Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.153.714 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:22
Ik mag binnenkort ook overstappen en heb afgelopen 3 jaar best gunstig bij Oxxio gezeten.
Als ik nu op oa gaslicht.com mijn geschatte verbruik (3000kwh en 1400m3 om beetje ruim te zitten) invul, kom ik een stuk goedkoper uit dan als ik bijvoorbeeld via eneco zelf eea invul.
Nu krijg je natuurlijk een cashback via gaslicht.
Via bv vattenfall krijg je nog een cadeau oid. Krijg je dit ook als je via Gaslicht afsluit?

Hoe zit dat met een hoger verbruik invullen? Want dan betaal je ook de corrosponderende voorschot lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:04
crimby schreef op zondag 31 mei 2020 @ 18:14:
Ik mag binnenkort ook overstappen en heb afgelopen 3 jaar best gunstig bij Oxxio gezeten.
Als ik nu op oa gaslicht.com mijn geschatte verbruik (3000kwh en 1400m3 om beetje ruim te zitten) invul, kom ik een stuk goedkoper uit dan als ik bijvoorbeeld via eneco zelf eea invul.
Nu krijg je natuurlijk een cashback via gaslicht.
Via bv vattenfall krijg je nog een cadeau oid. Krijg je dit ook als je via Gaslicht afsluit?

Hoe zit dat met een hoger verbruik invullen? Want dan betaal je ook de corrosponderende voorschot lijkt me?
Ligt aan de actie die Vattenfall met gaslicht heeft. Eneco heeft 210 euro als je een beetje zoekt. Maandbedrag is inderdaad gebaseerd op je opgegeven verbruik. Vaak kan je dat via de klantenservice of online account wel naar beneden doen, maar is geen zekerheid. Als je van 150 naar 50 wil kijken ze wel even op. Uiteindelijk krijg je het te veel betaalde bedrag een jaar later alsnog terug maar je moet het wel elke maand kunnen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-04 17:41
Deezers schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:22:
[...]

Volgens mij hebben ze die snel verwijderd want product is niet beschikbaar staat er bij 250 euro actie, 200 euro korting werkt wel. Of heb jij een andere link?

Las bij een andere provider dat ze gerechtigd zijn de cashback achteraf te verlagen als het daadwerkelijke verbruik lager ligt dan vooraf opgegeven. En dan zou het een duur geintje kunnen worden als je ineens geen 300 euro krijgt want daarop heb je waarschijnlijk wel afgesloten. En ze hebben het in de voorwaarden staan dus je kan dan ook niks beginnen achteraf.
Twee weken geleden afgesloten, met normale verbruik dus zonder rare toestanden om hogere korting te krijgen. 250 euro actie is best snel weer verwijderd/offline gegaan.

Dus nu maandbedrag van 50 euro, ben benieuwd wat de gas en elektraprijzen in juni doen.

[ Voor 5% gewijzigd door xminator op 01-06-2020 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:27
Mijn contract loopt 08 08 af, volgens mij zijn de energie prijzen best laag op dit moment, nu overstappen of nog een maandje wachten?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:48
1 juli loopt mijn contract met vattenfall af dus tijd voor een zoektocht naar goede voorwaarden, maar 8/9 juli krijg ik ook een warmtepomp en zonnepanelen. Verbruik is geschat op 6000kwh en dat is ook de verwachte opbrengst van de panelen. Heb ik alleen nog een klein beetje gas voor het koken, wat in de loop van het jaar ook zal verdwijnen. Waar doe ik verstandig aan? Even bij vattenfall blijven met een maandelijks opzegbaar contract tot ik volledig van het gas af ben en dan overstappen? Doen ze moeilijk als mijn gas van 1200m3 in eens zakt naar 50m3?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grolsch
Ik zou als ik jou was gewoon de waarheid invullen, dat kun je nu toch wel redelijk objectief bekijken?
Hou het iets hoger aan, dan valt het altijd mee op het einde van de rit.

Je termijnbedrag zul je toch zelf moeten wijzigen, ze kijken naar het verbruik de afgelopen 3 jaar, en niet naar wat jij op geeft bij het aanmelden.

Ik zou wel opgeven dat je minder dan 500m3 gas verbruikt.

Bij mij komt nu Greenchoice als goedkoopste uit de bus.

De stroomprijs is niet eens bijzonder laag (0,23 / kWh) maar aangezien ik geen gas heb, en netto slechts 1200kWh verbruik zorgt hun bonus (110 euro) ervoor dat dit voor mij de beste keuze is.

Mijn huidige leverancier (vandebron) komt op zo'n 0,21 / kWh uit, maar aangezien ik slechts 1200 kWh per jaar verbruik bespaart met dat maar 24 euro, ook vastrecht is duurder bij vdBron (90 vs 68.99 bij Greenchoice) dus de keuze is snel gemaakt :P

Zojuist overgestapt, ik hou de komende weken de boel nog wel ff in de gaten, ik heb nog 14 dagen bedenktijd.

Kosten per jaar zijn - € 59,00 :+ bij 1200kWh netto verbruik.

We kunnen nog een paar jaar genieten van het salderen, vanaf 2023 gaat het mij ook geld kosten, maar dan heb ik in ieder geval 6 jaar goed kunnen profiteren, en zijn de panelen en WP al zo ongeveer terugverdiend :P

[ Voor 16% gewijzigd door Grolsch op 01-06-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Kreeg vandaag ineens mijn welkomstbonus van Essent apart gestort. Contract loopt nog tot september dus die verrekenen ze blijkbaar niet zoals alle andere leveranciers doen na een jaar klant te zijn... Wel verwarrend om zelf de eindafrekening in de gaten te houden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:26
Grolsch schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:15:
Ik zou als ik jou was gewoon de waarheid invullen, dat kun je nu toch wel redelijk objectief bekijken?
Hou het iets hoger aan, dan valt het altijd mee op het einde van de rit.

Je termijnbedrag zul je toch zelf moeten wijzigen, ze kijken naar het verbruik de afgelopen 3 jaar, en niet naar wat jij op geeft bij het aanmelden.

Ik zou wel opgeven dat je minder dan 500m3 gas verbruikt.

Bij mij komt nu Greenchoice als goedkoopste uit de bus.

De stroomprijs is niet eens bijzonder laag (0,23 / kWh) maar aangezien ik geen gas heb, en netto slechts 1200kWh verbruik zorgt hun bonus (110 euro) ervoor dat dit voor mij de beste keuze is.

Mijn huidige leverancier (vandebron) komt op zo'n 0,21 / kWh uit, maar aangezien ik slechts 1200 kWh per jaar verbruik bespaart met dat maar 24 euro, ook vastrecht is duurder bij vdBron (90 vs 68.99 bij Greenchoice) dus de keuze is snel gemaakt :P

Zojuist overgestapt, ik hou de komende weken de boel nog wel ff in de gaten, ik heb nog 14 dagen bedenktijd.

Kosten per jaar zijn - € 59,00 :+ bij 1200kWh netto verbruik.

We kunnen nog een paar jaar genieten van het salderen, vanaf 2023 gaat het mij ook geld kosten, maar dan heb ik in ieder geval 6 jaar goed kunnen profiteren, en zijn de panelen en WP al zo ongeveer terugverdiend :P
Bonus bij gc is 55 per product......

Had maar even geroepen, via vrienden link hadden we beide 50 euro gekregen van gc

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
reneeke1970 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:40:
[...]

Bonus bij gc is 55 per product......

Had maar even geroepen, via vrienden link hadden we beide 50 euro gekregen van gc
Ik krijg toch echt 110 euro bij alleen stroom, via gaslicht.com deze ronde.

Staat ook duidelijk in de bevestigingsmail welke ik heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Grolsch schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:44:
[...]

Ik krijg toch echt 110 euro bij alleen stroom, via gaslicht.com deze ronde.

Staat ook duidelijk in de bevestigingsmail welke ik heb ontvangen.
Oh dan zal het veranderd zijn, vorig jaar zeiden ze dat ook en toen keek ik op hun website en daar stond 55pp ,en dat krijg ik ook maar volgens de mail van gc zelf.

Denk dat ik het al door heb, ik heb de korting van gc gekregen, maar die hebben nu helemaal geen acties, jij krijgt de korting van gas licht zelf

[ Voor 14% gewijzigd door reneeke1970 op 01-06-2020 09:59 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Verlengingsaanbod van Essent is trouwens wel bedroevend.. 125 euro cashback bij een 3 jaar contract. Nu krijg ik elk jaar minimaal 200 euro cashback bij een nieuw leverancier, dus met een beetje geluk 600 euro. Wat zal mijn keuze toch zijn? :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
reneeke1970 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 09:52:
[...]

Oh dan zal het veranderd zijn, vorig jaar zeiden ze dat ook en toen keek ik op hun website en daar stond 55pp ,en dat krijg ik ook maar volgens de mail van gc zelf.
Je moet ook nooit verlengen maar altijd overstappen is mijn ervaring.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat verlengen financieel aantrekkelijker was dan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:46
Malarky schreef op zondag 31 mei 2020 @ 06:04:
[...]

