Goede tipmarteltor schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:23:
[...]
Heb wel een infraroodpaneeltje voor onder bureau gekocht.
En daar is nu de thuis werk vergoeding voor van je werkgever.DutchOwnage schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:20:
Door het thuiswerken zit ik voorlopig ook nog wel minstens 3 dagen thuis te werken. Dagen waar ik voorheen niet thuis was dus ook niet hoefde te stoken en dergelijke. Hier op Tweakers ben ik zeer zeker niet de enige in deze situatie.
Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik die thuiswerkdagen, als het even kan, de kachel overdag niet ga stoken. Gelukkig doet de zon ook nog wel wat met m'n huis op het Zuiden. Dan maar gewoon 2 truien aan en thermosokken als het echt een strenge winter wordt....
En anders ga je toch lekker naar kantoor.
Dan werk ik zeker voor de verkeerde baas, want die thuiswerkvergoeding dekt bij lange na niet aan wat ik straks aan extra energiekosten kwijt ben.jobr schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:49:
[...]
En daar is nu de thuis werk vergoeding voor van je werkgever.
Helaas gaat dat een probleem vormen. Vorig jaar was dat al een issue. Maar in de uk heeft dat al geleid tot doden. Oudjes die verwarming uitzetten.Valorian schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:03:
[...]
Klopt. Zuur is ook dat veel mensen nog in sociale huurwoningen zitten met zeer matige isolatie. Heb je dan ook geen baan dus 24u per dag thuis dan stook je je een ongeluk natuurlijk. Voor de gemiddelde tweaker hier is het allemaal niet zo spannend. Desalniettemin willen we natuurlijk allemaal het liefst zo min mogelijk betalen
Wij zitten er warmpjes bij. Alle soorten duurzaamheid. En bij verdubbeling lasten geen probleem.
Maar ik maak mij wel zorgen om mensen die dat niet kunnen betalen. Dat zullen er veel zijn en oudjes die “kachel” terug draaien om te besparen.
jobr schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:49:
[...]
En daar is nu de thuis werk vergoeding voor van je werkgever.
Zat werkgevers die niet aan een thuiswerkvergoeding doen.DutchOwnage schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:53:
[...]
Dan werk ik zeker voor de verkeerde baas, want die thuiswerkvergoeding dekt bij lange na niet aan wat ik straks aan extra energiekosten kwijt ben.
Het is mij nog steeds beetje onduidelijk.marteltor schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:23:
[...]
Hier dezelfde situatie maar ik ga toch echt niet in de kou zitten. Heb wel een infraroodpaneeltje voor onder bureau gekocht.
Betreft het voornamelijk gas gebruik, of ook energie verbruik voor elektriciteit?
Wauw. Welkom Energie is inderdaad zeer aantrekkelijk, zeker dat 3-jarige contract met 28ct/kWh. Overigens laat ie voor mij ook voor 1-jarig contract een bedrag van 28ct/kWh zien.bbbrumbrum schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:03:
[...]
Tsja dat weten we achteraf.
Je hebt een paar keuzes zover ik het nu zie:
1 jarig contract, laag risico: Eneco, Budget met ~EUR0,22 teruglevering.
1 jarig contract, hoog risico: Welkom / Kernion met ~EUR0,34 teruglevering
3 jarig contract, laag risico: Eneco: ~EUR0,16 teruglevering
3 jarig contract, hoog risico: Welkom met `EUR0,28 teruglevering.
Als je de ballen hebt, en de toko valt niet om dan is Welkom 3-jarig natuurlijk wel een topdeal.
Kreeg vandaag toevallig verlengaanbod van Greenchoice binnen, 23ct/kWh terugleveren alleen wel de eerste 2000kWh voor 8ct/kWh. Verder zou mijn termijnbedrag ook van €5/maand naar bijna €400 gaan

Stroom is ook duurder maar niet zo extreem. En ik heb met m'n zonnepanelen overproductie, dus ik kan prima meer stroom verbruikenB_FORCE schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:17:
[...]
Het is mij nog steeds beetje onduidelijk.
Betreft het voornamelijk gas gebruik, of ook energie verbruik voor elektriciteit?
Nou dat klopt toch dus wat moeten ze uitzoeken?noobynater schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 21:30:
[...]
Wauw. Welkom Energie is inderdaad zeer aantrekkelijk, zeker dat 3-jarige contract met 28ct/kWh. Overigens laat ie voor mij ook voor 1-jarig contract een bedrag van 28ct/kWh zien.
Kreeg vandaag toevallig verlengaanbod van Greenchoice binnen, 23ct/kWh terugleveren alleen wel de eerste 2000kWh voor 8ct/kWh. Verder zou mijn termijnbedrag ook van €5/maand naar bijna €400 gaanHeb maar even gebeld en ze gaan het uitzoeken mbt terugleveren, maar ik verwacht er niet veel van.
1 PVoutput . Dongen NB
Weet iemand welke variabele tarieven UnitedConsumers momenteel hanteert?
Mijn vaste contract loopt af, dus wil inschatting maken of overstappen zin heeft. Ik gok dat het tot 1 januari geen zin heeft (als ze de variabele tarieven niet tussentijds aanpassen), maar kan nergens op website of via emailcontact achterhalen wat hun variabele tarieven zijn...
Mijn vaste contract loopt af, dus wil inschatting maken of overstappen zin heeft. Ik gok dat het tot 1 januari geen zin heeft (als ze de variabele tarieven niet tussentijds aanpassen), maar kan nergens op website of via emailcontact achterhalen wat hun variabele tarieven zijn...
En, 1 week verder...andru123 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 05:08:
In de tussentijd de gemiddelde prijzen van 1-jaar vast:
0,34 per kWh
1,44 per m3
(net op independer gecheckt, bij 500kwh 300m3)
Zeker, de prijzen gaan dalen… net als huizenprijzen.![]()
Er zijn GEEN aanbieders op independer.
Alles is goed. Blijf kalm en kijk naar zoveelste persco van minpres.
Dit is nog eens een topdeal. Welke risico's zie jij dan?bbbrumbrum schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:03:
[...]
Tsja dat weten we achteraf.
Je hebt een paar keuzes zover ik het nu zie:
1 jarig contract, laag risico: Eneco, Budget met ~EUR0,22 teruglevering.
1 jarig contract, hoog risico: Welkom / Kernion met ~EUR0,34 teruglevering
3 jarig contract, laag risico: Eneco: ~EUR0,16 teruglevering
3 jarig contract, hoog risico: Welkom met `EUR0,28 teruglevering.
Als je de ballen hebt, en de toko valt niet om dan is Welkom 3-jarig natuurlijk wel een topdeal.
Mogelijk afbouw saldering vanaf 2023 (eerste jaren nog beperkt), toko failliet (je krijgt sowieso stroom), energieprijzen fors omlaag (dit sluit je alleen af met overproductie).
Ik zie zelf als grootste risico dat ze deze deal niet kunnen waarmaken, aangezien deze deal aantrekkelijk is met overproductie. Als stroonprijs weer daalt, moeten ze meer betalen dan ontvangen.
