Geen zinnig woord over te zeggen, dat ligt helemaal aan welk contract je hebt afgesloten.Brent schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:33:
Bij EnergyZero/Zondergas zie ik dat er uurtarieven zijn, betekent dat het voorgestelde maandbedrag dus op het momentele tarief is gebaseerd en kan (en zal) gaan variëren?
Waar naar toe?Djordjo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:25:
[...]
Bij mij een vergelijkbaar iets bij Oxxio. Contract loopt 1 april af, telefonisch wilden ze niets over de nieuwe tarieven vertellen, behalve dat ze lager waren dan het modelcontract. 9 dagen voor afloop contract (precies ook de opzegtermijn) kreeg ik een mail met nieuwe tarieven.
Ben vervolgens zo snel mogelijk overgestapt...
Ik sta op het punt per 6 april over te stappen van Eneco die mij nu 2.58 m3 bieden als vaste klant wat ook nog eens elke maand kan wijzigen, naar vattenfall die op 2.25 zit voor nieuwe klanten. Uiteraard een variabel contract (tot juli) waar ik elk moment weer onderuit kan. Het is kiezen tussen twee kwaden maar het bespaard me iig 'iets'. Overstappen naar een Mega met een borg van 600 euro, geen inzicht in je gebruik (portal moet nog gemaakt worden) etc voel ik mij toch niet helemaal ok bij. Ook omdat er hier op het forum nog zo weinig mensen zijn met daadwerkelijke ervaring.
Ik hou de prijzen in de gaten en kan elk moment weer overstappen.
Dat Eneco mij nu na jaren vaste klant te zijn een hoger tarief geeft dan andere aanbieders doen voor nieuwe klanten baal ik echt van en daarmee ook een principe kwestie geworden.
Dat Eneco mij nu na jaren vaste klant te zijn een hoger tarief geeft dan andere aanbieders doen voor nieuwe klanten baal ik echt van en daarmee ook een principe kwestie geworden.
[ Voor 25% gewijzigd door G4mert op 29-03-2022 09:00 ]
Ik zit nog tot 31-05 met een lopend contract met Essent.
5 jaar geleden afgesloten en laten omzetten naar een enkeltarief, dus geen piek- en daluren tarief.
Ik werkte toen al veel thuis en vrouwlief had onregelmatige diensten, dus dat leek toen wel voordeliger.
Het laatste jaar ben ik inderdaad spekkoper geweest, maar goed, dat blijft natuurlijk niet duren.
Essent raadt me nu aan om over te stappen naar een contract met flexibele prijzen, als ik al wat wil doen. Ze geven aan dat het verstandig is om voorlopig op mijn handen te zitten.
Voor de "grap" eens gekeken wat ik met mijn huidige verbruik zou gaan betalen bij Delta (ik woon in Middelburg, dus dat is iets wat je altijd even hoort te doen
), maar daar zou mijn rekening bijna gaan verdrievoudigen.
5 jaar geleden afgesloten en laten omzetten naar een enkeltarief, dus geen piek- en daluren tarief.
Ik werkte toen al veel thuis en vrouwlief had onregelmatige diensten, dus dat leek toen wel voordeliger.
Het laatste jaar ben ik inderdaad spekkoper geweest, maar goed, dat blijft natuurlijk niet duren.
Essent raadt me nu aan om over te stappen naar een contract met flexibele prijzen, als ik al wat wil doen. Ze geven aan dat het verstandig is om voorlopig op mijn handen te zitten.
Voor de "grap" eens gekeken wat ik met mijn huidige verbruik zou gaan betalen bij Delta (ik woon in Middelburg, dus dat is iets wat je altijd even hoort te doen
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Met borg bedoel je deze e-mail?: Jumpman in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"G4mert schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:31:
Overstappen naar een Mega met een borg van 600 euro [...]
Zo'n e-mail heb ik niet ontvangen, na de bevestigingsmail heb ik een leveringsovereenkomst ontvangen en nergens maken ze melding van een waarborgsom. Mochten ze dat alsnog doen, dan ben ik snel weg
Hmm ok dat doet mij dan toch weer twijfelen om voor Mega te gaan. Die variabele prijzen tot wanneer liggen die 'vast'? Juli?Djordjo schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:45:
[...]
Met borg bedoel je deze e-mail?: Jumpman in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
Zo'n e-mail heb ik niet ontvangen, na de bevestigingsmail heb ik een leveringsovereenkomst ontvangen en nergens maken ze melding van een waarborgsom. Mochten ze dat alsnog doen, dan ben ik snel weg
Je kunt ook kiezen voor een van de dynamische beprijzers, dan betaal je een tarief dat per dag of uur varieert, gebaseerd op actuele inkoop. Er zijn diverse aanbieders, zoals Easyenergy, Frank Energie, Zonneplan etc.G4mert schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:31:
Ik sta op het punt per 6 april over te stappen van Eneco die mij nu 2.58 m3 bieden als vaste klant wat ook nog eens elke maand kan wijzigen, naar vattenfall die op 2.25 zit voor nieuwe klanten. Uiteraard een variabel contract (tot juli) waar ik elk moment weer onderuit kan. Het is kiezen tussen twee kwaden maar het bespaard me iig 'iets'. Overstappen naar een Mega met een borg van 600 euro, geen inzicht in je gebruik (portal moet nog gemaakt worden) etc voel ik mij toch niet helemaal ok bij. Ook omdat er hier op het forum nog zo weinig mensen zijn met daadwerkelijke ervaring.
Actuele prijzen liggen rond de 1.70 - 1.80 per m3 en 0,20 - 0,35 per kwh. Dalen de inkoopprijzen (op zonnige dagen voor stroom bijvoorbeeld) dan dalen je tarieven (en bij stijging andersom natuurlijk).
Klopt heb ik ook gedaan, in september 2021 contract vastgezet voor drie jaar. Betaal nu €0,92,- kuub gas en volgens contract €0.23 stroom maar door 25% korting €0,16 kw Dit jaar met aftrek van mindering energie belasting zelfs nog maar €0,05 de kw. Dit jaar gaan verwarmen met een airco en ben rond de 1,5 en 5 kw stroom kwijt per dag afhankelijk van weer, dus gemiddeld tussen de €0,07 en €0,25 kwijt voor verwarmen. Gasverbruik is gehalveerd.torretje2012 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:50:
[...]
Je had prima je prijzen voor de oorlog kunnen vastzetten voor 5jaar, het is niet dat de hogere prijzen opeens uit de lucht zijn komen vallen....
Daikin FTXM35R/RXM35R
Held! ik had hier helemaal niet bij stil gestaan. Ik heb nl al 10 panelen van zonneplan. Ik stap nu direct naar ze over. idd dag prijzen voor gas voor 1.80m3. En vind het sowieso al een hele fijne partij om mee samen te werken.henkebek schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:20:
[...]
Je kunt ook kiezen voor een van de dynamische beprijzers, dan betaal je een tarief dat per dag of uur varieert, gebaseerd op actuele inkoop. Er zijn diverse aanbieders, zoals Easyenergy, Frank Energie, Zonneplan etc.
Actuele prijzen liggen rond de 1.70 - 1.80 per m3 en 0,20 - 0,35 per kwh. Dalen de inkoopprijzen (op zonnige dagen voor stroom bijvoorbeeld) dan dalen je tarieven (en bij stijging andersom natuurlijk).
Ook doen ze niet aan een borg, of voorschotten. je rekent gewoon elke maand exact af wat je in die maand hebt verbruikt en je kunt ook elke maand opzeggen.
Ik zit daar ook naar te kijken voor over een paar maanden als mijn contract af loopt. Ik zie alleen niets staan over de levering van gas?G4mert schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:48:
[...]
Held! ik had hier helemaal niet bij stil gestaan. Ik heb nl al 10 panelen van zonneplan. Ik stap nu direct naar ze over. idd dag prijzen voor gas voor 1.80m3. En vind het sowieso al een hele fijne partij om mee samen te werken.![]()
Ook doen ze niet aan een borg, of voorschotten. je rekent gewoon elke maand exact af wat je in die maand hebt verbruikt en je kunt ook elke maand opzeggen.
Het kan ook de andere kant op werken. Als Poetin de gaskraan dichtdraait dan schieten de prijzen de lucht in en ben je de Sjaak.G4mert schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:48:
[...]
Held! ik had hier helemaal niet bij stil gestaan. Ik heb nl al 10 panelen van zonneplan. Ik stap nu direct naar ze over. idd dag prijzen voor gas voor 1.80m3. En vind het sowieso al een hele fijne partij om mee samen te werken.![]()
Groetjes, FaceDown.
Ik had ze gebeld maar zal vast ook ergens op de website staan. het staat iig wel in mijn zonneplan app. Levering van gas is tegen de dagprijs. Nu is dat 1.80m3 bij ze. Uiteraard geen garanties voor de toekomst. Maarja alles beter dan bij Eneco voorlopig vastliggen voor 2.60m3.Afas schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 10:53:
[...]
Ik zit daar ook naar te kijken voor over een paar maanden als mijn contract af loopt. Ik zie alleen niets staan over de levering van gas?
