Toen ik mijn contract afsloot, stonden er tarieven van die huidige maand op de website. Die tarieven worden elke maand opnieuw berekend en kunnen dus nog gaan veranderen voordat je contract in gaat.Oulewappeur schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:20:
Met de berichtgeving van de laatste dagen toch wat eerder de boel gaan bestuderen dan ik normaliter doe.
Mijn contract loopt af op 1 januari...
Over stroom maak ik mijn niet zo'n zorgen aangezien ik 18 panelen op het dak heb liggen en daarin een overschot heb.
Gas daarin tegen... Gas tarief staat nu op 0.77374 per M3
Heb een verlengingsaanbod met een tarief van 1.6027 per M3.
Nu heb ik gekeken bij Vattenfall (vorige leverancier) en kom ik uit op een aanbod waarbij ik op jaarbasis toch al 300 euro goedkoper uit ben (nogsteeds flink duurder dan nu maar goed).
Ik kan maximaal 60 dagen vooruit zetten (dat betekend op zijn vroegst per 6 december).
Gezien ik dan minder dan een maand in mijn huidige energie contract nog zit (die vervalt per 1 januari 2022) klopt het dan dat ik dus geen boete hoef te betalen?
Weet niet of dat zo gedaan wordt bij elke aanbieder maar als dat zo is, is het misschien nog wel goedkoper om de boete(laag want al heel dichtbij einde contract) te betalen dan te wachten op de nieuwe tarieven, maar dat blijft een gokje en rekensom. Gekke tijden.