Naja goed, Gezondverzekerd dan. Het wordt in ieder geval aangeboden.Cap schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:06:
[...]
Energiedirect biedt het niet aan, kijk maar op hun site. Gezondverzekerd biedt het aan en dat is dus juist het bijzondere. Ga zelf maar eens op zoek naar 3-jarige of zelfs maar 1-jarige vaste prijs contracten. En vergeet het vooral niet hier te melden als je er een vindt.
Ik zou iedereen die via HVE/EnergyZero/Zondergas een contract heeft afgesloten vooral aanraden om even bij zijn/haar netwerkleverancier te checken of ze daadwerkelijk leveren, bij mij komen de facturen namelijk ook netjes binnen maar is de overstap nog steeds niet gerealiseerd.belly89 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:26:
[...]
Ook even ingelogd, hier precies hetzelfde! Factuur staat netjes klaar en wordt binnen 5 dagen afgeschreven staat vermeld.
Bij mij is het contract ook de 25e ingegaan en data is ook gevuld vanaf de 23e. Afrekening van de vorige leverancier is binnen en deze klopte met de standen die ik zelf heb genoteerd, dus ga ervan uit dat de afrekening hier op wel gaat kloppen!
Zegt je netwerkleverancier dat daadwerkelijk of zie je dat op hun site? Bij Liander valt er namelijk itt Stedin niets te zien op de site wbt energieleverancier. Er wordt slechts vermeld "Uw meterstanden worden automatisch doorgestuurd naar uw energieleverancier".Gjpiraat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:33:
[...]
Ik zou iedereen die via HVE/EnergyZero/Zondergas een contract heeft afgesloten vooral aanraden om even bij zijn/haar netwerkleverancier te checken of ze daadwerkelijk leveren, bij mij komen de facturen namelijk ook netjes binnen maar is de overstap nog steeds niet gerealiseerd.
Edit: check bij Liander levert op dat leverancier idd HVE is. Alles lijkt dus in orde.
[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 23-03-2022 11:57 ]
Klopt, die had ik al gekregen inderdaad, maar we willen nu liever niet voor een vast contract gaan. Vandaar dat ik juist benieuwd ben naar een variabele tarieven, en ik interpreteerde het bericht waar ik op reageerde zo dat de mail over variabele tarieven gaat. Maar misschien heb ik dat fout.MneoreJ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:06:
[...]
Als je contract in mei afloopt had je al een verlengaanbod moeten krijgen (met een mail daarover), want dit begint 3 maanden voor het afloopt. Mijn contract loopt in juni af en ik heb al een aanbod gekregen (dat na 14 dagen verdwenen is, op 1 april zou er een nieuwe moeten verschijnen). De nieuwe tarieven voor bestaande klanten kun je trouwens hier vinden. De tarieven van april staan er natuurlijk nog niet op, dat zal niet eerder dan april zijn.
Die link met tarieven had ik inderdaad ook al gevonden, maar daar staan dus inderdaad de tarieven vanaf 1 april niet bij. Dus vandaar dat ik benieuwd was of de mail wat meer informatie bracht.
Zit niet bij een van de EnergyZero labels maar ben wel geswitcht onlangs en zie (ondanks bevestigde geslaagde overstap) mijn nieuwe leverancier(s) nog niet bij Stedin (daar staat de oude leverancier nog). Dus wellicht zit er wat vertraging bij Stedin, of is hun systeem helemaal stuk.Gjpiraat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:33:
[...]
Ik zou iedereen die via HVE/EnergyZero/Zondergas een contract heeft afgesloten vooral aanraden om even bij zijn/haar netwerkleverancier te checken of ze daadwerkelijk leveren, bij mij komen de facturen namelijk ook netjes binnen maar is de overstap nog steeds niet gerealiseerd.
Netwerkleverancier (Stedin idd), op de website van HVE staat dat ze leveren maar dat klopt niet bij mij.Cap schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:45:
[...]
Zegt je netwerkleverancier dat daadwerkelijk of zie je dat op hun site? Bij Liander valt er namelijk itt Stedin niets te zien op de site wbt energieleverancier.
Ah oké. Bij mij zegt de oude leverancier ook dat ze nog steeds aan me leveren, dus ik ben geneigd de Stedin website te geloven.henkebek schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:51:
[...]
Zit niet bij een van de EnergyZero labels maar ben wel geswitcht onlangs en zie (ondanks bevestigde geslaagde overstap) mijn nieuwe leverancier(s) nog niet bij Stedin (daar staat de oude leverancier nog). Dus wellicht zit er wat vertraging bij Stedin, of is hun systeem helemaal stuk.
Had je dit ook al gelezen?Gjpiraat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:52:
[...]
Netwerkleverancier (Stedin idd), op de website van HVE staat dat ze leveren maar dat klopt niet bij mij.
Pierre_nr1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:08:
[...]
Tevens heb ik contact met Stedin gehad, aangezien er geen leverancier meer stond onder 'mijn stedin'. Dat heeft met Stedin zelf te maken, ze lopen achter met hun administratie. HVE had me per 20 februari keurig netjes bij hun aangemeld.
Dan is het een ander verhaal natuurlijk. Dat gaat bij mij gelukkig wel goedGjpiraat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:55:
[...]
Ah oké. Bij mij zegt de oude leverancier ook dat ze nog steeds aan me leveren, dus ik ben geneigd de Stedin website te geloven.
Misschien maar zsm storneren dan van die EnergyZero bedragen en ze bellen.
Hier ook alles in orde inderdaad.Cap schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:04:
[...]
Idem hier, factuur staat in de omgeving en zal binnenkort afgeschreven worden.
Na gas is ook stroom bij mij sinds begin deze week goed gevuld, het enige puntje is nog dat de verbruiksmeting per de 23e begint terwijl het contract de 25e ingegaan is, dus er is een weekend extra meegenomen. Minor issue, zolang de meterstanden op de eindafrekening maar kloppen.
Bij de individuele Stroom en Gas overzichten inderdaad 2 dagen te vroeg. Bij het Energiekosten overzicht klopt het wel.
Mijn contract bij Oxxio loopt 1 april af, zojuist een mail gekregen met hun LosVast-tarieven (enkeltarief, kaal):
Toch wel een stuk hoger dan bijvoorbeeld Variabele van Mega..
Leveringstarief stroom per kWh - enkel € 0,44417 Vaste leveringskosten stroom per maand € 7,75 Leveringstarief gas per m³ € 2,01930 Vaste leveringskosten gas per maand € 7,75
Als je een slimme meter hebt hoor je ook een brief te krijgen (kreeg ik tenminste) al voordat mijn contract begon dat Energiemaatschappij X heeft verzocht om je slimme meter uit te mogen lezen.Gjpiraat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:33:
[...]
Dat is natuurlijk geen bewijs dat ze leveren, maar wel dat het overstapproces loopt.
Sinds 15-04-25: Venus-E. (Nu V151, CT003 V114) 3-fasen (8500wp ZO/NW)
Volgens mij is dit niet standaard. Ik heb nog nooit een brief ontvangen van Stedin sinds ik een slimme meter heb.pms1 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:53:
[...]
Als je een slimme meter hebt hoor je ook een brief te krijgen (kreeg ik tenminste) al voordat mijn contract begon dat Energiemaatschappij X heeft verzocht om je slimme meter uit te mogen lezen.
Dat is natuurlijk geen bewijs dat ze leveren, maar wel dat het overstapproces loopt.
21 April loopt mijn contract af bij Budget Energie.
Hierna ga ik variabel betalen. De tarieven zijn al bekend voor April.
Normaal tarief: € 0,54158
Dal tarief: € 0,41116
Hebben zelf geen gas, en gelukkig 16 zonnepanelen op het dak liggen.
Ben benieuwd wanneer we weer een mooi contract kunnen afsluiten. Betalen nu 17 cent normaal tarief
Hierna ga ik variabel betalen. De tarieven zijn al bekend voor April.