Mocht het bij zonneplan ook uit de hand lopen met die prijzen kan je direct weg. Het lekkere is dat je ook geen enkele borg betaald en zelfs geen maandelijkse voorschotten. Echt per maand verbruik betalen, thats it.
Tja dat klopt. Maar gelukkig ben je daar ook zo weg. Mijn alternatief is 2.60 bij Eneco.. of bij een MEGA oid die ik niet helemaal vertrouw. Er is eigenlijk geen 'goede' keuze...FaceDown schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:05:
[...]
Het kan ook de andere kant op werken. Als Poetin de gaskraan dichtdraait dan schieten de prijzen de lucht in en ben je de Sjaak.
Anoniem: 512943
Als het echt escaleert ben je daar wel zo weg, maar heb je niet zo snel een fatsoenlijk nieuw contract onder de 4 euroG4mert schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:07:
[...]
Tja dat klopt. Maar gelukkig ben je daar ook zo weg. Mijn alternatief is 2.60 bij Eneco.. of bij een MEGA oid die ik niet helemaal vertrouw. Er is eigenlijk geen 'goede' keuze...
Maar met 2,60 als alternatief (er zijn vast wel goedkopere toch?) zou ik die gok ook wel durven nemen.
Ik weet er het fijne niet van, maar zoals ik het lees doet MEGA een kredietcheck en moet je €300 per product borg betalen als blijkt dat je een registratie hebt. Ofwel, zichzelf indekken tegen eventuele betalingsproblemen van de klant. Lijkt me juist een betrouwbaar signaal afgeven (dat ze zekerheid willen) dat ze niet van plan zijn om 'om te vallen'.G4mert schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:07:
[...]
Tja dat klopt. Maar gelukkig ben je daar ook zo weg. Mijn alternatief is 2.60 bij Eneco.. of bij een MEGA oid die ik niet helemaal vertrouw. Er is eigenlijk geen 'goede' keuze...
Dat borg verhaal zou mij iig niet afschrikken.
Ok maar wat mij voorlopig tegenhoud is dat er echt niemand hier daadwerkelijk ervaring heeft met mega. Op hun website lijken ze nog helemaal niet klaar. Er is geen klanten portal niks..Chris.nl schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:11:
[...]
Ik weet er het fijne niet van, maar zoals ik het lees doet MEGA een kredietcheck en moet je €300 per product borg betalen als blijkt dat je een registratie hebt. Ofwel, zichzelf indekken tegen eventuele betalingsproblemen van de klant. Lijkt me juist een betrouwbaar signaal afgeven (dat ze zekerheid willen) dat ze niet van plan zijn om 'om te vallen'.
Dat borg verhaal zou mij iig niet afschrikken.
Kan er voor het prijsverschil een rechtsbijstandverzekering uit?G4mert schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:16:
[...]
Ok maar wat mij voorlopig tegenhoud is dat er echt niemand hier daadwerkelijk ervaring heeft met mega. Op hun website lijken ze nog helemaal niet klaar. Er is geen klanten portal niks..
Niet direct een heel waarschijnlijk scenario, het doet Rusland immers zelf ook erg veel pijn en ze krijgen al flinke economische klappen.FaceDown schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:05:
[...]
Het kan ook de andere kant op werken. Als Poetin de gaskraan dichtdraait dan schieten de prijzen de lucht in en ben je de Sjaak.
Aangezien er nog niet voldoende pijpleidingen en LNG faciliteiten zijn kan Rusland zijn gas ook niet zo makkelijk uitvoeren naar andere landen buiten Europa.In 2021 waren olie en gas goed voor meer dan helft (55%) van de Russische uitvoer, en voor bijna de helft (45%) van de staatsinkomsten.
Maar het is inderdaad verstandig om er rekening mee te houden dat de prijzen net zo goed weer kunnen stijgen.
Het enige contract dat ze nog aanbieden: het flexibele prijzen contract.Cap schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:34:
[...]
Geen zinnig woord over te zeggen, dat ligt helemaal aan welk contract je hebt afgesloten.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Jouw verhaal heeft mij wel beetje bang gemaakt om E+G op te splitsen namelijk.Out.of.Control schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:41:
[...]
Hier ben ik toevallig onlangs ook mee bezig geweest, zie o.a. hier, hier en hier.
Ik zou het dus navragen en zorgen dat je het antwoord op papier hebt staan, voordat je de overstap maakt.
Heb onlangs wat extra panelen gelegd waardoor ik nog meer overschot heb.
Terugleververgoeding is maar 8ct/kWh, dat zie ik liever hoger natuurlijk
Ik denk dat je bij GreenChoice zit? Je kunt bij GreenChoice alleen gas afnemen, dus weggaan met elektriciteit is geen probleem. Maar ik zou eerst even goed in je contract kijken en/of navragen (via mail zodat je het zwart op wit hebt) of dit niet betekent dat je hele contract wordt ontbonden en je dan dus ook je gunstige gastarieven kwijtraakt + een opzegboete.ThinkPad schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:14:
[...]
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Jouw verhaal heeft mij wel beetje bang gemaakt om E+G op te splitsen namelijk.
Terugleververgoeding is maar 8ct/kWh, dat zie ik liever hoger natuurlijkMaar heb nu ook gas voor €0,86/m3 wat nog 3 jaar doorloopt, daar wil ik vanzelfsprekend vanaf blijven natuurlijk!
Ik ben sinds 15 maart met alleen elektriciteit overgestapt, maar ik weet nog niet zeker hoe het met de oude leverancier gaat aflopen.ThinkPad schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:14:
[...]
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Jouw verhaal heeft mij wel beetje bang gemaakt om E+G op te splitsen namelijk.
Terugleververgoeding is maar 8ct/kWh, dat zie ik liever hoger natuurlijkMaar heb nu ook gas voor €0,86/m3 wat nog 3 jaar doorloopt, daar wil ik vanzelfsprekend vanaf blijven natuurlijk!
Op de website van mijn netbeheerder (Stedin) zie ik in ieder geval nu twee verschillende leveranciers. En op de webstite/app van de nieuwe leverancier klopt ook alles (alleen E, contractdatum, tarieven, etc).
Maar op de website van de oude leverancier kan ik mijn contract en de geldende tarieven sinds 15 maart niet meer inzien. Ik vermoed dat er eerst een eindafrekening komt, waarbij ze in ieder geval de opzegboete nog wel willen ontvangen
Ik heb in ieder geval op papier dat ik met alleen gas klant kan blijven, dus ik wacht rustig af.
Heb je ook op papier dat je klant kunt blijven tegen de tarieven uit je contract? Klant blijven kan altijd - ze moeten van de ACM immers iedereen die dat wil ten alle tijden een contract aanbieden - het is alleen een beetje jammer als dat dan een variabel/modelcontract isOut.of.Control schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:56:
[...]
Ik heb in ieder geval op papier dat ik met alleen gas klant kan blijven, dus ik wacht rustig af.
Zo bij zondergas/zeroenergy moet je dus je verbruik verlagen en dan onieuw laten berekenen om je maandbedrag aan te laten passen. Is dit een gebruikelijke methode?
We hebben nu 700 euro betaald (voorschot maart en eerste overmaking in februari nog voor ingang contract) Maar heb in de eerste twee weken na ingang levering 114 euro verstookt, volgens zondergas 'domein'. Dus ik eerste schatting is dat we nu al 100 euro per maand aan buffer aan het opbouwen zijn.
Dus misschien toch maar herberekenen?
We hebben nu 700 euro betaald (voorschot maart en eerste overmaking in februari nog voor ingang contract) Maar heb in de eerste twee weken na ingang levering 114 euro verstookt, volgens zondergas 'domein'. Dus ik eerste schatting is dat we nu al 100 euro per maand aan buffer aan het opbouwen zijn.
Zit hier in bijna hetzelfde schuitje. Begin oktober het welbekende greenchoice contract afgesloten, en vorige week zonnepanelen laten leggen met flink overschot. Nu overstappen naar een ander zou vrijwel hetzelfde kosten als wat ik ga betalen bij greenchoice nu ik panelen heb omdat de gasprijs dan natuurlijk ook flink omhoog gaat.ThinkPad schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 13:14:
[...]
Ik heb de vraag uitgezet bij greenchoice of ik alleen stroom kan opzeggen maar nog geen antwoord..
Helaas niet, maar als het die kant opgaat schakel ik de rechtsbijstandsverzekering in.henkebek schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:10:
[...]
Heb je ook op papier dat je klant kunt blijven tegen de tarieven uit je contract?
Ik heb wel gereageerd op hun laatste mail (waarin dus wordt aangegeven dat klant blijven met alleen gas toch mogelijk is), waarin ik aangeef dat ik ervan uit ga dat de oude tarieven blijven doorlopen en dat ik daar graag een bevestiging van wil ontvangen. Daar is niet meer op gereageerd.
