Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 213 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.539 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaittamW
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 22:34
remier schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:20:
[...]

Nee het is nog steeds niet duidelijk:
- volgens GC rectificatiemail én GC helpdesk via de WhatsApp ga ik "€1,84519 per m3 en dat is inclusief 9% BTW" betalen. Dit terwijl in het afgesloten contract €1,84519 per m3 inclusief 21% btw staat. Contract afgesloten 15-06.
- Volgens mijn eigen berekening zou dit €1,6622 inclusief 9% btw moeten zijn ((1,84519/1,21)*1,09) vanaf Juli. Zie rechts hieronder in de screenshot.
- Volgens het contract van @Ewivis is het €1,6622 inclusief 9% btw. Zie links hieronder in de screenshot.

[Afbeelding]

Inmiddels ook een mail gestuurd naar klachten@greenchoice.nl bedankt voor de tip.
Hierin ook gelijk de vraag gesteld hoe het tarief voor 2023 en 2024 uit moet komen te zien, want als het 9% btw is in de tabel, dan moet ik voor 2023 en 2024 óók deze gaan terugrekenen naar 21% btw.
m.a.w. door dit "abuis" valt alles een stuk duurder uit dan netjes afgesproken met ze in het contract.
Ik heb hetzelfde contract. Die van mij loopt ondertussen al. Vanmorgen heb ik de screenshots van mijn tarieven gepost vanuit de app.

De tarieven zonder BTW in je screenshots zijn precies hetzelfde. Daar moet je naar kijken. Enige onduidelijkheid zat in de BTW berekening.

Alleen de mail die naar een veel te grote populatie is gestuurd (ook naar mij terwijl ik het contract op 9 juni binnen kreeg) en de communicatie van de helpdesk schept verwarring.. de cijfers spreken voor zich

[ Voor 6% gewijzigd door SaittamW op 27-06-2022 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• platvoet
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:56
de helpdesk van Greenchoice wist mij te vertellen dat ik lid moest zijn van Unive om van de actie gebruik te kunnen maken, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirandavan
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-01-2023
platvoet schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:05:
de helpdesk van Greenchoice wist mij te vertellen dat ik lid moest zijn van Unive om van de actie gebruik te kunnen maken, klopt dit?
Niet toen ik het afsloot, begin juni. Gewoon bevestiging gekregen in de voorwaarden staat ook niks hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:32

Honesty

kattenneus!

LA-384 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:38:
Iemand hier die bij powerpeers zit en op de hoogte is gebracht van de nieuwe tarieven (ivm belastingverlaging)?

Ik heb er nog niets over gehoord namelijk. Ik zal voor de zekerheid iig de meterstanden noteren en zelf uitrekenen.

Online staan wel oude en nieuwe tarieven benoemd, maar mijn contractvorm staat er niet tussen, dus die tarieven komen sowieso al niet overeen.

Is de energiemaatschappij verplicht je op de hoogte te stellen over deze veranderingen en wat er allemaal onder valt? Of moet ik dit zelf maar uitvogelen?
Vanaf 1 juli 2022 gelden er nieuwe variabele leveringstarieven voor jouw modelcontract en verlaagt de overheid de btw op energie tijdelijk van 21% naar 9%. De nieuwe tarieven (inclusief aangepaste btw) hebben invloed op de hoogte van je maandelijkse termijnbedrag. In deze e-mail leggen we uit wat dit voor jou betekent.

Do you want a short summary of this e-mail in English? Click here.

Oude tarieven
t/m 30 juni 2022
incl. 21% btw
modelcontract Nieuwe tarieven
vanaf 1 juli 2022
incl. 9% btw
modelcontract
Stroomtarieven per kWh incl. btw
Variabele leveringskosten 0,248292 0,281329
Energiebelasting * 0,044516 0,040101
Opslag Duurzame Energie * 0,036905 0,033245
Totaaltarief 0,329713 0,354675
Gastarieven per m³ incl. btw
Variabele leveringskosten 1,037938 1,236169
Energiebelasting ** 0,439496 0,395910
Opslag Duurzame Energie ** 0,104665 0,094285
Totaaltarief 1,582099 1,726364
* Overheidsheffingen op stroom over de eerste schijf van 0-10.000 kWh
** Overheidsheffingen op gas over de eerste schijf van 0-170.000 m³

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
remier schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:20:
[...]

Nee het is nog steeds niet duidelijk:
- volgens GC rectificatiemail én GC helpdesk via de WhatsApp ga ik "€1,84519 per m3 en dat is inclusief 9% BTW" betalen. Dit terwijl in het afgesloten contract €1,84519 per m3 inclusief 21% btw staat. Contract afgesloten 15-06.
- Volgens mijn eigen berekening zou dit €1,6622 inclusief 9% btw moeten zijn ((1,84519/1,21)*1,09) vanaf Juli. Zie rechts hieronder in de screenshot.
- Volgens het contract van @Ewivis is het €1,6622 inclusief 9% btw. Zie links hieronder in de screenshot.

[Afbeelding]

Inmiddels ook een mail gestuurd naar klachten@greenchoice.nl bedankt voor de tip.
Hierin ook gelijk de vraag gesteld hoe het tarief voor 2023 en 2024 uit moet komen te zien, want als het 9% btw is in de tabel, dan moet ik voor 2023 en 2024 óók deze gaan terugrekenen naar 21% btw.
m.a.w. door dit "abuis" valt alles een stuk duurder uit dan netjes afgesproken met ze in het contract.
Je moet kijken naar de contractbevestiging, daar zit een link in naar de tarieven die voor jou gelden. Daarin staat gewoon 1.66. Die tarievenbladen uit mei daar heb je niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
SaittamW schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:55:
[...]

Heel vaak ondertussen >:) zelfs screenprints van contracten en tarieven uit de app. Als het nu nog niet duidelijk is....
Ja ik dacht ik post nog een keer een verduidelijking, dan is het klaar. Maar blijkbaar verkeerd gedacht. Nu weer wachten op de volgende die zonder de laatste posts te lezen vraagt "Wait is de beste deal op dit moment". :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
Of de voorwaarden moeten zijn aangepast maar bij de vragen stond duidelijk op de site dat je geen lid hoefde te zijn

De voorwaarden zijn aangepast.
Mijn contract dateert v eind mei toen mocht het zonder klant te xijn.
Nu staat er onderaan bij de vragen duidelijk dat je klant moet zijn
Denk dat er al teveel gebruik van is gemaakt

[ Voor 23% gewijzigd door Hp68 op 27-06-2022 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:17
Honesty schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:19:
[...]

Vanaf 1 juli 2022 gelden er nieuwe variabele leveringstarieven voor jouw modelcontract en verlaagt de overheid de btw op energie tijdelijk van 21% naar 9%. De nieuwe tarieven (inclusief aangepaste btw) hebben invloed op de hoogte van je maandelijkse termijnbedrag. In deze e-mail leggen we uit wat dit voor jou betekent.
Dat gaat dan om het modelcontracten, waarvan de tarieven sowieso aangepast zouden worden in juli en je daarover ook sowieso van op de hoogte gebracht zou moeten worden.

Ik heb zelf een vast contract, dus was benieuwd of die mensen ook een mailtje gekregen hebben. Ik zie een mailtje hierover als een zwart op wit bevestiging van de tarieven, zodat er later geen onenigheid over kan bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaittamW
Hp68 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:41:
[...]

