Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.208 views

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Aggressor schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:38:
[...]

Ik zet hem zo vast voor mijn ouders voor 3 jaar via de cosumentenbond.

[Afbeelding]

Momenteel het goedkoopste, mocht het alsnog veel goedkoper worden. Dan kunnen we altijd kijken voor de overstrap boete .. 125 euro. En vaak vergoedt de nieuwe energieleverancier deze ook.
Heb ik net ook gedaan, voor mijzelf. Verreweg het goedkoopst.
Wat wel boeiend is: ik zit nu al bij Greenchoice. Ben benieuwd of dat nog problemen gaat opleveren :X

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:43
Liefsnoepje schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:17:
Ik weet echt niet wat wij moeten doen.
Zit nu bij Vattenfal met hun 20% korting variabel.
Essent laad hun prijzen al uren niet op de site.
Enige redelijke lijkt naked energy maar die ken ik helemaal niet.
Naked 1 jaar:
normaal 27,31
dal 24,54
gas 111,38

Ons verbruik is best laag per jaar:

757 normaal
1048 dal
721 gas

Wat zou wijsheid zijn.
3 jaar via de consumentenbond energiecollectief?
Ik zit rond hetzelfde verbruik ....

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:49
Ik blijf nog maar ff variabel. Normaal zou Essent pas 1-1 de tarieven aanpassen, waardoor ik nu nog ruim 25-30 cent bespaar te opzichte van vast contract. Risico is wel het per 1-1 giga stijgt maar dat zien we dan wel. Dan leg ik hetgeen ik nu ‘bespaar’ wel opzij als compensatie voor tarieven per 1-1. In the end is het wel een beheersbaar risico. Ook kan de winter opeens meevallen en tarieven weer wat dalen misschien B)

[ Voor 23% gewijzigd door koentjuh op 30-09-2021 20:59 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:58

Theo

moederbord

Overal lees je dat de prijzen vanaf morgen 'gigantisch' gaan stijgen. Maar welke prijzen stijgen dan? De vaste kosten die de energieleverancier vraagt? De netbeheerderskosten? Of de variabele kosten? (kosten per kWh en m3)
Ik heb vanwege warmtepomp en zonnepanelen een extreem laag verbruik (100 kWh en 100 m3 per jaar); mijn energiekosten bestaan voor het grootste gedeelte uit de vaste kosten (vaste kosten zijn zo'n 500 euro, de daadwerkelijke gas en stroomkosten zijn zo'n 100 euro samen per jaar, ex energiebelastingkorting). Als enkel de kostprijs van een kuub en m3 vanaf morgen stijgt dan zit ik wel goed. Stijgen de jaarlijkse vaste kosten met zo'n 500 euro waarmee geschermd wordt dan moet ik vandaag overstappen.

Iemand bekend welke kosten morgen gaan stijgen?

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 16:07
sOid schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:20:
[...]

Heb ik net ook gedaan, voor mijzelf. Verreweg het goedkoopst.
Wat wel boeiend is: ik zit nu al bij Greenchoice. Ben benieuwd of dat nog problemen gaat opleveren :X
Ik heb hetzelfde gedaan. Ook al Greenchoice nu, al jaren. Huidige tarief loopt tot 1-1

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29
Vind het zó lastig te bepalen wat te doen…

Ons huidige contract loopt 17-1-22 af. Betalen nu ca 80 ct per m3. Gelukkig dus nog wat “dure” wintermaanden tegen dit tarief.

Nu tegen tarief van vandaag (circa 105 ct per m3) daar 1 jaar aan vast plakken? Of afwachten?

Catch a smile out there!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:31
Ik zit nu bij HVC te kijken via gaslicht.com , lijkt me niet te duur aanbod maar ken die hele club niet,

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 22:13
Glenfiddich schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:03:
Vind het zó lastig te bepalen wat te doen…

Ons huidige contract loopt 17-1-22 af. Betalen nu ca 80 ct per m3. Gelukkig dus nog wat “dure” wintermaanden tegen dit tarief.

Nu tegen tarief van vandaag (circa 105 ct per m3) daar 1 jaar aan vast plakken? Of afwachten?
Energiecollectief van de consumentenbond en gc zit rond de 86 ct per m3 voor 3 jaar.
Niet verkeerd al bekijk je de afgelopen 3 jaar.

Huidige Pc

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:49

Animal_X

Rodin

Ik heb een Variabel Vrij contract bij Eneco voor Stroom/gas en wil overstappen. Echter, ik zie op Mijn Eneco het volgende staan bij mijn producten:

"Je contract loopt af xx-07-2022".

Weet iemand of dit normaal is? Bij mijn weten is een variabel contract altijd maandelijks opzegbaar. Moet ik rekening houden met een boete bij opzeggen?

Edit: heb inmiddels antwoord gevonden, is maandelijks opzegbaar. Blijkbaar wordt er bewust ruimte gelaten voor interpretatie op de website door Eneco.

[ Voor 20% gewijzigd door Animal_X op 30-09-2021 21:27 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Aggressor schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:53:
[...]

3 jaar via de consumentenbond energiecollectief?
Ik zit rond hetzelfde verbruik ....
Vind ik echt te lang.
Naked ligt eruit dus dan wordt het united consumers/engie.

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
Bassbounce schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:04:
[...]

Energiecollectief van de consumentenbond en gc zit rond de 86 ct per m3 voor 3 jaar.
Niet verkeerd al bekijk je de afgelopen 3 jaar.
Teruglever tarief is wel matig. Vraag me af hoe dat effect doorrekenend als saldering afgebouwd wordt. Dan moet de teruglever prijs redelijk zijn. Zou GC dat dan gaan herzien of heb je dan pech..

• Thijskoman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-09-2023
habbekrats schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:04:
Ik zit nu bij HVC te kijken via gaslicht.com , lijkt me niet te duur aanbod maar ken die hele club niet,
Ik zit zelf bij HVC, dit is een afvalverwerkingsbedrijf in eigendom van tig gemeenten en een paar waterschappen. Overheidsbedrijf dus.

Mijn contract loopt tot maart, ga nu even rekenen met het aanbod van de Consumentenbond. Ik heb geen idee wat wijsheid is, vanaf maart een paar maanden variabel en dan hopen dat in de zomer de prijzen zijn gedaald of nu kiezen voor wat meer zekerheid.

• sOid
  • Niet online
Theo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:59:
Overal lees je dat de prijzen vanaf morgen 'gigantisch' gaan stijgen. Maar welke prijzen stijgen dan? De vaste kosten die de energieleverancier vraagt? De netbeheerderskosten? Of de variabele kosten? (kosten per kWh en m3)
Ik heb vanwege warmtepomp en zonnepanelen een extreem laag verbruik (100 kWh en 100 m3 per jaar); mijn energiekosten bestaan voor het grootste gedeelte uit de vaste kosten (vaste kosten zijn zo'n 500 euro, de daadwerkelijke gas en stroomkosten zijn zo'n 100 euro samen per jaar, ex energiebelastingkorting). Als enkel de kostprijs van een kuub en m3 vanaf morgen stijgt dan zit ik wel goed. Stijgen de jaarlijkse vaste kosten met zo'n 500 euro waarmee geschermd wordt dan moet ik vandaag overstappen.

