Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En als je toch even een andere galerij app probeert? Quickpic vind ikzelf een fijne.

[ Voor 31% gewijzigd door Scipionyx op 18-04-2016 20:39 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 15:50
vaagisdenaam schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:37:
Ik heb iets raars, in de galerij staan in de map "camera" (DCIM/camera op mijn SD) iets van 200 foto's, waarvan de galerij er maar negen zag. Via solid file explorer zag ik dat de rest er wel is.
Ik heb de map gekopieerd naar toestel/dcim/camera, en poef, deze map stond meteen in de galerij met alle foto's. Hierop heb ik de map op SD verwijderd en de boel weer gekopieerd. Geen map. Hij was "leeg". Na het knippen van een foto (standaard opslaglocatie SD) kon ik de map in de gallerij weer zien, met weliswaar één foto: die ik zojuist heb geknipt. Nieuwe toevoegingen worden dus gezien, maar niet als ik deze heb gekopieerd met de file explorer.
Verder onderzoek wijst uit dat ook via whatsapp, die een eigen galerij heeft, ik de oude foto's niet kan zien. Het ligt dus niet per se aan de galerij van samsung of zo denk ik.

Wat ik nu dus heb: een map met 200 bestanden, waarvan apps er maar 9 zagen, en na heen en weer kopieren, verwijderen en toevoegen en het maken van één nieuwe foto slechts 1 zien.
Cache en gegevens van gallerij heb ik gewist, dat hielp niet. Zowel voor-e n na het heen-en-weer kopieren van de folder.

Wie helpt?
Heb soortgelijke problemen op oude telefoons weleens kunnen oplossen door de data te wissen van de applicatie Mediaopslag (systeemapplicatie dus deze moet je zichtbaar maken via opties in overzicht rechts bovenin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Wegens gebrek aan standaard toggle-widgets heb ik PowerToggles geïnstalleerd.
Voor zover ik begrepen heb is het blijkbaar niet mogelijk om bepaalde instellingen meteen door te voeren met Marshmallow. Zoals GPS aan/uit toggle en mobiele data aan/uit.
Wanneer je deze opties in/uit schakelt spring je naar de instelling pagina voor de desbetreffende optie. Daar kan je dan de optie selecteren, maar dat is niet de initiele bedoeling van een dergelijke toggle.

Heeft iemand een andere widget-set die deze opties wel meteen doorvoert?

Verder nog wat onhandige zaken:

- De GPS instelling blijft staan op locatie-methode "GPS, WIFI en mobiele netwerken" als je GPS inschakelt. Dat is dus weer een extra handeling om de methode op "Alleen GPS" te zetten.

- Met de Ontwikkelaars functies ingeschakeld tracht ik met de optie "Standby, scherm gaat niet naar slaapstand tijdens opladen" het scherm constant aan te houden. Met de carkit en de telefoon in de oplader gaat het scherm na x minuten op vrijwel donker. Om het scherm weer te geven, even het scherm aanraken, maar dan wordt meteen de eventuele functie waar je op klikt gestart.
Uitermate irritant in de auto waar ik de audiospeler altijd aan wil hebben en niet na x seconden het scherm op zwart gaat.
Iemand een tip voor deze?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
@Scupionyx en JdJtA

Jullie tips gedaan. Gegevens wissen heeft voor de galerij niks geholpen helaas, en voor de Whatsapp galerij ook niet, maar quickpic geïnstalleerd en deze ziet ze wel.
Schiet mij maar lek.
Ik wil eigenlijk gewoon de standaard galerij gebruiken en niet quickpic (wel eevaring mee overigens), dus wil me er nog steeds niet bij neerleggen zo :p
Bedankt voor de tips though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, het is ruim twee weken goed gegaan maar vandaag weer een vastloper en een paar uur later een spontane reboot. Ik hoop dat die update gauw gaat komen want hier word ik niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 07:37
Kapitein187 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:07:
[...]

Het is ook powerknop + volume up.

Wanneer je volume omlaag doet kom je in download mode.
Nee wat de rest al zei klopt gewoon
Volume omlaag is herstart van je telefoon
Ik kwam niet in download mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
jacky00 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 02:58:
[...]

Nee wat de rest al zei klopt gewoon
Volume omlaag is herstart van je telefoon
Ik kwam niet in download mode
Voor je nou bijdehand nee zegt had je eerst eens zelf kunnen kijken of het klopt wat ik zeg..

The Recovery Mode boot can be done easily by pressing Volume Up, Home and Power buttons at the same time, while the Download Mode boot will require you to press Volume Down instead. You can find below two more detailed methods of booting Download Mode for the Samsung Galaxy S7 devices.

En ja waarschijnlijk als je hem een seconde langer ingedrukt had gehouden was hij in download mode gegaan.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer0o
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-09 16:45
Kapitein187 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:38:
[...]

Voor je nou bijdehand nee zegt had je eerst eens zelf kunnen kijken of het klopt wat ik zeg..

The Recovery Mode boot can be done easily by pressing Volume Up, Home and Power buttons at the same time, while the Download Mode boot will require you to press Volume Down instead. You can find below two more detailed methods of booting Download Mode for the Samsung Galaxy S7 devices.

En ja waarschijnlijk als je hem een seconde langer ingedrukt had gehouden was hij in download mode gegaan.
klopt zolang je de home knop niet indrukt, dan doet hij net alsof hij een battery pull krijgt.
maar zoals je hierboven uitlegt, en wel de home knop gebruikt, dan gaat hij in download mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-09 01:31
Wel grappig :) en dus niet heel erg storend ......

