Zekers! Icm Tidal Hifi en een Sennheiser Momentum 2 BT headset is werkelijk een waar genot om van muziek te genieten.Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:23:
De Wolfsen DAC op de s7 edge is van hoge kwaliteit. Beter dan de HTC One m7 en Oneplus One (ook al waren die ook al goed) 24bit/96Khz FLAC files doen het naar behoren op de edge.
Waar blijk ik nu met mijn sennheiser dopjes? Hahadafmay schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:20:
[...]
Zekers! Icm Tidal Hifi en een Sennheiser Momentum 2 BT headset is werkelijk een waar genot om van muziek te genieten.
Ik vermoed zeer aardig in de buurt. Sennheiser is top!pappaleone schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:23:
[...]
Waar blijk ik nu met mijn sennheiser dopjes? Haha
Sinds gisteren de nexus 6p ingeruild voor een s7 edge zwart.
Prachtig ding, heerlijk compact voor een 5,5 "alleen jammer van de zeer slechte foto's bij weinig licht in vergelijking met de 6p.
De s7 verliest bij weinig licht enorm veel detail en er is erg veel ruis aanwezig. Dit heeft google / huawei toch wel een stuk beter voor elkaar en dat zonder hardwarematige stabilisatie
!
Prachtig ding, heerlijk compact voor een 5,5 "alleen jammer van de zeer slechte foto's bij weinig licht in vergelijking met de 6p.
De s7 verliest bij weinig licht enorm veel detail en er is erg veel ruis aanwezig. Dit heeft google / huawei toch wel een stuk beter voor elkaar en dat zonder hardwarematige stabilisatie
Samsung browser, met Crystal als ad-blocker. Een perfecte combinatie.Qosmic schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:50:
Weten jullie een goede browser met adblock?
Ik vind zelf die van adblock wel fijn werken en die van ghostery ook.
Enige nadeel tav Chrome vind ik dat je die zoom functie mist. Dus als er meerdere pagina's van een topic zijn, dat je dan op zo'n nr drukt en Chrome zelf inzoomt.
Want in Chrome op android zijn er nog geen extensies zoals voor de desktop? Als ik Chrome kan gebruiken met extensies ghostery en adblock zou helemaal perfect zijn.
iemand bekend met deze adblocker die zonder root hetzelfde werk verricht als adblock met root?
http://forum.xda-develope...rsion-ad-blocker-t3309011
Klopt het wanneer je je toestel root dat je daardoor ook niet meer de beveiligingsupdates van Samsung krijgt gepusht? En als dit het geval is hoe zorg je er dan voor dat je toestel 'veilig' blijft? Door zelf de laatste firmware te flashen en opnieuw te rooten?
ik snap echt niet hoe jullie zulke cijfers halen, ik haal max 6uur sotS7E-Vigi schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:19:
Ik mag niet klagen.![]()
[afbeelding]
https://goo.gl/photos/bwJSbx5htX6iCcSk6
Wow! Dat ziet er goed uit. Dat haal ik echt niet. Is je toestel geroot? Lijkt er op dat je weinig apps hebt gebruikt. Klopt dat?S7E-Vigi schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:19:
Ik mag niet klagen.![]()
[afbeelding]
https://goo.gl/photos/bwJSbx5htX6iCcSk6
[ Voor 7% gewijzigd door LAPJENL70 op 19-03-2016 20:23 ]
Neerwarmink schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:21:
[...]
Wow! Dat ziet er goed uit. Dat haal ik echt niet. Is je toestel geroot?
Zo, ik brand net mijn vingers aan de S7 bij de laadplug, en het stinkt naar verbrande electronica
Hij leek niet op te laden met de bijgeleverde lader, op fast-charge, en ik zat er toevallig naar te kijken. Hij ligt nu --met fast-charge uitgeschakeld!-- op mijn oude S4 mini lader te laden, er lijkt op het eerste gezicht niks stuk...
Ik las dat de telefoon warm kon worden met fast charge, maar dit is wel een beetje te...
Ik las dat de telefoon warm kon worden met fast charge, maar dit is wel een beetje te...
[ Voor 1% gewijzigd door durian op 19-03-2016 20:30 . Reden: spelfouten ]
Ik persoonlijk vind de S7 Edge nogal klinisch en kill klinken, ook de hoge tonen klinken scheller dan ik graag zou willen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:23:
De Wolfsen DAC op de s7 edge is van hoge kwaliteit. Beter dan de HTC One m7 en Oneplus One (ook al waren die ook al goed) 24bit/96Khz FLAC files doen het naar behoren op de edge.
Referenties:
* Audinst HUD-MX2
* iFi Micro iDAC2
Beide klinken veel opener en eerlijker dan de S7 Edge.
Ik vind de S7 overall juist iets beter. 6p kan het goed doen maar alleen met HDR aan. Hierbij wordt de sluitertijd wel iets langer. Ook heeft de S7 iets minder moeite met de focus dus vaker een scherp plaatje. Verder is de witbalans bij de 6p niet zo goed waardoor het plaatje vaak gelig is.Ruffzz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:48:
Sinds gisteren de nexus 6p ingeruild voor een s7 edge zwart.
De s7 verliest bij weinig licht enorm veel detail en er is erg veel ruis aanwezig. Dit heeft google / huawei toch wel een stuk beter voor elkaar en dat zonder hardwarematige stabilisatie!
De S7 is erg consistent qua camera.
Qua filmen vind ik de S7 ook iets beter in low light.