Dat heb ik bij de ACM nagevraagd, maar dat bleek toch anders te liggen. Een leverancier mag er ook voor kiezen om alleen E+G aan te bieden. Er is geen wettelijke verplichting om ook alleen G aan te bieden.Klant blijven kan altijd - ze moeten van de ACM immers iedereen die dat wil ten alle tijden een contract aanbieden - het is alleen een beetje jammer als dat dan een variabel/modelcontract is
Je moet niks, en je kan zelf herbereken.donaldk schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:10:
Zo bij zondergas/zeroenergy moet je dus je verbruik verlagen en dan onieuw laten berekenen om je maandbedrag aan te laten passen. Is dit een gebruikelijke methode?
Het kan zijn dat er een melding verschijnt dat er eerst goedkeuring nodig is van de Energyzero administratie voor de wijziging wordt doorgevoerd, je moet dan een reden aangeven waarom het verwachte verbruik zo sterk gewijzigd is.
Dat laatste klopt, maar GC is nou net een partij die zowel E+G en E of G los aanbiedt. Dat je klant kan blijven is dan dus niet zo raar, met die ruim 2,50 euro per m3 verwelkomen ze je vast met open armen.Out.of.Control schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:34:
[...]
Helaas niet, maar als het die kant opgaat schakel ik de rechtsbijstandsverzekering in.
Ik heb wel gereageerd op hun laatste mail (waarin dus wordt aangegeven dat klant blijven met alleen gas toch mogelijk is), waarin ik aangeef dat ik ervan uit ga dat de oude tarieven blijven doorlopen en dat ik daar graag een bevestiging van wil ontvangen. Daar is niet meer op gereageerd.
[...]
Dat heb ik bij de ACM nagevraagd, maar dat bleek toch anders te liggen. Een leverancier mag er ook voor kiezen om alleen E+G aan te bieden. Er is geen wettelijke verplichting om ook alleen G aan te bieden.
Ik denk dat het er van afhangt of je voor zowel gas en elektriciteit een los contract in je omgeving ziet of 1 contract voor beide samen. Ik had altijd één contract voor gas en elektra samen totdat mijn bestaande contract enkele weken geleden afliep, toen had ik ineens twee aparte contracten (een voor gas en een voor stroom). Inmiddels beide opgezegd overigens. Zie screenshot:
:fill(white):strip_exif()/f/image/h2dtpX4UdGHBlzVe5bcMER5x.png?f=user_large)
Ik denk dat als er één contract voor beide staat dat je je hele contract opzegt en dus ook je gastarieven verliest. Als je zelf je contract ontbindt, dan vrees ik dat een rechtsbijstand ook weinig voor je kan doen.
Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd hoe dit afloopt.
Dat zou ook niet onterecht zijn.henkebek schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:44:
Ik denk dat als er één contract voor beide staat dat je je hele contract opzegt en dus ook je gastarieven verliest.
Laten herberekenen door de website, het is inderdaad geautomatiseerd. Ik wil niet teveel risico lopen, gedurende de zomer. Levering begon half maart dus ergste stoken is voorbij. Ook in augustus/september stook je niet echt veel. Dus na April die net is afgeschreven, is dat maandbedrag zeker 100 euro te hoog voor het dan actuele verbruik. Vroeger zou ik daar geen probleem mee hebben gehad. Maar nadat mijn broer al door twee failisementprocedures is gegaan van energieleveranciers en de huidige onzekerheid... Alsook de steeds hoger wordende bedragen, denk ik hier nu wel over na.Cap schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:42:
[...]
Je moet niks, en je kan zelf herbereken.Je kan in de persoonlijke omgeving namelijk zelf je verwachte verbruik (m³ en kWh) invullen, dan rekent ie het bijbehorende maandbedrag voor je uit en dan kan je dat bevestigen als je nieuwe termijnbedrag. Ik heb zo zonder probleem mijn maandbedrag bijna kunnen halveren.
Het kan zijn dat er een melding verschijnt dat er eerst goedkeuring nodig is van de Energyzero administratie voor de wijziging wordt doorgevoerd, je moet dan een reden aangeven waarom het verwachte verbruik zo sterk gewijzigd is.
Ik heb mijn maandtermijn bij Energeryzero/Zondergas verlaagd d.m.v. een herberekening. Deze is nu gebaseerd op mijn actuele maandverbruik. Ik ben ook van plan iedere maand mijn verbruik te monitoren en zonodig de maandtermijn aan te passen. Op deze manier betaal ik niet teveel en kan ik onaangename verrassingen(b.v. een faillissement) voorkomen. Ik deed dat voorheen nooit maar gezien de huidige situatie lijkt dat me beter.donaldk schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:38:
[...]
Laten herberekenen door de website, het is inderdaad geautomatiseerd. Ik wil niet teveel risico lopen, gedurende de zomer. Levering begon half maart dus ergste stoken is voorbij. Ook in augustus/september stook je niet echt veel. Dus na April die net is afgeschreven, is dat maandbedrag zeker 100 euro te hoog voor het dan actuele verbruik. Vroeger zou ik daar geen probleem mee hebben gehad. Maar nadat mijn broer al door twee failisementprocedures is gegaan van energieleveranciers en de huidige onzekerheid... Alsook de steeds hoger wordende bedragen, denk ik hier nu wel over na.
Heb de stukken nu even niet bij de hand, maar als ik me niet vergis mij is er 1 contract waar beide producten op staan, maar worden E en G in de leveringsvoorwaarden (en ook in een bijlage over de verleng-bonus) als aparte producten behandelt. Dus ja, zeg het maar.henkebek schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:44:
[...]
Ik denk dat het er van afhangt of je voor zowel gas en elektriciteit een los contract in je omgeving ziet of 1 contract voor beide samen. Ik had altijd één contract voor gas en elektra samen totdat mijn bestaande contract enkele weken geleden afliep, toen had ik ineens twee aparte contracten (een voor gas en een voor stroom).
[...]
Ik denk dat als er één contract voor beide staat dat je je hele contract opzegt en dus ook je gastarieven verliest. Als je zelf je contract ontbindt, dan vrees ik dat een rechtsbijstand ook weinig voor je kan doen.
Doe ik zeker.Hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd hoe dit afloopt.
Ik kan het niet vinden in mijn persoonlijke omgeving. Waar staat die herberekenings-mogelijkheid?Cap schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:42:
[...]
Je moet niks, en je kan zelf herbereken.Je kan in de persoonlijke omgeving namelijk zelf je verwachte verbruik (m³ en kWh) invullen, dan rekent ie het bijbehorende maandbedrag voor je uit en dan kan je dat bevestigen als je nieuwe termijnbedrag. Ik heb zo zonder probleem mijn maandbedrag bijna kunnen halveren.
Instellingen, gegevens wijzigen, maandbedrag. Stroom- en gasverbruik invullen, berekenen en bevestigen.kraanwagen schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:05:
[...]
Ik kan het niet vinden in mijn persoonlijke omgeving. Waar staat die herberekenings-mogelijkheid?
Hey allemaal,
Ik heb zojuist bericht gekregen dat Vattenfall de prijzen per 1 april omhoog gooit van mijn variabele tarief.
Dus ik was door het topic door aan het scrollen voor wat tips maar als ik heb het gevoel dat ik iets mis m.b.t. de kosten voor het gas. ik zie allemaal prijzen van over de 2 euro terwijl ik naar een prijs ga van 1.34 per m3.
Heeft vattenfall gewoon nog goeie variabele prijzen of zitten er addertjes onder het gras?
Ik heb zojuist bericht gekregen dat Vattenfall de prijzen per 1 april omhoog gooit van mijn variabele tarief.
Dus ik was door het topic door aan het scrollen voor wat tips maar als ik heb het gevoel dat ik iets mis m.b.t. de kosten voor het gas. ik zie allemaal prijzen van over de 2 euro terwijl ik naar een prijs ga van 1.34 per m3.
Heeft vattenfall gewoon nog goeie variabele prijzen of zitten er addertjes onder het gras?
:strip_exif()/f/image/MA4GzJCSfnCdO3pxJ4Cx29j7.jpg?f=fotoalbum_large)
Nope, gewoon nette prijzen voor bestaande klanten, mijn vader kreeg ik net zo'n brief, alternatieven op dit moment zijn 2 á 3 x zo duur als deze vattenfall tarieven. (stroom 0.237/kWh - Gas 1.342640/m3.dongilles schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:41:
Hey allemaal,
[Afbeelding]
Ik ben met alleen stroom overgestapt van BE naar NLE. Niets aan de hand. Gasprijs staat vast bij BE. Binnen 4 weken netjes de afrekening voor stroom van BE.
Saillant detail: BE en NLE vallen beide onder de Nutsgroep 🙈. Zelfde klantenservice etc…
Saillant detail: BE en NLE vallen beide onder de Nutsgroep 🙈. Zelfde klantenservice etc…
Apart, ik zit ook variabel bij VF maar mijn tarief voor gas wordt vanaf 01-04 €1,361516 per m3 (electra wordt 0.276836 per Kwh)dongilles schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:41:
Hey allemaal,
[Afbeelding]
Ach, het is alsnog scherper geprijsd dan een vast contract.
Allen,
Ik heb een beetje advies nodig.
