“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik heb deze, maar ik denk dat je hem via andere sites nog goedkoper kunt krijgen.pdavie2311 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 18:43:
Ik haal hem bij een telecomshop in de buurt hier! Geseald en 24 maand garantie totaal, incl die van hun..Dan moet het goed zijn toch? Ik heb het topic aardig doorgelezen hier, maar een goede case? Leder backcase? En een SD kaart van 128 GB? Welk merk? Koop ik dat er gelijk bij...
Thanx in advance...
https://www.bol.com/nl/p/...33149128-9200000055057066
same here! haha Na ruim 5 jaar iPhone's te hebben gebruikt ga ik de sprong naar de Samsung S7 maken.pdavie2311 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:15:
Ga morgen mss kijken voor een S7..Na veel iPhones vanaf de 4, nu mss een Android. Hoop dat ik geen spijt krijg. De S7 edge spreekt mij aan qua vorm, mooi scherm en camera? Nogmaals..wel wennen denk ik als Apple fanaat, haha...
Ik hou nog wel even mijn huidige iPhone 6S aan, just in case
Ik vind iPhone/iOS een beetje (veel) saai worden na al die jaren. Ben zeer benieuwd hoe het vooral de eerste dagen zal verlopen, zo van iOS naar Android/TouchWiz.
Ik hoor/lees niet al te beste dingen over TouchWiz, maar goed....dat zal ik zelf moeten ondervinden/ervaren.
S7pdavie2311 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:44:
De S7 of de S7 edge?
de S7 Edge is me net ff te groot.
.Geert1976 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 20:21:
[...]
same here! haha Na ruim 5 jaar iPhone's te hebben gebruikt ga ik de sprong naar de Samsung S7 maken.
Ik hou nog wel even mijn huidige iPhone 6S aan, just in case
Ik vind iPhone/iOS een beetje (veel) saai worden na al die jaren. Ben zeer benieuwd hoe het vooral de eerste dagen zal verlopen, zo van iOS naar Android/TouchWiz.
Ik hoor/lees niet al te beste dingen over TouchWiz, maar goed....dat zal ik zelf moeten ondervinden/ervaren.
Ik had samsung vanwege oa touchwiz afgezworen naar heb nu toch een S7.
Andere launcher er op een he je bent bijna overal vanaf of hebt er iig geen last van vind ik..
Ja, ik las zeer goeie verhalen over Nova Launcher (Prime?).vaagisdenaam schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:51:
[...]
.
Andere launcher er op een he je bent bijna overal vanaf of hebt er iig geen last van vind ik..
Maar het is mij nog niet duidelijk of deze nog wel beschikbaar is in de Store?
Zijn er Tweakers die fijne/goede ervaringen hebben met evt. andere Launchers? Zo ja, welke?
Nova Launcher is nog steeds verkrijgbaar in de Google Playstore:Geert1976 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 03:48:
[...]
Ja, ik las zeer goeie verhalen over Nova Launcher (Prime?).
Zijn er Tweakers die fijne/goede ervaringen hebben met evt. andere Launchers? Zo ja, welke?
Google Play: Nova Launcher + Google Play: Nova Launcher Prime
[ Voor 4% gewijzigd door henklbr op 07-05-2016 07:50 ]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ik vraag me wel eens af waarom mensen Touchwiz verschrikkelijk vinden. Is dit niet iets van vroeger?vaagisdenaam schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:51:
[...]
.
Touchwiz heeft vroeger altijd de meeste features gehad in verhouding met andere skins. Tegenwoordig is dat niet meer trouwens.
Nadeel wat ik kan bedenken is dat het altijd langzaam was en veel lag kon vertonen. Maar met een andere launcher zal dit probleem niet verholpen zijn afgezien van wat home screen animaties.
Zijn het de kleurtjes? Dan zou ik zeggen probeer een ander thema.
Een reden voor een andere launcher is naar mijn weten alleen als je extra opties wilt hebben qua vormgeving en gestures. En dit geldt alleen voor je home screen en app drawer.
Wellicht vergeet ik wat maar dat zou ik dan graag willen weten.
Thanks! (en excuus voor het even off topic gaan)henklbr schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 07:10:
[...]
Volgens mij zijn we hier een beetje OFF-TOPIC aan't gaan, maar:
Nova Launcher is nog steeds verkrijgbaar in de Google Playstore:
Google Play: Nova Launcher + Google Play: Nova Launcher Prime
inmiddels al een 2de kras op mijn scherm, of eigenlijk een weer een aantal hele kleine krasjes bij elkaar.ThomasXIV schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 15:45:
[...]
