Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.461 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Oulewappeur schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:20:
Met de berichtgeving van de laatste dagen toch wat eerder de boel gaan bestuderen dan ik normaliter doe.

Mijn contract loopt af op 1 januari...

Over stroom maak ik mijn niet zo'n zorgen aangezien ik 18 panelen op het dak heb liggen en daarin een overschot heb.

Gas daarin tegen... Gas tarief staat nu op 0.77374 per M3

Heb een verlengingsaanbod met een tarief van 1.6027 per M3.

Nu heb ik gekeken bij Vattenfall (vorige leverancier) en kom ik uit op een aanbod waarbij ik op jaarbasis toch al 300 euro goedkoper uit ben (nogsteeds flink duurder dan nu maar goed).

Ik kan maximaal 60 dagen vooruit zetten (dat betekend op zijn vroegst per 6 december).

Gezien ik dan minder dan een maand in mijn huidige energie contract nog zit (die vervalt per 1 januari 2022) klopt het dan dat ik dus geen boete hoef te betalen?
Toen ik mijn contract afsloot, stonden er tarieven van die huidige maand op de website. Die tarieven worden elke maand opnieuw berekend en kunnen dus nog gaan veranderen voordat je contract in gaat.

Weet niet of dat zo gedaan wordt bij elke aanbieder maar als dat zo is, is het misschien nog wel goedkoper om de boete(laag want al heel dichtbij einde contract) te betalen dan te wachten op de nieuwe tarieven, maar dat blijft een gokje en rekensom. Gekke tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trousercough
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-06 11:55
Verwijderd schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

GC

Ik lever 1200kwh meer terug dan dat ik verbruik.
Klopt het dat ik hierover dan het normaal tarief vergoed krijg ex btw en overheids heffing. Dit geval 30 cent?
Zoals ik het lees krijg je over de eerste 2000 kWh teruglevering €0,08 vergoed (waarschijnlijk was dit een extratje uit de tijd dat dit tarief nog hoger was dan het kale leveringstarief dat vaak rond de €0,06 lag). Jouw 1200 kWh valt dus binnen die 2000 kWh, maar omdat het kale leveringtarief inmiddels hoger dan die €0,08 ligt, profiteer je niet, maar heb je er juist last van. omdat het kale tarief inmiddels rond de €0,30 ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ik weet niet of dit in het topic past, maar het is in ieder geval gerelateerd;

Veel gezinnen of alleenstaande mensen al dan niet met kinderen gaan zware problemen krijgen met deze (imo bezopen) prijzen. Gaat de regering hier nog wat aan doen? Tijdelijk accijnzen verlagen of iets?

Zou mooi zijn als ze de burger tegemoet komen :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trousercough schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:33:
[...]

Zoals ik het lees krijg je over de eerste 2000 kWh teruglevering €0,08 vergoed (waarschijnlijk was dit een extratje uit de tijd dat dit tarief nog hoger was dan het kale leveringstarief dat vaak rond de €0,06 lag). Jouw 1200 kWh valt dus binnen die 2000 kWh, maar omdat het kale leveringtarief inmiddels hoger dan die €0,08 ligt, profiteer je niet, maar heb je er juist last van. omdat het kale tarief inmiddels rond de €0,30 ligt.
Dank je. Ik had al zo vermoeden.
Volgens independer zou ik 26 cent als terug lever tarief krijgen. Ik ga kijken of ik een klacht bij de kan indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:36
Wat een dilemma zeg, ook hier een contract dat 1 januari 2022 afloopt, echter bij welkom energie die misschien niet eens het einde van het jaar haalt....

Wat is nu wijsheid, even wachten tot een nieuw aanbod van welkom energie( als die er al komt) of eieren voor je geld kiezen en ergens anders een 1 jarig contract aan gaan.

Linksom of rechtsom gaat het me zoiezo flink meer kosten per maand.....waardeloze situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Scorpio861 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:49:
Wat een dilemma zeg, ook hier een contract dat 1 januari 2022 afloopt, echter bij welkom energie die misschien niet eens het einde van het jaar haalt....

Wat is nu wijsheid, even wachten tot een nieuw aanbod van welkom energie( als die er al komt) of eieren voor je geld kiezen en ergens anders een 1 jarig contract aan gaan.

Linksom of rechtsom gaat het me zoiezo flink meer kosten per maand.....waardeloze situatie
ik vind het ook vreemd:
Rofdof in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

ik heb iig nog goede variabele prijzen tot 1 januari.
hopen op een zachte winter en dat het gaat dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pwgpengelbert schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:41:
[...]

Ik zie de variabele contracten voor 6 maanden op een lage prijs.

Overwegen mensen dat, zodat straks eind januari/feb het voorjaar er weer aankomt, en prijzen zakken?

Of denkt iedereen dat het gewoon doorstijgt en je daarom beter kan inlocken voor 3 jaar?

Het lijkt een gok lijkt me..
Wij gokken daar nu op voor de nieuwe woning.
Ook omdat we nergens aan vast willen zitten omdat
A: we nog geen idee hebben hoeveel we gaan verbruiken en
B: er zo snel mogelijk zonnepanelen en een warmtepomp komen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:55
Dit jaar geen overstap... ben erg blij met GreenChoice die hoewel het contract tot 1-12-2021 loopt al met de prijsstijgingen in zicht in augustus een mooi verlengaanbod deed dat beter was dan toen op alle vergelijkingssites (had ik niet eerder meegemaakt).

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:30

Oulewappeur

OmNomNom

Slachtafval123 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Toen ik mijn contract afsloot, stonden er tarieven van die huidige maand op de website. Die tarieven worden elke maand opnieuw berekend en kunnen dus nog gaan veranderen voordat je contract in gaat.

Weet niet of dat zo gedaan wordt bij elke aanbieder maar als dat zo is, is het misschien nog wel goedkoper om de boete(laag want al heel dichtbij einde contract) te betalen dan te wachten op de nieuwe tarieven, maar dat blijft een gokje en rekensom. Gekke tijden.
Dat lijkt me niet te mogen als je je contract afspreekt met vaste tarieven... Variabel snap ik dat wel.

Ik zit nog wat verder te neuzen en kom nu ook Fenor tegen, maar dat is een naam die ik nog nooit eerder gehoord heb :+ :+

Vattenfall is echte niet zo interessant met hun 7 cent die ze terug betalen terwijl ik een overschot heb van minsten 1000 kWh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Niet normaal die prijzen. Afgelopen jaren betaalde ik altijd zo rond de 600 euro per jaar aan gas en electra. Vorige week keek ik en toen was het rond de 900, nu keek ik net even en al ruim 1200, via gaslicht.com.

Mijn energiecontract loopt eind januari af. Ik begin 'm wel een beetje te knijpen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
kaos001 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:37:
Zou mooi zijn als ze de burger tegemoet komen :)
Als de overheid de burger tegemoet komt, dan betaal je dat zelf hè.

Prima als ze arme mensen tegemoet komen, maar de rest moet wat mij betreft gewoon op de blaren zitten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben niet mee eens, of iedereen tegemoet zien of niet.
Zelf heb ik op de blaren gezeten om te verduurzamen.

Het zou raar zijn dat mensen die al tijd niks gedaan hebben hier vervolgens mee beloond worden met compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
xabre16v schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:21:
Niet normaal die prijzen. Afgelopen jaren betaalde ik altijd zo rond de 600 euro per jaar aan gas en electra. Vorige week keek ik en toen was het rond de 900, nu keek ik net even en al ruim 1200, via gaslicht.com.

