Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 182 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.158.083 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17-06 18:09
Zijn er nog betere opties? Een tijdje terug had Engie volgens mij nog hogere tarieven, maar die zijn ondertussen wat gezakt.
[/quote]

Zeker zijn er betere opties

Ik zou eens in het juiste draadje zoeken

Het grote terugleververgoeding topic ff zoekfunctie gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:13
Basekid schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:01:
[...]

*knip*

Helaas wel mn ziel moeten verkopen aan Shell.. maarja, voor dit jaartje moet dat dan maar even.
En hier spreekt de ware aard van de Nederlander. Wel fijn roepen dat we tegen het slechte Shell zijn, maar als het ons geld gaat kosten wordt het anders :X

ontopic: ik zie in mijn eigen omgeving dat met name de industrie zo hard terug gaan vallen in productie. dit zal ongetwijfeld impact hebben op energieverbuik en daarmee energieprijzen. ik blijf dus nog wel even bij mijn Eneco contract met 'variabele' tarieven. Verder kijken in de herfst :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 08:26
Deze prijs blijft ook dalen: https://www.barchart.com/...s/TGJ22/interactive-chart

Dit moeten we toch ook een keer terug gaan zien in de variabele prijzen of werkt dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
BeeJee78 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:36:
Deze prijs blijft ook dalen: https://www.barchart.com/...s/TGJ22/interactive-chart

Dit moeten we toch ook een keer terug gaan zien in de variabele prijzen of werkt dat niet zo?
Dat gaat waarschijnlijk nog wel even duren. Uiteindelijk is er zoveel onzekerheid dat de energiemaatschappijen zich moeten indekken door middel van een hoge risico-opslag in hun tarieven.
Hogere én lagere prijzen kunnen probleem zijn
Afgelopen tijd kwamen energieleveranciers in de problemen, omdat ze niet genoeg langlopende contracten hadden afgesloten voor hun klanten en dus snel extra gas of elektriciteit moesten inkopen. Maar dat moest dan wel tegen de inmiddels flink hogere prijs.

Andersom kunnen ook lagere energieprijzen voor problemen zorgen. Klanten stappen dan sneller over, omdat ze elders minder hoeven te betalen, legt de ACM uit. Maar als energieleveranciers langlopende contracten hebben afgesloten en ze raken per saldo klanten kwijt, dan kan het zijn dat ze achteraf te veel hebben ingekocht. De gas en die stroom die ze over hebben, moeten energiebedrijven dan verkopen, maar wel tegen lagere prijzen.
Partijen met dynamische prijzen zijn nu helemaal niet zo'n gekke optie denk ik. Daar betaal je 1,50 a 1,70 per m3 op dit moment, en je profiteert natuurlijk direct mee mochten de prijzen verder dalen.

[ Voor 7% gewijzigd door henkebek op 18-03-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-06 22:38
henkebek schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:57:
[...]

Dat gaat waarschijnlijk nog wel even duren. Uiteindelijk is er zoveel onzekerheid dat de energiemaatschappijen zich moeten indekken door middel van een hoge risico-opslag in hun tarieven.

[...]

Partijen met dynamische prijzen zijn nu helemaal niet zo'n gekke optie denk ik. Daar betaal je 1,50 a 1,70 per m3 op dit moment, en je profiteert natuurlijk direct mee mochten de prijzen verder dalen.
Dat direct mee profiteren zien we nog niet direct terug in de variabele tarieven van ED, Vattenfall en Essent. Gezien het artikel in het FD betwijfel ik ten zeerste of dit gaat gebeuren.
Denk dat we eerder nog een lange periode van stijgingen tegemoet gaan zien om extra liquiditeit in te winnen bij bestaande klanten op variabel contract.

We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:13
besteller2019 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:49:
[...]

Dat direct mee profiteren zien we nog niet direct terug in de variabele tarieven van ED, Vattenfall en Essent. Gezien het artikel in het FD betwijfel ik ten zeerste of dit gaat gebeuren.
Denk dat we eerder nog een lange periode van stijgingen tegemoet gaan zien om extra liquiditeit in te winnen bij bestaande klanten op variabel contract.

We gaan het zien!
dynamische tarieven zijn niet gelijk aan variabele tarieven. variabele tarieven staan vast voor een halfjaar, dynamische tarieven veranderen per uur of kwartier.

qua overstap naar dynamische tarieven (bv frankenergie) denk ik dat je niet goedkoper uit bent. helemaal niet de laatste weken waar je dan meer dan 4-5 E/m3 had betaald... je profiteert natuurlijk wel direct van prijsdalingen, maar goed als dat zoveel oplevert, is het opzeggen van je contract voor 75 euro ook een optie denk ik :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:43
B-Force schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:16:
[...]

En hier spreekt de ware aard van de Nederlander. Wel fijn roepen dat we tegen het slechte Shell zijn, maar als het ons geld gaat kosten wordt het anders :X

ontopic: ik zie in mijn eigen omgeving dat met name de industrie zo hard terug gaan vallen in productie. dit zal ongetwijfeld impact hebben op energieverbuik en daarmee energieprijzen. ik blijf dus nog wel even bij mijn Eneco contract met 'variabele' tarieven. Verder kijken in de herfst :7
Tja, ik heb een elektrische auto, stem Groenlinks, heb hypotheek, verzekeringen etc bij ASN Bank, heb zonnepanelen, eet 2-3x per week vlees.. Dat waren iig mijn excuses om in dit geval niet de groene optie (zoals Greenchoice) te nemen. Uiteindelijk is mijn geld ook niet oneindig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-06 06:54

FaceDown

Storende factor.

BeeJee78 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:36:

De prijzen (futures) zijn nog altijd het viervoudige van wat ze een jaar geleden waren (toen de prijzen overigens ook al aan de hoge kant waren historisch gezien). Dus als je hier vanuit mag gaan dan zou je 0,80 x 4 = 3,20 als 'prijs van nu' kunnen nemen. Dan is er nog een behoorlijke daling te gaan willen we op normale prijzen uitkomen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
FaceDown schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:58:
[...]

De prijzen (futures) zijn nog altijd het viervoudige van wat ze een jaar geleden waren (toen de prijzen overigens ook al aan de hoge kant waren historisch gezien). Dus als je hier vanuit mag gaan dan zou je 0,80 x 4 = 3,20 als 'prijs van nu' kunnen nemen. Dan is er nog een behoorlijke daling te gaan willen we op normale prijzen uitkomen.
Jeetje, maar goed dat die piek van 350,- niet te lang geduurd heeft dan anders was de prijs van nu echt onbetaalbaar.
Nu hopen dat het niet weer die kant op gaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
FaceDown schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:58:
[...]

Zo werkt het niet helemaal. Het klopt dat de gasprijs 4x zo hoog is als een jaar geleden, maar dan hebben we het over de kale gasprijs. Waar die een jaar geleden 25 Eur/MWh was (wat zich vertaalt naar ~0,25 Eur/m3), was de totale gasprijs inclusief alle overheidsheffingen (energiebelasting, ODE, BTW) in totaal 0,80 Eur/m3.

Nu is de kale gasprijs in de futuremarkt 1,00/m3. Tel je daar de overheidsheffingen bij op, kom je op ~1,60.

Dat is nu een eerlijke prijs. Maar gezien de recente volatiliteit (en wellicht om geleden verliezen te compenseren) houden de energiemaatschappijen nogal een buffer aan in hun huidige prijzen, die rond de 2,50 tot 3,- zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:45

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

B-Force schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:55:
[...]

dynamische tarieven zijn niet gelijk aan variabele tarieven. variabele tarieven staan vast voor een halfjaar, dynamische tarieven veranderen per uur of kwartier.

qua overstap naar dynamische tarieven (bv frankenergie) denk ik dat je niet goedkoper uit bent. helemaal niet de laatste weken waar je dan meer dan 4-5 E/m3 had betaald... je profiteert natuurlijk wel direct van prijsdalingen, maar goed als dat zoveel oplevert, is het opzeggen van je contract voor 75 euro ook een optie denk ik :)
Theoretisch ben je met dynamische prijzen wel goedkoper uit.
Hier wat info op tweakers daarover.

