Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.223 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48
Jelte schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:38:
Yup, hier ook Greenchoice genomen. Vandebron wilde €1,60/m³ gas hebben.

We lopen hier zeker het risico dat Greenchoice een probleem heeft en over de kop gaat. We gaan de winter in, dus de duurste maanden komen eraan.

Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Even online gekeken.
Geeenchoice is voor 70% in handen van Energie Concurrent en voor 30% voor Eneco”
Die Energieconcurrent kan ik weinig over vinden, maar Eneco os een solide partij.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 22:21
Ik zie vandaag precies dezelfde prijzen voor een variabel contract als enkele dagen geleden. Blijkbaar is het toch vooral marketing en zijn de variabele prijzen van o.a. Vattenfall, Oxxio, Energie van Ons, Powerpeers enz. niet omhoog gegaan?

Mijn huidige contract bij Greenchoice loopt in december af. Wel triest dat Greenchoice nu bij variabel contract op 2405 euro zit en bij bijv. Energie van ons op 1607 euro. Dus ik ga in de tussentijd wel een overstap regelen om hun belachelijke variabele tarieven te vermijden (0,355 per kwh en 1,35 per m3), ik denk naar een ander variabel contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verbaasde me wel dat circa twee maanden geleden het aanbod van Vandebron nog ruim onder €1 lag en twee weken terug daar net op. En nu dus al €1,60? Pfft, dat gaat vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Bulldock schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:50:
Ik zie vandaag precies dezelfde prijzen voor een variabel contract als enkele dagen geleden. Blijkbaar is het toch vooral marketing en zijn de variabele prijzen van o.a. Vattenfall, Oxxio, Energie van Ons, Powerpeers enz. niet omhoog gegaan?
De variabele prijzen veranderen toch alleen per 1-1 en 1-7?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:46
Glenfiddich schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:57:
[...]

Eens per half jaar ja. Maar Essent mag altijd wijzigen, die hebben ergens een sneaky regel.

Maar ik ben benieuwd naar de variabele prijzen van 1.1

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinchento
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 21:56
Vraag mij inderdaad af of de deal van CB/GC stand gaat houden. Momenteel krijg ik daar voor gas €0,86670 en via gaslicht zie ik bij GC voor 3 jaar een prijs à €1,1755, oftewel een verschil van €0,31?

Ik zit momenteel bij Essent, afloopdatum 12-01-2022, maar de hele Essent omgeving is het aan het trippen bij mij. Als ik zou overstappen naar CB/GC zou ik ongeveer dezelfde tarieven gaan houden als wat ik nu betaal. Mijn huidige insteek is toch om deze overstap te gaan maken, want ik verwacht niet dat de gasprijzen in 2022 weer zullen dalen naar het niveau wat CB/GC nu aanbiedt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:42
Iemand al insiderinformatie over de stadsverwarming prijsverhogingen? Die zullen niet mals zijn. Jullie kunnen tenminste nog kiezen met gas. Ik heb stadsverwarming en wordt naar verwachting hard gepakt van achter door Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 21:28
Glenfiddich schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:57:
[...]

Mijn variabele GreenChoice gas kosten zijn nog 0.80-0.90 euro per m3. Ik laat deze nog staan tot 1 januari 2022. De komende maanden kan ik nog van deze lage prijs genieten en dan heb ik de eerste 3 maanden van 2022 een mogelijk nog hogere prijs maar om nog over te schakelen naar al een hogere prijs lijkt me totaal niet aantrekkelijk.... of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:50
Hier gisteren ook overgestapt naar GC via de CB.
18e zou het over gaan. Tot die tijd variabel van Eneco en zijn ook niet omhoog geschoten.

Oude prijzen waren:

Leveringskosten voor stroom
Normaaltarief: € 0,22472 per kWh
Daltarief: € 0,21034per kWh

Gas: € 0,7866 per m3

Nieuwe prijzen zijn dus wel iets hoger.

[ Voor 40% gewijzigd door -Splash- op 01-10-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinchento
sinasappel schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:07:
[...]

Mijn variabele GreenChoice gas kosten zijn nog 0.80-0.90 euro per m3. Ik laat deze nog staan tot 1 januari 2022. De komende maanden kan ik nog van deze lage prijs genieten en dan heb ik de eerste 3 maanden van 2022 een mogelijk nog hogere prijs maar om nog over te schakelen naar al een hogere prijs lijkt me totaal niet aantrekkelijk.... of mis ik iets?
Ik zit er ongeveer hetzelfde erin; ik verwacht niet dat er plots weer wat gaskranen opengedraaid gaan worden met dat hele duurzaamheidscircus :+ en de trend 'van het gas af'. Oftewel ik verwacht dat de gasprijzen hoog zullen blijven in 2022 en ik heb dus het gevoel dat als je gaat afwachten i.c.m. variabele tarieven dat je uiteindelijk de hoofdprijs zal betalen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:52
Kreeg net een mail van Eneco met mijn nieuwe variabele tarief: € 0,28829 kWh ipv € 0,21732 kWh
Ben ik even blij met mijn over gedimensioneerde zonnepanelen...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinchento
Wat mij trouwens nu opvalt bij de algemene voorwaarden van de CB/GC deal is het volgende bij artikel 19:
19.1 Wij mogen deze voorwaarden altijd veranderen.
19.2 Veranderen wij deze voorwaarden? Dan informeren wij u minimaal tien kalenderdagen voor de verandering
schriftelijk of digitaal. Wij melden dan ook dat u onze overeenkomst mag beëindigen. Daarvoor gelden wel
deze voorwaarden.
19.3 Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens de overeenkomst.
Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor elektriciteit of gas,
waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking
tot marge en prijs- en inkooprisico’s, Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en
wijzigingen in onze algemene kostenstructuur.
Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen,
in dat geval zal deze reden duidelijk aan u uitgelegd worden.
19.4 Veranderen wij de leveringstarieven? Dan informeren we u schriftelijk of digitaal. Wij informeren u tijdig
voordat wij deze tarieven veranderen en wij melden dan ook dat u onze overeenkomst zonder vaste
einddatum mag beëindigen. Daarvoor gelden wel deze voorwaarden. Deze bepaling geldt niet voor een
wijziging van de tarieven door een wijziging van de overheidsheffingen of de belastingen.
19.5 Wij kunnen ook met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven niet mogen veranderen tijdens de
overeenkomst. Dit geldt niet voor een wijziging van de tarieven door een wijziging van de
overheidsheffingen of de belastingen.
19.6 De netbeheerder kan zijn tarieven ook veranderen. In zijn algemene voorwaarden staan de regels hiervoor
Ik neem aan dat dit alleen geldt voor de belasting/toeslagen? Of kan ik bovenstaande zo interpreteren dat zij ook in staat zijn om het leveringstarief aan te passen gedurende het contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
soeppie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:24:
[...]