Dus kijk je naar ruis en detail dan kan de 6p beter zijn maar op andere punten weer niet.
Punt 3 weet ik niet, voor de rest:Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:50:
1.) Probeer even wat meer te snappen van de s7, ik kan dus filmen op 4k maar dat is alleen te zien op het scherm van mijn s7 op 4k, op me pc ziet er namelijk wel mooi uit maar zeker niet super mooi.
- was ook benieuwd als een filmpje in slowmotion opneemt het ook op me pc in slowmotion te zien valt, nu dus nog niet. Zijn daar programma's voor.
2.) Kan de instelling macro foto maken niet vinden
3.) zoek mij mobiel. Je kan altijd als dief zijnde de telefoon uitzetten zodat die niet meer traceerbaar is, kan je het zo instellen dat die niet uitgezet kan worden? Want wanneer uit is die niet meer traceerbaar.
Macro doet hij meen ik automatisch, maar in de pro stand kun je zelf de focus op het dichtstbij zetten. Dit kun je opslaan als present, bv als macro preset.
Filmpjes in slow motion bekijk je in je gallerij (samsung gallery). Hier kun je ze bewerken en exporteren. Dan zijn ze wel slow motion, tot 1/8 speed uit mijn hoofd..
Wat vind je van de S6.denheer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:35:
[...]
Ik persoonlijk vind de S7 Edge nogal klinisch en kill klinken, ook de hoge tonen klinken scheller dan ik graag zou willen.
Referenties:
* Audinst HUD-MX2
* iFi Micro iDAC2
Persoonlijk vind ik de S6 iets beter klinken omdat het wat ruimtelijker klinkt, dus meer stereo. Ook worden de hoge klanken iets minder schel bij hoger volume.
Maar geluid blijft subjectief. Ik vind bijvoorbeeld de Iphone weer iets minder terwijl veel mensen het goed vinden klinken. Zal ook aan de gebruikte koptelefoon liggen want dat bepaald het meest de klank.
Ik heb alleen Sennheiser oordopjes en die vind ik best goed klinken voor het geld.
Wat bedoelen jullie met SOT als jullie het over de batterij hebben
? Ga de S7 Edge btw ook zelf aanschaffen dit weekend!
Screen-on timechange1001 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:09:
Wat bedoelen jullie met SOT als jullie het over de batterij hebben? Ga de S7 Edge btw ook zelf aanschaffen dit weekend!
Screen On Timechange1001 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:09:
Wat bedoelen jullie met SOT als jullie het over de batterij hebben? Ga de S7 Edge btw ook zelf aanschaffen dit weekend!
Gewoon hoelang het scherm aan heeft gestaan.
denheer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:35:
[...]
Ik persoonlijk vind de S7 Edge nogal klinisch en kill klinken, ook de hoge tonen klinken scheller dan ik graag zou willen.
Referenties:
* Audinst HUD-MX2
* iFi Micro iDAC2
Hier is het een mixed bag (Sennheiser IE80 & Spotify Premium op de hoogste kwaliteit)dafmay schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:20:
[...]
Zekers! Icm Tidal Hifi en een Sennheiser Momentum 2 BT headset is werkelijk een waar genot om van muziek te genieten.
Ik hoor zeker meer detail dan met mijn oude Nexus 5 en instrumenten komen ook meer naar voren maar dit gaat ten koste van het stemgeluid. Daarnaast lijkt de S7 minder controle over de lage tonen te hebben, Hetzelfde geldt voor het detail van het laag. Tenslotte vind ik dat, net als denheer, de hoge tonen wat aan de schelle kant zijn wat het luisteren iets vermoeiender maakt.
Helaas ken ik de S6 niet. Wel de HTC One M7 waarvan ik vind dat die vergeleken met de S7 minder gedetaileerd is maar wel meer gebalanceerd qua geluid, het klink een stuk rustiger om naar de HTC te luisteren dan de S7.Garret1410 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:00:
[...]
Wat vind je van de S6.
Persoonlijk vind ik de S6 iets beter klinken omdat het wat ruimtelijker klinkt, dus meer stereo. Ook worden de hoge klanken iets minder schel bij hoger volume.
Maar geluid blijft subjectief. Ik vind bijvoorbeeld de Iphone weer iets minder terwijl veel mensen het goed vinden klinken. Zal ook aan de gebruikte koptelefoon liggen want dat bepaald het meest de klank.
Ik heb alleen Sennheiser oordopjes en die vind ik best goed klinken voor het geld.
Ik heb de S7 Edge beluisterd met Beyer Dynamic DT880Pro (250Ohm) en de Bose SoundSport In-Ear.
De DT880Pro is vrij eerlijk en geeft aan waar het fout gaat en dat is voor mij het kille geluid en relatief schelle hoog.
De Bose gebruik ik voor op de fiets and qua geluid is het goed maar niet bijzonder, en is het vooral vanwege het draagcomfort en dat ik auto's nog goed kan horen dat ik deze gebruik. Helaas versterkt deze set het voor mij kille en schelle geluid van de S7.
Het geluid van de S7 Edge is niet slecht, en met poweramp kan ik zelfs naar DSD luisteren, maar het is niet de top qua geluid. En 'in that regards' ben ik erg nieuwsgierig naar de kwaliteit van de DAC van de LG G5.
Ok, ik begin een idee te krijgen van de accuduur en ik ben enorm onder de indruk. Ik heb gedurende de dag geprobeerd de accu leeg te krijgen, veel op internet gezeten, beetje Tumblr, Candy Crush, 10 minuutjes getelefoneerd, paar apps gedownload. Wifi, GPS en mobiele data aan en na 5 uur en 10 minuten sot met helderheid op 60% en ik heb nog 38% over...