Ik laad morgen in ieder geval tussen 13:00 en 14:00 mijn auto op voor -0,011 euro per kwh _/-\o_
abalone schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:21:
[...]
Dat is nu een eerlijke prijs. Maar gezien de recente volatiliteit (en wellicht om geleden verliezen te compenseren) houden de energiemaatschappijen nogal een buffer aan in hun huidige prijzen, die rond de 2,50 tot 3,- zijn.
Dat dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Bensjero op 18-03-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-06 02:00
In december via dit topic getipt op Vattenfall 3 jaar vast met EnergiecadeauXL tot 350 euro.

Gisteren vouchercode ontvangen. Ik zie dat ik nu o.a. een bol.com bon van 200 euro kan bestellen. Ik meen dat het destijds tijdens afsluiten een bol.com van 300 euro was.

Ik heb alleen geen print screen gemaakt. Klopt het wat ik dacht? Heeft iemand wel een print screen gemaakt?

Voordat ik heel stellig de discussie met VF klantenservice aanga 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

NelgNL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:45:
In december via dit topic getipt op Vattenfall 3 jaar vast met EnergiecadeauXL tot 350 euro.

Gisteren vouchercode ontvangen. Ik zie dat ik nu o.a. een bol.com bon van 200 euro kan bestellen. Ik meen dat het destijds tijdens afsluiten een bol.com van 300 euro was.

Ik heb alleen geen print screen gemaakt. Klopt het wat ik dacht? Heeft iemand wel een print screen gemaakt?

Voordat ik heel stellig de discussie met VF klantenservice aanga 8)7
Zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7-ctWRhj1HOIQ8iDXD1fd3mtl0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKkFTaquzlYnyAjCRvEosl7F.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.vattenfall.nl...adeau-xl/#Cadeauoverzicht

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-06 02:00
ja check, was die screenshot van december of is die van nu?

In het eerste geval had ik het dan fout! :o

Edit: ik zie nu je link, dit was 1 jaarsactie. Ik heb 3 jaar.

Edit 2: 3 jaarslink ook gevonden. Daar staat ook 200 euro bol. Ik denk dat ik wat geheugenverlies heb ;)

[ Voor 13% gewijzigd door NelgNL op 18-03-2022 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-06 14:54

Armada

-Wat wil je weten?-

Even een domme vraag. Als ik het goed heb, ga je vanuit een vast contract naar een variabel contract, vaak tegen redelijk gunstige prijzen, omdat er al groot ingekocht wordt. In ieder geval bij de grotere aanbieders, bij greenchoice in ieder geval niet.
Als je een modelcontract neemt, dan heb je dure prijzen, deels omdat er dan tegen spot ingekocht moet worden en men het ‘moet’ aanbieden.
Nu mijn vraag: als je nu een modelcontract neemt, ga je dan naar ‘normale’ variabele per volgende prijsherijkingsmoment? Dus net alsof je uit een vast contract komt? Of blijf je in de tarieven van het modelcontract zitten (voor ‘eeuwig’ of tot je weer een vast contract aangaat)?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:11
NelgNL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:14:
[...]

Edit 2: 3 jaarslink ook gevonden. Daar staat ook 200 euro bol. Ik denk dat ik wat geheugenverlies heb ;)
Inderdaad 200 euro Bol. Andere cadeaus tot 350 euro waarde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-06 14:37
NelgNL schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:14:
[...]
@JoKo
@NelgNL
@Trichoglossus
Er was in de link hieronder van begin december wel een 1 jarige aanbieding bij Vattenfall met een €300,= bon van Bol, of je die €300,= bon toen ook bij een 3 jarig contract kreeg durf ik niet met zekerheid te zeggen.
https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bol-com-300/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtFXevSY53Ty6tUoSC0rZRB5DfU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hrywm06YHE3jPGytxouVFX7f.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door R0181 op 19-03-2022 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-10-2024
Afgelopen 12 maart is mijn contract bij United Consumers afgelopen. Ik betaalde €145 p/m (krijg wel €311 terug over het afgelopen jaar)

Ik heb laatst via dit topic en dat sheet die aanbieding genomen van Gezond Verzekerd bij EnergieDirect. Zij gaan 22 maart leveren. Tot dit tijd zit ik dus op de variabele tarieven van UC. Ik kreeg van de week een mail met het nieuwe maandbedrag: €168. Dit zijn de variabele tarieven tot van de zomer:

Normaaltarief (per kWh) € 0,35656
Daltarief (per kWh) € 0,31558
Gastarief (per m3) € 1,46600

De tarieven van ED die ik voor 3 jaar heb afgesloten zijn:

Normaaltarief (per kWh) € 0,41418
Daltarief (per kWh) € 0,34158
Gastarief (per m3) € 1,69367

Mijn maandbedrag wordt bij ED €226.

Ik had verwacht dat die variabele tarieven waar ik nu op zit veel hoger zouden zijn dan de tarieven die ik volgende week krijg van ED, maar wellicht mis ik iets? Iemand een advies waar ik nu verstandig aan doe? Ik kan vandaag of morgen mijn contract bij ED nog cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
omnom schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:41:
Afgelopen 12 maart is mijn contract bij United Consumers afgelopen. Ik betaalde €145 p/m (krijg wel €311 terug over het afgelopen jaar)

Ik heb laatst via dit topic en dat sheet die aanbieding genomen van Gezond Verzekerd bij EnergieDirect. Zij gaan 22 maart leveren. Tot dit tijd zit ik dus op de variabele tarieven van UC. Ik kreeg van de week een mail met het nieuwe maandbedrag: €168. Dit zijn de variabele tarieven tot van de zomer:

Ik had verwacht dat die variabele tarieven waar ik nu op zit veel hoger zouden zijn dan de tarieven die ik volgende week krijg van ED, maar wellicht mis ik iets? Iemand een advies waar ik nu verstandig aan doe? Ik kan vandaag of morgen mijn contract bij ED nog cancelen.
Tsjah, dat is een afweging die je alleen zelf kan maken. Ga je voor goedkopere variabele tarieven of duurdere vaste tarieven? Verwacht je dat de prijzen gaan stijgen of dalen? Niemand hier die het je kan vertellen. Het enige wat we wel weten is dat UC iig op de korte termijn (paar maanden) goedkoper is, lange termijn weten we dus niet.

Daarnaast, maandbedragen zeggen niks, het gaat echt om de tarieven die je noemt. Welke je ook kiest: indien mogelijk, zet je maandbedrag zo laag mogelijk. Dan ben je minder geld kwijt als de energieleverancier omvalt.

edit: ik zit zelf bij ED en heb heb mijn maandbedrag vorig jaar op 30,- gezet. De pittige afrekening die we verwachten hebben we natuurlijk voor gespaard.

[ Voor 4% gewijzigd door abalone op 19-03-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
abalone schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:46:
[...]

Tsjah, dat is een afweging die je alleen zelf kan maken. Ga je voor goedkopere variabele tarieven of duurdere vaste tarieven? Verwacht je dat de prijzen gaan stijgen of dalen? Niemand hier die het je kan vertellen. Het enige wat we wel weten is dat UC iig op de korte termijn (paar maanden) goedkoper is, lange termijn weten we dus niet.

Daarnaast, maandbedragen zeggen niks, het gaat echt om de tarieven die je noemt. Welke je ook kiest: indien mogelijk, zet je maandbedrag zo laag mogelijk. Dan ben je minder geld kwijt als de energieleverancier omvalt.
Dat laatste is wel een goede tip ja.

En ik snap dat het om de tarieven gaat, maar het was ook meer om te checken of ik iets mis. Toen ik er een week of twee geleden mee bezig was en die tarieven van die modelcontracten zag hebben we de keuze gemaakt voor zekerheid: dus die drie jaar afgesloten omdat de tarieven zo hoog waren. Daarom verbaasde ik me een beetje over die variabele tarieven van UC en begon ik te twijfelen. Ik heb ook nog maar 1 dag om te cancelen dus dat wakkerde dat een beetje aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Niet online
omnom schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Dat laatste is wel een goede tip ja.

En ik snap dat het om de tarieven gaat, maar het was ook meer om te checken of ik iets mis. Toen ik er een week of twee geleden mee bezig was en die tarieven van die modelcontracten zag hebben we de keuze gemaakt voor zekerheid: dus die drie jaar afgesloten omdat de tarieven zo hoog waren. Daarom verbaasde ik me een beetje over die variabele tarieven van UC en begon ik te twijfelen. Ik heb ook nog maar 1 dag om te cancelen dus dat wakkerde dat een beetje aan :)
Trouwens, let goed op dat je de juiste tarieven met elkaar vergelijkt. Sommige leveranciers melden alleen de kale tarieven, dus zonder energiebelasting, ODE en btw. Dus let op dat je geen appels met peren vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
abalone schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 11:00:
[...]

