Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.201 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

cypher21 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:02:
Maar goed... gaan de prijzen op de lange termijn stijgen of dalen... ben bang dat ze omhoog gaan maar dat blijft een gok.
De 3 jaar contracten zijn per jaar goedkoper dan de 1 jaar contracten. Dus de energiemaatschappijen denken momenteel dat de energie binnen 3 jaar weer goedkoper gaat worden.

Daar gok ik nu op. Mijn contract is ook verlopen en ik zit ook met een variabel tarief (gegarandeerd tot 15-9-2022) dat beter is dan elk nieuw vast contract.

Bijkomend is dat ik volgend jaar zomer verhuis naar een gas-loos nieuwbouw huis. Dus ik denk dat ik dat even afwacht...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JackBol schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:20:
[...]
Daar gok ik nu op. Mijn contract is ook verlopen en ik zit ook met een variabel tarief (gegarandeerd tot 15-9-2022) dat beter is dan elk nieuw vast contract.
Huh? Een variabel tarief dat gegarandeerd is, is toch een vast contract? Of is het gegarandeerd variabel? :P
Of heb je een soort hybride-contract met vaste prijs, maar met mogelijkheid om elke maand op te zeggen?

Wordt jouw variabel tarief op 1 januari en 1 juli niet herzien?

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 28-09-2021 10:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 22:01
AD komt al met een leuk nieuwsbericht:
https://www.ad.nl/wonen/e...r-recordprijzen~a6f1f8b5/

Mijn verwachting is dat dit ook wel gaat gebeuren, de gasprijzen blijven doorstijgen de afgelopen 2 dagen ( we zitten nu op 84 euro per MWh, vrijdag zat dit nog rond de 70). De grote vraag is welke (kleine) energieleveranciers hebben onvoldoende ingekocht t.o.v. verkochte (langjarige) contracten?
Wees voorlopig even voorzichtig met hoge voorschotten & hoge bonussen mensen. Consumentenbond heeft 2 jaar geleden een onderzoekje gedaan. Mogelijk een risico dus bij o.a. Fenor, Naked Energy, VrijOpNaam en ik vermoed ook bijv. Welkom Energie (even de grootste namen). VandeBron is overgenomen door Essent. BudgetEnergie/NLE is mogelijk ook een risico. De komende weken zullen we zien wie er gaat omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Cheesy schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:25:
[...]

Huh? Een variabel tarief dat gegarandeerd is, is toch een vast contract? Of is het gegarandeerd variabel? :P
Of heb je een soort hybride-contract met vaste prijs, maar met mogelijkheid om elke maand op te zeggen?

Ik bedoel flexibel ipv variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Faxe schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:39:
In het Financieel Dagblad vandaag een artikel over een faillissementsgolf die dreigt voor kleine energiebedrijven. Dit is vooral van belang voor mensen met zonnepanelen die een veel te hoog voorschotbedrag betalen. Als een leverancier failliet gaat vlak voordat het contractjaar is afgelopen ben je mooi je spaarpot kwijt.

https://fd.nl/bedrijfslev...jven-door-hoge-gasprijzen

Je kunt na registratie het artikel gratis lezen.
Mijn contract loopt vanaf 1 januari, dus ik heb op dit moment een behoorlijke 'lening' uitstaan aan de leverancier, in mijn geval Budget. Uiteraard heb ik een fikse verlaging van mijn maandbedrag aangevraagd. Echter is het natuurlijk de vraag of dat geaccepteerd zal worden. Bovendien duurt het dan nog enkele maanden totdat het uitstaande bedrag is weggewerkt.

Met wat googlen kwam ik een presentatie van de consumentenbond tegen uit 2019 over de solvabiliteit van de energieleveranciers. Daar kwam Budget/NLE met 'oranje' niet bijzonder positief uit naar voren. Echter is dat inmiddels bijna 3 jaar geleden. Recentere analyses heb ik niet kunnen vinden.

Overweging die ik nu heb: is het het verlies van bonus en huidige 'voordelige' tarieven waard, om vervroegd het contract op te zeggen met nog enige hoop op terugkrijgen te veel betaald voorschot?

Zijn er nog meer mensen met een vergelijkbare gedachtegang? Eigenlijk zou ik een overzicht moeten maken over hoe veel ik nog 'tegoed' heb van Budget op dit moment, om de risico-afweging wat concreter te maken. Als er faillissementen zouden komen, verwacht ik dat die waarschijnlijk tegen november/december er zullen komen, als de reserves van de zomervoorschotten opgebrand zijn. Het e.e.a. natuurlijk afhankelijk van de verdere ontwikkeling van de energieprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 17:25
Modbreak:AWM discussie over herkomst energie e.d. verwijderd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:26
Ben ook maar voor 3 jaar ingestapt bij het consumentbond collectief / greenchoice verhaal.
Het is mij teveel een wild westen en zekerheid is ook wat voor te zeggen.
En ja ik was een van die personen die bij Energieflex zat, ik heb echter al mijn geld terug gejast via stornering dus ik ben er goed vanaf gekomen.

Zet ook altijd mijn maandbedrag erg laag, ik "spaar" niet via de energiemaatschappijen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 07:41
man man man die prijzen die ik hier voorbij zie komen...
Ik heb vorig jaar mei tijdens de enorme overschotten het volgende afgesproken voor 3 jaar (Delta):

0.22282 per kWh
0.77780 per M3

Laten we hopen dat er een zachte winter komt als je contract net is afgelopen.

(ohja vergeten dat bij het afsluiten ik een eenmalige cashback kreeg van 300

[ Voor 12% gewijzigd door caspar M op 28-09-2021 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:48

koelebobes

Wen BTC €100K

Stinger_Ventura schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:06:
[...]

Dank voor het delen, dit is wat ik ook volgende maand ga betalen als mijn 1 jarig Budget Energie contract af loopt.
Het variabel tarief wijzigt 2 keer per jaar bij de energie aanbieders, op 1 July kwam jouw tarief tot stand, en per 1 januari veranderd die weer. De verwachting is dat die dan een stuk hoger is dan wat jij nu betaald, en vandaar dat veel aanbieders nu roepen om je tarieven vast te zetten.

Aan de andere kant ga je meer betalen voor een vast tarief dan voor het variabele tarief dat je nu hebt. Ik zit in hetzelfde schuitje.
A. Zet ik het nu vast voor 1 jaar en pak een bonus, maar betaal zeker meer de komende 3 maanden.
B. Zet ik het vast voor 3 jaar, mis daardoor een aantal keer een bonus, en betaal iets meer dan bovenstaande
C. Ik ga naar/blijf op variabel bij budget wat het goedkoopst is voor 3 maanden, en loop het risico dat de prijzen per 1 januari nog verder stijgen en ik dus meer betaal.

Vind het een moeilijke keus. Grootste kosten post is de gas rekening, en die loopt eigenlijk alleen van 1 oktober tot 1 april ivm het stook seizoen. Ofwel de helft van het jaar.
Ik heb besloten toch het Greenchoice contract aan te gaan, waarom de tarieven zitten iets hoger dan mijn variabel contract maar ik weet wel waar ik de komende 3 jaar aan toe ben.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:09
JackBol schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:27:
[...]

Ik zou er niet al te lang mee wachten, als je energieleverancier omvalt ben je het kwijt....
Kan een energiebedrijf failliet?
Jazeker, dat is al vaker gebeurd. In het Verenigd Koninkrijk zijn afgelopen weken door de hoge energieprijzen al zeven energiebedrijven omgevallen.
https://www.ad.nl/wonen/l...-energieprijzen~a6f1f8b5/

Gelijk maar even mijn voorschotbedrag aangepast :/ Jammer dat ik net bij een Budgetenergie zit met weinig vermogen en kleine marges :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheesy schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:25:
[...]

verschilt per leverancier. Eneco doet het tot nu toe in de praktijk 1 x per jaar op een datum die gerelateerd is aan de datum waarop je contract inging.