Afhankelijk naar welke energieleverancier je over gaat stappen. Greenchoice hanteert 180 dagen. Coolblue volgens mij zelfs een jaar.

https://www.gaslicht.com/...het-juiste-overstapmoment
Ja dat zeg ik, het gaat in dit geval specifiek over United Consumers, kijk de posts even terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
vinchento schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:12:
[...]
ik heb dus het gevoel dat als je gaat afwachten i.c.m. variabele tarieven dat je uiteindelijk de hoofdprijs zal betalen...
Dan stoken we de houtkachel wat harder >:)
Maar dat idee zullen meer mensen hebben, dus kachelhout zal ook wel duurder worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:43

The Legend

*Plop*

Ik kan het zo snel op de laatste pagina’s niet terugvinden, maar weet iemand waarom het aanbod van de CB/GC hoger uitvalt dan geadverteerd wordt? Ik krijg een kaal levertarief per m3 van € 0,39494 aangeboden terwijl geadverteerd wordt met € 0,34197 per m3. Ik ben op dit moment al klant bij GC, maar als ik aangeef bij een andere partij klant te zijn dan blijft het tarief gelijk.

[edit]

Na verwijderen cookies blijkt het toch in het al klant zijn bij GC te zitten.. iemand daar al wat op gevonden? :p

Verschil zit zowel in de elektra als de gasprijs. Normaaltarief 2,123ct duurder, daltarief 2,125ct duurder. Gas 5,297ct duurder :/

[ Voor 25% gewijzigd door The Legend op 01-10-2021 11:02 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-08 13:30
The Legend schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:50:

Na verwijderen cookies blijkt het toch in het al klant zijn bij GC te zitten.. iemand daar al wat op gevonden? :p
Mijn vriendin hangt momenteel met Greenchoice aan de lijn over precies dit. Waarschijnlijk iets omtrent nieuwe klanten binnenhengelen, en bestaande klanten laten stikken zoals altijd in de energiewereld. Ik laat je de uitkomst weten (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

samvdheijden schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:01:
[...]

Mijn vriendin hangt momenteel met Greenchoice aan de lijn over precies dit. Waarschijnlijk iets omtrent nieuwe klanten binnenhengelen, en bestaande klanten laten stikken zoals altijd in de energiewereld. Ik laat je de uitkomst weten (y)
Ik hang nu bij de CB aan de lijn :p

CB zegt zoals verwacht: aanbod geldt alleen voor nieuwe klanten, niet voor bestaande klanten. Geen antwoord waarom dat niet netjes vermeld wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door The Legend op 01-10-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nou, dan zullen warmtepompen en zonnepanelen toch wel weer wat interessanter worden denk ik :+
Zelf ook maar eens gekeken maar alles staat nog een half jaar vast op een relatief laag tarief.

Ondertussen in de zomer een split-unit laten hangen die inmiddels meer kWh's verstookt heeft met verwarmen dan koelen 8)7 Maar daar ga ik echt veel gas mee besparen, doe ik nu al. Begin dit jaar stookten we in de recordkou week ongeveer 25 kuub per dag (850m3 inhoud, vrijstaand). Dat is met de 1.60,- die ik hier zie langskomen niet meer grappig. Zonnepanelen liggen ook al op het dak, dus eigenlijk heel erg blij op dit moment.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedijkhuis
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 19:31
Teller van CB stond gisterochtend op 31k deelnemers en vanochtend op 33k. Valt me nog enigszins mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:40

Roy

Hobbies?

[...]

Hier hetzelfde 'probleem'. Ik hoor graag of GC via de telefoon wel de lage tarieven kan aanbieden.

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:47

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

En gaan ze er in mee of is het lekker puh alleen voor nieuwe klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 12:48
Nou, vanochtend aangemeld bij Greenchoice via CB.
Inmiddels contractbevestiging binnen van GC.

Wat ik me wel afvraag; Mijn BudgetEnergie contract loopt per 23-10 af. En nu zet GC de levering op 25-10!
Ik dacht dat er 1 maand opzeg termijn was, en dat ik dus 14 dagen bedenktijd + 4 weken pas geleverd ging worden (ergens half November).
Krijg ik straks niet een boete van Budget energie omdat GC zich niet aan de opzegtermijn heeft gehouden?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:49

lonkhuijzen

100% ADH

Hier ook aangemeld en nog geen bevestiging van GC maar omdat ik eerder al klant van GC was stond het praktisch gelijk al wel in mijn GC portaal

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samvdheijden
  • Laatst online: 18-08 13:30
ManiacsHouse schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:19:
[...]

En gaan ze er in mee of is het lekker puh alleen voor nieuwe klanten?
De medewerker begreep er geen snars van (van wat in essentie toch best een simpele vraag is…). Dus na 45 minuten wachten en de vraag op meerdere manieren gesteld te hebben maar opgehangen en een mailtje gestuurd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:47

ManiacsHouse

Scheisse!

samvdheijden schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

De medewerker begreep er geen snars van (van wat in essentie toch best een simpele vraag is…). Dus na 45 minuten wachten en de vraag op meerdere manieren gesteld te hebben maar opgehangen en een mailtje gestuurd 8)7
Lol wat? Serieus?? 7(8)7
Ik ga ze ook maar eens bellen :+ Ben benieuwd.

Nou gaat lekker daar. Site is zo traag als maar kan... En aan de telefoon is het wachten.
"Langere wachttijden

Door grote drukte zijn de telefonische wachttijden op dit moment langer dan je van ons gewend bent. Excuses voor het ongemak. "

[ Voor 22% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-10-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evisule
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 22:01
Waneer ik bij CB-GC deal via een incognito window aangeef dat ik een overstap maak van een andere leverancier, terwijl ik nu al bij GC zit, krijg ik voor het 3 jaar vaste contract een lager (!) tarief voor bijv. gas dan mijn huidige variabele gas prijs.

Gas huidig variabel: 0,86716
Gas CB-GC deal: 0,86670

In het aanvragen formulier kan ik alsnog aangeven dat mijn huidige leverancier GC maar ik zie de prijzen dan niet veranderen...