Trouwens, let goed op dat je de juiste tarieven met elkaar vergelijkt. Sommige leveranciers melden alleen de kale tarieven, dus zonder energiebelasting, ODE en btw. Dus let op dat je geen appels met peren vergelijkt.
Ja, alles all-in als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:54
Zuinig schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:58:
[...]
In de leveringsvoorwaarden op de Zondergassite 2021 staat dit hierover:

ZonderGas Energie Diensten geeft maandelijks inzicht in betaalde voorschotnota’s en jouw werkelijke
energieverbruik en -kosten. Indien blijkt dat jouw maandelijkse voorschotbedrag niet in lijn is met je
werkelijke verbruik dan biedt ZonderGas Energie Diensten jou de mogelijkheid, via een vrijblijvend
betalingsverzoek, een extra storting te doen of je maandbedrag op eigen initiatief aan te passen. Op deze
manier voorkom je vervelende verrassingen ten tijde van de jaarrekening die ZonderGas Energie Diensten
je jaarlijks stuurt. De mogelijkheid tot extra storting of de aanpassing van het maandbedrag zijn
vrijblijvend. Je wordt hiertoe dus nooit verplicht. ZonderGas Energie Diensten behoudt het recht om je
maandbedrag (op basis van de jaarrekening) eenmaal per jaar structureel aan te passen.
Ik kan echter niet inloggen. Zelfs nieuw wachtwoord aanmaken gaat niet meer. En email wordt tot 10 dagen de tijd voor genomen. Zowel Engie had een is opgezegd mail gestuurd en een aantal dagen later op genoemde datum zondag 13de was een welkomstmail van zondergas. Dus overzetting moet gelukt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:11
Chris.nl schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 23:42:
Wat salderen betreft.... Heb wat zitten rekenen.

Ik huur (soort van verplicht mazzeltje) zonnepanelen van de woningbouw. Heb vandaag alle huur sinds oplevering nieuwbouw gedeeld door alle opgewekte kWh's en kom tot 7ct per kWh. Ik saldeer vooralsnog 100% en leverde de laatste jaren nog een beetje terug.

Nu is een woningbouw geen leverancier, maar toch leuk contractje. :+
Zonnepanelen huren van de woningbouw? Voor hoeveel huur je die dan?

Vriendin van mij kreeg 10 zonnepanelen, dakisolatie, muurisolatie en vloerisolatie van de woningbouw voor 4 euro per maand huurverhoging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Trichoglossus schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:21:
[...]

Zonnepanelen huren van de woningbouw? Voor hoeveel huur je die dan?

Vriendin van mij kreeg 10 zonnepanelen, dakisolatie, muurisolatie en vloerisolatie van de woningbouw voor 4 euro per maand huurverhoging.
€12,50 pm met na 2,5 jaar een gemiddeld rendement van 7 cent per kWh betalen dus.
Was nieuwbouw zo opgeleverd in '19 dus alle isolatie is tot in de nopjes geregeld.

Die vriendin van je mag ook zeker in haar handjes knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01-2024
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar omdat er hier veel ZonderGas klanten zitten zet ik hem hier. Zijn er meer mensen met zowel de P1 meter app en de ZonderGas app ? Ik vraag me af waar het grote verschil zit tussen de 2 over de hele maand maart. (ZonderGas t/m 18 maart, P1 t/m 19 maart.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMpBxVWL35e9kBG7GuJY9IK2olI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0L9eLT5qDPi0NnoE1qk5fKTR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18

mwa

Bolsward1970 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:34:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar omdat er hier veel ZonderGas klanten zitten zet ik hem hier. Zijn er meer mensen met zowel de P1 meter app en de ZonderGas app ? Ik vraag me af waar het grote verschil zit tussen de 2 over de hele maand maart. (ZonderGas t/m 18 maart, P1 t/m 19 maart.)

[Afbeelding]
Ja ik. Bij mij klopt er niks van qua stroom. In de afgelopen maand zijn er slechts 4 dagen stroom uitgelezen. Gas daarentegen gaat prima, daar is elke dag exact uitgelezen (met een vertraging van 2 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-H
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-04-2024
mwa schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Ja ik. Bij mij klopt er niks van qua stroom. In de afgelopen maand zijn er slechts 4 dagen stroom uitgelezen. Gas daarentegen gaat prima, daar is elke dag exact uitgelezen (met een vertraging van 2 dagen).
Is/was bij HVE precies hetzelfde. Ook logisch, dezelfde achterliggende software. Ik gebruik al jaren SlimmemeterPortal. Kost 1,50 per maand(plus account. Gratis kan ook), maar klopt altijd precies. 's Morgens al bijgewerkt t/m de vorige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
Max-H schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:07:
[...]

Is/was bij HVE precies hetzelfde. Ook logisch, dezelfde achterliggende software. Ik gebruik al jaren SlimmemeterPortal. Kost 1,50 per maand(plus account. Gratis kan ook), maar klopt altijd precies. 's Morgens al bijgewerkt t/m de vorige dag.
Ja de P1 meter ook. Mag toch aannemen dat die klopt. Fout zit hem dus bij ZonderGas. Had liever gehad dat die bedragen klopten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
mwa schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:18:
[...]

Inderdaad gas klopt hier ook zoals op de foto te zien, alleen een dag verschil. Wat ze dan fout doen met de stroomkosten snap ik ook niet. Als ik geen P1 meter had, zou ik blindelings op de app vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-06 14:37
Bolsward1970 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:25:
[...]
Inderdaad gas klopt hier ook zoals op de foto te zien, alleen een dag verschil. Wat ze dan fout doen met de stroomkosten snap ik ook niet. Als ik geen P1 meter had, zou ik blindelings op de app vertrouwen.
En als je op het stroomverbruik doorklikt naar het werkelijke verbruik, klopt het dan ook niet? De overzicht pagina loopt (bij mij) achter op het werkelijke verbruik. De Zonder Gas app die ik gebruik (voor mijn vriendin) is pas actief sinds 10 maart, maar is niet helemaal ingevuld, er ontbreken dagen in het weekoverzicht zodat de totale verbruiksdata niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18

mwa

R0181 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:38:
[...]

En als je op het stroomverbruik doorklikt naar het werkelijke verbruik, klopt het dan ook niet? De overzicht pagina loopt (bij mij) achter op het werkelijke verbruik. De Zonder Gas app die ik gebruik (voor mijn vriendin) is pas actief sinds 10 maart, maar is niet helemaal ingevuld, er ontbreken dagen in het weekoverzicht zodat de totale verbruiksdata niet klopt.
Gas gaat dus wel goed. Ik heb een P1 meter dus kan het exact zien. Verder maak ik mij er geen zorgen om, op den duur zal Zondergas het wel uitlezen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGnxk_4xVVbwR_y8mHXQ0cEnpwI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3B6p57Mu6c2lijQXD9x2IPI5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsward1970
R0181 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:38:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2Xcc9luxdpdIUl8GBSIaUWlrMU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0gY5ggn2oDa34KNVzWqRQw5d.png?f=fotoalbum_large

Snap er niets meer van. Klopt totaal niet met de dagelijkse standen van de P1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdV75
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17-06 18:09
Dat de app niet klopte was bij HVE ook tot gisteren. Toen stonden opeens alle dagen vermeld van zowel gas als elektra. Toen schoot het bedrag ook opeens omhoog.

Levering was gestart op 27 Februari, dus ze hebben gewoon ff tijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
Beste allen bij HVE Energie
Even een vraagje
Mij lukt het niet om in te loggen bij HVE Energie
Krijg het onderstaande scherm te zien Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ORZ16nH555ZYHtIjGYkq8nVNg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulGvWdWiqo1MVRrLmu0GHFcJ.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand anders ook?

[ Voor 14% gewijzigd door Cmkl75 op 21-03-2022 08:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:26
Cmkl75 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:45:
Mij lukt het niet om in te loggen bij HVE Energie
De foutmelding zegt het al, het certificaat is niet meer geldig. Het is afgelopen zaterdag verlopen. Dat had HVE natuurlijk op tijd moeten vervangen door een nieuw exemplaar. Slordig...

