Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.404 views

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:14

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

maarud schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:39:
Ik neem aan dat dat niet in de knoei komt met mijn bonus van de huidige leverancier want dat spreken ze met elkaar af lijkt mij...Vattenfall reageert niet op mijn tweets :P
Ik zou daar niet op vertrouwen. Als je niets zwart op wit hebt staan, heb je een uitdaging als je pech hebt.

Zelf stap ik over van Vattenfal naar Greenchoice, waarbij ik mijn contract net 11 maanden zou hebben. Even gebeld en laten bevestigen dat ik pas in januari over ga, net na de 12 maanden. Geen zin in het mislopen van de bonus door administratief geneuzel.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:28
Ik heb al jaren discussie met mijn vriendin over wat nou minder gas verbruikt:
1.) verwarming iets hoger laten staan 's nachts en overdag als we niet thuis zijn;
2.) verwarming laag zetten en pas aanzetten zodra we thuis zijn.

Valt hier iets zinnigs over te zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Diagonaal schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:04:
1.) verwarming iets hoger laten staan 's nachts en overdag als we niet thuis zijn;

Nee, want we weten niet hoe goed je huis geïsoleerd is, wat voor type verwarming je hebt, wat de aanvoertemperatuur is, pompsnelheid, etc. ;)

Je vraag past beter in Gas besparen door middel van CV tuning deel II
maarud schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:39:
Vattenfall reageert niet op mijn tweets :P
Vattenfall is echt een ramp op Twitter. Ik moest 3x contact opnemen voordat ze reageerden. Gewoon volhouden en herinneren, uiteindelijk krijg je antwoord.

[ Voor 20% gewijzigd door Cheesy op 22-11-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:54
Ik wacht nog even een weekje, kijken of BlackFriday nog wat extra korting oplevert ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

Ja uit alle onderzoeken blijkt dat het ‘s nachts en overdag bij langere afwezigheid lager zetten (12°) veel minder gas verbruikt dan maar iets lager zetten.
Probeer het eens een maand dan zul je het zien en kijk eens hoeveel je huis echt afkoelt bij afwezigheid, moeten er natuurlijk geen deuren en ramen open staan met koud weer.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:19
Cheesy schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:25:

[...]

Vattenfall is echt een ramp op Twitter. Ik moest 3x contact opnemen voordat ze reageerden. Gewoon volhouden en herinneren, uiteindelijk krijg je antwoord.
Uiteindelijk gelukt idd. Nadat ik een publieke tweet heb gemaakt (meestal maak ik direct een DM namelijk) had ik binnen 30 min antwoord.

Ze hebben de overstapdatum van gas nu gelijkgetrokken met die van stroom. Dat klinkt ook logischer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01

Hier staat een prachtig stukje theorie:
Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Kort en simpel uitgelegd. En geeft prima aan waarom goed laag zetten zuiniger is. En ook aanzetten als je thuis bent zuiniger is als vooraf aanzetten. Maar dat gaat natuurlijk wel ten koste van comfort....

Er is een uitzondering: Een warmtepomp die via de mechanische ventilatie de warmte hergebruikt. Dan kan het zijn dat je bij een verlaging snachts je huis uberhaupt niet meer warm krijgt. Maar dat geld alleen voor zéér zuinige en grote nieuwbouwhuizen.

12 graden is misschien wel iets té laag, ivm dauwpunt. Je wilt niet dat je beneden komt en alles nat is :+ maar dat ligt ook aan je temperatuur en luchtvochtigheid in huis. Ik weet niet wat het exact is (het is te berekenen) maar misschien weet iemand anders dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 05:59
Ik word momenteel meerdere malen door Energiedirect gebeld waarin ze ongeveer 72 cent voor gas en 23 cent voor elektra vragen. Ik ben nog aan het kijken bij mijn huidige aanbieder Vattenfal en via gaslicht.com of dit voordeliger kan zijn. Energiedirect biedt gelijk een contact voor 3 jaar. Is dat nu niet juist super interessant? Mede omdat de belasting op gas ieder jaar omhoog gaat, nu ik dit typ denk ik.. de belasting op elektra zal ieder jaar juist omlaag gaan. Op dit moment hebben we nog geen zonnepanelen maar die zullen binnen nu en 2-3 maanden komen.

quote van de gasbelasting:

Op 1 januari 2020 stijgt het tarief van de eerste schijf voor aardgas met 3,99 cent per m3. In de 6 jaren daarna komt hier nog 1 cent per m3 per jaar bij. De maatregel maakt de overstap aantrekkelijker van aardgas naar elektrische en meer duurzame warmteopties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 17:01
THxZ0NE schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:49:
Ik word momenteel meerdere malen door Energiedirect gebeld waarin ze ongeveer 72 cent voor gas en 23 cent voor elektra vragen. Ik ben nog aan het kijken bij mijn huidige aanbieder Vattenfal en via gaslicht.com of dit voordeliger kan zijn. Energiedirect biedt gelijk een contact voor 3 jaar. Is dat nu niet juist super interessant? Mede omdat de belasting op gas ieder jaar omhoog gaat, nu ik dit typ denk ik.. de belasting op elektra zal ieder jaar juist omlaag gaan. Op dit moment hebben we nog geen zonnepanelen maar die zullen binnen nu en 2-3 maanden komen.

Op 1 januari 2020 stijgt het tarief van de eerste schijf voor aardgas met 3,99 cent per m3. In de 6 jaren daarna komt hier nog 1 cent per m3 per jaar bij. De maatregel maakt de overstap aantrekkelijker van aardgas naar elektrische en meer duurzame warmteopties.
Geen expert... Maar aangezien het een belastingmaatregel is verwacht ik dat ze dit gewoon door kunnen berekenen, 3 jaar vast of niet.
Energiebedrijven zijn ook niet gek :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

heho

Ommen, Overijssel

Belasting gaat gewoon omhoog hoor, maakt de duur van je contract niks uit.
Alleen de kale gas en stroom prijs staat vast gedurende je contract tijd.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had een contract tot 2024 met Pure Energie en vond het wel prima zo, totdat Essent belde met een aantrekkelijk aanbod. Essent wilde de boete vergoeden en scheelde op de stroom € 10 per maand en kreeg per jaar € 50 terug plus nog een korting als je langer klant blijft. Ja dan was de beslissing snel genomen. Ik kreeg met Pure Energie wel € 75 per jaar terug maar bij Essent scheelde al door de lagere stroomtarieven het € 120 per jaar naast de € 50 cashback en ook nog de korting voor klanten, ik geloof iets van 5%. Dan is het rekensommetje snel gemaakt en dan ga ik weer terug naar Essent.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
THxZ0NE schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:49:

3 jaar is niet interessant omdat dit alleen geld voor de kale (gas) prijzen, dus niet voor de belastingen en toeslagen, dus die stijgen dan ook gewoon ieder jaar ook al heb je een contract van 3 jaar!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:21

QinX

Shai-Hulud

Langzaamaan aan het oriënteren voor de overstap van 15 januari.
Dit jaar waarin externe invloeden geen invloed hebben gehad op mijn verbruik.

Ik ga overschot hebben, hoewel ik nu flink met een elektrische kachel stook in plaats van gas waar nodig.
Mijn verwachte eindstanden zijn
Afname Normaal500
Afname Dal1050
Levering Normaal1750
Levering Dal700
Gas310

Als ik deze info bij Easyswitch invul krijg ik als 2 zeer verschillende aanbiedingen.
€17,37 p/maand bij Essent.
Hier krijg ik een 200 euro welkomstkorting, maar de tarieven voor terugleveren zijn laag.
Terugleververgoeding (normaal) per kWh€ 0,06060
Terugleververgoeding (dal) per kWh€ 0,05440
Welkomstkorting€ 200

Het volgende aanbod is €22,08 p/maand via Greenchoice, geen welkomstkorting, maar wel gunstige teruglevertarieven.
Terugleververgoeding (normaal) per kWh€ 0,11000
Terugleververgoeding (dal) per kWh€ 0,11000
Welkomstkorting€ 0

Voor de rest zijn de tarieven hetzelfde.
Wat is hier wijsheid. Ik wil het aankomende jaar proberen zoveel mogelijk van mijn overschot op te maken door minder met gas te verwarmen. Dus dan is Essent de beste keuze aangezien geld krijgen voor iets wat ik niet lever niet uitmaakt?