Je kan gewoon bellen of mailen voor een offerte.Plam schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 00:16:
Weet iemand welke variabele tarieven UnitedConsumers momenteel hanteert?
Offerte die ik eind september heb ontvangen (inmiddels verlopen) vond ik niet echt scherp vergeleken met GC/CB. Het zal er niet beter op zijn geworden.
1e is 1j, 2e 3j..
Het risico bij Welkom is heel simpel: Ze hebben een minimaal voorschotbedrag van 10 euro. Als je dan zoals in mijn geval (en ook aan aantal anderen in dit topic) op jaarbasis 6000 kWh overhoudt, en geen gas hebt, krijg je aan het eind van het jaar rond de € 2000 terug.headhunter1985 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 07:52:
Dit is nog eens een topdeal. Welke risico's zie jij dan?
Dat zou ik wel aandurven bij een financieel gezonde tent, of als ze me die 2000 euro (in delen) per maand zouden terugbetalen (maar dat doen ze dus niet).
Want Welkom is technisch gezien gewoon failliet. Ze hebben een negatieve solvabiliteit, wat betekent dat ze meer schulden hebben dan bezittingen. Ik geloof er dus niets van dat ik ooit die 2000 euro van hun terug krijg.
Maar misschien ben ik wel te negatief. Ik heb in ieder geval gekozen voor Eneco, die met 23.2 ct weliswaar wat minder biedt, maar wel financieel gezond is.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
2000 per maand aan jouw betalen is zeker een tik foutje?Andrehj schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:44:
[...]
Het risico bij Welkom is heel simpel: Ze hebben een minimaal voorschotbedrag van 10 euro. Als je dan zoals in mijn geval (en ook aan aantal anderen in dit topic) op jaarbasis 6000 kWh overhoudt, en geen gas hebt, krijg je aan het eind van het jaar rond de € 2000 terug.
Dat zou ik wel aandurven bij een financieel gezonde tent, of als ze me die 2000 euro per maand zouden terugbetalen (mar dat doen ze dus niet).
Want Welkom is technisch gezien gewoon failliet. Ze hebben een negatieve solvabiliteit, wat betekent dat ze meer schulden hebben dan bezittingen. Ik geloof er dus niets van dat ik ooit die 2000 euro van hun terug krijg.
Maar misschien ben ik wel te negatief. Ik heb in ieder geval gekozen voor Eneco, die met 23.2 ct weliswaar wat minder biedt, maar die wel een financieel gezond zijn.
Nee, het stond er niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel dat ze me het bedrag wat ik op jaarbasis terugkrijg in 12 gelijke delen per maand terugbetalen. Dan loop ik veel minder risico als ze ooit omvallen. Maar dat doen ze dus niet.Roos79 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:46:
[...]
2000 per maand aan jouw betalen is zeker een tik foutje?
Ik zou het ook prima vinden om mijn stroom per maand af te rekenen, dat de energiemaatschappij gewoon aan het eind van de maand mijn slimme meter uitleest, en me dan het netto verbruik in rekening brengt (of terugbetaalt). Dan weet een ieder waar hij aan toe is en bouwt ook niemand schulden op.
Helaas is de energiemarkt nog niet zo ver.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Dus een tik foutAndrehj schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:50:
[...]
Nee, het stond er niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel dat ze me het bedrag wat ik op jaarbasis terugkrijg in 12 gelijke delen per maand terugbetalen. Dan loop ik veel minder risico als ze ooit omvallen. Maar dat doen ze dus niet.
Ik zou het ook prima vinden om mijn stroom per maand af te rekenen, dat de energiemaatschappij gewoon aan het eind van de maand mijn slimme meter uitleest, en me dan het netto verbruik in rekening brengt (of terugbetaalt). Dan weet een ieder waar hij aan toe is en bouwt ook niemand schulden op.
Snapte namelijk wel dat het 2000 delen door 12 moest zijn maar dat stond er zeer zeker niet
In dit huishouden ook een energiecontract wat op 1 december afloopt. Na aanleiding van alle berichtgeving de laatste tijd, toch nog snel op 30 september het goedkoopste contract via Independer aangeklikt. Dit betrof Vandebron met een welkombonus van 130 euro. Na een drukke werkweek ben ik mij nu toch eventjes wat verder gaan verdiepen in ons werkelijke verbruik en het contract bij Vandebron. Is dit contract met de onderstaande tarieven nu wel zo handig? De terugleververgoeding is wel aan de lage kant in mijn geval omdat ik een overschot heb van 1700kWh Overigens heb ik een warmtepomp, wij hebben daarom (gelukkig) ook geen gasaansluiting.
Vandebron tarieven incl. btw
-normaal 0,35519
-dal 0,321137
-teruglevertarief normaal 0,12817
-teruglevertarief dal 0,10764
-Bonus van 130 euro aan het eind van het contract
Ons verbruik afgelopen jaar:
-normaal 1500kWh
-dal 1900 kWh
opwekking zonnepanelen: 5100 kWh
Vandebron tarieven incl. btw
-normaal 0,35519
-dal 0,321137
-teruglevertarief normaal 0,12817
-teruglevertarief dal 0,10764
-Bonus van 130 euro aan het eind van het contract
Ons verbruik afgelopen jaar:
-normaal 1500kWh
-dal 1900 kWh
opwekking zonnepanelen: 5100 kWh
No offence, maar zoiets zoek je toch uit voordat je een nieuw contract afsluit?
Hoe staat united consumers ervoor dan?
In november loopt mijn contract af...als het goed is krijg ik dan nog iets van 300 retour plus 147 cashback
In november loopt mijn contract af...als het goed is krijg ik dan nog iets van 300 retour plus 147 cashback
Betreft een 1 jarig vast contract. De bedenktermijn loopt tm donderdagRoos79 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:03:
@Excavator Denk aan de bedenk dagen dus nu snel handelen eventueel.
Bereken ook even je bonus mee want nu zijn er weinig bedrijven die dat nog doen.
En is het 1 of 3 jaar ?
is independer.nl kapot?
Mmm, Pricewise is ook al traag. Ik ben denk ik niet de enige die ziet dat hij volgend jaar veel duurder uit gaat zijn.
Mmm, Pricewise is ook al traag. Ik ben denk ik niet de enige die ziet dat hij volgend jaar veel duurder uit gaat zijn.
[ Voor 73% gewijzigd door warhamstr op 10-10-2021 13:17 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ze bieden gewoon veel minder aan nu en veel beperkter.warhamstr schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:09:
is independer.nl kapot?
Stond zelfs in een kranten artikel ergens.
Zakelijk werkt het al zo, ik betaal elke maand exact het daadwerkelijke stroom verbruik, dus het kan wel.Andrehj schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:50:
[...]
Nee, het stond er niet helemaal duidelijk, maar ik bedoel dat ze me het bedrag wat ik op jaarbasis terugkrijg in 12 gelijke delen per maand terugbetalen. Dan loop ik veel minder risico als ze ooit omvallen. Maar dat doen ze dus niet.