Op het moment zit ik bij EnergieDirect met stroom en gas op het flexibele tarief.
stroom:
normaal tarief, 44 cent
dal tarief: 35 cent
gas:178 cent.
Mijn verbruik: 3500kW en 1000 kuub gas per jaar.
Deze maand komen er 20 x 405 Wp panelen op het dak.
Maar de teruglevering van ED is maar 5 cent per kW.
Mijn oog is gevallen op Engie of Oxxio. omdat deze 50 cent per kW geven met teruglevering.
Omdat ik hoogstwaarschijnlijk meer van 3500kW per jaar terug ga leveren dan maakt het eigelijk toch niet uit wat de prijs van stroom kost bij de desbetreffende maatschappijen?
Zijn er nog andere maatschappijen die 50 cent per kW terug betalen? kan nergens een overzicht vinden.
Met het gas wil ik op het moment nog even variable bij ED blijven want ik kan nergens iets goedkoper vinden dan 178 cent per kuub.
Op het moment zit ik bij EnergieDirect met stroom en gas op het flexibele tarief.
stroom:
normaal tarief, 44 cent
Mijn oog is gevallen op Engie of Oxxio. omdat deze 50 cent per kW geven met teruglevering.
Omdat ik hoogstwaarschijnlijk meer van 3500kW per jaar terug ga leveren dan maakt het eigelijk toch niet uit wat de prijs van stroom kost bij de desbetreffende maatschappijen?
Zijn er nog andere maatschappijen die 50 cent per kW terug betalen? kan nergens een overzicht vinden.
Met het gas wil ik op het moment nog even variable bij ED blijven want ik kan nergens iets goedkoper vinden dan 178 cent per kuub.
Dan moet je hier zijn Het grote terugleververgoeding topicGratje schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:20:
Allen,
stroom:
normaal tarief, 44 cent
Dank je. Dat topic gemist. Want die staat niet in het “let op” lijstje bij de zonnepanelen.sideriusj schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:51:
[...]
Dan moet je hier zijn Het grote terugleververgoeding topic
Hangt er waarschijnlijk vanaf in welke trede van blijvend loont korting je zit.Partypsych schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:19:
[...]
Apart, ik zit ook variabel bij VF maar mijn tarief voor gas wordt vanaf 01-04 €1,361516 per m3 (electra wordt 0.276836 per Kwh)
Ach, het is alsnog scherper geprijsd dan een vast contract.
Steam: Evert
@Gratje 1000m3 gas is ongeveer 9000kWh. Van 3500kWh kan een warmtepomp (L/L of L/W) meer dan 9000kWh maken, dan lijkt me van het gas af een logische volgende stap. Het scheelt ook nog eens €300 vaste kosten per jaar.
Helemaal correct. Dat gaat de volgende stap worden. Ben al vooruit aan het plannen. Eerst moet enexis nog langskomen om mijn 3 fase vanuit de straat opnieuw te leggen. Want ze durfde het niet aan op de kabel van bijna 70 jaar oud.Martin7182 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:19:
@Gratje 1000m3 gas is ongeveer 9000kWh. Van 3500kWh kan een warmtepomp (L/L of L/W) meer dan 9000kWh maken, dan lijkt me van het gas af een logische volgende stap. Het scheelt ook nog eens €300 vaste kosten per jaar.
Panelen komen ook volgende week. Dan leggen. En daarna zoeken naar een warmtepomp.
Vandaar ook de vele vragen in verschillende topics. Het gaat nu allemaal even in een “stroomversnelling”
Hoe lang heb je moeten wachten tot Enexis belde voor de verzwaring? Ik heb een order van 17/3 en direct betaald, maar ik word niet eens gebeld voor een afspraak. Hoorde van de Enexis mevrouw die ik zelf maar gebeld heb, dat het maanden kan durenGratje schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:23:
[...]
Helemaal correct. Dat gaat de volgende stap worden. Ben al vooruit aan het plannen. Eerst moet enexis nog langskomen om mijn 3 fase vanuit de straat opnieuw te leggen. Want ze durfde het niet aan op de kabel van bijna 70 jaar oud.
Panelen komen ook volgende week. Dan leggen. En daarna zoeken naar een warmtepomp.
Vandaar ook de vele vragen in verschillende topics. Het gaat nu allemaal even in een “stroomversnelling”
25 februari de aanvraag en betaling gedaan.Sebje schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:39:
[...]
Hoe lang heb je moeten wachten tot Enexis belde voor de verzwaring? Ik heb een order van 17/3 en direct betaald, maar ik word niet eens gebeld voor een afspraak. Hoorde van de Enexis mevrouw die ik zelf maar gebeld heb, dat het maanden kan duren
28 februari het eerste telefoontje gekregen omdat ze dachten dat de 3 fase meter niet in de meterkast zou passen. Dit was ook het geval, daardoor moest de monteur eerst langs komen.
8 maart monteur langsgekomen. Om tevens te constateren dat mijn aansluiting al 70 jaar oud was en daardoor niet te vervangen was naar 3 fase.
Gevraag werd om een nieuwe buis/pijp onder de fundering te leggen voor de nieuwe kabel. Dit had ik 2 weken later gedaan.
21 Maart weer gebeld dat de buis erin lag.
6 April komen ze langs om alles te vervangen.
Dus mijn situatie een beetje uitzonderlijk, Maar de tijd tussen aanvraag en dat de monteur komt zit momenteel een wachttijd op van pak hem beet 3-4 weken.
Er was voor mij al een datum vastgezet rond 8 maart, nadat de monteur langs was gekomen.
Enige nadeel is dat ik nu 2 weken met een gat van 1x1x1 meter langs de voordeur zit
[ Voor 7% gewijzigd door Gratje op 31-03-2022 08:49 ]
Net nog maar een keer gebeld. De overigens vriendelijke medewerker legde mij uit dat vanwege ziekte van monteurs ze niet konden plannen, dus daarom ook nog niet hebben gebeld. Of ik nog een week wilde wachten om te kijken of ze zouden bellen, daarna kon hij een mailtje sturen naar de planningsafdeling. Het lijkt wel of ik met een eenmanszaak aan het bellen ben. Heel vreemd.Gratje schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 08:47:
[...]
25 februari de aanvraag en betaling gedaan.
28 februari het eerste telefoontje gekregen omdat ze dachten dat de 3 fase meter niet in de meterkast zou passen. Dit was ook het geval, daardoor moest de monteur eerst langs komen.
8 maart monteur langsgekomen. Om tevens te constateren dat mijn aansluiting al 70 jaar oud was en daardoor niet te vervangen was naar 3 fase.
Gevraag werd om een nieuwe buis/pijp onder de fundering te leggen voor de nieuwe kabel. Dit had ik 2 weken later gedaan.
21 Maart weer gebeld dat de buis erin lag.
6 April komen ze langs om alles te vervangen.
Dus mijn situatie een beetje uitzonderlijk, Maar de tijd tussen aanvraag en dat de monteur komt zit momenteel een wachttijd op van pak hem beet 3-4 weken.
Er was voor mij al een datum vastgezet rond 8 maart, nadat de monteur langs was gekomen.
Enige nadeel is dat ik nu 2 weken met een gat van 1x1x1 meter langs de voordeur zit
Ik wil hier graag mijn ervaring delen met HVE/EnergyZero:
Op 26-1 een contract afgesloten met HVE per 31-3-2022. Vervolgens netjes op de hoogte gehouden m.b.t. incassomachtiging en eerste iDeal betaling.
In de tussentijd wel een e-mail gekregen dat HVE stop en doorgaat als EnergyZero.
Gisteren even met Greenchoice gebeld (vorige leverancier) en de opzegging was goed doorgekomen. Vandaag, op de ingangsdatum van mijn nieuwe contract, kreeg ik een welkomst e-mail van EnergyZero dat mijn levering is gestart. Ik kan inloggen op Mijn HVE en zie daar nu staan 'Begonnen met levering' (was tot gisteren 'Onbekend'). En dat het nog 0 dagen duurt voordat ik mijn verbruik ga zien, morgen hopelijk
Het is alleen nog niet doorgevoerd op Mijn Stedin, maar ik kan me voorstellen dat zoiets niet realtime is en enige verwerkingstijd nodig heeft.
Al met al een hele goede ervaring met EnergyZero/HVE en ik kijk uit naar de aankomende 5 jaar
Op 26-1 een contract afgesloten met HVE per 31-3-2022. Vervolgens netjes op de hoogte gehouden m.b.t. incassomachtiging en eerste iDeal betaling.
In de tussentijd wel een e-mail gekregen dat HVE stop en doorgaat als EnergyZero.
Gisteren even met Greenchoice gebeld (vorige leverancier) en de opzegging was goed doorgekomen. Vandaag, op de ingangsdatum van mijn nieuwe contract, kreeg ik een welkomst e-mail van EnergyZero dat mijn levering is gestart. Ik kan inloggen op Mijn HVE en zie daar nu staan 'Begonnen met levering' (was tot gisteren 'Onbekend'). En dat het nog 0 dagen duurt voordat ik mijn verbruik ga zien, morgen hopelijk
Het is alleen nog niet doorgevoerd op Mijn Stedin, maar ik kan me voorstellen dat zoiets niet realtime is en enige verwerkingstijd nodig heeft.