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
CashbackXL heeft mij helaas maar 18 euro (ipv 36) toegekend voor het overstappen naar Vattenfall.
Ik heb nu maar een claim geopend. Hopen dat ze die andere 18 ook nog toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Mis ik iets?
Ik kom op €547,87‬ in plaats van de genoemde €264,97 uit als ik alles optel.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fx636dU.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:56
QinX schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:39:
Mis ik iets?
Ik kom op €547,87‬ in plaats van de genoemde €264,97 uit als ik alles optel.
[Afbeelding]
Vermindering energiebelasting? Cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

cryptapix schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:29:
[...]

Vermindering energiebelasting? Cashback?
Geen cashback bij deze aanbieding.
Vermindering energiebelasting is €373,33 toch? dan kom ik op €174,54. Klopt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:00
QinX schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:37:
[...]

Vermindering energiebelasting is €373,33 toch? dan kom ik op €174,54. Klopt nog niet.
Waarom vraag je dit hier en niet bij Easyswitch.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:56
QinX schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:37:
[...]

€ 311,62 in 2019, maar dan ben je er nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

arpeggio schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:43:
[...]

Waarom vraag je dit hier en niet bij Easyswitch.nl ?
Al aan het doen, maar dat schiet niet zo op.
cryptapix schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:44:
[...]

€ 311,62 in 2019, maar dan ben je er nog niet ;)
Thnx for de heads up, maar het verschil blijft inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik zat daar ook mee toen ik aan het vergelijken was. Zit even m'n hersens te kraken waar dat aan lag, volgens mij aan hoe er gesaldeerd word. En zoals anderen aangeven mist de vermindering energiebelasting.

Ik kom overigens op een jaartotaal van 236.25

STROOMTARIEFVERBRUIKPER JAAR
Terugleververgoeding (normaaltarief)0,11-1248-€ 137,28
Leveringskosten (daltarief)0,000000€ 0,00
Vaste leveringskosten€ 54,00
Vermindering energiebelasting (vast)-€ 311,62
Totale netbeheerkosten stroom (vast)€ 230,29
GASTARIEFVERBRUIKPER JAAR
Leveringskosten0,29282310€ 90,77
Vaste leveringskosten€ 54,00
Energiebelasting 1 - 170000 m30,35469310€ 109,95
Opslag Duurzame Energie 1 - 170000 m30,0634310€ 19,65
Totale netbeheerkosten gas (vast)€ 126,48
KORTING€ 0,00
€ 236,25

Edit:
Je moet in dit venster onderin doorklikken naar "Bekijk productdetails >"
Vervolgens het kopje "Totale kosten uitgesplitst"
Daar zul je 2 regels aantreffen voor normaaltarief en daltarief. Waarschijnlijk lever je stroom in normaaltarief en gebruik je stroom in daltarief.

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 25-11-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Zojuist "antwoord" van Easyswitch.

Gaslicht gebruikt een andere berekening
voor salderen
Elke leverancier heeft een andere methode
voor het berekenen van het terugleveren elektra
hier komt het verschilv vandaag.
vandaan*
uiteindelijk zul je de juiste berekening pas krijgen van de leverancier.

Wat heb ik dan aan vergelijken?

Ik geef je hier gelijk in
Dit is inderdaad een gebrek aan onze website
Maar wij zijn qua development nog niet zo ver om dit op deze manier te berekenen.

Dezelfde waardes op gaslicht.com geven mij compleet andere resultaten.
Essent: € 122,69
eerst volgende aanbod: €226.

Bij details zie je ook dat de bedragen anders worden opgebouwd.
Essent doet alles van elkaar aftrekken
de tweede partij, doet verbruik voor dal berekenen en teruglevering voor normaal.

Dat is een aardig verschil.

[ Voor 12% gewijzigd door QinX op 25-11-2019 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Klopt, daarom gebruik ik een eigen excel-bestandje ;)

Bij mij was het verschil kleiner, namelijk 15 euro tussen gaslicht en easyswitch.

Hier een overzicht per leverancier.
https://www.gaslicht.com/energiebesparing/terugleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 18:40

BTS

Zit al jaren bij Nuon maar gaan overstappen naar Greenchoice, 4 cent meer voor ons PV overschot.
Zetten het voor 1 jaar vast.
Vaste kosten scheelde iets geloof ik.
Hebben bij de Nuon 25% korting maar met het salderen schieten we daar niks mee op.

Ik zit helaas op stadsverwarming dus daar valt weinig over te stappen, behalve afstappen.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik heb mijn Excelbestandje er weer eens bijgepakt voor dit jaar. Uiteindelijk bleek Innova met bonus van 376 euro toch de goedkoopste. Nu is dit nog een onbekende partij maar heb de gok toch maar gewaagd, zal wellicht m'n maandbedrag wat verlagen. Afgesloten via Easyswitch want dan ontvang je via CashbackXL nog eens 18 euro terug, en daarbij kon ik de welkomstbonus ook niet in alle andere vergelijks tevoorschijn toveren.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Na aanleiding van de vreemde cijfers die ik bij easyswitch kreeg, heb ik voor de gein eens bij Oxxio gevraagd hoe het ziet met de vermindering energiebelasting als je meer terug levert dat verbruikt.

Letterlijk aan de telefoon:
Levert u meer dan u verbruikt, dan heeft u geen recht op de vermindering energiebelasting.
Echter als u ook maar 1kWh heeft verbruikt, dan weer wel.
Tijd dus om 70 euro aan overschot te verbruiken in plaats van gas en daarvoor ook nog 240 euro meer voor te krijgen.

Wat wel vreemd is dat hier gezegd wordt dat ook al lever je meer terug dan je verbruikt, dat je dan evengoed de vermindering van de energiebelasting krijgt.
https://forum.eneco.nl/zo...ng-bij-zonnepanelen-14339

Hier wordt het ook door meerdere gevraagd en zegt gaslicht dat je ten alle tijden de vermindering moet krijgen.
https://www.gaslicht.com/...elasting-vermindering-mis

Overheid zegt niets over hoe het zit met teruglevering, wel dat als je minder energiebelasting hebt betaald, je wel recht hebt op het volledige bedrag:
https://www.rijksoverheid...astingen/energiebelasting

Iemand die een definitief antwoord hierop heeft?
Verrekening vermindering energiebelasting
De energieleverancier verrekent de belastingvermindering met de energierekening. Wie in een jaar minder energiebelasting betaalt dan het bedrag van de belastingvermindering, krijgt toch de volledige belastingvermindering. Verhuist u binnen de verbruiksperiode van een jaar? Dan wordt de belastingvermindering naar evenredigheid berekend.

[ Voor 6% gewijzigd door QinX op 27-11-2019 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Misschien heb je het al voorbij zien komen in de krant of online. Vandebron bundelt krachten met Essent. Zoals verwacht hebben we veel reacties binnengekregen op dit nieuws. Soms vol ongeloof, soms juist heel begripvol. We lichten onze keuze graag toe in een persoonlijk mailtje.
:w
Daaaaaaag VanDeBron!
Ik vond het al niet OK dat jullie me opeens van windenergie op biomassa hadden gezet "want het windmolenpark is er mee gestopt", maar it is gewoon einde oefening.

Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/planet4-netherlands-stateless/2019/11/5617ffb6-schermafbeelding-2019-11-08-om-16.03.06.png
https://www.greenpeace.or...ne-stroom-ranglijst-2019/

Maar eens naar de bovenste 10 kijken en zien wie er geen onderdeel zijn van een van de meest vervuilende energiebedrijven.

Iemand nog suggesties?

EDIT: Sailliant detail, ze hebben publiek aangegeven dat ze dit nauwelijks opzeggingen heeft gekost.
Nogal wiedes, ze hebben hun klanten een week (!) na de overgang pas persoonlijk geïnformeerd. Gisteren kreeg ik de mail dat ze zijn overgenomen. Zo kan ik het ook. :) Eerst het nieuws naar buiten brengen op een manier dat het relatief weinig rumoer geeft, dán zeggen dat het je geen klanten heeft gekost en pas daarna je klanten informeren. Ik heb zo het idee, dat ze over een week of 2 wél opeens een hoop klanten kwijt zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door unezra op 28-11-2019 07:51 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
In mijn grote zoektocht naar een correct vergelijk tussen alle aanbiedingen. Zit ik mij af te vragen of Essent ook bij verleningen alle tarieven moet aangeven voordat je toezegt op de verlening?

Want bij de optie tot verlengen worden alleen totaal bedragen genoemd per maand/jaar. Die bedragen zijn gebaseerd op onrealistische verbruikscijfers dus lekker vergelijk gaat ook niet.

Er zijn een 3 tal linkjes die toegang geven to actie/algemene voorwaarden, maar geen tarieven.

