Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:42
henklbr schreef op zondag 01 mei 2016 @ 20:11:
Vraag:

stellen jullie het op prijs dat ik hier regelmatig de officiële ROM-updates (dus GEEN Custom-ROM), geschikt gemaakt voor de UN-branded Nederlandse (PHN) S7/S7Edge plaats?
Waarom vraag je dat? Ik heb er geen moeite mee hoor, en al zouden er weinig mensen gebruik van maken kost het niet veel extra moeite, toch? Je plaatst ze ook op XDA, en sommige hier komen daar niet (zo vaak). Dus ik zeg, blijven doen. Het wordt zeker gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Garret1410 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 21:13:
[...]

Dit is wel erg onduidelijk. En ook bij zeer donkere omstandigheden waarbij er erg veel ruis is. Heb je niet een gewone foto waarop het te zien is.
Buiten het feit dat er inderdaad veel ruis op zit, is de gloed toch best duidelijk te zien. Heb het op verschillende aparaten bekeken en vooral op de laatste kan je het zien. Alle hoeken zijn paars gekleurd.
Heb geprobeerd om het te reproduceren in omstandigen met veel licht maar daar gebeurd het niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 18:50
VdBorght schreef op zondag 01 mei 2016 @ 19:31:
[...]

Ik dacht dus eerst dat je het alleen op preview scherm zat maar blijkbaar dus ook op de foto zelf. Heel raar. Soms heedt hij het, andere keren weer niet. Ook is dit een van de mildere dat ik gehad heb, soma word echt heel men scherm paars.

[afbeelding]

Edit; niet echt een duidelijke foto, maar links beneden zou je een paarse gloed moeten zien

Screen shot van hoe die foto er op mijn s7 uitziet.
[afbeelding]

Edit2: Heel wazig maar zo zie je wel de gloed waar ik het over heb.
[afbeelding]
Kan je niet iets gewonere foto's maken? Ik zie alleen een gedeelte van de foto met onder en boven enorme zwarte balken? Of het is een uitsnede?

Als je hele hoge ISO's gaat gebruiken (1600 en hoger op deze camera) krijg je in donkerste gedeeltes van de foto soms wat paarsige ruis. Noise reductie haalt wel de ruis weg, maar de paarse waas blijf je op die plekken soms wat zien.

Als je dit effect wil benadrukken moet je maar eens een foto in de .DNG mode maken bij weinig licht. De camera pakt dan zelf al ISO1600. Sleep de foto in Photoshop of lightroom en maak hem nog eens 2x lichter.

Anders zou ik t ook niet weten wat t is

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 21:55

VdBorght

The time is never just right.

Undertaker2 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:27:
[...]

Kan je niet iets gewonere foto's maken? Ik zie alleen een gedeelte van de foto met onder en boven enorme zwarte balken? Of het is een uitsnede?

Als je hele hoge ISO's gaat gebruiken (1600 en hoger op deze camera) krijg je in donkerste gedeeltes van de foto soms wat paarsige ruis. Noise reductie haalt wel de ruis weg, maar de paarse waas blijf je op die plekken soms wat zien.

Als je dit effect wil benadrukken moet je maar eens een foto in de .DNG mode maken bij weinig licht. De camera pakt dan zelf al ISO1600. Sleep de foto in Photoshop of lightroom en maak hem nog eens 2x lichter.

Anders zou ik t ook niet weten wat t is
2 en 3 waren screenshots. Ik laat hem meestal in Auto modus staan en bij minder licht krikg je dan die paarse ruis, het zal dus wel net hetzelfde zijn als wat jij beschrijft. Ben ik toch weer gerust gesteld dat deze niet defect is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Vraag:

stellen jullie het op prijs dat ik hier regelmatig de officiële ROM-updates (dus GEEN Custom-ROM), geschikt gemaakt voor de UN-branded Nederlandse (PHN) S7/S7Edge plaats?
Zeker wel.
Ik zou het alleen compacter maken. Je allereerste post als 'uitleg' doen en daar constant naar linken.

Zoiets als:
LET OP! Lees eerst deze uitleg!

Rom Update for Model SM-G935F

This ROM is based on the latest ROM for Mexico released 28 apr 16 and made it compatible for the UN-Branded Netherlands (PHN) S7Edge.

What's new::
* May security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7538748
Build date Fri, 22 Apr 2016 05:10:53 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1APDQ
CSC G935FPHN1APC5

Download for install with Odin 3.10.7: MegaNZ
Dit is slechts een voorbeeldje die mij redelijk logisch lijkt.
Misschien ben ik de enige hoor ;) Maar telkens die hele uitleg met plaatjes neemt zo onnodig veel in.
Je waarschuwt goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
Even een vraagje, ik heb nu een weekje de Galaxy S7 weten jullie of er een instelling is dat bij een melding de flitser aan/uit gaat. Ben dit gewend aangezien ik hiervoor een IPhone had. Op Google ben ik er niet echt wijzer van geworden dus het zal er wel niet zijn? :(

PSN: Wahyu2304_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09-2024
Vraag:

Mau_Maus schreef op maandag 02 mei 2016 @ 00:06:
[...]

Zeker wel.
Ik zou het alleen compacter maken. Je allereerste post als 'uitleg' doen en daar constant naar linken.

Zoiets als:

[...]