Normaal tarief: € 0,54158
Dal tarief: € 0,41116
Hebben zelf geen gas, en gelukkig 16 zonnepanelen op het dak liggen.
Ben benieuwd wanneer we weer een mooi contract kunnen afsluiten. Betalen nu 17 cent normaal tarief
Hier een ex-fenor klant. Je hebt hier een risico afgedekt dat eigenlijk niet nodig was. Wat er gebeurd is dat de curator aan het eind van de rit gaat wegstrepen tussen hetgeen betaald en hetgeen volgens het contract betaald had moeten worden. Zo lang je voorschot niet hoger is dan je daadwerkelijk gebruik ga je er bij een faillissement niet op achteruit. Elke maand zelf overboeken voegt in die zin eigenlijk niets toe.Chris1986 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:45:
Ik lees al een tijdje mee en op basis van dit topic in januari een contract aangegaan met HVE. Helaas nu een ontzettende slechte ervaring die ik wel moet delen dus ook zojuist een account aangemaakt.
Eind januari heb ik vanwege een nieuwe woning het 5 jarige contract afgesloten, gezien de solvabiliteit bij de diverse kleine energieleveranciers bewust gekozen voor betaling d.m.v. ideal. Ik zou dus elke maand een factuur moeten ontvangen.
Vanwege de spoedaanvraag is mijn contract dus ook per eind januari direct ingegaan.
Na bijna dagelijks in te loggen heb ik geen enkele factuur kunnen zien, ook geen enkele mail hierover ontvangen (uiteraard check ik dagelijks de spambox)
Vandaag ineens een reactie via de mail, mijn contract is ontbonden doordat ik meerdere betalings herrinneringen genegeerd zou hebben??!! Uiteraard zijn zowel HVE als de opvolger Energyzero telefonisch en via mail niet te bereiken.
Vervelende gevolg is een brief vanuit Liander met de dreiging dat ze willen afsluiten, deze blijkt op 4 maart al verstuurd te zijn naar onze verhuurder met een uiterlijke datum van 18 maart. Stomtoevallig heeft mijn huurbaas die ook vandaag pas doorgestuurd.
Ik heb het idee dat HVE/Energyzero gegokt heeft op een prijsdaling en dit nu niet kunnen waarmaken en om die reden van alle contract wil afkomen die nog niet daadwerkelijk zijn in gegaan!
Iemand tips voor een voordelige energieleverancier die ook een spoedaanvraag accepteren? (Moet deze week anders volgt afsluiting)
Overigens staat in je contract dat wanneer je de eerste keer niet betaald het contract ontbonden wordt vanaf de kant van de leverancier. Dus indien je nooit iets betaald hebt vrees ik dat het een lastig verhaal wordt.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Die tarieven van Energiedirect via Gezond Verzekerd zijn helemaal niet verkeerd toch?
Normaaltarief: 0,41418
Dal: 0,34158
Gas: 1,69367
https://energie.gezondver...p=1&toon_tarief_per=maand
Beetje lastig om daar een goed antwoord op te geven. Natuurlijk zijn die tarieven hoog, maar als ik dan kijk naar wanneer je over zou stappen via de site van ED zelf, dan betaal je bizar veel meer:NightMare schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:55:
Die tarieven van Energiedirect via Gezond Verzekerd zijn helemaal niet verkeerd toch?
Dus vergeleken bij die prijizen, is het zeker niet verkeerd.Normaaltarief: 0,69853
Dal: 0,65013
Gas: 3,07307
Er komen (extra) regels aan voor de energieleveranciers, ter voorkoming van faillissementen,
ik ben benieuwt of het een slagveld wordt en/of een impuls voor verbeteringen voor de consument.
https://www.acm.nl/nl/pub...n-aan-energieleveranciers
ik ben benieuwt of het een slagveld wordt en/of een impuls voor verbeteringen voor de consument.
[ Voor 25% gewijzigd door Nomind op 23-03-2022 15:09 ]
Ja mijn contract loopt af en de variabele prijzen die ik zou krijgen bij Budget Energie zijn een stuk hoger dan dit aanbod !Phoolie schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:05:
[...]
Beetje lastig om daar een goed antwoord op te geven. Natuurlijk zijn die tarieven hoog, maar als ik dan kijk naar wanneer je over zou stappen via de site van ED zelf, dan betaal je bizar veel meer:
[...]
Dus vergeleken bij die prijizen, is het zeker niet verkeerd.
Sinds vandaag klant bij Shell Energy. Dit zou eigenlijk per gisteren gaan maar er was een storing waardoor een batch klanten niet over gegaan zijn.
Ten opzichte van mijn vorige energieleverancier is de klantenservice vooralsnog super geregeld. Van de drie keer dat ik gebeld heb geen enkele keer in de wacht gestaan, en krijg netjes terugkoppeling en een eerlijk antwoord terug. Vooralsnog lovend, nu nog m'n vraag uitstaan hoe ik die 1€ koffie kan claimen
.
Ten opzichte van mijn vorige energieleverancier is de klantenservice vooralsnog super geregeld. Van de drie keer dat ik gebeld heb geen enkele keer in de wacht gestaan, en krijg netjes terugkoppeling en een eerlijk antwoord terug. Vooralsnog lovend, nu nog m'n vraag uitstaan hoe ik die 1€ koffie kan claimen
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Mijn eerste ervaringen met Shell Energy zijn ook prima.
Ik kreeg netjes een voucher in de mail met een barcode voor tot het einde van het jaar 1x per dag voor 1 euro en kop koffie, thee of choco bij de Shell Cafe
Had me vorige week donderdag aangemeld met enige spoed omdat ik afgelopen maandag de sleutel van mijn nieuwe appartement kreeg. Contract in de mail ging ook niet helemaal goed, had ik uiterlijk vrijdag moeten hebben maar dat gebeurde niet. Twee keer klantenservice gebeld (1x voor dat met spoed aanmelden, 1x voor dat niet ontvangen contract) en beide keren inderdaad snel iemand aan de lijn en heel netjes geholpen.
Gisteren alsnog contract in de mail, en gisterenavond welkomstmail en bevestinging dat de levering (terugwerkend) per afgelopen maandag is gestart.
Ik kreeg netjes een voucher in de mail met een barcode voor tot het einde van het jaar 1x per dag voor 1 euro en kop koffie, thee of choco bij de Shell Cafe
Had me vorige week donderdag aangemeld met enige spoed omdat ik afgelopen maandag de sleutel van mijn nieuwe appartement kreeg. Contract in de mail ging ook niet helemaal goed, had ik uiterlijk vrijdag moeten hebben maar dat gebeurde niet. Twee keer klantenservice gebeld (1x voor dat met spoed aanmelden, 1x voor dat niet ontvangen contract) en beide keren inderdaad snel iemand aan de lijn en heel netjes geholpen.
Gisteren alsnog contract in de mail, en gisterenavond welkomstmail en bevestinging dat de levering (terugwerkend) per afgelopen maandag is gestart.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
waarom kan dit niet in elke gemeente ?NightMare schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 14:55:
Ik vind dat maar een vaag verhaal.
Lijkt inderdaad maar in bepaalde gemeentes. Ga je een beetje googlen dan kom je info tegen op de websites van diverse betreffende gemeentes dat 'de gemeente via gezondverzekerd.nl' goedkope energiecontracten aanbiedt voor mensen met lage inkomens.
Dat lijkt bijna alsof het ergens gesubsidieerd zou moeten zijn ofzoiets, of dat er ergens een inkomenstoets (sociaal minimum?) zou moeten zijn, maar dat kom ik dan weer nergens tegen...?
Lijkt inderdaad maar in bepaalde gemeentes. Ga je een beetje googlen dan kom je info tegen op de websites van diverse betreffende gemeentes dat 'de gemeente via gezondverzekerd.nl' goedkope energiecontracten aanbiedt voor mensen met lage inkomens.