[ Voor 11% gewijzigd door KneoK op 19-03-2016 23:02 ]
Heb je "adapt sound" ook al geprobeerd?denheer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:25:
[...]
Helaas ken ik de S6 niet. Wel de HTC One M7 waarvan ik vind dat die vergeleken met de S7 minder gedetaileerd is maar wel meer gebalanceerd qua geluid, het klink een stuk rustiger om naar de HTC te luisteren dan de S7.
Ik heb de S7 Edge beluisterd met Beyer Dynamic DT880Pro (250Ohm) en de Bose SoundSport In-Ear.
De DT880Pro is vrij eerlijk en geeft aan waar het fout gaat en dat is voor mij het kille geluid en relatief schelle hoog.
De Bose gebruik ik voor op de fiets and qua geluid is het goed maar niet bijzonder, en is het vooral vanwege het draagcomfort en dat ik auto's nog goed kan horen dat ik deze gebruik. Helaas versterkt deze set het voor mij kille en schelle geluid van de S7.
Het geluid van de S7 Edge is niet slecht, en met poweramp kan ik zelfs naar DSD luisteren, maar het is niet de top qua geluid. En 'in that regards' ben ik erg nieuwsgierig naar de kwaliteit van de DAC van de LG G5.
Het grappige is dat je zoveel verschillende meningen leestleest. Als je het Head-Fi forum doorspit dan zegt de een dat de S7 heel goed klinkt tov HTC en Sony en de ander vind het weer tegenvallen.
De gebruikte DAC in de Exynos variant is de Lucky CS47L91. Dit is waarschijnlijk een door Samsung aangepaste Wolfson DAC
Moet je eerst Milk VR downloaden en dat kan alleen als je de oculus app via bijvoorbeeld de Hola VPN app opstart via een USA server. In Milk VR kan je dan deze downloaden.Bartoow schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:58:
[...]
Vandaag ook de gear VR gekregen en ben van alles aan het uitproberen, maar ik heb nog niet het filmpje van de rollercoasters gezien. Waar kun je die vinden?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Geen ervaring mee, maar net wel even het topic doorgelezen.zubidingasir schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:19:
iemand bekend met deze adblocker die zonder root hetzelfde werk verricht als adblock met root?
Om kort te zijn : al je internet verkeer loopt door hun servers. Lees post #175 van Pulser_G2 maar eens goed. Ik zou het zelf nooit gebruiken, dan maar advertenties.
Voor mij een nieuw record SoT op de S7. Scherm tussen de 25% en 50% helderheid, binnenshuis wat lager dan bijv. tijdens het navigeren.
15u en 14m op batterij waarvan 6u 21m SoT
2u 13m navigatie
2u 38m gaming (The Walking Dead)
en de rest een beetje Facebook, internet, 9gag, foto's maken.
Ik blijf blij met de S7
15u en 14m op batterij waarvan 6u 21m SoT
2u 13m navigatie
2u 38m gaming (The Walking Dead)
en de rest een beetje Facebook, internet, 9gag, foto's maken.
Ik blijf blij met de S7
Het was een hels karwei, maar hij is leeg

Weet iemand een fatsoenlijke url mbt het aanvragen van de promotie Gear VR ?
Kreeg een url van Vodafone maar ik kan er niks mee, je logged in en komt op allerlei diensten van Samsung uit.
Blijf het vervelend vinden dat ding soort zaken altijd achteraf gedaan moeten worden en extra effort en tijd kosten. Heeft natuurlijk als reden dat mensen het vergeten en/of de moeite niet nemen.
Wie het weet mag het zeggen !
Kreeg een url van Vodafone maar ik kan er niks mee, je logged in en komt op allerlei diensten van Samsung uit.
Blijf het vervelend vinden dat ding soort zaken altijd achteraf gedaan moeten worden en extra effort en tijd kosten. Heeft natuurlijk als reden dat mensen het vergeten en/of de moeite niet nemen.
Je moet ook bij Samsung zijn, die geven de VR. Je moet eerst een Samsung account maken op MY SAMSUNG en dan op je hoofdpagina van MY SAMSUNG op de promo klikken en alle stappen volgen.Bomberman71 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 08:40:
Weet iemand een fatsoenlijke url mbt het aanvragen van de promotie Gear VR ?
Maak alvast een foto of scan van je factuur waarop duidelijk te zien is dat de telefoon volledig betaald is voor 10 maart als je hem los kocht of bij abonnement de facturen waarop te zien is dat je de telefoon aanbetaald heb voor 10 maart en voldaan bij ophalen.
Gebruik tegenwoordig Maxthon weer en ben er erg tevreden mee. Veel sneller dan Chrome.Qosmic schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:50:
Weten jullie een goede browser met adblock?
Ik vind zelf die van adblock wel fijn werken en die van ghostery ook.
Enige nadeel tav Chrome vind ik dat je die zoom functie mist. Dus als er meerdere pagina's van een topic zijn, dat je dan op zo'n nr drukt en Chrome zelf inzoomt.
Want in Chrome op android zijn er nog geen extensies zoals voor de desktop? Als ik Chrome kan gebruiken met extensies ghostery en adblock zou helemaal perfect zijn.
Is er een mogelijkheid om via USB het internet van mijn PC te gebruiken op mijn S7? Of alleen via wifi?