Mijn energiecontract loopt eind januari af. Ik begin 'm wel een beetje te knijpen..
Investeer je die 600 toch in isolatie of eigen opwek, de terugverdientijd wordt alleen maar korter 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:30

Oulewappeur

OmNomNom

Verwijderd schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:28:

Het zou raar zijn dat mensen die al tijd niks gedaan hebben hier vervolgens mee beloond worden met compensatie.
Niet iedereen is in de gelegenheid te verduurzamen ;) De mensen die er het meeste last van hebben kunnen vaak ook niet een huis kopen en zijn dus afhankelijk van de verhuurder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
Oulewappeur schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:30:
[...]

Niet iedereen is in de gelegenheid te verduurzamen ;) De mensen die er het meeste last van hebben kunnen vaak ook niet een huis kopen en zijn dus afhankelijk van de verhuurder...
en de "hogere"inkomens betalen ook meer belasting.

zou de overheid sieren als ze de heffingen minimaal halveren voor een bepaalde periode.
(andere landen doen dat al)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 16:18

Er zijn mensen die van een minimum inkomen moeten rondkomen en <100 Euro per maand hebben voor voedsel voor de hele maand. Die 100 euro gaat met de hoge gasprijzen nu naar de energie rekening en hoe moeten ze dan rondkomen? Daarmee vergeleken stellen die 'blaren' waar jij op hebt gezeten helemaal niks voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:29:
[...]

Investeer je die 600 toch in isolatie of eigen opwek, de terugverdientijd wordt alleen maar korter 8)
Afgelopen jaren al het glaswerk vervangen voor het beste wat er was, tevens vloerisolatie. Qua isolatie is de koek een beetje op. Eigen opwek is nog een mogelijkheid maar of dat de extra verhoging van nu kan opvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is het met stadswarmte überhaupt mogelijk om een andere aanbieder te kiezen? Volgens mij niet toch?

We zullen zien waar Vattenfal mee aankomt volgend jaar. Er is toch geen keuze, dus we hebben het maar te slikken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 21:53
Rofdof schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:41:
[...]

en de "hogere"inkomens betalen ook meer belasting.

zou de overheid sieren als ze de heffingen minimaal halveren voor een bepaalde periode.
(andere landen doen dat al)
En waar betalen ze dat van?

Je kan wel geld gaan lenen omdat anders het OV plat gaat, maar de rekening gaat een keer komen.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:59

Honesty

kattenneus!

Ben het wel met je eens, wij hebben ook 8 jaar geleden ervoor gekozen om flink in te zetten op isolatie(vloer en hr++ glas) meer met het idee dat het binnen 15 jaar wel terugverdient was en voor comfort(zelfs meer comfort in de warme zomer dan in de koude winter) maar mensen die in eens de prijs van energie zien verdubbelen of nog erger zitten nu wel in de shit, vaak zijn die mensen ook overgeleverd aan de verhuurders die niks doen mbt isolatie omdat zij de rekening niet hoeven te betalen. Je hebt eigenlijk tegengestelde belangen.
De overheid kan mijn inziens in ieder geval een signaal geven om de belasting op energie tijdelijk iets lager te zetten

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Dan ben jij in de gelukkige financiële situatie om die keuze te kunnen maken.

Er zijn genoeg mensen die simpelweg niet 2x energierekening kunnen betalen.
Of dat geld over hebben om hun huis te isoleren.

Of een huisbaas/VvE hebben die hier niks of weinig aan wilt doen, of die kosten stiekem toch ergens weer doorrekenen aan de huur.

Daarnaast is isoleren leuk, maar je kunt nooit zoveel isoleren dat je precies alle extra kosten dekt.
Dus zelfs als je wel de luxe zou hebben, red je het niet met enkel isoleren.

Ik vind het meer dan belachelijk dat overheden (ook in het buitenland) hier niks aan doen.
Je kunt van veel mensen niet verwachten ineens meer dan 2 keer energie rekening per maand te betalen.
Die financiële ruimte is er bij veel mensen helemaal niet.

[ Voor 13% gewijzigd door B_FORCE op 07-10-2021 14:01 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flee12
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2021
Klopt het dat op de websites van de verschillende energieleveranciers alleen nog maar vaste contracten aangeboden worden? Ik wil graag de variabele prijzen ook kunnen vergelijken maar deze zijn niet echt te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

JoKo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:04:
[...]

@Rol-Co
Voorschot in mijn geval is €104,— in de e-mail.
Op de site aan te passen tot € 52,—, daaronder tot minimaal €13,— is aangevraagd en in behandeling.
Eerst dit maar eens voor elkaar zien te krijgen.
Startdatum 10-11-2021
Ja heb dat ook 3x gedaan maar hielp niets, dus gebeld.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
B_FORCE schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:59:
[...]

Er zijn genoeg mensen die simpelweg niet 2x energierekening kunnen betalen.
Of dat geld over hebben om hun huis te isoleren.
Toch is dat wel de consequentie van het beleid wat de overheid voert.

Het zou wat vreemd zijn de effecten van het beleid te beteugelen :?

Maar we zullen veel politieke partijen wel weer moord en brand horen schreeuwen de komende dagen, daarbij hun eigen falen verhullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 22:43
Bizar...

Vattenvall
Innova
Powerpeers
Greenchoice
Eneco
Oxxio
Welkom Energie
Kernion

Dit zijn momenteel de enige energiemaatschappijen waaruit ik kan kiezen op gaslicht.com

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
Op welkom energie kan ik het maandbedrag niet eens meer verlagen, hoogstens met een paar euro.... Damage control??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Bij alle leveranciers zit de noodrem erop lijkt het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Oei, dit is zeer zorgwekkend: de eerste leverancier (DGB energie) gaat eenzijdig contracten opzeggen. Dan denk je dat je goed zit met een vast contract, en dan zit je ineens zonder. Hier kan ik heel kwaad om worden. Als ze tarieven dalen stoppen ze alles klakkeloos in hun zak, als ze (flink) stijgen ben je ook de pineut. Ben benieuwd wat de ACM hiermee doet.

En ze hebben ook nog het gore lef om te zeggen dat "Wanneer de marktomstandigheden het in de toekomst toelaten willen we u graag vrijblijvend benaderen voor een nieuw aanbod". Dus eerst naaien ze je, maar vragen je wel om terug te komen als klant. Ongelofelijk.... 8)7 |:(

Bron:
https://radar.avrotros.nl...-op-wegens-prijsstijging/
https://www.pigbusiness.n...wege-hoge-energieprijzen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:03

FreakNL

Well do ya punk?

Rol-Co schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 08:03:
[...]

Vroeger moesten we ook jagen voor ons vlees en woonden we in een grot, doen we ook niet meer toch? :+
Het mooie van vroeger is dat het voorbij is.
Dat wil echter niet zeggen dat het alleen maar “beter” wordt.

