Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 212 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.528 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:51
TobiasdePagter schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:54:
[...]
Deze zit al verwerkt in de formule, dat is de -€824,77 voor de eerste 6 maanden en -€824,77 / 1,21 * 1,09 voor de laatste 6 maanden: negatier verschil van €6,81 per maand.

Wat ik met mijn post probeerde aan te geven is dat naast deze vermindering van de energiebelasting ook de variabele leveringskosten en de netbeheerkosten (de overive getallen in de formules) naar een lager btw-bedrag gaan. En dat had ik nog niet gezien in dit topic, ik zag alleen posts over dat het naast de verbruikte energie ook van toepassing was op de vermindering van de energiebelasting.

Daardoor is het nadeel voor bedragen waar ik zelf niks aan kan doen "slechts" €12,93 over 6 maanden.

Edit: Ik snap wat je probeert te zeggen. Per maand moet er ongeveer €2,16 (€12,93 / 6) "goedgemaakt" worden door de verbruikte energie. Met alleen stroom is dat bij een kaal tarief van €0,20 per kWh al bij 90 kWh (21% is 4,2 cent en 9% is 1,8 cent per kWh). Dat moet te doen zijn echter ben ik het met je eens dat als je weinig verbruikt deze regeling je niet heel erg helpt.
het is 824,77 per jaar, vergeet dus niet in je berekening de bedragen /2 te doen omdat je anders uitgaat van ~1500 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobiasdePagter
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03:18
torretje2012 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:18:
[...]

het is 824,77 per jaar, vergeet dus niet in je berekening de bedragen /2 te doen omdat je anders uitgaat van ~1500 per jaar.
Klopt, dat is de gedeeld door 2 aan het einde van de formules in mijn eerste post, daar is al rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@TobiasdePagter Je hebt gelijkt met je berekening, maar het blijft natuurlijk kolder en een sigaar uit eigen doos dat ze dit ook toepassen op terugave energiebelasting!
Je krijgt van mij €100,- maar dan moet je mij wel 10 euro terugbetalen 8)7

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
Soms voel je je ineens opgelicht
Bij budget energie stijgt al maanden in de app mijnsaldo. Telkens verbruik ik minder. Nu loopt mijn contract 1 juli af en jahoor gisteren kreeg ik nog 276 euro terug vandaag moet ik er 16 bij betalen.
Rara hoe kan dat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Hp68 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:12:
Bij budget energie stijgt al maanden in de app mijnsaldo. Telkens verbruik ik minder. Nu loopt mijn contract 1 juli af en jahoor gisteren kreeg ik nog 276 euro terug vandaag moet ik er 16 bij betalen.
Rara hoe kan dat
Tja als we de rekeningen niet zien, dan kunnen we het ook niet vertellen ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
HereIsTom schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:14:
[...]

Tja als we de rekeningen niet zien, dan kunnen we het ook niet vertellen ;)
Ik betaal elke maand hetzelfde het hele jaar. En kijk elke dag in de app
Vandaar dat ik het erg raar vind dat je op vrijdag nog 275 euro terugkrijgt en op zaterdag 16 euro moet betalen. De afrekening moet officieel nog komen. Maar je hebt dus niets aan zo'n verbruikersapp
Ik wacht de afrekening wel even af

[ Voor 3% gewijzigd door Hp68 op 25-06-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus12
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
Hp68 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:16:
[...]

Vandaar dat ik het erg raar vind dat je op vrijdag nog 275 euro terugkrijgt en op zaterdag 16 euro moet betalen. De afrekening moet officieel nog komen. Maar je hebt dus niets aan zo'n verbruikersapp
Dat is bizar, na jouw melding ook vanochtend even gekeken. Donderdag kreeg ik volgens de app bij budget energie nog iets van 1100 euro terug en sinds vandaag of gisteren nog maar 528,- euro terug. In juli loopt contract af dus dit even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Bertus12 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:24:
[...]

Dat is bizar, na jouw melding ook vanochtend even gekeken. Donderdag kreeg ik volgens de app bij budget energie nog iets van 1100 euro terug en sinds vandaag of gisteren nog maar 528,- euro terug. In juli loopt contract af dus dit even in de gaten houden.
Ja dat is toch erg vreemd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
[...]

De app van veel leveranciers is natte vinger werk, je moet echt precies je verbruik en tarieven weten om te zien of het maandbedrag wel klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:51
Rara hoe kan dat
Kijk in de afgelopen weken eens in de grafieken, kan zijn dat er vele dagen op geen data staan en het een schatting is.

EDIT:
Gaat nog veel meer mis bij budgetenergie:
levering 2/2 en teruglever 10/0 en zou mij 49 cent kosten. terwijl 3 dagen terug ik alle dagen van de maand nog op een - bedrag stond.

[ Voor 16% gewijzigd door torretje2012 op 25-06-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Bertus12 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:24:
[...]

Bij mij ook van 400 naar 290 gegaan....
Hebben ze wat dingen omgezet mbt die 9% misschien en wordt dat nu verkeerd berekend?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
https://www.nu.nl/wonen/6...evering-zonnepanelen.html

Fouten ontdekt in energienota's bij teruglevering zonnepanelen

Eigenaren van zonnepanelen klagen op internetfora en bij Vereniging Eigen Huis over fouten in hun energienota. Energieleveranciers werken steeds vaker met tarieven die maandelijks of zelfs ieder uur worden aangepast. Salderen gebeurt soms ook iedere maand, terwijl dat volgens de wet op jaarbasis zou moeten.

[ Voor 58% gewijzigd door Opperpanter2 op 25-06-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
Ewivis schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 12:19:
[...]

Bij mij ook van 400 naar 290 gegaan....
Hebben ze wat dingen omgezet mbt die 9% misschien en wordt dat nu verkeerd berekend?
Nee want mijn contract loopt 1 juli af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
[...]

Wat Eneco bij mij had gedaan, was gelijk het nieuwe termijnbedrag berekenen en die al in de jaarnota opnemen. Dus ik dacht ook wtf waarom moet ik ineens zoveel bijbetalen?
Het nieuwe hoge termijnbedrag sloeg ook nog eens nergens op omdat ik zonnepanelen heb gekregen. Maar omdat het in de jaarnota is opgenomen word ik dus gedwongen dat bedrag te gaan betalen ter hoogte van een heel jaar aan minimale voorschotten (12*9). Loei irritant! Ze doen maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:27
In mijn recente Engie aanbieding staat geen Normaal / laag tarief, maar gewoon enkel.

Is dat nu standaard? of moet ik dit zelf aanpassen als mijn contract eenmaal ingaat?

Als ik het goed begrepen heb van jullie moet ik met een redelijke overschot toch Normaal / laag tarief aanbieding krijgen?

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:35
Hansieo schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 15:48:
In mijn recente Engie aanbieding staat geen Normaal / laag tarief, maar gewoon enkel.

Is dat nu standaard? of moet ik dit zelf aanpassen als mijn contract eenmaal ingaat?