Dit is dan toch een no-brainer of mis ik nu iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:31
weer mail van VEH , de inkoop van energie loopt nog en is uitgesteld tot 11 oktober

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 22:17
jedijkhuis schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:11:
Teller van CB stond gisterochtend op 31k deelnemers en vanochtend op 33k. Valt me nog enigszins mee
Ik zit ook bij die 33k , gister vattenfall afgesloten, via gaslicht, geannuleerd en de CB+GC aanbieding gepakt.
Ik betaal +-1 cent kwh meer en 5cent voor gas in vergelijking met mijn variable contract, dus ik ben wel blij.
ten opzichte van Vattenfall 4cent kwh minder en 10(!) cent gas minder.

Nog geen contract gezien wel al bevestigingopdracht en account vanuit greenchoice, zal wel goed komen

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evisule
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 22:01
Evisule schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:35:
Waneer ik bij CB-GC deal via een incognito window aangeef dat ik een overstap maak van een andere leverancier, terwijl ik nu al bij GC zit, krijg ik voor het 3 jaar vaste contract een lager (!) tarief voor bijv. gas dan mijn huidige variabele gas prijs.

Gas huidig variabel: 0,86716
Gas CB-GC deal: 0,86670

In het aanvragen formulier kan ik alsnog aangeven dat mijn huidige leverancier GC maar ik zie de prijzen dan niet veranderen...

Dit is dan toch een no-brainer of mis ik nu iets?
Hmm bij het willen versturen van het formulier krijg je dan alsnog de melding:
Het aanbod is alleen beschikbaar voor nieuwe klanten, niet voor bestaande klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 21:25
Zou het op naam van je partner of huisgenoten kunnen zij zijn dan een 'nieuwe' klant. Of is een nieuwe klant gedefinieerd als nieuw adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

soeppie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:46:
Zou het op naam van je partner of huisgenoten kunnen zij zijn dan een 'nieuwe' klant. Of is een nieuwe klant gedefinieerd als nieuw adres?
Dit zou mogelijk een optie kunnen zijn, contract staat nu op naam van m’n vriendin. Maar dan moet je dus dat contract opzeggen, en een nieuw contract aangaan op hetzelfde adres met een andere naam.. of dat goed gaat vraag ik me af.

Je lijkt geen ingangsdatum te kunnen kiezen bij de optie ‘geen contract’, dus dat werkt ook niet denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door The Legend op 01-10-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
maarud schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:43:
[...]

Ik twijfel nu dan dus tussen GC via CB voor 3 jaar (dan heb ik de komende 3 jaar hetzelfde als nu), of naar variabel laten gaan. Risico dat het op 1/1 duurder wordt, maar in april/mei wordt het vast weer goedkoper, en dan sluit ik weer een nieuw contract af tzt.
Ik twijfel over hetzelfde, mijn contract loopt in februari af. Ik heb iig een aanbod van de CB/GC in de mail. Dan ga ik er voor elektra ongeveer 5 cent op achteruit en gas 11 cent. Maar ik zou geen flauw idee hebben of je een voorspelling kunt doen van de prijzen in bijvoorbeeld mei. Dan moeten ze wel echt hard dalen tegen die tijd. Ik vind voor 3 jaar vastleggen erg lang dus weet nog niet of ik eieren voor m'n geld kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-09 11:18
Gaat lekker met alle gasverbruikers in Nederland :+ .

Ik zit bij Greenchoice en begin januari loopt mijn contract af, alleen ik gebruik geen gas. Qua stroom lever ik (denk ik) meer op dan ik gebruik. Waarom weet ik dat niet exact?
Nou ik heb er geen vol jaar gewoond en afgelopen winter had ik nog geen warmtepomp, nu wel.

Moet ik me uberhaupt druk maken of zal ik rustig het 'variabele tarief' van Greenchoice afwachten en daarna eens kijken wanneer ik ga 'overstappen'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:08
Thijskoman schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Dan moeten ze wel echt hard dalen tegen die tijd. Ik vind voor 3 jaar vastleggen erg lang dus weet nog niet of ik eieren voor m'n geld kies.
Vastleggen voor drie jaar? Als je een halfjaar van het contract hebt uitgediend kan je tegen betaling van € 100 per product het contract beëindigen. Veel leveranciers vergoeden deze boete ook (hier en daar heb ik gezien dat ze max € 50 vergoeden wanneer je een 1-jarig contract aangaat, dus dan kost het je effectief € 50 per product).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:41
@Krilo_89 Nee hoor je hoeft je dan niet druk te maken...

Mocht je meer opwekken dan dat je verbuikt, dan zal dit met het salderen gewoon 1:1 verrekend worden. Dus ook al ga je 1 euro per kwh betalen, aan het einde van je contract wordt het toch tegen elkaar weggestreept.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:04

backupdevice

Boeh!

1.28 per Kuub gas ....

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hoe werkt dat met die greenchoice deal als je contract in december afloopt? Gaat hij dan daarna in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Possible schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:15:
@Krilo_89 Nee hoor je hoeft je dan niet druk te maken...

Mocht je meer opwekken dan dat je verbuikt, dan zal dit met het salderen gewoon 1:1 verrekend worden. Dus ook al ga je 1 euro per kwh betalen, aan het einde van je contract wordt het toch tegen elkaar weggestreept.
Nee inderdaad, dus iedereen met zonnepanelen heeft wat minder stress ;). Maar ik zit nog wel met die 8ct teruglever vergoeding. dus dat is niet helemaal 1op1 toch.

-edit-

Ik zie nu dat ik 0 euro per maand betaal, dus ik zou sowieso gek zijn om over te stappen ;).

[ Voor 8% gewijzigd door Krilo_89 op 01-10-2021 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:08
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:23:
Hoe werkt dat met die greenchoice deal als je contract in december afloopt? Gaat hij dan daarna in?
Je kan gewoon een startdatum opgeven voor je nieuwe contract (mits die datum maximaal 180 dagen in de toekomst ligt).

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 01-10-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:21:

Wat ik me wel afvraag; Mijn BudgetEnergie contract loopt per 23-10 af. En nu zet GC de levering op 25-10!
Ik dacht dat er 1 maand opzeg termijn was, en dat ik dus 14 dagen bedenktijd + 4 weken pas geleverd ging worden (ergens half November).
Krijg ik straks niet een boete van Budget energie omdat GC zich niet aan de opzegtermijn heeft gehouden?
Bij mij ook zoiets: huidige loopt tot (dus niet tot en met) 17-1, net bevestiging van GC dat zij gaan leveren per 18-1. Betaal ik dan straks nog 1 dag tegen variabel tarief van mijn huidige leverancier? :+

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08 11:04
Glenfiddich schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:34:
[...]