3 jaar contract is meestal al zonde, je had ook 3 jaar op rij een welkomstkorting van 200 euro kunnen krijgen :)

De blijven loont korting is uitsluitend op stroom, terwijl dat maar een beperkt deel van de energierekening uitmaakt (gas is veel duurder), en al helemaal voor zonnepaneel klanten. Reken je mee dat Vattenfall vrij duur is met stroom en dat uitsluitend compenseert met de welkomstpremie die blijvers niet krijgen, is het meer 'blijven loont niet'. Maar het valt mij vaak op hoeveel mensen dat toch niet door hebben.

Ben heel benieuwd wat Vattenfall voor gasprijs jou heeft aangeboden? Want ze zijn helemaal niet zo goedkoop daarin. Zonder de Vattenfaal welkomstkorting van 200 euro die iedereen krijgt (omdat jij al klant was) moet het het dan wel een spectaculaire gasdeal zijn geweest?
Ik wist niet dat die blijvenloont korting alleen op stroom van toepassing is. Bedankt voor de tip, gas gaat niet veel minder kosten dan bij anderen volgens mij, sterker nog, met € 0,746897 met m3 is dat aan de hoge kant.

Nu kan ik het contract binnen 14 dagen annuleren, dus ik heb nog een paar dagen.

Als ik dan opzoek ga naar een nieuwe leverancier heb ik dus wat dingen om op te letten

Gasprijs en welkomstpremie lijkt mij logisch. Aangezien de zonnepanelen nog geplaatst moeten worden, weet ik niet wat het echte verbruik gaat zijn. Geschat is dat ik ongeveer 1000 kwh extra opwek dan dat ik verbruik.

Is het dan nog interessant om naar een teruglever tarief te kijken?

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Bij de ene leverancier krijg je €0,065 per kWh als terugleververgoeding en bij de andere €0,11 per kWh. Als je overschot 1000 kWh is dan levert het je tussen de €65 en €110 op afhankelijk van je leverancier.

Ik heb jaarlijks een overschot van 1600 kWh.

Mijn criteria voor een leverancier is dus niet de kostprijs per kWh, maar (lage) vaste kosten en hoge terugleververgoeding. Kostprijs per kWh is voor mij niet relevant zolang de salderingsregeling van toepassing is.

[ Voor 38% gewijzigd door GioStyle op 01-06-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Grolsch schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:00:
[...]

Je moet ook nooit verlengen maar altijd overstappen is mijn ervaring.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat verlengen financieel aantrekkelijker was dan overstappen.
Ging ook over nieuw contract.
Verlengen krijg je geen duppie voor bij gc.
Alleen die stomme wind vangers

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:52

Malarky

Wils voor wat ieder

Beneveerg schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:06:
[...]

Vul op gaslicht.com even je stroom daltarief, normaaltarief, wat je schat terug te leveren en je gas in. Dan rekent die alles voor je door tot op de komma nauwkeurig, inclusief wat het zou kosten om bij blijven waar je zit.

Het blijft een schatting, maar de verschillen bedragen makkelijk honderden euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Beneveerg schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:06:
[...]

Ik wist niet dat die blijvenloont korting alleen op stroom van toepassing is. Bedankt voor de tip, gas gaat niet veel minder kosten dan bij anderen volgens mij, sterker nog, met € 0,746897 met m3 is dat aan de hoge kant.

Nu kan ik het contract binnen 14 dagen annuleren, dus ik heb nog een paar dagen.

Als ik dan opzoek ga naar een nieuwe leverancier heb ik dus wat dingen om op te letten

Gasprijs en welkomstpremie lijkt mij logisch. Aangezien de zonnepanelen nog geplaatst moeten worden, weet ik niet wat het echte verbruik gaat zijn. Geschat is dat ik ongeveer 1000 kwh extra opwek dan dat ik verbruik.

Ga maar eens lezen op de site van power peers, die geven het meeste terug voor een klein beetje zonne energie overschot.
De vergelijking sites kunnen niet overweg met hun financiële spelletje

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Wel oppassen bij Essent. Had opgezegd per einde contractdatum 2 september (dus 1 september laatste dag bij Essent) maar ze hadden 31 augustus bevestigd in de mail waardoor ik mogelijk het recht op de cashback verlies want net niet een jaar klant. Teruggebeld en 1 dag verschoven voor de zekerheid. Deze 'foutjes' maken ze soms net iets te vaak. Zie achteraf maar te bewijzen dat ik zelf wel de juiste datum had doorgegeven (ook al staat dit zwart op wit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

ik heb ook wel eens gedacht dat ze te vroeg beëindigden, maar is atijd automatisch gewoon goed gegaan met de bonus. Maar better safe than sorry....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:42

greatgonzo

schit-te-rend!

Oxxio stond eerder als vrij slecht te boek, maar nu krijgt het op Gaslicht toch een beoordeling van 7.1
Scheelt in mijn geval €45 op jaarbasis t.o.v. bijvoorbeeld Greenchois, die een 8,7 krijgt.

Heeft Oxio zijn leven verbeterd? Of maakt het tegenwoordig toch niet zoveel meer uit, als je bijvoorbeeld elk jaar gebruik maakt van Gaslicht om het over te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
woekele schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:30:
ik heb ook wel eens gedacht dat ze te vroeg beëindigden, maar is atijd automatisch gewoon goed gegaan met de bonus. Maar better safe than sorry....
Wellicht dat de huidige/vorige leverancier de einddatum naar voren heeft geschoven. Ik heb ook zoiets waardoor ik geen 12 maanden vol hoef te maken bij Vattenfall:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XVrjLVx/2020-06-03-10-39-12-Window.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
greatgonzo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:32:
Oxxio stond eerder als vrij slecht te boek, maar nu krijgt het op Gaslicht toch een beoordeling van 7.1
Scheelt in mijn geval €45 op jaarbasis t.o.v. bijvoorbeeld Greenchois, die een 8,7 krijgt.

Heeft Oxio zijn leven verbeterd? Of maakt het tegenwoordig toch niet zoveel meer uit, als je bijvoorbeeld elk jaar gebruik maakt van Gaslicht om het over te sluiten
Heb 2x één jaar bij Oxxio gezeten en beide keren eigenlijk geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:36
rens-br schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:42:
[...]

Heb 2x één jaar bij Oxxio gezeten en beide keren eigenlijk geen problemen gehad.
Hier hetzelfde, wissel eigenlijk elk jaar tussen GC en Oxxio.
Zit nu bij GC en mag over een week weer kijken waar ik naar toe ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 21:53

bdu

Tarieven per 1 juli liggen een stuk lager http://www.telegraaf.nl/f...ergienota-ruim-100-omlaag, herkennen jullie dit en zijn deze al ergens in te zien?

Ik heb begin van een maand een overstap gemaakt naar Eneco, kan er nog onderuit (twee weken bedenktijd) maar wil graag weten of dit (heel) veel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bdu schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:04:
Tarieven per 1 juli liggen een stuk lager http://www.telegraaf.nl/f...ergienota-ruim-100-omlaag, herkennen jullie dit en zijn deze al ergens in te zien?

Ik heb begin van een maand een overstap gemaakt naar Eneco, kan er nog onderuit (twee weken bedenktijd) maar wil graag weten of dit (heel) veel scheelt.
Dit gaat over variabele tarieven. Dier worden elk jaar 1 juli aangepast. Overstap tarieven zijn al lang verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 16:52
bdu schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:04:
Dat kun je toch gewoon invullen op een vergelijkingssite of het lager is geworden in jouw geval?

Daarnaast gaat de bedenktijd in op het moment van afsluiten, niet op het moment van aansluiten. Die bedenktijd is niet om je een betere deal te geven maar om je tijd te geven om over het besluit na te denken voor impulsieve mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-04 21:53

bdu

Z___Z schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:08:
[...]

Dit gaat over variabele tarieven. Dier worden elk jaar 1 juli aangepast. Overstap tarieven zijn al lang verlaagd.
Okee, helder. Dank je wel.
jongetje schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:15:
[...]

Dat kun je toch gewoon invullen op een vergelijkingssite of het lager is geworden in jouw geval?

Daarnaast gaat de bedenktijd in op het moment van afsluiten, niet op het moment van aansluiten. Die bedenktijd is niet om je een betere deal te geven maar om je tijd te geven om over het besluit na te denken voor impulsieve mensen.
Niet als de vergelijkingssites pas per 1 juli bijwerken.. Ik kan nergens vinden wat de peildatum van de prijzen is en of het deze verlaging al is 'verwerkt'.

Ik zit nog in de bedenktijd geef ik toch aan. Kan er binnen een paar dagen nog van afzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
bdu schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:10:
[...]