Dat lijkt bijna alsof het ergens gesubsidieerd zou moeten zijn ofzoiets, of dat er ergens een inkomenstoets (sociaal minimum?) zou moeten zijn, maar dat kom ik dan weer nergens tegen...?
Ben je hier nog uit gekomen met essent? Ik heb hetzelfde contract afgesloten per 1 mei €0,5566 kaal gastarief. Maar ik heb geen mail gehad over onjuiste tarieven. Vooralsnog ga ik er dus vanuit dat ze gaan leveren voor dat tarief per 1 mei.awwexl schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:20:
Iemand die onderstaande mail ook heeft ontvangen van Essent en een Superdalen drie jaar contract heeft afgesloten? Vrij bizar wat ze nu doen. Ze wijzigen de tarieven terwijl ik met andere tarieven akkoord ben gegaan….
Beste heer…
Je aanmelding is niet goed verwerkt en daardoor hebben wij onjuiste tarieven aan je bevestigd. Ik bied je mijn excuses aan voor het ongemak.
Hieronder vind je een overzicht van de juiste producten en tarieven waarmee je akkoord bent gegaan.
De Algemene voorwaarden, Productvoorwaarden, Kwaliteitscriteria en eventuele Actievoorwaarden die je eerder van ons ontving veranderen niet.
Ik heb je contract voor het….aangepast naar de tarieven die je hieronder ziet.
Deze tarieven zijn inclusief btw en exclusief belastingen, toeslagen en netbeheerkosten. Deze worden door de overheid en de netbeheerder bepaald en kunnen tijdens de looptijd van de overeenkomst wijzigen.
Startdatum levering: 1 mei 2022
Je huidige termijnbedrag is € …inclusief btw.
Jouw tarieven zijn:
Stroom dal: € 0,14520 per kWh
Stroom normaal: € 0,16335 per kWh
Gas: € 0,63089 per m3
De vaste kosten bedragen € 0,21323 per product per dag.
Ik ben akkoord gegaan met de volgende tarieven:
Normaal: 0,16184 euro per kwh
Dal: 0,14369 euro per kwh
Gas: 0,5566 euro per m
Kale tarieven per 1 mei.
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Ik heb sinds kort een slimme meter. Nu heeft deze ook dal/piek mogelijkheden maar de vorige meter (draaischijf) niet. Bij verlengen Innova (gaat 11 april in) dus niet gewerkt met dal/piek. Weet iemand of je een contract daarop kan laten aanpassen?
Mijn boefje is liev!
Kan alleen als de maatschappij het ook gebruikt anders niet.JB schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:19:
Ik heb sinds kort een slimme meter. Nu heeft deze ook dal/piek mogelijkheden maar de vorige meter (draaischijf) niet. Bij verlengen Innova (gaat 11 april in) dus niet gewerkt met dal/piek. Weet iemand of je een contract daarop kan laten aanpassen?
OT: Battery powered energy is best duur tegenwoordig: https://staples.nl/extrem...00-mah/staples-nl-340842/
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Hoe bedoel je? Innova heeft tarieven die praten over enkel/normaal/dal. Ik heb nu een 4 jarig enkel tarief afgesloten zover ik weet omdat ik ten tijden van afsluiten nog geen dal/piek meter had. Nu dus wel.Roos79 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:45:
[...]
Kan alleen als de maatschappij het ook gebruikt anders niet.
Mijn boefje is liev!
Voor de meeste Nederlanders zonder zonnepanelen is het enkeltarief gunstiger dan piek en dal. Of je moet natuurlijk specifiek veel gebruiken in het weekend of 's nachts ...JB schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:19:
Zou ook goed kunnen inderdaad. Wellicht gewoon zo laten. Heb overigens (ook) zonnepanelen nu. Vandaar aanpassen meterhenkebek schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:14:
[...]
Voor de meeste Nederlanders zonder zonnepanelen is het enkeltarief gunstiger dan piek en dal. Of je moet natuurlijk specifiek veel gebruiken in het weekend of 's nachts ...
Mijn boefje is liev!
Nou ja, als je zoal leest wat de ACM nu doet (bijna niks) denk ik dat het met dat "slagveld" wel mee zal vallen... en met de verbeteringen voor de consument helaas ook wel, al kan het er eigenlijk niet slechter op worden. Neem bijvoorbeeld dit fraaie stukje uit de reacties van de ACM op de aanbevelingen, specifiek over faillissementen:Nomind schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:05:
Er komen (extra) regels aan voor de energieleveranciers, ter voorkoming van faillissementen,
Failliet? Ah joh, we mogen gewoon onderling handjeklap doen om te kijken hoe de klanten verdeeld worden. Die hebben daar niet alleen niets over te zeggen, er is ook geen enkele eis aan hoe die verdeling gaat.Bij de huidige SLR-procedure worden er geen specifieke eisen gesteld aan het biedingsproces. De
curator van het failliete bedrijf bepaalt of en op welke manier andere leveranciers de mogelijkheid krijgen
om een bod uit te brengen op het klantportfolio van het failliete bedrijf. Ook maakt de curator uiteindelijk
de keuze door welk bedrijf de klanten worden overgenomen. De curator is wettelijk ook niet verplicht het
belang van de klanten van het failliete bedrijf hierbij voorop te stellen, bijvoorbeeld door te kiezen voor
een leverancier met een zo laag mogelijk tarief. Door in wetgeving specifieke eisen op te nemen voor
het biedingsproces bij een SLR-procedure kan het belang van de klanten van het failliete bedrijf beter
worden geborgd. De ACM zal samen met het ministerie van EZK de SLR procedure evalueren en dit
aspect daarin meenemen.

Nu we de eerste ronde gezien hebben van maatschappijen die bij bosjes omkukelen omdat de markt het wilde westen blijkt te zijn (quelle surprise) dempt men zeer voorzichtig een klein beetje van de put om het allemaal een klein beetje meer onder controle te krijgen en de consument een heel klein beetje minder opzichtig als vee te behandelen. Vooruit, applausje dan maar, maar wel een zuinig applausje zolang niet meer dan de grootste open deuren ingetrapt worden.
Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.
Tot die conclusie kom ik vandaag ook. Ik heb 7-3 die mail gekregen. 14-3 het aanbod bekeken. Ik heb het op me in laten werken en wilde vandaag het verlengaanbod accepteren, foetsie!MneoreJ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 08:06:
[...]
Als je contract in mei afloopt had je al een verlengaanbod moeten krijgen (met een mail daarover), want dit begint 3 maanden voor het afloopt. Mijn contract loopt in juni af en ik heb al een aanbod gekregen (dat na 14 dagen verdwenen is, op 1 april zou er een nieuwe moeten verschijnen). De nieuwe tarieven voor bestaande klanten kun je trouwens hier vinden. De tarieven van april staan er natuurlijk nog niet op, dat zal niet eerder dan april zijn.
Ik heb Powerpeers gemaild, nergens in de e-mail staat dat het aanbod 14 dagen geldig zou zijn, wel dat het aanbod na de looptijd van mijn huidige contract in zou gaan (3 juni), je na verlengen 14 dagen bedenktijd zou hebben en dat de tarieven elke maand opnieuw bepaald worden. Beetje bullshit als mijn kans voor de maand maart nu verkeken zou zijn.
Dus jij wacht 16 dagen met reageren en vindt nu dat zij fout zitten? Hoe lang moeten ze dan wachten tot een klant eens reageert? En maand? Twee maanden?LA-384 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:36:
[...]
Tot die conclusie kom ik vandaag ook. Ik heb 7-3 die mail gekregen. 14-3 het aanbod bekeken. Ik heb het op me in laten werken en wilde vandaag het verlengaanbod accepteren, foetsie!
