• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:04
Misschien doe ik het dan fout, maar ik pak gewoon de jaarprijs op basis van mijn verbruik tussen de partijen, hoe ze dan op die prijs terecht komen is niet relevant zolang ik vaste contracten heb en deze van plan ben uit te zitten?

Kreeg weer een belletje van Essent, waar ik voorheen niet zo netjes ben geholpen. Duidelijk aangegeven, maar toch wilde hij het proberen, maar zelfs met prijs kon hij niet lager komen dan een snelle vergelijk.
Standaard verhaal dat lang contract beter is, prijzen gaan zeker stijgen, dat zou ik doen etc, boetes worden altijd wel vergoed. Allemaal dingen die niet per se niet waar zijn, maar ver van de volle waarheid natuurlijk. Ik kijk gewoon weer even aan :D Jaarlijks overstappen lijkt voor mij nu de meest goedkope manier en kost weinig moeite.

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
Oekol schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:27:
Echter zat ik te denken kan ik niet nu variabel doen tot november, dan overstappen zodat ik de verhoging per 1 Jan mis.
Je loopt de kans dat dan een contract afsluiten een nog hoger tarief heeft dan nu overstappen.
Maar het kan ook gelijk of lager worden natuurlijk.

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16:26
TrueGamer schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:17:
Het is nog steeds mogelijk om een bizar hoog verbruik in te vullen voor een hogere cashback toch?
En dan na de 1e maand je maandtermijn weer aanpassen?
Gaat in dit geval om Vattenfall
Heb exact dat gedaan bij Vattenfal in oktober 2020.

Vervolgens kon ik mijn maandbedrag niet lager zetten dan 288 euro (100 euro zou meer realistisch zijn).

Na 8 maanden dus 288 euro per maand te hebben betaald (en dus al snel 1500 teveel), kreeg ik opeens een mailtje van Vattenfal, dat mijn maandbedrag voor de laatste 4 maanden wel 30 euro mocht zijn. Nouja, dat maar gedaan maar verwacht alsnog een flink bedrag terug straks.

Lang verhaal kort, Vattenfal houdt een minimum voor je maandbedrag aan, op basis van je ingevulde gegevens. Dit kan dan dus behoorlijk hoog zijn. Geld krijg je lager wel weer terug, maar moet je maar net kunnen missen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• DutchChelsea
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 16-09 23:33
d0s schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Dat hebben ze inderdaad een tijdje geprobeerd. Maar daar is hier 1,5 jaar geleden (regio Nijmegen/Arnhem) gelukkig een stokje voor gestoken.
Oh, is dat zo? Is dan helemaal langs me heen gegaan. Volgens mij wordt de prijs van Stadswarmte nog steeds bepaald volgens NMDA en gaan het vastrecht en het tarief van de GJ inderdaad omhoog nu de gasprijs piekt, maar ik laat me als graag corrigeren @d0s

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19:03

d0s

sssst

DutchChelsea schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:32:
[...]

Oh, is dat zo? Is dan helemaal langs me heen gegaan. Volgens mij wordt de prijs van Stadswarmte nog steeds bepaald volgens NMDA en gaan het vastrecht en het tarief van de GJ inderdaad omhoog nu de gasprijs piekt, maar ik laat me als graag corrigeren @d0s
Klopt hoor wat je zegt. Maar vorig jaar was er op de GJ prijs voor het eerst in jaren een daling. Ze hebben het dus niet zo evenredig laten meestijgen als voorheen.

Dit na wat vragen vanuit de gemeente:

https://www.google.com/ur...Vaw0lH-YO5DsyhEwoPNqCyk6h

• kevertje1977
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 05-09 13:22
De prijzen lijken wel dagelijks te veranderen.
Naked Energy komt er nu het beste uit voor mij.
Ik heb slechts stroom en doe 1300 normaal en 1400 dal

Oxixio via gaslicht.com (of via oxxio.nl) beiden met 25 euro cashback
0.26155 normaal
0,23693 dal

De grap is dat het via de oxxio site nog goedkoper is dan via gaslicht als je de cashback niet neemt.
0,26037 normaal
0,23575 dal

https://www.oxxio.nl/klant-worden/energie

• d0s

d0s

sssst

kevertje1977 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 07:38:

0.26155 normaal
0,23693 dal

De grap is dat het via de oxxio site nog goedkoper is dan via gaslicht als je de cashback niet neemt.
0,26037 normaal
0,23575 dal

Oxxio inderdaad zeer scherp nu via de eigen site. Komt naast de scherpe tarieven volgens mij door de vaste leveringskosten van slechts €24,20 (in mijn geval voor alleen stroom). Mogelijk een foutje.

Toch zelf maar even deze deal gepakt, die €24,20 vaste kosten is effectief direct een 'cashback' van €50 op een 1 jarig energiecontract (stroom only). Dus ik denk dat het niet veel scherper gaat worden. Kom van Greenchoice af en dat verlengaanbod is niet best en ze willen ook geen betere aanbieding doen (€0,28 normaal en €0,255 daltarief.

Bij Oxxio nu €0,26037 normaal en €0,23575 dal.

[Voor 21% gewijzigd door d0s op 27-08-2021 08:44]

• TrueGamer
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16-09 08:35
evleerdam schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:46:
[...]

Heb exact dat gedaan bij Vattenfal in oktober 2020.

Vervolgens kon ik mijn maandbedrag niet lager zetten dan 288 euro (100 euro zou meer realistisch zijn).

Na 8 maanden dus 288 euro per maand te hebben betaald (en dus al snel 1500 teveel), kreeg ik opeens een mailtje van Vattenfal, dat mijn maandbedrag voor de laatste 4 maanden wel 30 euro mocht zijn. Nouja, dat maar gedaan maar verwacht alsnog een flink bedrag terug straks.

Lang verhaal kort, Vattenfal houdt een minimum voor je maandbedrag aan, op basis van je ingevulde gegevens. Dit kan dan dus behoorlijk hoog zijn. Geld krijg je lager wel weer terug, maar moet je maar net kunnen missen.
Het geld missen is niet zo een probleem al is prettig anders.
Gaat mij erom dat ze niet alsnog de cashback verlagen / terugclaimen.

• greatgonzo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:05

greatgonzo

schit-te-rend!

Rechtstreeks bestellen energiedirect geeft 250 korting. Is dat standaard, of zit er een voorwaarde aan?

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:51

0.26155 normaal
0,23693 dal

0,26037 normaal
0,23575 dal

Ben je bij dat verbruik niet beter uit met één tarief, hoef je er ook geen rekening mee te houden.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 18:10
greatgonzo schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:33:
Rechtstreeks bestellen energiedirect geeft 250 korting. Is dat standaard, of zit er een voorwaarde aan?
Dat hangt af van de tarieven of het voordelig is. Netzoals met de "gratis" mediamarkt, bol.com bonnen, xboxen etc.

• cwrm63
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 18:39
In het verleden wel eens om de 2 jaar overgestapt maar de laatste 3/4 jaar zit ik bij Nuon/ Vattenfall. Ondertussen 25% korting opgebouwd. Heb ik er wat aan?
Vandaag een beetje door dit forum gelezen en tussendoor Gaslicht.com ingevuld. Met mijn gegevens komt Vattenfall op de 1e plaats tevoorschijn.
Ik heb nu een variabel contract, voor onbepaalde tijd. Het nieuwe contract is gelijk aan het huidige.
Mijn prijs per jaar ligt dan op een €1000,- Ik denk dat ik dan niet verkeerd zit.
stroomprijs is rond een €0,25 en gas rond de € 0,83. Ze geven mij € 0,07 voor het terugleveren.
Ik heb nog even tijd maar waarschijnlijk blijf ik dit jaar nog even zitten. Ik zit nu net 1 jaar in dit nieuwbouwhuis en de zonnepanelen draaien pas sinds juni. Ik wil ook eerst eens zien wat dit doet over een volledig jaar.
Wordt vervolgd.....

PV Output - Rijnsaterwoude, 6x 380 O40, 6x 380 ZW40, 5x 380 ZW20. Totaal 6460Wp

• kevertje1977
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 05-09 13:22
HereIsTom schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 17:07:
[...]

Ben je bij dat verbruik niet beter uit met één tarief, hoef je er ook geen rekening mee te houden.
Ik heb er geen last van. Zet de wasmachine en vaatwasser toch vaak 's nachts aan of laat hem 's nachts starten.

Heb voor oxxio gekozen. Gaat per november in.

