Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 209 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.380 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
HereIsTom schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Tja en hij weet dus niet hoe de markt werkt! Marktwerking heeft bijna nooit voor lagere prijzen gezorgd, kijk alleen al naar de zorg.
Maar iemand die kan rekenen snapt dat bij een hogere vraag naar kolen de prijs ook stijgt en aangezien heel Europa nu naar de kolen wil zal de prijs echt niet dalen.
Wat een onzin staat hier. Een zuivere markt zorgt voor meest lage prijzen economisch mogelijk. Dat is een economisch feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Ik heb ook nog geen bevestigingsmail van Greenchoice. Mijn aanname was dat ze elke aanmelding even controleren o.i.d. Als ik inlog op mijn greenchoice, ik ben in het verleden klant geweest, zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7BdJnE3OmVvIRmQqn2Ulp8qOfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u8ThQm60uKKcbTTdndyrqR5o.png?f=fotoalbum_large

Dus gaat nog niet helemaal goed. Zal einde dag of anders morgenvroeg eens informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-09 07:52
Opperpanter2 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:45:
Ik heb ook nog geen bevestigingsmail van Greenchoice. Mijn aanname was dat ze elke aanmelding even controleren o.i.d. Als ik inlog op mijn greenchoice, ik ben in het verleden klant geweest, zie ik dit:

[Afbeelding]

Dus gaat nog niet helemaal goed. Zal einde dag of anders morgenvroeg eens informeren.
@Opperpanter2
Als je inlogt zie je net links naast je profiel je adres. Als je daarop klikt krijg je waarschijnlijk net als ik nu opeens een tweede adres. Dat wordt het nieuwe contract denk ik. Bij mij staat al een ingangsdatum verder nog niets

De klantenservice neemt niet op, zijn nog gesloten hoewel vanaf 830 open volgens de site

[ Voor 5% gewijzigd door Lowlands op 21-06-2022 08:52 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
bjkmemo8 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:52:
[...]

wat is het uitendelijke geworden? 28 juni eindigt mijn vaste contract bij energiedirect
Greenchoice Coöperatie variabel, maar dat was eigenlijk omdat ik deze weken wilde aankijken wat er ging gebeuren rond 1 juli. Zoals het er nu naar uitziet worden de tarieven net zo hoog als 1 of 3 jaar vast, dus ik ga vandaag denk ik maar annuleren en voor langere tijd vastzetten. Dan wordt de keuze weer 1 of 3 jaar.... Net zoals jij weet ik het gewoonweg niet zo goed omdat mijn glazen bol al een tijdje kapot is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
VanRoyal schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:54:
[...]

Greenchoice Coöperatie variabel, maar dat was eigenlijk omdat ik deze weken wilde aankijken wat er ging gebeuren rond 1 juli. Zoals het er nu naar uitziet worden de tarieven net zo hoog als 1 of 3 jaar vast, dus ik ga vandaag denk ik maar annuleren en voor langere tijd vastzetten. Dan wordt de keuze weer 1 of 3 jaar.... Net zoals jij weet ik het gewoonweg niet zo goed omdat mijn glazen bol al een tijdje kapot is ;)
Exact hetzelfde hier. Wachtende op betaalbare prijzen voor variabel, die zijn er niet. Shell Energy voor 1 jaar ook niet meer beschikbaar. Dan was de keuze Greenchoice Corporatie of 3-jaar Dalen. Als ik één of drie jaar op een stapel gooi en het gemiddelde neem is 3 jaar voordeliger (als de prijzen stijgen of gelijk blijven). Daarnaast geeft het even rust. ;)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kc 103
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-05 21:03
Ben dit topic zoveel mogelijk aan t volgen. Wordt er allemaal voor mij niet duidelijk op wat te doen.
Via dit forum advies gevraagd voor hoeveel panelen te leggen en dak volgelegd.
Nu verbruik normaal 1000 kWh en dal 1800 kWh gas 1500 M3.
Heb net 13 panelen (370 wp)op dak (oost en west) en opbrengst waarschijnlijk netto 3300 kWh volgens leverancier.
Heb nu budget energie .
Wat kan ik het beste doen?
Is 3 jaar gc unive wat voor mij ook ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05 16:12
kc 103 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:17:
Ben dit topic zoveel mogelijk aan t volgen. Wordt er allemaal voor mij niet duidelijk op wat te doen.
Heb net 13 panelen (370 wp)op dak (oost en west) en opbrengst waarschijnlijk netto 3300 kWh volgens leverancier.
Heb nu budget energie .

Wat zijn je tarieven en heb je een vast contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kc 103
Heb nu budget energie .
Heb nu variabel contract per 1-7:
Normaal 0.46
Dal 0.41
Gas 1.87
Met 21 procent BTW nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Lowlands schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:49:
[...]

@Opperpanter2
Als je inlogt zie je net links naast je profiel je adres. Als je daarop klikt krijg je waarschijnlijk net als ik nu opeens een tweede adres. Dat wordt het nieuwe contract denk ik. Bij mij staat al een ingangsdatum verder nog niets

De klantenservice neemt niet op, zijn nog gesloten hoewel vanaf 830 open volgens de site
Het werkt nu wel, klantenservice zal wel druk zijn omdat ze zo'n beetje de enigen zijn die vaste contracten aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdistortion
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 16:13
kc 103 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:23:
Heb nu budget energie .
Heb nu variabel contract per 1-7:
Normaal 0.46
Dal 0.41
Gas 1.87
Met 21 procent BTW nog
In ieder geval bij Budget Energie weggaan omdat zij per maand salderen. Dat betekent in de praktijk dat het overschot aan KWh wat je opwekt met je PV in de zomer per maand tegen (lage) terugleveringsvergoeding wordt verrekend en niet meer wordt verrekend met de KWhs die je in de winter uit het net verbruikt.
Zelf ben ik naar GC 1 jaar overgestapt om de saldering per jaar zeker te hebben.

8500Wp zuid 45°, Daikin 8kW hybride EHYHBX08AAV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Gecko123 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:20:
[...]

Wat een onzin staat hier. Een zuivere markt zorgt voor meest lage prijzen economisch mogelijk. Dat is een economisch feit.
Prima hoor, daarom is alles nu ook zo goedkoop ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kc 103
drdistortion schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:37:
[...]

In ieder geval bij Budget Energie weggaan omdat zij per maand salderen. Dat betekent in de praktijk dat het overschot aan KWh wat je opwekt met je PV in de zomer per maand tegen (lage) terugleveringsvergoeding wordt verrekend en niet meer wordt verrekend met de KWhs die je in de winter uit het net verbruikt.
Zelf ben ik naar GC 1 jaar overgestapt om de saldering per jaar zeker te hebben.
Ok dank je wel..keuze blijft voor iedereen lastig natuurlijk..
Drie jaar contract vind ik ook best lang...hoop dat ik nog ergens een jaarcontract kan vinden,. Die variabel contracten moet ik dus zeker niet hebben want die salderen niet over heel jaar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
kc 103 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:45:
[...]

Ok dank je wel..keuze blijft voor iedereen lastig natuurlijk..
Drie jaar contract vind ik ook best lang...hoop dat ik nog ergens een jaarcontract kan vinden,. Die variabel contracten moet ik dus zeker niet hebben want die salderen niet over heel jaar???
1-jarige contracten via Greenchoice:
https://www.greenchoice.n...giecooperaties-overzicht/

Tarieven schelen vrijwel niets met 3-jarig contract, maar na het 2e jaar krijg je 20% korting en na het 3e jaar krijg je 30% korting op de kale tarieven. Bij het 1-jarig contract mag je over een jaar hopen dat die tarieven weer gedaald zijn.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:58

d0s

sssst

Hier ook maar Greenchoice 3 jaar aangevraagd. Nog geen bevestiging maar zie wel het 'nieuwe' contract in Mijn Greenchoice. Was voorheen klant.