Okee, helder. Dank je wel.

[...]

Niet als de vergelijkingssites pas per 1 juli bijwerken.. Ik kan nergens vinden wat de peildatum van de prijzen is en of het deze verlaging al is 'verwerkt'.

Ik zit nog in de bedenktijd geef ik toch aan. Kan er binnen een paar dagen nog van afzien.
Misschien heb je hier iets aan. Geen idee of deze prijzen an sich marktconform zijn, maar dan zie je in ieder geval wel de trend:

https://www.easyenergy.com/nl/energietarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
bdu schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 17:10:
[...]

Dit gaat om de variabele tarieven en niet om de jaar (of langer) contracten. Die prijzen gaan al over 2 peildatums heen (en daar is dus al rekening mee gehouden) en kunnen variëren per dag.

Als je nu een goede deal hebt dan zou ik het zo laten. Je kunt natuurlijk elke 2 weken wachten op een betere aanbieding en je contact ontbinden (maar dan val je dus terug op je oude contract voor die afgelopen dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik krijg van Oxxio opeens een eenmalige factuur (opzegboete) en vanochtend een eindafrekening energie vanwege opzeggen. Heel apart. Ik heb helemaal niks opgezegd en juist een maand geleden Internet bij Oxxio erbij aangevraagd (combi-korting). Ik denk dat hun overstapservice iets te enthousiast opzegbrieven heeft lopen versturen ook aan zichzelf als energie-leverancier. Maar er staat ook duidelijk in de mail van toen:
Direct na je aanmelding is de Overstapservice in gang gezet. Hierdoor is je huidige contract voor internet samen met je eventuele tv- en/of vast bellen-abonnement bij die internetaanbieder opgezegd. Dat actiepuntje kan dus van je to-do lijst!
Energie wordt niet genoemd en ik heb ook nooit van Oxxio een bevestiging van opzeggen gehad. Dit wordt nog interessant ze zullen alles ongedaan voor me moeten maken. De klantenservice energie is echter in het weekend niet open 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door CyberMania op 07-06-2020 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Hoe zit eigenlijk als je een meerjarig contract afsluit met een vast energie prijs prijs, is dit enkel de kale prijs of de totale prijs incl heffing?

Want dat vast zetten met een lage prijs is leuk, maar als elk jaar de btw etc verhoogt wordt is het natuurlijk gebakken lucht.

Google kneusje :+

[ Voor 4% gewijzigd door iNSANiTi op 07-06-2020 20:45 ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
iNSANiTi schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:44:
Hoe zit eigenlijk als je een meerjarig contract afsluit met een vast energie prijs prijs, is dit enkel de kale prijs of de totale prijs incl heffing?

Want dat vast zetten met een lage prijs is leuk, maar als elk jaar de btw etc verhoogt wordt is het natuurlijk gebakken lucht.

Google kneusje :+
Stroom/gasprijs staat vast maar belasting en netbeheerderskosten betaal je overal hetzelfde en die kunnen per jaar wijzigen. Dit jaar gingen ze iets omlaag met wat is afgesproken maar gezien de Corona maatregelen kan de belasting volgend jaar zomaar omhoog gaan...

Hier overigens nog geen echt contract binnen na halve week, drukte bij overstapsites. Aanbieding was helaas niet rechtstreeks beschikbaar. Altijd goed om even te checken of het definitief allemaal klopt. Gok dat de cashbacks omlaag gaan nu de stroomprijzen ook dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-04 22:19
In de actievoorwaarden van Oxxio staat het volgende inzake het contract op de vergelijkers/eigen website
met welkomstkorting/cashback:

''Per leveringsadres in Nederland kan je slechts eenmaal gebruikmaken van deze Actie van Oxxio''.

Dit zou betekenen dat je slechts éénmaal die cashback zou ontvangen bij een dergelijk aanbod en dan valt deze scherpe aanbieding van Oxxio al snel af.

Heeft iemand meegemaakt dat zijn welkomstkorting niet werd uitgekeerd bij de jaarnota, omdat die meerdere keren van een dergelijk contract heeft gebruik gemaakt op datzelfde leveringsadres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

digitalus101 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:42:
In de actievoorwaarden van Oxxio staat het volgende inzake het contract op de vergelijkers/eigen website
met welkomstkorting/cashback:

''Per leveringsadres in Nederland kan je slechts eenmaal gebruikmaken van deze Actie van Oxxio''.

Dit zou betekenen dat je slechts éénmaal die cashback zou ontvangen bij een dergelijk aanbod en dan valt deze scherpe aanbieding van Oxxio al snel af.

Heeft iemand meegemaakt dat zijn welkomstkorting niet werd uitgekeerd bij de jaarnota, omdat die meerdere keren van een dergelijk contract heeft gebruik gemaakt op datzelfde leveringsadres?
rens-br in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

blonde vraag misschien.. maar Oxxio geeft 150 op de jaarnota. Betekend dit dat je dus sowieso pas na afloop van het lopende jaar kan overstappen?
Dus.. ik sluit af op 13 juli 2020, dan laat ik een volgend contract ingaan op 14 juli 2021.
Belasten ze me dan niet een volledige maand door, en zou ik dan eigenlijk 13 augustus 2021 de volgende overstap moeten doen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:36
greatgonzo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:41:
blonde vraag misschien.. maar Oxxio geeft 150 op de jaarnota. Betekend dit dat je dus sowieso pas na afloop van het lopende jaar kan overstappen?
Dus.. ik sluit af op 13 juli 2020, dan laat ik een volgend contract ingaan op 14 juli 2021.
Belasten ze me dan niet een volledige maand door, en zou ik dan eigenlijk 13 augustus 2021 de volgende overstap moeten doen??
Ik snap je vraag niet. Je kunt altijd overstappen, wanneer je dat wil. Als je nog een lopend contract hebt, kan het gevolg wel zijn dat je bij je huidige leverancier een opzegvergoeding moet betalen en een toegezegde welkomstpremie niet krijgt.

Wanneer je afsluit is niet leidend, maar de datum waarop de levering start. Vanaf dat moment gaat je contractsperiode in.

Je huidige contract loopt tot het opgezegd wordt. In de praktijk loopt het door tot je nieuwe leverancier de levering start. De meterstanden die de nieuwe leverancier als beginstand hanteert zijn dezelfde als die de vorige leverancier als eindstand hanteert. Dus je betaalt nooit iets dubbel. Wat wel kan, is dat je in de maand waarin de switch plaatsvindt, je zowel bij je vorige als nieuwe leverancier een maandbedrag betaalt. Maar dat trekt dus wel weer recht als de eindnota van de vorige leverancier komt c.q. bij de jaarnota van je nieuwe leverancier. Die nota’s zijn immers niets meer dan de werkelijke kosten van het verbruik over een bepaalde periode min het bedrag dat je in die periode aan voorschotten hebt betaald.
@digitalus101 Let wel op, die post is uit 2018 dus mogelijk niet meer actueel. Sluit niet uit dat voorwaarden zijn veranderd.

[ Voor 16% gewijzigd door cryptapix op 10-06-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Loont het nog om hoger verbruik dan daadwerkelijk op te geven?
Wij zouden bijvoorbeeld makkelijk 100 euro extra in de maand kunnen betalen, als dat uiteindelijk bijvoorbeeld €50 oplevert..

Had zelf al zitten spelen op gaslicht, en 4000kwh hoger ingeschat. Maar de welkomskorting blijft vaak hetzelfde, en de prijs per KWH ook.

Of is het met name hoger gasverbruik wat meer korting oplevert })

[ Voor 9% gewijzigd door greatgonzo op 10-06-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 16:41
Ik kreeg vandaag het aanbod van het energiecollectief van de consumentenbond: "ZekerGroen Collectief 3jr. groene stroom"

Wat is jullie beeld bij de tarieven die hier gehanteerd worden? Het leek mij wel redelijk scherp. Pro's voor mij zijn verder dat je niet elk jaar hoeft over te stappen en het groene karakter van de deal.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@Unito Slechte ervaringen met collectief van Consumentenbond, gewoon zelf kijken op Pricewise e.d. en de beste voor jou eruit kiezen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 16:41
@HereIsTom Wat is/was zo'n slechte ervaring?

[ Voor 16% gewijzigd door Unito op 11-06-2020 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Unito schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:56:
Ik kreeg vandaag het aanbod van het energiecollectief van de consumentenbond: "ZekerGroen Collectief 3jr. groene stroom"

Wat is jullie beeld bij de tarieven die hier gehanteerd worden? Het leek mij wel redelijk scherp. Pro's voor mij zijn verder dat je niet elk jaar hoeft over te stappen en het groene karakter van de deal.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Ligt eraan of je een kleine of grotere gebruiker bent. Voor echte grote gebruikers (mijn ouders) komt sowieso elk jaar een energieleverancier als goedkoopste uit de bus zonder welkomstkorting. Voor hen is die 200 euro een druppel op de gloeiende plaat ;) en gaat het puur om de unit prijs.

