• Exterminator
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23:23
mwa schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:17:
[...]

Hoezo ga je er van uit dat Welkom failliet zal gaan?
Slechte solvabiliteit en zoals ook eerder vermeld in dit topic zijn de contactgegevens van de website gehaald en hoor je een bandje zodra je met belt zoiets als: ‘voor nu leveren we nog gewoon energie’ en ‘voor de toekomst zijn we in overleg met eventuele partners’.
Voor mij klinkt t in ieder geval niet heel positief…

• bemeall
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:44

bemeall

Down Under!

Misschien goed nieuws voor Welkom klanten?

Eneco wil Welkom Energie overnemen

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

• JKen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:35
Hoeft niet in te houden daar ze daar voor de zelfde tarieven doen. Ik artikel hebben ze het over dr overname van het klantenbestand.

• JoKo
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online

JoKo

Aan de kust🏝

reneeke1970 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:13:
[...]

Ik had Eneco ook aangevraagd voor 22.3 zonder hoog laag tarief.
Contract netjes binnen met vermelding tarief en letterlijk dat binnen contractduur niet gewijzigd word.

Rechtstreeks op hun site.
Ik kom hier nog even op terug.
Ben nog een beetje aan het rondkijken.
Nu zie ik bij veel leveranciers dat ze in de voorwaarden zichzelf tegenspreken. Ook bij Eneco.
Hoe zit dat nou? Mogen ze ten alle tijden de tarieven veranderen als het hun uitkomt?
Ook bij een langjarig contract?

Eneco

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
wat ze bedoelen is dat het contract daar leidend is. Je kunt een contract hebben met een vaste prijs, maar ook zonder. Het ligt er gewoon aan wat er afgesproken is.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
JoKo schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 07:57:
[...]

Ik kom hier nog even op terug.
Ben nog een beetje aan het rondkijken.
Nu zie ik bij veel leveranciers dat ze in de voorwaarden zichzelf tegenspreken. Ook bij Eneco.
Hoe zit dat nou? Mogen ze ten alle tijden de tarieven veranderen als het hun uitkomt?
Ook bij een langjarig contract?

Eneco
[Afbeelding]
Wat mij hierin tegenstaat ( en ook vaker voorkomt )
"wij kunnen met elkaar afspreken"
Er wordt niets echt afgesproken, het wordt opgedrongen.

Ja het is een afspraak, maar eenzijdig, Jij als klant kan geen andere afspraak maken tijdens het contract ( behoudens opzeggen )
Het is niet zo dat 'we' afspreken nu te leveren á 84ct en jij over 6 maanden zegt 'Nu gaan we 75ct doen'

• Rofdof
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 21:00
Exterminator schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:57:
[...]

Slechte solvabiliteit en zoals ook eerder vermeld in dit topic zijn de contactgegevens van de website gehaald en hoor je een bandje zodra je met belt zoiets als: ‘voor nu leveren we nog gewoon energie’ en ‘voor de toekomst zijn we in overleg met eventuele partners’.
Voor mij klinkt t in ieder geval niet heel positief…
24 sep via Pricewise een contract afgesloten voor welkom. Binnen 24 uur bevestiging.

1 oktober zelfde manier voor ander pand. Geen bevestiging welkom en ze zeggen dat Pricewise ze niks hebben gestuurd 😂🤮

Ik heb tot 1 januari voor dat pand nog gunstige tarieven.

Op ons huisadres hebben wij welkom met ook goede tarieven maar ben bang dat ze failliet gaan of overgenomen worden.

Voor thuis eerste materiaal voor pv installatie van 10.000kwh extra binnen.

• JoKo
  • Niet online

JoKo

Aan de kust🏝

ArthurMorgan schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:29:
wat ze bedoelen is dat het contract daar leidend is. Je kunt een contract hebben met een vaste prijs, maar ook zonder. Het ligt er gewoon aan wat er afgesproken is.
Artikel 19.3

Ik sluit een 1 jarig contract af, dus dat is met vaste prijzen.
Dat mogen ze dus aanpassen als marktomstandigheden zich voordoen, zoals nu?
Dat zie ik tenminste in dat artikel staan.

• ArthurMorgan
  • Niet online
JoKo schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:43:
[...]

Artikel 19.3

Nee want voor jou geldt 19.5 Dat hebben jullie namelijk afgesproken.

Wat ze doen is 2 mogelijke versies in de voorwaarden zetten. En welk artikel van toepassing is blijkt uit het contract. Door te kiezen voor een vaste prijs is artikel 19.5 van toepassing.

• JoKo
  • Niet online

JoKo

Aan de kust🏝

ArthurMorgan schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:47:
[...]

Nee want voor jou geldt 19.5 Dat hebben jullie namelijk afgesproken.

Wat ze doen is 2 mogelijke versies in de voorwaarden zetten. En welk artikel van toepassing is blijkt uit het contract. Door te kiezen voor een vaste prijs is artikel 19.5 van toepassing.
T kwartje valt! (y)

• reneeke1970
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22:30
JoKo schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:43:
[...]

Artikel 19.3

Alleen voor leveren!

1 PVoutput . Dongen NB

• ArthurMorgan
  • Niet online
Maar dat werkt òòk de positieve kant op met die kortingen door de overheid.

• JoKo
  • Niet online

JoKo

Aan de kust🏝

@reneeke1970
Nieuw contract afgesloten via Independer-United Consumers- Engie.
Europese windstroom 1 jaar windmee.
Op basis van normaal en dagtarief terugleveren(6.884 kWh/2.728 kWh) teruggave van €. 2.123,—
Gemiddeld €. 0,2866/kWh.
125 euro boete dus 2k netto.
Dezelfde voorwaarden als Eneco.

En we hebben weer 14 dagen om na te denken :+

• reneeke1970
JoKo schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:09:
@reneeke1970
Nieuw contract afgesloten via Independer-United Consumers- Engie.
Europese windstroom 1 jaar windmee.
Op basis van normaal en dagtarief terugleveren(6.884 kWh/2.728 kWh) teruggave van €. 2.123,—
Gemiddeld €. 0,2866/kWh.
125 euro boete dus 2k netto.
Dezelfde voorwaarden als Eneco.
[Afbeelding]

En we hebben weer 14 dagen om na te denken :+
Ook een mooi aanbod

1 PVoutput . Dongen NB

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:03
ToyotaMR2 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:22:
Ik kreeg korte tijd geleden plots een telefoontje van Consumentenbeheer?
Hadden mijn gegevens, die gingen ze na en opeens kwamen ze met het beste aanbod voor mij.
Huh? Ik dacht ik kreeg alleen maar info, maar hadden gelijk een offerte voor mij uitgezet.

