Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.434 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 10:20

koku

Tnet Devver
LuNaTiC schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:34:
[...]

Ik heb me gister ook aangemeld bij United Consumers, voor ons nieuwe huis (krijgen per 6 dec de sleutel). Ook geen idee, geen ervaring met de partij maar we zullen het wel zien. Kwamen in de Consumentenbond wel redelijk naar voren met weinig klachten.

Heb al redelijk veel aanbieders gehad/versleten, zoals Nuon, Eneco, Oxxio, NLE, en in mijn ervaring maakt het ook weer niet zo heel veel uit welke je uiteindelijk hebt. Zoals een deurverkoper ooit tegen me zei: 'Stroom is stroom, waarom zou je niet voor het goedkoopste gaan?'

Enige nuance die ik daar in wil maken is dat het wel heel kut is als ze ofwel administratief een zooitje van maken of dat als je een keer een probleem met ze hebt, of ze flexibel willen zijn en met je mee willen bewegen om het op te lossen. Te lang verhaal maar vanwege dat laatste ga ik in ieder geval niet meer met Oxxio in zee.
Wees in ieder geval voorbereid op een hele hoop e-mails (ik heb er negen gehad in twee dagen tijd). Het instellen van je inloggevens en dergelijke gaat allemaal niet echt gestroomlijnd...
M'n termijnbedrag kan ik ook nog niet wijzigen (of inzien op dit moment). Het gaat pas begin december in, dus hopelijk kan ik het voor die tijd nog even goed instellen. Zijn er mensen hier overgestapt waarbij het contract al is ingegaan? Vanaf wanneer kan je je termijnbedrag aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

koku schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:19:
[...]

Wees in ieder geval voorbereid op een hele hoop e-mails (ik heb er negen gehad in twee dagen tijd). Het instellen van je inloggevens en dergelijke gaat allemaal niet echt gestroomlijnd...
M'n termijnbedrag kan ik ook nog niet wijzigen (of inzien op dit moment). Het gaat pas begin december in, dus hopelijk kan ik het voor die tijd nog even goed instellen. Zijn er mensen hier overgestapt waarbij het contract al is ingegaan? Vanaf wanneer kan je je termijnbedrag aanpassen?
Ik heb er net een stuk of 3-4 gehad inderdaad :+

Bij mijn vorige aanbieder kon ik meestal ook pas mijn termijnbedrag na een maand instellen, dus ik zat sowieso 1 of 2 termijnen (voor zover ik me kon herinneren) vast aan het door hun vastgestelde bedrag. Ik hoog hem liever een stuk meer op zodat ik niet voor verrassingen kan staan (1 keer zo gigantisch het schip in gegaan, krijg ik liever een sigaar uit eigen doos terug aan het einde van het jaar dan dat ik flink terug moet betalen).

Straks helemaal, als ik 3 keer zo groot ga wonen... met veel nieuwe luxe apparaten waarvan ik nog niet weet hoeveel me dat gaat kosten :X

Het wordt een spannend jaar, dus ik ga echt ff dik overbegroten denk ik. Better safe than sorry :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-09 14:28
_JGC_ schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 13:08:
EnergieDirect werkt met 2 bedragen: bestaande klanten krijgen 65 pppj, nieuwe klanten 11,91 pppj.
Dat verschil zie je pas na verlengen, kijk dus goed wat je hebt afgesloten.
Ik heb hierover contact gehad met EnergieDirect. Nieuwe klanten krijgen inderdaad het 'actietarief'. Dit is maar 1 jaar geldig. Ik wilde verlengen en kreeg dus het (zwaar) nadelige tarief voorgeschoteld. Inmiddels om die reden overgestapt. Waarschijnlijk kan ik dan eind 2020 weer van het actietarief gebruik maken bij EnergieDirect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:00
LuNaTiC schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:39:
[...]

Bij mijn vorige aanbieder kon ik meestal ook pas mijn termijnbedrag na een maand instellen, dus ik zat sowieso 1 of 2 termijnen (voor zover ik me kon herinneren) vast aan het door hun vastgestelde bedrag. Ik hoog hem liever een stuk meer op zodat ik niet voor verrassingen kan staan (1 keer zo gigantisch het schip in gegaan, krijg ik liever een sigaar uit eigen doos terug aan het einde van het jaar dan dat ik flink terug moet betalen).

Straks helemaal, als ik 3 keer zo groot ga wonen... met veel nieuwe luxe apparaten waarvan ik nog niet weet hoeveel me dat gaat kosten :X

Het wordt een spannend jaar, dus ik ga echt ff dik overbegroten denk ik. Better safe than sorry :P
En gewoon iedere maand 100 euro apart zetten komt niet in je op?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:43
LuNaTiC schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:39:
[...]

wees slim en zet dat extra overbegrote bedrag zelf apart. niks meegekregen/geleerd van het Energieflex debacle ? veel mensen die veel te ruim deden betalen zijn wel allemaal hun geld kwijt. het is geen bank waarbij je tot 100.000 garantie hebt dat je je geld terugziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RenaldoN schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:25:
[...]
het is geen bank waarbij je tot 100.000 garantie hebt dat je je geld terugziet.
Zo gedragen ze zich soms wel. Ik zit nu bij Oxxio en kan het maandbedrag niet lager instellen dan 50 euro. Voor het voorschot houden ze ook geen rekening met de opwekking van de zonnepanelen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

RenaldoN schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:25:
[...]

wees slim en zet dat extra overbegrote bedrag zelf apart. niks meegekregen/geleerd van het Energieflex debacle ? veel mensen die veel te ruim deden betalen zijn wel allemaal hun geld kwijt. het is geen bank waarbij je tot 100.000 garantie hebt dat je je geld terugziet.
Ja oke, dat is waar natuurlijk. Kan natuurlijk ook, het was ergens voor mijzelf meer psyschologisch en een stok achter de deur: ergens vond ik het gewoon lekker om die sigaar uit eigen doos terug te krijgen en dat ik er tussentijds zelf niet in de verleiding kwam om er toch aan te komen. Juist en vooral omdat het maandelijks om maar een paar tientjes ging, dan zou het verleidelijker voor mij zijn om er toch iets mee te doen.

Ik heb inderdaad helemaal niks van het Energieflex debacle meegekregen. Nooit bij stilgestaan uberhaupt qua eventuele faillissementen qua stroomleveranciers. Misschien toch maar opzij zetten anders.

Voor mijn oude woning had ik het nog wat makkelijker kunnen doen, nu kom ik gewoon in een grote black box terecht. Ik weet wel ongeveer wat de voorschotbedragen waren van de vorige bewoners maar die waren met een heel gezin.

Maar misschien dan maar gewoon het voorschotbedrag kiezen wat UC me straks gaat voorschotelen (op basis van een geschat gebruik dat ik geen idee heb of dat realistisch ja is of nee) en dan ga ik maar het voorschotbedrag van de huidige bewoners minus dat bedrag doen en dat opzij zetten voor de zekerheid. En ondertussen even monitoren wat het verbruik daadwerkelijk is.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:07
Met de digitale meters krijg je doorgaans, als je dat wilt, maandelijks een overzicht van je verbruik.
Even een beetje monitoren en niet schrikken van pieken in koude maanden en in je handen wrijven in de zomermaanden, maar je kunt na +/- een half jaar dan al aardig je jaarverbruik inschatten en dus je voorschot "spot on" maken.

Been there done that. In januari een nieuwe woning gekocht waar voorheen een gezin met drie kinderen woonde, allemaal veel thuis en wij zijn met z'n tweeën en een stuk minder thuis.
We zijn bijna een jaar verder, dus weet ik ons verbruik maar afgelopen maand net verbouwd en een pelletkachel geplaatst en o.a. koken op inductie nu dus mijn overzichtje zal wel weer wat veranderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:43
Cheesy schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 07:43:
[...]