Bij mij daarentegen, als kleine gebruiker, moet de energie leverancier het heel gek maken met de unit prijs om de welkomstkorting niet als beslissend te laten doorwegen.

Oftewel, kleine gebruikers zijn met 3 jarige contracten sowieso duur uit. Want wil je 1x 200 euro of wil je 3x 200 euro? (3 jaar op rij)

Maar even vergelijken, Consumentenbond ZekerGroen Collectief 3jr:
- Enkeltarief van 20,80 ct
- Gastarief van 69,76ct (gasregio Amsterdam - die is relatief goedkoop)
- Vaste leveringskosten van 138 euro

Bijvoorbeeld GreenNL 3jr (via gaslicht):
- Normaaltarief: 20,29ct
- Daltarief: 19,02ct
- Gas 67,85ct (gasregio Amsterdam)
- Vasteleveringskosten van 120 euro per jaar

Dus zoals altijd, nee de deal van de Consumentenbond is niet echt heel goedkoop.

Mijn tip: doe je verwachte verbruik in kWh en m3 per jaar vermenigvuldigen met de unitprijs. Tel de vasteleveringskosten (gas + licht) daarbij op en haal de eventuele welkomstkorting er vanaf. Dan kun je energieleveranciers buiten de vergelijkers ook makkelijk vergelijken. Alle andere kosten en belastingen zijn overal hetzelfde dus hoef je niet mee te nemen in je berekening.

Verder belangrijk: let op de de gasregio van gasprijs, neem die van je eigen postcode of als die onbekend is, van dezelfde gasregio's en qua normaaltarief/daltarief stroom, weet het volgende: bij elke leverancier kan je je tarief om laten zetten naar enkeltarief. Vuistregel: als je 50% of meer van je stroom in de daluren verbruikt, dan ben je goedkoper uit met 2 tarieven. Maar voor het overgrote deel van Nederland gaat dat om marginale verschillen.

quote]greatgonzo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:05:
Wij zouden bijvoorbeeld makkelijk 100 euro extra in de maand kunnen betalen, als dat uiteindelijk bijvoorbeeld €50 oplevert..

Had zelf al zitten spelen op gaslicht, en 4000kwh hoger ingeschat. Maar de welkomskorting blijft vaak hetzelfde, en de prijs per KWH ook.

[/quote]

Zeker loont dat. Maar alleen de welkomstkorting en alleen voor gas. Welkomstkortingen zijn sowieso voor gas, dat merk je al als je licht-only afneemt.

Of en hoeveel verschil het maakt scheelt per week. Als in elke week dit probeer voor de test, dan kan dat meermalen bij bijvoorbeeld Oxxio al anders uitpakken

[ Voor 33% gewijzigd door Malarky op 13-06-2020 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
greatgonzo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:05:

Voornamelijk hoger gasverbruik telt. Dit jaar was de welkomskorting van Welkom Energy ook afhankelijk van elektra. Ik heb nu een gasverbruik van 1700m3 opgegeven voor NeoSmart. Dat zal in werkelijkheid iets lager zijn maar er staat nergens in de voorwaarden dat ze daar moeilijk over gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Malarky schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 05:19:
[...]
en qua normaaltarief/daltarief stroom, weet het volgende: bij elke leverancier kan je je tarief om laten zetten naar enkeltarief.
Dat is niet waar, bij budget energie kan dit niet:

https://www.energievergel...%20enkel%20telwerk%20hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

wmeester schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:04:
[...]

Voornamelijk hoger gasverbruik telt. Dit jaar was de welkomskorting van Welkom Energy ook afhankelijk van elektra. Ik heb nu een gasverbruik van 1700m3 opgegeven voor NeoSmart. Dat zal in werkelijkheid iets lager zijn maar er staat nergens in de voorwaarden dat ze daar moeilijk over gaan doen.
Hoger gas vind ik toch tricky..Met stroom kun je nog een keer zeggen dat je elektrische auto verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
greatgonzo schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:17:
[...]

Hoger gas vind ik toch tricky..Met stroom kun je nog een keer zeggen dat je elektrische auto verkocht is.
En vanaf gas ben je overgegaan naar warmtepomp.....
Of drie maanden in Portugal overwintert

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Met een slimme meter zeker weten van wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Tja het is een beetje dubbel om hoger op te geven maar zolang het volgens de voorwaarden mag... Ik gebruik enkel kookgas, dus verbruik is uiteindelijk misschien 100x lager dan vooraf opgegeven. Maar verschil is 200 euro extra korting. Innova heeft duidelijk in de voorwaarden staan dat ze achteraf korting mogen aanpassen bij duidelijke afwijking dus daar wordt ik geen klant, te risicovol. De rest heeft er niet echt iets duidelijks over ik staan. Zwart op wit staat de korting, en na een jaar ben ik toch weg. Regelmatig uiteindelijk jaar gratis stroom/gas gehad plus geld toe (dus betaald krijgen om klant te zijn). Zolang de leveranciers dit doen als lokkertjes maak ik er gebruik van. Uiteindelijk zijn mijn vaste kosten het grootst en welkomst korting is vaak een flink deel van de vaste kosten terug. De stroom/gasprijzen zijn vaak overal hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
Deezers schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:41:
Tja het is een beetje dubbel om hoger op te geven maar zolang het volgens de voorwaarden mag... Ik gebruik enkel kookgas, dus verbruik is uiteindelijk misschien 100x lager dan vooraf opgegeven. Maar verschil is 200 euro extra korting. Innova heeft duidelijk in de voorwaarden staan dat ze achteraf korting mogen aanpassen bij duidelijke afwijking dus daar wordt ik geen klant, te risicovol. De rest heeft er niet echt iets duidelijks over ik staan. Zwart op wit staat de korting, en na een jaar ben ik toch weg. Regelmatig uiteindelijk jaar gratis stroom/gas gehad plus geld toe (dus betaald krijgen om klant te zijn). Zolang de leveranciers dit doen als lokkertjes maak ik er gebruik van. Uiteindelijk zijn mijn vaste kosten het grootst en welkomst korting is vaak een flink deel van de vaste kosten terug. De stroom/gasprijzen zijn vaak overal hetzelfde.
Enkel kook gas? Neem dan inductie en weg gas.... Verdien je 200 aan vast recht ieder jaar

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
reneeke1970 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:04:
[...]

Enkel kook gas? Neem dan inductie en weg gas.... Verdien je 200 aan vast recht ieder jaar
Helaas gaat dat niet zo makkelijk, ook huurwoning. Aansluiting weghalen is prijzig zo'n 366-700 euro, dan moet je eigenlijk alleen stroom contract afsluiten en laat je gas zitten maar gebruik je niet al zijn ze daar ook strenger op geworden. En veel cashbacks zijn met alleen energie niet zo voordelig dus uiteindelijk is het vaak goedkoper om dan maar met gas te nemen. Zoals gezegd krijg ik vaak alle betaalde voorschotten terug plus extra cashback... Gas verwijderen kost mij dus letterlijk en figuurlijk geld op de korte en lange termijn.

Zelfde met verwarming, elke maand 25 euro vastrecht, ook in de zomermaanden, en verbruik is nog niet eens 50 euro per jaar. Ik ben geen koukleum. Al zet ik ze nooit aan betaal ik toch zo'n 300 euro aan kosten. Afsluiten en bijvoorbeeld vervangen door elektrische kachel kan niet en mag ook niet, radiotoren moeten blijven zitten.. maar uiteindelijk toch nog voordeliger door kosten die ik terugkrijg.

[ Voor 5% gewijzigd door Deezers op 13-06-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Deezers schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:48:
[...]

Helaas gaat dat niet zo makkelijk, ook huurwoning. Aansluiting weghalen is prijzig zo'n 366-700 euro, dan moet je eigenlijk alleen stroom contract afsluiten en laat je gas zitten maar gebruik je niet al zijn ze daar ook strenger op geworden. En veel cashbacks zijn met alleen energie niet zo voordelig dus uiteindelijk is het vaak goedkoper om dan maar met gas te nemen. Zoals gezegd krijg ik vaak alle betaalde voorschotten terug plus extra cashback... Gas verwijderen kost mij dus letterlijk en figuurlijk geld op de korte en lange termijn.

Zelfde met verwarming, elke maand 25 euro vastrecht, ook in de zomermaanden, en verbruik is nog niet eens 50 euro per jaar. Ik ben geen koukleum. Al zet ik ze nooit aan betaal ik toch zo'n 300 euro aan kosten. Afsluiten en bijvoorbeeld vervangen door elektrische kachel kan niet en mag ook niet, radiotoren moeten blijven zitten.. maar uiteindelijk toch nog voordeliger door kosten die ik terugkrijg.
Oh zon soort woning, tja dan houd het op inderdaad.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
reneeke1970 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:56:
[...]

