Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.080 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skobes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 09:04
Overspeed schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:54:
Wat is jullie advies? Maak ik mij zorgen om niks en gaat dit gewoon goed? Contact opnemen met Vattenfall om te vragen of Energiedirect mijn contract al heeft opgezegd en datum 21 juli akkoord is? Contact opnemen met Energiedirect om ingangsdatum te verschuiven naar 5 augustus of nog later?
Het eerste. Contact opnemen is niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyber109210
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-12-2024
Op 02-10-2020 eindigt mijn huidige contract en nu overweeg ik deze:
https://www.naked-energy.nl/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XiC24js0uiM6LBdC0tvFG9rOdPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HyQmmTivW0Q1MP01vXcwvju1.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand van jullie ervaring met Naked energie??

Ben gewent elk jaar een bonus te krijgen, maar met dit tarief lijk ik goedkoper uit.
zo betaal ik voor 3000 normaal en 1500 dal plus 800 gas 1382,56
Heb op dit moment nog geen zonnepanelen en spouwmuur isolatie maar overweeg dit wel te doen via de goedkope duurzaamheid lening van de gemeente. Iemand hier nog tips??

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:58

tomtom901

Moderator General Chat
Ik heb ook zojuist bij Naked een aanmelding gedaan, ingangsdatum 1-9. Prijzen zien er goed uit en ik hou het voorschot bewust laag zodat ik er geen buil aan kan vallen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:31

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

xyber109210 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:52:
Investeert niet in Nederlandse groene stroom maar neemt een grijze mix. Ze geven aan geen groencertificaten voor groene stroom in het buitenland te willen afnemen (greenwashing) en dat lijkt mij prima. Maar vervolgens doen ze dus ook 0,0 om groene stroom in Nederland te bevorderen. Zou voor mij direct reden zijn om hen niet als optie te zien.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:24
xyber109210 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 10:52:
Op 02-10-2020 eindigt mijn huidige contract en nu overweeg ik deze:
https://www.naked-energy.nl/
[Afbeelding]

Ben gewent elk jaar een bonus te krijgen, maar met dit tarief lijk ik goedkoper uit.
zo betaal ik voor 3000 normaal en 1500 dal plus 800 gas 1382,56
Heb op dit moment nog geen zonnepanelen en spouwmuur isolatie maar overweeg dit wel te doen via de goedkope duurzaamheid lening van de gemeente. Iemand hier nog tips??

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_
Zijn dat geen ex prijzen?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31
Mijn ouders zijn overgestapt naar budget energie.
Ik lees wel veel slechte recensies.....

Iemand hier ook bij budgetenergie en die wel tevreden is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Aggressor schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:09:
Mijn ouders zijn overgestapt naar budget energie.
Ik lees wel veel slechte recensies.....

Iemand hier ook bij budgetenergie en die wel tevreden is?
Ik lees vooral ervaringen van mensen die zich erin hebben laten lullen voor 3 jaar vast, niet weten waar ze het over hebben, of na een jaar klant blijven (of hun contract breken waardoor ze bonus mislopen). Er zijn maar weinig leveranciers die voordelig zijn bij meer dan 1 jaar vast en er zijn maar weinig leveranciers waar rechtstreeks klant worden goedkoper is dan via een vergelijker. Budget Energie is niet goedkoop maar moet het hebben van een dikke bonus. Die bonus is eenmalig, net als bij de meesten.

Ik zit sinds november bij Budget Energie, tot nu toe gewoon positief, maar ben per 1 november wel gewoon weg. Niet omdat ze slecht zijn, maar omdat ze net als al die anderen geen moeite doen om hun klant te behouden met een goed aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:31
_JGC_ schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:49:
[...]

Ik lees vooral ervaringen van mensen die zich erin hebben laten lullen voor 3 jaar vast, niet weten waar ze het over hebben, of na een jaar klant blijven (of hun contract breken waardoor ze bonus mislopen). Er zijn maar weinig leveranciers die voordelig zijn bij meer dan 1 jaar vast en er zijn maar weinig leveranciers waar rechtstreeks klant worden goedkoper is dan via een vergelijker. Budget Energie is niet goedkoop maar moet het hebben van een dikke bonus. Die bonus is eenmalig, net als bij de meesten.

Ik zit sinds november bij Budget Energie, tot nu toe gewoon positief, maar ben per 1 november wel gewoon weg. Niet omdat ze slecht zijn, maar omdat ze net als al die anderen geen moeite doen om hun klant te behouden met een goed aanbod.
Mijn ouders hebben een 1 jarig contract, inclusief bonus van 145.
Dan zit het wel goed denk ik. bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:26
@Aggressor
Wat @_JGC_ al zegt, meestal mensen die zelf niet weten wat ze aan het doen zijn, klagen vooral. Je leest via google negatieve recensies over dat 3 jarig mediamarkt aanbod, waar men wordt 'misleid'. Het lastige is dat deze vorm van klantenwerving door een externe partij wordt gedaan normaal gesproken, niet door Budgetenergie zelf.

Verkopers van de colporteurs, om commissie te verdienen, de contracten vaak aantrekkelijker presenteren dan ze daadwerkelijk zijn. Gevolg, de leverancier krijgt de schuld hiervan door de misleidde klant, terwijl het externe promotiebedrijf en haar verkopers eigenlijk verantwoordelijk zijn voor deze colportage.

Erg vervelend, maar wel een terugkerende gang van zaken in werven van klanten in deze branche.

Overigens zelf klant bij Budgetenergie sinds juni, erg gunstig contract 1 jaar direct via de site, geen problemen ervaren en verwacht deze ook niet. Tegen einde van het contract bekijken we de situatie wederom door te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

Mensen ervaring met die cashback tour van energie direct? Afhankelijk van de postcode tot 200 extra korting..

Hij komt er bij mij erg scherp uit.. Met bovenop nog de cashbackxl cashback kom ik op 550..terwijl gaslicht met greenchoise tot 696 komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Pepperoni schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:10:
Heb eens wat zitten spelen met die prijsvergelijkers en viel me op als je je verbruik wat omhoog gooit, de bonus ook omhoog gaat. Het werkelijke maandbedrag berekent de maatschappij toch zelf aan de hand van historische gegevens.

Zou dit werken of gaat het problemen geven?
Had ik ook opgemerkt, iemand die hierover meer vanaf weet?

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 00:33
Skobes schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:20:
[...]

Het eerste. Contact opnemen is niet nodig :)
Dat is mooi, dat scheelt weer gedoe! Thanks :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wie is erg actief in dit topic en durft wat te roepen over .. energie leveranciers en overstappen in het algemeen ?

Hoe vind ik het beste een 'weinig gezeik" energie leverancier ..

ik zit nu bij eneco maar als ik met oxxio bv vergelijk scheelt me dat per maand gewoon 14,- excuslief korting/bonus of andere meuk ..

nemen ze tegenwoordig nog "boete" bedragen van contract be-eindigen over ? of betaal je dat alsnog via de cashback actie (150 geloof ik als je klant word bij a.b.c ?) ..

ik heb een dubbele energie meter + zonnepanelen maar maakt het echt zoveel uit dat ik leveranciers ga vergelijken .. het is niet alsof er een draadje of gasleiding omgelegd word ..

wegens verduurzamen van mijn huis (pv + isolatie) kijk ik dit jaar naar een mogelijke halvering van mijn energie prijs .. (15 euro ervan als ik bv over zou stappen naar andere leverancier .. dan nog niet eens de "bonus' en boete meegerekend ..

durft iemand hier iets zinnigs over te roepen ?

Tja vanalles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
vso schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:18:
wie is erg actief in dit topic en durft wat te roepen over .. energie leveranciers en overstappen in het algemeen ?

Hoe vind ik het beste een 'weinig gezeik" energie leverancier ..

ik zit nu bij eneco maar als ik met oxxio bv vergelijk scheelt me dat per maand gewoon 14,- excuslief korting/bonus of andere meuk ..

nemen ze tegenwoordig nog "boete" bedragen van contract be-eindigen over ? of betaal je dat alsnog via de cashback actie (150 geloof ik als je klant word bij a.b.c ?) ..

ik heb een dubbele energie meter + zonnepanelen maar maakt het echt zoveel uit dat ik leveranciers ga vergelijken .. het is niet alsof er een draadje of gasleiding omgelegd word ..

wegens verduurzamen van mijn huis (pv + isolatie) kijk ik dit jaar naar een mogelijke halvering van mijn energie prijs .. (15 euro ervan als ik bv over zou stappen naar andere leverancier .. dan nog niet eens de "bonus' en boete meegerekend ..

durft iemand hier iets zinnigs over te roepen ?
Heb je nog een contract bij je huidige leverancier Eneco? Vaak kun je die beter even uitzitten om vervolgens weer een complete welkomstbonus te vangen.

Overstappen loont omdat je dan elk jaar die 150 - 250 euro vangt, dat is de grootse kassahh. De tarieven an sich is bij een normaal verbruik tientjeswerk.