Bij mij ook zoiets: huidige loopt tot (dus niet tot en met) 17-1, net bevestiging van GC dat zij gaan leveren per 18-1. Betaal ik dan straks nog 1 dag tegen variabel tarief van mijn huidige leverancier? :+
of je zit een dag in de kou en met kaarsjes aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Krilo_89 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:27:
[...]

Nee inderdaad, dus iedereen met zonnepanelen heeft wat minder stress ;). Maar ik zit nog wel met die 8ct teruglever vergoeding. dus dat is niet helemaal 1op1 toch.

-edit-

Ik zie nu dat ik 0 euro per maand betaal, dus ik zou sowieso gek zijn om over te stappen ;).
Ik zou juist wél overstappen. Ik verbruik per saldo ook maar een paar kWh (30 ofzo) en krijg voor stroom dik 200 euro retour (heb daarnaast wel gas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
pfoh...

krijg van Budget Energie een aanbod:
1 jarig contact
€ 0.35464 per KWH
gas € 1.39342

3 jarig
0.30652 per KWH
1.10135 per M3

Pfff.... denk dat ik dat consumentenbond GC aanbod maar even snel accepteer

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@Cheesy @Krilo_89 En daarnaast omdat de prijzen van van stroom ook flink zijn gestegen, zal het tergleververgoeding ook stuk meer zijn lijkt mij ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krilo_89
Possible schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:40:
@Cheesy @Krilo_89 En daarnaast omdat de prijzen van van stroom ook flink zijn gestegen, zal het tergleververgoeding ook stuk meer zijn lijkt mij ?
Ik ga eens kijken. Ik moet gewoon degene hebben die niet failliet gaat en die veel teruggeeft. Ik heb geen slimme meter, dus ik geef alleen een begin en eindstand op. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
samvdheijden schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

Ben heel benieuwd naar de reactie, aangezien ik gisteren GC heb afgesloten via CB terwijl ik nu ook al een (variabel) contract bij GC heb. In formulier natuurlijk netjes aangegeven dat GC ook mijn huidige leverancier is en kon er verder ook helemaal niets over vinden dat het alleen voor nieuwe klanten zou gelden.

Mocht dat toch zo blijken dan ga ik absoluut bezwaar maken, en ook klagen bij de CB. Dan hadden ze het formulier zo moeten bouwen dat je een melding krijgt bij aangeven dat je huidige leverancier GC is en het duidelijk moeten vermelden dat het alleen voor nieuwe klanten geldt.

Heb voor de zekerheid overal screenshots van gemaakt en in de PDF die ik naderhand van CB kreeg staat bij actievoorwaarden ook 'n.v.t.'

Edit: bij 'Productvoorwaarden' staat er ook niets over vermeld: http://static.pricewise.n...20-%20Consumentenbond.pdf (PDF)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwMiy-7GLheBM5At_LN03eTwutY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Be7O19gyQPZKZoTQwqs9ThK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door sOid op 01-10-2021 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Krilo_89 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:42:
[...]

Ik ga eens kijken. Ik moet gewoon degene hebben die niet failliet gaat en die veel teruggeeft. Ik heb geen slimme meter, dus ik geef alleen een begin en eindstand op. }:O
dat is bij een slimme meter toch precies hetzelfde? behalve dat je dan dus wel inzicht hebt in hoeveel je afgenomen en teruggeleverd hebt (handig om te weten, ivm afschaffing van de saldering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Krilo_89 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:42:
[...]

Wel netjes hoor! Dat ga ik niet voor elkaar krijgen in mijn jaren 30 woning. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krilo_89
borft schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

dat is bij een slimme meter toch precies hetzelfde? behalve dat je dan dus wel inzicht hebt in hoeveel je afgenomen en teruggeleverd hebt (handig om te weten, ivm afschaffing van de saldering).
Op dit moment nog niet volgens mij, maar later wel. Dan krijg je voor het terugleveren minder dan voor het 'gebruiken'. Bij mij kunnen ze denken dat ik bijv. 150 kWh in een heel jaar verbruikt heb. Terwijl ik bijv. 10000 opgeleverd heb en 10150 verbruikt.

@-Splash- , dit is een jaren 60 huis, maar ik ben nu na 1,5 jaar verbouwen en verduurzamen 'bijna' klaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Krilo_89 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Op dit moment nog niet volgens mij, maar later wel. Dan krijg je voor het terugleveren minder dan voor het 'gebruiken'. Bij mij kunnen ze denken dat ik bijv. 150 kWh in een heel jaar verbruikt heb. Terwijl ik bijv. 10000 opgeleverd heb en 10150 verbruikt.

@-Splash- , dit is een jaren 60 huis, maar ik ben nu na 1,5 jaar verbouwen en verduurzamen 'bijna' klaar ;).
Oh helemaal netjes!!! Ik zou echt moeten puzzelen waar ik hier een warmtepomp kwijt zou kunnen. Dan zou ik een zolderkamer ervoor op moeten offeren (en een dakkapel voor de zonnepanelen denk ik).

Het is natuurlijk waar een wil is is een weg, maar spouwmuren isoleren en (op dit moment) de zolder kan wellicht al wat doen. Maar het wordt nooit zoals bij een nieuwbouwhuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:04
-Splash- schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

Oh helemaal netjes!!! Ik zou echt moeten puzzelen waar ik hier een warmtepomp kwijt zou kunnen. Dan zou ik een zolderkamer ervoor op moeten offeren (en een dakkapel voor de zonnepanelen denk ik).

Het is natuurlijk waar een wil is is een weg, maar spouwmuren isoleren en (op dit moment) de zolder kan wellicht al wat doen. Maar het wordt nooit zoals bij een nieuwbouwhuis.
Warmtepompen staan buiten hoor!
En voor zonnepanelen kun je afdakje maken of extra schuurtje plaatsen als dat nut heeft.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Laatst online: 07:16
sOid schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

Ben heel benieuwd naar de reactie, aangezien ik gisteren GC heb afgesloten via CB terwijl ik nu ook al een (variabel) contract bij GC heb. In formulier natuurlijk netjes aangegeven dat GC ook mijn huidige leverancier is en kon er verder ook helemaal niets over vinden dat het alleen voor nieuwe klanten zou gelden.

Mocht dat toch zo blijken dan ga ik absoluut bezwaar maken, en ook klagen bij de CB. Dan hadden ze het formulier zo moeten bouwen dat je een melding krijgt bij aangeven dat je huidige leverancier GC is en het duidelijk moeten vermelden dat het alleen voor nieuwe klanten geldt.