Heb gezocht, maar vind allerlei moeilijke oplossingen waarbij je moet rooten of informatie over oudere android versies e.d., vind het vreemd dat deze optie niet gewoon in android zit.
Heb gezocht, maar vind allerlei moeilijke oplossingen waarbij je moet rooten of informatie over oudere android versies e.d., vind het vreemd dat deze optie niet gewoon in android zit.
[ Voor 7% gewijzigd door goldstriker op 20-03-2016 10:56 ]
Da's idd een mooi koptelefoontje! Heb je de "ON-ear" of "Over-the-ear"?dafmay schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:20:
[...]
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Oef dat is me nogal een SoT!KneoK schreef op zondag 20 maart 2016 @ 02:45:
Het was een hels karwei, maar hij is leeg![]()
[afbeelding]
Het is de over-ear versie en inderdaad een heerlijke headset...ik kan 'm met gemak uren achter elkaar dragen bijna zonder te merken dat ie op m'n hoofd zit. Wel oppassen als ik de deur uit loophenklbr schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:30:
[...]
Da's idd een mooi koptelefoontje! Heb je de "ON-ear" of "Over-the-ear"?
Ja accu tijd is echt niet normaal meer. Je moet hard je best doen om de accu leeg te trekken 😀
Erg bij met mijn overstap
Erg bij met mijn overstap
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Misschien dat meer mensen hier last van hebben. Heb dat me 4g bereik nogal slecht is. Me lumia 1520 met zelfde kaartje had hier geen last van in het huis maar deze maar 2 streepjes
Streepjes zeggen niets.dglavimans schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:16:
Misschien dat meer mensen hier last van hebben. Heb dat me 4g bereik nogal slecht is. Me lumia 1520 met zelfde kaartje had hier geen last van in het huis maar deze maar 2 streepjes
Nickname does not reflect reality
I see. Nee merk het zelf ook niet aan de streepjes maar meer aan dat soms paginas niet laden enzovoort.
Heb je misschien iets aan een screentje vanuit die app? Word er zelf niet bijzonder helder uit
Hmm ik merk sinds vandaag een beetje distortion op zowel m'n front als rear camera. Bij beiden aan de onderkant. Op de front cam (schermkant) is het zelfs vrij extreem... zou iemand het eens met zijn toestel willen proberen? Een selfie waar je kin net op de onderkant van het beeld staat. Bij mij geeft dit het effect van een dikke nek/kin.
Op de rear cam merkte ik dit toevallig ook op doordat ik iemand z'n gezicht half op de foto had... maar het is een stuk minder heftig. Heb het geprobeerd om te reproduceren met objecten fotograferen, maar daar zie ik het niet eens.
Kan helaas geen voorbeelden posten.
Op de rear cam merkte ik dit toevallig ook op doordat ik iemand z'n gezicht half op de foto had... maar het is een stuk minder heftig. Heb het geprobeerd om te reproduceren met objecten fotograferen, maar daar zie ik het niet eens.
Heb hier ook "maar" twee streepjes maar de snelheden zijn gewoon helemaal prima. Niet teveel op letten, mits de snelheid gewoon goed is natuurlijkdglavimans schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:28:
Heb je misschien iets aan een screentje vanuit die app? Word er zelf niet bijzonder helder uit

P.S. Het gaat vooral om die -dBm waarde
Je ziet er niets van, dus is er wel een probleem? Maak je niet zo druk johyinx84 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:53:
Hmm ik merk sinds vandaag een beetje distortion op zowel m'n front als rear camera. Bij beiden aan de onderkant. Op de front cam (schermkant) is het zelfs vrij extreem... zou iemand het eens met zijn toestel willen proberen? Een selfie waar je kin net op de onderkant van het beeld staat. Bij mij geeft dit het effect van een dikke nek/kin.
Tja, met de rear cam is het eigenlijk een non-issue inderdaad. Heb zojuist een foto vanuit zelfde angle genomen met m'n oude S4 en daar is het ook aanwezig. Is een perspectief-dingetje denk ik.Li1quid schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:25:
[...]
Je ziet er niets van, dus is er wel een probleem? Maak je niet zo druk joh
Maar die front cam is overduidelijk. Hier een thread met pics die precies weergeven wat ik bedoel... gaat daar alleen niet over de S7, maar zelfde probleem. Ben toch wel benieuwd of meer mensen dat hebben hier:
http://forums.androidcent...ng-camera-distortion.html
[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 20-03-2016 14:41 ]
Oke, toch een voorbeeld kunnen vastleggen, met de rear cam. De randen van dit boekje zijn kaarsrecht... maar op de foto duidelijk niet:
http://i.imgur.com/BOltaqi.jpg
Nu valt het wel mee als je het zo ziet, maar met gezichten zie je vrijwel direct dat er iets 'off' aan is. Maar even over nadenken wat ik hiermee moet...
Nu valt het wel mee als je het zo ziet, maar met gezichten zie je vrijwel direct dat er iets 'off' aan is. Maar even over nadenken wat ik hiermee moet...
Brad de app die jij gebruik voor het signaal gebeuren is die uit de app store te halen?Brad Pitt schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:54:
[...]
Heb hier ook "maar" twee streepjes maar de snelheden zijn gewoon helemaal prima. Niet teveel op letten, mits de snelheid gewoon goed is natuurlijk
[afbeelding][afbeelding]
P.S. Het gaat vooral om die -dBm waarde
Volgens mij hebben mensen veel te hoge verwachtingen van een telefooncamera. Een miniscule sensor met een plastic "lensje" ervoor...daar moet je niet teveel van verwachten...
