Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 08:50
Qosmic schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:46:
als je flasht met odin voorzie ik geen probleem
ok dan gaan we dat eens proberen en hopelijk werkt het dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 21:20
nielsvg schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:46:
[...]

kan ik terug gaan naar die proximus versie zonder problemen? of zijn er wijzigingen diep in android die zo maar niet teruggedraaid kunnen worden?
Qosmic schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:46:
als je flasht met odin voorzie ik geen probleem
nielsvg schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:39:
[...]

ok dan gaan we dat eens proberen en hopelijk werkt het dan wel
Qosmic schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:42:[/b]
misschien is dat toch het verschil in pda versie?
Ik zie dat prox APB4 heeft en NL APD1

Volgens Henk hier op het forum zou het niet uit mogen maken.
Anders moet je gewoon de belgische flashen
Hebben we hier geen root, flash en rom thread voor jongens? :X

Moo, I say.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

stervis schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:41:
[...]
[...]
[...]
[...]
Hebben we hier geen root, flash en rom thread voor jongens? :X
Nee dat hoeft niet, want het betreft een stock-rom, geen custom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Reb87 schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:43:
Na jaren iPhones te hebben gehad ben ik wel toe aan iets anders. Recentelijk heb ik een Nexus van iemand geleend en dat beviel prima. Echter zijn de bouwkwaliteit en camera niet heel geweldig. De Galaxy S6 en S7 zijn een stuk beter IMO. Maar als ik Touchwizz zie draait mijn maag om. ;) Nu hoorde ik dat er van de S7 ook een Snapdragon variant is, waarbij custom/clean Android wel mogelijk zou zijn. Iemand hier al ervaring mee? Ik ga regelmatig naar de VS, dus het toestel aanschaffen lijkt me iig geen probleem. :)
Als er een android skin is die op iOS lijkt is het wel touchwiz. Allebei felle kleurtjes. :)

Met een thema kun je zelfs iOS icoontjes krijgen. Anders Nova launcher erop.

De SD820 variant ondersteund de nederlandse lte frequentie banden niet allemaal dus denk daar wel om. Ook zijn de meeste toestellen provider sim locked.
Of er een AOSP van komt weet ik niet. Lees onderstaande maar eens.

http://www.xda-developers...t-not-get-aosp-after-all/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:04:
[...]

Ik heb net een S6 en zie geen enkele reden om een S7 te nemen, een geheugenkaartje kunnen plaatsen en die waterdichtheid boeien mij niet, verder heeft een S7 geen meerwaarde in vergelijking met een S6.
S6 met MM is gewoon erg goed. Ik heb de S6 nog steeds maar ligt in een hoekje niets te doen.

Verschillen voor zijn niet zo heel groot maar toch aanwezig. Voor de duidelijkheid, ik heb de Edge.

Beeldscherm is net wat beter qua witwaarde en stuk helderder.
Accu is stukken beter al kwam ik met de S6 de dag ook wel door.
Net wat groter scherm en toch voelt het niet zo groot aan.
Camera net wat snellere focus. Beter met filmen en fotografie bij mindere lichtomstandigheden. Ik film veel dus voor mij wel belangrijk om goede stabilisatie te hebben en weinig ruis en een focus die goed locked.

De speaker klinkt daarentegen wat minder goed.

Voor de rest wat kleine verschillen maar niet noemenswaardig genoeg om over te stappen.

Kwaliteit prijs verhouding is erg goed van de S6 op dit moment.

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 25-04-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:28

Hu9o

Schokkend

Huigie schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:00:
[...]

Daar ben ik ook een keer ingestonken. De telefoon herstarten of het kaartje er even uithalen en weer erin stoppen was de oplossing. Vanmorgen kon Poweramp geen muziek meer vinden op het kaartje, kaartje leek leeg in de verkenner. Na een herstart stond alles er weer op.
Geweldige tip dit heeft ook bij mij het probleem opgelost!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op maandag 25 april 2016 @ 17:40:
[...]
S6 met MM is gewoon erg goed. Ik heb de S6 nog steeds maar ligt in een hoekje niets te doen.

Verschillen voor zijn niet zo heel groot maar toch aanwezig. Voor de duidelijkheid, ik heb de Edge.

Beeldscherm is net wat beter qua witwaarde en stuk helderder.
Accu is stukken beter al kwam ik met de S6 de dag ook wel door.
Net wat groter scherm en toch voelt het niet zo groot aan.
Camera net wat snellere focus. Beter met filmen en fotografie bij mindere lichtomstandigheden. Ik film veel dus voor mij wel belangrijk om goede stabilisatie te hebben en weinig ruis en een focus die goed locked.

De speaker klinkt daarentegen wat minder goed.

Voor de rest wat kleine verschillen maar niet noemenswaardig genoeg om over te stappen.

Kwaliteit prijs verhouding is erg goed van de S6 op dit moment.
Ik had hem voor 413,- en bevalt uitstekend, en ga daar, als hij heel blijft nog wel 2 of meer jaren mee doen.
De enige nuttige verbetering van de laatste jaren is de vingerscanner, verder worden ze natuurlijk wat sneller en de camera's wat beter.
Zo'n beetje alles wat je je kunt wensen zit er op, en zie ik de komende jaren geen echte innovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:37
Ik heb exact dezelfde overstap gedaan en ik mijn ervaringen zijn precies hetzelfde :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opperbom
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2020
stervis schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:51:
Iemand een idee hoe ik dat reclamescherm kan weg halen wanneer ie aan de lader zit? Het gear icoontje werkt niet. Vrij irritant omdat het langer duurt voordat ik m'n device kan unlocken (swipe en dan fingerprint).
Ik vraag me hetzelfde af. Sinds vandaag gaat mijn S7 flippen als hij op de snellader gelegd wordt. Het reclamescherm gaat dan heel snel flikkeren totdat ik een keer op de home toets heb gedrukt.

