weet iemand ook waar ik de instellingen kan vinden van mijn home button, ik heb tsf launcher er op staan, maar als ik mijn home button nu in druk gaat hij naar de default launcher (was eerst niet zo)
pawarana schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:58:
weet iemand ook waar ik de instellingen kan vinden van mijn home button, ik heb tsf launcher er op staan, maar als ik mijn home button nu in druk gaat hij naar de default launcher (was eerst niet zo)

Instellingen -> Applicaties -> Standaardapplicaties -> Startscherm
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ik heb alleen het oplaadstation besteld by Ali, zonder kabels.pawarana schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:55:
[...]
dank je, is dit ook met originele draadloze snel laders van Samsung?
Dus ik moet wel mijn originele Samsung laadkabels gebruiken.
Dus ja.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Verwijderd
Bij mij is het ook steeds verschillend, de ene nacht gebruikt ie 25 procent van de batterij en de andere keer maar een paar procent, zoals vannacht maar 8 procent. Er is geen peil op te trekken. Ik hoop dat het met de volgende update verholpen gaat worden want zo te zien hebben veel mensen er last van.AvK schreef op donderdag 28 april 2016 @ 10:22:
[...]
Die waarde van 48% op 'de radio' had ik enkele dagen geleden ook. Nu weer 23% (over anderhalve dag). Ook wifi en data uit in de nacht. Soms verlies ik 7% in een normale nacht ( uurtje of 8 ). Soms 4% zoals vanochtend (korte nacht dat wel).
Mijn S5 verloor onder dezelfde omstandigheden altijd iets rond de 2%. Soms zelfs maar 1%. Vind het wel vreemd dat mijn S7 edge zoveel gebruikt in 'standby' (alleen bereikbaar op de telefoon).
Moet zeggen dat ik daar geen last van heb (S7). Ik verlies per nacht rond de 4-5% met wifi en 4g aan.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:13:
[...]
Bij mij is het ook steeds verschillend, de ene nacht gebruikt ie 25 procent van de batterij en de andere keer maar een paar procent, zoals vannacht maar 8 procent. Er is geen peil op te trekken. Ik hoop dat het met de volgende update verholpen gaat worden want zo te zien hebben veel mensen er last van.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
ik ook geen last van.
'snachts verlies ik rond de 2 a 3%.
Heb dan ook alles uit, alleen gsm aan.
'snachts verlies ik rond de 2 a 3%.
Heb dan ook alles uit, alleen gsm aan.
Stop chasing the dream, you're already living it
Kan iemand mij vertellen hoe ik de notificaties en automatische downloads van de "Galaxy apps" kan uitzetten? Dit is mijn eerste Samsung en ik erger mij aan het feit dat de telefoon ongevraagd updates uitvoert en mij lastig valt met ongewenste reclame om apps te proberen.
Ik heb al geprobeerd de app te disablen, maar dat heeft Samsung onmogelijk gemaakt. Ik heb de meldingen uitgezet via de instellingen pagina van de app maar toch blijven ze komen.
Ik heb al geprobeerd de app te disablen, maar dat heeft Samsung onmogelijk gemaakt. Ik heb de meldingen uitgezet via de instellingen pagina van de app maar toch blijven ze komen.
Het hielp bij mij om een hoop (samsung) apps altijd in de spaarstand te zetten. wel erg onvriendelijk dat ze er niet af zijn te gooien, of op zijn minst zijn uit te schakelen.Baddie09 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:22:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de notificaties en automatische downloads van de "Galaxy apps" kan uitzetten? Dit is mijn eerste Samsung en ik erger mij aan het feit dat de telefoon ongevraagd updates uitvoert en mij lastig valt met ongewenste reclame om apps te proberen.
Het probleem dat ik had met het abusievelijk registreren van 'clicks' bij scrollen of swipen lijkt met de laatste update te zijn opgelost. Gebeurde met name in bepaalde apps.
Groetjes, FaceDown.
Dank voor de tip, het rare is dat ze niet in die lijst staan dus ik kan ze ook niet in spaarstand zetten. Het lijkt wel of er een schaduw app lijst isjooproo schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:42:
[...]
Het hielp bij mij om een hoop (samsung) apps altijd in de spaarstand te zetten. wel erg onvriendelijk dat ze er niet af zijn te gooien, of op zijn minst zijn uit te schakelen.
Baddie09 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:22:

Goh: wat je toch al niet kan vinden als je eens kijkt in de "instellingen"

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Goh, lezen is ook een vakhenklbr schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:36:
[...]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Goh: wat je toch al niet kan vinden als je eens kijkt in de "instellingen"

Wat zei je?Baddie09 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:49:
[...]
Goh, lezen is ook een vak, wat ik namelijk al vermelde in mijn post is dat ik het daar al had uitgezet maar de meldingen toch nog komen,
Ik heb de meldingen uitgezet via de instellingen pagina van de app maar toch blijven ze komen.
Unquote
Hier uit maak ik op, dat je de schakelaar "Updates weergeven in meldingenvenster" op UIT hebt gezet, maar NIET daadwerkelijk "Apps automatisch bijwerken"!
Bij mij wordt namelijk NIKS automatisch bijgewerkt!
Dus: als je weer eens met een opmerking komt met "lezen is ook een vak": kijk eens in de spiegel!

Zelf heb ik de notificaties hier uitgezet en ik krijg er geen meer...Baddie09 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:49:
[...]
Goh, lezen is ook een vak, wat ik namelijk al vermelde in mijn post is dat ik het daar al had uitgezet maar de meldingen toch nog komen,