Dit is slechts een voorbeeldje die mij redelijk logisch lijkt.
Misschien ben ik de enige hoor ;) Maar telkens die hele uitleg met plaatjes neemt zo onnodig veel in.
Je waarschuwt goed genoeg.
Mijn inziens kan je beter op dezelfde voet doorgaan zoals je nu doet, Mau_Maus heeft een goed punt hoor maar 'lezen en zoeken' is iets wat tegenwoordig een uitstervende eigenschap is van mensen. Je snapt waar ik naar toe ga... :O :z ... Je kan maar beter (te) duidelijk zijn anders komen de vragen alsnog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
WahyuSchmidt schreef op maandag 02 mei 2016 @ 01:47:
Even een vraagje, ik heb nu een weekje de Galaxy S7 weten jullie of er een instelling is dat bij een melding de flitser aan/uit gaat. Ben dit gewend aangezien ik hiervoor een IPhone had. Op Google ben ik er niet echt wijzer van geworden dus het zal er wel niet zijn? :(
Instellingen > toegankelijkheid> gehoor > flitsmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
Hoe verplaatsen jullie bestanden via wifi naar de s7? Elke keer aan die USB kabel is zo 1994.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier dus ook al een krasje, op de achterkant. Leren Samsung cover besteld voordat het nog erger wordt. Had dit eerlijk gezegd niet zo snel verwacht en baal er ontzettend van. Hij is maar heel klein, maar toch kut.

Vind het stiekem ook wel jammer dat ze niet gewoon kunstof of bijvoorbeeld geborsteld aluminium hebben gebruikt. Ja het krast ook, maar kan in ieder geval niet barsten.

Lees ook dat het scherm aardig gevoelig is. Toch maf, m'n vorige telefoon (One M8) met nota bene een oudere versie van Gorilla Glass heeft het bijna 2 jaar volledig krasloos (althans, het scherm, pas in de laatste maand na een glijpartij een kras op het scherm verschenen) doorstaan. Vandaar dat ik het ook niet nodig vond om voor de S7 een protector of backcover te kopen, maar schijn bedriegt dus.

[ Voor 34% gewijzigd door Thomas op 02-05-2016 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:47
Asprine schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:00:
Hoe verplaatsen jullie bestanden via wifi naar de s7? Elke keer aan die USB kabel is zo 1994.
Ik gebruik infinit. Ideaal om meerdere grote bestanden te versturen tussen je eigen devices maar ook naar andere mensen. Het is een soort Airdrop maar dan cross platform en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 13:50
Vraag:

Ondanks het feit dat ik er nog geen gebruik van gemaakt heb vind ik dit een top-service. Wmb zeker door blijven gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:19
Heb de S7 Edge nu een weekje in gebruik en loop tegen het issue aan dat ik random de melding krijgt dat de SD kaart 'corrupt' zou zijn. De oplossing is dan om de SD kaart te formateren. Maar dat heb ik nu al 3x gedaan.. Het kaartje werkt prima in de pc. Na het formatteren werkt het ook op de telefoon en kan ik mijn data er naar wegschrijven (had er al een Here Maps op gedownload.. maar die ben ik nu dus weer kwijt :S)

Meer mensen die daar last van hebben? Kaartje is wel gewoon een Class 10 kaartje. Heb het kaartje een jaar ofzo in mijn laptop gehad. (met zo'n SD verloopkaartje) dus heb hem niet nieuw gekocht. Had gehoopt dat dit ook niet zou hoeven en dat ik hem gewoon kon gebruiken in mn telefoon.

Nu durf ik eigenlijk niet zo goed mijn foto's naar de kaart te schrijven daar ik bang ben hem weer te moeten formateren binnenkort

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Waarschijnlijk is dat kaartje helaas toch aan het overlijden. Zie je wel vaker dat Android wat kritischer is dan je PC.

Ik zou dat kaartje in elk geval geen data meer toevertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb wat problemen met het geluid van de Galaxy S7. Het Mediavolume is pas vanaf zo'n 40 procent hoorbaar. Onder de 40 is er geen geluid via de speaker als ik bijvoorbeeld muziek afspeel via PowerAmp. Met de hoofdtelefoon heb ik hetzelfde.

Vanaf 40% gaat het volume omhoog maar tegen de 100% gaat het wel heel hard omhoog. Hoe ervaren jullie dit?

Plaatje ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xrMUKHlUrH6FlYy7RaeSBwVD/full.png

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Mensen die een iPhone 6s hadden en nu de S7 Edge? Ik denk eraan om mijn 6s te ruilen namelijk. Graag eerlijke info en de plussen en minnen?

Thanx!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
pdavie2311 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:35:
Mensen die een iPhone 6s hadden en nu de S7 Edge? Ik denk eraan om mijn 6s te ruilen namelijk. Graag eerlijke info en de plussen en minnen?

Thanx!
Ik heb nog een 6S in de verkoop en ben geswitched naar de S7 (non-edge). Wat mij erg geholpen heeft was de review op youtube van LinusTechTips en die van MKBHD. Ik hecht veel waarde aan de camera en deze bevalt mij uitstekend. Ik was altijd een beetje huiverig voor AMOLED schermen omdat ik in het verleden wat last heb gehad van screen burn in. Maar tot nu toe bevalt de switch mij uitermate goed.

Op het volumeprobleempje na wat ik hierboven gepost heb. Het geluid van de speaker is sowieso echt brak in vergelijking met de iPhone. Maar dat is eigenlijk het enige wat me minder bevalt. De bouwkwaliteit voelt echt heel goed van de Samsung.