Wat betreft "weinig-gezijk-aanbieders", ik stap elk jaar over dus heb inmiddels best wat leveranciers gehad, maar nog nergens gezeik mee gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 08-07-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Cheesy schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:32:
[...]

Heb je nog een contract bij je huidige leverancier Eneco? Vaak kun je die beter even uitzitten om vervolgens weer een complete welkomstbonus te vangen.

Overstappen loont omdat je dan elk jaar die 150 - 250 euro vangt, dat is de grootse kassahh. De tarieven an sich is bij een normaal verbruik tientjeswerk.

Wat betreft "weinig-gezijk-aanbieders", ik stap elk jaar over dus heb inmiddels best wat leveranciers gehad, maar nog nergens gezeik mee gehad.
ik heb een contract ja (4 jarig .. laatste 14 maanden ervan .. a 50,- per (2) energie product boete oid)

wellicht als ik naar eneco bel dat ik 100,- ofzo los kan krijgen als ik klant blijf ..

ik heb dus gezeik gehad met energie direct .. kan ook te maken hebben gehad dat ik zelf slecht inzicht in verbruik had .. dus helemaal aan hun verwijten is wellicht niet geheel eerlijk ..

maar wat me opvalt als ik zo vergelijk is dat eneco wellicht relatief "duur' is .. p.m of is dat website sales meuk ? ,, ik bedoel los van de bonus gerekend .. daar kijk ik niet naar dat is eventueel mooi meegenomen.
om dit extra te verduidelijken .. als ik exact dezelfde cijfers (gas elektra/pv ) op website A invul (eneco) zit ik 14 duurder dan website B (oxxio) .. en nu staar ik me niet blind op beide maar ik vind het wel opvallend ..

als ik nu zou overstappen en die boete word niet betaald .. dan is nu overstappen 50,- "winst" .ipv de 150-250 overstap bonus (250 welke aanbieder btw ??)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
vso schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:39:
[...]

ik heb een contract ja (4 jarig .. laatste 14 maanden ervan .. a 50,- per (2) energie product boete oid)

wellicht als ik naar eneco bel dat ik 100,- ofzo los kan krijgen als ik klant blijf ..

ik heb dus gezeik gehad met energie direct .. kan ook te maken hebben gehad dat ik zelf slecht inzicht in verbruik had .. dus helemaal aan hun verwijten is wellicht niet geheel eerlijk ..

maar wat me opvalt als ik zo vergelijk is dat eneco wellicht relatief "duur' is .. p.m of is dat website sales meuk ? ,, ik bedoel los van de bonus gerekend .. daar kijk ik niet naar dat is eventueel mooi meegenomen.
om dit extra te verduidelijken .. als ik exact dezelfde cijfers (gas elektra/pv ) op website A invul (eneco) zit ik 14 duurder dan website B (oxxio) .. en nu staar ik me niet blind op beide maar ik vind het wel opvallend ..

als ik nu zou overstappen en die boete word niet betaald .. dan is nu overstappen 50,- "winst" .ipv de 150-250 overstap bonus (250 welke aanbieder btw ??)
Ik kan natuurlijk niet helemaal jouw situatie beoordelen en de prijsopbouw verschilt per aanbieder. Daarom vergelijk ik gewoon op jaarbasis inclusief cashback/bonus. Daar komt dan 1 goedkoopste uit, dat is ook hoe vergelijkingswebsites werken.

250 (voor gas+licht) was eind vorig jaar een 'powerdeal' van Vattenfall. Inmiddels bestaat deze aanbieding niet meer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Cheesy schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:04:
[...]

Ik kan natuurlijk niet helemaal jouw situatie beoordelen en de prijsopbouw verschilt per aanbieder. Daarom vergelijk ik gewoon op jaarbasis inclusief cashback/bonus. Daar komt dan 1 goedkoopste uit, dat is ook hoe vergelijkingswebsites werken.

250 (voor gas+licht) was eind vorig jaar een 'powerdeal' van Vattenfall. Inmiddels bestaat deze aanbieding niet meer denk ik.
Dal 3000, normaal 2000, gas 1000kuub en pv 3250 vul dit in en eneco komt bv met 92,11 en oxxio kwam 77,6 ofzo ..

ik kan me niet herrineren of dit in of ex "cashback/bonus' is maar volgens mij was het beide inclusief .. vandaar de 14,- verbazend verschil in mijn geval ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
vso schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:11:
[...]

Dal 3000, normaal 2000, gas 1000kuub en pv 3250 vul dit in en eneco komt bv met 92,11 en oxxio kwam 77,6 ofzo ..

ik kan me niet herrineren of dit in of ex "cashback/bonus' is maar volgens mij was het beide inclusief .. vandaar de 14,- verbazend verschil in mijn geval ..
Op mijn adres (met jouw verbruik) is Eneco ook zo'n 13 euro duurder per maand inderdaad bij direct bestellen.

Via Easyswitch liggen ze dichter bij elkaar, namelijk op €84 en €85 per maand. (Innova, Welkom, United Concumers overigens ook.)

Conclusie (op mijn adres): voor Oxxio maakt het niet uit waar je deze afsluit. Eneco kun je beter afsluiten via Easyswitch.

Merk op dat Oxxio ook nog een cashback heeft lopen op CBXL van 33,50: https://www.cashbackxl.nl/webshops/oxxio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik ben opzich de spreken over Budgetenergie. Kan het goedkoper? Vast wel, dus kijk wel verder.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skobes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 09:04
iNSANiTi schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:33:
[...]

Vrijwel ieder contract heeft een clausule hiervoor, maar in de praktijk wordt er niets mee gedaan. De enige twee leveranciers die hier wel iets mee doen (of hebben gedaan) zijn Eneco en Essent, maar ook lang niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
*snip* Dit is niet het topic hiervoor.

[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 08-07-2020 21:40 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
HereIsTom schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:25:
[...]

Heb je een hotel ofzo? De eerste en beste besparing is zelf op je energieverbruik te gaan besparen, 5000 kWh en 1000m3 zijn echt niet meer van deze tijd! :N
HereIsTom schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:25:
[...]
Hoe is jouw situatie? Want 5000 kWh is toch best veel naast 1000m3 gas ?
Kijk dat komt gelijk heel anders over. ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

3raser

⚜️ Premium member

bdu schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:04:
Tarieven per 1 juli liggen een stuk lager http://www.telegraaf.nl/f...ergienota-ruim-100-omlaag, herkennen jullie dit en zijn deze al ergens in te zien?

Ik heb begin van een maand een overstap gemaakt naar Eneco, kan er nog onderuit (twee weken bedenktijd) maar wil graag weten of dit (heel) veel scheelt.
Ik heb begin juni een vergelijking gedaan bij Pricewise (via de pricewatch alhier) en zojuist opnieuw. De tarieven zijn alles behalve omlaag gegaan zo lijkt het. ;(

Tarieven van 5 juni:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tkFFDZ1ATVd9_m0AU7Wras5Y-4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d7iqxs7pJVcMASXu9cKJyNLZ.png?f=user_large

Tarieven van 8 juli:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9CwvNxbo_vWfuxn8zmrH0-VE2k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CQlVM2rTourjXfbs4y6JfRzA.png?f=user_large

Ik las overal dat het goedkoper moest worden dus ik had expres gewacht met overstappen. Foute beslissing zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
*snip*
Het gaat hier over besparen 8)7

Erm, nee, het gaat hier over overstappen naar een nieuwe energieleverancier. Niet mensen afbranden om hun energieverbruik zonder ook maar iets over de achtergronden te weten.

[ Voor 85% gewijzigd door Señor Sjon op 08-07-2020 21:48 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:55

Ad Hox

N/A

3raser schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:39:
[...]

Ik heb begin juni een vergelijking gedaan bij Pricewise (via de pricewatch alhier) en zojuist opnieuw. De tarieven zijn alles behalve omlaag gegaan zo lijkt het. ;(

Tarieven van 5 juni:
[Afbeelding]

Tarieven van 8 juli:
[Afbeelding]

Ik las overal dat het goedkoper moest worden dus ik had expres gewacht met overstappen. Foute beslissing zo lijkt het.
Ik heb dus hetzelfde opgemerkt. In oktober heb ik een 3 jarig contract bij United Consumers afgesloten. Naar aanleiding van alle berichten uit de media over een lagere gasprijs door corona, baalde ik flink. Want ik dacht dus dat ik op het verkeerde moment mijn tarieven langdurig heb vastgezet. Niets is minder waar, want de tarieven van oktober 2019 zijn lager dan de tarieven op dit moment.