Na toezeggen zullen de gegevens vast beschikbaar zijn. Nu met mijn huidige contract is dat ook allemaal perfect in te zien. Maar ik zou graag die zaken vooraf willen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

QinX schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:50:
Na aanleiding van de vreemde cijfers die ik bij easyswitch kreeg, heb ik voor de gein eens bij Oxxio gevraagd hoe het ziet met de vermindering energiebelasting als je meer terug levert dat verbruikt.

Levert u meer dan u verbruikt, dan heeft u geen recht op de vermindering energiebelasting.
Tijd dus om 70 euro aan overschot te verbruiken in plaats van gas en daarvoor ook nog 240 euro meer voor te krijgen.

Wat wel vreemd is dat hier gezegd wordt dat ook al lever je meer terug dan je verbruikt, dat je dan evengoed de vermindering van de energiebelasting krijgt.

Hier wordt het ook door meerdere gevraagd en zegt gaslicht dat je ten alle tijden de vermindering moet krijgen.

Overheid zegt niets over hoe het zit met teruglevering, wel dat als je minder energiebelasting hebt betaald, je wel recht hebt op het volledige bedrag:

[...]
Als het klopt dat je per se 1kWh moet verbruiken zal het wellicht handiger zijn gewoon een verbruik van 1kWh op te geven, dan loopt je meter achter maar dat levert je dan gratis verbruik op in een jaar dat je wel meer verbruikt dan je genereert. Wellicht een handige strategie als je planned binnenkort bijv. electrisch te gaan rijden. Beter dan 70 euro aan energie verspillen zou ik zeggen.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

i7x schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:40:
[...]

Als het klopt dat je per se 1kWh moet verbruiken zal het wellicht handiger zijn gewoon een verbruik van 1kWh op te geven, dan loopt je meter achter maar dat levert je dan gratis verbruik op in een jaar dat je wel meer verbruikt dan je genereert. Wellicht een handige strategie als je planned binnenkort bijv. electrisch te gaan rijden. Beter dan 70 euro aan energie verspillen zou ik zeggen.
In het topic over energieproductie is het antwoord dat je gewoon recht hebt op de vermindering energiebelasting.

Hoewel ik nu dus elektrisch aan het bijverwarmen ben, hoef ik niet de kachel de rest van het jaar aan te laten staan om nog 1250 kWh aan overschot te verbruiken. Ik krijg mooi mijn 70 euro en 311 euro op de eind nota :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkie55
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 18:12
Reken ik mij rijk of mis ik iets?

Ik heb net een warmtepomp geïnstalleerd en met de saldering van mijn PV systeem kom ik op NUL uit. Ik wil de gasmeter gewoon houden.

Vaste leveringskosten stroom € 59,82
Netbeheerkosten (Liander 3x25) € 252,40
Vaste leveringskosten gas € 59,82
Netbeheerkosten (Liander G6 < 500 m3) € 137,66 +
-------------------
€ 509.70
Vermindering EnergieBelasting in 2020 € 527,17 -
-------------------
GRATIS GELD!!! € 17.47

Als ik nu overstap naar een andere leverancier krijg ik dan €120,- welkomstpremie ?

Totaal GRATIS GELD € 137,47 ? :9~ :9~ :9~

18.090 Wp | 60Heatpipes | Auer Edel eau 270ltr | Panasonic J 9kW | Mitsubishi HI 5kW | 3 x Fujitsu General 2,5kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:20

koku

Tnet Devver
Onlangs ben ik overgestapt naar UnitedConsumers, morgen gaat het in. Ik kon vandaag het termijnbedrag aanpassen, blijken ze een apart termijnbedrag te hebben voor gas en electra. Heb maar een beetje gegokt dat ik iets meer aan gas kwijt ben en een 60/40 verdeling gemaakt. Ik had dit nog niet eerder gezien bij andere leveranciers... Benieuwd hoe ze dat met de jaarrekening rechtpuzzelen als blijkt dat ik voor gas te veel heb betaald en voor energie te weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58

Theo

moederbord

Nickkie55 schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:50:
Reken ik mij rijk of mis ik iets?

Ik heb net een warmtepomp geïnstalleerd en met de saldering van mijn PV systeem kom ik op NUL uit. Ik wil de gasmeter gewoon houden.

Vaste leveringskosten stroom € 59,82
Netbeheerkosten (Liander 3x25) € 252,40
Vaste leveringskosten gas € 59,82
Netbeheerkosten (Liander G6 < 500 m3) € 137,66 +
-------------------
€ 509.70
Vermindering EnergieBelasting in 2020 € 527,17 -
-------------------
GRATIS GELD!!! € 17.47

Als ik nu overstap naar een andere leverancier krijg ik dan €120,- welkomstpremie ?

Totaal GRATIS GELD € 137,47 ? :9~ :9~ :9~
Lijkt het wel op. De vermindering van energiebelasting gaat volgend jaar stevig omhoog van 311 naar 527 euro. Ofwel; stiekem is jouw energierekening voor volgend jaar totaal 509 euro. Maar omdat je 527 euro korting krijgt (via de belasting) krijg je gratis geld.

Die verhoging van de 'vermindering energiebelasting' lijkt pas zeer recent bekend te zijn geworden. Vooral voor personen zoals jij (amper geen energieverbruik) is dit erg gunstig aangezien het geen waar deze korting mee is gestegen een gemiddeld huishouden ook weer kwijt is aan extra heffingen op een kuub gas en een kWh aan stroom.

In jouw geval gaan de verbruikskosten dus maar een beetje omhoog, terwijl de vaste korting stevig stijgt. Gevolg: gratis geld. Plus inderdaad die 120 euro aan overstapbonus. 137 euro cadeautje van de zaak :P

Ik heb een paar weken gelden de overstap geregeld. Toen was het nieuwe kortingsbedrag nog niet bekend, en kwam ik uit op ongeveer 60 euro per jaar wat ik mag betalen voor stroom en gas (ook zonnepanelen en warmtepomp). Maar nu blijkt dus dat ik volgend jaar 150 euro toe ga krijgen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Theo op 05-12-2019 17:31 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
i7x schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:03:
Ik heb mijn Excelbestandje er weer eens bijgepakt voor dit jaar. Uiteindelijk bleek Innova met bonus van 376 euro toch de goedkoopste. Nu is dit nog een onbekende partij maar heb de gok toch maar gewaagd, zal wellicht m'n maandbedrag wat verlagen. Afgesloten via Easyswitch want dan ontvang je via CashbackXL nog eens 18 euro terug, en daarbij kon ik de welkomstbonus ook niet in alle andere vergelijks tevoorschijn toveren.
Heb je je maandbedrag kunnen verlagen bij Innova?
Het verschilt nog wel eens per provider hoe makkelijk het is om het maandbedrag te verlagen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voor wat het waard is: dat gratis geld doet me niets meer en ik blijf maar ideologisch stroom kopen bij Greenchoice. Zolang onderzoek laat zien dat ze serieus groene stroom blijven doen blijf ik bij hun zitten. Via Greenchoice ook windvangers gekocht voor langere termijn, dus daarmee committeer ik me voor dezelfde termijn.
Ik heb zonnepanelen, dus koop slechts 600 kWh en 1000 m3 gas bij (groen), ik vind het zoeken van 10 euro/maand het niet waard om mogelijk bij een viespeuk uit te komen.

Vandebron was voor mij een alternatief maar de aankoop door Essent valt mij niet te rijmen. Goedkoop = duurkoop blijkt maar weer. Dat Eneco bij Mitsubishi (windmolenparkbouwer) uitkomt vind ik dan wel weer bemoedigend. Het kan dus wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 07-12-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Teleluvr schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 11:16:
[...]

Heb je je maandbedrag kunnen verlagen bij Innova?
Het verschilt nog wel eens per provider hoe makkelijk het is om het maandbedrag te verlagen...
Weet ik nog niet. Contract gaat pas februari in maar rond deze tijd van het jaar zijn de bonussen altijd het hoogste dus vandaar dat ik het dan alvast uitkies. Overigens zag ik in het contract niets over mijn ingevulde verbruik; ze gaan gewoon uit van de historie, en wij zijn absoluut geen grootverbruikers dus we zitten sowieso best veilig. Maar zal het wellicht nog een beetje proberen te verlagen tegen die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:41
i7x schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:24:
[...]

