@reneeke1970
Dat dacht ik dus ook. Maakt nu nogal verschil tussen met of zonder panelen. Dus dan maar even afwachten.
Dat dacht ik dus ook. Maakt nu nogal verschil tussen met of zonder panelen. Dus dan maar even afwachten.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Inmiddels na de afwijzing van Oxxio ivm een kredietwaardigheidscheck de gegevens binnengekregen van het kredietwaardigheidsbureau waarmee ze werken.i7x schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:24:
[...]
Ik heb het ooit ook eens bij tele2 gehad. Die werkte wel met een andere krediet checker (Experian uit m'n hoofd). Dus ik m'n gegevens daar opvragen want ik heb nooit gedoe gehad met betalingsachterstanden of wat dan ook. Kreeg netjes m'n raport opgestuurd maar die was dus inderdaad leeg. Toen nogmaals geprobeerd en gewoon geaccepteerd bij tele2.
Ik zou je geen zorgen maken tenzij ze echt verkeerde info over je hebben. Zal wel geen waterdicht systeem zijn allemaal. Misschien had de vorige bewoner wel allerlei schulden ofzo. Is verder wel logisch dat ze dat willen checken maar werkt gewoon niet helemaal lekker.
Ja dacht ik wel, denk zelf dat het door een eerdere bewoner komt misschien. Houd je ons op de hoogte hier?ASW1 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:05:
[...]
Inmiddels na de afwijzing van Oxxio ivm een kredietwaardigheidscheck de gegevens binnengekregen van het kredietwaardigheidsbureau waarmee ze werken.
Niets, helemaal leeg.![]()
Zal eens aan Oxxio gaan vragen hoe ze hier nu bij komen, vind het redelijk van de pot gerukt....
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Is dat juist niet de reden: omdat er geen info is over kredietwaardigheid wijzen ze af...ASW1 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:05:
[...]
Inmiddels na de afwijzing van Oxxio ivm een kredietwaardigheidscheck de gegevens binnengekregen van het kredietwaardigheidsbureau waarmee ze werken.
Niets, helemaal leeg.![]()
Zal eens aan Oxxio gaan vragen hoe ze hier nu bij komen, vind het redelijk van de pot gerukt....
Grappig, dat was hier ook 3 jaar het geval. Helaas is het dit jaar anders, de leveringskosten gingen ineens omhoog van 11,90 per product naar ruim 65 euro per product._JGC_ schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:10:
Hier weer een jaar bijgetekend bij EnergieDirect. Weet niet wat ik fout doe, maar die zijn hier nu al 3 jaar op rij het goedkoopst.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Zie het nu ook... verlengen via de site gaf zelfde totaalbedrag als nieuw afsluiten bij gaslicht. Tarief is iets lager maar vastrecht is fors hoger (idd 130 per jaar terwijl het voorheen 24 was).RobertowNL schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:25:
[...]
Grappig, dat was hier ook 3 jaar het geval. Helaas is het dit jaar anders, de leveringskosten gingen ineens omhoog van 11,90 per product naar ruim 65 euro per product.
Op de vergelijkingssites kwam ik nu uit op united consumers en Fenor.
De eerste heeft een 'behoorlijke' bonus van €199,- maar Fenor geheel niet.
Ben benieuwd of dat Fenor wat is, tarief voor gas van: 0,644 en een electra tarief van 0,195 is behoorlijk laag.
Vast recht komt op ongeveer 40 euro per product.
Iemand afgelopen jaar naar Fenor overgestapt en ervaring?
[ Voor 6% gewijzigd door _JGC_ op 06-10-2019 11:03 ]
Een jaar geleden overgestapt naar fenor, en tot nu toe geen problemen gehad met deze maatschappij. Wijzigingen (onlangs een verhuizing) vragen ze wel via e-mail aan hun door te geven. Uiteindelijk wordt dit wel snel en netjes afgehandeld. Een maand geleden hadden ze van Nuon (onterecht) doorgekregen dat ik wilde overstappen. Netjes een mail van ze gehad of dit inderdaad de bedoeling was. Hierop aangegeven dat dit niet de bedoeling was. Dit hebben ze netjes geregeld zonder problemen en dat ik er administratief qua Facturatie iets van heb gemerkt. Tevreden klant hier dusRobertowNL schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:25:
[...]
Grappig, dat was hier ook 3 jaar het geval. Helaas is het dit jaar anders, de leveringskosten gingen ineens omhoog van 11,90 per product naar ruim 65 euro per product.
Op de vergelijkingssites kwam ik nu uit op united consumers en Fenor.
De eerste heeft een 'behoorlijke' bonus van €199,- maar Fenor geheel niet.