We staan voor een klimaatcrisis van jewelste en dat gaat zeer doen, ook/vooral in de portemonnee.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 07-10-2021 14:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Modbreak:Even dicht

En weer open. De discussie over de verhoogde prijzen en de bijbehorende consequenties mogen hier plaatsvinden: Paniek op de energiemarkt, prijzen door het dak

[ Voor 80% gewijzigd door Señor Sjon op 07-10-2021 14:29 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
zijn er mensen die via een prijsvergelijker bij welkom energie een contract hebben afgesloten afgelopen week maar verder nog geen bevestiging van welkom energie zelf hebben gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Freakster86 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

Is het dan niet slim om de CB/GC deal per 1-1-22 in te laten gaan als je nu bij Vattenfall zit met een contract voor onbepaalde tijd? Of kan dat niet? (slapende klant/ouders hier)

Vattenfall is op dit moment nog net goedkoper dan de GB/GC deal, maar per 1-1-22 zeer zeker van niet aangezien ze nu al ~1,16 euro rekenen aan nieuwe klanten. Scheelt vergeleken daarmee al ruim 600 euro per jaar bij 4250/1550 verbruik.
Even een terugkoppeling. Ik heb bovenstaande opgelost door bij het aanmelden aan te geven dat ze een contract voor bepaalde tijd hadden en dat de einddatum 31-12-21 was. Overstap is prima gelukt met als ingangsdatum 1-1-22. Klein leugentje voor eigen bestwil dus.

Ze zijn gezien de mail vandaag van Vattenfall ontzettend blij met die overstap, maar zal dat in het andere topic wel zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Even een vervolg vanuit het overstappen topic. Mijn ouders omgezet naar de CB/GC deal. Die is geslaagd en ze gaan 1-1-22 over. Ondertussen is Vattenfall lekker bezig. Vandaag kregen ze een mail met een termijnadviesbedrag, waar volgens Vattenfall door hun om is gevraagd. Hetgeen niet zo is, maar goed.

Huidig verbruik bij benadering 4250/1500
Huidig termijn bedrag: 150 euro

Eindafrekening komt eraan en in Mijn Vattenfall staat: ~250 euro bijbetalen
Dus die 150 had eigenlijk 170 euro per maand moeten zijn. Prima, liever iets bijbetalen dan andersom.

170 euro + de prijsstijging van deze tijd en Vattenfall komt met het volgende voor het komend jaar:
Nieuw termijnadviesbedrag: 524 euro

8)7 Een verdrievoudiging 8)7

Voorspelt veel goeds voor de tarieven voor variabele contracten na 1 januari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:33
Rofdof schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:42:
zijn er mensen die via een prijsvergelijker bij welkom energie een contract hebben afgesloten afgelopen week maar verder nog geen bevestiging van welkom energie zelf hebben gekregen?
Ik heb mijn contract opgezegd (nou ja, dat heeft een andere aanbieder voor me gedaan) maar ik heb ook nog niets gehoord.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:07

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

ArjoK schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:13:
Dit jaar geen overstap... ben erg blij met GreenChoice die hoewel het contract tot 1-12-2021 loopt al met de prijsstijgingen in zicht in augustus een mooi verlengaanbod deed dat beter was dan toen op alle vergelijkingssites (had ik niet eerder meegemaakt).
Dat was bij mij begin september ook.
Direct vastgelegd voor langere periode.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
s020506 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Ik heb mijn contract opgezegd (nou ja, dat heeft een andere aanbieder voor me gedaan) maar ik heb ook nog niets gehoord.
ff afwachten dan maar ik ben bang dat als de prijzen verder stijgen welkom energie geen lang leven meer heeft.

Btw voormalig ut student geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
Ik heb ook het VEH aanbod ontvangen:

Budget Energie 3 jaar:

Stroom Normaal: 0.27908
Stroom Dal: 0.26698
Gas: 1.04503

Opzich best redelijk, alleen weet ik niet zo goed of 3 jaar verstandig is! Zo lastig om de knoop door te hakken, iemand nog advies?

We betalen nu 211 euro voorschot, straks 239 euro als ik een klein beetje kan besparen op stroom.

[ Voor 16% gewijzigd door Danielson op 07-10-2021 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Danielson schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:20:

Budget Energie 3 jaar:

Opzich best redelijk, alleen weet ik niet zo goed of 3 jaar verstandig is! Zo lastig om de knoop door te hakken, iemand nog advies?
Dat hangt van de opzegboete af. Als je je verbruik weet dan kan je berekenen hoeveel de prijzen moeten zakken voordat het loont om de opzegboete te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Budget Energie 3 jaar:

Volgend voorjaar kan je je gas opzeggen voor 100 euro, verdien je dat terug in een winter met die (lagere ) gasprijs?
Als je wilt opzeggen voor de datum waarop het contract eigenlijk zou aflopen:

€50 per product voor een contract met een resterende looptijd van minder dan 1,5 jaar.
€75 per product voor een contract met een resterende looptijd van tussen de 1,5 en 2 jaar.
€100 per product voor een contract met een resterende looptijd van tussen de 2 en 2,5 jaar.
€125 per product met resterende looptijd van meer dan 2,5 jaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Wolly op 07-10-2021 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
flee12 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:05:
Klopt het dat op de websites van de verschillende energieleveranciers alleen nog maar vaste contracten aangeboden worden? Ik wil graag de variabele prijzen ook kunnen vergelijken maar deze zijn niet echt te vinden..
Googlen op 'Modelcontract' en dan de aanbieder gaat dan het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Wolly schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:22:
[...]

Volgend voorjaar kan je je gas opzeggen voor 100 euro, verdien je dat terug in een winter met die (lagere ) gasprijs?

[q]Als je wilt opzeggen voor de datum waarop het contract eigenlijk zou aflopen:

€50 per product voor een contract met een resterende looptijd van minder dan 1,5 jaar.
€75 per product voor een contract met een resterende looptijd van tussen de 1,5 en 2 jaar.
€100 per product voor een contract met een resterende looptijd van tussen de 2 en 2,5 jaar.
€125 per product met resterende looptijd van meer dan 2,5 jaar./q]
Ik ben echt een noob op dit gebied, maar dit klinkt wel interessant! Als de gasprijzen volgend jaar dus weer stevig dalen, dan kan ik voor 100 euro onder dit contract uit en een nieuwe afsluiten?

Als ik b.v. kijk op Pricewise of GasLicht dan ben ik echt aanzienlijk duurder uit dan dit aanbod!

Vergeet ik nog iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://www.nu.nl/algemee...ekening-te-voorkomen.html

Hier zijn de eerste tekenen dat de politiek ook gaat ingrijpen, of dat een goed teken is laat ik buiten beschouwing, maar zoals er van de week allemaal contracten vroegtijdig zijn afgesloten, kan het zo maar zijn dat je straks dus juist duurder uit gaat zijn.

Met ander woorden, het blijft een glazen bol :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Budget Energie 3 jaar:

We betalen nu 211 euro voorschot, straks 239 euro als ik een klein beetje kan besparen op stroom.
Na een jaar plus één dag kun je overstappen (zie bovenstaande comments) tegen een opzegboete van 75 (gas) + 75 (stroom) = 150 euro. Als je dus 150 euro optelt bij de verwachte jaarlijkse kosten van dit driejarige contract, kun je het eigenlijk gewoon zien als een jaarcontract. Dan valt het dus allemaal reuze mee en is het waarschijnlijk alsnog een stuk goedkoper dan de huidige 'aanbiedingen' op de vergelijkingssites.

Wil je al binnen een jaar maar na zes maanden opstappen, komt er nog 25 + 25 = 50 euro extra bij aan opzegboete.

[ Voor 5% gewijzigd door TexMex op 07-10-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Mijn moeder zit nu bij vandebron en betaald 65,00 per maand. Zit op zon 300 kuub gas per jaar en 1400 Kwh stroom.