Iemand bekend welke kosten morgen gaan stijgen?
In alle modelberekeningen die ik voorbij zie komen in nieuwsberichten worden dit soort dingen gezegd:
Huishoudens met een nieuw contract gaan er, afhankelijk van wat ze betaalden, op jaarbasis vele honderden euro's op achteruit bij een gemiddeld verbruik van elektriciteit (3500 kilowattuur) en gas (1500 kuub gas).
Daar maak ik uit op dat het om de variabele kosten zal gaan. Maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.
Liefsnoepje schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:12:
[...]

Vind ik echt te lang.
Je kan altijd het contract openbreken/overstappen he. En vaak betaalt de nieuwe leverancier dan die boete.

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Liefsnoepje schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:12:
[...]

Vind ik echt te lang.
Vind ik eigenlijk ook te lang, maar toch afgesloten. Als het gas weer goedkoper wordt kan ik altijd overstappen naar een leverancier die de opzegboete aan GC betaalt.

• Makelaar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-10-2021
Hebben jullie anode.nl bekeken? By far het goedkoopst, lijkt.

Makelaar uit Amstelveen

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
als ik zo kijk is het via consumentenbond greenchoice wel een stuk goedkoper dan via gaslicht.com

gaslicht
normaal 28,20
dal 25,75
gas 92,55

consumentenbond Greenchoice
normaal 25,19
dal 22,80
gas 86,67

dat scheelt bijna 10%....of berekenen ze het anders?

huidige is variabel, prijzen vanaf 1 juli
normaal 24,12
dal 22,52
gas 81,63

[ Voor 13% gewijzigd door wwwmarcel op 30-09-2021 21:24 ]

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:10
Wij zitten variabel bij eneco , kan zo overstappen

Vorig jaar door lockdown had ik
7000kwh stroom zonder lockdownload 5500
2000m3 gas zonder lockdown zelfde

Eneco nu
Ik zit nu voor piek voor 0.22
En dal 0.21
Gas is 0.78

Dit gaat natuurlijk veranderen per januari.

Als ik nu 3 jaar bij greenchoice via de consumentenbond dan

0.24 voor stroom
0.86 gas

Hebben jullie ervaringen met greenchoice en hoe zit het mijn eneco toon? Moet die van me muur? Of kan ik die bij greenchoice ook gebruiken lol

• Liefsnoepje
gerritjan schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:17:
[...]

Vind ik eigenlijk ook te lang, maar toch afgesloten. Als het gas weer goedkoper wordt kan ik altijd overstappen naar een leverancier die de opzegboete aan GC betaalt.
Ja dat is zo.

Wij zijn nu toch maar naar engie via united consumers gegaan voor 1 jaar.
Zien we dan wel weer.

• Glenfiddich
Moet je bij die consumentenbond deal per se gas én elektriciteit nemen?

Catch a smile out there!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Die 300 euro bol.com bon van Vattenfall kun je bij wissel contant maken voor 240 euro.
Dan is het verreweg de meest interessante optie voor mij om voor een jaar vast te zetten.
Helaas hanteert Vattenfall een switchtermijn van slechts max 60 dagen, waardoor ik net m'n huidige contract niet kan uitdienen

• Cheesy
  • Niet online
sOid schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:17:

[...]

Je kan altijd het contract openbreken/overstappen he. En vaak betaalt de nieuwe leverancier dan die boete.
Je mist dan vaak wel de welkomstkorting van je huidige leverancier.

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08 11:04
Glenfiddich schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:24:
Moet je bij die consumentenbond deal per se gas én elektriciteit nemen?
Nee alleen elektra kan ook

• gerritjan
  • Nu online
Cheesy schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:25:
[...]

Het ging specifiek over de CB-GC-deal. Daar zit geen welkomstkorting bij voorzover ik kan zien.

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ook maar GC via de consumentenbond afgesloten. 10 jaar geleden eerder bij GC gezeten en was destijds prima tevreden. Niet direct een bevestigingsmail ontvangen overigens, maar ik ga er vanuit dat dit komt omdat er waarschijnlijk een order backlog is ivm drukte.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• sOid
  • Niet online
Makelaar schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:20:
Scheelt bij mij niet heel veel met Greenchoice via Consumentenbond. En die jaren '90 site wekt bij mij ook niet heel veel vertrouwen :+
Cheesy schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:25:
[...]

Da's waar. Goed uitzoeken als je wil overstappen dus. Ik heb nog 14 dagen bedenktijd bij die Consumentenbond-actie dus ik kijk de komende dagen ook zeker nog even wat de prijzen nou écht gaan doen.

• Glenfiddich
Ik zou juist alleen gas willen… is dat mogelijk?

Catch a smile out there!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makelaar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-10-2021
sOid schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:30:
[...]

Scheelt bij mij niet heel veel met Greenchoice via Consumentenbond. En die jaren '90 site wekt bij mij ook niet heel veel vertrouwen :+
Wekt bij mij juist meer vertrouwen, kennelijk gaat het al 20 jaar goed ;-)

Makelaar uit Amstelveen

• Theo

Theo

moederbord

Cheesy schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:24:
Die 300 euro bol.com bon van Vattenfall kun je bij wissel contant maken voor 240 euro.
Dan is het verreweg de meest interessante optie voor mij om voor een jaar vast te zetten.
Helaas hanteert Vattenfall een switchtermijn van slechts max 60 dagen, waardoor ik net m'n huidige contract niet kan uitdienen
Via Shopbuddies naar Vatenfal gaan levert een extra 36 euro aan bonus op :D
Al kun je waarschijnlijk die 300 euro BOL bon ook wel voor 270 euro via de V&A of via Marktplaats kwijt waarmee je effectief voor een 300 euro contante welkomsbonus kunt gaan.

7400 Wp op het dak

• Glenfiddich
Als ik het goed begrijp kan je nog tot 3 oktober beslissen over de consumentenbond deal, dus dan kan ik nog even afwachten wat er morgen echt gebeurt met de energieprijzen voordat ik beslis.. toch?

Catch a smile out there!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:18
Makelaar schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:20:
Ja, die staat ook op mijn lijstje. De tarieven liggen ietsiepietsie hoger dan die van GC@CB, maar als ik een proefberekening maak met huidige verbruik, is Anode 14% goedkoper. Helemaal snappen doe ik dat niet, want volgens de berekening komt dat door de 'vermindering energiebelasting' (heffingskorting). Maar is dat een truc? Andere energieleveranciers kunnen toch ook die heffingskorting doorrekenen?

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08 11:04
Glenfiddich schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:32:
[...]

Ik zou juist alleen gas willen… is dat mogelijk?
Ik denk het niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 03:09
Toch maar afgesloten via de consumentenbond. Mijn huidige contract bij Vattenfall loopt nog tot eind mei maar de prijzen bij de consumentenbond zijn zowat gelijk aan wat ik nu ook betaal maar dan voor drie jaar vast.

Enige nadeel is dat ik dan dus een opzegvergoeding moet betalen van 2x €50 en ik waarschijnlijk de bol.com bon die ik toen heb gekregen gedeeltelijk moet terugbetalen (volgens de voorwaarden kunnen ze daarvoor maximaal 100 euro in rekening brengen). Dat zal dan in totaal €200 zijn.