[ Voor 9% gewijzigd door JdJtA op 28-04-2016 17:20 ]
Okey, ik zal er van maken, "interpreteren is ook een vak"henklbr schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:09:
[...]
Wat zei je?
Ik heb de meldingen uitgezet via de instellingen pagina van de app maar toch blijven ze komen.
Unquote
Hier uit maak ik op, dat je de schakelaar "Updates weergeven in meldingenvenster" op UIT hebt gezet, maar NIET daadwerkelijk "Apps automatisch bijwerken"!
Bij mij wordt namelijk NIKS automatisch bijgewerkt!
Dus: als je weer eens met een opmerking komt met "lezen is ook een vak": kijk eens in de spiegel!
Heb verder ook geen behoefte om het op de man te spelen, zoek eerder een bruikbaar antwoord (zoals die hierboven lees ik net)
Dank! Daar stond hij inderdaad nog op toestaan. Hopelijk blijft alles nu weg.JdJtA schreef op donderdag 28 april 2016 @ 17:15:
[...]
Zelf heb ik de notificaties hier uitgezet en ik krijg er geen meer...
[afbeelding]
Heb een originele!pawarana schreef op woensdag 27 april 2016 @ 15:25:
wie gebruikt hier een draadloze oplader?
Kan er met een hoes opgeladen en hoe dik is die hoes dan?
Hoe snel laad hij bv om van 90% naar 100% te gaan.
Ik heb er een bij Alie gekocht, deze laad in 15 minuten 10%, maar kan niet opladen met 2mm. of meer.
Op 70% met hoesje doet hij er 52 minuten over om volledig op te laden.
Op 70% zonder hoesje doet hij er ook 52 minuten over.
Het draadloze opladen werkt waarschijnlijk op inductie. Hoe verder de telefoon van de bron zit hoe trager hij zal laden. Schijnbaar maakt een millimeter plastic niet veel uit. Ik vind het prima.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Je hebt het antwoord ondertussen al gevonden maar vind het heel vreemd want krijg nooit geen meldingen of reclame van Galaxy apps. Bij geen enkele Galaxy die ik heb gehad. Kennelijk is er toch iets ingesteld of aangevinkt waardoor dit bij jouw komt.Baddie09 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:22:
Ik ben denk ik een van degenen die hier geen last van heeft. Standby tijd is erg goed.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 14:13:
[...]
Bij mij is het ook steeds verschillend, de ene nacht gebruikt ie 25 procent van de batterij en de andere keer maar een paar procent, zoals vannacht maar 8 procent. Er is geen peil op te trekken. Ik hoop dat het met de volgende update verholpen gaat worden want zo te zien hebben veel mensen er last van.
Misschien dat er iets aan het synchroniseren of updaten is op de achtergrond. Deze acties heb ik alleen bij opladen en via wifi ingesteld.
Vreemde speedtest tussen alle top toestellen van het moment. Oordeel zelf.
YouTube: Smartphone speed test: iPhone 6S v Galaxy S7 v HTC 10 v LG G5 v Huawei P9 v Xperia Z5
YouTube: Smartphone speed test: iPhone 6S v Galaxy S7 v HTC 10 v LG G5 v Huawei P9 v Xperia Z5
Ik vind het eigenlijk wel een logische test. De iPhone is gewoon een enorm snel apparaat. Gelukkig is de s7 niets trager behalve die paar seconden die verwaarloosbaar zijn in het dagelijks gebruik. Laat ook mooi zien hoe Apple de hardware en software op elkaar heeft afgestemd.
Dit is "weer" een vreemde uitspraak (sorry).Tja: wat moeten we hier op zeggen -> Goedkoop is DUURkoop?
Dat heb je met die "goedkope" (niet originele) Qi-laders!
Ik kom net van de belcompany, en had 5 minuten van te voren getest met mijn "Alie" lader, deze doet het niet met mijn hoesje er op, zonder hoesje gaf hij bij 57% tot 100% een tijdsduur aan van 1uur en 18 minuten.
Daar bij de belcompany ook mijn telefoon getest op een originele Samsung Qi lader, eerst MET hoesje, geen oplading (hoe ik hem ook neerlegde), daarna ZONDER hoesje wat precies de zelfde oplaad tijd aangaf tot 100% als mijn goedkope "Alie" lader, wat ik al vermoede door wat ik gelezen had.
Kortom Goedkoop is DUURkoop is niet terecht, immers de technologie is geen rocket science en dat mensen zo gek zijn om de hoofdprijs te betalen voor exact de zelfde werking vind ik ok, maar dat heb ik al genoeg gedaan in mijn leven.
Origineel of niet/copy, jouw originele lader doet precies het zelfde dan mijn 4x goedkoper lader van Alie.
Het heeft vaak met je gevoel te maken, jij koopt alleen maar (vaak) origineel wat jou een beter gevoel geeft, en ik zoveel mogelijk bij Alie wat mij een beter gevoel geeft.
Als mensen dat willen laat ze dan, en ga niet zo snel je conclusie trekken terwijl een "dure" Samsung lader het zelfde werk als mijn cheap spacy Alie lader.
zie hier:pawarana schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:17:
[...]
Als mensen dat willen laat ze dan, en ga niet zo snel je conclusie trekken terwijl een "dure" Samsung lader het zelfde werk als mijn cheap spacy Alie lader.
http://forum.xda-develope...omparison-qc-2-0-t3330415
Het maakt allemaal niet zo gek veel uit...
Compjoeters... hu?
thnx, mooie test trouwens.olson schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:48:
[...]
zie hier:
http://forum.xda-develope...omparison-qc-2-0-t3330415
Het maakt allemaal niet zo gek veel uit...
Nevermind
[ Voor 95% gewijzigd door dafmay op 30-04-2016 17:32 ]
Iets om op te letten, mocht je je S7 bv kopen via eBay!
hoe kan je dat zien op een online site, dat kan dus niet.henklbr schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:06:
[video]
Ik denk dat Truus drie hoog achter in die fake S7 intrapt, (ik denk meerdere ook wel, alleen maar bij een online aankoop)
Is overigens een prachtige kopie, het scherm ziet er van de originele meer pinky uit dan de kopie, die ziet er prachtig wit uit.
Tja, ik wel meerdere perfecte kopie's gezien,er is altijd een wel een "showmarkt" voor.
Duidelijke verschillen en bedankt voor de video.henklbr schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:06:
[video]
Wel vind ik het ontzettend knap dat die Chinezen al na 1,5 maand met een kopie komen.
Er zal toch wel een flinke markt voor zijn, want anders zouden ze het niet doen. Neem ik tenminste aan.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur
Kopie ziet er echt goed uit. Leuk voor erbij of jongerenpawarana schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:29:
[...]
hoe kan je dat zien op een online site, dat kan dus niet.
Ik denk dat Truus drie hoog achter in die fake S7 intrapt, (ik denk meerdere ook wel, alleen maar bij een online aankoop)
Is overigens een prachtige kopie, het scherm ziet er van de originele meer pinky uit dan de kopie, die ziet er prachtig wit uit.
Tja, ik wel meerdere perfecte kopie's gezien,er is altijd een wel een "showmarkt" voor.
Maar de video laat wel mooi zien waar je op kunt letten als je bijvoorbeeld een S7 via Marktplaats wilt kopen. Je kunt dan even het toestel bekijken.
Voor ons misschien niet zo moeilijk maar er zijn genoeg mede "tweakers" die niet precies weten of iets fake is.
Start gewoon een alie forum,hier praten we over Samsung gerelateerde spullenpawarana schreef op donderdag 28 april 2016 @ 19:17:
[...]
Dit is "weer" een vreemde uitspraak (sorry).
Ik kom net van de belcompany, en had 5 minuten van te voren getest met mijn "Alie" lader, deze doet het niet met mijn hoesje er op, zonder hoesje gaf hij bij 57% tot 100% een tijdsduur aan van 1uur en 18 minuten.
Daar bij de belcompany ook mijn telefoon getest op een originele Samsung Qi lader, eerst MET hoesje, geen oplading (hoe ik hem ook neerlegde), daarna ZONDER hoesje wat precies de zelfde oplaad tijd aangaf tot 100% als mijn goedkope "Alie" lader, wat ik al vermoede door wat ik gelezen had.
Kortom Goedkoop is DUURkoop is niet terecht, immers de technologie is geen rocket science en dat mensen zo gek zijn om de hoofdprijs te betalen voor exact de zelfde werking vind ik ok, maar dat heb ik al genoeg gedaan in mijn leven.
Origineel of niet/copy, jouw originele lader doet precies het zelfde dan mijn 4x goedkoper lader van Alie.
Het heeft vaak met je gevoel te maken, jij koopt alleen maar (vaak) origineel wat jou een beter gevoel geeft, en ik zoveel mogelijk bij Alie wat mij een beter gevoel geeft.
And it's gone.....Gisteren is mijn edge overleden, althans het beeldscherm of de aansturing daarvan. Beeld ging opeens knipperen en artifacts. Na alle resets doet het scherm niets meer
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
WARNING WARNING WARNING -> Before flashing, ACTIVATE PIN in "Secure startup" (You'll be asked for it AFTER flashing!)