Nu 0,74 ct per kuub en 25 ct. Gaat naar 1,60 per kuub en 47 cent voor stroom.

Als ik nu eerst geen actie onderneem, dan krijgt ze eerst nog voor november en december het variabele tarief wat 01-07 is in gegaan toch?

En ze kan ten alle tijden alsnog opzeggen / overstappen?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:33

GVR

Rofdof schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:42:
Ja, via gaslicht.com

Nog geen bevestiging, maar twijfel of ik toch nog kies voor een andere aanbieder, ivm de negatieve solvabiliteit van Welkom Energie.

Ik krijg zojuist de tarieven binnen van VEH, die hebben Budget Energie uitgekozen met een 3 jarig contract.
Maarja, Budget Energie, is die wel te vertrouwen dan? Zie opmerking op deze site:
https://www.vastelastenbo...abiliteitsproblemen/?ref=
Paul
Hoe is de solvabiliteit van Budget energie ?

Maandag 04 oktober 2021 08:03
Reactie Vastelastenbond:
Maandag 04 oktober 2021 14:18
Hallo Paul,

Budget Energie is onderdeel van een grotere organisatie namelijk NutsServices. Hier zijn geen actuele jaarcijfers van bekend. Volgens de laatste in 2018 hebben ze eveneens een negatieve solvabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
TexMex schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:29:
[...]

Na een jaar plus één dag kun je overstappen (zie bovenstaande comments) tegen een opzegboete van 75 (gas) + 75 (stroom) = 150 euro. Als je dus 150 euro optelt bij de verwachte jaarlijkse kosten van dit driejarige contract, kun je het eigenlijk gewoon zien als een jaarcontract. Dan valt het dus allemaal reuze mee en is het waarschijnlijk alsnog een stuk goedkoper dan de huidige 'aanbiedingen' op de vergelijkingssites.

Wil je al binnen een jaar maar na zes maanden opstappen, komt er nog 25 + 25 = 50 euro extra bij aan opzegboete.
Laatste vraag! :$

Gaat dat contract dan direct in of per 01-01? Ik heb nu nog een flex contract bij Energiedirect.nl

Nevermind:

Je hebt aangegeven dat je een contract voor onbepaalde tijd hebt. Je hebt dus momenteel variabele tarieven. Omdat de variabele tarieven tot en met december 2021 lager zijn dan de vaste tarieven, gaat je nieuwe contract per 1 januari 2022 in.

[ Voor 17% gewijzigd door Danielson op 07-10-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:35

Spotmatic

Ken sent me

Vorkie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:25:
https://www.nu.nl/algemee...ekening-te-voorkomen.html

Hier zijn de eerste tekenen dat de politiek ook gaat ingrijpen, of dat een goed teken is laat ik buiten beschouwing, maar zoals er van de week allemaal contracten vroegtijdig zijn afgesloten, kan het zo maar zijn dat je straks dus juist duurder uit gaat zijn.

Met ander woorden, het blijft een glazen bol :)
Hoe moet ik dat zien, dat ik duurder uit ga zijn?

Ik heb eind augustus voor 3 jaar verlengd bij Greenchoice voor redelijk concurrerende prijzen (vrijwel gelijk aan de deal van de consumentenbond). Mijn maandbedrag was 126 euro, vanaf deze maand is het 144 euro (voornamelijk door een ietsje hoger verbruik i.v.m. thuiswerken, dus 140 euro bijbetalen op de jaarafrekening die ik net heb ontvangen). Als de overheid besluit de belastingen omlaag te gooien dan kan ik alleen maar spekkoper zijn, toch?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Danielson schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Laatste vraag! :$

Gaat dat contract dan direct in of per 01-01? Ik heb nu nog een flex contract bij Energiedirect.nl
Als je nu inderdaad gebruik maakt van variabele tarieven, zou het nieuwe contract van VEH al over een maand in kunnen gaan. Maar waarschijnlijk is het voordeliger om de rest van dit jaar op de variabele tarieven van Energiedirect.nl te blijven (voor de zekerheid even vergelijken met het aanbod van VEH) en dan exact op 1 januari 2022 over te stappen naar het aanbod van VEH.

De aanvraag kun je natuurlijk nu al wel gewoon regelen. Daarbij geef je dan op dat je een vast contract hebt bij je huidige aanbieder tot 31 december 2021 (ook al is dat in feite niet vast maar variabel, maar daar heeft VEH niets mee te maken). Dan laten zij het nieuwe contract automatisch ingaan per 1 januari 2022.

Ah, ik zie nu pas je edit. Mooi dat ze zelf al rekening houden met die lagere variabele tarieven. Dan zit je dus helemaal goed! Althans, naar de huidige omstandigheden gezien... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door TexMex op 07-10-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Ik ben helemaal "lost" nu ... Ik zit eigenijk al jaren op een variabel tarief, omdat ik dermate weinig gebruik i.c.m. zonnepanelen en ik voor een paar tientjes per jaar geen behoefte had me langer vast te leggen of de switchen (ja ja, heeft ook redelijk te maken met lui/gemak). Vandaar dat ik het misschien ook niet helemaal goed begrijp :?

Ik had nu Vattenfall op WhatsApp over iets anders en die raden me aan om gewoon op variabel te blijven. Als ik nu op Gaslicht.com kijk, zijn alle aanbiedingen voor 1 jaar vast qua stroom +10ct en gas +70ct duurder.
En Vattenfall claimde dat hun variabele kosten vanaf 1 januari lager zullen zijn dan dat ze nu voor 1 jaar vast kunnen aanbieden, als dat zo is (iets met blauwe ogen, vertrouwen etc terzijde), waarom zou ik dan me gaan vastleggen?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-09 20:57
S913 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:50:
Ik ben helemaal "lost" nu ... Ik zit eigenijk al jaren op een variabel tarief, omdat ik dermate weinig gebruik i.c.m. zonnepanelen en ik voor een paar tientjes per jaar geen behoefte had me langer vast te leggen of de switchen (ja ja, heeft ook redelijk te maken met lui/gemak). Vandaar dat ik het misschien ook niet helemaal goed begrijp :?

Ik had nu Vattenfall op WhatsApp over iets anders en die raden me aan om gewoon op variabel te blijven. Als ik nu op Gaslicht.com kijk, zijn alle aanbiedingen voor 1 jaar vast qua stroom +10ct en gas +70ct duurder.
En Vattenfall claimde dat hun variabele kosten vanaf 1 januari lager zullen zijn dan dat ze nu voor 1 jaar vast kunnen aanbieden, als dat zo is (iets met blauwe ogen, vertrouwen etc terzijde), waarom zou ik dan me gaan vastleggen?
dit verhaal kreeg ik ook te horen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Zo goed @Rol-Co :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ostrCyhQjdZPGUJyHyjV-AHt3wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tafpRm19oGkZbugnJmkPq3sg.jpg?f=fotoalbum_large

1 belletje.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Possible schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:35:
Mijn moeder zit nu bij vandebron en betaald 65,00 per maand. Zit op zon 300 kuub gas per jaar en 1400 Kwh stroom.

Als ik nu eerst geen actie onderneem, dan krijgt ze eerst nog voor november en december het variabele tarief wat 01-07 is in gegaan toch?