Of de voorwaarden moeten zijn aangepast maar bij de vragen stond duidelijk op de site dat je geen lid hoefde te zijn

De voorwaarden zijn aangepast.
Mijn contract dateert v eind mei toen mocht het zonder klant te xijn.
Nu staat er onderaan bij de vragen duidelijk dat je klant moet zijn
Denk dat er al teveel gebruik van is gemaakt
Halverwege juni was dit nog niet zo. Vast teveel gebruikt inderdaad. Al die mensen van Tweakers en hun omgeving die hun kant op kwamen >:)

https://www.unive.nl/ener...me-energie-uit-mijn-regio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:45
SaittamW schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:14:
[...]

Halverwege juni was dit nog niet zo. Vast teveel gebruikt inderdaad. Al die mensen van Tweakers en hun omgeving die hun kant op kwamen >:)

https://www.unive.nl/ener...me-energie-uit-mijn-regio
hmm raar, ik heb het ook halverwege juni afgesloten, toen stond het geloof ik ook al op de unive site, ik heb toen op whatsapp navraag gedaan bij greenchoice en die gaven aan dat dit contract via zowel unive als deur aan deur verkocht werd, dus ik niet lid hoefde te zijn, de appjes maar even goed bewaren dus:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
  • Laatst online: 15:41
golden1988 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:27:
[...]

hmm raar, ik heb het ook halverwege juni afgesloten, toen stond het geloof ik ook al op de unive site, ik heb toen op whatsapp navraag gedaan bij greenchoice en die gaven aan dat dit contract via zowel unive als deur aan deur verkocht werd, dus ik niet lid hoefde te zijn, de appjes maar even goed bewaren dus:)
Ik heb me vorige week aangemeld. Nergens vraag gekregen over lidmaatschapsnummer oid en in contract staat helemaal niets daarover. Contract en bijlagen komen van Greenchoice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Laatst online: 20:45
Lowlands schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Ik heb me vorige week aangemeld. Nergens vraag gekregen over lidmaatschapsnummer oid en in contract staat helemaal niets daarover. Contract en bijlagen komen van Greenchoice
klopt dat had ik ook hoor, ik was er ook gekomen via een link die ik hier had gevonden, dus de hele unive site niet gezien :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
golden1988 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:27:
[...]

Misschien de app hier effe delen
Ik weet zeker dat het toen niet hoefde heb ook gebeld
Link pagina toen is pagina niet gevonden
Ze hebben gewoon voorwaarden aangepast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
gewoon afsluiten via de website en dan zie je het wel en anders sluit je toch een reisverzekering van een jaar af voor 13 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door jobr op 27-06-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 23:23

R-B

Blokkert

Nope, zelf ook gebruikt gemaakt van de actie en contract is eergister ingegaan :) Uiteraard heb ik geen unive product.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
R-B schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:42:
[...]

Nope, zelf ook gebruikt gemaakt van de actie en contract is eergister ingegaan :) Uiteraard heb ik geen unive iets.
Gisteren gewoon unive 3 jaar GC dalen 'besteld'. Niks vraag over lid bij Univé of wat dan ook. Gewoon bevestiging gehad dat alles 14-07 in gaat. Oftewel, jr kunt het gewoon doen.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zie overigens wel dat de tarieven van 3 jaar dalen GC Univé zijn gestegen. Gas is nu opeens 1,9511 en stroom is ongeveer een cent duurder. Dan is het nog maar de vraag of dat dan inclusief 21 of 9 procent BTW is. Volgens de site zou het 21 moeten zijn, maar daar zijn ze al eerder mee de mist ingegaan. Het tarievenblad is overigens nog niet aangepast.

Het lijkt erop dat de eenjarige coöperatie contracten ook niet meer worden aangeboden, alleen variabel is mogelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door VanRoyal op 27-06-2022 20:38 . Reden: Aanvulling over coöperatie tarief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:59
VanRoyal schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:25:
Ik zie overigens wel dat de tarieven van 3 jaar dalen GC Univé zijn gestegen. Gas is nu opeens 1,9511 en stroom is ongeveer een cent duurder. Dan is het nog maar de vraag of dat dan inclusief 21 of 9 procent BTW is. Volgens de site zou het 21 moeten zijn, maar dat zijn ze al eerder mee de mist ingegaan. Het tarievenblad is overigens nog niet aangepast.
Zo zeg! je hebt gelijk. Blij dat ik vorige week al besteld heb. En ook hier geen klant van Unive. Zag er toen niks overstaan en anders ontbinden ze het contract maar als ze echt van mij af willen. Dan kijk ik tegen die tijd wel verder. Maar verwacht dat er geen haan naar kraait....een klant is een klant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
harrybeuker schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:00:
[...]

beste is over te stappen op variabel als ik het zo lees. zijn er meer mensen die nu overstappen op een variabel contract? vattenfall is het scherpste zag ik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uisv7wH7lzHkBTMtKS0o0dN8LC0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ebRxfGkmAl8SapEsjTZWtZiD.jpg?f=user_large
we zijn er uit. Dit is het geworden. Bedankt voor jullie adviezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
Ik zie overigens wel dat de tarieven van 3 jaar dalen GC Univé zijn gestegen. Gas is nu opeens 1,9511 en stroom is ongeveer een cent duurder. Dan is het nog maar de vraag of dat dan inclusief 21 of 9 procent BTW is. Volgens de site zou het 21 moeten zijn, maar daar zijn ze al eerder mee de mist ingegaan. Het tarievenblad is overigens nog niet aangepast.

Het lijkt erop dat de eenjarige coöperatie contracten ook niet meer worden aangeboden, alleen variabel is mogelijk.
Ik kan via GC Coöperaties nu geen jaarcontract meer afsluiten, enkel variabel..

Toch te lang gewacht ;)

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
harrybeuker schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:43:
[...]

[Afbeelding]
we zijn er uit. Dit is het geworden. Bedankt voor jullie adviezen
Zeker, ik zoek de goedkoopste met enkel gas, variabel/modelcontract. Ohja, die tarieven gaan wsl 1 juli weer wijzigen ;)
Met stroom zoek ik de duurste (hoogste tlv) om na 1 juli te pakken ivm zonnepanelen. In de herfst gaan we met stroom weer naar de goedkoopste :>

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboNick3
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:43

TurboNick3

Thedutchtravellers

Zeker, ik zoek de goedkoopste met enkel gas, variabel/modelcontract. Ohja, die tarieven gaan wsl 1 juli weer wijzigen ;)
Met stroom zoek ik de duurste (hoogste tlv) om na 1 juli te pakken ivm zonnepanelen. In de herfst gaan we met stroom weer naar de goedkoopste :>
Ben je er al welke leveranciers hier zijn geworden?
Heb je dit al eerder gedaan, een aparte leverancier voor gas en een andere voor stroom (neem ik aan)?
Levert dat geen gedoe op?

Ik zoek hetzelfde ivm overschot stroom opwek en gas verbruik in de winter.

PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
TurboNick3 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:14:
[...]

Ben je er al welke leveranciers hier zijn geworden?
Heb je dit al eerder gedaan, een aparte leverancier voor gas en een andere voor stroom (neem ik aan)?
Levert dat geen gedoe op?