Dan maar €200 betalen voor 3 jaar zekerheid, mochten de prijzen over een jaar toch sterk gedaald zijn kan ik altijd nog overstappen naar een leverancier die mijn boete betaald oid. Verder heeft de consumentenbond 14 dagen bedenktijd dus mocht het de komende dagen toch meevallen dan kan ik altijd nog annuleren.

Voor de mensen die een contract via de consumentenbond hebben afgesloten, houd er wel rekening mee dat je verplicht een abonnement van €3 per maand voor de consumentenbond moet afsluiten (eerste drie maanden gratis). Deze mag je alleen wel weer opzeggen na het ingaan dus vergeet dat niet te doen :P

[ Voor 19% gewijzigd door bjorntju op 30-09-2021 21:46 ]

• Cheesy
  • Niet online
Theo schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:34:
[...]

Via Shopbuddies naar Vatenfal gaan levert een extra 36 euro aan bonus op :D
Al kun je waarschijnlijk die 300 euro BOL bon ook wel voor 270 euro via de V&A of via Marktplaats kwijt waarmee je effectief voor een 300 euro contante welkomsbonus kunt gaan.
CashbackXL 40 euro ;)

Maar ik ben het beu, verschillende websites die het niet (goed) doen. Verschillende landing-pagina's per aanbieder met verschillende acties, vergelijkers vergelijken vs vergelijken op website aanbieder.
Ik zit nog ff vast tot december, en dan zien we wel weer. Ik ga nog ff wat leuks doen vanavond :D

• Leia
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-08 09:50
Ik heb in januari van dit jaar mijn aller eerste energiecontract afgesloten bij Essent (gas/windstroom zeker) van 1 jaar. Volgens de gegevens op mijn Essent zou ik dit sinds gisteren moeten kunnen verlengen. Maar zie nergens die optie staan op de site om dat direct te doen.

Kan ik dat dan mogen of volgende week ook nog verlengen? En is dat dan tegen dezelfde tarieven?

En wat gebeurd eigenlijk als ik niks doe en het contract loopt 'af' januari 2022, ga ik dan automatisch meer betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Leia schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:44:
Ik heb in januari van dit jaar mijn aller eerste energiecontract afgesloten bij Essent (gas/windstroom zeker) van 1 jaar. Volgens de gegevens op mijn Essent zou ik dit sinds gisteren moeten kunnen verlengen. Maar zie nergens die optie staan op de site om dat direct te doen.

Kan ik dat dan mogen of volgende week ook nog verlengen? En is dat dan tegen dezelfde tarieven?

En wat gebeurd eigenlijk als ik niks doe en het contract loopt 'af' januari 2022, ga ik dan automatisch meer betalen?
In principe krijg je een verleningsaanbod van Essent, met nieuwe tarieven. Maar dat is (in mijn ervaring) vaak pas een week of 4 voordat het contract afloopt. Dat zal bij jou dus nog even duren.

Als je niets doet krijg je automatisch een variabel contract (wat heel veel mensen hebben) waarvan de tarieven meerdere keren per jaar gewijzigd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leia
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-08 09:50
sOid schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:47:
[...]

In principe krijg je een verleningsaanbod van Essent, met nieuwe tarieven. Maar dat is (in mijn ervaring) vaak pas een week of 4 voordat het contract afloopt. Dat zal bij jou dus nog even duren.

Als je niets doet krijg je automatisch een variabel contract (wat heel veel mensen hebben) waarvan de tarieven meerdere keren per jaar gewijzigd worden.
Ah zo, oke. Bedankt voor de info. Dan ga ik misschien ook eens kijken naar het aanbod van de consumentenbond/GC. Dan zou ik dat op de einddatum van mijn huidige contract kunnen laten ingaan, want ik verwacht niet dat energie midden in de winter goedkoper zal worden.

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Glenfiddich schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:35:
Als ik het goed begrijp kan je nog tot 3 oktober beslissen over de consumentenbond deal, dus dan kan ik nog even afwachten wat er morgen echt gebeurt met de energieprijzen voordat ik beslis.. toch?
Dat lijkt mij ook, heb het aanbod in de mail en kan tot 3 oktober accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Quad schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:31:
Energieaanbod gekregen.
Ik kan 3 jaar verlengen tegen het volgende:
Stroom:
Normaal: € 0,25565 / kWh (kaal: € 0,10527)
Dal: € 0,24355 / kWh (kaal: € 0,09317)
vaste leveringskosten € 4,99 / maand

Gas: € 0,86356 / m³ (kaal: 0,33884)
vaste leveringskosten € 4,99 / maand

Op zich geen hele slechte deal, als ik diverse vergelijking sites erop na sla.
Inmiddels is het aanbod van BudgetEnergie vernieuwd:
Stroom
Tarief (normaal)€ 0,31345 / kWh
Tarief (dal)€ 0,28199 / kWh
Vaste leveringskosten€ 5,99 / maand

Gas
Tarief (normaal)€ 1,11752 / m³
Vaste leveringskosten€ 5,99 / maand

Ik wacht wel tot februari wanneer m'n contract afloopt. :z

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:50
Gizz schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:39:
Ik zie geen enkele reden waarom de punten die ik de afgelopen jaren heb genoemd nu opeens anders zijn en het wél verstandig is om je voor drie jaar vast te leggen :P
This aged well :P

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Budget Energie zijn een stel boeven. Geven me als huidige klant een veel slechter aanbod dan wat ik kan nemen als ik via de CB bij hen verleng 8)7

Doe dan op zijn minst hetzelfde aanbod zou je denken.

Ga nu maar voor 3 jaar naar GC. Met een fors gasverbruik voelt die 86 cent een stuk beter dan straks 25 cent extra betalen.

• wout
Animal_X schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:30:
Ook maar GC via de consumentenbond afgesloten. 10 jaar geleden eerder bij GC gezeten en was destijds prima tevreden. Niet direct een bevestigingsmail ontvangen overigens, maar ik ga er vanuit dat dit komt omdat er waarschijnlijk een order backlog is ivm drukte.
Zojuist ook op dit aanbod ingegaan. Had binnen 3 minuten bevestigingsmail van Consumentenbond (plus nog een mail om CB-account te activeren) en weer een minuut later kreeg ik een mail om 'Mijn Greenchoice' account te activeren...
Spam box controleren?

[update 1 oktober]
Vanmorgen om kwart over tien kreeg ik de contractbevestiging van Greenchoice binnen. Blijkbaar handelen ze niet alles op volgorde van binnenkomst af, als ik hoor dat anderen niks of maar een deel van de mailtjes krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door wout op 01-10-2021 20:22 . Reden: Aanvulling: update a.g.v. nieuwe mail. ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:30

ManiacsHouse

Scheisse!

Zitten jullie allemaal op de site van GC te rammen? Probeer mijn verbruik en jaarnota in te zien... En eventueel over naar aanbieding van CB. Maar zo traag als dikke stront die site nu...

• Animal_X

Animal_X

Rodin

wout schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:15:
[...]

Zojuist ook op dit aanbod ingegaan. Had binnen 3 minuten bevestigingsmail van Consumentenbond (plus nog een mail om CB-account te activeren) en weer een minuut later kreeg ik een mail om 'Mijn Greenchoice' account te activeren...
Spam box controleren?
Thanks voor de tip. Blijkbaar ging er iets mis bij de CB want ondanks dat ik het proces volledig had doorlopen en bij de laatste stap een bevestiging op het scherm kreeg met de melding dat er een mail verstuurd zou worden heb ik die nooit ontvangen, ook niet in de spam box. Zojuist nog een keer geregistreerd en nu net als jou binnen 2-3min een bevestigingsmail gehad. Hopelijk straks geen twee contracten... :S Bel morgen wel even voor de zekerheid.