Waarschijnlijk het voordeligst als ze de rest van dit jaar gebruik blijft maken van de variabele tarieven van Vandebron. En alvast inschrijven voor de collectieve energie-inkoop van de Vereniging Eigen Huis met een ingangsdatum van 1 januari 2022. Na het missen van de Consumentenbond/Greenchoice-deal is het VEH-aanbod nu in de meeste gevallen de voordeligste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23

The Legend

*Plop*

S913 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:50:

Als je echt maar heel weinig verbruikt, zou ik me er niet te druk over maken en nu niet een vast contract afsluiten. Dan is je financiële risico bij stijgende prijzen immers toch maar heel beperkt. Reken eens concreet uit hoeveel dat zou kunnen zijn over de maanden dat je stookt.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 15:41
Melkunie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

Solvabiliteit van de CB is ook niet interessant hier in, gaat om die van GC. Maar die is ook prima, zeker met Eneco als eigenaar.
Inderdaad ik bedoelde GC ipv CB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
-

[ Voor 99% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weetikwel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:42
GVR schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:38:
[...]

Ja, via gaslicht.com

Nog geen bevestiging, maar twijfel of ik toch nog kies voor een andere aanbieder, ivm de negatieve solvabiliteit van Welkom Energie.

Ik krijg zojuist de tarieven binnen van VEH, die hebben Budget Energie uitgekozen met een 3 jarig contract.
Maarja, Budget Energie, is die wel te vertrouwen dan? Zie opmerking op deze site:
https://www.vastelastenbo...abiliteitsproblemen/?ref=

[...]
Maar een jaar geleden zei de Vastelastenbond op basis van de zelfde gegevens uit 2018 nog dit over Budgetenergie:
Vraag: ik ben voor twee dagen geleden overgestapt van Energie Direct naar Budget Energie, is dat een verkeerde beslissing. ik heb er graag een reactie op terug
Vrijdag 30 oktober 2020 11:47
Reactie Vastelastenbond:
Dinsdag 03 november 2020 11:24
Bedankt voor je reactie. Budget Energie stond in 2018 volgens het onderzoek in de rode cijfers. Echter raden wij het wel aan om over te stappen naar Budget Energie. Budget Energie valt onder Nuts Groep. Dit is een groot bedrijf, neem gerust een kijkje op hun website. Het is dus een prima keuze om over te stappen naar Budget Energie. Wij hebben ook jaren lang een fijne samenwerking gehad met Budget Energie.

https://www.vastelastenbond.nl/blog/nederlandse-energieleveranciers-in-zwaar-weer/

[ Voor 6% gewijzigd door Weetikwel op 07-10-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Weetikwel schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:33:
[...]

Maar een jaar geleden zei de Vastelastenbond op basis van de zelfde gegevens uit 2018 nog dit over Budgetenergie:
Vraag: ik ben voor twee dagen geleden overgestapt van Energie Direct naar Budget Energie, is dat een verkeerde beslissing. ik heb er graag een reactie op terug
Vrijdag 30 oktober 2020 11:47
Reactie Vastelastenbond:
Dinsdag 03 november 2020 11:24
Bedankt voor je reactie. Budget Energie stond in 2018 volgens het onderzoek in de rode cijfers. Echter raden wij het wel aan om over te stappen naar Budget Energie. Budget Energie valt onder Nuts Groep. Dit is een groot bedrijf, neem gerust een kijkje op hun website. Het is dus een prima keuze om over te stappen naar Budget Energie. Wij hebben ook jaren lang een fijne samenwerking gehad met Budget Energie.

https://www.vastelastenbond.nl/blog/nederlandse-energieleveranciers-in-zwaar-weer/
Dank voor de toevoeging.
Het zou ook raar zijn als VEH hun leden richting BE wijst terwijl dat onverantwoord zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:58
corporalnl schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:32:
Pff rete irritant nu met wat te doen moet in november overstappen.

De prijzen zijn echt te bizar voor woorden.

Tot nu toe heb ik deze gevonden bij coolblue ( wel 3 jaar ):

Elektra
€ 0,148346 per kWh Leveringsprijs normaal
€ 0,130438 per kWh Leveringsprijs dal
€ 0,1140788 per kWh Energiebelasting
€ 0,0363 per kWh Opslag Duurzame Energie
Totaal normaal (€ 0,2987248 )
en dal (€ 0,2808168 )

Gas
€ 0,564707 per m³ Leveringsprijs
€ 0,4217576 per m³ Energiebelasting
€ 0,102971 per m³ Opslag Duurzame Energie
Totaal € 1,0894356

Opzegboetes: ( per product )

< 1,5 jaar € 50
1,5 tot 2 jaar € 75
2 tot 2,5 jaar € 100
Meer dan 2,5 jaar € 125

Een goedkopere heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.
Liefst zou ik korter willen met de hoop dat de prijzen zakken, maarja dan word de maand prijs bijna het dubbele wat ik nu betaal.
Heb de knoop doorgehakt en ga voor deze. 3 jaar vast gezet. Op jaar basis de goedkoopste + nog 200 euro shop tegoed.

Mochten de prijzen over een jaar zakken, dan neem ik die opzeg boete voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Laatst online: 20:35
bie100 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:55:
[...]

dit verhaal kreeg ik ook te horen :/
Ook vóór @S913.

Dat lijkt me dan op z'n minst misleiding. Dat de variabele prijzen over 2 maanden lager uitkomen dan x-jaar vast kan je natuurlijk best verwachten of vinden (ik gok hier zélf ook op), maar Vattenfall of wie dan ook kan dat toch helemaal niet zo stellen naar haar klanten toe. |:( Iig niet zonder meer dan duidelijk te maken dat dat puur een verwachting is en dat het opwaardse risico dan wel volledig voor jou is.

Ik had toevallig vanmiddag Eneco aan de lijn met een veels te duur overstapaanbod. Maar die dame was het volledig met me eens c.q. er heel eerlijk over dat met een variabel contract het volledig gissen is wat de prijzen de komende weken/maanden gaan doen en dus waar de indexatie van een variabel- c.q. modelcontract per 1-1 naartoe gaat. Eneco wilde zelfs liever geen variabel contract met me afsluiten vanwege de risico's.

[ Voor 3% gewijzigd door RonJ op 07-10-2021 17:19 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf contract tot eind feb. Zou ook kunnen besluiten om na feb het gas dicht te draaien en eerst variabel te nemen tot dat de prijzen weer gezakt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GVR

GVR

Welkom Energie ontkent trouwens de negatieve solvabiliteit, ik had ernaar gevraagd via hun chat functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36
The Legend schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:09:
[...]

Als je echt maar heel weinig verbruikt, zou ik me er niet te druk over maken en nu niet een vast contract afsluiten. Dan is je financiële risico bij stijgende prijzen immers toch maar heel beperkt. Reken eens concreet uit hoeveel dat zou kunnen zijn over de maanden dat je stookt.
Ook bij weinig gebruik kan je gewoon verdubbelen
En nu met die gc deal voorkom ik dat en de tarieven zijn niet zo achterlijk hoog als wat nu wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
RonJ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:17:
[...]
Eneco wilde zelfs liever geen variabel contract met me afsluiten vanwege de risico's.
Welk risico voor Eneco? Dat die verkoper geen afsluit bonus krijgt? Die verkoper zit er echt niet voor jou maar voor de belangen van zichzelf en Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:11

BlueTooth76

Let the sun shine!

GVR schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:20:
Welkom Energie ontkent trouwens de negatieve solvabiliteit, ik had ernaar gevraagd via hun chat functie.
Weet een support medewerker überhaupt hoe de situatie is?

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
RonJ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:17:
[...]