Oh zon soort woning, tja dan houd het op inderdaad.
Voor leveranciers is het slimmer om gewoon de eigen vaste leveringskosten per maand te scheppen en de welkomstbonus ook (dat is vaak grootste gedeelte leveringskosten weer terug). Allemaal concurreren op stroom en gas tarief. Netbeheerderskosten is toch overal gelijk. Maar ja zo simpel ligt het vast niet :P voor nu stap ik gewoon elk jaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Met alleen stroom en een jaarverbruik van 500 kWh krijg ik in de meeste calculators gigantische voorschotten van wel twin-tig euro per maand! :P Welke energieleverancier is een beetje lief voor de kleintjes en laat je voorschot zo mogelijk naar nul dalen? Ik verwacht met de eindafrekening geld terug te krijgen ivm de gestegen heffingskorting energiebelasting.

[ Voor 4% gewijzigd door Gluten Parody op 13-06-2020 19:37 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 14:46
Gluten Parody schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:36:
Met alleen stroom en een jaarverbruik van 500 kWh krijg ik in de meeste calculators gigantische voorschotten van wel twin-tig euro per maand! :P Welke energieleverancier is een beetje lief voor de kleintjes en laat je voorschot zo mogelijk naar nul dalen? Ik verwacht met de eindafrekening geld terug te krijgen ivm de gestegen heffingskorting energiebelasting.
Haha dat heb ik ook gehad inderdaad. Bij greenchoice kon ik het voorschot naar 5 euro zetten door ze even een mailtje te sturen. Later nog eens geprobeerd of ze het op 0 wouden zetten maar daar wouden ze toch niet in mee.

Anyway even contact opnemen met de klantenservice dus. Dan is er vaak meer mogelijk dan met de standaard invulveldjes.

[ Voor 8% gewijzigd door mcDavid op 13-06-2020 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Malarky schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 05:19:
[...]

Ligt eraan of je een kleine of grotere gebruiker bent. Voor echte grote gebruikers (mijn ouders) komt sowieso elk jaar een energieleverancier als goedkoopste uit de bus zonder welkomstkorting. Voor hen is die 200 euro een druppel op de gloeiende plaat ;) en gaat het puur om de unit prijs.
Als €200 per jaar een druppel op de gloeiende plaat is, hebben je ouders een bakkerij ofzo? Anders misschien ook eens kijken naar waar je wat kan besparen.
Deezers schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:48:
[...]

Waarom zou je de aansluiting weghalen? Lekker laten zitten en alleen met electra overstappen. Zijn er echt cashbacks waar het verschil tussen gas en stroom en alleen stroom meer dan €200 per jaar is?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11:39
Ik wil graag overstappen naar Essent via hun eigen website ivm cashbacks. Ik zie alleen nergens waar ik een startdatum kan ingeven. Ze willen het contract automatisch 'zo snel mogelijk' laten ingaan. Aangezien mijn huidige contract nog +- 7 weken loopt is dit niet wenselijk. Ik meende dat het eerder geen probleem was om een specifieke startdatum contract in te voeren. Is dit veranderd? Of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

[quote]Erasmo schreef op zondag 14 juni 2020 @ 01:57:
[...]

Als €200 per jaar een druppel op de gloeiende plaat is, hebben je ouders een bakkerij ofzo? Anders misschien ook eens kijken naar waar je wat kan besparen.[quote]

Het is inderdaad een zakelijk en prive pand in een. Die zogenaamde zakelijke energiecontracten zijn helemaal niet zo voordelig. Daarnaast hoeven contracten helemaal niet "zakelijk" te zijn om ze, naar ratio, van je belasting te mogen aftrekken als zakelijke kosten in Nederland. Het is de Belastingdienst om het even of je telefoonprovider, energieprovider, internetprovider, etc. jouw contract als zakelijk bestempeld.
Zijn er echt cashbacks waar het verschil tussen gas en stroom en alleen stroom meer dan €200 per jaar is?
Ja, veel energie leveranciers geven uitsluitend cashback op het gas en niet op de stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 19:25

JT

VETAK y0

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:21
Ik zou 3500 KW aanhouden voor verbruik en 2200 wat je aan zonnepanelen opwekt op basis een 3
Persoonshuishouden en een energiezuinighuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Frankisback schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:31:
Ik zou 3500 KW aanhouden voor verbruik en 2200 wat je aan zonnepanelen opwekt op basis een 3
Persoonshuishouden en een energiezuinighuis.
Dus 3500 verbruik en 2200 terugleveren = 1300 netto?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
@JT EPC 0 betekent dat het "gebouwgebonden" energieverbruik, ongeveer 0 is. Dit is dus het verbruik van de warmtepomp, boiler, etc. Hoe je precies uitkomt, is uiteraard wel afhankelijk van hoe warm je stookt, hoe lang je douched, en of het een zonnig jaar was natuurlijk.

Je "gebruikersgebonden" verbruik (zegmaar, je computer, wasmachine, etc) valt hier niet binnen. Dat zal waarschijnlijk niet veel verschillen met wat je eerder had dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb gezocht naar leveranciers en er zijn er drie die er voor mij uitspringen op basis van prijs, eis van groene energie van Nederlandse bodem, daadwerkelijke groenheid en reviews. Dit zijn:
  • Pure Energie
  • VanOns
  • OM Nieuwe Energie
Hebben jullie nog redenen om voor een van deze drie wel of niet te kiezen? De laatste twee spreken ons aan vanwege het lokale karakter :)

[ Voor 8% gewijzigd door JT op 21-06-2020 18:04 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:15
JT schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:02:
Ik heb gezocht naar leveranciers en er zijn er drie die er voor mij uitspringen op basis van prijs, eis van groene energie van Nederlandse bodem, daadwerkelijke groenheid en reviews. Dit zijn:
  • Pure Energie
  • VanOns
  • OM Nieuwe Energie
Hebben jullie nog redenen om voor een van deze drie wel of niet te kiezen? De laatste twee spreken ons aan vanwege het lokale karakter :)
Energie zullen ze allemaal leveren, dus het zal vooral gevoel en prijs zijn toch? Of denk je dat je pc sneller zal lopen of de warmte aangenamer zal zijn bij de ene energiemaatschappij? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

LA-384 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:09:
[...]

Energie zullen ze allemaal leveren, dus het zal vooral gevoel en prijs zijn toch? Of denk je dat je pc sneller zal lopen of de warmte aangenamer zal zijn bij de ene energiemaatschappij? :+
Misschien biedt eentje wel 75hz aan, 75x cpu snelheid ipv 50x?

:')

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Afgelopen week voor nog op te leveren nieuwbouwappartement contract afgesloten bij Greenchoice. Ik was zeer prettig verrast door de afdeling Klantenservice. Geen persoon die een script afwerkt, maar mensen die je de indruk geven een klant te willen helpen. Dat zie ik helaas niet bij alle Klantenservices van bedrijven.
Ik had op internet alles ingevuld, en kreeg een mail dat ik de EAN-code moest doorgeven. Er waren namelijk twee EAN-codes aan ons nieuwe adres gekoppeld. Omdat ik de woning niet in kan en contact/ communicatie met bouwer van project niet altijd even soepel verloopt, stelde de mevrouw van Klantenservice voor dat zij naar de netbeheerder zou bellen om de juiste code te achterhalen. Top. Dat lukte. Kreeg helaas een stroomcontract (geen gas nodig) met maandbedrag van 62 euro, terwijl we 10 zonnepanelen krijgen en circa 3000 kwh gaan gebruiken. Klopt dus niet, constateerde ook de (andere) mevrouw van Klantenservice. Ze paste de zaak aan, dus alles in kannen en kruiken nu.
Misschien allemaal zeer logisch dat je zo wordt behandeld als klant, maar zoals gezegd: ik maak het zeker niet altijd mee op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@DutchChelsea Ook bij Greenchoice zijn er grenzen qua service. Ik had net als jij niet het gevoel dat de medewerker een script afwerkte, maar de medewerker liep wel vrij snel vast binnen de kaders die GC stelde.