Weet ik nog niet. Contract gaat pas februari in maar rond deze tijd van het jaar zijn de bonussen altijd het hoogste dus vandaar dat ik het dan alvast uitkies. Overigens zag ik in het contract niets over mijn ingevulde verbruik; ze gaan gewoon uit van de historie, en wij zijn absoluut geen grootverbruikers dus we zitten sowieso best veilig. Maar zal het wellicht nog een beetje proberen te verlagen tegen die tijd.
Ik kan niet zeggen dat die bonussen nu zo hoog zijn. Afgelopen jaar in januari contract afgesloten en toen kreeg ik €360 terug zonder dat er in de actievoorwaarden iets staat van "we mogen de korting verlagen als uw verbruik lager is dan wat u opgeeft" als ik nu kijk moet ik het doen met een schamele €220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hoe komt het dat ik volgens berekeningen van verschillende sites nu maar op ongeveer 12 euro per maand uitkom ipv de 25 euro van vorig jaar voor alleen elektriciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

RenaldoN schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:37:
[...]

Ik kan niet zeggen dat die bonussen nu zo hoog zijn. Afgelopen jaar in januari contract afgesloten en toen kreeg ik €360 terug zonder dat er in de actievoorwaarden iets staat van "we mogen de korting verlagen als uw verbruik lager is dan wat u opgeeft" als ik nu kijk moet ik het doen met een schamele €220
Ja ik had ook net iets hoger met m'n huidige contract (380, eind vorig jaar afgesloten). Maar die contract clausule zou ik mij niet te veel druk om maken. Wat ik heb opgegeven staat niet eens ergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
i7x schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:57:
[...]

Ja ik had ook net iets hoger met m'n huidige contract (380, eind vorig jaar afgesloten). Maar die contract clausule zou ik mij niet te veel druk om maken. Wat ik heb opgegeven staat niet eens ergens vermeld.
als er zo'n regel insta ga ik het risico niet lopen. afgelopen jaar Nuon en Oxxio gebruikt en die hadden dit soort voorwaarden: zodra wij de korting vermelden op het contract mogen wij die later niet meer terugdraaien.

Essent bijv. doet dit:
De hoogte van de eenmalige korting is afhankelijk van
het door u ingeschatte verbruik van stroom en gas bij uw
aanmelding. Als uw historische jaarverbruik en uw
daadwerkelijke verbruik behoorlijk afwijken van uw zelf
ingeschatte verbruik dan kan dit gevolgen hebben voor
de hoogte van de eenmalige korting op uw jaarnota.

mij niet gezien dan :) 2000M3 opgeven en 50 gebruiken :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RenaldoN
Blaze85 schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:58:
Hoe komt het dat ik volgens berekeningen van verschillende sites nu maar op ongeveer 12 euro per maand uitkom ipv de 25 euro van vorig jaar voor alleen elektriciteit?
€200 extra teruggaaf energie belasting die ze verrekenen op de electra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 17:17
Ik ben aan het vergelijken, kom ik bij Nuon Vattenfall een belastingsvermindering van 527 tegen (43,93 per maand). Mijn verwachtte stroomverbruik ligt op de 1950kWh en ik verwacht 950 kWh terug te leveren via mijn zonnepanelen. Volgens deze berekening zou ik nu nog maar 20,40 gaan betalen voor 1000kWh over een jaar tijd? Lijkt mij wel heel erg weinig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/moWGRvacwMBUghwGxqJbzpra/thumb.jpg

Bij b.v. Oxxio zie ik met hetzelfde verbruik (1000kWh en 600m3 gas) een belastingsvermindering van in totaal 311 euro (afaik voor gas en stroom). Dat scheelt gewoon meer dan 200 euro :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33
@.Kaas

Dat zijn gewoon de bedragen van vermindering Energiebelasting van 2019 en 2020.

Voor 2019 is het €311,62 en in 2020 wordt ie €527,17.

Volgend jaar kan de overheid beweren dat de energienota omlaag is gegaan en die belachelijke verhoging in 2019 wordt dan snel vergeten. Ondertussen betaal je wel meer dan in 2018. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 17:17
@GioStyle Aha, ik lees het nu net inderdaad dat er een verhoging van de belastingsvermindering plaatsvind in 2019 met €216. Blijkbaar gebruikt Oxxio nog de belasting van 2019 in de berekening en nuon al die van 2020, dat verklaart wel het grote verschil :)

[ Voor 3% gewijzigd door .Kaas op 08-12-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
Dat vrijopnaam is wel een interessante optie, en het feit dat je daar zonnepanelen kunt "kopen" vind ik een tof initiatief. Maar, reken ik nu goed dat ik minstens 5 jaar klant moet blijven om de investering van die panelen eruit te halen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:33
Na vorig jaar voor het eerst te zijn overgestapt (van jaren lang Delta naar Eneco) ben ik er gisteren weer eens een avond voor gaan zitten en heb verschillende scenario's (hoog verbruik, laag verbruik, met en zonder verwachte opbrengst van nog te plaatsen zonnepanelen) met de verschillende vergelijkingssites vergeleken.
In alle gevallen komen OXXIO en United Consumers samen als goedkoopte tevoorschijn (paar Euro verschil).

Vul ik echter direct bij NUON / Vattenfall mijn gegevens in dan zijn zij in alle gevallen de goedkoopste omdat zij €250 bonuskorting geven, iets wat ik in de vergelijkingssites niet terug zie.

Heeft NUON geen goede deals met de diverse vergelijkingssites of wat is hier aan de hand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
PeterPan schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 12:21:
Na vorig jaar voor het eerst te zijn overgestapt (van jaren lang Delta naar Eneco) ben ik er gisteren weer eens een avond voor gaan zitten en heb verschillende scenario's (hoog verbruik, laag verbruik, met en zonder verwachte opbrengst van nog te plaatsen zonnepanelen) met de verschillende vergelijkingssites vergeleken.
In alle gevallen komen OXXIO en United Consumers samen als goedkoopte tevoorschijn (paar Euro verschil).

Vul ik echter direct bij NUON / Vattenfall mijn gegevens in dan zijn zij in alle gevallen de goedkoopste omdat zij €250 bonuskorting geven, iets wat ik in de vergelijkingssites niet terug zie.

Heeft NUON geen goede deals met de diverse vergelijkingssites of wat is hier aan de hand?
Klopt, vergelijken loont, dus tegenwoordig moet je ook al vergelijkers gaan vergelijken. Maakt het er niet makkelijker op ;) Bij mij kwam rechtstreeks bij Vattenfall ook als goedkoopste uit de bus vanwege die bonus. Via CashbackXL kun je nog wel 36 euro extra scoren:
https://www.cashbackxl.nl.../vattenfall-voorheen-nuon

(Ik heb overigens 18 euro cashback ontvangen, de claim voor de overige 18 loopt nog.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

QinX schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:50:

[...]
De informatie van Oxxio is onjuist. Heb toevallig een casus gehad waarbij op jaarbasis exact net zoveel geleverd werd als verbruikt. Een zogenaamde 0-op-de-meter woning. Energieleverancier weigerde daar in eerste instantie vermindering energiebelasting uit te keren. Nadat ik contact met de belastingdienst heb opgenomen hebben ze dit pas gecorrigeerd
Uw vraag is of de heffingskorting, c.q. belastingvermindering kan worden toegepast indien er meer elektriciteit wordt teruggeleverd aan het net dan wordt afgenomen of als men volledig zelfvoorzienend is.

De belastingvermindering kan inderdaad (indien er sprake is van een verblijfsfunctie) worden toegepast indien er meer teruggeleverd wordt aan het net dan van het net wordt afgenomen. Het belangrijkste is dus dat er in de periode op enig moment feitelijk wel iets van het net wordt afgenomen, immers om de vermindering te kunnen toepassen, dient er sprake te zijn van levering.

Indien er meer teruggeleverd wordt dan geleverd, bedraagt de verschuldigde energiebelasting nihil. Op de verschuldigde energiebelasting mag als aan de overige eisen (verblijfsfunctie etc) is voldaan, dan inderdaad een belastingvermindering worden toegepast. Mocht de energieleverancier hier vragen of twijfel over hebben, dan kan zij contact opnemen met het Landelijk Milieubelastingenteam in Arnhem.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zijn de tarieven voor volgend jaar omlaag gegegaan ofzo?

Als ik nu bij Gaslicht.com kijk met 1500kWh/600m3 krijg ik Vattenfall als winnaar met 578,- per jaar. Een maandje geleden toen ik checkte was dit volgens mij wel 100 euro meer. Sowieso op de 2e plek staat UC en WelkomEnergie met 673 en 690.

edit: ja dus: In 2020 veranderen de overheidsheffingen op energie waardoor u minder gaat betalen: per jaar € 154,77

Met een handig schuifje om 2019 en 2020 te vergelijken. Met dezelfde gegevens scheelt het precies 154 euro. :)

[ Voor 28% gewijzigd door xabre16v op 12-12-2019 11:43 ]

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:33
xabre16v schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:39:
Zijn de tarieven voor volgend jaar omlaag gegegaan ofzo?