Linkje stond er in! Brad Pitt in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"pappaleone schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:14:
Brad de app die jij gebruik voor het signaal gebeuren is die uit de app store te halen?
Gister de Galaxy S7 ontvangen, ook ik heb een blauw/paars/roze gloed onderaan het scherm. Het valt niet heel erg op totdat ik een tijd lang het forum aan het lezen was, nu zie ik het helaas altijd. Als ik het scherm draai e.d. Blijft het op dezelfde plek hangen. Vooral te zien bij een witte achtergrond. Storend bij zo'n duur toestel. Morgen maar weer terugsturen.
Als ik een selfie maak met m'n voorhoofd aan de bovenkant van het scherm, heb ik een gigantisch voorhoofd en met m'n kin aan de onderkant een lange kinyinx84 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:53:
Voor deze prijs mag je zeker wel verwachten dat het helemaal goed is. Vervorming kan echt niet. Misschien maakt het jou persoonlijk niet uit, dat kan. Een ander baalt er hard van en dat snap ik.durian schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:15:
Volgens mij hebben mensen veel te hoge verwachtingen van een telefooncamera. Een miniscule sensor met een plastic "lensje" ervoor...daar moet je niet teveel van verwachten...
Het randje om m'n camera is nu al beschadigd.. en ik doe er niks geks mee
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ja dit dus! Maar heb inmiddels begrepen dat het normaal isMilan17 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:29:
[...]
Als ik een selfie maak met m'n voorhoofd aan de bovenkant van het scherm, heb ik een gigantisch voorhoofd en met m'n kin aan de onderkant een lange kin. Ik heb dus ook vervorming met de front-cam.
Als ik het randje voel, voelt het ook als erg goedkoop plastic.. Erg breekbaar lijkt me. Zsm een goed hoesje er omheen doen is een must.DennusB schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:40:
Het randje om m'n camera is nu al beschadigd.. en ik doe er niks geks mee
Een vraag, ik kom van MIUI (Xiaomi), daar heb je de optie om alle apps in het ramgeheugen te sluiten, die sluiten dan ook echt. Bij de Galaxy S7 heb ik zo'n optie nog niet kunnen vinden, ik kan wel zogenaamd alle apps sluiten, maar dan blijven er heel veel doodleuk op de achtergrond draaien. Het is onzinnig om ze stuk voor stuk geforceerd te moeten sluiten. Is daar een goede optie of in het ergste geval app voor? Ook smart manager bied geen uitkomst.
Welkom bij de club. Ik krijg morgen een nieuwe binnen.hrichard schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:28:
Gister de Galaxy S7 ontvangen, ook ik heb een blauw/paars/roze gloed onderaan het scherm. Het valt niet heel erg op totdat ik een tijd lang het forum aan het lezen was, nu zie ik het helaas altijd. Als ik het scherm draai e.d. Blijft het op dezelfde plek hangen. Vooral te zien bij een witte achtergrond. Storend bij zo'n duur toestel. Morgen maar weer terugsturen.
Instellingen > toestelinfo > software-info > buildnummer meerdere keren tikken, dan terug > ontwikkelaarsopties > helemaal onderaan: achtergrondprocessen beperken.hrichard schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:10:
[...]
Als ik het randje voel, voelt het ook als erg goedkoop plastic.. Erg breekbaar lijkt me. Zsm een goed hoesje er omheen doen is een must.
Een vraag, ik kom van MIUI (Xiaomi), daar heb je de optie om alle apps in het ramgeheugen te sluiten, die sluiten dan ook echt. Bij de Galaxy S7 heb ik zo'n optie nog niet kunnen vinden, ik kan wel zogenaamd alle apps sluiten, maar dan blijven er heel veel doodleuk op de achtergrond draaien. Het is onzinnig om ze stuk voor stuk geforceerd te moeten sluiten. Is daar een goede optie of in het ergste geval app voor? Ook smart manager bied geen uitkomst.
Alleen waarom je dat ze willen is me een raadsel
Uhm mijn S7 doet er 7 uur over om tot 100% batterij op te laden? Gisteren in 30 min 100%... iemand een idee?
Update: ging van charging mode naar transfer mode en weer terug, probleem opgelost...
Update: ging van charging mode naar transfer mode en weer terug, probleem opgelost...
[ Voor 29% gewijzigd door Burr op 20-03-2016 17:22 ]
@Burr, ik heb hetzelfde gemerkt op mijn S7, werd extreem warm bij de micro-usb plug - ik denk dat hij dan stopt met laden, en weer verder gaat na afkoeling. Het stonk bij mij ook naar verbrande electronica, dus ik heb quick-charge uitgezet. Dan duurt het opladen 2 uur, maar vliegt het huis in ieder geval niet in de fk.
na de edit: bij mijn is het aan de lader, gaat in dat geval niet naar tranfer modus.
na de edit: bij mijn is het aan de lader, gaat in dat geval niet naar tranfer modus.
[ Voor 12% gewijzigd door durian op 20-03-2016 18:09 ]
Misschien ten overvloede, maar volgens mij gaat dit ook over wat jij noemt met voorbeeld foto's:yinx84 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:40:
[...]
Ja dit dus! Maar heb inmiddels begrepen dat het normaal is
http://forum.xda-develope...dge-camera-issue-t3339892
Verwijderd
Bij m'n iPhone werkt volume regeling meteen over heel t systeem. Is er een instelling waardoor ik dit ook op mn S7 kan doen?
