Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.470 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 23:25

Smarron

The bend

SimRam schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:17:
Heeft het eigenlijk nut om momenteel over te stappen als je zonnepanelen hebt, enkel stroom afneemt en momenteel jaarlijks ongv. quitte speelt met verbruik en teruglevering?
Ja, maar dan naar een leverancier met de laagste vaste leveringskosten.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:16:
[...]

Bovenstaande tarieven kreeg ik van budget energie toen ik belde wat mijn variabel tarief ging worden. Maar bij eind contract komen ze nu met hele andere prijzen door πŸ˜΅β€πŸ’«πŸ˜΅β€πŸ’«πŸ˜΅β€πŸ’«

Zo blij dat we de keus hebben gemaakt voor de GC deal… want heb echt even zitten twijfelen om voor het lagere Budget energie tarief te gaan.

[Afbeelding]
Oh, dat is wel beroerd. Ik zit daar ook en zou hetzelfde verwachten.
Op zich niet zo'n groot probleem, want ik zou naar een tijdelijk variabel contract van bijvoorbeeld Vattenfall kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapZ1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 10:03
JoKo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:55:
[...]

Wie durft :+
34 cent voor teruglevering 8)7
€2.287,β€” voor 6.000 kWh overschot.
€660,β€” meer dan de €1.625,β€” bij Budget-energie gisteren.

[Afbeelding]
Ik zou in de vergelijking van Independer liefst €220 per maand terug krijgen, maar in het contract wat ik van vandeBron kreeg staat er als teruglevertarief gewoon 12 cent waardoor er aan het eind van het contract HEEL veel minder wordt overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:12

heho

Ommen, Overijssel

Ik ben ook aan het kijken wat ik zal doen. Mijn huidige contract loop tot 2 december.
Als ik nu bij Budget energie kijk, kan ik een jaar contract afsluiten dat pas in gaat op 8 april 2022, maar die is wel ongeveer €1500 per jaar goedkoper, dan wanneer ik een contract afsluit per 2 december.
Ik overweeg om mijn contract dan maar door te laten lopen zodat hij per maand opzegbaar is, en dan goed in de gaten te houden wanneer ik over moet stappen.

12x265W mono, 165Β° Zuid, helling 35Β°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:13

koelebobes

Wen BTC €100K

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:16:
[...]

Bovenstaande tarieven kreeg ik van budget energie toen ik belde wat mijn variabel tarief ging worden. Maar bij eind contract komen ze nu met hele andere prijzen door πŸ˜΅β€πŸ’«πŸ˜΅β€πŸ’«πŸ˜΅β€πŸ’«

Zo blij dat we de keus hebben gemaakt voor de GC deal… want heb echt even zitten twijfelen om voor het lagere Budget energie tarief te gaan.

[Afbeelding]
Zo de knetter schrik hier echt van, ik heb gelukkig ook de Greenchoice deal aangepakt πŸ₯³

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaapZ1 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Ik zou in de vergelijking van Independer liefst €220 per maand terug krijgen, maar in het contract wat ik van vandeBron kreeg staat er als teruglevertarief gewoon 12 cent waardoor er aan het eind van het contract HEEL veel minder wordt overgemaakt.
Het lijkt bij independer fout te gaan met de terug lever tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:22
Ik krijg toch het idee dat de vergelijkingssites op dit moment niet heel betrouwbaar zijn. Naast dat sommige leveranciers er niet tussen staan zie ik ook verkeerde bedragen, te laag en te hoog. En daar kom je achter als je naar de desbetreffende leverancier gaat. Ik had energiedirect al gekozen voor 3 jaar met de boete in gedachten maar coolblue is nog wat goedkoper en krijg je een tegoed. Al had ik dat liever cash terug gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:57
Goh...ik lees hier dat er een nieuwe energieaanbieder bij is die zich specifiek op kernenergie richt, Kernion.

Doet mij denken aan Atoomstroom. Bij de start van de vrije energiemarkt was dat ook een aanbieder die alleen kernenergie aanbood. Ben daar zelf jaren lang tevreden klant geweest. Totdat na Fukushima er zoveel klanten wegliepen dat de toko ermee ophield. De eigenaar is toen Budgetenergie begonnen.

Leuk detail dus voor de Budgetenergie klanten...eigenlijk zitten jullie bij de opvolger van Atoomstroom ;)

In de huidige markt met volatiele prijzen heb ik geen vertrouwen in een nieuwe energiereseller die zich op een niche product richt. Ik ben benieuwd hoe jullie dit zien...

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

ebk71 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:52:
Ik krijg toch het idee dat de vergelijkingssites op dit moment niet heel betrouwbaar zijn
Vind je het gek met de huidige volatiele prijzen... Het is voor vergelijkingssites bijna niet meer bij te houden.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Nu overstappen naar GC is geen pretje meer;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtExou6lowN9kkZorRwiwESI1fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9wYeJoMeQTgsCOGW73GPbcf.jpg?f=fotoalbum_large

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32
JoKo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:55:
Wie durft :+
34 cent voor teruglevering 8)7
€2.287,β€” voor 6.000 kWh overschot.
€660,β€” meer dan de €1.625,β€” bij Budget-energie gisteren.
Heb net geprobeerd Kernion te bellen op het 088 nummer van hun site. Dan krijg je de voicemail van iemands 06-nummer.... Die vertrouw ik dus niet om mij na een jaar meer dan 2000 terug te betalen. Ik zou alleen met hun in zee durven gaan als ze mij maandelijks een voorschot terugbetalen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:21
JaapZ1 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

De enige die mij tot nu toe een contract heeft toegestuurd is Eneco met 22 cent terug leveren.

Bij gas licht en budget energie en nle en kernion en samen om energie, word nergens op mail of app gereageerd.
Denk dat er nogal wat fout gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door reneeke1970 op 08-10-2021 12:02 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
reneeke1970 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

De enige die mij tot nu toe een contract heeft toegestuurd is Eneco met 22 cent terug leveren.
Hier bij Welkom contract aangevraagd, 3 jaar vast met €0,28 terug. Moet zeggen dat t allemaal eigenlijk too good to be true klinkt… Maarja met netto 5MWh teruglevering is het wel lekker cashen.