Daar kun je geluk of pech mee hebben, in dit geval lijk ik geluk te hebben en is het voor mij afgelopen zomer weer een jaartje vastgezet tegen tarieven die ik nergens zou kunnen krijgen op dit moment.
De variabele leveringstarieven voor stroom en gas bewegen mee met de prijsontwikkelingen op de energiemarkt. Daardoor kunnen de tarieven wijzigen. Meestal gebeurt dit één keer per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:55
TwiSteD1 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:12:
[...]

[...]

https://www.ad.nl/wonen/l...-energieprijzen~a6f1f8b5/

Gelijk maar even mijn voorschotbedrag aangepast :/ Jammer dat ik net bij een Budgetenergie zit met weinig vermogen en kleine marges :(
Hier ook BudgetEnergie. Maandelijkse voorschot staat hier op €1, het is dat ze er geen €0 van kunnen maken, maar anders... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik heb nooit echt interesse getoond in deze dingen en ben ooit eens iets aangegaan bij de mediamarkt met een kortingsbon destijds.

Maar ik zit nu bij DGB en betaal niks voor stroom, omdat ik met mijn 13 panelen meer opbreng dan verbruik.

Maar bij gas kom ik niet echt veel verder.

Dit staat er: (incl. btw en in m3)

Leveringsprijs G1 €0.32042
Leveringsprijs G2 €0.31827
Vaste leveringskosten (per dag) €0.31784

Dit afgesloten in 2019 en vast voor 5 jaar. Is dit goedkoop? ik betaal een voorschot van 65 euro p/m aan de hand van de cijfers van vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 19:31
GioStyle schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:13:
[...]

Hier ook BudgetEnergie. Maandelijkse voorschot staat hier op €1, het is dat ze er geen €0 van kunnen maken, maar anders... :P
En dan nu hopen dat ze vlak voor einde contract failliet gaan? :+ zodat je niets hoeft te betalen?

spoiler:
bij betalen weten ze je vaak wel te vinden, bij terugbetalen zijn ze vaak als sneeuw voor de zon verdwenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 08:55
Waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:27:
[...]

En dan nu hopen dat ze vlak voor einde contract failliet gaan? :+ zodat je niets hoeft te betalen?

spoiler:
bij betalen weten ze je vaak wel te vinden, bij terugbetalen zijn ze vaak als sneeuw voor de zon verdwenen
Ik ben geen financiële instelling die leningen verstrekt; ik zou juist elke maand geld toe moeten krijgen.

Als ik snel een rekensommetje uit mijn hoofd doe zou ik na 1 jaar ongeveer €600 terug moeten krijgen. Heb een jaarverbruik van -1500 kWh, contract met welkomstkorting van €150 en neem daar alleen elektra af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50
DBC87 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:26:
Ik heb nooit echt interesse getoond in deze dingen en ben ooit eens iets aangegaan bij de mediamarkt met een kortingsbon destijds.

Maar ik zit nu bij DGB en betaal niks voor stroom, omdat ik met mijn 13 panelen meer opbreng dan verbruik.

Maar bij gas kom ik niet echt veel verder.

Dit staat er: (incl. btw en in m3)

Leveringsprijs G1 €0.32042
Leveringsprijs G2 €0.31827
Vaste leveringskosten (per dag) €0.31784

Dit afgesloten in 2019 en vast voor 5 jaar. Is dit goedkoop? ik betaal een voorschot van 65 euro p/m aan de hand van de cijfers van vorig jaar.
Zou zeggen kijk maar als je nu een nieuwe wil aansluiten bij DGB ( of een andere )

Antwoord is op het moment ja dat is goedkoop op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MadBear schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:31:
AD komt al met een leuk nieuwsbericht:
https://www.ad.nl/wonen/e...r-recordprijzen~a6f1f8b5/

Mijn verwachting is dat dit ook wel gaat gebeuren, de gasprijzen blijven doorstijgen de afgelopen 2 dagen ( we zitten nu op 84 euro per MWh, vrijdag zat dit nog rond de 70). De grote vraag is welke (kleine) energieleveranciers hebben onvoldoende ingekocht t.o.v. verkochte (langjarige) contracten?
Wees voorlopig even voorzichtig met hoge voorschotten & hoge bonussen mensen. Consumentenbond heeft 2 jaar geleden een onderzoekje gedaan. Mogelijk een risico dus bij o.a. Fenor, Naked Energy, VrijOpNaam en ik vermoed ook bijv. Welkom Energie (even de grootste namen). VandeBron is overgenomen door Essent. BudgetEnergie/NLE is mogelijk ook een risico. De komende weken zullen we zien wie er gaat omvallen.
Ik vind het eigenlijk wel opvallend dat de Consumentenbond daar 'onderzoek' naar gedaan heeft.
Bij het EnergieFlex debacle bleek juist dat de financiële positie van een bedrijf toen totaal geen rol had in de gunning bij hun energiecollectief. Dat is ook waarom ik toch een beetje met een schuin oog naar hun huidige bod kijk, alhoewel de prijzen zeer prima lijken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Mijn contract loopt in januari af en ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik een half jaar geleden de boel niet vastgezet heb voor 3 jaar. Al dan niet met een kleine boete van 50 euro.

Ik verbruik echt niet heel veel, maar als ik zie waar ik maandelijks op uit kom word ik gewoon misselijk :-(

Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:40
@kaos001 tja, als de prijzen waren gedaald was je blij dat je mocht overstappen..
Dat blijft toch altijd zo. Dan had ik 10 jaar geleden ook bitcoins gemaakt/gekocht, mijn hypotheek niet voor 20 jaar vastgezet etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ook ik was van plan om mijn variabel contract voort te zetten. Echter de twijfel is er zeker. Ik zit nu nog variabel bij Energiedirect voor een gasprijs van €0,81. Het aanbod van GC / consumentenbond voor €0,86 is dan nog niet zo gek.

Dit zijn bij de variabele tarieven van GC op dit moment :

Groene stroom
Normaaltarief (per kWh)
€ 0,3549
Daltarief (per kWh)
€ 0,3198
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 6,3333
Bosgecompenseerd gas
Tarief (per m3)
€ 1,3596
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 6,3333

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ1986
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 11:26
Net gebeld met Greenchoice aangaande contractverlenging, nieuwe offertes worden nu niet gemaakt omdat de beschikbare energie van september al "verkocht" is. Nieuwe tarieven komen pas weer in oktober maar de verwachting is dat deze tarieven wederom hoger zullen zijn.

Voor de zekerheid het verlengvoorstel geaccepteerd, mocht het alsnog dalen is de boete voor contractbreuk een optie. Of extra zonnepanelen en meer gaan opleveren dan verbruiken.

Effect bij mij is niet heel groot, heb alleen elektra en verbruik netto zo'n 1500 kwh nog verwacht ik. (zonnepanelen zijn dit jaar geplaatst en ben wat zuiniger geworden, dus weet het niet precies)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mijn huidige contract loopt begin december af en ik heb me zojuist ook maar aangemeld via Greenchoice\Consumentenbond. Geen elkel aanbod komt ook maar in de buurt van de bovenstaande en ik ben redelijk wat sites afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim0252
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 13:38
Mijn contract loopt deze oktober ook af. Zojuist een contract aangegaan bij Coolblue voor 3 jaar met onderstaande tarieven (+200 euro tegoed). Is er een speciale reden dat niemand het hier over CB heeft?
Ik vond deze als goedkoopste namelijk. Heb ik hiermee een slimme keuze gemaakt of......
Wat ik erg belangrijk vond is stroom ivm een elektrische auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLKnW4CN8JvJ0Bu-vRSZttLmzfc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aFlrcvHZ19MgKAfBhyb3GkjP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Ik zit al een tijd bij Greenchoice en mijn contract liep op 1 september af. Bij nader inzien had ik direct op het aanbod in moeten gaan want volgens mij ontving ik het verlengvoorstel al voor de zomer en waren de tarieven toen nog lager.