Zo gedragen ze zich soms wel. Ik zit nu bij Oxxio en kan het maandbedrag niet lager instellen dan 50 euro. Voor het voorschot houden ze ook geen rekening met de opwekking van de zonnepanelen. :')
apart, ik zit ook bij Oxxio en na 1 berichtje hebben ze mijn voorschot gewoon naar €30 veranderd nadat ze deze zelf op €110 hadden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
RenaldoN schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:40:
[...]

apart, ik zit ook bij Oxxio en na 1 berichtje hebben ze mijn voorschot gewoon naar €30 veranderd nadat ze deze zelf op €110 hadden gezet.
Ah, blijkbaar kan een medewerker dat wel. Ik probeerde het zelf in het web portaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik krijg in november een nieuwe woning en mag me dus weer aanmelden. Zijn er nog ontwikkelingen geweest?

Wat ik nog weet: de vergelijken gebruiken, je geschatte verbruik heeeeel hoog zetten, en daarna controleren of je de bonus ook krijgt als je veel minder verbruikt hebt.

Klopt dat nog?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ardana schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:32:
Ik krijg in november een nieuwe woning en mag me dus weer aanmelden. Zijn er nog ontwikkelingen geweest?

Wat ik nog weet: de vergelijken gebruiken, je geschatte verbruik heeeeel hoog zetten, en daarna controleren of je de bonus ook krijgt als je veel minder verbruikt hebt.

Klopt dat nog?
en in principe altijd kiezen voor een jaarcontract. Elk jaar overstappen levert vaak meer korting op dan 3 jaar vaste (lagere) tarieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hmm, die energievergelijkers zijn ook niet alles (enelogic, gaslicht, easyswitch)
Daarin wordt Vattenfall (Nuon) nergens bij mij getoond, terwijl die een hele mooie Powerdeal hebben van €250 retour. Daarmee komen ze bij mij op jaarbasis zo'n 75 euro goedkoper uit dan genoemde vergelijkers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:32:
Hmm, die energievergelijkers zijn ook niet alles (enelogic, gaslicht, easyswitch)
Daarin wordt Vattenfall (Nuon) nergens bij mij getoond, terwijl die een hele mooie Powerdeal hebben van €250 retour. Daarmee komen ze bij mij op jaarbasis zo'n 75 euro goedkoper uit dan genoemde vergelijkers.
Check ook de 200 euro cashback op de site van Essent zelf, die pakte voor mij een stuk voordeliger uit dan de 250 euro van Vattenfall omdat de tarieven van Essent lager zijn ondanks de iets lagere cachback. Again, ook deze aanbieding staat niet op de vergelijkingssites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xabre @Cheesy Dat ligt niet altijd aan de vergelijkingssites maar aan de energieleveranciers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat waren ook alweer de hoeveelheden energie die je moest opgeven tijdens het invullen van de vergelijkingssites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Ardana schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:22:
Wat waren ook alweer de hoeveelheden energie die je moest opgeven tijdens het invullen van de vergelijkingssites?
:? vul gewoon wat in en zie het resultaat als je op vergelijken klikt :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
xabre16v schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

Check ook de 200 euro cashback op de site van Essent zelf, die pakte voor mij een stuk voordeliger uit dan de 250 euro van Vattenfall omdat de tarieven van Essent lager zijn ondanks de iets lagere cachback. Again, ook deze aanbieding staat niet op de vergelijkingssites.
Dankje, die komt bij mij inderdaad ook onder de vergelijkingswebsites uit, maar in mijn geval is Vattenfall net een stukje goedkoper ;)
Ardana schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:22:
Hoe bedoel je dat? Als je het niet weet kan je ook vaak je woonsituatie ingeven en dan pakken ze het gemiddelde van die situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Martinusz schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:40:
[...]
:? vul gewoon wat in en zie het resultaat als je op vergelijken klikt :?
Cheesy schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:41:
[...]
Hoe bedoel je dat? Als je het niet weet kan je ook vaak je woonsituatie ingeven en dan pakken ze het gemiddelde van die situatie.
Daarmee krijg je niet de hoogste kortingen: als kleinverbruiker krijg je lagere kortingen en welkom-bonussen. Je moet dan wel even nakijken of je die kortingen ook krijgt als je significant minder verbruikt dan geschat. Daarom zoek ik van Eneco, Welkom en Innova de voorwaarden. Als ik een hoog verbruik opgeeft, is de hoogste korting € 345. Bij een laagverbruik is dat maximaal € 227. Toch een significant verschil.

Ik heb dit bij mijn vorige woning ook gedaan, en dat ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:38
ik mag ook weer overstappen binnenkort.

Maar afgelopen 2 jaar heb ik 6300kW en nu al bijna 6000 kW voor dit jaar verbruikt.
Nu is de trend wel stijgend, maar begonnen in 2010 met 3600kW en steeds oplopend.

Ik heb de slimmemeter app en die geeft aan dat ik een sluimerverbruik per maand heb van tussen de 250kW en 340kW (285kW gemiddeld)

Sluimerverbruik word bepaald tussen 2 uur en 5 uur snachts.

is dit een beetje "normaal" ?

Enige bijzondere dat ik heb is dat er 24/7 een vijverpomp aan staat van 120w (is ongeveer 86kW per maand)
En ik in de schuur electrisch verwarm (Hsb wanden met 12cm glaswol dampscherm etc)

Heb al eens proberen uit te vinden waar de verbruiker zit, maar dat bleek lastiger dan verwacht.
Denk vooral dat het de vele adapters zijn bij elkaar opgeteld.

EDIT<

2 volwassenen
1 peuter 1 baby

Ma+Di niemand thuis
Wo+Do+Vr 1 volwassene +kids thuis
Za+Zo iedereen thuis

[ Voor 19% gewijzigd door FRANQ op 30-10-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FrankBlom schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:52:

Maar afgelopen 2 jaar heb ik 6300kW en nu al bijna 6000 kW voor dit jaar verbruikt.
Nu is de trend wel stijgend, maar begonnen in 2010 met 3600kW en steeds oplopend.
Dat is best veel, al zeg je niet wat voor omstandigheden het zijn (voor een gezin met 12 kinderen is het een ander verhaal dan een gezin met 2 kinderen ;))

Maar het klinkt hoog. Zie hier voor wat meer info:
https://www.gaslicht.com/energiebesparing/energieverbruik

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hmm... dit vind ik heel vreemd: ik heb net gebeld met Eneco, en die zeggen dat de eenmalige korting niet via hen verloopt. Dan vraag ik me af via dat wel loopt?

Ik vind het eigenlijk heel slecht dat de algemene voorwaarden niet via Tweakers te vinden zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:32:
Overigens via cashbackxl wel 36 euro kado bij Vattenfall bovenop de 250,- dus als ik het goed lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik heb de slimmemeter app en die geeft aan dat ik een sluimerverbruik per maand heb van tussen de 250kW en 340kW (285kW gemiddeld)

Enige bijzondere dat ik heb is dat er 24/7 een vijverpomp aan staat van 120w (is ongeveer 86kW per maand)
En ik in de schuur electrisch verwarm (Hsb wanden met 12cm glaswol dampscherm etc)

Heb al eens proberen uit te vinden waar de verbruiker zit, maar dat bleek lastiger dan verwacht.
Ik zat, als alleenstaande, op 800kW per jaar... Dus ik weet niet wat je doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
anandus schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:58:
[...]
Dat is best veel, al zeg je niet wat voor omstandigheden het zijn (voor een gezin met 12 kinderen is het een ander verhaal dan een gezin met 2 kinderen ;))

Maar het klinkt hoog. Zie hier voor wat meer info:
https://www.gaslicht.com/energiebesparing/energieverbruik
Haha, 12 kinderen 7(8)7 moet er niet aan denken.

Nee 2 volwassennen een peuter en een baby. (die twee verbruiken dus nauwelijks stroom)
Zijn door de kleintjes maar 2 dagen per week niet thuis.
Rest van de week is er altijd wel iemand, dat zagen we ook in het stookgedrag wat met 150m3 is toegenomen naar 1300m3

[ Voor 14% gewijzigd door FRANQ op 30-10-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FrankBlom schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:07:
[...]

Haha, 12 kinderen 7(8)7 moet er niet aan denken.