• Oekol
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-09 22:53

Oekol

waka waka hey hey

d0s schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:10:
[...]

Oxxio inderdaad zeer scherp nu via de eigen site. Komt naast de scherpe tarieven volgens mij door de vaste leveringskosten van slechts €24,20 (in mijn geval voor alleen stroom). Mogelijk een foutje.

Toch zelf maar even deze deal gepakt, die €24,20 vaste kosten is effectief direct een 'cashback' van €50 op een 1 jarig energiecontract (stroom only). Dus ik denk dat het niet veel scherper gaat worden. Kom van Greenchoice af en dat verlengaanbod is niet best en ze willen ook geen betere aanbieding doen (€0,28 normaal en €0,255 daltarief.

Bij Oxxio nu €0,26037 normaal en €0,23575 dal.
Zie het nu ook, echter zit ik nu al bij Oxxio. Wanneer ik een nieuw contract afsluit kan dat of moet ik 'verlengen'. Weet iemand dit?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• d0s

d0s

sssst

Oekol schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:56:
[...]

Zie het nu ook, echter zit ik nu al bij Oxxio. Wanneer ik een nieuw contract afsluit kan dat of moet ik 'verlengen'. Weet iemand dit?
Dat is het kromme van de energiemarkt. Als bestaande klant krijg je die nieuwe aanbieding niet :(

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

d0s schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:07:
[...]

Dat is het kromme van de energiemarkt. Als bestaande klant krijg je die nieuwe aanbieding niet :(
Oké kloten.
Dan ga ik nog even rekenen met de 250 cashback van energie direct en de markt verder verkennen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Over Oxxio gesproken.. Ik weet dat het in dit topic vooral over euro's gaat, maar er zijn natuurlijk meer overwegingen om voor een bepaalde leverancier te kiezen (of juist niet). Zoals de toekomst van onze planeet. Er schijnt recent weer een soort rapport over verschenen te zijn, misschien hebben anderen daar ook iets over gehoord :z

Terug naar Oxxio: een leverancier die het qua duurzaamheid alleen maar slechter is gaan doen. Waar ze in 2019 nog een 5,2 scoorde (dat is al niet zo top, zeg maar) zijn ze in het laatste rapport verder gezakt naar een 4,2 vanwege hun inkoopbeleid van energie. Voor dat onderdeel scoren ze een 2,7.

Ja, wat Oxxio doet mag. En ik realiseer me heel goed dat als je het financieel lastig hebt dat elke eurocent telt en je voor de goedkoopste aanbieder gaat, ongeacht of die leverancier ons klimaatprobleem verder vergroot. Maar kies alsjeblieft voor een leverancier die eerder een stukje van de oplossing is dan juist een onderdeel van het probleem, als je die paar euro wel kunt missen.

/pleidooi :)

Wat mij betreft zijn dit soort rankings onderdeel van het keuzeproces als je een nieuwe leverancier zoekt:

Bron: Duurzaamheid Nederlandse energieleveranciers, november 2020

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16:20
Enig idee waar Welkom Energie onder valt?

• jongetje
@Gizz Ik snap je punt wel. Daarom "krijg" ik over 2 weken zonnepanelen. Verder is het ook simpel weg niet mogelijk om iedereen groene energie te geven.

• DutchChelsea
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 16-09 23:33
d0s schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 07:18:
[...]

Klopt hoor wat je zegt. Maar vorig jaar was er op de GJ prijs voor het eerst in jaren een daling. Ze hebben het dus niet zo evenredig laten meestijgen als voorheen.

Dit na wat vragen vanuit de gemeente:

https://www.google.com/ur...Vaw0lH-YO5DsyhEwoPNqCyk6h
De GJ-prijs is inderdaad gedaald, maar het vastrecht steeg met (zeg ik uit mijn hoofd) 25 of 30 euro. Ik vrees dat dergelijke prijsverhogingen veel vaker gaan voorkomen, ook al omdat een leverancier van stadswarmte vanwege de steeds beter geïsoleerde huizen minder verdient aan het leveren van GJ's. Met ander: als je zuiniger leeft, betaal je toch meer

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
DutchChelsea schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 12:35:
[...]

De GJ-prijs is inderdaad gedaald, maar het vastrecht steeg met (zeg ik uit mijn hoofd) 25 of 30 euro. Ik vrees dat dergelijke prijsverhogingen veel vaker gaan voorkomen, ook al omdat een leverancier van stadswarmte vanwege de steeds beter geïsoleerde huizen minder verdient aan het leveren van GJ's. Met ander: als je zuiniger leeft, betaal je toch meer
Precies. Vastrecht plus huur warmtewisselaar en huur meter is hier (regio Utrecht) al boven de €500 per jaar. Makkelijk geld verdienen voor Eneco.

• Rofdof
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 17:35
jongetje schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 19:55:
@Gizz Ik snap je punt wel. Daarom "krijg" ik over 2 weken zonnepanelen. Verder is het ook simpel weg niet mogelijk om iedereen groene energie te geven.
Maar het salderen gaat er toch vanaf.
Hoe zit het straks als je in de zomer een overschot van 5000 kWh opwekt. Word die direct verkend a 5 cent en mag je in de winter weer je 5000 tekort terugkopen voor 25 cent?

Wij hebben nu 20 panelen maar zouden er nog wel 60 tot 100 bij kunnen plaatsen. Alleen niet als salderen slecht word.

• reneeke1970
  • Registratie: april 2015
  • Nu online
Rofdof schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:12:
[...]

Maar het salderen gaat er toch vanaf.
Hoe zit het straks als je in de zomer een overschot van 5000 kWh opwekt. Word die direct verkend a 5 cent en mag je in de winter weer je 5000 tekort terugkopen voor 25 cent?

Wij hebben nu 20 panelen maar zouden er nog wel 60 tot 100 bij kunnen plaatsen. Alleen niet als salderen slecht word.
Juist met 100 panelen kun je nog zeker tien jaar salderen.
En waarom denkt iedereen negatief over die kale zogenaamde 5 cent prijs.
Momenteel is de kale stroom prijs zelfs hoger dan de afgesproken terug lever vergoeding.
Ik wou dat ik de kale prijs kreeg voor mijn 18000 kWh die ik verkoop.

1 PVoutput . Dongen NB

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:28

0.26155 normaal
0,23693 dal

0,26037 normaal
0,23575 dal

Zo, dit is wel een hele scherpe deal inderdaad. Kan je hier ook nog de CashbackXL op toepassen van €37 op een 1-jarig energiecontract?

• Daikirai
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 19:06
Ik begrijp de [SuperScherp] denk ik niet, waarom is deze zo goedkoop?

(Oxxio)

• RedFox
  • Laatst online: 17:11

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Omdat het een variabel tarief is? Op het moment bieden veel leveranciers een lager tarief bij de variabele contracten, waarschijnlijk omdat ze verwachten dat de tarieven blijven stijgen.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• sambalbaj
  • Niet online

Deze kwam met binnen voor het collectief van de Consumentenbond.
Stroom niet heel bijzonder maar gas wel behoorlijk.
Enkel 3 jaar, de 1 jaar is niet gegaan deze keer.

• Daikirai
RedFox schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:02:
Omdat het een variabel tarief is? Op het moment bieden veel leveranciers een lager tarief bij de variabele contracten, waarschijnlijk omdat ze verwachten dat de tarieven blijven stijgen.
Ah, die schommelt dus met de markt mee.. en het 'leveringstarief' zijn de vaste kosten.
Dat was me even niet duidelijk. Ik ben nogal groen op dit gebied, excuus.

Ik twijfel nu tussen Vattenfall en Oxxio (verbruik ca 3000/1500 - geen zonnepanelen etc).
Zijn er grote redenen om de een of ander niet te kiezen?

• RedFox
  • Laatst online: 17:11

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Daikirai schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:18:
[...]

Ah, die schommelt dus met de markt mee.. en het 'leveringstarief' zijn de vaste kosten.
Dat was me even niet duidelijk. Ik ben nogal groen op dit gebied, excuus.

Ik twijfel nu tussen Vattenfall en Oxxio (verbruik ca 3000/1500 - geen zonnepanelen etc).
Zijn er grote redenen om de een of ander niet te kiezen?
Nu ik er nog een keer naar kijk lijken het wel gewoon vaste prijzen te zijn bij dat 'SuperScherp' pakket ("vast, laag leveringstarief"), maar de voorwaarden zijn nogal onduidelijk. Snap ook niet wat het verschil is tussen "1 jaar een vast, laag leveringstarief" en "1 jaar geen stijging in leveringstarief" :? . Maar bij de 1 krijg je iig een cashback en bij de andere een lager tarief.