Maar goed, ik ben uiteindelijk op 26 augustus op het aanbod ingegaan. Met deze tarieven voor 3 jaar mag ik niet echt klagen toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9VNz8MnoGGeh-igZyfXWOh3oXI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ylUB1ZHwVBoTcmpB5cdyESd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Spotmatic op 28-09-2021 16:34 . Reden: plaatje van tarieven gemaakt ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Spotmatic schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:32:
Ik zit al een tijd bij Greenchoice en mijn contract liep op 1 september af. Bij nader inzien had ik direct op het aanbod in moeten gaan want volgens mij ontving ik het verlengvoorstel al voor de zomer en waren de tarieven toen nog lager.

Maar goed, ik ben uiteindelijk op 26 augustus op het aanbod ingegaan. Met deze tarieven voor 3 jaar mag ik niet echt klagen toch?

[Afbeelding]
In vergelijking met andere mag je niet klagen inderdaad. Het blijft aan de dure kant, zeker de stroom.

Als je een variabel contract neemt, dan mogen de prijzen toch ook maar 2x per jaar veranderd worden toch? Daar zie ik nog wel acceptabele tarieven voorbij komen, alleen geen eventuele cashback.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn huidige contract loopt per januari af. Met nog tarieven van 21 cent per kWh en 62 cent per m3 gas en cashback. Dus ik neem de gok en ga over op variabel nu de huidige 1 jaar en 3 jaar contracten in vergelijking flink verschillen. Speelt mee dat ik op zoek ben richting een koopwoning. Dus nieuw huis nieuw contract. Kan ik beter in mijn oude over op variabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
OneTimer schreef op woensdag 29 september 2021 @ 16:50:
Als je een variabel contract neemt, dan mogen de prijzen toch ook maar 2x per jaar veranderd worden toch?
Zou ik maar eens goed de voorwaarden doorlezen.
Praktijk is 2 keer per jaar maar in de voorwaarden staat vast dat ze het elk moment mogen wijzigen. Zou ik dan ook niet uitsluiten.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:00
jobr schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:03:
[...]

Zou ik maar eens goed de voorwaarden doorlezen.
Praktijk is 2 keer per jaar maar in de voorwaarden staat vast dat ze het elk moment mogen wijzigen. Zou ik dan ook niet uitsluiten.
Sterker nog, ik kreeg vanmiddag van Easyswitch een mail dat informatie was binnengekomen dat per 1 oktober de tarieven opnieuw stijgen met circa 20%...Nu zijn zij natuurlijk gebaat bij overstappers. Lastig om een keuze te maken, mijn contract eindigt 1 februari 2022. Voor de zekerheid de aanbieding van Greenchoice 3 jaar geaccepteerd, kan ik er nog 14 dagen over nadenken of ik dat verstandig vond.

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 16-09 11:04
Over het Eigen Huis energie collectief: dat is wat verzet qua datum. Ben benieuwd waarom ze het verlaat aanbieden?
Vorige week vond de veiling plaats. Momenteel zijn we druk bezig met het maken van uw persoonlijke aanbod. In verband met de huidige situatie op de energiemarkt duurt dit iets langer dan verwacht. Daarom ontvangt u uw persoonlijke aanbod uiterlijk 11 oktober in plaats van de eerder genoemde 6 oktober.

American Express vraagbaak

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De variabele tarieven zijn ook echt variabel; met een bepaalde termijn inachtnemend, qua aankondiging vooraf, mogen ze op ieder moment gewijzigd worden.

Volgens mij is hierboven al genoemd dat in ieder geval Powerpeers per 1 oktober de tarieven (‘tussentijds’) verhoogd. Ik weet niet wie nog meer volgt…

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Wij hebben een volledig nieuwbouw huis. Met als gevolg dat wij meer terugleveren dan verbruiken. (Op dit moment hebben we 450 euro overschot aan teruglevering). Daarnaast met ons maandbedrag dat niet lager kan: heb ik 250 euro extra betaald. Oftewel ik zou nu ongeveer 700 euro terugkrijgen aan het einde van mijn contract.

Nu lees ik dat veel energiebedrijven failliet dreigen te gaan en ik mijn 700 euro dan kwijt ben.

Nu krijg ik het jaarverslag van 2020 van Greenchoice binnen waarin staat dat ze een resultaat van -4.7 miljoen euro hebben.

Betekent dit dat de kans groot is dat ik straks al dat geld kwijt ben?

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Ik vroeg mij of dit een goede deal is?
Mkb energie aanbieding mogen ontvangen voor 1jr, die ook privé kan gebruiken.
Stroom €0.09790 per kWh excl. BTW, energieopslag, opslag duurzame energie.
Vastrecht €6.99 per maand.

Gas €0.39440 per m3 excl. BTW, energieopslag, opslag duurzame energie.
Vastrecht €6.99 per maand.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 07:53
@NoSugar waarom heb je 250 euro extra betaald dan? Waarom zou je dit niet verder omlaag kunnen krijgen?

Ik heb gewoon met vandebron gemaild. Aangetoond dat we weinig verbruiken. Maand bedrag is nu 25 euro per maand. Overschot aan kWh : -1975kwh nu

Nieuwbouw huis dus gasloos?

[ Voor 35% gewijzigd door Possible op 29-09-2021 22:07 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:28
NoSugar schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:50:
Wij hebben een volledig nieuwbouw huis. Met als gevolg dat wij meer terugleveren dan verbruiken. (Op dit moment hebben we 450 euro overschot aan teruglevering). Daarnaast met ons maandbedrag dat niet lager kan: heb ik 250 euro extra betaald. Oftewel ik zou nu ongeveer 700 euro terugkrijgen aan het einde van mijn contract.

Nu lees ik dat veel energiebedrijven failliet dreigen te gaan en ik mijn 700 euro dan kwijt ben.

Nu krijg ik het jaarverslag van 2020 van Greenchoice binnen waarin staat dat ze een resultaat van -4.7 miljoen euro hebben.

Betekent dit dat de kans groot is dat ik straks al dat geld kwijt ben?
Hangt ervan af.
Kijk je naar Engeland dan zie je de situatie van langlopende contracten met lage gasprijs en geen verzekering voor gestegen gasprijzen. Daardoor zijn redelijk wat kleine energiebedrijven nu over de kop aan het gaan. Ook speelt mee dat er vanuit de overheid aldaar een max bedrag is gesteld wat men aan de consument mag rekenen. Dit onafhankelijk van de inkoopsprijs. Ook zijn de strategische voorraden veel lager dan in Europa. (die van ons zijn voor de helft gevuld)
Neem je mee dat men geen onderdeel meer is van de Europese energiemarkt met nog hogere kosten dan krijg je de situatie dat er bedrijven over de kop gaan.

Net als in Nederland wordt je dan overgezet naar een andere leverancier maar wel met de dan geldende tarieven!

In Europa is het minder erg dus zou je nog niet al te druk maken. Maar als je weet dat je zoveel terug gaat krijgen dan is je maand bedrag uberhaupt al te hoog. Dan is een andere leverancier waar je wel lager kan tactischer.

[ Voor 9% gewijzigd door D-dark op 29-09-2021 22:50 ]

• Hortz
  • Laatst online: 07:09
Toch ook maar even aan het kijken voor die consumentenbond optie.
Mijn greenchoice contract loopt in febuari 2022 af dus twijvel enigszins.