Nee 2 volwassennen een peuter en een baby. (die twee verbruiken dus nauwelijks stroom)
Dan is het best hoog ;)

Hier een gezin, twee jonge kinderen (2 en 5), aquarium en server (beiden 24/7), vaatwasser en wasmachine (bijna dagelijks in gebruik), en we zaten vorig jaar op 2300. Nouja, netto op 200 ofzo :P want zonnepanelen

Edit:
En elke dag in ieder geval 1 iemand thuis.

Hoeveel verbruikt de schuurverwarming? Dat is het enige 'rare' dat ik zie.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 30-10-2019 14:11 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
anandus schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:09:
[...]

Dan is het best hoog ;)

Hier een gezin, twee jonge kinderen (2 en 5), aquarium en server (beiden 24/7), vaatwasser en wasmachine (bijna dagelijks in gebruik), en we zaten vorig jaar op 2300. Nouja, netto op 200 ofzo :P want zonnepanelen

Edit:
En elke dag in ieder geval 1 iemand thuis.

Hoeveel verbruikt de schuurverwarming? Dat is het enige 'rare' dat ik zie.
nou hij staat op 15 graden ingesteld middels een thermostaat aan de wand en de thermostaat op het ding zelf, dus beiden moeten lager dan 15 graden zijn...
2000w

Maar sluimerverbruik in wintermaanden is 300-340kW en in de zomermaanden dus 250-285 ongeveer.
Ga er dan vanuit dat hij in de zomer niet tot nauwelijks aan gaat.
100kW verschil in die maanden zou erop uit komen dat hij 1,6 uur per dag aan staat in de winter.
Wat ik wel geloof. Maar zal er eens een meter tussen hangen.

Mijn vermoeden dat het niet meer helemaal normaal is klopt dus inderdaad wel. :X
Verbruik praktisch 2x zoveel als vergelijkbare situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

EDIT<

2 volwassenen
1 peuter 1 baby

Ma+Di niemand thuis
Wo+Do+Vr 1 volwassene +kids thuis
Za+Zo iedereen thuis
Is inderdaad wel heel veel (sluimer)verbruik!
Misschien eens overal de stekker uit stopcontact halen, behalve vriezer, koelkast, cv en dan kijken wat je verbruik is.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kijk ook naar apparaten die je voor het gemak aan/snelle slaapstand laat als PC's concoles etc. Vaak dat ze per stuk niet eens zoveel gebruiken, maar met een stuk of 5 ervan kun je zo 100Watt kwijt zijn.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
de grap is overigens dat ik er nu niet woon, we zijn aan het verbouwen dus bijna niks is aangesloten.
Dus koelkast in de keuken staat aan en de vijverpompen en die kachel in de schuur zal ook wel eens aanspringen met deze temperaturen.
Alarm verbruikt 20w
Makita oplader
overdag is de schilder even bezig geweest met een schuurmachientje

van gisteren vanaf 17:00 was er zeker weten niemand aanwezig. verbruik zakt pas als het allang koud buiten is, wanneer je dus verwacht dat de kachel aan springt. (EDIT) dat is wanneer de tuinverlichting uit gaat +- 80w aan philips led spots.
1

Maar ruim 7kW dus waarvan ruim 6 sluimer is.
Dat is gewoon het verbruik van neen normaal gezin als je het vermenigvuldigt naar een jaar.

[ Voor 30% gewijzigd door FRANQ op 30-10-2019 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 13:45:
[...]

[...]

Daarmee krijg je niet de hoogste kortingen: als kleinverbruiker krijg je lagere kortingen en welkom-bonussen. Je moet dan wel even nakijken of je die kortingen ook krijgt als je significant minder verbruikt dan geschat. Daarom zoek ik van Eneco, Welkom en Innova de voorwaarden. Als ik een hoog verbruik opgeeft, is de hoogste korting € 345. Bij een laagverbruik is dat maximaal € 227. Toch een significant verschil.

Ik heb dit bij mijn vorige woning ook gedaan, en dat ging prima.
Ah zo, ik krijg bij Innova ook een korting van maar liefst 400 euro als ik mijn verbruik fors verhoog.

Ik heb ook de voorwaarden gevonden, ga er maar niet vanuit dat ze hier 'intrappen' ;)
De hoogte van de korting vindt u terug in onze bevestigingsbrief. De hoogte van de korting is
afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarverbruik van stroom en gas bij uw aanmelding.
Als uw historische jaarverbruik en uw daadwerkelijke jaarverbruik afwijkt van het door u opgegeven
ingeschatte jaarverbruik, dan kan dit gevolgen hebben voor de hoogte van de korting op uw jaarnota,
en heeft Innova het recht om deze korting evenredig te korten op uw jaarnota.
Helaas stonden deze wel verborgen achter een overlappend frame.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1QDqN8L/2019-10-30-14-47-23-Details-Easyswitch.png

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 30-10-2019 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Die vijverpompt gebruikt 120Watt x 24uur x 7dagen x 52weken = 1048320 Wh per jaar = 1048 kWh per jaar.
Ter vergelijking: ik verbruik in een heel jaar (2 kapper, 3 personen) 1430 kWh

Dus ik geef je pomp de schuld ;)

Voor het overzicht maar even in een losse post dit ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 30-10-2019 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
@Cheesy
Ja die is bekend, daarom geef ik hem ook aan.
Maar dat is ook een keuze, en ik heb hier al zoveel mogelijk op bespaard.
Want een vergelijkbaar pompje die direct water verplaatst doet minstens het dubbele.

Vind het wel enorm knap dat je 1430kWh verbruikt op jaarbasis.
Hoeveel zonnepanelen heb je daar bij? Of leven jullie erg sober?
Een vergelijkbaar verbruik lukt mijn broer in zijn appartement maar netaan in zijn eentje.

Wij ook 2 onder een kap, maar zou dus al blij zijn als ik weer in de 3600 range zou komen.
Heb overigens alles led en vrij nieuwe apparatuur allemaal.

Ik ga een paar meters aanschaffen, die smart plugs lijken me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
FrankBlom schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:28:
@Cheesy
Ja die is bekend, daarom geef ik hem ook aan.
Maar dat is ook een keuze, en ik heb hier al zoveel mogelijk op bespaard.
Want een vergelijkbaar pompje die direct water verplaatst doet minstens het dubbele.

Vind het wel enorm knap dat je 1430kWh verbruikt op jaarbasis.
Hoeveel zonnepanelen heb je daar bij? Of leven jullie erg sober?
Een vergelijkbaar verbruik lukt mijn broer in zijn appartement maar netaan in zijn eentje.

Wij ook 2 onder een kap, maar zou dus al blij zijn als ik weer in de 3600 range zou komen.
Heb overigens alles led en vrij nieuwe apparatuur allemaal.

Ik ga een paar meters aanschaffen, die smart plugs lijken me wel wat.
Overal led-lampen, relatief nieuwe koelkast en vriezer. Verder bijna nooit op de pc (doe ik al genoeg op werk) en audio-apparatuur etc. staat ook veel uit. Mijn altijd-aan apparatuur eet 96 Watt. Verder vanaf februari 8 panelen op het dak die ruim meer opleveren dan het verbruik. Tot nu toe ca. 1700 kWh. Ik krijg dus geld toe voor stroom, alhoewel dat niet veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 09:33
2 persoons huishouden in een rijtjeshuis 1990 a 90M2.

Verbruik 1500 kWh/jaar
Gas: 550 m3

Via de bekende sites:
United consumers: 781.07
Oxxio: 781.71

Via Nuon direct
Vattenfall Nuon: 710,77

Nog andere opties die ik kan raadplegen :)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wyhi schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:46:
2 persoons huishouden in een rijtjeshuis 1990 a 90M2.