Waar komt die bende eigenlijk vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
weet iemand of het mogelijk is in galaxy s7 wifi priority in te stellen of heeft iemand vb van app of dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1475paul schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:26:
weet iemand of het mogelijk is in galaxy s7 wifi priority in te stellen of heeft iemand vb van app of dergelijke?
Met WiFi Prioritizer uit de playstore en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 08:50
Qosmic schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:42:
misschien is dat toch het verschil in pda versie?
Ik zie dat prox APB4 heeft en NL APD1

Volgens Henk hier op het forum zou het niet uit mogen maken.
Anders moet je gewoon de belgische flashen
het probleem blijft exact hetzelfde. nu wat ik wel zie is dat het flashen wel bepaalde dingen niet toepast.

bijvoorbeeld in belgie is geen samsung pay. maar ik heb sinds een flash naar een andere versie deze wel gekregen. ik had nu de nederlandse versie geflashed en nu is er vodafone software bijgekomen

maar nu heb ik de pro versie erop gezet en samsung pay en vodafone software blijven erop staan en de software die proximus meelevert staat er niet op.

ik heb ook een factory reset gedaan na de flash via odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vrijdag mijn s7 ( helemaal blij mee )... Nu is er alleen een "probleempje" mee. Hij reboot zichzelf soms een aantal keer op een dag uit het niks. Vandaag is het me overkomen terwijl hij in me jaszak zat en soms als ik op whatsapp ben en soms ook gewoon als hij dus vergrendeld is. Hebben meer mensen hier last van? En weten jullie hoe dit op te lossen valt? Ik heb hem al terug gezet naar fabrieksinstellingen maar gebeurde net weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knight-Rider
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 19:19
Las over de batterij drain van de Samsung Push app,
Is het nu verstandig hem nu up te daten ?
Of is het juist na de update verholpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:38:
Ik heb sinds vrijdag mijn s7 ( helemaal blij mee )... Nu is er alleen een "probleempje" mee. Hij reboot zichzelf soms een aantal keer op een dag uit het niks. Vandaag is het me overkomen terwijl hij in me jaszak zat en soms als ik op whatsapp ben en soms ook gewoon als hij dus vergrendeld is. Hebben meer mensen hier last van? En weten jullie hoe dit op te lossen valt? Ik heb hem al terug gezet naar fabrieksinstellingen maar gebeurde net weer
Dit is al vaker gebeurd bij meerdere mensen zie forum. Mocht het blijven dan even een factory reset, dan zou het opgelost moeten zijn succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:13
nielsvg schreef op maandag 25 april 2016 @ 21:17:
[...]

het probleem blijft exact hetzelfde. nu wat ik wel zie is dat het flashen wel bepaalde dingen niet toepast.

bijvoorbeeld in belgie is geen samsung pay. maar ik heb sinds een flash naar een andere versie deze wel gekregen. ik had nu de nederlandse versie geflashed en nu is er vodafone software bijgekomen

maar nu heb ik de pro versie erop gezet en samsung pay en vodafone software blijven erop staan en de software die proximus meelevert staat er niet op.

ik heb ook een factory reset gedaan na de flash via odin
Dan raad ik je aan de nieuwe KIES software, namelijk Smart Switch, te downloaden en daarmee een rescue firmware update doen. Dan wordt je telefoon echt helemaal leeg gehaald en in originele staat gesteld.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knight-Rider
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 19:19
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:38:
Heb hier nog geen plotselinge reboot gehad vanaf ik heb heb 10 maart.
Alleen wat apps geinstalleerd, (geen apps die tweaks uitvoeren)
Alleen bij instellingen dingen uitgezet die ik niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knight-Rider schreef op maandag 25 april 2016 @ 23:41:
Las over de batterij drain van de Samsung Push app,
Is het nu verstandig hem nu up te daten ?
Of is het juist na de update verholpen ?
Ik dacht ook dat het aan de Samsung push app lag, maar dat was achteraf niet het geval. Bij mij is de drain minder geworden nadat ik de app briefing uit heb gezet. Na de laatste update stond deze namelijk weer aan terwijl ik hem daarvoor uit had. Daarom verdenk ik deze app van de drain die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 11:58
De witbalans is er met de update niet beter op geworden. Mijn foto's zijn binnen nu veel te geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 12:23
stervis schreef op zondag 24 april 2016 @ 12:18:
Het valt mij op dat de front camera een soort van 'waas' over de foto's heeft. Lijkt net of ik met een effect heb lopen spelen terwijl dat niet zo is...

Iemand die dit herkent of eventueel weet hoe ik dit kan vermijden?
Dat viel mij ook al op. Vooral gezichten worden vervelend glad gemaakt, ziet er apart en onrealistisch uit.
Rechtsonderin zit bij de camera een icoontje waarmee je gezichtsbewerkingen aan en uit kan zetten zie ik net. Je kan je ogen ook groter laten lijken. :P Al die shit maar uit gezet, lijkt te helpen.

[ Voor 18% gewijzigd door warcow op 26-04-2016 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 12:00

Fjeze

AllesPerfect!

warcow schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:13:
[...]

Dat viel mij ook al op. Vooral gezichten worden vervelend glad gemaakt, ziet er apart en onrealistisch uit.
Rechtsonderin zit bij de camera een icoontje waarmee je gezichtsbewerkingen aan en uit kan zetten zie ik net. Je kan je ogen ook groter laten lijken. :P Al die shit maar uit gezet, lijkt te helpen.
Ja dit had de S6 Helaas ook al. Schijnbaar vinden ze dat in Azië erg mooi. Ik vind het er vooral nep en plastic uitzien.
Erg jammer vind ik dat ook.