[ Voor 11% gewijzigd door Timmy op 21-03-2022 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmkl75
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13-01 22:11
Timmy schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:54:
[...]

De foutmelding zegt het al, het certificaat is niet meer geldig. Het is afgelopen zaterdag verlopen. Slordig...
Oo dat is het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:22
Armada schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 19:44:
Even een domme vraag. Als ik het goed heb, ga je vanuit een vast contract naar een variabel contract, vaak tegen redelijk gunstige prijzen, omdat er al groot ingekocht wordt. In ieder geval bij de grotere aanbieders, bij greenchoice in ieder geval niet.
Als je een modelcontract neemt, dan heb je dure prijzen, deels omdat er dan tegen spot ingekocht moet worden en men het ‘moet’ aanbieden.
Nu mijn vraag: als je nu een modelcontract neemt, ga je dan naar ‘normale’ variabele per volgende prijsherijkingsmoment? Dus net alsof je uit een vast contract komt? Of blijf je in de tarieven van het modelcontract zitten (voor ‘eeuwig’ of tot je weer een vast contract aangaat)?
Dat is helemaal geen domme vraag, en het antwoord is volgens mij "niemand weet het". Het modelcontract heet zo omdat de voorwaarden en formulering ervan bij alle leveranciers gelijk zijn, maar het laat de tarieven nog steeds vrij. Alleen de tarieven van netbeheerders zijn gereguleerd, voor de rest is het idee dat de ACM moet toezien dat tarieven "redelijk" zijn. Hier komt maar heel af en toe iets uit, zoals in 2017 bij Nuon die fors teveel rekende voor elektriciteit. Verder is het de gevierde vrije markt die los mag gaan.

Met de huidige hoge prijzen op de markt zijn prijzen voor consumenten al snel "redelijk", en een leverancier is niet verplicht dezelfde tarieven te hanteren per contractsoort. Het zal dan ook per leverancier en per contract verschillen wat men gaat doen met de tarieven. Wel is het zo dat je ook het modelcontract binnen een maand op kan zeggen, dus het heeft geen zin de tarieven kunstmatig hoog te houden (of althans nog hoger dan de rest van de markt), dan kunnen klanten gewoon overstappen. Als er één leverancier over de dam is volgen er dan ook waarschijnlijk meer.

Het is "bagatelliseren", van "bagatel". A, a, e, twee keer l, één keer s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-06 11:06
Bolsward1970 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:34:

[Afbeelding]
Ik heb een week geleden een keer met Zondergas telefonisch gesproken omdat er ook een paar dagen bij teruglevering niet werden getoond op de grafiek, de vriendelijke vrouw die ik sprak zei toen de data te gaan resetten, wat ze gedaan heeft en daarna werden alle dagen netjes ingevuld. Nu een week verder is de laatst getoonde dag van teruglevering 13 maart.. weer missen er een aantal dagen, een reset zal die dagen weer invullen.. maar heb ff geen zin om weer 20 minuten in de wacht te hangen. Hun web applicatie lijkt een beetje buggy te zijn, bovendien loopt het ook standaard 3 dagen achter, want het stroom en gas gedeelte loopt wel mee zonder dagen die missen, al is het wel met een vertraging van 3 dagen. Maar dat schijnt bij Zondergas normaal te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-06 14:54

Armada

-Wat wil je weten?-

MneoreJ schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:39:
[...]

Dat is helemaal geen domme vraag, en het antwoord is volgens mij "niemand weet het". Het modelcontract heet zo omdat de voorwaarden en formulering ervan bij alle leveranciers gelijk zijn, maar het laat de tarieven nog steeds vrij. Alleen de tarieven van netbeheerders zijn gereguleerd, voor de rest is het idee dat de ACM moet toezien dat tarieven "redelijk" zijn. Hier komt maar heel af en toe iets uit, zoals in 2017 bij Nuon die fors teveel rekende voor elektriciteit. Verder is het de gevierde vrije markt die los mag gaan.

Met de huidige hoge prijzen op de markt zijn prijzen voor consumenten al snel "redelijk", en een leverancier is niet verplicht dezelfde tarieven te hanteren per contractsoort. Het zal dan ook per leverancier en per contract verschillen wat men gaat doen met de tarieven. Wel is het zo dat je ook het modelcontract binnen een maand op kan zeggen, dus het heeft geen zin de tarieven kunstmatig hoog te houden (of althans nog hoger dan de rest van de markt), dan kunnen klanten gewoon overstappen. Als er één leverancier over de dam is volgen er dan ook waarschijnlijk meer.
Dank voor je antwoord. Het is ook nav mijn situatie, ik heb een contract dat midden mei verloopt. Nu zijn de modelcontracten aardig hoog (hoger dan zelfs wat greenchoice als variabel hanteert voor klanten die uit een vast contract komen), maar het kan interessant zijn om vanaf midden mei tot eind juni in een hoger modelcontract te zitten als je vanaf 1 juli 'in de stroom' van reguliere variabele klanten meegenomen wordt. Jammer dat het verdere verloop vanuit een modelcontract niet duidelijk is. En je hebt inderdaad gelijk, je bent zo weg uit een modelcontract als de prijs te hoog is, alleen volgens mij wordt iedere energieleverancier op dit moment zo'n beetje gedwongen om het modelcontract aan te bieden en dus kunnen ze vrijwel alles vragen.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
Armada schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:11:
Dank voor je antwoord. Het is ook nav mijn situatie, ik heb een contract dat midden mei verloopt. Nu zijn de modelcontracten aardig hoog (hoger dan zelfs wat greenchoice als variabel hanteert voor klanten die uit een vast contract komen), maar het kan interessant zijn om vanaf midden mei tot eind juni in een hoger modelcontract te zitten als je vanaf 1 juli 'in de stroom' van reguliere variabele klanten meegenomen wordt.
Lijkt me onnodig riskant daarop te gaan speculeren (en er zal geen energieboer zijn die je dat nu wil toezeggen). Variabel blijven tot de prijzen normaliseren en dan overstappen naar wat dan het beste is (of dit dan vast of variabel is) lijkt me veel zekerder dan een hoger modelcontracttarief te nemen bij een energieboer in de hoop dat hun prijzen dan later beter zijn dan de prijzen van je huidige energieboer -- want als dat niet zo is heb je alsnog een nadeel. Je moet al echt een "redelijk voordelig modelcontract" vinden en die zijn niet zo dik gezaaid op het moment. Men ontmoedigt overstappen nu natuurlijk niet voor niets, ook bij de leveranciers kan men onzekerheid nu even niet gebruiken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
MneoreJ schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:59:
[...]

Lijkt me onnodig riskant daarop te gaan speculeren (en er zal geen energieboer zijn die je dat nu wil toezeggen). Variabel blijven tot de prijzen normaliseren en dan overstappen naar wat dan het beste is (of dit dan vast of variabel is) lijkt me veel zekerder dan een hoger modelcontracttarief te nemen bij een energieboer in de hoop dat hun prijzen dan later beter zijn dan de prijzen van je huidige energieboer -- want als dat niet zo is heb je alsnog een nadeel. Je moet al echt een "redelijk voordelig modelcontract" vinden en die zijn niet zo dik gezaaid op het moment. Men ontmoedigt overstappen nu natuurlijk niet voor niets, ook bij de leveranciers kan men onzekerheid nu even niet gebruiken. :P
GreenChoice is wel écht heel erg duur in variabel. Ik geloof > 2,50 euro per m3. Hoewel het gasverbruik vanaf half mei waarschijnlijk zal meevallen, kun je dan misschien nog het beste (tijdelijk) overstappen naar een van de dynamische energieboeren. Dus Frank Energie, Zonneplan, EasyEnergy etc. Bij die partijen zit je nu op 1,70/1,80 per m3 (en die prijzen dalen al gestaag de laatste dagen). Dalen de inkoopprijzen verder de komende maanden dan daalt je tarief tenminste mee (bij stijging geldt natuurlijk ook het omgekeerde).

En voor elektriciteit geldt natuurlijk hetzelfde, voor het geval je geen panelen hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door henkebek op 21-03-2022 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-05 22:26
omnom schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:41:

Ik zou gewoon bij UC blijven. Als je het nieuws hebt gevolgd van vandaag dan zie je dat de GAS prijzen dalen.

