materialen
- het scherm van de S7 is toch wel subliem...zeker voor foto en video content. Ook is het scherm van de 6P enigzins mat/dof (maar alleen in vergelijking met de S7...scherm van de 6P is an sich erg goed)
- S7 heeft uitbreidbaar geheugen middels SD kaart
- S7 is IP86 waterdicht (die claim neem ik zelf altijd wel met een flinke korrel zout...)

Ik mis alleen de superfijne fingerprintscanner op de achterkant van de 6P...dat blijft voor mij de meest ergonomische plaatsing.

Enfin...zoals ik al zei...allemaal zeer persoonlijk en wat voor mij geldt hoeft voor jou weer niet te gelden.

Wat pappaleone ook al aangeeft...beste is zelf in de winkel beide toestellen voelen en gebruiken.

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn punten... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Ik heb sinds kort de s7 edge (2 dagen) en het is echt een super ding! Wel een beetje groot voor mijn handen. Had een htc one m8 (ook super telefoon) maar op de een of andere manier voelde die kleiner, of fijner aan in een hand. Voor de rest niks te klagen! Super super mooie telefoon en het scherm is fenomenaal. Heb alleen nog niet echt de edge functies gebruikt. Heb de edge gehaald over de normale omdat deze een grotere batterij heeft en het er gewoon fraai uitziet. Daarom zit ik er ook aan te denken om het edge gedeelte gewoon uit te zetten. Vind het sowieso dom dat je elke keer als je het edge scherm gebruikt de instructies erbij komen te staan en alles wazig word behalve het edge gedeelte. Maarja, kleine dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:22
BSOD baby schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:52:
.. Super super mooie telefoon en het scherm is fenomenaal. Heb alleen nog niet echt de edge functies gebruikt. Heb de edge gehaald over de normale omdat deze een grotere batterij heeft en het er gewoon fraai uitziet. Daarom zit ik er ook aan te denken om het edge gedeelte gewoon uit te zetten. Vind het sowieso dom dat je elke keer als je het edge scherm gebruikt de instructies erbij komen te staan en alles wazig word behalve het edge gedeelte. Maarja, kleine dingen.
Dito. In de praktijk gebruik ik het Edge scherm eigenlijk ook niet. Ik klik net zo makkelijk op het hoofdscherm iets open.
Zijn er hier mensen die het edge scherm wél gebruiken en handig vinden? Misschien zie iets over het hoofd, of is het gewoon wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
vriesman876 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 19:22:
[...]

Dito. In de praktijk gebruik ik het Edge scherm eigenlijk ook niet. Ik klik net zo makkelijk op het hoofdscherm iets open.
Zijn er hier mensen die het edge scherm wél gebruiken en handig vinden? Misschien zie iets over het hoofd, of is het gewoon wennen?
Trouwens, ik was vergeten te vermelden dat de nachtklok functie van het edge scherm wel een handig extra'tje is. Dit zorgt ervoor dat een van de edge kanten veranderd in een kleine nachtklok. Handig want ik heb mijn mobiel altijd naast me liggen (I know, niet super goed voor je) en normaal moet ik dan eerst mijn mobiel oppakken en aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Kun je bij de S7 ook de verlichting van de capacitieve toetsen weer uitzetten (zonder third party app)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Op de s5 kon ik door op het scherm te klikken een foto maken. In de selfiestand op de s7 edge lukt dit ook, maar voor de andere camera werkt dit niet meer. Ik krijg er vervolgens helderheidsinstellingen te zien.

Ik zie ook nergens een optie. Iemand enig idee hoe ik dit kan activeren?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Nee, maar er is een rear cam selfie modus (download) en je kunt sowieso hiervoor de volumeknoppen instellen, hij knipt dan een foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Frans74 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:21:
Kun je bij de S7 ook de verlichting van de capacitieve toetsen weer uitzetten (zonder third party app)?
Nee, dat is niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
Frans74 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 20:21:
Dit kan alleen als je batterij besparing aanzet.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henidde schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:39:
Op de s5 kon ik door op het scherm te klikken een foto maken. In de selfiestand op de s7 edge lukt dit ook, maar voor de andere camera werkt dit niet meer. Ik krijg er vervolgens helderheidsinstellingen te zien.

Ik zie ook nergens een optie. Iemand enig idee hoe ik dit kan activeren?
Je kunt ook je hand op steken. Er gaat dan een timer lopen, of via spraak say cheese, of hartslagsensor op achterkant telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

vaagisdenaam schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:06:
Ja de animaties uitzetten bij developer options, maar dan mis je er wel meer en de vraag is of je dat wil...
Dat heb ik gezien inderdaad, maar dat wil ik dan net weer niet :P. Jammer dat ze hier gewoon geen opties voor hebben, zie namelijk wel dat er per thema ontzettend veel animaties kunnen veranderen (zoals door je homescreens bladeren) wat je misschien liever niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
Hoe zit het eigenlijk met diefstalpreventie? Een Iphone kan je niet eventjes unlocken zo begrijp ik. Behalve dat je data veilig is, heb je dus geen bal aan een gestolen Iphone.