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:31

Roy

Hobbies?

Het consumentenbond-Greenchoice voorstel kan je toch nog t/m 3 oktober aanvragen?
Ik heb nu al GC, loopt nog tot 2 januari, maar overweeg de CB-GC aan te vragen. Ik kan alleen niet vinden wat de opzegboete is. Ik ben namelijk niet zo'n fan van een 3-jarig contract, maar als de boete na 1 jaar bijvoorbeeld maar 2x € 50,-- is dan vind ik het nog niet zo bezwaarlijk.
Heeft iemand de complete voorwaarden van de actie?

Inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Gezinsenergie hanteert ook een uitermate scherpe deal op gas met 86 cent, misschien wel de scherpste van NL. Tarieven lijken gelijk aan Anode, dus zullen wel samenwerken op de achtergrond. Verschil is dat je hier nog wat cadeautjes krijgt en voor degene het interesseren doen ze het net even anders vanwege hun geloofsovertuiging.

https://www.gezinsenergie.nl/tarieven-2021/

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 21:25
Weet iemand hoe het precies zit met de termijn dat je het contract alvast kan aanvragen. Ik zat hier te kijken

https://www.gaslicht.com/...debron#kan-ik-overstappen

Betekend dit dat ik alvast GreenChoice via de Consumentenbond kan aanvragen voor mijn contract dat op 24-03 verloopt? Wacht GreenChoice dan voor dat de 3 jaar ingaan?

De kosten van de stroom maken me niet uit (ik lever zeker 1000 kwh meer terug dan ik verbruik). Gas gebruik ik wel relatief veel vanwege slechte isolatie en deels enkelglas (wordt aan gewerkt :P). Wat zouden jullie doen? Iemand tips?

• Bassbounce
Ik heb ook gekozen voor de deal van cb voor 3 jaar.
Het gaat mooi in als mijn huidige contract afloopt van 77 per m3 na 86 en voor 3 jaar.
Ik betaal nu 180 per maand en dat zou 250 worden als ik ik januari bij Eneco zou zijn gebleven bij cb is het 195.

Volgend jaar verwacht ik minder te stoken omdat we dan de laatste 2 kozijnen vervangen inclusief hr++ glas en de kruipruimte laten isoleren.

Zit nu met een ruime jaren 70 tussenwoning op zo'n 1600 a 1700m3.

[ Voor 31% gewijzigd door Bassbounce op 30-09-2021 22:52 ]

Huidige Pc

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Roy schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:37:
Het consumentenbond-Greenchoice voorstel kan je toch nog t/m 3 oktober aanvragen?
Ik heb nu al GC, loopt nog tot 2 januari, maar overweeg de CB-GC aan te vragen. Ik kan alleen niet vinden wat de opzegboete is. Ik ben namelijk niet zo'n fan van een 3-jarig contract, maar als de boete na 1 jaar bijvoorbeeld maar 2x € 50,-- is dan vind ik het nog niet zo bezwaarlijk.
Heeft iemand de complete voorwaarden van de actie?
Je kunt aangeven tot welke datum je huidige contract loopt. En dan mag ik aannemen dat ze je overzetten naar het nieuwe contract per die datum. En het is van GC naar GC, lijkt me raar als ze je dan een boete gaan geven. Je blijft bij hun dus daar zijn ze allang blij mee zou je denken.

Ik heb dus sinds een paar jaar geen vast contract bij GC en kreeg elk half jaar een tariefswijziging. De laatste wijziging van tarief loopt af per 1-1-2022. Dit als einddatum contract in de aanvraag gezet. Ben benieuwd of ze me meteen overzetten (want nu nog oude tarief van juli) of netjes wachten tot 1-1-2022. :*)

• Roy

Roy

Hobbies?

ManiacsHouse schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:46:
[...]

Je kunt aangeven tot welke datum je huidige contract loopt. En dan mag ik aannemen dat ze je overzetten naar het nieuwe contract per die datum. En het is van GC naar GC, lijkt me raar als ze je dan een boete gaan geven. Je blijft bij hun dus daar zijn ze allang blij mee zou je denken.

Ik heb dus sinds een paar jaar geen vast contract bij GC en kreeg elk half jaar een tariefswijziging. De laatste wijziging van tarief loopt af per 1-1-2022. Dit als einddatum contract in de aanvraag gezet. Ben benieuwd of ze me meteen overzetten (want nu nog oude tarief van juli) of netjes wachten tot 1-1-2022. :*)
Ik bedoelde de opzegtarieven/boetes van het CB/GC contract. Voot mijn huidig contract zal het geen probleem zijn aangezien dat gewoon vanaf begin januari kan worden overgenomen.
Maar ik zie het wel gebeuren dat ik het geen 3 jaar volhoudt en toch tussendoor wil overstappen. Maar ik kan de complete actievoorwaarden nergens vinden

Inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassbounce
Roy schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:51:
[...]

Ik bedoelde de opzegtarieven/boetes van het CB/GC contract. Voot mijn huidig contract zal het geen probleem zijn aangezien dat gewoon vanaf begin januari kan worden overgenomen.
Maar ik zie het wel gebeuren dat ik het geen 3 jaar volhoudt en toch tussendoor wil overstappen. Maar ik kan de complete actievoorwaarden nergens vinden
https://www.energievergel...tappen-energieleverancier

Huidige Pc

• Roy

Roy

Hobbies?

Inderdaad...

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:56

OMX2000

By any means necessary...

Liefsnoepje schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:22:
[...]

Ja dat is zo.

Wij zijn nu toch maar naar engie via united consumers gegaan voor 1 jaar.
Zien we dan wel weer.
Ze lijken goedkoper. Maar hebben hogere tarieven, en ons verbruik zal naar verwachting omhoog gaan.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Roy schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:51:
[...]

Oeps. Ik las het verkeerd. Hier een link naar de voorwaarden welke in de bevestiging staan.

http://static.pricewise.n...20-%20Consumentenbond.pdf

Bij voortijdige opzegging van het contract is Greenchoice gerechtigd een
opzegvergoeding bij u in rekening te brengen. De hoogte van deze opzegvergoeding hangt af van het
moment waarop u het contract opzegt. Uw contract loopt nog:
• minder dan 18 maanden € 50;
• 18 tot 24 maanden € 75;
• 24 tot 30 maanden € 100;
• meer dan 30 maanden € 125.
Deze opzegvergoeding geldt per energieproduct.
Roy schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:04:
[...]

Top! ik wist niet dat deze tarieven wettelijk vastgelegd waren.
Zo raar is dat niet eigenlijk. Anders krijg je dus wurgcontracten enzo...