Weet trouwens iemand of je dat menu snel delen (in de bakkerij/Google foto app bijvoorbeeld) aan kan passen?
Daar staat nu ongeveer elke app tussen van whatsapp, Facebook tot Yatse. Ik zou graag zelf instellen welke apps daarin staan, en eventueel in welke volgorde.
Is dat mogelijk?

[ Voor 20% gewijzigd door Fjeze op 26-04-2016 08:48 ]

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
opperbom schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:53:
[...]

Ik vraag me hetzelfde af. Sinds vandaag gaat mijn S7 flippen als hij op de snellader gelegd wordt. Het reclamescherm gaat dan heel snel flikkeren totdat ik een keer op de home toets heb gedrukt.

Waar komt die bende eigenlijk vandaan?
wat bedoel je met reclamescherm??

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:49
Ik heb een raar verschijnsel...

Ik gebruik dropbox om mijn foto's automatisch in *Camera Uploads' op mijn desktop computer te krijgen. Dat werkt, maar... ik krijg telkens een dag later kopieen van mijn foto's (met suffix "-1.jpg") van foto's die al in dropbox liggen. De foto's zijn bijna identiek - het verschilt 58 bytes (misschien in de exif info, als ik met imagemagick de foto's van elkaar aftrek krijg ik een egaal zwart resultaat).

Het lijkt wel of de S7 camera iets met de foto's doet (58 bytes verschil) waarop dropbox ze opnieuw uploadt.

Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 16:54

Bergie

Lekker belangrijk...

Hmm, zo te zien is dat bij mij ook een aantal keer opgetreden. Maar zeker niet met elke foto. Maar ik zie er wel een aantal in mijn dropbox met de -1 suffix inderdaad.
Vaag...

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:49
OK, dan ben ik niet de enige :)

Het is inderdaad bij mij ook niet bij alle foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde, heb toevallig alles vandaag opnieuw uitgezocht en verwijderd. Ook een video die ik had gemaakt is 2 dagen later opnieuw geüpload. Deze had geen -1 suffix dus iets lastiger om te vinden.
Bij mij zat er overigens geen verschil in grootte van de foto's.

[ Voor 13% gewijzigd door Kaas op 26-04-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:41
Hoe accuraat is de screen on time die wordt weergegeven in het instellingenmenu? Volgens het batterijverbruikmenu zit ik 2:30 uur terwijl het scherm volgens GSam Battery monitor al 4:40 uur aan heeft gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me telefoon een hard reset gegeven omdat hij spontane reboots bleef krijgen ook na een gewone factory reset. Nu heb ik een klein probleempje door me eigen domme schuld eigenlijk.. Hij vraagt me nu om in te loggen met me laatste gebruikersaccount ( Gmail account ) Maar ik heb hier geen gegevens meer van. Zowel geen gebruikersnaam als wachtwoord... Hoe is dit op te lossen? Want ik kom mijn telefoon hierdoor niet meer in. Ik heb geprobeerd met andere gmail accounts waar ik wel wachtwoorden en gebruikersnamen van weet maar dit pakt hij niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:44:
Ik heb me telefoon een hard reset gegeven omdat hij spontane reboots bleef krijgen ook na een gewone factory reset. Nu heb ik een klein probleempje door me eigen domme schuld eigenlijk.. Hij vraagt me nu om in te loggen met me laatste gebruikersaccount ( Gmail account ) Maar ik heb hier geen gegevens meer van. Zowel geen gebruikersnaam als wachtwoord... Hoe is dit op te lossen? Want ik kom mijn telefoon hierdoor niet meer in. Ik heb geprobeerd met andere gmail accounts waar ik wel wachtwoorden en gebruikersnamen van weet maar dit pakt hij niet
Jij hebt toch een GMail-account (Google-account) ingevuld toe je je toestel activeerde? Die moet je gebruiken!
Beetje vreemd (toestel is nog niet zo oud) dat je dat Google-account niet meer weet!

Dit is een diefstal-preventie, dus...

Anders met de aankoopbon naar een Samsung Service Point!

[ Voor 3% gewijzigd door henklbr op 26-04-2016 13:38 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
X2X2X schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 10:48:
Hoe accuraat is de screen on time die wordt weergegeven in het instellingenmenu? Volgens het batterijverbruikmenu zit ik 2:30 uur terwijl het scherm volgens GSam Battery monitor al 4:40 uur aan heeft gestaan.
Ik las op XDA dat de nachtklok en AOD door GSam als schermtijd gerekend worden, of dit een bug is in GSam of Android bij deze mensen is me niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:41
S7E-Vigi schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:35:
[...]

Ik las op XDA dat de nachtklok en AOD door GSam als schermtijd gerekend worden, of dit een bug is in GSam of Android bij deze mensen is me niet duidelijk.
AOD en nachtklok staan bij mij uitgeschakeld dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
warcow schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:13:
[...]

Klopt, de foto's worden ietwat beter door 'vorm correctie' uit te zetten, maar blijft er nog steeds 'bewerkt' uitzien. |:(

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperbom
Kapitein187 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:51:
[...]

Als de S7 aan de lader hangt en je het toestel wilt activeren krijg je voordat je kan unlocken met je vingerafdruk een reclameschermpje te zien die je weg moet swipen. Zal ongetwijfeld met een app zijn meegefietst, maar weet niet welke.

Norton en progjes als airpush detector kunnen niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:34
ik heb dat er niet bij staan hoor.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
Kapitein187 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 08:51:
[...]

opperbom schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:53:
[...]

Als de S7 aan de lader hangt en je het toestel wilt activeren krijg je voordat je kan unlocken met je vingerafdruk een reclameschermpje te zien die je weg moet swipen. Zal ongetwijfeld met een app zijn meegefietst, maar weet niet welke.