Keuze om voor de 1 of de ander te kiezen kan duurzaamheid zijn, maar daarbij ontlopen die 2 elkaar niet zoveel: Gizz in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Met oxxio gebeld en inderdaad kon ik als bestaande klant niet 1 jaar super scherp krijgen. Daarop dus doorgepakt en na berekening is energie direct met 250 euro cashback het voordeligst. We zien over precies 1 jaar wel verder.

• Daikirai
RedFox schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:50:
[...]Nu ik er nog een keer naar kijk lijken het wel gewoon vaste prijzen te zijn bij dat 'SuperScherp' pakket ("vast, laag leveringstarief"), maar de voorwaarden zijn nogal onduidelijk. Snap ook niet wat het verschil is tussen "1 jaar een vast, laag leveringstarief" en "1 jaar geen stijging in leveringstarief" :? . Maar bij de 1 krijg je iig een cashback en bij de andere een lager tarief.
Ja, en toch een flink lager tarief. Daarom snap ik even het 'addertje' niet.

• KoningPaulus
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12-09 11:37
Oekol schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:00:
Met oxxio gebeld en inderdaad kon ik als bestaande klant niet 1 jaar super scherp krijgen. Daarop dus doorgepakt en na berekening is energie direct met 250 euro cashback het voordeligst. We zien over precies 1 jaar wel verder.
Precies hetzelfde wat ik heb meegemaakt en besloten. Volgend jaar zien we wel weer. Tot dan! :P

• Mirabis
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19:04
Verbruik
Stroom Normaal:1406 kWh
Stroom Dal: 2228 kWh
Gas: 473m3 tussen 01-01-2020 en 31-12-2020 / 230m3 tussen 01-01-2021 en 01-08-2021.
Opwek (niet verbruikt) 300kWh
4 Zonnepanelen

Oude Situatie (12/10/2018-11/10/2021):
Gas €0.81988
Stroom Normaal €0.22143
Stroom Dal €0.20334
Vaste leverkosten €6.25 p/m (2x)

Voorlopige keuze (consumentenbond)
Gas €0.86670
Stroom Normaal €0.25193
Stroom Dal €0.22805
Vaste leverkosten €5.75 p/m (2x)

Verlengingsaanbod van Engie is:
Gas €0.92748
Stroom Normaal €0.26276
Stroom Dal €0.23986
Vaste leverkosten €6.25 p/m (2x)

Er draait een dual socket XEON server in een 4U Supermicro server 24/7 die veel stroom vreet...woon alleen. Gasverbruik zal c.a. 300m3 zijn na vele aanpassingen en nieuwe Low H2O radiatoren i.c.m. vloerverwarming, radiatorboosters en waterzijdig inregelen. Wellicht dat de 70 welkomstbonus van OXXIO beter uitvalt. Zag net dat Greenchoice (Consumentenbond) niet zo flexibel is met aanpassen van de maandbedragen. ENGIE vindt het prima als ik 2 maanden 200 doe en 1 maand 20...

• Ryan_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:28
De superscherpdeal van Oxxio is in vergelijking met gisteren een tientje duurder geworden. Komt dat door de wisselende gasprijzen of zou het een fout geweest zijn?

• Krilo_89
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-09 21:51
Ik lees nu meerdere keren dat de prijzen langzaam omhoog gaan en dat het na 1 januari nog erger wordt? Ik zit tot 12-01-2022 nog bij Greenchoice, maar is het dan verstandig om nu al een overstap in te plannen of maakt dat niet uit omdat het sowieso pas na 12-01 geregeld kan worden?

Ik heb geen gas, wek bijna 9 MWh op (verbruik is hier al af), dus voor mij is de terugleververgoeding interessant, voor de rest niets. Bij Greenchoice kon ik wel mijn maandbedrag op 0 euro zetten, dat is iets wat ik sowieso wil. Na het hele Energieflex gedoe, ben ik daar veel geld aan kwijt geraakt, dus wil dat niet nog eens.

HVC en Pure Energie komen hoog te staan met een redelijke terugleververgoeding. Ook staan ze hoog in de lijst van @Gizz , waar dan wel mijn voorkeur naar uitgaat. Ik hoef verder niet echt ergens op te letten denk ik?

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 17:51
Krilo_89 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:02:
Ik lees nu meerdere keren dat de prijzen langzaam omhoog gaan en dat het na 1 januari nog erger wordt? Ik zit tot 12-01-2022 nog bij Greenchoice, maar is het dan verstandig om nu al een overstap in te plannen of maakt dat niet uit omdat het sowieso pas na 12-01 geregeld kan worden?

Ik heb geen gas, wek bijna 9 MWh op (verbruik is hier al af), dus voor mij is de terugleververgoeding interessant, voor de rest niets. Bij Greenchoice kon ik wel mijn maandbedrag op 0 euro zetten, dat is iets wat ik sowieso wil. Na het hele Energieflex gedoe, ben ik daar veel geld aan kwijt geraakt, dus wil dat niet nog eens.

HVC en Pure Energie komen hoog te staan met een redelijke terugleververgoeding. Ook staan ze hoog in de lijst van @Gizz , waar dan wel mijn voorkeur naar uitgaat. Ik hoef verder niet echt ergens op te letten denk ik?
In jouw geval zou ik dus geen seconde wakker liggen van de hoge prijzen. De gasprijs is niet relevant voor je en doordat je meer opwekt dan verbruikt kan je een hoge elektra prijs ook volledig salderen de komende jaren. Dus kijk idd alvast even naar de beste teruglever vergoeding, maar volgens mij hoef je nu niet snel actie te ondernemen.

• jongetje
@Krilo_89 9Mwatt, dat is best veel, heb je een aantal windturbines in je tuin?

• Krilo_89
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21-09 21:51
@peacelord, mooi, dan wacht ik het nog even rustig af.

@jongetje , mijn dak bestaat volledig uit zonnepanelen, dus brengt wel aardig wat op ;). Sinds kort een elektrische auto, dus ik denk dat de overcapaciteit volgend jaar wel flink minder zal zijn.

• Andrehj
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 17:35
jongetje schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:10:
@Krilo_89 9Mwatt, dat is best veel, heb je een aantal windturbines in je tuin?
Hij schrijft toch MWh? 9 MWatt zou een beste windturbine zijn, maar 9 MWh netto per jaar is best mogelijk met een flink dak. Hier brengen de panelen op jaarbasis ook al 12 MWh (netto nog 6 MWh) op, en dan is het dak nog lang niet vol.

[Voor 3% gewijzigd door Andrehj op 01-09-2021 16:14]

• Penait1
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
Bij Pure Energie krijg je € 0.10527 terugleververgoeding tot 1500kWh en daarboven het kale leveringstarief, wat op dit moment € 0,15077 is.

Klopt dit? Ze adverteren namelijk groot met de 'hoge' terugleververgoeding tot 1500kWh, en de rest 'maar' het kale tarief, maar elke kWh daarboven is een stuk meer waard door de hoge energieprijzen.

Aangezien ik netto 4300kWh teruglever per jaar zou dit erg interessant zijn.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18:00
uhhh... nee kale leveringstarief ligt meer rond de €0,05 bij de meeste leveranciers. YMMV maar €0,15 lijkt me wel bizar veel.

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18:20

CurlyMo

www.pilight.org

@Gizz Exact om deze reden zit ik bij Pure Energie i.p.v. Vandebron of Greenchoice.

[Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 01-09-2021 17:00]

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Penait1
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
mcDavid schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:57:
uhhh... nee kale leveringstarief ligt meer rond de €0,05 bij de meeste leveranciers. YMMV maar €0,15 lijkt me wel bizar veel.
Vind ik ook, maar het geeft dit aan:

In de voorwaarden staat wel dat ze dit eenzijdig kunnen wijzigen. Ben je dan de sjaak? Volgens mij kan je dan niet van je contract af.

[Voor 9% gewijzigd door Penait1 op 01-09-2021 17:01]

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 17:36
Penait1 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:00:
[...]

[Afbeelding]
Ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij zijn dit allemaal bedragen inclusief btw om het consequent door te rekenen.

Je kale levertarief dat overblijft is 0,15077/1,21 = 0,1246 euro per kWh.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 18:00
Penait1 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:00:
[...]