[ Voor 10% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-09-2021 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Dat is dan gunstig in dit geval: "Sommige leveranciers, zoals Greenchoice, hanteren bewust geen boetes bij een contractbreuk. "
Zie hierboven, blijkbaar klopt dat niet (meer)

Ik zit zelf nog even te twijfelen wat handig is. Ik neem begin volgend jaar een warmtepomp en ga dan volledig van gas af. Ik zal dan weinig terugleveren daarna, dus dan is een lage stroomprijs interessanter dan hoge terugleververgoeding.
Voor mij:
Vraag: Normaal: 1700kWh, Dal 1300kWh
Retour: Normaal: 3100kWh, Dal 1300kWh
Gas: 1300m3

Momenteel zit ik al bij Greenchoice. Ik zie dat de tarieven hoger zijn als je al klant bent! Ga ik mooi niet zeggen dan ;) edit: Daar trappen ze helaas niet in.. Ik durf het niet tot het laatste moment vol te houden, dan keuren ze de aanvraag waarschijnlijk later wel af.

[ Voor 51% gewijzigd door HaTe op 30-09-2021 23:45 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
Heb zelf al half jaartje Frank Energie, leuke club en app echter beginnen die flexibele prijzen momenteel wel flink op te lopen.

Heb daarom ook maar even die Consumentenbond deal gepakt, thx voor de tip! Vraag me wel af of GC heel blij is met de huidige run op dit voorstel. Dit hebben ze maanden geleden voorbereid en scherp neergezet om dit collectief te winnen maar de markt is flink veranderd sindsdien :)

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 14:26
Tsja... Wat te doen? Ik heb het nooit zo op lange contracten maar die 3 jaar bij GC bij de CB is wel erg scherp lijkt het. Wat nou als volgend jaar de prijzen weer dalen... keuzes keuzes keuzes....

• HaTe

HaTe

haat niet

Sunri5e schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:42:
Tsja... Wat te doen? Ik heb het nooit zo op lange contracten maar die 3 jaar bij GC bij de CB is wel erg scherp lijkt het. Wat nou als volgend jaar de prijzen weer dalen... keuzes keuzes keuzes....
Die overstapboete heb je na een jaar al terugverdiend, dus dan sta je alsnog quite :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Liefsnoepje
Sunri5e schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:42:
Ik heb ooit voor een energieleverancier gewerkt en mij is toen wel duidelijk geworden dat drie jaar echt heel lang is. Daarom doe ik het zelf nooit. Maar de tijden zijn anders nu. Ik weet het ook niet. Daarom heb ik maar een jaar gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:42
Wat als Green Choice straks failliet gaat.

• HaTe

HaTe

haat niet

banaliteit schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:50:
Wat als Green Choice straks failliet gaat.
Dan heb je in ieder geval een paar maanden goedkope tarieven gehad

• Helix
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:46
HaTe schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:18:
[...]

Dat is dan gunstig in dit geval: "Sommige leveranciers, zoals Greenchoice, hanteren bewust geen boetes bij een contractbreuk. "

Ik zit zelf nog even te twijfelen wat handig is. Ik neem begin volgend jaar een warmtepomp en ga dan volledig van gas af. Ik zal dan weinig terugleveren daarna, dus dan is een lage stroomprijs interessanter dan hoge terugleververgoeding.
Voor mij:

Momenteel zit ik al bij Greenchoice. Ik zie dat de tarieven hoger zijn als je al klant bent! Ga ik mooi niet zeggen dan ;) edit: Daar trappen ze helaas niet in.. Ik durf het niet tot het laatste moment vol te houden, dan keuren ze de aanvraag waarschijnlijk later wel af.
Ik zit nu ook bij Greenchoice, zo handig geweest om eerder in de zomer een verlengingsaanbod af te slaan 8)7 Niet wetende dat het zo uit de hand zou lopen met de energieprijzen. Maar waar staat iets over huidige klanten van Greenchoice die ook gebruik willen maken van de Consumentbond deal? En de tarieven?

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

HaTe schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:18:
[...]

Voor mij:

Verrek, zie het nu ook... Wat een stelletje zeg. Als je overstapt van bijvoorbeeld Eneco naar Greenchoice krijg je tarieven welke ik nu op moment nog bij GC betaal. Geef ik aan dat ik al bij ze zit dan is gas ruim 5 cent duurder en stroom 2-3 cent. Misschien dat ik ze morgen maar eens ga bellen... Als vaste klant zijnde 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katseviool
HaTe schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:44:
[...]

Die overstapboete heb je na een jaar al terugverdiend, dus dan sta je alsnog quite :)
Exact en 0.24 cent vind ik nog te overzien. Daarbij vind ik een mooie bijkomstigheid dat het allemaal volledig Nederlandse groene energie is en het geen cowboytent is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
Helix schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:57:
[...]

Ik zit nu ook bij Greenchoice, zo handig geweest om eerder in de zomer een verlengingsaanbod af te slaan 8)7 Niet wetende dat het zo uit de hand zou lopen met de energieprijzen. Maar waar staat iets over huidige klanten van Greenchoice die ook gebruik willen maken van de Consumentbond deal? En de tarieven?
Op de site van de CB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

ManiacsHouse schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:59:
[...]

Verrek, zie het nu ook... Wat een stelletje zeg. Als je overstapt van bijvoorbeeld Eneco naar Greenchoice krijg je tarieven welke ik nu op moment nog bij GC betaal. Geef ik aan dat ik al bij ze zit dan is gas ruim 5 cent duurder en stroom 2-3 cent. Misschien dat ik ze morgen maar eens ga bellen... Als vaste klant zijnde 8)7
Ik heb toch maar gezegd dat het een verhuizing is. Is het in principe ook, van mijn vriendin naar mij. Eens kijken wat er gaat gebeuren. Ik heb niet veel te verliezen, want het aanbod voor bestaande klanten is net zo slecht als andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
HaTe schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 00:03:
[...]

Ik heb toch maar gezegd dat het een verhuizing is. Is het in principe ook, van mijn vriendin naar mij. Eens kijken wat er gaat gebeuren. Ik heb niet veel te verliezen, want het aanbod voor bestaande klanten is net zo slecht als andere aanbieders.
Niet via de CB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Katseviool schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 00:00:
[...]

Exact en 0.24 cent vind ik nog te overzien. Daarbij vind ik een mooie bijkomstigheid dat het allemaal volledig Nederlandse groene energie is en het geen cowboytent is.
Ik zag later wel dat het pér energieproduct is, dus in totaal na 1 jaar al 200 euro ipv 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

De maandprijs kwam bij mij op 96 euro uit en 97 euro via het goedkoopste alternatief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout
Trackerfire schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:37:
Gezinsenergie hanteert ook een uitermate scherpe deal op gas met 86 cent, misschien wel de scherpste van NL. Tarieven lijken gelijk aan Anode, dus zullen wel samenwerken op de achtergrond. Verschil is dat je hier nog wat cadeautjes krijgt en voor degene het interesseren doen ze het net even anders vanwege hun geloofsovertuiging.
https://www.gezinsenergie.nl/tarieven-2021/
Is niet alleen op achtergrond. Op de pagina 'Over ons' staat vermeld dat het in samenwerking met Anode energie is. Via de website van Anode zelf zijn tarieven nog net wat scherper (maar geen cadeautje ;)). Kan de onderbouwing/achtergrondinfo niet vinden, maar de stroom is groen en het gas is grijs (ook in reactie op eerdere posts ivm de duurzaamheid van Anode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
Van eneco variabel maar even via cb de greenchoice optie gedaan, worst case moet ik 250 aftikken als de prijzen echt weer zo laag worden en ga overstappen, maar zeg eerlijk nu moet ik door lockdown en gezin ook 350 extra neerleggen