Before flashing, ACTIVATE PIN in "Secure startup" (You'll be asked for it AFTER flashing!)

This ROM is based on the latest ROM for Sweden released 29 apr 16 and made it compatible for the UN-Branded Netherlands (PHN) S7.
This is official Samsung ROM, so KNOX won't be triggered!
Your data will stay intact, but it's always best to make a back-up!
What's new:
* May security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7538748
Build date Mon, 18 Apr 2016 09:38:27 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APDH
CSC G930FPHN1APC5
Download for install with Odin 3.10.7: https://mega.nz/#!Y4RDjIg..._dJSCWpXtWOBK-TXlagSWbO8Q
UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.10.7

Before flashing, ACTIVATE PIN in "Secure startup" (You'll be asked for it AFTER flashing!)

This ROM is based on the latest ROM for Sweden released 29 apr 16 and made it compatible for the UN-Branded Netherlands (PHN) S7.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7538748
Build date Mon, 18 Apr 2016 09:38:27 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APDH
CSC G930FPHN1APC5
Download for install with Odin 3.10.7: https://mega.nz/#!Y4RDjIg..._dJSCWpXtWOBK-TXlagSWbO8Q
[ Voor 10% gewijzigd door henklbr op 30-04-2016 10:58 ]
Thanks Henk! Vanavond even downloaden en erop zetten
daar heb je (niet helemaal) gelijk in, ten eerste wordt er hier ook wel over niet relativerende s7 ervaringen gepraat, en ten tweede ging het er mij om of hoe de originele Samsung Qi lader het deed, tja als mensen zonder enig weet over het product vergelijk, zitten te "bashen ", benadruk ik het gewoon even en ga ik dat ook doen.pappaleone schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 01:36:
[...]
Start gewoon een alie forum,hier praten we over Samsung gerelateerde spullen
En er is al een Chinese ervaring topic hier, maar goed genoeg er over