Werd naar mijn mail gestuurd en moest daar maar even verder kijken.

Ken de toko niet, vond het al vreemd dat ze al mijn gegevens hadden en zomaar op links klikken in mijn mail doe ik ook niet graag.

Week later weer telefoontje. Ze zagen dat ik nog niet gekeken had en gelijk de vraag waarom niet.

Wellicht was het wel een goed aanbod (kwamen met Innova), maar dat weet ik nu dus niet en moet binnenkort zelf maar eens op zoek gaan.
Hier moet je heel ver uit de buurt blijven!!

Ze proberen je ook wijs te maken dat je eerder iets via hun hebt geregeld. Zeer onbetrouwbaar.
https://www.ad.nl/economi...onze-goede-naam~a2d010c4/

• richajax
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:54
Hallo,

Ik heb vandaag het contract van Budget energie gehad nav collectieve inkoop van Vereniging Eigen Huis.
3 jaar vast
gas € 1,04503
elektriciteit € 0,27907 / 0,26697

Ik weet dat ik na vandaag nog 13 dagen opzegtermijn heb.
Nu weet ik echter al dat ik voor die tijd zelf geen beslissing kan nemen of ik dit aanbod moet accepteren.

Wat zal ik doen?
Accepteren?
Of niks doen en na 1-1-2022 mijn contract bij Welkom laten verlopen?

Ohja....is het trouwens goed nieuws dat Eneco Welkom energie wil gaan overnemen?
Dit ivm de €270 welkomst bonus en teveel aan maandbedrag wat ik van ze tegoed heb. O-)

Dank _/-\o_

• PepsiNL1
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:02
richajax schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:30:

Ohja....is het trouwens goed nieuws dat Eneco Welkom energie wil gaan overnemen?

Dank _/-\o_
Bron?

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

• PepsiNL1
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:02
Oeps, overheen gelezen. Maar prima toch? Als klant van welkom energie zit je niet te wachten op een faillissement lijkt me

• richajax
Als ze de betalingsverplichtingen ook overnemen jazeker.
Als ze alleen de klanten overnemen...
Ach, we zien het wel.

• Rofdof
PepsiNL1 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:55:
[...]

Oeps, overheen gelezen. Maar prima toch? Als klant van welkom energie zit je niet te wachten op een faillissement lijkt me
Iemand een idee hoe het zit als welkom energie zegt dat ze geen contract van Pricewise hebben ontvangen.

Ik had gebeld met welkom en die zeggen dat ze contract van Pricewise niet hebben gehad. Ik heb de mail van Pricewise wel gehad en ook Pricewise zei dat het gewoon was verstuurd. Lijkt mij dat welkom zo toch niet onder contracten uit kan komen?

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21:56

Dit ivm de €270 welkomst bonus en teveel aan maandbedrag wat ik van ze tegoed heb. O-)

Dank _/-\o_
Hoeft natuurlijk niet dat je dat dan terug krijgt want wie weet nemen ze enkel de klanten over en niet al die betaal verplichtingen.
Dat zou namelijk slecht kunnen uitpakken voor Eneco omdat ze dat veel geld kost.

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 01:12
Rofdof schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 08:35:
[...]

Iemand een idee hoe het zit als welkom energie zegt dat ze geen contract van Pricewise hebben ontvangen.

Ik had gebeld met welkom en die zeggen dat ze contract van Pricewise niet hebben gehad. Ik heb de mail van Pricewise wel gehad en ook Pricewise zei dat het gewoon was verstuurd. Lijkt mij dat welkom zo toch niet onder contracten uit kan komen?
Zolang jij niet specifiek iets met iemand van welkom hebt afgesproken zie ik niet in waarom niet.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Rofdof
Bad Brains schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 08:38:
[...]

Zolang jij niet specifiek iets met iemand van welkom hebt afgesproken zie ik niet in waarom niet.
Maar een Pricewise zal toch wel iets hebben als
Jullie mogen adverteren op onze site. Wij krijgen een stukje provisie en jullie houden je aan beloofde aanbod.

Want anders hebben zulke sites toch geen bestaansrecht?

• Markie001
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 03-12 09:27
Roos79 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 08:37:
[...]

Hoeft natuurlijk niet dat je dat dan terug krijgt want wie weet nemen ze enkel de klanten over en niet al die betaal verplichtingen.
Dat zou namelijk slecht kunnen uitpakken voor Eneco omdat ze dat veel geld kost.
Maar bij een eventuele verandering van bestaande contracten is iedereen natuurlijk vrij om te gaan.
En gezien het klantenbestand van dit soort kleinere prijsvechters rijk gevuld is met de vaste jaarlijkse overstappers moet Eneco zich natuurlijk ook afvragen...wat neem je over?

• Katseviool
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:08
Kan niet wachten tot morgen eindelijk het nieuwe CB/GC contract start :) Flexibele prijzen die ik nu betaal bij Frank Energie zijn soms het dubbele van wat GC rekent.

Vraag me ook af of zij het nog kunnen volhouden als nieuwkomer icm flexibele tarieven in deze perfect storm. Wel jammer want ik vond het business model en support wel sympathiek. Alleen de voorziene prijsstijging van €300 p/m ging ons iets te ver om te blijven zitten.

• Roos79
Markie001 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:22:
[...]

Maar bij een eventuele verandering van bestaande contracten is iedereen natuurlijk vrij om te gaan.
En gezien het klantenbestand van dit soort kleinere prijsvechters rijk gevuld is met de vaste jaarlijkse overstappers moet Eneco zich natuurlijk ook afvragen...wat neem je over?
Het klanten bestand word genoemd in dat artikel dus ben benieuwd.

https://www.acm.nl/nl/pub...nemen-concentratiemelding

En als je dit leest en kijkt naar optie 1 dan ben ik benieuwd en zal je al blij mogen zijn als je je te veel betaalde geld terug krijgt.
https://www.gaslicht.com/...ergieleverancier-failliet

En denk maar aan energie flex die werden ook overgenomen en die contracten werden ook niet 1 op 1 overgenomen ivm de stijgende markt en kregen een variabel contract en later een aanbod.
https://www.innovaenergie...n-graag-het-hele-verhaal/

[Voor 19% gewijzigd door Roos79 op 17-10-2021 09:42]

• Martinusz
  • Laatst online: 23:24
Volgens mij zijn ze ook verplicht om klanten over te nemen, als niet 1 partij het doet, worden ze geloof ik verdeelt over de aanbieders.