Heb voor de zekerheid overal screenshots van gemaakt en in de PDF die ik naderhand van CB kreeg staat bij actievoorwaarden ook 'n.v.t.'

Edit: bij 'Productvoorwaarden' staat er ook niets over vermeld: http://static.pricewise.n...20-%20Consumentenbond.pdf (PDF)

[Afbeelding]
Ik heb dit vanochtend ook gedaan. Ook netjes aangegeven dat ik al bij GC zat en daarna stond het in beeld als 'verlengvoorstel'. Zo staat het ook in de 'overstapbevestiging'.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 16:07
Klopt inderdaad. Bij andere leverancier is het aanbod een een paar centen per kuub/kw goedkoper dan wanneer je al GC klant bent.

De bizarre wereld van de energieboeren waarbij meerjarig klant zijn bestraft wordt.

Als ik het zo uitreken scheelt het 80 euro per jaar of zo, als je zo zielig bent als bedrijf dan mag je dat van me hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door delpit op 01-10-2021 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krilo_89
-Splash- schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:53:
[...]

WP staat buiten bij mij (monoblock) en het huis is beter geisoleerd dan elk nieuwbouw huis hier in de buurt, dus het kan zeker ;). Maar je moet er een hoop voor doen.
Verkapt gezien ziet het er nu ook uit als een nieuw huis en kan je op een paar kleine plekjes zien dat het een bestaand huis was. Mijn dak is volledig vernieuwd en de dakpannen zijn vervangen voor zonnepanelen bijv. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
GermanPivo schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:57:
[...]

Ik heb dit vanochtend ook gedaan. Ook netjes aangegeven dat ik al bij GC zat en daarna stond het in beeld als 'verlengvoorstel'. Zo staat het ook in de 'overstapbevestiging'.
Oh ja, er staat inderdaad ergens in het klein 'verlenging', overheen gelezen. Verder wordt er voor zover ik zie overal over overstappen gesproken.

Erg verwarrend allemaal.
delpit schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:00:
Klopt inderdaad. Bij andere leverancier is het aanbod een een paar centen per kuub/kw goedkoper dan wanneer je al GC klant bent.

De bizarre wereld van de energieboeren waarbij meerjarig klant zijn bestraft wordt.

Als ik het zo uitreken scheelt het 80 euro per jaar of zo, als je zo zielig bent als bedrijf dan mag je dat van me hebben.
Het is echt belachelijk. Heb het aanbod van de CB gisteren vergeleken met dezelfde gegevens direct bij Greenchoice intikken. Scheelt op jaarbasis 276 euro voor mijn gebruik (1440kwh piek, 960 dal, 1500m3 gas) 8)7

Mooi man, marktwerking enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
mooi om te zien dat er een topic is voor dit soort zaken :)

gisteren maar weer voor 1 jaar vast gezet, omdat mijn cotract per 3- november verloopt. en inderdaad zoals gewaarschuwd vandaag zijn de prijzen bij de zelfde leverancier gewoon dik omhoog gegaan.
heb nu 29/27 piek dal stroom en 1,05 m3 voor gas. Geen welkom bonus want ik sluit niet uit dat er nog maatschappijen gaan omvallen door de hoge prijzen. (Was een harde les van energieflex)

Met de 50 euro extra terug van de overheid , mijn zonnepanelen waardoor ik ongeveer 250 kW verbruik heb en mijn 800 kuub gas denk ik dat ik de schade nog redelijk kan beperken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Laatst online: 07:16
Hier dus het aanbod van CB/GC geaccepteerd (per 13/12). Misschien dat Vereniging Eigen Huis nog iets voor elkaar krijgt, maar verwacht niet dat die met lagere prijzen kunnen komen. €0.27 normaal, €0.25 dal en €0.92 gas. 3-jarig contract natuurlijk, maar indien de prijzen weer enigszins dalen neem ik de eventuele boete na het eerste jaar wel voor lief.

Door aanschaf zonnepanelen en flink overschot, houden we hetzelfde maandbedrag. Maar doet toch pijn als je bedenkt dat we anders €45 per maand minder waren gaan betalen.

Sinds vandaag aan het verwarmen met de airco's, dus verwacht nog een flinke slok te gaan besparen op gas dit jaar :)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:21:

Ik denk niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken, maar even informeren bij Budget en GC kan geen kwaad. Het is in ieder geval niet 14 dagen bedenktijd + vier weken, die vier weken gaan al in op de aanvraagdatum. De bedenktijd zit daar ook in.
Logischer zou zijn dat ze je levering dan starten op vandaag + 4 weken = 29 oktober. Daarmee zou je dan net een paar dagen langer op de variabele tarieven van BudgetEnergie blijven zitten, da's ook niks natuurlijk.
Beide leveranciers hebben de Gedragscode Consument en Energieleverancier 2020 ondertekend waarmee ze in principe beloven geen boetes in rekening te brengen (of welkomstbonussen alsnog niet uit te keren) bij mensen die onverhoopt 14 dagen (of korter) overstappen naar een ander.
Glenfiddich schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:34:
[...]

Jep :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56
Let op als je gisteren nog een nieuw contract aangegaan bent. Ik heb gisteren rond 17:00 een nieuw contract bij Powerpeers afgesloten. Kreeg vandaag nog wat vragen en een paar uur terug het contract in de mail. Wat blijkt, ze hebben niet de prijzen van gisteren, maar de hogere prijzen van vandaag in het contract staan...

Net gebeld, door de drukte zijn sommige contracten vandaag pas verwerkt. In de mail staat dan wel het juiste termijnbedrag, in de pdf met het contract staat een hoger termijnbedrag gebaseerd op de hogere prijzen. Powerpeers geeft aan dat midden volgende week een nieuwe pdf met het juiste contract moet volgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Niek_ op 01-10-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Niek_ schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:21:
Let op als je gisteren nog een nieuw contract aangegaan bent. Ik heb gisteren rond 17:00 een nieuw contract bij Powerpeers afgesloten. Kreeg vandaag nog wat vragen en een paar uur terug het contract in de mail. Wat blijkt, ze hebben niet de prijzen van gisteren, maar de hogere prijzen van vandaag in het contract staan...