Verbruik 1500 kWh/jaar
Gas: 550 m3

Via de bekende sites:
United consumers: 781.07
Oxxio: 781.71

Via Nuon direct
Vattenfall Nuon: 710,77

Nog andere opties die ik kan raadplegen :)?
Check Essent direct via hun eigen site, 200 euro cashback en vergeet bij vattenfall niet via cashbackxl, nog eens 36 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
Dan kom ik op 893,97 uit met dezelfde cijfers, echter zie ik niet terug hoe Essent de 200 eur verwerkt.
Mocht dit van de 893.97 afgaan, dan kom ik op 693.97 uit in het gunstigste geval. Dit is nog 20 euro duurder dan Vattenfall.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wyhi schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:59:
Dan kom ik op 893,97 uit met dezelfde cijfers, echter zie ik niet terug hoe Essent de 200 eur verwerkt.
Mocht dit van de 893.97 afgaan, dan kom ik op 693.97 uit in het gunstigste geval. Dit is nog 20 euro duurder dan Vattenfall.
Dat gaat er nog vanaf:
Goed om te weten: de cashback van € 200,- is nog niet verwerkt in de getoonde bedragen. Uiteindelijk heb je dus nog meer voordeel!
https://www.essent.nl/con...f-1-jaar-cashback-pt.html

Bij Vattenfall komt ik met die 1500/550 uit op €710,77 (kan iets verschillenen, jij hebt vast een andere postcode dan ik ;) ) via CachbackXL.nl kan daar nog €36,- vanaf.

[ Voor 12% gewijzigd door xabre16v op 31-10-2019 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyhi
xabre16v schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:46:
[...]

Dat gaat er nog vanaf:

[...]

https://www.essent.nl/con...f-1-jaar-cashback-pt.html

Bij Vattenfall komt ik met die 1500/550 uit op €710,77 (kan iets verschillenen, jij hebt vast een andere postcode dan ik ;) ) via CachbackXL.nl kan daar nog €36,- vanaf.
hehe :), denk dat we buren zijn. Ik kom op 710,77 uit. Gaan we vanavond regelen. Huidige jaarcontract (Eneco) loopt t/m mid november. thanks voor je advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Ik denk dat ik ook overstap naar Vattenfall met 250 euro korting op het jaarbedrag. Mijn vriendin heeft nu een variabel contract bij NLE. Als ik nu een verzoek indien om over te stappen is dat een probleem ivm verschillende tenaamstelling?

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
RBN026 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:33:
Ik denk dat ik ook overstap naar Vattenfall met 250 euro korting op het jaarbedrag. Mijn vriendin heeft nu een variabel contract bij NLE. Als ik nu een verzoek indien om over te stappen is dat een probleem ivm verschillende tenaamstelling?
Dat kan gewoon, wordt wel vaker gedaan (bijvoorbeeld i.v.m. zonnepanelen en btw-teruggave of bij scheidingen). Energiecontract wordt afgesloten op een adres, als tenaamgestelde ben je (uiteraard) verantwoordelijk voor betaling. Vaak is het wel de bedoeling dat je de huidige contractperiode uitzit, maar dat is bij jullie blijkbaar niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 16:13
Cheesy schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:54:
[...]

Dat kan gewoon, wordt wel vaker gedaan (bijvoorbeeld i.v.m. zonnepanelen en btw-teruggave of bij scheidingen). Energiecontract wordt afgesloten op een adres, als tenaamgestelde ben je (uiteraard) verantwoordelijk voor betaling. Vaak is het wel de bedoeling dat je de huidige contractperiode uitzit, maar dat is bij jullie blijkbaar niet van toepassing.
Bedankt, zojuist de overstap naar Vattenfall aangevraagd via cashbackxl.nl.

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bijzonder, bij mij is Vattenfal verre van de goedkoopste aanbieder, zeker als ik via hun website kijk niet. Dan kom ik ruim 120 euro duurder dan uit dan Innova (slechte reviews) en Budget Energie. Vattenfal is via gaslicht dan weer 90 euro goedkoper dan via hun eigen website.

Is het dan anders qua aanbiedingen per regio?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Aghanim schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:13:
Bijzonder, bij mij is Vattenfal verre van de goedkoopste aanbieder, zeker als ik via hun website kijk niet. Dan kom ik ruim 120 euro duurder dan uit dan Innova (slechte reviews) en Budget Energie. Vattenfal is via gaslicht dan weer 90 euro goedkoper dan via hun eigen website.

Is het dan anders qua aanbiedingen per regio?
Prijzen verschillen inderdaad per regio/postcode dat heeft te maken met de verschillende netbeheerders etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:12

heho

Ommen, Overijssel

heho schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 06:36:
En stroom maak ik zelf dus een 1 jarig contract gaat het weer worden ...
Ik ga per 2 december over naar Energiedirect met een 1 jarig contract. Welkoms bonus in niet heel hoog maar de lage vaste leveringskosten (11,90 per jaar) maken dit weer goed.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:16
heho schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:28:
[...]

Ik ga per 2 december over naar Energiedirect met een 1 jarig contract. Welkoms bonus in niet heel hoog maar de lage vaste leveringskosten (11,90 per jaar) maken dit weer goed.
Hoe kom je aan de vaste leveringskosten van 11,90 pj?
Als ik op de site kijk zie ik 65,92 pj staan voor stroom/gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hmmm, ineens hebben heel veel leveranciers de algemene voorwaarde opgenomen dat je geschatte gebruik niet teveel mag afwijken van je daadwerkelijke gebruik. Dat maakt het allemaal wel een stuk minder leuk. Ook bizar: Een complete contractsvorm met mooie bonus van Nuon valt op gaslicht bijvoorbeeld gewoon helemaal weg, zodra je invult ook maar 1kWh op te wekken met zonnepanelen. Die haten zonnepaneelbezitters dus. Nou ja, ik wacht nog even af tot december. Hopelijk mooiere aanbiedingen dan nu, voor ons gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
woekele schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:46:
Hmmm, ineens hebben heel veel leveranciers de algemene voorwaarde opgenomen dat je geschatte gebruik niet teveel mag afwijken van je daadwerkelijke gebruik. Dat maakt het allemaal wel een stuk minder leuk.
Ca. 4 jaar geleden heb ik dat ook eens zien staan in m'n contract, dus helemaal nieuw is het niet.
Ik vind het overigens ook wel terecht, lijkt me wel zo eerlijk. Wel even opletten als je van plan bent zonnepanelen te gaan leggen.
Ook bizar: Een complete contractsvorm met mooie bonus van Nuon valt op gaslicht bijvoorbeeld gewoon helemaal weg, zodra je invult ook maar 1kWh op te wekken met zonnepanelen. Die haten zonnepaneelbezitters dus. Nou ja, ik wacht nog even af tot december. Hopelijk mooiere aanbiedingen dan nu, voor ons gebruik.
Waarschijnlijk willen die leveranciers zelf niet opgenomen in de vergelijkingswebsites, zoals genoemd door Verwijderd in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
Cheesy schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 16:15:
[...]
Ca. 4 jaar geleden heb ik dat ook eens zien staan in m'n contract, dus helemaal nieuw is het niet.
Ik vind het overigens ook wel terecht, lijkt me wel zo eerlijk. Wel even opletten als je van plan bent zonnepanelen te gaan leggen.
Het lijkt misschien eerlijk, maar eerlijker zou zijn dat de ‘vervuiler’ betaald, dus hoe minder je gebruikt hoe meer korting of bonus je krijgt.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
HereIsTom schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:49:
[...]

Het lijkt misschien eerlijk, maar eerlijker zou zijn dat de ‘vervuiler’ betaald, dus hoe minder je gebruikt hoe meer korting of bonus je krijgt.
Ha, jij kan zo de politiek in ;)
Ik vind het eerlijker om gewoon een realistisch verbruik op te gegeven, waar de bonus (of malus) aan verbonden is. Meer dan terecht wat mij betreft dat dit (achteraf) gecontroleerd wordt.

Daarnaast overigens eens met je mening dat de vervuiler meer zou moeten betalen, maar dat zijn 2 verschillende discussies die je niet door elkaar moet halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
Cheesy schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:14:
[...]
Ha, jij kan zo de politiek in ;)
Ik vind het eerlijker om gewoon een realistisch verbruik op te gegeven, waar de bonus (of malus) aan verbonden is. Meer dan terecht wat mij betreft dat dit (achteraf) gecontroleerd wordt.