Ben benieuwd of dat Fenor wat is, tarief voor gas van: 0,644 en een electra tarief van 0,195 is behoorlijk laag.
Vast recht komt op ongeveer 40 euro per product.
Iemand afgelopen jaar naar Fenor overgestapt en ervaring?
Het gaat me natuurlijk ook om de welkomstbonus, die krijg je pas na 12 maanden... En natuurlijk is het slim om je maandelijks bedrag niet te hoog in te stellen, of ze nou wel of niet failliet gaan..._JGC_ schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:38:
@koku Is op zich niks engs aan. Als je nu of in de winter overstapt mogen ze failliet gaan, dan moeten ze nog geld van jou krijgen. Stap je na de winter over, is het een heel ander verhaal.
Ik stap zelf daarom ook altijd net voor de winter over, pak je eerst de dure maanden en de achterstand haal je dan in de zomer wel weer in.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Is dat dan automatisch een jaarcontract geworden? Mag dat eigenlijk wel?ByteMe_ schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:06:
Ik kreeg de bonus na de verhuizing al in juli blijkbaar, met weer een nieuw contract... Eigenlijk door tijdtekort niet doorgenomen, maar dat zullen weer de normale kosten zijnIk moet maar eens op zoek naar leuke aanbieders die ook overstapboetes voor je betalen.
Nope, niet autromatisch. Ik heb gewoon gezegd dat ze het moesten doorzetten, ik had geen zin om weer alles te gaan vergelijken op dat moment. Ik zal dus even moeten inzien hoe het daadwerkelijk zit. Ik had het contract tot volgend jaar januari officieel.koku schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 12:12:
[...]
Is dat dan automatisch een jaarcontract geworden? Mag dat eigenlijk wel?
[ Voor 11% gewijzigd door ByteMe_ op 07-10-2019 12:22 ]
Hier kun je er meer over lezen;koku schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:55:
Vandaag op nu.nl: Consumentenbond: Schuldenlast energieleveranciers baart zorgen
Ben wel benieuwd welke 13 bedrijven dat zijn... Ben nu toch wat huiveriger om over te stappen naar een wat onbekendere of nieuwe partij.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ik ben absoluut niet verbaasd. Ik ben heel specifiek bij mn vorige leverancier weggegaan omdat ze steeds onrealistisch hoge voorschotten vroegen en voorstelden op mijn verbruik - echt, 50% bovenop mijn geschatte maandverbruik.koku schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:55:
Vandaag op nu.nl: Consumentenbond: Schuldenlast energieleveranciers baart zorgen
Ben wel benieuwd welke 13 bedrijven dat zijn... Ben nu toch wat huiveriger om over te stappen naar een wat onbekendere of nieuwe partij.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2019 18:14 ]
Kun je in de winter niet het overschot gebruiken om elektrisch bij te verwarmen?Verwijderd schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:13:
Ben nu ook bezig met het overstappen. Voor mij is het lastig omdat ik zonnepanelen heb liggen van verhuurder zonder duidelijk inzicht wat ze opwekken. Mijn vrees is dus dat ik dit kalenderjaar meer op heb gewekt dan verbruikt. Dat lijkt me niet handg ivm salderen. Ik heb Eneco gevraagd een overzicht te geven van mijn verbruik en consumptie. Online kon ik dat niet in zien. Zodra ik antwoord heb zal ik het delen.
Hoe gaan jullie hier mee om? Ik ben bang dat ik nu, zeg, 200kwh in de plus sta. En als ik nu overstap dan wordt dat a 9 cent oid verrekend.
Verwachte opbrengst is 2700kWh per jaar en vorig jaar was het verbruik 3050kWh. Dus met de donkere maanden denk ik in de plus te staan op het moment.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Verwijderd
Ja zeker, maar ik weet niet of ik het overschot van de zomer zomaar mee kan nemen naar een nieuwe maatschappij. Ik verwacht dat Eneco een eindafrekening maakt en dat ik bij de nieuwe leverancier weer op 0 begin. Dan moet ik dus mijn overschot ongunstig verkopen in plaats van het gunstig verrekenen met mijn hogere verbruik deze winter.HereIsTom schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:18:
[...]
Kun je in de winter niet het overschot gebruiken om elektrisch bij te verwarmen?
Aanmelden via www.energiedirect.nl dan. Daar is de aanbieding nog wel met 11,90 euro vaste leveringskosten per product.RobertowNL schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 09:25:
[...]
[…]
Dat is/was het verlengaanbod via de site van Energiedirect. Of kan je je gewoon via de site opnieuw aanmelden en dan alsnog opteren voor het lagere tarief vaste leveringskosten?cryptapix schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:59:
[...]