Zeker als de BTW 9% blijft is dat voor 3 jaar denk ik toch wel een goede deal. En als het veel goedkoper wordt haal je die afkoopboete er toch wel uit.

edit: zojuist bevestiging ontvangen
+ de tarieven zijn al op basis van 9%, maar er staat nog 21% boven.

In de bestelbevestiging staat alleen niks over de kortingen in het 2e en 3e jaar.. die ga ik wel even goed archiveren :)

[ Voor 50% gewijzigd door d0s op 21-06-2022 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kc 103
THE_BASE schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:48:
[...]

Tarieven schelen vrijwel niets met 3-jarig contract, maar na het 2e jaar krijg je 20% korting en na het 3e jaar krijg je 30% korting op de kale tarieven. Bij het 1-jarig contract mag je over een jaar hopen dat die tarieven weer gedaald zijn.
Kijk dank je wel, tlv zal niet hoog zijn denk daar maar ja ik ben wel zeker van salderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee hoe het volgende zit: contract bij Eneco van mijn moeder loopt 14 juli af. Eneco geeft aan dat ze zo'n 9 dagen van tevoren de variabele tarieven door krijgt. Hier lees ik al dat het zo'n 1,99 euro zou zijn voor gas (op basis van 21% btw). Ik wil haar ook naar 3 jaar Greenchoice over zetten waar het start met 1,84 euro voor gas.

Maar ze heeft zonnepanelen. Heeft het invloed als ze na haar jaarcontract overstapt? Ik heb zelf geen zonnepanelen, dus helaas geen verstand van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:15
[...]

Ik heb hier nooit echt rekening mee gehouden. Weet je toevallig hoe dat bij Mega zit? Voelt wel heel erg als oplichterij, het klopt vast maar maandelijks salderen dan weet je dat je genept wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:24
kc 103 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:50:
[...]

Kijk dank je wel, tlv zal niet hoog zijn denk daar maar ja ik ben wel zeker van salderen!
Je hebt ook nauwelijks overproductie toch? In theorie zo'n 500 kWh, maar dan moet je eerst die 3300 kWh halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 06:43
THE_BASE schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:55:
Iemand een idee hoe het volgende zit: contract bij Eneco van mijn moeder loopt 14 juli af. Eneco geeft aan dat ze zo'n 9 dagen van tevoren de variabele tarieven door krijgt. Hier lees ik al dat het zo'n 1,99 euro zou zijn voor gas (op basis van 21% btw). Ik wil haar ook naar 3 jaar Greenchoice over zetten waar het start met 1,84 euro voor gas.

Maar ze heeft zonnepanelen. Heeft het invloed als ze na haar jaarcontract overstapt? Ik heb zelf geen zonnepanelen, dus helaas geen verstand van.
haar contract loopt af schrijf je, dan wordt er dus een jaarnota gemaakt.
Alles wordt dan verrekend en je begint weer met "0 op de teller" voor het nieuwe contractjaar, bij de huidige leverancier of een nieuwe dat maakt niet uit.

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
insomniac schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:12:
[...]

haar contract loopt af schrijf je, dan wordt er dus een jaarnota gemaakt.
Alles wordt dan verrekend en je begint weer met "0 op de teller" voor het nieuwe contractjaar, bij de huidige leverancier of een nieuwe dat maakt niet uit.
Top, dankjewel. Had wel zo'n vermoeden, maar toch fijn zekerheid te hebben hierover.

Ik kan de teruglevering niet invullen bij Greenchoice, laat ik dat voor wat het is en pas ik zelf later het termijnbedrag aan of haal ik die toch nu direct van het verbruik af?

[ Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 21-06-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Weet iemand misschien hoe dat werkt met annuleren bij Greenchoice? Stel ik stuur ze nu de annulering via e-mail, kan ik dan direct een nieuwe aanvraag doen of loopt dan alles in de soep? Wil het ze zelf wel vragen, maar sta al een tijd in de telefonische wachtrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
VanRoyal schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:18:
Weet iemand misschien hoe dat werkt met annuleren bij Greenchoice? Stel ik stuur ze nu de annulering via e-mail, kan ik dan direct een nieuwe aanvraag doen of loopt dan alles in de soep? Wil het ze zelf wel vragen, maar sta al een tijd in de telefonische wachtrij.
Mijn ervaring met greenchoice opzeggen is dat de e-mail vrijwel niet wordt gelezen. Ik had dit 2 jaar geleden gehad, opgezegd via de e-mail (na 1 dag al van de 14 dagen bedenktijd). Na 10 dagen had ik nog geen bevestiging van de opzegging, toen maar gebeld en daar kreeg ik te horen dat ze gigantisch achter liepen met de e-mail afhandelingen en dat de opzegging dus nog niet verwerkt was. Toen dus maar telefonisch opgezegd. Helaas had ik opgezegd omdat ik toen geen 5 jarig contract wilde. Daar heb ik nu dus wel inmiddels spijt van.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
Armada schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:12:
Hmmm, ben ik nou gek of biedt Shell nu ook geen 1-jaarscontracten meer aan?
ik had nog een tabblad open van gisteren.... Ik had vanochtend besloten om voor 1 jaar shell te gaan, maar na een page refresh is hij inderdaad verdwenen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
VanRoyal schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:18:
Ik heb gebeld, 45 minuten in de wacht gehangen. Toen via WhatsApp een bericht gestuurd en werd de volgende dag keurig gebeld en het contract werd geannuleerd.

Edit: gisterenavond om 21:00 uur de aanvraag gedaan, krijg nu de e-mail binnen. Start op 8-7-2022 (had 7-7-2022 gevraagd, geen idee waarom die datum niet kan), eindigt op 08-07-2025. Maandbedrag klopt ook.

Wat niet klopt, zoals eerder aangehaald: de tarieven. Die zijn lager dan vermeld, maar dat is precies het verschil tussen 21% btw en 9% btw, echter staat er duidelijk 21% btw boven. Geen idee wat ze nu gaan hanteren.

[ Voor 29% gewijzigd door THE_BASE op 21-06-2022 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Alle energie perikelen aan het volgen, sinds januari op variabel bij Eneco, maar wat er per 1 juli gebeurt weet ik nog niet. Ik hoop daar eerdaags duidelijkheid in te krijgen.

We wekken zo'n 4000kWh op elk jaar, verbruik tussen de 3000 en 3500kWh, dus nog wat overcapaciteit.

Sinds vorige week airco in huis waarmee we willen gaan verwarmen.
Totaal 750m3 gasverbruik, dus ik hoop op 350m3 uit te komen door verandering in stoken en 1000kWh extra stroom af te nemen na alle zonnestroom te verbruiken. (1500kWh totaal extra?)

Volgens mij is Greenchoice/Unive dan nu een goede optie. Hou geen zonne-energie meer over, dus TLV doet er niet toe. Salderingsregeling moet wel per 1 jaar worden afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:47

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Greenchoice heeft de aanvragen weer verwerkt van gisteravond... hier de bevestiging ook binnen ook met de onduidelijkheid i.v.m. BTW.