Er zijn vast talloze apps die dat voor je kunnen doen, maar waarom zou je dat willenVerwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:14:
Bij m'n iPhone werkt volume regeling meteen over heel t systeem. Is er een instelling waardoor ik dit ook op mn S7 kan doen?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Verwijderd
Waar kan ik het beste op zoeken?Richh schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:18:
[...]
Er zijn vast talloze apps die dat voor je kunnen doen, maar waarom zou je dat willenik vind het ideaal dat mijn beltoon wat meer geluid maakt dan een game/video/muziek.
Ik vind het wel fijn dat alles het zelfde volume heeft. Niet dat bijvoorbeeld m'n filmpjes enz wat zachter staan en er ineens keihard een meldingsgeluid afspeelt..
Bedankt, ik ga het eens proberen. Omdat achtergrond processen onnodig je batterij leegslurpen.Milan17 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:28:
[...]
Instellingen > toestelinfo > software-info > buildnummer meerdere keren tikken, dan terug > ontwikkelaarsopties > helemaal onderaan: achtergrondprocessen beperken.
Alleen waarom je dat ze willen is me een raadsel
Dit heb ik ook ja, komt door de lens wss.yinx84 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:40:
[...]
Ja dit dus! Maar heb inmiddels begrepen dat het normaal is
Dat krijg je als je een groothoek lens te dichtbij en schuin houdt. De rear camera van de LG G5 heeft er nog meer last van.Milan17 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:29:
[...]
Als ik een selfie maak met m'n voorhoofd aan de bovenkant van het scherm, heb ik een gigantisch voorhoofd en met m'n kin aan de onderkant een lange kin. Ik heb dus ook vervorming met de front-cam.
Alleen als ze actief zijn. Als een app goed geschreven is wordt deze inactief maar kan wel in geheugen blijven totdat het systeem geheugen nodig heeft en het proces eruit gooit. Doze en Samsungs app optimalisatie zouden ervoor moeten zorgen dat wanneer het toestel in standby gaat, er geen achtergrond processen mogen draaien tenzij daar permissie voor is zoals mail en berichten apps.hrichard schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:25:
[...]
Bedankt, ik ga het eens proberen. Omdat achtergrond processen onnodig je batterij leegslurpen.
Vroeger werden task killers wel aangeraden maar dat is sinds lollipop volgens mij uit den boze want Android regelt het zelf. Als jij handmatig processen uitschakelt zal het de vilgende keer weer opnieuw opgestart moeten worden wat tijd kost.
Maar het is jouw keuze. Ik doe geen moeite meer om batterij te besparen want de S7 edge heeft zoveel overcapaciteit dat die paar procent niet opvallen.
Hier nog een stukje als je achtergrond processen wilt afsluiten.
How to stop Android apps running in the background | AndroidAuthority
http://www.androidauthori...in-the-background-664842/
Dit vond ik juist een groot minpunt bij de iPhone. Ik wil geluid afzonderlijk kunnen regelen. Wil ik alles muten dan heb je daar een quick toggle voor.Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:14:
[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 20-03-2016 19:19 ]
Ik heb exact dit ja! En hoe meer ik er over google, hoe meer ik er van overtuigd ben dat elke S7 dit in zekere mate heeft. Zoals die poster op xda ook al zegt... hij heeft 4 nieuwe toestellen achter elkaar geprobeerd en op elk toestel geconstateerd. Ik kwam er na een week puur toevallig achter want het is heel subtiel. Als je geen rechte lijnen fotografeert zul je er niet achter komen.Mau_Maus schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:10:
[...]
Misschien ten overvloede, maar volgens mij gaat dit ook over wat jij noemt met voorbeeld foto's:
http://forum.xda-develope...dge-camera-issue-t3339892
Ben wel eens benieuwd naar de resultaten van het volgende testje van mensen hier... raster aanzetten en vervolgens een recht stuk proberen te allignen met een rasterlijn. Zien jullie dan ook vervormingen? Zoals dit plaatje hieronder. Ik begin te denken dat het de lens eigen is...
Edit: schijnt zowel op Sony en op Samsung lenzen voor te komen. Blijkbaar door de plastic lenscover, ipv glas. Mijn theorie is nog steeds dat dit op alle toestellen zo is. Hier nog een filmpje: YouTube: Samsung S7 camera distortion issue
[ Voor 12% gewijzigd door yinx84 op 20-03-2016 20:01 ]
weet iemand of ik "eigen" download films series kan bekijken met mijn gear en kan ik ook youtube bekijken?
Ja, dat kan heel goed! Ook 3D materiaal is er uitermate geschikt voor.pawarana schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:22:
weet iemand of ik "eigen" download films series kan bekijken met mijn gear en kan ik ook youtube bekijken?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
welke map moet ik mijn films zetten en waar kan ik ze afspelen (ook in de "bioscoop")Koldur schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:38:
[...]
Ja, dat kan heel goed! Ook 3D materiaal is er uitermate geschikt voor.
Als je films download via bijv popcorn time zet hij ze in de map van popcorn, zet je een fil naar je telefoon vanaf een andere plek, kun je hem in de dowload map kwijt of je kunt een nieuwe map aanmaken op je telefoon. Mogelijkheden te over.pawarana schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:04:
[...]
welke map moet ik mijn films zetten en waar kan ik ze afspelen (ook in de "bioscoop")
dat begrijp ik uiteraard wel, maar waar kan ik hem zien in gear vr?pappaleone schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:23:
[...]