Daarnaast overigens eens met je mening dat de vervuiler meer zou moeten betalen, maar dat zijn 2 verschillende discussies die je niet door elkaar moet halen.
Nee zijn geen twee discussies, het is raar dat mensen die een laag verbruik hebben een hoog verbruik moeten opgeven om een bonus te krijgen.
Het is echt niet meer van deze tijd om grootverbruikers te belonen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Laatst online: 19-09 21:12

heho

Ommen, Overijssel

flam schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:09:
[...]

Hoe kom je aan de vaste leveringskosten van 11,90 pj?
Als ik op de site kijk zie ik 65,92 pj staan voor stroom/gas.
Zal wel een tijdelijke actie zijn geweest, want ik zag het vandaag inderdaad ook niet meer staan.
Via totaalbesparen.com zie ik hem nog wel staan.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

HereIsTom schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:00:
[...]

Nee zijn geen twee discussies, het is raar dat mensen die een laag verbruik hebben een hoog verbruik moeten opgeven om een bonus te krijgen.
Tsja dan moet de overheid maar dat soort bonussen uitkeren en niet energiemaatschappijen die zoveel mogelijk omzet willem genereren (en dat gebeurt nu eenmaal met meer verbruik).

Of moet een fastfoodketen ook meer korting geven naarmate je minder bij ze eet? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:00
HereIsTom schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:00:
[...]

Natuurlijk wel, ze worden beloond omdat er veel aan ze verdient word. Op ieder vlak worden kortingen gegeven aan groot afnemers, die hebben ze graag als klant.
Het gaat hier om geld verdienen. Milieu geneuzel doet de politiek maar

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:18
Ik kan inmiddels ook overstappen naar een andere energieleverancier (ik zit nu bij Vattenfall). Loont het zich tot te wachten op black friday ivm overstappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
@Exterminator ik kan mij geen Black Friday actie van een energieleverancier herinneren. Black Friday is voor retail. (en zelfs dan valt het tegen in NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:38

Nhz

Ik was van plan om per 01-01-2020 over te stappen naar Innova Energie. Aanvraag ingediend en daarbij gevraagd of ze mij, ivm de bonus, als nieuwe klant zien. Ik was, ivm het faillissement van Energieflex, vorig jaar (tot 31-12-2018) immers klant van Innnova. Hier dus contact over gehad en Innova kon mij niet bevestigen dat ze mij op 01-01-2020 als nieuwe klant zouden zien, omdat de aanmelding nu al was gedaan.

De aanvraag dus binnen 14 dagen maar weer geannuleerd. Van het weekend maar even op zoek naar een andere leverancier.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bizar, ik had twee maanden terug Eneco gebeld of ze me een betere aanbieding konden doen dan die er lag. Want andere partijen waren goedkoper. Nou dat kon toen niet, ze konden me allerlei zaken aanbieden (toon etc), maar daar heb ik niets aan.
Dus overgestapt.
Krijg ik gister een belletje van Eneco met de vraag of ze een aanbod mochten doen om weer terug te komen. De boete zouden ze wel betalen. Komt ze met een voorstel wat ruim duurder was, dus vriendelijk weer afgeslagen.

Rare actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Jelte schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:41:
Bizar, ik had twee maanden terug Eneco gebeld of ze me een betere aanbieding konden doen dan die er lag. Want andere partijen waren goedkoper. Nou dat kon toen niet, ze konden me allerlei zaken aanbieden (toon etc), maar daar heb ik niets aan.
Dus overgestapt.
Krijg ik gister een belletje van Eneco met de vraag of ze een aanbod mochten doen om weer terug te komen. De boete zouden ze wel betalen. Komt ze met een voorstel wat ruim duurder was, dus vriendelijk weer afgeslagen.

Rare actie.
Dit precies had ik ook al een paar jaar geleden met Eneco, ze hebben er dus nog steeds niet van geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Volgens mij waren er hier nog een paar die onlangs een contact bij Vattenfall hebben afgesloten.
Krijgen jullie het voor elkaar om in te loggen op 'Mijn Vattenfall'?

Bij mij bij het opvragen van gebruikersnaam (dat lijkt de manier te zijn om een account te activeren): Er is helaas iets misgegaan. Probeer het later a.u.b. opnieuw. en op Twitter reageren ze niet erg snel op mijn hulpgeroep :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
HereIsTom schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:03:
[...]

Dit precies had ik ook al een paar jaar geleden met Eneco, ze hebben er dus nog steeds niet van geleerd!
Wij hadden dit bij engie ook. Contract liep af, kregen een nieuw aanbod via de mail. Word je alsnog gebeld door zo'n telemarketer die beweert een beter aanbod te kunnen maken dan we via de mail gehad hebben. (Op zo'n moment gaan bij mij de alarmbellen al rinkelen, want ofwel hij lult uit zijn nek, ofwel ze adverteren dus een te hoge prijs?)

Goed, die vent natuurlijk heel stoer een lager maandbedrag voorstellen, maar ff doorvragen wat nou de werkelijke kosten zijn en hij komt idd met precies dezelfde bedragen. Kortom ze proberen je weer om de tuin te leiden met het voorschot bedrag.

Uiteindelijk hebben we helemaal niet meer naar de prijs gekeken, maar gewoon een van de voorlopers qua groene energie-opwek gekozen. Voor die paar euro per jaar heb ik liever een goed gevoel bij wat ik koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

Voor wie op de mening van de Consumentenbond afgaat...
;w

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Tja consumentenbond, die is er niet meer voor consumenten, maar voor hun eigen portemonnee!
Als ik om me heen zie wie er zijn aangesloten bij die energiecollectieven zoals van de Consumentenbond en Eigenhuis zijn ze altijd veel duurder uit dan ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het probleem bij de consumentenbond (en veel andere organisaties) is dat er een harde scheiding zit tussen de redactie en consumentenzaken en marketing. Dit deel hoort bij marketing en het onderzoek bij de redactie. Bij kranten als Trouw en NRC zie je vergelijkbare zaken, in de artikelen ergens fel op tegen zijn en bij marketing toch die dingen aanbevelen.

Wikipedia: Chinese Muur
voorbeeld NRC : https://www.nrc.nl/nieuws...e-nieuwskolommen-a3975711 , en Trouw heeft dat met (zelf georganiseerde) vliegreizen bijvoorbeeld

Blijft voor het publiek echt onbegrijpelijk uiteraard.

[ Voor 16% gewijzigd door ArthurMorgan op 09-11-2019 06:42 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 21:47
woekele schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 15:46:
Hmmm, ineens hebben heel veel leveranciers de algemene voorwaarde opgenomen dat je geschatte gebruik niet teveel mag afwijken van je daadwerkelijke gebruik.
Vraag me overigens af wat zij als "niet teveel" bestempelen.
Ik heb hier gewoon een excelletje met ons verbruik van de afgelopen 10 jaar, en daar komt een gemiddelde uit. Daar reken ik altijd mee, daar zitten zowel strenge als milde winters bij.

Maar het komt dan wel voor dat het verschil zomaar 200-300 kuub gas kan zijn, toch zo'n 15-20% minder (of meer maar dat zullen ze wel prima vinden).

Nou ja, ik kan alles onderbouwen dus wil best de strijd aangaan tegen die tijd :+ :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcva
  • Laatst online: 15:24
ArthurMorgan schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 06:38:
Het probleem bij de consumentenbond (en veel andere organisaties) is dat er een harde scheiding zit tussen de redactie en consumentenzaken en marketing. Dit deel hoort bij marketing en het onderzoek bij de redactie. Bij kranten als Trouw en NRC zie je vergelijkbare zaken, in de artikelen ergens fel op tegen zijn en bij marketing toch die dingen aanbevelen.