Touchwiz bevalt voorlopig ook goed. Normaal gesproken is Nova launcher de eerste app die ik installeer. Maar dit keer nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 14:22
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 15:23:
[...]
Zover het nu lijkt, is dit de oplossing voor mij. Afgelopen nacht in twaalf uur tijd maar zo'n 3 procent batterij verlies gehad dus daar ben ik zeer tevreden mee. Nu ff afwachten of het zo blijft maar ik heb zo'n vermoeden dat het wel goed zit. :9
Luie ik, bestaat hier dan ook een tooltje voor die dit automatisch doet zonder dat ik iedere keer naar instellingen moet gaan?

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper_4111 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 15:47:
[...]

Luie ik, bestaat hier dan ook een tooltje voor die dit automatisch doet zonder dat ik iedere keer naar instellingen moet gaan?
Misschien kun je dat met tasker, in ieder geval is de battery drain met deze oplossing voor mij verdwenen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-09 16:57
Vraag:

Absoluut! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
:r 2 dagen en nu al een kras op het scherm! En nog diep ook. Hoe kan het dat een 5 jaar oude Desire HD absoluut nergens een kras heeft en deze nu al?

Guess dat ik maar een screenprotector moet plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:06:
:r 2 dagen en nu al een kras op het scherm! En nog diep ook. Hoe kan het dat een 5 jaar oude Desire HD absoluut nergens een kras heeft en deze nu al?

Guess dat ik maar een screenprotector moet plakken.
Gewoon pech, had je op het moment dat de kras ontstond die Desire gehad dan had daar ook een kras ingezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:27:
[...]

Gewoon pech, had je op het moment dat de kras ontstond die Desire gehad dan had daar ook een kras ingezeten.
Zeker niet. Ik heb de S7 niet eens in m'n zak gehad met sleutels oid. Ik lees al genoeg verhalen dat de S7 enorm snel krast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09 13:01

wasco

brightest crayon in the box

Mijn persoonlijke ervaring is anders. Ik heb geen hoesje of folie erover en ben absoluut niet extra voorzichtig met mijn S7. Integendeel zou ik zelfs durven zeggen. Ik heb nog geen krassen. (sinds 8 maart) Het is dus niet dat hij zacht als boter is of zo.

[ Voor 20% gewijzigd door wasco op 02-05-2016 17:38 ]

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Geprobeerd er een foto van te maken maar dat gaat 'm niet worden :P Lijkt wel alsof je een foto in een spiegel aan het maken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:48:
Geprobeerd er een foto van te maken maar dat gaat 'm niet worden :P Lijkt wel alsof je een foto in een spiegel aan het maken bent.
Is ook nutteloos, die kras gaat er niet door weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:53:
[...]

Is ook nutteloos, die kras gaat er niet door weg.
Tja, het laten zien aan anderen is natuurlijk ook nutteloos. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:54:
[...]
Tja, het laten zien aan anderen is natuurlijk ook nutteloos. :?
Dat is toch hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstenb
  • Laatst online: 03-03 09:54
Ik heb tot mijn verbazing iets raars ontdekt en kan er nergens iets over vinden.

Bij mijn galaxy s7 als je deze in het licht houd en je kijkt een beetje vanaf de zijkant dan lijkt het alsof er een putje in het scherm zit terwijl als je er over heen gaat niks voelt?

Misschien meer mensen hier die dit hebben? In de reflectie zie je vaak de kleuren, en het gedeelte hier is heel erg ongelijk en zit linksboven in mijn scherm maar ook tijdens gebruik is er niks van te zien.

Het is niet gelukt om er een foto van te maken maar ik begin me er steeds meer aan te storen

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 08:53
Graag jullie mening na reparatie scherm.

Ik heb het scherm van mijn S7 edge laten repareren. ziet er prachtig uit, weer als nieuw. Alles werkte perfect.

Het probleem:
Zonet, wreef ik over de zijkant van het scherm om mijn notificaties te bekijken. Het gehele scherm lichte op en ik zag verschillende vlakken met lijnen en kleuren. Na een paar keer drukken met verspringende vlakken met lijnen, ging het scherm op zwart en bleef zwart. Geluid klonk wel als ik op de volume knoppen drukte. Meerdere keren geprobeerd op te starten, maar lukte niet.

Ik dacht, scherm is dood.

Nu lukte het plots wel om hem op te starten. (Powerknop en volume down voor 7+ sec). Het scherm startte normaal op. Crashte toen weer even en starte weer normaal op.

Hierna lijkt alles weer goed. Ook het wrijven over de zijkant.

Zonet, weer na wrijven over het scherm, dezelfde rare vlakken en nu spontane reboot. Scherm werkt nu weer prima, ook wrijven langs het scherm geeft geen problemen.

Weet iemand waar het door kan komen? Wat nu te doen? Voorlopig negeren?

De afwijkingen:
S7 edge screen error

[ Voor 8% gewijzigd door honey op 02-05-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
honey schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:59:

Ik heb het scherm van mijn S7 edge laten repareren. ziet er prachtig uit, weer als nieuw. Alles werkte perfect.

....

Terug naar de reparateur. Daar is iets mis gegaan bij de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is dit nu voor uitermate domme vraag?! 8)7

Is toch wel erg duidelijk dat dit niet normaal is...kortom terug naar de reparateur en eisen dat men de reparatie op een juiste manier doet en je een correct werkend toestel retour krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
dafmay schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:17:
Wat is dit nu voor uitermate domme vraag?! 8)7

Is toch wel erg duidelijk dat dit niet normaal is...kortom terug naar de reparateur en eisen dat men de reparatie op een juiste manier doet en je een correct werkend toestel retour krijgt.
Zonet weer voorgekomen. Heb een foto kunnen maken.