Als je films download via bijv popcorn time zet hij ze in de map van popcorn, zet je een fil naar je telefoon vanaf een andere plek, kun je hem in de dowload map kwijt of je kunt een nieuwe map aanmaken op je telefoon. Mogelijkheden te over.
Als je het in de /oculus/x zet waar je x movies, 360, 3d zet dan wordt de film meteen in de oculus video player op de juiste manier afgespeeld.pawarana schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:04:
[...]
welke map moet ik mijn films zetten en waar kan ik ze afspelen (ook in de "bioscoop")
ik heb ze in die map staan op de root map "Oculus" waar ook een bin bestand in stond "defaultDistortion.bin"
maar ik kan nog steeds niks selecteren met mijn oculus video "app" in mijn gear vr.
hij "zegt "als je video's wilt bekijken....kopieer je video's naar je telefoon"
maar ik kan nog steeds niks selecteren met mijn oculus video "app" in mijn gear vr.
hij "zegt "als je video's wilt bekijken....kopieer je video's naar je telefoon"
Je moet in die map dan nog wel zelf even een map movies maken en ze daar in zetten
Sorry ik heb de VR wel maar heb er nog niet naar omgekeken. Na mijn weten start je de film en klikt de telefoon in deVR.pawarana schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:35:
[...]
dat begrijp ik uiteraard wel, maar waar kan ik hem zien in gear vr?
hoe dit moet op je sd card ben ik nog niet achter, maar niet een map Oculus aan maken, dat werkt niet
Er staat toch dat Oculus hiervan op de hoogte is en een fix gaat uitbrengen... Duurt wel lang dan, dát wel.
Denk trouwens dat dit hier allemaal off-topic is, maar goed.
[ Voor 23% gewijzigd door Brad Pitt op 20-03-2016 22:51 ]
was me ook al eens opgevallen. nu nog wat test shots gemaakt. best een fail eigenlijk :x meende ook wel eens zoiets op me vorige toestellen te hebben gezien, maar hier is et volgens mij vrij structureel/op alle fotos.
yinx84 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:25:
[...]
Ik heb exact dit ja! En hoe meer ik er over google, hoe meer ik er van overtuigd ben dat elke S7 dit in zekere mate heeft. Zoals die poster op xda ook al zegt... hij heeft 4 nieuwe toestellen achter elkaar geprobeerd en op elk toestel geconstateerd. Ik kwam er na een week puur toevallig achter want het is heel subtiel. Als je geen rechte lijnen fotografeert zul je er niet achter komen.
Ben wel eens benieuwd naar de resultaten van het volgende testje van mensen hier... raster aanzetten en vervolgens een recht stuk proberen te allignen met een rasterlijn. Zien jullie dan ook vervormingen? Zoals dit plaatje hieronder. Ik begin te denken dat het de lens eigen is...
Edit: schijnt zowel op Sony en op Samsung lenzen voor te komen. Blijkbaar door de plastic lenscover, ipv glas. Mijn theorie is nog steeds dat dit op alle toestellen zo is. Hier nog een filmpje: YouTube: Samsung S7 camera distortion issue
waarom is dit oftopic (dit is uiteraard voor elk persoon andersBrad Pitt schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:50:
Er staat toch dat Oculus hiervan op de hoogte is en een fix gaat uitbrengen... Duurt wel lang dan, dát wel.
ik vind dat jij dit meld OFTOPIC
dit is toch het topic "Ervaringen en Discussie"
voor pappaleone in ieder geval wel...
Hele mooie grote roze rechthoek op je scherm?pawarana schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:01:
waarom is dit oftopic (dit is uiteraard voor elk persoon anders
Oh ok, ja dan is het anders natuurlijk.voor pappaleone in ieder geval wel...
Hier horen de vragen eigenlijk thuis, heeft niets specifieks te maken met de S7:pawarana schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:01:
[...]
Samsung Gear VR
Als je wil kan je ook gewoon met de S6 external data gebruiken met een otg USB kabel en stick. Maar beter in dat topic verder te gaan.
Ah oké, weer wat geleerd.Garret1410 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:02:
[...]
Dat krijg je als je een groothoek lens te dichtbij en schuin houdt. De rear camera van de LG G5 heeft er nog meer last van.
De accuduur van de S7 edge is zoals gezegd wel echt waanzinnig goed, zo heerlijk fijn. Nu ook weer na ruim 24 uur nog 54% over met 4u30 SoT. M'n S7 voelt nu ook echt 'eigen' en het is zo'n heerlijk toestel. Ik heb gewoon een smile op m'n gezicht als ik dat ding 's ochtends onder m'n kussen vandaan haal
Begin ook steeds vaker de Edge functies te gebruiken. Contacten zijn erg handig, evenals een shortcut naar bepaalde foto-mapjes. Ook die Quick Tools zijn erg handig. Zaklamp met 5 standen zodat je niet direct iemand verblindt. Kompas zodat ik af en toe op de fiets exact kan zien welke richting ik op rij (zeker als de zon niet schijnt handig). En die liniaal is af en toe toch ook best handig
Vanmiddag dacht ik nog aan iets w.b. de S7 waar ik nog m'n twijfels over had, maar dat ben ik effe kwijt

Zo zie je maar, was hier dé reden om een Edge in ogenschouw te nemenMilan17 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:06:
[...]
App shortcuts zijn een beetje onnodig. Kijk ook uit naar wat 3rd parties met de edge gaan doen.