@reneeke1970 hoeveel lever jij terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
bbbrumbrum schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:03:
Hier bij Welkom contract aangevraagd, 3 jaar vast met €0,28 terug. Moet zeggen dat t allemaal eigenlijk too good to be true klinkt… Maarja met netto 5MWh teruglevering is het wel lekker cashen.
Let op: Welkom heeft een minimaal maandbedrag van 10 euro. Jij bent dus een jaar lang hun (niet bepaald solvabel) bedrijf aan het financieren en moet maar hopen dat er aan het eind van het jaar genoeg geld is om jou je 1800 euro oid terug te betalen, voordat ze failliet zijn. Ik zou het bij hun alleen aandurven als ze mij maandelijks een voorschot terugbetalen, maar dat doen ze dus niet.
Dus (met ca 6 MWh teruglevering) maar gekozen voor Eneco, die woensdag nog contracten met 23.2 ct terugleververgoeding aanboden.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
bbbrumbrum schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:03:
[...]

@reneeke1970 hoeveel lever jij terug?
Aanvragen kun je heel veel, maar krijg je ook daadwerkelijk het contract?

Ik lever maar klein beetje terug, iets van 16/17k

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Andrehj schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:07:
[...]
Dus (met ca 6 MWh teruglevering) maar gekozen voor Eneco, die woensdag nog contracten met 23.2 ct terugleververgoeding aanboden.
Kleine toevoeging, als je nu op de site van Eneco kijkt lijkt het dat ze nog steeds een vergelijkbaar iets aanbieden. Dus mocht er nog iemand anders geΓ―nteresseerd zijn dan is het zeker de moeite waard om even te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
noobynater schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:13:
[...]

Kleine toevoeging, als je nu op de site van Eneco kijkt lijkt het dat ze nog steeds een vergelijkbaar iets aanbieden. Dus mocht er nog iemand anders geΓ―nteresseerd zijn dan is het zeker de moeite waard om even te kijken.
Heb ik net afgesloten, 22 cent en zonder gas. Contract heb ik al binnen.
Bijna alle hoge terug leveranciers willen dat alleen met gas erbij, en daarom zijn er ineens heel veel verdwenen op vergelijking sites

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
reneeke1970 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:17:
[...]

Bijna alle hoge terug leveranciers willen dat alleen met gas erbij, en daarom zijn er ineens heel veel verdwenen op vergelijking sites
Dat verklaart wel het eea, thanks voor de update. Wellicht dat ik zelf dit weekend maar eens ga overstappen, heb eigenlijk nog tot februari maar ben bang dat als er maatregelen komen dat de prijzen dan wat gaan zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
[...]

Let op: Welkom heeft een minimaal maandbedrag van 10 euro. Jij bent dus een jaar lang hun (niet bepaald solvabel) bedrijf aan het financieren en moet maar hopen dat er aan het eind van het jaar genoeg geld is om jou je 1800 euro oid terug te betalen, voordat ze failliet zijn. Ik zou het bij hun alleen aandurven als ze mij maandelijks een voorschot terugbetalen, maar dat doen ze dus niet.
Goede info, heb ze gevraagd voorschot aan te passen naar werkelijk.
Gaan ze daar inderdaad niet in mee dan is het exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:45

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Is het iemand al gelukt om een contract te krijgen bij welkom energie?

@reneeke1970 weet jij hoe het met het negative maandbedrag zit bij eneco? en heb jij voor 1 of 3 jaar gekozen?

[ Voor 45% gewijzigd door twain4me op 08-10-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 15:09
HereIsTom schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:39:
Nu overstappen naar GC is geen pretje meer;

[Afbeelding]
Hopelijk komen er maatregelen om het tarief een beetje te temperen.
Mijn contract loopt gelukkig nog tot juli volgend jaar

Zat net nog even in mijn archief te kijken in 2011 betaalde je nog 52 cent per kuub gas :P

Ben bang dat we die tijden niet gauw meer zullen zien, maar het zou fijn zijn als de belastingen wat getemperd kunnen worden.

Ben daarnaast ook wel blij dat ik in een "normale" woning woon.
Je zou maar een boerderij hebben wat minimaal is geΓ―soleerd :x

[ Voor 3% gewijzigd door MdO82 op 08-10-2021 14:49 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

MdO82 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:49:
[...]

Je zou maar een boerderij hebben wat minimaal is geΓ―soleerd :x
ceck en.. check.. maarja een boerderij heeft ook een erg groot dak O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:25

Trackerfire

BTC HODLER

Pff ik was even aan het kijken voor mijn schoonouders die binnenkort moeten verlengen (Budget), maar schrok me rot. Zelf in februari dit jaar vastgezet voor 3 jaar, maar wat ik nu aangeboden krijg is ongelofelijk:

Tarief feb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmMIwALtuBr1v3-r-EF4qK0uhBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7nK6Oj5AQMUJYELyba2WEcEz.png?f=fotoalbum_large

Aanbod nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zvt6q-K83ZjpAscoiRT2Idskpo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WRNq6u3l9FlO6mjbUcNvwLEm.png?f=user_large

Als ik het vanuit topic begrijp is onze beste kans inschrijven bij VEH nog voor het collectief?

Edit: Inschrijving al gesloten :( even afwachten dan maar of de ingrepen van de komende weken/maanden gaan helpen de rust weder te doen keren.

[ Voor 7% gewijzigd door Trackerfire op 08-10-2021 15:02 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:27
Ik vind het een lastige. Ik heb een aanbieding van VEH gekregen (Budget energie, 3 jaar, ong 0,27E kwh en 1,04E gas bij een verbruik van ong 2000(incl teruglevering PV)/1000). Contract loopt af per 1-1-2022 dus heb nog even.

Ik kan variabel gokken vanaf 1-1 (en tijdelijk veel betalen) en hopen dat de prijzen dalen na de winter. Niemand die het tot nu toe durft te voorspellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:55
reneeke1970 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:17:
[...]