Wikipedia: Chinese Muur
voorbeeld NRC : https://www.nrc.nl/nieuws...e-nieuwskolommen-a3975711 , en Trouw heeft dat met (zelf georganiseerde) vliegreizen bijvoorbeeld

Blijft voor het publiek echt onbegrijpelijk uiteraard.
De vraag is of dit inderdaad een probleem is. De journalistiek is onafhankelijk van de commercie. Ik vind dat juist positief, al begrijp ik wel dat dat raar overkomt.
Ik had niet graag dat de commerciële kant van een mediabedrijf de journalistiek zou beïnvloeden.
Het zou voor de inkoopactie van de CB beter zijn de eisen te vergroenen, of een volledig groene optie op te nemen voor 1 en 3 jaar.
Heb de aanbieding overigens ook gehad, maar sla 'm af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 19-09 20:58

Theo

moederbord

Bij GasLicht is Essent nu redelijk goedkoop voor de kleingebruiker vanwege de hoge bonus van 200 euro (plus 8.51 euro extra via Shopbuddies). Ik houd de prijzen bij Gaslicht al een tijdje in de gaten, maar vandaag waren ze (na cashback) voor mijn energieverbruik eindelijk onder de 60 euro per jaar gekomen. (zonnepanelen en 150 m3 aan gas per jaar)

Volgend jaar worden de effectieve maandlasten dus nog geen 5 euro :)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik neem stroom en gas af bij Budget Energie. Per jaar 3150 kwh en 650 m2. Contract loopt tot 8-2-2020. Waarschijnlijk krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis op 1-7-2020, we denken er twee maanden later in te kunnen trekken. Nieuwe woning heeft stadsverwarming (niet blij mee maar is enige minpunt naast enorm veel pluspunten van nieuwe woning) dus daar hebben we geen gas nodig. En krijgen we zonnepanelen (hebben we nu niet) die ongeveer net zo veel energie zullen opleveren als we verbruiken.
Mijn vraag: wat kan ik als beste voor nieuw contract afsluiten voor mijn huidige huis? Cashback is volgens mij alleen mogelijk bij contract voor minimaal een jaar dus ben ik min of meer verplicht om variabel contract af te sluiten. Zie ik iets over het hoofd of is er iemand met een financieel aantrekkelijke creatieve optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:31
DutchChelsea schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:06:
Ik neem stroom en gas af bij Budget Energie. Per jaar 3150 kwh en 650 m2. Contract loopt tot 8-2-2020. Waarschijnlijk krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis op 1-7-2020, we denken er twee maanden later in te kunnen trekken. Nieuwe woning heeft stadsverwarming (niet blij mee maar is enige minpunt naast enorm veel pluspunten van nieuwe woning) dus daar hebben we geen gas nodig. En krijgen we zonnepanelen (hebben we nu niet) die ongeveer net zo veel energie zullen opleveren als we verbruiken.
Mijn vraag: wat kan ik als beste voor nieuw contract afsluiten voor mijn huidige huis? Cashback is volgens mij alleen mogelijk bij contract voor minimaal een jaar dus ben ik min of meer verplicht om variabel contract af te sluiten. Zie ik iets over het hoofd of is er iemand met een financieel aantrekkelijke creatieve optie?
Kijk eens naar een volledig variabel contract van Anode. Af te sluiten via anode.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Theo schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:38:
Bij GasLicht is Essent nu redelijk goedkoop voor de kleingebruiker vanwege de hoge bonus van 200 euro (plus 8.51 euro extra via Shopbuddies). Ik houd de prijzen bij Gaslicht al een tijdje in de gaten, maar vandaag waren ze (na cashback) voor mijn energieverbruik eindelijk onder de 60 euro per jaar gekomen. (zonnepanelen en 150 m3 aan gas per jaar)

Volgend jaar worden de effectieve maandlasten dus nog geen 5 euro :)
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Vaste leveringskosten voor stroom + gas zijn vaak al meer dan 100 euro.
Vervolgens komt daar nog zo'n 450 euro netbeheerkosten bij voor stroom + gas.
En dan gaan er circa 300 euro energiebelasting vanaf.

Totaal kom ik dan op minimaal 250 euro per jaar zonder nog maar iets gebruikt te hebben.

edit: wat waah zegt, bonus over het hoofd gezien |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
@Cheesy hij geeft toch aan dat die een cashback heeft van 200 euro?
Dus jouw 250 euro - 200 euro = 50 euro...

En dan kom je dus op effectieve maandlasten van nog geen 5 euro ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Waah schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:30:
@Cheesy hij geeft toch aan dat die een cashback heeft van 200 euro?
Dus jouw 250 euro - 200 euro = 50 euro...

En dan kom je dus op effectieve maandlasten van nog geen 5 euro ;-)
Daar lijkt het wel aardig op :) Plus nog die 8.50 euro van Shopbuddies als je via hen naar Gaslicht gaat. Dat is in mijn geval toch een effectieve korting van ruim 10% op de energierekening :P

7400 Wp op het dak

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:24
Bij vergelijkingssites kom ik een aanbod tegen van Vattenfall. Dit aanbod is €100 goedkoper dan elke andere aanbieder (680 ipv 780). Echter heeft deze een voorwaarde dat je minimale gasafname 600m3 is. Nu is mijn gebruik de laatste jaren tussen de 500 en 600 kuub. Hoe gaan ze er mee om als je minder dan 600m3 afneemt? Heeft iemand enig idee? Of moet ik dan gewoon 100 kuub affakkelen om goedkoper te zijn?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
LordSinclair schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:37:
Bij vergelijkingssites kom ik een aanbod tegen van Vattenfall. Dit aanbod is €100 goedkoper dan elke andere aanbieder (680 ipv 780). Echter heeft deze een voorwaarde dat je minimale gasafname 600m3 is. Nu is mijn gebruik de laatste jaren tussen de 500 en 600 kuub. Hoe gaan ze er mee om als je minder dan 600m3 afneemt? Heeft iemand enig idee? Of moet ik dan gewoon 100 kuub affakkelen om goedkoper te zijn?
Bij Vattenfall zelf kan ik deze voorwaarde niet vinden in de actievoorwaarden. Wellicht direct bij Vattenfall afsluiten?

https://www.vattenfall.nl...20NBL%20en%20zonder%20OSK

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 14-11-2019 08:48 ]

• LordSinclair
Cheesy schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:47:
[...]

Bij Vattenfall zelf kan ik deze voorwaarde niet vinden in de actievoorwaarden. Wellicht direct bij Vattenfall afsluiten?

https://www.vattenfall.nl...20NBL%20en%20zonder%20OSK
Bijzonder, thuis was dat een stuk duurder dan als ik nu kijk :/ Bedankt :)

• Cheesy
  • Niet online
LordSinclair schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:54:
[...]

Bijzonder, thuis was dat een stuk duurder dan als ik nu kijk :/ Bedankt :)
Graag gedaan, ik schrok namelijk een beetje, want ik zit ook op zo'n 600 m3 per jaar. Met een milde winter zou ik daar onder kunnen komen. 14 dagen geleden ook een nieuw contract bij Vattenfall afgesloten en kon me niet herinneren dit in de actievoorwaarden gezien te hebben ;)

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:04
LordSinclair schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:37:
Vergeet niet dat er tevens een korting is op je capaciteitstarief bij <500 m³ per jaar, dat wordt in het opvolgende jaar toegepast.

• LordSinclair
ASW1 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:09:
[...]

Vergeet niet dat er tevens een korting is op je capaciteitstarief bij <500 m³ per jaar, dat wordt in het opvolgende jaar toegepast.
Ik verwacht niet onder de 500m3 uit te komen. Dat is in de jaren dat ik er woon nog nooit gebeurd.

• ASW1
Dan hoef je ook geen 100 kuub af te fakkelen.

Ander idee: je meterstanden een beetje creatief invullen.

[ Voor 40% gewijzigd door ASW1 op 14-11-2019 10:16 ]

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 13:08
Theo schreef op woensdag 13 november 2019 @ 20:48:
[...]

Daar lijkt het wel aardig op :) Plus nog die 8.50 euro van Shopbuddies als je via hen naar Gaslicht gaat. Dat is in mijn geval toch een effectieve korting van ruim 10% op de energierekening :P
Bij cashbackxl krijg je bij essent 41 euro cashback.