Tussen dat aanbod van cooblue en consumentenbond zit ook niet heel veel moet ik zeggen.
Elektrisch is goedkoper, gas is weer duurder. Het is dus weer keuzes maken

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@Hortz Waarom nu dan al overstappen? Na de winter zullen de prijzen vast weer (al is het maar een klein beetje) dalen.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 29-09-2021 23:14 ]

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:31
@PCMedic Nee, en je doet ook afstand van je consumenten rechten.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

• Bad Brains
CyberMania schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:14:
@Hortz Waarom nu dan al overstappen? Na de winter zullen de prijzen vast weer (al is het maar een klein beetje) dalen.
Waarom nu dan al overstappen? Na de winter zullen de prijzen vast weer (al is het maar een klein beetje) omhoog gaan.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Bad Brains schreef op donderdag 30 september 2021 @ 06:40:
[...]

Waarom nu dan al overstappen? Na de winter zullen de prijzen vast weer (al is het maar een klein beetje) omhoog gaan.
Nee dan is de vraag weer lager

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Bad Brains schreef op donderdag 30 september 2021 @ 06:40:
[...]

De 3j prijzen zijn lager dan de 1j prijzen. Dus ik verwacht dat de prijzen toch uiteindelijk weer zakken.

• Bad Brains
JackBol schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:26:
[...]

De 3j prijzen zijn lager dan de 1j prijzen. Dus ik verwacht dat de prijzen toch uiteindelijk weer zakken.
De 3jr prijzen zijn ALTIJD lager dan de 1jr prijzen, anders is het nooit een aanbieding.
Maar ja ik heb ook geen glazen bol, maar zoals de heer voor mij zei na de winter zakken de prijzen heeft 0 basis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 22:01
3 jaar vast tarieven zijn niet altijd lager dan 1 jaars prijzen, de afgelopen jaren waren deze vaak hoger dan de 1 jaar vast tarieven. Doordat de gas-tarieven zijn geexplodeerd is het voor een energieleverancier nu minder risico vol om een 3 jaars contract met jou af te sluiten, de verwachting is namelijk dat de tarieven volgende winter minder hoog zullen zijn. Tarieven in de energievergelijkers zullen komende week dus nog wel hoger worden.
We zitten deze ochtend boven de 90 euro per MWh gas, de markt is nog steeds ernstig overspannen. Dit betekent een leveringstarief van meer dan 1 euro per m3, met belastingen erbij tegen de 1,60?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Spotmatic schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:32:

[Afbeelding]
Hier is ook in de zomer het 1-jarig contract verlopen. Meestal stap ik over als het contract verloopt. Nu een 3-jarig contract bij GC afgesloten en daar ben ik - met de huidige stand van zaken - bij mee. Wat een enorme prijzen tegenwoordig. Gelukkig hebben we geen gas, maar met een warmtepomp en EV heb verbruik ik aardig wat stroom.
Prima deal zoals ik het nu kan zien. Je weet niet hoe het over een jaar is, dus dat blijft altijd gokken.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 20:23

OmeJoyo

This is me

Bad Brains schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:36:
[...]

De 3jr prijzen zijn ALTIJD lager dan de 1jr prijzen, anders is het nooit een aanbieding.
Maar ja ik heb ook geen glazen bol, maar zoals de heer voor mij zei na de winter zakken de prijzen heeft 0 basis.
De 3-jaars prijzen zijn systematisch altijd HOGER geweest dan 1-jaars. Je betaalde voor zekerheid.
Het is nu eindelijk andersom.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• NoSugar
Possible schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:05:
@NoSugar waarom heb je 250 euro extra betaald dan? Waarom zou je dit niet verder omlaag kunnen krijgen?

Ik heb gewoon met vandebron gemaild. Aangetoond dat we weinig verbruiken. Maand bedrag is nu 25 euro per maand. Overschot aan kWh : -1975kwh nu

Nieuwbouw huis dus gasloos?
Mijn maandbedrag zit al rond de 25 euro per maand. (vandaar die 250 euro)
D-dark schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:34:
[...]

Hangt ervan af.
Kijk je naar Engeland dan zie je de situatie van langlopende contracten met lage gasprijs en geen verzekering voor gestegen gasprijzen. Daardoor zijn redelijk wat kleine energiebedrijven nu over de kop aan het gaan. Ook speelt mee dat er vanuit de overheid aldaar een max bedrag is gesteld wat men aan de consument mag rekenen. Dit onafhankelijk van de inkoopsprijs. Ook zijn de strategische voorraden veel lager dan in Europa. (die van ons zijn voor de helft gevuld)
Neem je mee dat men geen onderdeel meer is van de Europese energiemarkt met nog hogere kosten dan krijg je de situatie dat er bedrijven over de kop gaan.

Net als in Nederland wordt je dan overgezet naar een andere leverancier maar wel met de dan geldende tarieven!

In Europa is het minder erg dus zou je nog niet al te druk maken. Maar als je weet dat je zoveel terug gaat krijgen dan is je maand bedrag uberhaupt al te hoog. Dan is een andere leverancier waar je wel lager kan tactischer.
Oke, laten we het hopen dat het hier niet aan komt. Zit er nog aan vast tot februari, vervolgens hebben ze nog 8 weken om het overschot terug te betalen. Eerste jaar in deze woning: dus wisten nog niet goed wat we konden verwachten. Maandbedrag staat nu op 25 euro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Bad Brains schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:36:
[...]

Nee dus :+ dat waren ze niet :+ de 3 en 5 jaars prijzen waren hoger. Nu is dat dus andersom.

Logisch ook. Die prijzen zijn om zekerheid te geven. Zekerheid dat je klant blijft met iets hogere prijzen dan de jaarprijzen.... Of zekerheid dat je voor iets minder geld straks teveel betaald.

Energiemaatschappijen zijn niet gek :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
NoSugar schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:16:
[...]

Mijn maandbedrag zit al rond de 25 euro per maand. (vandaar die 250 euro)

[...]

Oke, laten we het hopen dat het hier niet aan komt. Zit er nog aan vast tot februari, vervolgens hebben ze nog 8 weken om het overschot terug te betalen. Eerste jaar in deze woning: dus wisten nog niet goed wat we konden verwachten. Maandbedrag staat nu op 25 euro.
Waarom zet je je maandbedrag niet lager dan? bij GC kan je die gewoon op 5 euro zetten. Of nog beter, stap over naar Powerpeers of SamenOM, dan kan je zelfs een negatief voorschot krijgen. Waarom zou je voor bank spelen en het risico lopen?

• NoSugar
borft schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:45:
[...]

Waarom zet je je maandbedrag niet lager dan? bij GC kan je die gewoon op 5 euro zetten. Of nog beter, stap over naar Powerpeers of SamenOM, dan kan je zelfs een negatief voorschot krijgen. Waarom zou je voor bank spelen en het risico lopen?
Wellicht moet ik ze eens bellen dan. Ik kom in de app/website niet onder de 25 euro uit: daar stopt de slider. Ik ga dat eens proberen.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
NoSugar schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:55:
[...]

Wellicht moet ik ze eens bellen dan. Ik kom in de app/website niet onder de 25 euro uit: daar stopt de slider. Ik ga dat eens proberen.
Misschien is er een maximaal verschil oid. Kan ook dat je je verbruik en teruglevering eerst moet aanpassen. Maar even bellen is waarschijnlijk wel de beste oplossing inderdaad.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:46
[...]

Je mag er inderdaad niet onder omdat dit het vastrecht kost.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eeeeeee
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-07-2024
[...]

Je moet inderdaad even bellen, heb ik ook gedaan, m'n voorschot is nu 10 euro (zou ook 5 euro kunnen zijn). Kan wel zijn dat je ze echt even moet overtuigen dat je panelen hebt/de verbruiksdata erbij pakken en ze erop moet wijzen.
De vermindering energiebelasting moet de vaste kosten ruim dekken, naast wat je verdient aan teruglevering.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:22
Mijn contract (UnitedConsumers) loopt tot 30 december. Ik ben maar per einde contract overgestapt op GreenChoice via de Consumentenbond. Beste deal die ik de afgelopen week heb kunnen vinden.