Ik bel met regelmaat met buitenland en dan gratis via WhatsApp .... dat gaat meer dan bijzonder goed, mede dankzij goede internet-verbindingen aan beide kanten.

Daarbij valt op dat spraak op handsfree over de speaker van de S7 Edge echt fantastisch klinkt in een stille kamer. Alsof de andere kant naast me zit _/-\o_ .

Nu is het geluid niet echt te hard, maar het zou een tikkeltje zachte mogen. Zoals je al begrijpt .... Niets maakt onder WhatsApp over de speaker het geluid zachter. Bij Vol- niet, en zelfs niet bij elk van de 5 (!) sliders te proberen als je de volume-instellingen dan 'uitklapt'.

Eigenlijk niet geprobeerd of dit Een test net op mijn Z3C leert dat het daar wel gewoon zoals verwacht werkt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
S7E-Vigi schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:46:
[...]

Misschien geeft GSam je wat meer informatie, de standaard batterij app vertrouw ik persoonlijk niet zo. Verder zijn er nog Diagnostische gegevens e.d. die Google en Samsung versturen, staan die uit? De nauwkeurigheid van de GPS staat ook standaard op een energieverslindende stand, zet deze op 'alleen GPS gebruiken'. Overigens zorgt de locatiemelding van diverse app er sowieso voor dat er meer batterij gebruikt wordt daar deze functie elke minuut je locatie peilt en verstuurd (wake locks bij scherm uit waardoor hoge standby drain).

Ik hoop dat je hier iets aan heb ;) Lees anders ook dit topic op XDA, sla stap 1 en 2 gewoon over, verder op in de thread staat hoe je bepaalde instellingen vind.
Dank je wel. App gedownload en geïnstalleerd. Even kijken wat deze te vertellen heeft :).
rwarmink schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:53:
[...]

Het kan ook vaak een paar weken duren voordat de batterij duur beter wordt.

https://goo.gl/photos/pbCzyo8NcfZgSyyF9
https://goo.gl/photos/snygnL7eTWrtyD846

Bij normaal gebruik valt het bij mij niet tegen. Dit was in het begin wel anders. 1 dag en 17 uur waarvan meer dan 4 uur SOT. Navigeren, Gear VR gebruikt en wat games gespeeld.

Wat ik dus wil aangeven is om geduld te hebben en over een paar weken nog eens te oordelen.

EDIT: Ik heb overigens alles gewoon aan staan. Ik hou er persoonlijk niet van om mijn smart phone minder smart te maken. Dus ook Google Now staat aan, Bluetooth, Wifi, 3 mail accounts waaronder 1 Exchange. Ik upload mijn foto's ook automatisch naar Google zowel via 4 G als Wifi dus sync ook echt alles.
Dat van de batterij was ook bij mijn Lumia930 inderdaad. Ik wacht het nog lekker even af, maar het viel me wel op.

Ik heb standaard ook de spaarstand aanstaan. Merk weinig geks eigenlijk, maar de batterijduur wordt wel veel langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 21:20
Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe tweedehandse S7, maar vooral op Marktplaats vertrouw ik zowat niemand.

Veel te lage prijzen (€475) en meerdere adverteerders met dezelfde foto voor hun advertentie.... ben dus heel erg benieuwd waarom ze wel vragen wanneer ik hem kom ophalen.

Dit doet mij vermoeden dat er dus ook (gesealde) neppe S7's in omloop zijn. Iemand hier ervaring mee?

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 16:54

Bergie

Lekker belangrijk...

Geen ervaring mee maar waarom zoek je een 2e hands model? Ze zijn nog maar net op de markt dus de prijzen zullen niet veel onder de nieuwprijs zitten lijkt me? Dan zou ik persoonlijk eerder voor een nieuwe gaan zodat je ook geen gezeik kan krijgen met garantie etc.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stervis schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:33:
Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe tweedehandse S7, maar vooral op Marktplaats vertrouw ik zowat niemand.

Veel te lage prijzen (€475) en meerdere adverteerders met dezelfde foto voor hun advertentie.... ben dus heel erg benieuwd waarom ze wel vragen wanneer ik hem kom ophalen.

Dit doet mij vermoeden dat er dus ook (gesealde) neppe S7's in omloop zijn. Iemand hier ervaring mee?
Je zegt het zelf al, voor die prijzen op marktplaats zou ik even heel goed nakijken. Of wat meer geld uitgeven voor een nieuwe, of nog paar maanden wachten en hopen dat hij iets voordeliger wordt. Marktplaats is bij dit soort aankopen (bijna) te mooi om waar te zijn. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ben dus heel erg benieuwd waarom ze wel vragen wanneer ik hem kom ophalen.
Vertrouwen winnen, waarschijnlijk 300km rijden of overvaren naar Vlieland.
'Maar ik kan hem ook opsturen hoor' en dan denk jij: ah okee, mocht hem ook ophalen, doen we dat.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Bergie schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:46:
Geen ervaring mee maar waarom zoek je een 2e hands model? Ze zijn nog maar net op de markt dus de prijzen zullen niet veel onder de nieuwprijs zitten lijkt me? Dan zou ik persoonlijk eerder voor een nieuwe gaan zodat je ook geen gezeik kan krijgen met garantie etc.
Dat zat ik ook inderdaad te overwegen, dan maar 100 euro meer kwijt zijn en geen gezeur
pappaleone schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:48:
[...]