Ter vergelijking - United Consumers 3 jaar vast

November 2019:
- Gas: 0,6732
- Elektra dal: 0,1962
- Elektra normaal: 0,2131

Juli 2020:
- Gas: 0,6944
- Elektra dal:0,1976
- Elektra normaal: 0,2129

Als ik kijk naar andere leveranciers, ook voor kortere looptijden, dan zijn de gastarieven tussen 0,67 en 0,72. Dus het lijkt erop dat het eind vorig jaar goedkoper was dan nu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 22:33
Simpelweg hoe de economie werkt... Veel aandacht voor verlaging wat veel overstappers oplevert, minder kosten kwijt per klant en daardoor de welkomstbonus weer naar beneden kan omdat klanten toch wel komen. Vattenfall en Delta (horen bij elkaar) hebben de premies teruggeschroefd van 200 naar 60 euro en Delta is zelfs gestopt met het geven van cashbacks via vergelijkers. Ik heb gelukkig net op tijd afgesloten want de prijzen zijn nu inderdaad ongunstiger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@Ad Hox energiebelasting? Die is voor gas omhoog gegaan dit jaar, gecompenseerd door hogere teruggave energiebelasting op elektra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

_JGC_ schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:46:
@Ad Hox energiebelasting? Die is voor gas omhoog gegaan dit jaar, gecompenseerd door hogere teruggave energiebelasting op elektra.
Ik heb in beide gevallen het all-in bedrag (incl. btw en belastingen) genomen. De opbouw (verhouding) is iets anders, maar uiteindelijk maakt het toch niet uit als ik beide periode vergelijk met de all-in bedragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:25
@Ad Hox Wat @_JGC_ zegt, je bent tarieven incl. belasting aan het vergelijken. Die is anders in 2019 tov 2020 en wordt altijd, ook bij vaste tarieven, doorberekend. Je moet kale levertarieven vergelijken.

Edit:
Zie dat je tegelijk met mij hebt gepost.
Ad Hox schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:55:
[...]

Ik heb in beide gevallen het all-in bedrag (incl. btw en belastingen) genomen. De opbouw (verhouding) is iets anders, maar uiteindelijk maakt het toch niet uit als ik beide periode vergelijk met de all-in bedragen?
Dat maakt dus wel uit :9

[ Voor 49% gewijzigd door cryptapix op 08-07-2020 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

cryptapix schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:55:
@Ad Hox Wat @_JGC_ zegt, je bent tarieven incl. belasting aan het vergelijken. Die is anders in 2019 tov 2020 en wordt altijd, ook bij vaste tarieven, doorberekend. Je moet kale levertarieven vergelijken.
Ah, helder! Je hebt helemaal gelijk!

In dat geval ook wel even netjes om te vermelden:

Oktober 2019:
- Gas incl. btw, excl. e-belasting: 0,2550801

Juli 2020:
- Gas incl. btw, exlcl. e-belasting: 0,1976

Geeft inderdaad een ander beeld! Ik wist niet dat zo'n verhoging gewoon wordt doorberekend, ondanks dat ik een 3-jarig contract heb met 'vaste' tarieven.

Man, je kan hier bijna op afstuderen :P Misschien loont het om het contract open te breken..

[ Voor 5% gewijzigd door Ad Hox op 08-07-2020 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Laatst online: 20:25
Ad Hox schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:59:
[...]

Ah, helder! Je hebt helemaal gelijk!

In dat geval ook wel even netjes om te vermelden:

Oktober 2019:
- Gas incl. btw, excl. e-belasting: 0,2550801

Juli 2020:
- Gas incl. btw, exlcl. e-belasting: 0,1976

Geeft inderdaad een ander beeld! Wordt zo'n verhoging gewoon doorberekend, ondanks dat ik een 3-jarig contract heb met 'vaste' tarieven?

Man, je kan hier bijna op afstuderen :P
Vaste tarieven betekent vaste levertarieven. Belastingen worden altijd doorberekend. Ook je netbeheerderskosten staan niet vast.

Zo moeilijk is het allemaal niet, maar je moet er wel even in zitten. De energieleveranciers en verkopers zijn er (natuurlijk) niet zo heel duidelijk over. Ik zie in dit topic ook nog wel eens mensen voorbij komen die maandbedragen vergelijken. Dat is alleen reëel als je met exact dezelfde verbruiken rekent. Eigenlijk zijn er maar 2 bedragen relevant voor de vergelijking. Het levertarief (zowel gas als stroom) en de vaste maandelijkse kosten van de leverancier. De rest, belastingen, netbeheerderskosten, etc. zijn bij elke leverancier hetzelfde (daar hebben ze namelijk geen invloed op).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:31
Modbreak:en weer open. Hele offtopic discussie over iemand zijn energieverbruik en of dat veel of weinig is verwijderd. Er zijn genoeg duurzame topics hier waar je elke kWh 3x om kan draaien. Dit is niet de plek.

[ Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 08-07-2020 21:49 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
HereIsTom schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:22:
[mbr]*snip*[/]
Het gaat hier over besparen 8)7

[mbr]Erm, nee, het gaat hier over overstappen naar een nieuwe energieleverancier. Niet mensen afbranden om hun energieverbruik zonder ook maar iets over de achtergronden te weten.[/]
Commentaar op moderatie mag per DM, niet in het topic zelf

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 09-07-2020 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:03

3raser

⚜️ Premium member

_JGC_ schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:46:
Dat verklaard nog niet mijn vergelijking van de maanden juni en juli. Die zijn beiden met dezelfde belastingtarieven gemaakt. Zie: 3raser in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Deezers schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:46:
Simpelweg hoe de economie werkt... Veel aandacht voor verlaging wat veel overstappers oplevert, minder kosten kwijt per klant en daardoor de welkomstbonus weer naar beneden kan omdat klanten toch wel komen. Vattenfall en Delta (horen bij elkaar) hebben de premies teruggeschroefd van 200 naar 60 euro en Delta is zelfs gestopt met het geven van cashbacks via vergelijkers. Ik heb gelukkig net op tijd afgesloten want de prijzen zijn nu inderdaad ongunstiger geworden.
Als dat de manier is hoe het werkt dan moeten ze ook niet van tevoren roepen dat de tarieven omlaag gaan. Blijkbaar gaan de tarieven omhoog als iedereen roept dat ze omlaag gaan. Omgekeerde psychologie? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 22:33
3raser schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:39:
[...]

Dat verklaard nog niet mijn vergelijking van de maanden juni en juli. Die zijn beiden met dezelfde belastingtarieven gemaakt. Zie: 3raser in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

[...]

Als dat de manier is hoe het werkt dan moeten ze ook niet van tevoren roepen dat de tarieven omlaag gaan. Blijkbaar gaan de tarieven omhoog als iedereen roept dat ze omlaag gaan. Omgekeerde psychologie? 8)7
Ben bang van wel... Zelfs als grondstoffen en de supermarkt, altijd omhoog en vrijwel nooit omlaag als de markt een overschot heeft. Maar ik denk dat de coronacrisis misschien ook als argument is opgevoerd om de kosten te drukken bij bedrijven. Elk jaar overstappen zorgt voor nauwelijks winstgevende klanten, die zijn er pas als je blijft zitten tegen de normale tarieven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:47
Ik zit hier met lichte een netto teruglevering op jaarbasis, die in ieder geval ruim onder de 5000 kWh blijft. Momenteel krijg ik de kale leverprijs voor netto teruglevering. Ik ben op zoek naar de leverancier met de beste terugleververgoeding. Aangezien deze aan het dalen is en vast verder door daalt richting de kale leveringsprijs, denk ik erover om een zo lang mogelijk contract af te sluiten met een leverancier met een zo hoog mogelijke terugleververgoeding.

Op basis van dit lijstje komt ik op Homestroom of Powerpeers uit, maar Homestroom is overgenomen door Greenchoice (die onlangs hun teruglevertarieven flink verlaagd hebben). Dus het lijkt interessant om bij Powerpeers voor 3 jaar af te sluiten.

Mis ik nog iets, of lijkt dit wel een goede zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Roekeloos schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:54:
Ik zit hier met lichte een netto teruglevering op jaarbasis, die in ieder geval ruim onder de 5000 kWh blijft. Momenteel krijg ik de kale leverprijs voor netto teruglevering. Ik ben op zoek naar de leverancier met de beste terugleververgoeding. Aangezien deze aan het dalen is en vast verder door daalt richting de kale leveringsprijs, denk ik erover om een zo lang mogelijk contract af te sluiten met een leverancier met een zo hoog mogelijke terugleververgoeding.

Op basis van dit lijstje komt ik op Homestroom of Powerpeers uit, maar Homestroom is overgenomen door Greenchoice (die onlangs hun teruglevertarieven flink verlaagd hebben). Dus het lijkt interessant om bij Powerpeers voor 3 jaar af te sluiten.

Is die lijst actueel want qurrent bestaat al lang niet meer.
Als home stroom nu nog 11 is zou ik het daar vast zetten.

Power peer kan zelfs oplopen tot 15 cent maar heeft hele hoge vaste kosten, boven de 100 per jaar dacht ik

Edit, home stroom is gesloten voor particulieren vanaf 1-1-20 dus die bestaat ook niet meer

[ Voor 3% gewijzigd door reneeke1970 op 09-07-2020 12:28 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:47
reneeke1970 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 12:20:
[...]

Is die lijst actueel want qurrent bestaat al lang niet meer.
Als home stroom nu nog 11 is zou ik het daar vast zetten.