Aanmelden via www.energiedirect.nl dan. Daar is de aanbieding nog wel met 11,90 euro vaste leveringskosten per product.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Hmm, waarschijnlijk valt je aanmelding er dan gewoon uit en gebeurt er niets. Je zou ze eens moeten bellen of e-mailen, wellicht dat ze je een nieuwe aanbieding willen doen.RobertowNL schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 19:10:
[...]
Dat is/was het verlengaanbod via de site van Energiedirect. Of kan je je gewoon via de site opnieuw aanmelden en dan alsnog opteren voor het lagere tarief vaste leveringskosten?
Je praat dus over een paar tientjes max. Als overstappen een bonus oplevert, is dat al gauw een tientje per maand. Het duurt dus niet lang voor je het hebt terugverdiend. Kortom ik zou me er niet al te druk over maken. Maar ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.Verwijderd schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:13:
Hoe gaan jullie hier mee om? Ik ben bang dat ik nu, zeg, 200kwh in de plus sta. En als ik nu overstap dan wordt dat a 9 cent oid verrekend.
PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput
Precies wat hierboven wordt gezegd, als het maar om 200kWh gaat valt het nog wel mee, een bonus bij overstappen is meestal hoger.Verwijderd schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:23:
[...]
Ja zeker, maar ik weet niet of ik het overschot van de zomer zomaar mee kan nemen naar een nieuwe maatschappij. Ik verwacht dat Eneco een eindafrekening maakt en dat ik bij de nieuwe leverancier weer op 0 begin. Dan moet ik dus mijn overschot ongunstig verkopen in plaats van het gunstig verrekenen met mijn hogere verbruik deze winter.
Eneco zelf kon overigens geen scherp aanbod doen bij het verlengen.
Heb je geen slimme meter dan die je dagelijks kunt uit lezen?Verwijderd schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:23:
[...]
Ja zeker, maar ik weet niet of ik het overschot van de zomer zomaar mee kan nemen naar een nieuwe maatschappij. Ik verwacht dat Eneco een eindafrekening maakt en dat ik bij de nieuwe leverancier weer op 0 begin. Dan moet ik dus mijn overschot ongunstig verkopen in plaats van het gunstig verrekenen met mijn hogere verbruik deze winter.
Eneco zelf kon overigens geen scherp aanbod doen bij het verlengen.
1 PVoutput . Dongen NB
Dat ja, die panelen zullen de komende tijd weinig meer opleveren tov het jaargemiddelde. Alleen heb je dan volgend jaar weer een groter overschot.reneeke1970 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 05:59:
[...]
Paar weken wachten tot overschot weg is, is toch snel paar tientjes verdient.
www.independer.nlMr. R. schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:08:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe aanbieder en Innova komt telkens naar voren met hun hoge cashback, echter heeft Innova de klanten van EnergieFlex toen over genomen, ik was ook de dupe van EF en heb gelukkig de laatste betaling toen kunnen storneren, ben wel met tientallen euro's gedupeerd, contract was in mei ingegaan en in oktober meen ik zijn ze geklapt....had dus net de goedkope maanden gehad en natuurlijk de cashback misgelopen....dus voor mij geen "kleine"stunters" meer.
wie kan mij adviseren met een verbruik van;
- 1.700 kwh hoog
- 1.800 kwh laag
- 1.250 m3
Niemand in dit topic iig.Mr. R. schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:35:
Trucje van hoger gasverbruik voor meer cashback kende ik niet, maar bij wie is de cashback ooit niet uitgekeerd hierdoor?
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Bedankt voor je antwoord, dit schijnt niet het geval te zijn omdat ze kijken bij het bepalen van je termijnbedrag naar de historie...dit las ik op de 1e pagina van dit topic.ASW1 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:40:
Wat wel kan is dat je een hoog voorschot krijgt vanwege je ingeschatte verbruik, en dan moet je dat weer naar beneden zien te praten voor zover je het niet zelf kunt aanpassen.
Dat is zeker niet overal het geval. Ik moest bij welkom toch echt het voorschot terugpraten van 230 naar 65..... redelijk genant.Mr. R. schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:48:
[...]
Bedankt voor je antwoord, dit schijnt niet het geval te zijn omdat ze kijken bij het bepalen van je termijnbedrag naar de historie...dit las ik op de 1e pagina van dit topic.
Ok en is dat gelukt? Had het invloed op je cashback?ASW1 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:13:
[...]
Dat is zeker niet overal het geval. Ik moest bij welkom toch echt het voorschot terugpraten van 230 naar 65..... redelijk genant.