Je zegt het zelf al, voor die prijzen op marktplaats zou ik even heel goed nakijken. Of wat meer geld uitgeven voor een nieuwe, of nog paar maanden wachten en hopen dat hij iets voordeliger wordt. Marktplaats is bij dit soort aankopen (bijna) te mooi om waar te zijn. Succes
CLB schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 12:53:
[...]

Vertrouwen winnen, waarschijnlijk 300km rijden of overvaren naar Vlieland.
'Maar ik kan hem ook opsturen hoor' en dan denk jij: ah okee, mocht hem ook ophalen, doen we dat.
Ik heb nu een verkoper gevonden waarmee ik vorige week contact had. De koop kwam toen niet rond omdat we beiden in de avond geen tijd hadden en ik dezelfde avond naar het buitenland vertrok. Z'n advertentie was een dag later volgens mij ook weg en hier uiteraard naar gevraagd vandaag. Zijn reactie: door onstandigheden is het één en ander niet gelukt. heb je nog interesse? Hij woont bij mij in de wijk en verkoopt z'n toestel geseald + bon voor 520. Kortom, mocht er wat aan de hand zijn kan ik altijd langs met een knokploeg (of de politie).

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel vaker via mp gekocht en het is een kwestie van vertrouwen enerzijds maar ook van kennis. Een verkoper die niet zo lang actief is vertrouw ik al minder. Maar ik ga altijd voor ophalen. Controleer dan de telefoon ter plekke en een betrouwbare verkoper zal dat ook toelaten. Van tevoren weet ik precies waar op te letten. Bij Samsung is dat niet moeilijk vanwege het Amoled scherm en zo zijn er nog een aantal punten waar je op kan letten zoals bijvoorbeeld de firmware versies.

Of er fake S7 zijn weet ik niet maar het zou best kunnen want van de S4 waren en zijn er heel veel.

Bij een iphone moet je je Aplle ID invullen en dan kom je er van zelf achter. Doet een verkoper hier moeilijk over dan hoeft het van mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Garret1410 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:49:
[...]

Ik heb wel vaker via mp gekocht en het is een kwestie van vertrouwen enerzijds maar ook van kennis. Een verkoper die niet zo lang actief is vertrouw ik al minder. Maar ik ga altijd voor ophalen. Controleer dan de telefoon ter plekke en een betrouwbare verkoper zal dat ook toelaten. Van tevoren weet ik precies waar op te letten. Bij Samsung is dat niet moeilijk vanwege het Amoled scherm en zo zijn er nog een aantal punten waar je op kan letten zoals bijvoorbeeld de firmware versies.

Of er fake S7 zijn weet ik niet maar het zou best kunnen want van de S4 waren en zijn er heel veel.

Bij een iphone moet je je Aplle ID invullen en dan kom je er van zelf achter. Doet een verkoper hier moeilijk over dan hoeft het van mij niet.
Hij zit nog in de seal, dus ik kan pas na de koop de telefoon inspecteren. Maar wat is er dan zo herkenbaar aan een amoled scherm? De velle kleuren?

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stervis schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:19:
Hij zit nog in de seal, dus ik kan pas na de koop de telefoon inspecteren.
Dan heeft de verkoper pech en laat je weten dat je hem ter plekke uit wil pakken.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
CLB schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:31:
[...]

Dan heeft de verkoper pech en laat je weten dat je hem ter plekke uit wil pakken.
Kan je daarmee wegkomen? Het feit dat het geseald is juist een van de verkooppunten lijkt me zo.

Je ziet ook veel advertenties waar ze het uit de doos hebben gehaald om even te kijken... dat vertrouw ik zelf minder.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
stervis schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:38:
[...]

Kan je daarmee wegkomen? Het feit dat het geseald is juist een van de verkooppunten lijkt me zo.

Je ziet ook veel advertenties waar ze het uit de doos hebben gehaald om even te kijken... dat vertrouw ik zelf minder.
Natuurlijk. Jij bent daar om de telefoon te kopen. Er zal voorafgaand aan dat bezoek al een prijs zijn afgesproken. Voordat jij de betaling voldoet kan je aangeven dat je de telefoon wil bekijken. Mocht de telefoon ( zoals te verwachten is) helemaal nieuw zijn, dan is er geen reden voor jou om af te zien van de koop en maakt het derhalve niet uit dat je het toestel uit het doosje hebt gehaald.

In het geval dat ze raar gaan doen, zou ik van de koop af zien.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
dennisk. schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:42:
[...]

Natuurlijk. Jij bent daar om de telefoon te kopen. Er zal voorafgaand aan dat bezoek al een prijs zijn afgesproken. Voordat jij de betaling voldoet kan je aangeven dat je de telefoon wil bekijken. Mocht de telefoon ( zoals te verwachten is) helemaal nieuw zijn, dan is er geen reden voor jou om af te zien van de koop en maakt het derhalve niet uit dat je het toestel uit het doosje hebt gehaald.

In het geval dat ze raar gaan doen, zou ik van de koop af zien.
En waar is verstandig om op te letten?

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:27
stervis schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:38:
[...]

Ik heb vorig jaar een gesealde Nexus 5 verkocht, maar bij de verkoop samen met de koper opengemaakt, zodat ik niet later te horen krijg dat er iets niet goed is. Maar dan moet je hem natuurlijk wel ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Ik heb hem inmiddels gekocht. Hij liet mij de bon zien, alle gegevens kwamen overeen met de doos.

Blijft toch altijd raar, iets kopen via mp.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
stervis schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:27:
Ik heb hem inmiddels gekocht. Hij liet mij de bon zien, alle gegevens kwamen overeen met de doos.