@pawarana:
Om maar weer verder te gaan: kun je nog wat met mijn antwoord van gisteren 17:34 ?
Om maar weer verder te gaan: kun je nog wat met mijn antwoord van gisteren 17:34 ?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
ja wel, dat kwam overeen met mijn ervaring 10% in 18 min. 3 x 18 = 54 minuten, dit komt ongeveer overeen met mijn lader, ik zie ook geen verschil met een stukje materiaal van 1 á 2 mm.AvK schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:53:
@pawarana:
En het draadloze opladen werkt idd op inductie
Beste mensen,
de knoop is net doorgehakt, en er komt een zwarte S7 Edge i.p.v. de inmiddels prehistorische M7. Nou vroeg ik me wel het een en ander af. Voor tweakers die een telefoon zonder sd-kaart gehad hebben (S6, iPhone etc), is er een verschil merkbaar t.o.v. het telefoongeheugen met de sd-kaart? Gallerij die er langer over doet om foto's te laden, muziek die moet laden?
En is het slecht om de accu met de bijgeleverde lader te 'quickchargen'? Lijkt mij dat de accu dan na anderhalf jaar aan het eind van zijn latijn is, als er continu weet ik hoeveel ampere doorheen gejaagd wordt. Laad mijn M7 nu enige tijd met een originele Samsung 2A lader in plaats van de originele 1A lader, en ik merk duidelijk dat de accu steeds minder begint te presteren. Echter waren de laadtijden met de HTC 1A lader zo traag dat ik dit maar voor lief neem.
de knoop is net doorgehakt, en er komt een zwarte S7 Edge i.p.v. de inmiddels prehistorische M7. Nou vroeg ik me wel het een en ander af. Voor tweakers die een telefoon zonder sd-kaart gehad hebben (S6, iPhone etc), is er een verschil merkbaar t.o.v. het telefoongeheugen met de sd-kaart? Gallerij die er langer over doet om foto's te laden, muziek die moet laden?
En is het slecht om de accu met de bijgeleverde lader te 'quickchargen'? Lijkt mij dat de accu dan na anderhalf jaar aan het eind van zijn latijn is, als er continu weet ik hoeveel ampere doorheen gejaagd wordt. Laad mijn M7 nu enige tijd met een originele Samsung 2A lader in plaats van de originele 1A lader, en ik merk duidelijk dat de accu steeds minder begint te presteren. Echter waren de laadtijden met de HTC 1A lader zo traag dat ik dit maar voor lief neem.
Gefeliciteerd! Daar zul je geen spijt van krijgen.brasov schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:03:
de knoop is net doorgehakt, en er komt een zwarte S7 Edge ...
En is het slecht om de accu met de bijgeleverde lader te 'quickchargen'? Lijkt mij dat de accu dan na anderhalf jaar aan het eind van zijn latijn is..,
Er is al veel geschreven over de effecten van quickcharge op de accu. Je kan het snelladen trouwens ook uitzetten.
Dankjewel! Erg fijn dat het ook uit te zetten is, maar van wat ik nu allemaal lees is houdt de accu het gewoon zonder merkbare veranderingen 2 jaar uit. Helemaal top dus.vriesman876 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:33:
[...]
Gefeliciteerd! Daar zul je geen spijt van krijgen.
Er is al veel geschreven over de effecten van quickcharge op de accu. Je kan het snelladen trouwens ook uitzetten.
Hoe ervaar jij de kwaliteit van de luidspreker? Heb er het een en ander over gelezen. Naar het schijnt klinkt 'ie dus niet top, mede door de waterdichtheid. Is hij wel gemiddeld, of bovengemiddeld?
Ik vindt de geluidskwaliteit van de S6 wat beter/voller. Maar slecht is de speaker ook weer niet.brasov schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:49:
[...]
Dankjewel! Erg fijn dat het ook uit te zetten is, maar van wat ik nu allemaal lees is houdt de accu het gewoon zonder merkbare veranderingen 2 jaar uit. Helemaal top dus.
Hoe ervaar jij de kwaliteit van de luidspreker? Heb er het een en ander over gelezen. Naar het schijnt klinkt 'ie dus niet top, mede door de waterdichtheid. Is hij wel gemiddeld, of bovengemiddeld?
Luidspreker is gewoon gemiddeld voor een smartphone, ik kwam zelf van de HTC M7 maar merk niet echt een duidelijk verschil. Ja de HTC kon misschien iets harder maar het is voor mij in elk geval meer dan prima op mijn Galaxy S7 Edge.
yup dit heb ik ook, gewoon langs een "samsung experience point" gaan.Faddermakker schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:54:
And it's gone.....Gisteren is mijn edge overleden, althans het beeldscherm of de aansturing daarvan. Beeld ging opeens knipperen en artifacts. Na alle resets doet het scherm niets meer
Neem je aankoopbon mee, dan repareren ze dit onder garantie. mits je geen val schade hebt.
Bij telefoongesprekken ervaar ik geen groot verschil met bijv. mijn oude Lumia 930. Gemiddeld zou ik zeggen en zeker niet slecht.brasov schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:49:
[...]
Voor muziek gebruik ik dopjes. Dus geen ervaring mee.
Als hij onder water is geweest moet het toestel een tijdje drogen naar het schijnt. Anders klinkt het niet.
Great, ik woon in de omgeving van Gorinchem..Repareren ze dit ter plekke of ben je de telefoon een tijdje kwijt?jer0o schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:04:
[...]
yup dit heb ik ook, gewoon langs een "samsung experience point" gaan.
Neem je aankoopbon mee, dan repareren ze dit onder garantie. mits je geen val schade hebt.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Yes als ze de artikelen op voorraad hebben geen probleem.Faddermakker schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:37:
[...]
Great, ik woon in de omgeving van Gorinchem..Repareren ze dit ter plekke of ben je de telefoon een tijdje kwijt?
Hij beweegt nog wel, maar dit keer 1 pixel per sprong. Heel subtiel dus, maar volgens Samsung genoeg om burn-in te voorkomen.dafmay schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:05:
Na de AOD update blijft op mijn S7 de tijd nu steeds op 1 plek staan (bovenin midden) ipv iedere minuut te verplaatsen over het scherm. Hebben jullie dat ook? Just checking. Ik maakte geen gebruik van AOD omdat het te fel en dus opvallend was, dat is nu verbeterd.
Als je de schermhelderheid op auto hebt staan dimt het AOD automatisch mee.dafmay schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:05:
Na de AOD update blijft op mijn S7 de tijd nu steeds op 1 plek staan (bovenin midden) ipv iedere minuut te verplaatsen over het scherm. Hebben jullie dat ook? Just checking. Ik maakte geen gebruik van AOD omdat het te fel en dus opvallend was, dat is nu verbeterd.
AOD vind ik erg handig. Nu nog de notificaties in beeld. Komt wel.
Verwijderd
Ik vermoed dat ik de oorzaak van mijn battery drain gevonden heb. Ik heb gemerkt dat in mijn slaapkamer waar ik de telefoon 's nachts heb liggen mijn 4g dekking wegvalt waardoor hij continu gaat scannen tussen verschillende netwerken, vandaar ook dat hoge radiogebruik. Heb hem nu tijdelijk op 3g gezet en dan kijken wat hij vannacht doet. Wordt vervolgd.
Bij mij een soortgelijk iets w.b. WiFi. Op 5GHz is het bereik in mijn slaapkamer een stuk slechter vergeleken met 2,4GHz, dit kost makkelijk 20% extra per nacht.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:10:
Ik vermoed dat ik de oorzaak van mijn battery drain gevonden heb. Ik heb gemerkt dat in mijn slaapkamer waar ik de telefoon 's nachts heb liggen mijn 4g dekking wegvalt waardoor hij continu gaat scannen tussen verschillende netwerken, vandaar ook dat hoge radiogebruik. Heb hem nu tijdelijk op 3g gezet en dan kijken wat hij vannacht doet. Wordt vervolgd.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:10:
is je slaapkamer verhuist danVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2016 @ 13:33:
Voor de update had ik totaal geen last.
als ik jou was zou ik met een schone installatie beginnen, en dan een nachtje (of 2) alleen met standaard apps draaien, zo kom je wel op korte termijn achter of de fout bij de telefoon zit...
succes alvast.
Verwijderd
Het viel me na de update pas op, waarschijnlijk was het daarvoor ook al maar was het me niet opgevallen. Dus even afwachten of het nu beter gaat.pawarana schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 19:27:
[...]
[...]
is je slaapkamer verhuist dan![]()
als ik jou was zou ik met een schone installatie beginnen, en dan een nachtje (of 2) alleen met standaard apps draaien, zo kom je wel op korte termijn achter of de fout bij de telefoon zit...
succes alvast.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2016 19:37 ]
Waarom hebben sommigen van jullie eigenlijk 's nachts je Wifi of 4G aan? Dat sommigen graag bereikbaar willen/moeten zijn kan ik begrijpen, maar waarom ook de dataverbinding aan?Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:10:
Waarom niet? Het is en blijft een telefoon, zou toch gek zijn dat voor je naar bed gaat elke avond van alles moet uitschakelen. Een telefoon is een telefoon en voor de batterij hoef je het niet te doen die gaat lang genoeg mee/Milan17 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:18:
[...]
Waarom hebben sommigen van jullie eigenlijk 's nachts je Wifi of 4G aan? Dat sommigen graag bereikbaar willen/moeten zijn kan ik begrijpen, maar waarom ook de dataverbinding aan?
Even een beginners vraag: Als je odin gebruikt, moet de telefoon dan altijd geroot zijn? Of hoeft dat niet als je alleen maar de de std Samsung roms erop zet.[b]
Compjoeters... hu?
Ik hang hem als ik ga slapen altijd aan de lader, is hij in de ochtend mooi weer vol 
In de ochtend om 7.00 uur van de lader en in de avond om 23.00 weer aan de lader met gewoon nog 60% over na een dag met 2,5 - 3 uur schermtijd. Heerlijk die S7 Edge accuduur
In de ochtend om 7.00 uur van de lader en in de avond om 23.00 weer aan de lader met gewoon nog 60% over na een dag met 2,5 - 3 uur schermtijd. Heerlijk die S7 Edge accuduur
Ik zet 's nachts ook Wifi en auto-sync uit met Tasker. Onder het motto: alles scheelt. Een kwartier voor het opstaan alles weer aan. Mobiel-data uitzetten lukt niet. Of het echt veel uitmaakt weet ik niet.Milan17 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:18:
[...]
Waarom hebben sommigen van jullie eigenlijk 's nachts je Wifi of 4G aan? Dat sommigen graag bereikbaar willen/moeten zijn kan ik begrijpen, maar waarom ook de dataverbinding aan?
Nee hoor hoeft niet geroot te zijn als je originele samsung software gebruikt.olson schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:32:
[...]
Even een beginners vraag: Als je odin gebruikt, moet de telefoon dan altijd geroot zijn? Of hoeft dat niet als je alleen maar de de std Samsung roms erop zet.
Mijn telefoon (nu nog een s6, maandag een s7 edge) laad ik altijd 's nachts op, ook al zit ik op 80%. Ik start de dag graag met een volle accu. Ik heb zo'n Ikea lamp met qi lader ingebouwd, dus geen gehannes met kabels. Ik laat ook vrijwel altijd alles aan. WIFI 4G GPS.
[ Voor 10% gewijzigd door marcelmg2 op 29-04-2016 22:28 ]
Verwijderd
Hi 
Misschien een rare vraag. Van de S6 edge, is er ook een s6 edge plus (groter model). Komt...of is er van de s7 edge er ook een s7 edge plus?