Hoop dat het hier ook gewoon zo blijft, een krasje als dit kan ik prima mee leven en er zit inmiddels een leren backcover op om de achterkant te beschermen. Toch jammer zoiets.
Helaas kwam mijn eerste tempered glass protector gebroken aan, dus nu maar wachten op een nieuwe.
ThomasXIV schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 20:16:
[...]
Mocht het je enorm storen lijkt me dit een garantie gevalletje. Vergis je het trouwens niet met het gekromde glas?
Even op internet zitten zoeken maar het lijkt er bijna op dat dit door locatieservices veroorzaakt wordt die niet goed afsluiten na gebruik van bijvoorbeeld Google Maps (ondanks dat ik de app toch echt helemaal gesloten had). Daardoor bleef de telefoon de hele tijd wakker. Meer mensen die deze relatie kunnen leggen?
Nu heb ik een sot van 4 uur en 30% over. Dit lijkt veel, maar ik heb het gevoel dat er meer uit te halen is...
Via GSam monitor zie ik dat wifi 72% gebruikt en mijn scherm 16%.
Is dit normaal?
Dat zou eigenlijk juist andersom moeten zijn. Tenzij je het toestel meerdere dagen hebt gebruikt.Knamix schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:56:
Ik merk dat mijn accu vrij vlot leegloopt (3 dagen oude s7).
Nu heb ik een sot van 4 uur en 30% over. Dit lijkt veel, maar ik heb het gevoel dat er meer uit te halen is...
Is dit normaal?
Ben het 100% met je eens ik vindt Touchwiz prima en wat je zegt vroeger was het een ramp nu is het netjes en snel. Is wel persoonlijk ieder zijn eigen keus.Garret1410 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 07:25:
[...]
Ik vraag me wel eens af waarom mensen Touchwiz verschrikkelijk vinden. Is dit niet iets van vroeger?
Touchwiz heeft vroeger altijd de meeste features gehad in verhouding met andere skins. Tegenwoordig is dat niet meer trouwens.
Nadeel wat ik kan bedenken is dat het altijd langzaam was en veel lag kon vertonen. Maar met een andere launcher zal dit probleem niet verholpen zijn afgezien van wat home screen animaties.
Zijn het de kleurtjes? Dan zou ik zeggen probeer een ander thema.
Een reden voor een andere launcher is naar mijn weten alleen als je extra opties wilt hebben qua vormgeving en gestures. En dit geldt alleen voor je home screen en app drawer.
Wellicht vergeet ik wat maar dat zou ik dan graag willen weten.
Prima ik heb een s7 en een s7 edge innerlijk weinig verschil. Edge ziet er wat hipper uit plus het scherm is iets groter.pdavie2311 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:57:
Hoe bevalt de grootte van de Edge? Heb nu dus de 6s nog..
Het is ieder zijn keus natuurlijk, daar zeg ik niets van maar vroeg mij af waarom sommigen zo'n hekel aan TW hebben. Is dat dan uit eigen ervaring of van horen zeggen vraag ik me dan af.pappaleone schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:50:
[...]
Ben het 100% met je eens ik vindt Touchwiz prima en wat je zegt vroeger was het een ramp nu is het netjes en snel. Is wel persoonlijk ieder zijn eigen keus.
TW is/was een zware skin en ik ontken dat helemaal niet maar een andere launcher vervangt Touchwiz ook niet in zn geheel.
Heb hier een supertrage S4 mini liggen en met Nova erop is het nog steeds een traag ding alleen heb ik nu meer opties dan met TW.
Qua vormgeving kun je TW lelijk vinden en dat is je goed recht en dan kan een andere launcher uitkomst bieden en sinds de theme store er is kan dat nu ook, al is dat beperkt. Beiden gebruiken is dan nog de beste oplossing.
Ik gebruik dit al jaren! Heel handig met de leuke foefjes! Zeker aan te radenGeert1976 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 03:48:
[...]
Ja, ik las zeer goeie verhalen over Nova Launcher (Prime?).
Moo, I say.
Tot nu toe nog krasvrij met m'n clearview cover! Maar voor de zekerheid ook een glass protector van Spigen erop, ondanks deze alles dekt.weertenaar schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 08:16:
[...]
inmiddels al een 2de kras op mijn scherm, of eigenlijk een weer een aantal hele kleine krasjes bij elkaar.![]()
De S View cover gaat er dan ook meteen vanaf. De krasjes komen allemaal onder het venster, waarschijnlijk komt er een korreltje zand tussen het venster en het scherm en dan is het gebeurd.