Voor degene die zich afvragen hoe het zit met terugleveren, dit staat er bij mij in:

Terugleververgoeding
Volgens de gegevens van uw aansluiting levert u energie terug aan het net. De vergoeding voor de netto
teruglevering is gelijk aan het kale levertarief met een maximum van €0,12 per kWh exclusief btw. Lees op
greenchoice.nl/voorwaarden de voorwaarden over netto teruglevering

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kc 103
THE_BASE schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:48:
[...]

En hoe saldeert gc dan bij een variabel contract? Doen die dat nog wel per jaar ???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:29:
[...]

Ik heb gebeld, 45 minuten in de wacht gehangen. Toen via WhatsApp een bericht gestuurd en werd de volgende dag keurig gebeld en het contract werd geannuleerd.

Edit: gisterenavond om 21:00 uur de aanvraag gedaan, krijg nu de e-mail binnen. Start op 8-7-2022 (had 7-7-2022 gevraagd, geen idee waarom die datum niet kan), eindigt op 08-07-2025. Maandbedrag klopt ook.

Wat niet klopt, zoals eerder aangehaald: de tarieven. Die zijn lager dan vermeld, maar dat is precies het verschil tussen 21% btw en 9% btw, echter staat er duidelijk 21% btw boven. Geen idee wat ze nu gaan hanteren.
Hier viel het uiteindelijk mee, zo'n 20 minuten in de wacht. Aardige jongen aan de telefoon die me niet kon vertellen wat de variabele coöperatie tarieven zouden worden, maar heeft wel het contract geannuleerd. Ik ga ook maar gewoon voor 3 jaar dalen, ik heb geen zin meer om me er (dagelijks) mee bezig te houden. Aangezien we nu op het eerste niveau van de gascrisis zitten lijkt het me verstandig om gewoon even voor zekerheid te gaan.

Dat BTW verhaal kan nog wel een dingetje worden.... "Nee, ik heb bedrag X incl 21% btw, kijk maar in het tarievenblad. Dat moet nu incl. 9% BTW worden.". Geen idee wat de Algemene Voorwaarden daarover zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 07:40:
[...]

Coolblue vergelijkbaar met Univé? 55 cent voor normaal en 50 cent voor dal. Zo duur heb ik nog amper gezien.
Waar schrijf ik dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
Ik heb mijn gisteren aangevraagde GC/Unive aanbod ook binnen.

Op het tarievenblad in een bijlage staan de tarieven die ik herken uit dit topic.

In het aanbod staat dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewCLAhtDShZ2bYDwp0Ee0WAek18=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OCv6Klz1KeYT4BfG9uxHKn24.png?f=fotoalbum_large

Is dit de BTW-discussie of iets anders? Want gas is 1,66 ipv 1,84. Ik probeer het topic zelf goed bij te houden, maar het is best ingewikkeld en het gaat snel. Excuses als ik iets gemist heb.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Netsrek schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:37:
Alle energie perikelen aan het volgen, sinds januari op variabel bij Eneco, maar wat er per 1 juli gebeurt weet ik nog niet. Ik hoop daar eerdaags duidelijkheid in te krijgen.

We wekken zo'n 4000kWh op elk jaar, verbruik tussen de 3000 en 3500kWh, dus nog wat overcapaciteit.

Totaal 750m3 gasverbruik, dus ik hoop op 350m3 uit te komen door verandering in stoken en 1000kWh extra stroom af te nemen na alle zonnestroom te verbruiken. (1500kWh totaal extra?)

Volgens mij is Greenchoice/Unive dan nu een goede optie. Hou geen zonne-energie meer over, dus TLV doet er niet toe. Salderingsregeling moet wel per 1 jaar worden afgerekend.
Precies, prima optie icm. overschot stroom gebruiken om gas te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Heintje schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:48:
Ik heb mijn gisteren aangevraagde GC/Unive aanbod ook binnen.

Op het tarievenblad in een bijlage staan de tarieven die ik herken uit dit topic.

In het aanbod staat dit:

[Afbeelding]

Is dit de BTW-discussie of iets anders? Want gas is 1,66 ipv 1,84. Ik probeer het topic zelf goed bij te houden, maar het is best ingewikkeld en het gaat snel. Excuses als ik iets gemist heb.
Lijkt mij vrij duidelijk: Levering start 9 juli dus btw is 9%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik quote uit je bericht van vanmorgen om 7:40 uur:
Naar aanleiding van deze post even gekeken bij Coolblue. Zij zijn vergelijkbaar met Shell. Nog wel jaarcontact maar gasprijs is al wel flink verhoogd. Prijzen bij Univé Greenchoice 3-jarig contract zijn nog niet verhoogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lowlands
THE_BASE schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:16:
[...]

Top, dankjewel. Had wel zo'n vermoeden, maar toch fijn zekerheid te hebben hierover.

Ik kan de teruglevering niet invullen bij Greenchoice, laat ik dat voor wat het is en pas ik zelf later het termijnbedrag aan of haal ik die toch nu direct van het verbruik af?
@THE_BASE
Ik heb zojuist gebeld. Moest wel lang wachten maar prima geholpen,
Ze gaat dag na ingang contract de verwachte opbrengst zonnepanelen in het systeem zetten en aan de hand daarvan wordt het termijnbedrag aangepast,
Saldering zou als volgt gaan: eerst normaaltarief eraf en de rest van dal.
Ik heb daar bevestiging van gevraagd via mail. Omdat als per telwerk gesaldeerd wordt ik enkeltarief wil ivm dan gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:50:
[...]

Ik quote uit je bericht van vanmorgen om 7:40 uur:

[...]
Precies, vergelijkbaar met Shell, niet met Univé Greenchoice: jij schreef "Coolblue vergelijkbaar met Univé?".
Misschien dat de tarieven nu verder uit elkaar zijn en vergelijken is lastig nu Shell geen jaarcontract meer aanbiedt, maar de jaarcontracten die twee lagen heel dicht bij elkaar waarbij Shell net wat goedkoper was maar soms minder gunstig icm. zonnepanelen.

[ Voor 39% gewijzigd door SvMp op 21-06-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SvMp schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:49:
[...]

Lijkt mij vrij duidelijk: Levering start 9 juli dus btw is 9%.
Duidelijk?
Er staat boven 21% btw.
Lijkt wel 9% te zijn als ik de tarieven bekijk.
Verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
SvMp schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Precies, prima optie icm. overschot stroom gebruiken om gas te besparen.
Ja, daarom.
Enige waar ik aan twijfel, m'n eindafrekening van Eneco was van 5maart jl. Sinds die tijd sta ik ~1100 kWh in de plus. Met mn TLV van €0,20 een ruime 220€, maar die kan ik deze winter niet inzetten voor verwarming. Hmm...
Al is de eindafrekening van GC/Unive dan natuurlijk ook rond deze tijd en is de klok weer rond?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:50:
[...]

Duidelijk?
Er staat boven 21% btw.
Lijkt wel 9% te zijn als ik de tarieven bekijk.
Verwarrend.
Zie ik nu ook. Is idd verwarrend.

Maar als je tarief inclusief door tarief exclusief deelt kom je uit op afgerond 1,09 dus wordt er wel met 9% gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
kc 103 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:41:
[...]

En hoe saldeert gc dan bij een variabel contract? Doen die dat nog wel per jaar ???
Ga er maar vanuit dat elke leverancier bij een variabel contract per tariefperiode (of korter) zal salderen. Zie ook de andere topics hierover.

Saldering per kwartaal of jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
SvMp schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:50:
[...]

Precies, vergelijkbaar met Shell, niet met Univé Greenchoice: jij schreef "Coolblue vergelijkbaar met Univé?".
Coolblue is niet vergelijkbaar met Shell qua tarieven in mijn optiek. Maar excuses als het verwarrend over kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:52:
[...]