Eindstand

7000kwh oude normaal 5500
2000m3 oude normaal 1900

Ik ga uit van alleen maar lockdowns komende jaren dus 7000 kwh verbruik en 2000m3 gas voor 280 per maand (dat betaal ik nu en is nog te weinig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Nu online
Helix schreef op donderdag 30 september 2021 @ 23:57:
[...]
https://www.consumentenbo...elijken/energiecollectief

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 16-09 11:04
Whoopa! 1 oktober en weer een flinke verhoging voor de 1 jarige tarieven op gaslicht.
Gingen de cryptos maar zo hard omhoog 🤠

BiZar, goedkoopste tarieven inmidds al 1,43 per m3 en dan durft gaslicht op RTLnieuws nog steeds te melden dat 1 jaar het lucratiefst is vanwege de bonussen 🤐

https://www.rtlnieuws.nl/...ht-contract-vast-variabel

[ Voor 55% gewijzigd door Stinger_Ventura op 01-10-2021 01:05 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
Vorige week de overstap naar Powerpeers gedaan via gaslicht. Ik kijk nu nogmaals op die site en Powerpeers staat niet eens meer in de top 10. Die hebben hun prijs flink aangepast en de welkomspremie staat er ook niet meer bij. Zo het lijkt ben ik toch op het juiste moment overstapt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Dit gaat echt nergens meer over; gas kost dus vandaag zo'n 1.25 euro per kuub en een kWh kost ook zomaar 32 cent, en dat zijn de goedkope tarieven :|
Ben erg blij dat mijn contract nog loop tot 1 januari.

Klein voordeel; de investering in zonnepanelen en een warmtepomp heb ik nu wel sneller terug verdient :P

Maar ik vraag mij echt oprecht af hoeveel huishoudens hierdoor echt problemen gaan krijgen; als je een oudere huurwoning hebt (veelal gecombineerd aan een laag inkomen, geen strak financieel overzicht/inzicht en dus een slapend/variabel energiecontract) dan zit je met 1500m3 en 3000 kWh dus vanaf vandaag op 225 euro per maand. Een aantal maanden geleden was dit nog 150 euro per maand (85 ct/m3 en 22 ct/kWh) terwijl je vorig jaar nog 120 euro kwijt was (65 ct/m3 en 21 ct/kwh). Dat is dus een stijging van 75 euro per maand, en bijna 100 euro per maand duurder dan een jaar eerder...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 00:33:
Whoopa! 1 oktober en weer een flinke verhoging voor de 1 jarige tarieven op gaslicht.
Gingen de cryptos maar zo hard omhoog 🤠

BiZar, goedkoopste tarieven inmidds al 1,43 per m3 en dan durft gaslicht op RTLnieuws nog steeds te melden dat 1 jaar het lucratiefst is vanwege de bonussen 🤐

https://www.rtlnieuws.nl/...ht-contract-vast-variabel
Ja bij Gaslicht rinkelt de kassa met al die overstappers, snap wel dat die lui je liever elk jaar laten switchen.

Daarbij is de beste 3 jarige deal ook niet te koop via de vergelijkingssites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

wout schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:15:
[...]

Spam box controleren?
Bij nader inzien bij de tweede poging om te registreren wel een mail gehad met pdf van de CB dat de aanvraag is doorgestuurd naar Greencoice maar geen bevestiging vanuit Greenchoice gehad om daar een account voor 'Mijn Greencoice' te activeren, ook niet in spam box. Meer mensen daar van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Theo schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:02:

Maar ik vraag mij echt oprecht af hoeveel huishoudens hierdoor echt problemen gaan krijgen; als je een oudere huurwoning hebt (veelal gecombineerd aan een laag inkomen, geen strak financieel overzicht/inzicht en dus een slapend/variabel energiecontract) dan zit je met 1500m3 en 3000 kWh dus vanaf vandaag op 225 euro per maand. Een aantal maanden geleden was dit nog 150 euro per maand (85 ct/m3 en 22 ct/kWh) terwijl je vorig jaar nog 120 euro kwijt was (65 ct/m3 en 21 ct/kwh). Dat is dus een stijging van 75 euro per maand, en bijna 100 euro per maand duurder dan een jaar eerder...
Tsja risico van het vak. Had je vroeger maar beter je best moeten doen. Zoiets?
Ik ben dus zo iemand... Die zich af zit te vragen waar haal ik die +/-€50 extra vandaan per maand?
Gisteren wel de GC deal ingestapt, dus de schade enigszins kunnen beperken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:49
Klein voordeel; de investering in zonnepanelen en een warmtepomp heb ik nu wel sneller terug verdient :P

Veel waarschijnlijk, zeker als je om wat voor reden ook de hele dag thuis moet zitten.
Helaas wel achter een paywall:

https://www.gelderlander....meer-bezuinigen~a362612c/

Behaaglijk

Van der Hak leeft van een minimuminkomen, dus de verwarming de hele dag aan laten staan, kan niet. ,,Dan zou ik ruim 300 euro betalen’’, weet ze. En dus probeert de Haagse andere oplossingen te bedenken. ,,Ik zet de verwarming alleen ’s morgens vroeg aan voordat mijn zoon uit bed komt, zodat hij zich even behaaglijk voelt. Daarna gaat de verwarming gelijk uit. En als hij ’s middags weer thuiskomt zet ik ’m weer aan. Dat moet wel, want zijn kamer is dan ijskoud. Zelf zit ik altijd met een fleecedeken op de bank. Mijn grote fleecedeken hang ik voor de tuindeuren. Dat helpt enigszins. Het houdt in ieder geval die wind weg. Ja, je gaat zelf proberen oplossingen te vinden. Ik heb ook altijd fleecedekens klaarliggen voor iedereen die hier komt.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:04
Ik ben een beetje in dubio, misschien zijn er hier nog adviezen over een soortgelijke situatie.

Momenteel zit ik nog erg gunstig met
Normaal 0,19
Dal 0,17
Gas 0,72.

Dit verloopt begin januari. Verwachting is dat in de loop van volgend jaar de prijzen wat gaan dalen maar zou het nou raadzaam zijn alvast een nieuw contract af te sluiten of tijdelijk flexibel tarief te nemen en tot ergens na de winter te verlengen. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:43
Dit gaat echt nergens meer over; gas kost dus vandaag zo'n 1.25 euro per kuub en een kWh kost ook zomaar 32 cent, en dat zijn de goedkope tarieven :|
Ben erg blij dat mijn contract nog loop tot 1 januari.

Maar ik vraag mij echt oprecht af hoeveel huishoudens hierdoor echt problemen gaan krijgen; als je een oudere huurwoning hebt (veelal gecombineerd aan een laag inkomen, geen strak financieel overzicht/inzicht en dus een slapend/variabel energiecontract) dan zit je met dus vanaf vandaag op 225 euro per maand. Een aantal maanden geleden was dit nog 150 euro per maand (85 ct/m3 en 22 ct/kWh) terwijl je vorig jaar nog 120 euro kwijt was (65 ct/m3 en 21 ct/kwh). Dat is dus een stijging van 75 euro per maand, en bijna 100 euro per maand duurder dan een jaar eerder...
Mijn ouders zitten op 1500m3 en 3000 kWh .
Bij de consumentenbond betalen ze nu gemiddeld 184 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Laatst online: 16-09 21:29

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Die prijzen, wt*.. Ik kon niet voor de stijging verlengen.