Helaas kwam mijn eerste tempered glass protector gebroken aan, dus nu maar wachten op een nieuwe.
Moo, I say.
Hier juist andersom. Enorm blij met mijn S7 edge. De S7 van een vriend vind ik dan net weer iets te klein.
Ik geef de voorkeur aan de edge.
.
Je went zo gauw aan een iets groter scherm, ik kom van een S6 edge+ af dan is het alweer even wennen aan een S7 edge, ook al is het verschil niet zo groot.henidde schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:33:
[...]
Hier juist andersom. Enorm blij met mijn S7 edge. De S7 van een vriend vind ik dan net weer iets te klein.
Ik geef de voorkeur aan de edge.
ik heb wel een vereiste dat mijn smartphone eenvoudig in mijn broekzakken moet kunnen passen. Ik heb nu een iPhone 6S, die vind ik soms al onhandig in mn broekzak.pappaleone schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:43:
[...]
Je went zo gauw aan een iets groter scherm, ik kom van een S6 edge+ af dan is het alweer even wennen aan een S7 edge, ook al is het verschil niet zo groot.
Ik ga deze Samsung Galaxy S7 ook echt puur om het scherm aanschaffen, vind het echt onwijs mooi!
Morgen wordt de S7 netjes thuisbezorgd.... "geduld is een schone zaak"
Ik ben er ook trots op super toestel succesGeert1976 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:48:
[...]
ik heb wel een vereiste dat mijn smartphone eenvoudig in mijn broekzakken moet kunnen passen. Ik heb nu een iPhone 6S, die vind ik soms al onhandig in mn broekzak.
Ik ga deze Samsung Galaxy S7 ook echt puur om het scherm aanschaffen, vind het echt onwijs mooi!
De S7 voelt veel vlotter aan. Camera start voor mijn gevoel al op als ik met mn vinger in de buurt van het icoontje kom...
En de vingerafdrukscanner. Ja, zo hoort die te werken. Dat kun je niet 'afknipogen' zo snel
Het S7 Edge scherm is verlijkbaar met die van de S6, toch lijkt deze ook weer mooier, helderder en witter.
De camera niet echt getest, maar de eerste kiekjes zijn prima en laten al wel zien wat die allemaal kan.
Spigen Liquid Case eromheen, ik wil een beetje bescherming, maar geen afbreuk doen aan het mooie ontwerp.
Dit is een prima upgrade tov mn S6!
Mijn vraag hoorde hierbij, hahaGeert1976 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:48:
[...]
ik heb wel een vereiste dat mijn smartphone eenvoudig in mijn broekzakken moet kunnen passen. Ik heb nu een iPhone 6S, die vind ik soms al onhandig in mn broekzak.
ah ok...via KPN, kleur: zwartpdavie2311 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:50:
Zie post boven mijn post..waar gekocht etc..
Heb er ook gelijk zo'n SD card (32Gb) bij gekocht, om daar mn foto's/video's te dumpen. Tevens een 1ste hoesje, de Spigen Thin Fit. Deze kreeg goede reviews op amazon.com
Voor jou en mij wordt het flink wennen komende tijd, van iOS naar Android/TouchWiz
Verwijderd
Ik heb een SGS7 Edge en heb via een omweg adoptable storage geactiveerd.
Ik dacht dat het dan de bedoeling was dat je dan de interne opslag en de opslag van de SD-kaart deelt.
nu merk ik dat ik nog maar 3GB over heb op inter geheugen en nog maar 5GB gebruik heb van mijn SD-Kaart geheugen. (al mijn muziek en foto's staan terug op mijn intern geheugen ipv mijn SD-kaart geheugen.)
Die 5GB die op het SD-Kaart geheugen staat heb ik er hand matig moeten overzetten net als of de adoptable storage niet geactiveerd is, met het nadeel dat ik de foto's en muziek niet meer kan overzetten.
ik kan wel selecteren "move to SD" maar dan verplaatst hij ook het systeemgeheugen naar de SD-kaart. Dit heb ik liever niet.
Doe ik iets fout of werkt het niet zoals ik dacht dat het zou werken?
Groeten
Jeroen
pas op met MP, er lopen daar een aantal mensen met nep-gesealde Samsung's rond (bron: vriendje die werkzaam is bij de Politie)pdavie2311 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:22:
Ik moet hem nog kopen..twijfel via winkel of via MP en dan gesealed..scheelt wel wat..coolblue levert morgen als ik voor 00.00 bestel vandaag, haha!
Ik zou mooi voor een betrouwbare partij zoals als Coolblue kiezen.