En heeft iemand foto's (het liefst van mensen) gemaakt in het donker met flits? Zijn er blogs of instagrams met foto's gemaakt met de s7 edge?
Wie vind dat deze camera beter is ten op zichte van de nokia lumia 1020?
Hoe doet snapchat op de s7 vergeleken met de iphone?
Misschien een rare vraag. Van de S6 edge, is er ook een s6 edge plus (groter model). Komt...of is er van de s7 edge er ook een s7 edge plus?
En heeft iemand foto's (het liefst van mensen) gemaakt in het donker met flits? Zijn er blogs of instagrams met foto's gemaakt met de s7 edge?
Wie vind dat deze camera beter is ten op zichte van de nokia lumia 1020?
Hoe doet snapchat op de s7 vergeleken met de iphone?
Galaxy S7 zou last hebben van krassen op home-button.
http://www.phonearena.com...er-easy-to-damage_id80619
http://www.sammobile.com/...on-scratching-too-easily/
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Nergens last van op mijnesSteeffoon schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:37:
Ligt er denk ik ook aan hoe je met je toestel omgaat. Als je hem in je zak hebt met voorwerpen die wrijving/krassen veroorzaken zal dit sneller gebeuren.Steeffoon schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:37:
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Het is niet te geloven, dan vinden ze dit dan weer wat anders. Het is een gebruiksvoorwerp dus er zal op een gegeven moment altijd wel iets te zien zijn. Ik zie bij mij niets.
Na anderhalve week de S7 edge in mijn bezit te hebben moet ik zeggen dat ik niet heel erg onder de indruk ben van de batterijduur.
Heb al diverse apps in de energiestand gezet. Voor de rest een erg leuke upgrade t.o.v. de S5.
Tot zover mijn mededeling.
Heb al diverse apps in de energiestand gezet. Voor de rest een erg leuke upgrade t.o.v. de S5.
Tot zover mijn mededeling.
.
Accuduur is persoonlijk. Kan aan heel veel dingen liggen of accuduur goed is of niet.
In het algemeen is de accuduur van de S7 Edge waarschijnlijk beste op dit moment van wat je in een high end toestel zult vinden. Dit gebaseerd op ervaringen en reviews.
Mijn ervaring is zeer positief. Standby is bij mij 2 a 3% op een nacht met wifi aan. Zonder wifi 1%.
Meeste apps worden geoptimaliseerd behalve Whatsapp, messenger en Inbox. Van de rest hoef ik geen melding te ontvangen. Daarom ook meldingen van alle apps geblokkeerd.
NFC , GPS en bluetooth gebruik ik alleen wanneer nodig en dat is zelden.Toch met GPS aan heb ik geen merkbare drain geconstateerd.
Wanneer bij mij de accu snel gaat is bij slecht 4g signaal en hoge helderheid bij zonlicht. Toch is het me niet gelukt om de accu leeg te krijgen. Ik game niet intensief dus daar gaat de accu ook niet aan leeg.
Kortom denk ik dat als de accuduur van je S7 slecht is , je moet bedenken dat het dan met een ander toestel onder dezelfde omstandigheden nog slechter zou zijn.
In het algemeen is de accuduur van de S7 Edge waarschijnlijk beste op dit moment van wat je in een high end toestel zult vinden. Dit gebaseerd op ervaringen en reviews.
Mijn ervaring is zeer positief. Standby is bij mij 2 a 3% op een nacht met wifi aan. Zonder wifi 1%.
Meeste apps worden geoptimaliseerd behalve Whatsapp, messenger en Inbox. Van de rest hoef ik geen melding te ontvangen. Daarom ook meldingen van alle apps geblokkeerd.
NFC , GPS en bluetooth gebruik ik alleen wanneer nodig en dat is zelden.Toch met GPS aan heb ik geen merkbare drain geconstateerd.
Wanneer bij mij de accu snel gaat is bij slecht 4g signaal en hoge helderheid bij zonlicht. Toch is het me niet gelukt om de accu leeg te krijgen. Ik game niet intensief dus daar gaat de accu ook niet aan leeg.
Kortom denk ik dat als de accuduur van je S7 slecht is , je moet bedenken dat het dan met een ander toestel onder dezelfde omstandigheden nog slechter zou zijn.
Het was me inderdaad al opgevallen dat er snel een aantal kleine krasjes aanwezig zijn op de home button. Terwijl ik hem enkel in mijn broekzak steek terwijl er niets anders in zit. Ik loop al 5 jaar rond met een telefoon zonder case en dat gaat perfect zonder krassen of schade. Dus vanuit mijn ervaring zou ik wel kunnen zeggen dat de home button gevoelig is.Steeffoon schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:37:
Even wat opmerkingen over de laatste firmware-update voor de S7 edge:
1. Palm rejection aan de rechterkant is duidelijk verbeterd, maar nog niet perfect. Hij heeft ook vooral nog steeds moeite om te begrijpen wanneer vingers op de edge rusten. Over het algemeen heb ik er echter nog maar weinig last van aan die kant.
2. Aan de linkerkant heb ik het idee dat ze vreemd genoeg niks aan de palm rejection hebben gedaan. Met links is het dus nog net zo slecht, maar ik merk het ook goed met rechts waar mn middel- en ringvinger om de edge gekruld zitten.
3 Accuduur! Die is een stuk minder geworden bij mij
. Waar ik eerder consistent 7.5-9.5 uur SoT (bizar goed) haalde over 2 dagen met nog zo'n 15% over, is dat nu gemiddeld ongeveer 45 minuten tot een uur minder. Erg vreemd.
Even ter illustratie - voor de update (gemiddeld):
Browsen: 1% eraf per 6-7 minuten, na de update 1% per 5-6 minuten.
YouTube: 1% eraf per 6-7 minuten, na de update 1% per 5-6 minuten.
Netflix: 1% eraf per 8-9 minuten, na de update 1% per 6-7 minuten.
Ik merk dat Mediaserver sinds de update bij het gebruik van media (duh) regelmatig op 5-7% staat. Voorheen was dat niet meer dan 1-2%.
Android systeem+Android OS verbruikt nu samen gemiddeld ongeveer 15-20%, voor de update was dat meestal 10-15%.
Er gaat daar dus tijdens gebruik iets niet helemaal lekker, in stand-by gebruikt 'ie nog steeds net zo weinig.
Vanzelfsprekend wel balen dit, 't is toch wel een behoorlijk verschil en het wordt nu toch vaak wel een beetje krap om de 2 dagen te halen.
Vind persoonlijk dat laatste ook een beetje onzin. Als ik batterij kan sparen door een simpele handeling of door iets uit te zetten wat niet gebruikt wordt, waarom niet? Ik heb Bluetooth, GPS, NFC en andere dingen die ik weinig gebruik ook niet aan staan.
Iedereen moet uiteindelijk natuurlijk gewoon lekker zelf weten wat hij/zij met z'n telefoon doet, maar zelf probeer ik wel zoveel mogelijk m'n accuduur te optimaliseren zonder dat het voor mij de gebruikservaring omlaag haalt. Dingen die ik niet gebruik gaan dus uit en helderheid zet ik niet hoger dan nodig, maar Wifi of anders 4G staat behalve 's nachts gewoon aan. Wat S7E-Vigi hier bijvoorbeeld een keer omscheef qua accubesparing vind ik weer een ander uiterste.
1. Palm rejection aan de rechterkant is duidelijk verbeterd, maar nog niet perfect. Hij heeft ook vooral nog steeds moeite om te begrijpen wanneer vingers op de edge rusten. Over het algemeen heb ik er echter nog maar weinig last van aan die kant.
2. Aan de linkerkant heb ik het idee dat ze vreemd genoeg niks aan de palm rejection hebben gedaan. Met links is het dus nog net zo slecht, maar ik merk het ook goed met rechts waar mn middel- en ringvinger om de edge gekruld zitten.
3 Accuduur! Die is een stuk minder geworden bij mij
Ik merk dat Mediaserver sinds de update bij het gebruik van media (duh) regelmatig op 5-7% staat. Voorheen was dat niet meer dan 1-2%.
Android systeem+Android OS verbruikt nu samen gemiddeld ongeveer 15-20%, voor de update was dat meestal 10-15%.
Er gaat daar dus tijdens gebruik iets niet helemaal lekker, in stand-by gebruikt 'ie nog steeds net zo weinig.
Vanzelfsprekend wel balen dit, 't is toch wel een behoorlijk verschil en het wordt nu toch vaak wel een beetje krap om de 2 dagen te halen.
Het is 1 swipe en 1 tap...pappaleone schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:28:
[...]
Waarom niet? Het is en blijft een telefoon, zou toch gek zijn dat voor je naar bed gaat elke avond van alles moet uitschakelen. Een telefoon is een telefoon en voor de batterij hoef je het niet te doen die gaat lang genoeg mee/
Vind persoonlijk dat laatste ook een beetje onzin. Als ik batterij kan sparen door een simpele handeling of door iets uit te zetten wat niet gebruikt wordt, waarom niet? Ik heb Bluetooth, GPS, NFC en andere dingen die ik weinig gebruik ook niet aan staan.
Iedereen moet uiteindelijk natuurlijk gewoon lekker zelf weten wat hij/zij met z'n telefoon doet, maar zelf probeer ik wel zoveel mogelijk m'n accuduur te optimaliseren zonder dat het voor mij de gebruikservaring omlaag haalt. Dingen die ik niet gebruik gaan dus uit en helderheid zet ik niet hoger dan nodig, maar Wifi of anders 4G staat behalve 's nachts gewoon aan. Wat S7E-Vigi hier bijvoorbeeld een keer omscheef qua accubesparing vind ik weer een ander uiterste.
Daar heb je ook gelijk in het is voor ieder persoonlijk.Milan17 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:47:
3 Accuduur! Die is een stuk minder geworden bij mij. Waar ik eerder consistent 7.5-9.5 uur SoT (bizar goed) haalde over 2 dagen met nog zo'n 15% over, is dat nu gemiddeld ongeveer 45 minuten tot een uur minder. Erg vreemd.
[...]
Het is 1 swipe en 1 tap...
Verwijderd
Zover het nu lijkt, is dit de oplossing voor mij. Afgelopen nacht in twaalf uur tijd maar zo'n 3 procent batterij verlies gehad dus daar ben ik zeer tevreden mee. Nu ff afwachten of het zo blijft maar ik heb zo'n vermoeden dat het wel goed zit.Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:10:
Dat is ook wel een bizar goede SOT wat je haalt.Milan17 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 13:47:
3 Accuduur! Die is een stuk minder geworden bij mij. Waar ik eerder consistent 7.5-9.5 uur SoT (bizar goed) haalde over 2 dagen met nog zo'n 15% over, is dat nu gemiddeld ongeveer 45 minuten tot een uur minder. Erg vreemd.
[...]
Het is 1 swipe en 1 tap...
Mediaserver is zover ik weet de indexeer functie van je media.Mediaserver kan behoorlijk hoog zijn wanneer er eer corrupt mediabestand op de telefoon staat (foto/audio/ringtone enz). Bij jouw waarschijnlijk niet want dan had je denk ik echt een drain gehad maar het is het bekijken waard.
Heb je media op een sd kaart dan zou je die er even uit kunnen halen.
http://geeknizer.com/fix-...sdcard-cpu-battery-drain/
ZekersGarret1410 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 16:34:
[...]
Dat is ook wel een bizar goede SOT wat je haalt.
Mediaserver is zover ik weet de indexeer functie van je media.Mediaserver kan behoorlijk hoog zijn wanneer er eer corrupt mediabestand op de telefoon staat (foto/audio/ringtone enz). Bij jouw waarschijnlijk niet want dan had je denk ik echt een drain gehad maar het is het bekijken waard.
Heb je media op een sd kaart dan zou je die er even uit kunnen halen.
http://geeknizer.com/fix-...sdcard-cpu-battery-drain/
Dat over mediaserver had ik gelezen inderdaad. 'T is blijkbaar ook actief als je streamt van een YouTube of Netflix. Zoals je zegt zou ik bij een corrupt bestand waarschijnlijk een drain hebben ook als je geen media gebruikt, dus dat zal het niet zijn.
Gewoon heel vreemd dat de mediaserver (en Android systeem+OS) na zo'n update ineens meer van de accu vraagt