Ik zie enkel deze voorwaarden:
-Cashback is alleen geldig voor nieuwe klanten van Essent
-Het is niet mogelijk door te linken naar de homepage. Eenmaal op Essent kan je op het Essent logo linksboven klikken om hier naar toe te gaan.

Zou je dan niet de 200 welkomstkorting + 41 euro cashback kunnen krijgen? Iemand ervaring hiermee?

• LordSinclair
ASW1 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:15:
Dan hoef je ook geen 100 kuub af te fakkelen.

Ander idee: je meterstanden een beetje creatief invullen.
Meer dan 500 is niet perse direct 600. (8>
Daarnaast valt er met een slimme meter weinig creatief in te vullen ;)

• ASW1
Opslaan in je schuur dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Virtual Reality schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:28:
[...]

Bij cashbackxl krijg je bij essent 41 euro cashback.

Ik zie enkel deze voorwaarden:
-Cashback is alleen geldig voor nieuwe klanten van Essent
-Het is niet mogelijk door te linken naar de homepage. Eenmaal op Essent kan je op het Essent logo linksboven klikken om hier naar toe te gaan.

Zou je dan niet de 200 welkomstkorting + 41 euro cashback kunnen krijgen? Iemand ervaring hiermee?
Als ik mijn postcode en jaarverbruik invoer bij Essent.nl dan geeft dat een aanbieding van 315 euro. Minus de 200 euro en de 41 euro is 74 euro per jaar.
Voer ik dezelfde gegevens in bij Gaslicht dan komen zij met een jaarbedrag van 62 euro voor Essent met dezelfde 200 euro cashback. Dit is dus al goedkoper dan via een cashback direct bij Essent zelf regelen. Ga je ook nog via een cashbacksite naar Gaslicht dan zit je effectief dus 8.5 euro daaronder; dus op 54 euro per jaar.

Heerlijk die compleet nontransparate energieprijzen....

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:30

Oulewappeur

OmNomNom

Vandaag werd mijn vrouw terug gebeld.door oxxio. Vorig jaar weg gegaan voor een overstap naar Essent en meneer zou een goede aanbieding hebben met meer korting dan op internet.

Uiteindelijk hebben we meerdere scenario's bekeken, inclusief het scenario van de nieuwe woning die we 1 juli 2020 krijgen waar 18 panelen op het dak liggen, maar in alle gevallen kwam oxxio er niet in de top 5 goedkoopste voor. Zelfs niet met zijn extra hoge korting van 245 cashback ipv 190.

Wel was de verkoper die belde niet opdringerig, en gaf eerlijk toe niet de voordeligste te zijn. Plus puntje wat dat betreft 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:52

MieJuul

3970Wp

Theo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:53:
[...]

Als ik mijn postcode en jaarverbruik invoer bij Essent.nl dan geeft dat een aanbieding van 315 euro. Minus de 200 euro en de 41 euro is 74 euro per jaar.
Voer ik dezelfde gegevens in bij Gaslicht dan komen zij met een jaarbedrag van 62 euro voor Essent met dezelfde 200 euro cashback. Dit is dus al goedkoper dan via een cashback direct bij Essent zelf regelen. Ga je ook nog via een cashbacksite naar Gaslicht dan zit je effectief dus 8.5 euro daaronder; dus op 54 euro per jaar.

Heerlijk die compleet nontransparate energieprijzen....
Als ik mijn gegevens via de laptop invul op gaslicht komt heel essent niet eens naar voren, via mn mobiel dan weer wel.
Aanbieding van gaslicht of direct via essent zijn daarbij gelijk.

Wat ik me wel afvroeg: de cashback actie van 41 euro gaat over een actie icm een philips hue pakket twv 200 euro.
Wat gebeurd er als ik, eenmaal doorgestuurd naar de essent-site, aangeef dat ik ipv het hue-pakket gebruik wil maken van de 200,- cashback?! Krijg je dan alsnog de 41 euro van cashbackxl?

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MieJuul schreef op zondag 17 november 2019 @ 15:51:
[...]

Als ik mijn gegevens via de laptop invul op gaslicht komt heel essent niet eens naar voren, via mn mobiel dan weer wel.
Aanbieding van gaslicht of direct via essent zijn daarbij gelijk.
Heel bijzonder, bij mij komt Essent bij geen van de vergelijkers naar voren, terwijl het aanbod via hun website op basis van mijn verbruik wel bijna 200 euro goedkoper is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Bij mij komt Essent ook enkel als goedkoopste uit de bus bij mijn specifieke energieverbruik (150 kuub en 1 kWh per jaar). Als ik een wat meer gemiddeld energieverbruik opgeef dan zijn ze ook ineens echt niet meer de goedkoopste geworden.
Pak ik wat andere postcodes dan zijn ze soms (met mijn energieverbruik) de goedkoopste, soms ook echt niet.

Het lijkt dus echt af te hangen van je jaarverbruik en je geografische locatie.

(Leuk detail; als ik in de buurt van Amsterdam had gewoond dan was ik per jaar geen 60 maar 260 euro kwijt geweest aan gas en stroom......)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
Theo schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:41:
Het lijkt dus echt af te hangen van je jaarverbruik en je geografische locatie.

(Leuk detail; als ik in de buurt van Amsterdam had gewoond dan was ik per jaar geen 60 maar 260 euro kwijt geweest aan gas en stroom......)
Klopt, regio en jaarverbruik en daaraan gerelateerde randzaken. Dit maakt echt soms een groot verschil. Daarom is het moeilijk onderling tussen gebruikers op het forum te vergelijken.

Globaal is het als volgt:
1. Kosten voor regiotoeslag, dit gaat per m3. Hier wel een redelijk goede uitleg met prijzen per m3: https://www.energiekamer.nl/overstappen/regios/

Hieronder een indicatie uit 2016 op een jaarverbruik van 1800m3.
Gasregiotoeslagen-gaslicht-2016

2. Capaciteit van je meter. Classificering bij gasmeters als zijnde m3/uur. Meeste particulieren hebben een G4 meter (nominaal 4m3/uur, maximaal 6m3/uur), in sommige gevallen G6 (nominaal 6m3/uur, maximaal 10m3/uur). Hier is het capaciteitstarief op gebaseerd. Vaak zie je dan categorieën met prijzen <10m3/h wat dus alle meters tot G6 in die prijscategorie beschouwd.
Bij elektra geldt ook type aansluiting, zoals 1 of 3 fase en hoeveel Ampere.

3. Je daadwerkelijke jaarverbruik. Het capaciteitsverbruik zegt alleen iets over de max. flow per bepaalde tijdseenheid, terwijl het jaarverbruik een eindtotaal is. Op het forum zijn we wel bekend met mensen die onder de 500m3/jaar proberen te komen en hiervoor (met veel moeite) een ander tarief ontvangen. De tariefklassen hier zijn: <500m3/jaar, 500-4000m3/jaar, >4000m3/jaar.

4. Daarnaast is natuurlijk van belang welke energie(netwerk)beheerder je hebt vwb de resterende kosten. Het lijkt een beetje op het idee van de gasregio omdat het geografisch is bepaald. Ook dit maakt een (fors) verschil in de prijs. Niet overal in Nederland geldt dezelfde netbeheerder waardoor er verschillende kosten worden gerekend voor vastrecht aansluiting/transport en meetdiensten. Dit geldt zowel voor elektra als gas en staat los van de kostprijs die de energieleverancier zelf rekent. In jullie voorbeeld dus Eneco.

Een overzicht van welke netbeheerder waar zit (gescheiden per dienst, elektra vs gas):
Netbeheerders-gaslicht-2019

In kosten komt dit per netbeheerder neer op (bron: independer 2019), jaarprijs incl. BTW:
Elektriciteit:
netbeheerkosten-elektra-2019

Gas (zie verschillen als genoemd in punt 2 en 3):
netbeheerkosten-gas-2019

[ Voor 6% gewijzigd door Aardwolf op 18-11-2019 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wellicht gaat er nu iets veranderen in de prijsstelling van VandeBron?