Ik zoek hetzelfde ivm overschot stroom opwek en gas verbruik in de winter.
- ik ben er nog niet uit, de tarieven worden 1 juli aangepast overal. Kanshebber is GC voor gas en Delta/Engie voor stroom -> zie het topic leveranciers met hoogste tlv
- geen gedoe, ik zat in januari met stroom en gas bij Frank, per maart heb ik stroom naar Eneco gezet (58cnt tlv) en de stroom en gas gaan mogelijk volgende week ieder naar een andere toko
- met de herfst gaat stroom zeker weer ergens anders heen, gas ligt aan de tarieven dan, terug naar pay by hour (Frank/Easy/Mijndomein) kan altijd. De accu gaat dan ook weer aan in de winter :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57

M-ThijZ

Riding on Rails

Net het nieuwe termijn bedrag van Essent gezien. Ik heb denk ik onder een steen gelegen, want dit is flink meer dan ik het verwacht. Huidige gebruik is € 117,– p.m. en het nieuwe termijnbedrag wordt € 253,– p.m. Dat is wel een goede prikkel om eens naar andere aanbieders te kijken. :|

Update: Net op Gaslicht.com het verbruik van afgelopen jaar ingevuld... begint vanaf € 263,– p.m. ... laat maar :/

[ Voor 18% gewijzigd door M-ThijZ op 27-06-2022 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
M-ThijZ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:30:
Net het nieuwe termijn bedrag van Essent gezien. Ik heb denk ik onder een steen gelegen, want dit is flink meer dan ik het verwacht. Huidige gebruik is € 117,– p.m. en het nieuwe termijnbedrag wordt € 253,– p.m. Dat is wel een goede prikkel om eens naar andere aanbieders te kijken. :|

Update: Net op Gaslicht.com het verbruik van afgelopen jaar ingevuld... begint vanaf € 263,– p.m. ... laat maar :/
Zegt niet alles, je zult echt tarieven moeten gaan vergelijken. Was t maar zo simpel allemaal in t leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
  • Laatst online: 19-09 12:32
Is er hier iemand die recentelijk bij UnitedConsumers een variabel contract heeft gekregen of een voorstel heeft ontvangen? Ik ben benieuwd wat de tarieven zijn voor bestaande klanten. Momenteel heb ik deze tarieven van GC 3 jaar dalen.

Dit is dus duidelijk het 9% belastingtarief. (0,44515 / 1,21 * 109) voor totaal levering enkel.

[ Voor 6% gewijzigd door Soru op 27-06-2022 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
Jankey11 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:11:
[...]

Ook zonder verzekering bij Univé is het volgens mij gewoon mogelijk om een contract af te sluiten. Zo is het in ieder geval wel opgenomen in de veelgestelde vragen op de website.

Veel van onze leden wonen in agrarisch gebied. Mocht u niet bij ons verzekerd zijn, dan is het altijd mogelijk om een energiecontract bij ons af te sluiten. U bent dan automatisch lid van Univé en kunt duurzame energie uit uw eigen regio afnemen.
Vond deze nog van eerdere datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis

Waar zie jij die tarieven dan?

Als ik hiernaartoe ga heen ik gewoon nog 1,84 voor gas hoor: https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/

https://www.greenchoice.n...-dalen-unive-20220518.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lowlands
Als ik hier naartoe ga niet:
https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDEND431fEtnGyiqQXrs0EISN0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WX22Yse30zIQkV73XafqQ1iu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Lowlands op 27-06-2022 22:49 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik stel de vraag toch.

Die BTW-verlaging is hartstikke leuk natuurlijk, maar hoe gaat dat eigenlijk doorgevoerd/doorberekend worden?

Mijn contract is in juni ingegaan en ik heb zonnepanelen. Als die ene maand apart berekend wordt, mis ik opbrengst voor de rest van het jaar en dat kan invloed hebben op de totale kosten.
Wanneer men met percentage gaat tellen (neem totaal verbruik restant 2022, percentage juni = 21%, resterende deel 9%) is ook in mijn nadeel, omdat ik in juni nauwelijks gas verbruik en op die manier wel 12,8% van mijn gasverbruik in juni zou moeten afrekenen.

Ik heb de vraag ook bij mijn leverancier gelegd nu, maar ik zie zelf geen logische/voordelige manier.
Ik begrijp overigens ook dat die "vermindering energiebelasting" ook verlaagd wordt? Een snelle rekensom leert mij dat ik er op jaarbasis nog steeds iets op vooruitga, maar veel is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaittamW
Als je bij de contracten kijkt zie je de nieuwe tarieven staan. Het overzicht wat er bij zit bevat nog de oude tarieven. Zijn ze nog aan het bijwerken ofzo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfMOlYrLrx9AyH8mE3SmjP9akH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kw6YYFdqmzfRsa43LgJD7C7t.jpg?f=fotoalbum_large

Lowlands was me voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
SaittamW schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:49:
[...]

Als bij de contracten kijkt zie je de nieuwe tarieven staan. Het overzicht wat er bij zit bevat nog de oude tarieven. Zijn ze nog aan het bijwerken ofzo?

[Afbeelding]

Lowlands was me voor :)
Ok duidelijk, dat had ik nog niet gekeken. Dan weet ik niet wat ik gisteren had staan daar eerlijk gezegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
Spijtig genoeg heb ik de optie voor Shell 1 jaar vast net gemist een week geleden (ik wilde vlakker op de 1 juli grens zitten om met meer kennis te annuleren waar nodig). Ik heb een aanbod van GC 3 jaar dalen in de mail staan maar ik vind 3 jaar toch wel erg lang. Als noodplannen in werking treden heb ik het gevoel dat de situatie er met een jaar mogelijk erg anders uitziet.

[ Voor 13% gewijzigd door Soru op 27-06-2022 22:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:04
Soru schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:58:
Spijtig genoeg heb ik de optie voor Shell 1 jaar vast net gemist een week geleden (ik wilde vlakker op de 1 juli grens zitten om met meer kennis te annuleren waar nodig). Ik heb een aanbod van GC 3 jaar dalen in de mail staan maar ik vind 3 jaar toch wel erg lang. Als noodplannen in werking treden heb ik het gevoel dat de situatie er met een jaar mogelijk erg anders uitziet.
Je kan dan toch de opzegboete voor lief nemen? Stel het is over een jaar zo laag dat je overstapt. Zelf heb ik ook de gok genomen in oktober, blij dat ik dat toen gegaan heb. ( Ik verwacht voorlopig niet dat het lager wordt, maar stel dat kan je alsnog opzeggen )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lowlands
Soru schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:58:
Zelf beslissen uiteraard.
Kijk eens naar de boetes voor overstappen. Neem die mee in je beslissing.
Als er enorm veel gaat schuiven en de prijzen plots enorm omlaag gaan zijn die boetes mogelijk minder erg.

Niemand heeft een glazen bol (helaas).
Keuze is:
Misschien straks teveel betalen bij enorme prijsdaling (evt af te kopen met boete) OF
Risico lopen dat prijzen over een jaar nog meer stijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
Lowlands schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:04:
[...]

Als er enorm veel gaat schuiven en de prijzen plots enorm omlaag gaan zijn die boetes mogelijk minder erg.

Keuze is:
Misschien straks teveel betalen bij enorme prijsdaling (evt af te kopen met boete) OF
Wat het voor mij lastig maakt is dat mijn stroom verbruik redelijk laag is (~1600kWh/jaar + stadsverwarming) waardoor een opzegboete bijna een heel jaar aan stroomkosten wordt. Aan de andere kant kan ik mezelf ook afvragen of ik niet disproportioneel tijd aan het investeren ben in iets wat in een best case scenario ~200 euro in de portemonnee scheelt op dit punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Lowlands schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:04:
[...]

Keuze is:
Fijne is dat je met die 3 jaar wel daalt, dus dat heb je dan wel nog mee zeg maar.