Haha ja, hangt natuurlijk sterk af van je hoeveelheid apps. Als je meer dan 50 apps ofzo hebt wordt het al een stuk handiger om bepaalde apps in edge te zetten.Brad Pitt schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:09:
[...]
Zo zie je maar, was hier dé reden om een Edge in ogenschouw te nemen
Eerlijk gezegd eigenlijk vanwege de extreem onproductieve manier van multitasken sinds de form-over-function carousel crap is geïntroduceerd in LollipopMilan17 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:14:
Haha ja, hangt natuurlijk sterk af van je hoeveelheid apps. Als je meer dan 50 apps ofzo hebt wordt het al een stuk handiger om bepaalde apps in edge te zetten.
Eventjes een app van "tijdje-terug" openen is een hel. Vroeger was dat click click. Nu is het click scroll oh te ver stukje terug oh weer te ver ja daar is ' ie click. Waardeloos
Haha moest wel even lachen, komt zo bekend voorBrad Pitt schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:19:
[...]
Nu is het click scroll oh te ver stukje terug oh weer te ver ja daar is ' ie click. Waardeloos
Als je zo blij bent met je toestel, zou ik 'm dus niet onder m'n kussen bewarenMilan17 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:06:
Ik heb gewoon een smile op m'n gezicht als ik dat ding 's ochtends onder m'n kussen vandaan haal.
Dan ga je ervan uit dat ik 's nachts laad, doe ik niet.Richh schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:28:
[...]
Als je zo blij bent met je toestel, zou ik 'm dus niet onder m'n kussen bewarenDoor de warmte die het opladen veroorzaakt kan je je batterij enorm beschadigen. Bovendien is het letterlijk levensgevaarlijk als de chemische troep uit zo'n accu vrijkomt.
Oke, gelukkig maarMilan17 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:40:
[...]
Dan ga je ervan uit dat ik 's nachts laad, doe ik niet.
Overigens zou ik hoe dan ook nooit mijn telefoon bedekken tijdens het laden.
Er is ook een GearVR thread op dit forum: Samsung Gear VRBrad Pitt schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:50:
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Misschien, omdat er ook een Samsung Gear VR thread is?pawarana schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:01:
[...]
Heb even wat getest en heb het ook. Maar alleen als object relatief dichtbij is en bij rechte lijnen.yinx84 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:25:
[...]
Ik heb exact dit ja! En hoe meer ik er over google, hoe meer ik er van overtuigd ben dat elke S7 dit in zekere mate heeft. Zoals die poster op xda ook al zegt... hij heeft 4 nieuwe toestellen achter elkaar geprobeerd en op elk toestel geconstateerd. Ik kwam er na een week puur toevallig achter want het is heel subtiel. Als je geen rechte lijnen fotografeert zul je er niet achter komen.
Het was me nog niet eerder opgevallen dus zo erg vind ik het niet en het is niet zo erg als de foto van het boek.
Zal vast de lens zijn. Zal eens kijken of de S6 dit ook heeft.
De mijne iig niet, mijn s7 wel, vind het overigens niet storend maar het is wel zichtbaar als je er op let, en zeker in de voorbeelden (maar die zijn geschoten met de bedoeling dat je het ziet)...Garret1410 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:41:
[...]Zal vast de lens zijn. Zal eens kijken of de S6 dit ook heeft.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Net mijn S7 omgeruild vanwege een roze waas op het scherm. De nieuwe heeft hier geen last alhoewel ik nog steeds niet heel erg onder de indruk ben van het scherm. Het wit haalt het nog steeds niet bij mijn Nexus 5.
Heb nu ook een Samsung camera sensor ipv een Sony. De Samsung schijnt iets beter te zijn volgens Phonearena (http://www.phonearena.com...light-performance_id79400) dus dat is dan weer mooi meegenomen.
Heb nu ook een Samsung camera sensor ipv een Sony. De Samsung schijnt iets beter te zijn volgens Phonearena (http://www.phonearena.com...light-performance_id79400) dus dat is dan weer mooi meegenomen.
Wit zoals wij het zien is natuurlijk subjectief. Als ik de S7 naast een iphone leg dan lijkt de iPhone witter, maar technisch gezien is de wit weergave van de S7 beter.X2X2X schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:48:
Net mijn S7 omgeruild vanwege een roze waas op het scherm. De nieuwe heeft hier geen last alhoewel ik nog steeds niet heel erg onder de indruk ben van het scherm. Het wit haalt het nog steeds niet bij mijn Nexus 5.
Maar ach het is ook maar net wat je mooi vind net als de camera. Allemaal leuk die testen en vergelijkingen maar uiteindelijk gaat het erom wat jezelf vind en niet een reviewer.
Wat vreemd, een collega heeft een Nexus 5 en bij een vergelijking (toestellen naast elkaar) waren wij verbijsterd over de kwaliteit van het scherm van de S7. Op alle vlakken vonden wij het scherm duidelijk beter bij de S7.X2X2X schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:48:
Klopt de S6 heeft dit bijna niet, alleen als je wilt muggeziften. Ik vind het bij de S7 in ieder geval niet storend.watercoolertje schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:49:
[...]
De mijne iig niet, mijn s7 wel, vind het overigens niet storend maar het is wel zichtbaar als je er op let, en zeker in de voorbeelden (maar die zijn geschoten met de bedoeling dat je het ziet)...
Even een foto van lamellen en als je goed kijkt zie je een verbuiging in het midden.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support