Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 21:47
jacovn schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:41:
[...]

Ik kreeg ook een GC verleng voorstel, en wel ~2 of ~3 cent per kWh meer betalen.
Als in 3 jaar contract 0,2328 normaal en 0,2146 dal, en 1 jaar tarief 0,2439 normaal en 0,2276 daltarief

Als ik bij gaslicht niet invul dat ik al bij greenchoice zit dan hebben ze weer dezelfde 1 jaar aanbieding ongeveer als ik nu heb 21,06 ct. normaal en 19,58 ct. dal.

Waarom kan ik niet verlengen tegen delfde prijs, willen ze som graag dat we elk jaar overstappen ?
Ik denk dat ik maar 1000-2000 kWh af hoef te nemen maximaal, dus echt veel is het ook weer niet.
Ja rare fenomenen zijn dat, ik betaal zelfs op papier 24 cent geloof ik variabel. Maarja ik lever toch alleen maar terug.
Ga je toch maandje naar een ander en dan weer terug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• reneeke1970
Even wachten tot 1 juli jongens....

Eneco verlaagt de energieprijzen per 1 juli door warme winter https://www.nu.nl/geldzak...li-door-warme-winter.html (via @NUnl)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20:39
reneeke1970 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:56:
Even wachten tot 1 juli jongens....

Eneco verlaagt de energieprijzen per 1 juli door warme winter https://www.nu.nl/geldzak...li-door-warme-winter.html (via @NUnl)
De tarieven worden toch binnenkort dan bekendgemaakt?

Mijn ingangsdatum ligt op 3 juli dus met een beetje geluk bespaart het weer wat centjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Mijn huidige contract loopt op 25 juni af. Heb nu net de overstap naar PP gedaan miv 26 juni.

Stroom: € 0,223471 per Kwh
Gas: € 0,689442 per m3
Vastrecht: 2x83,88 op jaarbasis
Cashback: 160

Vaak verhogen ze juist de boel per 1 juli, dit zou in mijn ervaring een van de eerste keren zijn dat iig Eneco de prijzen omlaag doet. Niet bepaalt een kleintje in de energiemarkt. Zit nog wel in mijn bedenktijd. En ik kom van Eneco af, dus als ik PP annuleer ga ik per 26 juni over op variabele tarieven die dus 5 dagen nadien gaan dalen. Hmm anders maar die 5/6 dagen afwachten op evt reacties van concurrenten.

Joosie200 wijzigde deze reactie 31-05-2019 12:54 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:00
Greenchoice gebeld en ik kon 1 jaar verlengen tegen tarief wat ik nu heb
Normaal: 0,2106 per kWh
Dal: 0,1958 per kWh

Voor scherpe prijs hoef ik dus niet meer over te stappen. Wel vreemd dat ze me alleen een 1, 3 en 5 jaar aanbieding voor hogere prijs doen in hun normale afhandeling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:39
jacovn schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:22:
Greenchoice gebeld en ik kon 1 jaar verlengen tegen tarief wat ik nu heb
Normaal: 0,2106 per kWh
Dal: 0,1958 per kWh

Voor scherpe prijs hoef ik dus niet meer over te stappen. Wel vreemd dat ze me alleen een 1, 3 en 5 jaar aanbieding voor hogere prijs doen in hun normale afhandeling.
Maar je loopt wel een bonus mis van 150 euro of meer.

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • +5Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:37
HereIsTom schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:58:
[...]

Maar je loopt wel een bonus mis van 150 euro of meer.
Greenchoice werkt niet met bonus maar met scherpe tarieven en laag vastrecht. Wat is een bonus van 150 euro waard als die gewoon weggewerkt is in hogere tarieven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jacovn
_JGC_ schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 05:50:
[...]

Greenchoice werkt niet met bonus maar met scherpe tarieven en laag vastrecht. Wat is een bonus van 150 euro waard als die gewoon weggewerkt is in hogere tarieven?
Juist, ik had ze gekozen voor de lage kWh prijs in eerste jaar bij zelfbouw. 11.000 kWh verbruikt in 5 maanden, en dan is >2 cent per kWh goedkoper wel fijn, en meer dan die €150 bonus.

Eerst maar jaar draaien en zien wat daadwerkelijk verbruik is, zonder dat is het moeilijk een goede beslissing te maken.

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:39
_JGC_ schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 05:50:
[...]

Tja ik ben nu toch goedkoper uit met die 150 bonus dan bij Greenchoice!

 iPad Air 2 | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
jacovn schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 07:02:
[...]

Juist, ik had ze gekozen voor de lage kWh prijs in eerste jaar bij zelfbouw. 11.000 kWh verbruikt in 5 maanden, en dan is >2 cent per kWh goedkoper wel fijn, en meer dan die €150 bonus.

Eerst maar jaar draaien en zien wat daadwerkelijk verbruik is, zonder dat is het moeilijk een goede beslissing te maken.
Als je werkelijk 11.000 kWh verstookt in 5 maanden tijd snap ik wel dat je gaat voor de laagste kWh tarieven. Dat zou voor mij genoeg zijn voor 13, 5 jaar verbruik :P

Verbruik in mijn eentje zo'n 800 kWh en 250 m3 gas. Dus voor mij telt bonus zwaarder dan pure kale tarieven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:37
HereIsTom schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:47:
[...]

Tja ik ben nu toch goedkoper uit met die 150 bonus dan bij Greenchoice!
GreenChoice is hier ook allang niet meer de goedkoopste. Toen ik nog op 2000 kuub gas en 4000KWh stroom zat was dat wel anders. Dan zat Greenchoice met gas structureel 10ct/kuub onder de rest en vastrecht was 2 euro per maand. Nuon gaf destijds 320 euro korting: 12x4=48 euro meer vastrecht, 2000x0,10=200 meer gas en 4000x0,02=80 meer stroom en weg is de bonus.
Zit nu op 1000kuub gas en 3500KWh, dan is een bonus in combinatie met eerlijk vastrecht al snel voordeliger dan GreenChoice.

• jacovn
Joosie200 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:15:
[...]

Als je werkelijk 11.000 kWh verstookt in 5 maanden tijd snap ik wel dat je gaat voor de laagste kWh tarieven. Dat zou voor mij genoeg zijn voor 13, 5 jaar verbruik :P

Verbruik in mijn eentje zo'n 800 kWh en 250 m3 gas. Dus voor mij telt bonus zwaarder dan pure kale tarieven.
Warmtepomp zonder bron => COP 1

• reneeke1970
Joosie200 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:15:
[...]

800 kWh verbruikt alleen mijn vijver pomp al....
Mijn twee waterbedden verbruiken dat ook....
En alleen mijn sww verbruikt dat ook al......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-10 10:09
Het valt mij op dat Essent voor de jaarberekening bij het afsluiten van een nieuw contract op de website de netbeheerderdskosten van Enexis rekent in plaats van welke regio je daadwerkelijk woont. In mijn geval is het verschil in werkelijkheid nog eens 40 euro duurder tot wat ze je voorspiegelen. Op de website staat wel een mooie disclaimer verwerkt: 'De leverings- en netbeheerkosten zijn gebaseerd op het verbruik dat is opgegeven of bepaald: enkeltarief voor elektriciteit, een elektriciteitsaansluiting t/m 3 x 25 A van een object met een verblijfsfunctie, regio 4 voor gas, een standaard jaarverbruik gas tussen 500 en 4.000 m3 en de netbeheerkosten van Enexis. De daadwerkelijke leverings- en netbeheerkosten kunnen in dat geval dus afwijken' maar waarom tonen ze niet de daadwerkelijke kosten zoals elke andere leverancier? Mag dit wel, afgezien van de disclaimer die goed verborgen is? Ik zit nog in mijn bedenktijd en zelfs met die 40 euro extra zijn ze nog de goedkoopste, maar het is dus niet het bedrag meer wat ik dacht bij het afsluiten...

• Remko.me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-10 21:23
Zijn er nog maatschappijen waar je absoluut heen moet als je energie gaat terugleveren? Waar op te letten?

Bekijk mijn site: Remko.me

• SjoerdV nl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:27

SjoerdV nl

Ecologie, niet egocentrie

*snip* Nee, dat doen we niet.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 14-06-2019 11:37 (86%)

• TvanW
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20-10 09:30

TvanW

Westerwolde - Groningen

SjoerdV nl schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 05:10:
[...]