Edit: het klantenbestand dus, niet contract met prijzen.

[Voor 18% gewijzigd door Martinusz op 17-10-2021 09:48]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Markie001
Roos79 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:36:
[...]
En denk maar aan energie flex die werden ook overgenomen en die contracten werden ook niet 1 op 1 overgenomen ivm de stijgende markt en kregen een variabel contract en later een aanbod.
https://www.innovaenergie...n-graag-het-hele-verhaal/
Helaas was ik daar ook klant.
Maar dat was geen overname, het klantenbestand van Energieflex is na het faillissement door de curator verkocht aan Innova energie om zo de boedel aan te vullen en de schuld bij de Belastingdienst te verlagen.
Ik en Eneco vast ook zijn natuurlijk wel benieuwd hoeveel klanten er toen zijn blijven plakken.
Ook Energieflex had net als Welkom energie nu vrij weinig "slapers" in hun klantenbestand.

• Roos79
@Markie001 Ik noem het enkel als voorbeeld en lees vooral de andere linkjes ook.
Zelf ga ik weg bij Enec o die konden geen vergelijkend aanbod doen als gc had gedaan.
En echt ik zit al zit jaar en dag bij de eerste met steeds leuke aanbiedingen.

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:40
Poeh ik hoop zo dat Welkom de winter overleeft (of dat Eneco de voorwaarden overneemt), want ik heb best wat voorschot daar staan (ja stom) en de welkoms bonus..

• Krilo_89
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 03-12 10:59
mwa schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:41:
Poeh ik hoop zo dat Welkom de winter overleeft (of dat Eneco de voorwaarden overneemt), want ik heb best wat voorschot daar staan (ja stom) en de welkoms bonus..
Ga er maar vanuit dat als ze failliet gaan, dat je kunt fluiten naar je overschot en welkomstbonus. Bij energieflex was dat ook.

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:45
Krilo_89 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:06:
[...]

Ga er maar vanuit dat als ze failliet gaan, dat je kunt fluiten naar je overschot en welkomstbonus. Bij energieflex was dat ook.
Denk het ook.... als je daar van uit gaat kan het alleen maar mee vallen.

• JoKo
  • Niet online

JoKo

Aan de kust🏝

mwa schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:41:
Voorschot maar rap verlagen.

• Markie001
JoKo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:15:
[...]

Die optie hebben volgens mij de meeste leveranciers voorlopig wel geblokkeerd.

• Roos79
Markie001 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Ik kon gewoon verlagen maar zit bij een grote.

• Wolly
  • Niet online
Markie001 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Vanmorgen bij GC mijn voorschot nog met 60% verlaagd, ik betaal liever bij dan dat ik mijn geld kwijtraak.

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:40
JoKo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:15:
[...]

Niet mogelijk bij Welkom. Via de klantenservice kon het maar met max 20% verlaagd worden.

• richajax
Ik heb hem kort geleden gelukkig nog van 150 naar 85 kunnen verlagen bij Welkom.
Toch wat evt schadebeperking O-)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik kon 2 jaar terug bij pure energie ook mijn maandbedrag niet zover verlagen als ik wilde. (en daarvoor bij Qurrent ook niet nadat ik zonnepanelen had geplaatst) maar in beide gevallen ging het met een mail naar de klantenservice met onderbouwde cijfers wel gewoon goed.

• MaStar
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:07
Mijn contract loopt over 1.5 maand af. Wat is nu wijsheid. Wachten?

Gewoon verlengen voor één jaar met variabel tarief of langere tijd met vaste prijs.

Iemand hierover al sites met adviezen?

[Voor 3% gewijzigd door MaStar op 17-10-2021 22:00]

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 05-12 12:20
MaStar schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:00:
Mijn contract loopt over 1.5 maand af. Wat is nu wijsheid. Wachten?

Gewoon verlengen voor één jaar met variabel tarief of langere tijd met vaste prijs.

Iemand hierover al sites met adviezen?
Gewoon wachten wat hun aanbod voor variabele tarieven wordt eerst. Als die te hoog zijn in vergelijking met andere concurrrwnten met flexcontracten —> overstappen naar een ander met maandelijks opzegbaar. Anders blijven en wachten tot de prijzen dalen en kijken naar aanbod voor 1 jaar ed vast.

[Voor 23% gewijzigd door CyberMania op 17-10-2021 22:10]

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:22
CyberMania schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:09:
[...]

Gewoon wachten wat hun aanbod voor variabele tarieven wordt eerst. Als die te hoog zijn in vergelijking met andere concurrrwnten met flexcontracten —> overstappen naar een ander met maandelijks opzegbaar. Anders blijven en wachten tot de prijzen dalen en kijken naar aanbod voor 1 jaar ed vast.
Klopt. Dat werd mij ook aangeraden. Volgens Vattenfall worden de variabele tarieven per 1-1-2022 nog altijd lager tov de vaste tarieven mocht je nu een vast contract gaan afsluiten...

• Rofdof
1 oktober via pricewise bij welkom een comntract afgesloten.
van pricewise direct bevestiging en contract.
van welkom nog niks

vorige week met welkom gebeld en vandaag weer. Ze beweren geen contract te hebben gehad van pricewise.

Pricewise zegt dat ze het wel hebben verstuurd. En ik geloof pricewise wel....Dat welkom contract niet heeft "gekregen" komt ze natuurlijk verdomd goed uit.

Pricewise gaat er nu werk van maken. Ze hebben afspraken met de leveranciers en contract is contract (al ben ik erg sceptisch).

Ik ga iig niet weer bij zo'n kleine partij wat afsluiten.

https://www.vastelastenbo...-solvabiliteitsproblemen/

• Rofdof
op gaslicht exact zelfde probleem met welkom energie

https://www.gaslicht.com/...m-energie/klantervaringen

ik heb ondertussen ook melding gemaakt bij ACM

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 04-12 18:07
Rofdof schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:41:
op gaslicht exact zelfde probleem met welkom energie

https://www.gaslicht.com/...m-energie/klantervaringen

ik heb ondertussen ook melding gemaakt bij ACM
Er gebeuren op dit moment rare dingen in energie-land.
Een optie zou kunnen zijn om over te schakelen naar 1 van de grotere energieleveranciers. In de praktijk betekend dit op dit moment een contract welke het DUBBELE kost t.o.v. de oude contracten.

• Rofdof
pitchdown schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:05:
[...]