Maak er je voordeel van en wacht nog ff 3 weken ofzo tot de energie leveranciers hun aanbod hebben aangepast. Dit duurt altijd heel lang bij ze.

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
skozaa schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:47:
[...]

Ik zou gewoon bij UC blijven. Als je het nieuws hebt gevolgd van vandaag dan zie je dat de GAS prijzen dalen.

Maak er je voordeel van en wacht nog ff 3 weken ofzo tot de energie leveranciers hun aanbod hebben aangepast. Dit duurt altijd heel lang bij ze.
Welk nieuws bedoel jij precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 15:13
ik vermoed dat dit wordt bedoelt: https://www.nu.nl/economi...weken-door-warm-weer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skozaa
  • Laatst online: 15-05 22:26
BeeJee78 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:21:
[...]

Welk nieuws bedoel jij precies?
Gasprijzen dalen op groothandelsmarkt
De Europese gasprijs is maandag tijdelijk onder de 100 euro per megawattuur gedoken op de toonaangevende gasbeurs in Amsterdam. De nog altijd gestage stroom van Russisch gas en warm weer zorgden voor minder zorgen bij handelaren.

Bron: https://www.businessinsid...-glastuinders-maart-2022/

Trusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario038
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 12:25
De afgelopen jaren had ik een vast contract voor gas/electra bij EnergieDirect. Half april loopt dat af en ik ontving de bekende variabele tarieven per mail (gas € 2,96 incl btw, elektriciteit € 0,65 en € 0,60 incl btw). Dat is een enorme stijging ten opzichte van de tarieven die tot dan gelden voor ons.

Begin juni verhuizen we naar een ander huis. Daar liggen geen zonnepanelen op, en die komen er dit jaar ook niet (er zijn eerst andere prioriteiten).

Ik verwacht (en hoop) dat energieprijzen in de zomer gaan dalen.

Ons verwachte verbruik is 650 m3 gas en 2600 kWh elektriciteit.

Wat is wijsheid voor de komende maanden? Bij Budget Energie zie ik variabele tarieven die lager zijn: gas € 2,049, elektriciteit € 0,47 en € 0,42. Ik neig er naar om over te stappen, wetende dat Budget de tarieven maandelijks kan aanpassen. De tarieven die Budget nu biedt zijn stukken lager dan de tarieven van EnergieDirect. Dat scheelt in ons nieuwe huis Euro’s per maand.

Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
mario038 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:45:
De afgelopen jaren had ik een vast contract voor gas/electra bij EnergieDirect. Half april loopt dat af en ik ontving de bekende variabele tarieven per mail (gas € 2,96 incl btw, elektriciteit € 0,65 en € 0,60 incl btw). Dat is een enorme stijging ten opzichte van de tarieven die tot dan gelden voor ons.

Begin juni verhuizen we naar een ander huis. Daar liggen geen zonnepanelen op, en die komen er dit jaar ook niet (er zijn eerst andere prioriteiten).

Wat is wijsheid voor de komende maanden? Bij Budget Energie zie ik variabele tarieven die lager zijn: gas € 2,049, elektriciteit € 0,47 en € 0,42. Ik neig er naar om over te stappen, wetende dat Budget de tarieven maandelijks kan aanpassen. De tarieven die Budget nu biedt zijn stukken lager dan de tarieven van EnergieDirect. Dat scheelt in ons nieuwe huis Euro’s per maand.

Dat zou ik ook doen, de tarieven die energiedirect nu aanbiedt zijn echt idioot hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 15:49
mario038 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:45:

Neem ook de aanbieders met variabele tarieven zoals ANWB, Frank, Zonneplan eens mee in je analyses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1986
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik lees al een tijdje mee en op basis van dit topic in januari een contract aangegaan met HVE. Helaas nu een ontzettende slechte ervaring die ik wel moet delen dus ook zojuist een account aangemaakt.

Eind januari heb ik vanwege een nieuwe woning het 5 jarige contract afgesloten, gezien de solvabiliteit bij de diverse kleine energieleveranciers bewust gekozen voor betaling d.m.v. ideal. Ik zou dus elke maand een factuur moeten ontvangen.
Vanwege de spoedaanvraag is mijn contract dus ook per eind januari direct ingegaan.
Na bijna dagelijks in te loggen heb ik geen enkele factuur kunnen zien, ook geen enkele mail hierover ontvangen (uiteraard check ik dagelijks de spambox)

Vandaag ineens een reactie via de mail, mijn contract is ontbonden doordat ik meerdere betalings herrinneringen genegeerd zou hebben??!! Uiteraard zijn zowel HVE als de opvolger Energyzero telefonisch en via mail niet te bereiken.

Vervelende gevolg is een brief vanuit Liander met de dreiging dat ze willen afsluiten, deze blijkt op 4 maart al verstuurd te zijn naar onze verhuurder met een uiterlijke datum van 18 maart. Stomtoevallig heeft mijn huurbaas die ook vandaag pas doorgestuurd.

Ik heb het idee dat HVE/Energyzero gegokt heeft op een prijsdaling en dit nu niet kunnen waarmaken en om die reden van alle contract wil afkomen die nog niet daadwerkelijk zijn in gegaan!

Iemand tips voor een voordelige energieleverancier die ook een spoedaanvraag accepteren? (Moet deze week anders volgt afsluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-H
Chris1986 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:45:
Ik lees al een tijdje mee en op basis van dit topic in januari een contract aangegaan met HVE. Helaas nu een ontzettende slechte ervaring die ik wel moet delen dus ook zojuist een account aangemaakt.

Eind januari heb ik vanwege een nieuwe woning het 5 jarige contract afgesloten, gezien de solvabiliteit bij de diverse kleine energieleveranciers bewust gekozen voor betaling d.m.v. ideal. Ik zou dus elke maand een factuur moeten ontvangen.
Vanwege de spoedaanvraag is mijn contract dus ook per eind januari direct ingegaan.
Na bijna dagelijks in te loggen heb ik geen enkele factuur kunnen zien, ook geen enkele mail hierover ontvangen (uiteraard check ik dagelijks de spambox)

Vandaag ineens een reactie via de mail, mijn contract is ontbonden doordat ik meerdere betalings herrinneringen genegeerd zou hebben??!! Uiteraard zijn zowel HVE als de opvolger Energyzero telefonisch en via mail niet te bereiken.

Vervelende gevolg is een brief vanuit Liander met de dreiging dat ze willen afsluiten, deze blijkt op 4 maart al verstuurd te zijn naar onze verhuurder met een uiterlijke datum van 18 maart. Stomtoevallig heeft mijn huurbaas die ook vandaag pas doorgestuurd.

Ik heb het idee dat HVE/Energyzero gegokt heeft op een prijsdaling en dit nu niet kunnen waarmaken en om die reden van alle contract wil afkomen die nog niet daadwerkelijk zijn in gegaan!

Iemand tips voor een voordelige energieleverancier die ook een spoedaanvraag accepteren? (Moet deze week anders volgt afsluiting)
Ben je v.w.b. iDeal niet in de war met de éénmalige eerste iDeal betaling. Daarna automatisch. Zo ging het bij mij en de anderen hier ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-06 13:38
Je contract ging eind januari in en je ontving afgelopen maanden geen facturen.
Dus belde je HVE.
Wat zeiden ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony023
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-12-2023
Max-H schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:53:
[...]

Ben je v.w.b. iDeal niet in de war met de éénmalige eerste iDeal betaling. Daarna automatisch. Zo ging het bij mij en de anderen hier ook.
“ bewust gekozen voor betaling d.m.v. ideal”. Nee dus

Maar je facturen staan toch ook gewoon in de omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-H
Tony023 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:18:
[...]

Ja althans, de eerste (iDeal betaling). Als het goed is komt de volgende(automatische incasso) deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1986
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06-01-2024
Max-H schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:53:
[...]

Je kon kiezen tussen facturen via de mail of automatische incasso, bij automatische incasso moest je inderdaad de eerste termijnfactuur direct via ideal betalen. Ik heb gekozen voor facturen via mail, die heb ik dus nooit ontvangen.
PKHS schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:56:
[...]

Je contract ging eind januari in en je ontving afgelopen maanden geen facturen.
Dus belde je HVE.
Wat zeiden ze?
Ik heb ze vaker telefonisch geprobeerd te bereiken, maar telkens na een half uur in de wachtrij gestaan te hebben maar weer opgegeven.
Tony023 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:18:
[...]

