Tot nu toe enorm tevreden met deze telefoon. Afgelopen avond wat foto's lopen maken en met de RAW functie zitten spelen. Ik ben er nog niet achter hoe ik een RAW foto kan openen in photoshop express maar het doorsturen naar de pc en via Lightroom bewerken werkt ook prima.
Paar zaken die me opgevallen zijn.
1. De JPG conversie die de telefoon zelf doet is goed en behoorlijk geavanceerd. Zeker als je de onbewerkte JPG versie bekijkt van de Dark tree. Dan zie je hoeveel detail er in de stenen links onderin aanwezig is en hoe er met de belichting is gespeeld om tot dit resultaat te komen. Ja de rest van de foto is wel te donker maar als voorbeeld.
2. De ruis reductie in de JPG's is erg extreem. Te veel naar mijn idee. Zelf verkies ik een beetje ruis boven een aquarel schilderij.
3. Witbalans blijft enorm lastig voor camera's zeker in avondlicht met straatverlichting. Dit doet mijn 5DII niet veel beter.
4. De toegevoegde optie in de afgelopen update om foto's recht te maken heeft juist een negatief effect op mijn foto's. Een rechte lijn loopt zonder de correctie in een boog aan de rand van de foto. Met de correctie aan loopt hij bij de uiteinden in een boog maar in het midden recht. Dit komt op mij nog onnatuurlijker over.
5. De camera start automatisch iedere keer in auto modus. Ik ben er nog niet achter of ik hem automatisch in Pro mode kan laten starten.
6. De stabilisatie werkt erg goed. Dit was een korte test waar ik niet lang de tijd nam om mijn foto's te controleren maar ik was verbaasd hoe goed de stabilisatie werkte.
7. Wanneer je de sluitertijd instelt op 1 seconde komt er een korte timer in beeld rond de sluiterknop. Dit geld ook voor iedere sluitertijd langer dan 1 seconde.
8. Dit weet ik niet zeker maar het leek erop of de beeldstabilisatie bij 1 seconde niet meer zo goed werkte of dat hij uitgeschakeld was of dat ik teveel bewoog. 1 seconde is ook te lang voor beeldstabilisatie maar het verschil tussen 0,5s en 1s was erg groot voor een aantal foto's achter elkaar wat mij aan het twijfelen bracht of het echt enkel aan mij lag of dat de camera dus een andere beslissing maakt met betrekking tot beeldstabilisatie.
9. De standaard camera applicatie is fijn. De handmatige controls zijn goed toegankelijk en snel in te stellen.
Samsung S7 Verschillende foto's van de Samsung S7 om de kwaliteit van de foto's te kunnen beoordelen. |
 |  |  |
 |  |  |
 |  |  |
 |  | |