Ook vóór @S913.

Dat lijkt me dan op z'n minst misleiding. Dat de variabele prijzen over 2 maanden lager uitkomen dan x-jaar vast kan je natuurlijk best verwachten of vinden (ik gok hier zélf ook op), maar Vattenfall of wie dan ook kan dat toch helemaal niet zo stellen naar haar klanten toe. |:( Iig niet zonder meer dan duidelijk te maken dat dat puur een verwachting is en dat het opwaardse risico dan wel volledig voor jou is.

Ik had toevallig vanmiddag Eneco aan de lijn met een veels te duur overstapaanbod. Maar die dame was het volledig met me eens c.q. er heel eerlijk over dat met een variabel contract het volledig gissen is wat de prijzen de komende weken/maanden gaan doen en dus waar de indexatie van een variabel- c.q. modelcontract per 1-1 naartoe gaat. Eneco wilde zelfs liever geen variabel contract met me afsluiten vanwege de risico's.
tja of het misleiding is weet ik niet misschien zijn ze wel zeker van de zaak maar goed we gaan het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Als ik mijn verbruik (2500 kWh en 1500 m3) nu invul op pricewise, dan is de goedkoopste optie nu 3314,- voor 1 jaar vast. :X 0,42868 voor een kWh en 1,43223 voor een m3.

Dan is het nu dus precies verdubbelt ten opzichte van mijn lopende contract dat sinds juni loopt.

Ik hoef zelf niet te verlengen, maar zit zo om de paar dagen te kijken naar de stijgende prijzen. Het aanbod van energieleveranciers droogt op en de jaarprijs stijgt elke dag met (paar) honderd euro voor bovengenoemd verbruik. Nog even en er is geen leverancier meer over die een contract durft aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
abalone schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:26:
Als ik mijn verbruik (2500 kWh en 1500 m3) nu invul op pricewise, dan is de goedkoopste optie nu 3314,- voor 1 jaar vast. :X 0,42868 voor een kWh en 1,43223 voor een m3.

Dan is het nu dus precies verdubbelt ten opzichte van mijn lopende contract dat sinds juni loopt.

Ik hoef zelf niet te verlengen, maar zit zo om de paar dagen te kijken naar de stijgende prijzen. Het aanbod van energieleveranciers droogt op en de jaarprijs stijgt elke dag met (paar) honderd euro voor bovengenoemd verbruik. Nog even en er is geen leverancier meer over die een contract durft aan te gaan.
Komt dat overeen met de calculator van RTl nieuws?
https://www.rtlnieuws.nl/...het-dak-prijsvergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
Nee. Die calculator schat mijn verbruik op 1410 m3 (redelijk goed), maar zegt dat gas maar 245 euro duurder is dan vorig jaar. Maar ze geven er geen onderbouwing bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argusb79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 09:13
Possible schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:35:

Ik heb toevallig vanochtend een half uur bij Vandebron in de wacht gehangen en bevestigd gekregen dat de variabele tarieven van 1 juli idd nog gelden tot 1 januari (ons jaarcontract loop op 1 november af).

Als het eenmaal variabel is kan je volgens mij alle kanten op met overstappen en opzeggen.

PVoutput 3.3kWp Bauer mono, SB3000-TL21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

BlueTooth76 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:23:
[...]

Weet een support medewerker überhaupt hoe de situatie is?
Tja dat vraag je je af natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
jongetje schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:21:
[...]

Welk risico voor Eneco? Dat die verkoper geen afsluit bonus krijgt? Die verkoper zit er echt niet voor jou maar voor de belangen van zichzelf en Eneco.
Eerder het kredietrisico. Als in, dat de gemiddelde particuliere klant bij variabele prijzen in het uiterste geval niet even een tienvoud van de normale maandtermijn kan overmaken naar ze.

En verder weet ik ook wel hoe het werkt met die boiler-room verkopers hoor ;), heb 'r een hele fijne dag gewenst en verder niks mee gedaan.

Ik ben me zelf zeer bewust van het risico dat ik neem met een modelcontract in deze marktomstandigheden. En ik kan dat risico ook dragen. Maar ik vind wel dat een club als Vattenvall daar heel duidelijk en eerlijk over moet zijn naar klanten wanneer men adviseert om een variabel contract aan te houden nu. Niet iedereen kan zich de risico's daarvan ook daadwerkelijk veroorloven.

Je hoeft straks echt niet bij ze aan te kloppen met je variabele maandfactuur van 800 euro + en je dan te beroepen op het eerdere advies van een callcenter verkopertje dat het allemaal wel weer zou zakken en meevallen.
bie100 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:26:
[...]

tja of het misleiding is weet ik niet misschien zijn ze wel zeker van de zaak maar goed we gaan het zien
Als ze écht zo zeker van hun zaak waren dan zouden ze hun "money putten waar hun mouth is" en je een veel lager tarief aanbieden voor een x-jaar termijn. De huidige 1- en 3jaarprijzen zeggen iets anders. Nu zijn ze misschien heel overtuigend, maar leggen het risico wel volledig bij jou, zoals hierboven beschreven.

[ Voor 18% gewijzigd door RonJ op 07-10-2021 17:47 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapZ1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-09 10:03
Verwijderd schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

Dank je. Ik had al zo vermoeden.
Volgens independer zou ik 26 cent als terug lever tarief krijgen. Ik ga kijken of ik een klacht bij de kan indienen.
Ik krijg in mijn contract een 50% lagere terugleververgoeding dan wat Independer mij in de vergelijking voorspiegelde, da's best :-( want als ik onverhoopt meer ga verbruiken dan betaal ik 50% meer dan elders...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
RonJ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:42:
[...]

Eerder het kredietrisico. Als in, dat de gemiddelde particuliere klant bij variabele prijzen in het uiterste geval niet even een tienvoud van de normale maandtermijn kan overmaken naar ze.

En verder weet ik ook wel hoe het werkt met die boiler-room verkopers hoor ;), heb 'r een hele fijne dag gewenst en verder niks mee gedaan.

Ik ben me zelf zeer bewust van het risico dat ik neem met een modelcontract in deze marktomstandigheden. En ik kan dat risico ook dragen. Maar ik vind wel dat een club als Vattenvall daar heel duidelijk en eerlijk over moet zijn naar klanten wanneer men adviseert om een variabel contract aan te houden nu. Niet iedereen kan zich de risico's daarvan ook daadwerkelijk veroorloven.

Je hoeft straks echt niet bij ze aan te kloppen met je variabele maandfactuur van 800 euro + en je dan te beroepen op het eerdere advies van een callcenter verkopertje dat het allemaal wel weer zou zakken en meevallen.

[...]

Als ze écht zo zeker van hun zaak waren dan zouden ze hun "money putten waar hun mouth is" en je een veel lager tarief aanbieden voor een x-jaar termijn. De huidige 1- en 3jaarprijzen zeggen iets anders. Nu zijn ze misschien heel overtuigend, maar leggen het risico wel volledig bij jou, zoals hierboven beschreven.
dit staat op de site van vattenfall

Op dit moment is onze variabele prijs een stuk lager dan de vaste prijzen die worden aangeboden. We hebben namelijk scherp voor je ingekocht toen de energieprijzen nog gunstig waren. Je zit dus nog steeds goed. Wel gaan de variabele prijzen per 1 januari ook omhoog. Hoeveel weten we nog niet precies, maar ze zullen ook dan lager zijn dan de vaste prijzen op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
bie100 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:51:
[...]

dit staat op de site van vattenfall

Op dit moment is onze variabele prijs een stuk lager dan de vaste prijzen die worden aangeboden. We hebben namelijk scherp voor je ingekocht toen de energieprijzen nog gunstig waren. Je zit dus nog steeds goed. Wel gaan de variabele prijzen per 1 januari ook omhoog. Hoeveel weten we nog niet precies, maar ze zullen ook dan lager zijn dan de vaste prijzen op dit moment.
Daar zou ik maar even een screenshotje van maken >:) Ik vraag me toch echt af hoe ze dit zo stellig kunnen beweren. Als ze mij op papier kunnen garanderen dat hun variabele tarief per 1-1-22 100%, gegarandeerd ónder de prijzen van de termijncontracten zullen blijven dan teken ik vandaag nog bij ze.