Daar heeft geen enkele factuur in gestaan, in geen enkel tabblad. Enkel de mededeling: “Er zijn geen facturen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@Chris1986 wat rot voor je. Sterkte.
Misschien voor de duidelijkheid van anderen om mee te helpen... Hoe komt post van afsluiting bij je verhuurder terecht? Was het factuur per mail of per post?

Hoe dan ook, vaag dat er geen facturen in je online omgeving staan of hebben gestaan. Misschien geeft dat je een poot om op te staan.
Hopelijk is het niet iets onhandigs als typefout bij adres waarop mail / post van rekening gestuurd moest worden. Ik zou het op de letter navragen / dubbelchecken.
Ik zou ze proberen te bereiken en het niet opgeven totdat er daadwerkelijk contact is, en het opgelost kan worden. Daarnaast aangeven zo snel mogelijk 'de schuld' te willen betalen (om afsluiting hopelijk te annuleren) en daarbij een eventuele boete ook voor lief nemen (anders waarschijnlijk nog meer kosten op kosten).

Vervolgens / tegelijkertijd een juridisch loket of advocaat contacten om kansen te bespreken en een weg te bewandelen. Kosten terug te vorderen omdat jou geen fout te verwijten valt.

Als iemand dit geen goed advies vind, word ik graag gecorrigeerd. Hoop dat je goed geholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:44

Agent47

I always close my contracts.

Ik zou hier mooi juridische loket op zetten.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-04 14:45

Dus vanaf januari levert HVE je energie? Terwijl je aangeeft dat HVE van klanten af wilt waar het contract nog niet ingegaan is.? Wat is het nu.
En je huurbaas krijgt jouw post? Woont die bij jou.
Raar verhaal….

[ Voor 3% gewijzigd door robbies op 22-03-2022 10:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:17
@Chris1986 Je had zelf al veel eerder contact op moeten nemen met ze dat je geen mail ontving.
En daar dus echt meer moeite voor moeten doen, als je het graag wilde tenminste.

[ Voor 29% gewijzigd door Roos79 op 22-03-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-01-2023

Misschien Tim Hofman van het programma BOOS mailen? Zij kunnen misschien ook helpen. Je bent 100% niet de enige die dit probleem gaat hebben met HVE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 12:20
Gsus92 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:37:
[...]

Misschien Tim Hofman van het programma BOOS mailen? Zij kunnen misschien ook helpen. Je bent 100% niet de enige die dit probleem gaat hebben met HVE.
En waar baseer jij dat op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Phoolie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Op de onderbuik. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 22-03-2022 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gsus92
Phoolie schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:51:
[...]

Omdat ik zelf ook iDeal heb gekozen als betaalmethode en ook nog geen enkele factuur heb gezien. :P
Cap schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Op de onderbuik, en daarvoor heeft ie speciaal een account aangemaakt op Tweakers (1e post). Next. ;)
Sinds 2010 heee

[ Voor 32% gewijzigd door Gsus92 op 22-03-2022 10:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Gsus92 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Omdat ik zelf ook iDeal heb gekozen als betaalmethode en ook nog geen enkele factuur heb gezien. :P
Voordat je stennis gaat maken d.m.v. tv programma's en andere media kan je toch gewoon even contact zoeken met Energyzero en kijken of er iets niet goed gaat? Dus ticket indienen en/of bellen. Lijkt me een normale gang van zaken. Ik houd het ook in de gaten deze week. Mijn eerste afschrijving is in februari gedaan (ingangsdatum 25 feb) en nu zou de volgende factuur/afschrijving wel moeten komen, zo niet neem ik eind deze week even contact op.

Overigens: bij mijn vorige contract bij Energyzero (Mijn Domein Energie) had ik de gedetailleerde eindafrekening met verbruiksdata nog niet ontvangen, daar had ik van de week een ticket voor ingediend en heb ik gewoon antwoord gehad van Energyzero. Ik heb er dus vooralsnog wel vertrouwen in dat contact opnemen gaat lukken.

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 22-03-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Gsus92 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:52:
[...]

[...]

Sinds 2010 heee
Ik zag het, had het al aangepast. Wel 1e forumpost in je 12-jarige bestaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Chris1986 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:54:
[...]

Je kon kiezen tussen facturen via de mail of automatische incasso, bij automatische incasso moest je inderdaad de eerste termijnfactuur direct via ideal betalen. Ik heb gekozen voor facturen via mail, die heb ik dus nooit ontvangen.

[...]

Daar heeft geen enkele factuur in gestaan, in geen enkel tabblad. Enkel de mededeling: “Er zijn geen facturen”.
Duidelijk iets misgegaan inderdaad met de registratie van handmatige facturen/betalingen. Wel jammer dat je in de afgelopen maanden niet in staat bent gebleken om contact met ze te krijgen, dat is mij tot nu toe elke keer gelukt zolang je het maar direct via Energyzero laat lopen (ticketsysteem of bellen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:51
Eneco gaat variabele tarieven maandelijks aanpassen. Woops, dat wordt even afwachten hoe dat mijn gastarief gaat beïnvloeden. Zit nu op 1,60 variabel bij ze...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Zoals verwacht wordt bij de modelcontracten dus de passage "Bij onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden kunnen we de leveringskosten ook op andere momenten aanpassen." meer en meer benut. Er zullen nog wel anderen volgen. Op zich is het niet per se een slechte ontwikkeling zolang de prijsdalingen ook maar net zo snel mee worden genomen door de leveranciers als de stijgingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• moonlander
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-06 13:29
Gsus92 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:37:
[...]

Dus je gaat wel moeite nemen om een programma in te schakelen, maar het betreffende bedrijf ff bellen is te veel gevraagd.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:37
Cap schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:07:
Op zich is het niet per se een slechte ontwikkeling zolang de prijsdalingen ook maar net zo snel mee worden genomen door de leveranciers als de stijgingen.
Heb je een rekenmachine? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsus92
moonlander schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Dus je gaat wel moeite nemen om een programma in te schakelen, maar het betreffende bedrijf ff bellen is te veel gevraagd.... |:(
Natuurlijk niet, maar dat kan een aller-allerlaatste optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Iemand al naar de voorwaarden voor een Eneco variabel contract gekeken? Staat daar hetzelfde als bij een modelcontract dat ze bij onvoorziene omstandigheden de prijs vaker dan 1x (modelcontract 2x) per jaar kunnen aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:17
NTS schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:57:
Iemand al naar de voorwaarden voor een Eneco variabel contract gekeken? Staat daar hetzelfde als bij een modelcontract dat ze bij onvoorziene omstandigheden de prijs vaker dan 1x (modelcontract 2x) per jaar kunnen aanpassen?
Wat heb jezelf gevonden?
En grote kans dat het gewoon mag want waarom zouden ze dingen doen die niet toegestaan zijn ?

[ Voor 11% gewijzigd door Roos79 op 22-03-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

NTS schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:57:
Ik weet wel bijna zeker van wel, de voorwaarden voor het flexcontract zullen gelijk of gunstiger zijn voor de leverancier dan het modelcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plam
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-04 23:14
CarpeVentum schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:03:
Eneco gaat variabele tarieven maandelijks aanpassen. Woops, dat wordt even afwachten hoe dat mijn gastarief gaat beïnvloeden. Zit nu op 1,60 variabel bij ze...
Ja daar gaan we dan...
Vattenfal ook al begrijp ik op NOS.