Dat is gelukt ja, cashback is blijven staan.Mr. R. schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:15:
[...]
Ok en is dat gelukt? Had het invloed op je cashback?
Heb je die daadwerkelijk uitbetaald gekregen? Zou toch denken dat het heel eenvoudig (en geautomatiseerd) te voorkomen is voor een leverancier. Gewoon cashback afhankelijk maken van verbruik (tabelletje in voorwaarden opnemen) en bij jaarrekening juiste cashback toepassen.
Als je dit doet; hoe zit het dan met het capaciteitstarief voor je gasaansluiting? Bij een gasverbruik van <500 kuub is dit vaste bedrag zo'n 50 euro lager dan bij >500 kuub. Geef je 2.000 kuub op als gasverbruik terwijl je maar 100 kuub verbruikt, hoe zit het dan met de reductie van het capaciteitstarief? Weegt de extra cashback dan op tegen het verhoogde vastrecht?Mr. R. schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:35:
Trucje van hoger gasverbruik voor meer cashback kende ik niet, maar bij wie is de cashback ooit niet uitgekeerd hierdoor?
7400 Wp op het dak
Ja, maar dan moet het ook in de voorwaarden staan, en dat staat het nergens, behalve bij Eneco waarvan in de praktijk blijkt dat het er enkel voor de show staat. Maar desondanks, als je veilig wilt spelen kun je hun iig vermijden.cryptapix schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:28:
[...]
Heb je die daadwerkelijk uitbetaald gekregen? Zou toch denken dat het heel eenvoudig (en geautomatiseerd) te voorkomen is voor een leverancier. Gewoon cashback afhankelijk maken van verbruik (tabelletje in voorwaarden opnemen) en bij jaarrekening juiste cashback toepassen.
Vastrecht gaat over het algemeen over het daadwerkelijke verbruik van het jaar ervoor. Daarom kom je er nooit mee in de problemen. In de online rekentool kan een hoger bedrag staan, maar in de praktijk wordt het verbruik van vorig jaar genomen om het vastrecht te betalen.Theo schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:50:
[...]
Als je dit doet; hoe zit het dan met het capaciteitstarief voor je gasaansluiting? Bij een gasverbruik van <500 kuub is dit vaste bedrag zo'n 50 euro lager dan bij >500 kuub. Geef je 2.000 kuub op als gasverbruik terwijl je maar 100 kuub verbruikt, hoe zit het dan met de reductie van het capaciteitstarief? Weegt de extra cashback dan op tegen het verhoogde vastrecht?
[ Voor 10% gewijzigd door i7x op 09-10-2019 13:53 ]
Ik kan het je volgend jaar vertellen.cryptapix schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:28:
[...]
Heb je die daadwerkelijk uitbetaald gekregen?
Als vastrecht gebaseerd wordt over het vorige gebruik dan kan een 'ietsje' te hoog gasverbruik idd nog best rendabel zijn. Net even gekeken bij Gaslicht (en Welkom Energie vermeden gezien deze dezelfde directie hebben als Energieflex).i7x schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:52:
[...]
Vastrecht gaat over het algemeen over het daadwerkelijke verbruik van het jaar ervoor. Daarom kom je er nooit mee in de problemen. In de online rekentool kan een hoger bedrag staan, maar in de praktijk wordt het verbruik van vorig jaar genomen om het vastrecht te betalen.
In theorie kun je zo genaaid worden als je het bent verhuisd en de vorige bewoner verbruikte mega veel. Heel gekke constructie, maar goed, die heb ik dan ook niet bedacht.
7400 Wp op het dak
Contact opgenomen met oxxio, waarom ze een waarborgsom wilden is me niet echt duidelijk geworden, ze mompelden iets over "adres" maar ik weet zeker dat er in ieder geval de laatste 10 jaar geen wanbetaler op dit adres heeft gewoond dus waarom de kredietwaardigheidstrigger is overgegaan geen idee. Kopie van de brief van Focum en de aanmeldig werd alsnog doorgezet zonder de waarborgsom.i7x schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:11:
I
[...]
Ja dacht ik wel, denk zelf dat het door een eerdere bewoner komt misschien. Houd je ons op de hoogte hier?
Sommige leveranciers doen dat wel zo maar sommige niet. Vorig jaar Nuon en dit jaar Oxxio hadden geen tabelletje in de voorwaarden staan.cryptapix schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:28:
[...]
Haha, die hadden laatst een bonus van €360. Nog steeds spijt dat ik die niet gepakt heb. Dat is de helft van m'n jaarbedragxabre16v schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 17:42:
Zie dat Innova ineens dat actievoorwaarden heeft aangepast m.b.t. opgegeven verbruik en cashback. Helaas.