Nu nog de inhoud van de doos, lijkt mij belangrijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
stervis schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:27:

Gefeliciteerd met je nieuwe telefoon! *O*

Dat gevoel snap ik helemaal. Heb ik zelf ook altijd..
Als de gegevens kloppen met een legitieme bon zit het wel goed.

Vaak is de insteek op marktplaats dat er een item voor weinig wordt aangeboden, echter kan dit alleen worden verzonden.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
dennisk. schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:29:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe telefoon! *O*

Dat gevoel snap ik helemaal. Heb ik zelf ook altijd..
Als de gegevens kloppen met een legitieme bon zit het wel goed.

Vaak is de insteek op marktplaats dat er een item voor weinig wordt aangeboden, echter kan dit alleen worden verzonden.
Bedankt!

Ik moet er wel bij zeggen dat hij niet de bon wilde afstaan vanwege z'n lopende abonnement. Ik heb dan maar genoegen genomen met een goede foto. De accessoires zijn ook zojuist besteld! Mooie clear view case + 200 gb SD-kaart1

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToHiForAFly
  • Laatst online: 27-09 15:09
Ik ben al sinds release in het trotste bezit van een S7. Geweldig toestel maar toch een aantal opmerkingen:

Ik ben toch niet tevreden met de batterijduur van deze telefoon. Als student heb ik op zaterdag een bijbaantje als chauffeur, en daarbij gebruik ik mijn telefoon regelmatig als navigatie. Tijdens deze dag gaat het niet een volledige werkdag mee, zelfs als ik maar nauwelijks het scherm aan laat voor navigatie.

Er werd veel gepromote dat de S7 een uitstekende batterijduur zou hebben, maar in vergelijking met mijn vorige 2 jaar oude HTC One M8 (waarvan de batterij al afgeschreven was) merk ik weinig tot nauwelijks verschil.

Verder ben ik positief over het scherm, de snelheid en de features (bv. always on screen) die deze telefoon bevat. Ik kijk en werk (voor zolang het duurt ;-) ) met alle plezier naar en met deze telefoon. De geluidskwaliteit van de speaker valt redelijk tegen, maar is niet erg aangezien het te danken is aan de waterdichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToHiForAFly schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:51:
Ik ben al sinds release in het trotste bezit van een S7. Geweldig toestel maar toch een aantal opmerkingen:

Ik ben toch niet tevreden met de batterijduur van deze telefoon. Als student heb ik op zaterdag een bijbaantje als chauffeur, en daarbij gebruik ik mijn telefoon regelmatig als navigatie. Tijdens deze dag gaat het niet een volledige werkdag mee, zelfs als ik maar nauwelijks het scherm aan laat voor navigatie.

Er werd veel gepromote dat de S7 een uitstekende batterijduur zou hebben, maar in vergelijking met mijn vorige 2 jaar oude HTC One M8 (waarvan de batterij al afgeschreven was) merk ik weinig tot nauwelijks verschil.

Verder ben ik positief over het scherm, de snelheid en de features (bv. always on screen) die deze telefoon bevat. Ik kijk en werk (voor zolang het duurt ;-) ) met alle plezier naar en met deze telefoon. De geluidskwaliteit van de speaker valt redelijk tegen, maar is niet erg aangezien het te danken is aan de waterdichtheid.
Het kan zijn dat je nu de telefoon toch anders gebruikt. Misschien bepaalde features die onnodig aanstaan zoals die "geavanceerde functies".
Beeldschermhelderheid kan een grote invloed hebben. Accuduur testen worden vaak bij 250cdm gedaan.

Misschien toch even een app als GSam proberen om te zien of bepaalde apps veel gebruiken.

De spaarstand zou je ook nog kunnen proberen als je toch voornamelijk navigeert.

Ik heb de Edge en accuduur is erg goed maar ik merk dat het buiten met mooi weer ook een stuk minder wordt dan dat ik binnen ben. Dit mooie scherm lust wel wat als deze op volle helderheid staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een goede lader in de auto kan natuurlijk ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, even een vraagje. Ik wou vandaag eens kijken of er al een update voor mijn Galaxy s7 edge beschikbaar was. Echter kreeg ik de volgende melding :

Kan software niet bijwerken. Er is een netwerk- of server probleem opgetreden. Probeer het later opnieuw.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thehoodedclaw
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-11-2020
Had je internet verbinding?.... Ik heb nog geen update gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:05:
Hallo allemaal, even een vraagje. Ik wou vandaag eens kijken of er al een update voor mijn Galaxy s7 edge beschikbaar was. Echter kreeg ik de volgende melding :

Kan software niet bijwerken. Er is een netwerk- of server probleem opgetreden. Probeer het later opnieuw.