Zijn er nog meer voorbeelden waar de variabele prijzen tussentijds (dus tussen 1 jan en 1 jul) aangepast worden/zijn?
Ik zit zelf bij United Consumers, daar staat nog altijd op de site (bij de faq) dat de huidige variabele prijzen tot 1jul gegarandeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Ik heb een modelcontract, daar staat wat ik schreef. Maar ben benieuwd of dat ook in een variabel contract zo staat, of dat ze deze maandelijkse wijziging alleen voor modelcontracten gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Voor de luie tweaker :+

Eneco.
2. Tarieven en betaling
2.1 Wijziging variabele leveringskosten: 2 keer per jaar
• De leveringskosten behorende bij het Modelcontract worden door marktontwikkelingen beïnvloed.
• Eneco kan de leveringstarieven - de tarieven per kWh stroom plus de vaste leveringskosten - aanpassen op 1 januari en 1 juli van elk jaar. Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de markt voor stroom, waaronder prijsontwikkeling op de groothan- delsmarkten voor stroom, wijzigingen met betrekking tot marge en prijs- en inkooprisico’s, wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en wijzigingen in onze algemene kostenstructuur. Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen, in dat geval zal deze reden duidelijk aan u uitgelegd worden.
• Bij onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden kan Eneco de leveringstarieven ook op andere momenten aanpassen.
2.2 Aankondiging wijzigingen variabele leveringskosten
• Bij wijzigingen per 1 januari en per 1 juli wordt u tijdig voor de wijziging persoonlijk geïnformeerd over de nieuwe leveringstarieven.
• Ook bij onvoorziene tussentijdse wijzigingen (anders dan op 1 januari en op 1 juli) als bedoeld in artikel 2.1 van deze Modelcontractvoor- waarden informeert Eneco u hierover persoonlijk en tijdig voor de tariefwijziging.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-H
Plam schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:58:
[...]

Ja daar gaan we dan...
Vattenfal ook al begrijp ik op NOS.

Zijn er nog meer voorbeelden waar de variabele prijzen tussentijds (dus tussen 1 jan en 1 jul) aangepast worden/zijn?
Ik zit zelf bij United Consumers, daar staat nog altijd op de site (bij de faq) dat de huidige variabele prijzen tot 1jul gegarandeerd zijn.
Budget Energie al een tijdje.
//
Vaak worden variabele tarieven twee keer per jaar aangepast, op 1 januari en op 1 juli. Sinds 1 januari 2022 passen we onze variabele tarieven maandelijks aan. Zo houden we de energieprijzen voor jou als klant duidelijk en eerlijk. Op deze manier betaal je altijd actuele tarieven. De tarieven gaan meebewegen met de inkoopprijzen, als ze stijgen én als ze dalen.
//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Het gaat om klanten die op of na 1 april een nieuw variabel contract krijgen, bijvoorbeeld omdat hun jaarcontract afloopt.

Dus niet voor jou neem ik aan, want je zit al variabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:51
BeeJee78 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:16:
[...]

Het gaat om klanten die op of na 1 april een nieuw variabel contract krijgen, bijvoorbeeld omdat hun jaarcontract afloopt.

Dus niet voor jou neem ik aan, want je zit al variabel...
Koekkoek, inderdaad. Wij gingen op 15feb over van een jaar contract naar variabel. Maargoed, ben nog steeds benieuwd naar wat er 1 juli gaat gebeuren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0334650
  • Laatst online: 09-06 12:01
Ik werd daarnet door greenchoice gebeld met een aanbod voor oude klanten (ondertussen 2jr geen klant meer). Het aanbod was €1,88/m3 en 0,48/kWh voor 1 jaar vast. Aangezien ik nu goed zit, heb ik niet doorgevraagd of dat all-in was of niet. Misschien kan iemand er wat mee.
Ik was wel verbaasd dat er blijkbaar weer actief klanten geronseld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
s0334650 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:20:
Ik werd daarnet door greenchoice gebeld met een aanbod voor oude klanten (ondertussen 2jr geen klant meer). Het aanbod was €1,88/m3 en 0,48/kWh voor 1 jaar vast. Aangezien ik nu goed zit, heb ik niet doorgevraagd of dat all-in was of niet. Misschien kan iemand er wat mee.
Ik was wel verbaasd dat er blijkbaar weer actief klanten geronseld worden.
Echt Greenchoice of zo'n callcenter die zeggen dat ze van gc zijn.

Zag net een email van powerpeers, per 1 april wijzigen de tarieven.
Wat een feest weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-06 13:23
Hoe gaan ze dat doen bij mensen zonder slimme meter? Waarschijnlijk elke maand de meterstand opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:08
BigSurf schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:03:
[...]

Hoe gaan ze dat doen bij mensen zonder slimme meter? Waarschijnlijk elke maand de meterstand opvragen?
Zoals ze het altijd doen: ze gooien het jaarverbruik in een model. Daar komt dan uit hoeveel je elke maand verbruikt hebt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0334650
  • Laatst online: 09-06 12:01
Viper® schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:59:
[...]

Het telnr schijnt van Greenchoice te zijn (010-3180940).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Nou mooi, m'n vader zit bij TotalEnergies en heeft nog voor de komende 1,5 jaar een contract lopen met 0,80 per m3 gas. Nu heeft deze energieleverancier besloten ermee op te houden in Nederland... lekker dan. Dat kan zomaar zonder gevolgen? Contract de prullenbak in zonder bijv, een faillisement? De partij die de klanten overneemt komt met een aanbod van 2.05 euro per m3 voor 1.5 jaar vast. Ze vinden dit zelf 'een zeer goed aanbod, en kunnen dit aanbod niet lang garanderen dus beslis snel'.

Wat is nu wijsheid? Ik dacht met de lente / zomer op komst dat tijdelijk variabel mogelijk slimmer is en dan ergens in de zomer een nieuw contract afsluiten voor bijv. 1 jaar. Maar blijft lastig inschatten natuurlijk. Feit is wel dat het stookseizoen straks ten einde loopt en er dan hopelijk een gunstiger instapmoment komt.

[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 22-03-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
stin00 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:22:
Nou mooi, m'n vader zit bij TotalEnergies en heeft nog voor de komende 1,5 jaar een contract lopen met 0,80 per m3 gas. Nu heeft deze energieleverancier besloten ermee op te houden in Nederland... lekker dan. Dat kan zomaar zonder gevolgen? Contract de prullenbak in zonder bijv, een faillisement? De partij die de klanten overneemt komt met een aanbod van 2.05 euro per m3 voor 1.5 jaar vast. Ze vinden dit zelf 'een zeer goed aanbod, en kunnen dit aanbod niet lang garanderen dus beslis snel'.

Wat is nu wijsheid? Ik dacht met de lente / zomer op komst dat tijdelijk variabel mogelijk slimmer is en dan ergens in de zomer een nieuw contract afsluiten voor bijv. 1 jaar. Maar blijft lastig inschatten natuurlijk. Feit is wel dat het stookseizoen straks ten einde loopt en er dan hopelijk een gunstiger instapmoment komt.
Waarom zou dat niet mogen?

https://kennisvanenergie.nl/?p=684
TotalEnergies Power & Gas stopt als energieleverancier in Nederland. Ze zien geen perspectief meer als energieleverancier in de Nederlandse Energiemarkt. Het van Franse origine bedrijf heeft sinds 2014 een leveringsvergunning in Nederland. TotalEnergies Power & Gas heeft in Nederland voornamelijk zakelijke klanten. Tot een stap in de consumenten markt is het nog niet gekomen.

De klantprotfolio van TotalEnergies Power & Gas wordt langzaam afgebouwd en als de laatste klanten overgestapt zijn naar een andere energieleverancier, zal men de leveringsvergunning inleveren bij de ACM. Hiermee verdwijnt weer een energieleverancier van de Nederlandse markt, welke energieleverancier volgt?
Is al een tijdje bekend (21 feb).
https://energeia.nl/energ...-nederlandse-leveringstak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Nou mooi, m'n vader zit bij TotalEnergies en heeft nog voor de komende 1,5 jaar een contract lopen met 0,80 per m3 gas. Nu heeft deze energieleverancier besloten ermee op te houden in Nederland... lekker dan. Dat kan zomaar zonder gevolgen? Contract de prullenbak in zonder bijv, een faillisement?
Ik zie dat eind september / begin oktober vorig jaar nog een naamswijziging van de vergunning gedaan is. Verder lees ik dat ze vergunninghouder blijven totdat de laatste klant is overgestapt. Maar er staat nergens dat ze klanten hiertoe kunnen dwingen. Is het aanbod niet zo verwoord dat het lijkt alsof je erop in moet gaan maar bij goed lezen het strikt genomen niet verplicht is? Ik zou toch echt even bij de ACM navragen of dit zomaar kan.

https://www.acm.nl/nl/pub...es-power-en-gas-nederland

TotalEnergies Power & Gas stopt als energieleverancier in Nederland. Ze zien geen perspectief meer als energieleverancier in de Nederlandse Energiemarkt. Het van Franse origine bedrijf heeft sinds 2014 een leveringsvergunning in Nederland. TotalEnergies Power & Gas heeft in Nederland voornamelijk zakelijke klanten. Tot een stap in de consumenten markt is het nog niet gekomen.