Er gebeuren op dit moment rare dingen in energie-land.
Een optie zou kunnen zijn om over te schakelen naar 1 van de grotere energieleveranciers. In de praktijk betekend dit op dit moment een contract welke het DUBBELE kost t.o.v. de oude contracten.
klopt. Ik heb mij iig aangemeld voor collectief van de consumentenbond.
Ons huisadres zit al bij welkom en wat wij verhuren zou bij welkom moeten zitten.

Ik heb mij voor beide adressen iig aangemeld voor CB collectief in de hoop dat er een goede deal uit komt.

Als eneco welkom niet overneemt dan voorzie ik een faillissement want anders ga je zo niet te werk.

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:29
pitchdown schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:27:
mailtje van afgelopen vrijdag van onze huidige energieleverancier:

Beste heer/mevrouw,

Zoals u wellicht al heeft vernomen heeft ook ENSTROGA last van de hard gestegen energieprijzen.

Helaas moeten we u mededelen dat dit ook voor uw energiecontract met contractnummer xx gevolgen heeft. Meer informatie hierover kunt u vinden in de bijlage.

Vorige mail samengevat:
Per 15-10-2021 zullen voor u de volgende tarieven (in EUR per kWh en EUR per m³)
gelden:
Stroom (piek en dal): 0,2940*
Gas: 1,2714*

Dit terwijl er een actief contract is welke dus eenzijdig word aangepast. Dit mag normaliter niet.
Dit verhaal is ook al deels in het nieuws:

https://www.rtlnieuws.nl/...kening-hoger-dgb-enstroga

Hoe hier mee om te gaan in de praktijk?
Hier vind je een vergelijkbare situatie: Energiebedrijf verhoogt prijs ondanks contract. Ook bij ENSTROGA.

• Soldaatje
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Rofdof schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

klopt. Ik heb mij iig aangemeld voor collectief van de consumentenbond.
Ons huisadres zit al bij welkom en wat wij verhuren zou bij welkom moeten zitten.

Ik heb mij voor beide adressen iig aangemeld voor CB collectief in de hoop dat er een goede deal uit komt.

Als eneco welkom niet overneemt dan voorzie ik een faillissement want anders ga je zo niet te werk.
Dat klopt, maar als beide bedrijven een akkoord hebben bereikt moet het nu nog wel gek lopen wil het niet doorgaan. Er kan tot vrijdag bezwaar worden gemaakt, dus ik vermoed dat we het volgende week wel horen.
Er is ook nog niks te zien in het insolventieregister (gelukkig).

Persoonlijk denk ik dat ik dan ook na mijn contract nog wel bij Eneco blijf, ook al zal het duurder worden, dat overstappen was leuk, maar daar ben ik nu ook wel klaar mee, voor die paar euro's korting.

• mmmmmark
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 04-12 19:17
Hier ook aaangemeld bij CB/GC voor contract wat start op 1-1-2022. Zelf zijn we echter de eerste 2 maanden van het jaar in het buitenland dus nog in dubio om het te cancleen en voor variable te gaan (en dna hopen dat de prijs weer wat naar beneden gaaat). Vooral de 3 jaar is erg lang, natuurlijk heb je de cancel boete maar die vind ik ook best hoog. Zelf zitten wij aan2700kWH en 600m3 gad per jaar dus verbruik ligt ook niet erg hoog.

• Wolly
  • Niet online
mmmmmark schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:22:
Hier ook aaangemeld bij CB/GC voor contract wat start op 1-1-2022. Zelf zijn we echter de eerste 2 maanden van het jaar in het buitenland dus nog in dubio om het te cancleen en voor variable te gaan (en dna hopen dat de prijs weer wat naar beneden gaaat). Vooral de 3 jaar is erg lang, natuurlijk heb je de cancel boete maar die vind ik ook best hoog. Zelf zitten wij aan2700kWH en 600m3 gad per jaar dus verbruik ligt ook niet erg hoog.
Dat aanbod liep t/m 3 oktober, ben je dan niet te laat om te annuleren binnen 14 dagen?

• Rofdof
Soldaatje schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:55:
[...]

Dat klopt, maar als beide bedrijven een akkoord hebben bereikt moet het nu nog wel gek lopen wil het niet doorgaan. Er kan tot vrijdag bezwaar worden gemaakt, dus ik vermoed dat we het volgende week wel horen.
Er is ook nog niks te zien in het insolventieregister (gelukkig).

Persoonlijk denk ik dat ik dan ook na mijn contract nog wel bij Eneco blijf, ook al zal het duurder worden, dat overstappen was leuk, maar daar ben ik nu ook wel klaar mee, voor die paar euro's korting.
de vraag is of je dezelfde tarieven krijgt of dat je een voorstel krijgt met hogere tarieven

En dan de contracten die ze gewoon negeren.
Dat snap ik dan ook niet aangezien ze worden overgenomen door eneco dan kunnen ze die contracten van 1 oktober en later toch gewoon doorvoeren?

• Andrehj
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:14
Rofdof schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:48:
[...]
Dat snap ik dan ook niet aangezien ze worden overgenomen door eneco dan kunnen ze die contracten van 1 oktober en later toch gewoon doorvoeren?
Worden ze overgenomen? Of neemt Eneco de klanten over tegen hun eigen voorwaarden (die van Eneco dus)? Ik kan me niet voorstellen dat Eneco de voorwaarden en prijzen van Welkom over gaat nemen. Die waren veel te gunstig, en Welkom is niet voor niets (bijna) failliet....

• reneeke1970
Andrehj schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:14:
[...]

Worden ze overgenomen? Of neemt Eneco de klanten over tegen hun eigen voorwaarden (die van Eneco dus)? Ik kan me niet voorstellen dat Eneco de voorwaarden en prijzen van Welkom over gaat nemen. Die waren veel te gunstig, en Welkom is niet voor niets (bijna) failliet....
Die (welkom )wilde alleen met super prijzen klanten lokken zodat verkoop prijs van hun firma omhoog ging.

1 PVoutput . Dongen NB

• Markie001
Andrehj schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:14:
[...]

Mogen ze überhaupt zo de klanten overnemen zonder enige vorm van toestemming?
Ik ben klant bij Welkom en wens absoluut geen klant van Eneco te worden (slechte ervaringen in het verleden).
Wil ook niet dat mijn persoonlijke gegevens daar terecht komen.

• mmmmmark
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 04-12 19:17
Wolly schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:29:
[...]