Met deze teruglevertarieven (en gekker bij anderen) lijkt het er sterk op de de energiemaatschappijen verwachten dat de prijs voor kale inkoop stroom nog verder zal stijgen. gemiddelde inkoop was vorige maand nog 17 cent/kWh, deze maand is dat tot nu toe 20 cent/kWh en dat komt vooral door de enorme uitschieter van gisteren toen de inkoop de 37 cent/kWh bedroeg. Vandaag is de inkoop gemiddeld 25 cent en morgen 20 cent.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20Β°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 22:26

dijkmane

biertje ?

heb enorme twijffel wat te doen.

huidige situatie bij Greenchoice is 232 per maand voor 1400 kuub gas en 7600KWh stroom ( half/half dal/piek )
( ja, veel stroom, maar ik gebruik servers als verwarming :-) )

bij de eindafrekening deze maand kreeg ik 3 euro terug, dus prima zover.
( afgelopen jaren ging maandbedrag elk jaar met zo'n 10 omhoog of bleef gelijk )

nu vergelijkingen opvragen geeft als laagste 423 per maand ( dus een verhoging van 189 euro per maand ! )
een contract opgevraagd bij Greenchoice geeft 416, dus net even scherper dan de meeste vergelijkers.

maar wat te doen ?

voor hetzelfde gaan de prijzen weer naar beneden, maar ook omhoog..

maandbedrag kan ik bij Greenchoice eenvoudig zelf hoger zetten en zo per maand, wat ik er in kan stoppen, gaan betalen

specs : wil je niet weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Trackerfire schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:59:
Pff ik was even aan het kijken voor mijn schoonouders die binnenkort moeten verlengen (Budget), maar schrok me rot. Zelf in februari dit jaar vastgezet voor 3 jaar, maar wat ik nu aangeboden krijg is ongelofelijk:

Tarief feb:

[Afbeelding]

Aanbod nu:

[Afbeelding]

Als ik het vanuit topic begrijp is onze beste kans inschrijven bij VEH nog voor het collectief?

Edit: Inschrijving al gesloten :( even afwachten dan maar of de ingrepen van de komende weken/maanden gaan helpen de rust weder te doen keren.
Bij de consumentenbond kan je je nog wel inschrijven.
https://www.consumentenbo...elijken/energiecollectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
ArjoK schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:37:
[...]

Met deze teruglevertarieven (en gekker bij anderen) lijkt het er sterk op de de energiemaatschappijen verwachten dat de prijs voor kale inkoop stroom nog verder zal stijgen. gemiddelde inkoop was vorige maand nog 17 cent/kWh, deze maand is dat tot nu toe 20 cent/kWh en dat komt vooral door de enorme uitschieter van gisteren toen de inkoop de 37 cent/kWh bedroeg. Vandaag is de inkoop gemiddeld 25 cent en morgen 20 cent.
Interessante data. Waar haal je die vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoK
Andrehj schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:05:
[...]

Interessante data. Waar haal je die vandaan?
EasyEnergy of ANWB of bij de bron van de data EPEX

Dagelijks om 13:00 zijn de tarieven voor de komende dag bekend.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20Β°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
Akemi schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:52:
Ik heb zelf alle variabele tarieven in een excel gezet. Vaste kosten is niet interessant, die is voor elke leverancier gelijk.
Ik weet niet of je het vastrecht van de leverancier (dus niet netbeheerder) daar ook onder rekent. Maar dit kan wel degelijk heel veel schelen, zo een factor 3-4.
Ik heb het zelfs gezien binnen dezelfde leverancier: lagere verbruikstarieven, maar hoger vastrecht. Om de mensen te lokken die alleen naar de M^3 of kWh prijs kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[...]

ik zit er ook naar te kijken, maar eneco heeft in het verleden al een keer de terugleververgoeding gewoon een stuk lager heeft gezet. (bij bestaande contracten)

https://www.gaslicht.com/...erugleververgoeding-eneco

Ik zie ze dat wel weer doen.. gewoon de boel openbreken als het ze te duur wordt.. en zie dan nog maar een gunstig contract te krijgen voor terugleveren..

keuzes keuzes keuzes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
twain4me schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:48:
ik zit er ook naar te kijken, maar eneco heeft in het verleden al een keer de terugleververgoeding gewoon een stuk lager heeft gezet. (bij bestaande contracten)

https://www.gaslicht.com/...erugleververgoeding-eneco
In die tijd stond de terugleververgoeding waarschijnlijk nog niet in de contracten vermeld. Nu staat het er expliciet in, dus dat kunnen ze nu niet meer zomaar terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Andrehj schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

In die tijd stond de terugleververgoeding waarschijnlijk nog niet in de contracten vermeld. Nu staat het er expliciet in, dus dat kunnen ze nu niet meer zomaar terugdraaien.
goed punt, zou kunnen.

Ik denk trouwens dat ze het nog steeds kunnen, alleen dan heb je het recht om weg te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
twain4me schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:37:
Is het iemand al gelukt om een contract te krijgen bij welkom energie?

@reneeke1970 weet jij hoe het met het negative maandbedrag zit bij eneco? en heb jij voor 1 of 3 jaar gekozen?
Nee zover was ik nog niet met uitzoeken, ik heb meerdere aanvragen lopen, kijken welke ik moet annuleren....
En ik heb één jaar gedaan ,heb altijd als backup gc nog voor 11 cent.

[ Voor 8% gewijzigd door reneeke1970 op 08-10-2021 17:09 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
Titusvh schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:47:
[...]

Ik weet niet of je het vastrecht van de leverancier (dus niet netbeheerder) daar ook onder rekent. Maar dit kan wel degelijk heel veel schelen, zo een factor 3-4.
Ik heb het zelfs gezien binnen dezelfde leverancier: lagere verbruikstarieven, maar hoger vastrecht. Om de mensen te lokken die alleen naar de M^3 of kWh prijs kijken.
Ja dat klopt dat zit er ook in. Enige wat er niet in zit is wat bij elke leverancier gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 13:48
Ik heb vandaag het aanbod van VEH gekregen, toch wel blij dat ik het CB aanbod geaccepteerd heb,

Normaaltarief elec: EUR 0.25193/kWh vs EUR 0.24118/kWh
Daltarief elec: EUR 0.26698 vs EUR 0.22805/kWh
Gas: EUR 1.04503/m3 vs EUR 0.8667/m3

Scheelt me uiteindelijk toch zo'n 200 EUR per jaar en na verhuizing kunnen we gasaansluiting opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

reneeke1970 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:04:
[...]