[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 06-05-2016 19:29 ]
Te mooi om waar te zijn, zomaar €150 goedkoper terwijl het exemplaar gesealed ispdavie2311 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:22:
Ik moet hem nog kopen..twijfel via winkel of via MP en dan gesealed..scheelt wel wat..coolblue levert morgen als ik voor 00.00 bestel vandaag, haha!

Als je het goed gedaan hebt dan zou je bij opslag moeten zien dat je meer dan 32gb aan geheugen hebt totaal.Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:22:
Ik ben er al even naar opzoek en heb ook de zoekfunctie al gebruikt maar ik vind er niet veel van terug.
Ik heb een SGS7 Edge en heb via een omweg adoptable storage geactiveerd.
Ik dacht dat het dan de bedoeling was dat je dan de interne opslag en de opslag van de SD-kaart deelt.
nu merk ik dat ik nog maar 3GB over heb op inter geheugen en nog maar 5GB gebruik heb van mijn SD-Kaart geheugen. (al mijn muziek en foto's staan terug op mijn intern geheugen ipv mijn SD-kaart geheugen.)
Die 5GB die op het SD-Kaart geheugen staat heb ik er hand matig moeten overzetten net als of de adoptable storage niet geactiveerd is, met het nadeel dat ik de foto's en muziek niet meer kan overzetten.
ik kan wel selecteren "move to SD" maar dan verplaatst hij ook het systeemgeheugen naar de SD-kaart. Dit heb ik liever niet.
Doe ik iets fout of werkt het niet zoals ik dacht dat het zou werken?
Groeten
Jeroen
Het wordt dan als één geheugen gezien. Toch worden apps niet gelijk verdeelt lees ik. Zie link.
http://bgr.com/2016/03/11...icrosd-adoptable-storage/
Beetje off-topic, maar SD kaartjes koop je beter bij DataIO. Coolblue is wat dat soort artikelen betreft echt een rip-off.pdavie2311 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:28:
Denk ook aan CB hoor..maar zit nog met mijn eigen 6s...die SD kaartjes bij CB van 32 GB, die zijn gewoon goed? 21,- euro ongeveer? Dan heb ik totaal 64GB, meer dan genoeg..
Mwa bij de Used Products in Lelystad staat ook een gesealde gouden S7 Edge te koop voor 649.Miki schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:15:
[...]
Te mooi om waar te zijn, zomaar €150 goedkoper terwijl het exemplaar gesealed is
Hij is ehm... witWenzel schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:00:
Heeft iemand al witte S7/S7E gekocht? Hoe bevalt de kleur.
Kleur bevalt mij prima, maar mijn laatste 3 telefoons waren wit.
[ Voor 30% gewijzigd door j-phone op 06-05-2016 22:26 ]
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Kan deze discussie niet hier verder gaan:pdavie2311 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:22:
[Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
En vingerafdrukken? Valt het een beetje mee?j-phone schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:24:
[...]
Hij is ehm... wit![]()
Kleur bevalt mij prima, maar mijn laatste 3 telefoons waren wit.
Zilver is natuurlijk ook een optie denk ik.
Kan deze discussie niet hier verder gaan:pdavie2311 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:28:
Denk ook aan CB hoor..maar zit nog met mijn eigen 6s...die SD kaartjes bij CB van 32 GB, die zijn gewoon goed? 21,- euro ongeveer? Dan heb ik totaal 64GB, meer dan genoeg..
[Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic
Vingerafdrukken zie je er niet op, echt compleet niet. Daarom zijn mijn laatste paar toestellen ook wit geweest.Wenzel schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:54:
[...]
En vingerafdrukken? Valt het een beetje mee?
Zilver is natuurlijk ook een optie denk ik.
Wanneer je een film kijkt hebt je wel het effect dat een zwart toestel meer contrast geeft in de film, maar dat maakt met een Edge natuurlijk niets uit.
Bekijk hem anders even in de winkel, en kijk even hoe hij bevalt.
Eerst noem je iets off-topic (de vraag over de launcher) en nu wil je dat SD kaarten hier ook niet meer besproken worden? Wil je ophouden met je zelfbenoemde moderator rol? Je hebt echt goede en nuttige bijdrages aan dit topic, maar dit gedrag snap ik niet.henklbr schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:55:
[...]