Oudere bron (2019), maar met UnitedConsumers gaat het ook in 2021 allemaal prima (pagina 11):Aggressor schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:06:
Hoe staat united consumers ervoor dan?
Consumentenbond Analyse solvabiliteit Nederlandse Energieleveranciers 2019 (pdf)

Over het algemeen maakte het gas verschil bij mij tussen vorig jaar met thuiswerken en het jaar ervoor niet heel veel uit. Ik zag weinig verschil tussen 's-morgens al de kachel aan of pas eind van de middag. Ergens moet de warmte erin gebracht worden, en daarna is het nog slechts een kwestie van bijhouden.DutchOwnage schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:20:
.... Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik die thuiswerkdagen, als het even kan, de kachel overdag niet ga stoken. Gelukkig doet de zon ook nog wel wat met m'n huis op het Zuiden. Dan maar gewoon 2 truien aan en thermosokken als het echt een strenge winter wordt....
Ons contract bij Greenchoice loopt af op 1 februari 2022.
Het speciale verlengingsaanbod: (Betalen nu 102 euro per maand voor een 3 jarige contract)
FNV tarief 1 jaar
100% Windstroom uit Nederland
1 jaar scherpe tarieven
Bosgecompenseerd gas
per maand € 238,21
Variabele kosten (normaal) € 0,4775 / kWh (0,2703 levering)
Variabele kosten (dal) € 0,4285 / kWh (0,2299 levering)
Vaste leveringskosten € 5,7495 / maand € 68,99
Netbeheerskosten € 20,9011 / maand
Variabele kosten € 1,9718 / m3 (1,1960 levering)
Netbeheerskosten € 15,1265 / maand
FNV tarief 3 jaar
3 jaar verzekerd van scherpe tarieven
2 gratis WindVangers en bosgecompenseerd gas
per maand € 169,19
Variabele kosten (normaal) € 0,3695 / kWh
Variabele kosten (dal) € 0,3229 / kWh
Variabele kosten € 1,3438 / m3
Stroomverbruik: 1120+941 kWh - Stroomtelwerk: Dubbel
Gasverbruik: 968 m3 per jaar
5cent verschil tussen dal en normaal. De laatste jaren hooguit 1,5 - 2 cent.
Het speciale verlengingsaanbod: (Betalen nu 102 euro per maand voor een 3 jarige contract)
FNV tarief 1 jaar
1 jaar scherpe tarieven
Bosgecompenseerd gas
per maand € 238,21
Variabele kosten (normaal) € 0,4775 / kWh (0,2703 levering)
Variabele kosten (dal) € 0,4285 / kWh (0,2299 levering)
Netbeheerskosten € 20,9011 / maand
Variabele kosten € 1,9718 / m3 (1,1960 levering)
Netbeheerskosten € 15,1265 / maand
FNV tarief 3 jaar
3 jaar verzekerd van scherpe tarieven
2 gratis WindVangers en bosgecompenseerd gas
per maand € 169,19
Variabele kosten (normaal) € 0,3695 / kWh
Variabele kosten (dal) € 0,3229 / kWh
Variabele kosten € 1,3438 / m3
Stroomverbruik: 1120+941 kWh - Stroomtelwerk: Dubbel
Gasverbruik: 968 m3 per jaar
5cent verschil tussen dal en normaal. De laatste jaren hooguit 1,5 - 2 cent.
[ Voor 15% gewijzigd door space-one op 10-10-2021 13:55 ]
marteltor schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:23:
[...]
Hier dezelfde situatie maar ik ga toch echt niet in de kou zitten. Heb wel een infraroodpaneeltje voor onder bureau gekocht.
:strip_exif()/f/image/ZfkLVtAn01dfhrzqTyDmrBpE.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij hangt. Bij vol aan trekt hij idd 150 watt en wordt het behoorlijk heet.
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Voor de particulier kan het blijkbaar ook: Bij Independer vond ik net drie leveranciers die al zo werken (Mijndomein Energie, Energy Zero en Frank Energie). Maar dan wel met volledig variabele contracten. Dan voelt een vaste prijs van 23.2 ct bij Eneco toch niet zo gek.Grolsch schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:27:
[...]
Zakelijk werkt het al zo, ik betaal elke maand exact het daadwerkelijke stroom verbruik, dus het kan wel.
Soort anticonceptie?marteltor schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:07:
[...]
[Afbeelding]
Hij hangt. Bij vol aan trekt hij idd 150 watt en wordt het behoorlijk heet.
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Nog één: https://www.naked-energy.nl/Andrehj schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:11:
[...]
Voor de particulier kan het blijkbaar ook: Bij Independer vond ik net drie leveranciers die al zo werken (Mijndomein Energie, Energy Zero en Frank Energie). Maar dan wel met volledig variabele contracten. Dan voelt een vaste prijs van 23.2 ct bij Eneco toch niet zo gek.
Door lage vaste leveringskosten nog best een interessante partij. En ik zou het nu eigenlijk liever op een maandelijks contract uitzitten tot Januari dan nu op een zéker hoge prijs instappen voor lange termijn.
Ja, wel prima aangezien er hier al twee mini's rondrennen
Ik vind het lastig.
Ik verbruik 2200 kwh, en 1500m3 gas.
Ik heb nu kunnen afsluiten voor 3 jaar:
per kwh, 0,29 cent
en per m3, 1,04.
Zouden jullie dit aanhouden?
OF toch voor een 6 maanden contract gaan per nu ->
Tarief 86 cent voor gas, en 25 cent voor stroom.
Hoe zouden de tarieven er over 6 maanden in de zomer voor staaN?
per kwh, 0,29 cent
en per m3, 1,04.
Ik zou dan voor de 3 jaar gaan. Ik denk niet dat de prijzen die jij hebt nog Hard gaan dalen. En gebeurd dat wel dan koop je je contract af. Heb je de ruimte voor panelen? 2200 kWh is een relatief kleine installatie.pwgpengelbert schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:35:
Ik vind het lastig.
per kwh, 0,29 cent
en per m3, 1,04.
Ik zou het half jaar pakken. Over half jaar kunnen de prijzen stuk lager zijn en kun je cashback pakken. Maar waar heb je die prijzen gezien dan?pwgpengelbert schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:35:
Ik vind het lastig.
per kwh, 0,29 cent
en per m3, 1,04.
[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 10-10-2021 18:47 ]
Nee hoor. Je betaalt elke maand een voorschotbedrag en niet het daadwerkelijk verbruik. De prijs verandert wel elke maand (bij maandcontract).ANdrode schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:32:
[...]
Nog één: https://www.naked-energy.nl/
Door lage vaste leveringskosten nog best een interessante partij. En ik zou het nu eigenlijk liever op een maandelijks contract uitzitten tot Januari dan nu op een zéker hoge prijs instappen voor lange termijn.
Ik zou bijna denken dat je de bedragen verkeerd om hebt gepost? Zelf zou ik voor de 6 maanden gaan indien de bovenstaande prijs echt klopt.pwgpengelbert schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:35:
Ik vind het lastig.
per kwh, 0,29 cent
en per m3, 1,04.