Net gebeld, door de drukte zijn sommige contracten vandaag pas verwerkt. In de mail staat dan wel het juiste termijnbedrag, in de pdf met het contract staat een hoger termijnbedrag gebaseerd op de hogere prijzen. Powerpeers geeft aan dat midden volgende week een nieuwe pdf met het juiste contract moet volgen.
wow

geen last van
gister via gaslicht.com afgesloten daarna van en gaslicht.com en de maatschapij al bericht gehad met de prijzen. en ik heb gisteravond rond 21:00 agesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Krilo_89 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

WP staat buiten bij mij (monoblock) en het huis is beter geisoleerd dan elk nieuwbouw huis hier in de buurt, dus het kan zeker ;). Maar je moet er een hoop voor doen.
Verkapt gezien ziet het er nu ook uit als een nieuw huis en kan je op een paar kleine plekjes zien dat het een bestaand huis was. Mijn dak is volledig vernieuwd en de dakpannen zijn vervangen voor zonnepanelen bijv. ;).
reneeke1970 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:57:
[...]

Warmtepompen staan buiten hoor!
En voor zonnepanelen kun je afdakje maken of extra schuurtje plaatsen als dat nut heeft.
Hmmm toch helemaal verkeerd begrepen dan. Dat is interessant... ik ga erin duiken en meer kennis vergaren. Wellicht toch geen slecht idee. Zeker omdat mijn stad (Utrecht) gasloos wilt worden en over wilt stappen naar stadsverwarming etc... is het goed om te kijken wat kan en wat handig is.

Eerst maar eens goed isoleren.

[ Voor 4% gewijzigd door -Splash- op 01-10-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:57

Spotmatic

Ken sent me

banaliteit schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:03:
Iemand al insiderinformatie over de stadsverwarming prijsverhogingen? Die zullen niet mals zijn. Jullie kunnen tenminste nog kiezen met gas. Ik heb stadsverwarming en wordt naar verwachting hard gepakt van achter door Eneco.
Ja, fijn hé dat NMDA principe. Ik betaal nu, 12 jaar later, nog steeds minder aan energie voor een groter huis met slechtere isolatie dan toen voor een kleiner nieuwbouwhuis met stadsverwarming. Het was en is een farce.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:26
Hier van Vandebron (3 jaar vast) naar United Consumers (3 jaar vast) gegaan waarbij het termijnbedrag hetzelfde blijft, terwijl bij het verlengingsaanbod van Vandebron de maandlasten met 50 euro omhoog zouden gaan.

Volgens klantenservicemedewerker gaat bij United Consumers de prijsaanpassing pas in per 4 Oktober, dus mensen kunnen nog overstappen voor de (naar verwachting) lagere huidige prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:10
Dat gas van CB/GC wordt dus ook nog bos gecompenseerd, ben wel benieuwd wat voor bos dat wordt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:58
Toch ook maar de CB/GC 3 jaar vast aangevraagd. Kan er nog even 14 dagen over denken.
Oxxio variabel is nu al hoger dan CB/GC, laat staan wat dat per 1 januari wordt.

https://tradingeconomics.com/commodity/natural-gas
Als je kijkt naar de gasprijshistorie is het in 2014 ook eens net zo duur geweest als nu, daarna zakt het al weer snel. Ik vermoed dat er heus wel extra kraantjes/dingen open gaan komende tijd, want dit is onhoudbaar natuurlijk. Daarnaast zal het na de winter sowieso weer zakken.

Gelukkig heb ik een relatief laag verbruik van 650m³ dus ik ben toch even overgestapt om de maandlasten op €90 te houden. Mocht het volgend jaar dermate goedkoper zijn dat ook de boete uit kan, stap ik wel weer over. Tegen de tijd dat de prijzen laag zijn zullen de energiereuzen ons wel weer trekken met allerlei lokkertjes zoals boete die betaalt wordt, bonussen, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 22:41
MailMan schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:33:
Hier van Vandebron (3 jaar vast) naar United Consumers (3 jaar vast) gegaan waarbij het termijnbedrag hetzelfde blijft, terwijl bij het verlengingsaanbod van Vandebron de maandlasten met 50 euro omhoog zouden gaan.

Volgens klantenservicemedewerker gaat bij United Consumers de prijsaanpassing pas in per 4 Oktober, dus mensen kunnen nog overstappen voor de (naar verwachting) lagere huidige prijzen.
Bij mij geeft United Consumers als enige optie 1 jaar vast. 3 jaar vast is niet beschikbaar, daarboven wel groot adverteren dat je een overstapbonus van 160 euro krijgt bij 3 jaar vast. 8)7

Denk dat ik toch ook maar naar Greenchoice ga, dan wordt het nog flink duurder maar valt het mee. (nu 77 cent / m3 + nog 200 euro bonus in plaats van straks 86 cent). Bij anderen verdubbelt het maandbedrag bijna. De prijzen moeten wel weer flink gaan dalen wil je goedkoper uit zijn dan een eenjarig contract en volgend jaar weer overstappen.

Mensen die nergens op letten en normaal bij een leverancier blijven omdat ze toch elk jaar geld terug krijgen gaan zich kapot schrikken de komende maanden.

[ Voor 14% gewijzigd door Appelkoeken op 01-10-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Mijn contract bij vandebron loopt 2 november af. Ik heb nu nog een vriendenkorting tegoed van € 250,00 + zon 1300 KWh wat ik ''teveel'' heb opgewekt.

Per gisteren is de warmtepomp hier in gebruik genomen en gascontract opgezegd. Wat zouden jullie doen? Gewoon bij vandebron (met alleen elektra) blijven en dan variabel tarief, of toch overstappen naar een andere elektra boer ?

Nadeel is natuurlijk als de markt in februari / maart weer flink gedaald is, dat ik dan dure maanden heb betaald bij vandebron. Als in: Amper stroom teruggeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:37
Voor iedereen die overweegt voor de GreenChoice/ConsumentenBond-deal te gaan: dat aanbod loopt op 3 oktober af, dus zondag aanstaande. Wees op tijd!

Van wat ik begrijp is er nog geen definitieve work-around voor huishoudens die reeds bij GreenChoice zitten, correct? Helaas hebben wij hier zo'n huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Krilo_89 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

mjah, of je krijgt helemaal niets meer, omdat ze het terugdraaien blokkeren zolang je geen nieuwe meter hebt ;)

Magoed, dit is hopeloos off-topic.