Ik had eigenlijk willen overstappen op Vattenfall, vanwege de tarieven en de welkomstbonus. De startdatum van het contract mag echter niet meer dan 60 dagen in de toekomst liggen bij Vattenfall, hierdoor was het geen optie. De welkomstbonus van UC krijg ik namelijk pas na een uitgediend jaar. En nog een maand wachten met overstappen vond ik iets té spannend. :+

Volgend jaar maar ervoor zorgen dat ik in hartje zomer overstap naar een leverancier die de opzegboete vergoedt. Overstappen in de zomer lijkt mij gevoelsmatig gunstiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
Mawlana schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:07:
Mijn contract (UnitedConsumers) loopt tot 30 december. Ik ben maar per einde contract overgestapt op GreenChoice via de Consumentenbond. Beste deal die ik de afgelopen week heb kunnen vinden.

Ik had eigenlijk willen overstappen op Vattenfall, vanwege de tarieven en de welkomstbonus. De startdatum van het contract mag echter niet meer dan 60 dagen in de toekomst liggen bij Vattenfall, hierdoor was het geen optie. De welkomstbonus van UC krijg ik namelijk pas na een uitgediend jaar. En nog een maand wachten met overstappen vond ik iets té spannend. :+

Volgend jaar maar ervoor zorgen dat ik in hartje zomer overstap naar een leverancier die de opzegboete vergoedt. Overstappen in de zomer lijkt mij gevoelsmatig gunstiger.
Je kunt ook onder je huidige leverancier over laten gaan naar een maandelijks opzegbaar contract. Dan kun je opzeggen rond de zomer wanneer je wilt. Ik zit zelf in november en probeer elk jaar een maand naar voren te schuievn tot in augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:57
Stinger_Ventura schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:13:
Over het Eigen Huis energie collectief: dat is wat verzet qua datum. Ben benieuwd waarom ze het verlaat aanbieden?
[...]
Mijn vermoeden is dat dit met de voortdurende enorme prijsstijgingen te maken heeft. Op het moment van de veiling (21 sept, rode lijntje) is er een bod gedaan wat normaal gesproken ook de aanbieding voor de deelnemers wordt. De winnende leverancier koopt echter pas in op het moment dat hij definitief gewonnen heeft en loopt dus een risico. De inkoopprijs kan de volgende namelijk toch nog een beetje gestegen zijn (pech), maar ook gedaald (geluk).

Als het risico waar de winnaar mee rekening gehouden heeft veel te laag is heb je dus wel een hele mooie aanbieding. Misschien een aanbieding die te mooi blijkt om waar te zijn, waardoor de winnaar nu gegarandeerd groot verlies gaat lijden. Contractueel heeft de winnaar echter verplichtingen, maar VEH wil vast ook niet de reden zijn dat een complete leverancier omvalt omdat ze gewonnen hebben. Ik denk dat daar dus druk vergaderd word op het moment :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2JwxxwTondSCwFEAbtsd5L9KfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OrTYfHUlY8grcYuKomc96Tep.png?f=fotoalbum_large
Bronnen: stroom en gas

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 16:22
Stinger_Ventura schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:13:

[...]
Zo lang het binnen de 14 dagen is van het laatste acceptatiemoment (3-10) van het aanbod van de Consumentenbond geloof ik het wel.
Consumentenbond is nu volgens mij de scherpste, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Melkunie schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:32:
[...]

Mijn vermoeden is dat dit met de voortdurende enorme prijsstijgingen te maken heeft. Op het moment van de veiling (21 sept, rode lijntje) is er een bod gedaan wat normaal gesproken ook de aanbieding voor de deelnemers wordt. De winnende leverancier koopt echter pas in op het moment dat hij definitief gewonnen heeft en loopt dus een risico. De inkoopprijs kan de volgende namelijk toch nog een beetje gestegen zijn (pech), maar ook gedaald (geluk).

Als het risico waar de winnaar mee rekening gehouden heeft veel te laag is heb je dus wel een hele mooie aanbieding. Misschien een aanbieding die te mooi blijkt om waar te zijn, waardoor de winnaar nu gegarandeerd groot verlies gaat lijden. Contractueel heeft de winnaar echter verplichtingen, maar VEH wil vast ook niet de reden zijn dat een complete leverancier omvalt omdat ze gewonnen hebben. Ik denk dat daar dus druk vergaderd word op het moment :+

[Afbeelding]
Aangezien de Consumentenbond met hun collectief wel indirect een flinke rol had in het Energieflex debacle, snap ik wel dat ze bij VEH daar zeer behoudend over zijn, zeker nu.

Zou me niets verbazen als van uitstel hier zelfs afstel komt wegens niet verantwoord een scherp aanbod te doen in de huidige situatie (of zoiets).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Melkunie schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:32:
[...]

[Afbeelding]
Gewoonlijk kabbelt die termijnmarkt rustig voort… Maar er zit nu zoveel deviatie in, dat het haast leuk is om te volgen :+

Of ten minste, voor je portemonnee niet.. Echter er zijn bizarre dingen gebeurd en die staan ook nog te gebeuren. Hier gaan veel consumenten en partijen aan verliezen en waarschijnlijk ook een aantal goed aan verdienen…

Het wordt nog een “hete” winter :)
sambalbaj schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:06:
[...]

Aangezien de Consumentenbond met hun collectief wel indirect een flinke rol had in het Energieflex debacle, snap ik wel dat ze bij VEH daar zeer behoudend over zijn, zeker nu.

Zou me niets verbazen als van uitstel hier zelfs afstel komt wegens niet verantwoord een scherp aanbod te doen in de huidige situatie (of zoiets).
Eens, ik zou niet teveel verwachten van het VEH collectief.

Ik vraag me ook af hoe blij GreenChoice is met de hoeveelheid intekeningen op die verlieslatende (dat lijkt me aannemelijk thans) contracten…

[ Voor 15% gewijzigd door JanHenk op 30-09-2021 13:47 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
https://www.nu.nl/wonen/6...-duurder-dan-vandaag.html
De razendsnelle stijging van de energieprijzen komt nog niet ten einde. Leveranciers verhogen morgen (1 oktober) hun consumententarieven, waardoor nieuwe jaarcontracten voor een gemiddeld huishouden honderden euro's duurder worden dan vandaag. Volgens energievergelijker Gaslicht.com is dat gemiddeld zelfs 500 euro. Het bedrijf spreekt van een 'chaos' op de energiemarkt.

Wellicht verstandig om vandaag nog even wat vast te zetten!

Ik mag in december overstappen dus kan eventueel nog even wachten, maar echt geen trek in een 3- of 5-jarig contract. Lastig!

[ Voor 39% gewijzigd door Cheesy op 30-09-2021 16:06 ]

• habbekrats
Gaslicht.com ligt eruit ? Overbelast zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
habbekrats schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:21:
Gaslicht.com ligt eruit ? Overbelast zeker.
Ja, was een push-message van nu.nl, dus iedereen zit nu op gaslicht te vergelijken.

• kevertje1977
  • Laatst online: 16-09 06:36
Vriendin haar contract loopt per 01-02-2022 af
Heeft nu budget:
normaal : 0,21429
dal : 0,20219
Gas: 0,74737

Verleng voorstel:
normaal: 0,34771
dal: 0,31625
gas : 1,37726

bizar

voor mezelf vorige maand overstap naar oxxio aangevraagd per 20-11-2021 met deze tarieven :
normaal : 0,26037
dal: 0,23575
geen gas

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Cheesy schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:06:
https://www.nu.nl/wonen/6...-duurder-dan-vandaag.html
De razendsnelle stijging van de energieprijzen komt nog niet ten einde. Leveranciers verhogen morgen (1 oktober) hun consumententarieven, waardoor nieuwe jaarcontracten voor een gemiddeld huishouden honderden euro's duurder worden dan vandaag. Volgens energievergelijker Gaslicht.com is dat gemiddeld zelfs 500 euro. Het bedrijf spreekt van een 'chaos' op de energiemarkt.