Verder denk ik dat veel mensen benieuwd zijn welke partij dit nog voor die prijs aanbiedt...
marshallq schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:07:
[...]
Ik zou bijna denken dat je de bedragen verkeerd om hebt gepost? Zelf zou ik voor de 6 maanden gaan indien de bovenstaande prijs echt klopt.
Verder denk ik dat veel mensen benieuwd zijn welke partij dit nog voor die prijs aanbiedt...
/f/image/UCxJyWTIGT18t7DJcuSjcsnQ.png?f=fotoalbum_large)
Vorige week afgesloten...
Heb een 14 dagen bedenktijd vandaar.
Van vandaag:marshallq schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:07:
[...]
Ik zou bijna denken dat je de bedragen verkeerd om hebt gepost? Zelf zou ik voor de 6 maanden gaan indien de bovenstaande prijs echt klopt.
/f/image/4G0LBMR7cdxRl54OMHTxhblH.png?f=fotoalbum_large)
Zie laatste screenshot hierbovenmarteltor schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:47:
[...]
Ik zou het half jaar pakken. Over half jaar kunnen de prijzen stuk lager zijn en kun je cashback pakken. Maar waar heb je die prijzen gezien dan?
Je hebt nu effectief wel je adres op internet gezet. Tenzij je een net iets andere postcode huisnummer hebt gebruikt.pwgpengelbert schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:21:
[...]
[Afbeelding]
Vorige week afgesloten...
Heb een 14 dagen bedenktijd vandaar.
Bij mijn ouders loopt het energiecontract af / wil de andere partij niet verlengen i.v.m. de hoge prijzen (dgb energie), dus wordt het tijd voor een andere maatschappij. Nu is het verbruik voor zowel elektra als gas ontzettend hoog (daar moet toch ook nog wel het een en ander te halen zijn...), dus wellicht slim om het voor nu maar een jaar vast te zetten omdat wellicht de prijzen in de toekomst wel wat zullen dalen...
Stroom:
> Normaal: 3133 kWh/jaar
> Dal/laag: 3206 kWh/jaar
Gas
2327 m3/jaar
Maar als ik op verschillende verlijking sites gaat vergelijken dan kom ik vaak op lagere prijzen uit dan op de site van de maatschappij zelf of ze bieden dat product zelfs niet eens aan. Wat is op dit moment een betrouwbare verlijking site?
Wat ik tot nu toe heb gevonden, dan lijkt 3 jaar toch behoorlijk wat voordeliger dan 1 jaar vast, scheelt 140 euro per maand (wel termijnbedragen vergelijken..)
energiedirect: 3 jaar vast > 382,00 per maand
innovaenergie: 3 jaar vast > 409,98 per maand
Gewoon energie: 3 jaar vast > 456,52 per maand
Vattenfall: 1 jaar vast > 522,46 per maand
Eneco: 1 jaar vast > € 550,81 per maand
Greenchoice: 1 jaar vast > € 633,15 per maand
Wat zou jullie advies zijn, variabel, vast en korte of lange termijn?
Stroom:
Gas
2327 m3/jaar
Maar als ik op verschillende verlijking sites gaat vergelijken dan kom ik vaak op lagere prijzen uit dan op de site van de maatschappij zelf of ze bieden dat product zelfs niet eens aan. Wat is op dit moment een betrouwbare verlijking site?
Wat ik tot nu toe heb gevonden, dan lijkt 3 jaar toch behoorlijk wat voordeliger dan 1 jaar vast, scheelt 140 euro per maand (wel termijnbedragen vergelijken..)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik zou zelf niet kijken naar de termijnbedragen maar naar de prijs per kWh en m3. Het termijnbedrag kent natuurlijk wel een relatie met die prijzen, maar de ene partij rekent dat met een hogere risico-opslag uit dan de andere.Gynnad schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:47:
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
@pwgpengelbert Dat aanbod van Vattenfall is wel interessant. Er staat op gaslicht inderdaad tussen haakjes "half jaar" maar is dit niet gewoon een variabel contract, waarvan de prijs in januari vrijwel zeker hoger gaat worden? Of is dit echt vanaf moment van afsluiten een half jaar deze tarieven?
Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers
1 januari en 1 juli. Spaken ze de variabele tarieven. Kun je niet wachten en kijken wat het 1 januari doet? Wellicht dalen ze?Gynnad schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:47:
Bij mijn ouders loopt het energiecontract af / wil de andere partij niet verlengen i.v.m. de hoge prijzen (dgb energie), dus wordt het tijd voor een andere maatschappij. Nu is het verbruik voor zowel elektra als gas ontzettend hoog (daar moet toch ook nog wel het een en ander te halen zijn...), dus wellicht slim om het voor nu maar een jaar vast te zetten omdat wellicht de prijzen in de toekomst wel wat zullen dalen...
Stroom:
Gas
2327 m3/jaar
Volgens de brief kunnen ze niet blijven, zie ook https://www.rtlnieuws.nl/...ct-hoge-prijzen-stopgezetRofdof schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:05:
[...]
1 januari en 1 juli. Spaken ze de variabele tarieven. Kun je niet wachten en kijken wat het 1 januari doet? Wellicht dalen ze?
Edit: ze hebben nu een statement op de website gezet dat ze wel blijven leveren als je niet overstapt, maar dan wel tegen variabele tarieven (https://www.dgbenergie.nl/) alleen niet duidelijk wat die dan zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Gynnad op 10-10-2021 20:13 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
In principe dienen de websites van prijsvergelijkers dezelfde maand/jaartarieven weer te geven als je exact dezelfde info invoert én het om dezelfde tarieven gaat.Gynnad schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:47:
[...]
[...]
Als de verschillen meer dan 1-2 euro zijn is het verschil waarschijnlijk dat laatste. Het product dat veel leveranciers via vergelijkers verkopen is namelijk vaak anders dan dat via de eigen website, met andere tarieven en voorwaarden.
Als je naar mn naambordje kijkt zul je mijn adres ook vinden.S0epkip schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:40:
[...]
Je hebt nu effectief wel je adres op internet gezet. Tenzij je een net iets andere postcode huisnummer hebt gebruikt.
Is geen geheim..
Terechte vraag.ijhas schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:05:
@pwgpengelbert Dat aanbod van Vattenfall is wel interessant. Er staat op gaslicht inderdaad tussen haakjes "half jaar" maar is dit niet gewoon een variabel contract, waarvan de prijs in januari vrijwel zeker hoger gaat worden? Of is dit echt vanaf moment van afsluiten een half jaar deze tarieven?
Volgens mij zijn het variabele tarieven die slecht 2 maal per jaar worden gewijzigd.
Ik weet niet of je volgens de wet vaker mag wijzigen (ik dacht van niet) maar ik vermoed dat bijv. een Vattenfal niet eens de systemen heeft om dit even zomaar te wijzigen elke maand oid... die admin is niet te doen lijkt me met zoveel klanten!
Dus ik denk dat ze dit max per 6 maanden zouden wijzigen... tegen die tijd is het zomer, en misschien lager dacht ik dan mijn huidige 3 jaars aanbieding..