Ik heb Powerpeers gemaild, nergens in de e-mail staat dat het aanbod 14 dagen geldig zou zijn, wel dat het aanbod na de looptijd van mijn huidige contract in zou gaan (3 juni), je na verlengen 14 dagen bedenktijd zou hebben en dat de tarieven elke maand opnieuw bepaald worden. Beetje bullshit als mijn kans voor de maand maart nu verkeken zou zijn.
Groetjes, FaceDown.
Als je een slimme meter hebt dan krijg je automatisch piek/dal tarieven. Valt niets te kiezen.JB schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:19:
Groetjes, FaceDown.
Niet als je geen abonnement met piek-dal afgesloten hebt toch?FaceDown schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:42:
[...]
Als je een slimme meter hebt dan krijg je automatisch piek/dal tarieven. Valt niets te kiezen.
Nee ik wacht geen 16 dagen met reageren. Ik wachtte 9 dagen met reageren. Dat ik 7 maart een e-mail krijg, wil niet zeggen dat ik 7 maart ook tijd heb om die e-mail en het aanbod goed te bekijken, dat heb ik pas op 14 maart kunnen doen. Daarna ga je kijken wat andere partijen voor je kunnen betekenen. Gisteren kwam ik tot de conclusie dat die andere partijen geen beter aanbod kunnen geven en vandaag had ik tijd om het aanbod van Powerpeers te accepteren. Niet iedereen heeft dagelijks uren tijd om dat soort zaken te regelen / uit te zoeken.FaceDown schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:40:
Dus jij wacht 16 dagen met reageren en vindt nu dat zij fout zitten? Hoe lang moeten ze dan wachten tot een klant eens reageert? En maand? Twee maanden?
Zolang er geen geldigheidsduur van het aanbod benoemd wordt, mag je er volgens mij vanuit gaan dat het aanbod onbeperkt geldig is, of op zijn minst geldig is totdat er nieuwe tarieven bepaald worden.
Hadden ze duidelijk in de e-mail aangegeven dat het aanbod 14 dagen geldig was, dan had ik wellicht mijn tijd anders ingedeeld.
[ Voor 16% gewijzigd door LA-384 op 23-03-2022 21:04 ]
Ik moet zeggen dat ik uit het aanbod van Powerpeers ook nergens kon opmaken dat ze na 14 dagen het verlengaanbod weer in zouden trekken, alleen dat de tarieven niet langer geldig zouden zijn dan een maand. Ik had sowieso al het plan gewoon variabel te gaan en niet me weer voor een jaar vast te leggen op dit moment, maar toch. Ik kan wel bedenken waarom ze dit zouden doen (waarschijnlijk om te voorkomen dat klanten net voor de tariefwijzigingen gaan wisselen, "bedenken", en dan gaan eisen dat ze tegen de nieuwe tarieven mogen afsluiten als die lager zijn, daar wil je de klantenservice niet mee opzadelen) maar netter en duidelijker was het geweest als ze gewoon expliciet hadden aangegeven dat het aanbod minder dan een maand geldig was. Ik kan geen reden bedenken om dat niet te doen.
@MneoreJ
Ik gooi het nu ook nog op een foutje op de website, waardoor het aanbod tijdelijk niet zichtbaar is en wacht af wat de klantenservice zegt. Wellicht dat men mijn verdediging accepteert en geen probleem gaat maken van die paar dagen later. Ik gok er op dat de prijzen hoog blijven en zet dan liever vast voor 3 jaar.
Ik gooi het nu ook nog op een foutje op de website, waardoor het aanbod tijdelijk niet zichtbaar is en wacht af wat de klantenservice zegt. Wellicht dat men mijn verdediging accepteert en geen probleem gaat maken van die paar dagen later. Ik gok er op dat de prijzen hoog blijven en zet dan liever vast voor 3 jaar.
Nee hoor. Nu blijven twee van de vier telwerken keurig op 0 staan. Eentje voor afnemen en eentje voor terugleveren.FaceDown schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:42:
[...]
Als je een slimme meter hebt dan krijg je automatisch piek/dal tarieven. Valt niets te kiezen.
edit:
Je hebt gelijk! Ik zie nu inderdaad ook bij "laag" tarief dat de kWh oplopen... Dan hoef ik dus niets door te geven aan de (nieuwe) energiemaatschappij lijkt me?
Je hebt gelijk! Ik zie nu inderdaad ook bij "laag" tarief dat de kWh oplopen... Dan hoef ik dus niets door te geven aan de (nieuwe) energiemaatschappij lijkt me?
[ Voor 19% gewijzigd door JB op 23-03-2022 23:18 ]
Mijn boefje is liev!
Tis wel andersom : als je een domme meter hebt krijg je automatisch enkeltarief, valt er niets te kiezen én blijft er 1 telwerk stilstaan.Als je een slimme meter hebt dan krijg je automatisch piek/dal tarieven. Valt niets te kiezen.
Bij vandebron kon ik gewoon kiezen voor dubbeltarief of enkel.JB schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:11:
[...]
Nee hoor. Nu blijven twee van de vier telwerken keurig op 0 staan. Eentje voor afnemen en eentje voor terugleveren.
edit:
Bij mijn slimme meter liepen de telewerken gewoon mee, ongeacht welke optie ik koos. Het is puur administratief. Je leverancier gooit de afnames gewoon samen op 1 hoop, als je enkel tarief kiest.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
Ja dan moet ik ze dus bij elkaar optellen als ik enkel tarief heb afgesloten? Leverancier kan hier niets uitlezen, want dat heb ik uit laten zetteninsomniac schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:23:
[...]
Bij vandebron kon ik gewoon kiezen voor dubbeltarief of enkel.
Bij mijn slimme meter liepen de telewerken gewoon mee, ongeacht welke optie ik koos. Het is puur administratief. Je leverancier gooit de afnames gewoon samen op 1 hoop, als je enkel tarief kiest.
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 24-03-2022 08:44 ]
Mijn boefje is liev!
Nee, dan voer je alsnog gewoon normaal en laag in zoals gevraagd wordt en wordt dit tegen hetzelfde tarief afgerekend.JB schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:39:
[...]
Ja dan moet ik ze dus bij elkaar optellen als ik enkel tarief heb afgesloten? Leverancier kan hier niets uitlezen, want dat heb ik uit laten zetten
Hier ook ingangsdatum 13-03... Status nog steeds onbekend. Blijkt dat we nog steeds bij United Consumers zitten en de levering nog niet is overgenomen. Zondergas gebeld. "Er wordt een onderzoek gestart naar de reden van dat wij niet gestart zijn met leveren".Gjpiraat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:33:
[...]
Ben benieuwd. Jij al een update ontvangen?
Oh wow heftig... Innova is hier ook zeker meermaals afgesloten. Al deze (4 jaar) contracten starten AFAIK 11 april, dus (ook) maar even in de gaten gaan houden tzt.kokkieroy schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:16:
[...]
Hier ook ingangsdatum 13-03... Status nog steeds onbekend. Blijkt dat we nog steeds bij United Consumers zitten en de levering nog niet is overgenomen. Zondergas gebeld. "Er wordt een onderzoek gestart naar de reden van dat wij niet gestart zijn met leveren".
Mijn boefje is liev!
Ik lever meer dan ik verbruik, is een leverancier verplicht om een voorschot bedrag te verlagen? Budget Energie wil niet lager dan 20 per maand terwijl ik volgens de verwachting juist 1000+(jaar) terug zal krijgen.
Bijna overal zo. Ze moeten immers ook voor jou de netbeheerder betalen, en dat gaan ze niet (helemaal) voorschieten.torretje2012 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:01:
Ik lever meer dan ik verbruik, is een leverancier verplicht om een voorschot bedrag te verlagen? Budget Energie wil niet lager dan 20 per maand terwijl ik volgens de verwachting juist 1000+(jaar) terug zal krijgen.