[ Voor 12% gewijzigd door RonJ op 07-10-2021 17:58 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
RonJ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:53:
[...]

Daar zou ik maar even een screenshotje van maken >:) Ik vraag me toch echt af hoe ze dit zo stellig kunnen beweren. Als ze mij op papier kunnen garanderen dat hun variabele tarief per 1-1-22 100%, gegarandeerd ónder de prijzen van de termijncontracten zullen blijven dan teken ik vandaag nog bij ze.
misschien voor vaste klanten? we gaan het zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32
noobynater schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:09:
[...]
Kernion staat nog steeds met kop en schouders bovenaan met 28,09ct/kWh terugleververgoeding
Daarmee wordt het wel erg aantrekkelijk om ipv naar Eneco (met 23.2 ct terugleververgoeding) naar Kernion over te stappen. Om in de winter mijn warmtepomp op kernenergie te laten draaien vind ik ook wel een mooi principe.
Maar heeft iemand een idee hoe deze toko in staat is om in de zomer van 2022, als mijn zonnepanelen vol gaan opwekken, die 28 cent te betalen? Ze bestaan pas sinds april dit jaar, en er zit volgens mij geen grote toko boven....

Als je via hun site probeert tarieven te vinden moet je al een contract accepteren zonder dat je kunt zien welke prijzen daaraan hangen... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Andrehj op 07-10-2021 18:19 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noobynater
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Andrehj schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

Daarmee wordt het wel erg aantrekkelijk om ipv naar Eneco (met 23.2 ct terugleververgoeding) naar Kernion over te stappen. Om in de winter mijn warmtepomp op kernenergie te laten draaien vind ik ook wel een mooi principe.
Ja inderdaad. Zit hier (naar verwachting) met een behoorlijke teruglevering, dan wordt het ineens erg aantrekkelijk, maar
Maar heeft iemand een idee hoe deze toko in staat is om in de zomer van 2022, als mijn zonnepanelen vol gaan opwekken, die 28 cent te betalen? Ze bestaan pas sinds april dit jaar, en er zit volgens mij geen grote toko boven....
... ik heb ook mijn vraagtekens bij deze zaak. Heb al eens eerder gevraagd naar ervaringen van anderen in dit topic maar helaas geen reactie. Liever een paar cent minder en dat het dan betrouwbaar is, in plaats van dat de zaak omvalt of dat je gedoe krijgt over een half jaar.
Als je via hun site probeert tarieven te vinden moet je al een contract accepteren zonder dat je kunt zien welke prijzen daaraan hangen... 8)7
Ja de enige manier waarop ik de prijzen heb gezien is via Independer, gelukkig kun je daar ook afsluiten dus dan verwacht ik wel dat je de tarieven krijgt die daar gemeld worden.

23ct via Eneco, Vandebron, Welkomenergie etc is ook zeer interessant. Nog even in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ja prima toch? Was hier ook 1 belletje omdat het online steeds afgekeurd was.
Ga je geen buil aan vallen toch als ze failliet gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:21
Rol-Co schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:36:
[...]

Ja prima toch? Was hier ook 1 belletje omdat het online steeds afgekeurd was.
Ga je geen buil aan vallen toch als ze failliet gaan :)
Over 3 maanden een vette rekening van hele dure ingekochte stroom?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
Glenfiddich schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:34:
[...]

Die redenering lees ik veel, maar aandeelhouders dragen in beginsel geen enkele aansprakelijkheid voor de schulden van de ondernemingen waarin zij die aandelen houden.
Haal je nu niet GC en CB door elkaar?

Los daarvan, het gaat hier niet over aandeelhouders.

[ Voor 7% gewijzigd door Melkunie op 07-10-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39
Melkunie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:52:
[...]

Haal je nu niet GC en CB door elkaar?

Los daarvan, het gaat hier niet over aandeelhouders.
Nee die haal ik niet door elkaar. En volgens mij ging het wel over aandeelhouders, een aantal mensen schreven immers over Eneco als vermogende mede-eigenaar (aandeelhouder dus) van GC waardoor GC niet zo snel zou omvallen. Maar Eneco als aandeelhouder draagt in beginsel geen enkele aansprakelijkheid voor de verplichtingen van GC.

Uiteraard zou het omvallen van GC wel de investering van Eneco in GC doen verdampen, maar als dat minder kost dan opnieuw investeren zodat GC aan haar verplichtingen zal kunnen blijven voldoen, dan kunnen ze prima de spreekwoordelijke stekker er uit trekken.

Maar goed: dit is uiteraard zuiver hypothetisch. Ik kan niet inschatten hoe goed GC er voor staat natuurlijk :)

[ Voor 25% gewijzigd door Glenfiddich op 07-10-2021 20:01 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

reneeke1970 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:50:
[...]

Over 3 maanden een vette rekening van hele dure ingekochte stroom?
En dan bij de leverancier die er na komt weer een rekening van veel teruggeleverd. Zal wel los lopen zeker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
@Glenfiddich, daar ben het verder ook mee eens, maar ik reageerde op een post die sprak over de solvabiliteit van de Consumentenbond, niet die van Greenchoice ;)

flee12 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 14:05:
Zoals @Cheesy al aangaf, de term om op te zoeken is modelcontract. Deze moet er ook altijd zijn, vanuit de ACM zijn leveranciers altijd verplicht deze aan te bieden op het moment dat ze een ander (ongeacht wat voor variant) contract aanbieden. De regels zijn alleen weer niet duidelijk over hoe makkelijk vindbaar dit moet zijn, dus de leveranciers maken er soms een sport van dit zo lastig mogelijk te vinden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39
Melkunie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:34:
@Glenfiddich, daar ben het verder ook mee eens, maar ik reageerde op een post die sprak over de solvabiliteit van de Consumentenbond, niet die van Greenchoice ;)
Maar je noemde ook dat de solvabiliteit van GC prima zou zijn, met Eneco als eigenaar ;)

Maar daartussen zie ik niet echt een verband (tenzij er wellicht sprake is van aandelen die nog niet volledig zijn volgestort).

Catch a smile out there!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

noobynater schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 11:09:
[...]

Tijd om over te stappen dan :9

Kernion staat nog steeds met kop en schouders bovenaan met 28,09ct/kWh terugleververgoeding, op 2e plek staat op het moment Vandebron met 23,14ct/kWh lijkt het. Denk dat NLE/BudgetEnergie ook wel hoogzitten, maar is lastig vergelijken omdat je op de site niet zonder gas tarieven kunt opvragen.
Wie durft :+
34 cent voor teruglevering 8)7
€2.287,— voor 6.000 kWh overschot.
€660,— meer dan de €1.625,— bij Budget-energie gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5UR980A3DCffIcBf099yFNCYAE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hISFc76oIVy83JEpo7DuUX5P.png?f=fotoalbum_large

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:40
Goh heb me eigenlijk nooit echt zorgen gemaakt, dacht dat het allemaal wel los zou lopen.. maar ergens voel ik nu toch wel wat zorgen opkomen…
Ik zit momenteel (al een tijdje) bij Essent. Zag net dat ik een contract voor variable stroom en gas heb, looptijd Flex.