Power peer kan zelfs oplopen tot 15 cent maar heeft hele hoge vaste kosten, boven de 100 per jaar dacht ik

Edit, home stroom is gesloten voor particulieren vanaf 1-1-20 dus die bestaat ook niet meer
Goed punt! Ik ben nog eens gaan rekenen en de netto teruglevering zou weleens in de duizenden kWh kunnen open, waardoor die terugleververgoeding wel hard aantikt. Dus ik heb voor 3 jaar vast geklikt bij PowerPeers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:39

Malarky

Wils voor wat ieder

Roekeloos schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:54:

Ja, gas is voor de meeste huishoudens een veel belangrijker onderdeel van de energierekening. En tenzij je een groot verbruiker bent, hakt de welkomstkorting jaarlijks er ook veel zwaarder in, dan je winst behaalt door voor meerdere jaren vast te zetten (slechts 1x een welkomstkorting).

Je kan je verwachte verbruik gas+licht op basis van je laatste jaarrekening ook even invullen bij gaslicht.com, daar houden ze ook rekening met actuele terugleververgoeding en dan Powerpeers voor 3 jaar (filteren op 3 jaar) of wat dan ook vergelijken met de bovenste goedkoopste bij 1 jarig contract (nergens op filteren).

Ik schat dat het verschil al snel tientallen tot honderden euro's per jaar is, dan is het de vraag of die paar cent energie teruglevergoeding daar tegenop weegt.
iNSANiTi schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:33:
[...]

Ja, dit werkt, ik post getrouw al jaren in dit topic dat ik weer smerig veel cashback heb ontvangen op basis van een hoog verwacht verbruik, ook al ben ik maar een kleine verbruiker. Ook contractueel staat er niets over verwacht verbruik bij de energie leveranciers, heb de hoge cashback ook gewoon altijd ontvangen aan het einde van mijn 1 jarige contract.

[ Voor 18% gewijzigd door Malarky op 15-07-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:09
Ben al een tijdje klant bij GreenChoice en moet per november verlengen.
Krijg net een voorstel : 0,219 normaaltarief, 0,2032 daltarief, vaste levering 5,7495, netbeheerskosten 21,3901, vermindering energie belasting -527,17 , totaal 426,84 per jaar
5 jaar : 0,2216 normaal tarief en 0,2053 daltarief
3 jaar : 0,2236 normaal tarief en 0,2049 daltarief

Gek genoeg word in het voorstel ook gas genoemd zonder verbruik. : Ik heb geen gas. Maar er staan wel kosten in het voorstel. Zal wel een fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:43

BTS

@kevertje1977

Ik kreeg ook dit voorstel, zou ik van 11 cent naar 8 cent terugleververgoeding gaan. En ik heb altijd wel stroom over dus dat is niet gunstig voor ons huishouden om nu dat contract open te breken.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
Wij zitten sinds 14 mei bij Greenchoice. Onlangs hebben wij onze netbeheerder verzocht om de aansluiting om te zetten van 1 fase naar 3 fase. Dat is gebeurd op 7 juli. Nu krijgen we net van GC een jaarnota van 14-04 tot 07-07.

Dit is niet helemaal de bedoeling, lijkt me? Nu hebben we een 'enorme overschot' verkocht voor €0,11 per kWh die wij straks in de winter weer mogen terugkopen voor €0,22 per kWh. Als consument mag je salderen over een jaar.

Iemand dit al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 20:47
Yup, in sommige gevallen (waaronder bijvoorbeeld. Verhuizing) kan dit voorkomen helaas. Je hebt een nieuwe meter, dus wordt de oude meter afgerekend.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Grolsch schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:01:
Yup, in sommige gevallen (waaronder bijvoorbeeld. Verhuizing) kan dit voorkomen helaas. Je hebt een nieuwe meter, dus wordt de oude meter afgerekend.
Ik ga morgen even contact opnemen met GC. Volgens het ACM Consuwijzer:
Uw energieleverancier moet over elk contractjaar salderen. Dus niet per kalenderjaar. En ook niet per deel van het jaar.
Dus in ons geval van 14-04-2020 tot 14-04-2021. En niet tot 07-07-2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
GioStyle schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:48:
Wij zitten sinds 14 mei bij Greenchoice. Onlangs hebben wij onze netbeheerder verzocht om de aansluiting om te zetten van 1 fase naar 3 fase. Dat is gebeurd op 7 juli. Nu krijgen we net van GC een jaarnota van 14-04 tot 07-07.

Dit is niet helemaal de bedoeling, lijkt me? Nu hebben we een 'enorme overschot' verkocht voor €0,11 per kWh die wij straks in de winter weer mogen terugkopen voor €0,22 per kWh. Als consument mag je salderen over een jaar.

Iemand dit al meegemaakt?
Nou succes, bij mij heeft het 9 maanden geduurt om recht te zetten.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
reneeke1970 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:56:
[...]

Nou succes, bij mij heeft het 9 maanden geduurt om recht te zetten.
Nog tips om dit slim aan te pakken?

Ik las net dit trouwens:

https://www.acm.nl/nl/pub...n-stroom-was-vaak-te-laag

[ Voor 3% gewijzigd door GioStyle op 22-07-2020 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
GioStyle schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:11:
[...]

Ik ga morgen even contact opnemen met GC. Volgens het ACM Consuwijzer:

[...]

Dus in ons geval van 14-04-2020 tot 14-04-2021. En niet tot 07-07-2020.
Ik weet niet hoeveel wp je hebt? Stel dat je het over 1000kwh overschot hebt dan is het probleem dus zo'n 100 euro? Dan kun je er een uur van je tijd aan wagen natuurlijk. Maar ik ben bang dat het een tijdrovende discussie wordt.

Al denk ik dat je in principe gelijk hebt op de letter van de wet gelezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 22-07-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
GioStyle schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 23:02:
[...]

Nog tips om dit slim aan te pakken?

Ik las net dit trouwens:

https://www.acm.nl/nl/pub...n-stroom-was-vaak-te-laag
Nou in principe is het alleen een belletje en klaar. Kwam er alleen achter dat helpdesk en administratie nogal langs elkaar werken, dat was eigenlijk telkens achteraf het probleem. Maar als je nu het acm verhaal vertelt denk ik niet dat ze moeilijk doen

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:27

Jrz

––––––––––––

Het verschil is dat naked energy geen cadeaus geeft. De jaarprijzen zijn dus ongeveer gelijk, maar je hoeft niet elk jaar te switchen voor die ca 150 euro.

Ik ga ook overstappen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Beste mede tweakers ik heb een kleine casus waar ik wat hulp/tips bij nodig heb.

Vorig jaar heeft mijn vriendin via consumentloket.nl een energie contract afgesloten.
Dit heeft ze al vaker gedaan en volgens haar naar goede tevredenheid.
Ze heeft totaal geen intresse in hoeveel het kost en wat ze verbruikt en vind dit mooi makkelijk.
Wel sluit ze elk jaar maar een jaar abbonnement af(vraagt ze altijd aan de telefoon), en consumentloket belt elk jaar weer voor een nieuwe.

Uit intresse ben ik gaan uitzoeken wat ze verbruikt en wat volgens de vergelijkingssite's het best is.
Ze verbruikt in haar 2 kamer flatje 500kwh(lampen,tv,koelkast,wasmachine en telefoon) en 8m3 (alleen om te koken) per jaar. Als ik dit invul kan ik dus bij greenchoice incl de welkomsbonus voor -0.25 euro afnemen.
Nu kwam consumentenloket.nl met Engie, wat ik nogal raar vond.

Blijkt dat ze bij haar huidige energie leverancier, realgreen, een 5 jarig contract heeft afgesloten vorig jaar. |:(
Eigen schuld want ze heeft het contract niet gelezen(ja ik vind het ook niet heel slim om blindelinks iemand aan de telefoon te vertrouwen, dus voortaan regel ik dat. Helaas was onze relatie toen nog niet zo vergevorderd dat we energie contracten delen :P) Naar greenchoice gaan kan nu dus niet zonder boete(250) wat bijna twee jaar energie kosten voor dr zijn.

Dus er zijn nu een aantal mogelijkheden maar wat is wijsheid:

- Contract uitdienen, wss gaan we in de komende 4 jaar verhuizen dus dan moet het contract mee.

- Bellen met consumentloket.nl, volgens hun voorwaarden zijn zij nergens meer voor verantwoordelijk als het contract is gesloten. Dus ze hiervoor verantwoordelijk houden kan niet meer, maar misschien hebben ze wel de kennis om zonder boete naar een korter durend contract te gaan. Ga in de toekomst sowieso geen zaken meer met ze doen.

- Zelf een energie contract kiezen die de boete betaald en korter is, liefst max 2 jaar.

*Consumentenloket.nl naar consumentloket.nl gewijzigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wat je zegt, je moet weten wat andere leveranciers voor aanbod hebben (cq boete over willen nemen). Daarvoor moet je toch echt even (telefonisch) contact zoeken met diverse leveranciers. Maar ik betwijfel of ze dit doen i.c.m. een 1-jarig abonnement.

Je zou ook een aanbieder kunnen zoeken met een welkomstbonus van 200 / 250 euro zodat je dit weg kan strepen tegen de boete van 250 euro.

Overigens, consumentenloket.nl is van de ACM, wellicht bedoel je consumentloket.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Cheesy schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:01:
Je zou ook een aanbieder kunnen zoeken met een welkomstbonus van 200 / 250 euro zodat je dit weg kan strepen tegen de boete van 250 euro.
Welke aanbieder geeft er bij een energie contract dat zo laag is (ik begreep rond de 250 euro per jaar) een welkomstbonus van 100% van dat bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:07:
[...]

Welke aanbieder geeft er bij een energie contract dat zo laag is (ik begreep rond de 250 euro per jaar) een welkomstbonus van 100% van dat bedrag?
Greenchoise bijvoorbeeld zoals @HMR90 zelf ook aangeeft:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NyXfWF6/2020-07-23-15-10-27-Energievergelijker-Easyswitch.png

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 23-07-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
jongetje schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:07:
[...]

140 per jaar en dat is op dat bedrag idd idioot. Vond ik ook al van die 140 euro welkomsbonus bij greenchoice. Opbellen van energie maatschappijen heeft zo ook geen zin dan idd

Zal consumentloket.nl na overleg met de vriendin vanavond, morgen wel ff bellen.
Kijken of ze daar meedenkend en fout toegevend zijn of niet.

@Kees_B: Dat was idd de intressante aanbieding die ik gevonden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
HMR90 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:53:
Beste mede tweakers ik heb een kleine casus waar ik wat hulp/tips bij nodig heb.

Vorig jaar heeft mijn vriendin via consumentloket.nl een energie contract afgesloten.
Dit heeft ze al vaker gedaan en volgens haar naar goede tevredenheid.
Ze heeft totaal geen intresse in hoeveel het kost en wat ze verbruikt en vind dit mooi makkelijk.
Wel sluit ze elk jaar maar een jaar abbonnement af(vraagt ze altijd aan de telefoon), en consumentloket belt elk jaar weer voor een nieuwe.

Uit intresse ben ik gaan uitzoeken wat ze verbruikt en wat volgens de vergelijkingssite's het best is.
Ze verbruikt in haar 2 kamer flatje 500kwh(lampen,tv,koelkast,wasmachine en telefoon) en 8m3 (alleen om te koken) per jaar. Als ik dit invul kan ik dus bij greenchoice incl de welkomsbonus voor -0.25 euro afnemen.
Nu kwam consumentenloket.nl met Engie, wat ik nogal raar vond.

Blijkt dat ze bij haar huidige energie leverancier, realgreen, een 5 jarig contract heeft afgesloten vorig jaar. |:(
Eigen schuld want ze heeft het contract niet gelezen(ja ik vind het ook niet heel slim om blindelinks iemand aan de telefoon te vertrouwen, dus voortaan regel ik dat. Helaas was onze relatie toen nog niet zo vergevorderd dat we energie contracten delen :P) Naar greenchoice gaan kan nu dus niet zonder boete(250) wat bijna twee jaar energie kosten voor dr zijn.

Dus er zijn nu een aantal mogelijkheden maar wat is wijsheid:

- Contract uitdienen, wss gaan we in de komende 4 jaar verhuizen dus dan moet het contract mee.

- Bellen met consumentloket.nl, volgens hun voorwaarden zijn zij nergens meer voor verantwoordelijk als het contract is gesloten. Dus ze hiervoor verantwoordelijk houden kan niet meer, maar misschien hebben ze wel de kennis om zonder boete naar een korter durend contract te gaan. Ga in de toekomst sowieso geen zaken meer met ze doen.

- Zelf een energie contract kiezen die de boete betaald en korter is, liefst max 2 jaar.

*Consumentenloket.nl naar consumentloket.nl gewijzigd
Bij energie direct zou je -65 euro krijgen.
Wat betaald ze nu bij engie dan?
Op mijn vergelijking site slechts +45 euro.
Dus zon big deal is het nou ook weer niet.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 12:01

greatgonzo

schit-te-rend!

een vraagje.. de aansluiting staat nu op mijn naam.. vanaf december komt er een zakelijke EV.
In het kader van de kwh bijhouden.. moet het contract ook op naam van mijn vrouw staan? (zij koopt de auto zakelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Weet niet of het in dit topic thuishoort maar Energiedirect heeft t/m 31 juli 2020 een cashback tour. Op jaarcontract krijg je na 12 maanden €200 cashback.

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukeenvana
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:28
Bjorn180179 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:15:
Weet niet of het in dit topic thuishoort maar Energiedirect heeft t/m 31 juli 2020 een cashback tour. Op jaarcontract krijg je na 12 maanden €200 cashback.
Onjuiste info, € 200 cashback enkel voor 24 mnd contract.

PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
dukeenvana schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:03:
[...]

Onjuiste info, € 200 cashback enkel voor 24 mnd contract.
Hier staat toch echt € 200 cashback bij contract van 1 jaar :O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aaeZPkv7imYqSD1nPoxXdce7GQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YexfhkIOieMOGrK7OftTJdIS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:58

Ozz

Op 3 augustus krijgen we de sleutels van onze eerste woning. Heb eens zitten kijken naar wat energieleveranciers, maar zou niet weten wat nu een beetje handig is. Iemand die me een beetje wegwijs kan maken? Zie bij een aantal leveranciers een welkomstcadeau. Is heel aantrekkelijk, maar daar betaal je uiteindelijk ook gewoon voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Gewoon kijken op www.gaslicht.com of www.easyswitch.nl

Cadeaus betaal je altijd zelf.

[ Voor 23% gewijzigd door Grolsch op 28-07-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bjorn180179 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:16:
[...]

Hier staat toch echt € 200 cashback bij contract van 1 jaar :O

[Afbeelding]
Misschien handig om even te melden via welke referral je dan binnenkomt.
Rechtstreeks bij ED zie ik € 60 (1 jaar) of € 110 (2 jaar) cashback.

Ik heb wel deze link gevonden:
https://www.energiedirect...deeplink:cashbacktour:con
€ 75 (1 jaar) of € 200 (2 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:17
@HMR90 Niet om offtopic te gaan maar voor 8m3 per jaar gas zou ik de meter laten verwijderen en overstappen op inductiekoken, dat scheelt enorm in vastrecht.

Een inductiekookplaat is zo ingebouwd, moet het natuurlijk geen huurwoning zijn.

offtopic:
Maar zo te horen heeft je vriendin naar alle waarschijnlijkheid blokverwarming, dan wordt je van die kant wel keihard genaaid in kosten.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
Cheesy schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 16:52:
[...]

Misschien handig om even te melden via welke referral je dan binnenkomt.
Rechtstreeks bij ED zie ik € 60 (1 jaar) of € 110 (2 jaar) cashback.

Ik heb wel deze link gevonden:
https://www.energiedirect...deeplink:cashbacktour:con
€ 75 (1 jaar) of € 200 (2 jaar)
Als ik die link klik zie ik dit :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0_ABlFP5d1ARmypkT0He4IyAhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDKKdBzLaU0fzq4xYAfvLCe4.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik vervolgens de gegevens invul en aanbod wil zien krijg ik gewoon 200 euro cashback op een contract 1 jaar. Bij een contract van 2 jaar is het € 250.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bjorn180179 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:01:
[...]

Als ik die link klik zie ik dit :
[Afbeelding]

Als ik vervolgens de gegevens invul en aanbod wil zien krijg ik gewoon 200 euro cashback op een contract 1 jaar. Bij een contract van 2 jaar is het € 250.
Haha de boeven ;)
Mijn rechter buren krijgen 50 euro korting bij 1 jaar.
Mijn linker buren krijgen 200 euro korting bij 1 jaar.
Zelf krijg ik 75 euro korting bij 1 jaar.

Overal zelfde verbruik opgegeven.

Ik denk dat ze checken of je al klant bent geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheesy op 28-07-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
Cheesy schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:46:
[...]
Ik denk dat ze checken of je al klant bent geweest.
Ja dat zou idd goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29
Wat houd in Variabele leveringskosten, betekend dat ze tijdens het contract de prijs per kwh en gas m3 kunnen aanpassen?

Ik zie dat Oxxio staan maar vertrouw het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:44
Na 1x de fout te hebben gemaakt om een 3jarig contract af te sluiten bij (toen nog) Nuon stap ik sinds een paar jaar geleden elk jaar over vanwege de welkomst bonus. Kies elk jaar groene energie, maar sorteer verder veelal op prijs. Bevalt goed :Y
Waar ik wel mee zit is het behoud van overzicht van mijn verbruikdata bij het overstappen. De meeste leveranciers houden je verbruik netjes voor je bij in hun eigen omgeving met allerlei kekke grafiekjes, apps en vergelijkingen/voorspellingen. In combinatie met de slimme meter werkt dat heel aardig.