Wat heerlijk om je hier druk over te maken temidden van alle potentiele energie-armoede om je heentorretje2012 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:01:
Overigens zie ik net dat ik mijn termijnbedrag op -74 euro kan zetten (Delta). Maar weet niet of ze ook daadwerkelijk me maandelijks geld gaan overmaken, ben pas een paar weken klant.torretje2012 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:01:
:fill(white):strip_exif()/f/image/wxw40FwfFn4lGpA4WU1GXK4q.png?f=user_large)
Nou ja de liberalisatie heeft ook jaren goed gewerkt. Ik hoorde in ieder geval tot de Oekraïense invasie niemand klagen. Al die kleine vage kut bedrijfjes hebben hun klanten gelokt met lage tarieven.MneoreJ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:03:
[...]
Nou ja, als je zoal leest wat de ACM nu doet (bijna niks) denk ik dat het met dat "slagveld" wel mee zal vallen... en met de verbeteringen voor de consument helaas ook wel, al kan het er eigenlijk niet slechter op worden. Neem bijvoorbeeld dit fraaie stukje uit de reacties van de ACM op de aanbevelingen, specifiek over faillissementen:
[...]
Failliet? Ah joh, we mogen gewoon onderling handjeklap doen om te kijken hoe de klanten verdeeld worden. Die hebben daar niet alleen niets over te zeggen, er is ook geen enkele eis aan hoe die verdeling gaat.Vervolgens zitten diezelfde klanten wel een maand lang vast aan "hun" nieuwe leverancier, want dat "waarborgt" de "leveringszekerheid". Alsof er geen stroom meer uit het stopcontact komt als je niet 24/7 bij een energieleverancier ingeschreven staat. Nee, de netbeheerder weet dan niet meer waar de factuur heen moet, dat is het euvel. Maar we noemen dat leveringszekerheid en hameren erop dat dit vooral toch in het belang van de consument is.
Nu we de eerste ronde gezien hebben van maatschappijen die bij bosjes omkukelen omdat de markt het wilde westen blijkt te zijn (quelle surprise) dempt men zeer voorzichtig een klein beetje van de put om het allemaal een klein beetje meer onder controle te krijgen en de consument een heel klein beetje minder opzichtig als vee te behandelen. Vooruit, applausje dan maar, maar wel een zuinig applausje zolang niet meer dan de grootste open deuren ingetrapt worden.
Leveringszekerheid faciliteert juist het Wilde Westen. Als mensen drie maanden zonder stroom zouden zitten als hun energieleverancier omvalt zouden ze wel twee keer nadenken om over te stappen.
Situatie
Vrij recent ben ik verhuisd van een huurappartement naar een koopwoning. Mijn overeenkomst met de leverancier voor de huurwoning heb ik opgezegd. De keuze voor een energieleverancier voor mijn nieuwe woning heb ik enige tijd vooruit weten te schuiven, maar de netbeheerder heeft aangegeven het fijn te vinden als ik volgende week een leverancier heb gevonden.
De woning is aangesloten op stadsverwarming, dus ik ben enkel op zoek naar een aanbieder die mijn elektriciteit gaat leveren. De woning heeft op dit moment 4 panelen, het is de bedoeling dat dit zsm wordt uitgebreid naar 14 stuks. Daarmee zal flink meer worden opgewekt dan wij verbruiken.
Mijn idee
Nu een modelcontract aangaan dat maandelijks opgezegbaar is. Wanneer het dak vol ligt met de nieuwe panelen óf wanneer de energieprijzen normaliseren maak ik een definitieve overstap naar een aanbieder. Daarbij zal bij een volgelegd dak uiteraard gekozen worden voor een aanbieder met een hoge terugleververgoeding.
Juiste c.q. logische keuze of mis ik ergens een afslag in deze aanpak?
Vrij recent ben ik verhuisd van een huurappartement naar een koopwoning. Mijn overeenkomst met de leverancier voor de huurwoning heb ik opgezegd. De keuze voor een energieleverancier voor mijn nieuwe woning heb ik enige tijd vooruit weten te schuiven, maar de netbeheerder heeft aangegeven het fijn te vinden als ik volgende week een leverancier heb gevonden.
De woning is aangesloten op stadsverwarming, dus ik ben enkel op zoek naar een aanbieder die mijn elektriciteit gaat leveren. De woning heeft op dit moment 4 panelen, het is de bedoeling dat dit zsm wordt uitgebreid naar 14 stuks. Daarmee zal flink meer worden opgewekt dan wij verbruiken.
Mijn idee
Nu een modelcontract aangaan dat maandelijks opgezegbaar is. Wanneer het dak vol ligt met de nieuwe panelen óf wanneer de energieprijzen normaliseren maak ik een definitieve overstap naar een aanbieder. Daarbij zal bij een volgelegd dak uiteraard gekozen worden voor een aanbieder met een hoge terugleververgoeding.
Je zou normaalgesproken ook nog andere opties kunnen overwegen (als je voor de zomer je dak vollegt, kan je ook meteen voor een vast contract met hoge TLV gaan en accepteren dat je het eerste jaar iets minder winst maakt in ruil voor zekerheid daarna). Maar ik geloof dat er nu niet zoveel te kiezen is, er zijn haast geen vaste contracten te krijgen. Op één of twee uitzonderingen na bieden ze momenteel alleen maar modelcontracten, dus het lijkt erop dat de keus voor je gemaakt wordt. En dan zou ik inderdaad nu voor de goedkoopste gaan en pas overstappen naar de duurste als je de panelen daadwerkelijk hebt liggen.Wanne-B88 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:25:
Situatie
Mijn idee
Het feest duurde maar kort, inmiddels online niet meer af te sluiten,.Pudding94 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:08:
[...]
Energiedirect via
Hier heb ik budget gewoon op €5 kunnen instellen. Dit is zelfs zonder dat ik wat ga terugleveren. Weet je zeker dat je het niet kan aanpassen ?torretje2012 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:01:
Wat staat er in jouw voorwaarden?torretje2012 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 13:01:
Zowel online (dan word het gewoonweg niet verwerkt) als via telefoon heb ik het geprobeerd. Mooiste zou zijn als ze elke maand de kosten aan mij aftikken, maar dat zou hem al helemaal wel niet worden.RenaldoN schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 18:39:
[...]
Hier heb ik budget gewoon op €5 kunnen instellen. Dit is zelfs zonder dat ik wat ga terugleveren. Weet je zeker dat je het niet kan aanpassen ?
Vandaag over van Greenchoice naar Zondergas.
GC app: Einddatum 25-3
ZG app: Begonnen met energielevering sinds 25-3
De overgang toch maar even in de gaten gehouden ....
En voor (on)zekerheid ook screenshots gemaakt van de meterstanden die direct van de eigen meter komen.
Tijd om wat minder met de energiekosten bezig te zijn en meer van de zon te genieten
En voor (on)zekerheid ook screenshots gemaakt van de meterstanden die direct van de eigen meter komen.
Tijd om wat minder met de energiekosten bezig te zijn en meer van de zon te genieten
Ik ga ook per 01-04 over naar Zondergas, echter geeft de app nu ook aan dat ze vanaf 31-3 starten met leveren. Zorgt dat nog voor problemen met m'n oude energieleverancier? Wil daar niet m'n welkomstbonus mislopen...Nomind schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:17:
Vandaag over van Greenchoice naar Zondergas.
Heeft even geduurd, maar eindelijk bevestiging van ED voor de AltijdDalen aanbieding die ze toen nog aanboden via Gezondverzekerd.br00ky schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:21:
[...]
Thanks voor de bevestiging, ik neem de gok. Als het verkeerd afloopt meld ik me wel weer.