Nee zover was ik nog niet met uitzoeken, ik heb meerdere aanvragen lopen, kijken welke ik moet annuleren....
Hoe bedoel je backup ? als je alles annuleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Krijgertje1979 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:12:
Ik heb vandaag het aanbod van VEH gekregen, toch wel blij dat ik het CB aanbod geaccepteerd heb,

Scheelt me uiteindelijk toch zo'n 200 EUR per jaar en na verhuizing kunnen we gasaansluiting opzeggen
Normaal en daltarief omgewisseld of is daar echt een switch?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:27
Krijgertje1979 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:12:

Ik ook het aanbod van VEH vandaag ontvangen. Vreemd dat tarieven niet helemaal gelijk zijn aan jouw aanbod.
Mijn aanbod: NLE 3 jaar
Normaal € 0,27908
Dal € 0,26698
Gas € 1,04503

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 07:21
Hier ook VEH binnen
Budget Energie
Daltarief 0,26698
Piektarief 0,27908
Gasprijs 1,04503

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 13:48
ArthurMorgan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:20:
[...]

Normaal en daltarief omgewisseld of is daar echt een switch?
Even gecorrigeerd, normaal tarief van BE was van ander overzicht overgenomen

Normaaltarief elec: EUR 0.27908/kWh vs EUR 0.24118/kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Bij the way, ik heb op 30 september een contract afgesloten bij Vattenfal, met ingangsdatum 29 nov (zo laat mogelijk; heb nu flexibel tot 1 jan).

En wat schetst mijn verbazing:

Contract afgesloten op 30 september 2021
Start levering stroom 29 november 2021
Start levering gas 29 november 2021
Einddatum stroom en gas 30 september 2022
Looptijd stroom en gas tot 10 maanden

Ik zit maar 10 maanden vast aan dit tarief :) Ik had gedacht het contract tot 29 nov 2022 zou lopen

[ Voor 5% gewijzigd door marteltor op 08-10-2021 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Krijgertje1979 Is het normaaltarief van de Consumentenbond bij jou geen € 0.25193 / kWH? Bij mij is er onderscheid tussen enkeltarief, normaaltarief en daltarief. In mijn geval heb ik alleen met het normaal- en daltarief te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Ik had ook een aanbod van eigen huis gehad vanochtend.
En nu staat er al:
"We kunnen u helaas geen 3-jarig aanbod meer aanbieden."

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@marteltor Haha, hier nu hetzelfde, vanmiddag kon het nog wel! Al ben ik toch al voor de Consumentenbond-deal gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:27
Krankzinnig, zie het nu ook. Lijkt erop dat iedereen in paniek raakt, lijkt wel een beetje op het wc papier inslaan in het begin van corona :P

Eit: Of zouden energie maatschappijen geen nieuwe contracten aan durven gaan?

[ Voor 22% gewijzigd door Pauwl op 08-10-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:18
Pauwl schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:14:
Krankzinnig, zie het nu ook. Lijkt erop dat iedereen in paniek raakt, lijkt wel een beetje op het wc papier inslaan in het begin van corona :P

Eit: Of zouden energie maatschappijen geen nieuwe contracten aan durven gaan?
Dus kun je beter niets doen nu. Wellicht belasting verlaging die eraan komt, Poetin die al aangeeft meer te zullen leveren, en de Nordstream 2 die eraan komt. Zodra die in gebruik is, stort de prijs weer in. Net als de prijs van mondkapjes en dergelijke. Ik zit bij Easy Energy dus ben de sjaak binnenkort, maar nu zeker even geen vast contract voor mij. Maar toegegeven, ik weet het ook niet wat er in het voorjaar gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36
pennywiser schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:22:
[...]

Dus kun je beter niets doen nu. Wellicht belasting verlaging die eraan komt, Poetin die al aangeeft meer te zullen leveren, en de Nordstream 2 die eraan komt. Zodra die in gebruik is, stort de prijs weer in. Net als de prijs van mondkapjes en dergelijke. Ik zit bij Easy Energy dus ben de sjaak binnenkort, maar nu zeker even geen vast contract voor mij. Maar toegegeven, ik weet het ook niet wat er in het voorjaar gaat gebeuren.
Het moet nu dusdanig dalen wil ik er slecht uit zijn te het gc aanbod.
En idd dat VEH aanbod heeft al de maximale contracten bereikt staat er nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:33

GVR

Pauwl schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:21:
Ik vind het een lastige. Ik heb een aanbieding van VEH gekregen (Budget energie, 3 jaar, ong 0,27E kwh en 1,04E gas bij een verbruik van ong 2000(incl teruglevering PV)/1000). Contract loopt af per 1-1-2022 dus heb nog even.

Ik kan variabel gokken vanaf 1-1 (en tijdelijk veel betalen) en hopen dat de prijzen dalen na de winter. Niemand die het tot nu toe durft te voorspellen :P
Ik ben voor VEH gegaan. Eerder CB GC laten schieten omdat ik al een jaarcontract bij Welkom had afgesloten, maar ik vertrouw het niet dus nu voor VEH gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Ik heb de cb deal gedaan bij GC vorige week en zo te lezen net op tijd. Goede tip was dat bedankt!

Ik ben al klant en heb de mail gekregen met het contract (tekstuele beschrijving). Alleen in de online portel zie ik het nieuwe contract nog niet verwerkt. Weet iemand hoe lang het duurt voordat het contract verwerkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijhas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 19:03
@marteltor Let wel goed op wat de voorwaarden zijn voor je welkomstbonus. Die krijg je vaak pas na een vol jaar. (En dus niet als je na 10 maanden overstapt).

Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:15
Waypoint schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:53:
Ik heb de cb deal gedaan bij GC vorige week en zo te lezen net op tijd. Goede tip was dat bedankt!

Ik ben al klant en heb de mail gekregen met het contract (tekstuele beschrijving). Alleen in de online portel zie ik het nieuwe contract nog niet verwerkt. Weet iemand hoe lang het duurt voordat het contract verwerkt is?
Ik meen dat bij mijn bevestigingsmail stond dat t nieuwe contract per ingangsdatum van dat contract te zien is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Waypoint schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:53:

Loopt je oude contract nog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
twain4me schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:19:
[...]