Kan deze discussie niet hier verder gaan:
Er staat een hele discussie met benchmarks aan het begin van dit topic, zoek daar anders even naar.pdavie2311 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:28:
[ Voor 46% gewijzigd door j-phone op 06-05-2016 23:27 ]
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Ik ga hem bij CoolBlue halen denk ik. Morgen bestellen, heb ik hem maandag, ben dan thuis, komt goed uit. Die case doe ik er dan ook bij, ziet er wel goed uit! Jij neemt geen screenprotector? Ik ga trouwens ook voor de S7. Die is qua scherm al groter dan mijn 6s...foto's opslaan op SD kaart is ideaal voor mij, zeker een pluspunt..Geert1976 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:24:
[...]
pas op met MP, er lopen daar een aantal mensen met nep-gesealde Samsung's rond (bron: vriendje die werkzaam is bij de Politie)
Ik zou mooi voor een betrouwbare partij zoals als Coolblue kiezen.
Misschien omdat het volgende duidelijk aangegeven staat als je een reactie schrijft :j-phone schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 23:12:
[...]
Eerst noem je iets off-topic (de vraag over de launcher) en nu wil je dat SD kaarten hier ook niet meer besproken worden? Wil je ophouden met je zelfbenoemde moderator rol? Je hebt echt goede en nuttige bijdrages aan dit topic, maar dit gedrag snap ik niet.
Let op:
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie:[Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen
Het S7 (Edge) Accessoires topic:[Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic
Dit topic gaat over de overige Ervaringen en Discussie welke niet in bovenstaande topics thuis horen.
ik heb je een DM gestuurd!pdavie2311 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 08:57:
[...]
Ik ga hem bij CoolBlue halen denk ik. Morgen bestellen, heb ik hem maandag, ben dan thuis, komt goed uit. Die case doe ik er dan ook bij, ziet er wel goed uit! Jij neemt geen screenprotector? Ik ga trouwens ook voor de S7. Die is qua scherm al groter dan mijn 6s...foto's opslaan op SD kaart is ideaal voor mij, zeker een pluspunt..
Dan heb je de mogelijkheid om posts te rapporteren aan een moderator.S7E-Vigi schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 08:58:
[...]
Misschien omdat het volgende duidelijk aangegeven staat als je een reactie schrijft :
Let op:
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie:[Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen
Het S7 (Edge) Accessoires topic:[Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic
Dit topic gaat over de overige Ervaringen en Discussie welke niet in bovenstaande topics thuis horen.
Jongens laten we stoppen met dat klein zielig gedoe.Even naar het juiste forum en het (probleem) is opgelost.j-phone schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:00:
[...]
Dan heb je de mogelijkheid om posts te rapporteren aan een moderator.
Verwijderd
Dat is wel zo, maar als niemand ze erop wijst wordt er gewoon hier offtopic doorgegaan, daarnaast heb ik al in tijden geen modje meer gezien, hebben zeker allemaal vakantie.pappaleone schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:02:
[...]
Jongens laten we stoppen met dat klein zielig gedoe.Even naar het juiste forum en het (probleem) is opgelost.
Heb je helemaal gelijk in, forum''s zijn er niet voor niets anders wordt het een zooitjeVerwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:43:
[...]
Dat is wel zo, maar als niemand ze erop wijst wordt er gewoon hier offtopic doorgegaan, daarnaast heb ik al in tijden geen modje meer gezien, hebben zeker allemaal vakantie.
Ik denk van wel. Ik heb de S7 Edge enz ut nu op 4 uur 18min SOT met 57% batterij resterend. 15u20min standby met sync enzo allemaal aan @ auto helderheid. Het ding is, mijn helderheid stond volgens mij voornamelijk rond de 50-75%. Als ik alleen maar buiten in de zon ben haal ik ook maar ongeveer 5 uur SOT omdat m'n scherm zowat heel de tijd op 100% helderheid staat. In jouw geval zou je dan een uurtje of anderhalf uur van wat de S7 Edge haalt kunnen trekken denk ik.Knamix schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 11:56:
Ik merk dat mijn accu vrij vlot leegloopt (3 dagen oude s7).
Is dit normaal?
Ik denk dat je helderheid hier dus een gigantische rol in speelt.
[ Voor 5% gewijzigd door thesinsher op 07-05-2016 16:03 ]
Verwijderd
Je maakt hier een heleboel mensen jaloers met het batterijgebruik van jouw toestel.thesinsher schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:20:
[...]
Ik denk van wel. Ik heb de S7 Edge enz ut nu op 4 uur 18min SOT met 57% batterij resterend. 15u20min standby met sync enzo allemaal aan @ auto helderheid. Het ding is, mijn helderheid stond volgens mij voornamelijk rond de 50-75%. Als ik alleen maar buiten in de zon ben haal ik ook maar ongeveer 5 uur SOT omdat m'n scherm zowat heel de tijd op 100% helderheid staat.