/f/image/GIqaa0hPecBxb3qGoJX4nqws.png?f=fotoalbum_medium)
clickable
Was even zweten nu Vattenfal die tussentijdse verhoging had aangekondigd
[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 25-03-2022 12:16 ]
Ik krijg wanneer ik bel steeds hetzelfde antwoord: iemand moet handmatig het contract aanpassen en activeren, diegene is heel druk, maar er wordt een spoedje van gemaakt dus nu moet het echt opgelost worden. Vervolgens gebeurt er weinig. Ik lees echter dat het bij velen goed gaat dus ik houd hoop!kokkieroy schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 09:16:
[...]
Hier ook ingangsdatum 13-03... Status nog steeds onbekend. Blijkt dat we nog steeds bij United Consumers zitten en de levering nog niet is overgenomen. Zondergas gebeld. "Er wordt een onderzoek gestart naar de reden van dat wij niet gestart zijn met leveren".
Same here, wel bizar. We zouden namelijk per 10 maart over van Oxxio naar ZonderGas...Gjpiraat schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:24:
[...]
Ik krijg wanneer ik bel steeds hetzelfde antwoord: iemand moet handmatig het contract aanpassen en activeren, diegene is heel druk, maar er wordt een spoedje van gemaakt dus nu moet het echt opgelost worden. Vervolgens gebeurt er weinig. Ik lees echter dat het bij velen goed gaat dus ik houd hoop!
Netjes!br00ky schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:16:
[...]
Heeft even geduurd, maar eindelijk bevestiging van ED voor de AltijdDalen aanbieding die ze toen nog aanboden via Gezondverzekerd.
[Afbeelding]
clickable
Was even zweten nu Vattenfal die tussentijdse verhoging had aangekondigd
Hier exact hetzelfde hoor. En als je dit soort vragen via een ticket stelt krijg je er gewoon geen antwoord op.Gjpiraat schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:24:
[...]
Ik krijg wanneer ik bel steeds hetzelfde antwoord: iemand moet handmatig het contract aanpassen en activeren, diegene is heel druk, maar er wordt een spoedje van gemaakt dus nu moet het echt opgelost worden. Vervolgens gebeurt er weinig. Ik lees echter dat het bij velen goed gaat dus ik houd hoop!
Maar ik ben sinds donderdag, 2 weken later dan gepland, alsnog overgegaan. Althans, bij Stedin is sinds die dag mijn vorige leverancier niet meer zichtbaar.
Zit momenteel met zowel gas als energie bij Greenchoice en wil met energie overstappen naar een andere leverancier vanwege de gunstige terugleververgoeding (ivm zonnepanelen). Nu geeft Greenchoice aan dat als ik overstap met energie en met gas bij Greenchoice blijf dat ik dan met gas de btw voordelen mis die het kabinet heeft ingezet dit jaar. Weet iemand of dit klopt?
Dat klinkt als gelul, excusez le mot. De btw-tarieven gaan over de hele linie omlaag, dus zowel op elektriciteit als op gas, en het maakt echt niet uit bij welke leverancier je dan voor welke zit. Je tarieven blijven hetzelfde, alleen de belasting erop gaat omlaag. Je leverancier is echt niet gerechtigd die in eigen zak te steken omdat je contract destijds tegen 21% btw afgesloten is, omdat je achteraf afrekent en niet vooraf. Iets met welkomstbonussen die je niet krijgt zou nog kunnen, maar omdat ze het expliciet over het kabinet hebben lijkt het dat niet te zijn. Lijkt alsof iemand op de klantenservice daar een klok heeft horen luiden maar de klepel niet wist te vinden.aaaido schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:42:
Zit momenteel met zowel gas als energie bij Greenchoice en wil met energie overstappen naar een andere leverancier vanwege de gunstige terugleververgoeding (ivm zonnepanelen). Nu geeft Greenchoice aan dat als ik overstap met energie en met gas bij Greenchoice blijf dat ik dan met gas de btw voordelen mis die het kabinet heeft ingezet dit jaar. Weet iemand of dit klopt?
Klinkt heel bijzonder. Btw zit nu op alles en is een percentage. Welk btw voordeel mist er precies? Ik zou ze vragen of ze dit nader kunnen toelichten met een basic rekenvoorbeeldje.aaaido schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:42:
Waarschijnlijk bedoelen ze de heffingskorting. Die is gekoppeld aan elektriciteit. Die krijg je dan van je nieuwe leverancier.aaaido schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:42:
Maar die heffingskorting mist ie dan toch ook niet, waar ie ook zit voor gas en/of stroom? Zoals de bewering is verwoord is en blijft het vaag, 'voordelen kabinet missen' doordat je voor stroom een andere leverancier neemt als gas. Leg het maar uit, Greenchoice.thlst schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:16:
[...]
Waarschijnlijk bedoelen ze de heffingskorting. Die is gekoppeld aan elektriciteit. Die krijg je dan van je nieuwe leverancier.
Edit: als je helemaal stopt met stroom en dus geen actieve stroomaansluiting meer hebt op het adres dan duidelijk, want dan verlies je die heffingskorting die alleen van toepassing is op een stroomaansluiting. Maar dat is hier duidelijk niet het geval, stroom verhuist alleen maar van leverancier.
[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 28-03-2022 10:23 ]
Hoe werkt het wanneer die vermindering energiebelasting (die 800 euro per jaar of wat is het) hoger is dan je jaarverbruik? Ga je dan in de min en krijg je geld terug, of vervalt het restant en betaal je niks?Cap schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:21:
'voordelen kabinet missen' doordat je voor stroom een andere leverancier neemt als gas. Leg het maar uit, Greenchoice.
Want wanneer je met alleen elektra overstapt en met gas achterblijft, kan het zo maar zijn dat je onder die 800 euro blijft bij de leverancier die die vermindering verrekent?
De vermindering energiebelasting word als je korter dan een jaar /365 gedaan en je volgende leverancier brengt dan de restant van de 365 dagen. Ook als je bijv erg weinig gebruikt kan je dus geld aan het einde toe krijgen ipv betalen.SambalBij schreef op maandag 28 maart 2022 @ 10:24:
[...]
Hoe werkt het wanneer die vermindering energiebelasting (die 800 euro per jaar of wat is het) hoger is dan je jaarverbruik? Ga je dan in de min en krijg je geld terug, of vervalt het restant en betaal je niks?
Want wanneer je met alleen elektra overstapt en met gas achterblijft, kan het zo maar zijn dat je onder die 800 euro blijft bij de leverancier die die vermindering verrekent?
Dan krijg je geld terug.
In dit geval maakt Greenchoice de klant dus bang met "je voorschot gaat omhoog" en zegt er niet bij dat die verhoging elders weer terugkomt.
In dit geval maakt Greenchoice de klant dus bang met "je voorschot gaat omhoog" en zegt er niet bij dat die verhoging elders weer terugkomt.
[ Voor 74% gewijzigd door Djordjo op 28-03-2022 10:29 ]
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga nog eens bellen met Greenchoice. De persoon die dit mij vorige keer vertelde was ook totaal niet klantvriendelijk en het gesprek verliep totaal niet fijn.
mijn Energie contract bij Eneco loopt volgende week af (87 ct gas). Kreeg net de mail binnen met nieuwe tarieven:
Je nieuwe stroomtarief per 06-04-2022
Eneco Hollandsewind & Zon Variabel Vrij per kWh enkel € 0,53437
(Voorheen: Eneco HollandseWind & Zon Variabel Vrij)
Vaste leveringskosten stroom per maand € 5,99
Je nieuwe gastarief per 06-04-2022
Eneco Gas Variabel Vrij per m3 € 2,58000
(Voorheen: Eneco Gas Variabel Vrij)
Vaste leveringskosten gas per maand € 5,99
Terwijl ik 3 weken geleden nog een supportmedewerker gesproken had van Eneco die me vertelde dat de prijzen toen rond de 1.65 lagen. Dus ik dacht nou misschien 1,75 ,180 maar dit..Dus ik vragen hoe het kan dat het in 3 weken tijd ZO veel gestegen is: 'dit zijn nu eenmaal de nieuwe prijzen zijn ook voor vaste klanten.'
Anderen ook zon bizar hoog voorstel gekregen van Eneco terwijl je een vaste klant bent? Nu maar onderzoek doen en overstappen denk...
Terwijl ik 3 weken geleden nog een supportmedewerker gesproken had van Eneco die me vertelde dat de prijzen toen rond de 1.65 lagen. Dus ik dacht nou misschien 1,75 ,180 maar dit..Dus ik vragen hoe het kan dat het in 3 weken tijd ZO veel gestegen is: 'dit zijn nu eenmaal de nieuwe prijzen zijn ook voor vaste klanten.'
Anderen ook zon bizar hoog voorstel gekregen van Eneco terwijl je een vaste klant bent? Nu maar onderzoek doen en overstappen denk...

Dat is wel fors idd. Ik heb bij Eneco alles 1 februari laten overlopen, werd toen ook gezegd dat tarieven flink zouden stijgen. Viel mij toen best mee, i betaal nu:G4mert schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:16:
mijn Energie contract bij Eneco loopt volgende week af (87 ct gas). Kreeg net de mail binnen met nieuwe tarieven:
- normaaltarief 0.38
- daltarief 0.33
- gas 1.61
ex de beheerskosten dat wel. Let wel op dat je bij Eneco nog wel een goede teruglevertarief hebt, mocht dat interessant voor je zijn...
Heb helaas precies dezelfde ervaring. Mijn contract loopt per 1-4-2022 af. Medio April krijg je dan van Eneco te horen wat de tarieven voor Juni gaan worden..... Ze hopen dat het enigszins gaat stabiliseren zodat ze een contract voor iets langere termijn kunnen aanbieden en de klanten meer zekerheid kunnen geven.G4mert schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:16:
Ik had ook 3 weken geleden al contact gehad en kreeg ook een gasprijs van ca. € 1,67 te horen. Nu, die is inmiddels wel achterhaald dus.
Heb ook al wat onderzoekjes gedaan maar het is kommer-en-kwel op de markt. Niet echt iets beters kunnen vinden omdat 'men' amper langdurige contracten aanbiedt tegen betere prijzen.
Ik kijk het even een maandje (of 2 a 3) aan. Het gaat uiteindelijk om het gemiddelde over het hele jaar.
Anoniem: 512943
Dat zou wel grappig zijn. Nee, u krijgt alleen het lage BTW tarief op fruit als u ook de rest van de boodschappen hier komt doenaaaido schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:42:
Tot wanneer staat die 1.61 'vast' misschien ook per April naar 2.60? Ik hoop het niet voor je maar ik baal echt dat ze dus net afgestapt zijn van betere prijzen voor vaste klanten.B-Force schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:26:
[...]
Dat is wel fors idd. Ik heb bij Eneco alles 1 februari laten overlopen, werd toen ook gezegd dat tarieven flink zouden stijgen. Viel mij toen best mee, i betaal nu:
- normaaltarief 0.38
- daltarief 0.33
- gas 1.61
ex de beheerskosten dat wel. Let wel op dat je bij Eneco nog wel een goede teruglevertarief hebt, mocht dat interessant voor je zijn...
Heb je een mail gehad met exact dezelfde tarieven of nog niets gekregen? Wat raar zou zijn want jouw contract loopt later af.scarry1968 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:44:
[...]
Heb helaas precies dezelfde ervaring. Mijn contract loopt per 1-4-2022 af. Medio April krijg je dan van Eneco te horen wat de tarieven voor Juni gaan worden..... Ze hopen dat het enigszins gaat stabiliseren zodat ze een contract voor iets langere termijn kunnen aanbieden en de klanten meer zekerheid kunnen geven.
Ik had ook 3 weken geleden al contact gehad en kreeg ook een gasprijs van ca. € 1,67 te horen. Nu, die is inmiddels wel achterhaald dus.
Heb ook al wat onderzoekjes gedaan maar het is kommer-en-kwel op de markt. Niet echt iets beters kunnen vinden omdat 'men' amper langdurige contracten aanbiedt tegen betere prijzen.
Ik kijk het even een maandje (of 2 a 3) aan. Het gaat uiteindelijk om het gemiddelde over het hele jaar.
En idd, via gaslicht wordt het er allemaal ook niet beter op. Wij moeten betalen voor al die mazzelpikken die nog 2 jaar vast liggen met 80 ct
Gjpiraat schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:24:
[...]
Ik ben 16maart over gegaan, in principe zonder gedoe. Ik merk alleen dat Budgetenergie nog geen jaaroverzicht heeft kunnen sturen, omdat ZG de meterstanden nog niet heeft doorgegeven. Mijn aanvraag is op 4 februari gedaan, wellicht hebben jullie later getekend en houden ze het daar niet bij?RobinFoot schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:56:
[...]
Same here, wel bizar. We zouden namelijk per 10 maart over van Oxxio naar ZonderGas...
Same here. Contract loopt ook 6 april af.G4mert schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:16:
Ik betaal nog wat meer voor gas dan jijJe nieuwe stroomtarief per 06-04-2022
Eneco Hollandsewind & Zon Variabel per kWh normaal € 0,56484
Eneco Hollandsewind & Zon Variabel per kWh dal € 0,51616
(Voorheen: Eneco EuropeseWind Actie 1 jaar)
Eneco Gas Variabel per m3 € 2,58155
(Voorheen: Eneco Gas Actie 1 jaar)
En op deze (nieuwe?) pagina lees ik dat het nu per maand veranderd?
https://www.eneco.nl/tarieven-april
Dit komt uit mijn mail welke ik van Eneco heb gehad:G4mert schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:51:
[...]
Heb je een mail gehad met exact dezelfde tarieven of nog niets gekregen? Wat raar zou zijn want jouw contract loopt later af.
En idd, via gaslicht wordt het er allemaal ook niet beter op. Wij moeten betalen voor al die mazzelpikken die nog 2 jaar vast liggen met 80 ct
Je nieuwe stroomtarief per 01-04-2022
Eneco Hollandsewind & Zon Variabel per kWh normaal € 0,56484
Eneco Hollandsewind & Zon Variabel per kWh dal € 0,51616
(Voorheen: Eneco EuropeseWind Verlenging 3 jaar)
Je nieuwe gastarief per 01-04-2022
Eneco Gas Variabel per m3 € 2,58155
(Voorheen: Eneco Gas Verlenging 3 jaar)
Mijn contract loopt dus 5 dagen voor het jouwe af. Betaal zelfs nog iets meer voor gas dan jij zie ik
Poeh we gaan het schip in bij Eneco. Wat gaan jullie doen?
Bij mij een vergelijkbaar iets bij Oxxio. Contract loopt 1 april af, telefonisch wilden ze niets over de nieuwe tarieven vertellen, behalve dat ze lager waren dan het modelcontract. 9 dagen voor afloop contract (precies ook de opzegtermijn) kreeg ik een mail met nieuwe tarieven.G4mert schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:16:
mijn Energie contract bij Eneco loopt volgende week af (87 ct gas). Kreeg net de mail binnen met de nieuwe tarieven:
Ben vervolgens zo snel mogelijk overgestapt...
Waar ben jij naartoe gegaan?Djordjo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:25:
[...]
Bij mij een vergelijkbaar iets bij Oxxio. Contract loopt 1 april af, telefonisch wilden ze niets over de nieuwe tarieven vertellen, behalve dat ze lager waren dan het modelcontract. 9 dagen voor afloop contract (precies ook de opzegtermijn) kreeg ik een mail met nieuwe tarieven.
Ben vervolgens zo snel mogelijk overgestapt...
Ja door de telefoon werd mij verteld dat Eneco alleen nog maar inkoopt per maand en de prijzen gaan dan direct mee.Arnout schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:07:
[...]
Same here. Contract loopt ook 6 april af.
[...]
Ik betaal nog wat meer voor gas dan jij
En op deze (nieuwe?) pagina lees ik dat het nu per maand veranderd?
https://www.eneco.nl/tarieven-april
Wat nu wijsheid is is mij onduidelijk...(maargoed ben niet de enige op dit forum

[ Voor 4% gewijzigd door G4mert op 28-03-2022 14:05 ]
Op basis van de mooie spreadsheet uit dit topic ben ik bij Mega uitgekomen (flex, prijzen zijn nog redelijk actueel).
Dat scheelt idd een hoop zeg. Zijn ze enigszins betrouwbaar? En is de overstap soepel verlopen?Djordjo schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:36:
[...]
Op basis van de mooie spreadsheet uit dit topic ben ik bij Mega uitgekomen (flex, prijzen zijn nog redelijk actueel).
Of ze betrouwbaar zijn weet ik niet, ze zijn behoorlijk nieuw en ik ben nog niet daadwerkelijk over (eerst nog de bedenktijd). Ik kwam wel een klein foutje tegen op de opgestuurde tariefkaart, maar daar reageerde ze snel op dat ze het gaan fixen.
Jaloers? Volgens mij is goedkoop gas van minimaal een jaar geleden niet van invloed op de prijs nu. Die "mazzelpikken" hebben vaak heel lang fors betaald omdat ze niet jaarlijks overstapten. En nu zitten ze er terecht warmpjes bij.G4mert schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:51:
[...]
Wij moeten betalen voor al die mazzelpikken die nog 2 jaar vast liggen met 80 ct
Precies. Zelfde voor diegene die al jaren variabel zitten. Die hebben ook jaren lang de "beste prijs" gekregen.Martin7182 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:09:
[...]
Jaloers? Volgens mij is goedkoop gas van minimaal een jaar geleden niet van invloed op de prijs nu. Die "mazzelpikken" hebben vaak heel lang fors betaald omdat ze niet jaarlijks overstapten. En nu zitten ze er terecht warmpjes bij.
DollarUp.nl
Je had prima je prijzen voor de oorlog kunnen vastzetten voor 5jaar, het is niet dat de hogere prijzen opeens uit de lucht zijn komen vallen....G4mert schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:51:
[...]
Ik zie dat mijn opmerking niet zo goed gevallen is. Het was niet serieus bedoeld en uiteraard hebben jullie gelijk
Ik heb sinds 2016 mijn vaste 1 jaars contract tarieven bijgehouden en toevallig 2022 een 3 jaar vast contract genomen. Ik ben toch stiekem benieuwd wat nou voordeliger is geweest. Variabel of vast afgelopen jaren. Iemand dit inzichtelijk?Martin7182 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:09:
[...]
Jaloers? Volgens mij is goedkoop gas van minimaal een jaar geleden niet van invloed op de prijs nu. Die "mazzelpikken" hebben vaak heel lang fors betaald omdat ze niet jaarlijks overstapten. En nu zitten ze er terecht warmpjes bij.
Je bedoeld nog 3 jaar met 76 ct.G4mert schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:51:
[...]
12.090kWp → 40 panelen → oost/zuid/west | Tibber | EV
Ik heb net een mijn stedin account gemaakt, maar daar staat:Gjpiraat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:33:
[...]
ENERGIELEVERANCIER
Elektriciteit: -
Gas: -
Op mijn windows 7 laptop kan ik wel inloggen bij zondergas, met de W10 laptop niet. Klantenservice doet er inderdaad netjes 10 (werk?)dagen over om te komen met een nietszeggend antwoord. Gelukkig werkt het op de oude laptop wel.
Daar staat wel dat we klant zijn. Machtingsnummer en automatische incasso staat er netjes bij instellingen, maar factuur maar is nog steeds nul van heel veel. Ik krijg ook een overzicht van verbruik tot en met de 25ste te zien.
"Begonnen met energielevering sinds 13-03-2022
contract startdatum 13-2022"
Moest ik overtypen van instellingen overzicht op zondergas domein.
Ik kreeg de avond van 23-3 een mail dat ze rond de 25ste gingen afschrijven, maar tot nu toe niks afgeschreven. Is eerste afschrijving februari moest worden overgemaakt. Ik kreeg een weekje van de tevroen mail van Engie jammer dat u ons gaat verlaten en op de 13e maart ook een automatische mail van zonder gas, welkom, leveren.
Maar dat ze niet doen (afschrijven/incasso) maakt wel onzeker..
Edit: op 29-3 alsnog afgeschreven volgens overzicht bank.
MneoreJ schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:17:
Ik moet zeggen dat ik uit het aanbod van Powerpeers ook nergens kon opmaken dat ze na 14 dagen het verlengaanbod weer in zouden trekken, alleen dat de tarieven niet langer geldig zouden zijn dan een maand. Ik had sowieso al het plan gewoon variabel te gaan en niet me weer voor een jaar vast te leggen op dit moment, maar toch. Ik kan wel bedenken waarom ze dit zouden doen (waarschijnlijk om te voorkomen dat klanten net voor de tariefwijzigingen gaan wisselen, "bedenken", en dan gaan eisen dat ze tegen de nieuwe tarieven mogen afsluiten als die lager zijn, daar wil je de klantenservice niet mee opzadelen) maar netter en duidelijker was het geweest als ze gewoon expliciet hadden aangegeven dat het aanbod minder dan een maand geldig was. Ik kan geen reden bedenken om dat niet te doen.
Ik heb inmiddels contact gehad met Powerpeers en er werd mij medegedeeld dat ik idd niet meer via de link kon verlengen, maar dat ik dat wel nog telefonisch of per mail kon doen. Dat heb ik afgelopen donderdag gedaan en vandaag mijn bevestiging met nieuw contract etc. via de mail ontvangen.LA-384 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:09:
@MneoreJ
Ik heb mijn contract met 3 jaar verlengd tegen +/-€1,40/m3 all-in. En krijg €25,- / jaar terug als bonus/korting. Terugleververgoeding is €0,11/kwh
Geen idee of ze elke klant anders behandelen, maar mochten er tweakers zijn die in hetzelfde schuitje beland zijn, het loont om te bellen (wel matige openingstijden nu; 9.00-14.00). Ik had mijn vraag eerst via mail gesteld en heb ook via mail verlengt, maar heb geen reactie gekregen anders dan de automatische bevestiging.
Overigens wel grappig, ik zocht even op mijn posts in dit topic en kwam een vraag van mij uit 2019 tegen, of het verstandig was om een contract van 5 jaar af te sluiten tegen €0,70/m3 all in (0,29 kaal) ivm verwachtte stijgende energieprijzen. Die stijging werd al snel in twijfel getrokken door de tweakers alhier
Aan de ene kant netjes, aan de andere kant wel knullig danwel verdacht (al naargelang je inslag) dat de online optie dan ineens verdwijnt. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat geen foutje is maar een welbewuste keuze, als in, uit het oog uit het hart, en wie het echt wil belt wel maar dat zal de minderheid zijn, zoiets.LA-384 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 19:53:
Ik heb inmiddels contact gehad met Powerpeers en er werd mij medegedeeld dat ik idd niet meer via de link kon verlengen, maar dat ik dat wel nog telefonisch of per mail kon doen. Dat heb ik afgelopen donderdag gedaan en vandaag mijn bevestiging met nieuw contract etc. via de mail ontvangen.
Ik heb mijn contract met 3 jaar verlengd tegen +/-€1,40/m3 all-in. En krijg €25,- / jaar terug als bonus/korting. Terugleververgoeding is €0,11/kwh
Benieuwd wat de prijzen op 1 april worden.
Bij EnergyZero/Zondergas zie ik dat er uurtarieven zijn, betekent dat het voorgestelde maandbedrag dus op het momentele tarief is gebaseerd en kan (en zal) gaan variëren?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4