Ik heb twee meters..... En een paar schroevendraaiers

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Nou weten we ook meteen waarom het bekendmaken van het resultaat van de VEH veiling uitgesteld was. Daar moest gewoon nog onderhandeld worden over het installen van een cap, iets wat ze voorheen nooit hadden en tevens de reden dat er heel wat minder leveranciers interesse hadden om een aanbod te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
twain4me schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:19:
[...]
Daar zal ie nu wel zitten (net als ondergetekende). Als je dan al je contractaanvragen binnen 14 dagen annuleert zit je automatisch weer bij je oude provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoK
ijhas schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:57:
@marteltor Let wel goed op wat de voorwaarden zijn voor je welkomstbonus. Die krijg je vaak pas na een vol jaar. (En dus niet als je na 10 maanden overstapt).
Dat was voorheen einde contract, verrekening met de eindnota. Zo deed Vattenfall het een paar jaar geleden i.i.g. bij mij (ook een contractduur van 10 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Roos79 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:08:
[...]

Loopt je oude contract nog?
Ja tot einde van dit jaar. Maar ik zie in de portal ook nog de keuzes voor verlenging via GC dus het lijkt niet verwerkt te zijn (?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Waypoint schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:59:
[...]

Ja tot einde van dit jaar. Maar ik zie in de portal ook nog de keuzes voor verlenging via GC dus het lijkt niet verwerkt te zijn (?)
Je heb en bedenkt tijd en je oude contract loopt nog
Ik kan ook niks inzien bij GC dat gaat pas vanaf de ingang datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

reneeke1970 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:04:
[...]

ik heb 3 jaar gedaan.. go big or go home, wel 1 van de laatste, de keuze 3 jaar is nu van de website. :+

wel stom dat ik de tarieven niet kon lezen ergens.. 16 cent terugleveren dus .. en dezelfde verhouding tussen terugleveren en leveren dus voor afschaffen van salderen zou het niet uit maken. ik ga hier nog eens diep over nadenken :+

[ Voor 22% gewijzigd door twain4me op 08-10-2021 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
twain4me schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:21:
[...]

ik heb 3 jaar gedaan.. go big or go home, wel 1 van de laatste, de keuze 3 jaar is nu van de website. :+

wel stom dat ik de tarieven niet kon lezen ergens.. 16 cent terugleveren dus .. en dezelfde verhouding tussen terugleveren en leveren dus voor afschaffen van salderen zou het niet uit maken. ik ga hier nog eens diep over nadenken :+
Scheelt je nu zes cent winst, kun je over drie jaar veel voor inleveren om gemiddeld uit te komen, dus nee ik ga voor 1 jaar en volgend jaar zie ik wel. 14 van power peers was er altijd al dus erg laag gaat het niet worden.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

reneeke1970 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:01:
[...]

Scheelt je nu zes cent winst, kun je over drie jaar veel voor inleveren om gemiddeld uit te komen, dus nee ik ga voor 1 jaar en volgend jaar zie ik wel. 14 van power peers was er altijd al dus erg laag gaat het niet worden.
ik weet het.. viel mij ook een beetje tegen.. aan de andere kant ze betalen wel de overstap boete.. dus zoveel verschil heb ik dan niet met 1 jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
twain4me schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:04:
[...]

ik weet het.. viel mij ook een beetje tegen.. aan de andere kant ze betalen wel de overstap boete.. dus zoveel verschil heb ik dan niet met 1 jaar :+
Waar lees jij die boete overname?
Oh das alleen met 3 jaar?

[ Voor 4% gewijzigd door reneeke1970 op 08-10-2021 22:06 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

reneeke1970 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:05:
[...]

Waar lees jij die boete overname?
was alleen bij 3 jarig contract wat niet meer op de site staat... ga het nog wel even verifieren voordat de 14 dagen voorbij zijn, in het contract staat het namelijk niet.. was max 125 euro in te leveren binnen x maanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
twain4me schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:07:
[...]

was alleen bij 3 jarig contract wat niet meer op de site staat... ga het nog wel even verifieren voordat de 14 dagen voorbij zijn, in het contract staat het namelijk niet.. was max 125 euro in te leveren binnen x maanden
Oh vandaar dat ik het niet gezien heb.

Inmiddels is budget energie wakker geworden, er ontbreekt info dus moet bellen volgende week. Wie weet gaat toch die het worden met 24.8

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

reneeke1970 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:09:
[...]

Oh vandaar dat ik het niet gezien heb.

Inmiddels is budget energie wakker geworden, er ontbreekt info dus moet bellen volgende week. Wie weet gaat toch die het worden met 24.8
ik ging hem even proberen in te vullen.. lukt mij niet zonder gas _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
ijhas schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:57:
Ik krijg na 3 maanden een bol.com bon en houd me gewoon aan het contract. Het contract is maar voor 10 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
twain4me schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 22:17:
[...]

ik ging hem even proberen in te vullen.. lukt mij niet zonder gas _O-
En daarom is ie nu van gas licht af, foutje.....
Dus of ze me gaan aannemen....
Denk dat de nle alleen gas wil verkopen, en voor hun verkopen ze momenteel de contracten.
Vandaar dat ik maar snel op Eneco geklikt heb, dan heb ik wat achter de hand. Dat contract is tenminste binnen

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Als ik nu op gaslicht.com kijk dan zie ik uberhaupt maar 2 aanbiedingen met vaste tarieven? En ze zijn allebei voor 3 jaar.

Het lijkt de huizenmarkt wel, het aanbod droogt volledig op :+

[ Voor 21% gewijzigd door abalone op 08-10-2021 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:26
Mijn contract bij gc loopt 3 november af en ik heb geprobeerd om via de vergelijkingsites een nieuw jaar contract af te sluiten voor 2000kW jaarverbruik zonder gas maar er is nauwelijks keuze en wat ik zie zijn prijzen van 42 cent dag en 37 cent dal. Ik heb gc mijn huidige leverancier gevraagd wat de tarieven worden na mijn contract maar daar krijg ik geen antwoordt op. Ik ga maar afwachten wat er gebeurt de komende weken.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

abalone schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:48:
Als ik nu op gaslicht.com kijk dan zie ik uberhaupt maar 2 aanbiedingen met vaste tarieven? En ze zijn allebei voor 3 jaar.

Het lijkt de huizenmarkt wel, het aanbod droogt volledig op :+
Als je nu kijkt op het nieuws, lijkt het erop dat de vergelijkingssites nu adviseren om juist even helemaal niets te doen:
Adviseerden online vergelijkingssites Nederlanders tot vorige week om hun energieprijzen een jaar vast te zetten, door de extreme prijsstijgingen en tariefschommelingen van de laatste dagen raden ze inmiddels aan om op de korte termijn niets te doen.
Dat geldt voor zowel Gaslicht.com, independer als pricewise. Deze laatste gaat ook (tijdelijk) stoppen met hun reclames.