Als ik nu bij Gaslicht.com kijk met 1500kWh/600m3 krijg ik Vattenfall als winnaar met 578,- per jaar. Een maandje geleden toen ik checkte was dit volgens mij wel 100 euro meer. Sowieso op de 2e plek staat UC en WelkomEnergie met 673 en 690.

edit: ja dus: In 2020 veranderen de overheidsheffingen op energie waardoor u minder gaat betalen: per jaar € 154,77

Met een handig schuifje om 2019 en 2020 te vergelijken. Met dezelfde gegevens scheelt het precies 154 euro. :)
@xabre16v kijk ook even direct bij Vattenfall voor een mogelijk hogere welkomstkorting (€250)

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:45
Jeetje hier ook al €172 minder betalen in 2020.
Volgens mij komt het vooral uit de verhoging van de heffingskorting die in je voordeel werkt wanneer je maar weinig verbruikt? (Hier 1500kwh/360m3)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
PeterPan schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:23:
[...]

@xabre16v kijk ook even direct bij Vattenfall voor een mogelijk hogere welkomstkorting (€250)
Ja heb ik gedaan, inderdaad een premie van 250,- maar als nog in totaal 10,- duurder op jaarbasis als via gaslicht.com met een premie van 205,-

edit: vergeten via CashbackXL naar Vattenfall te gaan, dat scheelt nog eens 36 euro, dan is wel wel direct de goedkoopste. :)

[ Voor 15% gewijzigd door xabre16v op 12-12-2019 15:29 ]

• ronaldo vivaldi
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-07 00:20
Ik krijg nu een verlengaanbod van NLE voor 1 jaar:

ElektriciteitTarief
(normaal) € 0,20997
(dal) € 0,19787 / kWh
Vaste leveringskosten € 2,44 / maand

GasTarief
(normaal) € 0,64509 / m³
Vaste leveringskosten € 2,44 / maand

* Deze tarieven zijn inclusief btw, energiebelasting en ODE.

Laat maar dit is met de belastingtarieven ed van dit jaar.

[ Voor 21% gewijzigd door ronaldo vivaldi op 12-12-2019 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 00:42
Recentelijk overgestapt naar VanDeBron.

Op mijn 2019 contract staat:
€ 0,21856 voor electra
€ 0,65294 voor gas

Nu weet ik dat er wat veranderd in de 2020 belastingstelsel, dus ik kijk weer even bij van de bron wat mijn contract zegt voor 2020

Mijn 2020 prijzen
0,22760 per kWh
0,73164 per m3

Electra gaat omhoog met 4,1% ofwel 0,904 cent per KwH.
Gas gaat omhoog met 12% ofwel 7,87 cent per M3.

Nu lees ik op de rijksoverheid dat de energiebelasting op elektriciteit (0,9cent) en gas omhoog (3,99cent) .
Energiebelasting: tarief elektriciteit omlaag
U betaalt energiebelasting per m3 gas en kWh elektriciteit. Hoe meer energie een huishouden verbruikt, hoe meer energiebelasting wordt betaald. De meeste huishoudens blijven met hun verbruik in de eerste belastingschijf. Het tarief in deze eerste schijf voor elektriciteit gaat vanaf 2020 omlaag. Op dit moment betalen huishoudens voor elektriciteit 9,86 cent per kWh aan energiebelasting. Het tarief van de eerste schijf voor elektriciteit daalt met 0,09 cent per kWh. Dit tarief daalt de komende jaren verder.

Energiebelasting: tarief aardgas omhoog
Het tarief in de eerste schijf voor aardgas gaat juist omhoog. Op dit moment betalen huishoudens voor aardgas 29,31 cent per m3. Op 1 januari 2020 stijgt het tarief van de eerste schijf voor aardgas met 3,99 cent per m3. In de 6 jaren daarna komt hier nog 1 cent per m3 per jaar bij.

De maatregel maakt de overstap aantrekkelijker van aardgas naar elektrische en meer duurzame warmteopties. Zoals een elektrische kookplaat en een warmtepomp die gebruik maakt van aardwarmte.
Dit rijmt niet met de verhoging van de electraprijs die Vandebron rekent (0,904 omhoog ipv 0,09 omlaag) en dat van gas ( 7,87 cent omhoog ipv 3,99 cent).

Mis ik hier iets in de berekening, voordat ik ze ga opbellen en van alles beticht?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:44:

€ 0,21856 voor electra
€ 0,65294 voor gas

Nu weet ik dat er wat veranderd in de 2020 belastingstelsel, dus ik kijk weer even bij van de bron wat mijn contract zegt voor 2020

Mijn 2020 prijzen
0,22760 per kWh
0,73164 per m3

Nu lees ik op de rijksoverheid dat de energiebelasting op elektriciteit (0,9cent) en gas omhoog (3,99cent) .

[...]

Dit rijmt niet met de verhoging van de electraprijs die Vandebron rekent (0,904 omhoog ipv 0,09 omlaag) en dat van gas ( 7,87 cent omhoog ipv 3,99 cent).

Mis ik hier iets in de berekening, voordat ik ze ga opbellen en van alles beticht?
Allereerst is het belangrijk om te weten wat voor contact je hebt. Vast of variabel.
Mocht dat vast zijn, dan zul je echt in de specificatie moeten duiken. De leveringskosten maken maar een deel uit (minder dan de helft) van het totale tarief. Wellicht stijgen de netbeheerkosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Je hebt in elk geval niet het complete plaatje want ookal gaat energiebelasting omlaag, de ODE gaat omhoog.
Als je een lopend contract hebt dat niet variabel is, zullen ze hun eigen prijs echt niet zomaar veranderen. De wijzigingen zijn dan het gevolg van aangepaste belastingen en heffingen. Als je dit wilt checken kun je het beste de complete prijsopbouw opzoeken/opvragen lijkt mij.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Heeft iemand toevallig een overzicht gemaakt van welke provider wel/niet in hun voorwaarden iets opneemt over de bonus en je geschatte vs. daadwerkelijke gebruik? Als ik het goed lees, heeft Nuon/Vattenfall het niet. Daar kun je dus mee spelen... Via hun eigen site krijg je gelijk 250 zonder moeilijk te doen, maar daar zijn de kwh- en m3-tarieven weer veel hoger helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
woekele schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:06:
Heeft iemand toevallig een overzicht gemaakt van welke provider wel/niet in hun voorwaarden iets opneemt over de bonus en je geschatte vs. daadwerkelijke gebruik? Als ik het goed lees, heeft Nuon/Vattenfall het niet. Daar kun je dus mee spelen... Via hun eigen site krijg je gelijk 250 zonder moeilijk te doen, maar daar zijn de kwh- en m3-tarieven weer veel hoger helaas.
Gewoon zelf kijken tijdens het afsluiten. Die actievoorwaarden is maar 1 pagina en die veranderen ze nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04

FutureCow

(C) FutureCow

Ik zie dat verschillende sites al wel de belasting van 2020 laten zien (527 ipv 311 euro) maar nog niet altijd de verhoging van de netbeheerkosten.
Bij Liander:
2019 E: €252,40 G: €191,19
2020 E: €256,68 G: €200,35

Dan kan net de 15 EUR zijn die 2 leveranciers verschillen... (Nuon/Vattenval laten nog de oude bedragen zien, net als Gaslicht.com)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

€ 0,21856 voor electra
€ 0,65294 voor gas

Mijn 2020 prijzen
0,22760 per kWh
0,73164 per m3

[...]

Bij Oxxio voor elektriciteit eenzelfde verhoging van 0,904 cent per KwH.

Wat er gaat gebeuren is dat inderdaad de stroombelasting omlaag gaat, maar de Opslag Duurzame Energie (ODE) gaat omhoog, net als de gasbelasting. Tel de bedragen voor 2020 uit dit document op bij die uit dit document en je ziet precies wat er verandert. Het komt ook exact overeen met de wijzigingen die jij constateert. De meeste huishoudens worden grotendeels gecompenseerd doordat de teruggave energiebelasting met € 215,55 stijgt naar € 527,17.

In de prijsvergelijking bij Gaslicht zie je het goed terug. Met een schakelknop kun je er namelijk voor kiezen de prijzen van 2019 te tonen óf die van 2020. Als je bij een willekeurige aanbieder vervolgens op 'Prijsdetails' klikt en dan op 'Hoe is dit bedrag opgebouwd?', zie je naast 'Overheidsheffingen' het totaal van gasbelasting of stroombelasting inclusief ODE. Het verschil tussen 2019 en 2020 komt exact overeen met de aangekondigde wijzigingen van de gas- en stroombelasting en ODE.