S7 edge screen error

Morgen dan maar bellen. Moet er 1,5 uur voor rijden, dus wilde een mening van anderen, voordat ik weer daarheen ga. ;(

[ Voor 15% gewijzigd door honey op 02-05-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
honey schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:35:
[...]

Morgen dan maar bellen. Moet er 1,5 uur voor rijden, dus wilde een mening van anderen, voordat ik weer daarheen ga. ;(
Begrijp ik...maar toch gewoon doen. Dit kan echt niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over schade gesproken dit gebeurt er wanneer een bus over een s7 edge denderd
.
http://static.tweakers.ne...pQUL9ar5bW1nlEXg/full.jpg
http://static.tweakers.ne...Tn1l1nOVUMXNwHgt/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
;) maaruh kan foto's niet bekijken... '401 unauthorized'

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 02-05-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 02 mei 2016 @ 22:52:
[...]

;) maaruh kan foto's niet bekijken... '401 unauthorized'
Het is net een picasso toch?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer0o
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-09 15:49
honey schreef op maandag 02 mei 2016 @ 19:59:

Het probleem:
Zonet, wreef ik over de zijkant van het scherm om mijn notificaties te bekijken. Het gehele scherm lichte op en ik zag verschillende vlakken met lijnen en kleuren. Na een paar keer drukken met verspringende vlakken met lijnen, ging het scherm op zwart en bleef zwart. Geluid klonk wel als ik op de volume knoppen drukte. Meerdere keren geprobeerd op te starten, maar lukte niet.

Ik dacht, scherm is dood.

Nu lukte het plots wel om hem op te starten. (Powerknop en volume down voor 7+ sec). Het scherm startte normaal op. Crashte toen weer even en starte weer normaal op.

Hierna lijkt alles weer goed. Ook het wrijven over de zijkant.

Zonet, weer na wrijven over het scherm, dezelfde rare vlakken en nu spontane reboot. Scherm werkt nu weer prima, ook wrijven langs het scherm geeft geen problemen.

De afwijkingen:
[afbeelding]
Veeg je aan de linkerkant van het scherm?
daar zit namelijk de driver voor het beeldscherm, het kan zijn dat de reparateur de connector er niet goed in geklikt heeft.

Waar heb je hem laten repareren, bij een Samsung experience store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-09 20:46

Tammesp

Next is now

pappaleone schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 01:33:
[...]

;)
Er zit blijkbaar een wachtwoord op je foto album, dat moet je even aanpassen. ;)
honey schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:35:
[...]

Zonet weer voorgekomen. Heb een foto kunnen maken.

[afbeelding]

1.5 uur rijden voor een reparatie? Bij wat voor bedrijf heb je het laten doen dan?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

;)
Ik zeg toch...'401 unauthorized' 8)7

Probeer het netjes te houden...

[ Voor 9% gewijzigd door The Wizard op 03-05-2016 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:50
[...]

;)
Wij kunnen 't allemaal niet zien hoor :P je hebt er een beveiliging opzitten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kousje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 07:02
Weet iemand hoe je in kunt stellen dat whatsapp alleen icoon bovenin geeft als er een nieuw bericht is en geen pop ups en dergelijke toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kousje schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:47:
Weet iemand hoe je in kunt stellen dat whatsapp alleen icoon bovenin geeft als er een nieuw bericht is en geen pop ups en dergelijke toont.
Even in Whatsapp bij instellingen/meldingen kijken of pop-up ingeschakeld staat.

edit: ik weet denk ik wat je bedoeld. Instellingen/meldingen/meer/geavanceerde meldingen/whatsapp/voorbeelden in pop-ups.

Misschien dat dit werkt

[ Voor 18% gewijzigd door Garret1410 op 03-05-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 23:09
Heeft iemand ervaring met een DUOS van Samsung? Ik heb sinds 2 weken een S7 Duos, en ik merk dat mijn tweede sim niet altijd bereikbaar is. Het lijkt wel alsof hij in slaapstand gaat.Sim sim-kaart is nog geen jaar oud, het bereik is optimaal. Pas als ik de telefoon uit slaapstand haal ben ik op de tweede (2G) sim bereikbaar.
Ik heb eerder een HTC One m7 Dual sim gehad (full active) en nooit problemen gehad, ook mijn Huawei Ascend G700 (stand-by) heeft dit nooit gehad.
Zou het iets met Doze te maken kunnen hebben? Best lastig aangezien de tweede sim voor de bereikbaarheid het belangrijkst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Richh schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:13:
[...]

http://static.tweakers.ne...1N71QGon8BMbrCu/thumb.jpg

en als dat niet helpt: https://drive.google.com/...5cymXPJ592aHhvRmJ5cHBVNXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
henklbr schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:26:
[...]

Volgens mij ging dit niet over jouw s7edge... 8)7
Richh schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 11:28:
[...]

Dit ging over de S7E die onder een bus was gekomen :P
hahaha Sorry! Ja, die foto wil ik dan ook wel zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richh schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 09:13:
[...]

Sorry zou nu moeten werken. Zie linkjes hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door pappaleone op 03-05-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Balen man, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:42
pappaleone schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:43:
[...]

Sorry zou nu moeten werken. Zie linkjes hierboven.
Jeetje heftig zeg. Kan me voorstellen dat je er van baalt. Ik hoop voor je dat de verzekering betaald.