Al met al een hele goede ervaring met EnergyZero/HVE en ik kijk uit naar de aankomende 5 jaar
[ Voor 4% gewijzigd door Ad Hox op 31-03-2022 10:19 ]
Ja dat duurt even; in mijn geval een week.Ad Hox schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:17:
Meteen een vraag daarover, misschien weet iemand dit. Sinds vorige week maandag levering via Shell Energy (spoed aanvraag gedaan week eerder, ivm sleutel nieuwe huis)
Nu heeft na een week Stedin de leverancier ingevuld. "MAIN Energie B.V" terwijl ik toch echt bij Shell ben aangesloten
Voor ik ga bellen, zijn er toevallig andere mensen hier via Shell, die eens kunnen zien wat hun transportbedrijf zegt? Mogelijk zit MAIN achter de particuliere Shell aansluitingen?
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Dat is mijn ervaring ook, allemaal prima verlopen.Ad Hox schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:17:
Ik wil hier graag mijn ervaring delen met HVE/EnergyZero:
Gisteren even met Greenchoice gebeld (vorige leverancier) en de opzegging was goed doorgekomen. Vandaag, op de ingangsdatum van mijn nieuwe contract, kreeg ik een welkomst e-mail van EnergyZero dat mijn levering is gestart. Ik kan inloggen op Mijn HVE en zie daar nu staan 'Begonnen met levering' (was tot gisteren 'Onbekend'). En dat het nog 0 dagen duurt voordat ik mijn verbruik ga zien, morgen hopelijk![]()
btw...na 1 maand staat er bij 'mijn Stedin' nog steeds niets, dat duurt dus blijkbaar even. Stedin heeft wel bevestigd dat EnergyZero mijn leverancier is.
Zojuist de tarieven per 1-4 gekregen van Vattenfall.
Opzich vind ik de verhoging meevallen. Had meer "verwacht".
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Vind ik ook netjes. Kom je uit een vast contract of had je al variabel?BaZnGaNL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:58:
***members only***
Klopt. Juist vandaar dat ik de move van Vattenfall opvallend vind. Met die verhoging hadden ze ook wel tot 1 juli kunnen wachten. Geen wereldschokkende veranderende marktomstandigheden.BaZnGaNL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:58:
Op zich vind ik de verhoging meevallen. Had meer "verwacht".
Is het al bekend hoeveel Eneco gaat verhogen per 1 april?
Dit zijn de nieuwe tarieven voor een variabel contract wat van 1-1 tot 1-7 loopt, dit is een tussentijdse verhoging en deze tarieven zullen per 1 juli zeer waarschijnlijk weer worden herzien.BaZnGaNL schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:58:
***members only***
Heel vreemd, kijk je in de contractvoorwaarden dan staat er:SambalBij schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:55:
[...]
Meteen een vraag daarover, misschien weet iemand dit. Sinds vorige week maandag levering via Shell Energy (spoed aanvraag gedaan week eerder, ivm sleutel nieuwe huis)
Nu heeft na een week Stedin de leverancier ingevuld. "MAIN Energie B.V" terwijl ik toch echt bij Shell ben aangesloten
die ook te vinden is onder die naam in de ACM lijst vergunninghouders.levering van stroom en/of gas door Shell Energy Retail B.V.
Main Energie B.V. staat ook in die lijst maar dat is dus een andere vergunninghouder. De vermelding bij Stedin lijkt me dus niet correct.
Met zoveel klanten hebben we het over miljoenen euro's denk ik. Maar ik vind dat Vattenfall juist erg netjes met hun bescheiden verhoging die eigenlijk precies de belastingverlaging matcht. Dus de klanten merken juist niet veel van de verhoging omdat het in lijn is met de belastingverlaging/.Anoniem: 512943 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:28:
[...]
Klopt. Juist vandaar dat ik de move van Vattenfall opvallend vind. Met die verhoging hadden ze ook wel tot 1 juli kunnen wachten. Geen wereldschokkende veranderende marktomstandigheden.
21-3 liep mijn contract af, dit heb ik ontvangen:Anoniem: 512943 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:28:
[...]
Klopt. Juist vandaar dat ik de move van Vattenfall opvallend vind. Met die verhoging hadden ze ook wel tot 1 juli kunnen wachten. Geen wereldschokkende veranderende marktomstandigheden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/L9jKsTppcInjMvSyL2074MqN.png?f=user_large)
Sinds 2-1 variabel.BeeJee78 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:12:
[...]
Vind ik ook netjes. Kom je uit een vast contract of had je al variabel?
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Ben benieuwd of klanten die uit een vast contract komen dit tarief ook krijgen.
Niet elke leverancier doet mee aan tussentijdse verhogingen van de variabele contracten. Ik zit bij Engie en volgens de klantenservice houden die zich vast aan de tarieven van 1-1 tot 1-7, in mijn geval €1,07m3 en €0,22kWh. Hopelijk valt de onvermijdelijke verhoging vanaf 1-7 een beetje mee.Figo112 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:25:
[...]
Met zoveel klanten hebben we het over miljoenen euro's denk ik. Maar ik vind dat Vattenfall juist erg netjes met hun bescheiden verhoging die eigenlijk precies de belastingverlaging matcht. Dus de klanten merken juist niet veel van de verhoging omdat het in lijn is met de belastingverlaging/.
Dat kan zo zijn maar de meeste die verhogen hebben te maken met forse verhogingen. Vattenfall is tot nu erg bescheiden gebleven met hun verhogingen, dus dat vind ik dan best netjes. Maargoed ben benieuwd wat engie vanaf 1 juli gaat doen.R0181 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:38:
[...]
Niet elke leverancier doet mee aan tussentijdse verhogingen van de variabele contracten. Ik zit bij Engie en volgens de klantenservice houden die zich vast aan de tarieven van 1-1 tot 1-7, in mijn geval €1,07m3 en €0,22kWh. Hopelijk valt de onvermijdelijke verhoging vanaf 1-7 een beetje mee.
Vanaf morgen heb ik gas en elektra van Greenchoice voor 3 jaar vast.
Dit contract heb ik op de gok in december afgesloten om verdere excessen omhoog af te kappen, met mogelijke boete van 250 Euro, mocht de markt weer snel dalen)
gas 1,02 Euro (all in)
elektra laag 0,23 (all in)
elektra hoog 0,28 (all in)
Voorlopig ben ik er blij mee
(zie eventueel mijn posts uit december)
DISCLAIMER : HET IS GEEN 1APRIL GRAP
Dit contract heb ik op de gok in december afgesloten om verdere excessen omhoog af te kappen, met mogelijke boete van 250 Euro, mocht de markt weer snel dalen)
gas 1,02 Euro (all in)
elektra laag 0,23 (all in)
elektra hoog 0,28 (all in)
Voorlopig ben ik er blij mee
(zie eventueel mijn posts uit december)
[ Voor 14% gewijzigd door JBdV1 op 31-03-2022 13:46 ]
En wat Vattenfall gaat doen, die zullen per 1 juli ook de tarieven weer aanpassen. Het maakt wel een hoop uit of je bestaande klant bent of een nieuwe klant, dus misschien valt de klap bij beide leveranciers mee voor bestaande klanten.Figo112 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:42:
[...]
Maargoed ben benieuwd wat engie vanaf 1 juli gaat doen.
Hopelijk is het geen grap vanuit hun kant.JBdV1 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:45:
Dat weet je morgen pasJBdV1 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:45:
Als het mis gaat moet ik mijn diesel aggregaat aanslingeren, want mijn huidige provider heeft het stoppen al bevestigd
Gelukkig is de diesel morgen weer 11 hele centen goedkoper minder duur dan vandaag.JBdV1 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:50:
Als het mis gaat moet ik mijn diesel aggregaat aanslingeren, want mijn huidige provider heeft het stoppen al bevestigd
Over iets meer dan een maand krijg ik de sleutels van mijn appartement. Nu moet ik hiervoor een energiecontract afsluiten. Ik snap dat niemand een glazenbol heeft maar wat hebben jullie gedaan of zouden jullie doen in een vergelijkbare situatie? Flexibel per maand of Vast voor 1 jaar/Nog een andere optie?
Bij Coolblue kan ik vast voor 1 jaar.
Bij Zondergas.nu is het maandelijks flexibel.
Het gaat om een nieuwbouwappartement A+++/0-woning/Geef het beestje een naam met zonnepanelen, warmtepomp en geen gasaansluiting.
Het gaat om een nieuwbouwappartement A+++/0-woning/Geef het beestje een naam met zonnepanelen, warmtepomp en geen gasaansluiting.
[ Voor 9% gewijzigd door Gekkenhuis op 31-03-2022 14:08 ]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Ik heb een jaarcontract afgesloten bij Shell Energy. Alles is natuurlijk overal duur, maar qua tarieven vond ik hun redelijk netjes. (Elektra E 0,50965 / E 0,44518 normaal/dal; en gas E 2,16483/m3) zeker in vergelijking met partijen die meer dan 3 euro voor een kuub gas durven te vragen!Gekkenhuis schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:57:
Over iets meer dan een maand krijg ik de sleutels van mijn appartement. Nu moet ik hiervoor een energiecontract afsluiten. Ik snap dat niemand een glazenbol heeft wat hebben jullie gedaan of zouden jullie doen in een vergelijkbare situatie? Flexibel per maand of Vast voor 1 jaar/Nog een andere optie?
Dalen de prijzen tegen de zomer toch weer hard ja dan betaal ik de tweede helft van het jaar misschien te veel, maar met net een nieuwe appartement en nog geen idee wat ik ga verbruiken vond ik de zekerheid wat ik betaal toch wel een fijn idee; over een jaar zien we wel weer verder hoe de vlag dan hangt.
Voor jou zal het wellicht anders zijn, met zonnepanelen en zonder gas.
Mijn woning is wat ouder (2009) en A label zonder panelen, en nog met gas CV ketel.
Anders loopt zo'n ding ook best op zonnebloe.... oh....wachtBeeJee78 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:51:
[...]
Gelukkig is de diesel morgen weer 11 hele centen goedkoper minder duur dan vandaag.
[ Voor 12% gewijzigd door SambalBij op 31-03-2022 14:08 ]
- Ligt eraan welke tarieven je kan krijgen.Gekkenhuis schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:57:
Over iets meer dan een maand krijg ik de sleutels van mijn appartement. Nu moet ik hiervoor een energiecontract afsluiten. Ik snap dat niemand een glazenbol heeft maar wat hebben jullie gedaan of zouden jullie doen in een vergelijkbare situatie? Flexibel per maand of Vast voor 1 jaar/Nog een andere optie?
- Je kan altijd met vaste contracten switchen (bij een goede daling handig), dat is iets van 50 euro per product (in jouw geval alleen stroom)?
- Het kan zomaar dalen in de zomer, maar ook stijgen.
- Lever je te veel terug, dan kan het zomaar zijn dat het vollediger is om een hoog te hebben..
[ Voor 5% gewijzigd door Erwinvz1 op 31-03-2022 14:22 ]
Zonder gas, maar met nieuwbouw, A+++ en zonnepanelen hoef je je waarschijnlijk niet zoveel zorgen te maken.Gekkenhuis schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:57:
Het kan wel handig zijn om naar de teruglevertarieven te kijken, dat wisselt per aanbieder.
Heb ze maar even een berichtje gestuurd hoe of wat.Cap schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:43:
[...]
Heel vreemd, kijk je in de contractvoorwaarden dan staat er:
[...]
die ook te vinden is onder die naam in de ACM lijst vergunninghouders.
Main Energie B.V. staat ook in die lijst maar dat is dus een andere vergunninghouder. De vermelding bij Stedin lijkt me dus niet correct.
Wat ik me ook ineens later bedacht; kan zijn dat Main de leverancier is van de verhuurder. Er zat 2-3 weken tussen het inleveren van de sleutel door de vorige bewoner tot dat ik de sleutel kreeg. Misschien heeft Stedin net de vorige wijziging verwerkt...
@SambalBij dat zal het dan ongetwijfeld zijn, zoals je in de posts van dit topic kunt lezen loopt Stedin flink achter in het bijwerken van de gegevens op hun website.
Ik ben al klant bij HVE/EnergyZero sinds eind februari en bij mij staat er bij Mijn Stedin bij zowel gas als Elektriciteit een -. Schijnt er mee te maken te hebben dat HVE/EnergyZero nog niet is toegevoegd aan de administratie bij Stedin. Kan het even niet meer terug vinden, maar dat werd hier aangeven door iemand.Ad Hox schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:17:
[...]
[...]
Gevonden:
Pierre_nr1 in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"
[ Voor 8% gewijzigd door Phoolie op 01-04-2022 10:23 ]
Heb je al op Internet rond gesnuffeld?Gekkenhuis schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:57:
O.a. https://www.consumentenbo...ervergoeding-zonnepanelen
Kan best zijn dat - gelet op de Ukrainecrisis en de mogelijke consequenties - het salderen nog wat langer door gaat. En een warmtepomp heeft ook zo zijn nadelen.
Bedankt voor je advies en dat heb ik zeker gedaan alleen 9/10 energievergelijkers zijn door de omstandigheden offline/leeg/whatever. Het is nu dus lastiger om erachter te komen wat het beste bij mij past.PJW9779 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:41:
[...]
Heb je al op Internet rond gesnuffeld?
O.a. https://www.consumentenbo...ervergoeding-zonnepanelen
Kan best zijn dat - gelet op de Ukrainecrisis en de mogelijke consequenties - het salderen nog wat langer door gaat. En een warmtepomp heeft ook zo zijn nadelen.
Ik verkeer (helaas) niet in jouw luxe-positie, maar de vraagstelling boeit mij.Gekkenhuis schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:34:Bedankt voor je advies en dat heb ik zeker gedaan alleen 9/10 energievergelijkers zijn door de omstandigheden offline/leeg/whatever. Het is nu dus lastiger om erachter te komen wat het beste bij mij past.
Ik herinner mij wel dat er afgelopen november veel vragen over waren tgv. het WE-faillissement. Als ik mij goed herinner kwam men hier er niet helemaal uit, en gaf één iemand aan gewoon een vast contract te kiezen met de hoogste terugleververgoeding, en dan later wel verder te zien.
Lijkt mij toch dat men in dit forum inmiddels een vuistregel/rekenmodel moet hebben?
Maar hier lees ik dat de salderingsregeling voorlopig niet wordt afgebouwd : nieuws: Nederlandse kabinet stelt afbouw salderingsregeling zonnestroom opnie...
Mocht je appartement een koop-appartement zijn dan heb je automatisch te maken met een VvE.
Dat geeft nog weer andere mogelijkheden.
Oud nieuws @PJW9779
Er is nog niets definitief volgens mij, maar het lijkt nu toch wel weer 2023 te worden:
https://solarmagazine.nl/...leveringstarief%20krijgen.
Er is nog niets definitief volgens mij, maar het lijkt nu toch wel weer 2023 te worden:
Dat is een artikel van 30 maart 2020Martin7182 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:32:
Oud nieuws @PJW9779
Ja inderdaad
Maar zou er nog iets van die 80% kloppen? Dan is salderen niet zo belangrijk meer.
Heb zomaar even een wilde greep uit de huidige tarieven genomen. Als ik het zo bekijk heeft Zondergas een goed gemiddeld uurtarief, Coolblue een aardig hoge terugleververgoeding en 1 jaar vast. Morgen Greenchoice maar eens bellen (één van de weinige trouwens die op zaterdag bereikbaar is) wat hun mij kunnen bieden en maandag Vattenfall en Zondergas.
Coolblue Energie (1 jaar vast)
:strip_exif()/f/image/fBfp3JnIYsFVdoGzUjYT2TOW.jpg?f=fotoalbum_medium)
Essent (Per maand flexibel)
:strip_exif()/f/image/1gKt7rD7cp5awW2PVV2SSvXv.jpg?f=fotoalbum_medium)
Greenchoice (Hun ga ik bellen)
:strip_exif()/f/image/iJgrOuE2n2TtDx0AR0BSkulw.jpg?f=fotoalbum_medium)
Zonder Gas (Uurtarief)
:strip_exif()/f/image/r14cBDuQlJaS5qAF7xEXY3nQ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Budget Energie (Per maand flexibel)
:strip_exif()/f/image/XBYzvTBsJIHhabJcUI03Jesu.jpg?f=fotoalbum_medium)
Vattenfall (Krijg daar maar niet aangegeven dat ik geen gas heb/wil)
Coolblue Energie (1 jaar vast)
:strip_exif()/f/image/fBfp3JnIYsFVdoGzUjYT2TOW.jpg?f=fotoalbum_medium)
Essent (Per maand flexibel)
:strip_exif()/f/image/1gKt7rD7cp5awW2PVV2SSvXv.jpg?f=fotoalbum_medium)
Greenchoice (Hun ga ik bellen)
:strip_exif()/f/image/iJgrOuE2n2TtDx0AR0BSkulw.jpg?f=fotoalbum_medium)
Zonder Gas (Uurtarief)
:strip_exif()/f/image/r14cBDuQlJaS5qAF7xEXY3nQ.jpg?f=fotoalbum_medium)
Budget Energie (Per maand flexibel)
:strip_exif()/f/image/XBYzvTBsJIHhabJcUI03Jesu.jpg?f=fotoalbum_medium)
Vattenfall (Krijg daar maar niet aangegeven dat ik geen gas heb/wil)
:strip_exif()/f/image/saPICTwHIpJ3yrt4Wmk4j0VU.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 9% gewijzigd door Gekkenhuis op 02-04-2022 00:00 ]
Ik heb een misschien een domme vraag. Ik snap iets niet
TL;DR
De gasprijzen zijn intussen torenhoog, overstappen brengt je zo naar bijna 3 euro de m³.
Op 27 maart hebben we van Vattenfall de nieuwe tarieven gekregen voor onze gasaansluiting en daar komt het volgende uit:
Oud: €1,258787
Nieuw: €1,342640
Dit is maar een verschil van nog geen €0,084 per kuub.
Ik had een veel grotere stijging verwacht en dacht dat ik nu echt aan de beurt was met torenhoge prijzen voor gas. Ik was al druk bezig met inlezen in warmtepompen e.d.
Nu is het ook zo dat ik in mijn Vattenfall login ook helemaal geen inzage heb in mijn contract, ik was in de veronderstelling dat ik een variabel contract heb, maar als ik die info opvraag krijg ik steevast een melding dat ik geen contract heb, deze heb opgezegd of dat ik aan het overstappen ben, of 9 van de 10 keer loopt de site gewoon vast. Correspondentie lezen is ook heel lastig, 19 van de 20 keer blijft er staan: Een ogenblik geduld aub
Heb ik gewoon geluk met de gasprijs, of valt dit te verklaren?
PS. de electraprijs is ook amper gestegen, naar €0,237753. Maar dat is voor mij huis niet heel boeiend, want ik lever netto terug.
De gasprijzen zijn intussen torenhoog, overstappen brengt je zo naar bijna 3 euro de m³.
Op 27 maart hebben we van Vattenfall de nieuwe tarieven gekregen voor onze gasaansluiting en daar komt het volgende uit:
Ik had een veel grotere stijging verwacht en dacht dat ik nu echt aan de beurt was met torenhoge prijzen voor gas. Ik was al druk bezig met inlezen in warmtepompen e.d.
Nu is het ook zo dat ik in mijn Vattenfall login ook helemaal geen inzage heb in mijn contract, ik was in de veronderstelling dat ik een variabel contract heb, maar als ik die info opvraag krijg ik steevast een melding dat ik geen contract heb, deze heb opgezegd of dat ik aan het overstappen ben, of 9 van de 10 keer loopt de site gewoon vast. Correspondentie lezen is ook heel lastig, 19 van de 20 keer blijft er staan: Een ogenblik geduld aub
PS. de electraprijs is ook amper gestegen, naar €0,237753. Maar dat is voor mij huis niet heel boeiend, want ik lever netto terug.
[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 02-04-2022 11:17 ]
Dit valt te verklaren. Ze hebben voor huidige klanten al langere tijd ingekocht (langetermijncontracten) en kunnen huidige klanten dus prima tarieven bieden.Fairy schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:12:
Ik heb een misschien een domme vraag. Ik snap iets nietTL;DR
Nu is het ook zo dat ik in mijn Vattenfall login ook helemaal geen inzage heb in mijn contract, ik was in de veronderstelling dat ik een variabel contract heb, maar als ik die info opvraag krijg ik steevast een melding dat ik geen contract heb, deze heb opgezegd of dat ik aan het overstappen ben, of 9 van de 10 keer loopt de site gewoon vast. Correspondentie lezen is ook heel lastig, 19 van de 20 keer blijft er staan: Een ogenblik geduld aub![]()
PS. de electraprijs is ook amper gestegen, naar €0,237753. Maar dat is voor mij huis niet gunstig, want ik lever netto terug.
Nieuwe klanten/extra klanten, daarvoor moeten ze nu duur extra inkopen. Dus die tarieven zijn veel hoger.
Hoi!
Ah ok, dank je.EWK schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:19:
[...]
Dit valt te verklaren. Ze hebben voor huidige klanten al langere tijd ingekocht (langetermijncontracten) en kunnen huidige klanten dus prima tarieven bieden.
Nieuwe klanten/extra klanten, daarvoor moeten ze nu duur extra inkopen. Dus die tarieven zijn veel hoger.
Dus het kan zijn dat als de situatie over een half jaar niet is verbeterd, of de periode waarvoor is ingekocht (geen idee hoeveel dat is) dat ook die tarieven uiteindelijk zullen bezwijken?
Dit is dan wel extra zuur voor mensen die genoodzaakt zijn om een nieuw contract af te sluiten
Dat is zeker een mogelijkheid.Fairy schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:21:
[...]
Ah ok, dank je.
Dus het kan zijn dat als de situatie over een half jaar niet is verbeterd, of de periode waarvoor is ingekocht (geen idee hoeveel dat is) dat ook die tarieven uiteindelijk zullen bezwijken?
Ja, als je nu uit huis gaat, je eerste woning in, en dus nog nergens klant was, betaal je de hoofdprijs.Dit is dan wel extra zuur voor mensen die genoodzaakt zijn om een nieuw contract af te sluiten
[ Voor 9% gewijzigd door EWK op 02-04-2022 11:25 ]
Hoi!
Mijn contract loopt tot eind augustus. Mijn verwachting is dat ik in de periode tot eind augustus ca. 1700 kWh terug lever en 60 m3 gas af ga nemen.
Mijn huidige tarieven zijn € 0,9 per m3 gas en € 0,23 / 0,11 (inclusief BTW) per (terug)geleverde kWh.
Verder krijg ik als ik het jaar uit doe € 200 welkomstbonus en zal ik als ik eerder weg wil een boete moeten betalen. Die mag maximaal 2x € 50 dus 100 euro zijn. (< 1,5 jaar resterende contractperiode)
Uitgaande van een opzegtermijn van een maand zou ik per begin mei naar een andere leverancier kunnen gaan, dan blijft er nog ca. 40 m3 af te nemen gas en ca. 1450 terug te leveren stroom over.
Verder is van belang dat ik ondernemer ben en dus BTW af moet dragen over de terug te leveren stroom maar ook over het directe verbruik dat niet door de meter gaat. Daarvoor reken ik nog 60 kWh per maand.
De rekensom:
€ 300 – boete en vervallen welkomstkorting
€ 80 – extra kosten gas (40 m3 x € 2extra)
€ 653 + extra opbrengsten elektra ( € 0,45* x 1450) * (€0,56-€0,11)
€ 159 – te betalen BTW ( 1450 x (€ 0,56-0,11) x 21% BTW + 240 x (0,67-0,23)*21% BTW
Saldo: 114 voordeel
De BTW wordt in juli verlaagd. Daarmee wordt het rekensommetje nog wat ingewikkelder maar als we er vanuit gaan dat die voor stroom min of meer evenredig daalt zal het saldo van de opbrengsten en kosten niet heel sterk wijzigen. Voor de hogere gasprijs zit er dan nog wel een voordeeltje aan te komen maar dat zal dan vooral na de huidige contractperiode liggen.
Al met al zou de conclusie dan zijn dan het kan lonen om over te stappen maar dat het verschil ook niet wereldschokkend is voor mij, vooral als gevolg van het vervallen van de welkomstkorting, de boete voor eerder opzeggen en de extra BTW die ik over de hogere stroomopbrengst moet betalen.
Kan iemand even controleren of de berekening zo ongeveer klopt of dat ik iets vergeten ben?
Omdat ik flink terug lever en bovendien niet zo veel gas verbruik lijkt de huidige situatie helemaal niet zo slecht uit te pakken voor mij. Het enige onzekere is dat ik van een vast tarief naar een variabel tarief zou gaan en onduidelijk is hoe lang de hogere teruglevertarieven in stand blijven want dat lijkt me lastig houdbaar. Vanuit dat perspectief is het misschien ook niet verkeerd even te blijven zitten en af te wachten hoe het de komende maanden verder ontwikkelt.
Mijn huidige tarieven zijn € 0,9 per m3 gas en € 0,23 / 0,11 (inclusief BTW) per (terug)geleverde kWh.
Verder krijg ik als ik het jaar uit doe € 200 welkomstbonus en zal ik als ik eerder weg wil een boete moeten betalen. Die mag maximaal 2x € 50 dus 100 euro zijn. (< 1,5 jaar resterende contractperiode)
Uitgaande van een opzegtermijn van een maand zou ik per begin mei naar een andere leverancier kunnen gaan, dan blijft er nog ca. 40 m3 af te nemen gas en ca. 1450 terug te leveren stroom over.
Verder is van belang dat ik ondernemer ben en dus BTW af moet dragen over de terug te leveren stroom maar ook over het directe verbruik dat niet door de meter gaat. Daarvoor reken ik nog 60 kWh per maand.
De rekensom:
€ 300 – boete en vervallen welkomstkorting
€ 80 – extra kosten gas (40 m3 x € 2extra)
€ 653 + extra opbrengsten elektra ( € 0,45* x 1450) * (€0,56-€0,11)
€ 159 – te betalen BTW ( 1450 x (€ 0,56-0,11) x 21% BTW + 240 x (0,67-0,23)*21% BTW
Saldo: 114 voordeel
De BTW wordt in juli verlaagd. Daarmee wordt het rekensommetje nog wat ingewikkelder maar als we er vanuit gaan dat die voor stroom min of meer evenredig daalt zal het saldo van de opbrengsten en kosten niet heel sterk wijzigen. Voor de hogere gasprijs zit er dan nog wel een voordeeltje aan te komen maar dat zal dan vooral na de huidige contractperiode liggen.
Al met al zou de conclusie dan zijn dan het kan lonen om over te stappen maar dat het verschil ook niet wereldschokkend is voor mij, vooral als gevolg van het vervallen van de welkomstkorting, de boete voor eerder opzeggen en de extra BTW die ik over de hogere stroomopbrengst moet betalen.
Kan iemand even controleren of de berekening zo ongeveer klopt of dat ik iets vergeten ben?
Omdat ik flink terug lever en bovendien niet zo veel gas verbruik lijkt de huidige situatie helemaal niet zo slecht uit te pakken voor mij. Het enige onzekere is dat ik van een vast tarief naar een variabel tarief zou gaan en onduidelijk is hoe lang de hogere teruglevertarieven in stand blijven want dat lijkt me lastig houdbaar. Vanuit dat perspectief is het misschien ook niet verkeerd even te blijven zitten en af te wachten hoe het de komende maanden verder ontwikkelt.
Dit is een tussentijdse verhoging van de variabele tarieven, normaal gesproken worden deze tarieven herzien op 1 januari en op 1 juli. Deze verhoging ging per 1 april in en er zal op 1 juli hoogstwaarschijnlijk weer een verhoging volgen.Fairy schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:12:
Nu is het ook zo dat ik in mijn Vattenfall login ook helemaal geen inzage heb in mijn contract, ik was in de veronderstelling dat ik een variabel contract heb, maar als ik die info opvraag krijg ik steevast een melding dat ik geen contract heb, deze heb opgezegd of dat ik aan het overstappen ben, of 9 van de 10 keer loopt de site gewoon vast. Correspondentie lezen is ook heel lastig, 19 van de 20 keer blijft er staan: Een ogenblik geduld aub![]()
@Afas ik zou er ook een factortje rekening mee houden dat je de opbrengst van je panelen niet 100% zeker kan voorspellen. Maar misschien had je de 1450 al bescheiden gepakt.
Voor €114 zou ik de situatie ook nog even aankijken en niets doen. Niet alle gemiste kansen zijn een verlies.
Voor €114 zou ik de situatie ook nog even aankijken en niets doen. Niet alle gemiste kansen zijn een verlies.
[ Voor 24% gewijzigd door Chris.nl op 02-04-2022 12:39 ]
De terugleververgoeding is €0,11 /kWh ?Afas schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:46:
Mijn contract loopt tot eind augustus. Mijn verwachting is dat ik in de periode tot eind augustus ca. 1700 kWh terug lever en 60 m3 gas af ga nemen.
De prijzen per 1 april voor bestaande klanten zijn precies hetzelfde als voor maart, behalve dat de variabele tarieven omhoog gaan (stroom was 0.18 en is nu 0.22, gas niet genoteerd maar de prijzen voor vaste contracten zijn ook daar hetzelfde).MneoreJ schreef op maandag 28 maart 2022 @ 20:29:
Benieuwd wat de prijzen [van Powerpeers] op 1 april worden.
Dus mocht iemand toch nog de boot gemist hebben voor verlenging, je mist niks en kan alsnog verlengen tegen deze tarieven.
Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.
Ik heb ook een vraag. Ons contract met Greenchoice loopt op 17 mei af. Ik kreeg na aandringen van mijn kant via whatsapp te horen dat het contract dan wordt omgezet in een variabel contract.
We hebben nu 24 zonnepanelen en zijn energie neutraal (elektra). In mei komen er 20 zonnepanelen bij (op het NW) en dan verwacht ik ca 6000 kWh terug te kunnen leveren. Hopelijk wordt de bestelde warmtepomp dit jaar ook nog geleverd.
We verbruiken nu nog 2200 m3 gas op jaarbasis, maar in de zomermaanden is het maar 12m3 per maand.
Ik begrijp uit dit forum dat het voordelig kan zijn om over te stappen naar Eneco/Delta/Engie omdat zij een hoge teruglever vergoeding geven.
Paar vragen:
- hoe lang van te voren moet ik opzeggen bij GC en hoe lang van te voren moet ik een nieuw contract afsluiten? Ik heb Eneco gebeld en de dame raadde aan om nog te wachten omdat ze het binnen een dag kunnen regelen, maar klopt dit?
- welke leverancier heeft de voorkeur?
We hebben nu 24 zonnepanelen en zijn energie neutraal (elektra). In mei komen er 20 zonnepanelen bij (op het NW) en dan verwacht ik ca 6000 kWh terug te kunnen leveren. Hopelijk wordt de bestelde warmtepomp dit jaar ook nog geleverd.
We verbruiken nu nog 2200 m3 gas op jaarbasis, maar in de zomermaanden is het maar 12m3 per maand.
Ik begrijp uit dit forum dat het voordelig kan zijn om over te stappen naar Eneco/Delta/Engie omdat zij een hoge teruglever vergoeding geven.
Paar vragen:
- hoe lang van te voren moet ik opzeggen bij GC en hoe lang van te voren moet ik een nieuw contract afsluiten? Ik heb Eneco gebeld en de dame raadde aan om nog te wachten omdat ze het binnen een dag kunnen regelen, maar klopt dit?
Ik heb Eneco gekozen (op 1 feb; mijn teller staat nu op -EUR499.61). Je hoeft GC niet te informeren; dat gaat allemaal automatisch.libo1949 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:25:
Ik heb ook een vraag. Ons contract met Greenchoice loopt op 17 mei af. Ik kreeg na aandringen van mijn kant via whatsapp te horen dat het contract dan wordt omgezet in een variabel contract.
Paar vragen:
12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV
Heb het nagekeken en het is per 1 januari aangepast als gevolg van de lagere energiebelasting in 2022. Het is nu 9,7 cent inclusief BTW. Dat maakt het verschil dan zo'n 20 euro meer dan in bovenstaande berekening.
Exact dezelfde prijs hier @ VF en ik had ook wat hoger verwacht, prima dus.Fairy schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 11:12:
Voor mij geldt dan de vervolgvraag: zouden ze het wel nog een keer in het jaar kunnen verhogen? Want ik ging uit van 2 verander momenten met een variabel contract: januari en juli.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ze kunnen het verhogen wanneer ze daar aanleiding toe hebben, dus ja.ByteMe_ schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 15:32:
[...]
Exact dezelfde prijs hier @ VF en ik had ook wat hoger verwacht, prima dus.
Voor mij geldt dan de vervolgvraag: zouden ze het wel nog een keer in het jaar kunnen verhogen? Want ik ging uit van 2 verander momenten met een variabel contract: januari en juli.
Een leverancier met de hoogste terugleververgoeding.libo1949 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:25:
Paar vragen:
[ Voor 57% gewijzigd door EWK op 02-04-2022 16:13 ]
Hoi!
Maandag in TV programma RADAR:
DGB Energie wil van klanten af
maandag 4 april om 20.30 uur op NPO1
[ Voor 4% gewijzigd door pms1 op 03-04-2022 21:15 ]
Sinds 15-04-25: Venus-E, V148, CT003, 3-fasen (8500wp ZO/NW)
Hier nog even een update: op 28-3 kreeg ik een mailtje binnen van EnergyZero met mijn contract met 28-3 als startdatum, met de melding dat mijn overstap geregeld was. Na een kwartier ontving ik ook een mail van mijn oude leverancier dat ik ben overgestapt, dus het ziet ernaar uit dat de overstap eindelijk geregeld is!donaldk schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:50:
[...]
Ik heb net een mijn stedin account gemaakt, maar daar staat:
ENERGIELEVERANCIER
Elektriciteit: -
Gas: -
Op mijn windows 7 laptop kan ik wel inloggen bij zondergas, met de W10 laptop niet. Klantenservice doet er inderdaad netjes 10 (werk?)dagen over om te komen met een nietszeggend antwoord. Gelukkig werkt het op de oude laptop wel.
Daar staat wel dat we klant zijn. Machtingsnummer en automatische incasso staat er netjes bij instellingen, maar factuur maar is nog steeds nul van heel veel. Ik krijg ook een overzicht van verbruik tot en met de 25ste te zien.
"Begonnen met energielevering sinds 13-03-2022
contract startdatum 13-2022"
Moest ik overtypen van instellingen overzicht op zondergas domein.
Ik kreeg de avond van 23-3 een mail dat ze rond de 25ste gingen afschrijven, maar tot nu toe niks afgeschreven. Is eerste afschrijving februari moest worden overgemaakt. Ik kreeg een weekje van de tevroen mail van Engie jammer dat u ons gaat verlaten en op de 13e maart ook een automatische mail van zonder gas, welkom, leveren.
Maar dat ze niet doen (afschrijven/incasso) maakt wel onzeker..
Edit: op 29-3 alsnog afgeschreven volgens overzicht bank.
Is het normaal dat de maandelijkste voorschot berekening op de website letterlijk 10x kleiner is dan wat er in de modelcontract offerte staat?

[ Voor 7% gewijzigd door Gekkenhuis op 04-04-2022 09:53 ]
Heb je een linkje? Ik zie in deze beschrijving nu nog alleen de onderwerpen STAP-budget en Nutri-Score.pms1 schreef op zondag 3 april 2022 @ 20:49:
Maandag in TV programma RADAR:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4