Coolblue is niet vergelijkbaar met Shell qua tarieven in mijn optiek. Maar excuses als het verwarrend over kwam.
Toen ze begonnen met die jaarcontracten lagen ze heel dicht bij elkaar, en zag je in dit topic veel afwegingen tussen die twee. Nu is de vergelijking lastiger omdat het jaarcontract niet meer wordt aangeboden door Shell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:39

Armada

-Wat wil je weten?-

VanRoyal schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:44:
[...]

Hier viel het uiteindelijk mee, zo'n 20 minuten in de wacht. Aardige jongen aan de telefoon die me niet kon vertellen wat de variabele coöperatie tarieven zouden worden, maar heeft wel het contract geannuleerd. Ik ga ook maar gewoon voor 3 jaar dalen, ik heb geen zin meer om me er (dagelijks) mee bezig te houden. Aangezien we nu op het eerste niveau van de gascrisis zitten lijkt het me verstandig om gewoon even voor zekerheid te gaan.

Dat BTW verhaal kan nog wel een dingetje worden.... "Nee, ik heb bedrag X incl 21% btw, kijk maar in het tarievenblad. Dat moet nu incl. 9% BTW worden.". Geen idee wat de Algemene Voorwaarden daarover zeggen.
Hier ook geannuleerd. De persoon aan de telefoon wist het ook niet en dacht eerst nog dat de tarieven bleven zoals ze al gecommuniceerd zijn. Na toch wat ruggespraak bleek dat inderdaad de tarieven wijzigen en dat het dus niet interessant wordt om van het Shell Energy contract af te stappen. Ze heeft nog wel even geprobeerd om het normale variabele tarief te slijten en er werd met een enkeltarief geschermd, maar als je daar de kale normaal en daltarieven door het excelsheetje haalt kom je op bijna dezelfde tarieven als waar de energie coöperaties naar aanpassen.

Toch even getwijfeld of ik nog me zou kunnen verzetten tegen de tariefswijziging: er wordt al met 9% BTW gecommuniceerd (alhoewel wel met 21% BTW headers) per ingang van 1 juli en geen notificatie van nieuwe tarieven, terwijl op de site staat dat het voor 20 juni gecommuniceerd zou worden. Maar ach, tijd heb ik niet teveel…

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
THE_BASE schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:16:
[...]

Ik heb mijn verbruik ingevuld met aftrek opbengst zonnepanelen.
Maar GC heeft uiteindelijk gewoon de verbruiksgegevens van de netbeheerder gebruikt. We hebben pas sinds kort zonnepanelen en de hybride warmtepomp wordt deze zomer geplaatst).
Ik pas het later wel aan in het termijnbedrag. De ene maand 100 extra overleef ik wel.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanvanmaal
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-08 22:04
V-8 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:13:
[...]

Ja en nee. Overstappen sowieso een goed idee als je zeker weet dat je netto teruglevert.
Eneco is op dit moment volgens mij niet de interessantste meer. Zie de excelsheet in dit topic voor de terugleververgoedingen.
Is WoonEnergie een betrouwbare partij? Had er nog nooit van gehoord namelijk.

Geen TLV issue => verplaatst

[ Voor 4% gewijzigd door Septillion op 21-06-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Electromonkey schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:02:
[...]

Ik heb hier nooit echt rekening mee gehouden. Weet je toevallig hoe dat bij Mega zit? Voelt wel heel erg als oplichterij, het klopt vast maar maandelijks salderen dan weet je dat je genept wordt.
Om mezelf maar even te beantwoorden, dit staat op we website van Mega:

Hoe verrekenen jullie de opgewekte stroom op mijn jaarnota?

Op je jaarnota trekken we de hoeveelheid stroom die je opwekte af van de verbruikte hoeveelheid stroom. Dit heet "salderen".
Stel dat je op een jaar tijd 2500 kWh stroom verbruikte en 2000 kWh stroom opwekte, zal je voor 500 kWh moeten betalen.
Als je meer stroom hebt geproduceerd dan je hebt verbruikt, ontvang je een terugleververgoeding.

Lijkt erop dat dit dus netjes per jaar gaat. Voor de zekerheid nog even gechecked of dat inderdaad zo is met mijn variabele contract.

Overigens snap ik niet helemaal waarom er niet veel meer aandacht naar Mega gaat? Die hebben toch echt wel scherpe tarieven op dit moment?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eaA-khUEmn4zXVHncEOOeg0W78Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RIPYw1LQBPium1Jb9D21GNkv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Netsrek schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:37:

Ik zou eerst afwachten wat de tarieven van Eneco worden.
Wij verwarmen ook met Airco warmtepomp, dus geen gasverbruik meer voor verwarming en zo kun je je overschot ook voordelig gebruiken.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Mr.Viper schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:38:
Greenchoice heeft de aanvragen weer verwerkt van gisteravond... hier de bevestiging ook binnen ook met de onduidelijkheid i.v.m. BTW.

Voor degene die zich afvragen hoe het zit met terugleveren, dit staat er bij mij in:

Terugleververgoeding
Volgens de gegevens van uw aansluiting levert u energie terug aan het net. De vergoeding voor de netto
teruglevering is gelijk aan het kale levertarief met een maximum van €0,12 per kWh exclusief btw. Lees op
greenchoice.nl/voorwaarden de voorwaarden over netto teruglevering
Maar €0,12 voor je overschot is wel heel erg mager en salderen ze wel per jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
VanRoyal schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:44:
[...]

IK VOLG, hopelijk een goede keuze, als het goed uitpakken doen we een theetje deluxe en anders een halve glas kraanwater :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Niet online
HereIsTom schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:09:
[...]

Ik zou eerst afwachten wat de tarieven van Eneco worden.
Wij verwarmen ook met Airco warmtepomp, dus geen gasverbruik meer voor verwarming en zo kun je je overschot ook voordelig gebruiken.
Goed idee, ik wacht nog even het voorstel af!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Electromonkey schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:02:
[...]

Op je jaarnota trekken we de hoeveelheid stroom die je opwekte af van de verbruikte hoeveelheid stroom. Dit heet "salderen".
Stel dat je op een jaar tijd 2500 kWh stroom verbruikte en 2000 kWh stroom opwekte, zal je voor 500 kWh moeten betalen.
Als je meer stroom hebt geproduceerd dan je hebt verbruikt, ontvang je een terugleververgoeding.

Lijkt erop dat dit dus netjes per jaar gaat. Voor de zekerheid nog even gechecked of dat inderdaad zo is met mijn variabele contract.

Overigens snap ik niet helemaal waarom er niet veel meer aandacht naar Mega gaat? Die hebben toch echt wel scherpe tarieven op dit moment?

[Afbeelding]
Als ik het goed lees dan krijg je maar €0,05 teruglever tarief, das helemaal niks als je €0,46 betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
[...]

[Afbeelding]
1,75 per m3 met 9% BTW is niet echt bijzonder. Bij Greenchoice een jaar vast via coöperatie is dat meen ik 1,62 per m3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Laatst online: 13:49
Ik ben ook maar voor het zeker dalen gegaan van greenchoice.
Gas ben ik niet nodig, dus dat scheelt iets, maar met stroom alleen kom ik toch al op een maandbedrag van 125 euro.

Mochten de prijzen extreem dalen het komende jaar kun je voor 100 a 125 euro per onderdeel wel van het contract af, dus in dat opzicht lijkt me dit een veiligere keuze dan voor variabel te gaan.