Electra; 28,35 ct./kWh Gas; 104,50 ct./m3 is de goedkoopste die bij Gaslicht staat. Meeste zitten al stukken hoger. Contract loopt tot 1 december, slim om dit aanbod te pakken of wachten en kijken of er welkomsbonus miss ergens bij komt wat het eventueel meer compenseert?

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Animal_X schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:23:
[...]

Bij nader inzien bij de tweede poging om te registreren wel een mail gehad met pdf van de CB dat de aanvraag is doorgestuurd naar Greencoice maar geen bevestiging vanuit Greenchoice gehad om daar een account voor 'Mijn Greencoice' te activeren, ook niet in spam box. Meer mensen daar van?
Ik kreeg deze minuten nadat ik me aangemeld had op de 28ste en de dag erna kreeg ik mijn contact.
NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:17:

Electra; 28,35 ct./kWh Gas; 104,50 ct./m3 is de goedkoopste die bij Gaslicht staat. Meeste zitten al stukken hoger. Contract loopt tot 1 december, slim om dit aanbod te pakken of wachten en kijken of er welkomsbonus miss ergens bij komt wat het eventueel meer compenseert?
Mijn contract verloopt halverwege december en ik ben voor het GreenChoice aanbod gegaan. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een welkomscadeau zoveel kan compenseren.

[ Voor 38% gewijzigd door marshallq op 01-10-2021 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje

Ik heb dit gisteravond genomen. Maar dan via united consumers eigen site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zo, even de 'schade' opmaken na deze gekke dag.
- De actie van Vattenfall met de 300 euro bol-bon is voor mij zo'n 300 à 400 euro p/j duurder geworden. Je kan dan net zo goed de Powerdeal pakken.
- Budget Energie hanteert voor hun verleng-aanbod ongeveer dezelfde tarieven (deze liggen gemiddeld).
- Gisteren kwam Kernion elke keer als goedkoopste uit de bus (nooit van gehoord). Deze staat inmiddels weer onderaan de lijst. Leveranciers die er gisteren niet tussen stonden, staan er nu wel weer tussen.
- Er zijn ook weer andere leveranciers in de vergelijker verschenen waar de schade beperkt blijft. Bij mij is dat United Consumers met een 1 jaar (!) contract.

Conclusie: al met al geen spijt dat ik gisteren niet overhaast iets vastgezet heb (ok, je hebt bedenktermijn, maar geeft eventueel rompslomp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Trichoglossus schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:36:
[...]

Veel waarschijnlijk, zeker als je om wat voor reden ook de hele dag thuis moet zitten.
Helaas wel achter een paywall:

https://www.gelderlander....meer-bezuinigen~a362612c/

Behaaglijk

Van der Hak leeft van een minimuminkomen, dus de verwarming de hele dag aan laten staan, kan niet. ,,Dan zou ik ruim 300 euro betalen’’, weet ze. En dus probeert de Haagse andere oplossingen te bedenken. ,,Ik zet de verwarming alleen ’s morgens vroeg aan voordat mijn zoon uit bed komt, zodat hij zich even behaaglijk voelt. Daarna gaat de verwarming gelijk uit. En als hij ’s middags weer thuiskomt zet ik ’m weer aan. Dat moet wel, want zijn kamer is dan ijskoud. Zelf zit ik altijd met een fleecedeken op de bank. Mijn grote fleecedeken hang ik voor de tuindeuren. Dat helpt enigszins. Het houdt in ieder geval die wind weg. Ja, je gaat zelf proberen oplossingen te vinden. Ik heb ook altijd fleecedekens klaarliggen voor iedereen die hier komt.”
Gelukkig hier nooit is zo'n situatie gezeten. En zou er voor mijn kids ook voor zorgen dat het niet zover komt. Dus ergens toch wat zien te minderen met iets. Maar geen idee waar.
Zowaar heeft de woningcorporatie een jaar geleden de boel gerenoveerd en extra isolatie aangebracht en zonnepanelen (zonder huurverhoging!). Wel ineens label A op de woning voor een jaren 60 huis. Beetje apart.
Ik rekende me redelijk rijk met de zonnepanelen scheelt al gauw €30 per maand vooral door het terugleveren. Maar dat zie ik dus nu met die stijging van het gas compleet teniet worden gedaan :/
In krantenartikel komt ook weer voorbij dat al die leuke acties als subsidies en gratis spaarlampen alleen is voor mensen met een koopwoning. En laat die over het algemeen financieel wel in de gelegenheid zijn om te kunnen isoleren een warmtepomp aan te schaffen of een berg energiezuinige lampen te kopen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Liefsnoepje schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:34:
[...]

Ik heb dit gisteravond genomen. Maar dan via united consumers eigen site.
Ik wil die inderdaad afsluiten, maar de eind datum van mijn contract is 1 december, dus ik kan morgen? pas aanvragen als ik het goed heb. Hopelijk is de aanbieding dan niet poef verdwenen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:49:
[...]

Ik wil die inderdaad afsluiten, maar de eind datum van mijn contract is 1 december, dus ik kan morgen? pas aanvragen als ik het goed heb. Hopelijk is de aanbieding dan niet poef verdwenen :|
United Consumers heeft een switchtermijn van 88 dagen (volgens gaslicht) dus dan kan je al overstappen.

https://www.gaslicht.com/...het-juiste-overstapmoment

Alleen Vattenfall hanteert 60 dagen, vandaar dat je dat getal vaak ziet.

[ Voor 15% gewijzigd door Cheesy op 01-10-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Cheesy schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:55:
[...]

United Consumers heeft een switchtermijn van 88 dagen (volgens gaslicht) dus dan kan je al overstappen.

Alleen Vattenfall hanteert 60 dagen, vandaar dat je dat getal vaak ziet.
Huh, op de website van United Consumers zegt die 60 dagen (01-12-2021 op zijn laatst) dus via Gaslicht zou het wel moeten kunnen? Ik wil niet mijn welkomsbonus kwijt raken doordat een energie leverancier loopt te kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
Mijn huidige contract bij vandebron loopt tot maart 22 toch maar gekozen om over te stappen naar GC via de consumentenbond. Ik verwacht niet dat de gasprijs snel weer gaat dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 16-09 11:04
Animal_X schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:23:
[...]

Zojuist ook de kogel door de kerk en de CB GC deal genomen. Partner wou graag voor 1 jaar blijven, aangezien dat ook overal geadviseerd wordt.
Verschil tussen 1 jaar en 3 jaar, is voor het eerste jaar nu 450 euro extra voor 1 jaar. De vraag is of je die verhoogde kosten in de jaren daarna goed gaat maken.

Heb direct mail gehad van CB, maar in de mail van CB staat
Binnen 2 weken ontvang je van Greenchoice een contractbevestiging waarin zij je verder zullen informeren over de ingangsdatum van je nieuwe contract. Greenchoice regelt ook de opzegging van je huidige contract.
Wat mij de indruk geeft dat het best een paar dagen kan duren voordat ik wat van GreenChoice hoor.

Met de eerder hierboven vermelde opmerking dat direct bij Greenchoice je het verhaal krijgt "De energievoorraad is op voor komende maanden om nieuwe contracten af te sluiten" en het nu relatief lage tarief bij sterk stijgende prijzen, vraag ik me af of GC straks met slecht nieuws komt en een klantenstop met terugwerkende kracht hanteert. Of dat we hier een EnergieFlex verhaaltje krijgen, omdat ze het niet kunnen inkopen voor de prijs waarvoor ze het verkocht hebben.
Voordeel is wel dat de contracten minimaal 6 weken later pas ingaan (2 weken bedenktijd, 4 weken opzegtijd), dus ze hebben nog even om te kijken of de boel wat lager wordt na de opening van de Nordstream2 pijp met Rusland.

Wie had ooit gedacht dat energieprijzen zo'n " hot topic" werden. Jaren werd ik voor idioot aangezien dat ik hier elke keer naar kijk om de kosten laag te houden.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
NinjaKiwiNL schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:08:
[...]

Huh, op de website van United Consumers zegt die 60 dagen (01-12-2021 op zijn laatst) dus via Gaslicht zou het wel moeten kunnen? Ik wil niet mijn welkomsbonus kwijt raken doordat een energie leverancier loopt te kloten.
Interessant, terecht dat je daar op let!

Op deze pagina zeggen ze dat je 3 maanden van tevoren kan overstappen. Dit komt ook overeen met het formulier wat ik krijg (niet helemaal 88 dagen, maar wel die orde van grootte):

https://i.ibb.co/9pdxk83/UC.png (embedden werkt hier opeens niet meer, dus even klikken)

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 01-10-2021 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
Cheesy schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:20:
[...]

Interessant, terecht dat je daar op let!

Op deze pagina zeggen ze dat je 3 maanden van tevoren kan overstappen. Dit komt ook overeen met het formulier wat ik krijg (niet helemaal 88 dagen, maar wel die orde van grootte):

https://i.ibb.co/9pdxk83/UC.png (embedden werkt hier opeens niet meer, dus even klikken)
Afhankelijk naar welke energieleverancier je over gaat stappen. Greenchoice hanteert 180 dagen. Coolblue volgens mij zelfs een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 23:14
soeppie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:16:
Mijn huidige contract bij vandebron loopt tot maart 22 toch maar gekozen om over te stappen naar GC via de consumentenbond. Ik verwacht niet dat de gasprijs snel weer gaat dalen.
Ik heb dit nu alsnog ook gedaan. 3 jaar vast.
Kom van Powerpeers vandaan met contract lopend tot 24 januari. Lijkt erop dat mijn nieuwe contract pas vanaf die datum in zal gaan. betekent dus dat ik nog wel even prima zit met de tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kijk wel goed naar een vast contract ipv variabel. Met een variabel contract mag men de tarieven aanpassen per kWh,m3

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wtf, dat is extreem. Ik zit nu nog op 21ct kWh, en 81ct m3.
Je moet even kijken wat het totaal is, soms heeft een welkomstkorting geen nut op het totaal.

* Volgens mij is de termijn voor overstappen, niet dat je contract per direct ingaat, maar op de vorige einddatum

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 01-10-2021 09:30 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 22:01
Wat heerlijk al die paniek! Media die meegaan in de commercie van Gaslicht & Pricewise (sluit nu snel je 1 jaar vast af voordat de prijzen gigantisch stijgen op 1/10!). Prijsvergelijkers zijn alleen maar gebaat bij 1 jaar vast, daar vangen ze relatief het meeste provisie voor (volgend jaar weer).

Ik hou het nog even op mijn risicovolle strategie: Overstappen op variabel bij Vattenfall (op 2/11 na mijn afgelopende contract) en afwachten. Eerst gaan er vermoedelijk nog wat kleine spelers met te weinig ingekocht gas/elektra omvallen of overgenomen worden. Die haflfjaarlijkse variabele tarieven schieten ongetwijfeld de lucht in per 1/1, maar ter zijner tijd is er hopelijk een iets beter aanbod dan de paniek die momenteel op de markt heerst. Ik geloof overigens niet dat GreenChoice die 3 jaars-tarieven voor nieuwe klanten nog kan waarmaken met de huidige prijsstijgingen, ben benieuwd hoe dat afloopt.
En mensen.. de actuele markt tarieven liggen (inclusief belastingen) op 1,60 per kubieke meter, ruim 1 euro is dus een koopje ;) https://www.easyenergy.com/nl/energietarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Greenchoice is in ieder geval niet telefonisch bereikbaar momenteel. Niet eens een standaard bandje dat afgespeeld wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door Animal_X op 01-10-2021 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Yup, hier ook Greenchoice genomen. Vandebron wilde €1,60/m³ gas hebben.

We lopen hier zeker het risico dat Greenchoice een probleem heeft en over de kop gaat. We gaan de winter in, dus de duurste maanden komen eraan.

Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukkel
  • Laatst online: 10:30
Bij vrijopnaam is het tarief voor gas van € 0,90 in het derde kwartaal naar € 1,63 in het vierde kwartaal gegaan (variabel). 😳 Geen gram spijt van de overstap naar Greenchoice via de Consumentenbond. Voor de kerst heb ik denk ik al genoeg bespaard om een eventuele latere prijsdaling te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
MadBear schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:30:
Wat heerlijk al die paniek! Media die meegaan in de commercie van Gaslicht & Pricewise (sluit nu snel je 1 jaar vast af voordat de prijzen gigantisch stijgen op 1/10!). Prijsvergelijkers zijn alleen maar gebaat bij 1 jaar vast, daar vangen ze relatief het meeste provisie voor (volgend jaar weer).

Ik hou het nog even op mijn risicovolle strategie: Overstappen op variabel bij Vattenfall (op 2/11 na mijn afgelopende contract) en afwachten. Eerst gaan er vermoedelijk nog wat kleine spelers met te weinig ingekocht gas/elektra omvallen of overgenomen worden. Die haflfjaarlijkse variabele tarieven schieten ongetwijfeld de lucht in per 1/1, maar ter zijner tijd is er hopelijk een iets beter aanbod dan de paniek die momenteel op de markt heerst. Ik geloof overigens niet dat GreenChoice die 3 jaars-tarieven voor nieuwe klanten nog kan waarmaken met de huidige prijsstijgingen, ben benieuwd hoe dat afloopt.
En mensen.. de actuele markt tarieven liggen (inclusief belastingen) op 1,60 per kubieke meter, ruim 1 euro is dus een koopje ;) https://www.easyenergy.com/nl/energietarieven
Daar zit ik ook aan te denken idd. 1/12 loopt mijn vaste contract af bij Oxxio, dus daarna wordt het variabel. Oxxio is overigens wel duur met variabel als ik nu op de site kijk.

Huidig variabel tarief op prijsvergelijkingswebsites: 80-85 cent per m3
Huidig vast tarief 1 jaar " " : 110-140 cent per m3
Huidig vast tarief 3 jaar (GC via CB): 86 cent per m3

Kortom, vast tarief voor 3 jaar is bijna hetzelfde als variabel tarief nu.

Duurste is sowieso vast voor 1 jaar.

Ik twijfel nu dan dus tussen GC via CB voor 3 jaar (dan heb ik de komende 3 jaar hetzelfde als nu), of naar variabel laten gaan. Risico dat het op 1/1 duurder wordt, maar in april/mei wordt het vast weer goedkoper, en dan sluit ik weer een nieuw contract af tzt.
Pagina: 1 ... 50 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4