Je S7 ziet er nu wel heel apart en kunstig uit, misschien heeft het Rijksmuseum belangstelling? Naast de Nachtwacht, heeft Doze ook een maatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Holy shit :O maar eerlijk gezegd valt het me nog mee ook haha.
Daan87423 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:17:
[...]

Dat staat gewoon letterlijk in de tekst die je quote 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
Richh schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:25:
Dat staat gewoon letterlijk in de tekst die je quote 8)7
Ik bedoel eerder hoe die telefoon onder de bus is gekomen, dat doe je niet voor de lol toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sedert gisteren een Galaxy S7 Edge wat een T-Mobile toestel is met firmware build nr G935FXXU1APB9

Is het mogelijk om hier een PHN firmware op te flashen ? Meer bepaald de G935FXXU1APD1

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daan87423 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:17:
[...]

Vrij simpel ik stapte uit de auto telefoon zat het hoesje. Bij het uitstappen is de telefoon uit het hoesje gevallen en terecht gekomen op straat. Toen ik het zag gebeuren was de bus al bij me. Ofwel te laat. Maar het goede nieuws is dat ik bericht van de verzekering heb gehad, en het toestel wordt vergoed €799 is toch veel geld eind goed al goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7E-Vigi
  • Laatst online: 26-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:52:
Ik heb sedert gisteren een Galaxy S7 Edge wat een T-Mobile toestel is met firmware build nr G935FXXU1APB9

Is het mogelijk om hier een PHN firmware op te flashen ? Meer bepaald de G935FXXU1APD1

Alvast bedankt
Als je ook maar 1 seconde de moeite had genomen om dit topic te lezen had je deze vraag niet hoeven stellen. Dit was geen bash maar een tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
S7E-Vigi schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:16:
[...]

Als je ook maar 1 seconde de moeite had genomen om dit topic te lezen had je deze vraag niet hoeven stellen. Dit was geen bash maar een tip :P
Als je de 3 seconden die je nodig had dit bericht te typen, had je hem ook kunnen voorzien van het antwoord, (ik heb net even vluchtig gezocht (1 seconde) echter kon het ook niet 1.2.3. vinden)

Dit is geen bash maar een tip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]SamStar schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:25:
[...]

Als je de 3 seconden die je nodig had dit bericht te typen, had je hem ook kunnen voorzien van het antwoord, (ik heb net even vluchtig gezocht (1 seconde) echter kon het ook niet 1.2.3. vinden)

Dit is geen bash maar een tip...
[/quote
Dit is gewoon mogelijk met Odin. Even de firmware downloaden en met Odin flashen succes6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S7E-Vigi schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:16:
[...]

Moet ik echt hiervoor het hele topic doorspitten ? Dacht dat we hier waren om mekaar te helpen.
Kan het of kan het niet,dat is de vraag.
Misschien zijn er behulpzamer mensen hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de firmware al gedownload maar ik ben een beetje wantrouwig want op Sammobile staan de T-Mobile roms apart.
Ik weet uit ervaring dat een verkeerde firmware flashen een brick kan opleveren,vandaar de vraag.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:15:
Ik heb de firmware al gedownload maar ik ben een beetje wantrouwig want op Sammobile staan de T-Mobile roms apart.
Ik weet uit ervaring dat een verkeerde firmware flashen een brick kan opleveren,vandaar de vraag.
Alvast bedankt
Ik had hierboven al aangegeven dat het mogelijk is. Als je wijs bent pak je de laatste firmware de pan versie. Dan ben je van alle providers rotzooi af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:52:

Alvast bedankt
1. Waarom wil je PHN-firmware op je T-Mobile toestel
2. Wil je je toestel GEHEEL UN-branded maken

Het is mogelijk om middels Odin de UN-branded firmware op je toestel te flashen met Odin; als je je toestel GEHEEL UN-branded wil maken, download je de laatste PHN-firmware op SamMobile.

Je dient AP BL CP en CSC in de desbetreffende slots te plaatsen in Odin

Let op: na het flashen, word je toestel GERESET -> je hebt dan als het ware een toestel wat net "uit de doos" komt!
Het is NIET aan te raden een eventuele back-up terug te zetten, aangezien hier nog "T-Mobile shit" bij kan zitten.

Wil je een toestel "soft-bricken", dan moet je wel hele rare dingen doen (zoals de kabel er uit trekken tijdens het flashen bv)...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:24:
[...]

1. Waarom wil je PHN-firmware op je T-Mobile toestel
2. Wil je je toestel GEHEEL UN-branded maken

Het is mogelijk om middels Odin de UN-branded firmware op je toestel te flashen met Odin; als je je toestel GEHEEL UN-branded wil maken, download je de laatste PHN-firmware op SamMobile.

Je dient AP BL CP en CSC in de desbetreffende slots te plaatsen in Odin

Let op: na het flashen, word je toestel GERESET -> je hebt dan als het ware een toestel wat net "uit de doos" komt!
Het is NIET aan te raden een eventuele back-up terug te zetten, aangezien hier nog "T-Mobile shit" bij kan zitten.

Wil je een toestel "soft-bricken", dan moet je wel hele rare dingen doen (zoals de kabel er uit trekken tijdens het flashen bv)...
Bedankt voor het duidelijke antwoord,ik ben thuis in flashen van Samsung via Odin maar ik heb ooit een verkeerde firmware geflasht en had een fatale brick.
Omdat de T-Mobile firmwares in een aparte sectie staan was ik een beetje huiverig,ik ga de gok wagen.
Beankt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:34:
[...]