Leuk dus, maar bij iedere overstap is de grafiek weer leeg en zijn alle data van het vorige jaar (laat staan meerdere jaren) weg. Zo leer ik met die super handige apps dus nooit iets over mijn langjarig verbruik. Ik zou graag zien dat leveranciers de optie geven om je verbruikshistorie op te vragen bij de vorige leverancier(s), of op zijn minst een interface waar je je historisch verbruik kunt toevoegen aan die kekke app. Maar niets van dat alles bestaat of er is in ieder geval geen standaard voor. Jammer.

Het gevolg is dat ik redelijk in het duister tast over mijn verbruikstrends sinds ik ben begonnen met overstappen. Ik kan natuurlijk de jaar/eindafrekening raadplegen, maar daar staan enkel de totalen van het hele jaar of de hele contractperiode op. Als ik pech heb krijg ik per leverancier 2 keer een overzicht met verbruik: 1 in januari en 1 aan het eind van mijn contract (november).

Hoe gaan jullie hiermee om? Alles zelf in een spreadsheet bijhouden? Zie ik iets over het hoofd? Kan de netbeheerder hierin nog helpen? Ik meen ergens gelezen te hebben dat zij langjarige verbruiksgegevens ook bijhouden bij een slimme meter, maar zou niet weten hoe ik dat kan opvragen.

Edit: laat ik de goedbedoelde adviezen voor zijn en hierbij vermelden dat ik niet veel op heb met "connected" thermostaten of verbruiksmanager apparaten. Als ik zoiets aanschaf zou ik het alleen doen als alle gegevens lokaal op te slaan zijn èn ik geen maandelijkse vergoeding hoef te betalen. Verder gaat mijn relaas dus over de oplossingen van de energieleverancier, niet over eventueel los aan te schaffen producten.

[ Voor 10% gewijzigd door PhWolf op 06-08-2020 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Je zou eens naar enelogic kunnen kijken, maar dat kost wel geld.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
@PhWolf Eenmaal per maand de standen opnemen en invoeren in energie manager online. https://energiemanageronline.nl/home/.
Kun je gas, stroom, zonnepanelen en water bijhouden. En eventueel de slimme meter laten uitlezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• I-King
  • Laatst online: 22:35
Domoticz aan de P1 poort van de slimme meter 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:17

Aganim

I have a cunning plan..

I-King schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:20:
Domoticz aan de P1 poort van de slimme meter 👍🏻
Dit inderdaad, draait bij mij op een Raspberry Pi 2 die er toch hing voor Pi-Hole, maar zelfs als je hem er los voor ophangt geeft het minimaal extra verbruik.

Daarmee kan je je verbruik over langere periodes gewoon lokaal bijhouden, al zullen de grafieken en voorspellingen niet zo 'kek' zijn als in de omgevingen van sommige providers. Maar goed, meter uitlezen staat hier toch administratief uit, die 'kekheid' boeit me weinig en mijn verbruik kan ik prima zelf extrapoleren. :P

Toevoeging, helaas dus wel een (eenmalig) aan te schaffen apparaat, maar dan ben je wel onafhankelijk van welke leverancier dan ook en zonder abonnementen. Geklooi met spreadsheets, externe diensten, etc zou ik zelf echt niet aan willen beginnen.

[ Voor 31% gewijzigd door Aganim op 06-08-2020 07:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:14

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Ik gebruik al jaren UMeter.
Via de slimme meter houdt deze alles bij met goede overzichten tabellen en vergelijkingen op de site en ook via de app. Data blijven staan ook bij jaarlijks wisselen van provider
Is gratis

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-09 11:44
Bedankt voor de reacties allemaal :)
Toevallig heb ik mijn adsl aansluiting net laten omleggen naar de meterkast waardoor ik al mijn netwerkapparatuur nu daar kan plaatsen. Een Raspberry Pi is al onderdeel van de configuratie, dus een kabeltje naar de slimme meter is dan makkelijk te doen. Ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:40
Bjorn180179 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:15:
Toevallig ook net weer afgesloten, maar het viel me op dat in sommige gevallen* via de frontpage goedkoper is dan de cashbacklink :z 8)7

*Cashback is €200 v/s €60, echter de gasprijs is 4,5ct/m3 duurder en de leveringskosten zijn iets hoger.

Altijd goed om even te vergelijken dus! :)

Wat me ook opviel was de mogelijkheid voor jaarbetaling met 2% korting. Die had ik nog niet eerder gezien.
Scheelt, afhankelijk van je verbruik uiteraard, toch weer 3 tientjes. :)
Alleen na het lezen van het Energieflex topic ben ik er toch wat huiverig voor geworden. :X

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 17-08-2020 12:55 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:41

mwa

PhWolf schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:03:
Na 1x de fout te hebben gemaakt om een 3jarig contract af te sluiten bij (toen nog) Nuon stap ik sinds een paar jaar geleden elk jaar over vanwege de welkomst bonus. Kies elk jaar groene energie, maar sorteer verder veelal op prijs. Bevalt goed :Y
Waar ik wel mee zit is het behoud van overzicht van mijn verbruikdata bij het overstappen. De meeste leveranciers houden je verbruik netjes voor je bij in hun eigen omgeving met allerlei kekke grafiekjes, apps en vergelijkingen/voorspellingen. In combinatie met de slimme meter werkt dat heel aardig.

Leuk dus, maar bij iedere overstap is de grafiek weer leeg en zijn alle data van het vorige jaar (laat staan meerdere jaren) weg. Zo leer ik met die super handige apps dus nooit iets over mijn langjarig verbruik. Ik zou graag zien dat leveranciers de optie geven om je verbruikshistorie op te vragen bij de vorige leverancier(s), of op zijn minst een interface waar je je historisch verbruik kunt toevoegen aan die kekke app. Maar niets van dat alles bestaat of er is in ieder geval geen standaard voor. Jammer.

Het gevolg is dat ik redelijk in het duister tast over mijn verbruikstrends sinds ik ben begonnen met overstappen. Ik kan natuurlijk de jaar/eindafrekening raadplegen, maar daar staan enkel de totalen van het hele jaar of de hele contractperiode op. Als ik pech heb krijg ik per leverancier 2 keer een overzicht met verbruik: 1 in januari en 1 aan het eind van mijn contract (november).

Hoe gaan jullie hiermee om? Alles zelf in een spreadsheet bijhouden? Zie ik iets over het hoofd? Kan de netbeheerder hierin nog helpen? Ik meen ergens gelezen te hebben dat zij langjarige verbruiksgegevens ook bijhouden bij een slimme meter, maar zou niet weten hoe ik dat kan opvragen.

Edit: laat ik de goedbedoelde adviezen voor zijn en hierbij vermelden dat ik niet veel op heb met "connected" thermostaten of verbruiksmanager apparaten. Als ik zoiets aanschaf zou ik het alleen doen als alle gegevens lokaal op te slaan zijn èn ik geen maandelijkse vergoeding hoef te betalen. Verder gaat mijn relaas dus over de oplossingen van de energieleverancier, niet over eventueel los aan te schaffen producten.
Www.slimmemeterportal.nl is wat je zoekt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dukeenvana
SmiGueL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 01:01:
[...]
Alleen na het lezen van het Energieflex topic ben ik er toch wat huiverig voor geworden. :X
En daarom mijn advies, kies voor de "verkoper/factureerder" met de laagste eenheidsprijs en laagste leverkosten voor Gas en Licht.

Iedereen zou ondertussen wel mogen weten dat:

* groene duurzame energie in Nederland nog maar voor 18% wordt toegepast en dat al de commerciële energieverkopers aan Greenwashen doen. (hergebruiken van certificaten die al meerdere keren over de wereld zijn verkocht)
* dat jouw factuur veelal voor het overgrote deel uit kosten bestaat die bij elke energieverkoper gelijk zijn.
* dat je flink wat energie moet verbruiken voor dat het vinden van de goedkoopste leverancier echt interessant wordt.
* een bonus feitelijk door jou, de consument wordt voorgeschoten en betaald
* dat de gegeven bonus een aansporing is om ook na afloop van het contract energie bij deze "verkoper" af te nemen.
* dat sponsoring van sportteams en evenementen toch echt uit onze eigen portemonnee komt.

Voorbeeld:

ELEKTRA
energiedirect kWh prijs incl. 0.20825 - 21% b.t.w. - opslag duurzame energie - energiebelasting = 0.0570 vaste leverkosten p/j 65.93
naked energie kWh prijs incl. 0.20270 - 21% b.t.w. - opslag duurzame energie - energiebelasting = 0.0514 vaste leverkosten p/j 29.04

PRIJSVERSCHIL per kWh 0.006, per 1.000 kWh 6 EURO
PRIJSVERSCHIL vaste leveringskosten 36.89

GAS
energiedirect m³ prijs incl. 0.70380 - 21% b.t.w. - opslag duurzame energie - energiebelasting - regiotoeslag = 0.20701 vaste leverkosten p/j 65.93
naked energie m³ prijs incl. 0.70001 - 21% b.t.w. - opslag duurzame energie - energiebelasting - regiotoeslag = 0.17000 vaste leverkosten p/j 29.04

PRIJSVERSCHIL per m³ 0.03701, per 1.000 m³ 37 EURO
PRIJSVERSCHIL vaste leveringskosten 36.89

Om het voorbeeld nog wat uit te breiden hierbij de prijzen en vaste leveringskosten PER PRODUCT van de meest bekende "verkopers".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yo4n397yCWl89Vo_W1UocupA8pc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b881DxgTkSl0YR3AZCjqCUpg.jpg?f=user_large

Gebruik je dus Gas en Licht van Eneco dan betaal je maar liefst per jaar € 127.92 méér, alleen maar voor het leveren van het product. Dus nog niet voor het product zelf.