Dat aanbod liep t/m 3 oktober, ben je dan niet te laat om te annuleren binnen 14 dagen?
Het moment waarop je contract krijgt telt dat was 4 Oct dus kan vandaag nog opzeggen:)

• Roos79
@mmmmmark Maar de tarieven van gc zijn wel echt mooi.
Vergelijk maar eens met de afgelopen jaren bij de grotere partijen.
Tot nu toe is er elk jaar wel wat stijging geweest ook
Markie001 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:50:
[...]

Ik ben klant bij Welkom en wens absoluut geen klant van Eneco te worden (slechte ervaringen in het verleden).
Ja dat mag en jij mag dan eventueel zoeken naar een andere leverancier.
Het is of failliet of overname

[Voor 4% gewijzigd door Roos79 op 18-10-2021 18:54]

• dragon2
  • Niet online
Markie001 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:50:
[...]

Energieflex klanten zijn eind 2018 ook zo hupsakee naar innova overgezet. Geen toestemming voor gevraagd of gegeven, en dermate hoge tarieven daar dat je wel gek zou zijn daar vrijwillig heen te gaan.

Maar, je was dus daar klant (ook al was het onvrijwillig en ook al was het bij mij maar 6 dagen), dus daarna mogen ze je nog blijven contacteren ook.
Ik heb de boel toen moeten blocken om ervan af te komen. Telefoon, incasso, mail.
Wil niks meer met die partij te maken hebben...
Maar inderdaad, ze hadden dus al mijn klantgegevens, en een incassomachtiging 😡

Wel props voor vandebron: die konden mij binnen een week leveren, terwijl anderen een maand nodig hadden. Misschien een tip voor mensen die ook ooit in zo'n situatie terechtkomen 🙁

[Voor 8% gewijzigd door dragon2 op 18-10-2021 19:23]

• Markie001
dragon2 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:19:
[...]

Energieflex klanten zijn eind 2018 ook zo hupsakee naar innova overgezet. Geen toestemming voor gevraagd of gegeven, en dermate hoge tarieven daar dat je wel gek zou zijn daar vrijwillig heen te gaan.

Maar, je was dus daar klant (ook al was onvrijwillig en ook al was het bij mij maar 6 dagen), dus daarna mogen ze je nog blijven contacteren ook.
Ik heb de boel toen moeten blocken om ervan af te komen. Telefoon, incasso, mail.
Ja precies daar is het me ook om te doen.
Vorige keer een nieuw telefoonnummer moeten nemen na klant te zijn geweest bij Eneco.
Eneco draait bijna volledig op van die schimmige bedrijfjes die je allemaal het beste tarief kunnen bieden, zolang ze maar van Eneco zijn.
Die blijven maar bellen als je daar klant bent geweest.

• reneeke1970
Markie001 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:23:
[...]

Ja precies daar is het me ook om te doen.
Vorige keer een nieuw telefoonnummer moeten nemen na klant te zijn geweest bij Eneco.
Eneco draait bijna volledig op van die schimmige bedrijfjes die je allemaal het beste tarief kunnen bieden, zolang ze maar van Eneco zijn.
Die blijven maar bellen als je daar klant bent geweest.
Twee keer klikken en nummer staat op zwarte lijst, word je niet meer gebeld. Beetje dom om daar nieuw nummer voor te nemen

1 PVoutput . Dongen NB

• reneeke1970
dragon2 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:19:
[...]

Maar, je was dus daar klant (ook al was het onvrijwillig en ook al was het bij mij maar 6 dagen), dus daarna mogen ze je nog blijven contacteren ook.

Wel props voor vandebron: die konden mij binnen een week leveren, terwijl anderen een maand nodig hadden. Misschien een tip voor mensen die ook ooit in zo'n situatie terechtkomen 🙁
Is normaal hoor, even aan vinken dat het spoed aansluiting is

1 PVoutput . Dongen NB

• dragon2
  • Niet online
reneeke1970 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:26:
[...]

Is normaal hoor, even aan vinken dat het spoed aansluiting is
Ik had zelf wel spoed 😂 en ik kreeg het overstappen dus redelijk makkelijk voor elkaar, maar ik hoorde van andere gedupeerde dat ze echt minimaal een volle maand bij innova moesten blijven 🤷

En dat was november, dus al 1 van de duurdere maanden.

[Voor 6% gewijzigd door dragon2 op 18-10-2021 19:30]

• Evertvdw
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 30-11 22:41
dragon2 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:29:
[...]

Ik had zelf wel spoed 😂 en ik kreeg het overstappen dus redelijk makkelijk voor elkaar, maar ik hoorde van andere gedupeerde dat ze echt minimaal een volle maand bij innova moesten blijven 🤷

En dat was november, dus al 1 van de duurdere maanden.
Ik zat ook bij Energieflex en Innova daarna destijds maar ik had volgens mij gewoon 14 dagen opzegtermijn of iets dergelijks. Ik heb er iig een maand gezeten. Ik hield de boel toen niet goed in de gaten en dat heeft mij wel 1000 euro gekost destijds, 500 niet ontvangen tegoed van energieflex en 500 extra op de eindafrekening omdat mijn meterstanden niet correct waren bij energieflex en gecorrigeerd zijn bij Innova. Dus sindsdien zit ik er bovenop en voorschot altijd op minimaal :/

• Markie001
reneeke1970 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:25:
[...]

Twee keer klikken en nummer staat op zwarte lijst, word je niet meer gebeld. Beetje dom om daar nieuw nummer voor te nemen
Je weet dus ook hoe het werkt.
Dan weet je ook dat wanneer je 1 nummer blokkeert er de volgende dag 2 nieuwe bellen.
Zowel 06 als privé nummers.
Als je eenmaal in dat web gevangen zit...

• Soldaatje
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Rofdof schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

de vraag is of je dezelfde tarieven krijgt of dat je een voorstel krijgt met hogere tarieven

Ja, dat is de vraag, maar voor de klanten is alles beter dan een faillissement. In het meest gunstige geval laat Eneco de lopende contracten gewoon doorlopen. Er is een belangrijk verschil met hoe het destijds met EnergieFlex is gegaan, die kregen eerst uitstel van betaling en daarna faillissement. Welkom Energie wordt nu voordat ze failliet gaan overgenomen. Als Eneco Welkom Energie overneemt dan blijven deze contracten geldig. Volgens mij is het ongebruikelijk om een bedrijf over te nemen en dan de lopende contracten van de klanten te verbreken, maar ik kan het mis hebben.

• reneeke1970
Markie001 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:36:
[...]