Wellicht verstandig om vandaag nog even wat vast te zetten!

Ik mag in december overstappen dus kan eventueel nog even wachten, maar echt geen trek in een 3- of 5-jarig contract. Lastig!
Ik zet hem zo vast voor mijn ouders voor 3 jaar via de cosumentenbond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mo25smGRZbzzT-rtaJqgMBsF6hY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/biOvqi0YYWz96ub8kbIbj9K0.png?f=fotoalbum_medium

Momenteel het goedkoopste, mocht het alsnog veel goedkoper worden. Dan kunnen we altijd kijken voor de overstrap boete .. 125 euro. En vaak vergoedt de nieuwe energieleverancier deze ook.

[ Voor 18% gewijzigd door Aggressor op 30-09-2021 16:39 ]

• kevertje1977
  • Laatst online: 16-09 06:36
Aggressor schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:38:
[...]

[Afbeelding]

Momenteel het goedkoopste, mocht het alsnog veel goedkoper worden. Dan kunnen we altijd kijken voor de overstrap boete .. 125 euro. En vaak vergoedt de nieuwe energieleverancier deze ook.
En dan word je ook maar lid van de consumentenbond of ben je dat al ?
(3 euro p/mnd)

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:00
kevertje1977 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:46:
[...]

(3 euro p/mnd)
Dat is 3 maanden gratis en per maand opzegbaar, dus als je dat direct opzegt ben je 0 euro kwijt daaraan.

• Aggressor
  • Nu online
kevertje1977 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:46:
[...]

(3 euro p/mnd)
Met de 3 euro extra per maand ben je nog steeds goedkoper uit. Eerste 3 maanden gratis..en je kan opzeggen wanneer je wilt.

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 03:09
Aggressor schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:38:
[...]

[Afbeelding]

Houd er wel rekening mee dat de opzegboete per product is. Als je het eerste half jaar bij een 3 jarig contract je contract wilt opzeggen betaal je 125 euro per product als je gas en licht hebt, dus 250 euro.

Zelf zit ik nog te twijfelen. Ik ben dit jaar naar Vattenfall gegaan met die 300 euro bol.com bon, dat was toen de goedkoopste.

Dit contract loopt nog tot 31 mei maar het aanbod van de consumentenbond is qua tarieven bijna precies hetzelfde als wat ik nu ook betaal. Nadeel is dat ik er dan 3 jaar aanvast zit en ik bij Vattenfall 100 euro aan opzegboete moet betalen + 100 euro voor de bol.com bon, totaal dus 200 euro.

Daarnaast kan ik mij ook niet voorstellen dat deze prijzen zo blijven, maarja we kunnen niet in de toekomst kijken...

Nog maar even over nadenken vandaag.

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 00:26
Zou iemand mij kunnen vertellen of onderstaande een goed voorstel is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0raq7ENYns_yksZg_GiuNzYftUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdAtTpgdn7mDndByRi21bytq.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is mijn huidige, het lijkt erop dat de aanbod goed is. Vandaar ik wat advies vraag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgMfzT-7oAcX4-7SD9wbZiYzTAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xF4JYR2c2D80QhBQBPUFCjDM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlyUzj7ZFUlQAoZUqEs5uXCyS8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fD3iXwGFDWLmJJB839aoYQoH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door sakurakilla op 30-09-2021 16:57 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
sakurakilla schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:52:
Zou iemand mij kunnen vertellen of onderstaande een goed voorstel is?

[Afbeelding]

Dit is mijn huidige, het lijkt erop dat de aanbod goed is. Vandaar ik wat advies vraag

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je moet die tarieven bij het bovenste overzicht bij elkaar optellen om te vergelijken.
ruim 30% duurder dan wat je nu hebt.

TheS4ndm4n#1919

• pk128934
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 30-03 17:43
Ik zit nu sinds juni 2021 voor 1 jaar bij Engie. Zouden jullie dit vandaag nog openbreken voor een deal van 3 jaar, of maar hopen dat het tegen juni 2022 weer een beetje goed gekomen is?

• Aggressor
  • Nu online
bjorntju schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:50:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de opzegboete per product is. Als je het eerste half jaar bij een 3 jarig contract je contract wilt opzeggen betaal je 125 euro per product als je gas en licht hebt, dus 250 euro.

Zelf zit ik nog te twijfelen. Ik ben dit jaar naar Vattenfall gegaan met die 300 euro bol.com bon, dat was toen de goedkoopste.

Dit contract loopt nog tot 31 mei maar het aanbod van de consumentenbond is qua tarieven bijna precies hetzelfde als wat ik nu ook betaal. Nadeel is dat ik er dan 3 jaar aanvast zit en ik bij Vattenfall 100 euro aan opzegboete moet betalen + 100 euro voor de bol.com bon, totaal dus 200 euro.

Daarnaast kan ik mij ook niet voorstellen dat deze prijzen zo blijven, maarja we kunnen niet in de toekomst kijken...

Nog maar even over nadenken vandaag.
Oke thanks. Ze zitten nu bij budgetenergie variabel.... gas iets van 83 cent. En stroom gemiddeld 24 cent.

Dan is dit 3 jarig contract is niet verkeerd.
Ze hebben nu een variabel contract.
Bij de cosumentenbond kan ik toch wel invullen dat het per 31-11-2021 afloopt? Dan beginnen ze op 1 december bij greenchoice.

En je zegt dat de boete 125 eurobperbpeuctbis als je binnen het eerste half jaar overstapt.....en na het half jaar dan?

• jedijkhuis
  • Registratie: November 2013
Mijn CB verlengingsaanbod is 200-250 euro goedkoper dan goedkoopste (groene) 1 jaars-aanbod.
Hiermee ben ik voor mijn gevoel "verzekerd" van maximale kosten per maand als ik inga op CB?
Alsnog overstappen in bijv. augustus 2022 wordt dan even duur voor beide contracten.

Mijn contract loopt op 2 januari af. Het alternatief zou wachten op gunstige variabele tarieven zijn.
Nadeel is dat je geen "bovengrens" hebt.

• jedijkhuis
Wat is de hoogte van de opzegboete bij Greenchoice?
De hoogte van de opzegvergoeding die wij in rekening brengen is afhankelijk van de looptijd van jouw contract, en is wettelijk vastgelegd. Hoe eerder je jouw contract opzegt, hoe hoger de opzegboete. Je contract loopt nog:

- Minder dan 18 maanden €50
- 18 tot 24 maanden €75
- 24 tot 30 maanden €100
- Meer dan 30 maanden €125

De opzegvergoeding bij contractbreuk betaal je per product. Neem je stroom en gas af? Dan betaal je twee keer het bovengenoemde bedrag.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:15
Zojuist voor mams 1 jaar Vattenfall genomen ivm gering verbruik.

300 euro Bol.com bon.
  • 0,29 euro / kwh
  • 1,13 euro / m3 gas
Misschien niet voor iedereen de beste deal, maar bij gering verbruik van nog geen 1000kwh en 450 m3 gas leek dit mij de beste optie. En dan nog €40 CashbackXL.

Lekker!

Verwijderd

Wat ik niet snap. Ik heb dit jaar in februari een 1 jarig contract afgesloten. Ik lees overal over extreem stijgende gas en elektra prijzen.

Ik heb net voor 3 jaar een contract afgesloten bij consumentenbond energie collectief Greenchoice. Deze gaat in na afloop van mijn huidige 1 jaar contract in februari. De prijs die ik per maand betaal voor 3500 kw en 1555 m3 gas is bijna hetzelfde als ik nu betaal, zo'n €160pm. Is maar 20 euro pm duurder. Hoe kan dat? Die prijs is helemaal niet zoveel hoger dan wat ik nu betaal...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2021 17:31 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
pk128934 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:15:
Ik zit nu sinds juni 2021 voor 1 jaar bij Engie. Zouden jullie dit vandaag nog openbreken voor een deal van 3 jaar, of maar hopen dat het tegen juni 2022 weer een beetje goed gekomen is?
Gewoon lekker laten lopen. Er is nu een tekort aan gas, dat wordt na de winter wel weer aangevuld. Tekorten zijn nu vnml omdat Rusland de kraan pas opendraait als Nordstream2 in gebruik wordt genomen.