De klantprotfolio van TotalEnergies Power & Gas wordt langzaam afgebouwd en als de laatste klanten overgestapt zijn naar een andere energieleverancier, zal men de leveringsvergunning inleveren bij de ACM. Hiermee verdwijnt weer een energieleverancier van de Nederlandse markt, welke energieleverancier volgt?
Ook valt te lezen dat het "tot een stap in de consumentenmarkt nog niet gekomen is". Dat laatste is wel opvallend, want volgens mij zijn vergunninghouders verplicht iedereen die erom vraagt (incl consumenten) een contract voor energielevering aan te bieden. Heeft jouw vader een zakelijk contract?

Site ACM:
Leveringsplicht

U bent verplicht elektriciteit en gas te leveren aan iedereen die daarom vraagt. Uw klanten moeten daarop kunnen vertrouwen.
M.a.w. navragen bij ACM hoe dit zit, kan een vergunninghouder energie stoppen met het leveren aan bestaande contractanten onder het mom "we stoppen ermee in NL"?

https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer
Doe uw melding bij ACM ConsuWijzer
Denkt u dat een bedrijf zich niet aan de regels houdt? Meld dit bij ons via het formulier hieronder. Meldt u liever anoniem? Bel ons op 088 - 0 70 70 70. Uw melding is belangrijk voor het toezicht van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De ACM kan optreden als bedrijven zich niet aan de regels houden.

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 22-03-2022 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ja geen idee hoor, ik weet niet hoe zoiets juridisch in elkaar steekt. Als ik m'n vaste contract open breek betaal ik een overstapboete. Maargoed, doet er ook niet toe verder. Zal even moeten uitzoeken of 'ermee stoppen' een valide reden is om een meerjarig contract open te breken.
Ok
Cap schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:34:
[...]
Ik zie dat eind september / begin oktober vorig jaar nog een naamswijziging van de vergunning gedaan is. Verder lees ik dat ze vergunninghouder blijven totdat de laatste klant is overgestapt. Maar er staat nergens dat ze klanten hiertoe kunnen dwingen. Is het aanbod niet zo verwoord dat het lijkt alsof je erop in moet gaan maar bij goed lezen het strikt genomen niet verplicht is? Ik zou toch echt even bij de ACM navragen of dit zomaar kan.

https://www.acm.nl/nl/pub...es-power-en-gas-nederland

[...]

Ook valt te lezen dat het "tot een stap in de consumentenmarkt nog niet gekomen is". Dat laatste is wel opvallend, want volgens mij zijn vergunninghouders verplicht iedereen die erom vraagt (incl consumenten) een contract voor energielevering aan te bieden. Heeft jouw vader een zakelijk contract?

Site ACM:

[...]

M.a.w. navragen bij ACM hoe dit zit, kan een vergunninghouder energie stoppen met het leveren aan bestaande contractanten onder het mom "we stoppen ermee in NL"?

https://www.consuwijzer.n...lding-bij-acm-consuwijzer

[...]
Heb even gekeken en hij heeft inderdaad een zakelijk contract.. dus dat verandert de zaak wel. Dank voor de nuttige links, ik ga even lezen. Zal morgen sowieso even het ACM bellen om te kijken wat zij erover zeggen. Ik koppel hun antwoord nog wel even terug hier :)

Edit: Volgens https://www.energie.totalenergies.nl/service/vragen doen ze een 'uitfasering' en laten ze contracten uitdienen. Je KAN 'gratis' overstappen, maar ze dienen hun contracten uit. Het lijkt dus inderdaad een vriendelijk verzoek dat wordt verpakt als een 'u moet dit verplicht doen'. Maar daar gaan we dan niet op in :D

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 22-03-2022 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Het lijkt mij dat dat niet zomaar mag. Ik zou het, zoals anderen al zeggen, navragen bij de ACM.

Wellicht proberen ze mensen over te laten stappen en formuleren ze het zo dat je denkt dar je verplicht bent om een andere partij te kiezen, terwijl ze gewoon een leveringsplicht hebben tot einde contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pudding94
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-04-2023

Energiedirect via
https://energie.gezondver...p=1&toon_tarief_per=maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024

dit had natuurlijk niet moeten gebeuren mar gewoon om 9 uur in de wacht gaan staan bij energyzero en ze het laten oplossen, je hebt gewoon recht op je contract zij hebben het fout gedaan. je had natuurljik wel eerder moeten belen als je geen facturen betaalde want je wist dat er elke maand 1 moest komen maar ik neem aan dat ze het alsnog voor je oplossen als je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
Viper® schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:59:
[...]

Zag net een email van powerpeers, per 1 april wijzigen de tarieven.
Wat een feest weer.
Staat er toevallig in die mail wat de tarieven per 1 april worden? Ik kan ze nergens vinden, ook niet op de website van Powerpeers zelf.
Mijn vaste contract bij Powerpeers loopt tot 1 mei, dus ik wil graag weten met welke prijzen ik straks rekening kan houden. Ook weet ik waar ik mee kan vergelijken als ik wel wil overstappen (ben al wel aan het rondkijken namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MneoreJ
Sicco92 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:19:
Staat er toevallig in die mail wat de tarieven per 1 april worden? Ik kan ze nergens vinden, ook niet op de website van Powerpeers zelf.
Mijn vaste contract bij Powerpeers loopt tot 1 mei, dus ik wil graag weten met welke prijzen ik straks rekening kan houden. Ook weet ik waar ik mee kan vergelijken als ik wel wil overstappen (ben al wel aan het rondkijken namelijk).
Als je contract in mei afloopt had je al een verlengaanbod moeten krijgen (met een mail daarover), want dit begint 3 maanden voor het afloopt. Mijn contract loopt in juni af en ik heb al een aanbod gekregen (dat na 14 dagen verdwenen is, op 1 april zou er een nieuwe moeten verschijnen). De nieuwe tarieven voor bestaande klanten kun je trouwens hier vinden. De tarieven van april staan er natuurlijk nog niet op, dat zal niet eerder dan april zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeeJee78
Oh die aanbieding is gewoon weer af te sluiten zie ik... heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is Energie Direct op dit moment de enige die een 3 jarig vast contract aanbied?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max-H
Max-H schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:27:
[...]

Ja althans, de eerste (iDeal betaling). Als het goed is komt de volgende(automatische incasso) deze week.
En het is goed. Net de factuur van EnergyZero gekregen. Met de link naar de (nog) HVE site, die nu overigens eindelijk helemaal gevuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Max-H schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:50:
[...]

En het is goed. Net de factuur van EnergyZero gekregen. Met de link naar de (nog) HVE site, die nu overigens eindelijk helemaal gevuld is.
Idem hier, factuur staat in de omgeving en zal binnenkort afgeschreven worden.

Na gas is ook stroom bij mij sinds begin deze week goed gevuld, het enige puntje is nog dat de verbruiksmeting per de 23e begint terwijl het contract de 25e ingegaan is, dus er is een weekend extra meegenomen. Minor issue, zolang de meterstanden op de eindafrekening maar kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Trank00l schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:49:
Is Energie Direct op dit moment de enige die een 3 jarig vast contract aanbied?
Energiedirect biedt het niet aan, kijk maar op hun site. Gezondverzekerd biedt het aan en dat is dus juist het bijzondere. Ga zelf maar eens op zoek naar 3-jarige of zelfs maar 1-jarige vaste prijs contracten. En vergeet het vooral niet hier te melden als je er een vindt.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 23-03-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-06 17:31
Cap schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:04:
[...]

Idem hier, factuur staat in de omgeving en zal binnenkort afgeschreven worden.

Na gas is ook stroom bij mij sinds begin deze week goed gevuld, het enige puntje is nog dat de verbruiksmeting per de 23e begint terwijl het contract de 25e ingegaan is, dus er is een weekend extra meegenomen. Minor issue, zolang de meterstanden op de eindafrekening maar kloppen.
Ook even ingelogd, hier precies hetzelfde! Factuur staat netjes klaar en wordt binnen 5 dagen afgeschreven staat vermeld.

Bij mij is het contract ook de 25e ingegaan en data is ook gevuld vanaf de 23e. Afrekening van de vorige leverancier is binnen en deze klopte met de standen die ik zelf heb genoteerd, dus ga ervan uit dat de afrekening hier op wel gaat kloppen! :)
Pagina: 1 ... 182 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4