Je weet dus ook hoe het werkt.
Dan weet je ook dat wanneer je 1 nummer blokkeert er de volgende dag 2 nieuwe bellen.
Zowel 06 als privé nummers.
Als je eenmaal in dat web gevangen zit...
Er komt vanzelf een einde aan hun lijstje, al die reclame bellers werken zo.

1 PVoutput . Dongen NB

• Katseviool
Wij zouden vandaag over gaan op CB/GC alleen als ik inlog in de app van GC dan geeft deze wel alle personalia + lidnummer maar dat er geen actief contract is. Is dat normaal dat het even duurt voordat het zichtbaar is?

[Voor 16% gewijzigd door Katseviool op 18-10-2021 22:43]

• gerritjan
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 04-12 21:31
Katseviool schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:41:
Wij zouden vandaag over gaan op CB/GC alleen als ik inlog in de app van GC dan geeft deze wel alle personalia + lidnummer maar dat er geen actief contract is. Is dat normaal dat het even duurt voordat het zichtbaar is?
Of het normaal is weet ik niet, maar bij mij precies hetzelfde.
Ik had vandaag ook wel een verzoek verwacht om de meterstanden door te geven, maar ook dat niet.

Edit: vandaag wel de bevestiging van opzegging van mijn vorige leverancier (EnergieDirect) ontvangen, dus daar ben ik geen klant meer.

[Voor 12% gewijzigd door gerritjan op 18-10-2021 23:04]

• dragon2
  • Niet online
Katseviool schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:41:
Ik ben nog niet over, bij mij staat er dit:

Ingangsdatum contract 7 november 2021
<personalia>

en dan rechts:
Nog even geduld 20 dagen
Op dit moment moet je nog even wachten totdat je contract ingaat bij Greenchoice. Vanaf 7 november 2021 kan je hier je verbruik inzien en al je zaken online regelen.

• Katseviool
gerritjan schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:54:
[...]

Of het normaal is weet ik niet, maar bij mij precies hetzelfde.
Ik had vandaag ook wel een verzoek verwacht om de meterstanden door te geven, maar ook dat niet.

Edit: vandaag wel de bevestiging van opzegging van mijn vorige leverancier (EnergieDirect) ontvangen, dus daar ben ik geen klant meer.
Lijkt nu te werken, ik kan nu mijn termijn bedrag bijvoorbeeld aanpassen en heb geen meldingen meer over geen actief contract :)

[Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 19-10-2021 07:05]

• Rofdof
Soldaatje schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:03:
[...]

Ja, dat is de vraag, maar voor de klanten is alles beter dan een faillissement. In het meest gunstige geval laat Eneco de lopende contracten gewoon doorlopen. Er is een belangrijk verschil met hoe het destijds met EnergieFlex is gegaan, die kregen eerst uitstel van betaling en daarna faillissement. Welkom Energie wordt nu voordat ze failliet gaan overgenomen. Als Eneco Welkom Energie overneemt dan blijven deze contracten geldig. Volgens mij is het ongebruikelijk om een bedrijf over te nemen en dan de lopende contracten van de klanten te verbreken, maar ik kan het mis hebben.
Ik hoop dat jij gelijk hebt.

Maar waarom zou Eneco een bedrijf willen overnemen dat op omvallen staat? Waar welkom veel contracten is aangegaan met voor hun te lage tarieven.

Eneco krijgt een groot klantenbestand erbij maar wat heb je daaraan aangezien overstappen steeds normaler word en je dus geen “trouwe klanten” hebt.

Of gokken ze erop dat mensen overstappen zat zijn en liever blijven zitten bij een stabiele maar iets duurdere partij? (Ik zou dat wel doen iig na deze bende)

• Roos79
@Rofdof Omdat het klanten bestand interessant kan zijn.

• Markie001
Roos79 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:52:
@Rofdof Omdat het klanten bestand interessant kan zijn.
Dit lijkt me dus zeer beperkt als het om een prijsvechter gaat.
Er zullen hier maar weinig trouwe klanten te vinden zijn.

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:45
Morgen komt een bekende bij mij die binnenkort in haar eerste appartement trekt. Verbruik is dus onbekend.
Ik moet/mag haar helpen bij het afsluiten van energie. Normaal is dat niet zo lastig maar in deze situatie uiteraard wel. Aan de vergelijkers heb je momenteel ook niet veel. Iemand in dezelfde situatie die me een zetje in de juiste richting kan geven?

Betreft huur, elektra en gas (koken en verwarmen), 2-kamerappartement, circa 200 m3 inhoud, circa 60 m2 woonoppervlak, alleenwonend, geen zonnepanelen.

Volgens Easyswitch kun je rekenen met
Stroom (normaal) 750 kWh
Stroom (dal) 750 kWh
Gas 1000 m³

Die komt dan op een 3-jaarscontract bij Innova of Gewoon voor ca. 150 per maand / 1800 per jaar.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kees_B schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:30:
Morgen komt een bekende bij mij die binnenkort in haar eerste appartement trekt. Verbruik is dus onbekend.
Ik moet/mag haar helpen bij het afsluiten van energie. Normaal is dat niet zo lastig maar in deze situatie uiteraard wel. Aan de vergelijkers heb je momenteel ook niet veel. Iemand in dezelfde situatie die me een zetje in de juiste richting kan geven?

Betreft huur, elektra en gas (koken en verwarmen), 2-kamerappartement, circa 200 m3 inhoud, circa 60 m2 woonoppervlak, alleenwonend, geen zonnepanelen.

Volgens Easyswitch kun je rekenen met
Stroom (normaal) 750 kWh
Stroom (dal) 750 kWh
Gas 1000 m³

Die komt dan op een 3-jaarscontract bij Innova of Gewoon voor ca. 150 per maand / 1800 per jaar.
Tja, we weten niet hoe diegene woont en leeft, Staat de kachel altijd op 23? Of 18 met een trui aan?
Voor 1 persoon in een appartementje lijkt me 1000m3 gas wel veel trouwens. Maar ook dat ligt er weer aan, is het op een hoek? Bovenste verdieping? Of omringt door buren die flink stoken?
Ik zou op zoek gaan naar een variabel contract denk ik.

Hoi!

• SidewalkSuper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:41
Nu 3-jarig (of langer :p) vast nemen lijkt me het domste wat je kan doen, voor ieder huishoudboekje.

[Voor 11% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-10-2021 10:04]

• TvanW
  • Registratie: augustus 2017
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

SidewalkSuper schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:04:
Nu 3-jarig (of langer :p) vast nemen lijkt me het domste wat je kan doen, voor ieder huishoudboekje.
Waarom :?