Ik denk dat je helderheid hier dus een gigantische rol in speelt.
Verwijderd
Heb bij de camera instellingen gekeken en de 2 opslagmogelijkheden zijn SD en Apparaat.
Alvast bedankt
Je kunt een map aanmaken en aan het einde van de dag selecteer je toch gewoon je foto's en verplaats ze in de daarvoor bestemde map.Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:43:
Mijn camera opslaglocatie is de SD kaart,nu vraag ik me af of het mogelijk is als ik bvb in een pretpark ben om de genomen foto's op een aangemaakte map op de SD kan laten terecht komen zodat de foto's niet bij al de andere komen te staan.
Heb bij de camera instellingen gekeken en de 2 opslagmogelijkheden zijn SD en Apparaat.
Alvast bedankt
Foto's staan bij elkaar dus dat is het probleem ook niet.
Anders zie ik zo geen mogelijkheid.
[ Voor 103% gewijzigd door jooproo op 07-05-2016 22:00 ]
Misschien dat je hier meer kans van slagen hebt op een antwoord:jooproo schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:49:
ik vond deze screenprotector... krijg een beetje het to good to be true-gevoel.... wat denken jullie?
http://www.ebay.nl/itm/9H...m:mrvbcBK8FDEuOLTilb5Qifg (black tempered glass)
Of, als aanvulling op dit antwoord, je geeft de map gewoon een andere naam?Garret1410 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:04:
[...]
Je kunt een map aanmaken en aan het einde van de dag selecteer je toch gewoon je foto's en verplaats ze in de daarvoor bestemde map.
Foto's staan bij elkaar dus dat is het probleem ook niet.
Anders zie ik zo geen mogelijkheid.
Via MP gehaald, een zwarte S7 voor 499, 100% Samsung, er bestaan ook 'niet-afzetters'Miki schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:15:
[...]
Te mooi om waar te zijn, zomaar €150 goedkoper terwijl het exemplaar gesealed is
Voorlopig goed schik mee, alles werkt heerlijk vlot, nou moet die tpu case snel binnenkomen
De accu is wel vrij goed te noemen, in elk geval een klap beter dan de S6 die ik vorig jaar had
Deze telefoon kan ik wel een tijdje houden, ipv 5 verschillende elk jaar
[ Voor 20% gewijzigd door Garrett op 07-05-2016 23:33 ]
I love watercooling
Dat geloof ik best ja. Dit was dan alleen thuis, dus alleen op WiFi. Vraag me niet waarom ik zo lang op mijn telefoon ben geweest T_TVerwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:18:
[...]
Je maakt hier een heleboel mensen jaloers met het batterijgebruik van jouw toestel.
Dit is toevallig ook de meeste SOT dat ik tot zo ver heb gehaald. Normaal gesproken haal ik namelijk 8 tot 10 uur SOT, maar dat is dan wel op werkdagen en dus op 4G+ en op iets hoger helderheid.
https://snag.gy/dpQoD7.jpg
https://snag.gy/S0Vwpv.jpg
[ Voor 21% gewijzigd door thesinsher op 08-05-2016 13:33 ]
Ligt er aan welke app en wat die app uit zichzelf doet. Als een app in de achtergrond zelf al niets doet voegt het weinig toe.ice angel schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:08:
Sins eenige tijd heb ik nu ook s7 edge en nu vraag ik me af hoe nuttig de energiebesparings app is om aan te zetten ?
In elk geval moet je het niet aanzetten voor apps die notificaties moeten weergeven want dat werkt dan dus niet meer.
Iemand die toevallig weet of er een manier is om dit weer normaal te krijgen. Heb inmiddels van alles geprobeerd tot aan volledige format. Zelfs dat helpt niet,
Welliciht is er een app hiervoor of iets anders dat iemand hier weet?
Anyway, ik wil proberen er wat aan te doen. Nu zie ik de kras vrij goed, vooral op een witte achtergrond. Zou ik zoiets kunnen proberen of is dat riskant?
http://www.checkdiedeal.n...M29gbv7zMwCFQWfGwodLE0EIg
Verwijderd
Hangt ervan af hoe diep de kras is,probeer eens met een beetje tandpasta,de ordinaire witte. Een beetje op een watje wat de dames gebruiken om hun plamuur te verwijderenX-GeaR schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:17:
Echt balen: ik heb nu dus een kras in het scherm zitten. Ik behandel de telefoon altijd supergoed, maar blijkbaar toch een zandkorrel of iets dergelijks erop terecht gekomen?