Maar bij deze Galaxy kan je 'm gewoon in download mode zetten en met Odin flashen en dan meteen de boel resetten .Oke, je data is dan wel weg, dus dat is prettig maar daarna is ie alsnog klaar voor de verkoop toch?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:12

AvK

Ready Set Go

Ondanks dat ik aan de start van dit topic zei dat ik me voorlopig nog wel even red met mijn prima S5..... 8)7
heb ik vorige week zaterdag mezelf de S7 Edge black kado gedaan. Heb mijn hele leven nog nooit een telefoon gekocht. Altijd van de baas gehad. Had een aantal dingen te vieren dus nu ff een emmer met geld leeg gegooid....
En wat heb je dan? Een beest van een toestel! Zelden zo een fraai ontwerp in de handen gehad. Heb em gehaald bij de Cool Blue winkel in Groningen. Zeer vriendelijk geholpen daar. Toestel is in 1x goed. Knoppen werken goed, geen verkleuring en geen ruimte aan de zijkant van het gebogen scherm. Wel dat groene streepje maar die is amper te zien en ook geen 'onderdelen' zichtbaar. Ook geen vastlopers of wegvallend geluid oid. Loop nu dus een week te pronken met dat g#ile ding. :9~
Heb er een Spigen Neo Hybrid hoesje bij, een 128GB Pro SD kaartje en een Wireless Fast Charger.

Toch nog een ergernis..... ja echt.
Omdat het toestel zakelijk gebruikt wordt heb ik mijn telefoon contacten in groepen verdeeld zoals Zakelijk, Familie, Vrienden, School ed. Deze hebben allemaal een apart riedeltje als beltoon. Nu zijn tijdens het overzetten van de contacten alle instellingen keurig overgenomen inclusief de toegewezen groepen. Maar inderdaad de toegewezen beltonen niet.
Probleem: Ik krijg het niet voorelkaar om in een paar handelingen die belgroepen de juiste beltoon te geven. Kan gewoon niet vinden hoe ik een groep het juiste riedeltje geef. Het telefoonmenu geeft alleen Logbestand, Favorieten en Contacten weer. Bij Lollipop heb je ook Groepen als tabblad. Zie ik iets over het hoofd? Heb al gegoogled en gezocht.
Wie weet het antwoord?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Je kan het gewoon bij je contacten in stellen. Bovenin de oranje balk zie je rechts groepen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Wat ik nu redelijk vervelend vind aan m'n S7 is dat het scherm zeer gevoelig is.
Bladeren door facebook, youtube en websites komt het vaak voor dat tijdens het scrollen een "click" geregistreerd wordt en ik opeens spring naar de locatie waar mijn duim op dat moment zit. Dus een filmpje wordt geselecteerd en speelt af of ik spring in een bericht of klik op een link.

Hebben anderen hier ook last van?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Qosmic schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:21:
Je kan het gewoon bij je contacten in stellen. Bovenin de oranje balk zie je rechts groepen staan
Ja dat weet ik.
Maar dat zou inhouden dat ik rond de 300 contacten allemaal apart één voor één zou moeten instellen. Dan ben ik een dag bezig....... Bij Lollipop kon je de belgroepen in 1 handeling de juiste riedel meegeven. Juist die optie kan ik niet vinden. :|

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Xymox schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:24:
Wat ik nu redelijk vervelend vind aan m'n S7 is dat het scherm zeer gevoelig is.
Bladeren door facebook, youtube en websites komt het vaak voor dat tijdens het scrollen een "click" geregistreerd wordt en ik opeens spring naar de locatie waar mijn duim op dat moment zit. Dus een filmpje wordt geselecteerd en speelt af of ik spring in een bericht of klik op een link.

Hebben anderen hier ook last van?
Het scherm is inderdaad gevoelig. Ik ervaar dat ook. In ieder geval gevoeliger dan het scherm van mijn oude S5. Heb hier meer klachten over gelezen maar heb er zelf niet zo'n last van. Gebeurt wel eens hoor. Zal wel een update voor komen. En waarom niet een Screen sensetivity optie met een slider? Ook handig voor 'pen' gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 15:50
AvK schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:17:
Ondanks dat ik aan de start van dit topic zei dat ik me voorlopig nog wel even red met mijn prima S5..... 8)7
heb ik vorige week zaterdag mezelf de S7 Edge black kado gedaan. Heb mijn hele leven nog nooit een telefoon gekocht. Altijd van de baas gehad. Had een aantal dingen te vieren dus nu ff een emmer met geld leeg gegooid....
En wat heb je dan? Een beest van een toestel! Zelden zo een fraai ontwerp in de handen gehad. Heb em gehaald bij de Cool Blue winkel in Groningen. Zeer vriendelijk geholpen daar. Toestel is in 1x goed. Knoppen werken goed, geen verkleuring en geen ruimte aan de zijkant van het gebogen scherm. Wel dat groene streepje maar die is amper te zien en ook geen 'onderdelen' zichtbaar. Ook geen vastlopers of wegvallend geluid oid. Loop nu dus een week te pronken met dat g#ile ding. :9~
Heb er een Spigen Neo Hybrid hoesje bij, een 128GB Pro SD kaartje en een Wireless Fast Charger.