Van de Bron Zonnecollectief, 10,5 ct per kWh en 50% korting op je vastrecht.
*snip*
Het lukt mij anders niet een negatief elektra verbruik bij vandebron op te geven.
Overigens bij PowerPeers 0,11 kWh (max 5000 kWh) + (max. 3000 a 0,04 extra).
Vastrecht is na bonus aftrek negatief.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 14-06-2019 11:37 (7%)

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:56
Remko.me schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:47:
Zijn er nog maatschappijen waar je absoluut heen moet als je energie gaat terugleveren? Waar op te letten?
Goede vraag die voor mij ook relevant gaat zijn. Ik heb een gasloos huis met warmtepomp, een elektrische auto en 39 zonnepanelen (12100 Wp). Ik schat mijn jaarverbruik

Zonnepanelen wekken op 11000 kWh
Auto thuis laden voor 5000 kWh
Huis verbruik 5000 kWh

Hierbij zal het wel zo zijn dat mijn telwerk overdag op -5000 gaat uitkomen en telwerk in de nacht op 4000 in de plus. Dit komt vooral omdat mijn zonnepanelen overdag stroom opwekken en ik nu met mijn dubbel telwerk mijn auto oplaad met de nachtstroom na 23:00.

Ik heb nog tot 1 oktober om een keuze te maken, maar zoals ik het nu zie neig ik naar Gc. Als ik alle reviews van Powerpeers etc lees word ik daar niet zo vrolijk van.

Lekker duurzaam. Tesla Model 3 LR AWD in bestelling, Kia Niro EV (64 kWh), Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Trousercough
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 21-10 10:13
Remko.me schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 18:47:
Het lijkt erop dat Greenchoice momenteel goed uit de bus komt qua teruglevertarief (€0,11/kWh), goed gastarief (€0,66) en een goede service (en lage leveringskosten per jaar (€108)). Bron tarieven: gaslicht

Als je gaat vergelijken, moet je even goed opletten op je gastarieven, deze wisselen heel fors tussen leveranciers en bij je zoektocht naar een paar cent meer per teruggeleverde kilowattuur staar je je al snel dood op stroom en wordt het gastarief weleens vergeten.

• reneeke1970
Zitten hier toevallig bij die klant van Eneco zijn en ook stroom terug leveren?
Eneco zelf zegt 9.2 cent inclusief en de vergelijkingssite zeggen allemaal exclusief.
Iemand ervaring?

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 23:12
Op 16-08 verloopt mijn contract bij NUON, dus weer tijd om over te stappen.

Nu is de verwachting dat de (kale energie) prijzen per 01-07-2019 gaan dalen.

Is het verstandig nu over te stappen, of pas in juli over te stappen ? Wat is jullie ervaring hiermee?

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• mb1
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:17
Twee weken bedenktijd toch....
Dus als het na 1/7 toch elders goedkoper blijkt kun je toch prima daar nog voor gaan!

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 23:02
Aangezien ik binnenkort ga verhuizen wil ik zonnepanelen op dak leggen. Nu ga ik dan ook weer overstappen van energieleverancier.

Moet ik nog ergens goed op letten bij de keuze van leverancier i.v.m. de zonnepanelen? Of maakt dat niet zo heel veel uit?

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:46
Highfive95 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 14:51:
Aangezien ik binnenkort ga verhuizen wil ik zonnepanelen op dak leggen. Nu ga ik dan ook weer overstappen van energieleverancier.

Moet ik nog ergens goed op letten bij de keuze van leverancier i.v.m. de zonnepanelen? Of maakt dat niet zo heel veel uit?
Greenchoice blijkt een goede te zijn of vandebron, maar lees de laatste bladzijden even door van het topic.
Het is pas geleden nog ter sprake geweest

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0Henk 'm!

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:20

T-Infinity

Heen en weer....

Hoe dien je de pricewise vergelijker nu precies in te vullen als je zonnepanelen hebt?
Er zijn 2 velden: 'stroomverbruik' en 'ik wek op'

'stroomverbruik' is (neem ik aan) de hoeveelheid stroom die ik afneem van het net gedurende bijvoorbeeld 1 jaar (dus vóór salderen). Deze waarde is makkelijk terug te vinden via online omgeving van energieleverancier of je eindafrekening. Echter, die afname van het net is uiteraard lager (dan situatie zonder zonnepanelen) doordat je je eigen zonnestroom direct verbruikt.

Het 'ik wek op' veld daar moet je invullen hoeveel kW je verwacht op te wekken. Dat is dus een bruto waarde en staat los van je energieverbruik. Dat wordt bevestigt doordat je ook je aantal zonnepanelen in kan vullen ipv kW. Oftewel dit is dezelfde waarde die je omvormer als jaartotaal zal presenteren.

Nu zie ik bij de berekening dat ze je de terugleververgoeding voorrekenen voor 'ik wek op' minus 'stroomverbruik'.

Dat klopt toch niet? dan trek je een netto waarde van een bruto waarde af. Via e-mail laten ze weten: "Wij rekenen met het netto verbruik. Dus het geen wat overblijft. U kunt het best bij de leverancier navragen wat uw netto en bruto verbruik is."

Ter info. 0 Kwh verbruik invullen wordt niet geaccepteerd door de vergelijker waaruit ik in ieder geval concludeer dat ik moet kijken naar de situatie vóór salderen. Ik produceer meer dan ik in een jaar verbruik.

Ik volg het niet meer en heb het vermoeden dat het niet klopt. Of ze verwaarlozen gewoon de 30-40 stroom die je zelf verbruikt.

Iemand die het wel snapt?

T-Infinity wijzigde deze reactie 02-07-2019 20:31 (13%)

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-10 16:48

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je verbruik en terugleveren moet invullen moet je het verbruik exclusief terugleveren invullen. Dus alsof je geen zonnepanelen hebt.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:29
Maasluip schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:41:
Als je verbruik en terugleveren moet invullen moet je het verbruik exclusief terugleveren invullen. Dus alsof je geen zonnepanelen hebt.
En bij het terugleveren moet je invullen wat je daadwerkelijk teruglevert, dus niet aflezen van je omvormer, maar vanaf je meter.

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• reneeke1970
Zitten hier mensen die ervaring hebben met power peers, en dan betreffende de extra 4 cent terug lever vergoeding.
Word je bron daadwerkelijk gekozen en kun je tot die max van 3000 kWh komen?

• TvanW

TvanW

Westerwolde - Groningen

reneeke1970 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:34:
Zitten hier mensen die ervaring hebben met power peers, en dan betreffende de extra 4 cent terug lever vergoeding.
Word je bron daadwerkelijk gekozen en kun je tot die max van 3000 kWh komen?
Je kan zelf je bron(nen) kiezen of deze door PP zelf laten bepalen, anderen kunnen jou bron kiezen (buurman, vriend etc die ook bij PP zitten)
Ik zal die 3000 kWh waarschijnlijk makkelijk halen...na 2 maanden zit ik al rond de 900 kWh.(dit is overigens een deel van wat ik opgewekt heb. Voor het overige is dan geen directe afnemer die voor jou elektra gekozen heeft)
De site is nog wel wat gammel maar ik vind het een leuke opzet. ;)

TvanW wijzigde deze reactie 03-07-2019 12:08 (5%)

• reneeke1970
TvanW schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:06:
[...]

Je kan zelf je bron(nen) kiezen of deze door PP zelf laten bepalen, anderen kunnen jou bron kiezen (buurman, vriend etc die ook bij PP zitten)
Ik zal die 3000 kWh waarschijnlijk makkelijk halen...na 2 maanden zit ik al rond de 900 kWh.(dit is overigens een deel van wat ik opgewekt heb. Voor het overige is dan geen directe afnemer die voor jou elektra gekozen heeft)
De site is nog wel wat gammel maar ik vind het een leuke opzet. ;)
Ja oke, klinkt leuk ben ik met je eens, maar het is nog geen jaar rond dus zekerheid heb je nog steeds niet.
Hoeveel heb je zelf opgewekt dan in die twee maanden?
En.... Nu is de vraag ,heeft er niemand jou als bron gekozen of was er nergens behoefte aan stroom omdat ze zelf genoeg opwekte?
Want dat kun je niet zien toch?

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Maasluip schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:41:
Het verbruik zonder zonnepanelen is niet hetzelfde als 'het verbruik exclusief terugleveren'. Mijn verbruik nu met zonnepanelen is namelijk lager omdat ik ook een deel van mijn stroom direct zelf verbruik.