Bedankt voor het duidelijke antwoord,ik ben thuis in flashen van Samsung via Odin maar ik heb ooit een verkeerde firmware geflasht en had een fatale brick.
Omdat de T-Mobile firmwares in een aparte sectie staan was ik een beetje huiverig,ik ga de gok wagen.
Beankt _/-\o_
Noot: gebruik Odin v3.10.7

Succes (laat je weten of het gelukt is?)... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henklbr schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 17:38:
[...]

Noot: gebruik Odin v3.10.7

Succes (laat je weten of het gelukt is?)... ;)
Doe ik _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Geslaagd ,bedankt Henk ,met zulke reacties kan je wat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstenb
  • Laatst online: 03-03 09:54
Weet iemand al wat dit is?
karstenb schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:24:
Ik heb tot mijn verbazing iets raars ontdekt en kan er nergens iets over vinden.

Bij mijn galaxy s7 als je deze in het licht houd en je kijkt een beetje vanaf de zijkant dan lijkt het alsof er een putje in het scherm zit terwijl als je er over heen gaat niks voelt?

Misschien meer mensen hier die dit hebben? In de reflectie zie je vaak de kleuren, en het gedeelte hier is heel erg ongelijk en zit linksboven in mijn scherm maar ook tijdens gebruik is er niks van te zien.

Het is niet gelukt om er een foto van te maken maar ik begin me er steeds meer aan te storen

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

karstenb schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:41:
Weet iemand al wat dit is?

[...]
Mocht het je enorm storen lijkt me dit een garantie gevalletje. Vergis je het trouwens niet met het gekromde glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 13:50

Garrett

Watercooler

Het schijnt dat audio en video niet synchroon lopen als je met 60fps filmt in 1080p.

Kan iemand dat eens testen?

I love watercooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Garrett schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:28:
Het schijnt dat audio en video niet synchroon lopen als je met 60fps filmt in 1080p.

Kan iemand dat eens testen?
ik heb net getest op mezelf en wat gepraat maar lijkt goed.

Hoezo vraag je dit. Heb jij dit probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Garret1410 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 22:25:
[...]

ik heb net getest op mezelf en wat gepraat maar lijkt goed.

Hoezo vraag je dit. Heb jij dit probleem dan?
Nee, eentje op YouTube... Total Tech (Amerikaan) heeft een S7 930F gekocht, zoals wij hier ook hebben, en die schijnt het te hebben. Ik moet nog een S7 aanschaffen, alleen niet voor 600+ euro's :+

I love watercooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Garrett schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 23:06:
[...]

Nee, eentje op YouTube... Total Tech (Amerikaan) heeft een S7 930F gekocht, zoals wij hier ook hebben, en die schijnt het te hebben. Ik moet nog een S7 aanschaffen, alleen niet voor 600+ euro's :+
Hier ook getest geen problemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Thanks kerels :)
Nou die S7 nog halen :P

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:47
Op mijn Windows Phone kon ik door middel van de volume knop de muziek controls op het scherm laten komen. Is daar ook een manier voor op de s7? Idealiter ook als de telefoon in stand by staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nouja zeg, nu in aanvulling op een klein krasje op de achtergrond, ook een klein krasje (paar mm, gelukkig bijna onzichtbaar) op het scherm ontdekt. Wat is het toch met dit glas? Met de grootst mogelijke zorg ga ik met de telefoon om, maar toch krassen. Op termijn kun je het natuurlijk niet voorkomen, maar heb hem net een week of 2-3 . Op mijn vorige telefoon had ik slechts 2 krasjes op het scherm na een kleine valpartij, voor de rest krasvrij, een HTC One M8.

Is dit glas gewoon kwetsbaarder ofzo?

Een screenprotector zou natuurlijk kunnen maar die vind ik in de regel erg lelijk. Tot er een goede edge to edge tempered glass protector uitkomt ga ik geen geld uitgeven aan niet passende protectors...

[ Voor 16% gewijzigd door Thomas op 04-05-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasXIV schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:20:
Nouja zeg, nu in aanvulling op een klein krasje op de achtergrond, ook een klein krasje (paar mm, gelukkig bijna onzichtbaar) op het scherm ontdekt. Wat is het toch met dit glas? Met de grootst mogelijke zorg ga ik met de telefoon om, maar toch krassen. Op termijn kun je het natuurlijk niet voorkomen, maar heb hem net een week of 2-3 . Op mijn vorige telefoon had ik slechts 2 krasjes op het scherm na een kleine valpartij, voor de rest krasvrij, een HTC One M8.

Een screenprotector zou natuurlijk kunnen maar die vind ik in de regel erg lelijk. Tot er een goede edge to edge tempered glass protector uitkomt ga ik geen geld uitgeven aan niet passende protectors...
Ik heb nu 2 dagen een S7 Edge en ik laat de folietjes op scherm en achterkant gewoon zitten er heb er de lipjes afgeknipt in afwachting van een screenprotector. Heb er ook een Flipcover omzitten,dus redelijk goed beschermd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Toch grappig die wisselende ervaringen. Ik ga er niet echt heel zuinig mee om, kletter m overal neer en schuif m zo over m'n bureau als t moet. 3x raden : geen enkel krasje 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:27

ik ben er ook erg zuinig op, en meteen in een View cover gedaan, maar had na 2 dagen al een (klein) krasje op het scherm....hopelijk is het gewoon pech, daarna is er niks meer bijgekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

weertenaar schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:22:
[...]

ik ben er ook erg zuinig op, en meteen in een View cover gedaan, maar had na 2 dagen al een (klein) krasje op het scherm....hopelijk is het gewoon pech, daarna is er niks meer bijgekomen....
Hoop dat het hier ook gewoon zo blijft, een krasje als dit kan ik prima mee leven en er zit inmiddels een leren backcover op om de achterkant te beschermen. Toch jammer zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd dan. Heb hem sinds 11april. Gewoon in m'n zak zonder protectors. Nog geen krasje. Dat was wel anders met m'n Xperia's.