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

• SidewalkSuper
Omdat de prijzen gigantisch hoog zijn nu. Paar maanden doorbijten op variabel en dan een veel mooiere deal maken. Mensen in NL willen zich vaak teveel een zeker gevoel geven. Dat kost vanzelfsprekend meer, dan scherp blijven op ontwikkelingen.

Btw natuurlijk zou de invloed van pv hier bijv een veranderende case van kunnen maken, maar dat is dus niet het geval.

[Voor 20% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-10-2021 10:08]

• Kees_B
SidewalkSuper schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:07:
Omdat de prijzen gigantisch hoog zijn nu. Paar maanden doorbijten op variabel en dan een veel mooiere deal maken. Mensen in NL willen zich vaak teveel een zeker gevoel geven. Dat kost vanzelfsprekend meer, dan scherp blijven op ontwikkelingen.

Btw natuurlijk zou de invloed van pv hier bijv een veranderende case van kunnen maken, maar dat is dus niet het geval.
Zo kijk ik er persoonlijk ook wel naar. De markt blijft altijd bewegen en ik ben best bereid iets risico te nemen (zo ook met verzekeringen). Na elk toppunt komt wel weer een dieptepunt. Op de beurs, in crypto, met energieprijzen. Maar er zijn ook uitzonderingen, bijvoorbeeld (hypotheek)rente die al jaren enorm laag is. Het is dus ook wel zaak om nuchter te blijven. Een 3-jarig contract is bijvoorbeeld relatief goedkoop af te kopen en het is nog geen zekerheid dat de tarieven komend voorjaar écht dalen. De leveranciers hebben natuurlijk ook nog wat in te halen qua kosten.

Voor mijn eigen woning ga ik eind december over op variabel en proberen we de stookkosten te beperken. Maar nu het energie-contract voor iemand anders is ben ik geneigd dat risico minder snel te nemen.

[Voor 5% gewijzigd door Kees_B op 19-10-2021 10:14]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• TvanW
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

Ik neem aan dat jij ook de prijzen van over een paar maanden niet weet, of je moet een glazen bol hebben.
Je kan ook een contract voor bijvoorbeeld 3 jaar vast nemen en mochten de prijzen flink zakken overstappen en een boete (ik meen max 125 euro gas en 125 voor elektra) voor lief nemen.

• Roos79
@Kees_B Waarom schrijft ze zich niet in voor het consumenten collectief van november?
Daar heb je nog kans op een beetje een aardig contract?
En dat gebruik vind ik best hoog ingeschat

• DutchOwnage

Dit is wel wat ik ook van plan ben. Maar het blijft inderdaad een gok. Van die veel mooiere deal over een tijdje ben ik écht niet zeker. Misschien een iets betere deal.

• SidewalkSuper
TvanW schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:14:
[...]

Ik neem aan dat jij ook de prijzen van over een paar maanden niet weet, of je moet een glazen bol hebben.
Je kan ook een contract voor bijvoorbeeld 3 jaar vast nemen en mochten de prijzen flink zakken overstappen en een boete (ik meen max 125 euro gas en 125 voor elektra) voor lief nemen.
Ik zit in deze markt. Ik heb geen glazen bol, maar wel een goede kijk op de zaak vanuit een energieleverancier gedacht.

Het is natuurlijk geen 100% zekerheid, maar inderdaad ik kijk er naar als verzekeringen. Sommige mensen verzekeren zich rot, betalen zich scheel en puntje bij paaltje kan de verzekeraar er heel vaak nog redelijk onderuit komen ook, ten nadele van de verzekerde.
Zo ook dit. De goede deals waren eind september. Ik heb al mijn vrienden destijds nog enkele keren gewaarschuwd, nu overstappen als het nodig is. Nu het oktober is denk ik gewoon vasthouden, verlies incalculeren en een stuk later een vast contract nemen.

Vergeet trouwens de mogelijke overstapbonus niet. Die krijg je pas naderhand. Daarmee wordt ook gegoocheld, zodat de kosten lager lijken.

[Voor 6% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-10-2021 10:42]

• Kees_B
Roos79 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:23:
@Kees_B Waarom schrijft ze zich niet in voor het consumenten collectief van november?
Dankje, dat collectief gaan we meenemen in de overweging (alhoewel het aanbod pas op 23 november volgt).
Verbruik lijkt me ook hoog ingeschat, ik moet nog een beetje proberen aan te voelen hoe ze gaat stoken en wat voor appartement het precies is. Maar ik denk niet dat ze daar heel bewust van is, anders had ze dit ook wel zelf geregeld. En een paar kuub meer of minder gas maakt meestal niet heel veel uit voor een vergelijking. Ik zal wat met de cijfertjes spelen, maar meestal volgt toch zo'n beetje dezelfde top3 leveranciers.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 00:17

Quad

Selectief doof

Ik zie niet in hoe de gasprijs komende jaren lager dan 86c (34c kaal) gaat worden.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput
❤️Liefde is gratis, raar dat velen er zo zuinig mee zijn.

• Roos79
@Kees_B Misschien zorgen dat ze eerst een variabel opzegbaar contract heeft dan kan ze kijken wat de markt doet?
En ook vertellen dat hele dag kachel op 21 voor nare verrassingen zorgt.
Soms hebben mensen van huis uit geen idee en stoken als een malle.
Dan zijn zulke tips als kachel niet te hoog of constant aan en niet super lang douchen erg nuttig.
Anders komt ze na een jaar bij jouw met de opmerking jij had gezegd dat ik dat zou gebruiken en ik heb het dubbele 😓
Quad schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:55:
[...]

Ik zie niet in hoe de gasprijs komende jaren lager dan 86c (34c kaal) gaat worden.
Ik ook nog niet hoor 😉

[Voor 19% gewijzigd door Roos79 op 19-10-2021 10:59]

• TvanW
  • Niet online

TvanW

Westerwolde - Groningen

SidewalkSuper schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:40:
[...] Ik heb al mijn vrienden destijds nog enkele keren gewaarschuwd, nu overstappen als het nodig is.
Zijn wij geen vrienden :? :+

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 04-12 17:11

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Roos79 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:23:
Had dat collectief niet een paar jaar geleden een contract afgesloten bij een prijsvechter die daarna omviel?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Wolly
  • Niet online
Het meest idiote is natuurlijk dat hordes (oudere) mensen nu per direct de kachel uitgooien en gaan zitten rillen, terwijl de tarieven voor hun grotendeels pas per 1-1 omhoog gaan.