[Afbeelding]

In de voorwaarden staat wel dat ze dit eenzijdig kunnen wijzigen. Ben je dan de sjaak? Volgens mij kan je dan niet van je contract af.
Oh wow, 30 cent per kWh... ja dan moet het kale leveringstarief ook wel bizar hoog zijn om dat te halen

Edit: Als je dit soort prijzen voor teruglevering krijgt maakt het ook niet zoveel meer uit of je al of niet kunt salderen.

[Voor 9% gewijzigd door mcDavid op 01-09-2021 17:19]

• Simone96
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:52
Ik ben ook weer bezig met de jaarlijkse energieleverancier overstap, valt me vooral op dat alles erg duur is geworden.

Ik zit momenteel bij Oxxio dus heb helaas geen aanspraak op de superscherp deal.

Ik twijfel momenteel vooral tussen Eneco en Energiedirect. Ik heb een verbruik van 2600kWh en 600m3.

Ik zag een CashbackXL actie voor Eneco waarbij ik via Eneco 100 euro cashback krijg en van CashbackXL ook nog eens 50 euro cashback zou krijgen, wat het dus best een goede deal maakt voor 1 jaar vast.

Energiedirect heeft uiteraard de zomeractie met 250 euro cashback voor 2 jaar vast

De 1 jaar vast geeft 125 euro cashback en is daardoor duurder dan Eneco (€1259 incl. cashback tegenover €1171 bij Eneco incl cashback).

Iemand advies wat ik in deze het beste kan doen? Ik heb tot nu toe altijd een 1-jarig contract afgesloten en ben elk jaar overgestapt maar misschien is het wellicht geen slecht idee om een 2-jarig contract te maken, met de verwachting dat de prijzen alleen maar meer stijgen (correct me if I'm wrong).

• KoningPaulus
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12-09 11:37
Simone96 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:20:

Energiedirect heeft uiteraard de zomeractie met 250 euro cashback voor 2 jaar vast
[Afbeelding]

De 1 jaar vast geeft 125 euro cashback en is daardoor duurder dan Eneco (€1259 incl. cashback tegenover €1171 bij Eneco incl cashback).

Iemand advies wat ik in deze het beste kan doen? Ik heb tot nu toe altijd een 1-jarig contract afgesloten en ben elk jaar overgestapt maar misschien is het wellicht geen slecht idee om een 2-jarig contract te maken, met de verwachting dat de prijzen alleen maar meer stijgen (correct me if I'm wrong).
De 1 jaar vast zou 250 cashback moeten geven bij Energiedirect, althans, bij mij wel. Heb screenshots van de chat, en dat is misschien maar goed ook. In alle documentatie die ik heb ontvangen staat geen hoogte van de cashback.

• Simone96
KoningPaulus schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:07:
[...]

De 1 jaar vast zou 250 cashback moeten geven bij Energiedirect, althans, bij mij wel. Heb screenshots van de chat, en dat is misschien maar goed ook. In alle documentatie die ik heb ontvangen staat geen hoogte van de cashback.
Ik las hier in het topic ook bij meerdere mensen dat ze 250 cashback krijgen bij 1 jaar vast, maar bij mij staat er toch echt maar 100 euro cashback bij 1 jaar vast bij, waardoor het niet zo voordelig is.

• Compuchip87
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 17:16
Even een algemene vraag. Ik lees van verschillende mensen hier dat ze overstappen omdat ze bij hun bestaande leverancier geen nieuweklantenkorting krijgen. In hoeverre kan je hierover nog onderhandelen?
Ik bedoel, als ik mijn ISP of krant bel en zeg "Ik wil opzeggen want jullie zijn te duur" kan er ineens wel 50% korting voor de eerste 6 maanden af.

• Wobcat
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 08:47
Simone96 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:48:
[...]

Ik las hier in het topic ook bij meerdere mensen dat ze 250 cashback krijgen bij 1 jaar vast, maar bij mij staat er toch echt maar 100 euro cashback bij 1 jaar vast bij, waardoor het niet zo voordelig is.
En als je alle cookies verwijderd en/of anoniem naar hun site gaat ?
Ik heb gisteren een 1jr contract afgesloten met €250 korting.
https://tweakers.net/i/Gbcbl2A_IWGwaK0yNkuoyoZDTdA=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/1KrghYYmBOJex4KhlNLPcdWg.png?f=fotoalbum_small
Twee jaar geeft bij mij €300 korting.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• Erwin_83
  • Registratie: januari 2018
Simone96 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 20:48:
[...]

Wellicht een laag (historisch of opgegeven) verbruik. Probeer het eens als je een hoger verbruik opgeeft, eventueel met een adres van een groot gezin ofzo.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• Erik1
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Erwin_83 schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:23:
[...]

Wellicht een laag (historisch of opgegeven) verbruik. Probeer het eens als je een hoger verbruik opgeeft, eventueel met een adres van een groot gezin ofzo.
Het verschilt inderdaad per adres (historisch verbruik), wat je zelf invult heeft geen invloed op het cashbackbedrag. De postcode/huisnummer die je bij de berekening invult staan ook vast in het aanmeldformulier. Ik denk dat ze dit hebben gedaan om het truukje met een hoge schatting aan de voorkant tegen te gaan.

Mijn contract bij Vattenfall loopt eind september af. Voor mij is het nu zelfs het voordeligst om het contract variabel door te laten lopen.

De variabele tarieven worden meestal per 1 januari en per 1 juli aangepast, het viel me op dat in ieder geval Essent dit nu ook per 1 september heeft gedaan. In de tarievenmail van Vattenfall staat wel duidelijk dat ze max 2 keer per jaar veranderen. (maar dit is misschien alleen bij lopende contracten?)

• pjotter1965
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:47
Vandaag even de gasprijs bekeken van de 1-jaarlijkse contracten. ( gaslicht.com )
Alle boven de €1,-………waar gaat dit naar toe ?

• Simone96
Erwin_83 schreef op zondag 5 september 2021 @ 10:23:
[...]

Lijkt erop dat het inderdaad aan het historisch verbruik of adres ligt. Welk verbruik ik invul lijkt niet uit te maken, heb het net eens ingevuld met het adres van mijn ouders en dan krijg je wel 250 cashback bij 1 jaar vast en 300 cashback bij 2 jaar vast. Bij mijn adres krijg ik dit niet te zien.

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

pjotter1965 schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:01:
Vandaag even de gasprijs bekeken van de 1-jaarlijkse contracten. ( gaslicht.com )
Alleen Fenor nog net onder de euro. Ik ken die partij niet, komt er wel steeds als goedkoopste uit bij mij.

I intend to live forever. So far, so good.

• DCV191283
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18:57
Weet niet of de volgende vraag helemaal hier thuis hoort, maar probeer het toch maar even.

Ik zat te zoeken wat mijn jaarlijks verbruik is om eventueel over te stappen, toen zag ik dat de app van Eneco mijn verbruik ook weer onderverdeelt in een aantal categorieën, denk aan Sluipverbruik, Wassen en drogen, Heet water, Koelen en zo nog een aantal. Hoe bepaald Eneco die verdeling? Ik heb een slimme meter, maar aangezien ik verder niets ingesteld heb kan ik mij bijna niet voorstellen dat hij zo slim is....

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

DCV191283 schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:36:
Weet niet of de volgende vraag helemaal hier thuis hoort, maar probeer het toch maar even.

Ik zat te zoeken wat mijn jaarlijks verbruik is om eventueel over te stappen, toen zag ik dat de app van Eneco mijn verbruik ook weer onderverdeelt in een aantal categorieën, denk aan Sluipverbruik, Wassen en drogen, Heet water, Koelen en zo nog een aantal. Hoe bepaald Eneco die verdeling? Ik heb een slimme meter, maar aangezien ik verder niets ingesteld heb kan ik mij bijna niet voorstellen dat hij zo slim is....
Dat zal wel een combinatie zijn van vaste tijden waarop 'normaal' bepaalde dingen gebeuren en patronen herkennen.

Gasverbruik in de ochtend of laat in de avond? Goede kans dat dat voor warm water is. Gasverbruik tussen 17:00 en 19:00? Waarschijnlijk voor het koken (gasfornuis)!

Wassen en drogen? Dat is een (relatief) dikke piek in het verbruik van rond de ~2500 W per apparaat. En is er dus makkelijk tussenuit te halen. Duurt dat langer dan een kwartier? Dan is het vast en zeker niet de stofzuiger, maar een wasmachine/droger/vaatwasser.

Sluipverbruik? In principe kun je dat opmaken uit het allerlaagste verbruik ergens op een dag. Meestal datgene wat tussen, bijvoorbeeld, 03:00 en 04:00 nog steeds stroom verbruikt (en dan x24 om het beeld per dag te krijgen).

• reneeke1970
  • Nu online
Uniciteit schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:59:
[...]

Dat zal wel een combinatie zijn van vaste tijden waarop 'normaal' bepaalde dingen gebeuren en patronen herkennen.

Gasverbruik in de ochtend of laat in de avond? Goede kans dat dat voor warm water is. Gasverbruik tussen 17:00 en 19:00? Waarschijnlijk voor het koken (gasfornuis)!

Wassen en drogen? Dat is een (relatief) dikke piek in het verbruik van rond de ~2500 W per apparaat. En is er dus makkelijk tussenuit te halen. Duurt dat langer dan een kwartier? Dan is het vast en zeker niet de stofzuiger, maar een wasmachine/droger/vaatwasser.

Sluipverbruik? In principe kun je dat opmaken uit het allerlaagste verbruik ergens op een dag. Meestal datgene wat tussen, bijvoorbeeld, 03:00 en 04:00 nog steeds stroom verbruikt (en dan x24 om het beeld per dag te krijgen).
Wat veel mensen niet weten is dat er software is die naar het netwerk luisterd, jaja luisterd.... Ieder apparaat maakt een eigen geluid dat te herkennen is als een TV of droger enz....
Op deze manier worden ook de trafo herkend van de kweek lampen

1 PVoutput . Dongen NB

• DCV191283
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18:57
reneeke1970 schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:06:
[...]

Wat veel mensen niet weten is dat er software is die naar het netwerk luisterd, jaja luisterd.... Ieder apparaat maakt een eigen geluid dat te herkennen is als een TV of droger enz....
Op deze manier worden ook de trafo herkend van de kweek lampen
Ik neem aan dat je serieus antwoord, maar het klinkt bijna als 5g in een vaccin.... Het zou samen met het vorige antwoord wel een hoop verklaren.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
pjotter1965 schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:01:
Dat viel mij ook al op net. Het is bij onze vereniging tijd om over te stappen, maar het huidige contract (maandelijks opzegbaar) is goedkoper dan alle andere alternatieven.

Tarieven nu zijn:
Stroom € 0.25186
Stroom (Dal) € 0.23451
Gas€0.86024

Bij alle andere aanbieders zit de prijs tussen de 0.27ct en 30ct voor elektriciteit en bijna overal over de euro heen per m3 gas. Blijf dus gewoon lekker zitten waar ik zit. Prijzen wijzigen nu pas per 1 januari 2022, dus tegen die tijd nog maar eens kijken.

[Voor 11% gewijzigd door rens-br op 06-09-2021 12:42]

• reneeke1970
  • Nu online
DCV191283 schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:10:
[...]

Ik neem aan dat je serieus antwoord, maar het klinkt bijna als 5g in een vaccin.... Het zou samen met het vorige antwoord wel een hoop verklaren.
Jazeker, ben het merk even kwijt, maar er zijn kastjes die je plaatst, en die dienen dan als energie logger per apparaat, de onbekende moet je dan zelf benamen, maar de meeste herkent ie zelf. Kost alleen ruim 200 euro dus vond ik minder interessant.

1 PVoutput . Dongen NB

• beschuitfluiter
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 13:41

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik ben voor mijn nieuwbouwhuis aan het shoppen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Is gewoon klein rijtjeshuis (95m2) met 12x350W zonnepanelen er op met 3600W omvormer.

Gasloos verder

Maar de woningen worden standaard met 3x35A opgeleverd ivm de warmtepomp

Dat wordt volgens mij nergens mee genomen in de prijsvergelijkingen

Heeft iemand hier een tip/advies/ervaring met een bedrijf wat dit het netst doet?

¯\_(ツ)_/¯

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
beschuitfluiter schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:31:
Heeft iemand hier een tip/advies/ervaring met een bedrijf wat dit het netst doet?
Bij in ieder geval Gaslicht.com kan je de aansluiting gewoon wijzigen.

• jobr
  • Nu online
beschuitfluiter schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:31:
Maar de woningen worden standaard met 3x35A opgeleverd ivm de warmtepomp

Dat wordt volgens mij nergens mee genomen in de prijsvergelijkingen
Dat hoeft toch ook helemaal niet. Enige wat anders is zijn de netbeheerder kosten. En die zijn voor elke energieleverancier die je kiest hetzelfde. Dus de extra verhoging die je krijgt door de 3x35A is bij iedereen gelijk.

Weet je wel zeker dat je 3x35A krijgt en niet 3x25A. Dan ga je van 274 naar 1047 euro per jaar bij Liander.
Voor een warmtepomp lijkt me dat ook helemaal niet nodig.

• GAEvakYD
  • Laatst online: 21-09 21:40
Hmmm ik ben ook aan het rondkijken voor een nieuw energiecontract.

Mijn Speadsheet bijgewerkt en persoonlijke uitgangssituatie ingevuld:
Stroomverbruik hoog: 3423 kWh
Stroomverbruik laag: 7129 kWh
Teruglevering hoog: 5459 kWh
Teruglevering laag: 2309 kWh
Geen gas
Huidige leverancier: GreenChoice.

Ik kan mijn stroomverbruik best goed sturen richting nachtstroom, aangezien we twee EV auto's hebben en die laadt ik op na 23:00.

Met mijn spreadsheet kom ik het goedkoopste uit bij Kernion Energie, scheelt 400 euro tov verlengingensaanbod van GreenChoice. Maar die partij is zo nieuw en zijn amper ervaringen te vinden. Daarna komt Eneco op 303 euro goedkoper. Vreemde bij Eneco is dat die bij Gaslicht niet naar bovenkwam, want als ik geen gasaansluiting selecteer, dan filter gaslicht eneco eruit. Via de website van Eneco zelf kan in wel "HollandseWind & Zon" selecteren. Helaas kan ik nergens een werkende actiecode vinden. Van alle sites die ik vind komt op je op de actiepagina van eneco uit en is een gas aansluiting verplicht. Bah bah

Bijv

100 euro korting:
https://www.eneco.nl/duur...46578&utm_content=1684597

160 euro korting:
https://www.eneco.nl/duur...1367&utm_content=1611211/

Iemand nog ideeën voor een actiecode bij Eneco of andere interessante aanbieder die ik over het hoofd zie?

[Voor 6% gewijzigd door GAEvakYD op 06-09-2021 20:58]

Lekker duurzaam. Tesla Model 3 LR AWD Pearl White, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:13
Normaal levert overstappen toch altijd wel wat op. Dit jaar is voor het eerst dat het amper wat scheelt voor mij
Mijn verbruik is 1996 DAL en 3041 normaal stroom. Samen goed voor 5037KW. Qua gas zitten wij op 1433 m3

Dit zijn de nieuwe tarieven voor oxxio voor 1 jaar:
normaal per kwh 0,26798 = 740,11858 (3041KW)
DAL per kwh 0,24338 =485,78648 (1996 dal)
Levering stroom vast =92,99
vermindering energiebelast =-558,56
netbeheerkosten =250,81

Levering gas =92,99
netbeheerkosten gas =179,75
gas per m3 0,98315 = 1408,85395 (1433 m3)

Totaal 2692,74 euro voor een jaar

Afgelopen jaar was ik voor bovenstaande €1955,68 kwijt. Als ik over zou stappen dan kom ik bij de goedkoopste variant op 2632 euro uit in het jaar (essent)

Wat is wijsheid in deze? een nieuw 1 jaar contract aangaan bij essent en die paar euro in je broek steken. Of even wachten tegen beter weten in en hopen dat de tarieven omlaag gaan nog en dan overstappen?

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

De discussie of 3x 25a nodig is die kwam na aanleiding van de post van @beschuitfluiter is verhuisd naar Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1

Dan kunnen we hier verder met energievergelijken :)

Tweakers Discord

• frituurvetpet
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07-09 16:12
Ik overweeg ook de deal van het energiecollectief. Ik kan daar echter nergens een datum opvoeren? Mijn contract loopt tot en met 17/12. Per wanneer kan ik mij daar aanmelden zodat het automatisch goed geregeld wordt zonder boete voor het opzeggen? Ik sinds vandaag wel al bericht van mijn huidige leverancier over verlengen, maar dat aanbod was zoals verwacht niet zo interessant...