Dit:

Charge_scherm

[ Voor 38% gewijzigd door stervis op 26-04-2016 13:57 ]

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
Dat is DU Battery ;) Oplaad screensaver in DU settings uitzetten. DU Battery voegt trouwens niets toe, uitgebreid getest.

[ Voor 16% gewijzigd door S7E-Vigi op 26-04-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
S7E-Vigi schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:00:
[...]

Dat is DU Battery ;) Oplaad screensaver in DU settings uitzetten. DU Battery voegt trouwens niets toe, uitgebreid getest.
Probleem is dus dat het tandwieltje niet reageert... ik heb die app ook niet in m'n app drawer.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
stervis schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:17:
[...]

Probleem is dus dat het tandwieltje niet reageert... ik heb die app ook niet in m'n app drawer.
ah ok, vaag, misschien zit hij nog in je cache geheugen, Instellingen > Developers > Actieve processen > (rechts boven) processen in geheugen. Ik doe maar een gok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
S7E-Vigi schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:24:
[...]

ah ok, vaag, misschien zit hij nog in je cache geheugen, Instellingen > Developers > Actieve processen > (rechts boven) processen in geheugen. Ik doe maar een gok :)
Nope, staat niets in wat er ook maar op kan lijken.... :?

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S7E-Vigi
stervis schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:28:
[...]

hmm, begin nu te twijfelen of het dan wel DU battery is, heeft die App er wel ooit op gestaan? Zo ja, dan misschien even opnieuw installeren, de screensaver bij het opladen uitzetten in de settings en App er weer afgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperbom
S7E-Vigi schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:34:
[...]

hmm, begin nu te twijfelen of het dan wel DU battery is, heeft die App er wel ooit op gestaan? Zo ja, dan misschien even opnieuw installeren, de screensaver bij het opladen uitzetten in de settings en App er weer afgooien.
Heb hetzelfde probleem, en nooit DU battery erop gehad. Heb wel twee toetsenborden geinstalleerd. misschien dat daar iets meegekomen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 15:50
stervis schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:28:
[...]

opperbom schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:38:
[...]

Heb hetzelfde probleem, en nooit DU battery erop gehad. Heb wel twee toetsenborden geinstalleerd. misschien dat daar iets meegekomen is.
Gebruiken jullie misschien Clean Master? Deze had bij een vriend ook zijn lockscreen volledig overgenomen waardoor hij niet meer wist hoe hij zijn telefoon in kwam :X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opperbom
opperbom schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 13:53:
[...]

Denk dat ik er vanaf ben. Na iedere keer een app te deinstalleren en testen is het na verwijderen van flash keyboard verdwenen als ik het zo zie.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
JdJtA schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:41:
[...]

[...]

Gebruiken jullie misschien Clean Master? Deze had bij een vriend ook zijn lockscreen volledig overgenomen waardoor hij niet meer wist hoe hij zijn telefoon in kwam :X.
opperbom schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 14:47:
[...]

Denk dat ik er vanaf ben. Na iedere keer een app te deinstalleren en testen is het na verwijderen van flash keyboard verdwenen als ik het zo zie.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Ik ben er dus nog niet van af... ik heb geen aparte apps geïnstalleerd.

Een idee met welke app's het evt. geïnstalleerd kan worden? Ik heb wel de Aliexpress en Banggood app bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door stervis op 26-04-2016 15:49 ]

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
stervis schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:46:
[...]

[...]

Ik ben er dus nog niet van af... ik heb geen aparte apps geïnstalleerd.

Een idee met welke app's het evt. geïnstalleerd kan worden? Ik heb wel de Aliexpress en Banggood app bijvoorbeeld.
Hier staan een aantal applicaties genoemd en ook wat andere tips waardoor je er mogelijk achter kan komen welke applicatie de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:50:
Ik heb sinds een paar dagen iets raars en al lang gezocht met Google, maar nog geen oplossing kunnen vinden.

Alleen als ik thuis kom, krijg ik op mijn S7 de melding "log in bij wifi netwerk".
Ik klik daar dan op en pas daarna verbind mijn telefoon zich met mijn wifi netwerk.

Op de zaak, waar ik ook verbonden ben, heb ik altijd direkt een verbinding zonder deze melding.

Ik heb echter ook een zakelijke smartphone (s5) en die geeft geen meldingen op mijn thuis wifi netwerk en verbind dus gelijk.

Ik dacht eerst dat het kwam door een wat oudere build die ik op mijn S7 had staan (PAW), dus ik heb de laatste update geflashed (PD3) en nog altijd krijg ik diezelfde meldingen.

Aan mijn thuis wifi netwerk is helemaal niets veranderd.

Iemand dit al eens gehad en een oplossing weet ?
ik had dat probleem ook plots op mijn galaxy note 5.
nu overgeschakeld op de s7 en hetzelfde probleem (samsung account heeft wel veel teruggezet qua wifi etc)
Het lijkt me ergens te maken met als je ooit eens op zo een login netwerk bent gegaan (in een hotel ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:04:
[...]

nu overgeschakeld op de s7 en hetzelfde probleem (samsung account heeft wel veel teruggezet qua wifi etc)
Het lijkt me ergens te maken met als je ooit eens op zo een login netwerk bent gegaan (in een hotel ofzo)
Ik heb een paar dagen geleden wel een app geïnstalleerd en wat mensen uitgenodigd (bedrijf heet 360), grote kans dat het daar weg komt... maar de app is dezelfde avond nog van m'n telefoon af gegooid. Overigens lijkt m'n toestel het nu niet te doen...

-edit-

Ik denk dat het tandwieltje verder niets visueel laat zien qua conformatie, maar lock screen is iig.