Iemand een oplossing?
Gewoon doen wat er staat, straks of anders morgen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet 4g+ en WiFi alles doet het goed. Maar normaal moet hij gewoon zeggen. U telefoon is al voorzien van de laatste software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, Ik heb hele krasjes op me scherm en ik denk dat het komt door de ClearView cover van Samsung. Wie heeft er ook last van en wat heb je gedaan Samsung gebeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 22:22
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:35:
Hallo allemaal, Ik heb hele krasjes op me scherm en ik denk dat het komt door de ClearView cover van Samsung. Wie heeft er ook last van en wat heb je gedaan Samsung gebeld ?
Het is voldoende om je vraag in één topic tegelijk te plaatsen. Ditzelfde vraag je ook al bij Accessoires. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 19:05:

Iemand een oplossing?
Hier geen problemen:

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/FJ9y4O.png

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat hoort er inderdaad te staan inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik heb de update nog niet. Maar afwachten wanneer het voor mijn toestel klaar staat

[ Voor 7% gewijzigd door wilke77 op 19-04-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zigiz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 10:04
Hoi allemaal ik heb sinds kort een s7 en liep hierbij op tegen het automatisch uitgaan van de telefoon als je je hand op de sensor hebt en dan kantelt. Ik wil nog wel eens youtube afspelen tijdens het fietsen/lopen waarbij de telefoon dan in mijn broek/jas -zak gaat. Echter gaat hierbij de telefoon automatisch in de standby modus omdat het dan donker wordt. Is er een manier om dit uit te zetten of is er een app waardoor youtube blijft afspelen in de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46

KneoK

Not in a million lightyears

Zigiz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:09:
Hoi allemaal ik heb sinds kort een s7 en liep hierbij op tegen het automatisch uitgaan van de telefoon als je je hand op de sensor hebt en dan kantelt. Ik wil nog wel eens youtube afspelen tijdens het fietsen/lopen waarbij de telefoon dan in mijn broek/jas -zak gaat. Echter gaat hierbij de telefoon automatisch in de standby modus omdat het dan donker wordt. Is er een manier om dit uit te zetten of is er een app waardoor youtube blijft afspelen in de achtergrond?
Instellingen > Display > Scherm uitgeschak. laten uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zigiz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 10:04
Ik denk dat ik al weet wat dit veroorzaakt. De teamspeak client wordt gezien als een oproep door de telefoon. De telefoon denkt dus dat ik hem aan mijn oor houd en zet het beeld op zwart. (De instelling van hierboven stond al uit) Vanaf nu dus kiezen tussen ts en youtube als ik ga fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zigiz schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 23:09:
YouTube afspelen tijdens het fietsen?!?!? 8)7

Het wordt echt tijd, dat gebruik mobiel bij fietsers ook verboden wordt!!!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
henklbr schreef op woensdag 20 april 2016 @ 08:17:
[...]

YouTube afspelen tijdens het fietsen?!?!? 8)7

Het wordt echt tijd, dat gebruik mobiel bij fietsers ook verboden wordt!!!
Wel goed lezen @henklbr : "Ik wil nog wel eens youtube afspelen tijdens het fietsen/lopen waarbij de telefoon dan in mijn broek/jas -zak gaat.".

Niet veel gevaarlijker dan muziek luisteren via de telefoon dus maar opzich ben ik het met je eens dat het een gevaarlijke combinatie is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Heeft iemand hier het weleens gehad dat het alarm helemaal niet af gaat? Sinds ik de S7 heb, 2 dagen na launch, is de wekker in de ochtend maar 1x af gegaan.Ik heb inmiddels 5 verschillende wekker apps op mijn telefoon maar geen van alles lijken te werken.

dit gebeurt alleen als de telefoon lang stil ligt, bijvoorbeeld wanneer ik deze om 11 uur 's avonds neerzet en het alarm zet voor 6 uur in de ochtend. Als ik nu een alarm zet voor over een uur zal die wel goed werken.

Op XDA hebben meer mensen er last van: http://forum.xda-develope...-deepsleep-t3337434/page4
Alle oplossingen daar werken hier niet (app optimalisatie uitschakelen, app power saving uitschakelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
thefal schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:07:
Heeft iemand hier het weleens gehad dat het alarm helemaal niet af gaat? Sinds ik de S7 heb, 2 dagen na launch, is de wekker in de ochtend maar 1x af gegaan.Ik heb inmiddels 5 verschillende wekker apps op mijn telefoon maar geen van alles lijken te werken.

dit gebeurt alleen als de telefoon lang stil ligt, bijvoorbeeld wanneer ik deze om 11 uur 's avonds neerzet en het alarm zet voor 6 uur in de ochtend. Als ik nu een alarm zet voor over een uur zal die wel goed werken.

Op XDA hebben meer mensen er last van: http://forum.xda-develope...-deepsleep-t3337434/page4
Alle oplossingen daar werken hier niet (app optimalisatie uitschakelen, app power saving uitschakelen)
Daar herken ik me totaal niet in, ik gebruik het alarm dagelijks sinds de launch. Hij gaat altijd af! Ik gebruik trouwens deze app (van Google); https://play.google.com/s....google.android.deskclock. Ik heb nooit iets aangepast qua instellingen om dit te laten werken, de originele (Samsung?) wekker werkt ook gewoon, al vond ik die niet zo handig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Razr schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:12:
[...]

Daar herken ik me totaal niet in, ik gebruik het alarm dagelijks sinds de launch. Hij gaat altijd af! Ik gebruik trouwens deze app (van Google); https://play.google.com/s....google.android.deskclock. Ik heb nooit iets aangepast qua instellingen om dit te laten werken, de originele (Samsung?) wekker werkt ook gewoon, al vond ik die niet zo handig werken.
Dat zijn 2 van de 5 die ik inmiddels heb. Ik heb zelfs het toestel totaal gereset, niks geinstalleerd (behalve Whatsapp) en het werkte nog steeds niet. Misschien maar eens de winkel bellen om het toestel om te laten ruilen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Iemand al de Weather Channel app for Samsung gevonden?

Gevonden: http://www.androidauthority.com/687892-687892/

met APK-download..

opdringerige app.. reclame en verplichte notificatie..