Ik zie als ik verbruik op 2000 gas zowel licht zet nog steeds via de energievergelijkers 360 cashback krijg.Haha, die hadden laatst een bonus van €360. Nog steeds spijt dat ik die niet gepakt heb. Dat is de helft van m'n jaarbedrag
[ Voor 8% gewijzigd door saharoen op 13-10-2019 23:02 ]
Zelfs 395,- als je 2500 gas invult.. echter:saharoen schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 23:01:
[...]
Ik zie als ik verbruik op 2000 gas zowel licht zet nog steeds via de energievergelijkers 360 cashback krijg.
Alleen ik durf niet
De hoogte van de korting vindt u terug in onze bevestigingsbrief. De hoogte van de korting is
afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarverbruik van stroom en gas bij uw aanmelding.
Als uw historische jaarverbruik en uw daadwerkelijke jaarverbruik afwijkt van het door u opgegeven
ingeschatte jaarverbruik, dan kan dit gevolgen hebben voor de hoogte van de korting op uw jaarnota,
en heeft Innova het recht om deze korting evenredig te korten op uw jaarnota.
Ja, lastig. De kans dat ze daadwerkelijk gaan korten is klein, maar als ze het doen blijft er van die bonus vrijwel niets meer over....xabre16v schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:15:
[...]
Zelfs 395,- als je 2500 gas invult.. echter:
[...]
http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168
Dat mogen ze zelf beslissen, enige die daar antwoord op kan geven zijn zij zelfhabbekrats schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:01:
Ik moet dit jaar weer overstappen of vernieuwen
Zit nu bij powerpeers 1 jaar. verbruik netto ca 500 kwh ( zonnepanelen doen ca 4000 kwh) en gas ~ 200 m3.
vul ik dit in bij bv gaslicht dan valt op de Greenchoice en Powerpeers vlak bij elkaar liggen.
Alleen bij GC vaste leveringskosten €54,- maar bij Powerpeers €107,88 dubbele zeg maar. Vraag me af waarom ?
Ik wilde eigenlijk PP nemen 3 jaar vast.
Hoi!
Kun je niet beter een inductieplaat kopen zodat je je gas eruit kunt gooien?habbekrats schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 22:01:
Ik moet dit jaar weer overstappen of vernieuwen
Zit nu bij powerpeers 1 jaar. verbruik netto ca 500 kwh ( zonnepanelen doen ca 4000 kwh) en gas ~ 200 m3.
90% van je gas is verwarmingASW1 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:04:
[...]
Kun je niet beter een inductieplaat kopen zodat je je gas eruit kunt gooien?
Bij mij niet, en bij iemand met een verbruik van 200 kuub per jaar al helemaal niet.
Dat beetje gas heb ik nu nog nodig in de winter als ik een paar dagen weg ben en de cv nog en keer aanspringt en voor warmwateraanvulling.ASW1 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:04:
[...]
Kun je niet beter een inductieplaat kopen zodat je je gas eruit kunt gooien?
Met een gasverbruik van 150 m3 heb ik ook soortgelijke situatie.Zo'n beetje alles wordt gebruikt voor warm water. Echter is het erg lastig om even een plek in huis te vinden waar een 270 liter WP boiler kan worden geplaatst op zo'n manier dat deze zowel waterzijdig als luchtzijdig aangesloten kan worden. Plus; er moet ook fysiek ruimte zijn voor zo'n ding; de benodigde vloeroppervlakte is groter dan een wasmachine, en de hoogte is rond de 2 meter.ASW1 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:25:
[...]
Bij mij niet, en bij iemand met een verbruik van 200 kuub per jaar al helemaal niet.
Al zit daar wellicht nog warm water bij. In dat geval kun je een warmtepompboiler halen, die kosten na aftrek van subsidie bijna niets.
7400 Wp op het dak
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Nee natuurlijk niet, en het word alleen duurder door de extra belasting, en die word altijd door berekend, ook lange contractenheho schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:24:
Het kan natuurlijk goedkoper, maar mijn vraag is of het inderdaad verstandig is om voor 3 jaar te gaan, of om jaarlijks een welkomstbonus te pakken.
1 PVoutput . Dongen NB
De gas prijs stijgt het meest door regerings maatregelen en niet door de essent berekende kale gas prijs. De gasprijs is al een tijdje stabiel alleen de overheid gooit elk jaar allerlei heffingen omhoog waarover je dan ook nog btw mag betalen en deze heffingen berekend Essent gewoon aan je door.heho schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:11:
Ik mag/moet in december weer overstappen. Nu heb ik een aanbod gekregen van Essent. Het verhaal was dat ze verwachten dat de gasprijzen flink gaan stijgen, en dat daarom een 3 jarig contract nu goed zou zijn. Dat is natuurlijk een standaard verhaal en ik was/ben voornemens om jaarlijks over te stappen.