Je pakt met openbreken 100 euro boete, daarnaast ga je deze winter meer betalen bij je 3 jarig contract en kans is dat de gasprijs na de winter gewoon weer lager wordt.

Ik laat mijn contract gewoon variabel lopen, zo erg veel gas verbruik ik niet.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:05
Ik snap niet zo goed waarom ik volgens alle websites nu moet overstappen. Contract in juli afgelopen toen maar even doorlaten lopen. Want een nieuw jaar contract leek duurder.

Flexible contract kost me nu:
Piektarief: 0,25
Daltarief: 0,23
Gas: 0,86

Als ik een nieuw contract aanga bij de goedkoopste volgens gaslicht betaal ik:
Piektarief: 0,27
Daltarief: 0,24
Gas: Piektarief: 0,25
Gas: 1,11

Waarom zou ik dan nu overstappen?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

Smarron

The bend

Volgens mij ga ik komend jaar zelfs minder betalen. Ik verbruik net zoveel stroom als dat ik op dit moment teruglever, ik heb gelukkig geen gasaansluiting meer. Dus die tarieven zijn op dit moment totaal niet interessant voor mij, wat ik in eerste instantie wel dacht.

Toch wel overgestapt van GC naar Oxxio vanwege de leveringskosten. Die gaan nu omlaag van 4,50 Euro p/m bij GC (zou bij een verlenging naar 6 Euro gaan) naar slechts 2,01 Euro p/m. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
robbinonline schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:40:
Ik snap niet zo goed waarom ik volgens alle websites nu moet overstappen. Contract in juli afgelopen toen maar even doorlaten lopen. Want een nieuw jaar contract leek duurder.

Flexible contract kost me nu:
Piektarief: 0,25
Gas: 0,86

Als ik een nieuw contract aanga bij de goedkoopste volgens gaslicht betaal ik:
Piektarief: 0,27
Daltarief: 0,24
Gas: Piektarief: 0,25
Gas: 1,11

Waarom zou ik dan nu overstappen?
Omdat je flextarieven zeer binnenkort omhoog gaan, en die zullen volgens de experts hoger zijn dan nu 1 jaar contract.

Echter, 8ball.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:46
Mijn contract bij Essent loopt in november af, maar verlengen lukt niet omdat de website het niet doet en de telefoonlijnen dicht zijn gezet. Wat is dit voor waardeloze manier van klanten pesten?

Wat denken jullie, even afwachten totdat de prijzen dalen of toch nog ergens overstappen vandaag? De prijzen zijn bijna 2x zo hoog als mijn huidige contract :( .

• Aggressor
  • Nu online
MarcoC schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:10:
Mijn contract bij Essent loopt in november af, maar verlengen lukt niet omdat de website het niet doet en de telefoonlijnen dicht zijn gezet. Wat is dit voor waardeloze manier van klanten pesten?

Wat denken jullie, even afwachten totdat de prijzen dalen of toch nog ergens overstappen vandaag? De prijzen zijn bijna 2x zo hoog als mijn huidige contract :( .
Je kan je nog wel aanmelden voor de consumentenbond energie collectief...als je 3 jaar wilt.
Is ook het goedkoopste hier.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:26
Ik krijg bij Vattenfall alleen de optie voor Stroom + Stadswarmte, niet voor Gas? Terwijl ik bij de energievergelijkers wel die optie zie voor mijn woning. Ik heb helemaal geen systeem voor stadswarmte in huis dus dat lijkt me niet echt voordelig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-08 11:04
Vraagje, ik zit bij greenchoice. Al een hele lange tijd met een contract voor onbepaalde tijd. Hier heb ik mijn energieprijs eerder vastgezet wat op 1 januari 2022 verloopt.
Weet iemand of ik dan nu via de consumentenbond kan verlengen met een contract voor 3 jaar? of dat dit pas op 1 jan 2022 mogelijk is, wanneer mijn prijsvast is afgelopen?

Edit; Ik heb bij de consumentenbond aangegeven dat mijn contract tot 1-1-2022 loopt. Dit valt binnen een half jaar en dan is volgens de site mogelijk: Loopt je huidige contract bij Greenchoice binnen nu en 180 dagen af? Dan kun je je nieuwe contract in laten gaan per de einddatum van je huidigecontract

[ Voor 41% gewijzigd door KookSpook op 30-09-2021 18:56 ]

• jedijkhuis
Ik zit ook al bij GC. Kan het gewoon aangeven bij CB. Krijg je wel een ander (verlengings)- aanbod. tarieven lijken wel hoger. Dacht 0,91 ipv 0,87 voor gas bijv.

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:13
Wilde nog verlengen bij Eneco maar die heeft de telefoonlijnen ook dicht gezet.
Bijzonder jammer.

Huidige Pc

• Bassbounce
Bassbounce schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:54:
Wilde nog verlengen bij Eneco maar die heeft de telefoonlijnen ook dicht gezet.
Bijzonder jammer, contract loopt over 4 maanden af.
Vanmiddag contact gehad op de chat en moest ik voor bellen maar nu zijn ze ineens gesloten. 8)7

Huidige Pc

• Vliegvlug
  • Laatst online: 08:36

Vliegvlug

Flight Simple

Las net dit artikel: Ongekende prijsverhogingen energie: morgen is contract honderden euro's duurder dan vandaag

En twijfel nu echt wat ik moet doen.

Huidig contract bij Eneco loopt nog tot begin mei volgend jaar, maar volgens mij zit ik daar niet aan vast omdat het een automatische verlenging is van een contract dat op 6-5-2020 is afgesloten.

Het variabel tarief dat ik heb is in juli al verhoogt dus ik ga er vanuit dat ze pas per 1 januari 2022 nieuwe prijzen mogen rekenen en dat vast ook direct gaan doen.

Deze bedragen heb ik nu:
Eneco Gas Variabel
  • Je contract loopt af op: 06-05-2022
  • Normaaltarief € 0,84842 per m3
  • Vaste leveringskosten € 5,99 per maand
  • Netbeheerkosten € 17,06 per maand
Het tarief voor variabele leveringskosten voor gas is het totaaltarief per m³ gas inclusief regiotoeslag, btw en overheidsheffingen. De regiotoeslag is op basis van gasregio 3. De vaste leveringskosten zijn inclusief btw en exclusief netbeheerkosten.

Eneco HollandseWind & Zon Variabel
  • Leveringskosten voor stroom
  • Normaaltarief € 0,26072 per kWh
  • Daltarief € 0,24285 per kWh
  • Netbeheerkosten € 22,85 per maand
  • Vermindering energiebelasting - € 558,56 per jaar
Mijn Verwachte gasverwarming voor 2021: 2200 m3
Mijn Verwachte stroomverbruik voor 2021: 3800 kWh

Nu zit ik ook aan de Consumentenbond GC optie te denken, ben al lid en als ik mijn verwachte verbruiksgegeven invoer ben ik €16 per maand meer kwijt dan mijn huidige Eneco prijzen die nog maar tot januari lopen en dat valt best mee

En ik denk eigenlijk niet dat in januari de prijzen al gedaald zijn.

Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door Vliegvlug op 30-09-2021 19:11 ]

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:56
De grote vraag is natuurlijk. Wanneer komt er meer gas beschikbaar. Wanneer wordt de nieuwe gas pijpleiding opgeleverd. Mijn contract loopt in december af. Maar ga toch maar overstappen. Verwacht niet dat de 1 jarige contracten goedkoper worden.