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Na het overzicht met 21% tarieven in Malarky in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier" is het tijd voor een nieuw overzicht.

Tarieven laatst geüpdatet op 1 juli 2022 (alles 9% BTW):

LeverancierNormaal kWhDal kWhEnkel kWhSalderenTeruglever
vergoeding kWh
Gas m³ Leverings
kosten p.p. p/m
Nieuwe tarieven
Tibber--€0,002 + Inkoop p/u + taxInkoop p/u + tax (over 12mnd)Inkoop p/u-€3,60Elk uur
Zonneplan--€0,03 + Inkoop p/u + taxInkoop p/u + tax (over 12mnd)Inkoop p/u€0,05 + Inkoop p/d + tax€6,25Elk uur/dag
Greenchoice Energiecoöperatie variabel€0,4203€0,3480€0,3878Beide telwerken€0,1150€1,6575€5,70521 januari (elk halfjaar)
Greenchoice Energiecoöperatie 1 jaar€0,4819€0,3987€0,4444Beide telwerken€0,1150€1,9554€5,1793Na 1 jaar
Greenchoice 3 jaar Duurzaam Dalen Univé€0,4868
€0,3835
€0,3215
€0,4045
€0,3218
€0,2721
€0,4498
€0,3557
€0,2992
Beide telwerken€0,1150€1,9590
€1,5918
€1,3715
€5,7052Na 3 jaar
Shell Energy variabel€0,4709€0,4110€0,4397Per telwerk€0,1090€1,9991€5,44Laatst: 30/06 (onregelmatig)
Delta Groene Stroom Modelcontract€0,5652€0,4738€0,5209Per telwerkN: €0,4512
D: €0,3674
E: €0,4106
€2,1621€5,39601 januari (elk halfjaar)
Coolblue Kwartaal Zeker€0,5254€0,4778€0,5051Beide telwerken€0,1060€2,2197€5,85Na 3 maanden

Snel totaalbedragen met 21% naar 9% omrekenen kan door oude bedragen te vermenigvuldigen met 0,9.

- Verdwenen uit de lijst zijn door het schrappen van aanbod: MEGA Modelcontract, Shell Energy 1 jaar, Pure Energie 1 jaar.
- Verdwenen uit de lijst verdwenen zijn door sterk verhoogde (niet competitieve) tarieven: Budget Energie Variabel, Vattenfall Modelcontract en EneryZero labels (vervangen door Zonneplan)
- Eneco is vervangen voor DELTA, die biedt vanaf 1 juli het hoogste TVL.

Bewust ook de GC 3 jaar tarieven allemaal op 9% gezet om het vergelijken eenvoudig te maken. Met deze constante prijsstijgingen is de kans weer groter geworden dat het 9% tarief verlengt wordt. Een steeds groter wordende groep Nederlanders zal uit zijn contract met aantrekkelijke tarieven geraken en dan zijn bovenstaande tarieven met 21% ipv 9% wel erg fors.
crispo schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:03:
Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is op welk variabel contract je terecht komt als je op dit moment nog op een vast contract zit. Het lijkt zo op het eerste gezicht vrij willekeurig wat de leverancier met je tarieven doet, maar is daar echt geen lijn in te vinden? Maakt het bv. nog uit hoe lang je klant bent of hoeveel je verbruikt?

Zelf zit ik nog t/m 31-8 bij Vattenfall, maar als dat overgaat naar variabel dan hoop ik dat ik naar de variabele tarieven ga die ook voor andere gelden (vanaf 1 juli) en niet naar de tarieven die je op dat moment als nieuwe klant kan afsluiten
Mijn 1 jaar Vattenfall contract loopt ook op 31-8 af :9. Ik ik had Vattenfall benaderd met jouw vraag omdat ik veel tegenstrijdige berichten zag. Er werd mij verteld dat je wel handmatig Blijven Loont moet hebben geactiveerd in je Mijn Vattenfall om straks de aantrekkelijke variabele tarieven te krijgen en niet het - nu wel - erg dure modelcontract met variabele tarieven. Bij mij was Blijven Loont ook niet geactiveerd, dus ik krijg pas vanaf 3 weken geleden 10% korting op mijn stroom (na 10 maanden onnodig teveel betaald te hebben).

[ Voor 45% gewijzigd door Malarky op 03-07-2022 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:13

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Soru schreef op maandag 27 juni 2022 @ 22:35:
Is er hier iemand die recentelijk bij UnitedConsumers een variabel contract heeft gekregen of een voorstel heeft ontvangen? Ik ben benieuwd wat de tarieven zijn voor bestaande klanten. Momenteel heb ik deze tarieven van GC 3 jaar dalen.

Dit is dus duidelijk het 9% belastingtarief. (0,44515 / 1,21 * 109) voor totaal levering enkel.
Mijn huidige variabele tarieven zijn bij UnitedConsumers nu nadat mijn jaarcontract is afgelopen:

Uw tarievenoverzicht geldig tot 1 januari 2023
Stroom met Variabel onbepaalde tijd
Inclusief heffingen*
Normaaltarief (per kWh)
€ 0,49646
Daltarief (per kWh)
€ 0,39718
Vaste leveringskosten (p/mnd)
€ 10,00

Gas met Variabel onbepaalde tijd
Inclusief heffingen*
Gastarief (per m3)
€ 1,90337
€ 10,00

*21% btw, energiebelasting en ODE (Opslag Duurzame Energie).

Met de vaste leveringskosten van 10 euro per maand per product vond ik het wel welletjes, voor mij is dat al 240 euro per jaar en dan heb ik nog niks... Daarom over gegaan naar de GC/Univé 3 jaar dalen aanbieding, vooral voor de rust. Dit is nog zonder 5% korting die 'blijvers' krijgen maar dan nog was het duurder dan GC/Univé.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Viper op 28-06-2022 09:04 ]

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHVDGXTE
  • Laatst online: 09-09-2022
Ik krijg het niet zo snel gevonden. Maar wat is de TLV bij GC 3 dalen: https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Malarky schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:13:
Na het overzicht met 21% tarieven in Malarky in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier" is het tijd voor een nieuw overzicht.

*Tarievenblad van GC 3 jaar toont nog de oude tarieven van 18 mei, berekenmodule al nieuwe tarieven. Even afwachten wat het wordt.
Ik zie in de berekenmodule nog altijd de verhoogde prijzen. Daarnaast ben ik benieuwd waarom je in de tabel de eerste bedragen doorgestreept hebt. Is dat i.v.m. de btw?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Lensent schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:42:
Welke leverancier heeft momenteel het laagste gastarief?
Ik overweeg een gescheiden contract maar het zoeken en vinden is niet echt transparant. Wellicht weet iemand dit uit z'n hoofd door een eerdere zoektocht?
Kleine repost, iemand die hier nog op zou kunnen/willen antwoorden?
Ik overweeg dus gescheiden variabel gas en variabel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjelnir
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:30
Lensent schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Kan je misschien beter even kijken in het teruglever vergoeding topic daar is het al meerdere keren besproken.

TLDR: Ja dit kan en kan soms erg gunstig zijn, Alleen kan het niet bij elke leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siepie
  • Laatst online: 13-05 10:03
Lensent schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:37:
[...]

Je kunt voor een vergelijking van de gasprijzen in het schema van Malarky kijken in dit topic. Even terugscrollen naar maandag 27 juni 23:13 uur. Bij Greenchoice kun je sowieso wel los gas afnemen, volgens mij (dus zonder stroom). Hoe dat bij de andere aanbieders uit het schema zit weet ik niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Siepie op 28-06-2022 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 01:06
EHVDGXTE schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:26:
Ik krijg het niet zo snel gevonden. Maar wat is de TLV bij GC 3 dalen: https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/ ?
12 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Iemand al enkel gas kunnen krijgen/bestellen via https://www.greenchoice.n...giecooperaties-overzicht/ ?

Ik hoef de stroom daar niet. Als ik bel, gaan ze dan lastig doen of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soru
Mr.Viper schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:02:
[...]

Mijn huidige variabele tarieven zijn bij UnitedConsumers nu nadat mijn jaarcontract is afgelopen:

Uw tarievenoverzicht geldig tot 1 januari 2023
Stroom met Variabel onbepaalde tijd
Inclusief heffingen*
Normaaltarief (per kWh)
€ 0,49646
Daltarief (per kWh)
€ 0,39718
€ 10,00
Dank. Dit is ontzettend nuttige informatie voor mij. Nu weet ik zeker dat ik geen UC variabel ga voortzetten per augustus. Ik denk dat ik mijn 3 jaar GC ook maar door laat gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:54
M-ThijZ schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:30:

Heb je naar de schattingen gekeken die ze hebben gemaakt ?

Onze rekening ging van 150 naar 175.
Moet ik wel erbij zetten dat sinds enkele maanden er een melding was dat ze aanraadden om het maandbedrag te verlagen naar 90 euro ipv 150. Niet gedaan overigens, maar daardoor kan je zeggen dat we van 90 naar 175 zouden gaan.

Echter was hun geschatte verbruik van gas 830 m3, terwijl we 2021 707m3 verbruikt hadden, in 2020 717m3 en 2019 was het 730m3. Dus we dalen al enkele jaren, en nu ineens gaan we ver boven het verbruik van 3 jaar geleden.. Best apart.

Heb ook sinds dit jaar zonnepanelen die zo goed als mijn hele stoomverbruik moeten dekken, dat nemen ze ook maar deels mee in hun schatting voor 22-23. Dus feitelijk zou het stroom gedeelte (4K kWh) ook geheel komen te vervallen.

Heb het weer verlaagd naar 150 euro, want dat is een comfortabel bedrag om te betalen en voelt voor mij eigenlijk nog steeds als te hoog. Maar goed, kan het altijd halverwege de periode wat verlagen en op zich, is het wel fijn om aan het eind wat geld terug te krijgen. Een partij als Essent zal niet snel omvallen, ben dus niet bang om dat kwijt te raken.

Dus check even of hun schattingen kloppen met je daadwerkelijke verbruik van de afgelopen jaren. En je kan het ook zelf weer wat aanpassen naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Laatst online: 16-09 10:40
Malarky schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:13:
[...]
Mijn 1 jaar Vattenfall contract loopt ook op 31-8 af :9. Ik ik had Vattenfall benaderd met jouw vraag omdat ik veel tegenstrijdige berichten zag. Er werd mij verteld dat je wel handmatig Blijven Loont moet hebben geactiveerd in je Mijn Vattenfall om straks de aantrekkelijke variabele tarieven te krijgen en niet het - nu wel - erg dure modelcontract met variabele tarieven. Bij mij was Blijven Loont ook niet geactiveerd, dus ik krijg pas vanaf 3 weken geleden 10% korting op mijn stroom (na 10 maanden onnodig teveel betaald te hebben).
Hoe bedoel je "vanaf 3 weken geleden"? Je variabele tarief is toch nog niet ingegaan? En ik heb geprobeerd handmatig aan te zetten maar ik kom steeds uit bij de overzichtspagina van mijn account. Of heb je dat via de klantenservice geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

EHVDGXTE schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:26:
11,5ct zie de tabel boven jouw post :)
THE_BASE schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:33:
[...]

Ik zie in de berekenmodule nog altijd de verhoogde prijzen. Daarnaast ben ik benieuwd waarom je in de tabel de eerste bedragen doorgestreept hebt. Is dat i.v.m. de btw?
Ik wacht wel even tot het tarievenblad.pdf wordt geupdated anders moet ik met de hand de prijzen gaan berekenen voor komende 3 jaar. Gezien de berekenigsmodule op de website zitten de nieuwe prijzen in de pijplijn en komen spoeding online. Zal dan de tabel updaten.
crispo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:16:
[...]

Hoe bedoel je "vanaf 3 weken geleden"? Je variabele tarief is toch nog niet ingegaan? En ik heb geprobeerd handmatig aan te zetten maar ik kom steeds uit bij de overzichtspagina van mijn account. Of heb je dat via de klantenservice geregeld?
Ik heb 3 weken gelden de Blijven Loont korting handmatig geactiveerd in de Mijn Vattenfall omgeving, vanaf die dag kreeg ik 10% korting op stroom, ondanks dat mijn contract al 10 maanden loopt.

Ik begreep van de klantenservice dat ik Blijven Loont moest gaan activeren om straks na afloop van dit jaarcontract op 31/8 het aantrekkelijke variabele tarief te gaan ontvangen.

Volgens mij heb ik de activatie hier gedaan: https://www.vattenfall.nl...jn-vattenfall/#/vf/extras

[ Voor 39% gewijzigd door Malarky op 28-06-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
Goedemiddag,

Misschien een stomme vraag, waar kan je bij de GC proefberekening je opbrengst van je pv panelen invoeren?
Of in mijn geval 4500kwh- 3500kwh opbrengst pv panelen = 1000kwh invoeren?

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaittamW
Olrac.Srednjim schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:39:
Goedemiddag,

Misschien een stomme vraag, waar kan je bij de GC proefberekening je opbrengst van je pv panelen invoeren?
Dat kan je niet invullen. Je kan gewoon 1000 kWh invullen. Bij de aanvraagprocedure is er een vraag of je panelen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Malarky schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:30:
[...]
Ik heb 3 weken gelden de Blijven Loont korting handmatig geactiveerd in de Mijn Vattenfall omgeving, vanaf die dag kreeg ik 10% korting op stroom, ondanks dat mijn contract al 10 maanden loopt.

Ik begreep van de klantenservice dat ik Blijven Loont moest gaan activeren om straks na afloop van dit jaarcontract op 31/8 het aantrekkelijke variabele tarief te gaan ontvangen.

Volgens mij heb ik de activatie hier gedaan: https://www.vattenfall.nl...jn-vattenfall/#/vf/extras
Goeie deal dan! Bij mij klopt er waarschijnlijk iets niet in m'n account, ik krijg een foutmelding, zit nu te wachten tot klantenservice met reactie komt. Dank voor je hulp in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 07:05
Goedemiddag,

Net zoals bij BudgetEnergie willen ze niet te koop lopen met hun terugleververgoeding, of zelfs de verandering in methode van berekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
[...]

[...]

Wij hebben ook een contract nog tot en met dec (vanaf 1-2-2022) maar is de optie ook niet zichtbaar onder extra's
- Laadpalen met korting
- Exclusief
- Maandelijkse winactie
- Korting op isolatie
- Besparen op energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
crispo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:44:
[...]

Goeie deal dan! Bij mij klopt er waarschijnlijk iets niet in m'n account, ik krijg een foutmelding, zit nu te wachten tot klantenservice met reactie komt. Dank voor je hulp in ieder geval!
Volgens mij hebben wij hetzelfde probleem.

Volgens de chatbot

Jouw Blijven Loont-status, compleet met hoeveel korting je krijgt, vind je in Mijn Vattenfall. Ga naar het tabje 'Overzicht' en kijk bij de tegel 'Mijn voordeel'.

Ook niet zichtbaar

[ Voor 23% gewijzigd door space-one op 28-06-2022 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij GreenChoice via energiecoorporaties krijg ik nu een variabel gastarief van 1,58.
Dat is opvallend veel lager. Even wachten tot na 1 juli? Want als je nu afsluit, dan kan dat nog steeds wijzigen na 1-7 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
stok schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:01:
Bij GreenChoice via energiecoorporaties krijg ik nu een variabel gastarief van 1,58.
Dat is opvallend veel lager. Even wachten tot na 1 juli? Want als je nu afsluit, dan kan dat nog steeds wijzigen na 1-7 toch?
Klopt (is al uitgebreid besproken in dit topic :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

In het verlengde van een aantal reactie over stroom bij leverancier X en gas bij Y: Is er hier iemand die enkel voor gas het 3-jarig GC/Unive Duurzaam Dalen contract (https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/) is aan kunnen gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 28-06-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:09
Lightning89 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:40:
Heeft er iemand bij Mega al een keer een factuur gehad of kostenspecificatie? Er is nu twee keer een bedrag afgeschreven (1tje volgens afspraak, het minimale mogelijk, en een veel hoger bedrag wat ik niet kan plaatsen). Ik heb een bericht verstuurd waar dit vandaan komt. Nog geen reactie.

Als er einde deze week geen PDF of kostenspecificatie beschikbaar is ga ik storneren, is dat de juiste weg?
In samenspraak met Mega gestorneerd. Krijg ik nu een herinnering dat ik moet betalen. Ik heb het verhaal uitgelegd en gevraagd of ze een factuur willen sturen, geen reactie. Wel vreemd dat ze enkel een bedrag vragen zonder enige informatie.

Mijn vertrouwen is zeer diep gedaald. Hebben medetweakers ervaring bij deze partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loading2000
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-08 08:05
Ik heb momenteel een variabel tarief / modelcontract bij VF en vandaag een brief ontvangen met de nieuwe tarieven per 1 juli. Die wijken echter af van de tarieven die in mijn VF staan, zowel de variabele leveringskosten als de overheidsheffingen. Heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinko
  • Laatst online: 14-10-2022
Nou kom ik in het overzicht en in de reacties steeds weer (Univé-) Greenchoice tegen met gunstige tarieven.
Echter als ik naar de site ga met de in de reacties aangegeven links, dan krijg ik een gastarief voorgeschoteld van € 1,95 in plaats van € 1,43.

What's the catch/ wat doe ik dan verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Goedemiddag,

GC saldeert over beide telwerken tot 0 en daarna 11,5 cent de kWh TVL maar die is volgens mij bij jou niet van toepassing.
Vinko schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:33:
Nou kom ik in het overzicht en in de reacties steeds weer (Univé-) Greenchoice tegen met gunstige tarieven.
Echter als ik naar de site ga met de in de reacties aangegeven links, dan krijg ik een gastarief voorgeschoteld van € 1,95 in plaats van € 1,43.

What's the catch/ wat doe ik dan verkeerd?
Niets anders dan net te laat zijn, gisteren zijn de tarieven bij GC Unive aangepast. Die 1,95 voor gas is wel met 21% BTW, dus dat is *0.9 = 1,755 met 9% BTW.

[ Voor 27% gewijzigd door Malarky op 28-06-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Malarky schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:39:
[...]

Niets anders dan net te laat zijn, gisteren zijn de tarieven bij GC Unive aangepast. Die 1,95 voor gas is wel met 21% BTW, dus dat is *0.9 = 1,755 met 9% BTW.
En die 1.43 is denk ik jaar 2 dus met korting. En 9% btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:23
stok schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:01:
Ik heb dit aanbod voor variabel met energiecooperatie 16-6 aangevraagd voor een overstapdatum per 1-7. In dit contractbevestiging kreeg ik de tarieven incl. 21% ( 9% BTW na rectificatiemail, maar tarieven conrrect) voorgeschoteld, met dus 1,42E all in voor gas. Het lijkt mij dat deze tarieven dus ook na vanaf juli ook zullen gelden.
In de mail staat dat de tarieven kloppen, wat dus ook overeenkomt met 9% BTW en dat deze gelden per 1-7. Dit impliceert dat deze niet zullen wijzigen.

Je hebt sws 2 weken bedenktijd dus je kan altijd nog annuleren mocht dit toch niet blijken, maar voorlopig is dit het meest gunstige (variabele) aanbod wat te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Opperpanter2 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:41:
[...]

En die 1.43 is denk ik jaar 2 dus met korting. En 9% btw
Ben bang dat die tarieven ook niet meer geldig zijn, en de nieuwe tarieven al zijn ingevoerd voor nieuwe klanten maar dat het tarievenblad.pdf nog niet is geupdated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vandaag via WhatsApp ook een antwoord op het tarievenblad dat ik op 21 juni gestuurd kreeg (met 21% btw in de tabellen en teksten):

De tarieven zijn inclusief 21% BTW. Dit verandert per 1 juli naar 9% BTW.

Dus die gecommuniceerde tarieven in het tarievenblad zijn echt 21%. Ik zit dan op 43 cent voor normaaltarief stroom en 35 cent voor daltarief stroom. Klopt dit zo'n beetje?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinko
  • Laatst online: 14-10-2022
Op 18 juni heb ik eea ook vergeleken, toen hetzelfde verhaal.
Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Vinko schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:45:
[...]

Op 18 juni heb ik eea ook vergeleken, toen hetzelfde verhaal.
Vreemd.
Oh echt, toen al. Dan wellicht even de GC klantenservice benaderen en vragen wat er aan de hand is en welke tarieven nu van toepassing zijn voor de GC Unive deal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

Update, inmiddels eindelijk een helder en duidelijk antwoord vanuit klachten@greenchoice.nl mbt de rectificatie mail op mijn afgesloten contract op 15-06:
Volgens de huidige informatie zal de overheid de BTW op energie verlagen per 1-7-2022 tot en met 31-12-2022. Voor de periode 3-7-2022 tot 1-1-2023 gaat u het volgende betalen:
Tarieven zonder bTW
elektra enkel 0,36789 euro
elektra normaal 0,39919 euro
elektra dal 0,32966 euro
gas 1,52495 euro

Het BTW-percentage voor de periode 3 juli 2022 tot 1-1-2023 is 9%:
elektra enkel 0,40100 euro
elektra normaal 0,43512 euro
elektra dal 0,35933 euro
gas 1,66220 euro

Het is niet mogelijk om een nieuw tariefblad te sturen daar de tarieven zonder BTW correct zijn vermeld.
Zoals ik al dacht gas 1,66220 euro inclusief 9% btw en niet, zoals de GC helpdesk via WhatApp zei tot 2x toe, €1,84519 per m3 inclusief 9% btw

Eindelijk helder, heeft even geduurd ;)

Heah what?!?? O, signature??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

remier

Tired of spam?

THE_BASE schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:45:
Vandaag via WhatsApp ook een antwoord op het tarievenblad dat ik op 21 juni gestuurd kreeg (met 21% btw in de tabellen en teksten):

De tarieven zijn inclusief 21% BTW. Dit verandert per 1 juli naar 9% BTW.

Dus die gecommuniceerde tarieven in het tarievenblad zijn echt 21%. Ik zit dan op 43 cent voor normaaltarief stroom en 35 cent voor daltarief stroom. Klopt dit zo'n beetje?
Ze zijn echt aan het kloten bij GC mbt btw 9% of 21%.
Wat je moet doen is de kale tarieven pakken exclusief de btw, en die zelf even x 1,09 (9%) doen, dan kom je aan je netto tarief voor Juli t/m December 2022

Heah what?!?? O, signature??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

remier schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:59:
[...]

Ze zijn echt aan het kloten bij GC mbt btw 9% of 21%.
Wat je moet doen is de kale tarieven pakken exclusief de btw, en die zelf even x 1,09 (9%) doen, dan kom je aan je netto tarief voor Juli t/m December 2022
Doe je all-in 21% tarief maar x0.9 dan ben je er ook ;) Bijna te mooi om waar te zijn en toch is het zo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JBS schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:23:
In het verlengde van een aantal reactie over stroom bij leverancier X en gas bij Y: Is er hier iemand die enkel voor gas het 3-jarig GC/Unive Duurzaam Dalen contract (https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/) is aan kunnen gaan?
Even contact gehad met de klantenservice van GC (via WhatsApp) en alleen gas is met dit 3 jarig contract niet mogelijk, wel met een variabel contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brny
  • Laatst online: 16:30
JBS schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 17:32:
[...]
Even contact gehad met de klantenservice van GC (via WhatsApp) en alleen gas is met dit 3 jarig contract niet mogelijk, wel met een variabel contract.
tokjah in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Hoe heb je dat geregeld? Gas uitvinken bij de aanvraag kan, stroom uitvinken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brny
JBS schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:06:
[...]
Hoe heb je dat geregeld? Gas uitvinken bij de aanvraag kan, stroom uitvinken niet.
Scroll even verder daar. 90% van alle vragen en opmerkingen zijn echt al eerder besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

brny schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:08:
[...]

Scroll even verder daar. 90% van alle vragen en opmerkingen zijn echt al eerder besproken.
Destijds (tokjah in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier") kon je stroom nog uitvinken zo te zien, nu kun je alleen gas uitvinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brny
JBS schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:13:
[...]
Destijds (tokjah in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier") kon je stroom nog uitvinken zo te zien, nu kun je alleen gas uitvinken.
Nee, je moet eerst de soort meter op enkel zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

brny schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:15:
[...]

Dank, dat had ik onder het hoofd gezien.
Opvallend wel dat het voorgestelde maandbedrag met alleen gas 40 euro hoger is ten opzichte van de situatie dat ik ook stroom aanvink met 0 verbruik. Tarief voor gas is hetzelfde in een contract met en zonder stroom, aldus de specificaties eronder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brny
JBS schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:39:
[...]

Dank, dat had ik onder het hoofd gezien.
Opvallend wel dat het voorgestelde maandbedrag met alleen gas 40 euro hoger is ten opzichte van de situatie dat ik ook stroom aanvink met 0 verbruik. Tarief voor gas is hetzelfde in een contract met en zonder stroom, aldus de specificaties eronder.
Vermindering energiebelasting gaat via stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:24
Wij zitten ook nog bij Vattenfall en ga van 1,34 naar 1,47 per m3 gas.

Dat leek mij "duur" worden, maar als ik dit zo bekijk mogen we maar blij zijn met Vattenfall? Of heeft iemand ondertussen nog een betere optie gevonden voor gas?

(stroom hebben we een losse leverancier ivm terugleveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Iemand die ook bij HVE zit en een nieuwe machtiging heeft moeten afgeven? Ik wist dat Energyzero het over zou nemen, maar in de mail daarover werd gezegd dat de facturering enz. Hetzelfde zou blijven.

Ik heb de machtiging vernieuwd, dus dat is allemaal geregeld. Alleen vond ik het wel opmerkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tabaqui23
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:49
darkdesign schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:36:
Iemand die ook bij HVE zit en een nieuwe machtiging heeft moeten afgeven? Ik wist dat Energyzero het over zou nemen, maar in de mail daarover werd gezegd dat de facturering enz. Hetzelfde zou blijven.

Ik heb de machtiging vernieuwd, dus dat is allemaal geregeld. Alleen vond ik het wel opmerkelijk.
Ja, bij mij hetzelfde. De factuur kwam wel al van EnergyZero, maar de afschrijving van de bank ging nog via HVE, dat zie je ook op je afschrift. Ik verwacht dat dit volgende maand dan ook veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
Zie deze info van gaslicht.com
Hierin per leverancier tarieven en beleid (naar beneden scrollen).
In hoeverre dit allemaal correct is is me niet bekend.
De ongunstige regeling van BudgetEnergie is opgenomen.

https://www.gaslicht.com/energiebesparing/terugleveren

Ik heb nog een mail verzonden naar gaslicht ivm BudgetEnergie. Miste bij het vergelijken op gaslicht dat rekening gehouden wordt met een dergelijke ongunstige regeling.
Via mail antwoord gekregen. Een gedeelte hiervan:

===
Wij zijn ermee bezig om dit duidelijker op onze website te vermelden. Ook zijn wij aan het uitzoeken wat er precies maandelijks of jaarlijkst gesaldeerd mag worden.
===

Zou mooi zijn als dit gebeurt.
Lijkt mij goed voor de velen die geen idee hebben dat iets dergelijks bestaat.

[ Voor 1% gewijzigd door Lowlands op 28-06-2022 20:47 . Reden: Link aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
@Lowlands je link is stuk.
Denk dat je deze bedoeld?
https://www.gaslicht.com/...C2%A0terugleververgoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05 16:12
Renkie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:30:
Wij zitten ook nog bij Vattenfall en ga van 1,34 naar 1,47 per m3 gas.

Dat leek mij "duur" worden, maar als ik dit zo bekijk mogen we maar blij zijn met Vattenfall? Of heeft iemand ondertussen nog een betere optie gevonden voor gas?

(stroom hebben we een losse leverancier ivm terugleveren)
Dat valt inderdaad reuze mee. Ik had dit ook maar ondanks dit toch gekozen hoor GC 3 jaar dalen. Heb zelf te veel wantrouwen dat er in december weer een verhoging komt. En vergeet natuurlijk niet dat jouw 1e bedrag met 21% btwbis en je 2e genoemde bedrag met 9%. Dus als ze zodadelijk beslissen om vanaf 31 december de btw weer op "normaal" te zetten betaal je wel meer

[ Voor 15% gewijzigd door bjornty op 28-06-2022 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
bjornty schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 21:10:

Dat valt inderdaad reuze mee. Ik had dit ook maar ondanks dit toch gekozen hoor GC 3 jaar dalen. Heb zelf te veel wabtrouwen dat er in december weer een verhoging komt
Dat kan haast niet anders. Er zijn dreigende tekorten en men moet gas elders (duurder) inkopen. Zelfs als de oorlog beslecht wordt en de levering door Rusland hervat wordt, is het nog maar de vraag of dat tegen eenzelfde prijs zal gebeuren.

Alleen als er Europese afspraken gemaakt kunnen worden of de vraag naar gas (bijvoorbeeld door bedrijven) aanzienlijk afneemt, kan een verdere prijsstijging wellicht nog uitblijven. Dat de gasprijs nu mogelijk iets daalt is waarschijnlijk slechts schijn, omdat er nu ook weinig vraag is. In dat opzicht mogen we nog "van geluk spreken" dat die oorlog niet in het najaar begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
brny schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 18:15:
[...]

Top, werkt idd. 1.58 voor gas, maar via cooperatie, niet boervanunive.

Deze onthou ik. 2 juli same price is: bestel variabeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
Ik had mij eerst ingeschreven voor de GC 3 jaar Unive deal, maar na veel twijfelen ben ik voor de iets goedkopere optie gegaan van GC 1 jaar Energie Cooperatie vast. Omdat we aan het verduurzamen zijn en levertijd op ramen en kozijnen is helaas niet best. Maar volgend jaar verwacht ik een veel lager gasverbruik nog te hebben dan nu. Dus liever nu het laagste wat ik kan pakken :)

Ik begrijp dat die niet meer af te sluiten is? I.v.m. advies aan kennissen.
Nu nog 1,80 met 21% btw, straks 1,63 p/m3 met 9% btw. Niet geheel ontevreden aangezien ik als Eneco klant geen blijvenkorting kreeg maar belachelijke hoge tarieven. Dit was voor vast in ieder geval het beste wat ik als nieuwe klant kon krijgen. Misschien heb ik volgend jaar spijt dat ik niet voor 3 jaar dalen ben gegaan maar dat zie ik dan wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
tokjah schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:40:
Ik had mij eerst ingeschreven voor de GC 3 jaar Unive deal, maar na veel twijfelen ben ik voor de iets goedkopere optie gegaan van GC 1 jaar Energie Cooperatie vast. Omdat we aan het verduurzamen zijn en levertijd op ramen en kozijnen is helaas niet best. Maar volgend jaar verwacht ik een veel lager gasverbruik nog te hebben dan nu. Dus liever nu het laagste wat ik kan pakken :)

Ik begrijp dat die niet meer af te sluiten is? I.v.m. advies aan kennissen.
Nu nog 1,80 met 21% btw, straks 1,63 p/m3 met 9% btw. Niet geheel ontevreden aangezien ik als Eneco klant geen blijvenkorting kreeg maar belachelijke hoge tarieven. Dit was voor vast in ieder geval het beste wat ik als nieuwe klant kon krijgen. Misschien heb ik volgend jaar spijt dat ik niet voor 3 jaar dalen ben gegaan maar dat zie ik dan wel weer ;)
Lager verbruik of niet, hogere kosten moet je nooit voor kiezen. Per saldo ben je dan altijd meer kwijt dan nodig. Plus: de kans dat gasprijzen gaan dalen het aankomende jaar is vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
THE_BASE schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Lager verbruik of niet, hogere kosten moet je nooit voor kiezen. Per saldo ben je dan altijd meer kwijt dan nodig. Plus: de kans dat gasprijzen gaan dalen het aankomende jaar is vrij klein.
Ik volg je helemaal niet. Mijn deal nu is 5 cent goedkoper dan de 3 jaar dalen deal was. Dus ik heb de goedkoopste optie gekozen. Ik heb alleen geen zekerheid voor het jaar daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
tokjah schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:45:
[...]

Ik volg je helemaal niet. Mijn deal nu is 5 cent goedkoper dan de 3 jaar dalen deal was. Dus ik heb de goedkoopste optie gekozen. Ik heb alleen geen zekerheid voor het jaar daarna.
Bij welke coöperatie heb je nu afgesloten bij GC 1 jaar vast? Ik zie enkel variabele beschikbaarheid op dit moment, of ik kijk niet goed natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:18
Ik heb een aanbod van Innova Energie, via Nederlandse Energietarieven, voor een jaarcontract voor mijn energie.

Elektriciteit
Leveringskosten € 0,46495
Energiebelasting € 0,04010
ODE € 0,03325
Totaal per kWh: € 0,53830

Gas
Leveringskosten € 1,6608
Overheidsheffing € 0,39591
ODE € 0,09429
Totaal per m3: € 2,15106

Dit is (veel) meer dan ik nu betaal met variabele tarieven. Er wordt ingespeeld op je angst dat alles (nog) veel duurder wordt.

Ik denk dat ik dit aanbod maar moet laten schieten, of is het stiekem toch een goede deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:08
@tokjah klopt, 1 jaar vast via coöperatie is niet meer beschikbaar.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 15:27
ikweethetbeter schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:53:
Ik denk dat ik dit aanbod maar moet laten schieten, of is het stiekem toch een goede deal?
Dat is koffiedik kijken, pas achteraf zal je kunnen zeggen of het een goede deal is geweest of niet. Voor een groot deel hangt het er natuurlijk vanaf wat voor rare fratsen ome Poetin uit gaat halen. Slaat hij nog verder door blijkt het achteraf misschien een erg goede deal te zijn. Dimt hij een beetje zou het ook een slechte deal kunnen zijn.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
tokjah schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:45:
[...]

Ik dacht dat je tarief duurder was, maar door je verbruik lager uit kwam op jaarbasis. Dan zou het onverstandig zijn, in dit geval snap ik je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
Netsrek schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:50:
[...]

Bij welke coöperatie heb je nu afgesloten bij GC 1 jaar vast? Ik zie enkel variabele beschikbaarheid op dit moment, of ik kijk niet goed natuurlijk!
Is niet meer beschikbaar dus. Hij staat er wel tussen maar geeft streepjes bij berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
[...]

space-one schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:47:
[...]

Volgens mij hebben wij hetzelfde probleem.

Volgens de chatbot

Jouw Blijven Loont-status, compleet met hoeveel korting je krijgt, vind je in Mijn Vattenfall. Ga naar het tabje 'Overzicht' en kijk bij de tegel 'Mijn voordeel'.

Ook niet zichtbaar
Ok krijg net eindelijk antwoord van de klantenservice, ze schrijven: "Je hebt echter een vast contract met cashback, hierdoor is het niet mogelijk om ook nog de korting toe te voegen aan je contract. Als je contract afloopt, vanaf 1 september, kunnen we je wel aanbieden om de korting te krijgen. Dus nog eventjes wachten hiervoor."

@Malarky: klopt het dat jij een vast contract zonder cashback hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

pdukers schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:28:
[...]

Variabele contracten hebben in het algemeen in maximale opzegtermijn van 30 dagen. Vroeger werd daar wel nog eens flexibel mee omgegaan, maar het lijkt er op dat de leverancies n.a.v. de faillisement overstappers daar onderling strictere afspraken over gemaakt hebben.
Hoe heet wordt de soep opgediend bij EnergyZero met een Flex contract als je daar weg wilt sneller dan 30 dagen?

Wie heeft er ervaring met de wel/niet in rekening gebrachte opzegvergoeding/boete én hoeveel dagen na opzegging ben je daadwerkelijkvertrokken bij EnergyZero (met Flex overeenkomst)?

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

crispo schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:46:
[...]

Ok krijg net eindelijk antwoord van de klantenservice, ze schrijven: "Je hebt echter een vast contract met cashback, hierdoor is het niet mogelijk om ook nog de korting toe te voegen aan je contract."

@Malarky: klopt het dat jij een vast contract zonder cashback hebt?
Ik heb cashback, welkomstkorting en Blijven Loont (handmatig zelf geactiveerd op of rondom 1 juni) op het 1 jarig contract.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuunO00eZQTCCl0WUXDuqFSqFt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eMBeKa1sazPeCPFxMJh52RWq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vp0kZ_4Ho4AagXc7dJo90403xqg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9aB3B9cJO5ImFLpTkFOfADWZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQiBreM8e8LcRkZGBr4bYfcAajc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w9N4wNaz3hNOXB1rBqcl6xKd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 29-06-2022 12:06 ]

Pagina: 1 ... 213 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4