Wat is jullie idee hierbij ?
[ Voor 3% gewijzigd door habbekrats op 15-10-2019 18:41 ]
Dit was exact mijn gedachte. Ga maar eens in gaslicht.com o.i.d. duiken ....reneeke1970 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:44:
[...]
Nee natuurlijk niet, en het word alleen duurder door de extra belasting, en die word altijd door berekend, ook lange contracten
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Kale prijs van gas (en olie) hangt erg af van geopolitiek geneuzel. Knap als je daar goed op kunt gokken.heho schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 12:24:
Het kan natuurlijk goedkoper, maar mijn vraag is of het inderdaad verstandig is om voor 3 jaar te gaan, of om jaarlijks een welkomstbonus te pakken.
Even een rekensommetje.kabeltjekabel schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:01:
[...]
Kale prijs van gas (en olie) hangt erg af van geopolitiek geneuzel. Knap als je daar goed op kunt gokken.
Paar gekken met een torpedoboot in de golf of een extra portie Putin-fobie en de boel gaat gewoon omhoog.
Waar zie je dat de netbeheerkosten verschillen? Mij lijkt dit ook niet te kloppen. Het kan echter wel per provincie verschillen. Verschilt dit alleen bij gas, of alleen bij licht, of bij beiden?RobBrands schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:54:
Per december komt mijn huidige contract te vervallen. Ik ben dus mijn opties in kaart aan het brengen.
Wat mij opvalt is dat de netbeheerkosten verschillen, ook al geef ik telkens hetzelfde gebruik door. Ik heb dit gevraagd aan Oxxio, maar hier kreeg ik een niet veelzeggend antwoord op "De netbeheerkosten kunnen per leverancier verschillen". Dit klopt geloof ik ook niet, Enexis hanteert bedragen afhankelijk van gebruik.
Hoe zit dit precies? Immers scheelt het toch weer 44 euro per jaar.
Even wat meer info:Cheesy schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:04:
[...]
Waar zie je dat de netbeheerkosten verschillen? Mij lijkt dit ook niet te kloppen. Het kan echter wel per provincie verschillen. Verschilt dit alleen bij gas, of alleen bij licht, of bij beiden?
Voor gas gelden 3 verbruiksgroepen, <500 m3, 500 tot 4000 m3 en >4000 m3. Wellicht val je voor de berekening net op een scheiding?
Ook de grootte van je stroomaansluiting is bepalend. Hier zijn 4 tariefgroepen voor.
Tenslotte is een dubbele meter duurder dan een enkele meter.
Wellicht toch even nakijken of het in een van bovenstaande puntjes zit.
(ik mag in december ook weer overstappen, dus ook weer aan het rondneuzen. Voor het eerst een nieuwe leverancier uitzoeken met zonnepanelen dus het wordt waarschijnlijk Greenchoice)
Je hebt per netbeheerder de schalen <500, 500>4000, >4000. Per schaal verschillen de tarieven. Kijk hier voor de specifieke tarieven: https://www.enexis.nl/con...%20tarieven%20zoekt%20u_1RobBrands schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:17:
[...]
Even wat meer info:
Het betreffen de netbeheerkosten van gas welke verschillen, stroom is hetzelfde. Ik heb een dubbele meter en mijn gasverbruik is ongeveer 400 m3.
Als ik het aanbod van mijn huidige leverancier gebruik als 'basis' dan zie ik het volgende:
Netbeheerkosten Enexis aansluitwaarde G4/G6 SJV <500
Hierbij staat als bedrag inc belasting 126,45. Dit komt overeen met het tarievenblad van Enexis.
Als ik vervolgens precies dezelfde gebruiksaantallen invul bij Oxxio krijg ik als netbeheerkosten voor gas:
Totale netbeheerkosten gas per jaar (enexis b.v.) € 170,61
Dit betreft volgens het tarievenblad van Enexis een capaciteit t/m G6, sjv 500 m3 tot 4.000 m3.
De leveranciers gebruiken dus een andere capaciteit wat raar is als bij het doorgeven dezelfde gebruiksgegevens worden ingevuld.
Dan lijkt het me duidelijk dat dit een fout van Oxxio is. Die delen jou in een verkeerde verbruiksgroep in.RobBrands schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:17:
[...]