We zullen zien wat de toekomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Waarschijnlijk omdat veel mensen zich nog de omgevallen leveranciers (bijv. Welkom Energie) kunnen herinneren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
HereIsTom schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:17:
[...]

Als ik het goed lees dan krijg je maar €0,05 teruglever tarief, das helemaal niks als je €0,46 betaald!
Niet iedereen heeft overschot, dan boeit dat teruglever tarief helemaal niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
HereIsTom schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:17:
[...]

Ja dat is waar. Voor mij geen probleem want ik verbruik meer dan dat er wordt opgewekt maar kan me voorstellen dat dat in veel gevallen anders is.
henkebek schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:18:
[...]

1,75 per m3 met 9% BTW is niet echt bijzonder. Bij Greenchoice een jaar vast via coöperatie is dat meen ik 1,62 per m3.
Wat bedoel je met via coöperatie?
Mawlana schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:42:
[...]

Waarschijnlijk omdat veel mensen zich nog de omgevallen leveranciers (bijv. Welkom Energie) kunnen herinneren. :X
Weet ik van, niet van de details. Voorkom je niet een hoop gedoe door je maandbedrag laag te houden? Dat doe ik iig wel bij Mega.

[ Voor 24% gewijzigd door Electromonkey op 21-06-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Plenkske schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:46:
[...]

Niet iedereen heeft overschot, dan boeit dat teruglever tarief helemaal niks.
Nee klopt, maar omdat hij in zijn voorbeeld overshot wel aanhaalde is Mega dus helemaal niet voordelig als je wel overschot hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
HereIsTom schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:54:
[...]

Nee klopt, maar omdat hij in zijn voorbeeld overshot wel aanhaalde is Mega dus helemaal niet voordelig als je wel overschot hebt.
De vraag die beantwoord werd gaat over salderen.
In het voorbeeld wat ze geven is 500 over om te betalen, niet om terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-02 21:12
Iemand hier laatste tijd nog ervaringen met ZonderGas?

Mijne gaat 05-07 in, dus 14 dagen vooraf moet ik de factuur krijgen om handmatig te betalen. Dat zou +- vandaag zijn.

In het begin ging het zo te lezen hier op het forum niet altijd goed - maar laatste tijd nog mensen waarvan hun ZonderGas is geactiveerd?

Ik denk dat ik morgen of overmorgen even bel als ik nog geen factuur heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Electromonkey schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:52:
[...]

Weet ik van, niet van de details. Voorkom je niet een hoop gedoe door je maandbedrag laag te houden? Dat doe ik iig wel bij Mega.
Het salderen over een langere periode gaat best lastig als je leverancier failliet is. Los daarvan, je zal maar in de winter op zoek moeten gaan naar een nieuwe leverancier... Verwacht geen gunstige prijzen mocht een leverancier omvallen.

Begrijp me niet verkeerd, ik beweer niet dat Mega zal omvallen of dat een grotere leverancier niet kan omvallen. Persoonlijk zou ik niet voor de goedkoopste gaan (goedkoop zou zomaar duurkoop kunnen worden), maar voor een leverancier die iets meer zekerheid biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Babel10 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:40:

Mijne gaat 05-07 in, dus 14 dagen vooraf moet ik de factuur krijgen om handmatig te betalen. Dat zou +- vandaag zijn.

In het begin ging het zo te lezen hier op het forum niet altijd goed - maar laatste tijd nog mensen waarvan hun ZonderGas is geactiveerd?

Ik denk dat ik morgen of overmorgen even bel als ik nog geen factuur heb ontvangen.
Duurde hier de laatste keer ook vrij lang, maar kwam uiteindelijk vanzelf goed, 12 dagen ervoor.
Als je het goed is kun je al inloggen op je account bij Zondergas, daar kun je zien wanneer je ingangsdatum wordt verwacht.
Wat zijn de tarieven van je nieuwe contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Die Cooperaties hebben wel gunstige tarieven zo te zien. Maar de verlaging van de BTW is er nog niet in verwerkt neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:26
Heeft iemand ook tips voor een nieuwe inwoner van Nederland voor wat betreft het afsluiten van een energiecontract?

Het afsluiten van een nieuw (vast) contract lijkt extreem duur. Is het dan wijselijk om voor variabel te gaan?

This message was sent from a galaxy far, far away.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:47

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

HereIsTom schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:11:
[...]

Maar €0,12 voor je overschot is wel heel erg mager en salderen ze wel per jaar?
Ik heb zelf geen zonnepanelen maar dit staat er in mijn contractbevestiging:
Terugleververgoeding
greenchoice.nl/voorwaarden de voorwaarden over netto teruglevering.

Toelichting terugleververgoeding en salderingsregeling

Teruglevering
Als je zelf energie opwekt en eventueel teruglevert, kun je de door jou opgewekte
energie direct gebruiken.
De elektriciteit die je niet direct gebruikt lever je terug aan het openbare net via je
aansluiting. Dit heet teruglevering.

Salderen
De door jou teruggeleverde en verbruikte elektriciteit mag je op jaarbasis tegen elkaar
wegstrepen. Dit heet salderen. Heb je een meter met draaiende telwielen dan loopt
je meter terug. Je jaarlijkse meterstand is dan je netto verbruik / teruglevering.

Netto verbruik
Wanneer je na saldering meer stroom gebruikt dan je opwekt of opgewekt hebt dan
leveren wij je de elektriciteit die je nog nodig hebt. Dit noemen wij netto verbruik.

Netto teruglevering
Wanneer je na saldering meer elektriciteit hebt teruggeleverd dan dat je verbruikt
hebt dan krijg je hier een vergoeding voor. Meer terugleveren dan verbruiken heet
netto teruglevering.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Mr.Viper schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:17:
[...]

Ik heb zelf geen zonnepanelen maar dit staat er in mijn contractbevestiging:

[...]
Dan is jou contract dus inderdaad salderen per jaar, maar als je dus overshot hebt is die €0,12 wel erg karig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babel10
HereIsTom schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:56:
[...]

Duurde hier de laatste keer ook vrij lang, maar kwam uiteindelijk vanzelf goed, 12 dagen ervoor.
Als je het goed is kun je al inloggen op je account bij Zondergas, daar kun je zien wanneer je ingangsdatum wordt verwacht.
Wat zijn de tarieven van je nieuwe contract?
De laatste keer? Je bedoelt toen je contract inging?

Ja ik kan al een tijdje inloggen, staat als volgt:
Contract status "Status onbekend"
Contract startdatum "05-07-2022"

Machtiging is goed doorgekomen, dus nu wachten op de factuur, zodat ik kan betalen en dan start het pas, hebben ze me eerder verteld.

Tarieven heb ik:
Stroom dal = 0,20872
Stroom normaal = 0,24718
Gas = 1,06876
Voor 5 jaar, dus vandaar dat ik er wel bovenop zit.

Maar fijn, bij jou dus 12 dagen vóór leverdatum? Dan wacht ik nog wel even tot minimaal vrijdag voordat ik ga bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kc 103
[...]

Jouw advies ook opgevolgd, 1 jaar GC afgesloten via cooperatie... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuinig
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
Babel10 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:40:
[...]

Machtiging is goed doorgekomen, dus nu wachten op de factuur, zodat ik kan betalen en dan start het pas, hebben ze me eerder verteld.