Anyway, ik wil proberen er wat aan te doen. Nu zie ik de kras vrij goed, vooral op een witte achtergrond. Zou ik zoiets kunnen proberen of is dat riskant?
ik zou dat vooral niet gaan doen, je poetst de coating eraf volgens mij en het scherm is zo hard dat je het niet kunt polijsten....Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:21:
[...]
Hangt ervan af hoe diep de kras is,probeer eens met een beetje tandpasta,de ordinaire witte. Een beetje op een watje wat de dames gebruiken om hun plamuur te verwijderenen rondjes maken over de kras,succes
Wat wel werkt; als de kras niet te diep is een glazen screenprotector erop plakken, dan zie je de krassen ook niet meer, dat heb ik gedaan....
Verwijderd
Wat te doen ?
Start hij weer opnieuw op
Stop chasing the dream, you're already living it
Dit echt nooit doen! dan haal je de olieachtige coating eraf en word je scherm een vinger en vuilmagneet.X-GeaR schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:17:
Echt balen: ik heb nu dus een kras in het scherm zitten. Ik behandel de telefoon altijd supergoed, maar blijkbaar toch een zandkorrel of iets dergelijks erop terecht gekomen?
Idd een screenprotector erover doen. En uit ervaring spreek ik dat je dan het beste zo'n tpu achtige kunt nemen, want die van glas zijn allemaal ellende en sluiten niet goed aan met covers etc.
Als money geen rol speelt bestel dan bij amazon een ZAGG'ie.
http://www.zagg.com/us/en...ry-samsung-galaxy-s7-edge
Verwijderd
Bizar,had dat idd geprobeerd,is immers de wijze om in downloadmode te gaan en daar gaat hij nu idd in maar start niet gewoon op.Qosmic schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:57:
Gewoon power button, home en volume naar beneden.
Start hij weer opnieuw op
Verwijderd
Ik weet dt het Off topic is maar kan iemand me navigeren naar een deugdelijke TWRP voor de S7 Edge zodat ik geen troep meer binnenhaal? G935F
Op mijn Tab S kwam ik ook niet uit de "Download-mode"; op advies SamMobile:Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:35:
[...]
Bizar,had dat idd geprobeerd,is immers de wijze om in downloadmode te gaan en daar gaat hij nu idd in maar start niet gewoon op.
Alle knoppen, VolUp VolDown Home Power, tegelijk indrukken en vasthouden tot het toestel reboot
Verwijderd
handig om weten,heb nl ook een Tab S ,deze combinatie was ik nog niet tegengekomen.henklbr schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:53:
[...]
Op mijn Tab S kwam ik ook niet uit de "Download-mode"; op advies SamMobile:
Alle knoppen, VolUp VolDown Home Power, tegelijk indrukken en vasthouden tot het toestel reboot
Sinds ik mijn s7 heb werkt usb audio playback niet lekker mee. Als ik mijn telefoon via usb verbind met mijn autoradio en muziek afspeel gaat die in slow motion. Klinkt voor geen meter.
Zowel via black player en play music.
Met m'n oude s4 en s5 werkt het wel gewoon prima.
Iemand een idee?
Ik denk dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn. Bij oudere toestellen had je ook dit soort materiaal, dit was geen probleem.Maar bij amoled schermen gaat dit niet volgens mij.X-GeaR schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:17:
Dit probleem heb ik ook!! Met mijn HTC one M9 had ik dit niet.Qosmic schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:46:
Ik heb een irritant probleem en hoop dat iemand een oplossing weet.
Sinds ik mijn s7 heb werkt usb audio playback niet lekker mee. Als ik mijn telefoon via usb verbind met mijn autoradio en muziek afspeel gaat die in slow motion. Klinkt voor geen meter.
Zowel via black player en play music.
Met m'n oude s4 en s5 werkt het wel gewoon prima.
Iemand een idee?
Ik heb een autoradio van JVC.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

WARNING WARNING WARNING -> Voor het flashen, ACTIVEER PINCODE in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd NA het flashen!)
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor NorDic, gereleased 10 mei 16, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Er is geen data-verlies, maar een back-upje kan nooit kwaad...
What's new:
* May security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 7538748
Build date Wed, 27 Apr 2016 07:11:14 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1APDU
CSC G930FPHN1APC5
Download for install with Odin 3.10.7: MegaNZ
UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.10.7
[ Voor 13% gewijzigd door henklbr op 11-05-2016 08:36 ]
Glas is glas neem ik aan?pappaleone schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:34:
[...]
Ik denk dat je daar heel voorzichtig mee moet zijn. Bij oudere toestellen had je ook dit soort materiaal, dit was geen probleem.Maar bij amoled schermen gaat dit niet volgens mij.