Even wat meer info:
Het betreffen de netbeheerkosten van gas welke verschillen, stroom is hetzelfde. Ik heb een dubbele meter en mijn gasverbruik is ongeveer 400 m3.
Als ik het aanbod van mijn huidige leverancier gebruik als 'basis' dan zie ik het volgende:
Netbeheerkosten Enexis aansluitwaarde G4/G6 SJV <500
Hierbij staat als bedrag inc belasting 126,45. Dit komt overeen met het tarievenblad van Enexis.
Als ik vervolgens precies dezelfde gebruiksaantallen invul bij Oxxio krijg ik als netbeheerkosten voor gas:
Totale netbeheerkosten gas per jaar (enexis b.v.) € 170,61
Dit betreft volgens het tarievenblad van Enexis een capaciteit t/m G6, sjv 500 m3 tot 4.000 m3.
De leveranciers gebruiken dus een andere capaciteit wat raar is als bij het doorgeven dezelfde gebruiksgegevens worden ingevuld.
[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 23-10-2019 13:43 ]
Dat is precies mijn punt.Cheesy schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:38:
[...]
Dan lijkt het me duidelijk dat dit een fout van Oxxio is. Die delen jou in een verkeerde verbruiksgroep in.
Ik vergelijk veel met Easyswitch, net even voor jouw situatie getest. Deze neemt wel de juiste netbeheerkosten op bij minder dan 400 m3.
In mijn regio is dat €137,66 vs €191,19, een verschil van 53 euro.
Ook even op de Oxxio site gekeken. En daar krijg ik inderdaad dezelfde fout:
[Afbeelding]
Voor elektra zou dat verhaal kunnen kloppen. Ik denk dat het uiteindelijk financieel ook wel goed komt.RobBrands schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:57:
[...]
Dat is precies mijn punt.
Ik heb dit doorgegeven aan Oxxio en krijg het volgende terug:
"Op onze website wordt gerekend met een standaardcapaciteit van de meter. Wanneer je de aanmelding doorzet krijgen wij de daadwerkelijke capaciteit door van je netbeheerder en zij berekenen dan aan de hand van de capaciteit de definitieve netbeheerkosten die je dan weer bij ons afrekent. Wij dragen deze dan weer over naar je netbeheerder. Het bedrag is afhankelijk van de capaciteit van de meter, niet van je verbruik. Je zou kunnen navragen bij je netbeheerder welke capaciteit je meter heeft, maar dit zie je ook terug op de overeenkomst wanneer je de aanmelding doorzet."
Een wat vaag verhaal...
Het vastrecht is volgens mij 65 euro p/jaar per product bij Energie Direct. Dit is een relatief hoog vastrecht dus een beetje sigaar uit eigen doos die cashback.NegativeFreak schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 21:46:
Volgens mij wel een goede deal gescoord bij Energiedirect.nl
Vooral de leverkosten lekker laag. Bij mijn vorige was dat €0,24.
Zelf niet nog een lagere prijs gevonden voor gas, al kan dat morgen wel anders zijn![]()
Ik heb na het afsluiten nog een check gedaan bij Energiedirect.nl en toen waren de leverkosten ineens €0,18/dag.
Misschien een leuke tip voor iemand anders hier.![]()
Totaal normaaltarief elektriciteit (1 t/m 10.000 kWh): € 0,22222 / kWh en Totaal daltarief elektriciteit (1 t/m 10.000 kWh): € 0,20221 / kWh
Leveringskosten stroom
Normaaltarief € 0,08001/kWh
Daltarief € 0,06000/kWh
Leveringskosten € 0,03262/dag
Netbeheerkosten voor Liander NV : Capaciteitstarief t/m 3 x 25A of t/m 1 x 80A € 0,69152/dag
Belasting en toeslagen
Energiebelasting zone 1 (1 t/m 10.000 kWh) € 0,11934/kWh
Opslag Duurzame Energie zone 1 (1 t/m 10.000 kWh) € 0,02287/kWh
Vermindering energiebelasting € 0,85376-/dag
Totaal tarief gas (1 t/m 170.000 m3): € 0,68809 / m³
Leveringskosten gas
Gasprijs (G1/gasregio 01) € 0,27000/m3
Leveringskosten € 0,03262/dag
Netbeheerkosten voor Liander NV : Capaciteitstarief t/m 10 m3/uur, stand. jaarv. tot 4.000 m3 € 0,52381/dag
Belasting en toeslagen
Energiebelasting zone 1 (1 t/m 170.000 m3) € 0,35469/m3
Opslag Duurzame Energie zone 1 (1 t/m 170.000 m3) € 0,06340/m3
Cashback: €110
Dit zijn alle tarieven uit het contract. Dus er komt niets meer bij.CyberMania schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:05:
[...]