En wil je toch wel wat besparen en geen risico lopen op het mislopen van de korting door een faillissement, kies dan rechtstreeks voor de energieverkoper met de laagste prijzen zonder kortingen. En niet via de vergelijkingssites, maar rechtstreeks, de vergelijkers moeten ook ervan eten.

Ik hoop hiermee wat duidelijkheid in de prijzen-materie te hebben verschaft.

Nog wel één belangrijke opmerking; prijzen zijn van 1 augustus en berekend op mijn postcode.

PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukeenvana
PhWolf schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:03:
Sinds de Tesla hier in gebruik is genomen ben ik wat nauwkeurig ons verbruik gaan monitoren.
Elke laatste dag van de maand noteer ik 3 gegevens.
1. meterstand elektra
2. totaal verbruik tesla via monitor werkgever
3. totaal opbrengst zonnepanelen voorbije maand

Vervolgens inkloppen excel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RUrg7t4JnHL33y4c6prX5QsdlXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PlExiHBIeAC6OE6GY0zvjtx.jpg?f=fotoalbum_large

PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het toch raar. bij elke vergelijkings site is de jaarprijs vele malen lager als direct via de site van de aanbieder zelf.

Bijvoorbeeld, via de site van de consumentenbond bij UnitedConsumers:

Stroom: 700 / 700 kWh
Gas: 400 m3

Kosten stroom + gas € 548,21
Eenmalige korting € -65,00
€ 483,21

site van UnitedConsumers zelf:

€57,17/m x12 = €686,04

zelfs met die eenmalige korting kom ik nog lang niet op het bedrag wat de consumentenbond uitrekent.

iemand die wat opheldering kan geven? zie door de bomen het bos niet meer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Verwijderd Wat is je probleem? Op de vergelijking sites is er concurrentie, op hun eigen site niet en in die tarieven vallen ook de mensen waarvan het eerste (actie) contract is afgelopen.

Gewoon via de vergelijker afsluiten en niet verder over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

jongetje schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 21:42:
@Verwijderd Wat is je probleem? Op de vergelijking sites is er concurrentie, op hun eigen site niet en in die tarieven vallen ook de mensen waarvan het eerste (actie) contract is afgelopen.

Gewoon via de vergelijker afsluiten en niet verder over nadenken.
Ik denk dat het juist goed is om hier wel over te praten en discussiëren. Beter dan het maar voor lief nemen en het als een nietszeggend probleem zien en stoppen met nadenken.

Desalniettemin heb je hier wel een punt. Vergelijkingssites bewerkstelligen dat het verschil tussen bovenaan staan of lager in de rangorde staan zorgt voor heel veel of juist heel weinig aanmeldingen. Mensen zijn toch gewend om op de bovenste zoekresultaten te klikken en zeker als het om een rangorde gaat van goedkoop naar duurder. Ook al is het verschil miniem of geven welkomstkortingen een vertekend beeld.

Vaak heb je via de eigen site van een energieaanbieder wel meer keuze en flexibiliteit in het pakket dat je wilt afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet perse een probleem, maar vind het gewoon vreemd. Normaal zou je denken dat het via de site van de aanbieder goedkoper zou zijn, omdat deze dan geen afdracht hoeft te doen naar de vergelijking site. Maar dit verschil vond ik gewoon erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hetzelfde zie je ook bij internet aanbieders. Als je bijv. Ziggo afsluit online krijg je een paar maanden korting van een paar tientjes. Als je het bij bijv. De mediamarkt doet of een cashback site krijg je veel meer korting of tegoed in in dit geval mediamarkt bonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:36

bonyuri

Investigator!

Bij mij was het juist andersom. Via de berekening van de site van de aanbieder zelf stuk goedkoper dan via de vergelijkingsite.
De vergelijkingssite had niet altijd de juiste cashback gepakt, energie prijzen zelf leken wel op beide sites gelijk

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukeenvana
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 22:12:
Het is niet perse een probleem, maar vind het gewoon vreemd. Normaal zou je denken dat het via de site van de aanbieder goedkoper zou zijn, omdat deze dan geen afdracht hoeft te doen naar de vergelijking site. Maar dit verschil vond ik gewoon erg veel.
In mijn verhaal hierboven heb ik het e.e.a.toegelicht. Ter verduidelijking nog een aanvulling.

Als ik jouw gegevens (700/700/400) invul bij bijv. Gaslicht.com dan zie je hoe klein de onderlinge verschillen zijn bij de verschillende "verkopers van energie".

United Consumers:
Stroom € 69,95
Gas € 480,00
Subtotaal € 549,95
Welkomstpremie (alleen via Gaslicht.com) − € 90,00
Totale jaarkosten incl. btw € 459,95

Naked Energy
Stroom € 17,18
Gas € 438,95
Totale jaarkosten incl. btw € 456,12

Dus zonder korting kan een andere leverancier toch goedkoper zijn!

De zogenaamde korting wordt toch echt door de consument zelf betaald.
Gaslicht.com verlangt een fee voor het aanbrengen van een klant. Ook deze moet toch door de consument worden betaald. (verrekend in de prijs)
Waarom laat alleen Naked Energy zich niet "gebruiken" door de energievergelijkers?
Waarom kan een hele kleine speler zo concurrerend zijn? De grote verkopers hebben tenslotte aanzienlijk lagere inkoopprijzen.
Wie betaalt alle reclame en sponsoring door de energieverkopers?
Waar komt die oneindige hoeveelheid groene stroom vandaan?

JIJ

PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mag bijna weer nieuwe leverancier uitzoeken. En Green Choice leek wel een goede met een prima welkomstkorting.
Neemt Greenchoice mijn huidige leverancier over.

Gelijk ook bellen om me proberen vast te leggen voor meerdere jaren, maar de welkomstkorting kon niet. Ik ben geen nieuwe klant, volgens hen. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:16
964C2 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:48:
Ik gebruik al jaren UMeter.
Via de slimme meter houdt deze alles bij met goede overzichten tabellen en vergelijkingen op de site en ook via de app. Data blijven staan ook bij jaarlijks wisselen van provider
Is gratis
Ik maak ook gebruik van Umeter maar sinds dit weekend kloppen de kosten van het afgelopen jaar niet meer.
Ik maak nu kosten van 100 / 200 euro per dag :( :)

Heb jij dit ook of klopt er iets niet in mijn account bij hen?
Het is erg moeilijk (onmogelijk) om contact met hen op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:18
Greenchoice doet niet echt moeite om bestaande klanten te behouden. Ik kreeg een mailtje met een verlengaanbod en zij mij een aantal keer gebeld of ik ermee akkoord ging. Klinkt alsof ze je willen houden toch? Toen ik zei dat als ik het vergelijk met andere aanbieders, die andere goedkoper zijn door hun welkomst korting (de rest lijkt mij 1 pot nat) en vroeg dus of ze daar wat aan konden doen. Nou nee dus de groeten mijnheer. Okee dan! Denk dat ik dan inderdaad maar overstap, want die welkomst korting scheelt toch wel een 150 euro. Tarieven /kWh en m3 zijn wel wat hoger, maar ik denk dat ik komend contractjaar toch minder ga verbruiken, dus zou goedkoper uit moeten zijn aan het eind van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
idef1x schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:46:
Greenchoice doet niet echt moeite om bestaande klanten te behouden. Ik kreeg een mailtje met een verlengaanbod en zij mij een aantal keer gebeld of ik ermee akkoord ging. Klinkt alsof ze je willen houden toch? Toen ik zei dat als ik het vergelijk met andere aanbieders, die andere goedkoper zijn door hun welkomst korting (de rest lijkt mij 1 pot nat) en vroeg dus of ze daar wat aan konden doen. Nou nee dus de groeten mijnheer. Okee dan! Denk dat ik dan inderdaad maar overstap, want die welkomst korting scheelt toch wel een 150 euro. Tarieven /kWh en m3 zijn wel wat hoger, maar ik denk dat ik komend contractjaar toch minder ga verbruiken, dus zou goedkoper uit moeten zijn aan het eind van het contract.
Ik ben ook al vaak gebeld door een 010-nummer. Inderdaad ook geen moeite door hun gedaan dus sinds vandaag ook een andere energieleverancier met een leuke welkomst korting. Aardig wat teruggeleverd afgelopen maanden dus hopelijk nog een leuke eindafrekening van GC.

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:03
Mijn contract bij Eneco loopt nog maar tot 16 september en ben dus aan het kijken om over te stappen. Op zich bevalt Eneco me goed ook qua hoe de app werkt etc maar ze zijn toch wel redelijk duur.