Conclusie is wel, hoge prijzen zijn goed voor de terugverdientijd als je overschot hebt, helemaal zolang we nog mogen salderen :) (bij mij is ie gedaald tot onder de 4 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
Dat consumentenbond verhaal is ook niet helemaal zuiver hoor:

Dit is wat je eerst te zien krijgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vi-tAX7uGK5PDMX24r7Htfhr69E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hsu9y219zw25ema7qxHyBtA2.png?f=fotoalbum_large

Dit zijn de tarieven na berekening:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zERazaggBdIGuqt5X-0yikPLG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mit0REwg1YGouSZTTYpneg7j.png?f=fotoalbum_large

??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Ik zie twee verschillende gasregio's in jouw plaatje, en enkel vs dubbel...misschien is dat het? Ik heb iig de 86 cent en 22/25 cent ook in de mailbox bevestiging :)

[ Voor 13% gewijzigd door maarud op 01-10-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
  • Laatst online: 15-09 14:23
aschja schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:04:
Dat consumentenbond verhaal is ook niet helemaal zuiver hoor:

Dit is wat je eerst te zien krijgt:

[Afbeelding]

Dit zijn de tarieven na berekening:

[Afbeelding]

??
Ben je al klant van GC?
Dan is het waarschijnlijk net iets duurder

[ Voor 3% gewijzigd door Toekan op 01-10-2021 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jedijkhuis
Er saat wel het woord "verlenging" bovenaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
maarud schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:06:
Ik zie twee verschillende gasregio's in jouw plaatje[...]
Dat zou heel bar zijn, want sinds 2020 moeten de kosten voor alle gasregio's hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51

robhof

Lembongan view

jedijkhuis schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:12:
Er saat wel het woord "verlenging" bovenaan
Wilde ook net reageren: in het tweede geval zijn het inderdaad de prijzen bij verlenging. Ik heb dezeflde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
robhof schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Wilde ook net reageren: in het tweede geval zijn het inderdaad de prijzen bij verlenging. Ik heb dezeflde.
Interesting. Dat zou hetzelfde kunnen zijn. Maar die gasregio's vind ik een raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
maarud schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:06:
Ik zie twee verschillende gasregio's in jouw plaatje, en enkel vs dubbel...misschien is dat het? Ik heb iig de 86 cent en 22/25 cent ook in de mailbox bevestiging :)
Als nieuwe klant van GC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Toekan schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:12:
[...]

Ben je al klant van GC?
Dan is het waarschijnlijk net iets duurder
Haha. Dit is mijn huidige verlengingsaanbod van GC:

1 jaar vs 3 jaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Yd_-xsccmbbScPQ_WxbjKTYGPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ys5I7yyuBXqh5tEzvB68bJaB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Cheesy schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Dat zou heel bar zijn, want sinds 2020 moeten de kosten voor alle gasregio's hetzelfde zijn.
Oh keek vooral naar de verschillen, zonder te weten of het iets uitmaakt :P
Maar idd, verlenging is (altijd) duurder dan nieuwe klant, zoals bij internet, telecom, etc etc. Altijd zelfde liedje helaas.
aschja schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:15:
[...]

Als nieuwe klant van GC?
Nieuw idd.

[ Voor 16% gewijzigd door maarud op 01-10-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Mark_88 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:01:
Voor iedereen die overweegt voor de GreenChoice/ConsumentenBond-deal te gaan: dat aanbod loopt op 3 oktober af, dus zondag aanstaande. Wees op tijd!

Van wat ik begrijp is er nog geen definitieve work-around voor huishoudens die reeds bij GreenChoice zitten, correct? Helaas hebben wij hier zo'n huishouden.
Denk dat het wel kan hoor. Ik krijg namelijk onderstaande te zien als ie alles ingevuld heb. De tarieven zijn wel ietsje hoger, maar nog steeds ver onder huidige marktprijzen. Zie rechtsboven VERLENGING. Dus gewoon alles invullen in versturen! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zERazaggBdIGuqt5X-0yikPLG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mit0REwg1YGouSZTTYpneg7j.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Yup, hier ook verlengd. Nog even kijken waar VEH mee komt, maar ik verwacht niet dat die veel scherpere tarieven voor elkaar heeft gekregen. En ik ben wel bereid om wat meer te betalen voor een groene aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedijkhuis
Volgens mij heeft CB de link naar de aanbieding van de hoofdpagina gehaald. Via diensten nog wel te vinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:02
Vorig jaar december overgestapt met 5 jaar zekerheidsgarantie dus tarieven geldig tot december 2025. 1 jaar na aanvang van het contract (december 2021) nog 200 euro welkomstbonus.

Elektriciteit: 0,21901 / kWh
Gas: 0,78755 / m3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
jedijkhuis schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:58:
Volgens mij heeft CB de link naar de aanbieding van de hoofdpagina gehaald. Via diensten nog wel te vinden.
Vermoed dat inschrijving ook wel geblokkeerd gaat worden... Als de aanloop te groot is gaat GreenChoice straks een EnergieFlexje doen, zitten ze ook niet op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 11:20

Ozz

Valt me op dat Coolblue niet of nauwelijks wordt genoemd in dit topic.

Gister vlak voor 00:00 overgestapt met 0,959 voor gas en 0,259 voor stroom.

Na middernacht waren de prijzen alweer gestegen naar 1.08 en 0,299.

Mooi Coolblue bon van 200 er nog bij, ik zit denk ik prima komende drie jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 12:07
Poei..

Ik twijfel toch om morgen even via de Consumentenbond toch maar voor 3 jaar vast te zetten bij GreenChoice.

Afgelopen februari aangesloten bij Zonneplan voor dagprijzen. Voorafgaand was dit erg voordelig, omdat we vaak onder de andere prijzen zaten.

Nu staat de teller vandaag op 1,65 pm3 gas.... Dat moet toch niet al te lang blijven duren... Nadeel is natuurlijk wel dat, mochten prijzen in 1x weer gaan dalen, dan ga ik daar de komende 3 jaar niet in mee...

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Nu online
aljooge schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:00:
Vorig jaar december overgestapt met 5 jaar zekerheidsgarantie dus tarieven geldig tot december 2025. 1 jaar na aanvang van het contract (december 2021) nog 200 euro welkomstbonus.

Wrijf het er maar in (8>

Catch a smile out there!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:05
@Glenfiddich daar komt i dan.

In maart lekker blijven zitten bij Vattenfall.

Stroom 0,2211 per kWh
Gas 0,8490 per m3

Cashback 50 euro per jaar gedurende 3 jaar.

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
Ozz schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:30:
Valt me op dat Coolblue niet of nauwelijks wordt genoemd in dit topic.

Gister vlak voor 00:00 overgestapt met 0,959 voor gas en 0,259 voor stroom.