Dat er nauwelijks aanbiedingen zijn, is omdat de energieaanbieders nu ook even helemaal geen nieuwe klanten willen.

[ Voor 6% gewijzigd door gorgi_19 op 09-10-2021 07:36 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
GVR schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:50:
[...]

Ik ben voor VEH gegaan. Eerder CB GC laten schieten omdat ik al een jaarcontract bij Welkom had afgesloten, maar ik vertrouw het niet dus nu voor VEH gegaan.
Ik had 1 oktober een contract via Pricewise afgesloten bij welkom. Dus wel bevestiging van Pricewise. Nog niks van welkom. Maar ze kunnen zoiets toch niet zo annuleren?
Anders wacht ik tot 1 januari. Dan loopt mijn huidige af. Ik hoop dat het voorjaar weer normaal is dus wellicht maar 3 maandjes dure energie. En ik hoop op de overheid. Wel kut voor onze huurders 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

Ν‘β›β€―ΝœΚ– ͑❛

@reneeke1970

Ik wilde van Budget graag een bevestiging per mail over de prijzen.
Bij deze :)

Teruglevering

β€˜Mocht u meer Kwh verbruiken dan op wekken strepen wij het opgewekte verbruik met verbruikte Kwh met elkaar af, wat overblijft betaalt u met het all-in tarief Normaal €0,45046/ Dal 0,40690. Wekt u meer op dan u verbruikt dan vergoeden wij de terug geleverde Kwh tegen het kale-tarief Normaal € 0,24800 /Dal €0,21200.”

Voorschot op 5 p/m .
We kunnen er weer een jaar tegen :+

Ouddorp ZW 6.175 Wp β€” NO+ZO 7.825 Wp β€”Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:33

GVR

Rofdof schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 07:38:
[...]

Ik had 1 oktober een contract via Pricewise afgesloten bij welkom. Dus wel bevestiging van Pricewise. Nog niks van welkom. Maar ze kunnen zoiets toch niet zo annuleren?
Anders wacht ik tot 1 januari. Dan loopt mijn huidige af. Ik hoop dat het voorjaar weer normaal is dus wellicht maar 3 maandjes dure energie. En ik hoop op de overheid. Wel kut voor onze huurders 😒
Ik heb welkom zelf geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:29
Mijn contract bij Vattenfall loop in november af. Via de site zie ik dat hun verlengaanbod daar - in het kader van alle huidige stijgingen - nu best aantrekkelijk lijkt. Wat zouden jullie adviseren?

Verbruik:
Stroom 1800kwh
Gas: 800m3

Optie vattenfall 3 jaar vast:
119 euro pm

Optie vattenfall 1 jaar vast:
144 euro pm

Optie overstappen:
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
Valorian schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:39:
Mijn contract bij Vattenfall loop in november af. Via de site zie ik dat hun verlengaanbod daar - in het kader van alle huidige stijgingen - nu best aantrekkelijk lijkt. Wat zouden jullie adviseren?

Verbruik:
Stroom 1800kwh

119 euro pm

144 euro pm

Optie overstappen:
?
ik zou het voor een jaar vastzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
bie100 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:04:
[...]

ik zou het voor een jaar vastzetten
Dan anticipeer je dus op een daling die zodanig is dat ik het verschil van 300 euro in jaar 1 dan terugverdien in de twee er op volgende jaren? Als de prijs idd weer flink zakt na de winter zou dat de beste optie zijn, blijft een beetje koffiedik kijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
Valorian schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:09:
[...]

Dan anticipeer je dus op een daling die zodanig is dat ik het verschil van 300 euro in jaar 1 dan terugverdien in de twee er op volgende jaren? Als de prijs idd weer flink zakt na de winter zou dat de beste optie zijn, blijft een beetje koffiedik kijken natuurlijk.
tja wat je zeg het blijft een gok maar kies je voor zekerheid dan 3 jaar vast maar je verbruik is zo te zien toch niet hoog is de gok wel waard in mijn ogen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 15:13

lonkhuijzen

100% ADH

Verbruik:
Stroom 1800kwh

119 euro pm

144 euro pm

Optie overstappen:
?
3 jaar vast natuurlijk. Het verschil over 1 jaar is meer dan de boete van voortijdig overstappen.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@β€˜78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
lonkhuijzen schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

3 jaar vast natuurlijk. Het verschil over 1 jaar is meer dan de boete van voortijdig overstappen.
Ah dat is idd waar. Na dat eerste jaar - wat mij al 300 euro bespaart - kan ik voor in totaal 150 euro boete alle kanten weer op. Dus als ik dan elders over een jaar nog 13 euro per jaar kan besparen vanaf dat moment (of de welkomstbonussen weer terugkomen) dan kan dan overstappen weer lonen. No brainer dan toch ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Ik ga voor 3 jaar vast. Nog even gekeken, en in mijn aanbod van vattenfall zijn de variabele leveringskosten ( incl overheidsheffingen) 1,16 euro per m3 bij 3 jaar vast en 1,41 euro per m3 bij 1 jaar vast. Als ik als nieuwe klant bij hen een contract zou nemen voor 1 jaar vast bij deze partij zou dit as we speak 1,88 euro per m3 worden. Het lijkt er dus op dat het verlengaanbod al wat langer β€œklaarstaat” voor mij en ik dus nergens meer zi’n scherpe prijs ga vinden elders.

[ Voor 6% gewijzigd door Valorian op 09-10-2021 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
Nou, VEH gaf me ook voldoende bedenktijd (not). Gistermiddag half 5 het aanbod ontangen, vannacht om half 4 alweer ingetrokken omdat het vol.zit...

Gelukkig had ik 2 weken geleden het Consumentenbond aanbod al geaccepteerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
jurjen_g schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:34:
Nou, VEH gaf me ook voldoende bedenktijd (not). Gistermiddag half 5 het aanbod ontangen, vannacht om half 4 alweer ingetrokken omdat het vol.zit...