• Bassbounce
Vliegvlug schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:59:
Las net dit artikel: Ongekende prijsverhogingen energie: morgen is contract honderden euro's duurder dan vandaag

En twijfel nu echt wat ik moet doen.

Huidig contract bij Eneco loopt nog tot begin mei volgend jaar, maar volgens mij zit ik daar niet aan vast omdat het een automatische verlenging is van een contract dat op 6-5-2020 is afgesloten.

Het variabel tarief dat ik heb is in juli al verhoogt dus ik ga er vanuit dat ze pas per 1 januari 2022 nieuwe prijzen mogen rekenen en dat vast ook direct gaan doen.

Deze bedragen heb ik nu:
Eneco Gas Variabel
  • Normaaltarief € 0,84842 per m3
  • Netbeheerkosten € 17,06 per maand
Het tarief voor variabele leveringskosten voor gas is het totaaltarief per m³ gas inclusief regiotoeslag, btw en overheidsheffingen. De regiotoeslag is op basis van gasregio 3. De vaste leveringskosten zijn inclusief btw en exclusief netbeheerkosten.

Eneco HollandseWind & Zon Variabel
  • Leveringskosten voor stroom
  • Normaaltarief € 0,26072 per kWh
  • Daltarief € 0,24285 per kWh
  • Netbeheerkosten € 22,85 per maand
  • Vermindering energiebelasting - € 558,56 per jaar
Mijn Verwachte gasverwarming voor 2021: 2200 m3
Mijn Verwachte stroomverbruik voor 2021: 3800 kWh

Nu zit ik ook aan de Consumentenbond GC optie te denken, ben al lid en als ik mijn verwachte verbruikt gegeven invoer ben ik €16 per maand meer kwijt dan mijn huidige Eneco prijzen die nog maar tot januari lopen en dat valt best mee

En ik denk eigenlijk niet dat in januari de prijzen al gedaald zijn.

Of zie ik iets over het hoofd?
Met 1500m3 en 1750kwh is het verschil tussen Vattenfal en Eneco al 60 euro.
Ik zit in hetzelfde schuitje echter loopt mijn contract op 11 januari af.
En Eneco is momenteel onbereikbaar.

Huidige Pc

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:17
Hmm ook hier mede door nu.nl geactiveerd om te kijken.
nu variable bij EnergieDirect stroom 0,23328/kWh en gas 0,81634
verbruik 3500 kwh / gas 1400.

Mogelijk binnen 6 maanden verhuizen, dus eigenlijk geen zin om nu contracten aan te gaan ad hoc.
Zou het echt zo erg worden 1 januari ?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• Vliegvlug
  • Laatst online: 08:36

Vliegvlug

Flight Simple

Bassbounce schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:13:
[...]

Met 1500m3 en 1750kwh is het verschil tussen Vattenfal en Eneco al 60 euro.
Naar Vattenfall heb ik eerlijk gezegd niet gekeken, is dat vergelijkbaar met de Consumentenbond/CG optie?
Ik zit in hetzelfde schuitje echter loopt mijn contract op 11 januari af.
En Eneco is momenteel onbereikbaar.
Ik heb niet gebeld maar kreeg wel een ‘pagina niet gevonden’ toen ik online de optie probeerde om mijn variabele contract naar een vast contract om te zetten.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Was eigenlijk nieuw naar mijn tarieven van nu (iets vast zetten kan niet contract loopt nog). Bij Essent kun je niets meer afsluiten.

Login je in zie je dit.
Op dit moment is Mijn Essent niet beschikbaar. Probeer het morgen nog eens.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:53
RobbyTown schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:26:
Was eigenlijk nieuw naar mijn tarieven van nu (iets vast zetten kan niet contract loopt nog). Bij Essent kun je niets meer afsluiten.

Login je in zie je dit.

[...]
Allemaal failliet haha

1 PVoutput . Dongen NB

• Bassbounce
@Vliegvlug

Heb ik niet gezien van de consumentenbond.
@RobbyTown Ja alles is niet meer bereikbaar er is een grote run gaande.
Denk dat de meerderheid heeft afgewacht op ingrijpen van de overheid op belastingen.
Maar dat is niet gebeurd vandaar deze chaos.

Huidige Pc

• Phyt_
ik vind 3 jaar wel lang om af te sluiten bij verhuizing moet je dan het contract meenemen, of kan die dan boetevrij worden opgezegd?
ik kijk nu bij consumentenbond vattenfal:
Vast tarief, t/m 30-09-2024
Tarieven
stroom: € 0,26267 / kWh
gas: € 0,96069 / m3

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

• dragonflyslayer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08 23:54
Vattenfall contract (stroom en gas 1jr) gewoon kunnen afsluiten via vergelijker. Op vattenfall site zelf kon niks meer. Binnen een uur reactie van Vattenfall met contract.

• Bschnitz
RobbyTown schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:26:

Login je in zie je dit.

[...]
Was vanmiddag nog aan kijken maar je kan alleen verlengen via het oude platform, standaard laad het nieuwe en die was al offline.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Bassbounce schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:30:
Heb ik niet gezien van de consumentenbond.
@RobbyTown Ja alles is niet meer bereikbaar er is een grote run gaande.
Denk dat de meerderheid heeft afgewacht op ingrijpen van de overheid op belastingen.
Maar dat is niet gebeurd vandaar deze chaos.
Zou kunnen. Maar zet dan alleen het contract afsluit systeem uit en niet de compleet mijn omgeving, contract inzien word nu onmogelijk gemaakt fijn dat alles digitaal is kunt nergens meer bij |:( , op papier kan ik er altijd bij _/-\o_ ! Was meer benieuwd per nu VS 3 jaar terug aangezien ze nu alleen maar grafiek van 1 jaar terug laten zien toen het de bodem was.

Gelukkig in de mail nog staan maar alleen ik dacht door de belastingen dat bedrag ook niet meer helemaal klopte.

ZekerheidsGarantie - Groene Stroom - 3 jaar in maart 2019 ingegaan.
Totaal Enkeltarief elektriciteit (1 t/m 10.000 kWh): € 0,23096 / kWh
Totaal tarief gas (1 t/m 170.000 m3): € 0,73545 / m3
Contract is niet om dus verlengen kan ik nog niet, wacht rustig af :).

@Bschnitz Aha oke. Ja Essent is al een tijdje site aan het vernieuwen, via de oude omgeving kan ik nog standen doorgeven die lager uitvallen ivm zonnepanelen. Bij de nieuwe kun je geen lagere stand doorzetten 8)7 .

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Phyt_
Nou maar eieren voor mijn geld gekozen 3 jaar vattenfal, bij opzeggen is het per product (stroom en gas) boete, maar zien we dan wel weer.
Ik verwacht niet dat gas ineens weer 70 cent zal zijn.
Nog meer reden om dadelijk aircos op te hangen ;), success allen,.

• Bschnitz
@RobbyTown

Ja joh, slaat helemaal nergens op zo'n website die maar half werkt. Breng hem dan gewoon niet uit ofzo. Vaag gedoe, je kan er helemaal niks mee.

Mijn contract loopt 30 dec af en dan nooit meer Essent. Laat hem wel doorlopen op variabel want verhuis op 1-6 en dan heb ik geen gas meer.

Dan zoek ik wel uit wat de beste leverancier is voor puur stroom.

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik weet echt niet wat wij moeten doen.
Zit nu bij Vattenfal met hun 20% korting variabel.
Essent laad hun prijzen al uren niet op de site.
Enige redelijke lijkt naked energy maar die ken ik helemaal niet.
Naked 1 jaar:
normaal 27,31
dal 24,54
gas 111,38

Ons verbruik is best laag per jaar:

757 normaal
1048 dal
721 gas

Wat zou wijsheid zijn.
Pagina: 1 ... 49 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4