Omdat het toestel zakelijk gebruikt wordt heb ik mijn telefoon contacten in groepen verdeeld zoals Zakelijk, Familie, Vrienden, School ed. Deze hebben allemaal een apart riedeltje als beltoon. Nu zijn tijdens het overzetten van de contacten alle instellingen keurig overgenomen inclusief de toegewezen groepen. Maar inderdaad de toegewezen beltonen niet.
Probleem: Ik krijg het niet voorelkaar om in een paar handelingen die belgroepen de juiste beltoon te geven. Kan gewoon niet vinden hoe ik een groep het juiste riedeltje geef. Het telefoonmenu geeft alleen Logbestand, Favorieten en Contacten weer. Bij Lollipop heb je ook Groepen als tabblad. Zie ik iets over het hoofd? Heb al gegoogled en gezocht.
Wie weet het antwoord?
Als je in het applicatie-overzicht naar 'contacten' gaat zie je boven in de oranje balk 'groepen' staan. Als je hier een groep selecteert kan je in de oranje balk kiezen voor 'bewerken'. Hier kan je de standaard beltoon wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan17
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 17:01
Vraag me wel af hoe lang die update nog op zich laat wachten. Begint toch een beetje belachelijk te worden dat we een dikke maand na de releasedatum nog steeds geen update hebben voor de NL'se S7 (edge). Die schermgevoeligheid mag nu we eindelijk eens gefixt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

AvK schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:17:

Wie weet het antwoord?
My Knox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

JdJtA schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 18:21:
[...]

Als je in het applicatie-overzicht naar 'contacten' gaat zie je boven in de oranje balk 'groepen' staan. Als je hier een groep selecteert kan je in de oranje balk kiezen voor 'bewerken'. Hier kan je de standaard beltoon wijzigen.
Johooo! Waar kan ik het kratje bier naar toe sturen? :)

NB: Toch wel raar dat je binnen het telefoon menu die optie niet hebt. Maar nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-09 10:33
Is het normaal, dat op het moment ik mijn S7 in de zon houd en het scherm vervolgens automatisch de extra felle 'overdrive' modus aanzet, de kleurweergave ook veranderd? Hij staat bij mij altijd op de basis stand (met auto brightness) maar in de felle zon lijken de kleuren oversaturated, net als in de adaptive mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Qosmic schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 17:21:
Je hebt gelijk. Sorry dat ik het niet direct door had. Kratje bier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Dat zei ik dus ook :+

Haha.. :) NP

[ Voor 27% gewijzigd door Qosmic op 16-04-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Milan17 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 18:24:
Vraag me wel af hoe lang die update nog op zich laat wachten. Begint toch een beetje belachelijk te worden dat we een dikke maand na de releasedatum nog steeds geen update hebben voor de NL'se S7 (edge). Die schermgevoeligheid mag nu we eindelijk eens gefixt worden.
Ja vindt ik ook heb hier een linkje voor alweer een nieuwe update voor Engeland. Dan lopen wij inmiddels 2 updates achter.
http://www.sammobile.com/...galaxy-s7-edge-in-the-uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:25:
[...]

Ja vindt ik ook heb hier een linkje voor alweer een nieuwe update voor Engeland. Dan lopen wij inmiddels 2 updates achter.
http://www.sammobile.com/...galaxy-s7-edge-in-the-uk/
correctie: 3 ! :(

Het bestand voor de nieuwe PD3 is er nog niet voor de Edge; zodra beschikbaar -> hier verkrijgbaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Is de laatste die je poste voor de gewone s7 ook update nr 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qosmic schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:30:
Is de laatste die je poste voor de gewone s7 ook update nr 3?
Yeps...

Updates voor s7 & s7edge gaan gelijk op ;)

[ Voor 11% gewijzigd door henklbr op 16-04-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ok ga ik die er weer op flashen. Je weet niet wat er veranderd is tav die vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:22:
[...]

correctie: 3 ! :(

Het bestand voor de nieuwe PD3 is er nog niet voor de Edge; zodra beschikbaar -> hier verkrijgbaar! :)
Sorry 8)7
Wel raar toch dat een aantal landen al veel verder zijn?.