Als ik het goed begrepen heb van jullie moet ik met een redelijke overschot toch Normaal / laag tarief aanbieding krijgen?

tia
Ik zit ook bij Engie en kan gewoon via de onlineomgeving (mijnengie) veranderen of ik dubbel of enkel tarief wil, ik koos voor enkel.
Het staat onder het kopje overeenkomst en dan kan je bij de elektriciteitstarieven op aanpassen klikken en dan enkel of dubbel tarief.

[ Voor 10% gewijzigd door R0181 op 25-06-2022 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:27
Rara hoe kan dat
Hier ook gebeurt Van 270 + naar 160+
Einddatum 7 juli

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:46
Die saldo's tussendoor boeien echt niet, zoals gezegt als de meter niet goed uitgelezen wordt klopt het niet...
Controleer gewoon je eindafrekening zodra je die krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

storm-biker schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:23:
[...]

+1 :( Zoals ik het lees staat er dat er ipv 21%, 9% had moeten staan en dat de tarieven hetzelfde blijven...
Dat zou even lekker worden... Het bericht van @FlashHeaven bied wel enige geruststelling...
Benieuwd of je al contact met GC hierover hebt gehad en wat hun reactie hierop was.
Ik zit in hetzelfde schuitje, maar krijg via WhatsApp met geen mogelijkheid contact met ze.

Het zou idd lekker wezen als de tarieven wel kloppen, want ik heb ook met €1,6622 gerekend voor gas ((€1,84519/1,21)*1,09).
Er staat niet alleen inclusief 21% btw in de tabel headers, maar ook nog eens expliciet vermeld op blz 2 in de contractbevestiging.

Ze kunnen toch niet zomaar eenzijdig een contract aanpassen?

Heah what?!?? O, signature??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaittamW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 22:34
remier schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:39:
[...]

Benieuwd of je al contact met GC hierover hebt gehad en wat hun reactie hierop was.
Ik zit in hetzelfde schuitje, maar krijg via WhatsApp met geen mogelijkheid contact met ze.

Het zou idd lekker wezen als de tarieven wel kloppen, want ik heb ook met €1,6622 gerekend voor gas ((€1,84519/1,21)*1,09).
Er staat niet alleen inclusief 21% btw in de tabel headers, maar ook nog eens expliciet vermeld op blz 2 in de contractbevestiging.

Ze kunnen toch niet zomaar eenzijdig een contract aanpassen?
Mijn contract heb ik op 9 juni ontvangen. Ook ik heb een mailtje gehad over de percentages met de tekst: "Tussen 14 en 22 juni heb je een e-mail van ons ontvangen met jouw contractbevestiging.". Volgens mij hebben ze niet goed de populatie bepaald die een mail had moeten krijgen, want ik heb geen mail gehad van hen in die periode.

Als ik mijn tarieven nareken is er met 21% gerekend en kom ik op €1,84519 uit. Een paar pagina's terug stond de volgende post van FlashHeaven:
FlashHeaven schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:54:
Ze hebben het toch maar aangepast bij Greenchoice :9

[Afbeelding]
Daarin staan dezelfde tarieven zonder BTW als in mijn contract, alleen de prijzen inclusief BTW zijn anders ivm 9% BTW.

Mijn contract is overigens vandaag in gegaan. Alleen in de Greenchoice app is mijn contract nog niet zichtbaar. Zal vandaag of morgen wel gebeuren denk ik.

Het is overigens ook nagevraagd bij Greenchoice:
jobr schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:49:
[...]

Dat is correct. Ik heb het ook nog even nagevraagd bij GC.
jobr schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:50:
[...]

Ik wel contact gehad en het tarief is bij 21% btw : €1,84519. Die van 9% kun je zelf wel uitrekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik moet zeggen dat al die onduidelijkheden mbt de tarieven me een beetje tegen houden om ook GC te doen. Wil eigenlijk voor 1 jaar weer vastzetten. Of misschien 3 jaar.
Ik weet wel dat ik asap van budget af wil. Op 1 of andere manier voel ik me nu al 'genaaid' door dat salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
jvspier schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:05:
[...]

Ik zit in bij Eneco variabel en kreeg eergisteren een mail met deze info:

Je nieuwe gastarief per 01-07-2022
Eneco Gas Variabel Vrij per m3 € 1,69054
Eneco modelcontract wordt € 1,85458 per m3.

Wat gebeurd er als ik enkel voor 1 energieproduct een nieuw contract aanvraag, maar het bestaande contract voor 2 producten is? Zeggen ze het hele contract op, of snappen ze dat het om 1 van de 2 producten gaat?

[ Voor 24% gewijzigd door Brent op 26-06-2022 13:04 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik krijg zojuist een mail van Engie mbt verlengen. Energiecontract bij hun loopt 26 juli af. Betaal nu 130,00 voorschot per maand.
Dit gaat 291,00 worden in hun aanbod. De mail is echter vrij onduidelijk opgesteld vind ik. Evenals dat nieuwe variabele contract van 291,00 per maand.

Ik vraag mij af wat er gebeurd als ik niets onderneem. Heb de tekst uit de mail even gekopieerd:
Informatie over de marktontwikkelingen

Het is volop in het nieuws: de gestegen prijzen voor gas en elektriciteit. Wij kunnen ons voorstellen dat je benieuwd bent wat dit voor jou betekent en vertellen je daarom graag meer. Zo weet je waar je aan toe bent en kom je niet voor verrassingen te staan.

Wat is er aan de hand?

De marktprijzen voor gas en elektriciteit zijn, mede door de huidige situatie in Oekraine en Rusland, sterk gestegen. Hierdoor moeten energieleveranciers meer betalen om energie in te kopen en zijn de tarieven die ze kunnen bieden aan hun klanten fors hoger. Dit is heel vervelend, maar helaas is het iets waar alle leveranciers op dit moment mee te maken hebben.

Wat betekent dit voor jou?

De lage tarieven van je huidige contract voor **** staan nog tot vast. Er staat inmiddels een verlengaanbod voor je klaar in MijnENGIE. Helaas kunnen wij je door de huidige marktsituatie geen nieuw vast contract aanbieden, maar alleen een flexibel contract met variabele tarieven die meerdere keren per jaar kunnen wijzigen. Dit contract is maandelijks opzegbaar.

Tot bovenstaande datum kun je je contract verlengen tegen de huidige tarieven. Doe je dit niet, dan ga je na afloop van je contract automatisch over op een flexibel contract tegen de dan geldende tarieven.

Goed om te weten:

De nieuwe tarieven gaan pas na afloop van je huidige contract in. Je profiteert dus altijd tot de einddatum van de lage tarieven van je huidige contract.
Normaal gesproken wijzigt het tarief van flexibele contracten in juli. Vanwege de huidige marktsituatie hebben we besloten jouw tarief dan niet te wijzigen.
Weet niet goed wat ik hiermee aan moet. Mijn ouders zitten bij Eneco, hebben een variabel contract voor onbepaalde tijd en betalen 150,00 per maand. Verbruiken meer energie dan ons ook overigens. Ik krijg het idee dat men maar wat doet (lees, graait). Heb ook al gehoord van mensen die belden nav een 'aanbod' en dat ze er dan opeens een hele hoop geld afgepraat kregen.