Maar kan pech zijn of je hebt echt zacht glas. Met een scherp mes zou je kunnen testen als je durft. Zou niets mogen gebeuren. Alleen een zandkorrel is gevaarlijk maar heb het ook wel eens gehad dat ik plotseling een klein krasje uit het niets had. Misschien toch een klein korreltje zand/steen in mn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Garret1410 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:54:
[...]

Vreemd dan. Heb hem sinds 11april. Gewoon in m'n zak zonder protectors. Nog geen krasje. Dat was wel anders met m'n Xperia's.

Maar kan pech zijn of je hebt echt zacht glas. Met een scherp mes zou je kunnen testen als je durft. Zou niets mogen gebeuren. Alleen een zandkorrel is gevaarlijk maar heb het ook wel eens gehad dat ik plotseling een klein krasje uit het niets had. Misschien toch een klein korreltje zand/steen in mn broekzak.
Helaas, de S7 van mijn vrouw heeft nu ook een kras :( Behoorlijk zuinig mee omgegaan maar toch nu al een kras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S7 heeft gorilla glas 4 met een hardheid van 5

YouTube: Galaxy S7 Edge - Bend Test, Scratch test, Burn Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Garret1410 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:54:
[...]

Geloof niet dat ik zooi in m'n zak heb, maar goed, het valt wel mee dus ga me er geen zorgen over maken. Ga het in ieder geval goed in de gaten houden en dan misschien toch maar een protector kopen, wel zo fijn als 'ie een beetje mooi blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett

Garrett

Watercooler

Het hoeft maar een heel klein zandkorreltje te zijn wat je nauwelijks kan zien, en dat kan al krasjes veroorzaken. Je ziet het vaak met telefoons, van die krasjes die je alleen ziet onder een bepaalde hoek in het licht. Van die haarfijne krasjes.
Ik zit zelf te denken aan een full front tempered glass protector met dan een Case-Mate Tough case, die gebruikt siliconen en is wat vergevingsgezinder. Die full front dingen werken niet altijd lekker met hoesjes die heel erg strak zitten zoals bijv. Spigen etc.

I love watercooling

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:04
Ik zou me eerder ergeren aan een screenprotector. Die krasjes zie je alleen met een perfect schoon scherm, het scherm uit, en onder een hoek van 12.4 graden in de felle zon. Zo gebruik ik mn telefoon niet.
Die screenprotector zie ik wél op elk moment. En zeker als die niet 100% goed is opgeplakt en er 100% geen stofje onder zit. Dan maar een paar miniscule krasjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beppie007
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 23:26
Goedenavond.
Sinds gisteren ook een samsung galaxy s7. Wat een heerlijk toestel. Gisteren mee gespeeld, vandaag een beetje en nu nog 41% over (gisteren vanaf 2300 uur vanaf de lader), hopen dat dat zo blijft.

Even een vraagje. Is het mogelijk, of is daar een app voor, dat je verschillende profielen kan gebruiken. De beltoon en het geluid voor inkomende berichten mag een stuk zachter op het werk dan thuis.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb het forum veel gelezen en gezocht maar kon het niet vinden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Laatst online: 21:50
Ik weet niet wat het is maar snap niet dat er een update wordt uitgerold die iets kapot maakt wat voorheen geen probleem was.
De laatste update heeft mijn accuduur behoorlijk verziekt, toestel verliest 's nachts in standby in 8/9uur tijd 20% batterij verlies en per uur verlies ik zo'n 10 tot 15%.
Vannacht toestel in vliegmodus gedaan en hiermee was het uiteraard wel normaal.

Harde reset etc helpt verder ook niet.

Dus vraag mij nu af of meer mensen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beppie007 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:21:
Goedenavond.
Sinds gisteren ook een samsung galaxy s7. Wat een heerlijk toestel. Gisteren mee gespeeld, vandaag een beetje en nu nog 41% over (gisteren vanaf 2300 uur vanaf de lader), hopen dat dat zo blijft.

Even een vraagje. Is het mogelijk, of is daar een app voor, dat je verschillende profielen kan gebruiken. De beltoon en het geluid voor inkomende berichten mag een stuk zachter op het werk dan thuis.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb het forum veel gelezen en gezocht maar kon het niet vinden.

Alvast bedankt
Er zijn heel veel van dit soort apps in de playstore. Zoek maar eens op profile
beezjeh schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:00:
Ik weet niet wat het is maar snap niet dat er een update wordt uitgerold die iets kapot maakt wat voorheen geen probleem was.
De laatste update heeft mijn accuduur behoorlijk verziekt, toestel verliest 's nachts in standby in 8/9uur tijd 20% batterij verlies en per uur verlies ik zo'n 10 tot 15%.
Vannacht toestel in vliegmodus gedaan en hiermee was het uiteraard wel normaal.

Harde reset etc helpt verder ook niet.