Tarieven heb ik:
Stroom dal = 0,20872
Stroom normaal = 0,24718
Gas = 1,06876

Maar fijn, bij jou dus 12 dagen vóór leverdatum? Dan wacht ik nog wel even tot minimaal vrijdag voordat ik ga bellen.
ik heb meteen al gebeld, 14 dagen tevoren omdat ik het ook nog niet had. Was iets voorbarig. 2 dagen erna had ik het binnen, de betaal link. Dus hetzelfde als bij Tom. Kans is wel groot dat je, als je de betaling doet, het via de incognito modus in je browser moet doen, dan lukt het ;). Je krijgt dan ook een bevestiging in je mail van ZG.
Voordat de status in het contract wijzigde heeft wel een paar dagen geduurd, maar kwam ook goed. Je hebt nog scherpere tarieven dan ik, top d:)b

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Door de aanpassing van BudgetEnergie om vanaf 1 juli anders te gaan salderen ben ik overgestapt naar energiedirect. Dit kon ook gewoon netjes vanaf 1 juli. Moest wel telefonisch.

Doordat ik over een paar maanden een L/W WP geïnstalleerd krijg en recent extra PV heb, moest ik verbruik inschatten. Uiteraard is het tot die tijd niet veel gas meer.
Ik verwacht niet veel overschot te hebben, daarom voor energiedirect gekozen.
Ze salderen gewoon op het hele jaar.
En minimum maandbedrag is 10 euro.

Ze vertelde dat vanaf morgen nieuwe tarieven gaan gelden bij ze, die iets hoger worden.
Voor mij is dat voor de komende 3 maanden nog niet aan de orde.

Normaal tarief excl belastingen: 40 cent
Dal tarief excl belastingen: 30 cent
incl 21% komt er voor beide 8 cent bij , maar dat is vanaf 1 juli dus 9%

[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 21-06-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisbok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:20
Sinds vorig jaar zomer in een nieuwbouwwoning inclusief waterpomp. Vanuit Greenchoice een verlengvoorstel gekregen maar snap hem niet helemaal. Zojuist geprobeerd te bellen maar geen doorkomen aan. Wellicht dat iemand hier het weet.

Heb het volgende voorstel gekregen. Voor de beeldvorming, betaal nu circa 20 eu per maand voor energie. Verbruik circa 4200 kWh per jaar, teruglevering circa 2300 kWh. Kijkend naar het voorstel snap ik de levertarieven echter bij teruglevering had ik iets meer dan de helft van het bedrag verwacht t.o.v. de variable kosten. Saldering is neem ik aan nog steeds van toepassing tegen het zelfde tarief of mis ik iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUn89MTwmuM9yYgQIUNKq-MNzSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnsuav84PaOdvEt5Xi6OWVRx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
Bij de afname komt nog een shitload ode+btw etc bij. Bij teruglevering niet.
Maar ook hier gaat t volgens mij weer mis. Salderen is op KWH en niet op euros...
Bij overschot kun je een tarief erbij pakken.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:07
Dennisbok schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:20:
Sinds vorig jaar zomer in een nieuwbouwwoning inclusief waterpomp. Vanuit Greenchoice een verlengvoorstel gekregen maar snap hem niet helemaal. Zojuist geprobeerd te bellen maar geen doorkomen aan. Wellicht dat iemand hier het weet.

Heb het volgende voorstel gekregen. Voor de beeldvorming, betaal nu circa 20 eu per maand voor energie. Verbruik circa 4200 kWh per jaar, teruglevering circa 2300 kWh. Kijkend naar het voorstel snap ik de levertarieven echter bij teruglevering had ik iets meer dan de helft van het bedrag verwacht t.o.v. de variable kosten. Saldering is neem ik aan nog steeds van toepassing tegen het zelfde tarief of mis ik iets?

[Afbeelding]
klik even op de i waar het tarief vast verklaart wordt.
Ik heb mijn 1ste jaar bij GC ook even verbaasd gestaan van hoe zij alles in een afrekening zetten.
Maar de tarieven die je ziet bij teruglevering betreft saldering.

[ Voor 29% gewijzigd door ArjoK op 21-06-2022 16:31 ]

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:29
Als ik nu Engie bel, moet ik dan een variabel? of modelcontract? nemen? (ik lever dit jaar 500kWh terug en daarna ca 4.000kWh.

Ik had het idee dat de juffrouw het zelf óók niet meer helemaal kan volgen (wat ik haar niet kwalijk neem gezien de ontwikkelingen).
Wat is op dit moment nog precies het verschil? voor/nadeel van de 1 tov de ander?

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisbok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:20
ArjoK schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:30:
[...]

klik even op de i waar het tarief vast verklaart wordt.
Ik heb mijn 1ste jaar bij GC ook even verbaasd gestaan van hoe zij alles in een afrekening zetten.
Maar de tarieven die je ziet bij teruglevering betreft saldering.
Onder het i'tje staat de opbouw van de prijs. Het gaat mij meer om dat wanneer ik meer dan de helft teruglever het bedrag qua teruglevering een stuk hoger zou moeten zijn dan hier getoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 21:36
Hansieo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:35:
Als ik nu Engie bel, moet ik dan een variabel? of modelcontract? nemen? (ik lever dit jaar 500kWh terug en daarna ca 4.000kWh.

Ik had het idee dat de juffrouw het zelf óók niet meer helemaal kan volgen (wat ik haar niet kwalijk neem gezien de ontwikkelingen).
Wat is op dit moment nog precies het verschil? voor/nadeel van de 1 tov de ander?

tia
wsl is dat tzelfde, variabel en model. Ik moet soms uitleggen aan de helpdesk wat modelcontract is.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:24
PCJR schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:16:
[...]

wsl is dat tzelfde, variabel en model. Ik moet soms uitleggen aan de helpdesk wat modelcontract is.
Er zijn twee verschillende pagina's:
* https://www.engie.nl/energie/aanvragen/
* https://www.engie.nl/energie/modelcontract/aanvragen/

Maar beide lijken dezelfde tarieven te geven momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-09 17:06
Dennisbok schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:20:

[Afbeelding]
Ben niet helemaal thuis in de opbouw bij GC, maar het lijkt mij dat ze hierbij rekenen met ca. 700 normaal / 300 dal saldering ipv de door jou genoemde 2300 kWh.
(Dit obv het vermelde bedrag gedeeld door tarief.)

Zijn ze bij GC wellicht behoudend / proberen ze wat solvabiliteit op te bouwen?
Nog niet helder bij GC, bijv. PV opstelling later geplaatst dan wp mss.?
Hele (energie)jaar bij GC?

Maar goed, ik overzie het ook niet compleet, kijk er nog eens naar en app of bel ze anders.

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:31
MIjn contract bij Eneco loopt 3 juli af. Zojuist nieuwe tarieven doorgekregen, maar die kunnen denk ik nog wijzigen per 1 juli ivm nieuwe prijzen? Zag hier al 1,46 voorbij komen voor gasprijs..?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y63Cfeb2S0LxzxK8HJ1SnLv2cDo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6fcsIrY0zU7wftTYZgLxvRZL.png?f=fotoalbum_large

HODL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Babel10 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:40:
[...]

Tarieven heb ik:
Stroom dal = 0,20872
Stroom normaal = 0,24718
Gas = 1,06876

Ja mijn contract ging al in februari in, maar de tarieven waren toen al hoger als jij nu krijgt.
Wist ook niet dat ze weer 5 jaar aanboden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 20:05
Babel10 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:40:

@Babel10, mijn contract gaat 1 juli 2022 in. Op 17 juni ontving ik een mailtje van Zondergas met een factuur en het verzoek deze te betalen. Na betaling ontving ik nog dezelfde dag een bevestiging per mail dat mijn eerste voorschotnota was betaald. Tevens bevestigden zij dat de volgende voorschotnota's automatisch worden geincasseerd en ik hen hiervoor had gemachtigd.
Ik heb er wel vertrouwen in.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zuinig
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
HereIsTom schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:45:
[...]
Wist ook niet dat ze weer 5 jaar aanboden?
mag 6 maanden van tevoren nieuw contract afsluiten ;)

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het is echt van links naar rechts. Ik vraag me alleen af voor welke duur de tarieven eventueel zullen dalen én of het centenwerk of dubbeltjeswerk zal zijn.

Elektriciteit wordt waarschijnlijk goedkoper na heropenen kolencentrales
https://www.nu.nl/economi...penen-kolencentrales.html

Overigens heeft Shell Energy nu een melding op de website:

Tijdelijk alleen variabele contracten
Op dit moment bieden we geen vaste contracten aan
Door de grote onzekerheid op de energiemarkt zien we een sterk stijgende prijs voor stroom en gas. De prijsontwikkelingen zijn op dit moment lastig in te schatten. Wij bieden om die reden tijdelijk alleen een variabel contract aan.

[ Voor 34% gewijzigd door THE_BASE op 21-06-2022 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babel10
Meubelmaker schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:47:
[...]

@Babel10, mijn contract gaat 1 juli 2022 in. Op 17 juni ontving ik een mailtje van Zondergas met een factuur en het verzoek deze te betalen. Na betaling ontving ik nog dezelfde dag een bevestiging per mail dat mijn eerste voorschotnota was betaald. Tevens bevestigden zij dat de volgende voorschotnota's automatisch worden geincasseerd en ik hen hiervoor had gemachtigd.
Ik heb er wel vertrouwen in.
Yes, zo hoort het te gaan blijkbaar.

Bij jou precies 14 dagen dus, die 14 dagen was bij mij vandaag, maar niks gehad. Einde van de week maar even afwachten, en anders bel ik wel even, ze hoeven alleen maar een link te sturen natuurlijk.

@HereIsTom inderdaad al lange tijd geleden afgesloten, nu hopen dat ze 5 jaar niet failliet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
PCJR schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:52:
Bij tlv topic is een mooie tabel met de gunstigste leverancier met tarieven etc. Is er hier ook een lijst of info met de goedkoopste gastarieven (evt al die na 1 juli) ?

Ik zoek mss een nieuwe gas only leverancier, zit nu bij Frank, mss toch iets vaster laten zetten met een modelcontract ipv pay per day.

Thx

Zelf achter gekomen; na 1 juli de gasprijs:
Eneco 1.69 (21 minuten met een meneer gesproken voordat hij de 1 juli tarieven had...vandaag 1,69 en gister was t 1,49 nagoed... he, lekker duidelijk)
Energie direct 1.87 (weer een wijziging; via de chat nu 2,07 euro met 9%)
Budgetthuis 1.87
Essent 1.88 (via de chat, weer aanpassing: 2,14 met de 9% )
Vattenfall 2.03
Greenchoice 1.85
Engie 2.61 (was nog met 21% en dit was vast tot 1jan ofzo)
Innova 1.85
Delta 2.40 ( incl 21% btw, gister aan de telefoon was het tarief 1.69 magoed, he... https://www.deltaenergie....delta-gas-11-mei-2022.pdf )
Net overzicht! Super handig..
Maar, ik snap niet waarom ik dit hier direct terug zie op bv Gaslicht.. Com
Wordt dat pas na 1 July aangepast of zo? Beetje misleidend als je nu een contract afsluit en je tarief een week later ineens veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-09 13:45
Misschien een beetje offtopic:

In nov ‘krijg’ ik van de werkgever een elektrische auto (lease). Wat is dan wijsheid qua afsluiten stroom, enkel of dubbel? Ik wil GC 3jaar dal af gaan sluiten namelijk. Voor nu Shell is gestopt met 1jaar vast.

De laadkosten betaalt de werkgever. De auto laad je (denk ik) voornamelijk ‘s avonds. Dus dan zou ik dubbel overwegen. Of kan zo een laadpaal aan huis (krijg ik ook vanuit de lease) onderscheid maken tussen enkel en dubbel tarief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Laatst online: 13:53

tomtom901

Moderator General Chat
THE_BASE schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:25:
Het is echt van links naar rechts. Ik vraag me alleen af voor welke duur de tarieven eventueel zullen dalen én of het centenwerk of dubbeltjeswerk zal zijn.

Elektriciteit wordt waarschijnlijk goedkoper na heropenen kolencentrales
https://www.nu.nl/economi...penen-kolencentrales.html
Ja want dat ging met de accijnzen op brandstof ook zo goed. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
Babel10 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:36:
[...]

Yes, zo hoort het te gaan blijkbaar.

Bij jou precies 14 dagen dus, die 14 dagen was bij mij vandaag, maar niks gehad. Einde van de week maar even afwachten, en anders bel ik wel even, ze hoeven alleen maar een link te sturen natuurlijk.

@HereIsTom inderdaad al lange tijd geleden afgesloten, nu hopen dat ze 5 jaar niet failliet gaan.
Nee inderdaad, maar iedere dag dat ik het nu heb, heb ik er al flink mee bespaard 8)
Ik denk dat je donderdag wel bericht krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Exterminator schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:30:

In nov ‘krijg’ ik van de werkgever een elektrische auto (lease). Wat is dan wijsheid qua afsluiten stroom, enkel of dubbel? Ik wil GC 3jaar dal af gaan sluiten namelijk. Voor nu Shell is gestopt met 1jaar vast.

De laadkosten betaalt de werkgever. De auto laad je (denk ik) voornamelijk ‘s avonds. Dus dan zou ik dubbel overwegen. Of kan zo een laadpaal aan huis (krijg ik ook vanuit de lease) onderscheid maken tussen enkel en dubbel tarief?
Net even op GC website gekeken, maar nergens te bekennen wat de tarieven zijn voor 3 jarig contract.

"Helaas kunnen we door de huidige marktsituatie tijdelijk geen nieuwe vaste contracten aanbieden. De energietarieven zijn hiervoor teveel in beweging. We bekijken continu of de situatie het toelaat weer een aanbod te doen." :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:44
Felke schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:40:
[...]

Net even op GC website gekeken, maar nergens te bekennen wat de tarieven zijn voor 3 jarig contract.

"Helaas kunnen we door de huidige marktsituatie tijdelijk geen nieuwe vaste contracten aanbieden. De energietarieven zijn hiervoor teveel in beweging. We bekijken continu of de situatie het toelaat weer een aanbod te doen." :?
https://www.greenchoice.n...boer-unive/#partnerTariff Het gaat om dit 3 jarig contract dat al veelvoudig in dit topic besproken is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 13:39

Armada

-Wat wil je weten?-

Dubbel waarschijnlijk. Bij mij moet ik het gemiddelde tarief opgeven, dat krijg ik vergoed. Dus als je dan voornamelijk in dal laadt…

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
budget energie gaat per maand salderen. Zoals door enkele mensen al is gezegd is dit ongunstig.

Dit staat op de site van ACM ConsuWijzer;

Mijn energieleverancier saldeert niet over de hele periode van mijn energierekening of contractjaar. Wat kan ik doen?
Saldering moet over het totale verbruik van uw jaarafrekening of eindafrekening gaan. Uw leverancier moet kijken naar hoeveel elektriciteit u hebt afgenomen in het contractjaar. En moet de elektriciteit die u zelf hebt opgewekt daarvan af trekken. Uw energieleverancier mag dus niet uitgaan van een gedeelte van uw verbruik. Ook niet als u pas tijdens het contractjaar bent begonnen met het opwekken van elektriciteit.

Verrekent uw energieleverancier uw teruglevering niet met het volledige verbruik? Neem contact op en vraag om uitleg. Misschien is er een fout gemaakt en kan uw leverancier dit voor u oplossen.

Hebt u een slimme meter? Deze meet direct wat u verbruikt en teruglevert. En geeft dit door aan de leverancier. Geeft u de meterstanden zelf door? Met het doorgeven van de meterstanden eindigt de periode voor de rekening. Daarmee stopt ook de periode waarin uw leverancier saldeert. Het kan soms ongunstig zijn als u de meterstanden te vroeg doorgeeft. Bijvoorbeeld in de winterperiode.

Betekent dit dat budget energie niet volgens de regels handeld?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alusion
  • Laatst online: 06:45

Dubbel tarief afsluiten. Auto instellen op laden vanaf 23:00u (wanneer dal begint). En je geeft het gemiddelde bedrag van het normaal en dal tarief op bij de LM. Zo maak je ook nog een paar cent winst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
Felke schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:40:
[...]

@Feike Google op Univé energie. Daar wordt dat nog aangeboden. Uiteindelijk kom je bij Greenchoice.
Net gekeken. Is er nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
berrieberrie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:00:
budget energie gaat per maand salderen. Zoals door enkele mensen al is gezegd is dit ongunstig.

Mijn energieleverancier saldeert niet over de hele periode van mijn energierekening of contractjaar. Wat kan ik doen?
Saldering moet over het totale verbruik van uw jaarafrekening of eindafrekening gaan. Uw leverancier moet kijken naar hoeveel elektriciteit u hebt afgenomen in het contractjaar. En moet de elektriciteit die u zelf hebt opgewekt daarvan af trekken. Uw energieleverancier mag dus niet uitgaan van een gedeelte van uw verbruik. Ook niet als u pas tijdens het contractjaar bent begonnen met het opwekken van elektriciteit.

Verrekent uw energieleverancier uw teruglevering niet met het volledige verbruik? Neem contact op en vraag om uitleg. Misschien is er een fout gemaakt en kan uw leverancier dit voor u oplossen.

Hebt u een slimme meter? Deze meet direct wat u verbruikt en teruglevert. En geeft dit door aan de leverancier. Geeft u de meterstanden zelf door? Met het doorgeven van de meterstanden eindigt de periode voor de rekening. Daarmee stopt ook de periode waarin uw leverancier saldeert. Het kan soms ongunstig zijn als u de meterstanden te vroeg doorgeeft. Bijvoorbeeld in de winterperiode.

@berrieberrie ze zeggen van wel ACM zegt (deze week nog) dat het niet mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:28
Ik heb momenteel 3 maanden vast contract lopen sinds 20 mei en krijg nu het 1 jaar vast voorstel van Coolblue Energie:

Gas Tarief (incl. btw) per m³
Totaal variabele kosten € 1,998101
Variabele leveringskosten inclusief provincietoeslag € 1,507906
Overheidsheffingen € 0,490195
Jaarbedrag (incl. btw)
Totaal vaste kosten € 238,21
Vaste leveringskosten € 70,16
Netbeheerkosten (Enexis Limburg Onbekend) € 168,05
Elektriciteit Tarief (incl. btw) per kWh
Normaal Dal

Totaal variabele kosten normaal € 0,491361
Dal€ 0,439695
Variabele leveringskosten normaaltarief € 0,418015
Variabele leveringskosten daltarief
(Daluren: 21 - 7 uur) € 0,366349
Overheidsheffingen € 0,073346 € 0,073346
Teruglevertarief € 0,095266 € 0,095266

Wat vinden jullie hiervan? Heb 10 zonnepanelen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
berrieberrie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:00:

Precies, ze handelen niet volgens de regels, salderen moet per jaar, dus melding maken bij zowel de ACM als de energieleverancier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjornty
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 25-05 16:12
Scrtz schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:08:
Ik heb momenteel 3 maanden vast contract lopen sinds 20 mei en krijg nu het 1 jaar vast voorstel van Coolblue Energie:

Gas Tarief (incl. btw) per m³
Totaal variabele kosten € 1,998101
Variabele leveringskosten inclusief provincietoeslag € 1,507906
Overheidsheffingen € 0,490195
Jaarbedrag (incl. btw)
Totaal vaste kosten € 238,21
Vaste leveringskosten € 70,16
Netbeheerkosten (Enexis Limburg Onbekend) € 168,05
Elektriciteit Tarief (incl. btw) per kWh
Normaal Dal

Totaal variabele kosten normaal € 0,491361
Dal€ 0,439695
Variabele leveringskosten normaaltarief € 0,418015
Variabele leveringskosten daltarief
(Daluren: 21 - 7 uur) € 0,366349
Overheidsheffingen € 0,073346 € 0,073346
Teruglevertarief € 0,095266 € 0,095266

Wat vinden jullie hiervan? Heb 10 zonnepanelen liggen.
Veel te veel geld. Er zijn tal van goedkopere opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiggyLippens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-07 15:53
Hoi, welke optie lijkt jullie het beste?
Eneco is de enige die een eenmalige korting geeft van €70, de andere hebben geen acties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SODOV40yWJIeEnIQzxZfGBPPxSI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5IAdJ6Aog9YoCpEuYwc3RXEV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowlands
Contract 3 jaar dalen Univé / Greenchoice

Dit contract ontvangen.
In de brief staan tarieven.
In Bijlage voorwaarden wordt verwezen naar het tarievenblad
Op dit tarievenblad zie ik andere tarieven?
Wat is het nu? Kan het tarievenblad nog wijzigen? Contract gaat 1 juli in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZqA5ltTOCs6omA0K9kToI_oMMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLn1L34paVz1oxpYXILEaKH2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kOKt-xagK1ctqSo88QbOVvGN4tA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JunyfOJOdn7kxGC6PgppeIG8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHPMBJ0GAaOyreG2IDXBAWKF7Gw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3i9M4dsxloqSc1UYNT4jRE0c.jpg?f=fotoalbum_large

Er is ook een bijlage terugleveren met 3 voorbeelden.
In de eerste twee gaat het om (gunstig) salderen per jaar,
Voor zover ik begrijp eerst normaal opmaken, rest gaat van dal af

In het derde voorbeeld gaat het om (ongunstig) salderen per telwerk
“Als dit overeengekomen is”.
Ik kan nergens vinden wat nu voor mij geldt…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EuOgru-ICG3dYo_na1_9kyKfquI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTz0ZwefpPQOe6jY3JmQ42Rb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFwZZRrwq5LhDadTvbRlBcD77gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6It645CRiC0Yf7KlWHV6Wrq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hp68
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-06 18:01
Lowlands schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:41:
Contract 3 jaar dalen Univé / Greenchoice

Dit contract ontvangen.
In de brief staan tarieven.
In Bijlage voorwaarden wordt verwezen naar het tarievenblad
Op dit tarievenblad zie ik andere tarieven?
Wat is het nu? Kan het tarievenblad nog wijzigen? Contract gaat 1 juli in.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er is ook een bijlage terugleveren met 3 voorbeelden.
In de eerste twee gaat het om (gunstig) salderen per jaar,
Voor zover ik begrijp eerst normaal opmaken, rest gaat van dal af

In het derde voorbeeld gaat het om (ongunstig) salderen per telwerk
“Als dit overeengekomen is”.
Ik kan nergens vinden wat nu voor mij geldt…

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor dit jaar is er met 9 procent btw gerekend ook al staat er 21
Pagina: 1 ... 209 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4