Zijn overgenomen door Essent...
https://www.mt.nl/nieuws/...rapt-3000-banen-in-europa
https://www.nrc.nl/nieuws...rktleider-essent-a3980774

Essent, onderdeel van het Duitse Innogy, koopt energiemarktplaats Vandebron. Dat bedrijf koppelt energieconsumenten aan lokale producenten van groene energie. Het bedrijf werd vijf jaar geleden opgericht en draaide al die tijd verlies, al stond het dit jaar op het punt winstgevend te worden. Reden voor verkoop was dat een van de durfinvesteerders wilde uitstappen. Essent-topman Patrick Lammers geeft aan het ‘diepgroene karakter’ van Vandebron de voornaamste aantrekkingskracht was. Als onderdeel van Essent (Vandebron houdt de eigen naam en een hoofdkantoor in Amsterdam) krijgt Vandebron de schaalgrootte die het nodig heeft de energietransitie te versnellen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Paar vergelijkingssites gehad maar bij mij komt via pricewise budgetenergie naar voren. Prima lijkt me toch?

1250/1250kwh dubbele meter en 1600m3 gas

Stroom
Normaaltarief € 0,21983
Daltarief € 0,20773
Vaste leveringskosten € 51,87
Gas
Tarief € 0,68732
Vaste leveringskosten € 51,87
Totaal
Kosten stroom + gas € 1.827,18
Eenmalige korting € -195,00
€ 1.632,18

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben nu ook bezig in het selectie process tussen een aantal "grote" aanbieders om over te stappen. Ik heb geen zin in de problemen die eerder dit jaar waren bij een kleine partij die failliet ging. Dus alleen bekende namen.

Nu zit ik bij Essent, en zie ik bijv bij Nuon/Vattenfall een aanbieding staan van 250 cashback. Het lijkt dus relatief simpel maar wanneer ik naar de details ga kijken blijken de tarieven wel te verschillen. Ik moet nog even alles in detail narekenen met mijn verbruik. Maar simpel overstappen en er voordeel uit halen lijkt niet zo eenduidig als altijd geschetst. Want het lijkt erop dat je bij dat soort constructies de "bonus" verwerkt zit je reguliere tarief. En het aan je verbruik ligt of je wel of niet voordeel hebt van de overstap.

Ik dacht dat de consensus was dat ieder jaar overstappen en de bonus meenemen het voordeligste is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:26
@Defector je kan toch heel snel zien wat je jaar verbruik is?
Ik ben toevallig afgelopen week ook overgestapt naar nuon, met die cashback actie :) .
Maandelijks zou ik bijna 5 euro meer kwijt zijn dan nu, maar met 250 terug scheelt het toch 190 euro.

zijn zat vergelijkingswebsites hiervoor, even je verbruik invullen en klaar is defector .

• Defector
  • Niet online
99ruud99 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:18:
@Defector je kan toch heel snel zien wat je jaar verbruik is?
Ik ben toevallig afgelopen week ook overgestapt naar nuon, met die cashback actie :) .
Maandelijks zou ik bijna 5 euro meer kwijt zijn dan nu, maar met 250 terug scheelt het toch 190 euro.

zijn zat vergelijkingswebsites hiervoor, even je verbruik invullen en klaar is defector .
Klopt en daar komt het euvel, met de initiële verkenning lijkt het overstappen juist niet te lonen. Zoals ik zei, ik moet nog even met de echte verbruiksgegevens de situatie doorrekenen.

Vandaar mijn verbazing en post.

En de vergelijkingssitestenminste die ik zo snel even heb bekeken. gaan er per definitie vanuit dat je overstapt. Niet blijven bij een aanbieder (met korting op je tarieven etc).

Ook een medewerker gesproken van een energie aanbieder en die geeft ook aan. Dat nieuwe klanten met de hogere bonus ook duurdere tarieven krijgen ten opzichte van vaste klanten. Dus dat het maar de vraag is of het overstappen daadwerkelijk voordeliger is.

[ Voor 17% gewijzigd door Defector op 21-11-2019 13:26 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:26
Ja klopt, je moet niet naar "hoeveelheid geld bespaart" kijken. Je moet kijken naar jaar kosten (dus inclusief alles, na 1 jaar.
Stel je huidige komt dan lager uit, dan lijkt het me logisch wat je gaat doen :) .

• Martinusz
Defector schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:22:
[...]

Klopt en daar komt het euvel, met de initiële verkenning lijkt het overstappen juist niet te lonen. Zoals ik zei, ik moet nog even met de echte verbruiksgegevens de situatie doorrekenen.

Vandaar mijn verbazing en post.

En de vergelijkingssitestenminste die ik zo snel even heb bekeken. gaan er per definitie vanuit dat je overstapt. Niet blijven bij een aanbieder (met korting op je tarieven etc).
Je kunt bij Gaslicht.com aangeven wie je huidige leverancier is, of je laat dit leeg.

Zojuist alvast aangemeld voor ons nieuwe huis, verbruik dus redelijk moeten schatten, qua elektriciteit zal het niet veel schelen denk ik, gas heb ik hoger ingeschat. Echter omdat het redelijk ombekend is met name voor het gas gedeelte, heb ik niet de 1ste keus uit de vergelijking gepakt, maar nummer twee United Consumers, omdat deze dus een veel lagere gastarief heeft dan nummer 1 en de rest.

Benieuwd hoe United Consumers gaat bevallen, het is natuurlijk geen 'traditionele' energieleverancier.

• Defector
  • Niet online
99ruud99 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:27:
Ja klopt, je moet niet naar "hoeveelheid geld bespaart" kijken. Je moet kijken naar jaar kosten (dus inclusief alles, na 1 jaar.
Stel je huidige komt dan lager uit, dan lijkt het me logisch wat je gaat doen :) .
Haha ja inderdaad is een logisch verhaal in die zin. Totale kosten over de looptijd zijn primair de driver om wel of niet over te stappen.

Maar mijn verbazing is vanuit de consensus, dat per definitie elk jaar overstappen voordeliger is.

• Martinusz
Defector schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:29:
[...]
Maar mijn verbazing is vanuit de consensus, dat per definitie elk jaar overstappen voordeliger is.
Omdat dat 9/10 ook echt zo is, omdat nieuwe klanten betere aanbiedingen krijgen dan 'verleng'klanten.

• Defector
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:34:
[...]

Omdat dat 9/10 ook echt zo is, omdat nieuwe klanten betere aanbiedingen krijgen dan 'verleng'klanten.
apart dat ik dan waarschijnlijk net die ene 1/10 te pakken. Bedankt, ik ga nog even verder met mijn zoektocht.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 23:19
Afgelopen week weer overgestapt, dit keer was Vattenfall het goedkoopst. Gekke is wel dat de bonus afhangt van je verwachte verbruik. Pak ik de jaarafrekening van 2019 (711m³) dan krijg ik €195, pak ik de jaarafrekening van 2018 (800m³) dan krijg ik €205.

Ik verwacht een koude winter, dus heb het hoge verbruik maar opgegeven :+

Gekke is wel dat ze een andere startdatum hebben. Ik stap al jaren over in eind december en telkens was de einddatum van de vorige de begindatum van de nieuwe. Nu staat op het contract van Vattenfall dat begindatum gas 1-12 is en begindatum stroom 28-12...

Ik neem aan dat dat niet in de knoei komt met mijn bonus van de huidige leverancier want dat spreken ze met elkaar af lijkt mij...Vattenfall reageert niet op mijn tweets :P

• Martinusz
Defector schreef op donderdag 21 november 2019 @ 13:37:
[...]

apart dat ik dan waarschijnlijk net die ene 1/10 te pakken. Bedankt, ik ga nog even verder met mijn zoektocht.
Het is heel simpel, vul je verbruik in in de vergelijker en zie wat totaalbedrag is per jaar.
Kijk naar de prijzen voor Elek + gas en vastrecht.

Kijk vervolgens naar het aanbod van je verlenging, wat zijn de prijzen daar en waar kom je dan in totaal op uit.

Pagina: 1 ... 27 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4