[ Voor 8% gewijzigd door stervis op 26-04-2016 16:10 ]

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thehoodedclaw
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-11-2020
Ik heb S7 edge vodafone CSC en heb net een software update binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 09-07 06:45
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:04:
[...]

Ik heb nu tijdelijk 3 dingen uitgeschakeld en het probleem is niet meer terug gekomen sindsdien :

- Smart Lock
- Adaway
- Adblock Plus

Mijn bedoeling is om stuk voor stuk weer aan te zetten en kijken wanneer dan het probleem terug komt.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:13
speedme schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 16:54:
[...]

Ik heb nu tijdelijk 3 dingen uitgeschakeld en het probleem is niet meer terug gekomen sindsdien :

- Smart Lock
- Adaway
- Adblock Plus

Mijn bedoeling is om stuk voor stuk weer aan te zetten en kijken wanneer dan het probleem terug komt.
Smart Lock kan het niet zijn, is onderdeel van je OS, Adaway of Adblock Plus blijven dan over, wat vreemd is :+
Ik neem aan dat je je telefoon geroot hebt, klopt dat?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:54
Wanneer ik op de edge aan het typen ben dan komt hij met voorspellende woorden, wat oké is, maar ook met emailadressen. Voor mij ontzettend onnodig en irritant. Iemand enig idee hoe ik dit kan uitstellen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Koldur schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:14:
[...]

Smart Lock kan het niet zijn, is onderdeel van je OS, Adaway of Adblock Plus blijven dan over, wat vreemd is :+
Ja, hij is geroot inderdaad.

Ik zal eens proberen welke van de 2 het is.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
Je bent iig niet de enige, had even een reverse google search gedaan met je screenshot. http://forums.androidcent...ement-my-lock-screen.html

Ik denk idd een cleaner/"batterysaver" of keyboard.

Maak anders even een screenshot van je Apps. Je kan als je screenshot hebt gemaakt op dat plusje drukken die oppopt om zo langere pagina's op 1 screenshot te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de nieuwe update kan ik mijn telefoon niet meer unlocken met vingerafdruk, ik krijg de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2a768v6.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein187
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:13:
Sinds de nieuwe update kan ik mijn telefoon niet meer unlocken met vingerafdruk, ik krijg de volgende melding:

[afbeelding]
Heb je werk mail er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online

[afbeelding]
Ook bij vingerafdruk-beveiliging moet alleen na het opstarten één keer een patroon of pincode/wachtwoord worden ingevoerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.
_Nick__ schreef op woensdag 27 april 2016 @ 08:14:
[...]

Ook bij vingerafdruk-beveiliging moet alleen na het opstarten één keer een patroon of pincode/wachtwoord worden ingevoerd..
Het is niet alleen na opstarten maar constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
henidde schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:19:
Wanneer ik op de edge aan het typen ben dan komt hij met voorspellende woorden, wat oké is, maar ook met emailadressen. Voor mij ontzettend onnodig en irritant. Iemand enig idee hoe ik dit kan uitstellen?
Iemand enig idee?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:44
Welk keyboard gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
De standaard. Kan het nergens terugvinden.

Erger me er na 1.5 week mateloos aan. Ook allemaal emailadressen van vroeger van mensen waar ik helemaal niks meer mee heb. Is metoch de back-up meegegaan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
henidde schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:21:
[...]

Erger me er na 1.5 week mateloos aan. Ook allemaal emailadressen van vroeger van mensen waar ik helemaal niks meer mee heb. Is metoch de back-up meegegaan.
Ik heb zelf swiftkey beta erop staan. Swyped beter en heeft tegelijk meertalige correctie. Ik zou dat proberen en de ergernis laten voor wat het is. Er staat vast ergens in een app een vinkje dat je iets deelt aan het standaard keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 09:07:
[...]

Nee.

[...]

Het is niet alleen na opstarten maar constant.
Dit krijg je altijd als je je scherm afsluit met een alternatieve app *screen off & lock' of andersoortige lockwidget. Dat is sinds de update zo. Als dat het geval is kun je wel je vingerafdruk gebruiken als je je sammy uitzet met de hardware knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:30

[afbeelding]
Is al eerder genoemd in dit topic :

'Dat is een security wijziging die Samsung heeft aangebracht in de APD1 firmware update. Wanneer het scherm wordt gelocked d.m.v. een 3rd-party app kan het scherm niet geunlocked worden d.m.v. een fingerprint. Dat kan dan alleen met een wachtwoord.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Kapitein187 schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:34:
Je bent iig niet de enige, had even een reverse google search gedaan met je screenshot. http://forums.androidcent...ement-my-lock-screen.html

Ik denk idd een cleaner/"batterysaver" of keyboard.

Maak anders even een screenshot van je Apps. Je kan als je screenshot hebt gemaakt op dat plusje drukken die oppopt om zo langere pagina's op 1 screenshot te krijgen.
Ik had ES App Locker van m'n telefoon gegooid en nu geen last meer van dat scherm. Lijkt me stug dat het bij Swype + Dragon app zit.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Pierre_nr1 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:08:
[...]

Is al eerder genoemd in dit topic :
'Dat is een security wijziging die Samsung heeft aangebracht in de APD1 firmware update. Wanneer het scherm wordt gelocked d.m.v. een 3rd-party app kan het scherm niet geunlocked worden d.m.v. een fingerprint. Dat kan dan alleen met een wachtwoord.'
Als je root hebt werkt het wel met de standaard voorziening in NOVA launcher. Dat gebruik ik nu ook ;) dubbeltik op mijn home en hij slaapt als een roosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
weet iemand een app voor het checken van de laadstroom op de S7, deze app kan ik nml niet installeren, maar een vriend die de S4 heeft wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
pawarana schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:02:
weet iemand een app voor het checken van de laadstroom op de S7, deze app kan ik nml niet installeren, maar een vriend die de S4 heeft wel.
Ampere mischien? Zelf niet getest op de S7E maar op andere apparaten werkte deze altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word zo langzamerhand gek van die battery drain. Vanacht is bijna een kwart van de batterij leeg getrokken. Ik zie wel op gsam dat de radio 48 procent verbruikt heeft, is dit normaal? Voor de update had ik totaal geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:30
micheldenhaag schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:41:
[...]