In mijn geval heb ik hen gebeld (dit was overigens wel iets van anderhalf jaar geleden) omdat ik mijn maandbedrag niet realistisch in kon stellen via de site toen ik klant van hen werd. Ik leverde sinds 2015 jaarlijks zo'n 800 tot 1000 kWh terug en op de site kon ik toen alleen een positieve afname van elektriciteit invullen. De medewerker aan de lijn kon mijn geschatte verbruik handmatig op 0 zetten, maar niet lager dan dat.
Ik moest maar een jaar wachten om dan mijn geld terug te krijgen. Ik vond het echt suf dat bij een energiemaatschappij die zich helemaal richt op groen, groen en nog een beetje extra groen men geen rekening wil houden met een teruglevering die al een aantal jaar in de database van de netbeheerder zichtbaar is. Medewerker was dat helemaal met mij eens, maar kon verder ook niks :z

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik kan een soortgelijke ervaring delen met Powerpeers. Om de jaarnota te laten opmaken mijn meterstanden doorgegeven. Een teruglevering van 747Kwh tov aanmelding, 340m3 gasverbruik. Ik krijg geen terugleververgoeding van ze noch de bij aanvang gestelde cashback van €160. Tot slot schalen ze me qua gas in op de >500 en <4000m3 captar. Maar dat is een regelmatig terugkerend fenomeen gelet op Geen lager Capaciteitstarief bij gasverbruik <500 m3/jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:39
JT schreef op zondag 21 juni 2020 @ 18:02:
  • Pure Energie
  • VanOns
  • OM Nieuwe Energie
LuPo in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Ik zou Pure Energie niet doen. Kom zelf afgelopen jaar van Welkom Energie, prima!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
DutchChelsea schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:02:
Afgelopen week voor nog op te leveren nieuwbouwappartement contract afgesloten bij Greenchoice. Ik was zeer prettig verrast door de afdeling Klantenservice. Geen persoon die een script afwerkt, maar mensen die je de indruk geven een klant te willen helpen. Dat zie ik helaas niet bij alle Klantenservices van bedrijven.
Ik had op internet alles ingevuld, en kreeg een mail dat ik de EAN-code moest doorgeven. Er waren namelijk twee EAN-codes aan ons nieuwe adres gekoppeld. Omdat ik de woning niet in kan en contact/ communicatie met bouwer van project niet altijd even soepel verloopt, stelde de mevrouw van Klantenservice voor dat zij naar de netbeheerder zou bellen om de juiste code te achterhalen. Top. Dat lukte. Kreeg helaas een stroomcontract (geen gas nodig) met maandbedrag van 62 euro, terwijl we 10 zonnepanelen krijgen en circa 3000 kwh gaan gebruiken. Klopt dus niet, constateerde ook de (andere) mevrouw van Klantenservice. Ze paste de zaak aan, dus alles in kannen en kruiken nu.
Misschien allemaal zeer logisch dat je zo wordt behandeld als klant, maar zoals gezegd: ik maak het zeker niet altijd mee op deze manier
Terug levering is iets waar ze inderdaad nlet automatisch mee om kunnen gaan. Ze zijn er wel mee bezig om te veranderen. Voorlopig moet ik ook ieder jaar na de eind afrekening weer bellen om voorschot op 5 euro te zetten. Het automatisch systeem gooit hem telkens naar 100 euro... Die kijkt alleen naar afname

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-04 13:53
pff ik ben er nog niet uit, ik kan aardig besparen via united consumers

ik heb nu voor gas 0,80118 cent, stroom dal 0,216237 en normaal 0.233293 bij vattenfal ....

als ik overstap bij drie jaar Stroom normaal: 20,91 ct per kWh
Stroom dal: 19,40 ct per kWh
Gas incl. regiotoeslag: 69,59 ct per m³

wat is nu wijsheid door oa corona en gedaalde olieprijzen voor 1 jaar vast of deze nemen en drie jaar zekerheid nemen ? ja je krijgt een bonus bij 1 en drie jaar maar die betalen de zitten blijvers...

het is meer de situatie wereldwijd welke beslissing handig is... Iemand nog argumenten wat handig is in deze tijdsperiode ?

Contract is nu onbepaalde tijd dus kan zo overstappen !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grolsch
Ik ga altijd voor een jaar, lange termijn vast zetten (zekerheid) kost altijd geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Gandalf68 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:05:

ik heb nu voor gas 0,80118 cent, stroom dal 0,216237 en normaal 0.233293 bij vattenfal ....

wat is nu wijsheid door oa corona en gedaalde olieprijzen voor 1 jaar vast of deze nemen en drie jaar zekerheid nemen ? ja je krijgt een bonus bij 1 en drie jaar maar die betalen de zitten blijvers...

het is meer de situatie wereldwijd welke beslissing handig is... Iemand nog argumenten wat handig is in deze tijdsperiode ?

3 jaar vast is bijna nooit slim en je loopt de jaarlijkse korting mis.
Gewoon even vergelijken op PriceWise en dergelijke sites.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
reneeke1970 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:14:
[...]

Terug levering is iets waar ze inderdaad nlet automatisch mee om kunnen gaan. Ze zijn er wel mee bezig om te veranderen. Voorlopig moet ik ook ieder jaar na de eind afrekening weer bellen om voorschot op 5 euro te zetten. Het automatisch systeem gooit hem telkens naar 100 euro... Die kijkt alleen naar afname
Dat is en blijft vreemd. Maar waar het mij om gaat: normaal krijg je een soort robot aan de lijn als je belt over dit soort zaken (is althans mijn mening) en nu sprak ik met twee verschillende mensen die zaken voor mij gingen uitzoeken. Vandaag mijn +1 voor GC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

LuPo schreef op zondag 28 juni 2020 @ 07:33:
[...]

LuPo in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Ik zou Pure Energie niet doen. Kom zelf afgelopen jaar van Welkom Energie, prima!
Goede, dank. Wij gaan voor VanOns of Om. VanOns kan geen meterstand van vorige week noteren dus het wordt denk ik Om.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@Gandalf68
Of je nu 1 jaar of 3 jaar neemt, de mensen bij het energiebedrijf hebben echt wel een inschatting gemaakt van wat de prijsontwikkeling zal zijn. Het idee van "de prijzen zijn nu laag dus leg nu je contract vast" is redelijk onzin. Als de verwachting is dat de prijs weer omhoog zal gaan dan zit dat nu al in de 3-jaar prijs verwerkt. Je kunt dus niet een lage prijs "vasthouden" door nu een langer contract te nemen.

Je kunt beter kijken naar wat je wel in de hand hebt en dat is de bonus zoals anderen ook al zeiden. Als je jaarlijks wisselt verdien je zoveel bonus, dat is altijd interessanter dan proberen te anticiperen op de prijsontwikkeling.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:58
Gandalf68 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:05:

Let er op (naast de adviezen hiervoor dat je beter af bent met jaarlijks overstappen ivm bonus) dat de tarieven voor een groot deel bestaan uit netbeheerskosten, wettelijke toeslagen en BTW. Dat zijn allemaal zaken waar de energieboer geen invloed op heeft en jaarlijks veranderen. De door jou genoemde tarieven zijn de all-in tarieven, als je iets vastlegt zijn dat de tarieven voor levering en het vastrecht voor de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-04 15:19
Waarom zie ik nergens meer de 11 cent tergleververgoeding van Greenchoice en waarom krijg ik geen welkomstbonus op de Greenchoice site?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
bbn_ldp schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 20:24:
Waarom zie ik nergens meer de 11 cent tergleververgoeding van Greenchoice en waarom krijg ik geen welkomstbonus op de Greenchoice site?
Omdat dat vervallen is sinds 1 juli

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
reneeke1970 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:29:
[...]

Omdat dat vervallen is sinds 1 juli
*Consumenten die een contract afsluiten vanaf 1 juli 2020 ontvangen een terugleververgoeding van 8 ct per kWh. Heb je een contract dat is afgesloten vóór 1 juli 2020? Dan ontvang je een teruglevertarief van 11 ct per kWh tot het einde van je contract.
Dit lees ik als ik google op Greenchoice terugleveringsvergoeding: https://www.greenchoice.n...metanalogeofdigitalemeter

Hmm, 3 cent eraf dus. Ik ga nog maar eens bekijken of Greenchoice dan wel het overwegen waard is. Of gaan andere leveranciers ook volgen met hetzelfde geintje?

Uiteindelijk maar via CashbackXL > Pricewise voor €25 cashback overgestapt naar Vrij Op Naam met €90 korting en deze tarieven:
Enkeltarief € 0,19723 / kWh
Normaaltarief € 0,19905 / kWh
Daltarief € 0,19360 / kWh
Vaste leveringskosten € 78,00 per jaar
Gas
Vrij Op Naam CO2 Gas Variabel Energiezuinig
Soort gas Groen
Tarief € 0,65578 / m3

Blijf ik iig rond de 19 cent de kWh en 65 cent de m3.

[ Voor 24% gewijzigd door Joosie200 op 30-06-2020 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik kreeg van Powerpeers mijn afrekening zoals gezegd. Nu heb ik een ferraris meter hangen: totale opwek 2347kWh aldus mijn SMA omvormer en totale teruglevering 747kWh = 1600 kWh rechtstreeks verbruik. Powerpeers zegt dat ze mij geen 11 cent per teruggeleverde kWh kunnen geven want dat kunnen ze alleen bij digitale meters met aparte telwerken voor verbruik en teruglevering. Klopt dit?

En zo ja, klopt de volgende berekening?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik had verwacht bij het kopje: teruglevering 747 te zien staan zodat ik €82,11 bovenop mijn cashback zou krijgen. Of is het juist om bij een ferraris meter de eind - beginstanden te doen en that's it zonder aanvullende vergoeding. Sowieso gek om op ODE ed ook geld terug te krijgen.

Ik heb de panelen sinds maart 2019 op het dak, aangemeld door de verhuurder bij energieleveren.nl dus Enexis mijn netwerkbeheerder weet dat ik sindsdien de boel in gebruik heb. Ik vroeg me af wat de ervaringen van andere Tweakers zijn met energieleveranciers en teruglevering via de ferraris meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
Joosie200 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:56:
Ik kreeg van Powerpeers mijn afrekening zoals gezegd. Nu heb ik een ferraris meter hangen: totale opwek 2347kWh aldus mijn SMA omvormer en totale teruglevering 747kWh = 1600 kWh rechtstreeks verbruik. Powerpeers zegt dat ze mij geen 11 cent per teruggeleverde kWh kunnen geven want dat kunnen ze alleen bij digitale meters met aparte telwerken voor verbruik en teruglevering. Klopt dit?

En zo ja, klopt de volgende berekening?

***members only***

Ik had verwacht bij het kopje: teruglevering 747 te zien staan zodat ik €82,11 bovenop mijn cashback zou krijgen. Of is het juist om bij een ferraris meter de eind - beginstanden te doen en that's it zonder aanvullende vergoeding. Sowieso gek om op ODE ed ook geld terug te krijgen.

Ik heb de panelen sinds maart 2019 op het dak, aangemeld door de verhuurder bij energieleveren.nl dus Enexis mijn netwerkbeheerder weet dat ik sindsdien de boel in gebruik heb. Ik vroeg me af wat de ervaringen van andere Tweakers zijn met energieleveranciers en teruglevering via de ferraris meter.
Je hebt geen terug levering telwerk dus vandaar dat ze zeggen verbruik is -747.
Slimme digitale meter is inderdaad nodig bij ze, staat met grote letters in de voorwaarden....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
reneeke1970 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:08:
[...]

Je hebt geen terug levering telwerk dus vandaar dat ze zeggen verbruik is -747.
Slimme digitale meter is inderdaad nodig bij ze, staat met grote letters in de voorwaarden....
De slimme meter is nodig als je je wilt aanmelden voor hun deelplatform zodat je 4 cent bovenop de standaard 11 cent krijgt. Mijn ferraris saldeert de facto door de zonnepanelen. Dus ik claim niet recht te hebben op die 4 cent extra vergoeding zodra je je aanmeld als opwekker, maar wel op de door hun beloofde 11 cent want daarbij is het niet standaard van belang om een slimme meter te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Joosie200 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 23:34:
[...]

[...]

Dit lees ik als ik google op Greenchoice terugleveringsvergoeding: https://www.greenchoice.n...metanalogeofdigitalemeter

Hmm, 3 cent eraf dus. Ik ga nog maar eens bekijken of Greenchoice dan wel het overwegen waard is. Of gaan andere leveranciers ook volgen met hetzelfde geintje?

Uiteindelijk maar via CashbackXL > Pricewise voor €25 cashback overgestapt naar Vrij Op Naam met €90 korting en deze tarieven:
Enkeltarief € 0,19723 / kWh
Normaaltarief € 0,19905 / kWh
Daltarief € 0,19360 / kWh
Gas
Vrij Op Naam CO2 Gas Variabel Energiezuinig
Soort gas Groen
Tarief € 0,65578 / m3

Blijf ik iig rond de 19 cent de kWh en 65 cent de m3.
Hoe kom je op deze tarieven incl de 90 euro korting? Welk verwacht verbruik geef je op?

Ik kom wel ongeveer aan die tarieven maar zonder 90 euro cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Markprinsen schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:53:
[...]

Hoe kom je op deze tarieven incl de 90 euro korting? Welk verwacht verbruik geef je op?

Ik kom wel ongeveer aan die tarieven maar zonder 90 euro cashback.
Door pricewise zo in te vullen:
1 kwh stroom
350m3 gas
9 zonnepanelen

Al schermden ze bij Vrij Op Naam in de contractbevestiging over historisch verbruik (vorige bewoners waren 1 gezin met 3760kWh verbruik aldus VOM) waardoor ze dat doodleuk als uitgangspunt namen met €41 voorschot. Een mailtje later en ze hebben mijn maandbedrag gezet op €14.

Zo betaal ik wel voor mijn gasverbruik en mijn totale opwek van de panelen overklast mijn stroomverbruik in zijn geheel. Kijken hoe VOM omgaat met mijn negatieve meterstanden over een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:13
Heb eens wat zitten spelen met die prijsvergelijkers en viel me op als je je verbruik wat omhoog gooit, de bonus ook omhoog gaat. Het werkelijke maandbedrag berekent de maatschappij toch zelf aan de hand van historische gegevens.

Zou dit werken of gaat het problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:12

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Vanaf 1 augustus gaan we verhuizen naar een nieuwe woning. Deze woning uit 2016 heeft 12 panelen (ook 2016) en een zonneboiler. Koken op elektra. Geen idee wat de panelen opbrengen in KWH p.j en heb ook geen idee van verbruik van de huidige bewoners. Betreft overigens een 2/1 kap.

Momenteel ben ik klant bij Essent en onze huidige woning heeft geen zonnepanelen. Ik zit mij af te vragen wat handig is: nu een nieuwe leverancier kiezen en de bonus meepakken of een verhuizing doorgeven bij Essent en later dit jaar eens kijken naar overstappen. Is er een optimaal moment qua overstappen eigenlijk? Collega had het over eind van het jaar overstappen ivm saldering en overschot aan opgewekte energie in de zomer. Maar dat is volgens mij vooral van belang als je al verbruikt/opgewekt hebt op hetzelfde adres. Maar stel dat ik ieder jaar ga overstappen, is het dan raadzaam om nu te wachten tot januari bijvoorbeeld? Voor mij allemaal nieuw (zonnepanelen) dus vandaar m'n vraag :P

dank!

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Shadow_Agent schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:11:
Vanaf 1 augustus gaan we verhuizen naar een nieuwe woning. Deze woning uit 2016 heeft 12 panelen (ook 2016) en een zonneboiler. Koken op elektra. Geen idee wat de panelen opbrengen in KWH p.j en heb ook geen idee van verbruik van de huidige bewoners. Betreft overigens een 2/1 kap.

Momenteel ben ik klant bij Essent en onze huidige woning heeft geen zonnepanelen. Ik zit mij af te vragen wat handig is: nu een nieuwe leverancier kiezen en de bonus meepakken of een verhuizing doorgeven bij Essent en later dit jaar eens kijken naar overstappen. Is er een optimaal moment qua overstappen eigenlijk? Collega had het over eind van het jaar overstappen ivm saldering en overschot aan opgewekte energie in de zomer. Maar dat is volgens mij vooral van belang als je al verbruikt/opgewekt hebt op hetzelfde adres. Maar stel dat ik ieder jaar ga overstappen, is het dan raadzaam om nu te wachten tot januari bijvoorbeeld? Voor mij allemaal nieuw (zonnepanelen) dus vandaar m'n vraag :P

dank!
Indien jaar contract ben je toch verplicht een verhuizing te doen bij essent?
Na augustus gaan panelen al stuk minder leveren dus zou me daar niet druk om maken

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:10
Ik zit momenteel bij Oxxio met een jaarcontract die op 07-09 gaat eindigen. Nu wil ik graag gaan overstappen, maar ik wil niet de welkomstbonus van Oxxio mislopen, omdat ik te vroeg ga overstappen. Kan ik dan een nieuwe energieleverancier uitkiezen met als startdatum 08-09?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Untouchablezz20 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 15:12:
Ik zit momenteel bij Oxxio met een jaarcontract die op 07-09 gaat eindigen. Nu wil ik graag gaan overstappen, maar ik wil niet de welkomstbonus van Oxxio mislopen, omdat ik te vroeg ga overstappen. Kan ik dan een nieuwe energieleverancier uitkiezen met als startdatum 08-09?
Dat kan. Maar meeste bedrijven kijken naar je contractdatum en als die korter is dan X dagen, dan respecteren ze die datum en ga je pad over na afloop van het contract. Op gaslicht staat daar wel het eea over uitgelegd.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 13:28
EWK schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:26:
[...]

Dat kan. Maar meeste bedrijven kijken naar je contractdatum en als die korter is dan X dagen, dan respecteren ze die datum en ga je pad over na afloop van het contract. Op gaslicht staat daar wel het eea over uitgelegd.
Dit kan sinds begin dit jaar niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Skobes schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:28:
[...]

Dit kan sinds begin dit jaar niet meer ;)
Wat kan precies niet meer? Bij overstappen kun je gewoon een datum van overstap opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skobes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 13:28
HereIsTom schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:56:
[...]

Wat kan precies niet meer? Bij overstappen kun je gewoon een datum van overstap opgeven.
"Maar meeste bedrijven kijken naar je contractdatum", dit deel. Eerder was het mogelijk om de looptijd uit het register te halen, maar dat kan/mag niet meer. Als je zelf een datum opgeeft dan is dat natuurlijk nvt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Skobes schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:03:
[...]