Na middernacht waren de prijzen alweer gestegen naar 1.08 en 0,299.

Mooi Coolblue bon van 200 er nog bij, ik zit denk ik prima komende drie jaar.
Prima deal maar CB/GC zit wel lager met 0.241 en 0.867 dus vandaar dat die meer wordt besproken.

En wij krijgen met CB/GC een eigen bos natuurlijk, dat is toch veel leuker dan zo’n cheque ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Kuhr89 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:39:
Poei..

Ik twijfel toch om morgen even via de Consumentenbond toch maar voor 3 jaar vast te zetten bij GreenChoice.

Afgelopen februari aangesloten bij Zonneplan voor dagprijzen. Voorafgaand was dit erg voordelig, omdat we vaak onder de andere prijzen zaten.

Nu staat de teller vandaag op 1,65 pm3 gas.... Dat moet toch niet al te lang blijven duren... Nadeel is natuurlijk wel dat, mochten prijzen in 1x weer gaan dalen, dan ga ik daar de komende 3 jaar niet in mee...
Ja dat hadden wij ook met Frank Energie, was ideaal om rond de middag bijna tegen 0 (excl. belastingen) de auto te laden. Nu gaat alles echter door het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 12:07
Klopt, alleen qua electra maak ik mij niet zo'n zorgen, aangezien onze panelen meer opleveren dan dat we verbruiken.

Gasverbruik is wel een dingetje bij ons. Heb nu expres een electrische kachel aangeschaft, zodat we die beneden aandoen ipv de cv... Ook is de houthaard weer geveegd, dus kunnen weer stoken ;)

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 12:09
Je merkt wel dat veel mensen nu gelijk vastzetten voor langere periodes.
Ik vind het lastig, als ze een deal maken met Rusland of Noorwegen zet de gaskraan wat verder open, dan kunnen de prijzen ook zomaar weer dalen...

Huidig contract loopt af op 24-12 :/

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 01-10-2021 16:19 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 21:29

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb het aanbod van United Consumer aangevraagd 1 jaar looptijd. Deze was al van alle vergelijkingssites verdwenen, via de site nog wel aan te vragen.

€ 0,29085 KWh
€ 1,05070 per m3

200 per maand (€188 met korting) (€168 zou ik uitkomen CB-GC voor 3 jaar vast)
Ik twijfel erg, die 3 jaar klinkt nu lekker, maar wat nou als… ik vind het een sport om ieder jaar het beste eruit te halen icm cashbacks/kortingen, maar dit jaar valt het vies tegen! Het lijkt me niet dat het nog veel harder kan stijgen zonder dat een kwart van NL de rekeningen niet meer kunnen betalen straks…

*al klinkt het ook wel lekker om 3 jaar geen omkijken er naar te hebben

[ Voor 7% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 01-10-2021 17:20 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedijkhuis
met 20,- verschil heb je in 10 maanden een evt. benodigde boete "gespaard"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08 11:04
KookSpook schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:15:
Vraagje, ik zit bij greenchoice. Al een hele lange tijd met een contract voor onbepaalde tijd. Hier heb ik mijn energieprijs eerder vastgezet wat op 1 januari 2022 verloopt.
Weet iemand of ik dan nu via de consumentenbond kan verlengen met een contract voor 3 jaar? of dat dit pas op 1 jan 2022 mogelijk is, wanneer mijn prijsvast is afgelopen?

Edit; Ik heb bij de consumentenbond aangegeven dat mijn contract tot 1-1-2022 loopt. Dit valt binnen een half jaar en dan is volgens de site mogelijk: Loopt je huidige contract bij Greenchoice binnen nu en 180 dagen af? Dan kun je je nieuwe contract in laten gaan per de einddatum van je huidigecontract
Update:
Zojuist de bevestiging van Greenchoice gehad dat ik per 01-01-2022 het verlengingstarief krijg voor 3 jaar.
Dus het werkt ook voor mensen die al bij greenchoice zitten en waarvan je prijsvast binnen 180 dagen afloopt.

Stroom Totaal tarief (incl. btw)
Enkeltarief per kWh 0,26242
Daltarief per kWh 0,24930
Normaaltarief per kWh 0,27316
Vaste leveringskosten per dag € 0,18903

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Martinusz schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:19:
Je merkt wel dat veel mensen nu gelijk vastzetten voor langere periodes.
Ik vind het lastig, als ze een deal maken met Rusland of Noorwegen zet de gaskraan wat verder open, dan kunnen de prijzen ook zomaar weer dalen...

Huidig contract loopt af op 24-12 :/
Precies. Rusland houdt de gaskraan dicht om druk op de EU te zetten om Nordstream 2 op te starten. Als die kogel door de kerk is vloeit het gas voorlopig weer als van ouds.

Overigens mag van mij de politieke discussie over kernenergie wel weer losbarsten.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
@wizzopa en ik maar denken dat je gasloos was met de Atlantic en airco’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:07
Ik zit momenteel op een flex contract met variabele tarieven. Betaal nu 0,8163 euro per m3 gas. Op 1 januari worden de variabele tarieven weer aangepast, dus deze zullen ongetwijfeld omhoog gaan. Daarom ben ik ook aan het overwegen alvast over te stappen op het CB/GC aanbod, ondanks dat mijn huidige tarieven lager zijn.

Zijn er meer mensen met dezelfde situatie? Wat zijn jullie overwegingen geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
JackBol schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:24:
[...]

Precies. Rusland houdt de gaskraan dicht om druk op de EU te zetten om Nordstream 2 op te starten. Als die kogel door de kerk is vloeit het gas voorlopig weer als van ouds.

Overigens mag van mij de politieke discussie over kernenergie wel weer losbarsten.
Precies, maar de vraag is wel hoe toekomstgericht deze afhankelijkheid is en wat de termijn zou worden dat een en ander weer “normaal” is.

Kernenergie is ook duur, maar wel stabiel, schoon (qua uitstoot) en onafhankelijk van de grillen van derde partijen.

Overigens heb ik persoonlijk wel het 3-jaarcontract geaccepteerd. Maximale schade is 125 € (voor gas, stroom ben ik netto producent, dus dat maakt me niet uit). Risico omhoog zonder vaste tarieven is echter semi-“onbeperkt”.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

aljooge schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:00:

Ik hoop bij een grote jongen?. De komende maanden gaan er vrees ik wel wat jongens omvallen. Zorg dat je voorschot niet te hoog is (afsluiten in najaar of beter bijbetalen dan gebruiken als spaarpot)
Pagina: 1 ... 51 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4