Dus vraag mij nu af of meer mensen hier last van hebben.
Kan wel eens gebeuren dat er iets misgaat tijdens een update of dat er iets aangezet of ingesteld wordt wat een drain veroorzaakt. Is al sinds ik met smartphones klooi.

Wat je kan doen.

Batterij optimalisatie opties nalopen
Kijken welke app of proces de drain veroorzaakt met een app als gsam monitor.
Komt de drain van wifi, 4g, nfc, gps of bluetooth.
Locatievoorzieningen ?
Achtergrondgegevens aan?
Cache wissen
Opnieuw opstarten

Als bovenstaande gecontroleerd is het probleem is nog steeds aanwezig dan is er nog een oplossing en dat is resetten naar fabrieksinstellingen

[ Voor 43% gewijzigd door Garret1410 op 04-05-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Laatst online: 21:50
Garret1410 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:02:
[...]

Kan wel eens gebeuren dat er iets misgaat tijdens een update of dat er iets aangezet of ingesteld wordt wat een drain veroorzaakt. Is al sinds ik met smartphones klooi.

Wat je kan doen.

Batterij optimalisatie opties nalopen
Kijken welke app of proces de drain veroorzaakt met een app als gsam monitor.
Komt de drain van wifi, 4g, nfc, gps of bluetooth.
Locatievoorzieningen ?
Achtergrondgegevens aan?
Cache wissen
Opnieuw opstarten

Als bovenstaande gecontroleerd is het probleem is nog steeds aanwezig dan is er nog een oplossing en dat is resetten naar fabrieksinstellingen
Zoals ik ook al had aangegeven heb een harde reset uitgevoerd wat het niet verhelpt.

Android systeem staat na het scherm als 2e in de batterijoverzicht en iets blijft gewoon constant aan, ik vermoed zelf dat het met wifi/mobiele netwerk te maken heeft.

Heb alles geprobeerd maar kom tot de conclusie dat het toch aan de update ligt, ben net toch maar terug gegaan naar de update uit maart en wacht het maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ga morgen mss kijken voor een S7..Na veel iPhones vanaf de 4, nu mss een Android. Hoop dat ik geen spijt krijg. De S7 edge spreekt mij aan qua vorm, mooi scherm en camera? Nogmaals..wel wennen denk ik als Apple fanaat, haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
pdavie2311 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:15:
Ga morgen mss kijken voor een S7..Na veel iPhones vanaf de 4, nu mss een Android. Hoop dat ik geen spijt krijg. De S7 edge spreekt mij aan qua vorm, mooi scherm en camera? Nogmaals..wel wennen denk ik als Apple fanaat, haha...
iPhone gebruiker vanaf de 3g t/m de 6 plus meld zich. Het is enorm wennen dat Android maar als dat gebeurd is werkt het prima. Samsung Touchwiz werkt ook prima.

De eerste week heb je nog wel de neiging om terug te gaan haha.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beppie007
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-06 23:26
[quote]Garret1410 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 21:02:
[...]

Er zijn heel veel van dit soort apps in de playstore. Zoek maar eens op profile

[...]

Bedankt,
Hier had ik nog niet gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-08 07:37
Bij T-Mobile in de US is een update beschikbaar waarbij een FM functie wordt toegevoegd aan de S7. Ik vermoed dat dit voor de Exynos versie is, maar het is wel een mooie toevoeging.
Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alieunited schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 09:07:
Bij T-Mobile in de US is een update beschikbaar waarbij een FM functie wordt toegevoegd aan de S7. Ik vermoed dat dit voor de Exynos versie is, maar het is wel een mooie toevoeging.
Linkje
Nee: is niet voor de Exynos-versie (die is namelijk niet in de USA gereleased), maar voor de SnapDragon.
En volgens mij alleen de T-Mobile versie ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 09:24:
[...]

Nee: is niet voor de Exynos-versie (die is namelijk niet in de USA gereleased), maar voor de SnapDragon.
En volgens mij alleen de T-Mobile versie ook nog...
Misschien dar Samsung ook voor onze versie nog een cadeautje in het verschiet heef??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ga morgen kijken voor een gesealde S7 edge met mijn iPhone 6s als inruil..uiteraard doe ik daar mijn sim erin. Nog punten waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:32:
Ga morgen kijken voor een gesealde S7 edge met mijn iPhone 6s als inruil..uiteraard doe ik daar mijn sim erin. Nog punten waar ik op moet letten?
Let goed op het scherm rose en groene gloed, verder kijken of toestel goed werkt firmware versie laatste versie voor de edge is: http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/PHN/ succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
pdavie2311 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 17:32:
Als het IMEI nummer gelijk is aan het aankoopbewijs kan er weinig mis mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Ik haal hem bij een telecomshop in de buurt hier! Geseald en 24 maand garantie totaal, incl die van hun..Dan moet het goed zijn toch? Ik heb het topic aardig doorgelezen hier, maar een goede case? Leder backcase? En een SD kaart van 128 GB? Welk merk? Koop ik dat er gelijk bij...

Thanx in advance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
pdavie2311 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:43:
Ik haal hem bij een telecomshop in de buurt hier! Geseald en 24 maand garantie totaal, incl die van hun..Dan moet het goed zijn toch? Ik heb het topic aardig doorgelezen hier, maar een goede case? Leder backcase? En een SD kaart van 128 GB? Welk merk? Koop ik dat er gelijk bij...

Thanx in advance...
Ook even goed kijken of er geen grote kieren tussen het glas en frame zitten aan de zijkanten.
Pagina: 1 ... 41 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support