Ik ben vooralsnog niet heel tevreden met de camera, maar kan ook gewoon tussen men oren zitten.
Heb bijvoorbeeld soms een paarse gloed over men preview scherm, vooral naar onderen toe, als ik dan een foto neem dan is deze niet te zien. Iemand dit nog gehad? Ook de selfie camera laat wat te wensen over maar daar heb ik nog wel verhalen over gehoord.
Ik heb de ISOCELL sensor.
Heb bijvoorbeeld soms een paarse gloed over men preview scherm, vooral naar onderen toe, als ik dan een foto neem dan is deze niet te zien. Iemand dit nog gehad? Ook de selfie camera laat wat te wensen over maar daar heb ik nog wel verhalen over gehoord.
[ Voor 13% gewijzigd door VdBorght op 30-04-2016 20:21 ]
Dan ligt het toch niet aan de camera als het niet in de foto te zien is? En als je scherm paars is, is het stuk.VdBorght schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:19:
Ik ben vooralsnog niet heel tevreden met de camera, maar kan ook gewoon tussen men oren zitten.
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Die paarse gloed is alleen in het preview scherm van de camera. En ook niet altijd.Undertaker2 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:06:
[...]
Dan ligt het toch niet aan de camera als het niet in de foto te zien is? En als je scherm paars is, is het stuk.
[ Voor 3% gewijzigd door VdBorght op 30-04-2016 21:08 ]
Maak er even een foto van en hoe het er in andere situatie wel gewoon uit ziet ter vergelijk. Het is altijd zo lastig anders iets zinnigs te zeggen.VdBorght schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:08:
[...]
Die paarse gloed is alleen in het preview scherm van de camera. En ook niet altijd.
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Ok, even mezelf quoten omdat ik de oplossing gevonden heb.speedme schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:50:
Ik heb sinds een paar dagen iets raars en al lang gezocht met Google, maar nog geen oplossing kunnen vinden.
Alleen als ik thuis kom, krijg ik op mijn S7 de melding "log in bij wifi netwerk".
Ik klik daar dan op en pas daarna verbind mijn telefoon zich met mijn wifi netwerk.
Op de zaak, waar ik ook verbonden ben, heb ik altijd direkt een verbinding zonder deze melding.
Ik heb echter ook een zakelijke smartphone (s5) en die geeft geen meldingen op mijn thuis wifi netwerk en verbind dus gelijk.
Ik dacht eerst dat het kwam door een wat oudere build die ik op mijn S7 had staan (PAW), dus ik heb de laatste update geflashed (PD3) en nog altijd krijg ik diezelfde meldingen.
Aan mijn thuis wifi netwerk is helemaal niets veranderd.
Iemand dit al eens gehad en een oplossing weet ?
Het blijkt de app "AdBlock Plus" te zijn uit de Play Store.
Als ik deze installeer, dan moet ik op 1 of andere manier eerst inloggen op mijn eigen wifi thuisnetwerk.
Haal ik hem weg, dan gaat het automatisch.
Omdat ik ook Adaway heb draaien, heb ik deze maar verwijderd
Das vaag. Ik gebruik adblock fast en heb nergens last van. Misschien ook iets voor jou?
Het probleem was heel duidelijk de oorzaak van AdBlock Plus, want als ik hem aan zette dan had ik gelijk de melding dat ik op mijn netwerk moest inloggen...Qosmic schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:32:
Das vaag. Ik gebruik adblock fast en heb nergens last van. Misschien ook iets voor jou?
Zette ik hem uit, zonder dus op de notificatie te klikken om in te loggen, dan werd ik gelijk ingelogd.
En sindsdien logt mijn telefoon ook weer netjes in als ik thuis kom.
Op de zaak trouwens, had ik er geen last van. Daar logde mijn telefoon al netjes in op het netwerk.
Het zal vast een combinatie zijn tussen AdBlock Plus en mijn thuis-situatie, dus het hoeft niet voor iedereen te gelden, maar voor nu laat ik hem van mijn telefoon af.
Ik gebruik nu Adaway en dat werkt ook prima.
Even een vraagje omtrent de micro sd kaart. Als ik iets weg wil halen van de kaart lukt dat niet, beveiligd tegen overschrijven zie ik dan . Stop ik het kaartje in de pc dan is het geen probleem en kan ik dingen wel verwijderen. Zal wel een instelling op de telefoon zijn. Weet iemand dit toevallig?
WARNING WARNING WARNING -> Before flashing, ACTIVATE PIN in "Secure startup" (You'll be asked for it AFTER flashing!)