Ben benieuwd wat er gebeurd als ik geen gebruik maak van hun aanbod. Ik vind de mail niet duidelijk. Als ik toch automatisch overga op een flexibel contract waarom zou ik dan verlengen? Omdat ik anders nóg meer ga betalen ofzo?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:03
EvoII schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:36:
Ik krijg zojuist een mail van Engie mbt verlengen. Energiecontract bij hun loopt 26 juli af. Betaal nu 130,00 voorschot per maand.
Dit gaat 291,00 worden in hun aanbod. De mail is echter vrij onduidelijk opgesteld vind ik. Evenals dat nieuwe variabele contract van 291,00 per maand.

Ik vraag mij af wat er gebeurd als ik niets onderneem. Heb de tekst uit de mail even gekopieerd:

[...]

Weet niet goed wat ik hiermee aan moet. Mijn ouders zitten bij Eneco, hebben een variabel contract voor onbepaalde tijd en betalen 150,00 per maand. Verbruiken meer energie dan ons ook overigens. Ik krijg het idee dat men maar wat doet (lees, graait). Heb ook al gehoord van mensen die belden nav een 'aanbod' en dat ze er dan opeens een hele hoop geld afgepraat kregen.

Ben benieuwd wat er gebeurd als ik geen gebruik maak van hun aanbod. Ik vind de mail niet duidelijk. Als ik toch automatisch overga op een flexibel contract waarom zou ik dan verlengen? Omdat ik anders nóg meer ga betalen ofzo?
Sorry als dit bot overkomt, maar stooien en vergelijhken met voorschotten kan niemand wat mee. Als je advies en vergelijk wil zal je de kale leveringstarieven moeten melden.

Blijft wel vaag dat ze je zeggen een aanbod voor je te hebben maar dat dat flexibel en niet vast is. En als je niets onderneemt kom je ook in een flexibel contract terecht. 8)7 Wellicht gaan ze uit er vanuit dat de tarieven anders per afloop van je huidige contract worden vastgesteld en dat misschien de nu geboden tarieven iets lager zijn ???

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvPim
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-11-2023
Beste leden,

Ik heb op 3 juni een nieuw energiecontract afgesloten bij Greenchoice. Vervolgens 23 juni onderstaande mail ontvangen. Los van het feit dat een excuus hier mij toch wel het absolute minimiem lijkt, is mijn vraag...mag dit zomaar?

thnx!

Beste klant,

Tussen 14 en 22 juni heb je een e-mail van ons ontvangen met jouw contractbevestiging. Per abuis is in de tarieventabel het btw-tarief van 21% opgenomen. Hier hoort het btw-tarief van 9% te staan.

Alle getoonde tarieven zijn wel juist. Deze zijn berekend met het verlaagde btw-tarief van 9%, die van 1 juli 2022 t/m 31 december 2022 geldt op energie.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:03
LvPim schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:55:
Beste leden,

Ik heb op 3 juni een nieuw energiecontract afgesloten bij Greenchoice. Vervolgens 23 juni onderstaande mail ontvangen. Los van het feit dat een excuus hier mij toch wel het absolute minimiem lijkt, is mijn vraag...mag dit zomaar?

thnx!

Beste klant,

Tussen 14 en 22 juni heb je een e-mail van ons ontvangen met jouw contractbevestiging. Per abuis is in de tarieventabel het btw-tarief van 21% opgenomen. Hier hoort het btw-tarief van 9% te staan.

Alle getoonde tarieven zijn wel juist. Deze zijn berekend met het verlaagde btw-tarief van 9%, die van 1 juli 2022 t/m 31 december 2022 geldt op energie.

Met vriendelijke groet,
Ik zag verschillende tariefbladen voorbij komen op dit forum en daarbij zat ook een exemplaar die voldoet aan de beschrijving volgens dit bericht. Tarief incl btw was keurig berekend met 9% echter stond in de header van het tarievenblad 21%. (dat is een onhandig en verwarrend foutje in de communicatie)

Wat is bij jou het probleem? Je spreekt altijd een kaal leverings tarief af in je contract en alle heffingen overheidswege (EB ODE BTW) kan een energiemaatschappij niets aan doen.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
ArjoK schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:03:
[...]

Ik zag verschillende tariefbladen voorbij komen op dit forum en daarbij zat ook een exemplaar die voldoet aan de beschrijving volgens dit bericht. Tarief incl btw was keurig berekend met 9% echter stond in de header van het tarievenblad 21%. (dat is een onhandig en verwarrend foutje in de communicatie)

Wat is bij jou het probleem? Je spreekt altijd een kaal leverings tarief af in je contract en alle heffingen overheidswege (EB ODE BTW) kan een energiemaatschappij niets aan doen.
Als je even verder terug leest dan lees je dat ze iedereen hebben gemaild foutje
Dat iemand gc heeft gebeld
En de conclusie is dat de hoge prijs incl 21 btw is en de prijs v dacht 1 64 incl 9 % btw is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05 16:12
Hp68 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:11:
[...]

Als je even verder terug leest dan lees je dat ze iedereen hebben gemaild foutje
Dat iemand gc heeft gebeld
En de conclusie is dat de hoge prijs incl 21 btw is en de prijs v dacht 1 64 incl 9 % btw is
Hier hetzelfde. 1 juli gaat mijn contract in van 3 jaar met 1.85 m3 met 21% btw oftewel 1.64 tot eind december dit jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
Nou ik ben over naar 3 jaar GC. Ben benieuwd naar de tarieven die ik per mail krijg in mijn contract ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:59
Ewivis schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:40:
Nou ik ben over naar 3 jaar GC. Ben benieuwd naar de tarieven die ik per mail krijg in mijn contract ;-)
Houd ons maar op de hoogte. Veel andere overstappers naar GC lezen mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
Tip van jip, gebruik een burner 06 of pas je telnr aan mocht je weggaan bij GC. Ik word al jaren gestalked door GC callcenters sinds ik er weg ben, ze zijn echt erg en internet staat er vol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:47
Idd, ik word ook een paar keer per week door ze gebeld, maar je kan het nummer gewoon blokkeren in je telefoon. Dan gaat ie iig niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Drie jaar vast heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin in. Mijn tarieven staan nog vast tot en met 31 juli bij Vattenfall, maar het is mij nog compleet onduidelijk wat dadelijk voor mij de nieuwe variabele tarieven worden.

Ik overweeg nu sterk 1 jaar vast Greenchoice:

Stroom: €0,4352 (21%) / €0,3921 (9%) [enkeltarief]
Gas: €1,8086 (21%) / €1,6292 (9%)

Nog steeds flinke tarieven, maar het geeft in ieder geval tijdelijk wat zekerheid voor het komende jaar. Mochten de tarieven alsnog flink dalen, dan is de opzegboete in ieder geval niet zo hoog als bij een 3-jarig contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Welke leverancier heeft momenteel het laagste gastarief?
Ik overweeg een gescheiden contract maar het zoeken en vinden is niet echt transparant. Wellicht weet iemand dit uit z'n hoofd door een eerdere zoektocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:09
Ik heb me gisteren voor 3 jaar GC aangemeld. Tarieven werden op de website inc 21% weergegeven. Voor gas was dit bijv. 1.8452 euro per m3.

Vandaag kreeg ik een mail met het contract. Hierin het tarievenblad waarin alles met 9% BTW was weergegeven. Voor gas wordt het dan 1.66220 euro per m3.

Mijn contract gaat begin augustus in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ewivis
Uniciteit schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:36:
Drie jaar vast heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin in. Mijn tarieven staan nog vast tot en met 31 juli bij Vattenfall, maar het is mij nog compleet onduidelijk wat dadelijk voor mij de nieuwe variabele tarieven worden.

Ik overweeg nu sterk 1 jaar vast Greenchoice:

Stroom: €0,4352 (21%) / €0,3921 (9%) [enkeltarief]
Gas: €1,8086 (21%) / €1,6292 (9%)

Nog steeds flinke tarieven, maar het geeft in ieder geval tijdelijk wat zekerheid voor het komende jaar. Mochten de tarieven alsnog flink dalen, dan is de opzegboete in ieder geval niet zo hoog als bij een 3-jarig contract.
3 jaar gedaan omdat het 3 jaar dalen is, dus 2de en 3de jaar is het steeds lager tarief. Daarom maar gewoon gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ewivis schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:28:
[...]

3 jaar gedaan omdat het 3 jaar dalen is, dus 2de en 3de jaar is het steeds lager tarief. Daarom maar gewoon gedaan :)
Het blijven vreselijk hoge tarieven, kwam er op de jaarnota achter dat we 7 cent betaalden afgelopen jaar. Nu naar 48 cent. Onvoorstelbaar. Toch maar 3 jaar gekozen vanwege de 'rust'.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
THE_BASE schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:34:
[...]

Het blijven vreselijk hoge tarieven, kwam er op de jaarnota achter dat we 7 cent betaalden afgelopen jaar. Nu naar 48 cent. Onvoorstelbaar. Toch maar 3 jaar gekozen vanwege de 'rust'.
Wat bedoel je met 7 cent en 48 cent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
bjornty schreef op maandag 27 juni 2022 @ 08:46:
[...]

Wat bedoel je met 7 cent en 48 cent?
Excuus, voor het gemak even alle belastingen vergeten. Maar als nog: van 18 cent naar 48 cent per kWh.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detulp050
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 15:16
Waar heb je een 3-jaar contract met GC afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Vanmorgen bevestiging gekregen van Greenchoice. Ik had 1 juli aangegeven als startdatum, hebben ze 14 juli van gemaakt (?).

Verder tarieven komen met 9% over met daarin al de juiste tarieven:

Normaal: 0,43512
Dal: 0,35933
Gas: 1,66220 per m

Termijnbedrag 242 euro met verbruik:
Normaal: 1950
Dal: 1850
Gas 1400 m3

Mijn zonnepanelen leveren ongeveer 3200 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
detulp050 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:41:
[...]

Waar heb je een 3-jaar contract met GC afgesloten?
Is al meerdere malen langsgekomen hier, maar hier nog een keer:

https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
Ewivis schreef op maandag 27 juni 2022 @ 10:47:
Vanmorgen bevestiging gekregen van Greenchoice. Ik had 1 juli aangegeven als startdatum, hebben ze 14 juli van gemaakt (?).
[...]
De startdatum geef je niet aan, die verzoek je ;)
Je hebt namelijk een wettelijke bedenktermijn van 14 kalenderdagen. Eerder dan dat gaan ze niet leveren, maar waarom ze dan niet 11 juli pakken (datum bevestiging +14 dagen) weet ik niet. Vaak worden er zelfs langere tijden tussen bevestiging en levering aangehouden omdat nieuwe klanten bij hun vorige leverancier ook nog een opzegtermijn hebben van meestal 30 dagen.

Als je graag wel 1 juli wil starten is misschien wel mogelijk contact op te nemen en een eerdere startdatum te overleggen indien GC daar welwillend in is (hoeven ze niet te honoreren). Daarbij moet jij waarschijnlijk dan ook schriftelijk toestemming geven dat je afziet van je wettelijke rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43

Matis

Rubber Rocket

Ik heb afgelopen week ook de mail gekregen van Greenchoice dat de tarieven per 1 juli gaan veranderen (lees: verhogen). Dit ondanks de vermindering in BTW.

Ik neem alleen stroom af, middels dubbel tarief. Heb een water/water warmtepomp en een setje PV panelen die (helaas) minder opbrengen per jaar dan dat ik verbruik.
Mijn netto verbruik vorig jaar:
Normaaltarief: 1180 kWh
Daltarief : 3016 kWh

Huidige tarieven (op basis van 21% BTW)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLN1hLCHhcpb6bJhQ1neQVPUTOg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ekHb66CVmcc0fn1s1V5F0vls.png?f=fotoalbum_large
Nieuwe tarieven (op basis van 9% BTW)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKH7v-UsZkgSM3FYmcUpHoKSk84=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VPKjLMOwf7zYHyM3N0Y5QSWf.png?f=user_large

Ik denk dat ik maar aanblijf bij Greenchoice. Heb echt nergens iets beters kunnen vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 27-06-2022 11:37 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 22:55
In verband met een verhuizing ben ik ook aan het kijken naar nieuwe energiecontracten of naar de optie om het contract mee te verhuizen.

Ik heb van Oxxio de volgende tarieven gekregen vanaf de maand juli:

Gas:

Leveringstarief gas per m³€ 1,18615
Vaste leveringskosten gas per maand€ 6,98
Energiebelasting gas per m³€ 0,39591
Opslag duurzame energie gas per m³€ 0,09429

Stroom:
Leveringstarief stroom per kWh - normaal€ 0,31777
Leveringstarief stroom per kWh - dal€ 0,26096
Vaste leveringskosten stroom per maand€ 6,98
Energiebelasting stroom per kWh€ 0,04010
Opslag duurzame energie stroom per kWh€ 0,03325

Wanneer ik dit vergelijk met het afsluiten van een nieuw contract, het maakt niet uit of ik bij Oxxio blijf of naar een andere energiemaatschappij ga, dan wordt het vele malen duurder.

Toch heb ik het gevoel dat er een addertje onder het gras zit, wat klopt hier niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:08
Omdat ik veel stroom teruglever, zoek ik een leverancier voor alleen gas. Verbruik is nu nog rond 2000 m3, maar als eindelijk (eind 22/begin 23?) de warmtepomp wordt geïnstalleerd zakt dit naar rond de 400 m3. Ik zit nu bij Vattenfall, maar overweeg een overstap naar GC/Unive 3 jaar. Twee vragen:
- Krijg je ook korting als je alleen gas afneemt?
- Zijn er goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Abom schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:59:
In verband met een verhuizing ben ik ook aan het kijken naar nieuwe energiecontracten of naar de optie om het contract mee te verhuizen.

Ik heb van Oxxio de volgende tarieven gekregen vanaf de maand juli:

Gas:

Leveringstarief gas per m³€ 1,18615
Vaste leveringskosten gas per maand€ 6,98
Energiebelasting gas per m³€ 0,39591
Opslag duurzame energie gas per m³€ 0,09429

Stroom:
Leveringstarief stroom per kWh - normaal€ 0,31777
Leveringstarief stroom per kWh - dal€ 0,26096
Vaste leveringskosten stroom per maand€ 6,98
Energiebelasting stroom per kWh€ 0,04010
Opslag duurzame energie stroom per kWh€ 0,03325

Wanneer ik dit vergelijk met het afsluiten van een nieuw contract, het maakt niet uit of ik bij Oxxio blijf of naar een andere energiemaatschappij ga, dan wordt het vele malen duurder.

Toch heb ik het gevoel dat er een addertje onder het gras zit, wat klopt hier niet aan?
De tarieven voor gas en stroom even bij elkaar optellen (zonder de Vaste leveringskosten) en je hebt het tarief wat je betaald per kWh en m3. Dat tarief vergelijken met andere maatschappijen.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 22:55
tomic schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:06:
[...]

De tarieven voor gas en stroom even bij elkaar optellen (zonder de Vaste leveringskosten) en je hebt het tarief wat je betaald per kWh en m3. Dat tarief vergelijken met andere maatschappijen.
Juist! Dat is de fout die ik maak, ik moet die bedragen bij elkaar optellen.

De verschillen zijn nog steeds bijzonder groot; €1,67 per m3 vs €2,24 per m3.

[ Voor 12% gewijzigd door Abom op 27-06-2022 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remier

remier

Tired of spam?

Inmiddels reactie van GV via de Whatsapp:
Goedemorgen, je spreekt met XYZ. Alvast van harte welkom bij Greenchoice. Onze welgemeende excuses dat je lang op antwoord moest wachten. Het is momenteel drukker dan normaal op de klantenservice. Je stelt een goede vraag. Je gaat betalen van 1 juli tot 1 januari 2023 een gasprijs van €1,84519 per m3 en dat is inclusief 9% BTW. Na 1 januari kan de BTW weer wijzigen. Hetzelfde geldt voor stroom. De prijzen die in je bevestiging stonden zijn inclusief 9% BTW maar dit is tot 1 januari 2023. De kale leveringstarieven kun je het beste aanhouden, omdat belastingen altijd kunnen wijzigen. Heb je zo voldoende informatie? Met vriendelijke groet, XYZ
Oftewel ik heb een contract voor €1,84519 per m3 inclusief 21% btw afgesloten, en gerekend met €1,6622 per m3 gas van Juli 2022 t/m December 2022 (want in het contract staat €1,84519 per m3 inclusief 21% btw) krijg een paar dagen daarna een rectificatiemail, en nu blijkt het dus €1,84519 te zijn inclusief 9% :(

Dit contract mogen ze toch niet op deze manier eenzijdig aanpassen met een rectificatiemail?

[ Voor 0% gewijzigd door remier op 27-06-2022 13:43 . Reden: GC naam medewerker verwijderd (XYZ) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Ik zit bij Vattenfall met een variabel tarief.
Per 1 juli gaan de prijzen stijgen en ondanks dat de BTW wordt verlaagd wordt het wel duurder.
Voor gas wel evengoed nog de goedkoopste als ik hier in het topic snel rondkijk.
Stroom heb ik niet naar gekeken omdat ik zonnepanelen heb liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGyJKFLT7QaQrblVrK8Ta0m6K5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JOsBFrB5c7cUoZxVgHqyX9LN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20:29

V-8

dongilles schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:40:
Stroom heb ik niet naar gekeken omdat ik zonnepanelen heb liggen.
Lever je onder aan de streep stroom terug? Dan kan het lonen een energieleverancier te kiezen met een hoge terugleververgoeding (TLV). Zie topic Het grote terugleververgoeding topic

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Nu online
remier schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:35:

[...]

Oftewel ik heb een contract voor €1,84519 per m3 inclusief 21% btw afgesloten, en gerekend met €1,6622 per m3 gas van Juli 2022 t/m December 2022 (want in het contract staat €1,84519 per m3 inclusief 21% btw) krijg een paar dagen daarna een rectificatiemail, en nu blijkt het dus €1,84519 te zijn inclusief 9% :(

Dit contract mogen ze toch niet op deze manier eenzijdig aanpassen met een rectificatiemail?
Lijkt me helaas wel, meestal is er wel een voorbehoud mbt tot drukfouten etc. En de rectificatie is ook best snel en nog voor het ingaat toch? Wel heb je dan het recht te ontbinden natuurlijk, maar ik denk niet dat je het verkeerd afgedrukte tarief kunt claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:12
libo1949 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:02:
Omdat ik veel stroom teruglever, zoek ik een leverancier voor alleen gas. Verbruik is nu nog rond 2000 m3, maar als eindelijk (eind 22/begin 23?) de warmtepomp wordt geïnstalleerd zakt dit naar rond de 400 m3. Ik zit nu bij Vattenfall, maar overweeg een overstap naar GC/Unive 3 jaar. Twee vragen:
- Krijg je ook korting als je alleen gas afneemt?
- Zijn er goede alternatieven?
Alternatief: Die laastste 400m3 ook electrisch maken. Is dat enkel nog voor koken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68

[...]

Dat moet een fout zijn want prijs was met 21 procent
Ik denk foutje van de helpdesk
Maar zo wordt het wel een rommel
Zie bericht ruud online v gisteren 22 uur daarin staat 1 66

[ Voor 4% gewijzigd door Hp68 op 27-06-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:08
Waah schreef op maandag 27 juni 2022 @ 12:59:
[...]

Alternatief: Die laastste 400m3 ook electrisch maken. Is dat enkel nog voor koken?
Koken, douchen, bad. 100% elektrisch wordt heel lastig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:25

[...]

In jouw contract staat toch ook, net als bij mij, een prijs exclusief de BTW.
Die prijs kan je aanhouden en daar zelf mee rekenen naar inclusief BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:12
libo1949 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:04:
[...]

Koken, douchen, bad. 100% elektrisch wordt heel lastig
Een airco dus? aangezien een lucht/water of water/water ook meteen warm douchewater kan geven dacht ik.

Warmtepompboiler + een inductie-plaat zou het all electric maken.

Dat is dan een alternatief. Of dat kan in jouw specifieke geval, dat kun je beter zelf (laten) beoordelen d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 27-06-2022 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online

[...]

Is echt complete onzin. Daar zit een helpdeskmedewerker te slapen. Het taievenblad van 18 mei (https://www.greenchoice.n...-dalen-unive-20220518.pdf) bevat de juiste tarieven exclusief en inclusief 21% btw. Tel de verschillende kolommen maar eens op en vermenigvuldig het eindresultaat met 1,21. Dan zie je dat de laatste kolom het juiste totaalbedrag bevat inclusief 21% BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

PARDON?

Dat zal toch zeker niet zeker?
Ik heb het toch erg duidelijk op de "Mijn Contract"-pagina staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2022 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjornty
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:32:
[...]

PARDON?

Dat zal toch zeker niet zeker?
Ik heb het toch erg duidelijk op de "Mijn Contract"-pagina staan.
Ik heb uberhaupt geen mail gehad en naar mijnword braaf gecommuniceerd dat mijn tarief 1.85 m3 is met 21%btw en dat dit 1.63m3 word met 9%btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaspeer90
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-07-2024
Lijkt me belachelijk. Ik had een rectificatiemail gekregen dat het bedrag van ~1,66 per kuub met 21% btw was, terwijl dit met 9% btw was. Dat was prima.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNX4iiBvcVri7JmqJVqXh15P99E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wjgIai1aCqZgZGyczfNg0g6G.jpg?f=user_large

[ Voor 41% gewijzigd door Kaaspeer90 op 27-06-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
bjornty schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:38:
[...]

Ik heb uberhaupt geen mail gehad en naar mijnword braaf gecommuniceerd dat mijn tarief 1.85 m3 is met 21%btw en dat dit 1.63m3 word met 9%btw
Ik heb als tarief bij 3 jaar contract 1.66220 per m3 gekregen. Omgerekend is dat 1,84519 per m3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remier

remier

Tired of spam?

Ewivis schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:40:
[...]

Ik heb als tarief bij 3 jaar contract 1.66220 per m3 gekregen. Omgerekend is dat 1,84519 per m3.
Zou je daar een screenshot van willen delen, dan check ik dat nog even met GC.
Inmiddels ook met de ACM aan het chatten via WhatsApp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remier

remier

Tired of spam?

Kaaspeer90 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:39:
Lijkt me belachelijk. Ik had een rectificatiemail gekregen dat het bedrag van ~1,66 per kuub met 21% btw was, terwijl dit met 9% btw was. Dat was prima.[Afbeelding]
En jij hebt 3 jaar dalen bij GC? Of 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaspeer90
remier schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:42:
[...]

En jij hebt 3 jaar dalen bij GC? Of 1 jaar?
3 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
Dan is er toch niks aan de hand bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:32

Honesty

kattenneus!

Ik heb ook 1,66 m2
Komt het misschien door de gasregio?

Verbruiksafhankelijke kosten  (per m3
) Tarief (incl. 21% btw)
Totaal leveringstarief  €1,66220

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaittamW
Gisteren is bij mij het contract van Greenchoice Duurzaam Dalen van 3 jaar ingegaan. Sinds vandaag staan ook de tarieven in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mNkTfZniZVKasdZZqlSRcNQH6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yv5bH8noiLnhYz3CkFqbWhlN.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de info staat de informatie over de lagere BTW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XHxAfG-Xr4biXSoQzel8muWKPS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/StGhJlum2aSkPSDxRf7zg7ol.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door SaittamW op 27-06-2022 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaspeer90
bjornty schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:44:
[...]

Dan is er toch niks aan de hand bij jou?
Nee. Gaf alleen aan dat ze bij green choice aan het klungelen zijn. De fout zit 'm in dat er meerdere tariefbladen circuleren met een foutief BTW bedrag. Bij mij zit de fout dat 1,66 is aangegeven met 21%, terwijl dit 9% moet zijn.

Doe (1.66/109)*121 dan kom je op 1,84 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remier

remier

Tired of spam?

Honesty schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:44:
[...]

Ik heb ook 1,66 m2

) Tarief (incl. 21% btw)
Geen idee, ik zit hier in Noord-Brabant :)

3 jaar Duurzaam Dalen Unive (contract afgesloten op 15-06)
Start levering: 03-07-2022

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNavmW76jlkaYavlPcM9-81xvz4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DuHMStFnOcN5mKe2ts0Pu9os.jpg?f=user_large

@Kaaspeer90 heeft wel hetzelfde leverings tarief exclusief de BTW, namelijk €1,07523 8)7
Iets gaat niet helemaal denk ik :?

[ Voor 9% gewijzigd door remier op 27-06-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remier

remier

Tired of spam?

Kaaspeer90 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:46:
[...]

Nee. Gaf alleen aan dat ze bij green choice aan het klungelen zijn. De fout zit 'm in dat er meerdere tariefbladen circuleren met een foutief BTW bedrag. Bij mij zit de fout dat 1,66 is aangegeven met 21%, terwijl dit 9% moet zijn.

Doe (1.66/109)*121 dan kom je op 1,84 uit.
Klopt bij jou kom je dan op €1,84 21% uit (€1,66220 9%), maar die vlieger gaat volgens GC bij mij niet op:

GC WhatsApp:
Je gaat betalen van 1 juli tot 1 januari 2023 een gasprijs van €1,84519 per m3 en dat is inclusief 9% BTW.
Reactie GC WhatsApp:
Omdat de BTW vermelding niet goed stond in de bevestiging (maar de bedragen dus wel) daarom heb je een rectificatie mail gekregen van ons. We bieden onze excuses nogmaals aan voor de verwarring. Maar het blijft (tot 1 januari althans) €1,84519 per m3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
[...]

Ik heb ook 1,66 m2

) Tarief (incl. 21% btw)
Die 21% btw klopt dus -niet- in jouw overzicht. Het is 1,66 inclusief 9% btw. Of 1,84 inclusief 21% btw. Daar ging de rectificatiemail van Greenchoice over. Zie ook tarievenblad 18 mei j.l (staat nog steeds online bij de betreffende aanbieding). Daar staan heel duidelijk de verschillende componenten die leiden tot 1,84 euro inclusief 21% btw. Tarievenblad: https://www.greenchoice.n...-dalen-unive-20220518.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
remier schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:54:
[...]

Klopt bij jou kom je dan op €1,84 21% uit (€1,66220 9%), maar die vlieger gaat volgens GC bij mij niet op:

GC WhatsApp:

[...]

Reactie GC WhatsApp:

[...]
Helpdesk snapt het echt niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remier

remier

Tired of spam?

BBKing schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:56:
[...]

Die 21% btw klopt dus -niet- in jouw overzicht. Het is 1,66 inclusief 9% btw. Of 1,84 inclusief 21% btw. Daar ging de rectificatiemail van Greenchoice over. Zie ook tarievenblad 18 mei j.l (staat nog steeds online bij de betreffende aanbieding). Daar staan heel duidelijk de verschillende componenten die leiden tot 1,84 euro inclusief 21% btw. Tarievenblad: https://www.greenchoice.n...-dalen-unive-20220518.pdf
Volgens mij ook niet, net even nog verder gekeken op de GC website.

Op hun eigen site staat notabene dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpCVvpoRaxNQ7MHhcbC0dZSZbOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfmKC1Fch6DsYrdn7SFZWtMC.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.greenchoice.n...-dalen-unive-20220518.pdf

Echt hoe moeilijk moet het zijn :O

€1,84519 / 1,21 = €1,52495
€1,52495 x 1,09 = €1,66219

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
remier schreef op maandag 27 juni 2022 @ 13:58:
[...]

Volgens mij ook niet, net even nog verder gekeken op de GC website.

Op hun eigen site staat notabene dit:

[Afbeelding]

Bron: https://www.greenchoice.n...-dalen-unive-20220518.pdf

Echt hoe moeilijk moet het zijn :O
Ja zie mijn reactie waarop jij reageert, dat is precies het tarievenblad waar ik al naar verwijs

[ Voor 6% gewijzigd door BBKing op 27-06-2022 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remier

remier

Tired of spam?

BBKing schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:00:
[...]

Ja zie mijn reactie waarop jij reageert, dat is precies het tarievenblad waar ik al naar verwijs
Weer aan de WhatApp chat met de GC service desk, dat ze 100% even goed willen checken met een link naar dit tariefblad op hun eigen site, met mijn basisschool berekening erbij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
remier schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:03:
[...]

Weer aan de WhatApp chat met de GC service desk, dat ze 100% even goed willen checken met een link naar dit tariefblad op hun eigen site, met mijn basisschool berekening erbij..
Haha ik heb zojuist precies hetzelfde gedaan :-) Kijken wie er eerder reactie heeft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Mijn nieuwe tarieven van Vattenfall zojuist ontvangen. Heb alleen geen idee of dit nou met 21% of 9% is. Maakt denk ik ook niks uit is wel goed zo. De 25% korting was het eindelijk toch waard hehe.
Verbruiken niet zoveel gas thuis, In de wintermaanden hoeven we nauwlijks te verwarmen. Super goed geisoleerd Maissonet. Aan beide kanten buren en boven de tweede etage ook nog buren dus aan alle kanten warmte hehe.
Energie verbruiken we veel. Die gpu's van tegenwoordig slurpen stroom :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5npIoooYNwEplXdqPYCNQCBF6CU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A3yX6NyOU5J1HuvUDr7U43xz.png?f=fotoalbum_large

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remier

remier

Tired of spam?

BBKing schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:11:
[...]

Haha ik heb zojuist precies hetzelfde gedaan :-) Kijken wie er eerder reactie heeft!
GC WhatsApp:
Ik zie ook in dit tarievenblad voor gas staan €1,84519 per m3. Voor het eerste jaar dan. Dat is het juiste tarief. Met 9 % BTW.
|:( |:( |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:54
[...]
Ik heb ook 1,66 m2
[...]
De verschillende toeslagen per gasregio zijn afgeschaft in 2020 dat kan het niet zijn. Tis echt chaos binnen GC zeg, lekker dan :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hp68
Melkunie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:26:
[...]

De verschillende toeslagen per gasregio zijn afgeschaft in 2020 dat kan het niet zijn. Tis echt chaos binnen GC zeg, lekker dan :/
Geen chaos alleen mail gestuurd naar iedereen ipv een bepaalde doelgroep en een niet zo slimme medewerker
:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:17
Iemand hier die bij powerpeers zit en op de hoogte is gebracht van de nieuwe tarieven (ivm belastingverlaging)?

Ik heb er nog niets over gehoord namelijk. Ik zal voor de zekerheid iig de meterstanden noteren en zelf uitrekenen.

Online staan wel oude en nieuwe tarieven benoemd, maar mijn contractvorm staat er niet tussen, dus die tarieven komen sowieso al niet overeen.

Is de energiemaatschappij verplicht je op de hoogte te stellen over deze veranderingen en wat er allemaal onder valt? Of moet ik dit zelf maar uitvogelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Jij hebt gewonnen haha! Ik heb nog nul reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Gisteren afgesloten 3 jaar gc. Kreeg deze tarieven door:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebAOSGE0R9EMN7IglQT7mtyGoio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FXi13k9ayxGIgxJDvEc0JebL.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt dus gewoon te kloppen voor 9% lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Niet online
Ewivis schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:41:
Gisteren afgesloten 3 jaar gc. Kreeg deze tarieven door:

[Afbeelding]

Lijkt dus gewoon te kloppen voor 9% lijkt me?
Deze tarieven kloppen inderdaad voor de 9% btw berekening ja. Zie het hierboven genoemde tarievenblad voor de 21% btw berekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mirandavan
  • Laatst online: 09-01-2023
Hp68 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:28:
[...]

Geen chaos alleen mail gestuurd naar iedereen ipv een bepaalde doelgroep en een niet zo slimme medewerker
:Z
Ik speel het alleen nog maar via klachten@greenchoice.nl. Die zijn slimmer en hebben zojuist mij nogmaals bevestigd dat 1,84 inclusief 21% was en de tarieven per 1 juli nog lager worden. Ik kan allene maar aanraden: laat de ondeskundige helpdesk links liggen, en mail naar de klachtenafdeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
mirandavan schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:15:
[...]

Ik speel het alleen nog maar via klachten@greenchoice.nl. Die zijn slimmer en hebben zojuist mij nogmaals bevestigd dat 1,84 inclusief 21% was en de tarieven per 1 juli nog lager worden. Ik kan allene maar aanraden: laat de ondeskundige helpdesk links liggen, en mail naar de klachtenafdeling!
Zou je die mail willen delen met ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Vraag over 3 jaar GC. (bij de Boer)
Op site kun je geen gegevens invoeren betreffende je teruglevering qua zonnen panelen. Hoe gaat men hiermee om voor de berekening van het maandelijks voorschot bedrag?

Is de saldering van GC 3 jaar, dan niet zoals bij budget energie? Maar zoals het hoort (historisch gezien).

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Om nog even op onderstaande terug te komen:
JBS schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 19:59:
Hier loopt ons 1-jarig contract bij EnergieDirect per 1 augustus af. Per 1 april is de jaarrekening opgemaakt, dus wanneer ik per 1 augustus overstap naar een andere leverancier, kan ik de door mijn 14 panelen opgewekte stroom niet meer salderen tot 1 april 2023 maar krijg ik het meer opgewekte dan verbruikte in de periode van 1 april 2022 tot 1 augustus 2022 a (uit m'n hoofd) 6 cent, natuurlijk veel minder interessant dan salderen. Heb ik dat correct begrepen?
Mensen die hier nog rekening mee houden met de overstap in/rondom de zomer?
EnergieDirect saldeert per jaar, tussen de ene en de andere jaarrekening. (En de eerste jaarrekening krijg je 1 jaar nadat je klant geworden bent).

Voor mij betekent dat april tot en met maart. Per april 2022 ben ik dus 'opnieuw' begonnen. Mijn huidige contract eindigt op 4 augustus 2022.

Op een bierviltje:
  • Gemiddelde opbrengst in april tot en met juli per maand: 600 kWh. April tot en met juli 4x 600 = 2400 kWh.
  • Verbruik per maand is gemiddeld pakweg 300 kWh, betekent in die maanden 300 kWh over. 4 maanden x 300 = 1200 kWh overschot.
  • Bij overstappen wordt dit tegen terugleververgoeding a 6 cent vergoed, betekent ~ 68 euro.
  • Eigenlijk is dit overschot, met pakweg een nieuw elektra tarief van 40 cent 1200 x 0,40 = 480 euro waard wanneer je dit kunt salderen.
Gevoelsmatig zou ik dus beter voor elektra bij EnergieDirect kunnen blijven, en voor gas overstappen naar het 3 jarige contract bij GC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaittamW
berrieberrie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:53:
Vraag over 3 jaar GC. (bij de Boer)
Op site kun je geen gegevens invoeren betreffende je teruglevering qua zonnen panelen. Hoe gaat men hiermee om voor de berekening van het maandelijks voorschot bedrag?

Is de saldering van GC 3 jaar, dan niet zoals bij budget energie? Maar zoals het hoort (historisch gezien).
Als je een paar pagina's terugkijkt staat alle informatie genoemd. (O.a. door mij)

Bij stroom heb ik gewoon 0 ingevuld. Nu het contract loopt pas ik het maandbedrag aan.

[ Voor 8% gewijzigd door SaittamW op 27-06-2022 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Volgens mij zijn de tarieven die iedereen in zijn contractbevestiging heeft gekregen correct. Er stond een tijdje alleen een verkeerd labeltje boven. 21% ipv 9%.

Ik heb deze ontvangen (21/6) 3 jaar contract, ingangsdatum 1/8:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsVdi57OU9pnW7EXlsw8ZTcqUrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hvpBLpIvNubmHrG5T0KVXWe0.png?f=fotoalbum_large

Dus die €1.66 klopt gewoon, maar is gebaseerd op 9% BTW ipv 21%. Als je dat omrekent door te delen door 1.09 en te vermenigvuldigen met 1.21 kom je op €1.84 zoals ook al meerdere keren hierboven staat....

Kortom die €1.66 klopt gewoon, dus geen paniek lijkt me :-)

[ Voor 9% gewijzigd door Opperpanter2 op 27-06-2022 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
SaittamW schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:00:
[...]
Bij stroom heb ik gewoon 0 ingevuld. Nu het contract loopt pas ik het maandbedrag aan.
Het viel bij op dat, bij sommige leveranciers, je minimaal 1 kwh verbruik moet ingeven omdat anders de teruggave energiebelasting enzo niet wordt meegerekend in het maandbedrag. Al zal dat uiteindelijk wel rechtgetrokken worden als blijkt dat je toch een stroomaansluiting wilt/krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaittamW
Opperpanter2 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:12:
[...]

Het viel bij op dat, bij sommige leveranciers, je minimaal 1 kwh verbruik moet ingeven omdat anders de teruggave energiebelasting enzo niet wordt meegerekend in het maandbedrag. Al zal dat uiteindelijk wel rechtgetrokken worden als blijkt dat je toch een stroomaansluiting wilt/krijgt.
Viel me ook op. Voor het contract kijken ze toch naar historische gegevens voor het bepalen van het maandbedrag. In mijn contract stond een negatief aantal kWh omdat ik iets meer teruglever dan ik verbruik. Gas was te hoog geschat (zo'n 200 kuub) dus het maandbedrag naar beneden bijgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Opperpanter2 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:10:
Volgens mij zijn de tarieven die iedereen in zijn contractbevestiging heeft gekregen correct. Er stond een tijdje alleen een verkeerd labeltje boven. 21% ipv 9%.

Dus die €1.66 klopt gewoon, maar is gebaseerd op 9% BTW ipv 21%. Als je dat omrekent door te delen door 1.09 en te vermenigvuldigen met 1.21 kom je op €1.84 zoals ook al meerdere keren hierboven staat....
Dus is de prijs 1.84 euro de prijs met 9% of is 1.66 euro de prijs met 9%. Dat is belangrijk te weten, ik verwacht het laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:09
THE_BASE schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:43:
[...]

Dus is de prijs 1.84 euro de prijs met 9% of is 1.66 euro de prijs met 9%. Dat is belangrijk te weten, ik verwacht het laatste.
1.66 euro is de prijs met 9%.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:51
Hoe vaak is tot nu toe inmiddels herhaald wat de (BTW) tarieven zijn bij GC? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door digitalus101 op 27-06-2022 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SaittamW
digitalus101 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:52:
Hoe vaak is tot nu toe inmiddels herhaald wat de (BTW) tarieven zijn bij GC? 8)7
Heel vaak ondertussen >:) zelfs screenprints van contracten en tarieven uit de app. Als het nu nog niet duidelijk is....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remier

remier

Tired of spam?

SaittamW schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:55:
[...]

Heel vaak ondertussen >:) zelfs screenprints van contracten en tarieven uit de app. Als het nu nog niet duidelijk is....
Nee het is nog steeds niet duidelijk:
- volgens GC rectificatiemail én GC helpdesk via de WhatsApp ga ik "€1,84519 per m3 en dat is inclusief 9% BTW" betalen. Dit terwijl in het afgesloten contract €1,84519 per m3 inclusief 21% btw staat. Contract afgesloten 15-06.
- Volgens mijn eigen berekening zou dit €1,6622 inclusief 9% btw moeten zijn ((1,84519/1,21)*1,09) vanaf Juli. Zie rechts hieronder in de screenshot.
- Volgens het contract van @Ewivis is het €1,6622 inclusief 9% btw. Zie links hieronder in de screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsRSkigCQ_m_pYB_9ZSSk_AoAWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k5CKGkgQ5XpFltehoSBsawp7.jpg?f=fotoalbum_large

Inmiddels ook een mail gestuurd naar klachten@greenchoice.nl bedankt voor de tip.
Hierin ook gelijk de vraag gesteld hoe het tarief voor 2023 en 2024 uit moet komen te zien, want als het 9% btw is in de tabel, dan moet ik voor 2023 en 2024 óók deze gaan terugrekenen naar 21% btw.
m.a.w. door dit "abuis" valt alles een stuk duurder uit dan netjes afgesproken met ze in het contract.

[ Voor 13% gewijzigd door remier op 27-06-2022 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 09:44
In het Vattenfall variabel contract staat dat ze twee vaste momenten per jaar de variabele leveringskosten mogen aanpassen. Verder staat er dat ze van de vaste momenten mogen afwijken. Wat er niet staat is dat het meer dan twee keer per jaar gebeurt. Er staat expliciet twee keer. Nu is dit de derde keer (januari, april, juli). Iemand een idee hoe dit zit?

[ Voor 5% gewijzigd door Jaer288 op 27-06-2022 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirandavan
  • Laatst online: 09-01-2023
bjornty schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:37:
[...]

Zou je die mail willen delen met ons :)
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Mijn welgemeende excuses voor de verwarring, deze e-mail was niet voor u bestemd - u heeft immers helemaal niet uw bevestiging tussen 14 en 22 juni ontvangen. Dit is dan ook direct goed nieuws, want uw tarieven waren met het btw tarief van 21% bevestigd en zullen dus nog verlaagd worden met de aanstaande btw verlaging a.s. vrijdag!
Pagina: 1 ... 212 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4