Volgens mij wordt het hier, hier en hier ook redelijk goed uitgelegd.

[ Voor 34% gewijzigd door TexMex op 18-12-2019 01:23 ]

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:53
Ik kreeg deze week telefoon van een energieverkoper (ik geloof gaslicht-wijzer). Ik stelde blijkbaar wat lastige vragen, want ik vroeg gewoon naar het tarief per kw/h electra en per m3 gas. Nam een tweede persoon het gesprek ineens over.

Het aanbod dat ze me deden was een contract van Engie, en dat was écht de allergoedkoopste voor mij. Dus ik gelijk de Engie site openen en kijken, zie ik dat Engie mij zelf nog goedkoper kan aanbieden dan de twee heren aan de telefoon.

Nou, dat vonden ze blijkbaar allemaal wat lastig. Het gesprek werd namelijk meteen opgehangen. Ik gok door nog een ander persoon, want de beste man zat nog midden in een zin.

Zo, die gaan mij waarschijnlijk nooit meer bellen. Hoe dan ook, voor mij ook een seintje om ook eens te gaan zoeken naar een nieuwe leverancier. Want de aanbiedingen waren inderdaad goedkoper dan mijn huidige contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Voor 28 euro extra korting via EasySwitch kun je gaan naar CashbackXL:
https://www.cashbackxl.nl/webshops/easyswitch
Vervolgens klik je op Shop & ontvang cashback.
Nu opent EasySwitch, selecteer de URL balk en plak daarin de volgende link:
*knip* Referral zijn niet toegestaan
Nu sluit je je contract af.

Van CashbackXL ontvang je 18 euro, via de link nog 10 (met een paar weken op je rekening). Toch fijne extra bonus bovenop de standaardacties (die je na een jaar ontvangt).

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 20-12-2019 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:46
Ik heb recent een BV ingeschreven bij de kvk op mijn woonadres. Werd ik gisteren gebeld door het 'Regionaal Consumenten Collectief'. Veel gladde praatjes. Er zou voor mij een nieuw contract klaar staan met 14% lagere tarieven omdat ik nu gebruik mag maken van zakelijke tarieven. Ik vond het maar een vreemd verhaal. Ik vroeg namens wie ze belden. Ze zeiden namens Eneco. Ik natuurlijk nergens toestemming voor gegeven. Ben wel gaan googlen. Ik lees erg veel klachten over dit soort bedrijven.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt hier? Ik ben van plan om na de kerst eens te bellen met Eneco of ze hier inderdaad van weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@Pistachenootje Hier laatst ook gehad, als particulier gebeld, zij zeiden dat ze onafhankelijk waren en de beste deal hadden, ik ben er niet ingetrapt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:13

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Pistachenootje schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:15:
Ik heb recent een BV ingeschreven bij de kvk op mijn woonadres. Werd ik gisteren gebeld door het 'Regionaal Consumenten Collectief'. Veel gladde praatjes. Er zou voor mij een nieuw contract klaar staan met 14% lagere tarieven omdat ik nu gebruik mag maken van zakelijke tarieven. Ik vond het maar een vreemd verhaal. Ik vroeg namens wie ze belden. Ze zeiden namens Eneco. Ik natuurlijk nergens toestemming voor gegeven. Ben wel gaan googlen. Ik lees erg veel klachten over dit soort bedrijven.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt hier? Ik ben van plan om na de kerst eens te bellen met Eneco of ze hier inderdaad van weten.
Wen er maar aan, ik wordt al jaren door dat soort lui gebeld.
Je kan ook nog telefoon verwachten over o.a. kopieerpapier :+
Die lui bellen trouwens voor niemand anders dan zichzelf.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 24-12-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:06
Dat kan je een beetje (maar niet helemaal) voorkomen door dit aan te geven bij de KVK.

Verder direct gesprek beeindigen met een “Ik heb geen interesse”. Geen argumenten geven of wat dan ook.
Voorkomt ook misverstanden over de vraag of je een aanbod accepteert of niet.

Ook aan de deur komen ze wel eens, Ze proberen het soms met een “u heeft recht op zakelijke tarieven”, alsof het een fantastische deal zou zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door wjvh op 24-12-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Laatst online: 18-09 00:13

filthy rich

löp wa los

xabre16v schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:39:
[...]

Ja heb ik gedaan, inderdaad een premie van 250,- maar als nog in totaal 10,- duurder op jaarbasis als via gaslicht.com met een premie van 205,-

edit: vergeten via CashbackXL naar Vattenfall te gaan, dat scheelt nog eens 36 euro, dan is wel wel direct de goedkoopste. :)
Ja Gaslicht kwam bij mij ook iets lager uit dan direct via Vattenfall. Lijkt erop alsof de variabele kosten hoger zijn via Vattenfall dan bij Gaslicht (bijv: 0,233167 om 0,21651 voor stroom voor mij)

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Laatst online: 16:05
Ik zit even op de site van energiedirect. Waarom veranderen de tarieven als je je huisnummer veranderd, gebruik heb ik hetzelfde gelaten. Dat is wel erg bijzonder of niet?

Zie nu ook dat de leveringskosten per huisnummer zomaar €4 per maand/per product verschillen...

Echt raar.

[ Voor 25% gewijzigd door supercop7373 op 29-12-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Dat is heel merkwaardig.
Welke tarieven (prijs per KWh, vastrecht) was er precies anders?

Ik heb het ook geprobeerd, en zie hetzelfde. Ik had even geen zin om in de details te duiken, maar het verbruik was in beide gevallen hetzelfde, en ook beide een 1 jarig contract.
Raar.

[ Voor 51% gewijzigd door wjvh op 29-12-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Volgens mij ging het paar weken eerder over precies hetzelfde, lees hier maar es terug: marcel87 in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Bij mij is het dezelfde straat, en bij de vorige poster ook. Dus geen andere regio of wat dan ook.

Ik heb even verder gekeken: het gaat om de vaste kosten die energie direct in rekening brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Laatst online: 16:05
idd de vaste kosten maar ook een hoger tariefverschil in zowel gas als stroom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29

BCC

https://www.theguardian.c...ll-after-gas-prices-halve - Moet ik nog ff wachten met overstappen? Of gewoon een aanbieder met variabel tarief kiezen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:08
BCC schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:18:
https://www.theguardian.c...ll-after-gas-prices-halve - Moet ik nog ff wachten met overstappen? Of gewoon een aanbieder met variabel tarief kiezen?
Gasprijzen worden maar 2x per jaar bijgesteld. Dat kan dus wel even duren, of ze moeten op 1 januari al lager zijn....

https://www.essent.nl/ken...erekening/opbouw-gasprijs

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29

BCC

Ik moet pas 1 feb switchen, dus dan wacht ik zeker nog even af :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Eindafrekening ontvangen, vrijwel identiek verbruik, maar mijn rekening is wel 25% hoger uitgevallen.
Mijn jaarlijkse werkwijze is als volgt:
- Ik vul mijn geschat verbruik (dit klopt ook elke keer vrij nauwkeurig) op een aantal vergelijkingssites in
- Ik pak de leverancier (die goed aangeschreven staat) waar het totaalbedrag het laagst is
- Gaan met die banaan...

Ik hou me niet bezig met de detailcijfertjes, omdat het in principe zo volledig zou moeten zijn.

Bij 2500kwh / 1500 m3;

- 2018: € 1275
- 2019: € 1606

Vind het toch vreemd dat ik een stuk hoger zit dan de landelijk gemiddelde stijging. Wellicht op een ongunstig moment mijn contract afgesloten :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@PnD Leg de rekeningen eens naast elkaar, dan kun je zien waar het verschil zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:33
@Pistachenootje
Hier mijn tips
Zoals iemand al aangaf melden bij KvK dat je niet lastig gevallen wil worden. Dit help overigens niet veel.

Bekijk alle aanbieding per post met grote argwaan, een bedrijf die je zomaar iest stuurt doet dat 99,9% om er
zelf beter van te worden.
Telefoon, energie en andere verkopers gewoon resoluut afwijzen .
Helemaal energie op je huisadres waar je BV gevestigd is en waarschijnlijk 95% van de energie prive gebruik is heeft helemaal geen voordeel. Daarnaast als je via de BV energie afnemen gaat doe je afstand van de je consumenten rechten en de bijbehordende beschermingen. Gewoon niet doen.