[ Voor 56% gewijzigd door _Nick__ op 20-04-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA

Dit probleem heb ik zeker ook ervaren toen ik Android Marshmallow ben gaan gebruiken in combinatie met mijn vaste wekkerapplicatie Alarm Clock Plus. Na onderzoek kwam ik deze pagina met informatie tegen:

https://productforums.goo...#!topic/nexus/MqUjNv2GkDs

Tegenwoordig gebruik ik zelf naar volle tevredenheid deze applicatie:

Google Play: Alarm clock for android 6 . Gaat elke ochtend netjes af op ingestelde tijd en met mijn eigen muziekjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
JdJtA schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:31:
[...]

Dit probleem heb ik zeker ook ervaren toen ik Android Marshmallow ben gaan gebruiken in combinatie met mijn vaste wekkerapplicatie Alarm Clock Plus. Na onderzoek kwam ik deze pagina met informatie tegen:

https://productforums.goo...#!topic/nexus/MqUjNv2GkDs

Tegenwoordig gebruik ik zelf naar volle tevredenheid deze applicatie:

Google Play: Alarm clock for android 6 . Gaat elke ochtend netjes af op ingestelde tijd en met mijn eigen muziekjes :)
Deze kwam ik zelf toevallig vanochtend ook tegen op Reddit! Ik ga het zeker proberen. Blijft natuurlijk wel raar dat die van Samsung zelf niet werkt als het met deze wel lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024

klik op battery - energiebesparing app - details - zet alle apps op altijd. Dat bespaart echt flink.

Lidy

Acties:
  • +2 Henk 'm!
truffel50 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:34:
[...]

klik op battery - energiebesparing app - details - zet alle apps op altijd. Dat bespaart echt flink.
Als je dit doet, is de kans HEEL groot dat je dan ook GEEN NOTIFICATIES meer ontvangt!

Je moet de apps waarvan je notificaties van wilt ontvangen op UIT zetten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-09 20:09
Zag dat op sammobile wel dat er een update voor de Nederlandse versie uitgebracht is

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 16:00
Zelf nog geen update ontvangen. Zal voor non-branded dan nog wel even duren

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Qosmic schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:51:
Zag dat op sammobile wel dat er een update voor de Nederlandse versie uitgebracht is
Ja de gewone S7 staat daar nu met een update. Edge nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
Lees net dat ze met de Unbranded S7 zijn begonnen met updaten dus de Edge zal spoedig volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRK
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 13:14

TRK

S7E-Vigi schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:02:
Lees net dat ze met de Unbranded S7 zijn begonnen met updaten dus de Edge zal spoedig volgen....
Ik heb zo net een update binnen gehaald inderdaad (G930FXXU1APD1). Heb wel eens een spontane reboot gehad, hoop dat dat met deze update ook getackeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Die laatste van henk hier is nog nieuwer. APD3. Snap niet dat die niet voor Nl gepusht is aangezien deze 5 dagen geleden voor UK uit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
  • Registratie: September 2014
Unbranded S7 NL, heb de update nu binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 14:40
Hmmm, heb de PD1/PBD/PD1 rom van henk geinstalleerd maar krijg geen nieuwe updates te zien (NL unbranded).

Natuurlijk draai ik al op PD1 dus in die zin niet gek, hooguit om de CSC te updaten wel handig. Wellicht de PD3 maar eens installeren (of langzaamaan toch maar gaan rooten/custom roms. Wil toch wel af van al die onnodige apps als hangouts en weet ik t wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-09 16:00
Te vroeg gesproken. Komt de update net binnen :P

Ja, nu 6.0.1

[ Voor 14% gewijzigd door Erik1805 op 20-04-2016 12:55 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
bij mij ook. nu versie 6.0.1. Ben benieuwd naar de wijzigingen of verbeteringen.

[ Voor 47% gewijzigd door truffel50 op 20-04-2016 12:38 ]

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Het zijn vaak inderdaad individuele apps die op de achtergrond batterij vreten. Bij mij was er 1 app die ne zoveel MAh gebruikte als al het andere samen! Daarvan heb ik de energiebesparing aan gezet en nu gaat de mijne wel weer aardig lang mee.

De standaard van 3 dagen voldoet echter voor de meeste apps,het zijn puur de uitschieters waarop je kan besparen.

Als je trouwens continu aan het rijden bent, kan je ook proberen Power Saving aan te zetten (vanuit de quick settings), dat helpt pas echt veel! Zolang je Maps op de voorgrond hebt staan zal die prima blijven werken, terwijl heel veel achtergrondzaken uitgeschakeld of uitgesteld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
thefal schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:51:
Het zijn vaak inderdaad individuele apps die op de achtergrond batterij vreten. Bij mij was er 1 app die ne zoveel MAh gebruikte als al het andere samen! Daarvan heb ik de energiebesparing aan gezet en nu gaat de mijne wel weer aardig lang mee.

De standaard van 3 dagen voldoet echter voor de meeste apps,het zijn puur de uitschieters waarop je kan besparen.

Als je trouwens continu aan het rijden bent, kan je ook proberen Power Saving aan te zetten (vanuit de quick settings), dat helpt pas echt veel! Zolang je Maps op de voorgrond hebt staan zal die prima blijven werken, terwijl heel veel achtergrondzaken uitgeschakeld of uitgesteld worden.
Goede tip! Direct even 66 apps in de spaarstand gezet!

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
truffel50 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:36:
bij mij ook. nu versie 6.0.1. Ben benieuwd naar de wijzigingen of verbeteringen.
Uhm: hij was al op 6.0.1 hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Weet iemand hoe je die irritante melding over de SD-kaart kan uitzetten?

'Voor overzetten van foto's en media'

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S7E-Vigi
stervis schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:48:
Weet iemand hoe je die irritante melding over de SD-kaart kan uitzetten?

'Voor overzetten van foto's en media'
Niet, als het goed is gebeurt dit alleen bij herstart van de telefoon. Als je er voortdurend last van heb dan is er een ander probleem waar men ook de oplossing nog niet voor heeft, men vermoed hardware problemen maar dit is niet officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
S7E-Vigi schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:05:
[...]

Niet, als het goed is gebeurt dit alleen bij herstart van de telefoon. Als je er voortdurend last van heb dan is er een ander probleem waar men ook de oplossing nog niet voor heeft, men vermoed hardware problemen maar dit is niet officieel.
Hé bah... 8)7

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben je dan ook het geluid van andere applicaties kwijt? Ik ervaar dit probleem al langer. Bij bepaalde games als je die op pauze zet en na een half uur verder speelt is het geluid van alles weg. Ook bij klokalarm paar keer gehad, dwars door de klok geslapen. Tegenwoordig sluit ik applicaties ineens goed af. Daarna geen last meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TRK schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:12:
[...]

Ik heb zo net een update binnen gehaald inderdaad (G930FXXU1APD1). Heb wel eens een spontane reboot gehad, hoop dat dat met deze update ook getackeld is.
Kijk naar de update van Henk in dit forum, met aangepaste csc code zit je nu op de nieuwste versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:27
hier is de update ook aan het installeren :) Ik zat overigens al op 6.0.1, maar dan APD geloof ik hopelijk is die irritante battery drain van Play services en Android System straks weg

[ Voor 30% gewijzigd door weertenaar op 20-04-2016 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pappaleone schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:25:
[...]

Kijk naar de update van Henk in dit forum, met aangepaste csc code zit je nu op de nieuwste versie. :)
De rom van Henk draait tot nu toe als een zonnetje :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cMfxGL4FfxTeKOgxz80Gl0Pp/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BvsrET2iQ0rjQBujlM2q3D5P/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 20-04-2016 16:38 . Reden: dubbele afbeelding verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
pappaleone schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:24:
[...]

Ben je dan ook het geluid van andere applicaties kwijt? Ik ervaar dit probleem al langer. Bij bepaalde games als je die op pauze zet en na een half uur verder speelt is het geluid van alles weg. Ook bij klokalarm paar keer gehad, dwars door de klok geslapen. Tegenwoordig sluit ik applicaties ineens goed af. Daarna geen last meer.
Ik had al even gezocht op het woordje Alarm, en ben jouw bericht tegengekomen. Het is echter geen probleem van geluid die stopt of iets dergelijks, maar letterlijk dat het alarm niet verschijnt. Geen enkele alarm app verschijnt op de verwachte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 11:58
Na mijn update komt hij nu ook nog met een Vodafone update.
Weet iemand wat hier in zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een camera vergelijkingstest tussen de S7 en HTC 10.

Durf deze niet in het HTC topic te plaatsen.

YouTube: Galaxy S 7 edge VS HTC 10 the two best Android phone cameras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 16:21
Lol, ja idd leuke vergelijkingsshoot tussen die twee. Samsung komt er zonder meer beter uit, lees ook maar eens zijn tekst erbij. Jammer vind ik wel dat hij per foto soms teveel beweegt, waardoor je sowieso een andere hoek/afstand krijgt wat vergelijken soms moeilijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Kan iemand dit voor mij bevestigen met een clear view case?

Ik kan niet ophalen via de handsfree koptelefoon als de flipcase tijdens een gesprek in aanraking is met het scherm. Ik moet hem dan open klappen om op te hangen.

Lijkt me niet de bedoeling... of is het een instelling?

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkersbergen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:04
De update voor de edge is er nu ook! (APD1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Asprine schreef op woensdag 20 april 2016 @ 18:36:
Na mijn update komt hij nu ook nog met een Vodafone update.
Weet iemand wat hier in zit?
"Handige services" van Vodafone... the usual... back-up app enzo. Vrij nutteloos. Ik heb hem geinstalleerd en er af gegooid zodat ik in ieder geval die update melding niet meer krijg.

Wow, die shape correction op de rear cam in de laatste update is fantastisch! _/-\o_ Mijn telefoon had behoorlijk last van distortion. Zie bijvoorbeeld deze foto deze ik ooit gemaakt had om het probleem te demonstreren... rechte lijnen zijn krom:

http://i.imgur.com/BOltaqi.jpg

Even snel een vergelijking gedaan met de update, en dat ziet er een stuk beter uit!

http://i.imgur.com/WchBopy.jpg

Geen "wobble" meer!

[ Voor 35% gewijzigd door yinx84 op 21-04-2016 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Krijg net OTA update (PHN) voor Edge binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
Na de update kreeg ik de melding dat m'n geheugenkaart beschadigd was. Kon hem pas weer gebruiken na een format op de pc. Meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
voor alles wat uit komt is het de APD1, maar voor UK is APD3 uitgekomen. Waarom doen ze alles na die UK update dan ook niet gelijk APD3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Niborit schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:17:
Na de update kreeg ik de melding dat m'n geheugenkaart beschadigd was. Kon hem pas weer gebruiken na een format op de pc. Meer mensen dit gehad?
Nee..

Heb wel origineel (snel) Samsung kaartje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:37
Zonet de update gedaan, geen last van gehad.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
Welke SD kaart heb je, merk, type, grootte e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Qosmic schreef op donderdag 21 april 2016 @ 08:55:
voor alles wat uit komt is het de APD1, maar voor UK is APD3 uitgekomen. Waarom doen ze alles na die UK update dan ook niet gelijk APD3?
Samsung zal wel weten wat het doet en niet D1 voor iedereen uitrollen als een week later weer een update zou moeten volgen..

Volgens Samsung Live Updates hebben de D1-versie en de Engelse D3-versie hetzelfde "changelog"..

Misschien heeft het te maken met de apps van de Engelse providers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Nick__ schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:07:
[...]

Samsung zal wel weten wat het doet en niet D1 voor iedereen uitrollen als een week later weer een update zou moeten volgen..

Volgens Samsung Live Updates hebben de D1-versie en de Engelse D3-versie hetzelfde "changelog"..

Misschien heeft het te maken met de apps van de Engelse providers..
Nee: de AP & BL is voor alle -F- modellen hetzelfde; de verschillen zitten in de CSC-files: daar kunnen extra bestanden in zitten voor het desbetreffende land/regio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
henklbr schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:13:
[...]

Nee: de AP & BL is voor alle -F- modellen hetzelfde; de verschillen zitten in de CSC-files: daar kunnen extra bestanden in zitten voor het desbetreffende land/regio
Zoals?

Niet de apps, die voor verschillende providers meegeïnstalleerd worden?

Weet het zelf namelijk niet, maar vind het wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 20:08
Sorry voor deze noob vraag, dit is mijn eerste android toestel na een hele lange tijd iphones.
Hoe kan ik zien of ik een stock rom draai of 1 van Vodafone?
Als ik handmatig zoek naar software update dan geeft hij aan dat de laatste update al is geinstalleerd
G390FXXU1APB4.
Echter als ik op software info kijk dan staat onderaan Niv. Android-beveiligingspatch 1 februari 2016

Ik heb de Galaxy s7 via een Vodafon friends and family aanbieding gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qosmic
iemand ervaring met de adblocker adguard?
Geen root nodig en werkt via een vpn verbinding op je toestel.

https://adguard.com/en/adguard-android/overview.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chipzakje
Qosmic schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:04:
iemand ervaring met de adblocker adguard?
Geen root nodig en werkt via een vpn verbinding op je toestel.

https://adguard.com/en/adguard-android/overview.html
Gebruik adguard al een tijdje, is best goed. Krijg geen reclame pop-ups en tabbladen in de browser verder worden ads in apps netjes geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
vertraagd je telefoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipzakje
Nee helemaal niet S7 hé ;) . Wel zie ik bij batterij gegevens dat adguard wel wat batterij lust maar hier merk ik zelf niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
werkt wel goed ja, alleen jammer dat je voor de premium moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Nick__ schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:22:
[...]

Zoals?

Niet de apps, die voor verschillende providers meegeïnstalleerd worden?

Weet het zelf namelijk niet, maar vind het wel interessant.
Inderdaad: o.a. de provider apps, of bv Facebook/WhatsApp etc... (in de "hidden.img" & "cache.img")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice angel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 15:29
Hier nog geen update apb4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
chipzakje schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:09:
[...]

Nee helemaal niet S7 hé ;) . Wel zie ik bij batterij gegevens dat adguard wel wat batterij lust maar hier merk ik zelf niet veel van.
Gebruik Adblocker Plus for Samsung..

Kan worden aangezet in Samsung Browser..

Zie vrijwel geen extra batterij-gebruik (zal bij Browser zelf worden aangegeven).. en vind browser stukken sneller.. (na op verschillende sites "wij vinden jouw blokkering niet leuk-berichtjes" zijn weggeklikt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
voor de samsung browser had ik adblock fast. Die vind ik persoonlijk sneller en effectiever dan adblocker plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Qosmic schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:41:
voor de samsung browser had ik adblock fast. Die vind ik persoonlijk sneller en effectiever dan adblocker plus
Bedankt voor de tip..

Kwam trouwens tijdens het installeren van Weather Channel for Samsung nog de Private Browser tegen (ook bij de Samsung "must-haves")..

Zal toch wel veel van hetzelfde zijn.. hoewel laatste met proxy-servers schijnt te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Supershiva schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:02:
Sorry voor deze noob vraag, dit is mijn eerste android toestel na een hele lange tijd iphones.
Hoe kan ik zien of ik een stock rom draai of 1 van Vodafone?
Als ik handmatig zoek naar software update dan geeft hij aan dat de laatste update al is geinstalleerd
G390FXXU1APB4.
Echter als ik op software info kijk dan staat onderaan Niv. Android-beveiligingspatch 1 februari 2016

Ik heb de Galaxy s7 via een Vodafon friends and family aanbieding gekocht.
In de dialer type je *#1234# . Je kunt daarmee de csc controleren. Staat er PHN in de code dan is het een provider vrije rom. Bij Vodafone staat er iets van VF in.

Maar ik zie zo al aan je firmware dat je een Vodafone rom hebt van de eerste serie, dus nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
S7E-Vigi schreef op donderdag 21 april 2016 @ 09:47:
[...]

Welke SD kaart heb je, merk, type, grootte e.d. ?
Heb de Samsung 128Gb pro+, bij dataio gekocht dus neem aan een echte. De telefoon zag de kaart als beschadigd, kon ook niet meer formatteren in de telefoon, na formatteren op de pc en daarna de telefoon werkt het weer. De pc zag hem niet als beschadigd, dat is wel opmerkelijk.
Pagina: 1 ... 37 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support