Als je root hebt werkt het wel met de standaard voorziening in NOVA launcher. Dat gebruik ik nu ook ;) dubbeltik op mijn home en hij slaapt als een roosje.
En kan je unlocken met een vingerafdruk? Of met een wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:33:
Ik word zo langzamerhand gek van die battery drain. Vanacht is bijna een kwart van de batterij leeg getrokken. Ik zie wel op gsam dat de radio 48 procent verbruikt heeft, is dit normaal? Voor de update had ik totaal geen last.
Vreemd; 's nachts (van 00-07u) is er bij mij, over het algemeen, maar 3 à 4% verbruikt (WiFi, BlueTooth op AAN)...
Zelfs met "Always On Display" verbruikt hij 's nachts maar iets van 6 à 7%!

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/9HZlCl.jpgAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/DYq5U3.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/rPcG1R.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/g2lSW7.png

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Pierre_nr1 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:54:
[...]

En kan je unlocken met een vingerafdruk? Of met een wachwoord?
Alleen bij een reboot ontkom je niet aan wachtwoord, maar daarna altijd met vingerafdruk.

Met gebaren op homescreen heb ik in NOVA PRIME 'screen off' als actie geselecteerd.
NOVA geeft aan dat je root nodig hebt om dat te laten werken, en dat klopt dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:33:
dit had ik ook (ik zag hem leeg lopen), opnieuw geïnstalleerd, toen had ik het weer, Samsung sc gebeld, die adviseerde mij om nfc uit te zetten (deze staat soms standaard aan bij een nieuwe installatie update), en toen was het op eens over 8)7 , gaat nu goed (in de nachts) 3 á 5% over 8 uur.

(ik begrijp niet dat mensen hier op het forum zoveel foto's plaatsen om HUN batterijgebruik te tonen, dit voegt niks toe aan de vraag waarom is er een verbruik van 25% met het niks doen, dan kan je wel 1xxx foto's hier neer zetten maar of je daar zijn probleem mee tackelt?
Ook kan je hier GEEN enkel vergelijk mee trekken bv alleen al om dat de apps al verschillend zijn.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pawarana schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:50:
[...]
(ik begrijp niet dat mensen hier op het forum zoveel foto's plaatsen om HUN batterijgebruik te tonen, dit voegt niks toe aan de vraag waarom is er een verbruik van 25% met het niks doen, dan kan je wel 1xxx foto's hier neer zetten maar of je daar zijn probleem mee tackelt?
Ook kan je hier GEEN enkel vergelijk mee trekken bv alleen al om dat de apps al verschillend zijn.)
[OFF-TOPIC]
Zeg dat direct, of via een DM, tegen MIJ zelf ipv met een omweg! Ik weet wel dat je wat "tegen me hebt" sinds dat "incident" in het "accessoire"-topic!

Gister ook al met je "steek onder water" met je "niet origineel Samsung-product" (in de accessoire-thread)!

[ON-TOPIC]
Ik heb NFC continue AAN staan en ervaar deze problemen dus niet! En als ik iets duidelijk wil maken met screenshots (voor de duidelijkheid), dan doe ik dat (is NIET verboden!)

Het lijkt mij stug, dat SamsungNL je dit advies heeft gegeven, omdat "battery drain" verschillende oorzaken kan hebben!

Hier ging het om het feit, dat zijn "radio" nogal veel gebruikt (en heeft dus niks met NFC te maken!); dit kan o.a. komen door "slechte ontvangst", bv net op het "randje" van 4G, en dat je toestel dus continue switched van 4G naar 3G v.v.

[ Voor 22% gewijzigd door henklbr op 27-04-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pawarana schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:50:
[...]

dit had ik ook (ik zag hem leeg lopen), opnieuw geïnstalleerd, toen had ik het weer, Samsung sc gebeld, die adviseerde mij om nfc uit te zetten (deze staat soms standaard aan bij een nieuwe installatie update), en toen was het op eens over 8)7 , gaat nu goed (in de nachts) 3 á 5% over 8 uur.

NFC heb ik al uit dus daar kan het bij mij niet aan liggen. Het vreemde is dat het steeds verschillend is soms heb ik ook een nacht dat hij maar 4 a 5 procent verbruikt. En dat opeens weer dat enorme batterij verlies. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
henklbr schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:54:
[...]

[OFF-TOPIC]
Zeg dat direct, of via een DM, tegen MIJ zelf ipv met een omweg! Ik weet wel dat je wat "tegen me hebt" sinds dat "incident" in het "accessoire"-topic!

Gister ook al met je "steek onder water" met je "niet origineel Samsung-product" (in de accessoire-thread)!

[ON-TOPIC]
Ik heb NFC continue AAN staan en ervaar deze problemen dus niet! En als ik iets duidelijk wil maken met screenshots (voor de duidelijkheid), dan doe ik dat (is NIET verboden!)
wederom geen ervaring toevoeging, ik vertel alleen maar wat mij stoort (dat menSEN) meerdere dus.
En dat jij geen batterij drain probleem hebt , dat is fijn voor jou, dat HarryBarry en ik dat wel heb/had, vertel ik alleen maar wat MIJN ervaringen zijn met het probleem.