Gelukkig had ik 2 weken geleden het Consumentenbond aanbod al geaccepteerd :+
Wat voor tarief heb je voor gas (variabel per m3) in dat aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
JoKo schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:34:
@reneeke1970

Ik wilde van Budget graag een bevestiging per mail over de prijzen.
Bij deze :)

Teruglevering

β€˜Mocht u meer Kwh verbruiken dan op wekken strepen wij het opgewekte verbruik met verbruikte Kwh met elkaar af, wat overblijft betaalt u met het all-in tarief Normaal €0,45046/ Dal 0,40690. Wekt u meer op dan u verbruikt dan vergoeden wij de terug geleverde Kwh tegen het kale-tarief Normaal € 0,24800 /Dal €0,21200.”

Voorschot op 5 p/m .
We kunnen er weer een jaar tegen :+
Ja ik moet ze volgende week even bellen, zullen het wel niet snappen met 2 ean codes, maarja dat is pas nodig na de twee weken....

Heb trouwens van de laatste 45541 kWh even naar verhouding hoog laag gekeken en ik zou gemiddeld op 23.7 komen bij ze.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
Valorian schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:39:
[...]

Wat voor tarief heb je voor gas (variabel per m3) in dat aanbod?
Consumentenbond betreft het al vaker besproken 3 jaars contract met Greenchoice; gas is dan 0,86670 per m3. Vaste leveringskosten is wel iets van 68 euro per jaar. In vergelijking met wat nu wordt aangeboden is dat fantastisch, maar ik had lang getwijfeld omdat het 12 cent per m3 meer is dan ik had...

VEH aanbod kan ik nu niet meer openen, maar ik meen dat het daar 1,04 of 1.06 per m3 was. Vermoedelijk ook hetzelfde als.anderen eerder postten, het was in elk geval van Budget Energie

[ Voor 4% gewijzigd door jurjen_g op 09-10-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50

Quad

Doof

Verbruik:
Stroom 1800kwh

119 euro pm

144 euro pm

Optie overstappen:
?
Maar wat zijn de stuk prijzen per kWh en MΒ³?

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutputβ˜€οΈ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Quad schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Maar wat zijn de stuk prijzen per kWh en MΒ³?
Prijs variabel leveringstarief voor gas geloof ik 1,16 euro per m3 (inclusief de 0,52 euro per m3 overheidsheffingen) bij 3 jaar vast. kWh weet ik even niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Laatst online: 22:19
Interessante tijden zo.
Mjnn contract loopt tot eind nov, toevalligerwijs word er rond die datum ook 15kwp aan zonnepanelen geΓ―nstalleerd. Ik ga dan van het gas af, en verwacht ook dan nog wel wat overproductie te hebben.

Is het dan slim om lang vast te zetten en zo een hoge terugleververgoeding veilig te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
hoe zit het eigenlijk met salderen?

ik schat dat als wij full electric gaan wij 15.000 kwh per jaar nodig hebben (nu nog hybryde ketel, die kan ook full electric als het moet).
met panelen kunnen wij tot zeg 12.000 kwh opwekken (max capaciteit aansluiting)

alleen zal dat opwekken dus voornamelijk lente en zomer zijn. dus dan wekken wij op en verbruiken minimaal.
in winter verbruiken wij zeg 12.000 kwh.

word dit dan tegen elkaar weg gestreept?

of krijg ik in de zomer een schooierbedrag voor mijn opgewekte kwh en moet ik die weer duur inkopen in de winter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Stefangrp schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 15:45:
Interessante tijden zo.
Mjnn contract loopt tot eind nov, toevalligerwijs word er rond die datum ook 15kwp aan zonnepanelen geΓ―nstalleerd. Ik ga dan van het gas af, en verwacht ook dan nog wel wat overproductie te hebben.

Is het dan slim om lang vast te zetten en zo een hoge terugleververgoeding veilig te stellen?
Tsja dat weten we achteraf.

Je hebt een paar keuzes zover ik het nu zie:
1 jarig contract, laag risico: Eneco, Budget met ~EUR0,22 teruglevering.
1 jarig contract, hoog risico: Welkom / Kernion met ~EUR0,34 teruglevering
3 jarig contract, laag risico: Eneco: ~EUR0,16 teruglevering
3 jarig contract, hoog risico: Welkom met `EUR0,28 teruglevering.

Als je de ballen hebt, en de toko valt niet om dan is Welkom 3-jarig natuurlijk wel een topdeal.
Rofdof schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:01:
hoe zit het eigenlijk met salderen?

ik schat dat als wij full electric gaan wij 15.000 kwh per jaar nodig hebben (nu nog hybryde ketel, die kan ook full electric als het moet).
met panelen kunnen wij tot zeg 12.000 kwh opwekken (max capaciteit aansluiting)

alleen zal dat opwekken dus voornamelijk lente en zomer zijn. dus dan wekken wij op en verbruiken minimaal.
in winter verbruiken wij zeg 12.000 kwh.

word dit dan tegen elkaar weg gestreept?

of krijg ik in de zomer een schooierbedrag voor mijn opgewekte kwh en moet ik die weer duur inkopen in de winter?
Wat heb je voor schamele aansluiting dan?

12.000kWh (12MWh) = ~1.4A continue...
Met 3x25A zou je theoretisch 151MWh (!) kunnen trekken (of leveren) op jaarbasis.
Nog buiten je eigen verbruik voor de meter dus....
Met enkelfase 1x40A is dat nog steeds ruim 80MWh.

Weet je zeker dat je niet 12MWh primaire energie bedoeld, dus nog voor de COP van de WP?

En ik zou ff de definitie van salderen opzoeken. :9

[ Voor 38% gewijzigd door bbbrumbrum op 09-10-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Salderen is wel wat om rekening mee te houden.
Het eigen huis aanbod had een dubbel tarief (piek/dal) en m'n overopbrengst tijdens piek werd daar niet tegen m'n dalgebruik weggestreept.
Bij vattenfall met enkel tarief gebeurde dit wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
marteltor schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:52:
Salderen is wel wat om rekening mee te houden.
Het eigen huis aanbod had een dubbel tarief (piek/dal) en m'n overopbrengst tijdens piek werd daar niet tegen m'n dalgebruik weggestreept.
Bij vattenfall met enkel tarief gebeurde dit wel.
Bij pure energie doen/deden ze dat helemaal bijzonder.