Helaas spamt de KvK overal je telefoon nummer welke allerlei kopieersites overnemen en je ook nog door buitenlandse investeerders gebeld wordt voor fantastische aanbiedingen.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33
Dat is toch algemeen bekend dat de energierekening in 2019 fors hoger is vergeleken met voorgaande jaren.

https://www.cbs.nl/nl-nl/...ierekening-334-euro-hoger

Het CBS spreekt over een stijging van €300 voor een gemiddeld huishouden. En volgens het CBS gebruikt een gemiddeld huishouden ongeveer 3000 kWh en 1500 m^3 gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 13:38
Zijn er nog sites waar je gewoon de kwh en m3 prijs direct in een overzicht kan zien? Overal waar ik kom moet je minimaal 3x klikken om deze prijzen te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:51
mijn contract loopt op 30 januari af. Meestal stap ik zo rond deze tijd dan over.
Wat is wijsheid nu? Wachten tot gasprijzen dalen en dan overstappen (huidig contract wordt omgezet naar contract voor onbepaalde tijd en is per direct opzegbaar) of nu toch gewoon overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
Wij wonen nu net een jaar in onze nieuwe woning en hebben er dus ook een jaar energie op zitten. Gedurende het jaar 2x het voorschot aangepast, deze stond eerst véél te laag, toen een paar maanden een inhaalslag gemaakt en de afgelopen maanden op het voorschotbedrag gezet waarvan ik dacht dat het de juiste was.
Uiteindelijk nog 3eu bijbetalen, zo zie ik het graag :P
Wat ik dan weer niet snap is dat EnergieDirect mijn voorschot wel automatisch 50eu omhoog heeft geknald. Terwijl het huidige voorschot spot-on is én de prijzen hoogstwaarschijnlijk gaan dalen :/
Dat heb ik gelijk maar weer teruggedraaid, maar ik gok dat dat voor januari nog niet geld...

Tja en nu. Overstappen natuurlijk, maar wanneer...
Gaslicht en Pricewise geven aan dat ze al met de 2020 tarieven rekenen. Bij Independer zie ik dat er niet bij staan, maar daar rollen (bij gelijk ingevuld verbruik uiteraard) wel de gunstigste aanbiedingen uit. Wetende dat de prijzen iets dalen zullen die dus ook wel de nieuwe tarieven hanteren. Het lijkt er overigens op dat we 300 á 400eu goedkoper uit zullen zijn komend jaar, is toch geld...
Ik ga het de komende weken nog even aanzien en wat verder grasduinen en dan maar overstappen naar de goedkoopste waarbij de leverancier niet al teveel negatieve hits op Google oplevert :)

Ik reken overigens gewoon met het verbruik van het afgelopen jaar, alhoewel ik al weet dat elektra een stuk meer zal zijn komend jaar (nieuwe keuken met inductie, Quooker etc) en gas een stukje minder wegens aanschaf pelletkachel. Je moet toch iets als uitgangspunt nemen en dan ga ik het net als afgelopen jaar wel finetunen gedurende het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:25
B-Real schreef op maandag 30 december 2019 @ 15:37:
Wij wonen nu net een jaar in onze nieuwe woning en hebben er dus ook een jaar energie op zitten. Gedurende het jaar 2x het voorschot aangepast, deze stond eerst véél te laag, toen een paar maanden een inhaalslag gemaakt en de afgelopen maanden op het voorschotbedrag gezet waarvan ik dacht dat het de juiste was.
Uiteindelijk nog 3eu bijbetalen, zo zie ik het graag :P
Wat ik dan weer niet snap is dat EnergieDirect mijn voorschot wel automatisch 50eu omhoog heeft geknald. Terwijl het huidige voorschot spot-on is én de prijzen hoogstwaarschijnlijk gaan dalen :/
Dat heb ik gelijk maar weer teruggedraaid, maar ik gok dat dat voor januari nog niet geld...

Tja en nu. Overstappen natuurlijk, maar wanneer...
Gaslicht en Pricewise geven aan dat ze al met de 2020 tarieven rekenen. Bij Independer zie ik dat er niet bij staan, maar daar rollen (bij gelijk ingevuld verbruik uiteraard) wel de gunstigste aanbiedingen uit. Wetende dat de prijzen iets dalen zullen die dus ook wel de nieuwe tarieven hanteren. Het lijkt er overigens op dat we 300 á 400eu goedkoper uit zullen zijn komend jaar, is toch geld...
Ik ga het de komende weken nog even aanzien en wat verder grasduinen en dan maar overstappen naar de goedkoopste waarbij de leverancier niet al teveel negatieve hits op Google oplevert :)

Ik reken overigens gewoon met het verbruik van het afgelopen jaar, alhoewel ik al weet dat elektra een stuk meer zal zijn komend jaar (nieuwe keuken met inductie, Quooker etc) en gas een stukje minder wegens aanschaf pelletkachel. Je moet toch iets als uitgangspunt nemen en dan ga ik het net als afgelopen jaar wel finetunen gedurende het jaar.
Zou de stroom toch maar wat hoger schatten, inductie kost 400 kWh een quooker ook 400 en een pellets kachel trekt ook aardig stroom, durf er niet echt getal aan te hangen maar ook honderden....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:34
Klopt, ik kan het ook gelijk hoger zetten. Maar afgelopen jaar werkte finetunen per jaar ook prima. Vond het wel een leuk spelletje :P

En als gas te hoog staat en elektra te laag zal het per saldo (in euro's) wel ongeveer om het even zijn gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
Ik was vandaag naar Oxxio overgestapt voor alleen stroom, en ik kwam op 10,40 euro per maand uit.

Wat ik nu niet snap is dat Oxxio het opeens over 30 euro "service- en administratiekosten" heeft en het termijnbedrag op 13 euro per maand uitkomt. Waar slaat dit op? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 11:09
Blaze85 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:06:
Ik was vandaag naar Oxxio overgestapt voor alleen stroom, en ik kwam op 10,40 euro per maand uit.

Wat ik nu niet snap is dat Oxxio het opeens over 30 euro "service- en administratiekosten" heeft en het termijnbedrag op 13 euro per maand uitkomt. Waar slaat dit op? |:(
Volgens mij worden de service- en administratiekosten uitgesmeerd over het jaar. Dat klopt ook met termijnbedrag van €13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
StephanO1990 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 20:35:
[...]

Volgens mij worden de service- en administratiekosten uitgesmeerd over het jaar. Dat klopt ook met termijnbedrag van €13.
Ja, maar hier lees ik dat die service- en administratiekosten niet gelden bij automatische incasso?
https://www.energieleveranciers.nl/oxxio/ervaringen?page=2
30 euro administratiekosten waarom?
Rinus Bakker , 12 februari 2019

Net overgestapt naar oxxio en de app gedownload lees ik dat er 30 euro service- en administratiekosten extra in rekening gebracht wordt

Dit staat niet vermeldt bij gaslicht.com

Weg voordeel !!!!!

Als ik dat had geweten
Reactie van Oxxio , 14 februari 2019

Hi Rinus,

Bedankt voor jouw review. Het klopt dat er administratiekosten zijn, deze gelden echter alleen voor klanten die betalen per acceptgiro. Voor nieuwe klanten hanteren wij de betaalwijze automatische incasso. Dit houdt in dat de administratiekosten dus niet voor jou gelden.

Als je nog andere vragen hebt waar we je mee mogen helpen, zien we graag een bericht van je tegemoet. Dit kun je doen via Facebook, Twitter of via de chat op onze site.

Groet,

Oxxio Webcare
Reactie Ben, 9 maart 2019

Hoi Oxxio,

Op mijn jaarnota van 2018 zie ik 30,- Administratiekosten terwijl ik 24,- korting krijg voor betaling met automatische incasso. Per saldo betaal ik dus 6,-. Dus wel degelijk administratiekosten. Graag jullie reactie
Maar als ik inlog bij Mijn Oxxio staat er betaalmethode: Acceptgiro (terwijl ik natuurlijk automatische incasso en IBAN had ingevuld; staat ook in het opgestuurde contract). Maar wijzigen kan niet, want ik neem nu nog geen stroom van ze af.

Uitermate slordige communicatie van zo'n gevestigd energiebedrijf. Who the hell gebruikt er nog acceptgiro's als iemand zich online aanmeldt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 11:09
Blaze85 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:00:
[...]

Ja, maar hier lees ik dat die service- en administratiekosten niet gelden bij automatische incasso?

[...]