This ROM is based on the latest ROM for Mexico released 28 apr 16 and made it compatible for the UN-Branded Netherlands (PHN) S7Edge.
What's new:
* Stability Improvements
* Updated CP (radio)
Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7538748
Build date Fri, 22 Apr 2016 05:10:53 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APDQ
CSC G935FPHN1APC5
Download for install with Odin 3.10.7: MegaNZ

This ROM is based on the latest ROM for Mexico released 28 apr 16 and made it compatible for the UN-Branded Netherlands (PHN) S7Edge.
What's new:
* Stability Improvements
* Updated CP (radio)
Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7538748
Build date Fri, 22 Apr 2016 05:10:53 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APDQ
CSC G935FPHN1APC5
[ Voor 4% gewijzigd door henklbr op 02-05-2016 16:40 ]
Als ie hier mensen zie met een batterijtijd van 2 dagen dan denk ik toch dat er iets mis is met mijn s7. Hieronder een plaatje, gisteren voordat ik naar bed ging op 91% vanochtend toen ik wakker werd 35%... iemand enig idee? Ik ben bijna zover om de telefoon maar helemaal opnieuw te installeren en te kijken of dat helpt...
https://goo.gl/photos/eAtLLdLVbDsdoYP27
Geen informatie beschikbaar
Volgens mij staan er bij jouw veel apps op de achtergrond te draaien waardoor jij de 2 dagen niet haalt.
Probeer daar eens naar te kijken
.
Probeer daar eens naar te kijken
Lijkt mij het beste plan. Een lekkere fabrieksreset. En dan stap voor stap de apps installeren pas als je ze nodig hebt. dan weet je ook wanneer het mis gaat en wat de boosdoener isViper_4111 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 09:53:
Ik ben bijna zover om de telefoon maar helemaal opnieuw te installeren en te kijken of dat helpt...

This ROM is based on the latest ROM for Mexico released 28 apr 16 and made it compatible for the UN-Branded Netherlands (PHN) S7.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7538748
Build date Fri, 22 Apr 2016 05:04:40 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APDQ
CSC G930FPHN1APC5

This ROM is based on the latest ROM for Mexico released 28 apr 16 and made it compatible for the UN-Branded Netherlands (PHN) S7.
What's new:
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7538748
Build date Fri, 22 Apr 2016 05:04:40 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APDQ
CSC G930FPHN1APC5
[ Voor 6% gewijzigd door henklbr op 01-05-2016 13:39 ]
Hallo,
Ik sta op het punt een Galaxy S7 edge te kopen, en ik heb een beetje een rare vraag: Heeft iemand zijn S7 edge al eens laten vallen? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe stevig het toestel is. Het liefst wil ik namelijk geen hoesje omdat het toestel zo mooi is
. Ik ga heel voorzichtig met telefoons om en heb nog nooit een barst in het scherm gehad (Iphone 4, Sony Xperia z1 compact en nu Xperia z5) dus hoop dat het bij deze ook goed gaat, maar het zou fijn zijn als het een kleine val wel zou overleven. Dus, iemand die (helaas) al ervaring heeft?
Ik sta op het punt een Galaxy S7 edge te kopen, en ik heb een beetje een rare vraag: Heeft iemand zijn S7 edge al eens laten vallen? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe stevig het toestel is. Het liefst wil ik namelijk geen hoesje omdat het toestel zo mooi is
Ikzelf heb de Galaxy S7, niet de Edge variant. Ik moet zeggen dat die zonder hoesje erg glad is en dat die zelfs tijdens het typen wegglijdt zonder hoesje.wabouw schreef op zondag 01 mei 2016 @ 14:03:
Hallo,
Ik sta op het punt een Galaxy S7 edge te kopen, en ik heb een beetje een rare vraag: Heeft iemand zijn S7 edge al eens laten vallen? Ik ben namelijk wel benieuwd hoe stevig het toestel is. Het liefst wil ik namelijk geen hoesje omdat het toestel zo mooi is. Ik ga heel voorzichtig met telefoons om en heb nog nooit een barst in het scherm gehad (Iphone 4, Sony Xperia z1 compact en nu Xperia z5) dus hoop dat het bij deze ook goed gaat, maar het zou fijn zijn als het een kleine val wel zou overleven. Dus, iemand die (helaas) al ervaring heeft?
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Kun je niets zinnigs over zeggen. Je kunt hem 100 keer laten vallen zonder schade. Valt ie net verkeerd, dan barst het scherm.
Verwijderd
Het enige juiste antwoord, het blijven nu eenmaal apparaten van glas en aluminium.Kirretje schreef op zondag 01 mei 2016 @ 15:41:
Kun je niets zinnings over zeggen. Je kunt hem 100 keer laten vallen zonder schade. Valt ie net verkeerd, dan barst het scherm.
Ik heb echt het gevoel dat na de laatste update mijn batterijduur echt achteruit is gegaan.
Eerst met volle accu makkelijk 7 uur SOT met beetje gamen, YouTube, browsen.
Maar nu mag ik blij zijn als ik 4 of 5 uur SOT haal.
Bij batterij gebruik valt niks te zien, alle verbruik is normaal, en toch mis ik die 2 uur SOT potverdorie.
Wat me wel opvalt is dat geheugen gebruik nu rond 70% zit. Voor de update was het rond 40 en met paar apps erbij max 55%. Nu doe ik alles killen, alles afsluiten en na minuut zit ie weer rond 70%.
Of ik doe iets verkeerd of Samsung heeft het weer verkloot met die update 😂
Eerst met volle accu makkelijk 7 uur SOT met beetje gamen, YouTube, browsen.
Maar nu mag ik blij zijn als ik 4 of 5 uur SOT haal.
Bij batterij gebruik valt niks te zien, alle verbruik is normaal, en toch mis ik die 2 uur SOT potverdorie.
Wat me wel opvalt is dat geheugen gebruik nu rond 70% zit. Voor de update was het rond 40 en met paar apps erbij max 55%. Nu doe ik alles killen, alles afsluiten en na minuut zit ie weer rond 70%.
Of ik doe iets verkeerd of Samsung heeft het weer verkloot met die update 😂
Dit soort "tips" zijn niet de bedoeling....
[ Voor 89% gewijzigd door Bullet NL op 01-05-2016 20:34 ]
Ik kan er over mee praten vorige week telefoon op straat laten tetteren, daarna bus overheen gereden. Conclusie frame is nog prima intact, de rest is een picasso splinter. Zal foto's binnenkort posten.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:02:
[...]
Het enige juiste antwoord, het blijven nu eenmaal apparaten van glas en aluminium.
Verwijderd
Leuk om te zien, voor jou minder natuurlijk.pappaleone schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:13:
[...]
Ik kan er over mee praten vorige week telefoon op straat laten tetteren, daarna bus overheen gereden. Conclusie frame is nog prima intact, de rest is een picasso splinter. Zal foto's binnenkort posten.
Met een beetje geluk wordt het bedrag vergoed via mijn verzekering.Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2016 @ 17:21:
[...]
Leuk om te zien, voor jou minder natuurlijk.
Ik dacht dus eerst dat je het alleen op preview scherm zat maar blijkbaar dus ook op de foto zelf. Heel raar. Soms heedt hij het, andere keren weer niet. Ook is dit een van de mildere dat ik gehad heb, soma word echt heel men scherm paars.Undertaker2 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 21:09:
[...]
Maak er even een foto van en hoe het er in andere situatie wel gewoon uit ziet ter vergelijk. Het is altijd zo lastig anders iets zinnigs te zeggen.

Edit; niet echt een duidelijke foto, maar links beneden zou je een paarse gloed moeten zien
Screen shot van hoe die foto er op mijn s7 uitziet.

Edit2: Heel wazig maar zo zie je wel de gloed waar ik het over heb.

[ Voor 20% gewijzigd door VdBorght op 01-05-2016 19:51 ]
Vraag:
stellen jullie het op prijs dat ik hier regelmatig de officiële ROM-updates (dus GEEN Custom-ROM), geschikt gemaakt voor de UN-branded Nederlandse (PHN) S7/S7Edge plaats?
stellen jullie het op prijs dat ik hier regelmatig de officiële ROM-updates (dus GEEN Custom-ROM), geschikt gemaakt voor de UN-branded Nederlandse (PHN) S7/S7Edge plaats?
Ja natuurlijkhenklbr schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:11:
Vraag:
Ik maak er persoonlijk geen gebruik van omdat ik nog ff niet wil beginnen met flashen, maar vind wel dat er in dit topic plek voor moet zijn..
Daarnaast ben ik zo mooi op de hoogte van welke en hoeveel updates er zijn, en dat is ook wel fijn..
Daarnaast ben ik zo mooi op de hoogte van welke en hoeveel updates er zijn, en dat is ook wel fijn..
Zeker, net de laatste (Edge versie) erop gezet. Dank hiervoor!henklbr schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:11:
Vraag:
Zeker maar vraag me af of er wel verschil tussen de roms zit. Ik flash nu gewoon1x per maand voor de security update.henklbr schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:11:
Vraag:
Dit is wel erg onduidelijk. En ook bij zeer donkere omstandigheden waarbij er erg veel ruis is. Heb je niet een gewone foto waarop het te zien is.VdBorght schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:31:
[...]
Ik dacht dus eerst dat je het alleen op preview scherm zat maar blijkbaar dus ook op de foto zelf. Heel raar. Soms heedt hij het, andere keren weer niet. Ook is dit een van de mildere dat ik gehad heb, soma word echt heel men scherm paars.
[afbeelding]
Edit; niet echt een duidelijke foto, maar links beneden zou je een paarse gloed moeten zien
Screen shot van hoe die foto er op mijn s7 uitziet.
[afbeelding]
Edit2: Heel wazig maar zo zie je wel de gloed waar ik het over heb.
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support