[ Voor 10% gewijzigd door pappaleone op 16-04-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:35
Zo, die S6 edge+ begon al weer oud te worden dus heb gisteren even een S7 Edge opgepikt in de winkel.

Na alle problemen die ik op het begin had met de S6/S6 Edge/S6 Edge Plus nu een keer meteen een goed toestel.

De S7 edge voelt fijn aan en ligt goed in de hand.. ben er zeer tevreden mee.

De zwarte leather backcover is ook top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:09
Als ik mijn telefoon oplaad met mijn htc of Motorola opladers (5.1v 850mah) is mijn telefoon na een nacht laden pas op 77%
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taarmen schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:18:
Als ik mijn telefoon oplaad met mijn htc of Motorola opladers (5.1v 850mah) is mijn telefoon na een nacht laden pas op 77%
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Wat is de reden dat jij je toestel niet oplaad met de originele/meegeleverde lader?

Dit is "appels met peren" vergelkijken, vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
henklbr schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:43:
[...]

Wat is de reden dat jij je toestel niet oplaad met de originele/meegeleverde lader?

De orginele snellader ligt naast de bank voor tussentijds opladen en de andere laders gebruik ik op andere plekken in en buitens huis. Maar dat moet niet uitmaken het mooie van usb laders is dat ze universeel zijn. Dus Jonagolds met Breaburn vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:43:
[...]

Inderdaad, het is daarom ook geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Taarmen schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:43:
[...]

De orginele snellader ligt naast de bank voor tussentijds opladen en de andere laders gebruik ik op andere plekken in en buitens huis. Maar dat moet niet uitmaken het mooie van usb laders is dat ze universeel zijn. Dus Jonagolds met Breaburn vergelijken.
Die Motorola laders kunnen maar net de helft van het vermogen leveren van een Samsung adapter. Motorola 850mA bij 5,1V is een dikke 4,3 Watt. De Samsung 2A bij 5V is 10 Watt. Dat is de reden. Heb hier hetzelfde als ik een 'oude' lader gebruik met zo'n laag vermogen. Verder zijn de accu's van de S7 en S7 Edge veel groter en duurt het laden daarom ook al langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
AvK schreef op zondag 17 april 2016 @ 12:09:
[...]

Die Motorola laders kunnen maar net de helft van het vermogen leveren van een Samsung adapter. Motorola 850mA bij 5,1V is een dikke 4,3 Watt. De Samsung 2A bij 5V is 10 Watt. Dat is de reden. Heb hier hetzelfde als ik een 'oude' lader gebruik met zo'n laag vermogen. Verder zijn de accu's van de S7 en S7 Edge veel groter en duurt het laden daarom ook al langer.
Bedankt voor je antwoord, toch heb ik het idee dat 60% laden in 6 uur ook trager is dan je mag verwachten met een 4,3Watt lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taarmen schreef op zondag 17 april 2016 @ 13:18:
[...]

Bedankt voor je antwoord, toch heb ik het idee dat 60% laden in 6 uur ook trager is dan je mag verwachten met een 4,3Watt lader.
Kan ook aan de kabel liggen. Heb dit ook al eens gehad. Probeer maar eens de originele kabel om te zien of het dan sneller gaat en wat de resterende oplaadtijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Undertaker2 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:26:
Hoe zit het eigenlijk met diefstalpreventie? Een Iphone kan je niet eventjes unlocken zo begrijp ik. Behalve dat je data veilig is, heb je dus geen bal aan een gestolen Iphone.

Maar bij deze Galaxy kan je 'm gewoon in download mode zetten en met Odin flashen en dan meteen de boel resetten .Oke, je data is dan wel weg, dus dat is prettig maar daarna is ie alsnog klaar voor de verkoop toch?
Moet zeggen dat ik er weinig over kan vinden maar er zijn sowieso twee beveiligingen mits goed ingesteld.

1- opstarten met pin. Je moet een pincode invoeren ook al heb je andere firmware geflashed. Deze functie is te vinden onder schermverg. en beveiliging > veilig opstarten.

2- FRP oftewel Factory Reset Protection. Hierbij kun je alleen een factory reset uitvoeren als je je google wachtwoord invoert.

Verder moet je natuurlijk een lockscreen beveiliging instellen anders kan bovenstaande uitgeschakeld worden.

Verder staat encryptie standaard aan bij de S7.

Bij de S6 had je nog Samsungs reactivation lock waardoor Odin niet werkte. Om de een of andere reden hebben deze eruit gehaald.

Let wel, ik heb gelezen dat FRP makkelijk te omzeilen is als je er een beetje kaas van gegeten hebt maar Google zou dit met een beveiligings patch oplossen. Weet niet of dit met de laatste patch al gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Undertaker2 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 13:26:

Moet zeggen dat ik er weinig over kan vinden maar er zijn sowieso twee beveiligingen mits goed ingesteld.