Trust me, ze mogen wijzigen en hebben dat al per 1 oktober gedaan. Of ze bieden het hele variabele tarief niet meer actief aan (zoals greenchoice, waarbij het "groen en vrij" tarief niet meer te vinden is).
Wise enough to play the fool
Lekker de goedkoopste. energiedirect: 3 jaar vast > 382,00 per maand. Mochten de tarieven over enkele maanden toch nog enorm kelderen, dan nieuw contract aangaan bij een ander en lekker de boete betalen. Dit 3 jaar contract bespaart al 140 euro per maand tov het jaar contract wat je aangeeft, en aangezien je nov-maa de meeste energie verbruikt zal over die periode je voordeel groter zijn. Kortom die boete heb je allang terugverdient.Ugchel schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:50:
[...]
Ik zou zelf niet kijken naar de termijnbedragen maar naar de prijs per kWh en m3. Het termijnbedrag kent natuurlijk wel een relatie met die prijzen, maar de ene partij rekent dat met een hogere risico-opslag uit dan de andere.
Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)
1 oktober via pricewise contract afgesloten bij welkom energie.
Bevestiging pricewise.
ik bel nu welkom energie en na 75 minuten wachten zeggen ze dat er niks bekend is en dat pricewise ni9ks heeft doorgestuurd.....
ik moet bij pricewise zijn....
de tering...
Bevestiging pricewise.
ik bel nu welkom energie en na 75 minuten wachten zeggen ze dat er niks bekend is en dat pricewise ni9ks heeft doorgestuurd.....
de tering...
@pwgpengelbert Ze mogen zo vaak wijzigen als ze willen (dat is het idee van variabel). Echter de meesten hebben opgenomen dit 2x per jaar te doen (Juli en Januari). Maar ook hebben ze allemaal in de voorwaarden opgenomen dat ze dit ook op andere data mogen doen... Mits ze "met een redelijke termijn de klant vooraf informeren".
En ze doen gewoon een kosten/baten analyse. En geloof me die kan met deze stijgende prijzen héél snel uit... Dus hopen dat "het te ingewikkeld is met zoveel klanten", daar zou ik niet op rekenen
@ArjoK volgens mij heeft Ugchel wel een punt: Termijnbedrag zegt IMHO niet zo heel veel. de prijs/kwh/m3 en de vaste maandelijke kosten voor je aansluiting zijn vaak veel interessanter. Energiemaatschappijen mogen graag wat rommelen met dat termijnbedrag als ze de kans krijgen.
Zelf kijk ik altijd naar de KwH prijs en de m3 prijs, en de aansluitingskosten. Dat termijnbedrag kan ik dan zelf wel uitrekenen (nou ja Excel doet dat
)
En ze doen gewoon een kosten/baten analyse. En geloof me die kan met deze stijgende prijzen héél snel uit... Dus hopen dat "het te ingewikkeld is met zoveel klanten", daar zou ik niet op rekenen

@ArjoK volgens mij heeft Ugchel wel een punt: Termijnbedrag zegt IMHO niet zo heel veel. de prijs/kwh/m3 en de vaste maandelijke kosten voor je aansluiting zijn vaak veel interessanter. Energiemaatschappijen mogen graag wat rommelen met dat termijnbedrag als ze de kans krijgen.
Zelf kijk ik altijd naar de KwH prijs en de m3 prijs, en de aansluitingskosten. Dat termijnbedrag kan ik dan zelf wel uitrekenen (nou ja Excel doet dat
[ Voor 29% gewijzigd door Waah op 11-10-2021 10:54 ]
niet voor de klanten die al energie afnemen bij de vattenfallen een variabel tarief hebben. daarvoor zijn er maar 2 momenten, 1 januari en 1 juli.teacher schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 21:01:
Trust me, ze mogen wijzigen en hebben dat al per 1 oktober gedaan. Of ze bieden het hele variabele tarief niet meer actief aan (zoals greenchoice, waarbij het "groen en vrij" tarief niet meer te vinden is).
Verwijderd
Ben je mooi klaar mee inderdaad. Vanuit Welkom is er niets bevestigd en die gaan je nu zeker hogere tarieven rekenen. En zo'n partij als Pricewise... zou me niets verbazen als die zich achter kleine lettertjes gaan (proberen te) verstoppen.Rofdof schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:33:
Bevestiging pricewise.
de tering...
Ben benieuwd of je bij Pricewise verder komt.
iemand nog tips over mijn specifieke situatie?
Huidig jaartarief rond 2500 euro met bijna 22 cent per kwh en 82.5 cent voor gas per kuub.
Huidig contract is variabel en 1 januari is volgende verhoging, nog niet zeker hoe hoog.
Aanbod voor 1 jaar is jaar tarief 3900 euro. met 29 cent per kwh en 1.45 euro per kuub gas.
Aanbod voor 3 jaar is jaar tarief 3200 euro, met 26 cent per kwh en 1.16 euro per kuub gas.
Wat zouden jullie doen?
Huidig jaartarief rond 2500 euro met bijna 22 cent per kwh en 82.5 cent voor gas per kuub.
Huidig contract is variabel en 1 januari is volgende verhoging, nog niet zeker hoe hoog.
Aanbod voor 1 jaar is jaar tarief 3900 euro. met 29 cent per kwh en 1.45 euro per kuub gas.
Aanbod voor 3 jaar is jaar tarief 3200 euro, met 26 cent per kwh en 1.16 euro per kuub gas.
Wat zouden jullie doen?
Ik zou zeker niet 1 jaar kiezen, de opzegboete is maximaal 250 euro, daarvoor kan je geen 700 euro per jaar extra betalen.Figo112 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:32:
iemand nog tips over mijn specifieke situatie?
Wat zouden jullie doen?
Hoe lang is het aanbod geldig? Je kan het Consumentenbondcollectief afwachten.
Aanbod is waarschijnlijk tot 1 november geldig. en dan heb je daarna eventueel nog 14 dagen bedenktijd.RemcoDelft schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:39:
[...]
Ik zou zeker niet 1 jaar kiezen, de opzegboete is maximaal 250 euro, daarvoor kan je geen 700 euro per jaar extra betalen.
Hoe lang is het aanbod geldig? Je kan het Consumentenbondcollectief afwachten.
Eens, ik ga er gemakshalve vanuit dat een weldenkend Tweaker daar naar ook naar kijkt. De bekende vergelijkers deden het ook netjes (op basis van jou opgave), alleen die belidioten en sommige energiemaatschappijen maken er wat anders van, zij baseren vaak het termijnbedrag op historischverbruik zonder jou inzicht te geven welk verbruik ze hebben gebruikt bij hun berekening. Dus altijd beter zelf te checken.Waah schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:51:
Zelf kijk ik altijd naar de KwH prijs en de m3 prijs, en de aansluitingskosten. Dat termijnbedrag kan ik dan zelf wel uitrekenen (nou ja Excel doet dat)
Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)
edit: ik was fout , zie bericht hier van jobr
jobr in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Iemand hier een contract met powerpeers ?