Bovendien, hoe kom ik aan de situatie 'alsof je geen zonnepanelen hebt'? Dan moet ik dus de waarde van mijn omvormer halen en gaan rekenen. Dat lijkt me erg omslachtig (maar wel mogelijk natuurlijk).
Catch22 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:54:
[...]

En bij het terugleveren moet je invullen wat je daadwerkelijk teruglevert, dus niet aflezen van je omvormer, maar vanaf je meter.
Nee dat is niet correct. Ze vragen om hoeveel je opwekt. Je kunt ook invullen hoeveel panelen je hebt. Ze rekenen dan 240 kWh per zonnepaneel.

Ik blijf erbij dat de prijsvergelijker simpelweg niet klopt. Mogelijk kán het ook gewoon niet beter aangezien pricewise (en de energielieverancier) niet kunnen weten hoeveel mijn stroom ik zelf verbruik. Maar dan moeten ze hun vragen anders stellen. Als ze zouden vragen hoeveel PV-stroom ik verwacht terug te leveren, kan ik dat invullen. Maar dat vragen ze niet. Ze doen dus blijkbaar zelf aannames of ze verwaarlozen het eigen PV-stroom-verbruik

T-Infinity wijzigde deze reactie 03-07-2019 12:40 (23%)

• reneeke1970
T-Infinity schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:37:
[...]

Het verbruik zonder zonnepanelen is niet hetzelfde als 'het verbruik exclusief terugleveren'. Mijn verbruik nu met zonnepanelen is namelijk lager omdat ik ook een deel van mijn stroom direct zelf verbruik.

Bovendien, hoe kom ik aan de situatie 'alsof je geen zonnepanelen hebt'? Dan moet ik dus de waarde van mijn omvormer halen en gaan rekenen. Dat lijkt me erg omslachtig (maar wel mogelijk natuurlijk).

[...]

Nee dat is niet correct. Ze vragen om hoeveel je opwekt. Je kunt ook invullen hoeveel panelen je hebt. Ze rekenen dan 240 kWh per zonnepaneel.

Ik blijf erbij dat de prijsvergelijker simpelweg niet klopt. Mogelijk kán het ook gewoon niet beter aangezien pricewise (en de energielieverancier) niet kunnen weten hoeveel mijn stroom ik zelf verbruik. Maar dan moeten ze hun vragen anders stellen. Als ze zouden vragen hoeveel PV-stroom ik verwacht terug te leveren, kan ik dat invullen. Maar dat vragen ze niet. Ze doen dus blijkbaar zelf aannames of ze verwaarlozen het eigen PV-stroom-verbruik
Ja dat is wel correct. Wat op je meter staat is je netto verbruik danwel terug leveren.
Wat je verder invult boeit niet.
10000 verbruik en 9000 terug leveren is netto 1000 verbruik.
Als je 2000 verbruikt en 1000 terug levert blijft het ook 1000 verbruik.

Het is pas lastig als je niet weet wat je verbruikt en wat je PV doet. Dan word het gokken.

• TvanW

TvanW

Westerwolde - Groningen

reneeke1970 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:29:
[...]

Ja oke, klinkt leuk ben ik met je eens, maar het is nog geen jaar rond dus zekerheid heb je nog steeds niet.
Hoeveel heb je zelf opgewekt dan in die twee maanden?
En.... Nu is de vraag ,heeft er niemand jou als bron gekozen of was er nergens behoefte aan stroom omdat ze zelf genoeg opwekte?
Want dat kun je niet zien toch?
Afgelopen 2 mnd ongeveer 2 mWh opgewekt,hiervan 0,5 mWh direct verbruikt.
Je kan zien wie jou bron gekozen heeft kies niemand jou bron dan kiest PP deze voor jou (kan je altijd wijzigen), dit is allemaal te zien.
Als niemand van jou afnemers elektra nodig heeft krijg je deze extra vergoeding niet.
Ik heb bijvoorbeeld op een dag 40 kWh opgewekt maar slechts 10 kWh is door mijn afnemers afgenomen. Ik ontvang dan slechts 10 kWh a 0,04 extra.
En nogmaals ik vind de site nogal gammel maar wel leuk ;)

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

reneeke1970 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:47:
[...]

Ja dat is wel correct. Wat op je meter staat is je netto verbruik danwel terug leveren.

Het is pas lastig als je niet weet wat je verbruikt en wat je PV doet. Dan word het gokken.
Ok, Maar dat is als je meer verbruikt dan je opwekt.
Dus hoe zit het voor de situatie met 'overcapaciteit' waarbij je dus in totaal meer opwekt dan je verbruikt?

Pricewise vraagt om de productie van je PV (dus niet wat je teruglevert.) Dat maakt het voor mij verwarrend.

• reneeke1970
TvanW schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:51:
[...]

Afgelopen 2 mnd ongeveer 2 mWh opgewekt,hiervan 0,5 mWh direct verbruikt.
Je kan zien wie jou bron gekozen heeft kies niemand jou bron dan kiest PP deze voor jou (kan je altijd wijzigen), dit is allemaal te zien.
Als niemand van jou afnemers elektra nodig heeft krijg je deze extra vergoeding niet.
Ik heb bijvoorbeeld op een dag 40 kWh opgewekt maar slechts 10 kWh is door mijn afnemers afgenomen. Ik ontvang dan slechts 10 kWh a 0,04 extra.
En nogmaals ik vind de site nogal gammel maar wel leuk ;)
Ja als heel Nederland zon heeft dan zit niemand op jou stroom te wachten. Ben toch benieuwd als je de max 5000 terug levert of er daarvan 3000 door anderen gebruikt word.
Nu is in de winter de kans wel groter natuurlijk, maar die periode heb jij nog niet mee gemaakt?

• reneeke1970
T-Infinity schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:52:
[...]

Dus hoe zit het voor de situatie met 'overcapaciteit' waarbij je dus in totaal meer opwekt dan je verbruikt?

Pricewise vraagt om de productie van je PV (dus niet wat je teruglevert.) Dat maakt het voor mij verwarrend.
Dat is hetzelde. Gewoon bij verbruik de virtuele waarde geven die je zonder PV zou gebruiken. Volledige verbruik dus.
En bij terug leveren de waarde van je omvormer invullen.
Later in de praktijk heb jij inderdaad direct verbruik wat de meter niet ziet. Maar die waardes gaan bij beide standen evenredig naar beneden dus het netto verschil blijft altijd hetzelde. En die waardes zie jij straks op je factuur.

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

reneeke1970 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:08:
[...]

Dat is hetzelde. Gewoon bij verbruik de virtuele waarde geven die je zonder PV zou gebruiken. Volledige verbruik dus.
En bij terug leveren de waarde van je omvormer invullen.
Later in de praktijk heb jij inderdaad direct verbruik wat de meter niet ziet. Maar die waardes gaan bij beide standen evenredig naar beneden dus het netto verschil blijft altijd hetzelde. En die waardes zie jij straks op je factuur.
Ok bedankt.
Ik snap dat dat inderdaad het gewenste resultaat oplevert, maar wil dan nogmaals benadrukken dat pricewise dat niet zo vraagt.

Eigenlijk zou pricewise bij verbruik dus moeten vragen om het verbruik dat je had toen je nog geen zonnepanelen had. Of ze moeten je vragen om dat verbruik uit te rekenen met je omvormer-waarde en je huidige verbruiksgegevens.
Nu doen ze dat niet en vul je dus de verkeerde waarde in die lager is omdat de meter minder registreert vanwege je PV.

• reneeke1970
T-Infinity schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:16:
[...]

Ok bedankt.
Ik snap dat dat inderdaad het gewenste resultaat oplevert, maar wil dan nogmaals benadrukken dat pricewise dat niet zo vraagt.

Eigenlijk zou pricewise bij verbruik dus moeten vragen om het verbruik dat je had toen je nog geen zonnepanelen had. Of ze moeten je vragen om dat verbruik uit te rekenen met je omvormer-waarde en je huidige verbruiksgegevens.
Nu doen ze dat niet en vul je dus de verkeerde waarde in die lager is omdat de meter minder registreert vanwege je PV.
Ze vragen het prima, ze vragen wat is je verbruik. Daar staat niet bij dat je je eigen verbruik moet verrekenen.
Ook voor de PV vragen ze wat je opwekking is, niet dat je daarbij je eigen verbruik moet verrekenen. Want misschien heb je dat ook wel niet.

Het probleem ontstaat omdat mensen niet weten wat hun verbruik nou eigenlijk is, dus pakken ze een factuur en aha hier staat mijn verbruik, dat vul ik in.
Uh zonnepanelen, even kijken wat omvormer zegt, oh zoveel goh... Nou dat vul ik eens in.
En een jaar later melden ze zich hier omdat er niks van klopt, want de factuur is inclusief eigen opmaak, en de omvormer is exclusief eigen opmaak. Dus dat geeft een onverwacht verschil van honderden kWh, oh jee nou lopen we ineens extra cashback mis....

• TvanW

TvanW

Westerwolde - Groningen

reneeke1970 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:04:
[...]

Ja als heel Nederland zon heeft dan zit niemand op jou stroom te wachten. Ben toch benieuwd als je de max 5000 terug levert of er daarvan 3000 door anderen gebruikt word.
Nu is in de winter de kans wel groter natuurlijk, maar die periode heb jij nog niet mee gemaakt?
Gelukkig zijn er nog genoeg huishoudens zonder zonnepanelen :+

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

reneeke1970 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:26:
[...]

Ze vragen het prima, ze vragen wat is je verbruik. Daar staat niet bij dat je je eigen verbruik moet verrekenen.
Ook voor de PV vragen ze wat je opwekking is, niet dat je daarbij je eigen verbruik moet verrekenen. Want misschien heb je dat ook wel niet.

Het probleem ontstaat omdat mensen niet weten wat hun verbruik nou eigenlijk is, dus pakken ze een factuur en aha hier staat mijn verbruik, dat vul ik in.
Uh zonnepanelen, even kijken wat omvormer zegt, oh zoveel goh... Nou dat vul ik eens in.
En een jaar later melden ze zich hier omdat er niks van klopt, want de factuur is inclusief eigen opmaak, en de omvormer is exclusief eigen opmaak. Dus dat geeft een onverwacht verschil van honderden kWh, oh jee nou lopen we ineens extra cashback mis....
Ok, daar zat bij mij de denkfout ook inderdaad, versterkt doordat pricewise nu via mail laat weten
"Op de jaarafrekening is terug te vinden hoeveel u (bruto) verbruikt heeft op jaar basis en hoeveel u heeft opgewekt"
Zij sturen dus juist aan om die waarde van de factuur te pakken.

Maargoed, ik weet nu inderdaad hoe ik het in moet vullen. Thanks!

• reneeke1970
T-Infinity schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:38:
[...]

Ok, daar zat bij mij de denkfout ook inderdaad, versterkt doordat pricewise nu via mail laat weten
"Op de jaarafrekening is terug te vinden hoeveel u (bruto) verbruikt heeft op jaar basis en hoeveel u heeft opgewekt"

Beide waardes van factuur is uitstekend, moet je er wel jaar wonen hi....
Succes met de zoektocht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-10 16:48

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

T-Infinity schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:52:
[...]

Ja, het is een domme manier van invullen, maar het is ook voor mensen bedacht die niet kunnen nadenken. Als je er over gaat nadenken gaat het mis.

Stel dat je 5.000 kWh afneemt en nu zonnepanelen op het dak legt die 6.000 kWh opwekken dan moet je dat invullen.
Of je vult -1.000 en 0 in, is (nu nog, met salderen) hetzelfde.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grolsch
T-Infinity schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:38:
[...]

Het gaat gewoon om je totale verbruik (zonder verrekening met eigen verbruik van PV) en om de totale opwek (wederom zonder verrekening van eigen verbruik).

Dus in mijn geval verbruik ik 8000kWh per jaar, mijn PV wekt 6500kWh per jaar op, dus mijn netto verbruik (rekent de site dus uit) is 1500kWh per jaar.

Als jij 10.000 kWh per jaar opwekt vul je dat in, je verbruikt 8000kWh, dus je netto verbruik is dan -2000kWh.

Jij denkt te moeilijk ;)

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Grolsch schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 14:51:
[...]

Het gaat gewoon om je totale verbruik (zonder verrekening met eigen verbruik van PV) en om de totale opwek (wederom zonder verrekening van eigen verbruik).

Dus in mijn geval verbruik ik 8000kWh per jaar, mijn PV wekt 6500kWh per jaar op, dus mijn netto verbruik (rekent de site dus uit) is 1500kWh per jaar.

Als jij 10.000 kWh per jaar opwekt vul je dat in, je verbruikt 8000kWh, dus je netto verbruik is dan -2000kWh.

Jij denkt te moeilijk ;)
idd je vult óf 2 bruto óf 2 netto waarden in.
Maar als men dan over het verbruik zegt: die kun je van je jaarafrekening halen, moeten ze er wel bij zeggen dat je dan ook de teruglever-waarde van je jaarafrekening moet halen, en dat je die dus (tegen de instructies in) moet invullen in het 'ik wek op' invulveld.

Ik denk inderdaad te moeilijk, maar dat werd getriggerd doordat ze niet goed definieren wat ze met verbruik bedoelen. Dat kun je verschillend interpreteren als je zonnepanelen hebt.

• Grolsch
T-Infinity schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:00:
[...]

idd je vult óf 2 bruto óf 2 netto waarden in.
Maar als men dan over het verbruik zegt: die kun je van je jaarafrekening halen, moeten ze er wel bij zeggen dat je dan ook de teruglever-waarde van je jaarafrekening moet halen, en dat je die dus (tegen de instructies in) moet invullen in het 'ik wek op' invulveld.

Ik denk inderdaad te moeilijk, maar dat werd getriggerd doordat ze niet goed definieren wat ze met verbruik bedoelen. Dat kun je verschillend interpreteren als je zonnepanelen hebt.
Vul bij verbruik in wat je verbruik zonder PV zou zijn
Vul bij opwek PV in wat je opwek zonder verbruik zou zijn

Dit duidelijker ? :+

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Grolsch schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:01:
[...]

Vul bij verbruik in wat je verbruik zonder PV zou zijn
Vul bij opwek PV in wat je opwek zonder verbruik zou zijn

Dit duidelijker ? :+
Zeker. Als ze dat er nu bij zouden zetten ;-)
Ik zou dan vervolgens het verbruik zonder PV moeten gaan achterhalen. Dan moet ik gaan rekenen omdat ik vlak nadat ik in dit huis kwam wonen PV gelegd heb en er elk jaar wel weer iets verandert. (WPB erbij, achtereenvolgens 3 airco;s geplaatst etc). Historisch verbruik heb ik dus niet zo veel aan.

T-Infinity wijzigde deze reactie 03-07-2019 15:11 (13%)

• Grolsch
Daarom PV opwek loggen en je (slimme) meter loggen (ik doe dat met een Youless) en je weet altijd precies hoe het zit.

Grolsch wijzigde deze reactie 03-07-2019 15:51 (3%)

• T-Infinity

T-Infinity

Heen en weer....

Grolsch schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:46:
Daarom PV opwek loggen en je (slimme) meter loggen (ik doe dat met een Youless) en je weet altijd precies hoe het zit.
idd. Zo reken ik het nu uit ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MacbookProx
  • Laatst online: 20:41
Lol. Dit aanbod geldt nog 6 dagen! - VandeBron
Hi [NAAM}, zet je tarieven opnieuw vast!

Kies voor zekerheid en zet je tarieven opnieuw vast. Bij een driejarig contract zijn de vaste leveringskosten het laagst. Je huidige termijnbedrag is €75,-.

Belangrijk: onderstaand aanbod is gebaseerd op je (zelf) aangepaste termijnbedrag en niet op basis van je werkelijke verbruik en de nieuwe tarieven. Wil je een termijnbedrag waar hier rekening mee is gehouden? Neem dan contact met ons op via 0880 444 550.
Wat zet ik dan eigenlijk vast? Niets meer dan het maandelijkse voorschot, terwijl ze me dik hogere prijzen in rekening kunnen brengen en dus op het einde van het jaar fiks zou kunnen bijlappen.

Hoewel het erbij staat, komt dit op mij toch misleidend over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

MacbookProx schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:15:

[...]

Wat zet ik dan eigenlijk vast? Niets meer dan het maandelijkse voorschot, terwijl ze me dik hogere prijzen in rekening kunnen brengen en dus op het einde van het jaar fiks zou kunnen bijlappen.

Er staat toch dat je je tarieven vast zet en niets ik zeg je voorschot?

We nominate you to find out and report back.

• reneeke1970
EWK schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:22:
[...]

Er staat toch dat je je tarieven vast zet en niets ik zeg je voorschot?
Termijn bedrag is voorschot.....

• EWK
  • Niet online

EWK

reneeke1970 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:17:
[...]

Termijn bedrag is voorschot.....
Voorschot is geen tarief

• Grolsch
MacbookProx schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:15:

[...]

Beetje ongelukkig geschreven, maar volgens mij bedoelen ze toch echt 3 jaar vast, dus 3 jaar vaste tarieven, anders zou ik niet weten wat ze bedoelen.

Zelf ben ik na een jaartje bij NUON gezeten te hebben weer terug bij vd Bron. Had voor mijn situatie (netto 1000kWh verbruik per jaar, geen gas) de beste deal.

• MacbookProx
Deze VandeBron was via Consumentenbond collectief. Eerste keer dat ik een energieboer zelf moest regelen. Beviel goed.

Wilde dit jaar via Consumentenbond wisselen weer. Goed idee? Of deze vastzetten?

• Grolsch
nee, naar www.easyswitch.nl en www.gaslicht.com gaan.

Vul op beide sites je verbruik in, en voila je hebt de goedkoopste oplossing.

Eerste keer ben je hier toch zeker 15 minuten mee bezig, de volgende keren binnen 5 minuten geregeld.

• reneeke1970
EWK schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:40:
[...]

Voorschot is geen tarief
Maar termijn wel en beide word besproken in het aanbod

• EWK
  • Niet online

EWK

reneeke1970 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:51:
[...]

Maar termijn wel en beide word besproken in het aanbod
Ik zal wel gek zijn 7(8)7

• MacbookProx
Ik was dus niet de enige die het krom vindt/vond.

Maar met Gaslicht dus beter overstappen dan met Consumentenbond collectief?

• reneeke1970
MacbookProx schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:54:
Ik was dus niet de enige die het krom vindt/vond.

Maar met Gaslicht dus beter overstappen dan met Consumentenbond collectief?
Is wisselend en vergelijken blijft belangrijk. Zeker met zonnepanelen want dan kloppen de meeste niet

• Grolsch
Daarom vergelijk ik er altijd 2, gaslicht.com en easyswitch

• Spixo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:47
Ik heb mijzelf ingeschreven voor het energiecollectief van de Consumentenbond. Ik moet zeggen dat het aanbod van Greenchoice niet verkeerd is:

Elektra: 0,20453 euro/kWh
Gas: 0,65041 euro/m3

Dit is echter wel een 3-jarig contract. Het stond mij bij dat Greenchoice altijd kosteloos voortijdig op te zeggen is, dit zie ik echter niet staan op de website van de Consumentenbond. Zijn er toevallig Tweakers die deze deal hebben aangevraagd en het contract met kleine lettertjes reeds hebben ontvangen?

• Grolsch
Spixo schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:49:
Ik heb mijzelf ingeschreven voor het energiecollectief van de Consumentenbond. Ik moet zeggen dat het aanbod van Greenchoice niet verkeerd is:

Dit is echter wel een 3-jarig contract. Het stond mij bij dat Greenchoice altijd kosteloos voortijdig op te zeggen is, dit zie ik echter niet staan op de website van de Consumentenbond. Zijn er toevallig Tweakers die deze deal hebben aangevraagd en het contract met kleine lettertjes reeds hebben ontvangen?
Wat denk je waarom ze het een 3 jarig contract noemen, en wat zijn de vaste kosten bij dit contract.

• Spixo
Grolsch schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:43:
[...]

Wat denk je waarom ze het een 3 jarig contract noemen, en wat zijn de vaste kosten bij dit contract.
In nagenoeg alle contracten van Greenchoice staat de volgende clausule:
Voortijdig opzeggen: Bij voortijdige opzegging van het contract is Greenchoice gerechtigd een
opzegvergoeding in rekening te brengen. Greenchoice kiest er echter bewust voor om geen
opzegvergoeding in rekening te brengen.
Als dat ook het geval is bij het aanbod van de Consumentenbond, is het in mijn ogen zeer aantrekkelijk. Vaste kosten zijn 108 euro per jaar.

Vandaar dat ik benieuwd ben of Tweakers reeds op dit aanbod zijn ingegaan, om zeker te stellen dat de bewuste clausule in het contract is opgenomen.

Spixo wijzigde deze reactie 15-07-2019 21:55 (10%)

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18-10 14:15
Spixo schreef op maandag 15 juli 2019 @ 20:49:

Die prijzen klinken inderdaad wel goed. Wat zijn alleen de vastrecht kosten? Die verschillen vaak nogal fllink van 30-40 euro tot wel 120+ euro per jaar.
Recentelijk kwam ik voor een 1 jarig contract het voordeligst uit bij Energiedirect.nl via easyswitch site

Elektra hoog: 0,2222
Elektra laag: 0,2022
Gas: 0,7041 euro/m3
Vastrecht: 11,91 euro x 2 = 23,81 euro per jaar

• Spixo
funrider schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 11:11:
[...]

Die prijzen klinken inderdaad wel goed. Wat zijn alleen de vastrecht kosten? Die verschillen vaak nogal fllink van 30-40 euro tot wel 120+ euro per jaar.
Recentelijk kwam ik voor een 1 jarig contract het voordeligst uit bij Energiedirect.nl via easyswitch site

Elektra hoog: 0,2222
Elektra laag: 0,2022
Gas: 0,7041 euro/m3
Vastrecht bij Greenchoice is 108 euro per jaar. 108-23 = 85 euro duurder, maar met een verschil in de gasprijs van 5 cent/kuub is Greenchoice voordeliger als je meer dan 1700 kuub per jaar gebruikt. Tevens geeft Greenchoice een hogere terugleververgoeding (11 cent/kWh). Uiteindelijk is eenieder situatie anders, dus vooral goed doorrekenen in Excel.

• Trousercough
Spixo schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:33:
[...]

Vastrecht bij Greenchoice is 108 euro per jaar. 108-23 = 85 euro duurder, maar met een verschil in de gasprijs van 5 cent/kuub is Greenchoice voordeliger als je meer dan 1700 kuub per jaar gebruikt. Tevens geeft Greenchoice een hogere terugleververgoeding (11 cent/kWh). Uiteindelijk is eenieder situatie anders, dus vooral goed doorrekenen in Excel.
Vastrecht = (onderdeel van) Netbeheerskosten, bepaald door de netbeheerders.
Vaste leveringskosten = Wat leveranciers voorheen vastrecht noemden en wat je betaalt voor hun dienstverlening.

Ik heb het idee dat onderstaande kosten per maand zijn en niet per jaar, aangezien Energiedirect €132 aan vaste leveringskosten per jaar rekent. Alternatief zijn dit dus netbeheerskosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Len020
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 17:22
wellicht niet helemaal OT; maar hebben meer tweakers last van trage updates in hun portal ? ik zit bij vd Bron en mijn laatste update qua standen is van 2-7; voorheen ging dit een stuk frequenter met hooguit 3 dagen delay.

• Slickk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:38
Hoe kun je nu makkelijk écht een vergelijking maken tussen energieleveranciers? Zoals gezegd worden bepaalde vaste kosten wel meegerekend in de prijs per m3 / kWh, maar bepaalde kosten zoals vastrecht worden niet altijd meegenomen.

Nu bij vandeBron en aan de hand daarvan aan het vergelijken, maar eerlijk gezegd valt dat wat tegen om te doen. Aanbod van 3 jaar gekregen. Vind het eigenlijk wel prima om te blijven, maar overstappen kan zo te zien nog steeds ~€200 per jaar besparen volgens de vergelijkingssites. Oxxio komt daar voornamelijk als goedkoopste uit de bus, maar daar heb ik het dan weer niet zo op omdat o.a. de duurzaamheidsscore van Oxxio om te janken is.

Ik snap ook wel dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten en heb wel wat extra voor een partij als vandeBron, maar bijvoorbeeld €1400 betalen terwijl dat ook €1200 kan zijn met paar muisklikken vind ik ook zonde. Hoe staan jullie daar in en hoe vergelijken jullie leveranciers terwijl de totale kosten niet makkelijk inzichtelijk zijn?

• reneeke1970
Slickk schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:01:
Hoe kun je nu makkelijk écht een vergelijking maken tussen energieleveranciers? Zoals gezegd worden bepaalde vaste kosten wel meegerekend in de prijs per m3 / kWh, maar bepaalde kosten zoals vastrecht worden niet altijd meegenomen.

Nu bij vandeBron en aan de hand daarvan aan het vergelijken, maar eerlijk gezegd valt dat wat tegen om te doen. Aanbod van 3 jaar gekregen. Vind het eigenlijk wel prima om te blijven, maar overstappen kan zo te zien nog steeds ~€200 per jaar besparen volgens de vergelijkingssites. Oxxio komt daar voornamelijk als goedkoopste uit de bus, maar daar heb ik het dan weer niet zo op omdat o.a. de duurzaamheidsscore van Oxxio om te janken is.

Ik snap ook wel dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten en heb wel wat extra voor een partij als vandeBron, maar bijvoorbeeld €1400 betalen terwijl dat ook €1200 kan zijn met paar muisklikken vind ik ook zonde. Hoe staan jullie daar in en hoe vergelijken jullie leveranciers terwijl de totale kosten niet makkelijk inzichtelijk zijn?
Wat is volgens jou moeilijk inzichtelijk en wat de vergelijking site niet toont?

• Slickk
reneeke1970 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 07:43:
[...]

Wat is volgens jou moeilijk inzichtelijk en wat de vergelijking site niet toont?
Ik zie wel de verschillen in gas- en stroomprijs, maar niet de vaste prijzen. Vind het ook wat moeilijk aflezen uit het contract bij vandeBron om te berekenen wat ik jaarlijks kwijt zou zijn. Ik weet wat ik verbruik, maar hoe moet ik die netbeheerkosten berekenen? Dagelijkse kosten x 30 en dat er bij rekenen?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Slickk schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:01:

Vaste kosten voor oa je netwerkbeheerder(Overheidsheffingen en netbeheerkosten) zijn gelijk, of je nu bij Oxxio afneemt of anders.
Verschil zit hem in kWh en m3 prijs.( laat je niet gek maken met voorspellingen, eo welkomst bonus.)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Slickk
Hackus schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:30:
[...]

Vaste kosten voor oa je netwerkbeheerder zijn gelijk, of je nu bij Oxxio afneemt of anders.
Verschil zit hem in kWh en m3 prijs.( laat je niet gek maken met voorspellingen, eo welkomst bonus.)
Haha, nu je het zegt klinkt dat natuurlijk heel logisch. Toch kwam het bij mij over alsof de ene leverancier z'n marges pakt bij een hogere gas-/stroomprijs en de ander meer in de vaste kosten.

Je zegt dat ik me niet gek moet laten maken met voorspellingen of welkomstbonus, maar de algehele trend van dit topic is toch wel dat het loont om elke keer even de moeite te nemen om over te stappen?

• Trousercough
Slickk schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:45:
[...]

Haha, nu je het zegt klinkt dat natuurlijk heel logisch. Toch kwam het bij mij over alsof de ene leverancier z'n marges pakt bij een hogere gas-/stroomprijs en de ander meer in de vaste kosten.

Je zegt dat ik me niet gek moet laten maken met voorspellingen of welkomstbonus, maar de algehele trend van dit topic is toch wel dat het loont om elke keer even de moeite te nemen om over te stappen?
Een leverancier kan maar 3 dingen zelf bepalen, de rest niet.

Wat een leverancier kan bepalen:
-Het (kale) tarief per kWh en m3.
-Vaste leveringskosten (kosten voor het feit dat je een contract hebt, niet te verwarren met Netbeheerkosten)
-Welkomstbonus / geschenk.

Wat een leverancier niet kan bepalen:
-Energiebelasting(EB), BTW, Opslag Duurzame Energie (ODE) en eventueel andere posten die de overheid nog bedenkt (of die ik vergeet)
-Netbeheerkosten.

Ik gebruik zelf altijd gaslicht.com om te vergelijken. Dan weet je zeker dat er in ieder geval op dezelfde manier gerekend wordt. Welkomstbonussen zijn meestal alleen voordelig als je een kort lopend contract hebt (1 jaar) en een laag verbruik hebt. Als je een laag verbruik hebt, profiteer je immers relatief gezien minder van lage tarieven en kan je beter voor een cash bedrag gaan.
Als je op deze manier jaarlijks overstapt naar een andere partij, heb je de meeste winst. Veel bedrijven investeren vrij zwaar in het binnenhalen van klanten en gaan dan uit van extra marge in de opvolgende jaren.

Tip: In sommige gevallen krijg je een hogere welkomstbonus aangeboden als je een hoog verbruik invult op de vergelijker. Zorg er wel voor dat je <10.000 kWh en <5.000 m3 opgeeft. Dat is namelijk een grens die veel leveranciers gebruiken om te onderscheiden tussen (klein)zakelijk en particulier en kan invloed hebben op de aanbiedingen die je krijgt online.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Slickk wat voor jou gunstig is.

• Slickk
Trousercough schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:57:
[...]

Een leverancier kan maar 3 dingen zelf bepalen, de rest niet.

Wat een leverancier kan bepalen:
-Vaste leveringskosten (kosten voor het feit dat je een contract hebt, niet te verwarren met Netbeheerkosten)
-Welkomstbonus / geschenk.

Wat een leverancier niet kan bepalen:
-Energiebelasting(EB), BTW, Opslag Duurzame Energie (ODE) en eventueel andere posten die de overheid nog bedenkt (of die ik vergeet)
-Netbeheerkosten.

Ik gebruik zelf altijd gaslicht.com om te vergelijken. Dan weet je zeker dat er in ieder geval op dezelfde manier gerekend wordt. Welkomstbonussen zijn meestal alleen voordelig als je een kort lopend contract hebt (1 jaar) en een laag verbruik hebt. Als je een laag verbruik hebt, profiteer je immers relatief gezien minder van lage tarieven en kan je beter voor een cash bedrag gaan.
Als je op deze manier jaarlijks overstapt naar een andere partij, heb je de meeste winst. Veel bedrijven investeren vrij zwaar in het binnenhalen van klanten en gaan dan uit van extra marge in de opvolgende jaren.

Tip: In sommige gevallen krijg je een hogere welkomstbonus aangeboden als je een hoog verbruik invult op de vergelijker. Zorg er wel voor dat je <10.000 kWh en <5.000 m3 opgeeft. Dat is namelijk een grens die veel leveranciers gebruiken om te onderscheiden tussen (klein)zakelijk en particulier en kan invloed hebben op de aanbiedingen die je krijgt online.
Thanks voor de uitgebreide verklaring! Dan doel ik inderdaad op de vaste leveringskosten / vastrecht. Deze vind ik niet makkelijk terug bij de vergelijkingswebsites. Ik weet ook niet zo goed hoe ik de totale jaarlijkse kosten van het nieuwe contract dat ik heb gekregen kan berekenen.

Totale vaste leveringskosten voor elektriciteit staat op €0,20548 (€0,245 - €0,04 korting) en bij gas is dat idem dito. Moet ik dat dan maal 365 doen voor de totale jaarlijkse leveringskosten per product? Uiteindelijk betaal ik twee keer leveringsproducten, want ik neem zowel elektriciteit als gas af.
Daar probeer ik nu juist achter te komen. Relatief laag energieverbruik voor twee personen en geen zonnepanelen dus berekenen zou niet zo heel moeilijk moeten zijn.

Ik wil gewoon het verschil weten want zoals gezegd, vind ik vandeBron een prima partij. Dan kan ik een beslissing maken of ik dat het verschil waard vind en of 3 jaar vast tarief handig is (ook al is dat zonder glazen bol moeilijk te bepalen).

Slickk wijzigde deze reactie 25-07-2019 12:08 (5%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Als de kWh en m3 prijs
Stroom en gas per eenheid lager ligt, bespaar je dus

Hackus wijzigde deze reactie 25-07-2019 12:08 (4%)

• Trousercough
Slickk schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:06:

Totale vaste leveringskosten voor elektriciteit staat op €0,20548 (€0,245 - €0,04 korting) en bij gas is dat idem dito. Moet ik dat dan maal 365 doen voor de totale jaarlijkse leveringskosten per product? Uiteindelijk betaal ik twee keer leveringsproducten, want ik neem zowel elektriciteit als gas af.
Als er bij staat dat het per dag is, kan je dat doorrekenen naar een jaar inderdaad. Je komt dan uit op 2 x €75,0002 uit

• Mafketel
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 24-09 19:39
de jaarlijkse stoelendans is er weer. ;)

vorig jaar gebruik gemaakt van de nuon powerdeal(is nu €200 korting) dus dit jaar opzoek naar iets anders

wat gegevens ingevuld, laatste jaar 1892kw/u en 503m3 verbruikt

oxxio met €190 korting de goedkoopste op de vergelijkers €817,90 , als ik een hoger verbruik opgeef 9000kw/u 4000m3 krijg je €285 korting dus het jaarbedrag zou dan €723 worden
op Oxxio website €792.84 dezelfde tarieven maar €215 korting.geen verschil met hoger verbruik

zonder iets in te vullen op gas licht €250 korting bij Innova Energie met mijn gegevens geen korting (€997.18) dezelfde tarieven. komt uit op €747 voor een jaar
met hoger verbruik opgegeven €265 korting dus jaarprijs €732

Het lijkt er op dat het Oxxio met hoger verbruik op gas&licht wordt dit jaar. 8)7 pricewatch geeft maar €245 korting bij het hogere verbruik

Ik begrijp nog steeds niet waarom dit spelletje gespeeld word.....en dat zal ook wel nooit gebeuren, maar ik zal wel meespelen.

Alle pakketten waren groene stroom. en de eerste zonder "korting" zijn €900 per jaar voor mijn verbruik.

Nu nog even de voorwaarden lezen of er niet stiekem toch iets instaat over minimale levering en geen korting ontvangen.

Als ik een foutje heb gemaakt hoor ik het graag .... en anders is dit gedocumenteerde hoe persen we meer geld uit consumenten case.

p.s. alles gebaseerd op 1 jarige contracten natuurlijk

Mafketel wijzigde deze reactie 25-07-2019 14:00 (4%)

• Slickk
Mafketel schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:28:
de jaarlijkse stoelendans is er weer. ;)

vorig jaar gebruik gemaakt van de nuon powerdeal(is nu €200 korting) dus dit jaar opzoek naar iets anders

oxxio met €190 korting de goedkoopste op de vergelijkers €817,90 , als ik een hoger verbruik opgeef 9000kw/u 4000m3 krijg je €285 korting dus het jaarbedrag zou dan €723 worden
op Oxxio website €792.84 dezelfde tarieven maar €215 korting.geen verschil met hoger verbruik

zonder iets in te vullen op gas licht €250 korting bij Innova Energie met mijn gegevens geen korting (€997.18) dezelfde tarieven. komt uit op €747 voor een jaar
met hoger verbruik opgegeven €265 korting dus jaarprijs €732

Het lijkt er op dat het Oxxio met hoger verbruik op gas&licht wordt dit jaar. 8)7 pricewatch geeft maar €245 korting bij het hogere verbruik

Ik begrijp nog steeds niet waarom dit spelletje gespeeld word.....en dat zal ook wel nooit gebeuren, maar ik zal wel meespelen.

Alle pakketten waren groene stroom. en de eerste zonder "korting" zijn €900 per jaar voor mijn verbruik.

Nu nog even de voorwaarden lezen of er niet stiekem toch iets instaat over minimale levering en geen korting ontvangen.

Als ik een foutje heb gemaakt hoor ik het graag .... en anders is dit gedocumenteerde hoe persen we meer geld uit consumenten case.

p.s. alles gebaseerd op 1 jarige contracten natuurlijk
Als ik op Oxxio dat invul, staat er een cashback van €255. Heb het adres van m'n ouders ingevuld, daar zie ik €225 cashback. Beide keren zelfde verbruiksgegevens. Blijkbaar verschilt het dus per regio ook nog hoeveel cashback je kunt krijgen.

• Mafketel
@Slickk helaas is het niet reëel om het verkeerde adres in te vullen om een hogere korting te krijgen...

Wel apart.

• Slickk
Mafketel schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:18:
@Slickk helaas is het niet reëel om het verkeerde adres in te vullen om een hogere korting te krijgen...

Wel apart.
Klopt, maar wel om aan te tonen dat daar waarschijnlijk het verschil in zit tussen de Oxxio website en gaslicht vergelijker.

• GmR
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:57
Mafketel schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 13:28:

De grens voor de €285 cashback bij Oxxio lijkt op 1625 m3 te liggen.@ gaslicht.com (via de eigen site lijkt 215 cashback idd de max te zijn).
Het stroomverbruik maakt daarbij niet uit (en kan dus laag gehouden worden, om het maandbedrag na een eventuele 40% verlaging na aanmelden een beetje reëel te houden :))

GmR wijzigde deze reactie 25-07-2019 14:29 (33%)

• Mafketel
het maandbedrag wordt gebaseerd op eerder verbruik niet op wat je opgeeft ... en als dat wel het geval is ....14 dagen bedenk termijn.

• bonyuri
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21-10 12:08

bonyuri

Investigator!

pven schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:34:
Iemand ervaring met https://welkom-energie.nl/ ?

Volgens GasLicht zijn zij nu het goedkoopste voor mij (inclusief 230 euro bonus). Maar ik ken ze verder helemaal niet.

(Ik zit nu bij Eneco, en mag overstappen.)
Komt bij mij nu ook als goedkoopste uit de bus. Ben je hier nog verder mee gegaan?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online
bonyuri schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:47:
[...]

Komt bij mij nu ook als goedkoopste uit de bus. Ben je hier nog verder mee gegaan?
Nee, ik ben uiteindelijk naar energiedirect overgestapt.

Telegram || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || DM mij

• reneeke1970
Slickk schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:06:
[...]

Thanks voor de uitgebreide verklaring! Dan doel ik inderdaad op de vaste leveringskosten / vastrecht. Deze vind ik niet makkelijk terug bij de vergelijkingswebsites. Ik weet ook niet zo goed hoe ik de totale jaarlijkse kosten van het nieuwe contract dat ik heb gekregen kan berekenen.

[...]

Daar probeer ik nu juist achter te komen. Relatief laag energieverbruik voor twee personen en geen zonnepanelen dus berekenen zou niet zo heel moeilijk moeten zijn.

Ik wil gewoon het verschil weten want zoals gezegd, vind ik vandeBron een prima partij. Dan kan ik een beslissing maken of ik dat het verschil waard vind en of 3 jaar vast tarief handig is (ook al is dat zonder glazen bol moeilijk te bepalen).
Op de vergelijking site even op details klikken en je kunt alles zien

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20:29
bonyuri schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:47:
[...]

Ik heb me aangemeld bij Welkom Energie omdat deze het goedkoopste bleek voor mij.
Verder boeit het me allemaal niet echt...tis allemaal flink duur geworden helaas.

Tot nu toe is de overstap prima verlopen. Ik kwam van Eneco vandaan. Ik stap elk jaar over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Welkom Energie heeft sinds 12 februari 2019 een vergunning van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) om stroom en gas te leveren aan kleinverbruikers.

Tsja, ben toch wat huiverig voor bedrijven die nog maar pas meegaan na het EnergieFlex debacle.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Trousercough schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:57:
Verschillen deze twee ook per adres / contract?

• Trousercough
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 16:06:
[...]

Verschillen deze twee ook per adres / contract?
Je kan inderdaad van 1 energieleverancier meerdere verschillende tarieven aangeboden krijgen.

Dat het voor het adres verschillend kan zijn, kan liggen aan dat het verbruik anders is en dat de leverancier daar zijn aanbod op aanpast.

Daarnaast hanteren sommige leveranciers nog de gasregiotoeslag.
Dit is een toeslag die (ongeveer) gebonden is aan hoe ver je van Slochteren af woont. Dit omdat de leveranciers de Gasunie moeten betalen voor de distributie van gas. Al lijkt deze toeslag steeds meer te verdwijnen van het toneel.
Voor gas kan dus het tarief per adres verschillen.

Een andere reden waarom het per adres/regio verschilt, kan ik me zo snel niet bedenken.

• reneeke1970
Lensent schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 14:09:
[...]

Ik heb me aangemeld bij Welkom Energie omdat deze het goedkoopste bleek voor mij.
Verder boeit het me allemaal niet echt...tis allemaal flink duur geworden helaas.

Tot nu toe is de overstap prima verlopen. Ik kwam van Eneco vandaan. Ik stap elk jaar over.
Heb jij daar toevallig het tarief voor terug leveren ontdekt?

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20:29
reneeke1970 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 20:03:
[...]

Heb jij daar toevallig het tarief voor terug leveren ontdekt?
Geen idee, ook niet actief naar gezocht want nvt voor mij

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Ik zit te overwegen om over te stappen naar Pure energie, maar ik snap iets niet. Misschien iemand hier die er ervaring mee heeft?

Ik heb een energieverbruik van 1300 dal, 1900 normaal, en 3200 opwek (delen door 7 dagen en vermenigvuldigen maal 2 voor dal en opwek levert 915 dal en 2285 normaal op)

Bij Pure energie wordt de saldering per teller gedaan, dus op normaal heb ik een overschot en op dal een tekort.

dan lijkt het me dat ik moet bijbetalen omdat terugleververgoeding lager is dan saldering. Maar als ik het op de website invul krijg ik dit:
Stroom
Normaaltarief €0,09721 per kWh
Daltarief €0,07958 per kWh
Teruglevering netto € 0,145200 per kWh
Normaaltarief € 0,00
Daltarief € 30,70
Netto teruglevering - € 56,01
Vaste leveringskosten € 72,60
Netbeheerkosten € 224,09
Overheidsheffingen € 0,00
Vermindering energiebelasting - € 311,62
Totaal € -40,24
werken ze echt op deze manier? of moet ik wel degelijk eerst de overheidsheffingen verrekenen bij het daltarief? Want op deze manier zou die verrekening per teller wel erg positief zijn, terwijl ik dara juist een negatief effect verwacht...

/TLDR: klopt de post overheidsheffingen in bovenstaande quote, bij een evengrote afname (385kWh) in de daluren als teruglevering in de normaaluren.

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 27-07-2019 07:33 (5%)

I got a bad feeling about this.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:09
ArthurMorgan schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 07:22:
Ik heb een energieverbruik van 1300 dal, 1900 normaal, en 3200 opwek (delen door 7 dagen en vermenigvuldigen maal 2 voor dal en opwek levert 915 dal en 2285 normaal op)

Bij Pure energie wordt de saldering per teller gedaan, dus op normaal heb ik een overschot en op dal een tekort.
Waarom neem je dan geen leverancier met een contract op 1 tarief. Ik heb ook een dubbele meter maar betaal gewoon enkel tarief (lever niets terug).

• ArthurMorgan
  • Niet online
Omdat deze dan nog goedkoper is in mijn situatie. (ook met de correctie die ikzelf zou toepassen op bovenstaande.)

• reneeke1970
ArthurMorgan schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:44:
Omdat deze dan nog goedkoper is in mijn situatie. (ook met de correctie die ikzelf zou toepassen op bovenstaande.)
Dan denk ik toch ook dat jij ergens een reken foutje maakt. Met enkel tarief ga je alleen terug leveren, je hoeft niks meer te betalen op dal tarief.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Deze leverancier heeft alleen dubbeltarief, geen enkel tarief mogelijkheid.
Deze leverancier is goedkoper voor mij dan andere leveranciers die wel enkeltarief hebben.
(de berekening is dus niet mijn berekening,. maar direct van de site van Pure energie gekopieerd)

Dus enkele meter is niet van toepassing. Er is een gedeelte afname op de ene meter, en een gedeelte levering op de andere meter. (beiden 385 kWh) Dat is hoe deze leverancier werkt (in tegenstelling tot veel andere leveranciers, waarbij ik precies op 0 zou uitkomen.)
De vraag is, Pure Energie zet in het voorbeeld, dat ik een afname heb van € 30,70 (378*kale stroomprijs) en een teruglevering van - € 56,01 (385*teruglevertarief).
Vervolgens had ik bij de post Overheidsheffingen 385*belasting over 385kWh verwacht. Maar daar staat 0... en dat snap ik dus niet. In dit geval zou terugleveren in de ene periode, en afnemen in de andere periode dus meer opleveren dan salderen over beide periodes samen (enkele meter)... Dat vind ik heel vaag en denk niet dat dat klopt. Dus ben ik hier aan het vragen of mensen hier ervaring mee hebben bij pure energie.

van de website:
Salderen bij een dubbele meter

Als je een elektriciteitsmeter hebt met dubbeltelwerk, berekenen we de stroom die je hebt terug geleverd per telwerk tegen de terugleververgoeding. De opgewekte energie tijdens de piekuren verrekenen we met het verbruik in de piekuren en de opgewekte energie in de daluren wordt verrekend met het verbruik in de daluren. Als je meer stroom hebt opgewekt dan verbruikt, krijg je voor de teruggeleverde stroom per telwerk maar liefst 12 cent per kWh, exclusief BTW.
Dat is dus geen keuze die je hebt of kunt maken daar.

En zoals gezegd, andere aanbieders die die keuze wel bieden zijn alsnog duurder in mijn situatie. Alleen komen ze dichterbij als mijn vermoeden klopt dat ze een fout maken, en hou ik sowieso niet van dat soort fouten en zoek ik misschien liever verder.

ArthurMorgan wijzigde deze reactie 27-07-2019 13:37 (34%)

• reneeke1970
ArthurMorgan schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:06:
Deze leverancier heeft alleen dubbeltarief, geen enkel tarief mogelijkheid.
Deze leverancier is goedkoper voor mij dan andere leveranciers die wel enkeltarief hebben.
(de berekening is dus niet mijn berekening,. maar direct van de site van Pure energie gekopieerd)

Dus enkele meter is niet van toepassing. Er is een gedeelte afname op de ene meter, en een gedeelte levering op de andere meter. (beiden 385 kWh) Dat is hoe deze leverancier werkt (in tegenstelling tot veel andere leveranciers, waarbij ik precies op 0 zou uitkomen.)
De vraag is, Pure Energie zet in het voorbeeld, dat ik een afname heb van € 30,70 (378*kale stroomprijs) en een teruglevering van - € 56,01 (385*teruglevertarief).
Vervolgens had ik bij de post Overheidsheffingen 385*belasting over 385kWh verwacht. Maar daar staat 0... en dat snap ik dus niet. In dit geval zou terugleveren in de ene periode, en afnemen in de andere periode dus meer opleveren dan salderen over beide periodes samen (enkele meter)... Dat vind ik heel vaag en denk niet dat dat klopt. Dus ben ik hier aan het vragen of mensen hier ervaring mee hebben bij pure energie.

van de website:

[...]

Dat is dus geen keuze die je hebt of kunt maken daar.

En zoals gezegd, andere aanbieders die die keuze wel bieden zijn alsnog duurder in mijn situatie. Alleen komen ze dichterbij als mijn vermoeden klopt dat ze een fout maken, en hou ik sowieso niet van dat soort fouten en zoek ik misschien liever verder.
Ik heb jou verbruik even ingevuld en inderdaad -42 euro.
Hetzelde verbruik bij green choice geeft -98 euro.
Succes met puzzelen.

Jij hoeft 0 heffing te betalen omdat het volledig salderen is, enkel de tarieven worden tegen elkaar weggestreept.
Enkel tarief met zonnepanelen wint het bijna altijd, tenzij er een leverancier is die het omgekeerde van pure energie doet, dan word je er beter van. (Zoals van de bron )Nu betaal je ook nog behoorlijk vaste levering kosten.

• joostnl
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-10 08:07
Wij hebben nog een oude enkele meter, 19 kwh verbruik afgelopen jaar afrekening, 850m3 gas.
(2460kwh hebben de zonnepanelen volgens omvormer gedaan)

Moet je nog rekening houden met toekomstige dubbele meter? Oxxio lijkt de goedkoopste.
reneeke1970 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 12:47:
[...]

• reneeke1970
joostnl schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:27:
Wij hebben nog een oude enkele meter, 19 kwh verbruik afgelopen jaar afrekening, 850m3 gas.
(2460kwh hebben de zonnepanelen volgens omvormer gedaan)

Moet je nog rekening houden met toekomstige dubbele meter? Oxxio lijkt de goedkoopste.

[...]
Die toekomst is toch onduidelijk dus ik zou er niet teveel op letten. Maar oxxio stelt toch digitale meter verplicht of ben ik abuis?
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True