De belastingen gaan gewoon 1 op 1 gesaldeerd. Maar de normaal overproductie krijg ik 14,5 cent voor, en de dal onderproductie koop ik vervolgens weer terug voor ruim 7 cent. Ik heb echt 3 keer moeten kijken wat ze nou deden en waarom.... geen idee, maar toch een paar tientjes extra voordeel zo :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03

Verbruik:
Stroom 1800kwh

119 euro pm

144 euro pm

Optie overstappen:
?
Heb zo ongeveer hetzelfde aanbod van Vattenfall openstaan, iets lager want stroom 1500kwh en gas 750m3. Dus ik zit op 108 pm voor 3 jaar en 135 pm voor 1 jaar.

Ik wil best nu een contract aangaan(heb nog 21 dagen), maar als de regering in gaat grijpen en met tegemoetkomingen gaat komen, dan veranderd het allemaal weer toch?

Ik betaal nu al 100 p/m terwijl ik makkelijk naar 50 p/m kon, want ik kreeg altijd rond de 500 terug op m'n jaarafrekening (spaarpotje). Die tijden zijn voorlopig wel voorbij :(

[ Voor 10% gewijzigd door DutchOwnage op 09-10-2021 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
DutchOwnage schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:01:
[...]

Heb zo ongeveer hetzelfde aanbod van Vattenfall openstaan, iets lager want stroom 1500kwh en gas 750m3. Dus ik zit op 108 pm voor 3 jaar en 135 pm voor 1 jaar.

Ik wil best nu een contract aangaan(heb nog 21 dagen), maar als de regering in gaat grijpen en met tegemoetkomingen gaat komen, dan veranderd het allemaal weer toch?

Ik betaal nu al 100 p/m terwijl ik makkelijk naar 50 p/m kon, want ik kreeg altijd rond de 500 terug op m'n jaarafrekening (spaarpotje). Die tijden zijn voorlopig wel voorbij :(
Ik verwacht dat de regering vooral ingrijpt op punt van verlagen belastingen, en dat staat los van het aanbod van de leveranciers. Dus of je nu nu vastlegt of over drie maanden, de tegemoetkoming vanuit den haag blijft voor jou gelijk. Een aanname natuurlijk, maar ik zie niet hoe DEn Haag namelijk invloed gaat uitoefenen op de leveringstarieven vanuit de leveranciers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Valorian schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:40:
[...]

Ik verwacht dat de regering vooral ingrijpt op punt van verlagen belastingen, en dat staat los van het aanbod van de leveranciers. Dus of je nu nu vastlegt of over drie maanden, de tegemoetkoming vanuit den haag blijft voor jou gelijk. Een aanname natuurlijk, maar ik zie niet hoe DEn Haag namelijk invloed gaat uitoefenen op de leveringstarieven vanuit de leveranciers zelf.
Duidelijk. Volgende week zal er meer duidelijkheid komen vanuit Den Haag. Ik heb nog een aantal weken voordat het aanbod vanuit Vattenfall afloopt. Ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rofdof
DutchOwnage schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:45:
[...]

Duidelijk. Volgende week zal er meer duidelijkheid komen vanuit Den Haag. Ik heb nog een aantal weken voordat het aanbod vanuit Vattenfall afloopt. Ik kijk het nog even aan.
ze moeten in den haag iets doen.

Persoonlijk kan ik deze stijging makkelijjk opvangen. we gooien alleen wat eerder extra pv panelen bij.

Maar er zal ook een grote groep mensen zijn die al op het randje zitten qua inkomen en uitgaven.

Als die opeens dubbele bedragen zien....
zat gezinnen die met paar tientjes per maand moeten rondkomen en dan opeens vertweevoudiging energie kosten....

(en zeggen: ja dan had je eerder moeten afsluiten.... er zal ook gelden dat dat niet de meest intelligente mensen zijn die vooraf kosten incalculeren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Rofdof schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:50:
[...]

ze moeten in den haag iets doen.

Persoonlijk kan ik deze stijging makkelijjk opvangen. we gooien alleen wat eerder extra pv panelen bij.

Maar er zal ook een grote groep mensen zijn die al op het randje zitten qua inkomen en uitgaven.

Als die opeens dubbele bedragen zien....
zat gezinnen die met paar tientjes per maand moeten rondkomen en dan opeens vertweevoudiging energie kosten....

(en zeggen: ja dan had je eerder moeten afsluiten.... er zal ook gelden dat dat niet de meest intelligente mensen zijn die vooraf kosten incalculeren)
Klopt. Zuur is ook dat veel mensen nog in sociale huurwoningen zitten met zeer matige isolatie. Heb je dan ook geen baan dus 24u per dag thuis dan stook je je een ongeluk natuurlijk. Voor de gemiddelde tweaker hier is het allemaal niet zo spannend. Desalniettemin willen we natuurlijk allemaal het liefst zo min mogelijk betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Door het thuiswerken zit ik voorlopig ook nog wel minstens 3 dagen thuis te werken. Dagen waar ik voorheen niet thuis was dus ook niet hoefde te stoken en dergelijke. Hier op Tweakers ben ik zeer zeker niet de enige in deze situatie.

Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik die thuiswerkdagen, als het even kan, de kachel overdag niet ga stoken. Gelukkig doet de zon ook nog wel wat met m'n huis op het Zuiden. Dan maar gewoon 2 truien aan en thermosokken als het echt een strenge winter wordt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
DutchOwnage schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:20:
Door het thuiswerken zit ik voorlopig ook nog wel minstens 3 dagen thuis te werken. Dagen waar ik voorheen niet thuis was dus ook niet hoefde te stoken en dergelijke. Hier op Tweakers ben ik zeer zeker niet de enige in deze situatie.

Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik die thuiswerkdagen, als het even kan, de kachel overdag niet ga stoken. Gelukkig doet de zon ook nog wel wat met m'n huis op het Zuiden. Dan maar gewoon 2 truien aan en thermosokken als het echt een strenge winter wordt....
Hier dezelfde situatie maar ik ga toch echt niet in de kou zitten. Heb wel een infraroodpaneeltje voor onder bureau gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 00:38
De eerste contracten worden al opengebroken. Kon zo nog wel eens een roerig wintertijd worden: link

Hoeveel is een contract nog waard wanneer het een zondig kan worden aangepast/opgezegd. Niet dat een fiasement beter is, maar toch.
Pagina: 1 ... 59 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4