Houdt dit in dat mijn prijzen dus de komende tijd gaan stijgen? Want als ik op de site van Essent kijk, staat er logischerwijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOjvLsC9jbfkYvaFrzouVy9JU4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8k9xA963rQwuM8EfIAQeVWeN.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit waar? Is het nu slim om dan maar te blijven zitten? Mijn termijn bedrag ligt momenteel op €181,- Heb geen zonnepanelen. Maar waar kan ik op rekenen wanneer dit nog zal gaan stijgen?
Kortom, ben de draad teveel kwijt. Heb hier echt geen verstand van, overstappen doe ik eigenlijk nooit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
JoKo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:55:
[...]

[Afbeelding]
Je hebt nog 14 dagen bedenktijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Rol-Co schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:11:
[...]

En dan bij de leverancier die er na komt weer een rekening van veel teruggeleverd. Zal wel los lopen zeker?
Tja dat weten we over een half jaar.
Voorlopig trekken al die websites en vergelijkingssite sites hun keutel in dus er lijkt iets niet te kloppen.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
JoKo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:55:
[...]

[Afbeelding]
Ik niet want ik krijg andere bedragen te zien, iets klopt er niet.
Ik krijg ook van niemand een bevestiging mail dus tja

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

reneeke1970 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 21:35:
[...]

Tja dat weten we over een half jaar.
Voorlopig trekken al die websites en vergelijkingssite sites hun keutel in dus er lijkt iets niet te kloppen.
Bij mij nog het zelfde hoor, zie nog steeds 50-52 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Stomme vraag misschien, maar lijkt het er nou op dat de gasprijzen op de TTF Gas Futures (https://www.theice.com/pr...res/data?marketId=5285051) weer iets aan het dalen is? Die stond begin van de week nog op bijna 120.000.

Achtergrond van de vraag is dat ik zoals zovelen ingestapt ben in de CB/GC-3 jarige deal, maar ik heb nog even om te annuleren (binnen de 14 dagen) dus er is ruimte voor twijfel :+

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Volgens die calculator kom ik nog steeds op hetzelfde bedrag (82 euro p.m. - 2012 appartement) uit dat ik nu betaal. Dat lijkt me vrij vreemd?

Moet zelf nog even goed nadenken, heb er weinig verstand van. Meestal doe ik het altijd via Independer, maar sinds ik dit jaar 300 euro moest bij te betalen (zat op 75 euro + lekkende radiator), ga ik maar eens verder kijken. Budget Energie heeft mij een verleng aanbod gestuurd, maar ik heb nog tot februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
3 jaar vast tegen deze hoge prijzen vind ik persoonlijk vrij risicovol. Hoe hoog is de boete bij opzegging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:36
HollowGamer schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:06:
[...]

Volgens die calculator kom ik nog steeds op hetzelfde bedrag (82 euro p.m. - 2012 appartement) uit dat ik nu betaal. Dat lijkt me vrij vreemd?

Moet zelf nog even goed nadenken, heb er weinig verstand van. Meestal doe ik het altijd via Independer, maar sinds ik dit jaar 300 euro moest bij te betalen (zat op 75 euro + lekkende radiator), ga ik maar eens verder kijken. Budget Energie heeft mij een verleng aanbod gestuurd, maar ik heb nog tot februari.
Moet je niet kijken naar een jaar zonder lekkende radiator en die invoeren om te vergelijken?

@SidewalkSuper Ik heb nooit eerder voor 3 jaar vast gezet maar nu hoop ik met dat gc aanbod aardig te zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Roos79 op 07-10-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:23
SidewalkSuper schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:19:
3 jaar vast tegen deze hoge prijzen vind ik persoonlijk vrij risicovol. Hoe hoog is de boete bij opzegging?
Hoe lang zou het nog duren voordat het contract afloopt? Hoeveel moet u maximaal betalen?
Korter dan 1,5 jaar 50 EUR
1,5 - 2 jaar 75 EUR
2 tot 2,5 jaar 100 EUR
Langer dan 2,5 jaar 125 EUR
Dit zijn de boetes per product. Als de prijzen enorm zakken, dan kan het de moeite waard zijn om de boetes voor lief te nemen. :)

Als je in de zomermaanden een betere aanbieding hebt gevonden (en je contract reeds 6 maanden of langer loopt), dan kost het je € 200 voor stroom+gas. Daarvoor kost het € 250. Met een beetje geluk wordt dit (deels) door de volgende leverancier gecompenseerd.

Zelfs als de prijzen in januari enorm zakken kan het de moeite waard zijn om even € 250 (ipv € 200) af te tikken. :P Dat is dan een gok die je neemt, want de prijzen kunnen dan nóg verder zakken. :+ Nu ik het zo teruglees moet ik alvast een draaiboek klaarzetten: vastzetten voor een jaar zodat de opzegvergoeding een paar maanden later lager is, of zelfs variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:12

AMDFreak

Intel is zo..

Momenteel heb ik een contract van 1 jaar bij Oxxio welke in november afloopt.
Tot daar een duidelijk verhaal.
Echter wat gebeurt er daarna? Krijg ik dan meteen nieuwe tarieven om mijn oren? Krijg ik dan eerst nog het huidige "variabele" tarief van 01-07 - 01-01-2022?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• argusb79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 09:13
AMDFreak schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:07:
Echter wat gebeurt er daarna? Krijg ik dan meteen nieuwe tarieven om mijn oren? Krijg ik dan eerst nog het huidige "variabele" tarief van 01-07 - 01-01-2022?
Vermoedelijk het tweede, ik heb met mijn leverancier (Vandebron) gebeld en daar geldt het "1 juli" tarief tot 1 januari.

Als je het zeker wilt weten: even contact opnemen met Oxxio.

PVoutput 3.3kWp Bauer mono, SB3000-TL21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:10
Bovenstaande tarieven kreeg ik van budget energie toen ik belde wat mijn variabel tarief ging worden. Maar bij eind contract komen ze nu met hele andere prijzen door 😵‍💫😵‍💫😵‍💫

Zo blij dat we de keus hebben gemaakt voor de GC deal… want heb echt even zitten twijfelen om voor het lagere Budget energie tarief te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZA8tMZuVsYciGn-g60cxH1_jkMU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RSeosXRDnwPHt5hkVmNZovf1.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 42% gewijzigd door Stinger_Ventura op 08-10-2021 09:21 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
AMDFreak schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:07:
Ja, denk het ook. Als je niet hebt opgezegd of een ander contract bent aangegaan, betaal je na afloop van je contract de variabele tarieven. Dus niet de tarieven die tot 1-1 gelden. Volgens mij ben je na afloop van je contract niet gebonden aan een lange opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimRam
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 12:42
Heeft het eigenlijk nut om momenteel over te stappen als je zonnepanelen hebt, enkel stroom afneemt en momenteel jaarlijks ongv. quitte speelt met verbruik en teruglevering?
Pagina: 1 ... 58 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4