Nu ben ik niet helemaal thuis in dit wereldje maar zie dat het nu wel iets goedkoper is dan een jaar geleden. Ik heb een verbruik van rond de 2200 kwh en 650m3 en kom hiermee dan uit op Oxxio (806 per jaar (incl. welkomstbonus) en daarna afhankelijk van de vergelijker United Consumers (816), Fenor (825) en dan gevolgd door Green Choice (886). Nu ben ik niet echt bekend met deze aanbieders (Oxxio, United Consumers, Fenor) en weet ik niet of het verstandig is om daar naar toe over te stappen. Ik heb wel voor afgelopen jaar bij Green Choice gezeten en dat beviel ook prima, alleen heb ik geen idee of je nog een welkomstbonus daar kan krijgen als je daar twee jaar geleden al bij hebt gezeten?

• Martinusz
  • Laatst online: 22:29
Simone96 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:48:
Mijn contract bij Eneco loopt nog maar tot 16 september en ben dus aan het kijken om over te stappen. Op zich bevalt Eneco me goed ook qua hoe de app werkt etc maar ze zijn toch wel redelijk duur.

Nu ben ik niet helemaal thuis in dit wereldje maar zie dat het nu wel iets goedkoper is dan een jaar geleden. Ik heb een verbruik van rond de 2200 kwh en 650m3 en kom hiermee dan uit op Oxxio (806 per jaar (incl. welkomstbonus) en daarna afhankelijk van de vergelijker United Consumers (816), Fenor (825) en dan gevolgd door Green Choice (886). Nu ben ik niet echt bekend met deze aanbieders (Oxxio, United Consumers, Fenor) en weet ik niet of het verstandig is om daar naar toe over te stappen. Ik heb wel voor afgelopen jaar bij Green Choice gezeten en dat beviel ook prima, alleen heb ik geen idee of je nog een welkomstbonus daar kan krijgen als je daar twee jaar geleden al bij hebt gezeten?
Gewoon overstappen is het beste voor je portemonnee.
Oxxio heb ik ook jaar gehad, niks mis mee. Zit nu bij united consumers, ook niks mis mee :)
Een leverancier in deze context is puur administratief, de stroom/gas wordt geleverd door je netbeheerder, daar veranderd dus nooit wat aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 27-08-2020 13:51 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Simone96
Martinusz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:50:
[...]

Gewoon overstappen is het beste voor je portemonnee.
Oxxio heb ik ook jaar gehad, niks mis mee. Zit nu bij united consumers, ook niks mis mee :)
Een leverancier in deze context is puur administratief, de stroom/gas wordt geleverd door je netbeheerder, daar veranderd dus nooit wat aan.
Overstappen ben ik sowieso van plan want Eneco is een heel stuk duurder. Maar ik vraag me vooral af of het nog veel uitmaakt naar welke leverancier je overstapt of kijk je puur naar de prijs?

Iemand ervaring met Welkom Energie, schijnt dat die volledig groen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Simone96 op 27-08-2020 14:10 ]

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:14

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

bruce the boss schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:27:
[...]

Ik maak ook gebruik van Umeter maar sinds dit weekend kloppen de kosten van het afgelopen jaar niet meer.
Ik maak nu kosten van 100 / 200 euro per dag :( :)

Heb jij dit ook of klopt er iets niet in mijn account bij hen?
Het is erg moeilijk (onmogelijk) om contact met hen op te nemen.
Had ik ook begin deze week maar is inmiddels weer hersteld zonder iets te doen

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

• Martinusz
  • Laatst online: 22:29
Simone96 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:52:
[...]

Overstappen ben ik sowieso van plan want Eneco is een heel stuk duurder. Maar ik vraag me vooral af of het nog veel uitmaakt naar welke leverancier je overstapt of kijk je puur naar de prijs?
Meestal puur naar prijs, ik vermijd soms nog weleens echt nieuwkomers, dus hou het toch wel bij de bekendere namen.

Uiteindelijk is het een partij die de administratie regelt, de 1 doet dat beter dan de andere, of heeft bijvoorbeeld apps om verbruik te zien die andere niet hebben etc. of een klantenservice die goed/slecht is.
Vergeet dingen als 100% groen etc. de stroom/gas die bij je binnenkomt veranderd niet als je een 'groene' leverancier kiest. Sowieso is 100% groen soms dubieus, maar dat is weer heel ander verhaal :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 22:23

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Martinusz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:23:
[...]

Vergeet dingen als 100% groen etc. de stroom/gas die bij je binnenkomt veranderd niet als je een 'groene' leverancier kiest. Sowieso is 100% groen soms dubieus, maar dat is weer heel ander verhaal :)
Ik heb bij mijn laatste overstap toch wel gekozen voor een energieleverancier met 100% nederlandse groene stroom. Bij buitenlandse groene stroom wordt er inderdaad met schimmige certificaten gewerkt, maar als ik nederlandse groene stroom afneem heb ik toch wel de hoop dat ik bijdraag aan de verduurzaming van ons energienet. Ook al verandert de stroom die uit mijn stopcontact komt dan niet direct.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dukeenvana
Simone96 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:52:
[...]

Met jouw gebruik, 2200kWh en 650M³ is het verstandig om vooral naar de vaste leveringskosten en de eventuele korting. De bruto en netto prijs per product tussen de duurste en goedkoopste aanbieder is in jouw specifieke geval € 13.20 + € 24.00 = € 37.20 totaal terwijl de vaste leveringskosten wel eens meer dan € 100 kan verschillen.

Groene energie is een fabeltje, de certificaten van groene energie worden per land meerdere keren verkocht.
Nu, 2020 wordt in Nederland nog steeds niet de doelstelling van 14% gehaald, laat staan het oorspronkelijke plan van 24%.

Maakt het jou niet uit dat het duurdere vergroende energie is en ben je bereidt om daarvoor meer te betalen dan zou mijn advies zijn:
bel met jouw huidige leverancier en vraag hem/haar om de beste gelegenheidsprijs want anders ga je zeker overstappen.

#commonsense

edit: op gaslicht.com jouw verbruik ingevuld
Essent € 772.50
Energie Direct € 788.50

Oxxio € 810,81

Lees mijn bijdrage nog eens terug, staat ook op deze pagina.

[ Voor 6% gewijzigd door dukeenvana op 27-08-2020 15:41 ]

PV-Output

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:36

bonyuri

Investigator!

dukeenvana schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:36:
[...]

Met jouw gebruik, 2200kWh en 650M³ is het verstandig om vooral naar de vaste leveringskosten en de eventuele korting. De bruto en netto prijs per product tussen de duurste en goedkoopste aanbieder is in jouw specifieke geval € 13.20 + € 24.00 = € 37.20 totaal terwijl de vaste leveringskosten wel eens meer dan € 100 kan verschillen.
Maar als je je gegevens invult in een vergelijker, of op de website van de energie aanbieder zelf dan zitten deze kosten toch verwerkt in het totaalbedrag?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• Simone96
dukeenvana schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:36:
[...]

edit: op gaslicht.com jouw verbruik ingevuld
Essent € 772.50
Energie Direct € 788.50

Oxxio € 810,81

Lees mijn bijdrage nog eens terug, staat ook op deze pagina.
Maar als ik mijn gegevens invul op gaslicht.com, dan kom ik op hele andere prijzen uit als ik enkel Oxxio, Essent en Energie Direct aanvink.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6-RdUa_0wy8Glt-1ZxlcmvwqxU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cC3kWCRHe9BYBoECdfY6m0gB.png?f=fotoalbum_large

Zit er dan nog een verschil in prijs per woonplaats?

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
@dukeenvana Groene energie is geen fabeltje natuurlijk. Ja, er is gerommel met certificaten, maar ook daadwerkelijk groene initiatieven. Er is een ranglijst van wie het goed doet, en wie niet....

https://wisenederland.nl/...ndse-energieleveranciers/

Zelf bij Vandebron. Was de één na goedkoopste, scheelde iets van 8 euro op jaarbasis.... Maar wel lokale groene stroom. En als dat "op" is, moeten ze lokaal toch echt nieuwe initiatieven gebruiken.

De ranking is best handig, mocht het weinig schelen.

Mag weer overstappen, en Vandebron is nu wel wat duurder als de rest :+
Maar ik kom er niet helemaal uit... ivm zonnepanelen.
Ik weet mijn meterstanden, zowel verbruik als "opwekking".
Kan ik gewoon op vergelijkingssites dan het verbruik volgens de telwerken invullen? en dat is dan correct?

Ik weet natuurlijk niet mijn daadwerkelijke verbruik, want een deel wordt direct verbruikt.... waardoor ik enkel de totale opwekking weet (dankzij de panelen zelf) en wat de slimme meter denkt dat ik verbruik.

[ Voor 33% gewijzigd door Waah op 27-08-2020 16:55 ]

• dukeenvana
Simone96 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:48:
[...]

Zit er dan nog een verschil in prijs per woonplaats?
Ja zeker, regio toeslag voor gas.
Te zien aan de prijs is jouw opgegeven adres ergens in zuid nederland (br-ze-li)

PV-Output

Pagina: 1 ... 33 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4