Ik ben in de waar over wat powerpeers noemt "vaste kosten"
ik maak altijd een screen-recording van mijn aanmelding proces..
Screen shot: Vaste leveringskosten van €136.08 per jaar
Maar in de contractbevestiging: €215.76 per jaar (0.295562*365x2)
Mailtje gestuurd vorige week Woensdag, geen antwoord gekregen dus vanochtend gebeld:
"oh ja menner, bekende probleem, jouw aanmelding is van 30/09 maar mailtje is automatisch gestuurd met tarieven van oktober"
maar een minuut later: "de leveringskosten zijn niet van powerpeers dus ik kan er niks aan doen"
:strip_exif()/f/image/qQpvCnjI0X1aanyyKbYQ5clz.jpg?f=fotoalbum_large)
jobr in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Mailtje gestuurd vorige week Woensdag, geen antwoord gekregen dus vanochtend gebeld:
"oh ja menner, bekende probleem, jouw aanmelding is van 30/09 maar mailtje is automatisch gestuurd met tarieven van oktober"
maar een minuut later: "de leveringskosten zijn niet van powerpeers dus ik kan er niks aan doen"

:strip_exif()/f/image/qQpvCnjI0X1aanyyKbYQ5clz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9fGYJDhXtUzJRy9I8brKaY9V.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door cpbox op 11-10-2021 20:15 ]
Is dat niet het vastrecht? Naast een prijs per kWh/m3 is er altijd een prijs per dag: vastrecht.cpbox schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:10:
"oh ja menner, bekende probleem, jouw aanmelding is van 30/09 maar mailtje is automatisch gestuurd met tarieven van oktober"![]()
maar een minuut later: "de leveringskosten zijn niet van powerpeers dus ik kan er niks aan doen"![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niet te verwarren met de vaste netwerk kosten die Liander in rekening brengt.
Van welke website komt dat blauwe screenshot? Ik mis daar namelijk de netbeheerkosten (ca. 1,30 per dag voor stroom + gas). Die lijken me dan logisch gezien verwerkt in de vaste kosten, maar die vallen wel erg laag uit waardoor dat niet kan.cpbox schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:10:
"oh ja menner, bekende probleem, jouw aanmelding is van 30/09 maar mailtje is automatisch gestuurd met tarieven van oktober"![]()
maar een minuut later: "de leveringskosten zijn niet van powerpeers dus ik kan er niks aan doen"![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wellicht een prijsvergelijker die stuk is?
--
wtf, ik wilde even een check doen, maar bij powerpeers kun je geen nieuw contract afsluiten: "Energiecontract afsluiten (tijdelijk) niet mogelijk. De energiemarkt is in beweging, de prijzen zijn hoger dan ooit en stijgen nog dagelijks. Dit heeft ertoe geleid dat we nieuwe klanten op dit moment geen aantrekkelijk contract kunnen aanbieden. Houd onze website in de gaten, zodra de markt en de prijzen stabiliseren hopen we je alsnog te verwelkomen als klant."
[ Voor 14% gewijzigd door Cheesy op 11-10-2021 16:34 ]
Pricewise vertelde mij dat de leveranciers erg achterlopen met het verwerken van contracten die de laatste 2 weken via prijsvergelijking sites zijn afgesloten.
Ik heb 1 oktober via Pricewise afgesloten maar nog steeds geen bevestiging welkom energie.
Pricewise raad aan om drie weken te wachten na bevestigingsbrief van Pricewise.
Dat zal dan wel gelden voor de contracten met nog relatief gunstige prijzen. Ik had gas voor 1,04 en elektra voor 0,28
Ik heb 1 oktober via Pricewise afgesloten maar nog steeds geen bevestiging welkom energie.
Pricewise raad aan om drie weken te wachten na bevestigingsbrief van Pricewise.
Dat zal dan wel gelden voor de contracten met nog relatief gunstige prijzen. Ik had gas voor 1,04 en elektra voor 0,28
@cpbox Hen je wel goed je contract gelezen?
Want je heb vaste levering kosten EN netbeheerkosten en dat heb je voor Gas en en voor Energie.
Want je heb vaste levering kosten EN netbeheerkosten en dat heb je voor Gas en en voor Energie.
Blauwe screenshot is van de powerpeers website, gedurende mijn aanmeldingCheesy schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:28:
[...]
Van welke website komt dat blauwe screenshot? Ik mis daar namelijk de netbeheerkosten (ca. 1,30 per dag voor stroom + gas). Die lijken me dan logisch gezien verwerkt in de vaste kosten, maar die vallen wel erg laag uit waardoor dat niet kan.
Wellicht een prijsvergelijker die stuk is?
--
wtf, ik wilde even een check doen, maar bij powerpeers kun je geen nieuw contract afsluiten: "Energiecontract afsluiten (tijdelijk) niet mogelijk. De energiemarkt is in beweging, de prijzen zijn hoger dan ooit en stijgen nog dagelijks. Dit heeft ertoe geleid dat we nieuwe klanten op dit moment geen aantrekkelijk contract kunnen aanbieden. Houd onze website in de gaten, zodra de markt en de prijzen stabiliseren hopen we je alsnog te verwelkomen als klant."
De form op de website van powerpeers was inderdaad stuk: er was geen netwerk-kosten (gas, elec) en ook geen vermindering energiebelasting (elec) - het was al duidelijk voor mij, en geen probleem want ik had al de netwerk-kosten netjes in mijn spreadsheet (zie foto)
Zonder netwerk-kosten en vermindering energiebelasting : €1392 zoals zichtbaar op de blauwe screenshot
En met: €1312
:strip_exif()/f/image/QsjDHNzz66NXPf7RUyBlCwKX.jpg?f=fotoalbum_large)
ja, alles is zoals ik verwachte op de contract, dus wel met netwerk-kosten, vermindering energiebelasting .. alles behalve de kosten voor "vaste leveringkosten" !Roos79 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:41:
@cpbox Hen je wel goed je contract gelezen?
ja, ik zie het inderdaad als vastrecht..abalone schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:28:
[...]
Is dat niet het vastrecht? Naast een prijs per kWh/m3 is er altijd een prijs per dag: vastrecht.
Niet te verwarren met de vaste netwerk kosten die Liander in rekening brengt.
Ik ga geen onnodige risico nemen, ik wacht tot het begindatum van mijn contract met Powerpeers om mijn gelijk te krijgen.. het is voor mij nu belangrijker om een contract te hebben
In het contract staat niks.reneeke1970 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:28:
@JoKo heb jij op je contract terug lever vergoeding apart vermeld staan?
En max kWh limiet?
Op de site staat dit.
Wat zijn mijn tarieven voor terugleveren?
Deze tarieven zijn hetzelfde als de tarieven voor je verbruik. Je kunt ze dus terugvinden op je tariefblad en in MijnBudget. Energiebelasting betaal je alleen over je netto verbruik: dus dat is de gebruikte energie minus de teruggeleverde energie.
Lever je meer energie terug dan je verbruikt? Dan wordt het overschot uitbetaald tegen het kale leveringstarief per kWh, exclusief btw (Let op: bij zakelijke klanten is dit inclusief btw!). Je bent dan natuurlijk geen energiebelasting verschuldigd.