Al die paniekberichten, de overheid had beter de voorlichting kunnen opschroeven ipv een paar honderd euro aan eenieder weg te geven.

• DutchOwnage
Wolly schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:01:
Het meest idiote is natuurlijk dat hordes (oudere) mensen nu per direct de kachel uitgooien en gaan zitten rillen, terwijl de tarieven voor hun grotendeels pas per 1-1 omhoog gaan.

Al die paniekberichten, de overheid had beter de voorlichting kunnen opschroeven ipv een paar honderd euro aan eenieder weg te geven.
De overheid is VVD en VVD is zelfredzaamheid. Dus vandaar ;)

• Roos79
Jeroenneman schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:59:
[...]

Had dat collectief niet een paar jaar geleden een contract afgesloten bij een prijsvechter die daarna omviel?
Geen idee er zijn meerdere collectieve ( je heb cb en veh en vast nog meer)
Ik heb met die van oktober mee gedaan en dat is bij Green choice

[Voor 9% gewijzigd door Roos79 op 19-10-2021 11:05]

• richajax
SidewalkSuper schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:40:
[...]De goede deals waren eind september. Ik heb al mijn vrienden destijds nog enkele keren gewaarschuwd, nu overstappen als het nodig is. Nu het oktober is denk ik gewoon vasthouden, verlies incalculeren en een stuk later een vast contract nemen.
Hallo,

Ik heb vandaag het contract van Budget energie gehad nav collectieve inkoop van Vereniging Eigen Huis.
3 jaar vast
gas € 1,04503

Ik weet dat ik na vandaag nog 13 dagen opzegtermijn heb.
Nu weet ik echter al dat ik voor die tijd zelf geen beslissing kan nemen of ik dit aanbod moet accepteren.

Wat zal ik doen?
Accepteren?
Of niks doen en na 1-1-2022 mijn contract bij Welkom laten verlopen?
@SidewalkSuper
Zou je het aanbod wat ik (na september) via VEH kreeg ook nog onder de "goede deals" benoemen?

3 jaar vast
gas € 1,04503

Een dezer dagen moet ik de knoop doorhakken of ik annuleer of niet.

Dank je :)

• MadBear
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:33

MadBear

BOE :)

Volgens mij zijn er (als je nu een nieuw contract moet afsluiten) niet veel opties als dat op korte termijn moet:
* Variabel tarief nemen (bijv. Vattenfall. Tot 1 januari ben je daar het voordeligst mee uit (23,6 cent per kWh en 82,4 cent per m3). Vanaf 1 januari heb je natuurlijk met een forse prijsverhoging te maken, al weet niemand hoe hoog die zal zijn, maar dat geeft in ieder geval even ruimte om te wachten tot de markt weer wat genormaliseerd is (overnames/faillisementen/stabielere tarieven). Natuurlijk geen garantie dat je op langere termijn voordeliger uit bent, maar gezien de vaste tarieven torenhoog zijn en er nauwelijks leveranciers zijn met een serieus aanbod is dit eigenlijk een van de weinige opties.

In de prijsvergelijkers staan nog een paar aanbieders (Fenor/Innova/Engie/Vandebron/Greenchoice) met lange contracten, waarvan ik persoonlijk de kleinere aanbieders met een slechte solvabiliteit (Fenor/Innova) zou vermijden.

• dragon2
  • Niet online
Jeroenneman schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:59:
[...]
Ja, dat was dus Energieflex, dat komt hier regelmatig voorbij...

• SidewalkSuper
richajax schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:08:
[...]

[...]

@SidewalkSuper
Zou je het aanbod wat ik (na september) via VEH kreeg ook nog onder de "goede deals" benoemen?

3 jaar vast
gas € 1,04503

Een dezer dagen moet ik de knoop doorhakken of ik annuleer of niet.

Dank je :)
Ik zou dit in de categorie, relatief hoog, maar geen horror schalen. :-p Hier kun je waarschijnlijk wel bij blijven zitten zonder dat je extreem teveel betaalt.
Welke aanbieder was dit? Solvabel genoeg?

Ah ik zie BudgetEnergie, matige solvabiliteit, maar niet negatief. Lijkt me nog wel het proberen waard op zich.
Het voorschot niet te hoog insteken.

[Voor 10% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-10-2021 12:02]

• Vorkie
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Aanbod die mijn moeder van Oxxio kreeg eergisteren (vrij contract, variabel tarief, dus niets verlengt, gewoon vrij op te zeggen per 30 dagen, genoemd LosVast) per 24-11 (dus volgende maand)

Zo slecht lijkt dit aanbod ook weer niet? Of mis ik wat....

€1,14161 per m3 aan gas
+ €0,258 per dag aan vaste lasten (30 dagen)

€0,29854 per kWh
+ €0,258 per dag aan vaste lasten (30 dagen)

• waah
  • Laatst online: 23:48
Quad schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:55:
[...]

Als de winter voorbij is, de angst voor een tekort aan gas toch niet uitkomt en er weer een overschot aan gas is :+

• richajax
SidewalkSuper schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:54:
[...]

Ik zou dit in de categorie, relatief hoog, maar geen horror schalen. :-p Hier kun je waarschijnlijk wel bij blijven zitten zonder dat je extreem teveel betaalt.
Welke aanbieder was dit? Solvabel genoeg?

Ah ik zie BudgetEnergie, matige solvabiliteit, maar niet negatief. Lijkt me nog wel het proberen waard op zich.
Het voorschot niet te hoog insteken.
Bedankt, hier kan ik wat mee d:)b

• Rofdof
waah schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:24:
[...]

Als de winter voorbij is, de angst voor een tekort aan gas toch niet uitkomt en er weer een overschot aan gas is :+
Ik hoop ook dat het een wc-papier verhaal word :P

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 00:00
Dat valt best mee, ligt eraan voor welk tarief je zit.

Als ik flexibel zou doen (ipv 3 jaar ) dan betaal ik 40/50 euro meer in de maand. Die overstapboete heb ik dus zo terugverdient. ( ik moest overstappen dus moest wel kiezen )
Pagina: 1 ... 62 ... 98 Laatste

Let op:
De hoge prijzen van herfst 2021 kunnen hier besproken worden: Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak

Situatie Welkom: Welkom Energie raakt vergunning kwijt
Situatie Enstroga: Energieleverancier Enstroga raakt vergunning kwijt
Situatie Allure: Afhandeling faillissement Allure Energie
Situatie Anode: Afhandeling faillissement Anode Energie

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee