Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:

• reneeke1970
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 03:59
Lensent schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:11:
[...]

Geen idee, ook niet actief naar gezocht want nvt voor mij
Het blijkt slechts 7 cent te zijn. Daar word ik geen klant dus

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:43
reneeke1970 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:54:
[...]

Ik heb jou verbruik even ingevuld en inderdaad -42 euro.
Hetzelde verbruik bij green choice geeft -98 euro.
Succes met puzzelen.

Jij hoeft 0 heffing te betalen omdat het volledig salderen is, enkel de tarieven worden tegen elkaar weggestreept.
Enkel tarief met zonnepanelen wint het bijna altijd, tenzij er een leverancier is die het omgekeerde van pure energie doet, dan word je er beter van. (Zoals van de bron )Nu betaal je ook nog behoorlijk vaste levering kosten.
Nuttige info. Mijn zonnepanelen wekken meer op dan mijn all-eletric huis en elektrische auto verbruikt. In oktober moet ik ook weer wisselen van energiepartij. Ik heb nu nog een dubbel tarief en kan mijn verbruik door de auto goed sturen. Van mijn verbruik is zeker 4500 kWh de elektrische auto en die kan ik sturen dat die dat nagenoeg allemaal kan laden op nachtstroom. Dan krijg je wel een bizarre situatie. Namelijk dat het hoog tarief op -5000 kWh uitkomt door de zonnepanelen en het daltarief op 4000 kWh. Is dan het hebben van een enkel tarief nog steeds gunstiger?

Lekker duurzaam. Tesla Model 3 LR AWD in bestelling, Kia Niro EV (64 kWh), Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• reneeke1970
GAEvakYD schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:53:
[...]

Nuttige info. Mijn zonnepanelen wekken meer op dan mijn all-eletric huis en elektrische auto verbruikt. In oktober moet ik ook weer wisselen van energiepartij. Ik heb nu nog een dubbel tarief en kan mijn verbruik door de auto goed sturen. Van mijn verbruik is zeker 4500 kWh de elektrische auto en die kan ik sturen dat die dat nagenoeg allemaal kan laden op nachtstroom. Dan krijg je wel een bizarre situatie. Namelijk dat het hoog tarief op -5000 kWh uitkomt door de zonnepanelen en het daltarief op 4000 kWh. Is dan het hebben van een enkel tarief nog steeds gunstiger?
Als je meer terug levert dan je afneemt hoef je niks meer te betalen, alles is weg gestreept, of stroom nou één cent kost of één euro dat boeit niet. Enige wat dan telt is wat je voor terug lever vergoeding krijgt.

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20:39
reneeke1970 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:29:
[...]

Het blijkt slechts 7 cent te zijn. Daar word ik geen klant dus
En je bonus dan?

• reneeke1970
Heb ik niks van over gelezen op hun site.
Maar dat zal vast niet veel goedmaken als je bij andere 13/15 cent krijgt voor terug leveren.

• wimpie
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
sambalbaj schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:26:
Welkom Energie heeft sinds 12 februari 2019 een vergunning van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) om stroom en gas te leveren aan kleinverbruikers.

Tsja, ben toch wat huiverig voor bedrijven die nog maar pas meegaan na het EnergieFlex debacle.
Wel veruit de goedkoopste. Heb de gok maar genomen en overstap aangevraagd naar Welkom Energie (via Gaslicht.com / cashbackxl).

Edit: En direct weer geannuleerd! Oprichter Welkom Energie is oud algemeen directeur EnergieFlex. ;w

wimpie wijzigde deze reactie 01-08-2019 17:27 (9%)

Divide and conquer.

• reneeke1970
wimpie schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:04:
[...]

Wel veruit de goedkoopste. Heb de gok maar genomen en overstap aangevraagd naar Welkom Energie (via Gaslicht.com / cashbackxl).

Edit: En direct weer geannuleerd! Oprichter Welkom Energie is oud algemeen directeur EnergieFlex. ;w
Haha vandaar de wazige website, straalde nul komma nul vertrouwen uit, op email vragen werd slechts half geantwoord.... Delete die handel

• bonyuri
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11-10 23:31

bonyuri

Investigator!

Blij dat mijn "gut feeling" over Welkom Energie klopte.
Nu naar Energie Direct :_)

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• robin15243
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 16:39
Ik zit ook sinds kort bij EnergieDirect. Hun gebruiksvriendelijke app is fijn, en via die app bieden ze extreem snelle (directe) klantenservice. Je kan gewoon ‘appen’.

Mijn situatie:
Standaard 1 persoons huishouden
Geen zonnepanelen
Relatief veel gas nodig (jaren 30 huis)

Dan kwamen zij als goedkoopste uit de vergelijker.

• Spixo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:31
Heeft iemand recente ervaringen met Anode Energie? Via hun eigen website is een variabel contract af te sluiten met een gasprijs van 62,86 cent per kuub. De vaste leveringskosten zijn met 58,01 euro per jaar ook redelijk.

• MacbookProx
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13-10 15:09
Mijn bevinden toen ik net wat ging proberen, met ongeveer jaarlijkse waarden (appartement 2018, 70m2, 2pax):
- gas 450 m3
- stroom dal: 900 kWh
- stroom normaal: 700 kWh

Oxxio de goedkoopste via GasLicht, want welkomstbonus van 190e. Nu werd hier gezegd paar pagina's terug zet je verbruik omhoog dan krijg je meer korting, maar dan betaal je een hoger termijnbedrag (ik weet niet hoeveel je kunt bijstellen na aangaan contract, of na een paar maanden) toch.
Resultaat GasLicht: 660 euro/jaar inclusief 190 euro korting.

Dus op Oxxio aanbiedingen gezocht via een zoekmachine en dan kom je meerdere sites tegen die het over 215 euro korting hebben, die dan doorlinken naar de Oxxio site zelf en als ik daar mijn waarden invoer krijg ik: 680 euro/jaar inclusief die hogere 215 euro korting.

Nu vroeg ik me af waar het verschil in zit: die 20 euro (680e-660e) + 25 euro (meer korting) = 45 euro nadeel bij Oxxio zelf t.o.v. Gaslicht voor kortingen zou je zeggen. Wat blijkt, GasLicht rekent met netbeheerskosten van een ander type gasaansluiting <500m3 a 125e en Oxxio zelf met type capaciteit 500-4000m3 a 170e netbeheerskosten voor gas (nagekeken bij Enexis en klopt). Precies dat verschil van 45 euro.

Ik heb nu netbeheerskosten van 170e ( type CapTar 500-4000m3). Oftewel, bij Gaslicht zou ik 660 + 45e (correctie van 125e naar 170e) = 705e/jaar kwijt zijn. Dan is direct bij Oxxio na correctie toch goedkoper.

Klopt dit? Die capaciteitstariefcode (CapTar) is toch vast per type aansluiting, niet afhankelijk van je verbruik?

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:59
MacbookProx schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:46:
Mijn bevinden toen ik net wat ging proberen, met ongeveer jaarlijkse waarden (appartement 2018, 70m2, 2pax):
- gas 450 m3
- stroom dal: 900 kWh
- stroom normaal: 700 kWh

Oxxio de goedkoopste via GasLicht, want welkomstbonus van 190e. Nu werd hier gezegd paar pagina's terug zet je verbruik omhoog dan krijg je meer korting, maar dan betaal je een hoger termijnbedrag (ik weet niet hoeveel je kunt bijstellen na aangaan contract, of na een paar maanden) toch.
Resultaat GasLicht: 660 euro/jaar inclusief 190 euro korting.

Dus op Oxxio aanbiedingen gezocht via een zoekmachine en dan kom je meerdere sites tegen die het over 215 euro korting hebben, die dan doorlinken naar de Oxxio site zelf en als ik daar mijn waarden invoer krijg ik: 680 euro/jaar inclusief die hogere 215 euro korting.

Nu vroeg ik me af waar het verschil in zit: die 20 euro (680e-660e) + 25 euro (meer korting) = 45 euro nadeel bij Oxxio zelf t.o.v. Gaslicht voor kortingen zou je zeggen. Wat blijkt, GasLicht rekent met netbeheerskosten van een ander type gasaansluiting <500m3 a 125e en Oxxio zelf met type capaciteit 500-4000m3 a 170e netbeheerskosten voor gas (nagekeken bij Enexis en klopt). Precies dat verschil van 45 euro.

Ik heb nu netbeheerskosten van 170e ( type CapTar 500-4000m3). Oftewel, bij Gaslicht zou ik 660 + 45e (correctie van 125e naar 170e) = 705e/jaar kwijt zijn. Dan is direct bij Oxxio na correctie toch goedkoper.

Klopt dit? Die capaciteitstariefcode (CapTar) is toch vast per type aansluiting, niet afhankelijk van je verbruik?
nee je captar tarief is afhankelijk van het historisch gebruik op die aansluiting. als het goed is kijken ze naar de laatste 3 jaar en zit dit onder de 500m3 dan krijg je het goedkoper tarief. mocht je overstappen naar oxxio altijd nog een cashbacksite gebruiken (cashbackxl.nl bijv.) oxxio heeft op hun website dezelfde tarieven als via de vergelijkers maar via cashbackxl krijg je nog eens 45 euro terug. verlagen van je voorschot kan je ze gewoon even over bellen doen ze niet moeilijk over. zie hieronder wat ik heb aangegeven 6 maanden geleden:

opgegeven:
Je (geschatte)stroomverbruik p/jr(kWh): 1.500
Je (geschatte)gasverbruik p/jr(m ): 1.750
Je (geschatte) jaarkosten: € 1.991,58

hun schatten het voorschot aan de hand van je historisch verbruik:

Je maandelijkse termijnbedrag is € 49,00.
Oxxio berekent je termijnbedrag op basis van het historisch verbruik van je woning. Het historisch jaar verbruik is het gemiddelde verbruik in je woning van de afgelopen 3 jaar.

Historisch jaarverbruikstroom(kWh): 1.409
Historisch jaarverbruikgas(m3): 59

en toen hadden ze een nog leukere cashback:
ons eenmalig een cashback van € 360,00. _/-\o_

je kan wel begrijpen dat zo'n cashback met mijn verbruik veel meer doet dan 10cent besparen per m3 gas.

• MacbookProx
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 13-10 15:09
Ah ok, dus:

Bij Oxxio 705 inclusief 190 euro korting - 45 netbeheerskosten - 43 euro Cashback = 617/jaar.
Bij GasLicht inclusief 190 euro korting = 660/jaar .

Welke categorie aansluitkosten het wordt heeft geen invloed op het verschil. Lijkt me duidelijk dan. Dank!

PS hogere waarden invullen heeft geen zin merkte ik. Die 215 via via krijg ik via Cashback niet.

MacbookProx wijzigde deze reactie 05-08-2019 16:27 (15%)

• hannibal2206
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01:00
reneeke1970 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:44:
[...]

Maar dat zal vast niet veel goedmaken als je bij andere 13/15 cent krijgt voor terug leveren.
Bij wie is dat ?

11kW zonnepanelen, 800 L zonneboiler met 80 Heatpipes, 2 * L/L en 1 Pana WH-MDC05F3E5 monoblock, HR++ overal; geen gasaansluiting !

• reneeke1970
Bij green choice krijg ik nu 13.3 en bij power peers kun je 15 krijgen tot een max van 3000,rest tot 5000 is 11 cent en daarboven 6 helaas

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Je krijgt toch bij andere leveranciers gewoon hetzelfde bedrag voor terugleveren? Dus rond de 0,21 cent?

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:13
bonyuri schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:15:
Je krijgt toch bij andere leveranciers gewoon hetzelfde bedrag voor terugleveren? Dus rond de 0,21 cent?
Dat vraag ik mij ook af. Binnenkort krijgen wij nieuw huis en komen zonnepanelen op. Maar zoals ik het begrepen had gaat het over de stroom die niet gesaldeerd kan worden. Dus als stroomverbruik gecorrigeerd negatief is. Dus verbruik is 3000 kwh, teruglevering 3500 kwh. Dan krijg je over de 500 kwh het lagere tarief.

Althans zo heb ik het begrepen.... ;)

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Tot 2023 krijg je voor wat je verbruikt en opwekt een 1 op 1 vergoeding. dus

wek je 3000 op en gebruik je 3000 is het saldo 0.

wek je echter 2900 op en verbruik je 3000 betaal je gewoon voor de overige 100 het normale tarief.

wek je 3100 op en verbruik je 3000 heb je een overproductie van 100. Daar krijg je niet de volle 23 cent over maar een bedrag dat afhankelijk is van je energieleverancier. Bij veel is dat evenveel als de kale stroomprijs (dus voor alle overheidsonderdelen, ergens tussen de 5 en 8 cent gemiddeld) bij enkele (meestal groene) leveranciers krijg je een bonus.

Wat er vanaf 2023 gebeurt is nog onbekend.

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 09-08-2019 11:33 (3%)

I got a bad feeling about this.

• Cardinal
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:41
Zie hier een overzicht van de prijsverschillen per energiemaatschappij.

Dat kan verschillen van 6 cent (energiedirect) tot 11 cent (powerpeers)

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Got it! Bedankt voor de uitleg. Wordt overproductie per maand of per jaar gemeten? edit: nevermind, found it :)

bonyuri wijzigde deze reactie 09-08-2019 09:07 (18%)

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-09 19:09
Zomaar even een vraagje, misschien heeft iemand hier ervaring mee:

Bij NUON heb ik een welkomstpremie van 300 euro gekregen bij een contract van 3 jaar. Ik zit nu bijna aan het einde van mijn eerste jaar, en dan krijg ik die premie. In de actievoorwaarden staat heel duidelijk:
Als welkomstcadeau ontvangt u een éénmalige korting op uw eerstvolgende jaarafrekening van € 300,00. De korting vervalt als u het contract voortijdig beeindigt.

Met deze Actie ontvangt u eenmalig een korting van € 300,-. Dit bedrag zal worden verrekend op de jaarafrekening. Wanneer u uw stroom en gascontract eerder stopt dan de einddatum die er is afgesproken dan wordt er geen korting verrekend.

Stopt u het contract binnen drie jaar? Dan vervalt het recht op de korting. Verder betaalt u een opzegvergoeding omdat u het contract voortijdig beëindigt (zie Productvoorwaarden).
Lijkt mij een helder verhaal: opzeggen binnen de contractperiode (3 jaar) betekent geen premie toch? Maar nu zie ik bij ConsuWijzer het volgende staan:
Mijn energieleverancier eist dat ik het welkomstcadeau of de welkomstpremie terugbetaal. Mag dat?
Hebt u bij de start van uw energiecontract een welkomstcadeau of welkomstpremie gekregen? En zegt u dat contract binnen een jaar op, of stapt u over naar een andere energieleverancier? Dan mag uw oude leverancier eisen dat u het welkomstcadeau of de welkomstpremie terugbetaalt. U houdt zich namelijk niet aan het contract. Dit staat in de algemene voorwaarden bij uw contract.

U hoeft het welkomstcadeau niet altijd terug te betalen. En ook niet altijd het volledige bedrag. Het kan zijn dat uw energieleverancier een onredelijke voorwaarde heeft opgenomen in de algemene voorwaarden. Dit is het geval wanneer:

• U het energiecontract na 1 jaar opzegt, en in de algemene voorwaarden staat dat u moet betalen voor het cadeau.
• U zegt het energiecontract binnen 1 jaar opzegt, en in de algemene voorwaarden staat dat u meer moet betalen dan het cadeau nu waard is.
• U zegt het energiecontract op binnen 1 jaar, en in de algemene voorwaarden staat dat u meer dan 50 euro moet betalen voor het cadeau.

Onredelijke voorwaarden mag u ongeldig maken. Dat heet ook wel ‘vernietigen’. Dan moet u dat de ondernemer laten weten. U moet ook vertellen waarom u ze vernietigt. U hoeft zich niet meer te houden aan de vernietigde voorwaarden.
Kortom, bovenstaande tekst lijkt te suggereren dat je een 3-jaars contract ná 1 jaar kan opzeggen en dan wel de welkomstpremie ontvangt / mag houden. Dat lijkt iets te mooi om waar te zijn, wat denken jullie? Of interpreteer ik de tekst niet op de juiste manier?

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Als ik op https://www.nle.nl/energie/ een postcode invul blijft hij hangen op het draaiende settings icoontje.
Ligt er een service uit toevallig ?

• reneeke1970
Valorian schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 16:55:
Zomaar even een vraagje, misschien heeft iemand hier ervaring mee:

Bij NUON heb ik een welkomstpremie van 300 euro gekregen bij een contract van 3 jaar. Ik zit nu bijna aan het einde van mijn eerste jaar, en dan krijg ik die premie. In de actievoorwaarden staat heel duidelijk:

[...]

Lijkt mij een helder verhaal: opzeggen binnen de contractperiode (3 jaar) betekent geen premie toch? Maar nu zie ik bij ConsuWijzer het volgende staan:

[...]

Kortom, bovenstaande tekst lijkt te suggereren dat je een 3-jaars contract ná 1 jaar kan opzeggen en dan wel de welkomstpremie ontvangt / mag houden. Dat lijkt iets te mooi om waar te zijn, wat denken jullie? Of interpreteer ik de tekst niet op de juiste manier?
Dat zie je inderdaad verkeerd. Daarbij je krijgt je kado pas bij einde contract, dus na drie jaar. Als je mazzel hebt betalen ze per jaar 100 euro

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:43
Viper® schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:05:
Als ik op https://www.nle.nl/energie/ een postcode invul blijft hij hangen op het draaiende settings icoontje.
Ligt er een service uit toevallig ?
Wat zeiden ze bij NLE ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Stinger_Ventura
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:11
Spixo schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:55:
Heeft iemand recente ervaringen met Anode Energie? Via hun eigen website is een variabel contract af te sluiten met een gasprijs van 62,86 cent per kuub. De vaste leveringskosten zijn met 58,01 euro per jaar ook redelijk.
Hier ook benieuwd naar. Electra ontloopt elkaar niet zoveel qua prijzen. En nu straks de temperaturen weer wat gaan dalen ruil ik graag een lager electra tarief in voor een veel lagere gasprijs.

• Valorian
  • Laatst online: 30-09 19:09
reneeke1970 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:45:
[...]

Dat zie je inderdaad verkeerd. Daarbij je krijgt je kado pas bij einde contract, dus na drie jaar. Als je mazzel hebt betalen ze per jaar 100 euro
Dat is dus niet het geval, mijn cadeau krijg ik aan het einde van het eerste jaar. Het contract duurt 3 jaar. En in consuwijzer staat dus dat het een “onredelijke eis” is om geld terug te vragen als je ná 1 jaar opzegt. 🤔

• reneeke1970
Valorian schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 18:27:
[...]

Dat is dus niet het geval, mijn cadeau krijg ik aan het einde van het eerste jaar. Het contract duurt 3 jaar. En in consuwijzer staat dus dat het een “onredelijke eis” is om geld terug te vragen als je ná 1 jaar opzegt. 🤔
De bonus voor de resterende twee jaar terug geven lijkt me vrij redelijk

• Viper®
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Krijg nu deze melding
Mededeling
Ai, deze combinatie van postcode en huisnummer herkennen we niet. Weet je zeker dat het klopt? Probeer het anders nog een keertje
ook met een juist adres, dus ik denk dat er iets stuk is.

• Xaero
  • Laatst online: 05-10 09:38
Hmmm, hier ook nu iets merkwaardigs: mijn adres en andere adressen in dezelfde straat geven bij EnergieDirect een prijsverschil van 150 euro op jaarbasis. Zelfde verbruik en cashback.

Xaero wijzigde deze reactie 13-08-2019 15:36 (22%)

• burniej
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11-10 21:59
Ik weet niet zeker of ik de juiste beslissing heb gemaakt, maar gisteren overstap bij Vandebron aangevraagd.. volgens WISE een redelijk 'groene' leverancier en in de verschillende vergelijkingen kwam deze aardig uit qua totale kosten in het eerste jaar.
Op Gaslicht.com ligt het kantelpunt voor de maximale korting à € 230,- bij 1500 m^3 gas; elektriciteit lijkt niet van invloed en heb daarmee het maandbedrag teruggeschroeft naar een reëele waarde. Via CBXL nog € 8,55 extra terug, niet veel, maar toch.

Referrals zijn op GoT niet toegestaan.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 14-08-2019 19:07 (23%)

• cpbox
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-10 12:17
Xaero schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:32:
Hmmm, hier ook nu iets merkwaardigs: mijn adres en andere adressen in dezelfde straat geven bij EnergieDirect een prijsverschil van 150 euro op jaarbasis. Zelfde verbruik en cashback.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
@Xaero

opmerkelijk !

ik zie hetzelfde hier:

links: 917 / jaar
rechts: 786 / jaar
het betreft 2 huizen naast elkaar. Ik woon bij "rechts"

Ik heb geprobeerd met nog 10 andere nummers in mijn straat, iederen krijgt 786/jaar behalve "links"

Ik heb ook gekeken bij nuon: er is daar geen verschil zoals bij energie direct.

Een aantal jaren terug, ik was op een website van kpn of ziggo, voor internet: na invullen van het adres van links, het was onmogelijk om pakketten te zien, bericht: "Neem contact op met onze helpdesk"
Met mijn eigen adres? geen probleem !

Ik vermoed dat mijn oude buurman was misschien niet zo goed met op tijd betalen, en zijn adres is sindsdien op een "black list".. ik ga straks een seintje geven aan de nieuwe eigenaren van links

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:38
@cpbox het enige verschil is dat er verschillende tarieven zijn, dan zou je op die link moeten drukken.

Afsluiten via een vergelijker zal (neem ik aan) dit verschil niet geven .

• cpbox
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-10 12:17
jongetje schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 19:10:
@cpbox het enige verschil is dat er verschillende tarieven zijn, dan zou je op die link moeten drukken.

Afsluiten via een vergelijker zal (neem ik aan) dit verschil niet geven .
@jongetje
via gaslicht, nog erger: geen welkomstpremie voor "links"

Edit: het is zelf onmogelijk (voor links en rechts) om het €1031 pakket te selecteren: "Helaas maakt deze leverancier geen gebruik van de mogelijkheid om dit aanbod direct via ons af te laten sluiten. Bekijk vergelijkbare deals en profiteer van onze hulp en gratis overstapservice."
Raar..

cpbox wijzigde deze reactie 16-08-2019 11:12 (38%)

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Ja dat is Energiedirect, die doen zelfs per huisnummer andere getallen en net die ene goedkope kan jij niet afsluiten.

Daar was ik begin vorig jaar al tegenaan gelopen sambalbaj in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
en dat werkt ook door bij de prijsvergelijkers zoals Gaslicht ook al bevestigd heeft NoReseth in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Dat aanbiedingen verschillen komt meer voor, maar bij Energiedirect is dat wel erg extreem doorgetrokken.
De logica ontgaat mij hier wel een beetje bij want dit zal toch als een negatieve ervaring (lokkertje) gezien worden. Maar waarschijnlijk willen ze jaarlijkse overstappers gewoon niet als klant hebben.

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:04
Ik probeer via gaslicht een energiecontract af te sluiten. Ik heb sinds vandaag de sleutel ontvangen, en ik geef aan op het formulier dat de ingangsdatum per vandaag moet zijn, maar dat laat het systeem niet toe. Het moet tussen 06-09-2019 en 14-11-2019 zijn. Ik wil het graag per 16-08 hebben. Enig idee hoe ik dit kan doen?

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
bellen en afzien van de wettelijke 14 dagen bedenktijd

Edit: of gewoon nu afsluiten wat het voordeligst voor je is. De vorige bewoner zal toch opgezegd hebben per verhuisdatum en dat komt dan wel goed. Het wordt pas interessant als je intimiderende brieven van de netbeheerder gaat krijgen dat er geen energiecontract op het adres is afgesloten. Maar dat duurt even.

sambalbaj wijzigde deze reactie 17-08-2019 14:50 (74%)

• reneeke1970
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 23:30:
Ik probeer via gaslicht een energiecontract af te sluiten. Ik heb sinds vandaag de sleutel ontvangen, en ik geef aan op het formulier dat de ingangsdatum per vandaag moet zijn, maar dat laat het systeem niet toe. Het moet tussen 06-09-2019 en 14-11-2019 zijn. Ik wil het graag per 16-08 hebben. Enig idee hoe ik dit kan doen?
Al gaat het pas over half jaar in, ze kijken toch in het systeem naar de laatst gebruikte standen dus vanaf daar betaal jij met terug werkende kracht.

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:15
Ik zit nu al 3.5 jaar bij essent... In het begin heb ik een 1 jarig contract gehad.

Ik kan allang weer verlengen dus...
Maar heel veel betaal ik niet.

1 persoons huishouden... Gemiddeld... 25 euro stroom per maand en gas ongeveer 45 euro. (in de winter natuurlijk meer en in de zomer minder)

Wat is verstandig om te doen? Nu verlengen of wachten? En eventueel 1 jaar of 2jaar en waar?

Aggressor wijzigde deze reactie 17-08-2019 08:44 (5%)

• titan1901
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 01:59
Aggressor schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 08:43:
Ik zit nu al 3.5 jaar bij essent... In het begin heb ik een 1 jarig contract gehad.

1 persoons huishouden... Gemiddeld... 25 euro stroom per maand en gas ongeveer 45 euro. (in de winter natuurlijk meer en in de zomer minder)

Wat is verstandig om te doen? Nu verlengen of wachten? En eventueel 1 jaar of 2jaar en waar?
Hier kan natuurlijk niemand iets zinnigs over zeggen. Misschien betaal je wel €45 voor één kuub gas per maand. Zoek je jaarverbruik eens op (gas en electra) en doe je huiswerk door zelf eens te gaan vergelijken op de verschillende vergelijkingssites.

Over het algemeen is het zo dat je na het aflopen van je vaste contract verhoudingsgewijs meer gaat betalen. Ze hopen daar ook op, zogenaamde ‘slapende klanten’.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:53
Aggressor schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 08:43:

1. Pak je jaaropgave voor je verbruik en wat je totaal betaald hebt voor een jaar.
  2. Vul de info in op een vergelijkingssite (of meerdere)
  3. Vergelijk de prijs met wat je afgelopen jaar hebt betaald. En vergelijk met het aanbod van Essent. En schrik niet als je 300 a 500 Minder kwijt bent bij een ander :+
En dan kies je om wel of niet over te stappen.

• Aggressor
waah schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:14:
[...]
  1. Pak je jaaropgave voor je verbruik en wat je totaal betaald hebt voor een jaar.
  2. Vul de info in op een vergelijkingssite (of meerdere)
  3. Vergelijk de prijs met wat je afgelopen jaar hebt betaald. En vergelijk met het aanbod van Essent. En schrik niet als je 300 a 500 Minder kwijt bent bij een ander :+
En dan kies je om wel of niet over te stappen.
Vorig jaar heb ik het volgende gebruikt: (echt een grootverbruiker ben ik niet?)

Maart 2018 tot 2019

Gas: 323 m3 ... 463,27 euro
Stroom: 1405 kWh 244,50 euro.

Totaal dus ongeveer 707 euro.

Wat is dan verstandig voor mij? Dit jaar gebruik ik waarschijnlijk wel iets meer gas.. rond de 450/500m3, en stroom zal hetzelfde blijven.
Het liefst blijf ik een paar jaar bij dezelfde

Aggressor wijzigde deze reactie 17-08-2019 14:48 (4%)

• EWK
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Aggressor schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:39:
[...]

Vorig jaar heb ik het volgende gebruikt: (echt een grootverbruiker ben ik niet?)

Maart 2018 tot 2019

Gas: 323 m3 ... 463,27 euro
Stroom: 1405 kWh 244,50 euro.

Totaal dus ongeveer 707 euro.

Wat is dan verstandig voor mij? Dit jaar gebruik ik waarschijnlijk wel iets meer gas.. rond de 450/500m3, en stroom zal hetzelfde blijven.
Het liefst blijf ik een paar jaar bij dezelfde
1. Volg het stappenplan van @Whaa (stap 1 heb je voltooid) en ga dus verder met stap 2.
2. Doe stap 3
3. Profit

EWK wijzigde deze reactie 17-08-2019 15:11 (5%)

We nominate you to find out and report back.

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Spixo schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:55:
44/jaar zelfs, als je zowel elektra als gas neemt. Combinatiekorting van 14 euro. Ik ga ervoor. Variabele looptijd vind ik ook fijn, aangezien ik met verhuizing etc. zit binnenkort. Kan ik er altijd makkelijk vanaf. En op het nieuwe adres gewoon weer ergens een jaarcontract met dikke welkomstpremie pakken.

En 62,20 cent via gaslicht nu. Oh, je kan niet aanmelden via gaslicht. Even op hun eigen website kijken.. Ongeveer hetzelfde. Wel beetje lastig aanmeldproces.

woekele wijzigde deze reactie 17-08-2019 17:22 (10%)

• Malarky
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01:04

Malarky

Wils voor wat ieder

Had mijn verwachte gasverbruik weer belachelijk hoog ingeschat op gaslicht een jaar geleden. Een “0” teveel op mijn toetsenbord, kan gebeuren.

Maar ook Oxxio maakte deze week de extra hoge welkomstkorting van €225 na een jaar gewoon over. Vandebron in 2017 en Qurrent in 2016 deden ook niet moeilijk erover.

Uiteraard kijk ik eerst even welke leverancier zonder wat extra gasverbruik als beste uit de bus komt.

Voor degenen die denken dat je maandbedrag dan erg hoog wordt: nee dat gaat bij alle leveranciers op basis van database historisch verbruik op jou adres, dus gelijk goed.

Malarky wijzigde deze reactie 19-08-2019 00:05 (9%)

• Vjenne-ICT
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:52
Al enkele jaren over na zitten denken en nu uiteindelijk via collectief van de consumentenbond toch overgestapt. Jaren lang bij Engie gezeten te hebben heb ik een 1 jaar vast contract bij United Consumers.

Tarieven United Consumers (nieuw contract):

Gas:
€ 0,66558 / m3

Stroom:
€ 0,21432 / kWh (Normaal)
€ 0,19865 / kWh (Dal)

Vaste leveringskosten:
Gas: € 62,92 / jaar
Stroom: € 62,92 / jaar

Tarieven Engie (oude contract):

Gas:
Gas € 0,74783

Stroom:
Elektriciteit € 0,23567 normaal
Elektriciteit € 0,21757 dal

Vaste leveringskosten:
Gas: € 71,87 / jaar
Stroom: € 71,87 / jaar

Lijkt mij een goede deal toch? Collega van mij stapt elk jaar over en bespaart zo honderden euro's zegt die.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:04
reneeke1970 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 08:13:
[...]

Al gaat het pas over half jaar in, ze kijken toch in het systeem naar de laatst gebruikte standen dus vanaf daar betaal jij met terug werkende kracht.
Nou nee, want je betaald alleen de verbruikskosten op die manier, maar niet de netbeheerkosten voor dat halve jaar, en dan gaat je netbeheerder echt wel dreigen met afsluiten, en bij een half jaar goede kans dat ze het ook gewoon doen.

Zelf had ik maand voor verhuizing het aangevraagd ofzo, en toen heeft de leverancier het nog steeds een twee weken later pas laten ingaan (dus anderhalve maand totaal). Toen heb ik ook al wel de eerste brief van de netbeheerder gekregen. Maar goed, even uitgelegd, en was geen enkel probleem.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:13
Vjenne-ICT schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 08:10:
Al enkele jaren over na zitten denken en nu uiteindelijk via collectief van de consumentenbond toch overgestapt. Jaren lang bij Engie gezeten te hebben heb ik een 1 jaar vast contract bij United Consumers.

Tarieven United Consumers (nieuw contract):

Gas:
€ 0,66558 / m3

Stroom:
€ 0,21432 / kWh (Normaal)
€ 0,19865 / kWh (Dal)

Vaste leveringskosten:
Gas: € 62,92 / jaar
Stroom: € 62,92 / jaar

Lijkt mij een goede deal toch? Collega van mij stapt elk jaar over en bespaart zo honderden euro's zegt die.
Die honderden euro's per jaar vallen toch echt wel tegen vrees ik...

Voor mezelf bij Greenchoice (waarbij ik ook eens moet gaan kijken of het ergens anders goedkoper kan, al gebruik ik iets van 3400 kWh aan stroom en maar 400 m3 aan gas, waardoor die 3 cent die ik meer betaal aan gas dan jij maar uiteindelijk 12 euro is...):
Normaaltarief (per kWh) € 0,2170
Daltarief (per kWh) € 0,2037

Vaste leveringskosten (per dag) € 0,1094 - jaarbasis dus € 39,93
Netbeheerkosten (per dag) € 0,6176

Tarief (per m3) € 0,6965
Vaste leveringskosten (per dag) € 0,1094 - jaarbasis dus € 39,93
Netbeheerkosten (per dag) € 0,3329
Het is vooral een kwestie van uitrekenen hoe je zit met leveringskosten en verbruik, waarbij sommige mensen inderdaad al jaren vastzitten aan een 'deal/prijs' van 10 jaar geleden. Als je via de consumentenbond hebt afgesloten dan heb je als het goed is je laatste verbruik moeten invullen voor de beste deal? :)

Kijk ik naar mijn verbruik dan zou ik bij jouw 'deal' uitkomen op een bedrag van € 1094,121 uit. Met mijn eigen contract kom ik uit op 1073,65.... Los daarvan: met mijn verbruik zou je rond de 120 euro op jaarbasis besparen, maar ik gebruik niet zoveel gas.

Gaslicht adverteert met 'bespaar tot 350 euro op je contract'. Vul ik 1700 dal, 1700 hoog en 400 gas in op gaslicht.com dan kom ik als goedkoopste uit op € 1024,87 euro op jaarbasis... Dat is maar een besparing van 50 euro |:(.

Ondertussen geeft Pricewise bijvoorbeeld 'Je besparing wordt berekend door dit contract te vergelijken met de standaard variabele tarieven van je huidige leverancier.' aan, waardoor ze aangeven dat ik 223 euro per jaar bespaar... Was dat maar zo :P. Helaas kan je bij de vergelijkingsites niet invullen wat je huidige kosten zijn per kWh/kuub/levering, waardoor je een vertekend beeld krijgt.

President wijzigde deze reactie 19-08-2019 08:44 (10%)

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

President schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 08:38:
[...]

Die honderden euro's per jaar vallen toch echt wel tegen vrees ik...

[...]
Ik denk dat je het vooral moet hebben van de overstap premie. Bij een aantal leveranciers krijg je (zelfs bij een een-jarig contract) gewoon 200 euro cashback. Dat is toch een leuke besparing elk jaar?

• RenaldoN
  • Laatst online: 22:59
bonyuri schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:27:
[...]

Ik denk dat je het vooral moet hebben van de overstap premie. Bij een aantal leveranciers krijg je (zelfs bij een een-jarig contract) gewoon 200 euro cashback. Dat is toch een leuke besparing elk jaar?
ja maar niet als ze dat bedrag weer terugpakken door veel te hoge levertarieven.

• cryptapix
  • Laatst online: 19:53
bonyuri schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:27:
[...]

Dat is pas een besparing als je met dat nieuwe contract ook minimaal 200 euro goedkoper uit bent dan bij het continueren van je huidige contract. Dus wat @President zegt, het is gewoon een kwestie van even uitrekenen. Maar goed, dat doet niet iedereen. Het gros staart zich blind op die welkomstpremie en betaalt vervolgens net zoveel als (of meer dan) bij zijn/haar vorige leverancier.

cryptapix wijzigde deze reactie 19-08-2019 10:32 (13%)

• waah
@President is er een tooltje om makkelijk je eigen kosten te berekenen van je huidige contract of aanbieding? Heb een aanbod van mijn huidige leverancier maar kan heel lastig inschatten of dat nu voordeliger is of niet.... En er zijn zoveel variabelen in "hun" berekening.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 22:13
waah schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:41:
@President is er een tooltje om makkelijk je eigen kosten te berekenen van je huidige contract of aanbieding? Heb een aanbod van mijn huidige leverancier maar kan heel lastig inschatten of dat nu voordeliger is of niet.... En er zijn zoveel variabelen in "hun" berekening.
Uhm, gewoon in Excel bestandje je 3 verbruik cijfers (stroom overdag, dal, gas) vermenigvuldigen met je gebruik per onderdeel en de vaste kosten optellen?

De netbeheerkosten zijn toch overal gelijk, deze staan bij gaslicht.com bijvoorbeeld er wel bij maar daarbij is ook al de teruggave energie vanaf de overheid afgetrokken.

Maar als je gewoon op bijvoorbeeld gaslicht.com op 'Prijsdetails' klikt dan zie je vanzelf wel wat het kost

[quote]Elke huishoudelijke aansluiting ontvangt dagelijks ,85 vermindering energiebelasting verrekend op de jaarnota. Dit gaat bij mij om een bedrag van ongeveer 300 euro vermindering, mijn netbeheer kost ongeveer 350 euro. Al met al zou ik dus 50 euro bij mijn berekende bedrag m.b.t. verbruik moeten optellen, wat neerkomt op een verschil van 100 euro ten opzichte van de bovenste bij gaslicht.com.

Ik zou dus inderdaad 100 euro besparen bij overstappen, moet ik wel het jaar daarop weer overstappen want anders zou ik het jaar erop zonder de bonus 80 euro duurder uit zijn... Bij de derde in de lijst zou ik dit jaar 70 euro besparen, maar dan wel volgend jaar 280 euro duurder uit zijn :P

President wijzigde deze reactie 19-08-2019 10:50 (47%)

• waah
President schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:43:
[...]

Uhm, gewoon in Excel bestandje je 3 verbruik cijfers (stroom overdag, dal, gas) vermenigvuldigen met je gebruik per onderdeel en de vaste kosten optellen?
Tja, als ze dat zo makkelijk maakten... heb je helemaal gelijk!

Hier mijn aanbod

Maar zal het in een excel proberen te gieten :+
Lastige is dus dat ze de totale kosten per maand geven, maar niet aangeven van wat voor verbruik ze uitgaan....

ik hoopte stiekem op een kant-en-klare excel of invultool. Maar gezien al deze dingen houd ik het maar bij een eigen excel.

TL;DR:
Berekening gedaan.
Wat hebben we geleerd?
  • Voorgehouden "Kortingen" op vergelijkingssites zijn overdreven, als je overstapt.
  • Als je niets doet (dus niet verlengt bij je eigen provider) klopt het bedrag best wel goed in mijn geval
  • Slapers betalen extra. Niet verlengen bij je eigen provider betekent duurdere prijzen
Aangezien Energiedirect nogal slecht uit de bus komt kwa "groene stroom", en daarna Vandebron het goedkoopst is, ga ik toch maar weer voor Vandebron. Voor het eerst in 6 jaar dat ik bij dezelfde energieleverancier blijf :+

Wall of text:
Dit zegt mijn huidge leverancier zelf bij hun berekening:
[quote]1 jaar
€ 130,- korting

Flexibel contract met korte looptijd
Prijs per maand incl. korting
€97,30

[list]
• Het getoonde maandbedrag is inclusief de korting. Je korting bestaat uit twee componenten.
• De korting van €30 door lagere vaste leveringskosten zit verwerkt in je nieuwe maandbedrag.
• De cashback van €100 wordt aan het einde van het jaar op je energienota als totale korting verrekend.
• Je nieuwe maandbedrag wordt €105,63 en afgerond zal het €110,- per maand bedragen.
• Dit komt neer op €1320,- per jaar, exclusief de korting.
• Om verrassingen op je energienota te voorkomen is je termijnbedrag naar boven afgerond. Je kunt dit eenvoudig aanpassen via Mijn Vandebron.
[/list]
[/quote]

Met mijn eigen berekening met hun cijfers (zonder cashback, met de 30 euro vaste leveringskosten-korting)
€1,086.14 per jaar
€90.51 termijnbedrag

Zelf geven ze dus aan dat ik 1320-130=1190 euro. Zelf kom ik op ~1090-100=990 euro.

EDIT: zie nu eindelijk de gegevens waar ze mee rekenen 8)7 das inderdaad wat anders dan ik zelf heb...
  1. 1 jaar verlengen bij Vandebron kost 990 euro. Gasprijs van ~0.65
  2. overstappen naar Energiedirect is 920 euro. gasprijs van ~0.70
  3. Niets doen (slapen) bij Vandebron kost 1198 euro
Ohja, electra boeit voor mij niet. Want ik wek evenveel op als ik verbruik (vorig jaar 30 cent terug gekregen :+ )

Volgens Pricewise ga ik 297,79 per jaar besparen.... in realiteit? 70 euro (optie 1 - optie 2). Bij hoger gasverbruik is dat verschil minder. Bij minder gasverbruik is dat verschil groter. Maar met 5 cent per kuub scheelt dat weinig.
Maar: als je niets doet (dus niet verlengen, niet overstappen, Optie 3) ga je wél fors meer betalen! Van optie 3 (slapen) naar optie 2 (overstappen) zou dan 277 euro schelen, ipv de beloofde 297.79 euro. Maar met een cashback die je bij het afsluiten via een prijsvergelijker krijgt is dat verschil wel te dichten. Ik ga dus meer dan 10% extra betalen tov mijn nieuwe aanbod. Bij dezelfde leverancier.

En dat is precies hoe men geld verdient aan "slapers". Niets doen, betekend dat je extra kan rekenen. Want mensen weten toch niet wat het kost. En men wijst graag naar "de regering" ipv zelf eens naar hun energiecontract te kijken waarom ze zoveel betalen.

waah wijzigde deze reactie 19-08-2019 12:28 (100%)

• Cheaps
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11-10 20:14
Aangezien Energiedirect nogal slecht uit de bus komt kwa "groene stroom", en daarna Vandebron het goedkoopst is, ga ik toch maar weer voor Vandebron. Voor het eerst in 6 jaar dat ik bij dezelfde energieleverancier blijf :+
Ik heb exact dezelfde vergelijking gedaan en ook weer op dezelfde aanbieder gekomen, Vandebron (enige 'duurzame' leverancier in het rijtje die relatief goedkoop is).

Ik heb ook weer de 'truc' uitgehaald dat ik preventief een hoger gasverbruik invul, kantelpunt zit bij 1700 m3 verbruik, want dan krijg je hogere welkomstpremie (185 in plaats van 140). Ik blijf het wel een beetje een suf spelletje vinden, in plaats van dat mijn leverancier direct een passend aanbod doet, moet het nu via een vergelijkingssite om echt goedkoop uit te zijn. (jaarbedrag zou alleen al 160 euro schelen als ik via gaslicht afsluit in plaats van direct bij Vandebron). Maargoed, zolang als het zo moet, dan spelen we lekker mee...

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:59
Simple mind schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:14:
[...]

Mijn verbruik in de eerste 3 maanden is vrijwel exact 10% hoger als die van jou. Ik hou dat al jaren bij.
Jouw jaarverbruik zal rond de 1800 m³ bedragen.
Even teruggezocht, want ik wist dat iemand mijn jaarverbruik had voorspeld :P
Plus van een aantal anderen ook een hoop info waarmee ik mijn inschatting kon verbeteren, nogmaals dank!
We komen toch iets lager uit met de kennis van nu :)

We hebben deze woning sinds eind december, ik houd a.h.v. de mailtjes van de Energie Direct een overzicht bij qua verbruik, gemiddelden en voorspelling voor het volledige jaar. Elke maand wordt het overzicht iets nauwkeuriger natuurlijk.

Gasverbruik schat mijn overzicht voor een hele jaar nu (t/m eind juli) op 1.726 m3, echter als ik fictieve cijfers invul voor augustus dan daalt deze naar +/- 1.547 m3. De overige maanden zijn lastiger, want dan zal de verwarming langzaam maar zeker af en toe aan gaan. Toch gok ik op circa 1.600 m3 voor een heel jaar.

Maandelijks verwachte voorschot gemiddeld +/- 160eu, een bedrag waar ik veel beter mee kan leven als het werkelijke verbruik van 300eu van afgelopen januari. Daar schrokken we wel even van :P
Qua betaalde voorschot liepen we dan ook achter de feiten aan want die stond hopeloos te laag (o.b.v. vorige woning), dat heb ik de afgelopen maanden ook rechtgetrokken. Deze maand hebben we de achterstand weggewerkt (geen zin om het in 1x recht te trekken of achteraf in 1x) en dan kan ik het voorschot vastzetten op het verwachte gemiddelde.

Ik wou een heel jaar verbruik afwachten voordat we gingen overstappen, maar nu mijn overzicht wat meer gevuld is en de gemiddelden zich wat uitvlakken ga ik toch nu maar aan het vergelijken.
Eind dit jaar komt er waarschijnlijk nog een pelletkachel in huis en hoeft de vloerverwarming nog iets minder z'n best te doen, dat scheelt ook weer wat gas :)

• dano_nl
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20:06
hm ik zit wat te vergelijken via gaslicht.com onder anderen, ben opzoek na een jaar naar een nieuwe energieleverancier. Ik heb momenteel Oxxio en mijn jaarrekening zegt nu:

Stroom 2886kwh:(1165 dal kwh / 1721 normaal kwh)625€
Gas: 820m3890€

Vanuit gaslicht.com, komt ' Welkom' het goedkoopste uit de bus maar ik vind zeer weinig ervaringen met deze maatschappij. Iemand hier bekend mee?

dano_nl wijzigde deze reactie 27-08-2019 16:46 (18%)

Meh

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Bij mij was "Welkom" ook de goedkoopste, maar uiteindelijk toch naar EnergieDirect overgestapt.
Voelde op de een of andere manier beter aan, en was maar 40 euro per jaar duurder dan Welkom

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 11-10 15:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Erwin_83 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:50:
Iemand ervaring met windvangers van Greenchoise en is dit interessant om aan te beginnen ?
Ik zit er ook naar te kijken dus ik ben er even ingedoken.

125 kWh voor 3 jaar kost € 31,60, dus € 0,08427/kWh. Die 125 kWh wordt verminderd op de kale stroomprijs, niet op de volledige stroomprijs (zie de quote uit de algemene voorwaarden hieronder).

Normaal tarief is voor mij € 0,07248/kWh (kale stroomprijs zonder energiebelastingen, inclusief BTW).
Omdat ik al zonnepanelen heb en teruglever heb ik een negatief hoog saldo wat op het lage saldo wordt verrekend. Ik betaal dus alleen laag tarief.
Laag tarief is € 0,05372/kWh.

Voor het geld moet je het niet doen dus.

Algemene voorwaarden:
De stroom die jouw WindVanger opwekt, wordt in mindering gebracht op je jaarnota. Je krijgt de kale stroomprijs en btw vergoed. Op de verplicht te betalen transportkosten en energiebelasting heeft een WindVanger geen invloed.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Jeltel
  • Niet online
Afgelopen jaar overgestapt naar Eneco (ja, ze waren het goedkoopsts :D). En dat bevalt eigenlijk wel goed. Als in de website en app zijn fijn. Ook hoe er wordt gecommuniceerd boekt veel vertrouwen. Dus eindelijke een leverancier die dat netjes doet.

Maar, ja. Ze zijn dit naar niet het goedkoopst, wel Welkom Energie en daarna GreenChoice. Welkom is dus weer een nieuwe speler voor mij. En Greenchoice heeft wat aggressieve marketing de laatste jaren richting ons. Dus beide zijn het niet helemaal voor mij.

Eigenlijk wil ik bij Eneco blijven, maar wel korting krijgen. Bij Internet kun je nog wel wat regelen door te bellen. Hoe zit dat bij energiemaatschappijen? Heeft er iemand ervaring met bellen naar een energiemaatschappij (bij voorkeur Eneco) en zo wat extra korting kunnen regelen?

• Aggressor
weet iemand het volgende?

als ik bij gaslicht het volgende verbruik invul:

gas 750
stroom 1400

Dan krijg ik bij Oxxio een bonus van 210
Vul ik gas 500 en stroom 1200 in, dan is de bonus 155 bij oxxio ?

Kan het kwaad als ik iets minder verbruik dan dat ik opgeef? heeft dit nog invloed op de bonus?

• cryptapix
Aggressor schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:39:
weet iemand het volgende?

als ik bij gaslicht het volgende verbruik invul:

gas 750
stroom 1400

Dan krijg ik bij Oxxio een bonus van 210
Vul ik gas 500 en stroom 1200 in, dan is de bonus 155 bij oxxio ?

Kan het kwaad als ik iets minder verbruik dan dat ik opgeef? heeft dit nog invloed op de bonus?
Een paar posts hierboven staat je antwoord....
Malarky in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

• Aggressor
Thanks!
Bij mij gaat het niet om een heel hoog verbruik ...
Als ik via cashbackxl > bij oxxio zelf afsluit dan krijg ik 33,50

en cashbackxl > pricewise > oxxio .. dan krijg ik 12,50

Dus via cashbackxl > oxxio is gewoon goed? of zie ik nog iets over het hoofd?

• cryptapix
Aggressor schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:56:
[...]

Thanks!
Bij mij gaat het niet om een heel hoog verbruik ...
Als ik via cashbackxl > bij oxxio zelf afsluit dan krijg ik 33,50

en cashbackxl > pricewise > oxxio .. dan krijg ik 12,50

Dus via cashbackxl > oxxio is gewoon goed? of zie ik nog iets over het hoofd?
Hoe je ook afsluit, je moet naar het totaalpakket kijken. Als de vaste leveringskosten en de tarieven op elke website gelijk zijn, dan kun je natuurlijk het beste afsluiten daar waar je de hoogste cashback krijgt.

En let wel, je krijgt een hogere cashback bij meer verbruik omdat ze dan ook meer op je verdienen. In de voorwaarden zal ongetwijfeld iets staan over het verbruik tov de cashback en het zou me niet verbazen als je bij een leverancier niet de hogere cashback krijgt als je niet verbruikt wat je zegt te verbruiken.

Als jij bij een ICT groothandel zegt ik geef je een omzet van 10miljoen per jaar, krijg je ook meer korting dan dat je 1x per jaar een SATA kabeltje komt halen.

• Aggressor
cryptapix schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:36:
[...]

Hoe je ook afsluit, je moet naar het totaalpakket kijken. Als de vaste leveringskosten en de tarieven op elke website gelijk zijn, dan kun je natuurlijk het beste afsluiten daar waar je de hoogste cashback krijgt.

En let wel, je krijgt een hogere cashback bij meer verbruik omdat ze dan ook meer op je verdienen. In de voorwaarden zal ongetwijfeld iets staan over het verbruik tov de cashback en het zou me niet verbazen als je bij een leverancier niet de hogere cashback krijgt als je niet verbruikt wat je zegt te verbruiken.

Als jij bij een ICT groothandel zegt ik geef je een omzet van 10miljoen per jaar, krijg je ook meer korting dan dat je 1x per jaar een SATA kabeltje komt halen.
Ja bedankt.
Maar het gas verbruik zal sowieso wel 600 zijn .. en de hogere bonus is pas vanaf 700 meen ik?
Het is niet zo dat ik dik onder zal zitten, misschien wel boven de 700

• cryptapix
Aggressor schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:40:
[...]

Ja bedankt.
Maar het gas verbruik zal sowieso wel 600 zijn .. en de hogere bonus is pas vanaf 700 meen ik?
Dat weet ik niet? Dat moet je opzoeken in de voorwaarden. Daarin staat ook wat ze doen/kunnen doen als je minder of meer verbruikt.

cryptapix wijzigde deze reactie 10-09-2019 10:15 (9%)

• Aggressor
is oxxio nou zo slecht?
ik zat even te googelen ... maar ze komen niet echt positief uit de bus

• Mother_Goozz
  • Laatst online: 13-10 15:21
Aggressor schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:01:
is oxxio nou zo slecht?
ik zat even te googelen ... maar ze komen niet echt positief uit de bus
Ik heb nu oxxio sinds vorig jaar oktober, en nergens problemen mee. Ik was eerst ook een beetje huiverig maar nooit gedoe gehad. Nu afwachten hoe het met terug betalen en welkomsbonus gaat ;)

Battle.net: Mother_Gooz#2440 - Destiny 2 - Overwatch

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb bij Oxxio gezeten, ik weet niet wat er slecht aan moet zijn. De stroom kwam binnen en de rekeningen ook. Goed, ik was een van de eersten bij Oxxio en het eerste jaar waren ze erg laat, maar wat boeit dat als je je voorschot op orde hebt.

Open Source landkaart

• i7x
  • Laatst online: 19:01
Aggressor schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:40:
[...]

Ja bedankt.
Geen zorgen joh, ookal verbruik je 0, die bonus krijg je wel. Enkel Eneco heeft er zo uit m'n hoofd iets over in de voorwaarden staan, maar ook daarvan heb ik nog nooit gehoord dat ze moeilijk doen. Andere aanbieders sowieso niet; ik vul ook altijd veel meer in (2000 extra ofzo) en dat gaat ook al jaren prima.
Maasluip schreef op maandag 16 september 2019 @ 21:25:
Ik heb bij Oxxio gezeten, ik weet niet wat er slecht aan moet zijn. De stroom kwam binnen en de rekeningen ook. Goed, ik was een van de eersten bij Oxxio en het eerste jaar waren ze erg laat, maar wat boeit dat als je je voorschot op orde hebt.
Ik zit dit jaar bij Oxxio, kan ook niet klagen. Zolang alles werkt maakt de maatschappij ook vrijwel nooits iets uit. Je gaat pas verschil merken wanneer iets niet werkt en je contact moet gaan hebben... Maarja, dan moet je afwegen of je die gok wilt nemen dat alles soepel zal verlopen, en mocht er iets mis gaan hoeveel je dan over hebt voor wat betere service. In mijn geval ga ik altijd gewoon voor de goedkoopste.

i7x wijzigde deze reactie 16-09-2019 21:39 (38%)

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 03:07
Oxxio heeft destijds vooral naam gemaakt met misleidende colportage. Als je goed kijkt naar wat je afsluit is er weinig mis met Oxxio.

Wat betreft "gewoon de goedkoopste": EnergieFlex?

• XeNeRgY
  • Laatst online: 20:55
Oxxio al meerdere jaren gehad de afgelopen 10 jaar en vind het 1 van de fijnste maatschappijen qua app. Verder nooit gedoe gehad. Ik zou er het liefst zitten maar moet toch ieder jaar weer even switchen. Energiedirect zit ik nu, die hebben echt een slechte app als je dagelijks je verbruik wilt monitoren. Daar houd ik de volgende keer dus ook meer rekening mee.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13-10 12:51
_JGC_ schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:54:
..
Wat betreft "gewoon de goedkoopste": EnergieFlex?
Dit is al 3/4 jaar failliet :P

• _JGC_
99ruud99 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:17:
[...]

Dit is al 3/4 jaar failliet :P
Omdat ze te goedkoop waren en achteraf veel te duur energie moesten inkopen. Om die reden laat ik nieuwe aanbieders gewoon links liggen. Je zult maar in april/mei overgestapt zijn, net voor de winter alles weg.
En dan nog al die mensen die hun energieleverancier een renteloze lening verschaffen omdat ze graag geld terugkrijgen...

• Joe Pistone
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08-10 15:06
XeNeRgY schreef op woensdag 25 september 2019 @ 17:40:
Oxxio al meerdere jaren gehad de afgelopen 10 jaar en vind het 1 van de fijnste maatschappijen qua app. Verder nooit gedoe gehad. Ik zou er het liefst zitten maar moet toch ieder jaar weer even switchen. Energiedirect zit ik nu, die hebben echt een slechte app als je dagelijks je verbruik wilt monitoren. Daar houd ik de volgende keer dus ook meer rekening mee.
Het nadeel van Oxxio is, dat ze het tweede jaar bij verlengen altijd flink duurder zijn.

• ronaldmathies
  • Niet online

ronaldmathies

J2Defender

Even een vraag over hoe ik de waarden moet invullen bij gaslicht.com want ik vindt het een beetje onduidelijk wanneer je zonnepanelen hebt.

Want stel ik heb het volgende (meterstanden afgelezen van de energiemeter):

Meterstanden 1 Januari:

Verbruik hoog: 1500
Verbruik laag: 800

Leveren hoog: 600
Leveren laag: 300

Meterstanden 31 dec:

Verbruik hoog: 2500
Verbruik laag: 1800

Leveren hoog: 1200
Leveren laag: 600

Vul ik dan in:

Verbruik hoog: 2500 - 1500
Verbruik laag: 1800 - 800

Leveren hoog: 1200 - 600
Leveren laag: 600 - 300

Dit lijkt mij logisch, want dat wat ik opwek en zelf direct verbruik is niet relevant bij het uitzoeken van een energie leverancier (want die stroom verlaat mijn huis niet zeg maar).

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Ecodan 14, WTW Q350

• woekele
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

wat je zegt klopt.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Maakt niet uit op dit moment. Gaat pas een rol spelen na de salderingstijd. Op dit moment gaat het puur om het eindresultaat. dus of je je direct eigenverbruik nu al er uitlaat voor het invullen of meeneemt en je verbruik en opwek met hetzelfde verhoogt levert geen verschil op als het goed is.

Daarna moet je inderdaad altijd het direct eigenverbruik er buiten laten omdat opwek dan minder gaat opleveren dan verbruik.

I got a bad feeling about this.

• XeNeRgY
  • Laatst online: 20:55
Joe Pistone schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:10:
[...]

Het nadeel van Oxxio is, dat ze het tweede jaar bij verlengen altijd flink duurder zijn.
Klopt, daarom moet ik ook altijd overstappen. Ik vind een beperkte meerprijs voor een goede app prima en ga niet overstappen, maar dat is met Oxxio niet haalbaar helaas.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• 99ruud99
_JGC_ schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:01:
[...]

Omdat ze te goedkoop waren en achteraf veel te duur energie moesten inkopen. Om die reden laat ik nieuwe aanbieders gewoon links liggen. Je zult maar in april/mei overgestapt zijn, net voor de winter alles weg.
En dan nog al die mensen die hun energieleverancier een renteloze lening verschaffen omdat ze graag geld terugkrijgen...
Ik ben TOEVALLIG in mei vorig jaar verhuisd, en inderdaad naar hun overgestapt.
Het leuke was : ik kreeg een welkomstbonus, die ik mocht houden, en ze rekenen per jaar, dus ik heb 3 maanden (a 50 euro per maand) teveel betaald, maar 250 euro welkomstbonus mocht ik houden...
Alleen wel veel gedoe geweest daarna (werd automatisch overgezet naar ander, daarna weer overgestapt, en toen kwam er weer een ander claimen dat ik naar hun moest.

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:10
Overstap naar Oxxio aangevraagd, nu krijg ik een email met daarin
Uit de controle blijkt dat je een verhoogd risicoprofiel hebt. Wij vragen je daarom een waarborgsom te betalen van € 400,00. Dit bedrag wordt bij beëindiging van je leveringsovereenkomst, binnen 10 weken na ontvangst van de eindnota, aan je teruggestort op de rekening waarvan het bedrag ook betaald is.
Wut? 8)7
Heb nog nooit een schuld of betalingsachterstand gehad voor wat dan ook (afgezien van een hypotheek).
Daarover staat hier meer: https://www.oxxio.nl/klantenservice/waarborgsom/
Vervolgens beweren ze dat je dan een inzageverzoek kunt doen bij www.focum.nl maar die site is dus offline.
M'n bek valt hier echt van open, iemand anders dit al eens bij de hand gehad?

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:34
ASW1 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:16:
Vervolgens beweren ze dat je dan een inzageverzoek kunt doen bij www.focum.nl maar die site is dus offline.
Site is niet offline, url is kennelijk alleen verandert: https://www.focum.nl/consumenten/inzageverzoeken/

Verder geen antwoord op je vragen.

_Arthur wijzigde deze reactie 27-09-2019 18:32 (5%)

• ASW1
_Arthur schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 18:32:
[...]

Site is niet offline, url is kennelijk alleen verandert: https://www.focum.nl/consumenten/inzageverzoeken/

Verder geen antwoord op je vragen.
Site laadt hier niet?

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:34

• ASW1
Ah, ik mag de site kennelijk niet bekijken met een VPN.

Of ik even al mijn data inclusief scan van ID etc. wil uploaden naar hun website 8)7

• ASW1
Het wordt nog raarder met mijn Oxxio aanmelding.
Afgelopen vrijdag was het nog:
"Uit de controle blijkt dat je een verhoogd risicoprofiel hebt. Wil je klant worden van Oxxio? Betaal de waarborgsom van € 400,00 dan binnen 14 dagen. Lukt het je niet om dit bedrag binnen 14 dagen naar ons over te maken, dan moeten wij de overeenkomst helaas ontbinden. "

Vandaag een nieuwe email met:
"Uit onze kredietwaardigheidscontrole blijkt dat je een verhoogd risicoprofiel hebt. Daarom hebben we je gevraagd om een waarborgsom. Wij hebben deze niet (op tijd) ontvangen. Oxxio ontbindt de overeenkomst en kan je helaas geen energie leveren."

Nog steeds geen flauw idee wat er aan de hand zou zijn, nog nooit ergens voor geweigerd en kan me niet voorstellen waar dat verhoogd risicoprofiel op gebaseerd zou moeten zijn.

Inmiddels maar aangemeld bij Welkom energie, vrijwel direct geaccepteerd. Ook 260 bonus, maandelijkse termijn was wel even schrikken met €231 maar dat na een telefoontje direct kunnen terugzetten naar €65.
Werd telefonisch overigens vlot en vakkundig geholpen, ook de startdatum nog kunnen aanpassen.

Dat geweigerd worden voor een kredietwaardigheidscheck is wel iets dystopisch; een of ander bedrijf wijst je af en verwijst daarvoor naar een ander bedrijf. Schuldig verklaard zonder ook maar een flauw idee te hebben wat je fout zou hebben gedaan. Ga toch opvragen wat er nu aan de hand was ook al kan Oxxio in de blubber zakken.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En vooral waarom ze 1 werkdag na vragen voor een waarborg het contract al ontbinden.

Open Source landkaart

• i7x
ASW1 schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:43:
Het wordt nog raarder met mijn Oxxio aanmelding.
Afgelopen vrijdag was het nog:
"Uit de controle blijkt dat je een verhoogd risicoprofiel hebt. Wil je klant worden van Oxxio? Betaal de waarborgsom van € 400,00 dan binnen 14 dagen. Lukt het je niet om dit bedrag binnen 14 dagen naar ons over te maken, dan moeten wij de overeenkomst helaas ontbinden. "

Vandaag een nieuwe email met:
"Uit onze kredietwaardigheidscontrole blijkt dat je een verhoogd risicoprofiel hebt. Daarom hebben we je gevraagd om een waarborgsom. Wij hebben deze niet (op tijd) ontvangen. Oxxio ontbindt de overeenkomst en kan je helaas geen energie leveren."

Nog steeds geen flauw idee wat er aan de hand zou zijn, nog nooit ergens voor geweigerd en kan me niet voorstellen waar dat verhoogd risicoprofiel op gebaseerd zou moeten zijn.

Inmiddels maar aangemeld bij Welkom energie, vrijwel direct geaccepteerd. Ook 260 bonus, maandelijkse termijn was wel even schrikken met €231 maar dat na een telefoontje direct kunnen terugzetten naar €65.
Werd telefonisch overigens vlot en vakkundig geholpen, ook de startdatum nog kunnen aanpassen.

Dat geweigerd worden voor een kredietwaardigheidscheck is wel iets dystopisch; een of ander bedrijf wijst je af en verwijst daarvoor naar een ander bedrijf. Schuldig verklaard zonder ook maar een flauw idee te hebben wat je fout zou hebben gedaan. Ga toch opvragen wat er nu aan de hand was ook al kan Oxxio in de blubber zakken.
Ik heb het ooit ook eens bij tele2 gehad. Die werkte wel met een andere krediet checker (Experian uit m'n hoofd). Dus ik m'n gegevens daar opvragen want ik heb nooit gedoe gehad met betalingsachterstanden of wat dan ook. Kreeg netjes m'n raport opgestuurd maar die was dus inderdaad leeg. Toen nogmaals geprobeerd en gewoon geaccepteerd bij tele2.

Ik zou je geen zorgen maken tenzij ze echt verkeerde info over je hebben. Zal wel geen waterdicht systeem zijn allemaal. Misschien had de vorige bewoner wel allerlei schulden ofzo. Is verder wel logisch dat ze dat willen checken maar werkt gewoon niet helemaal lekker.

i7x wijzigde deze reactie 01-10-2019 17:25 (3%)

• _JGC_
Hier weer een jaar bijgetekend bij EnergieDirect. Weet niet wat ik fout doe, maar die zijn hier nu al 3 jaar op rij het goedkoopst.

• ASW1
i7x schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:24:
[...]
Dus ik m'n gegevens daar opvragen want ik heb nooit gedoe gehad met betalingsachterstanden of wat dan ook. Kreeg netjes m'n raport opgestuurd maar die was dus inderdaad leeg. Toen nogmaals geprobeerd en gewoon geaccepteerd bij tele2.
Had jij dat lege rapport dan weer teruggekoppeld naar tele2 of hoe ging dat?

ASW1 wijzigde deze reactie 01-10-2019 19:12 (4%)

• i7x
ASW1 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:10:
[...]

Had jij dat lege rapport dan weer teruggekoppeld naar tele2 of hoe ging dat?
Nee has simpelweg opnieuw een abo aangevraagd en ging toen wel goed. Raar maar waar :p

Maar had ik indien nodig natuurlijk wel kunnen doen

i7x wijzigde deze reactie 01-10-2019 19:52 (8%)

• cryptapix
_JGC_ schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:10:
Hier weer een jaar bijgetekend bij EnergieDirect. Weet niet wat ik fout doe, maar die zijn hier nu al 3 jaar op rij het goedkoopst.
Niets waarschijnlijk. Energiedirect is vrij goedkoop, vooral in vaste kosten. Het is ook wel afhankelijk van je verbruik. Wij zijn nu overgestapt naar energiedirect. Was zelfs zonder welkomstbonus de goedkoopste.

• ASW1
cryptapix schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:52:
[...]

Niets waarschijnlijk. Energiedirect is vrij goedkoop, vooral in vaste kosten. Het is ook wel afhankelijk van je verbruik. Wij zijn nu overgestapt naar energiedirect. Was zelfs zonder welkomstbonus de goedkoopste.
Nog nooit gehad dat een aanbieder zonder bonus goedkoper was.

Ik zie nu op vergelijker Gaslicht.com een megabonus van Innova van €365 voor een contract (2000m² gas ingevuld)
Is volgens hun eigen website een zakelijke aanbieder, maar maakt dat uit wanneer je als particulier afneemt?

• cryptapix
ASW1 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:48:
[...]

Ik zie nu op vergelijker Gaslicht.com een megabonus van Innova van €365 voor een contract (2000m² gas ingevuld)
Is volgens hun eigen website een zakelijke aanbieder, maar maakt dat uit wanneer je als particulier afneemt?
Ik moet het ook iets nuanceren. Ik had als voorwaarde dat de leverancier geen (mij)onbekende, onbetrouwbare of matig presenteerde partij was, waardoor welkom, innova, budget en oxxio (wat oxxio betreft is het een dingetje uit het verleden) sowieso al afvielen. Met mijn vorige leverancier heb ik geen rekening gehouden bij de prijsvergelijker omdat ik daar geen welkomstbonus zou krijgen, maar heb hun verlengingsaanbod (dat ze zelfs nog wens hebben aangescherpt) wel meegenomen.

Ik kan het helaas niet meer reproduceren omdat de welkomstbonussen inmiddels zijn veranderd.

• _JGC_
ASW1 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:48:
[...]

Innova is vooral bekend geworden vanwege de overname van EnergieFlex klanten en vorderingen en de administratieve puinhoop daarbij. Zou er zelf geen klant willen zijn.

Als ik ED en Innova naastelkaar leg:
- ED 95 korting tegen 250 voor Innova
- ED 120 euro lager vastrecht
- ED 5ct/kuub lager tarief
- Stroom nagenoeg hetzelfde

Heeft Innova 35 euro hogere korting dan ED. Voor die 35 euro kan je 700 kuub gas opstoken, daarboven is ED goedkoper.

Overigens zelf nog verlengd tegen september tarief, scheelt 2ct/kuub gas en hogere korting. September tarief bij ED is met mijn 1100kuub voordeliger dan het oktober tarief met lagere gasprijs en lagere korting.

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Weinig aantrekkelijk welkomstbonus aanbiedingen dit jaar, behalve Innova met 365,- maar van die verhalen ga je ook niet blij worden, of zijn dat puur zaken uit het verleden met betrekking tot de overname van EnergieFlex.

Twijfels...

Philips CD473 + AKG K280 Parabolic

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12-10 14:32

Darkfreak

Everybody wears a mask

Wat handig dat er echt voor alles een topic hier op Tweakers is (wat een prachtsite hebben we toch :D).

Sinds ik mijn huidige huis heb (gekocht in 2017) zit ik eigenlijk bij Essent.
Zonnepanelen op het dak laten zetten, en verder niet naar om gekeken.

Nou toch even wat rondgeneusd, en ik kom dan bijvoorbeeld uit bij https://www.energiedirect.nl/ als veel voordeligere aanbieder.

Even wat info;
Mijn verbruik in 2018 was als volgt:
Stroom - 547 kWh normaal
Stroom - 1238 kWh dal

PV - 1751 (1216 normaal / 535 dal) kWh

Gas - 716 m³

Bij Essent kwam dat uit op een totale energierekening van €712.
Minimum maandbedrag €60 (staat momenteel op €65 ingesteld).

Bij energiedirect.nl zou mijn verbruik van 2018 een totaal van €613 zijn als ik hun site mag geloven.
Een maandbedrag van €51.

Dat is toch even 9~16 per maand verschil.

Mis ik hier nou iets?
Een of ander addertje onder het gras?

Of ben ik achterlijk dat ik mij er nog niet aangemeld heb (hun zouden mijn contract opzeggen, dat nog tot 2021 zou lopen bij essent, dus geen opzegkosten etc?)

(>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13-10 08:19
Dat consumers united is dat de nieuwe energieflex? Hij staat bij mij als goedkoopste maar ik zie veel klachten (over de hele lijn /verzekeringen/energie/etc)
71.000 klanten dat is iets meer dan energieflex.

Mijn peter-tingle gaat af als ex energieflex klant.

The love that lasts longest, is the love that is never returned.

• 99ruud99
Xabre schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:50:
Weinig aantrekkelijk welkomstbonus aanbiedingen dit jaar, behalve Innova met 365,- maar van die verhalen ga je ook niet blij worden, of zijn dat puur zaken uit het verleden met betrekking tot de overname van EnergieFlex.

Twijfels...
Toen ik over werd gezet naar Inova werd ik 1 week van te voren netjes op de hoogte gebracht, inclusief telefoonnummer.
Waar ik gewend ben aan lange wachttijd / klantenservice die om het probleem heen draaien waren zij heel makkelijk, duidelijk en meedenkend. Zelfs zo ver dat je een terugbel verzoek bij hun kan inplannen, inclusief tijd dat ze moeten terugbellen!
Ik heb er maar kort gezeten, omdat ik een leuke welkomstaanbieding elders kreeg. Maar in de 2 maanden dat ik er zat geen enkel probleem gehad, juist eerder een overvloed aan hulpvaardigheid.
ALS de prijs leuk is, zou ik zeker eens een kijkje nemen, het is van oorsprong een bedrijf dat op de zakelijke markt zat, en sinds de overname van de energieflex klanten is het zich ook op de consumentenmarkt gaan richten.

MAAR dat is MIJN ervaring, geen idee hoe rest hierin staat :)

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:13
Hier twijfels om over te stappen.

Huidige contract is inmiddels afgelopen. Normaal stap ik altijd over. Maar nu zijn wij verhuisd en komt het dak vol te liggen met zonnepanelen. Ik weet echter niet wanneer.

Probleem is dat ik niet weet hoe en waar ze komen te liggen. Dit ivm dakkapel en dakraam wat erin moet komen. Maar daarvoor moet eerst vergunning worden goedgekeurd. Dus dit gaat wel even duren.

Nu zijn de leveranciers die goedkoop zijn zonder zonnepanelen weer heel duur t.o.v. leverancier die wel terugleververgoeding hoog hebben. Twijfel dus of ik nu over moet stappen of over een paar maandjes.

• reneeke1970
Highfive95 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:40:
Hier twijfels om over te stappen.

Huidige contract is inmiddels afgelopen. Normaal stap ik altijd over. Maar nu zijn wij verhuisd en komt het dak vol te liggen met zonnepanelen. Ik weet echter niet wanneer.

Probleem is dat ik niet weet hoe en waar ze komen te liggen. Dit ivm dakkapel en dakraam wat erin moet komen. Maar daarvoor moet eerst vergunning worden goedgekeurd. Dus dit gaat wel even duren.

Nu zijn de leveranciers die goedkoop zijn zonder zonnepanelen weer heel duur t.o.v. leverancier die wel terugleververgoeding hoog hebben. Twijfel dus of ik nu over moet stappen of over een paar maandjes.
Eerst afwachten zou ik zeggen, voordat die panelen op dak liggen duurt wel even. Daarna ga je eerst je verbruik opwekken, zodra je ziet dat je gaat terug leveren kijk je welke leverancier meeste betaald daarvoor. Blijf je rond 0 verbruik schommelen zoek je leverancier met laagste vaste kosten.
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True