"Maar meeste bedrijven kijken naar je contractdatum", dit deel. Eerder was het mogelijk om de looptijd uit het register te halen, maar dat kan/mag niet meer. Als je zelf een datum opgeeft dan is dat natuurlijk nvt :)
Ok, ik geeft altijd zelf de datum door wanneer ik wil overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-04 13:17
Ik heb niet echt kaas gegeten van al die energie dingen, heb toen bij mijn huis een standaard pakket afgesloten en de laatste 7 jaar aangezeten, nu krijg ik eigenlijk van iedereen te horen dat je gewoon elk jaar een nieuwe moet afsluiten omdat je dat goedkoper bent.

iig, ik zit dus al 7 jaar bij NUON/Vattenval. Mijn laatste jaarafrekening gaf aan:

Stroom normaal: 676 kWh
Stroom dal: 1215 kWh
Gas: 673 m3
En mijn termijnbedrag is nu €102 geworden.

Als ik deze exacte gegevens op Vattenval website of een energie vergelijker invul (en Vattenval selecteer) komt mijn "geschatte" maandbedrag op €82 uit. Ruim 20 p.m. goedkoper. Daarnaast krijg ik ook nog een soort "trouwe klant" korting van 5%

Wordt ik nou bedonderd of moet ik bellen om m'n termijnbedrag te hoog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 11:25
NyteMyre schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:02:
Ik heb niet echt kaas gegeten van al die energie dingen, heb toen mij mijn huis een standaard pakket afgesloten en de laatste 7 jaar aangezeten, nu krijg ik eigenlijk van iedereen te horen dat je gewoon elk jaar een nieuwe moet afsluiten omdat je dat goedkoper bent.

iig, ik zit dus al 7 jaar bij NUON/Vattenval. Mijn laatste jaarafrekening gaf aan:

Als ik deze exacte gegevens op Vattenval website of een energie vergelijker invul (en Vattenval selecteer) komt mijn "geschatte" maandbedrag op €82 uit. Ruim 20 p.m. goedkoper. Daarnaast krijg ik ook nog een soort "trouwe klant" korting van 5%

Je moet overstappen (elk jaar dus) ;) dan bespaar je het meest.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb niet echt kaas gegeten van al die energie dingen, heb toen bij mijn huis een standaard pakket afgesloten en de laatste 7 jaar aangezeten, nu krijg ik eigenlijk van iedereen te horen dat je gewoon elk jaar een nieuwe moet afsluiten omdat je dat goedkoper bent.

Die 5% is alleen op de energieprijs, niet op de belastingen. In de praktijk te verwaarlozen. Meeste geld verdien je door de overstapbonussen te incasseren elk jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid

Als je je termijnbedrag wilt veranderen hoef je waarschijnlijk niet eens te bellen, dat kun je bij de meeste providers gewoon op de website zelf instellen.

Let echter op dat het termijnbedrag niets zegt over je jaarlijkse kosten! Het is slechts een voorschot wat je betaalt voor de jaarlijkse afrekening. Als je teveel voorschot betaald hebt, krijg je dat netjes weer terug. Heb je te weinig betaald, dan moet je bijbetalen.

Als energieproviders schermen met (veel) lagere maandlasten moet je dus altijd even goed opletten of ze wel daadwerkelijk een lagere energieprijs aanbieden, en niet gewoon het voorschot wat lager instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-04 13:17
naja, daar ben ik dus bang voor. Heb ooit ook wel eens zo'n deurverkoper gehad die mijn echt droomprijzen aanbood, maar toen ik het nog even m'n vader ging narekenen kwam ik dus duurder uit.

Op mijn laatste jaarrekening moest ik bijvoorbeeld 2 euro bijbetalen en ging mijn termijn van 92 naar 102. Dat terwijl mijn verbruik nog steeds lager is dan het gemiddelde (volgens Vattenval dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Jup van die deurverkopers zou ik nooit mee in zee gaan. Sjoemelen met voorschotten is een hele bekende truc van ze.

Neemt niet weg dat het verstandig is om ieder jaar over te stappen. De welkomstbonussen kunnen je zomaar 100 euro of meer per jaar opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 23:57
Momenteel heb ik bij Vattenfall een energiecontract voor onbepaalde tijd.
Ik had nog een voorwaarden PDF van een aantal jaar geleden. Hierin staat:
"De leveringsovereenkomst kan schriftelijk worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van 30 kalenderdagen tenzij schriftelijk een kortere opzegtermijn is overeengekomen."
Na vele jaren bij Nuon/Vattenfall trouwe klant te zijn geweest, heb ik gisteren via Independer een energiecontract bij Energiedirect aangevraagd. Bij "Ingangsdatum" gekozen voor "Mijn huidige contract is variabel of al verlopen" (andere optie was "Ik heb nu een contract voor bepaalde tijd met een einddatum"). Er was geen optie voor ingeven ingangsdatum. Vervolgens werd getoond "Wij regelen de overstap voor je. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd."

Dat klonk goed!

Bij de Independer FAQ staat:
"Is de looptijd van je contract ten einde of heb je een contract voor onbepaalde tijd? Houd dan rekening met 30 dagen opzegtermijn."
Vervolgens ontving ik de welkomstmail van Energiedirect met het energiecontract. Hierin staat de volgende ingangsdatum:
Product Vast Groene stroom Online, Ingangsdatum overeenkomst 21 juli 2020
Product Vast Gas Online, Ingangsdatum overeenkomst 21 juli 2020
Dat is over 2 weken al en lijkt mij dus te snel?

Als doorlooptijd had ik verwacht 14 dagen bedenktijd + 30 dagen opzegtermijn bij mijn oude energieleverancier, dus 44 dagen, dus ingangsdatum rond 18/19 augustus.
Of eventueel dat die 14 dagen bedenktijd in de 30 dagen opzegtermijn vallen, dus dan rond 4/5 augustus.

En in hetzelfde energiecontract staat bij "Overstapservice en opzegtermijn":
Heeft u op dit moment een leveringsovereenkomst bij een andere leverancier, dan verzorgt energiedirect.nl voor u de volledige overstap en zegt uw overeenkomst bij uw huidige leverancier op. Wanneer u zelf geen ingangsdatum heeft gekozen, kiest energiedirect.nl een ingangsdatum minimaal 31 dagen in de toekomst vanaf uw aanmelding. Heeft uw huidige overeenkomst na uw aanmelding bij energiedirect.nl een langere looptijd dan de ingangsdatum, kan het zijn dat uw huidige leverancier een opzegvergoeding in rekening brengt. Indien u niet akkoord gaat met de ingangsdatum van uw overeenkomst bij energiedirect.nl kunt u de startdatum nog aanpassen.
Ik heb zelf geen ingangsdatum gekozen (daar kreeg ik geen mogelijkheid voor bij Independer), maar de ingangsdatum is minder dan 31 dagen in de toekomst geworden.

Ik heb Independer gisteren meteen gemaild, maar nog geen reactie, kan wel 5 dagen of meer duren volgens de auto-reply.

Wat is jullie advies? Maak ik mij zorgen om niks en gaat dit gewoon goed? Contact opnemen met Vattenfall om te vragen of Energiedirect mijn contract al heeft opgezegd en datum 21 juli akkoord is? Contact opnemen met Energiedirect om ingangsdatum te verschuiven naar 5 augustus of nog later?

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wij zitten nu bij eneco .. contract eindigt per sept-2021 .. 2 producten x 50,- boete = dus 100,- als ik nu op zou zeggen.

nu zit ik te kijken en beetje prijs te vergelijken bv eneco en oxxio en het valt me op dat het verschil 14,- is per maand .. (als ik de zelfde waardes invoer op beide sites)
- enkel/dubbel tarief scheelt 10,- p.j

Gegevens: 2000kw normaal, 3000 dal en 1000 gas + PV 3250 (installatie van 14x320WP) maar wegens schaduw minder opbrengst) gas gaat ook nog dalen inverband met isolatiewerkzaamheden.

Die 150,- overstap bonus tja ach .. dat word dus 50,- (paar euro meer / minder ach ..) als ik de boete eraf trek.. wellicht nemen ze dat over ???

consumentenbond prijsvergelijker kwam met oxxio .. ik heb slechte ervaringen met energie direct overstap ..
en bonus is wellicht goedkoper omdat ik xs4all internet heb .. daar ook nog combinatie korting krijg ??

Maar ja wat zijn de "kleine" letters waar moet ik op letten ? op papier ziet dit er best intressant uit ..

Moet ik bv voor een "duurder 3 jaar kiezen' ? of is er een reden om juist bij eneco te blijven ?

ps mijn verbruik is relatief stabiel en alleen gas zal zakken (800 kuub schat ik in)

Tja vanalles

Pagina: 1 ... 32 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4