ONBEPERKT SALDEREN
Met je zonnepanelen Salderen betekent dat je opgewekte stroom (door bijvoorbeeld zonnepanelen) wordt afgetrokken van de energie die je afneemt van je energieleverancier. Als je meer energie opwekt dan dat je verbruikt, dan lever je de overgebleven energie terug aan het elektriciteitsnet.
Meer info
Sommige energieleveranciers stellen grenzen aan hoeveel energie je mag terugleveren met je zonnepanelen. Wij niet. Wij willen de ontwikkeling van zonne-energie in Nederland namelijk stimuleren. En we straffen je natuurlijk niet als de zon eindelijk eens schijnt in ons kikkerlandje.
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
Precies, en in voorwaarden staat dat ze lever tarieven mogen wijzigen. Net als limiet natuurlijk.JoKo schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:42:
[...]
In het contract staat niks.
Op de site staat dit.
Wat zijn mijn tarieven voor terugleveren?
Deze tarieven zijn hetzelfde als de tarieven voor je verbruik. Je kunt ze dus terugvinden op je tariefblad en in MijnBudget. Energiebelasting betaal je alleen over je netto verbruik: dus dat is de gebruikte energie minus de teruggeleverde energie.
Lever je meer energie terug dan je verbruikt? Dan wordt het overschot uitbetaald tegen het kale leveringstarief per kWh, exclusief btw (Let op: bij zakelijke klanten is dit inclusief btw!). Je bent dan natuurlijk geen energiebelasting verschuldigd.
ONBEPERKT SALDEREN
Met je zonnepanelen Salderen betekent dat je opgewekte stroom (door bijvoorbeeld zonnepanelen) wordt afgetrokken van de energie die je afneemt van je energieleverancier. Als je meer energie opwekt dan dat je verbruikt, dan lever je de overgebleven energie terug aan het elektriciteitsnet.
Meer info
Sommige energieleveranciers stellen grenzen aan hoeveel energie je mag terugleveren met je zonnepanelen. Wij niet. Wij willen de ontwikkeling van zonne-energie in Nederland namelijk stimuleren. En we straffen je natuurlijk niet als de zon eindelijk eens schijnt in ons kikkerlandje.
Dus ik heb de boel geannuleerd want ze weigerde het contract aan te passen met vermelden terug lever vergoeding
1 PVoutput . Dongen NB
Weet je zeker dat je die wel wilt ?Rofdof schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:33:
(negatieve solvabiliteit)
Ik zie het net staan…..laaienlichters…..ook maar annuleren danreneeke1970 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:52:
[...]
Precies, en in voorwaarden staat dat ze lever tarieven mogen wijzigen. Net als limiet natuurlijk.
Dus ik heb de boel geannuleerd want ze weigerde het contract aan te passen met vermelden terug lever vergoeding
Die vaste kosten bestaan uit:cpbox schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:10:
- Powerpeers leveringskosten circa 107 euro per product
- vermindering energiebelasting circa -558
- netbeheer stroom circa 274
- netbeheer gas circa 205
Totaal circa 135 euro. Klopt dus met je screenshot
Ik heb maand geleden al afgesloten en bevestigd voor ons woonadres.jobr schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:52:
[...]
Weet je zeker dat je die wel wilt ?
(negatieve solvabiliteit)
Recent voor adres wat wij verhuren. Van die laatste dus geen bevestiging van leverancier (wel van Pricewise).
Het lijkt mij zeer sterk dat welkom energie opeens niet meer nieuwe contracten doorkrijgt als ik wel keurig mailtje van Pricewise krijg.
Dus ik heb een contract dat halverwege september is goedgekeurd en ontvangen (kreeg binnen 24 uur bevestiging welkom) en een contract dat zweeft tussen Pricewise en welkom die recent is afgesloten.
Waarvan welkom zegt nooit ontvangen van Pricewise en Pricewise zegt. Afgesloten contracten kan wat langer duren ivm vele aanvragen en verwerking.
Ik heb eerder al gezegd hoe ik dit zou oplossen maar een moderator verwijderde dat….. geen idee waarom.
Op adres a heb ik goede tarieven. Op adres b heb ik goede tarieven afgesloten. Als leverancier daarmee gaat “eikelen” dan verreken ik dat tegen die twee tarieven. Maar schijnbaar mag je dat niet zeggen en word je post verwijderd als je wijst op mogelijkheid om 6 maanden te storneren.
@JoKo @reneeke1970
Waar ga je dan heen? Ik kan er nu nog maar 1 selecteren op gaslicht.com, alleen vandebron staat er.
Waar ga je dan heen? Ik kan er nu nog maar 1 selecteren op gaslicht.com, alleen vandebron staat er.
:strip_exif()/f/image/ZbJ98gQtgxcvm5Z6XNCtq5fx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 60% gewijzigd door Rol-Co op 11-10-2021 19:12 ]
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Ik had Eneco ook aangevraagd voor 22.3 zonder hoog laag tarief.Rol-Co schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:11:
@JoKo @reneeke1970
Contract netjes binnen met vermelding tarief en letterlijk dat binnen contractduur niet gewijzigd word.
Rechtstreeks op hun site.
[ Voor 3% gewijzigd door reneeke1970 op 11-10-2021 19:13 ]
1 PVoutput . Dongen NB
Ik vraag me af of dat wel mogelijk is bij een faillissementRofdof schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:06:
mogelijkheid om 6 maanden te storneren.
en volgens mij kan dit maar 8 weken. langer alleen als de incasso onterecht is (geen toestemming)
[ Voor 18% gewijzigd door jobr op 11-10-2021 19:19 ]
En deze dan?Rol-Co schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:11:
@JoKo @reneeke1970
[Afbeelding]
/f/image/27PN5hoRkTmi91Jse5qroVQf.png?f=fotoalbum_large)
Edit: is variabel zie ik net
Komt er bij mij niet uitJoKo schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:24:
[...]
En deze dan?
[Afbeelding]
Edit: is variabel zie ik net
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
6 maanden? Met het faillissement van energieflex kon je, mits je snel genoeg was voordat de rekening geblokkeerd werd, max 2 maandbedragen storneren.Rofdof schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:06:
[...]
Maar schijnbaar mag je dat niet zeggen en word je post verwijderd als je wijst op mogelijkheid om 6 maanden te storneren.
6 maanden klopt gewoon niet.
Om even aan te mogen vullen: ik heb bij dat faillissement inderdaad twee maanden gestorneerd, dat mocht ik later weer netjes terugbetalen van de curator. Ook al had ik nog recht op geld van ze.dragon2 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:31:
[...]
6 maanden? Met het faillissement van energieflex kom je, mits je snel genoeg was voordat de rekening geblokkeerd werd, max 2 maandbedragen storneren.
Dan heb ik het wellicht fout maar ik dacht dat je kon storneren tot 6 maand. Zal morgen ff uitzoeken hoe dat zit bij onze bank.dragon2 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:31:
[...]
6 maanden? Met het faillissement van energieflex kom je, mits je snel genoeg was voordat de rekening geblokkeerd werd, max 2 maandbedragen storneren.
Dit was b2b. Wij hadden materiaal afgenomen die nog betaald moest worden. Maar wij hadden ook veel spul wat retour kon. Daar heb je afspraken voor.Soldaatje schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:44:
[...]
Om even aan te mogen vullen: ik heb bij dat faillissement inderdaad twee maanden gestorneerd, dat mocht ik later weer netjes terugbetalen van de curator. Ook al had ik nog recht op geld van ze.
Ik kreeg een brief van curator of ik ff de laatste facturen wilde betalen. Mail terug. Ja is oké maar dan dit verrekenen inclusief facturen en foto’s.
Nooit meer wat van gehoord. Was wel grote partij.
Het was ook geen courante spullen.
Als we het zouden wegstrepen kwam je op 0 uit.
jobr schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:03:
[...]
Die vaste kosten bestaan uit:
- Powerpeers leveringskosten circa 107 euro per product
- vermindering energiebelasting circa -558
- netbeheer stroom circa 274
- netbeheer gas circa 205
Totaal circa 135 euro. Klopt dus met je screenshot
Zes weken, langer is via formulier met bewijzen etcRofdof schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:56:
[...]
Dan heb ik het wellicht fout maar ik dacht dat je kon storneren tot 6 maand. Zal morgen ff uitzoeken hoe dat zit bij onze bank.
1 PVoutput . Dongen NB
Thanks. Dit lijken me echter vaste contracten? Ik wil graag weten wat UnitedConsumers huidige variabele tarieven zijn. Ik ben reeds klant bij ze, dus echt hard lijken ze niet voor mij te lopen, en krijg enkel vage antwoorden op deze simpele vraag... Wat zou de reden hiervoor zijn?Mawlana schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:13:
[...]
Je kan gewoon bellen of mailen voor een offerte.
Offerte die ik eind september heb ontvangen (inmiddels verlopen) vond ik niet echt scherp vergeleken met GC/CB. Het zal er niet beter op zijn geworden.
Kun je daarvoor niet gewoon inloggen? En dan deze link? https://www.unitedconsume...nergie/tarieven/index.aspPlam schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:15:
[...]
Thanks. Dit lijken me echter vaste contracten? Ik wil graag weten wat UnitedConsumers huidige variabele tarieven zijn. Ik ben reeds klant bij ze, dus echt hard lijken ze niet voor mij te lopen, en krijg enkel vage antwoorden op deze simpele vraag... Wat zou de reden hiervoor zijn?
Mijn contract is afgelopen daar een krijg dan deze boodschap, maar het lijkt me dat jij daar je huidige tarieven zou moeten kunnen zien.
"U neemt geen energie meer van ons af. Het is daarom helaas niet meer mogelijk uw tarieven online te bekijken."
Maar die vast recht komt er toch sowieso wel op?cpbox schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:15:
[...]
ja, ik zie het inderdaad als vastrecht..
Ik ga geen onnodige risico nemen, ik wacht tot het begindatum van mijn contract met Powerpeers om mijn gelijk te krijgen.. het is voor mij nu belangrijker om een contract te hebben
Dat jij het ergens gemist heb wil niet zeggen dat je het niet hoeft te betalen?
ai... too greedy, nu vang je net achter het netJoKo schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:58:
[...]
Ik zie het net staan…..laaienlichters…..ook maar annuleren dan
All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1
mijn energiecontract verloopt over 3 dagen. Ik kan nergens nog een contract afsluiten lijkt het? independer, gaslicht allemaal leeg?
Iemand hier nog een idee of doe ik iets verkeerd? Ik probeer gewoon een variabel contract af te sluiten
Iemand hier nog een idee of doe ik iets verkeerd? Ik probeer gewoon een variabel contract af te sluiten
zit sinds de zomer bij energyzero, daar betaal je de uurprijs van stroom en gas. Nu is het even duur maar als straks de prijzen kelderen dan ga ik pas overstappen. Is maandelijks opzegbaar bij eneryzero.PainkillA schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:39:
mijn energiecontract verloopt over 3 dagen. Ik kan nergens nog een contract afsluiten lijkt het? independer, gaslicht allemaal leeg?
Heb je wel variabel aangeklikt of vast contract niet aangevinkt?PainkillA schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:39:
Kwam Vattenfall en nog wat anderen tegen, niet erg veel. Kga het eerst maar ff aanzien. Variabel zal vermoedelijk per 1 januari vast ook omhoog vliegen…
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Voor een vriendin net nog maar United Consumers afgesloten. Was nog de goedkoopste met 1 jaar vast.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik ben maar voor een variabel naked-energy contract gegaan. Veruit de goedkoopste variabele die ik kon vinden.
Ook laatst de cb greenchoice afgesloten, maar krijg nu van mn huidige leverancier oxxio de volgende mail:
:strip_exif()/f/image/Gk1Xbu1nFpyGEBl1w1KD5k2T.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt me behoorlijk goed? Beter dan de cb greenchoice als ik het zo zie?
Hm zie nu pas, volgens mij melden ze elk onderdeel apart, en is het misschien niet interessant.. ik ga morgen nog eens vergelijk met het greenchoice contract
:strip_exif()/f/image/Gk1Xbu1nFpyGEBl1w1KD5k2T.jpg?f=fotoalbum_large)
Hm zie nu pas, volgens mij melden ze elk onderdeel apart, en is het misschien niet interessant.. ik ga morgen nog eens vergelijk met het greenchoice contract
[ Voor 12% gewijzigd door efan op 11-10-2021 22:18 ]
Lijkt mij niet. Stroom ga je 30 cent over en gas ook over de euro.efan schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:15:
Ook laatst de cb greenchoice afgesloten, maar krijg nu van mn huidige leverancier oxxio de volgende mail:
[Afbeelding]
CG/gc deal was dal / normaal 0.23 / 0.25 en gas 0.86 / m3
[ Voor 4% gewijzigd door Mortel op 11-10-2021 22:19 ]
WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS
Kwam er net achter, lekker handigMortel schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:18:
[...]
Lijkt mij niet. Stroom ga je 30 cent over en gas ook over de euro.
Pricewise ook geprobeerd? Independer is altijd al kleiner geweest met energie. Gaslicht staat op het moment al helemaal op de shitlist bij de energiebedrijven.PainkillA schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:39:
En anders een handmatig tochtje langs de eigen websites van de verschillende leveranciers. Als een merk niet op vergelijkers staat wil dat niet per se zeggen dat het helemaal niet verkocht wordt op dit moment.
Was het maar zo simpel...Melkunie schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:27:
[...]
Kun je daarvoor niet gewoon inloggen? En dan deze link? https://www.unitedconsume...nergie/tarieven/index.asp
Mijn contract is afgelopen daar een krijg dan deze boodschap, maar het lijkt me dat jij daar je huidige tarieven zou moeten kunnen zien.
"U neemt geen energie meer van ons af. Het is daarom helaas niet meer mogelijk uw tarieven online te bekijken."
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4