Amoled is het paneel, dat zit onder het glas.
Gaat idd niet om Amoled maar om het glas, vroeger werd er kunststof gebruikt dat kon je mooi polijsten (dan zag je wel een deuk als je er schuin op keek). Glas kun je zelf niet polijsten, alleen slijpenjer0o schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:10:
[...]
Glas is glas neem ik aan?
Amoled is het paneel, dat zit onder het glas.
De laatste 6 jaar ben ik al gebruiker van Android (na Blackberry en Nokia) en heb eigenlijk alleen Samsung en LG gehad. Nu vertoef ik zelf tussen bijna alleen maar Apple addicts en ik maak nu voor de eerste keer mee dat ze toch serieus (een beetje) jaloers zijn op mijn Zilver Titanium S7 Edge.
Ik zei toch, een stomme vraag...Schaam ,schaam...
Iemand nog andere begin tips om gelijk in te stellen? Rest is allemaal nog standaard...
Thx in advance en weer een Android user erbij....
Helemaal niet erg, zeker als je hiervoor iPhone hebt gehad.pdavie2311 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:34:
Ik heb net een S7 gehaald. Wat een mooi toestel, kom van een iPhone 6s...Ik ben een Android leek, sorry, hier volgt dan ook een hele stomme vraag. Ik heb op de eerste 2 pagina's, homescreens mijn meest gebruikte apps gezet. Nu staan deze ook allemaal in de map Apps..Moet ik dan die op het homescreen zien als een snelkoppeling of staan de apps dubbel op het toestel?
Ik zei toch, een stomme vraag...Schaam ,schaam...
Iemand nog andere begin tips om gelijk in te stellen? Rest is allemaal nog standaard...
Thx in advance en weer een Android user erbij....
De apps die op je home scherm staan, staan er niet dubbel op. Dit is dus idd wat je zegt een soort snelkoppeling. In de app drawer staan ze allemaal maar je kan je meest gebruikte/ handige apps op je homescreen zetten.
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Inderdaad ik zou het toestel eerst eens even ontdekken, daarna kun je alle kanten op, t/m customroms toe.Hier kun je echt alles naar je hand zetten, dus genoeg te doen succes.pdavie2311 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:50:
Thanx! Zeker even wennen. Vanavond maar even mee spelen en uitzoeken..Nogmaals, als jullie tips hebben om het wat mooier in te richten/beter oid, hou ik me van harte aanbevolen...
Misschien een domme vraag. Hoe kan je zien of je een Nederlandse unbrand firmware heb?
[ Voor 21% gewijzigd door pinokkia op 10-05-2016 15:55 ]
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Verwijderd
In de dialer intikken *#1234# en bij CSC kijken, als daar PHN in voor komt heb je de unbranded NL-versie.pinokkia schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:54:
Kon vandaag mijn zilveren S7 krijgen. Maar kan die tijd niet. Dus krijg ik het morgenvroeg geleverd. Ben benieuwd of me het toestel bevalt. Heb alleen iPhones gehad.
Misschien een domme vraag. Hoe kan je zien of je een Nederlandse unbrand firmware heb?
De letters PHN is dus unbranded NL- versie? Bedankt voor de infoVerwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:58:
[...]
In de dialer intikken *#1234# en bij CSC kijken, als daar PHN in voor komt heb je de unbranded NL-versie.
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Ik probeer een beetje te peilen of omruilen de moeite waard is.
Die van mij was voor de helft roze. Heb 'm om laten ruilen en er een betere voor teruggekregen. Qua uniformiteit geen problemen maar de overall witweergave laat nog steeds te wensen over. Denk dat het met AMOLED gewoon niet veel beter wordt en ik laat het daarom maar hierbij. Voor hetzelfde geld krijg je er een nog slechtere voor terug.Frietsaus schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:50:
Zijn er hier mensen die last hebben van een oneven scherm bij een witte achtergrond? Ik begrijp dat AMOLED wat problemen heeft met uniformiteit, maar mijn S7 had een scherm met 3/4 groen en 1/4 paars, dit was ZEER duidelijk zichtbaar. Die is dan ook per direct retour gegaan.
Ik probeer een beetje te peilen of omruilen de moeite waard is.
Raar.. keyboard verwijderd..
[ Voor 70% gewijzigd door _Nick__ op 10-05-2016 20:19 ]
Met home, top news, my news? Ik heb gegoogled, maar wat ik vind helpt niet om dit te verwijderen? Iemand die dit heeft weggehaald op de S7?
Thx..
Dit topic is gesloten.
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support