Maar als ik inlog bij Mijn Oxxio staat er betaalmethode: Acceptgiro (terwijl ik natuurlijk automatische incasso en IBAN had ingevuld; staat ook in het opgestuurde contract). Maar wijzigen kan niet, want ik neem nu nog geen stroom van ze af.

Uitermate slordige communicatie van zo'n gevestigd energiebedrijf. Who the hell gebruikt er nog acceptgiro's als iemand zich online aanmeldt?
Ja ik snap er ook niets van... Ik denk je maar even contact moet opnemen met Oxxio.

Zijn er overige kosten?
Betaal je anders dan via automatische incasso? Dan betaal je hiervoor € 2,50 administratiekosten per maand. Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxkuil
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik zit nu bij Essent en ik ben daar wel tevreden over. Via:
https://www.essent.nl/con...f-1-jaar-cashback-pt.html
Zie ik een mooie actie die precies bij onze situatie past.

Nu lukt het me niet om dit tarief/aanbod online af te sluiten en telefonisch krijg ik niet hetzelfde aanbod.
Iemand een idee om dit toch voor elkaar te krijgen, of toch maar via de bekende wegen overstappen naar een andere leverancier....

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Je zou nogmaals kunnen bellen met essent en voorleggen dat je die aanbieding wilt hebben of anders weggaat.
Zelf heb ik nooit veel zin in bellen. Ik bekijk jaarlijks het verleng aanbod van de leverancier, en vergelijk dit met wat aanbiedingen van vergelijkingssites zoals gaslicht.com en energiecollectieven als consumentenbond en VEH (beide ook voor niet leden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
StephanO1990 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:29:
[...]

Ja ik snap er ook niets van... Ik denk je maar even contact moet opnemen met Oxxio.

Zijn er overige kosten?
Betaal je anders dan via automatische incasso? Dan betaal je hiervoor € 2,50 administratiekosten per maand. Bron
Het mysterie van die 13 euro termijnbedrag is in ieder geval opgelost: dat komt omdat Oxxio (en andere energieleveranciers) uitgaan van het gemiddelde verbruik van de afgelopen 3 jaar. Dus als je het afgelopen jaar flink zuinigere apparaten in huis hebt gehaald moet je dus een hoger dan zelf geschat verbruik betalen als termijnbedrag.

En dat gedoe van Acceptgiro/Automatische incasso kon nog niet gewijzigd worden bij Mijn Oxxio omdat ze pas volgende maand beginnen te leveren. Klantenservice had geen idee waarom het bij Mijn Oxxio op Acceptgiro stond. En als het goed is hoeven die service- en administratiekosten niet betaald te worden als je via Automatische incasso betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:02
Zo, tijd om eens te gaan kijken of ik ergens goedkoper uit ben. Ik neem aan dat de tarieven die nu op de websites en vergelijkingssites staan actueel zijn voor 2020 met de juiste belastingen?

Momenteel Greenchoice
Stroom (3x 25A
Normaaltarief (per kWh)€ 0,2260
Daltarief (per kWh)€ 0,2127
Vaste leveringskosten (per dag)€ 0,1091 = € 39,93 per jaar
Netbeheerkosten (per dag)€ 0,6293 = € 230,36 per jaar

Gas
Tarief (per m3)€ 0,7752
Vaste leveringskosten (per dag)€ 0,1091 = € 39,82 per jaar
Netbeheerkosten (per dag)€ 0,3554 = € 130,10 per jaar
De gegevens waarmee ik ga rekenen:
Dal: 1600 kWh
Dag: 2000 kWh
Gas: 300 kuub

Ik ga nog even voor de zekerheid rekenen met 2 tarieven (dubbel).

De goedkoopste die er uit komt is Oxxio:
Stroom (3x 25A
Normaaltarief (per kWh)€ 0,2247
Daltarief (per kWh)€ 0,2081
Vaste leveringskosten: € 71,87
Totaal netbeheerkosten via de site: € 230,36

Gas
Tarief (per m3)€ 0,7902
Vaste leveringskosten: € 71,87 per jaar
Netbeheerkosten € 130,10 per jaar
Met deze cijfers kom ik op het volgende uit:
Greenchoice geen welkomgskorting komt uit op € 1464,98
Oxxio € 1523,62 - 155 welkomspremie = € 1368,62
Vatenfall: € 1567,28 - 250 welkomscadeau = €1317,28

Mis ik iets? Is https://www.vattenfall.nl/ het goedkoopst vanwege de welkomsbonus? Zou een tientje per maand schelen, dat is niet echt heel veel...?

Cijfers zijn los van de € -527,17 vermindering op energiebelasting

[ Voor 31% gewijzigd door President op 03-01-2020 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen dagen ook maar weer eens in de papieren gedoken aangezien mijn energie contract begin maart weer verloopt.

Ik zit nu bij Eneco, en had mijn verbruik geschat op 2100KWH en 900M3 gas.
Op dit moment zit ik op een verbruik van 1400 KWH en 500m3 gas..
Trek ik het het verbruik van december even door tot begin maart dan is mijn vermoedelijke verbruik:
1800KWH en 750M3 gas..

Dit betreft een hoekwoning uit '83 met een huishouden van 4 personen (2vw en 2 kleine kinderen).
Geen zonnepanelen of andere energie winning.
Het verbruik is lager uitgevallen omdat mijn vrouw weer buiten de deur is gaan werken sinds eind 2018.
Daarnaast wat energie besparende maatregelen getroffen laatste 2 jaar.

Verwachte teruggave is +/- 500 euro (1344 voorschot betaald), en ik krijg nog 200 euro cashback op de eindejaars rekening.

Binnenkort maart eens weer de diverse sites afstruinen voor een goede deal, maar vattenfall schijnt de beste deal te hebben lijkt het..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Vreemde gang van zaken bij m'n overstap van Budget Energie naar Eneco. Afgelopen jaar is m'n contract bij Budget Energie ingegaan op 5 februari. Bij m'n aanvraag naar Eneco via Gaslicht heb ik nooit een ingangsdatum kunnen kiezen. Ik ontving m'n contract ergens vorige week, staat daar in dat m'n contract op 4 februari in zou gaan. Tja, dan maak ik m'n contract jaar niet vol bij BE :| etc..
Ik heb dus vorige week donderdag gebeld naar Eneco: de ingangsdatum zou naar de zesde (dan zit ik sowieso safe qua datum) worden gezet op mijn verzoek, hier zou ik binnen een half uur bevestiging van krijgen. Uiteraard niets ontvangen. Daarop heb ik vrijdag opnieuw gebeld met Eneco, bleek de ingangsdatum nog altijd op 4 februari te staan, :( WTF. Opnieuw zou de ingangsdatum naar de 6e gezet worden, hier heb ik wel een 'handgeschreven' bevestiging van ontvangen. Nu maak ik een account op de Eneco site en daar zie ik vijf februari staan.
Behoorlijk verwarrend en/of onduidelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:08
Iemand ervaring met overstappen naar Vattenfall via pricewise ipv vattenfall.nl ?

Je krijgt bij pricewise slechts 150 euro korting ipv 250 maar het tarief per kwh en m3 is dan wel weer lager
€ 0,22058 ipv € 0,237281 per kWh en € 0,76626 ipv € 0,829419 / m3

Het gaat hier dan om groene stroom

Daarmee kom ik met mijn verbruik lager uit. Of heeft pricewise gewoon nog verkeerde tarieven staan?

[ Voor 4% gewijzigd door TimDJ op 06-01-2020 14:10 ]

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Gisteren online overgestapt van budget energie naar vattenfal. Mijn contract van budget energie loopt af op 08-02-2020. Tot, tot en met?

Vattenfall laat mijn contract ingaan op, jawel 08-02-2020. Mijn vraag, gaat dit goed ivm welkomst bonus van budget energie welke ik nog moet ontvangen?

Beetje vervelend trouwens dat je service van vattenfall niet meer kan bellen na 15.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Dat gaat vanzelf goed als je bent over gestapt via een overstapsite.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
@Grolsch ben via de site van vattenfall zelf overgestapt. Scheelde een 50 euro vergeleken met overstapsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:04
Normaal overleggen ze dat met elkaar, ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet goed gegaan is.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Ik heb zonnepanelen sinds 2,5 jaar terug, wek meer op dan ik verbruik. Helaas zorgt dit ervoor dat het termijnbedrag vaak veel te hoog wordt ingeschat door energieleveranciers, ze kijken naar gemiddelde van afgelopen 5 jaar...

In principe kan ik op gaslicht.com m'n verbruik + opwek invullen en dan de jaarkosten (minus welkomstbonus) delen door 12 als termijnbedrag pakken toch?
Pagina: 1 ... 28 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4