• Weetikwel
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 07-09 16:15
Als je daar je gegevens invult wordt er gevraagd naar de einddatum van je huidig contract met de volgende melding erbij: [quote]
Het is belangrijk om te weten wanneer je contract afloopt. Een contract voor bepaalde tijd kun je tussentijds meestal niet kosteloos beëindigen. Of dit voor jou ook het geval is, kun je terugvinden in de voorwaarden van je huidige contract.
Leveranciers zijn bereid om een bepaalde tijd te wachten tot je huidige contract afloopt, voor het nieuwe contract in gaat. Hoe lang zij willen wachten verschilt per leverancier. Als je de einddatum van je huidige contract invult, dan controleren wij of de nieuwe leverancier hierop zal wachten. Zo voorkom je dat je een boete krijgt.
[/quote]

• frituurvetpet
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07-09 16:12
Weetikwel schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:01:
Als je daar je gegevens invult wordt er gevraagd naar de einddatum van je huidig contract met de volgende melding erbij: [quote]
Het is belangrijk om te weten wanneer je contract afloopt. Een contract voor bepaalde tijd kun je tussentijds meestal niet kosteloos beëindigen. Of dit voor jou ook het geval is, kun je terugvinden in de voorwaarden van je huidige contract.
Leveranciers zijn bereid om een bepaalde tijd te wachten tot je huidige contract afloopt, voor het nieuwe contract in gaat. Hoe lang zij willen wachten verschilt per leverancier. Als je de einddatum van je huidige contract invult, dan controleren wij of de nieuwe leverancier hierop zal wachten. Zo voorkom je dat je een boete krijgt.
[/quote]
My bad, het stond niet standaard op de pagina maar verschijnt zodra je de vraag mbt verhuizen invult 8)7

• sambalbaj
  • Niet online
hier loopt bij een familie het contract per 1 oktober af. Die gasprijs lijkt per dag hoger te worden nu.
Consumentenbond 3 jaar lijkt nog aardig.

Maar ik zei al, hou voorlopig maar op variabel. Zit je in ieder geval tot 1 januari beter dan als je nu wat afsluit en je bent zo weer weg.
Als de gasprijs inderdaad vooral te maken heeft met tekorten aan voorraad dan kan dat misschien tegen die tijd ook beter zijn.

• harrybeuker
harrybeuker schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:52:
Normaal levert overstappen toch altijd wel wat op. Dit jaar is voor het eerst dat het amper wat scheelt voor mij
Mijn verbruik is 1996 DAL en 3041 normaal stroom. Samen goed voor 5037KW. Qua gas zitten wij op 1433 m3

Dit zijn de nieuwe tarieven voor oxxio voor 1 jaar:
normaal per kwh 0,26798 = 740,11858 (3041KW)
DAL per kwh 0,24338 =485,78648 (1996 dal)
Levering stroom vast =92,99
vermindering energiebelast =-558,56
netbeheerkosten =250,81

Levering gas =92,99
netbeheerkosten gas =179,75
gas per m3 0,98315 = 1408,85395 (1433 m3)

Totaal 2692,74 euro voor een jaar

Afgelopen jaar was ik voor bovenstaande €1955,68 kwijt. Als ik over zou stappen dan kom ik bij de goedkoopste variant op 2632 euro uit in het jaar (essent)

Wat is wijsheid in deze? een nieuw 1 jaar contract aangaan bij essent en die paar euro in je broek steken. Of even wachten tegen beter weten in en hopen dat de tarieven omlaag gaan nog en dan overstappen?
beste is over te stappen op variabel als ik het zo lees. zijn er meer mensen die nu overstappen op een variabel contract? vattenfall is het scherpste zag ik

• pjotter1965
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18:47
Hier ook mijn 1-jarige contract bij Energiedirect door laten lopen naar een variabel contract.

• HereIsTom
  • Laatst online: 13:51
Iemand ervaring met https://www.weswitch.nl/ ?

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Zij pakken 30 euro, die jij weer indirect betaalt. Kun je nog altijd beter zelf even overstappen.

Hoi!

• Kees_B
harrybeuker schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:00:
[...]

beste is over te stappen op variabel als ik het zo lees. zijn er meer mensen die nu overstappen op een variabel contract? vattenfall is het scherpste zag ik
Ik hou het een beetje in de gaten, (ik hoef pas eind dit jaar over te stappen) maar waarschijnlijk zou dat ook mijn keuze zijn.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Blackouts
  • Laatst online: 19:11
IkWilbert schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:27:
[...]

Alleen Fenor nog net onder de euro. Ik ken die partij niet, komt er wel steeds als goedkoopste uit bij mij.
Ik ben een paar maanden terug overgestapt naar Fenor.
Lampen branden er prima op en warm water doet het ook. Verwarming kan ik nog niks over zeggen. :+

• Dreamer-1982
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12:05
harrybeuker schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:00:
[...]

Ons vaste contract loopt ook af in november en met de huidige prijzen voor een 1 jarig contract wat ik normaal afsluit lijkt het me nu ook interessanter om voor een variabel tarief te gaan, ik verwacht dat de prijzen niet op dit tempo blijven stijgen (want anders zou het 3 jarig contract via de consumentenbond een aardige deal kunnen zijn), en ze uiteindelijk wel dalen ten opzichte van het huidige 1 jaar vast tarief (rond de 1,10 euro per kuub gas of soms al net daarboven).

Nu kan ik bij vattenfall zelf niets vinden over hun variabele tarieven en ook als ik begin met wat af te sluiten door postcode etc in te vullen komt alleen de keuze voor 1 jaar vast of 3 jaar vast. En dan zijn de tarieven helemaal niet interessant. Verder zie ik via gaslicht.com (die ik normaal gebruik bij het overstappen, werkt ideaal) wel de losse tarieven van vattenfall, maar is het daar niet af te sluiten:
https://www.gaslicht.com/...-gas-onbepaalde-tijd-2819

Die tarieven zijn inderdaad wel interessant (op dit moment dan): +/- 82,5 cent per kuub gas en electra 24,38 / 22,78.

Heeft iemand wel gevonden waar je bij vattenfall dit variable contract af kunt sluiten?

• Kees_B
Dreamer-1982 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:12:
[...]

Heeft iemand wel gevonden waar je bij vattenfall dit variable contract af kunt sluiten?
Ze lijken 'm van de website gehaald te hebben.
Via Google kwam ik wel op deze pagina, die lijkt gewoon te werken:
https://www.vattenfall.nl/producten/energie/modelcontract/

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• harrybeuker
Kees_B schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:41:
[...]

Ze lijken 'm van de website gehaald te hebben.
Via Google kwam ik wel op deze pagina, die lijkt gewoon te werken:
https://www.vattenfall.nl/producten/energie/modelcontract/
thanks kees

ik ben via hun eigen site overgestapt. Gisteren kon het nog via gaslicht en de andere vergelijkingsites.
nu niet meer. Andere aanbieders kun je ook niet meer naar overstappen met variabele tarieven. Raar of niet?

[Voor 9% gewijzigd door harrybeuker op 08-09-2021 13:55]

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
Ik zit nu bij Energiedirect en heb een verlengings aanbod gehad dat in mijn ogen zeer scherp is.

Ga waarschijnlijk kiezen voor een 1 jaar vast contract met de volgende prijzen.

Gas per M3 = 1.01 Euro
Stroom per kWh= 0.27 Euro
Leveringskosten 71 Euro per product
Cashback 175 Euro na 12 maanden

Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• vanb-123
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 19-09 00:08
Zit ook bij Energiedirect, heb ze gebeld welk tarief geldt na afloop huidige contractperiode (eind okt a.s.). volgens dame aan telefoon is dit het variabele tarief - 0,81 EUR gas p/m3, stroom 0,22/0,24 EUR p/kWh. staat niet op de website en zou iig nog tot einde kalenderjaar gelden. wacht dus nog even met beslissing

• DragonXZ
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:47
Voor onze nieuwbouwwoning ben ik mij aan het oriënteren op een nieuwe energieleverancier. De afgelopen jaren was het een makkelijke exercitie via gaslicht.com en maakte ik regelmaat een overstap.

Ik merk dat ik dit keer flink meer moeite heb in het maken van een keuze, omdat ik nog geen historische informatie heb qua verbruik. Waarom is het nu zo lastig?
  • In het nieuwe huis heb ik geen gasaansluiting meer en hebben we de beschikking over een warmtepomp (bodem). Ik heb geen idee waar ik nu aan moet denken qua stroomverbruik.
  • Hebben we nu 18x 300WP zonnepanelen. Waarvan er 15 op het zuidwesten liggen en 3 aan de andere kant op het noord-oosten (schuin dak). Nog geen idee wat deze gaan opbrengen.
  • Hebben we sinds een maand een plugin-hybride auto welke we gaan opladen op de oprit (accu van 11.4KWH). Dus het verbruik gaat toenemen. Auto wordt waarschijnlijk 3 of 4 keer per week opgeladen
Wel is het nagenoeg zeker dat ik in meer energie ga verbruiken dan de zonnepanelen moeten opleveren. Deze zouden alle gebouw gebonden installaties energieneutraal moeten maken. Een groot gedeelte van het aanvullend verbruik zal dan van het net moeten komen.

Nu bij Gaslicht.com komt VanderBron het best uit de boeken. Het stroomtarief ziet er in vergelijk met berichten in dit Topic er niet bijzonder uit (30,17ct / 27,51ct), maar zit de winst hem voornamelijk in de teruglevering (10,90ct / 8,70ct). Omdat ik m'n exacte verbruik nog niet goed kan inschatten weet ik niet waar ik goed aan doe; gokken op de leverancier met lagere energiekosten of gokken op betere teruglevering vergoeding?

Iemand hier een vergelijkbare situatie / nieuwbouwwoning?

• Dreamer-1982
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 12:05
harrybeuker schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:14:
[...]

thanks kees

ik ben via hun eigen site overgestapt. Gisteren kon het nog via gaslicht en de andere vergelijkingsites.
nu niet meer. Andere aanbieders kun je ook niet meer naar overstappen met variabele tarieven. Raar of niet?
Bedankt inderdaad. Dat ze gisteren nog via gaslicht beschikbaar waren en vandaag niet meer en ook de variable optie niet naar voren komt via hun eigen site en wel via google doet vermoeden dat ze variabel niet meer willen aanbieden.
vanb-123 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:26:
Zit ook bij Energiedirect, heb ze gebeld welk tarief geldt na afloop huidige contractperiode (eind okt a.s.). volgens dame aan telefoon is dit het variabele tarief - 0,81 EUR gas p/m3, stroom 0,22/0,24 EUR p/kWh. staat niet op de website en zou iig nog tot einde kalenderjaar gelden. wacht dus nog even met beslissing
Interessant, ik zit nu ook bij Energiedirect, en deze bedragen zijn gewoon vergelijkbaar met Vattenfall, dus dan is even blijven zitten ook wel prima. Ik kon inderdaad op hun site niets vinden. Altijd wel prettig om het ook zwart op wit te hebben dus ik zal ze ook nog eens contacten.
DragonXZ schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:27:
Voor onze nieuwbouwwoning ben ik mij aan het oriënteren op een nieuwe energieleverancier. De afgelopen jaren was het een makkelijke exercitie via gaslicht.com en maakte ik regelmaat een overstap.

Ik merk dat ik dit keer flink meer moeite heb in het maken van een keuze, omdat ik nog geen historische informatie heb qua verbruik. Waarom is het nu zo lastig?
  • In het nieuwe huis heb ik geen gasaansluiting meer en hebben we de beschikking over een warmtepomp (bodem). Ik heb geen idee waar ik nu aan moet denken qua stroomverbruik.
  • Hebben we nu 18x 300WP zonnepanelen. Waarvan er 15 op het zuidwesten liggen en 3 aan de andere kant op het noord-oosten (schuin dak). Nog geen idee wat deze gaan opbrengen.
  • Hebben we sinds een maand een plugin-hybride auto welke we gaan opladen op de oprit (accu van 11.4KWH). Dus het verbruik gaat toenemen. Auto wordt waarschijnlijk 3 of 4 keer per week opgeladen
Wel is het nagenoeg zeker dat ik in meer energie ga verbruiken dan de zonnepanelen moeten opleveren. Deze zouden alle gebouw gebonden installaties energieneutraal moeten maken. Een groot gedeelte van het aanvullend verbruik zal dan van het net moeten komen.

Nu bij Gaslicht.com komt VanderBron het best uit de boeken. Het stroomtarief ziet er in vergelijk met berichten in dit Topic er niet bijzonder uit (30,17ct / 27,51ct), maar zit de winst hem voornamelijk in de teruglevering (10,90ct / 8,70ct). Omdat ik m'n exacte verbruik nog niet goed kan inschatten weet ik niet waar ik goed aan doe; gokken op de leverancier met lagere energiekosten of gokken op betere teruglevering vergoeding?

Iemand hier een vergelijkbare situatie / nieuwbouwwoning?
Geen vergelijkbare situatie, maar even mijn view op je vraag: zolang we nog kunnen salderen en je zelf meer verbruikt dan je panelen opwekken doet de teruglever vergoeding er niet toe, want het wordt toch eerst tegen je verbruik weggestreept. Als je 3 a 4x 11KW in je auto gaat stoppen per week en er komt verbruik van een warmtepomp bij en nog al het normale verbruik dan lijkt me dat je wel meer gaat verbruiken dan dat je 18 panelen zullen opwekken. Het lijkt er dus op dat de variable tarieven een stuk voordeliger zijn, waar je rond de 24 cent piek en 22 cent dal zit.

[Voor 47% gewijzigd door Dreamer-1982 op 08-09-2021 15:46]

• DragonXZ
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:47
Dreamer-1982 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:19:

[...]

Geen vergelijkbare situatie, maar even mijn view op je vraag: zolang we nog kunnen salderen en je zelf meer verbruikt dan je panelen opwekken doet de teruglever vergoeding er niet toe, want het wordt toch eerst tegen je verbruik weggestreept. Als je 3 a 4x 11KW in je auto gaat stoppen per week en er komt verbruik van een warmtepomp bij en nog al het normale verbruik dan lijkt me dat je wel meer gaat verbruiken dan dat je 18 panelen zullen opwekken. Het lijkt er dus op dat de variable tarieven een stuk voordeliger zijn, waar je rond de 24 cent piek en 22 cent dal zit.
Goede tip en klinkt volledig logisch. Ik ga focussen op de stroomtarieven en laat de teruglevering even voor wat het is.

• jobr
  • Nu online
DragonXZ schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:27:
Als je config even hier invult dan kun je een idee krijgen van de opbrengst. Een vergelijkbare omvormer van SMA kiezen qua kw.
https://www.sunnydesignweb.com/sdweb/#/Home

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
backupdevice schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:03:
Ik zit nu bij Energiedirect en heb een verlengings aanbod gehad dat in mijn ogen zeer scherp is.

Ga waarschijnlijk kiezen voor een 1 jaar vast contract met de volgende prijzen.

Gas per M3 = 1.01 Euro
Stroom per kWh= 0.27 Euro
Leveringskosten 71 Euro per product
Cashback 175 Euro na 12 maanden
71 leveringskosten per product kan bij Oxxio voor 24 per product. Ben je al 94 euro van je cashback kwijt. Die tarieven zijn bij Oxxio ook scherper...

Is even afhankelijk van je verbruik of dit een "zeer scherpe" deal is.

Denk dat ik mijn contract per 1 november gewoon variabel laat doorlopen bij Energiedirect als bovenstaande verhaal mbt variabal tarief klopt.

• GAEvakYD
Bah. Ik had mij aangemeld bij Engie voor een 3 jarig stroom contract.

De genoemde stroomprijzen op hun website zijn:
  • 0.25381 voor hoog en 0.24902 voor laag
Nu krijg ik mijn definitieve contract in de mailbox en daarin staan de prijzen.
  • 0.27553 voor hoog en 0.24902 voor laag
Ik vind dit wel heel erg lelijk. Het vreemde is dat ze vooral het hoogtarief ruim 2 cent omhoog trekken. Het laag tarief is wel hetzelfde. Ik heb net nog een screenshot gemaakt en deze prijzen staan nog steeds zo op de website.

Zie ik iets over het hoofd of is gewoon misleiding en hopen ze dat mensen niet opletten? Ik zit eraan te denken mij toch maar op de 14dagen bedenktijd te gaan beroepen.

Lekker duurzaam. Tesla Model 3 LR AWD Pearl White, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Mirabis
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19:04
GAEvakYD schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:54:
Bah. Ik had mij aangemeld bij Engie voor een 3 jarig stroom contract.

De genoemde stroomprijzen op hun website zijn:
  • 0.25381 voor hoog en 0.24902 voor laag
Nu krijg ik mijn definitieve contract in de mailbox en daarin staan de prijzen.
  • 0.27553 voor hoog en 0.24902 voor laag
Ik vind dit wel heel erg lelijk. Het vreemde is dat ze vooral het hoogtarief ruim 2 cent omhoog trekken. Het laag tarief is wel hetzelfde. Ik heb net nog een screenshot gemaakt en deze prijzen staan nog steeds zo op de website.

Zie ik iets over het hoofd of is gewoon misleiding en hopen ze dat mensen niet opletten? Ik zit eraan te denken mij toch maar op de 14dagen bedenktijd te gaan beroepen.

[Afbeelding][Afbeelding]
Heb je het bij Engie gemeld? Geen idee of het louche praktijken zijn of een systeemfout maar mocht het 't 1e zijn kunnen ze het wellicht ook 2 (of 4) cent omlaag doen in jouw voordeel.

Het verlengingsaanbod dat ik van ze kreeg was:
- € 0,27432 normaaltarief
- € 0,24781 daltarief

[Voor 3% gewijzigd door Mirabis op 09-09-2021 09:02]

• GAEvakYD
Mirabis schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:59:
[...]

Heb je het bij Engie gemeld? Geen idee of het louche praktijken zijn of een systeemfout maar mocht het 't 1e zijn kunnen ze het wellicht ook 2 (of 4) cent omlaag doen in jouw voordeel.

Het verlengingsaanbod dat ik van ze kreeg was:
- € 0,27432 normaaltarief
- € 0,24781 daltarief
Ik heb ze net gebeld en dat werd een welles nietes discussie. Ondanks dat deze prijzen nog steeds op de website staan. Ik heb nu een screenshot en filmpje die kant op gestuurd waaruit blijkt dat de door mij genoemde prijzen nog steeds op de website staan.

Klonk nog niet echt erg hoopvol.

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
_JGC_ schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:11:
[...]

71 leveringskosten per product kan bij Oxxio voor 24 per product. Ben je al 94 euro van je cashback kwijt. Die tarieven zijn bij Oxxio ook scherper...

Is even afhankelijk van je verbruik of dit een "zeer scherpe" deal is.

Denk dat ik mijn contract per 1 november gewoon variabel laat doorlopen bij Energiedirect als bovenstaande verhaal mbt variabal tarief klopt.
Jij hebt het dan over "1 jaar super scherp" ? Die heb ik gezien ja. Weet alleen niet wat de catch is.

[Voor 13% gewijzigd door backupdevice op 09-09-2021 10:03]

Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Italia
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 15:52
Zo dan, wat is er gebeurd op de energiemarkt.
Vorig jaar overgestapt in november naar budget energie 19 cent daltarief, 20 cent normaal tarief.

Dat loopt nu november af en ik was een beetje gaan rondkijken, maar ik zie sommigen al over de 30 cent per kWh heengaan. Dit is toch niet normaal meer?!

Situatie hier:
Geen gasaansluiting wegens stadswarmte.
Gok 2000kWh normaal
5000kWh daltarief.

Iemand toevallig één idee van een goedkope leverancier met alleen gas? Zie door de bomen het bos niet meer en gaslicht.com is alsnog vrij duur, als ik het met prijzen hier in het topic vergelijk.

• reneeke1970
  • Nu online
Italia schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:55:
Zo dan, wat is er gebeurd op de energiemarkt.
Vorig jaar overgestapt in november naar budget energie 19 cent daltarief, 20 cent normaal tarief.

Dat loopt nu november af en ik was een beetje gaan rondkijken, maar ik zie sommigen al over de 30 cent per kWh heengaan. Dit is toch niet normaal meer?!

Situatie hier:
Geen gasaansluiting wegens stadswarmte.
Gok 2000kWh normaal
5000kWh daltarief.

Iemand toevallig één idee van een goedkope leverancier met alleen gas? Zie door de bomen het bos niet meer en gaslicht.com is alsnog vrij duur, als ik het met prijzen hier in het topic vergelijk.
Er is maar één goedkope leverancier en dat is je eigen dak vol met zonnepanelen.

Energie prijzen blijven alleen maar stijgen zolang er groot tekort is

1 PVoutput . Dongen NB

• jongetje
@GAEvakYD Waarom zou je het voor zulke tarieven 3 jaar vast gaan zetten? Zit je nog in je 14 dagen bedenktijd? Dan kun je het gewoon opzeggen

Ik ben vandaag ook overgestapt en viel me op dat je via bijv. cashbackxl veel hogere tarieven krijgt dan direct bij bijv. energiedirect. Leuk een cashback van een paar tientjes en opeens een hoge welkomstbonus maar de tarieven zijn dusdanig hoger dat het onderaan de streep duurder is dan bijv. direct op de site afsluiten.

• GAEvakYD
jongetje schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:52:
@GAEvakYD Waarom zou je het voor zulke tarieven 3 jaar vast gaan zetten? Zit je nog in je 14 dagen bedenktijd? Dan kun je het gewoon opzeggen

Ik ben vandaag ook overgestapt en viel me op dat je via bijv. cashbackxl veel hogere tarieven krijgt dan direct bij bijv. energiedirect. Leuk een cashback van een paar tientjes en opeens een hoge welkomstbonus maar de tarieven zijn dusdanig hoger dat het onderaan de streep duurder is dan bijv. direct op de site afsluiten.
Ik wilde het vastzetten omdat ik de angst had dat het straks nog hoger zal zijn. Ik zie al leveranciers van 29 en 30 cent. Maar misschien is die angst ongegrond.

Ik heb ook antwoord van Engie en dat antwoord is best schokkend. Ze bevestigen gewoon dat ze al tijdens een fout op de website hebben die foutieve(lees te lage) stroomprijzen laat zien.Dat gaat sowieso annuleren worden, maar dit is toch gewoon misleiding?

Antwoord Engie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Ik heb het even voor je nagevraagd.
Dit komt doordat je hebt ingevuld dat je teruglevering hebt. 

Het tarief wat aan jou bevestigd is in je contract, is de juiste. 
[b]Onze website berekent een lager tarief omdat je meer teruglevert dan je verbruikt. Dit is een issue waar we al langere tijd mee bezig zijn.[/b]

Mijn excuses voor deze verwarring! 

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag.
Voor nu nog een hele fijne dag gewenst!

NaamX

• jongetje
GAEvakYD schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:46:
[...]

Ik wilde het vastzetten omdat ik de angst had dat het straks nog hoger zal zijn. Ik zie al leveranciers van 29 en 30 cent. Maar misschien is die angst ongegrond.
Als de verwachting is dat de tarieven hoger worden dan zouden 3 jaar contracten op zijn minst even duur moeten zijn ipv goedkoper... (maar dat is mijn boerenverstand beredenatie). Daarnaast krijg je 1 keer een welkombonus ipv 3 keer..

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
En daarnaast bestaat de prijs voor een kWh grotendeels uit btw, ODE en energiebelasting. De kale stroomprijs van de leverancier is maar een fractie.

• GAEvakYD
jongetje schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:52:

Uit intresse. Voor welke partij heb jij gekozen?

• Kees_B
GAEvakYD schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:46:
[...]

Ik heb ook antwoord van Engie en dat antwoord is best schokkend. Ze bevestigen gewoon dat ze al tijdens een fout op de website hebben die foutieve(lees te lage) stroomprijzen laat zien.Dat gaat sowieso annuleren worden, maar dit is toch gewoon misleiding?

Antwoord Engie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Ik heb het even voor je nagevraagd.
Dit komt doordat je hebt ingevuld dat je teruglevering hebt. 

Het tarief wat aan jou bevestigd is in je contract, is de juiste. 
[b]Onze website berekent een lager tarief omdat je meer teruglevert dan je verbruikt. Dit is een issue waar we al langere tijd mee bezig zijn.[/b]

Mijn excuses voor deze verwarring! 

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag.
Voor nu nog een hele fijne dag gewenst!

NaamX
Beetje vaag inderdaad, maar dit levert jou wel (meer) voordeel op.

> je hebt een stroomoverschot (op jaarbasis)
> je krijgt nu een hoger leveringstarief voorgeschoteld
> je terugleververgoeding is dus ook hoger (kale leveringstarief)

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• jongetje
GAEvakYD schreef op donderdag 9 september 2021 @ 13:39:
[...]

Uit intresse. Voor welke partij heb jij gekozen?
Energiedirect. Gek genoeg stond deze niet meer bij gaslicht.com maar wel gevonden via independer/pricewise (die delen volgens mij de backend want komen gelijke resultaten uit).
Pagina: 1 ... 46 47 48 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee