Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.503 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonbrouwer
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-09 17:02
Plam schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 00:12:
[...]

Was het maar zo simpel... :) Allemaal blabla, maar geen bedragen voor de variabele tarieven. Is er niet gewoon iemand die nu variabel tarief heeft bij United Consumers?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbxlilv5A8n4sqc7tHzksaTyMv8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZGGo76NANSZoNGHSn12pRkUm.png?f=user_large

Deze per afgelopen september na aflopen jaar contract. Ga nu per 21-10 over naar de GC/CB 3-jarige deal van afgelopen maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PainkillA schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:39:
mijn energiecontract verloopt over 3 dagen. Ik kan nergens nog een contract afsluiten lijkt het? independer, gaslicht allemaal leeg?

Iemand hier nog een idee of doe ik iets verkeerd? Ik probeer gewoon een variabel contract af te sluiten
Je zou nog op easyswitch kunnen kijken, alhoewel ik daar ook maar 6 resultaten krijg, waarvan maar 1 jaarcontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
PainkillA schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:39:
mijn energiecontract verloopt over 3 dagen. Ik kan nergens nog een contract afsluiten lijkt het? independer, gaslicht allemaal leeg?

Iemand hier nog een idee of doe ik iets verkeerd? Ik probeer gewoon een variabel contract af te sluiten
Rechtstreeks bij de leverancier :?
Ingeval van variabel contract zoeken onder "modelcontract

[ Voor 7% gewijzigd door TvanW op 12-10-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plam
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-04 23:14
antonbrouwer schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 08:39:
[...]

[Afbeelding]

Deze per afgelopen september na aflopen jaar contract. Ga nu per 21-10 over naar de GC/CB 3-jarige deal van afgelopen maand.
Thanks! Hier kan ik mee vooruit... zolang ze het tarief niet tussentijds gaan aanpassen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:28
Plam schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:23:
[...]

Thanks! Hier kan ik mee vooruit... zolang ze het tarief niet tussentijds gaan aanpassen... :)
Kan best dat jouw tarief weer anders is, zal afhangen van je afloop contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:37
Wij proberen, met nadruk op proberen, ook een vergelijking te maken. Nooit eigenlijk wat mee gedaan en we zitten dus al jarenlang (slapend) met een variabel tarief bij Essent. Nu zijn wij vorig jaar verhuisd van appartement naar eengezinswoning (2 volwassenen, 2 kinderen) en dus hebben wij het maandbedrag ook verhoogd naar €175 per maand. Ook hebben wij geen enkel idee wat ons verbruik is per jaar, domweg omdat wij ons daar nooit in verdiept hebben. (ik weet het, stom :z )
En nu, met deze gekte, zijn we toch rond aan het kijken wat nu verstandig is. Overstappen naar een meerjarig contract of toch variabel blijven. Ons bekruipt het gevoel dat de soep niet zo heet gegeten wordt als deze wordt opgediend en dat wij straks met een te hoge rekening zitten over meerdere jaren als de prijzen weer dalen en/of stabiliseren. Ik snap dat men dan op kan zeggen en boetes eventueel wel vergoed worden bij overstap maar het blijft gedoe.
En zo komen we weer op het variabel tarief die zeer waarschijnlijk omhoog gaan per 1 januari maar ook zeer waarschijnlijk weer zal dalen per 1 juli. Onze redernatie is dan dat het per saldo weinig tot niks zal uitmaken en dat het op dit moment lijkt alsof je op de beurs staat om koersen te volgen.

Ergo: Wij weten nog steeds niet wat nu het beste lijkt om te doen want een glazen bol hebben we helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:54
Gummiebeer schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:43:
... . Ook hebben wij geen enkel idee wat ons verbruik is per jaar, domweg omdat wij ons daar nooit in verdiept hebben. ...
Ik neem toch aan dat je de jaarafrekeningen wel terug kan vinden in de mail oid?

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:37
TimDJ schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

Ik neem toch aan dat je de jaarafrekeningen wel terug kan vinden in de mail oid?
Jazeker. Maar het verbruik is nu niet echt te vergelijken vanwege de verhuizing van appartement naar eengezinswoning afgelopen december. Daarbij hebben we nu een CV ketel ipv een keukengeiser enzovoort. En heel eerlijk, we hebben ons nooit verdiept in energieprijzen maar het moet het wel met deze waanzin die nu speelt.
Uit enig initiatief heb ik toch van dat buisschaal om de blote buizen gelegd en ga ik radiatorfolie bestellen. Sowieso valt er nog veel te winnen qua isolatie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:22

Quad

Doof

Ik werd gebeld door EnergieDirect, ze raadde aan om niet over te stappen deze periode en te wachten tot volgend jaar, of ze dan een aanbieding mochten doen komend jaar.

Zijn dat nieuwe telefonie praktijken van de energieboeren?
Ik ben geen klant van hen, wel geweest 3 jaar terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 12-10-2021 14:57 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:48
Ik kreeg korte tijd geleden plots een telefoontje van Consumentenbeheer?
Hadden mijn gegevens, die gingen ze na en opeens kwamen ze met het beste aanbod voor mij.
Huh? Ik dacht ik kreeg alleen maar info, maar hadden gelijk een offerte voor mij uitgezet.

Werd naar mijn mail gestuurd en moest daar maar even verder kijken.

Ken de toko niet, vond het al vreemd dat ze al mijn gegevens hadden en zomaar op links klikken in mijn mail doe ik ook niet graag.

Week later weer telefoontje. Ze zagen dat ik nog niet gekeken had en gelijk de vraag waarom niet.

Wellicht was het wel een goed aanbod (kwamen met Innova), maar dat weet ik nu dus niet en moet binnenkort zelf maar eens op zoek gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 12-10-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:49
Ik kan voor 1 jaar verlengen met onderstaande prijzen bij mijn huidige aanbieder Greenchoice.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/os8PlPutdd8MOVhIr4iP2WykNdc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v5L9dzNHS6g3fm5OoCw13hE6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09

Spotmatic

Ken sent me

Dirk0s schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:21:
Ik kan voor 1 jaar verlengen met onderstaande prijzen bij mijn huidige aanbieder Greenchoice.

[Afbeelding]
Vrijwel het dubbele van wat ze me eind augustus voor 3 jaar aanboden. :o

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Spotmatic schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:27:
[...]

Vrijwel het dubbele van wat ze me eind augustus voor 3 jaar aanboden. :o
En dit is voor mij echt de goedkoopste keuze nu, via Pricewise krijg ik 1 optie voor een 1 jarig contract en die zou dan 60 pm duurder zijn.

Wat een ellende!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 21:36
Dirk0s schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:28:
[...]

En dit is voor mij echt de goedkoopste keuze nu, via Pricewise krijg ik 1 optie voor een 1 jarig contract en die zou dan 60 pm duurder zijn.

Wat een ellende!
Laat de overheid maar eens vaart maken met die maatregelen om deze waanzin te stoppen, dan kunnen we weer voor een normaal bedrag een contract afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Scorpio861 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:54:
[...]

Laat de overheid maar eens vaart maken met die maatregelen om deze waanzin te stoppen, dan kunnen we weer voor een normaal bedrag een contract afsluiten.
Advies nu dus, nog even niks afsluiten? twijfel een beetje wat ik moet doen. Contract loopt 1 Nov af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 21:36
Dirk0s schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:55:
[...]

Advies nu dus, nog even niks afsluiten? twijfel een beetje wat ik moet doen. Contract loopt 1 Nov af.
Als ik daar toch eens het antwoord op had..... ik vermoed even geduld hebben nu, waarschijnlijk voor 1 november meer duidelijkheid over eventuele belastingverlaging en btw verlaging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:51
NeutraleTeun schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:22:
Ik kreeg korte tijd geleden plots een telefoontje van Consumentenbeheer?
Hadden mijn gegevens, die gingen ze na en opeens kwamen ze met het beste aanbod voor mij.
Huh? Ik dacht ik kreeg alleen maar info, maar hadden gelijk een offerte voor mij uitgezet.

Werd naar mijn mail gestuurd en moest daar maar even verder kijken.

Ken de toko niet, vond het al vreemd dat ze al mijn gegevens hadden en zomaar op links klikken in mijn mail doe ik ook niet graag.

Week later weer telefoontje. Ze zagen dat ik nog niet gekeken had en gelijk de vraag waarom niet.

Wellicht was het wel een goed aanbod (kwamen met Innova), maar dat weet ik nu dus niet en moet binnenkort zelf maar eens op zoek gaan.
Zou ik zeker niet op ingaan.

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31103104065

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:07
noobynater schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:22:
Dat verklaart wel het eea, thanks voor de update. Wellicht dat ik zelf dit weekend maar eens ga overstappen, heb eigenlijk nog tot februari maar ben bang dat als er maatregelen komen dat de prijzen dan wat gaan zakken.
Dit zie ik ook nog wel gebeuren, kan nog wachten tot 7 januari, maar goed...

@reneeke1970 , jij had bij Eneco 23 cent als terugleververgoeding?
Ik kom bij hun uit me 22.069 (Enkeltarief HollandseWind & Zon®).

@Andrehj , had jij verder nog wat vernomen van Kernion of heeft die ene persoon je niet meer teruggebeld? ;)

Wel echt mega irritant dat die vergelijkingssites ineens niet meer laten zien, elke site heeft 1 of 2 aanbieders met een heel laag teruglevertarief. De leveranciers zelf maken er ene potje van:

- Bij Vattenfall kan ik alleen maar strom+gas aanvragen
- Bij Essent kun je alleen 3 jaar afsluiten en die tonen alle prijzen inc. btw, behalve de terugleververgoeding.
- Bij Budget energie kun je geen zonnepanelen kiezen en ook geen min aantal kWh
- Bij Kernion blijft mijn aanbod een eindeloze spinner en kan ik geen details zien van wat ik ga afsluiten
- Bij NLE kan ik ook geen zonnepanelen opgeven en kijken wat mijn prijzen zijn

Misschien check ik deze dingen te snel en zijn alle 'gegevens' verstopt op de sites, maar dit is gewoon om te lachen. Simpel een contract afsluiten is zo erg lastig en vergelijken gaat ook voor geen meter met die sites.
Alleen Eneco & Delta lijken het goed voor elkaar te hebben met het duidelijk afsluiten van een contract en duidelijke gegevens. Eneco is groot, dus failliet gaan zie ik ook niet 123 gebeuren.

[ Voor 5% gewijzigd door Krilo_89 op 13-10-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:09

Q-bone

Dusss...

Is dit wat?

Stroom
Stroomverbruik € 0,28170
Verrekende opwekking € 0,28170
Resterende opwekking € 0,26829

United consumers via independer (wel vreemd, is ander tarief dan via hun eigen website).

Tarieven 1 jaar. Ik zoek bovenstaande met 3 jaar >:)

Anode:
Tarieven teruglevering
Enkeltarief
€ 0,25011

[ Voor 10% gewijzigd door Q-bone op 12-10-2021 21:10 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Krilo_89 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:00:
[...]

@reneeke1970 , jij had bij Eneco 0.23 cent als terugleververgoeding?
Ik kom bij hun uit me 0.22069 (Enkeltarief HollandseWind & Zon®).

@Andrehj , had jij verder nog wat vernomen van Kernion of heeft die ene persoon je niet meer teruggebeld? ;)

Wel echt mega irritant dat die vergelijkingssites ineens niet meer laten zien, elke site heeft 1 of 2 aanbieders met een heel laag teruglevertarief. De leveranciers zelf maken er ene potje van:

- Bij Essent kun je alleen 3 jaar afsluiten en die tonen alle prijzen inc. btw, behalve de terugleververgoeding.
- Bij Kernion blijft mijn aanbod een eindeloze spinner en kan ik geen details zien van wat ik ga afsluiten

Misschien check ik deze dingen te snel en zijn alle 'gegevens' verstopt op de sites, maar dit is gewoon om te lachen. Simpel een contract afsluiten is zo erg lastig en vergelijken gaat ook voor geen meter met die sites.
Alleen Eneco & Delta lijken het goed voor elkaar te hebben met het duidelijk afsluiten van een contract en duidelijke gegevens. Eneco is groot, dus failliet gaan zie ik ook niet 123 gebeuren.
Edit: foutieve info weggehaald.

Verder ziet Welkom Energie er het meest interessant uit, echter wel negatieve solvabiliteit. Misschien voor jou en mij geen probleem aangezien contracten pas over enkele maanden in gaan.
noobynater schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:30:
[...]

Wauw. Welkom Energie is inderdaad zeer aantrekkelijk, zeker dat 3-jarige contract met 28ct/kWh. Overigens laat ie voor mij ook voor 1-jarig contract een bedrag van 28ct/kWh zien.

[ Voor 9% gewijzigd door noobynater op 13-10-2021 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
[...]

0.23 cent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:09

Q-bone

Dusss...

Vrijopnaam doet momenteel:
€ 0,2674

echter:

Stroom opwekken met zonnepanelen op eigen dak
Wek je met eigen zonnepanelen thuis meer stroom op dan je verbruikt in een jaar, ontvang je hiervoor een terugleververgoeding. Voor de eerste 2.000 kWh teruglevering is de vergoeding per kWh gelijk aan het 'kale' leveringstarief inclusief btw van het betreffende kwartaaltarief. Boven de 2.000 kWh is de vergoeding 5 eurocent per kWh.

btw, welkom energie saldeerd in mijn proefberekening de Energiebelasting en ODE niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Q-bone op 12-10-2021 21:34 . Reden: welkom toegevoegd ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
noobynater schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:30:
[...]

Wauw. Welkom Energie is inderdaad zeer aantrekkelijk, zeker dat 3-jarige contract met 28ct/kWh. Overigens laat ie voor mij ook voor 1-jarig contract een bedrag van 28ct/kWh zien.

Kreeg vandaag toevallig verlengaanbod van Greenchoice binnen, 23ct/kWh terugleveren alleen wel de eerste 2000kWh voor 8ct/kWh. Verder zou mijn termijnbedrag ook van €5/maand naar bijna €400 gaan 8)7 Heb maar even gebeld en ze gaan het uitzoeken mbt terugleveren, maar ik verwacht er niet veel van.
Weet je wel zeker of die 28 cent inclusief belasting is? Als ik op hun site kijk:
Stroom Enkel tarief kWh 27,83 Cent
Stroom Daltarief kWh 27,83 Cent
Stroom Normaal tarief kWh 27,83 Cent
Energiebelasting kWh 11,41 Cent

dan kom je op z'n 39 cent uit

Of kijk ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
FrankGNL schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:35:
[...]

Weet je wel zeker of die 28 cent inclusief belasting is? Als ik op hun site kijk:
Stroom Enkel tarief kWh 27,83 Cent
Stroom Daltarief kWh 27,83 Cent
Stroom Normaal tarief kWh 27,83 Cent
Energiebelasting kWh 11,41 Cent

dan kom je op z'n 39 cent uit

Of kijk ik fout?
Ah, excuses voor de onduidelijkheid. Het ging hier inderdaad om het kale levertarief, dus excl. belastingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XrayCT
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 17:47
*snip* dit is gewoon een rant.

[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 13-10-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:04
[...]

Ja ik heb Eneco voor 22.3

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

dat viel mij ook al op terwijl ik vorig jaar (nouja vorig contract) wel elektra zonder gas had.
baal er beetje van dat ik vorige week geen knoop heb doorgehakt :/

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb ergens in februari een vast contract van 5 jaar afgesloten bij essent. kunnen ze het bedrag zomaar aanpassen naar de huidige prijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Die boete geldt volgens mij overal maar de meeste mensen weten dat niet. Ons contract loopt bij Greenchoice af op 1-2--2021. En we betalen nu 102 euro per maand en voorstel was 238 voor 1 jaar en 170 voor 3 jaar.

Wat gaan de meeste mensen dan kiezen want voor variabel stonden de prijzen niet op de pagina?

Greenchoice biedt nu op hun website geen 3 jaar contracten meer aan.

Voor ons verbruik is het nu.

1 jaar 100% Nederlandse windenergie Met bomen gecompenseerd gas Na 1 jaar weer vrij om te kiezen
per maand € 233,21

Variabel

100% Nederlandse windenergie Met bomen gecompenseerd gas Maandelijks opzegbaar
per maand € 239,44

Voor Variabel Groene stroom
Normaaltarief (per kWh) € 0,5367
Daltarief (per kWh) € 0,4136
Vaste leveringskosten (per maand)€ 6,3333

Bosgecompenseerd gas
Tarief (per m3) € 2,0485
Vaste leveringskosten (per maand) € 6,3333

Als ik de link in de mail van vrijdag nu open staat het 3 jaar contract er nog wel.

: Het overeengekomen tarief is variabel. Greenchoice kan dit tarief 2x per jaar wijzigen. De
prijswijzigingsmomenten zijn op 1 januari en 1 juli.
https://www.greenchoice.n...us-5-jaar-en-variabel.pdf

Artikel 19 (ze mogen die prijzen wel wijzigen.)
https://www.greenchoice.n...kleinverbruikers-2017.pdf

[ Voor 29% gewijzigd door Señor Sjon op 13-10-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:44
Niek_ schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:21:
Let op als je gisteren nog een nieuw contract aangegaan bent. Ik heb gisteren rond 17:00 een nieuw contract bij Powerpeers afgesloten. Kreeg vandaag nog wat vragen en een paar uur terug het contract in de mail. Wat blijkt, ze hebben niet de prijzen van gisteren, maar de hogere prijzen van vandaag in het contract staan...

Net gebeld, door de drukte zijn sommige contracten vandaag pas verwerkt. In de mail staat dan wel het juiste termijnbedrag, in de pdf met het contract staat een hoger termijnbedrag gebaseerd op de hogere prijzen. Powerpeers geeft aan dat midden volgende week een nieuwe pdf met het juiste contract moet volgen.
Powerpeers 30-9-21 tarieven.
Tot op heden, ondanks meerdere keren per mail en telefonisch contact én de toezegging dat ik vorige week de juiste pdf met de juiste tarieven zou ontvangen, geen aangepaste pdf ontvangen. Ik ga vandaag weer bellen maar dit is wel heel kinderachtig.
Als ze dit bij andere klanten ook hebben gedaan dan is het wel een heel lelijke manier om hogere tarieven aan te smeren.
Kan natuurlijk binnen de 14 dagen nog opzeggen, maar de tarieven waren voor mij wel heel interessant. Dus wil ze graag bevestigd hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Niek_ op 13-10-2021 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Farabi schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:17:
ik heb ergens in februari een vast contract van 5 jaar afgesloten bij essent. kunnen ze het bedrag zomaar aanpassen naar de huidige prijzen?
Kijk even in de voorwaarden van je contract,daar staat het vast ;)

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:26
noobynater schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:20:
[...]
Eneco is ook niet zonder risico met het oog op overschot terugleveren. Zie onderstaande post(s):
Dat klopt niet. Je hebt de discussie niet goed gelezen, want die opmerking over het mogen aanpassen van de tarieven (wat dan in de voorwaarden stond) ging over Budget Energie, niet over Eneco.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:15
Farabi schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:17:
Nee. Vast contract, dus dat mogen ze niet aanpassen. Dat is het hele idee van "Vast contract".

Dus dan zit je waarschijnlijk momenteel gebakken _/-\o_

Enige wat kan wijzigen in de prijs, is belastingen en de kosten van de netbeheerder. Dat berekenen ze natuurlijk wel door. Maar de energieprijs (kaal) mag niet aangepast

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pimmiee
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 21:31
Inmiddels bericht ontvangen van Kernion dat ze mijn 3-jarig contract openbreken. Reden zou zijn onvoorziene omstandigheden, hetgeen best wel bijzonder is omdat ik mijn contract afsloot op 30 september.

Ik zou niet teveel vertrouwen op de beloftes die ze doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spitsy1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-08 17:27
Pimmiee schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:27:
Inmiddels bericht ontvangen van Kernion dat ze mijn 3-jarig contract openbreken. Reden zou zijn onvoorziene omstandigheden, hetgeen best wel bijzonder is omdat ik mijn contract afsloot op 30 september.

Ik heb gisteren ook bericht van kernion ontvangen, met een nieuwe prijslijst. Gas van 0,93 naar 1,49 en stroom een paar cent omhoog. Leuk hoor zo'n 'vast' contract voor 3 jaar, dan weet je waar je aan toe bent. Ach de burger is altijd de pineut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krilo_89
noobynater schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:20:
Eneco is ook niet zonder risico met het oog op overschot terugleveren. Zie onderstaande post(s):
Er werd daarna gezegd dat ze dit hadden aangepast in hun contract, dus voor komend jaar juist wel zonder risico ;). Maar goed, als ze straks met bosjes omvallen, heb je best kans dat ze er onderuit komen oid.
}:O
Pimmiee schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:27:

Hmm, dat samen met het 06 nummer die iemand kreeg nav de klantenservice, vertrouw ik ze niet mijn energie toe voor het komende jaar.
Misschien ook maar gewoon eieren voor mijn geld kiezen en voor Eneco gaan. Groter bedrijf, prima terugleververgoeding en een nette duidelijke site om wat info te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
spitsy1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:36:
[...]

Ik heb gisteren ook bericht van kernion ontvangen, met een nieuwe prijslijst. Gas van 0,93 naar 1,49 en stroom een paar cent omhoog. Leuk hoor zo'n 'vast' contract voor 3 jaar, dan weet je waar je aan toe bent. Ach de burger is altijd de pineut.
En de terugleververgoeding? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Laatst online: 02-08 21:50
[...]

Heb je al contact opgenomen met het bedrijf om te vermelden wat ze doen wettelijk niet mag?

Snap wel waarom ze het doen, anders gaat het bedrijf failliet, maar dit is niet de manier om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Krilo_89 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:36:
[...]

[...]

Misschien ook maar gewoon eieren voor mijn geld kiezen en voor Eneco gaan. Groter bedrijf, prima terugleververgoeding en een nette duidelijke site om wat info te krijgen.
Eneco schiet ook vrij hard omhoog, ik had gisteren een nieuw aanbod gekregen voor het komende jaar, Piek 0,47 en dal 0,44, let bij eneco op dat bijna alle zichtbare tarieven zonder de energiebelasting en opslag duurzame energie zijn. Ze noemen de prijs incl overheidsheffing en btw echter zitten daar die twee niet bij.

[ Voor 23% gewijzigd door Avvd op 13-10-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Kort geding aanspannen wegens contractbreuk. Voor €500 sta je al bij de kantonrechter, dat heb je met deze veranderende condities zo terug verdiend.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09

Spotmatic

Ken sent me

JackBol schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:40:
[...]
Kort geding aanspannen wegens contractbreuk. Voor €500 sta je al bij de kantonrechter, dat heb je met deze veranderende condities zo terug verdiend.
Welke contractbreuk? Elk energiecontract heeft kleine lettertjes op dit punt.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Spotmatic schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Welke contractbreuk? Elk energiecontract heeft kleine lettertjes op dit punt.
Kleine lettertjes vangen niet alles af. Maar je hebt gelijk. Ik zou dat kernion contract wel eens willen lezen. Lijkt me sterk dat veranderde marktomstandigheden reden is voor contract opbreking. Contracten werken namelijk 2 kanten op, dus als de energieprijs lager wordt zou ook een consument die mogen opbreken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
Roos79 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:32:
[...]

Maar die vast recht komt er toch sowieso wel op?
Dat jij het ergens gemist heb wil niet zeggen dat je het niet hoeft te betalen?
Hi, ik was fout met mijn interpretatie:
jobr schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:03:
[...]

Die vaste kosten bestaan uit:
- Powerpeers leveringskosten circa 107 euro per product
- vermindering energiebelasting circa -558
- netbeheer stroom circa 274
- netbeheer gas circa 205
Totaal circa 135 euro. Klopt dus met je screenshot

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Modbreak:e.e.a verwijderd, mensen hou het beschaafd. Ook meldingen dat er gerapporteerd is zijn onnodig.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Ik ben recent overgegaan op het hier bekende CB/GC contract. Ik heb nu een vraag over de terugleververgoeding. Er staat dat je over de eerste 2000 kWh 8 cent per kWh ontvangt, en daarna het kale leveringstarief. Ik zie alleen nergens precies staan wat dat kale leveringstarief precies is. Is dat het leveringstarief exclusief btw (voor enkelvoudige meter 0,07504 EUR) ? Ik weet niet of ik meer dan 2000 kWh netto ga terugleveren, maar omdat ik hier meerdere mensen zie goochelen met prijzen van boven de twintig cent terugleververgoeding per kWh vroeg ik me af of ik naar het verkeerde kijk (of dat dat gewoon het addertje bij het CB/GC contract is :))

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ugchel schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:30:
Ik ben recent overgegaan op het hier bekende CB/GC contract. Ik heb nu een vraag over de terugleververgoeding. Er staat dat je over de eerste 2000 kWh 8 cent per kWh ontvangt, en daarna het kale leveringstarief. Ik zie alleen nergens precies staan wat dat kale leveringstarief precies is. Is dat het leveringstarief exclusief btw (voor enkelvoudige meter 0,07504 EUR) ? Ik weet niet of ik meer dan 2000 kWh netto ga terugleveren, maar omdat ik hier meerdere mensen zie goochelen met prijzen van boven de twintig cent terugleververgoeding per kWh vroeg ik me af of ik naar het verkeerde kijk (of dat dat gewoon het addertje bij het CB/GC contract is :))
Klopt, met kaal bedoelen ze vooral zonder Energiebelasting en Opslag Duurzame Energie. Meestal ook zonder btw, maar heel soms inclusief btw. Ik weet dat Vrij op Naam dit doet of heeft gedaan. Maar bij GreenChoice is het zonder btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBdV1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 16:23
Ik heb net een contract voor 3 jaar vanaf 1 april 2022 bij Greenchoice afgesloten.
Daarmee gaat mijn maandbedrag "slechts" 60 procent omhoog ten opzichte van mijn laatste jaarafrekening die ik van Vattenfall recent heb ontvangen.

Dit contract is naar men zegt alleen voor terugkerende klanten (ik zat inderdaad eerder bij Greenchoice) en ik ben hiervoor gebeld door Greenchoice...

Ik zie dit in elk geval als een prijzen maximum voor die periode van 3 jaar.
Mochten de prijzen volgend jaar sterk dalen dan kan ik tegen een boete van maximaal 250 Euro er vanaf.
Waarschijnlijk wordt die boete dan door de nieuwe leverancier betaald.
De welkomstpremie van 150 Euro raak ik dan kwijt bij Greenchoice, maar misschien krijg ik die dan ook wel weer bij de nieuwe leverancier.

Ik zit voorlopig variabel nog bij Vattenfall, die min of meer aangeeft voor 1 januari NIET te zullen verhogen.

Het eerste kwartaal 2022 is dan afwachten wat het tarief wordt.

Het mag duidelijk zijn dat Greenchoice deze aanbieding baseert op de termijnmarkt prijzen voor gas voor de maand April die ongeveer 50% lager staan dan die van de maanden daarvoor.

Gezien de ellende met de prijzen overal ben ik hier voorlopig wel blij mee

[ Voor 8% gewijzigd door JBdV1 op 13-10-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
JBdV1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:35:
Ik heb net een contract voor 3 jaar vanaf 1 april 2022 bij Greenchoice afgesloten.
Daarmee gaat mijn maandbedrag "slechts" 60 procent omhoog ten opzichte van mijn laatste jaarafrekening die ik van Vattenfall recent heb ontvangen.

Dit contract is naar men zegt alleen voor terugkerende klanten (ik zat inderdaad eerder bij Greenchoice) en ik ben hiervoor gebeld door Greenchoice...

Mochten de prijzen volgend jaar sterk dalen dan kan ik tegen een boete van maximaal 250 Euro er vanaf.
De welkomstpremie van 150 Euro raak ik dan kwijt bij Greenchoice, maar misschien krijg ik die dan ook wel weer bij de nieuwe leverancier.

Ik zit voorlopig variabel nog bij Vattenfall, die min of meer aangeeft voor 1 januari NIET te zullen verhogen.

Het mag duidelijk zijn dat Greenchoice deze aanbieding baseert op de termijnmarkt prijzen voor gas voor de maand April die ongeveer 50% lager staan dan die van de maanden daarvoor.

Waarom kies je voor startdatum 1 april i.p.v. 1 januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBdV1
Omdat ik niet kan kiezen!

Aangezien Greenchoice van de relatief lage termijnmarktprijzen van April gebruik maakt gaat het contract pas 1 April in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 23:31
JBdV1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:45:

Aangezien Greenchoice van de relatief lage termijnmarktprijzen van April gebruik maakt gaat het contract pas 1 April in.
Volgens mij nemen ze je in de maling. >:)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBdV1
https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5285051

kijk hier maar even, dan zie je dat het met het malen wel meevalt :*)

Een aanbieding op basis van mei was eigenlijk nog beter geweest

[ Voor 18% gewijzigd door JBdV1 op 13-10-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:15
JBdV1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:35:

Wat voor kosten betaal je nu per m3 gas en per kwh stroom?

Ik heb net mijn Vattenfall verlengd met 3 jaar en vond de verhoging nog meevallen (nu: 1,16 euro per m3 voor gas, incl overheidsheffingen). Maar misschien wordt zo'n aanbod alleen gedaan aan bestaande klanten wiens contract verloopt (toevallig bij mij komende maand)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBdV1
Valorian schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:54:
[...]

Wat voor kosten betaal je nu per m3 gas en per kwh stroom?

Ik heb net mijn Vattenfall verlengd met 3 jaar en vond de verhoging nog meevallen (nu: 1,16 euro per m3 voor gas, incl overheidsheffingen). Maar misschien wordt zo'n aanbod alleen gedaan aan bestaande klanten wiens contract verloopt (toevallig bij mij komende maand)?
1,03 Euro voor gas inclusief overheidsheffingen en BTW voor gas en 0,319 Euro ook inclusief, dit is een combi van 50/50 hoog en laag tarief. Ik ga over een dag of 10 nog even actief shoppen, omdat ik dan nog kan afzeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 14:16
Vattenfall raadt juist aan om op variabel te gaan zitten, als je vaste contract nu of binnenkort afloopt. Hoe zijn jullie tot de beslissing gekomen om toch weer voor 3 jaar voor vast te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

DutchOwnage schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:23:
Vattenfall raadt juist aan om op variabel te gaan zitten, als je vaste contract nu of binnenkort afloopt. Hoe zijn jullie tot de beslissing gekomen om toch weer voor 3 jaar voor vast te gaan?
wij van wc eend.... Dit zegt natuurlijk niets, als ze het idee hebben dat de prijzen nog even doorstijgen dan geeft dit advies voor Vattenfall het laagste risico.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Heb je een contract met een vaste prijs?
Met een vaste prijs heb je nu geen last van de prijsstijgingen. Loopt je contract binnenkort af, dan adviseren we je onze variabele prijs. Die ligt namelijk een stuk lager dan de vaste prijzen op dit moment. Om over te gaan op de variabele prijs hoef je verder niets te doen. Zodra je contract afloopt zetten wij het automatisch voor je over. Per 1 januari gaan ook de variabele prijzen omhoog. Maar omdat we scherp voor je hebben ingekocht liggen ze ook dan lager dan de vaste prijzen nu.

Wil je de nieuwe prijzen niet afwachten? Dan kun je ervoor kiezen je tarief nu al vast te zetten. Je gaat dan meer betalen, maar hebt wel de zekerheid van een vaste prijs.

Ik weet echt even niet wat nou verstandig is. De variabele prijzen zullen, ook in januari, lager liggen dan de prijzen voor een vast contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
revolution-nl schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:25:
[...]

wij van wc eend.... Dit zegt natuurlijk niets, als ze het idee hebben dat de prijzen nog even doorstijgen dan geeft dit advies voor Vattenfall het laagste risico.
Maar is dat voor ons als consument dan nadelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBdV1
Zoals ik al aangaf is dit aparte driejarige contract ivm de startdatum 1 April voor mij het begrenzen van de prijzen naar boven.

Bovendien ga ik er vanuit dat ik met variabel tot 1 januari bij Vattenfall nog goed zit

Ik blijf wel rondkijken hoe het verder gaat

ik vermeld mijn contract hier ook ter lering en vermaak in de hoop dat iemand nog gaat "overbieden" met een betere deal

[ Voor 40% gewijzigd door JBdV1 op 13-10-2021 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 08:37
JackBol schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:44:
[...]

Kleine lettertjes vangen niet alles af. Maar je hebt gelijk. Ik zou dat kernion contract wel eens willen lezen. Lijkt me sterk dat veranderde marktomstandigheden reden is voor contract opbreking. Contracten werken namelijk 2 kanten op, dus als de energieprijs lager wordt zou ook een consument die mogen opbreken.
2.4 Tariefwijzigingen
De tarieven voor de levering van elektriciteit en gas (de tarieven per kWh en m3) staan gedurende de contractperiode vast en zijn terug te vinden in de bevestigingsbrief. In afwijking van het bovenstaande geldt dat Kernion het recht heeft om in geval van onvoorziene omstandigheden de leveringstarieven of terugleververgoedingen aan te passen, als de omstandigheden in redelijkheid een aanpassing rechtvaardigen. Op het vastrecht wordt jaarlijks in januari een inflatiecorrectie toegepast. Deze aanpassing is gebaseerd op de stijging van het Consumentenprijsindexcijfer van het CBS over het voorafgaande kalenderjaar.
Lekker dan. Ik had ook bij een grotere partij klant kunnen worden, dan had ik dit probleem niet gehad misschien.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
@Jogai
In afwijking van het bovenstaande geldt dat Kernion het recht heeft om in geval van onvoorziene omstandigheden de leveringstarieven of terugleververgoedingen aan te passen, als de omstandigheden in redelijkheid een aanpassing rechtvaardigen.
De vraag is dus of dit onvoorzien is en zo ja of het in deze omstandigheden redelijk is. Daar zal zich een keer een rechter over moeten buigen voor precedent schepping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

abalone schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:35:
@Jogai

[...]

De vraag is dus of dit onvoorzien is en zo ja of het in deze omstandigheden redelijk is. Daar zal zich een keer een rechter over moeten buigen voor precedent schepping.
Het zal vast behandeld gaan worden een keer, wel een erg interessante kwestie want als prijsstijgingen vallen onder onvoorziene omstandigheden lijkt het hek mij van de dam. Ik mag toch hopen dat er ook bij die brokers mensen naar een scherm met koersen zitten te kijken zodat ze op het moment dat hun analyse uitwijst dat de prijs gaat stijgen/stijgt actie ondernemen? Onvoorzien is dit voor mensen die nooit naar hun energierekening kijken en een bericht op nu.nl lezen, niet als het je business is :F

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Ugchel schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:45:
[...]

Het zal vast behandeld gaan worden een keer, wel een erg interessante kwestie want als prijsstijgingen vallen onder onvoorziene omstandigheden lijkt het hek mij van de dam. Ik mag toch hopen dat er ook bij die brokers mensen naar een scherm met koersen zitten te kijken zodat ze op het moment dat hun analyse uitwijst dat de prijs gaat stijgen/stijgt actie ondernemen? Onvoorzien is dit voor mensen die nooit naar hun energierekening kijken en een bericht op nu.nl lezen, niet als het je business is :F
Ik ben het met je eens, en de meeste klanten denk ik ook. Maar de energieboer waarschijnlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:28
JBdV1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:47:
Zoals ik al aangaf is dit aparte driejarige contract ivm de startdatum 1 April voor mij het begrenzen van de prijzen naar boven.

Bovendien ga ik er vanuit dat ik met variabel tot 1 januari bij Vattenfall nog goed zit

ik vermeld mijn contract hier ook ter lering en vermaak in de hoop dat iemand nog gaat "overbieden" met een betere deal
Ik heb ook 2 aanbiedingen gekregen van gc, een jaarcontract met hoge prijzen en een 3 jaar contract met electriciteit voor 27 cent dal en 31cent piek en 350 euro bonus. Als ik er tussentijds vanaf wil betaal ik 125 euro per jaar dat het contract nog loopt met een maximum van 250 euro. Ik heb geen gas. Ik heb nu 3* gevraagd naar de variabele tarieven maar daar krijg ik geen antwoordt op. Mijn contract loopt 2 november as af.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
corsat schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 06:55:
[...]

Ik heb ook 2 aanbiedingen gekregen van gc, een jaarcontract met hoge prijzen en een 3 jaar contract met electriciteit voor 27 cent dal en 31cent piek en 350 euro bonus. Als ik er tussentijds vanaf wil betaal ik 125 euro per jaar dat het contract nog loopt met een maximum van 250 euro. Ik heb geen gas. Ik heb nu 3* gevraagd naar de variabele tarieven maar daar krijg ik geen antwoordt op. Mijn contract loopt 2 november as af.
Even kijken onder variabel. Vorige week stond er alleen 1 of 3 jaar contract.

Groene stroom
Normaaltarief (per kWh) € 0,5367
Daltarief (per kWh) € 0,4136
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 6,3333

https://www.greenchoice.nl/tarieven/

12 cent verschil tussen nacht en dag komt door de grotere verschillen op de APX beurs. Het zegt al genoeg dat groot verbruikers niet meer kunnen afnemen in de middag als de zon schijnt.

https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven

[ Voor 14% gewijzigd door space-one op 14-10-2021 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeenske
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik heb afgelopen vrijdag het driejarige contract bij Budget Energie afgesloten via de collectieve inkoop van VEH. Van VEH heb ik toen een bevestiging via e-mail ontvangen, maar van Budget Energie heb ik nog niks ontvangen. Heeft iemand anders al wel de officiële overeenkomst van BE gehad?
Ik heb er een beetje haast mee omdat ik een dag eerder bij CoolBlue heb afgesloten en de bedenktijd daarvan dus binnenkort afloopt. De deal van VEH/BE is iets beter maar ik wil CoolBlue pas afzeggen als ik een ander contract binnen heb. Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Freeenske schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:47:
Ik heb afgelopen vrijdag het driejarige contract bij Budget Energie afgesloten via de collectieve inkoop van VEH. Van VEH heb ik toen een bevestiging via e-mail ontvangen, maar van Budget Energie heb ik nog niks ontvangen. Heeft iemand anders al wel de officiële overeenkomst van BE gehad?
Ik heb er een beetje haast mee omdat ik een dag eerder bij CoolBlue heb afgesloten en de bedenktijd daarvan dus binnenkort afloopt. De deal van VEH/BE is iets beter maar ik wil CoolBlue pas afzeggen als ik een ander contract binnen heb. Wat is wijsheid?
ik heb hetzelfde met pricewise en welkom energie.

Bevestiging van pricewise maar niks van welkom energie.

Welkom energie zegt dat ze nooit een contract hebben gehad van pricewise.

Pricewise zegt dat ze het gewoon doorgestuurd hebben.
Ze gaven ook aan dat ze heel veel belletjes hierover kregen en dat de energiemaatschappijen heel erg achterlopen door de grote drukte.

Ik vraag mij af in hoeverre dat geld....lijkt mij een geautomatiseerd proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Freeenske schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 08:47:
Ik heb net met de VEH gebeld. Ze geven aan dat het 8 tot 10 werkdagen duurt voordat je de overeenkomst ontvangt. Dus iets meer dan "enkele werkdagen" die vermeld staan in de mail.
Grappig, ik heb precies dezelfde situatie, ook coolblue vlak daarvoor afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-09 20:20
Cheesy schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 16:35:
[...]

Klopt, met kaal bedoelen ze vooral zonder Energiebelasting en Opslag Duurzame Energie. Meestal ook zonder btw, maar heel soms inclusief btw. Ik weet dat Vrij op Naam dit doet of heeft gedaan. Maar bij GreenChoice is het zonder btw.
Momenteel is variabel kaal bij GC €0.34, dit zou dus betekenen voor de eerste 2000kWh €0.08 en daarboven dus die €0.34 (en niet €0.07) Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
il-Principe schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:10:
[...]

Momenteel is variabel kaal bij GC €0.34, dit zou dus betekenen voor de eerste 2000kWh €0.08 en daarboven dus die €0.34 (en niet €0.07) Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?
Dat is wel hoe het werkt bij ze volgens mij. Dus ik zou voor wat anders kiezen, zodat het eerder andersom is. 2000kWh tegen 0.34 en daarboven voor 0.08 bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-09 18:15
Net een mail gekregen van Vattenfall (contract tot 6 jan heb ik).
Oktober 2021
Nieuws van Vattenfall
In de media hoor je veel over de stijgende energietarieven. Met een vaste prijs zit je nu goed. Maar wat is verstandig als je contract binnenkort afloopt? We adviseren je graag. En waar je ook woont en wat je plannen ook zijn, besparen start altijd met het nog beter isoleren van je huis. Wij hebben weer handige tips, die niet veel hoeven te kosten. In Exclusief is deze maand een duurzaam dekbed te winnen. Of heb je meer aan een muziekset?

Ons contractadvies
Je hebt een contract met een vaste prijs. Daarom heb je geen last van de stijgende energieprijzen. Loopt je contract binnenkort af, dan adviseren we je ons variabele tarief. We hebben dit scherp ingekocht toen de energieprijzen nog gunstig waren. Daarom is dit tarief ook na 1 januari lager dan de vaste tarieven die worden aangeboden. Om over te gaan naar het variabele tarief hoef je niets te doen. Zodra je contract afloopt, zetten we het automatisch om.
Lees meer over de nieuwe tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:04
Locolau schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:00:
Net een mail gekregen van Vattenfall (contract tot 6 jan heb ik).

[...]
Dit is voor de leverancier natuurlijk ook het minst risicovol. Als ze dit sturen zou ik juist aan een vast contract gaan denken. Ik denk dat leveranciers zelf niet goed weten waar ze aan toe zijn. Ik denk dat de prijzen nog wel stijgen, als e overheid niets met accijnzen en BTW doet wordt het netto alleen maar duurder per maand voor iedereen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 12:15
Jumpman schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:33:
[...]

Dit is voor de leverancier natuurlijk ook het minst risicovol. Als ze dit sturen zou ik juist aan een vast contract gaan denken. Ik denk dat leveranciers zelf niet goed weten waar ze aan toe zijn. Ik denk dat de prijzen nog wel stijgen, als e overheid niets met accijnzen en BTW doet wordt het netto alleen maar duurder per maand voor iedereen.
óók de ABN Amro denkt dat de gasprijzen gaan dalen in het voorjaar. Je ziet nu gewoon hetzelfde als bij videokaarten het geval is. Tekort = hoge prijzen.

Echter is er niet zozeer een tekort. Enkel een angst voor een tekort. Zie het een beetje als de run op toiletpapier ten tijde van Corona. :+

Gaat wel weer over O-)

De leverancier heeft liever nu een 1 jarig contract. Zag prijzen van 2 euro per kuub langskomen. met dan 3-jarig voor 1,34.

Als de leverancier denkt dat de prijzen hoog blijven... Dan bieden ze niet een 3 jarige optie aan voor 30% minder O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noobynater
  • Niet online
Het lijkt er op dat Welkom Energie bijna alle contactinformatie van de site heeft gehaald, origineel was hier een email adres, live chat en telefoonnummer te vinden maar nu staat er slechts nog een verwijzing naar: https://welkom-energie.nl/ondersteuning/klantenservice/
Wel kun je tijdens het bereken/bestel proces nog een telefoonnummer vinden, maar de link voor de live chat is daar ook verdwenen. Heb geprobeerd dit nummer te bellen, maar daar moet je erg lang wachten èn je krijgt bericht dat ze "op de korte termijn gewoon energie blijven leveren" en dat ze op de lange termijn bezig zijn met een oplossing met partners (of iets dergelijks). Dit klinkt dus, samen met de negatieve solvabiliteit, niet echt geweldig en zie er daarom zelf maar vanaf ondanks het zeer gunstig klinkende terugleververgoeding met een 3 jarig contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
noobynater schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:30:
Het lijkt er op dat Welkom Energie bijna alle contactinformatie van de site heeft gehaald, origineel was hier een email adres, live chat en telefoonnummer te vinden maar nu staat er slechts nog een verwijzing naar: https://welkom-energie.nl/ondersteuning/klantenservice/
Wel kun je tijdens het bereken/bestel proces nog een telefoonnummer vinden, maar de link voor de live chat is daar ook verdwenen. Heb geprobeerd dit nummer te bellen, maar daar moet je erg lang wachten èn je krijgt bericht dat ze "op de korte termijn gewoon energie blijven leveren" en dat ze op de lange termijn bezig zijn met een oplossing met partners (of iets dergelijks). Dit klinkt dus, samen met de negatieve solvabiliteit, niet echt geweldig en zie er daarom zelf maar vanaf ondanks het zeer gunstig klinkende terugleververgoeding met een 3 jarig contract.
Heb ik juist wel gedaan.
Je gaat de winter in dus je voorschot is sowieso al lager dan je werkelijke verbruik.
Verlies heb je dus nooit, en als ze nog tot februari overeind blijven heb je toch nog een paar maanden scherpe tarieven te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeenske
  • Laatst online: 29-11-2021
ebk71 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:48:
[...]

Ik heb net met de VEH gebeld. Ze geven aan dat het 8 tot 10 werkdagen duurt voordat je de overeenkomst ontvangt. Dus iets meer dan "enkele werkdagen" die vermeld staan in de mail.
Grappig, ik heb precies dezelfde situatie, ook coolblue vlak daarvoor afgesloten.
Poeh, dat wordt wel spannend dan. Ik heb nog een paar dagen maar in deze tijd kan het zomaar zijn dat BE mijn aanmelding zogenaamd niet gekregen heeft en als ik dan net CoolBlue heb geannuleerd sta ik met lege handen (lees: hele hoge tarieven want mijn vaste tarief loopt binnenkort af). En als ik CoolBlue juist afsluit (niet afzeg binnen de bedenktijd) en even later bevestigt BE eveneens dan heb ik ineens twee contracten, waarvan ik alleen nog BE kan opzeggen terwijl die duidelijk goedkoper is.

Het is volgens mij wel echt tijdrekken vanuit de leveranciers. Vorig jaar ook BE via VEH afgesloten en toen had ik het contract binnen een dag. En bij CoolBlue had ik het contract afgelopen week binnen een kwartier of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
ik ben nog klant daar tot eindOktober maar bellen was inderdaad.. ja, drama.. afgehakt na 30mn in de wacht..
nummer is: 088 888 0400
email: welkom@welkom-energie.nl of info@welkom-energie.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

cpbox schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:55:
[...]

ik ben nog klant daar tot eindOktober maar bellen was inderdaad.. ja, drama.. afgehakt na 30mn in de wacht..
nummer is: 088 888 0400
email: welkom@welkom-energie.nl of info@welkom-energie.nl
Is het echt spoed, bel ons dan. Onze gegevens staan hieronder.
Uuuh waar?

oooh daar!

https://web.archive.org/w...rsteuning/klantenservice/

[ Voor 12% gewijzigd door stuffer op 14-10-2021 16:12 ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Laatst online: 13:28
JBdV1 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:47:

Maar de bedenktijd loopt nu wel dus je kan er later niet meer zonder afkoop vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBdV1
Roos79 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 17:29:
[...]

Maar de bedenktijd loopt nu wel dus je kan er later niet meer zonder afkoop vanaf
Dat klopt, maar meestal vergoedt de nieuwe provider de opzegboete ;)

Ik bekijk mijn nieuwe contract als een zekerheid tegen nog hogere tarieven.
Ik acht de kans dat ik dit contract ga opzeggen redelijk hoog.

Het is een gratis verzekering tegen hogere tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Oh jeej, ze zullen toch niet gaan klappen. Het tweede energiebedrijf van Jaap Bakker als directeur, na EnergieFlex. Hou vol Welkom! 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:14

GVR

Soldaatje schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:38:
[...]

Oh jeej, ze zullen toch niet gaan klappen. Het tweede energiebedrijf van Jaap Bakker als directeur, na EnergieFlex. Hou vol Welkom! 💪
Ben ik blij dat ik mijn aanmelding gecancelled heb :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krilo_89
Soldaatje schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:38:
Serieus? Zo iemand kan dus rustig zijn kunstje opnieuw doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Markie001 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:54:
[...]

Heb ik juist wel gedaan.
Je gaat de winter in dus je voorschot is sowieso al lager dan je werkelijke verbruik.
Verlies heb je dus nooit, en als ze nog tot februari overeind blijven heb je toch nog een paar maanden scherpe tarieven te pakken.
Als ze over de kop gaan kan je alsnog pech hebben dat je met een heel duur contract te maken krijgt helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een pretentieuze droeftoeter. https://mastersexpo.com/j...directeur-welkom-energie/

Daar zouden we hem kunnen vragen of hij een goeie energieleverancier weet voor de komende winter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanckwi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-04 17:40
Hallo,
Een kleine vraag (al dikwijks gesteld, maar nog geen duidelijk antwoord).

Als ik het goed begrijp kan je een energiecontract altijd opzeggen (mits een maand vooropzeg) om naar een andere leverancier te gaan.

Normaal gezien zijn 3-jaarlijkse contracten voordeliger als 1-jaarlijkse contracten.
Wat is het voordeel dan nog van een 1 jaarlijks contract?

Neem ik een 3 jaarlijks dan kan ik toch ook gelijk wanneer opzeggen en heb ik een lagere prijs...?

Kan iemand me dat verduidelijken?
Bedankt,
William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
lanckwi schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:31:
Hallo,

Als ik het goed begrijp kan je een energiecontract altijd opzeggen (mits een maand vooropzeg) om naar een andere leverancier te gaan.

Normaal gezien zijn 3-jaarlijkse contracten voordeliger als 1-jaarlijkse contracten.

Neem ik een 3 jaarlijks dan kan ik toch ook gelijk wanneer opzeggen en heb ik een lagere prijs...?

Bedankt,
William
De opzegboete die je moet betalen hangt af van je resterende contractduur.
Hoe lang zou het nog duren voordat het contract afloopt? Hoeveel moet u maximaal betalen?
Korter dan 1,5 jaar 50 EUR
1,5 - 2 jaar 75 EUR
2 tot 2,5 jaar 100 EUR
Langer dan 2,5 jaar 125 EUR
Stel dat je drie maanden na het ingaan van je contract je contract wil opzeggen, dan ben je in het geval van een 1-jarig contract € 50 per product en bij een 3-jarig contract € 125 kwijt. In het geval van een 1-jarig contract zou het al snel lonend kunnen zijn om over te stappen, bij een 3-jarig contract moeten de prijzen al redelijk moeten zijn gedaald... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Mawlana op 15-10-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

lanckwi schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:31:
Hallo,

Bedankt,
William
@Mawlana heeft het juiste antwoord voor je. Let er op dat het kosten per product zijn. Dat betekent dus dat als het om gas én elektriciteit gaat, dat je de kosten keer twee zal moeten doen.

Overigens zijn korterlopende contracten normaal goedkoper en betaal je meer voor de zekerheid van een lang contract. Dat de situatie op dit moment omgekeerd is is zeker niet de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanckwi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-04 17:40
[quote]Mawlana schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:39:
[...]

"De opzegboete die je moet betalen hangt af van je resterende contractduur. "

Sorry Mawlana, dat is zo in Nederland, maar niet in Belgie.
Hier is er geen opzegboete.

Vriendelijke groeten,
William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-06 13:21
Hallo hallo,

Ik zie door de bomen het bos niet meer met deze bizarre prijzen.
Blijkt dus dat mijn contract afloopt de 2e van november, dat had ik even gemist....

Ik had deze tarieven (159/maand):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Njd9hmcrdoefWx-QvZ8FA5_IoPQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eDaGKBg7xEvSGeiJ9zL7M7FQ.jpg?f=user_large

En nu bieden ze mij dit aan (388/maand):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TvQsshNLMYYYuA_f07NJfs4Ie4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zV6Yh9PsM2doLFZ3CnZuHlGm.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is toch te krankzinnig voor woorden? Heeft iemand advies voor wat ik nu het beste kan doen? Ik weet het oprecht niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
lanckwi schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:44:
[quote]Mawlana schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:39:
[...]

"De opzegboete die je moet betalen hangt af van je resterende contractduur. "

Sorry Mawlana, dat is zo in Nederland, maar niet in Belgie.
Hier is er geen opzegboete.

Vriendelijke groeten,
William
Het was me niet geheel duidelijk dat je in België woont. De situatie daar ken ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

TarikLuis schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:45:
Hallo hallo,

Blijkt dus dat mijn contract afloopt de 2e van november, dat had ik even gemist....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is toch te krankzinnig voor woorden? Heeft iemand advies voor wat ik nu het beste kan doen? Ik weet het oprecht niet meer.
Ik zou kijken waar je het scherpste 3 jarige contract kan krijgen. Die zijn ook ontzettend duur, maar nog wel veel goedkoper dan de 1 jarige contracten.

Vervolgens na de winter kijken of de energieprijzen zijn gedaald en dan een nieuw contract afsluiten als dat uitkomt met de kosten voor het opzeggen van het contract dat je op dat moment al hebt.

Verder is het vooral hopen op belastingverlagingen van de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBdV1
Uniciteit schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:06:
[...]

Ik zou kijken waar je het scherpste 3 jarige contract kan krijgen. Die zijn ook ontzettend duur, maar nog wel veel goedkoper dan de 1 jarige contracten.

Vervolgens na de winter kijken of de energieprijzen zijn gedaald en dan een nieuw contract afsluiten als dat uitkomt met de kosten voor het opzeggen van het contract dat je op dat moment al hebt.

Verder is het vooral hopen op belastingverlagingen van de overheid.
Mee eens, bovendien betaalt meestal de nieuwe provider de boete die de oude provider claimt, dus je kunt nu min of meer risicoloos voor het goedkoopste 3 jarige contract gaan

[ Voor 6% gewijzigd door JBdV1 op 15-10-2021 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
JBdV1 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Mee eens, bovendien betaalt meestal de nieuwe provider de boete die de oude provider claimt,
Het zou me overigens niets verbazen als dit straks niet meer vanzelfsprekend is. Het aantal overstappers met opzegboetes zal een stuk hoger dan normaal zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:50
Hallo hallo,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn contract verloopt in december (Welkom Energie). Ondanks dat ik daar met een beetje pech sowieso weg zal zijn tzt (failliet), zit ik dus ook in dubio.

Zelf denk ik dat ik sowieso even variabel tarief ga gebruiken. Daarnaast heb ik me ingeschreven bij de CB voor de collectieve energieinkoop. In de hoop dat hier een leuke aanbieding uitkomt (23nov krijg je het aanbod). Misschien een optie om dit ook te overwegen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Mawlana schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:26:
[...]

Het zou me overigens niets verbazen als dit straks niet meer vanzelfsprekend is. Het aantal overstappers met opzegboetes zal een stuk hoger dan normaal zijn. :+
Die gaan ze zeker niet meer betalen, de overstap bonus is er ook al af.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TarikLuis
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Exterminator schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Mijn contract verloopt in december (Welkom Energie). Ondanks dat ik daar met een beetje pech sowieso weg zal zijn tzt (failliet), zit ik dus ook in dubio.

Zelf denk ik dat ik sowieso even variabel tarief ga gebruiken. Daarnaast heb ik me ingeschreven bij de CB voor de collectieve energieinkoop. In de hoop dat hier een leuke aanbieding uitkomt (23nov krijg je het aanbod). Misschien een optie om dit ook te overwegen…
Kan je me meer vertellen over die CB collectieve energie inkoop? Of waar kan ik daar meer over lezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:50
TarikLuis schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:23:
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

[...]

Kan je me meer vertellen over die CB collectieve energie inkoop? Of waar kan ik daar meer over lezen?
Astu :)

https://www.consumentenbo...elijken/energiecollectief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TarikLuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Laatst online: 19-09 15:24
Hallo hallo,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is inderdaad bizar hard gegaan. Ik heb toevallig op 30 september bij dezelfde leverancier het volgende tarief gekregen (3 jaar vast):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leRxZ2HtUOQAMErjB-5qIA2mLDY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dddSQUSPQ8o4JsJTYHkJzqfL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fN392eGddxGJEe4HY_jHXEYErgs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IuyDChH55oPQYhS17cw9fNHI.png?f=user_large

Vaste kosten ook 5,99 per maand.

Is ook een aardige verhoging t.o.v. mijn huidige tarieven, maar als ik die van jou zie ben ik blij dat ik nog voor de verhoging van 1 oktober de knoop heb doorgehakt.

Edit: vaste kosten toegevoegd.

[ Voor 7% gewijzigd door PhWolf op 15-10-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 17:21

mwa

Exterminator schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:48:
[...]

Hoezo ga je er van uit dat Welkom failliet zal gaan?
Pagina: 1 ... 61 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4