"Gister ook al met je "steek onder water" met je "niet origineel Samsung-product" (in de accessoire-thread)!"
dat krijg je als je veel afkeer toont van geen originele spullen en dan iets koopt wat niet Samsung origineel is, en je daar een probleem mee hebt.
Ik zal er wel mee stoppen als het zoveel impact op je hebt.

ps.
Niet zo veel ! gebruiken in de vele post van je, voegt niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
wie gebruikt hier een draadloze oplader?
Kan er met een hoes opgeladen en hoe dik is die hoes dan?
Hoe snel laad hij bv om van 90% naar 100% te gaan.
Ik heb er een bij Alie gekocht, deze laad in 15 minuten 10%, maar kan niet opladen met 2mm. of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:14:
[...]

Vreemd; 's nachts (van 00-07u) is er bij mij, over het algemeen, maar 3 à 4% verbruikt (WiFi, BlueTooth op AAN)...
Zelfs met "Always On Display" verbruikt hij 's nachts maar iets van 6 à 7%!

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ik zie trouwens dat bij jou het radioverbruik bij jou maar 15 procent is, bij mij stond dat vanochtend op 48 procent. Nu is hij trouwens weer gezakt naar 23 procent. Ik heb 's nachts wifi en mobiele data
uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
pawarana schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:25:
Ik heb er een bij Alie gekocht, deze laad in 15 minuten 10%, maar kan niet opladen met 2mm. of meer.
Ik heb de originele Samsung snel lader en die laad door 2 laagjes leer en een laagje plastic heen, denk dat de dikte bij elkaar zo'n 3 a 4 mm is. Het opladen duurt wel langer als ik hem in z'n hoesje laat bij het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:25:
[...]

Ik zie trouwens dat bij jou het radioverbruik bij jou maar 15 procent is, bij mij stond dat vanochtend op 48 procent. Nu is hij trouwens weer gezakt naar 23 procent. Ik heb 's nachts wifi en mobiele data
uitstaan.
Zou je in GSam eens op "actief" kunnen drukken en eens kijken wat daar de waardes zijn bij je? Hier kun je zien of je toestel o.a. in "Deep Sleep" gaat en/of "Doze" wordt geactiveerd bij je...

Hoe is de radio-ontvangst bij je thuis? Goede 4G-verbinding, of net "op het randje" zodat je toestel continue switched van 4G <-> 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henidde schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:21:
[...]

Ik krijg alleen emailadressen te zien die ik vaak gebruik en ook alleen als het woord wat ik intyp erop lijkt.

Misschien dat de cache wissen van het keyboard helpt.
micheldenhaag schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:25:
[...]

Ik heb zelf swiftkey beta erop staan. Swyped beter en heeft tegelijk meertalige correctie. Ik zou dat proberen en de ergernis laten voor wat het is. Er staat vast ergens in een app een vinkje dat je iets deelt aan het standaard keyboard.
Ik heb met swiftkey het probleem van dubbele woorden achter elkaar als ik de spatie gebruik.
Hoe heb jij dat

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tja: wat moeten we hier op zeggen -> Goedkoop is DUURkoop? ;w

Dat heb je met die "goedkope" (niet originele) Qi-laders! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door henklbr op 27-04-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:14:
[...]

ik heb geen van beide adblockers geinstalleerd staan though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S7E-Vigi schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:45:
[...]

Ik heb de originele Samsung snel lader en die laad door 2 laagjes leer en een laagje plastic heen, denk dat de dikte bij elkaar zo'n 3 a 4 mm is. Het opladen duurt wel langer als ik hem in z'n hoesje laat bij het laden.
Indeed: heb ook geen problemen met draadloos laden met de originele Samsung snellader (niet met de oude, en niet met de nieuwe)...

Denk toch kwaliteitsverschil (veel kun je ook niet verwachten van een apparaat van onder de €10, toch? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:59:
[...]

Zou je in GSam eens op "actief" kunnen drukken en eens kijken wat daar de waardes zijn bij je? Hier kun je zien of je toestel o.a. in "Deep Sleep" gaat en/of "Doze" wordt geactiveerd bij je...

Hoe is de radio-ontvangst bij je thuis? Goede 4G-verbinding, of net "op het randje" zodat je toestel continue switched van 4G <-> 3G?
Dit staat er en 4g en wifi heb ik 's nachts uit.

GSam Labs - Battery Monitor - Exporteer gegevens

Held Awake / Doze

27 apr. 2016 16:17:09

Gebruik details

Actief:28m 55s
Deep Sleep - CPU Freq 0:15h 0m 13s (89%)
Doze (% Screen Off):2h 37m 14s (17%)
Doze Sessions:3
Discharge Screen Off:88% total, 6% doze

Wakelock details

Gemiddelden na volledig opladen

Doze Time:9h 35m (9h 50m Max)

Inclusief processen

Ik zag net trouwens wel dat bluetooth tethering aan stond misschien dat de schoen daar wringt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:08:
[...]

Ik krijg alleen emailadressen te zien die ik vaak gebruik en ook alleen als het woord wat ik intyp erop lijkt.

Misschien dat de cache wissen van het keyboard helpt.
[...]

Ik heb met swiftkey het probleem van dubbele woorden achter elkaar als ik de spatie gebruik.
Hoe heb jij dat
Dit heb ik ook gehad, even cache wissen was voor mij okay, geen problemen meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 16:20:
[...]

Dit staat er en 4g en wifi heb ik 's nachts uit.

GSam Labs - Battery Monitor - Exporteer gegevens

Held Awake / Doze

27 apr. 2016 16:17:09

Gebruik details

Actief:28m 55s
Deep Sleep - CPU Freq 0:15h 0m 13s (89%)
Doze (% Screen Off):2h 37m 14s (17%)
Doze Sessions:3
Discharge Screen Off:88% total, 6% doze

Wakelock details

Gemiddelden na volledig opladen

Doze Time:9h 35m (9h 50m Max)

Inclusief processen

Ik zag net trouwens wel dat bluetooth tethering aan stond misschien dat de schoen daar wringt?
Wakelock-details staat er bij mij niet onder; heb jij je toestel "geroot"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik hem hem niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb nu een dag de Galaxy S7 Edge en hij bevalt tot op heden uitstekend. Wat me nog het meeste opvalt komende van een HTC One M7 is de werkelijk indrukwekkende accuduur. Heb natuurlijk volop met het toestel zitten spelen maar nog steeds gewoon 63% in de accu zitten nu.

Natuurlijk was de HTC inmiddels 3 jaar oud maar het verschil is wel erg groot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
ik222 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 19:37:
Heb nu een dag de Galaxy S7 Edge en hij bevalt tot op heden uitstekend. Wat me nog het meeste opvalt komende van een HTC One M7 is de werkelijk indrukwekkende accuduur. Heb natuurlijk volop met het toestel zitten spelen maar nog steeds gewoon 63% in de accu zitten nu.

Natuurlijk was de HTC inmiddels 3 jaar oud maar het verschil is wel erg groot :D
Vergis je niet dat na 3 jaar gebruik een li-ion accu al wel 35% capaciteit heeft verloren. Neemt niet weg dat de S7 aanzienlijk efficienter is!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 10:34
Kan je van die s7 op termijn wel de accu (makkelijk) vervangen?
Je kan natuurlijk niet zo de batterij eruit halen.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qosmic schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:21:
Zou ik zelf niet aan beginnen, zijn wel filmpjes op youtube maar het is pielwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:37
Qosmic schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:21:
Kan je tegen betaling bij een Samsung Service Center laten doen. Zelf gaat het je niet lukken, wou je de waterdicht-garantie behouden.

Sowieso vind ik het een klein beetje onzin :P Mijn Nexus 5 heeft het prima met één accu volgehouden, die heb ik een paar weken voor de verkoop vervangen door een nieuw, origineel exemplaar, en die deed het niets beter. Mijn S6 heeft het ook een jaar volgehouden zonder merkbare verschillen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op woensdag 27 april 2016 @ 20:34:
[...]

Kan je tegen betaling bij een Samsung Service Center laten doen. Zelf gaat het je niet lukken, wou je de waterdicht-garantie behouden.

Sowieso vind ik het een klein beetje onzin :P Mijn Nexus 5 heeft het prima met één accu volgehouden, die heb ik een paar weken voor de verkoop vervangen door een nieuw, origineel exemplaar, en die deed het niets beter. Mijn S6 heeft het ook een jaar volgehouden zonder merkbare verschillen.
Voor mijn batterij is versleten, heb al lang weer een andere :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Precies, anders moet je weer een ander excuus zoeken voor de aanschaf van een nieuw toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb ook een goedkope Chinese "originele" Samsung Qi lader (geen snellader) en een USAMS hoesje van zeker 2 mm dik.

De telefoon wordt wel opgeladen (al is het langzaam, wat te verwachten is) en ik moet hem erg precies op de oplader leggen, maar hij doet het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
speedme schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:21:
[...]

Ik heb ook een goedkope Chinese "originele" Samsung Qi lader (geen snellader) en een USAMS hoesje van zeker 2 mm dik.

De telefoon wordt wel opgeladen (al is het langzaam, wat te verwachten is) en ik moet hem erg precies op de oplader leggen, maar hij doet het dus wel.
en als je zonder hoesje laad bv van 90% naar 100% wat geeft hij aan tot hij vol zit en de daadwerkelijke tijdsduur tot 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
pawarana schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:33:
[...]

en als je zonder hoesje laad bv van 90% naar 100% wat geeft hij aan tot hij vol zit en de daadwerkelijke tijdsduur tot 100%?
Ga ik morgen eens testen, de oplader ligt op de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:25:
[...]

uitstaan.
Die waarde van 48% op 'de radio' had ik enkele dagen geleden ook. Nu weer 23% (over anderhalve dag). Ook wifi en data uit in de nacht. Soms verlies ik 7% in een normale nacht ( uurtje of 8 ). Soms 4% zoals vanochtend (korte nacht dat wel).
Mijn S5 verloor onder dezelfde omstandigheden altijd iets rond de 2%. Soms zelfs maar 1%. Vind het wel vreemd dat mijn S7 edge zoveel gebruikt in 'standby' (alleen bereikbaar op de telefoon).

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
pawarana schreef op woensdag 27 april 2016 @ 22:33:
[...]

Heb ik het hoesje om mijn telefoon (en batterij is op 42%), dan zegt de telefoon dat het 4 uur en 12 minuten duurt voordat de telefoon is opgeladen.

Dat is dus iets van 14,5% per uur opladen.

Haal ik de telefoon uit het hoesje, dan zegt de telefoon dat het nog maar 1 uur en 42 minuten duurt.

Dus iets van 34% per uur oplaadtijd.

M.a.w. het maakt echt een enorm verschil om zonder hoesje op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
speedme schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:48:
[...]

Heb ik het hoesje om mijn telefoon (en batterij is op 42%), dan zegt de telefoon dat het 4 uur en 12 minuten duurt voordat de telefoon is opgeladen.

Dat is dus iets van 14,5% per uur opladen.

Haal ik de telefoon uit het hoesje, dan zegt de telefoon dat het nog maar 1 uur en 42 minuten duurt.

Dus iets van 34% per uur oplaadtijd.

M.a.w. het maakt echt een enorm verschil om zonder hoesje op te laden.
dank je, is dit ook met originele draadloze snel laders van Samsung?
Pagina: 1 ... 39 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support