Het vastrecht is volgens mij 65 euro p/jaar per product bij Energie Direct. Dit is een relatief hoog vastrecht dus een beetje sigaar uit eigen doos die cashback.
Inderdaad, 11.91 euro per product per jaarNegativeFreak schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:45:
[...]
Dit zijn alle tarieven uit het contract. Dus er komt niets meer bij.
Hoe kom je dan aan die €65?
1 PVoutput . Dongen NB
reneeke1970 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 08:05:
[...]
Inderdaad, 11.91 euro per product per jaar
€0,18 * 365 = 65 euro.Vooral de leverkosten lekker laag. Bij mijn vorige was dat €0,24.
Ik heb na het afsluiten nog een check gedaan bij Energiedirect.nl en toen waren de leverkosten ineens €0,18/dag.
https://www.energiedirect.nl/energie/energieprijzenDe term vastrecht is heel bekend, maar wordt officieel niet meer gebruikt sinds 2015. Je ziet op je factuur dan ook geen vastrecht staan, maar 'vaste leveringskosten'
Dus die korting is een sigaar uit eigen doos (wordt terugverdiend door een hoger vastrecht).Jaarlijkse vaste leveringskosten: € 19,97
[ Voor 22% gewijzigd door CyberMania op 26-10-2019 10:00 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Ruben0s op 26-10-2019 11:31 ]
Er staat toch echt 18 cent p/dag vaste leveringskosten in zijn post, dat is 65 euro p/jaar per product en geen 11.91Ruben0s schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:04:
Bij Energiedirect zijn de vaste leveringskosten 11.91.
Klopt maar die 18 cent was nadat ik het contract had afgesloten, ik had nog een check gedaan. In mijn leveringscontract staat echt 3 cent. Wat je in mijn post ziet, als opsomming van alle bedragen staan in het contract. Het verhaaltje erboven is mijn ervaring.CyberMania schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:21:
[...]
Er staat toch echt 18 cent p/dag vaste leveringskosten in zijn post, dat is 65 euro p/jaar per product en geen 11.91
[ Voor 12% gewijzigd door NegativeFreak op 26-10-2019 12:48 ]
[ Voor 10% gewijzigd door gronkspike87 op 28-10-2019 23:04 . Reden: bronvermelding toegevoegd ]
Is persoonlijk.michielbaert schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 22:51:
Daar zit ik ook naar te kijken @Spixo Best een goede deal!
Ik moet alleen nog ff zien of Essent gunstiger is vwb het verrekenen van stroom die ik opwek met zonnepanelen (zit nu bij NLE).
Bij NLE:
Restant per telwerk berekend tegen terugleververgoeding.e energiebelasting van het totale verbruik wordt gesaldeerd met de energiebelasting van de totaal opgewekte energie. Voor een eventueel restant verbruik wordt nog energiebelasting in rekening gebracht. Opgewekte energie in de normaaluren wordt gesaldeerd tegen het verbruik in de normaaluren, hetzelfde geldt voor de opgewekte energie in de daluren. Voor het eventuele restant opgewekte energie per telwerk wordt een terugleververgoeding ontvangen.
Bij Essent: Opwekking wordt bij elkaar opgeteld: eerst tegen het normaalverbruik gesaldeerd, de rest tegen dalverbruik.
Wat is gunstiger? (ben newbie op dit vlak)
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb me gister ook aangemeld bij United Consumers, voor ons nieuwe huis (krijgen per 6 dec de sleutel). Ook geen idee, geen ervaring met de partij maar we zullen het wel zien. Kwamen in de Consumentenbond wel redelijk naar voren met weinig klachten.koku schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:36:
Gisteravond overstap gemaakt van EnergieDirect naar UnitedConsumers. Nog geen ervaring met die partij, maar ze waren voor mijn geschatte verbruik de goedkoopste. EnergieDirect had me ook een aanbod gedaan, maar dat was uiteindelijk bijna 100 euro duurder, dus toch maar weer overstappen, ondanks dat ik weinig te klagen heb over EnergieDirect.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Als de terugleververgoeding hoger is dan je daltarief dan is het juist interessanter om niet te salderen, maar het normaaltarief terug te leveren en je daltarief in te kopen. Het is maar margewerk, maar het kan voordeliger zijn.MdO82 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 23:04:
[...]
Is persoonlijk.
Voor mij is NLE ongunstiger omdat ik de meeste stroom gebruik in het daltarief.
Dan zou ik in notmaaltarief enkel euro terug krijgen ivm solderen en dat extra betalen bij daltarief.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq