Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 210 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.462 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Die 1.84 is met 21% BTW, die 1.66 met 9% als ik het nareken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
Volgens mij is de terugleververgoeding 12 cent, dus je kunt daaruit afleiden dat je geen twee verschillende teruglevertarieven hebt afgesproken. Voorbeeld 3 lijkt me dan niet van toepassing.
Ik ga vandaag ook beslissen om mijn jaaraanbod bij Vandebron te herroepen en voor deze 3 jaar Greenchoice te kiezen, dus ik hoop dat mijn eigen theorie klopt :) .

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Heb een mail gehad van vattenfall dat mijn tarieven veranderen per 1-7 en dat ik moet inloggen om de nieuwe tarieven te zien.
Ik krijg echter niet gevonden waar dat tarievenblad dan is op die website.
Vindt alleen iets bij contract maar daar staan zoveel asterisken bij en is totaal niet duidelijk of dat het huidige tarief of het tarief per 1-7 is wel lijkt het hoge BTW tarief nog te gelden.

Vergelijken met het green choice contract is dus ook onduidelijk.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:49
icecreamfarmer schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:13:
Heb een mail gehad van vattenfall dat mijn tarieven veranderen per 1-7 en dat ik moet inloggen om de nieuwe tarieven te zien.
Vindt alleen iets bij contract maar daar staan zoveel asterisken bij en is totaal niet duidelijk of dat het huidige tarief of het tarief per 1-7 is wel lijkt het hoge BTW tarief nog te gelden.

Ik heb dezelfde mail gehad en moest ook even kijken. Staat bij correspondentie (wel via browser, weet niet of je het ook via de app kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:28
icecreamfarmer schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:13:

Bij mij duurde het ook even voordat de brief zichtbaar was. De pagina bleef maar laden en hangen. Uiteindelijk gelukt en een PDF met de nieuwe tarieven kunnen laden en daarin staat dat het BTW tarief van 21% naar 9% gaat. Mijn gasprijs gaat daardoor van € 1,188365 m3 naar € 1,070511 m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

bleekie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:17:
[...]

Ik heb dezelfde mail gehad en moest ook even kijken. Staat bij correspondentie (wel via browser, weet niet of je het ook via de app kan vinden).
Bij mij staat bij correspondentie alleen een verandering van de tarieven per 1 april. Andere correspondentie heb ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
icecreamfarmer schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:23:
[...]

Bij mij staat bij correspondentie alleen een verandering van de tarieven per 1 april. Andere correspondentie heb ik niet.
1 euro per m3, lekker, wil ik ook wel.
https://www.vattenfall.nl...we-tarieven-energiemarkt/
Zozo, ze pakken Eneco er lekker bij zeg :9 (onder: Waarom verlaagt Vattenfall de tarieven niet en Eneco wel?)

[ Voor 7% gewijzigd door PCJR op 22-06-2022 10:37 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
HereIsTom schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:29:
[...]

Precies, ze handelen niet volgens de regels, salderen moet per jaar, dus melding maken bij zowel de ACM als de energieleverancier!
Ik heb contact gehad met Budget energie.
Ze geven geen reden op waarom ze dit veranderd hebben, en ik mag ook niet in contact komen met iemand die me hier meer over kan vertellen.
Ze geven aan: Leveranciers mogen zelf bepalen wat ze terug geven voor de saldering.

Budget energie heeft ook geverifieerd dat het per 1 Juli wordt aangepast.
"Klopt, per 1 Juli zal dit 50% worden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Eldro19 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:44:
[...]

Ik heb contact gehad met Budget energie.
Ze geven geen reden op waarom ze dit veranderd hebben, en ik mag ook niet in contact komen met iemand die me hier meer over kan vertellen.
Ze geven aan: Leveranciers mogen zelf bepalen wat ze terug geven voor de saldering.

Budget energie heeft ook geverifieerd dat het per 1 Juli wordt aangepast.
"Klopt, per 1 Juli zal dit 50% worden"
Over de terugleververgoeding staat alleen dat dit een redelijke vergoeding moet zijn, dan lijkt 50% nog best redelijk als ik lees dat sommige leveranciers maar €0.05 of €0,12 betalen.

Maar het belangrijkste is de saldering per jaar! Dat gaat BudgetEnergie per maand doen en dat mag niet!
In de de maanden van het voorjaar leveren je zonnepanelen het meeste op, met maandelijks salderen ben je dit overschot dus kwijt in de winter. In de lentemaanden krijg je dus maar 50% terug voor je overschot en in de wintermaanden moet je dus dure stroom terug kopen!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:49
icecreamfarmer schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 10:23:
[...]

Ik heb een dag nadat ik de mail heb ontvangen gekeken, misschien dat het even duurt.
Mocht je er iets aan hebben, hier mijn overzicht (3-jarig contract afgelopen december afgesloten en 25% blijven loont korting):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ni972ZDAWQX5PVOSTXI0Ak_Opcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3qwYCbmGgjQYN2nYeMK0Sstm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 23:57
Mijn contract loopt helaas ook af. Ik ben ooit terecht gekomen bij Innova en heb er een contract voor 3 jaar getekend. Ik ben normaal niet zo van het wisselen en met de huidige stijgende prijzen, had ik gehoopt dat ik zelfs voor 5 jaar had vastgezet ;-) Soit, niet gedaan en nu loop ik uit contract.

IK krijg het volgende jaaraanbod. Ik heb via independer, gaslicht.com eens gegevens ingevuld en kan nog niet iets vinden dat gunstiger is, maar mogelijk mis ik iets...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/awl0CIFL-PK_sR7PusTwlTG4inc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/64c7KZHTtpRA5b0UsT2Tt3EW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-uNROxnSufJKIy_Go7OJOYPo7Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AkNIbSByBwjHDzUCQkHLqU8z.png?f=user_large

Via de vergelijkmodules, kom ik altijd >3300 uit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

bleekie schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:05:
[...]

Ik heb een dag nadat ik de mail heb ontvangen gekeken, misschien dat het even duurt.
Mocht je er iets aan hebben, hier mijn overzicht (3-jarig contract afgelopen december afgesloten en 25% blijven loont korting):
[Afbeelding]
Ik heb eigenlijk de nieuwe variabele tarieven nodig. En heb de email 3 dagen geleden ontvangen. Ik zie echter niets staan bij mijn Vattenfall over wat ik nu ga betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashHeaven
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 11:30
Mensen tips voor iemand die 1 augustus voor het eerst een energiecontract moet afsluiten? Geen zonnepanelen aanwezig. Zelf ben ik vooral aan het kijken naar Shell Energy of Greenchoice of zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
wienesroa schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 11:22:
Mijn contract loopt helaas ook af. Ik ben ooit terecht gekomen bij Innova en heb er een contract voor 3 jaar getekend. Ik ben normaal niet zo van het wisselen en met de huidige stijgende prijzen, had ik gehoopt dat ik zelfs voor 5 jaar had vastgezet ;-) Soit, niet gedaan en nu loop ik uit contract.

IK krijg het volgende jaaraanbod. Ik heb via independer, gaslicht.com eens gegevens ingevuld en kan nog niet iets vinden dat gunstiger is, maar mogelijk mis ik iets...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Via de vergelijkmodules, kom ik altijd >3300 uit... 8)7
Dat is duur. Ik heb net bij Pure Energie, waar ik al klant ben, mijn contract met een jaar verlengd met 1,94 per kuub. Dat is 21% btw (neem aan dat die van jou dat ook is, anders ben je nog duurder uit...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 23:57
Giel schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 13:11:
[...]

Dat is duur. Ik heb net bij Pure Energie, waar ik al klant ben, mijn contract met een jaar verlengd met 1,94 per kuub. Dat is 21% btw (neem aan dat die van jou dat ook is, anders ben je nog duurder uit...).
De prijsopbouw
Alle kosten zijn inclusief 21% btw

100% Groene stroom

Dit zijn de kale leveringskosten per kWh.
Normaaltarief € 0,54556 per kWh
Daltarief € 0,46309 per kWh
Teruglevering
€ -1.312,29

Als je jaarlijks meer stroom opwekt dan je verbruikt lever je terug aan het Nederlandse energienet. Daarvoor krijg je een vergoeding van je energieleverancier: de terugleververgoeding. Wij betalen onze klanten een extra voordelige terugleververgoeding: €0,07260 per kWh.
Terugleververgoeding € 0,0726 per kWh
CO₂-gecompenseerd gas
€ 2,21424

Dit zijn de kale leveringskosten per m³
Tarief € 2,21424 per m³
Geschatte kosten per maand

Het maandbedrag is berekend op basis van de gegevens die je hebt ingevuld. De werkelijke kosten kunnen hiervan afwijken. Bijvoorbeeld doordat je meer verbruikt dan je hebt ingevuld, maar ook door veranderingen in belastingen, heffingen of netbeheerkosten.
Geschatte kosten per jaar
€ 366,26
€ 4.395,18

Snelle berekening laat zien dat ze mij 2.21 tellen als nieuwe klant 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 07:00
Bericht van vattenfall binnen (variabel), per 1 juli ga ik betalen (incl btw) €1.48 voor gas (was €1.34) en €0.27 (was €0.24) voor enkeltarief stroom. Prima vergeleken met wat ik rond me heen zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Laatst online: 20-09 07:00
Mania-92 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:36:
Bericht van vattenfall binnen (variabel), per 1 juli ga ik betalen (incl btw) €1.48 voor gas (was €1.34) en €0.27 (was €0.24) voor enkeltarief stroom. Prima vergeleken met wat ik rond me heen zie.
@icecreamfarmer Weet niet of jij ook bestaande klant bent bij vattenfall met een modelcontract van december 2021, maar dit zijn de prijzen die ik heb ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinezzz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 19:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vW2HNkzfmD3vwvxojGTZ4qkBbXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYo1qMKQk1ZJbui7Fcc1JKD8.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren GC/Univé aangevraagd, vandaag contract binnen. Er staat 21%btw, maar lijkt al 9% te zijn.

Volgens mij verder in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Mania-92 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:37:
[...]

@icecreamfarmer Weet niet of jij ook bestaande klant bent bij vattenfall met een modelcontract van december 2021, maar dit zijn de prijzen die ik heb ontvangen.
Ben idd bestaande klant sinds november met variabele tarieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opperpanter2
Martinezzz schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:37:

Gisteren GC/Univé aangevraagd, vandaag contract binnen. Er staat 21%btw, maar lijkt al 9% te zijn.
Mooi al die CMSen waar 21% hardcoded in de teksten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:00
Heeft er iemand bij Mega al een keer een factuur gehad of kostenspecificatie? Er is nu twee keer een bedrag afgeschreven (1tje volgens afspraak, het minimale mogelijk, en een veel hoger bedrag wat ik niet kan plaatsen). Ik heb een bericht verstuurd waar dit vandaan komt. Nog geen reactie.

Als er einde deze week geen PDF of kostenspecificatie beschikbaar is ga ik storneren, is dat de juiste weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MevrouwDeKat
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-09 09:11

MevrouwDeKat

Miauw

Nieuwe tarieven bij PowerPeers zijn bekend, ik hoop dat het ergens goedkoper kan...
Hier geen dubbele meter en ook een slimme meter. Dus ik moet er even induiken. In Oktober "krijgen" we zonnepanelen, maar gezien we nog een oude draaischrijf hebben zal dat volgens mij verder geen invloed hebben op salderingsregelingen en terugleveringsvergoedingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gERdS1Dmwqum7PCG1vhGU4OHeJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ERNvoxPJNr7NvgwMphF1pTJW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 23:30
MevrouwDeKat schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:16:
Nieuwe tarieven bij PowerPeers zijn bekend, ik hoop dat het ergens goedkoper kan...
Hier geen dubbele meter en ook een slimme meter. Dus ik moet er even induiken. In Oktober "krijgen" we zonnepanelen, maar gezien we nog een oude draaischrijf hebben zal dat volgens mij verder geen invloed hebben op salderingsregelingen en terugleveringsvergoedingen.

[Afbeelding]
Ik lees even mee.. zojuist zelfde mail ontvangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 20:05
Kortom, het gaat duurder worden bij PowerPeers.

Stroomtarieven:
Totaaltarief oud: 0,329713
Totaaltarier nieuw: 0,354675
Verhoging: 0,02496

Gastarieven:
Totaaltarief oud: 1,582099
Totaaltarief nieuw: 1,726364
Verschil: 0,144265

Voor mij heeft dit een jaarselijk impact van: 74,88 stroom en 288,53 gas
Per maand: 30,28 euro

[ Voor 6% gewijzigd door Vecodo op 22-06-2022 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Vecodo schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:21:
Kortom, het gaat duurder worden bij PowerPeers.

Stroomtarieven:
Totaaltarief oud: 0,329713
Totaaltarier nieuw: 0,354675
Verhoging: 0,02496

Gastarieven:
Totaaltarief oud: 1,582099
Totaaltarief nieuw: 1,726364
Verschil: 0,144265

Voor mij heeft dit een jaarselijk impact van: 74,88 stroom en 288,53 gas
Per maand: 30,28 euro
Tja waar niet? Vind het nog best redelijke tarieven in deze tijd.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
Kreeg vandaag onderstaande nieuwe prijzen omdat ons contract helaas volgende maand gaat aflopen. Bij energie direct.
Lijkt me niet zo gunstig kan iemand me vertellen of ik naar bovenstaande kwh tarief of onderstaande tarief moet kijken? Voorstel voor 1 jaar vast was nog hoger.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdtJOkv15i0FhFcTUduUsQ5s8x8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fFzqKn6hItrxLsMqXdPxLGvr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door strietboy op 22-06-2022 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:18
Kijk eens naar gc/unive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Is daar een duidelijke link van. Was al paar dagen aan het meelezen maar wat selecteer ik voor de juiste tarieven zeg maar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• storm-biker
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
strietboy schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:10:
Kreeg vandaag onderstaande nieuwe prijzen omdat ons contract helaas volgende maand gaat aflopen. Bij energie direct.
Lijkt me niet zo gunstig kan iemand me vertellen of ik naar bovenstaande kwh tarief of onderstaande tarief moet kijken? Voorstel voor 1 jaar vast was nog hoger.
[Afbeelding]
De bovenste, dat is het all in tarief.
De Greenchoice deal vind je hier: https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/
Het tarievenblad daar is echter nog wel met 21% btw. Dus je moet alles delen door 1.21 en dan keer 1.09 doen om op de prijzen per 1 juli uit te komen.
Bij Greenchoice is de elektriciteit vergelijkbaar met je huidje aanbod, gas gaat echter naar €1.66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:41
En bij GC/Unive is de beste deal dus die 3 jaars deal toch? Ik zie geen optie om voor 1 jaar te kiezen behalve bij variabele prijzen en dat wil je nu natuurlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Bedankt.
Kan er alleen nog niet zo heel enthousiast van worden.
3 jaars
Groene stroom
Normaaltarief (per kWh)
€ 0,4830
Daltarief (per kWh)
€ 0,3989
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 6,3333
Bosgecompenseerd gas
Tarief (per m3)
€ 1,8452
€ 6,3333
storm-biker schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:32:
[...]

De bovenste, dat is het all in tarief.
De Greenchoice deal vind je hier: https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/
Het tarievenblad daar is echter nog wel met 21% btw. Dus je moet alles delen door 1.21 en dan keer 1.09 doen om op de prijzen per 1 juli uit te komen.
Bij Greenchoice is de elektriciteit vergelijkbaar met je huidje aanbod, gas gaat echter naar €1.66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR

[Afbeelding]
1,72 gas, die is wel nice. Niet veel die goedkoper zijn. Mss pak ik deze wel na 1 juli dan. Ik zoek enkel gas. De goedkoopste.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

strietboy schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:10:
Bedankt.

[...]
Je had de korting in het tweede en derde jaar meegekregen?

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
PCJR schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:22:
[...]

1,72 gas, die is wel nice. Niet veel die goedkoper zijn. Mss pak ik deze wel na 1 juli dan. Ik zoek enkel gas. De goedkoopste.
Unive/gc is goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:24

d0s

sssst

strietboy schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:10:
Bedankt.
3 jaars
Groene stroom
Normaaltarief (per kWh)
€ 0,4830
Daltarief (per kWh)
€ 0,3989
€ 6,3333
Bosgecompenseerd gas
Tarief (per m3)
€ 1,8452
€ 6,3333

[...]
Dat zijn de prijzen met 21% btw. Ongeveer 4 cent vanaf halen nog (in elk geval tot einde jaar maar verwacht dat het volgend jaar ook nog wel zo blijft). En 2e en 3e jaar wordt het fors goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Ik lees hier overal gunstige tarieven voor zowel terugleveren als gas bij eneco..
Kan iemand aan mij bevestigen wat de tarieven zijn voor nieuwe klanten vanaf 1 July?

Mijn eigen contract loopt af per 30-07 dus ben opzoek naar een andere leverancier(s)

Wek ongeveer 1200 kWh meer op dan ik verbruik en zit op 1000 m3 gas.
Wat is wijsheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Felke schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:55:
Ik lees hier overal gunstige tarieven voor zowel terugleveren als gas bij eneco..
Kan iemand aan mij bevestigen wat de tarieven zijn voor nieuwe klanten vanaf 1 July?

Mijn eigen contract loopt af per 30-07 dus ben opzoek naar een andere leverancier(s)

Wek ongeveer 1200 kWh meer op dan ik verbruik en zit op 1000 m3 gas.
Wat is wijsheid?
Misschien eens gaan kijken of je je stroom overschot kan opmaken aan verwarmen, dan kun je besparen op je gasverbruik, levert meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
HereIsTom schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:04:
[...]

Misschien eens gaan kijken of je je stroom overschot kan opmaken aan verwarmen, dan kun je besparen op je gasverbruik, levert meer op.
Ja.. Op de langere termijn een warmtepompboiler en warmtepomp zou niet slecht zijn.. Maar, er zit net 2 jaar een nieuwe CV ketel in..dus beetje zonde.
Daarnaast heeft eneco als het goed is 0,41 cent teruglever vergoeding.. Dus dat moet ook een hoop geld opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
Nee zie ik die ook in het aanbod?
En kan je er eventueel ook vanaf?
Maestro schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 20:51:
[...]

Je had de korting in het tweede en derde jaar meegekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

In het tarievenblad wordt een korting van 20% in het tweede jaar en 30% in het derde jaar genoemd:
https://www.greenchoice.n...-dalen-unive-20220518.pdf

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:41
Nou ik was er in 1 avondje wel uit. Kreeg eerst een verlengvoorstel van Energiedirect:

Normaaltarief per kWh € 0,48739
Daltarief per kWh € 0,37728
Vaste leveringskosten per maand € 5,99
Gas per m3 € 2,00827

Daarna gaan kijken naar de deal die hier veel besproken wordt bij Greenchoice. Die ligt een stuk aantrekkelijker, en eigenlijk gelijk al vanaf het eerste jaar. Gezien mijn zonnepanelen vind ik stroom niet zo spannend, gaat vooral om gas. Dat is het eerste jaar 1,66 per m3, tweede jaar 1,43 en derde jaar 1,31. Scheelt aanzienlijk met ED. Hopelijk morgen de bevestiging binnen die de prijzen hierboven bevestigen. Dank voor het delen. Enige wat ik niet helder krijg (als in: duidelijk beschreven) is wat nu precies de terugleververgoeding is bij GC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:01
ZiggyLippens schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 00:24:
Hoi, welke optie lijkt jullie het beste?
Eneco is de enige die een eenmalige korting geeft van €70, de andere hebben geen acties.
[Afbeelding]
hou rekening er mee dat in dit topic de nederlandse leveranciers worden genoemd, niet de vlaamse... totaal andere regels, prijzen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MevrouwDeKat

MevrouwDeKat

Miauw

juwlez schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 18:07:
[...]

Ik lees even mee.. zojuist zelfde mail ontvangen..
Ik ga voor GC/Unive, heb mij aangemeld maar nog geen bevestiging gehad. Blijkbaar kan dat even duren las ik hier in het topic. Dus hopen dat hij morgen binnenkomt!

Electra is iets duurder, maar valt straks weg met de panelen. Gas is 8 cent duurder dan mn huidige prijs (wel met 9% ipv 21% balasting) maar wel weer 6 cent goedkoper, en 3 jaar vast ipv elke keer veranderende prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

laredo schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:41:
Nou ik was er in 1 avondje wel uit. Kreeg eerst een verlengvoorstel van Energiedirect:

[...]
Enige wat ik niet helder krijg (als in: duidelijk beschreven) is wat nu precies de terugleververgoeding is bij GC.
Quote uit contractbevestiging van 3 jaar Duurzaam Dalen GC Unive:
"De vergoeding voor de netto teruglevering is gelijk aan het kale levertarief met een maximum van €0,12 per kWh exclusief btw."

[ Voor 3% gewijzigd door Maestro op 22-06-2022 21:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lowlands
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-09 07:52

Gas per m3 € 2,00827

Daarna gaan kijken naar de deal die hier veel besproken wordt bij Greenchoice. Die ligt een stuk aantrekkelijker, en eigenlijk gelijk al vanaf het eerste jaar. Gezien mijn zonnepanelen vind ik stroom niet zo spannend, gaat vooral om gas. Dat is het eerste jaar 1,66 per m3, tweede jaar 1,43 en derde jaar 1,31. Scheelt aanzienlijk met ED. Hopelijk morgen de bevestiging binnen die de prijzen hierboven bevestigen. Dank voor het delen. Enige wat ik niet helder krijg (als in: duidelijk beschreven) is wat nu precies de terugleververgoeding is bij GC.
@laredo
@Heintje
Hier hetzelfde contract (Greenchoice dalen via Univé)
Bij je mail zit onderin een aantal bijlagen waaronder “voorwaarden netto teruglevering “
Ik heb daar een vraag over gesteld.
mail Greenchoice vandaag:

Aangezien u bij ons als consument ingeschreven staat zullen wij, als u zonnepanelen heeft, de door u teruggeleverde stroom verrekenen met de door u afgenomen stroom. Dit doen we volgend de salderingsregels zoals die wettelijk zijn vastgelegd. Als u in het jaar dat gefactureerd wordt meer stroom heeft teruggeleverd aan het net dan dat u ervan heeft afgenomen is er sprake van netto-teruglevering. In dit geval zal eerst uw verbruik worden gesaldeerd met de teruglevering en voor de kWh's die u meer heeft teruggeleverd dan afgenomen ontvangt u een vergoeding van 12 cent per kWh. In uw contract zijn geen afspraken gemaakt over verrekening per telwerk dus voorbeeld drie is in uw situatie niet van toepassing. U vindt de voorwaarden voor de netto teruglevering in de bijlage van mijn email.

Wijze van salderen is dus oké. Als je echt veel meer produceert dan opmaakt is de terugleververgoeding wel laag. Dat voorbeeld 3 komt uit die voorwaarden en was in mijn ogen ongunstig maar is dus ookniet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lowlands
MevrouwDeKat schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:45:
[...]

Ik ga voor GC/Unive, heb mij aangemeld maar nog geen bevestiging gehad. Blijkbaar kan dat even duren las ik hier in het topic. Dus hopen dat hij morgen binnenkomt!

Electra is iets duurder, maar valt straks weg met de panelen. Gas is 8 cent duurder dan mn huidige prijs (wel met 9% ipv 21% balasting) maar wel weer 6 cent goedkoper, en 3 jaar vast ipv elke keer veranderende prijzen.
@MevrouwDeKat
Dat duurde bij mij tot de volgende ochtend,
Weet niet of je zonnepanelen hebt, zie anders hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 18:43
Felke schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:20:
[...]

Ja.. Op de langere termijn een warmtepompboiler en warmtepomp zou niet slecht zijn.. Maar, er zit net 2 jaar een nieuwe CV ketel in..dus beetje zonde.
Daarnaast heeft eneco als het goed is 0,41 cent teruglever vergoeding.. Dus dat moet ook een hoop geld opleveren.
Airco (ofwel L/L warmtepomp) in de woonkamer? Even heel grof gerekend kan er misschien wel 500m3 van dat gasverbruik af. Die hoge TLV is geen lange termijn garantie natuurlijk gezien het een modelcontract betreft. Dat overschot heb je wel altijd.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
Lowlands schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:52:
[...]

@laredo
@Heintje
H. Als u in het jaar dat gefactureerd wordt meer stroom heeft teruggeleverd aan het net dan dat u ervan heeft afgenomen is er sprake van netto-teruglevering. In dit geval zal eerst uw verbruik worden gesaldeerd met de teruglevering en voor de kWh's die u meer heeft teruggeleverd dan afgenomen ontvangt u een vergoeding van 12 cent per kWh.
Contractjaar of kalenderjaar, ik neem aan het eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

TFHfony

Professional Weirdo

[Afbeelding]
Ook binnengekregen. Ik ben op zoek geweest naar alternatieven, maar kan niet goedkoper vinden (Ik gebruik alleen stroom.)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 23:30
MevrouwDeKat schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 21:45:
[...]

Check, helaas niet interessant voor mij (gebruik alleen stroom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05 16:12

Gas per m3 € 2,00827

Je tarieven kloppen natuurlijk niet. Jij berekent de 9% btw overal in door echter geld dit alleen het eerste half jaar en niet de gehele 3 jaar zoals jij aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Mijn vader moet eventueel een nieuw contract nemen. En zit momenteel bij Vattenfall met een variabel contract. Met de volgende tarieven van 1 juli.

Normaaltarief per kWh € 0,280043
Vaste leveringskosten per maand € 5,40
Netbeheerkosten (Liander) per maand 20,69

Gas per m3 € 1,476754
Netbeheerkosten (Liander) per maand € 15,03

Wat vinden we van deze prijzen? Ik vind dit zelf best goede prijzen voor de huidige markt, maar helaas is het vergelijken erg moeilijk momenteel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 10:43

FlashBang

Hoi.

svennn schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:49:
Mijn vader moet eventueel een nieuw contract nemen. En zit momenteel bij Vattenfall met een variabel contract. Met de volgende tarieven van 1 juli.

Gas per m3 € 1,476754

Wat vinden we van deze prijzen? Ik vind dit zelf best goede prijzen voor de huidige markt, maar helaas is het vergelijken erg moeilijk momenteel.
Netbeheerkosten hoef je in ieder geval nooit mee te nemen in je vergelijking. Verder goede tarieven, lekker blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
juwlez schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:27:
[...]

Check, helaas niet interessant voor mij (gebruik alleen stroom)
Als je het middelt over drie jaar vallen de kosten enorm mee. Als je voor 1 jaar kiest weet je volgend jaar niet waar je aan toe bent. En als je alleen stroom hebt, kun je voor een opzegboete van 75 euro na 2 jaar weg.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Gas per m3 € 1,476754

Lekker blijven zitten, goede tarieven idd, heb soortgelijke tarieven van Engie gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:10:
[...]

Als je het middelt over drie jaar vallen de kosten enorm mee. Als je voor 1 jaar kiest weet je volgend jaar niet waar je aan toe bent. En als je alleen stroom hebt, kun je voor een opzegboete van 75 euro na 2 jaar weg.
Boete is 50 euro per product bij looptijd <1,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
Opperpanter2 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:19:
[...]

Contractjaar of kalenderjaar, ik neem aan het eerste?
@Opperpanter2 ik denk het eerste maar dat staat er niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Lowlands op 23-06-2022 09:22 . Reden: Schrijffout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar-10
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 22:08
Jaarcontract bij Engie verloopt op 19 juli aanstaande. Ik krijg de volgende "aanbieding":

Normaaltarief: 0,52701
Daltarief: 0,50591
Gastarief: 2,36756

Voorschot stijgt van ca. €100 naar ca. €255 per maand. Verschil met modelcontract voor gas is ongeveer 25 cent. Engie wil mij dus graag kwijt.

Ik ga daarom overstappen naar Greenchoice. Bedankt voor de tips in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
Dennisbok schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:20:
Sinds vorig jaar zomer in een nieuwbouwwoning inclusief waterpomp. Vanuit Greenchoice een verlengvoorstel gekregen maar snap hem niet helemaal. Zojuist geprobeerd te bellen maar geen doorkomen aan. Wellicht dat iemand hier het weet.

Heb het volgende voorstel gekregen. Voor de beeldvorming, betaal nu circa 20 eu per maand voor energie. Verbruik circa 4200 kWh per jaar, teruglevering circa 2300 kWh. Kijkend naar het voorstel snap ik de levertarieven echter bij teruglevering had ik iets meer dan de helft van het bedrag verwacht t.o.v. de variable kosten. Saldering is neem ik aan nog steeds van toepassing tegen het zelfde tarief of mis ik iets?

[Afbeelding]
@Dennisbok
Ik heb het volgende voorbeeld saldering ontvangen van Greenchoice
Dit lijkt mij een gunstige wijze en het lijkt dater bij jouw bereken8ng minder gerekend is bij teruglevering dan je hebt opgegeven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZsxXvrpXzMF9UwwsOruNPYXEjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/chRTmVfhTWK0WaEV6UOk8LMU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Greenchoice is 1.84727 euro voor gas. Duurder dus. Gister via whatsapp gekregen. Is al incl 9%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
PCJR schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:55:
[...]

Greenchoice is 1.84727 euro voor gas. Duurder dus. Gister via whatsapp gekregen. Is al incl 9%.
Via een willekeurige coöperatie voor 1,80 per m3 met 21% btw 1 jaar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
henkebek schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:59:
[...]

Via een willekeurige coöperatie voor 1,80 per m3 met 21% btw 1 jaar vast.
Ik wil niet vast. Maar als ik via die link variabel pak... kijk, now we are talking.

1.58 per m3. Zelfs nog met 21%. Dit gaan we doen denk ik. Maar gaat dit nog veranderen per 1 juli? Is me niet duidelijk.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Er lijken een hoop misverstanden en onduidelijkheden te zijn over de Greenchoice 'aanbiedingen', dus wellicht handig om even wat duidelijkheid te scheppen.

Greenchoice heeft een tweetal mogelijkheden om online een contract af te sluiten.

1) Greenchoice / Univé. Dit is een 3 jarig contract waarbij je het tweede jaar 20% en het derde jaar 30% korting krijgt op de KALE tarieven van het eerste jaar. Per saldo is dit een verlaging van zo'n 15% in het tweede jaar en 23% in het derde jaar, omdat de korting niet wordt gegeven over de belastingen en dergelijke (dit percentage is overigens wel afhankelijk van je verbruik). Dit contract kan worden afgesloten via https://www.greenchoice.nl/energie-van-de-boer-unive/. Je hoeft geen klant te zijn van Univé.

Mocht je dit contract willen opzeggen binnen de 3 jaar dan kan dat door een opzegvergoeding te betalen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCi0RxRfb-tzcqXDJVPCzwIN6I0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pNTCAUVJqCBw9syM1nRIaeAt.png?f=fotoalbum_large

2) Greenchoice via een coöperatie. Dit is een 1 jarig of variabel contract, waarbij je ook geen lid hoeft te zijn van de coöperatie. Ik vermoed dat elke coöperatie een klein bedrag ontvangt voor elke klant die zich via die coöperatie-link aansluit. Het variabele contract heeft tot 1 juli enorm gunstige tarieven, maar die gaan op 1 juli wijzigen. Naar wat is nog niet helemaal duidelijk, maar in dit topic worden bedragen genoemd die gelijk zijn aan het 3 jarige Univé contract en de 1 jarige variant van dit contract. Dit laatste 1 jarige contract is iets voordeliger dan het 3 jarige Univé contract, maar dan heb je het echt over een paar euro per maand (afhankelijk van je verbruik). Deze contracten zijn af te sluiten via https://www.greenchoice.n...giecooperaties-overzicht/.

Wat verder handig is om te weten: De tarieven die nu online staan zijn inclusief 21% BTW. Van 1 juli t/m 31 december 2022 is de BTW echter 9%. In de bevestigingen die Greenchoice stuurt staat vermeld dat het tarief inclusief 21% BTW is, maar in werkelijkheid is dit 9%. De tarieven in de bevestigingen zijn dus alleen voor het eerste half jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
PCJR schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:08:
[...]

Ik wil niet vast. Maar als ik via die link variabel pak... kijk, now we are talking.

1.58 per m3. Zelfs nog met 21%. Dit gaan we doen denk ik. Maar gaat dit nog veranderen per 1 juli? Is me niet duidelijk.
Waarschijnlijk is die 1,58 incl 21% btw nog maar 1 week. Dus als je daarop denkt te kunnen besparen…

Het is nu sowieso de vraag wat er gaat gebeuren met de prijzen. De kolencentrales mogen meer stoken, maar aan de andere kant krijgen we wel minder gas binnen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 10:43

FlashBang

Hoi.

PCJR schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:08:
[...]

Dat is idd niet de prijs per 1 juli, maar tot 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:06

Armada

-Wat wil je weten?-

VanRoyal schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:12:
Er lijken een hoop misverstanden en onduidelijkheden te zijn over de Greenchoice 'aanbiedingen', dus wellicht handig om even wat duidelijkheid te scheppen.

[…]

2) Greenchoice via een coöperatie. Dit is een 1 jarig of variabel contract, waarbij je ook geen lid hoeft te zijn van de coöperatie. Ik vermoed dat elke coöperatie een klein bedrag ontvangt voor elke klant die zich via die coöperatie-link aansluit. Het variabele contract heeft tot 1 juli enorm gunstige tarieven, maar die gaan op 1 juli wijzigen. Naar wat is nog niet helemaal duidelijk, maar in dit topic worden bedragen genoemd die gelijk zijn aan het 3 jarige Univé contract en de 1 jarige variant van dit contract.
Het is wel duidelijk, diverse mensen hebben contact opgenomen met Greenchoice via Whatsapp en telefoon, waaronder ik. Maar de communicatie is natuurlijk schandalig. As we speak staan de tarieven op de website die per 1 juli ophouden te bestaan (en dus in de praktijk niet af te sluiten zijn). Op de FAQ van de site staat duidelijk dat iedereen uiterlijk de 20e informatie krijgt over de nieuwe tarieven.
Om het helemaal onoverzichtelijk te maken krijg je een contractbevestiging/tarievenblad die al 9% BTW bevat (met headers van 21% BTW) die sowieso nu in juli ingaan, terwijl die tarieven altijd vervangen zullen worden door de nieuwe juli-tarieven.

Het is dat we hier in dit forum er meestal bovenop zitten, maar als ik Henk en Ingrid ben die nu wat gaan afsluiten, een tarievenblad krijgen voor volgende maand (met geen geldigheid qua periode op het tarievenblad), hoe moet ik dan precies achterhalen dat dit de huidige/oude tarieven zijn en dat dit niet is wat ik ga betalen? Zelfs als je de voorwaarden leest en weet dat dit periodiek aangepast kan worden, weet je niet wat de geldigheid van het tarief is en vaak de medewerker aan de telefoon ook niet…
Echt heel slecht.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Armada schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Het is wel duidelijk, [gevolgd door een opsomming waarom het niet duidelijk is]
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

VanRoyal schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:21:
[...]

Het is wel duidelijk, [gevolgd door een opsomming waarom het niet duidelijk is]

;)
Begrijpend lezen is ook een kunst dat begrijp ik. ;)

Jij geeft aan dat: “Naar wat is nog niet helemaal duidelijk”, maar dat is wel duidelijk: Normaal tarief 42ct, daltarief 35ct.

De communicatie van deze tarieven is niet duidelijk en erger nog ronduit misleidend.

[ Voor 9% gewijzigd door Armada op 23-06-2022 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom

Gas per m3 € 1,476754

Zijn voor deze tijd toch prima tarieven, dus lekker laten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Armada schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:28:
[...]

Begrijpend lezen is ook een kunst dat begrijp ik. ;)

Jij geeft aan dat: “Naar wat is nog niet helemaal duidelijk”, maar dat is wel duidelijk: Normaal tarief 42ct, daltarief 35ct.

De communicatie van deze tarieven is niet duidelijk en erger nog ronduit misleidend.
Dat is n.a.v. wat een medewerker via whatsapp aan jou heeft gecommuniceerd. Ik heb gisteren iemand van GC aan de telefoon gehad die zei dat de tarieven nog niet bekend waren en dat die over 5 dagen wel gecommuniceerd zouden worden. Iemand anders in dit topic heeft weer een andere medewerker aan de lijn gehad die aangaf dat ze misschien wel, misschien niet zouden wijzigen. Daar is allemaal nul waarde aan te hechten zolang het niet in een tarievenblad of op hun website is gepubliceerd. Volgens mij zijn we het gewoon eens hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmr1
  • Laatst online: 22:48
Ben benieuwd hoe ze precies die 9% BTW gaan berekenen.

Heb nog een ouderwetse meter die terugdraait.
Dan zal ik op 1 juli en 31 dec 00:00 de standen moeten noteren.

Wat als ik er dan niet ben? vakantie oid…

Deze regeling gaat er vanuit dat iedereen een digitale meter heeft lijkt het…

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Armada schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Het is wel duidelijk, diverse mensen hebben contact opgenomen met Greenchoice via Whatsapp en telefoon, waaronder ik. Maar de communicatie is natuurlijk schandalig. As we speak staan de tarieven op de website die per 1 juli ophouden te bestaan (en dus in de praktijk niet af te sluiten zijn). Op de FAQ van de site staat duidelijk dat iedereen uiterlijk de 20e informatie krijgt over de nieuwe tarieven.
Om het helemaal onoverzichtelijk te maken krijg je een contractbevestiging/tarievenblad die al 9% BTW bevat (met headers van 21% BTW) die sowieso nu in juli ingaan, terwijl die tarieven altijd vervangen zullen worden door de nieuwe juli-tarieven.

Het is dat we hier in dit forum er meestal bovenop zitten, maar als ik Henk en Ingrid ben die nu wat gaan afsluiten, een tarievenblad krijgen voor volgende maand (met geen geldigheid qua periode op het tarievenblad), hoe moet ik dan precies achterhalen dat dit de huidige/oude tarieven zijn en dat dit niet is wat ik ga betalen? Zelfs als je de voorwaarden leest en weet dat dit periodiek aangepast kan worden, weet je niet wat de geldigheid van het tarief is en vaak de medewerker aan de telefoon ook niet…
Echt heel slecht.
Het is niet alleen bij GreenChoice, veel leveranciers doen schimmig over hun precieze tarieven omdat ze niet de werkelijke verhogingen willen zeggen.
Je weet het pas zeker als je het zwart op wit hebt staan en dan nog moet je controleren of het bijv. 9% of 21% is en de kleine lettertjes lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
rmr1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:42:

Je moet inderdaad dan die meterstanden doorgeven (en een foto van maken, dan heb je bewijs), anders gaan ze het gewoon schatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

VanRoyal schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:42:
[...]

Dat is n.a.v. wat een medewerker via whatsapp aan jou heeft gecommuniceerd. Ik heb gisteren iemand van GC aan de telefoon gehad die zei dat de tarieven nog niet bekend waren en dat die over 5 dagen wel gecommuniceerd zouden worden. Iemand anders in dit topic heeft weer een andere medewerker aan de lijn gehad die aangaf dat ze misschien wel, misschien niet zouden wijzigen. Daar is allemaal nul waarde aan te hechten zolang het niet in een tarievenblad of op hun website is gepubliceerd. Volgens mij zijn we het gewoon eens hoor :)
Ik denk het ook wel, maar even ter verduidelijking: ik heb het niet via Whatsapp gedaan, maar telefonisch. En inderdaad wist de medewerker er ook niet van. Die dacht inderdaad dat dit het gewoon was ‘ per 1 juli’. Toen ik aangegeven heb dat er allerlei berichtgeving was over aanpassing van tarieven begon de medewerker te twijfelen en heeft ruggespraak gehouden hierover. Die kwam toen terug: ja, sorry, ik wist dit niet en heb verkeerde informatie gegeven: het wijzigt inderdaad en het kwam een op een met de tarieven van anderen overeen.
Ik begrijp dat dat nog niet keihard is, wellicht is dit beeld ook verkeerd en blijft het zoals het is, maar het viel me op dat de gequote tarieven wel specifiek als Energiecooperatietarief variabel aangehaald werden, anders waren dan andere tarieven (achter de komma) en dat ze een-op-een overeenkwamen met de tarieven die andere forumgebruikers quoten.
Tja, als iemand denkt dat er een kans is dat het zo blijft, dan zou ik die persoon aanraden om het af te sluiten en lekker de 14 dagen bedenktermijn te gebruiken. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:19

Wuursj

want worst is al bezet

rmr1 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:42:

Dat is toch hetzelfde met elke tarief of leverancier wijziging?
Waarschijnlijk krijg je een verzoek om je stand door te geven rondom 1 juli. Net zoals met waterstanden etc.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zuinig
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
9%, 21%, terugleveren, dubbele meter, salderen, belastingen, verbruik, zonnepanelen, etc.

Niet zo verwonderlijk dat medewerkers en klanten haast door de bomen het bos niet meer zien. Ik volg het redelijk hier (uit interesse) maar heb ook af en toe zoiets van, uuuh?! 8)7

Henk en Ingrid (om maar even een metafoor te gebruiken), zijn op die manier makkelijk in het ootje te nemen. Eigenlijk is het van de zotte.

Om het nog maar niet over faillissement en zo te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Zuinig op 23-06-2022 12:39 ]

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
En weer een nieuwsbericht, waarin duidelijk wordt vermeld dat energiemaatschappijen moeten blijven communiceren met 21%. Dat doen overigens nu veel aanbieders al niet.

"Daarnaast vraagt de waakhond dat energiebedrijven de btw-verlaging niet gebruiken om zogenaamde stuntaanbiedingen te doen met een lagere prijs. "Als aanbieders nieuwe contracten aanbieden, moeten ze blijven rekenen met 21 procent btw, want de verlaging geldt maar voor zes maanden. Daarna gaat de prijs dus weer omhoog en mensen zijn over het algemeen langer dan zes maanden klant bij een energiebedrijf", besluit de woordvoerder."

https://www.nu.nl/economi...erken-in-portemonnee.html

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Armada schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:19:
[...]

Ik denk het ook wel, maar even ter verduidelijking: ik heb het niet via Whatsapp gedaan, maar telefonisch. En inderdaad wist de medewerker er ook niet van. Die dacht inderdaad dat dit het gewoon was ‘ per 1 juli’. Toen ik aangegeven heb dat er allerlei berichtgeving was over aanpassing van tarieven begon de medewerker te twijfelen en heeft ruggespraak gehouden hierover. Die kwam toen terug: ja, sorry, ik wist dit niet en heb verkeerde informatie gegeven: het wijzigt inderdaad en het kwam een op een met de tarieven van anderen overeen.
Ik begrijp dat dat nog niet keihard is, wellicht is dit beeld ook verkeerd en blijft het zoals het is, maar het viel me op dat de gequote tarieven wel specifiek als Energiecooperatietarief variabel aangehaald werden, anders waren dan andere tarieven (achter de komma) en dat ze een-op-een overeenkwamen met de tarieven die andere forumgebruikers quoten.
Tja, als iemand denkt dat er een kans is dat het zo blijft, dan zou ik die persoon aanraden om het af te sluiten en lekker de 14 dagen bedenktermijn te gebruiken. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Ik begrijp dus dat de tarieven van Greenchoice Corporatie Variabel stijgen en straks gelijk liggen met het 1-jarig contract zoals die tarieven nu worden gecommuniceerd?

Nu staat er namelijk dat ik zo'n 60 euro per jaar kwijt ben voor Variabel en 215 euro voor 1-jarig contract. Als het zoveel stijgt, heeft een jaarcontract in elk geval weinig zin, behalve dat je in januari nog dezelfde tarieven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
Wuursj schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:32:
[...]

Dat is toch hetzelfde met elke tarief of leverancier wijziging?
Waarschijnlijk krijg je een verzoek om je stand door te geven rondom 1 juli. Net zoals met waterstanden etc.
Precies, je hoeft echt niet precies klokslag middernacht op 1 juli en 1 januari de meterstanden op te nemen, zit altijd een marge in van dagen. Zoveel verbruik je ook weer niet op 1 dag, en dat kunnen ze altijd nog een beetje rechttrekken met schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-09 13:50
Welke website is dat? Als ik zoek naar Unive/gc stroom dan word ik weer naar Greenchoice geleid met €2 m3, terwijl ik de laagste m3 prijs zoek. Ik zit nu bij Powerpeers dus dan valt die 1,72m3 wel mee eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zojuist de afrekening stroom van afgelopen jaar ontvangen. Dat is schrikken, in het licht van de tarieven van de huidige markt. We hebben 40 euro per maand voorschot betaald (480 euro). De vermindering energiebelasting is verhoogd, er is een cashback van 30 euro én we hebben minder verbruikt: totaal verbruik -70 euro. We krijgen 580 euro terug. Bizar dus. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinezzz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 19:22
THE_BASE schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:08:
Zojuist de afrekening stroom van afgelopen jaar ontvangen. Dat is schrikken, in het licht van de tarieven van de huidige markt. We hebben 40 euro per maand voorschot betaald (480 euro). De vermindering energiebelasting is verhoogd, er is een cashback van 30 euro én we hebben minder verbruikt: totaal verbruik -70 euro. We krijgen 580 euro terug. Bizar dus. :)
Kan je mooi als eerste termijn storten in je nieuwe contract ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Armada schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:19:
[...]
Het blijft een lastige keuze. Mocht iemand nu nog twijfelen dan is naar mijn mening de veiligste strategie om nu een 1 jarig coöperatie of 3 jarig Univé contract af te sluiten met ingang ergens begin juli, dan weet je zeker dat je het komende jaar of jaren goed zit met de tarieven die nu zijn gecommuniceerd. Want de tarieven van die contracten kunnen per 1 juli ook nog wijzigen lijkt me? Wellicht gaan die ook wel weer omhoog en dan baal je als je hem niet hebt vastgezet.

Mocht je liever een variabel contract willen en op 1 juli blijkt dat dit contract niet in prijs is gestegen (wat me heel sterk lijkt) dan kun je het 1 of 3 jarig contract annuleren en toch voor het variabele contract gaan. Of als het 1 of 3 jarig contract is gedaald (wat me heel ook sterk lijkt) dan kun je hem annuleren en opnieuw afsluiten tegen een lager tarief.

Het blijft natuurlijk belachelijk dat je er op deze manier over na moet denken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
VanRoyal schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:23:
[...]

Het blijft een lastige keuze. Mocht iemand nu nog twijfelen dan is naar mijn mening de veiligste strategie om nu een 1 jarig coöperatie of 3 jarig Univé contract af te sluiten met ingang ergens begin juli, dan weet je zeker dat je het komende jaar of jaren goed zit met de tarieven die nu zijn gecommuniceerd. Want de tarieven van die contracten kunnen per 1 juli ook nog wijzigen lijkt me? Wellicht gaan die ook wel weer omhoog en dan baal je als je hem niet hebt vastgezet.

Mocht je liever een variabel contract willen en op 1 juli blijkt dat dit contract niet in prijs is gestegen (wat me heel sterk lijkt) dan kun je het 1 of 3 jarig contract annuleren en toch voor het variabele contract gaan. Of als het 1 of 3 jarig contract is gedaald (wat me heel ook sterk lijkt) dan kun je hem annuleren en opnieuw afsluiten tegen een lager tarief.

Het blijft natuurlijk belachelijk dat je er op deze manier over na moet denken...
Zo heb ik het ook gedaan op advies van anderen. De enige twijfel blijft 1 of 3 jaar. Maar ik geloof niet dat we over 1 jaar weer op zeer lage tarieven zitten. Dan zal ik liever langzaam mee en geen zorgen meer de aankomende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 22:35
Ik zie helaas nog steeds niet de nieuwe tarieven van Vattenfall in de online omgeving.
Kan iemand die ook sinds Nov/Dec op een variabel tarief zit die even posten. Dank!

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Laatst online: 22:32
THE_BASE schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:26:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan op advies van anderen. De enige twijfel blijft 1 of 3 jaar. Maar ik geloof niet dat we over 1 jaar weer op zeer lage tarieven zitten. Dan zal ik liever langzaam mee en geen zorgen meer de aankomende jaren.
Ik heb voor 3 jaar gekozen omdat ik denk dat de tarieven niet hard zullen dalen, en stel dat ze weer terug gaan naar 22ct per kwh, dan kan je het contract altijd nog afkopen voor ik geloof 100 of 125 euro.
Met een sterke daling haal je dat bedrag er wel weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:26:
[...]

Ik vond 3 jaar ook heel lang (als jaarlijks overstapper), maar uiteindelijk was het niet heel moeilijk om de keuze te maken aangezien je de garantie hebt dat je volgend jaar 15% minder gaat betalen. Dan is het een simpel rekensommetje tegen die tijd of de overstapboete van 150 euro het waard is om te switchen, mochten de tarieven enorm zijn gedaald. Enige waar ik dan meer over twijfel is het derde jaar, want dat is echt nog wel ver weg, maar dan is de boete nog maar 100 euro en wie weet nemen de energiemaatschappijen die tegen die tijd weer voor hun rekening, zoals ze dat voorheen ook deden toen er nog enige vorm van concurrentie was ;)

Op dit moment gaat Duitsland alweer naar fase 2 (van 3) van het nationaal noodgasplan, dus de kans dat de energieprijzen gaan dalen wordt steeds kleiner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Holland1994 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:04:
[...]

Welke website is dat? Als ik zoek naar Unive/gc stroom dan word ik weer naar Greenchoice geleid met €2 m3, terwijl ik de laagste m3 prijs zoek. Ik zit nu bij Powerpeers dus dan valt die 1,72m3 wel mee eigenlijk.
Ik zou zeggen lees dit topic even een paar posts / pagina's terug en je hebt je antwoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
Robert.r schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:23:
[...]

Thanx voor de info! Ik zit nog in mijn bedenktermijn bij coolblue maar ik ga vrijwel zeker dit contract afsluiten. Scheelt toch heel wat vanwege de welkomstkorting. Verbruik hier is 850m3/j en stroom nihil ivm. zonnepanelen. Wel dubbel telwerk, maar dat lijkt gefixt te kunnen worden naar enkel:)
Ik hoor dat vaker, ook uit het bericht dat je quote dat je het salderen kan baseren op enkel en dubbel of één van de twee. Nu heb ik het aan Pure Energie gevraagd, maar zij zijn vrij kortaf daarin en zeggen alleen dat het afhangt van je verbruik en wanneer je verbruik is.

Zou iemand daar verduidelijking in kunnen geven? Waarom zou ik voor enkeltarief kiezen?

Ik heb een slimme meter met 2 telwerken. Ik snap dat de een voor piekmomenten is (dus overdag) en dal snachts, zoiets. Alleen wat houdt dan enkel en dubbeltarief in?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 22:06
Gommert69 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:30:
Ik zie helaas nog steeds niet de nieuwe tarieven van Vattenfall in de online omgeving.
Kan iemand die ook sinds Nov/Dec op een variabel tarief zit die even posten. Dank!
De tarieven zijn in een eerder stadium al benoemd voor Vattenfall. Ik heb gisteren toevallig te brief ontvangen.
ongeveer 27 cent normaal stroom
ongeveer 23 cent dal stroom
1,48 gas, geen idee of dit al met de 9% belasting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004

d0s

sssst

bjornty schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 22:33:
[...]

Je tarieven kloppen natuurlijk niet. Jij berekent de 9% btw overal in door echter geld dit alleen het eerste half jaar en niet de gehele 3 jaar zoals jij aangeeft
Dat valt nog maar te bezien.. er is gezegd 'voor minimaal een half jaar'.. ik verwacht dat die 9% gewoon zo gaat blijven voorlopig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Lees inmiddels al een half jaartje dagelijks mee met dit forum, leuk dat iedereen er zo mee bezig is maar tegelijk heel triest dat het helaas ook nodig is. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is op welk variabel contract je terecht komt als je op dit moment nog op een vast contract zit. Het lijkt zo op het eerste gezicht vrij willekeurig wat de leverancier met je tarieven doet, maar is daar echt geen lijn in te vinden? Maakt het bv. nog uit hoe lang je klant bent of hoeveel je verbruikt?

Zelf zit ik nog t/m 31-8 bij Vattenfall, maar als dat overgaat naar variabel dan hoop ik dat ik naar de variabele tarieven ga die ook voor andere gelden (vanaf 1 juli) en niet naar de tarieven die je op dat moment als nieuwe klant kan afsluiten (veel gelezen bij andere aanbieders, volgens mij niet bij Vattenfall). Iemand die dit kan bevestigen? Anders ga ik toch ook maar kijken bij 3 jaar GC/Univé..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
crispo schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:03:
Lees inmiddels al een half jaartje dagelijks mee met dit forum, leuk dat iedereen er zo mee bezig is maar tegelijk heel triest dat het helaas ook nodig is.
Het is verbazingwekkend hoe niet-transparant deze markt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
crispo schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:03:
Lees inmiddels al een half jaartje dagelijks mee met dit forum, leuk dat iedereen er zo mee bezig is maar tegelijk heel triest dat het helaas ook nodig is. Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is op welk variabel contract je terecht komt als je op dit moment nog op een vast contract zit. Het lijkt zo op het eerste gezicht vrij willekeurig wat de leverancier met je tarieven doet, maar is daar echt geen lijn in te vinden? Maakt het bv. nog uit hoe lang je klant bent of hoeveel je verbruikt?

Zelf zit ik nog t/m 31-8 bij Vattenfall, maar als dat overgaat naar variabel dan hoop ik dat ik naar de variabele tarieven ga die ook voor andere gelden (vanaf 1 juli) en niet naar de tarieven die je op dat moment als nieuwe klant kan afsluiten (veel gelezen bij andere aanbieders, volgens mij niet bij Vattenfall). Iemand die dit kan bevestigen? Anders ga ik toch ook maar kijken bij 3 jaar GC/Univé..
Dat vroeg ik me ook af en toen kwam ik w.b.t. Vattenfall op deze pagina uit: https://www.vattenfall.nl...r-voordeel/blijven-loont/

Blijkbaar zijn de mensen die flinke korting krijgen ook al een aantal jaren klant én moet je die korting laten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:17
THE_BASE schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:46:
En weer een nieuwsbericht, waarin duidelijk wordt vermeld dat energiemaatschappijen moeten blijven communiceren met 21%. Dat doen overigens nu veel aanbieders al niet.

"Daarnaast vraagt de waakhond dat energiebedrijven de btw-verlaging niet gebruiken om zogenaamde stuntaanbiedingen te doen met een lagere prijs. "Als aanbieders nieuwe contracten aanbieden, moeten ze blijven rekenen met 21 procent btw, want de verlaging geldt maar voor zes maanden. Daarna gaat de prijs dus weer omhoog en mensen zijn over het algemeen langer dan zes maanden klant bij een energiebedrijf", besluit de woordvoerder."

https://www.nu.nl/economi...erken-in-portemonnee.html
"waarin duidelijk wordt vermeld dat " --> "waarin de Consumentenbond verkondigd dat ze vinden dat".
Sinds wanneer heeft de Consumentenbond hier iets over te zeggen?

Overigens biedt de CB zelf ook een energievergelijk-pagina aan. Deze maken ze niet zelf, maar wordt beheerd door Overstappen.nl. Die gaan per 1 juli wel over naar 9%. Ben benieuwd of ze voor de CB-versie een uitzondering gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashHeaven
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 11:30
Ze hebben het toch maar aangepast bij Greenchoice :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35ttpT2v7MCmAXYRDjITWTuk1rQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qwO7CY3mCHmONP7wBufL0xrQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Heeft er iemand op dit forum trouwens al de nieuwe Eneco tarieven per 1 juli gezien? Ik zit bij hun op variabel sinds eind januari en wil naar aanleiding van stijging/daling kijken of het GC/Univé contract voor mij gunstiger is.
Ik dacht dat dit 9 dagen voor 1 juli gecommuniceerd zou worden, maar dat is bij mij nog niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MevrouwDeKat

MevrouwDeKat

Miauw

Duurde even, maar de contractbevestiging van GC/unive is binnen. Contact via whatsapp gehad om de ingangsdatum nog wat aan te passen, ik had even een error in m'n hoofd tijdens het invullen. Ik heb er vertrouwen in dat dat ook goed komt. Fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:40

Matjan

:D

Netsrek schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:54:
Heeft er iemand op dit forum trouwens al de nieuwe Eneco tarieven per 1 juli gezien? Ik zit bij hun op variabel sinds eind januari en wil naar aanleiding van stijging/daling kijken of het GC/Univé contract voor mij gunstiger is.
Ik dacht dat dit 9 dagen voor 1 juli gecommuniceerd zou worden, maar dat is bij mij nog niet het geval.
Ik wacht hier ook op. Klantenservice geeft alleen aan dat er een e-mail komt met tarieven, verder kon er geen informatie worden gegeven.

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Netsrek schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:54:
Je kan het contract afsluiten want je hebt 15 dagen bedenktijd hierna. Je kan het ook niet doen en het risico lopen dat het beoogde contract niet meer aangeboden wordt. Gasprijzen zijn weer omhooggeschoten de laatste dagen. Dikke kans dat ook andere Europese landen noodplannen in werking gaan stellen.

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1 ... 210 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4