1- opstarten met pin. Je moet een pincode invoeren ook al heb je andere firmware geflashed. Deze functie is te vinden onder schermverg. en beveiliging > veilig opstarten.

2- FRP oftewel Factory Reset Protection. Hierbij kun je alleen een factory reset uitvoeren als je je google wachtwoord invoert.

Verder moet je natuurlijk een lockscreen beveiliging instellen anders kan bovenstaande uitgeschakeld worden.

Daarnaast heb je ook nog Samsungs "find my phone" of vind mijn mobiel waarbij je op afstand je telefoon kunt vinden, resetten of vergrendelen.

Bij de S6 had je nog Samsungs reactivation lock waardoor Odin niet werkte. Om de een of andere reden hebben deze eruit gehaald.

Let wel, ik heb gelezen dat FRP makkelijk te omzeilen is als je er een beetje kaas van gegeten hebt maar Google zou dit met een beveiligings patch oplossen. Weet niet of dit met de laatste patch al gebeurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undertaker2
Garret1410 schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:56:
[...]

Daarnaast heb je ook nog Samsungs "find my phone" of vind mijn mobiel waarbij je op afstand je telefoon kunt vinden, resetten of vergrendelen.

Thnx, ja ik was even vergeten dat je inderdaad je pincode moet invoeren, ook na het flashen. Maar ik begrijp uit je verhaal dat je pincode ook moet invoeren als je tijdens de Odin flash een reset uitvoert.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undertaker2
Voor de mensen die er van balen dat je dng (RAW) foto's niet op de externe SD kan opslaan hierbij een oplossing / workaround. Geen root nodig!

-1-
Installeer de app Tasker: Google Play: Tasker Kost 3 euro.

-2-
Maak de volgende map aan op je externe SD: ExtSdCard > Android > data > net.dinglisch.android.taskerm

-3-
Open de app en je ziet drie tabbladen (PROFILES - TASKS en SCENES). Kies voor TASKS en klik op de + onderaan het beeld om een nieuwe task te maken. Geef de task een naam. Bijv: "Kopieer DNG naar Ext SD"

-4-
In deze task, klik wederom op de + onderaan om de eerste actie aan deze task toe te voegen. Je krijgt een heel overzicht met opties. Onderaan het beeld zie je een search/filter optie. Type daar in: "List Files" en kies deze optie. Kies vervolgens als directory de map: DCIM/Camera (Tip: houd de map Camera ingedrukt met je vinger om de map te selecteren ipv in de map te gaan) Onder "Match" type: *.dng (om alleen de .dng files te selecteren) en zet neer onder Variable: %files

Dit is de eerste actie. De complete lijst met totaal 5 acties in deze task ziet er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
Action1: List Files [ Dir:DCIM/Camera: Match: *.dng Include Hidden Files:Off Use Root:Off Variable:%files ]
Action2: For [ Variable:%file Items:%files() ]
Action3: Copy File [ From:%file To:/extSdCard/Android/data/net.dinglisch.android.taskerm Use Root:Off ]
Action4: Delete File [ File:%file Shred Level:0 Use Root:Off ]
Action5: End For

Dit script doet het volgende:
Kijk in de map DCIM/Camera op de interne SD en selecteer alle .dng bestanden. Kopieer al deze bestanden naar de externe SD in de map: Android/data/net.dinglisch.android.taskerm. Verwijder vervolgens alle .dng bestanden van de interne SD.[/i]

De vraag is nu op welk moment dit script uitgevoerd moet worden? Een logische optie lijkt mij wanneer je het scherm uitzet of wanneer het scherm vanzelf uit gaat.

-1-
Ga naar het tabblad "PROFILES" in Tasker en druk op de + onderaan het beeld.

-2-
Kies uit de pop-up lijst voor "Event". Zoek met filter/search naar: "Display Off" en kies deze.

-3-
Ga met de back toets één stap terug en tasker vraagt vervolgens om een Task te koppelen aan dit event. Kies hiervoor de task die je eerder aangemaakt hebt: "Kopieer DNG naar Ext SD"

Het resultaat is dus dat als het event "Screen off" getriggerd word, het script "Kopieer DNG naar Ext SD" wordt uitgevoerd en al je .dng fotobestanden naar de externe SD gekopieerd worden.

LET OP: Als je de app Tasker verwijderd, ben je ook de map "net.dinglisch.android.taskerm" kwijt! En dus ook al je .dng files!!!

[ Voor 198% gewijzigd door Undertaker2 op 17-04-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-09 08:53
Een dilemma (glas van de S6 Edge is kapot).

- Het scherm laten repareren a 280,-.

of

- S6 Edge verkopen (al dan niet met gefixt scherm) en een S7 kopen

Ik vind het verschil niet erg groot lijken tussen de beide toestellen maar wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 17:16
Taarmen schreef op zondag 17 april 2016 @ 11:43:
[...]

Lijkt me beter om die om te wisselen. Heb zelf ook een lader bij de bank, maar die hoeft lang niet zo snel te laden. Die dient enkel de periode te overbruggen tot je in bed stapt. Wel wil je in de ochtend met een volle accu de deur uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
henklbr schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:59:
WARNING WARNING WARNING

[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding][afbeelding]

This ROM is based on the latest ROM for Germany released 09 apr 16 and made it compatible for the UN-Branded Netherlands (PHN) S7Edge.

What's new:
* Stability Improvements
* Updated Radio (CP)

Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7538748
Build date Fri, 01 Apr 2016 11:59:01 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APD1
CSC G935FPHN1APBD

ff nog een vraagje.
Misschien is het al gevraagd maar ik kon het niet vinden maar als ik deze flash blijf je dan nog wel de updates via OTA ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Undertaker2 schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:03:
[...]

Thnx, ja ik was even vergeten dat je inderdaad je pincode moet invoeren, ook na het flashen. Maar ik begrijp uit je verhaal dat je pincode ook moet invoeren als je tijdens de Odin flash een reset uitvoert.
Met Odin kun je geen factory reset doen. Wel kun je na het flashen de telefoon in recovery opstarten en dan een factory reset uitvoeren.

Of er dan nog steeds om een pin gevraagd wordt weet ik niet maar ik mag toch verwachten dat dan de FRP in werking treedt.

Zo niet dan is het een flut beveiliging. Snap niet waarom Samsung de reactivation lock eruit gehaald heeft. Daarmee kon je sowieso niet flashen met Odin.

Kan ook weinig vinden over beveiliging van Android of Galaxy S7 in het bijzonder.

[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 17-04-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 13:50

Garrett

Watercooler

Meulendijks89 schreef op zondag 17 april 2016 @ 10:13:
Zo, die S6 edge+ begon al weer oud te worden dus heb gisteren even een S7 Edge opgepikt in de winkel.

Na alle problemen die ik op het begin had met de S6/S6 Edge/S6 Edge Plus nu een keer meteen een goed toestel.

De S7 edge voelt fijn aan en ligt goed in de hand.. ben er zeer tevreden mee.

De zwarte leather backcover is ook top :)
backcover...fotootje? :)

I love watercooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WARNING WARNING WARNING -> Before flashing, ACTIVATE PIN in "Secure startup" (You'll be asked for it AFTER flashing!)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/0uBWOG.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/RpKObv.png

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/wQDc3s.jpgAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/sLgtGe.png

This ROM is based on the latest ROM for United Kingdom released 18 apr 16 and made it compatible for the UN-Branded Netherlands (PHN) S7Edge.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7538748
Build date Thu, 07 Apr 2016 09:48:03 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APD3
CSC G935FPHN1APBD

[ Voor 3% gewijzigd door henklbr op 18-04-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
kan je ook alleen de pda file flashen als dat de enige is die gewijzigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qosmic schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:06:
kan je ook alleen de pda file flashen als dat de enige is die gewijzigd is?
Dat weet ik niet zeker; ik heb ze alle 4 geflashed -> 3 minuten...

Denk aan het instellen van de PIN in secure start-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
henklbr schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:02:
WARNING WARNING WARNING

[afbeelding][afbeelding]

[afbeelding][afbeelding]

This ROM is based on the latest ROM for United Kingdom released 18 apr 16 and made it compatible for the UN-Branded Netherlands (PHN) S7Edge.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-G935F
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7538748
Build date Thu, 07 Apr 2016 09:48:03 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APD3
CSC G935FPHN1APBD

Schat voorzichtig in dat OTA-update (D1) vandaag of morgen in Nederland wordt uitgerold.. (vandaag al tien nieuwe updates en lijkt zo door te gaan)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Nick__ schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:11:
[...]

Schat voorzichtig in dat OTA-update (D1) vandaag of morgen in Nederland wordt uitgerold.. (vandaag al tien nieuwe updates en lijkt zo door te gaan)..
De PD1-update is er al voor T-Mobile branded toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Heb de S7 nu een ruime week en hij bevalt super! Sommige zaken moet ik nog wat aanpassen en aanleren hier en daar, maar over het algemeen ben ik blij weer terug te zijn bij het Android kamp (na 2 jaar Windows Phone) :). Mede voor de S7 gekozen vanwege de positieve reviews over het batterijverbruik.....

Maar de batterijduur valt me wel wat tegen. Gisteren compleet opgeladen 's nachts, maar rond 18:00 uur had ik nog maar 20% over. Op internet wel al lopen zoeken, maar daar staan natuurlijk alleen de standaard zaken op (apps, wifi, bluetooth etc.), maar daar houd ik al rekening mee.

Zijn er nog bepaalde "verstopte" instellingen die zorgen voor een battery drain? Als ik bij mijn verbruik kijk, dan zie ik vooral staan;

- Scherm
- Android OS
- Android Systeem

En daaronder pas mijn apps.....dus daar word ik ook niet veel wijzer van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
StealthyPeanut schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:31:
Heb de S7 nu een ruime week en hij bevalt super! Sommige zaken moet ik nog wat aanpassen en aanleren hier en daar, maar over het algemeen ben ik blij weer terug te zijn bij het Android kamp (na 2 jaar Windows Phone) :). Mede voor de S7 gekozen vanwege de positieve reviews over het batterijverbruik.....

Maar de batterijduur valt me wel wat tegen. Gisteren compleet opgeladen 's nachts, maar rond 18:00 uur had ik nog maar 20% over. Op internet wel al lopen zoeken, maar daar staan natuurlijk alleen de standaard zaken op (apps, wifi, bluetooth etc.), maar daar houd ik al rekening mee.

Zijn er nog bepaalde "verstopte" instellingen die zorgen voor een battery drain? Als ik bij mijn verbruik kijk, dan zie ik vooral staan;

- Scherm
- Android OS
- Android Systeem

En daaronder pas mijn apps.....dus daar word ik ook niet veel wijzer van!
Misschien geeft GSam je wat meer informatie, de standaard batterij app vertrouw ik persoonlijk niet zo. Verder zijn er nog Diagnostische gegevens e.d. die Google en Samsung versturen, staan die uit? De nauwkeurigheid van de GPS staat ook standaard op een energieverslindende stand, zet deze op 'alleen GPS gebruiken'. Overigens zorgt de locatiemelding van diverse app er sowieso voor dat er meer batterij gebruikt wordt daar deze functie elke minuut je locatie peilt en verstuurd (wake locks bij scherm uit waardoor hoge standby drain).

Ik hoop dat je hier iets aan heb ;) Lees anders ook dit topic op XDA, sla stap 1 en 2 gewoon over, verder op in de thread staat hoe je bepaalde instellingen vind.

[ Voor 6% gewijzigd door S7E-Vigi op 18-04-2016 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 18:17
StealthyPeanut schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:31:
Het kan ook vaak een paar weken duren voordat de batterij duur beter wordt.

https://goo.gl/photos/pbCzyo8NcfZgSyyF9
https://goo.gl/photos/snygnL7eTWrtyD846

Bij normaal gebruik valt het bij mij niet tegen. Dit was in het begin wel anders. 1 dag en 17 uur waarvan meer dan 4 uur SOT. Navigeren, Gear VR gebruikt en wat games gespeeld.

Wat ik dus wil aangeven is om geduld te hebben en over een paar weken nog eens te oordelen.

EDIT: Ik heb overigens alles gewoon aan staan. Ik hou er persoonlijk niet van om mijn smart phone minder smart te maken. Dus ook Google Now staat aan, Bluetooth, Wifi, 3 mail accounts waaronder 1 Exchange. Ik upload mijn foto's ook automatisch naar Google zowel via 4 G als Wifi dus sync ook echt alles.

[ Voor 14% gewijzigd door LAPJENL70 op 18-04-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
rwarmink schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:53:
[...]

Het kan ook vaak een paar weken duren voordat de batterij duur beter wordt.

https://goo.gl/photos/pbCzyo8NcfZgSyyF9
https://goo.gl/photos/snygnL7eTWrtyD846

Bij normaal gebruik valt het bij mij niet tegen. Dit was in het begin wel anders. 1 dag en 17 uur waarvan meer dan 4 uur SOT. Navigeren, Gear VR gebruikt en wat games gespeeld.
Mee eens, het wordt met de tijd beter:

Dit was in de tweede week van gebruik:
https://goo.gl/photos/UWG7Nixuiw9LorXdA

En dit was van afgelopen week:
https://goo.gl/photos/o6ha39njekaqfSbY9

Noot: Ik ben een lichte 'smart' gebruiker, maximale batterij duur is voor mij belangrijker dan maximale gebruikerservaring of snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
S7E-Vigi schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:46:
[...]

... De nauwkeurigheid van de GPS staat ook standaard op een energieverslindende stand, zet deze op 'alleen GPS gebruiken'.
Ik was altijd in de veronderstelling dat dit juist meer batterij vergde? Tenminste, ik heb bijna altijd Wi-Fi aan en data en dacht dat dit voor een grove locatie, bv een google search, voldoende en energiezuiniger was omdat niet meteen de slurpende gps aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
vaagisdenaam schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:18:
[...]

Ik was altijd in de veronderstelling dat dit juist meer batterij vergde? Tenminste, ik heb bijna altijd Wi-Fi aan en data en dacht dat dit voor een grove locatie, bv een google search, voldoende en energiezuiniger was omdat niet meteen de slurpende gps aan gaat?
Daar zit wat in, vooral binnenshuis of op kantoor. Ik gebruik GPS alleen voor TomTom en dan lijkt mij 'alleen GPS' voldoende maar indien je locatiemelding altijd aan heb staan zou je nog wel eens een punt kunnen hebben. Dit laat uiteraard wel onverlet dat met de locatiemelding altijd aan er sowieso meer energie verbruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 17:16
vaagisdenaam schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:18:
[...]

Heb hier op het werk altijd een wifinetwerk in de buurt waar ik niet op kan. Gevolg is dat mijn telefoon hele tijd popupje heeft staan van "Hoi ik heb een netwerk gevonden". Gemerkt dat dat wel scheelt als je wifi uit laat gaan bij vertrek van huis, dat kan bijvoorbeeld met de Llama app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ja ik heb dat ooit met lama ingesteld op een vorige telefoon, maar persoonlijk merkte ik weinig verschil in batterijduur. Lama is echt een top app, maar mede omdat ik dus Wi-Fi locatiebepaling gebruik (volgens mij heb je niet eens toegang nodig, maar is het 'zien' van het netwerk voldoende, correct me of I'm wrong) en de batterij toch top is heeft dit voor mij nu geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 07:37
Help !
M'n telefoon is helemaal vastgelopen.
Kan het niet uitzetten en het reageert op niks.
Aangezien je die batterij niet kan uithalen moet ik wachten totdat ie leeg wordt.

Iemand nog een oplossing ervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Daar zat ik laatst nog aan te denken, mijn vriendin heeft een S5 en die loopt wel eens vast.
Dan doet ze de batterij er ff in en uit en dan kan die weer aan. Toen vroeg ik me al af hoe dat bij de S7 zou moeten.

Ik heb dus geen idee, maar ben wel heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-09 14:28
jacky00 schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:48:
Help !
Aangezien je die batterij niet kan uithalen moet ik wachten totdat ie leeg wordt.

Volume knop naar beneden en de uitschakel knop ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
jacky00 schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:48:
Help !

Power + Volume omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
is dat gewoon een reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Jep, als het toestel niet meer reageert kan je het toestel hiermee rebooten. Omdat je de accu niet meer even eruit kan trekken moet het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 07:37
Het is gelukt..

Had zelfs powerknop + omhoog gedaan.

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
ik heb een bluetooth headset die ik gebruik in de auto.
Deze moet alléén de gesprekken ontvangen en mic. gebruiken terwijl hij aanstaat.
Als ik Sygic (navigatie) gebruik krijg ik ook deze gesproken aanwijzingen door via bluetooth.
Waar kan ik bij de telefoon instellen waar de gesproken/muziek media worden weergegeven via bluetooth en telefoon luidsprekertje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 15:50
pawarana schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:44:
ik heb een bluetooth headset die ik gebruik in de auto.
Deze moet alléén de gesprekken ontvangen en mic. gebruiken terwijl hij aanstaat.
Als ik Sygic (navigatie) gebruik krijg ik ook deze gesproken aanwijzingen door via bluetooth.
Waar kan ik bij de telefoon instellen waar de gesproken/muziek media worden weergegeven via bluetooth en telefoon luidsprekertje?
Onder Instellingen > Bluetooth > Gekoppelde apparaten op het 'tandwiel' klikken achter de naam van het apparaat en daar staan twee opties die je aan of uit kan zetten, voor geluid van de telefoon en mediageluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
jacky00 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:06:
Het is gelukt..

Had zelfs powerknop + omhoog gedaan.

Thanks !
Het is ook powerknop + volume up.

Wanneer je volume omlaag doet kom je in download mode.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Niet online
Ik heb iets raars, in de galerij staan in de map "camera" (DCIM/camera op mijn SD) iets van 200 foto's, waarvan de galerij er maar negen zag. Via solid file explorer zag ik dat de rest er wel is.
Ik heb de map gekopieerd naar toestel/dcim/camera, en poef, deze map stond meteen in de galerij met alle foto's. Hierop heb ik de map op SD verwijderd en de boel weer gekopieerd. Geen map. Hij was "leeg". Na het knippen van een foto (standaard opslaglocatie SD) kon ik de map in de gallerij weer zien, met weliswaar één foto: die ik zojuist heb geknipt. Nieuwe toevoegingen worden dus gezien, maar niet als ik deze heb gekopieerd met de file explorer.
Verder onderzoek wijst uit dat ook via whatsapp, die een eigen galerij heeft, ik de oude foto's niet kan zien. Het ligt dus niet per se aan de galerij van samsung of zo denk ik.

Wat ik nu dus heb: een map met 200 bestanden, waarvan apps er maar 9 zagen, en na heen en weer kopieren, verwijderen en toevoegen en het maken van één nieuwe foto slechts 1 zien.
Cache en gegevens van gallerij heb ik gewist, dat hielp niet. Zowel voor-e n na het heen-en-weer kopieren van de folder.

Wie helpt?
Pagina: 1 ... 36 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support